Faceți căutări pe acest blog

Anunt moderare comentarii

Pentru corespondenta personala dolhasca9@gmail.com De semnalat trimiterea printr-un comentariu pe blog

10 iulie 2024

Bătuți de soare'n cap

Multa vîlvă pe net!
Au aparut multe decizii ale CPS/MAI “privind recuperarea sumelor incasate necuvenit cu titlu de pensie militara de stat”, prin care impricinatii trebuie sa restituie sume primite in perioada iun.2017 – iun.2024 (*că la un impricinat i se cere numai pentru perioada iun.2017 – apr.2021 este inca o proba de “profesionalism” a functionarilor CPS*).

Este vorba despre sumele primite in urma majorarii SF la militarii in activitate, in iun.2017!
Actualizare care a fost aplicata corect la CPS/MApN.
La CPS/MAI si CPS/SRI s-au aplicat indicatiile/precizarile/ordinele primite de la pasarica (.diotul actual) – la suma rezultata din actualizare s-a adaugat si suma din indexarea de 5% din 2016!

Mare nemultumire mare la pensionarii CPS/MApN!
Se obtine un control al Curtii de conturi pentru a stabili care dintre CPS-uri a aplicat corect legea!
Sef al echipei de curteni de conturi cineva cu totul intimplator pensionar (cu pensie militara de stat) de la CPS/MAI! Intimplator mai ales din cauza ca  acea pensie nu poate raspunde la unele intrebari privind legalitatea acordarii ei!
Toti membrii echipei de curteni dovedesc ca habar nu au despre ce si cum, si cu ce se mănîncă l.223/2015

Ca urmare a totalei nepriceperi, echipa de curteni hotaraste ca:
- CPS/MApN a aplicat gresit legea
- CPS/MAI si CPS/SRI au aplicat semi-gresit legea. Trebuia sa acorde actualizarea cu insumarea indexarii de 5% numai celor care, in urma actualizarii, nu depaseau plafonul de 85% de calcul a pensiei... nu tuturor! Aiureala totala!
Asta’nsemnind ca se putea aplica numai celor cu pensii anticipate partiale, sau citorva cu pensii de invaliditate!

CPS/SRI accepta idiotenia curtenilor si trece la recuperarea sumelor platite la actualizare!
CPS/MApN si CPS/MAI dau in judecata hotarirea Curtii de conturi.
CPS/MApN cistiga procesul si ramine cum au facut ei.
CPS/MAI continua procesele, se ajunge si pe la ICCJ... care retrimite cauza spre rejudecara la Curtea de Apel Bucuresti. In apr. 2024 Curtea de apel Bucuresti hotaraste ca CPS/MAI nu are dreptate, si ca sa treaca la aplicarea hotaririi Curtii de conturi.
Aplicare a acelei hotariri care inseamna ca trebuie sa recupereze de la impricinati sumele platite la actualizarea din iun.2017 pina’n prezent!
Acestea’s sumele care apar pe acele recente decizii de recuperare!

Primitorii deciziilor de recuparere cer ajutorul bîntuitorilor pe net!
“Specialistii” asociatiilor, invatatorii si multi alti dornici, sar in ajutor: pe linga cunoscutul șir de blesteme, injuraturi si “sfaturi” complet pe dinafara, dau (iarasi) cu bîta’n balta:
- sa nu se plateasca sumele respective pen’ca procesul este la ICCJ
---- nu mai este! A fost retrimis la Curtea de apel care a hotarit ca CPS/MAI nu are dreptate si ca sa recupereze sumele platite.
- sa plateasca numai sumele pentru 3 ani, ca peste 3 ani s-au prescris
---- se platesc si sumele “adunate” in 4 – 10 – 15... ani, nu numai cele din 3 ani
---- termenul de prescriere de 3 ani este termenul in care CPS poate recupera sumele “datorate”
---- restul de sume “datorate” (care nu au putut fi recuperate de CPS) se transmit la organe fiscale indrituite pentru executare silita (îi ia aparatul de bărbierit, masina de tuns iarba, televizorul, masina, casa....).

Asta-i situatia!

Cei care au primit acele decizii de recuperare treb’e sa plateasca sumele!

Dură lovitura primita de credibilitatea sfaturilor/indicatiilor păsăricești (.dioate)!

Cei care le mai urmati... asteptati-va tot la astfel de efecte!




90 de comentarii:

  1. "In apr. 2024 Curtea de apel Bucuresti hotaraste ca CPS/MAI nu are dreptate, si ca sa treaca la aplicarea hotaririi Curtii de conturi."
    @MA, puteti publica aceasta Hotarare a CA Bucuresti ??

    RăspundețiȘtergere
  2. Că tot au început să apară decizii ale Casei de Pensii Sectoriale a M.A.I. privind recuperarea sumelor încasate necuvenit cu titlu de pensie militară de stat și care vizează modul de aplicare a majorării / actualizării din anul 2017 ! Exemplu succint de aplicare a dispozițiilor inițiale ale art.60 din Legea nr.223 / 2015 ! Așadar : 1) Baza de calcul a pensiei = 6500 lei ; 2) Pensie brută ( cu OMM 20% ) = 6630 lei ; 3) Pensia brută cu majorarea de 5% ( din anul 2016 ) = 6962 lei ; 4) Pensia brută cu majorarea de 5,25% ( din anul 2017 ) = 7328 lei ; 5) Solda de funcție din baza de calcul = 988 lei ; 6) Noua soldă de funcție ( majorată cu 15% în anul 2017 ) = 1136 lei ; 7) Baza de calcul actualizată ( în anul 2017 ) = 6648 lei ( 6500 + 1136 - 988 ) ; 8) Pensia brută ( cu OMM 20% ) rezultată din baza de calcul susmenționată = 6781 lei ; 9) Prin prisma art.60 - în forma inițială - din Legea 223 / 2015 , cuantumul brut aplicat în anul 2017 este cel de 7328 lei ! Unde a greșit casa de pensii...este un exercițiu pentru cei care sunt preocupați de problemă ! Gând bun, oameni buni !

    RăspundețiȘtergere
  3. Calculele trimise adineauri sunt : De la Moș la Moș !

    RăspundețiȘtergere
  4. @Leon 10.07.2024, 10:55
    La : ""In apr. 2024 Curtea de apel Bucuresti hotaraste ca CPS/MAI nu are dreptate, si ca sa treaca la aplicarea hotaririi Curtii de conturi."
    @MA, puteti publica aceasta Hotarare a CA Bucuresti ??".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Văleuuu, văleu!
    Blasfemie!
    Se incalca inaltele principii ale acceptarii adevarului adevarat prezentate de pasarica.dioata!
    Nu numai ca se incalca aceste principii, dar se poate spune si ca se trateaza cu c.uru'!
    Cum sa se puna o astfel de intrebare cind chiar marele (si'ntotdeauna
    cu cele mai adevarate adevaruri) guru le-a prezentat???
    Se poate, dom'le, o asemenea purtare desconsideranta???
    Sa speram ca nu vor fi binevoitori care sa prezinte "maestrului" aceasta grosolana incalcare a deontologiei care trebuie sa caracterizeze pe adevaratii contributori la sustinerea adevarurilor marelui si adevaratului maestru!

    Cu speranta ca nu am produs mari pagube "nestiutorului" prin publicarea comentariului...

    Pe scurt:
    - https://www.huhurez.com/2024/04/amenintarea-ca-militarii-pensionari-ai.html si altele care decurg de'aicisa
    - mai concentrat https://portal.just.ro/2/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=200000000428455&id_inst=2

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @MA, cunosc mersul Dosarului respectiv, si intreb din nou, daca s-a depus un Recurs, nu ar trebui sa asteptam o hotarare finala ??

      Ștergere
  5. Vă salut,

    Comentariile următoare nu au legătură cu tema actuală pusă în discuție de domnul Moș Alecu, însă pot avea legătură cu eventualele solicitări în justiție pentru recuperarea sumelor de bani reținute în plus prin supraimpozitare de CPS-uri.
    Încă mai sunt pensionari militari care nu cunosc felul în care le este calculat impozitul începând cu 01.01.2024 și cum ar fi corect să le fie calculat.
    S-ar putea ca următoarele exemple să-i ajute.
    Deoarece comentariul depășește 4096 de caractere (limită impusă de blogger) voi fragmenta în 3 părți comentariul.

    Pragurile de impozitare pentru anul 2024 sunt:
    SMBE= 7.567 lei (câștigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului - Art.19 din L422/2023)
    SMNE= 4.426 lei (câștigul salarial mediu net pe economie rezultat din SMBE)

    Exemplul 1.
    - pensia brută are cuantumul mai mare decât SMBE
    - pensia brută are cuantumul de 12.586 lei


    Metodologia incorectă de impozitare folosită ce CPS, pe baza căreia sunt tipărite acum sumele pe cupoanele de pensie:
    1. Se compară "brutul" cu pragurile de impozitare:
    4.426 < 7.567 < 12.586
    2. Se calculează în acest caz trei "impozite parțiale":
    I3 = 20% x (12.586 - 7.567) = 1.003,8
    I2 = 15% x (7.567 - 4.426) = 471,1
    I1 = 10% x (4.426 - 2.000) = 242,6
    3. Se calculează impozitul:
    I = 1.003,8 + 471,1 + 242,6 = 1.717,5 => I = 1.718 lei (valoare tipărită pe cupon)
    4. Se calculează pensia netă:
    N = 12.586 lei - 1.718 lei = 10.868 lei (valoare tipărită pe cupon)
    -----------------------------------
    Metodologia corectă de impozitare progresivă, conform Legii 282/2023 și validată de judecătorii Tribunalului București:
    1. Din pensia brută se scade suma de 2.000 lei reprezentând "plafonul de venit neimpozabil lunar de 2.000 de lei"
    Venitul Impozabil = 12.586 lei - 2.000 lei = 10.586 lei
    2. Se compară Venitul Impozabil cu pragurile de impozitare:
    4.426 < 7.567 < 10.586
    3. Se calculează în acest caz trei "impozite parțiale":
    I3 = 20% x (10.586 - 7.567) = 603,8
    I2 = 15% x (7.567 - 4.426) = 471,1
    I1 = 10% x (4.426 - 0) = 442,6
    4. Se calculează impozitul:
    I = 603,8 + 471,1 + 442,6 = 1.517,5 => I = 1.518 lei
    5. Se calculează pensia netă:
    N = 12.586 lei - 1.518 lei = 11.068 lei
    -----------------------------------
    Diferența lunară de bani "reţinută nelegal" (formularea aparține judecătorilor TMB) de CPS:
    Dif= 11.068 lei - 10.868 lei = 200 lei

    Vor urma încă două exemple.

    RăspundețiȘtergere
  6. Continuare (1)

    Exemplul 2.
    - pensia brută are cuantumul cuprins între SMNE și SMBE
    - pensia brută are cuantumul de 6.000 lei


    Metodologia incorectă de impozitare:
    1. Se compară "brutul" cu pragurile de impozitare:
    4.426 < 6.000 < 7.567
    2. Se calculează în acest caz două "impozite parțiale":
    I2 = 15% x (6.000 - 4.426) = 236,1
    I1 = 10% x (4.426 - 2.000) = 242,6
    3. Se calculează impozitul:
    I = 236,1 + 242,6 = 478,7 => I = 479 lei (valoare tipărită pe cupon)
    4. Se calculează pensia netă:
    N = 6.000 lei - 479 lei = 5.521 lei (valoare tipărită pe cupon)
    -----------------------------------
    Metodologia corectă de impozitare:
    1. Din pensia brută se scade suma de 2.000 lei
    Venitul Impozabil = 6.000 lei - 2.000 lei = 4.000 lei
    2. Se compară Venitul Impozabil cu pragurile de impozitare:
    4.000 < 4.426 < 7.567
    3. Se calculează în acest caz impozitul:
    I1 = 10% x (4.000 - 0) = 400
    4. Se calculează pensia netă:
    N = 6.000 lei - 400 lei = 5.600 lei
    -----------------------------------
    Diferența lunară de bani "reţinută nelegal" de CPS:
    Dif= 5.600 lei - 5.521 lei = 79 lei

    Va mai urma încă un exemplu.

    RăspundețiȘtergere
  7. Continuare (2)

    Exemplul 3.
    - pensia brută are cuantumul mai mic decât SMNE
    - pensia brută are cuantumul de 4.000 lei


    Metodologia incorectă de impozitare:
    1. Se compară "brutul" cu pragurile de impozitare:
    4.000 < 4.426 < 7.567
    2. Se calculează în acest caz impozitul:
    I1 = 10% x (4.000 - 2.000) = 200 (valoare tipărită pe cupon)
    3. Se calculează pensia netă:
    N = 4.000 lei - 200 lei = 3.800 lei (valoare tipărită pe cupon)
    -----------------------------------
    Metodologia corectă de impozitare:
    1. Din pensia brută se scade suma de 2.000 lei
    Venitul Impozabil = 4.000 lei - 2.000 lei = 2.000 lei
    2. Se compară Venitul Impozabil cu pragurile de impozitare:
    2.000 < 4.426 < 7.567
    3. Se calculează în acest caz impozitul:
    I1 = 10% x (2.000 - 0) = 200
    4. Se calculează pensia netă:
    N = 4.000 lei - 200 lei = 3.800 lei
    -----------------------------------
    În acest caz, chiar dacă se utilizează algoritmul greșit, suma reținută ca impozit coincide cu cea calculată corect.
    ===================================
    Pentru ușurarea calculelor puteți folosi programul Calculator_pensii_militare_2024_v10.xls în care aveți de introdus un singur parametru și anume pensia brută avută în anul 2023.
    Programul de calcul l-am distribuit în cadrul unui comentariu mai vechi pe mosalecu.blogspot.com (10.06.2024, 20:43):

    https://mosalecu.blogspot.com/2024/06/amintiri-din-trecutul-apropiat.html?showComment=1718041391229#c2553276100579074839

    Observații:
    Cu datele numerice din exemplul 1., pensia brută din anul 2023 se calculează cu formula următoare:
    Brut[2023] = Brut[2024] / 1,138 = 12.586 / 1,138 = 11.059,7 => Brut[2023] = 11.060 lei
    Pentru exemplul 2.: Brut[2023] = 6.000 / 1,138 = 5.272,4 => Brut[2023] = 5.272 lei
    Pentru exemplul 3.: Brut[2023] = 4.000 / 1,138 = 3.514,9 => Brut[2023] = 3.515 lei
    ===================================
    Vă doresc multă sănătate tuturor!

    Cu stimă,
    Col. Hathi

    RăspundețiȘtergere
  8. Cumva in afara de rind...
    Zice cineva, undeva: ""De la fiecare după capacităţi, fiecăruia după muncă"
    [Karl Marx - Critica Programului de la Gotha]
    Varianta revizuită:
    "de la fiecare după capacităţi, fiecăruia după nevoi"

    Dom' Jianu (suge-mi-ar pula tot anu'!) a zis despre "varsoviștii ratați" că sunt "pe ducă".
    Pe cale de consecință, se aplică "fiecăruia după nevoi".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Prima varianta (De la fiecare după capacităţi, fiecăruia după munca depusa) trebuia sa fie in socialism!
    A doua varianta (de la fiecare după capacităţi, fiecăruia după nevoi) ar fi fost in comunism, cind nu s-ar mai fi tinut cont de cantitatea (si calitatea) de munca depusa, ci s-ar fi tinut cont de nevoile impricinatului... ceva ca'n kibuțurile din Israel...
    Variante adoptata pentru "varsovisti" este: fiecaruia dupa cit vrem noi, decidentii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @ mos alecu 10.07.2024, 14:42
      😁😁😁
      Respectivele "cugetări" au fost publicate în cadrul unui cenaclu de poezie😂
      Monologul ipotetic al celui care a emis cugetarea referitoare la pensionarii militari (că sunt "pe ducă"):
      - "varsoviștii ratați" sunt "pe ducă" deci, "nevoile" lor nu trebuie să ne preocupe pe noi, cei de la butoane și vom avea grijă să-i ajutăm să "se ducă" grabnic, prin ajustarea "nevoilor" lor cum credem noi de cuviință.

      @ Variante adoptata pentru "varsovisti" este: fiecaruia dupa cit vrem noi, decidentii!
      Din păcate, DA!

      "Orice cal de curse ajunge gloabă, dar nu orice gloabă a fost cal de curse!"
      Cei care sunt acum la butoane în niciun caz nu sunt "cai de curse".
      ===========================
      Vă doresc tuturor pensionarilor militari multă sănătate și pensii cât mai lungi.
      Măcar în felul ăsta să-i facem "fericiți" pe cei care estimează că "suntem pe ducă".

      Cu stimă,
      APV_rz

      Ștergere
    2. Bună rimă , bună dedicație aceea referitoare la LICHEAUA de jiganu. Să nu fie invers , în sensul să-l îngroape VARȘOVIȘTII pe el.

      Ștergere
  9. @Anonim 10.07.2024, 13:10
    La : "Că tot au început să apară decizii ale Casei de Pensii Sectoriale a M.A.I. privind recuperarea sumelor încasate necuvenit cu titlu de pensie militară de stat și care vizează modul de aplicare a majorării / actualizării din anul 2017 ! Exemplu succint de aplicare a.............".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    In iun.2017 nu s-a majorat cu 15% SFB (solda functiei de baza)... s-a majorat "cuantumul compus al SF".
    Grava confuzie!
    &&&&&&&&&&&&&&&&&
    In alta ordine de idei: am mai spus ca este necesar ca ideile sa fie "editate" intr-o forma cit de cit de "citibile"... Siruri de cuvinte scrise ca'n vechile copii ale actelor (Republica Populara Romina Certificat de nastere Numele Ionescu Prenumele Ion Numele tatalui Ionescu Vasile Numele mamei Ionescu Elena Data nasterii.....) sint greu de inteles.
    De folosit tasta cu acel semn de pe "Enter-ul" principal (sau aratat si pe editoarele de text ale telefoanelor) .

    Urmatoarele comentarii cu aceeasi formatare nu vor mai fi publicate!

    RăspundețiȘtergere
  10. @Leon 10.07.2024, 14:43
    La : "@MA, cunosc mersul Dosarului respectiv, si intreb din nou, daca s-a depus un Recurs, nu ar trebui sa asteptam o hotarare finala ??".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Deciziile de recuperare sint emise la sfirsitul lunii iunie!
    Si recursul (din aprilie) o fi fost cu acelasi rezultat, s'atuncea CPS treb'e sa se conformeze!
    Sau s-or fi lasat pagubasi, n-au mai inaintat recurs, si CPS a trecut la aplicarea "hotaririi" curtenilor de conturi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @MA, la Dosarul 7095/2/2020, dupa Hotararea din 19.04.2024 mai apare o ultima modificare in data de 22.04.2024, probabil este depus Recursul !
      Daca ar fi varianta ca CPS a MAI a inceput sa emita Decizii de Recuperare, ar fi cu sutele si am fi aflat cu toții !!

      Ștergere
    2. Iote domnule Leon! https://rezervisti-mai.ro/2024/07/09/comunicat-privind-deciziile-de-recuperare-emise-de-casa-de-pensii-sectoriala-a-m-a-i/

      Ștergere
  11. Sunt pensionat începând cu data de 01.06.2017(drept de pensie din aceasta data, decizie de pensie din mai 2017).
    Am o reducere la brutul pensie de 78 lei si la netul pensiei de 63 lei pe luna iulie 2024 fata de luna Iunie 2024.
    Nu am.primit încă decizie de recuperare a sumelor încasate necuvenit și încă n a sosit nici talonul de pensie sa vad daca este trecuta vreo reținere.
    M am uitat pe pagina web a Casei de Pensii in contul personal si fata de lunile precedente in luna Iulie sunt reduse brutul, netul pensiei și impozitul fara a fi precizata nicio reținere.
    In adresa din Mai 2018 de înaintare a deciziei de actualizare a drepturilor de pensie cu data din Mai 2018(noul cuantum actualizat) ca urmare a actualizării cu 15% a cuantumului brut al soldei de functie începând cu 30.06.2017 se menționează că în urma calculelor efectuate a rezultat un cuantum brut al pensiei in care este inclusa actualizarea SF mai mare față de cuantumul brut al pensiei rezultat în urma majorării cu procentul de 5,25% aferent anului 2017 prevăzut cf art 12 alin (2)din OUG Nr.99/2016.De asemenea se preciz că s au avut în vedere disp art.60alin (3)din Legea 223/2015 forma legislativă din 30.06.2017 respectiv faptul că în anul in care pot fi aplicate prevederile privind indexarea/majorarea cat și cele privind actualizarea se aplica dispozițiile cele mai favorabile , începând cu 30.06.2017 drepturile de pensie nu mai pot fi majorate cu 5,25%.
    Astfel s a pus în plata pensia actualizata.
    Din tot ce am citit până acum era discuția că aceste rețineri apar la cei la care s a adăugat indexarea de 5% din 2016 și apoi s a făcut și actualizarea în speță.
    Întrebarea mea este daca este normal sa mi fie reținute aceste sume.

    RăspundețiȘtergere
  12. @Leon 10.07.2024, 15:51
    La : "...Daca ar fi varianta ca CPS a MAI a inceput sa emita Decizii de Recuperare, ar fi cu sutele si am fi aflat cu toții !!"
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Tare mai cred unii ca pot sti tot ce misca pe net!
    Dintre impricinati:
    - multi nu au internet
    - multi nu stiu sa se foloseasca de internet
    - cei mai multi nici nu stiu ce i'a lovit
    - multi semnaleaza doar ca li s-a micsorat pensia
    - multi isi publica deciziile prin locuri pe unde multa lume nu are acces

    Ca urmare ramin citiva ale caror decizii le-am vazut si eu...
    Decizii care nu vorbesc deapre motive "personale" de constituire a acelor debite.
    Decizii care vorbesc despre aplicarea Raportului Curtii de conturi, Raport transpus in Decizia XII/5/2020 a Curtii de conturi. Decizie care nu vorbeste despre cîțiva pensionari. Decizie care sa aplica tuturor!
    De vazut textul unei astfel de decizie de recuperare la imediat sub postarea mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @MA, inca odată,... Jos Palaria !
      M-am convins ca aveti dreptate, pompierii si Jandarmii au inceput sa primeasca Decizii de recuperare a sumelor incasate necuvenit prin Actualizarea SF din iunie 2017 , si daca-mi aduc bine aminte ati fost cam singurul care ati sustinut ca CPS a MApN a procedat corect, iar MAI a gresit !

      Ștergere
    2. @Leon, BRAVO !
      Te-ai făcut prieten adevărat cu @MA

      Ștergere
  13. De la Moș la Moș : Cred că greșeala celor de la M.A.I. este aceea c-au dat la actualizare și pe cei 5% anteriori !

    RăspundețiȘtergere
  14. Am comentat mai sus.
    Eu m am pensionat în iunie 2017 și nu am treabă cu indexarea de 5%din 2016 dar tot mi au redus cuantumul pensiei in iulie 2024fața de iunie 2024.
    Care iexplicația?

    RăspundețiȘtergere
  15. @Anonim 10.07.2024, 19:26
    La : "Am comentat mai sus.
    Eu m am pensionat în iunie 2017 și nu am treabă cu indexarea de 5%din 2016 dar tot mi au redus cuantumul pensiei in iulie 2024fața de iunie 2024.
    Care iexplicația?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Este posibil ca, la stabilirea initiala, baietii au introdus (legal) si indexarea de 5,25% pentru anul 2017.
    Cind au facut actualizarea au adaugat si suma corespunzatoare acelei indexari... rezultind mai mult din actualizare decit ce era numai cu indexare...
    Dracu stie!...

    Daca se poate trimiteti pe adresa dolhasca9@gmail.com (anonimizate) deciziile din mai 2017 (aia initiala) si din 2018 (aia cu actualizarea)...

    RăspundețiȘtergere
  16. De la Moș la Moș ! Măi oameni buni...dacă în 2016 ți s-a recalculat ori stabilit pensia....ea a fost de "x" lei ! La ăștia, ai primit - atunci - .ș-un 5% majorare ! Ș-a rezultat o pensie de "y" lei ! Vine ianuarie 2017 și pensia ta...ca urmare a majorării cu 5,25%...ajunge la ..."z" lei ! După ceva luni ...prin art.II din Legea nr.152...SF a celor activi s-a majorat... cu 15% ! Adicătelea...de aveau..."100 lei...le dădea...115" !🤣 Ce zicea "lejea" atunci...în 2017, când "ierea" în vigoare art.60 inițial din 223 ?! Că se actualizează pensia când "se umflă" SG ori / și SF...nu SFB...a activilor ! ȘI ....."s-a umflat" SF cu 15 % ...prin iunie 2017 ! ! Atunci, tre' să actualizăm.. cum o spunea art.60...cuantumul pensiei militare ! Ce înseamnă asta după reglementarea din art.60 de atunci ?! Că aduci - în 2017 - baza de calcul la cuantumul actualizat ..și la ea aplici - cum o și spunea art.60 inițial - procentele din art.29, 30, 108 ! Ce a rezultat....a rezultat ! Doar că...dacă în 2016..ai avut pensia de "y" lei ( cu cei 5% )...în 2017...sunt două variante, respectiv : a) fie ai pensia "z" ( cea rezultată din aplicarea și a lui 5,25% )...fie ..b) pensia "t" și care rezultă fără nicio legătură cu 5 sau 5,25% ! Si normal e să primești...în 2017. ceea ce e mai mare dintre cele două ! Restu-i..."joc de gleznă" !🤣

    RăspundețiȘtergere
  17. @Anonim 10.07.2024, 23:45
    La : "De la Moș la Moș ! Măi oameni buni...Ce zicea "lejea" atunci...în 2017, când "ierea" în vigoare art.60 inițial din 223 ?! Că se actualizează pensia când "se umflă" SG ori / și SF...nu SFB...a activilor ! ȘI ....."s-a umflat" SF cu 15 % ...prin iunie 2017 ! ! Atunci, tre' să actualizăm.. cum o spunea art.60...cuantumul pensiei militare ! Ce înseamnă asta după reglementarea din art.60 de atunci ?! Că aduci - în 2017 - baza de calcul la cuantumul actualizat ..și la ea aplici - cum o și spunea art.60 inițial - procentele din art.29, 30, 108 ! Ce a rezultat....a rezultat ! Doar că...dacă în 2016..ai avut pensia de "y" lei ( cu cei 5% )...în 2017...sunt două variante, respectiv : a) fie ai pensia "z" ( cea rezultată din aplicarea și a lui 5,25% )...fie ..b) pensia "t" și care rezultă fără nicio legătură cu 5 sau 5,25% ! Si normal e să primești...în 2017. ceea ce e mai mare dintre cele două !...".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Chiar daca nu te'nveti minte sa scrii "citibil"...

    Asa-i cu_cum trebuia facuta actualizarea in iun.2017!
    Numai ca baietii de la "CPS-eaua " M.A.I. au aplicat sfaturile/indicatiile pasaricii .dioate - la rezultatul actualizarii (cel pe care l-ai descris) au mai adaugat si suma corespunzatoare indexarii de 5% din 2016.

    RăspundețiȘtergere
  18. Spre clarificare...
    Impricinatul din decizia de recuperare afisata are de returnat sumele numai din perioada iun.2017 - apr.2021 ceea ce pare aiurea... Inclusiv calculul totalului de returnat este numai pentru cei aproape 4 ani...

    Dar...
    Este posibil ca impricinatul sa fi primit pensie numai pina in apr. 2021 dup'aceea pensia lui fiind suspendata (art.72/l.223/2015), sau sa fi fost rechemat in activitate (art.78/l.223/2015). Nu se pune problema de deces, pen'ca la deces debitele nu se mai recupereaza (art.114, (4)/l.223/2015).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @MA, se pare ca numai perioada aceea a depasit procentul de 85%, solicitat in mod expres (tot aiurea!) de Curtea de Conturi !
      Si in Decizia vazuta de mine ieri, se recupereaza numai perioada 30.06.2017- noiembrie 2018 , iar pensia primita ieri este la fel ca luna trecuta !!

      Ștergere
  19. @Leon 11.07.2024, 08:14
    La : "@MA, se pare ca numai perioada aceea a depasit procentul de 85%, solicitat in mod expres (tot aiurea!) de Curtea de Conturi !
    Si in Decizia vazuta de mine ieri, se recupereaza numai perioada 30.06.2017- noiembrie 2018 , iar pensia primita ieri este la fel ca luna trecuta !!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Asta insemna ca in mai.2021 (dupa pensia din apr.2021) sa i se fi schimbat baza de calcul a pensiei, si sa i se fi facut o actualizare a pensiei... actualizarea care nu "se mai ezista" in l.223/2015... S'atuncea???

    RăspundețiȘtergere
  20. @MA, este greu de inteles ce a facut CPS a MAI (parca au luat modelul de actualizare facut de CPS a SRI in perioada controlului CC!)
    In cazul prezentat de mine, într-adevăr in decembrie 2018 a fost o majorare a pensiei prin acordarea, dupa 2 ani de trecere in rezerva (!) a SOSP de 15% si s-a mentinut cuantumul de 5%, indexarea din 2016 !

    RăspundețiȘtergere
  21. @Leon 11.07.2024, 09:22
    La : "...In cazul prezentat de mine, într-adevăr in decembrie 2018 a fost o majorare a pensiei prin acordarea, dupa 2 ani de trecere in rezerva (!) a SOSP de 15% si s-a mentinut cuantumul de 5%, indexarea din 2016 !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    S-a majorat procentul de calcul, s-a majorat si pensia ... cum dracu pensia marita incape in 85% din baza de calcul (si nu este de recuparat nimic), dar pensia nemarita nu'ncapea in cei 85% din aceeasi baza de calcul (si trebuie recuperate sume necuvenite) ????...

    Eu as merge pe posibilitatea: rechemat in activitate; revocat decizia de pensie; prins (in activitate fiind) majorarile din 2018 - '19 - '20 - 21 (inclusiv multe alte bunaciuni la salarizare); o noua pensionare cu noua baza de calcul care i-a generat o pensie babana tare, pensie care, chiar cu limitarea net la net, producea o pensie neta mult mai dodoloata decit cea "anterioara"...

    RăspundețiȘtergere
  22. De la Moș la Moș : Am reușit să înțeleg modul de abordare a actualizării pensiei din perspectiva Curții de Conturi ! Voi reveni ! Zi faină !

    RăspundețiȘtergere
  23. @Leo 11.07.2024, 12:38
    La : "@Leon, BRAVO !
    Te-ai făcut prieten adevărat cu @MA".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Si cind te gindesti ca i-am spus ca risca sa fie luat la ochi ca un tradator al inaltelor principii ale adulatorilor claudioti!

    RăspundețiȘtergere
  24. Pentru @Anonim 10.07.2024, 19:26
    Cel cu : "Am comentat mai sus.
    Eu m am pensionat în iunie 2017 și nu am treabă cu indexarea de 5%din 2016 dar tot mi au redus cuantumul pensiei in iulie 2024fața de iunie 2024.
    Care iexplicația?".".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Eu am presupus o explicatie : "Este posibil ca, la stabilirea initiala, baietii au introdus (legal) si indexarea de 5,25% pentru anul 2017.
    Cind au facut actualizarea au adaugat si suma corespunzatoare acelei indexari... rezultind mai mult din actualizare decit ce era numai cu indexare...".

    Am mai propus sa trimiteti cele doua decizii..
    Nu ati trimis nimic!
    Inteleg ca explicatia mea a fost cea corecta!

    Elegant ar fi sa dati un oarecare semn de viata!

    RăspundețiȘtergere
  25. De la Moș la Moș : "Prințipurile" Curții de Conturi vis-a - vis - de actualizarea din 2017 : 1) Actualizarea pensiei constituie procesul de majorare a pensiei ca urmare a creșterii soldei de funcție, respectiv translatarea în cuantumul pensiei a creșterii salariale de la personalul activ, având ca punct de plecare cuantumul pensiei în plată la momentul respectiv, inclusiv indexarea / majorarea din anul 2016 ; 2) Începând cu data de 30.06.2017, pensiile militare la care sunt incidente prevederile art.60 trebuie să aibă în componență indexarea / majorarea de 5% acordată în 2016, la care se adaugă fie indexarea de 5,25% acordată în anul 2017, fie actualizarea soldei de funcție cu 15% acordată de la 30.06.2017, astfel cum prevede art.60 alin.(3) din Legea nr.223 / 2015 ; 3) Actualizarea pensiilor se realizează cu încadrarea în procentul de 85% din baza de calcul, conform art.30 din Legea nr.223 / 2015". Din "prințipiul" 1 rezultă faptul că - în opinia Curții - nu trebuia luată în calcul o nouă bază de calcul rezultată din majorarea SF cu 15% ( conform art.II din Legea 152 / 2017 ), ci "translatarea" / mutarea în cuantumul pensiei a creșterii salariale a activului. Cu titlu de exemplu, pentru o SF de 1000 lei...s-ar "translata" în pensie - crede Curtea - 150 lei. Ei consideră că baza de calcul este numai cea utilizată la stabilirea pensiei, așa cum o spune art.28 din 223. După "prințipiul" 3...Curtea zice că...pensia actualizată nu poate fi mai mare de 85% din baza de calcul de la art.28. Iar cum baza de calcul nu se schimbă nicicum - zic ei - atunci este loc pentru a primi ceva prin actualizare numai cei care - la stabilirea pensiei - au avut un procent mai mic de 85% ! Curat murdar, coane Fănică ! Iar dintr-o astfel de abordare...în 2017...pentru ( de exemplu) o pensie de 3000 de lei ( cu tot cu majorarea de 5% )...primești numai majorarea de 5,25% pentru că ea este oricum mai mare decât cei 150 de lei ! Iar în situația în care cuantumul rezultat din majorarea SF ar fi fost mai mare decât creșterea prin 5,25%...dar erai la 85% din baza de calcul utilizată la stabilirea pensiei primeai...5,25% !! "Tare", nu ?!

    RăspundețiȘtergere
  26. De la Moș la Moș : Dacă postarea anterior transmisă apare tot cu probleme "citibile"...o să caut soluția să remediez problema pentru viitor ! Mulțumesc ! Doamne ajută cu bine !

    RăspundețiȘtergere
  27. @Anonim 11.07.2024, 22:43
    La : "De la Moș la Moș : Dacă postarea anterior transmisă apare tot cu probleme "citibile"...o să caut soluția să remediez problema pentru viitor ! Mulțumesc ! Doamne ajută cu bine !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Tot necitibil apare!
    'șteptam remediere la urmatoarele, altfel gata!

    RăspundețiȘtergere
  28. @Anonim 11.07.2024, 22:41
    La : "De la Moș la Moș : "Prințipurile" Curții de Conturi vis-a - vis - de actualizarea din 2017 : ... Curat murdar, coane Fănică ! ...".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Nu!
    Curat total idioti necunoscatori ai l.223/2015!

    RăspundețiȘtergere
  29. Am mai scris anterior, pensionat începând cu data de 01. 06.2017.
    M am uitat pe cele 2 decizii ( de pensie si de actualizare)
    La mine în decizia de actualizare nu s a aplicat și indexarea de 5.25% ci numai actualizarea cu 15%
    Doar în decizia de pensie este aplicată indexarea de 5.25% care s a aplicat la suma rezultată după aplicarea. Procentelor de vechime pensie suplimentară la baza de calcul și adăugarea valorii rezultate din aplicare procentului corespunzător OMM
    Diferențele intre decizia de actualizare și cea de pensie sunt la următoarele elemente :

    Cuantumul compus actualizat al salariului/soldei de functie este mai mare si provine din actualizarea cu 15% am calculat

    K)cuantum total actualizat al elem de la a) la g)= Cuantumul compus actualizat al salariului/soldei de functie +j+k*(val grad la trecere în rezerva majorat)+ c) majorat cu 10%+ d) majorat cu 10% - MAI MARE evident cuprinde cuantumul compus AL SF actualizat cu 15% si val grad grad majorat conținut in decizia de actualizare
    k*(val grad la trecere în rezerva majorat) mai mare în decizia de actualizare față de cea din decizia de pensie
    l)compensație contributie buget stat mai mare în decizia de actualizare față de cea din decizia de pensie
    T: (k+l)total solda lunara bruta realizat la funcția de bază actualizată mai mare în dec de actualizare
    M :Media soldelor lunare realizate la facția de bază actualizate mai mare decât în decizia de pensie
    La M (baza de calcul cf art 28) s a aplicat procentul rezultat din vechime și pensie suplimentară si a rezultat pensia
    Dupa aceea la aceasta suma rezultata s a aplicat procentul de la OMM si aceasta suma s a adunat la pensie rezultând pensia militara de stat actualizata .
    S a comparat aceasta pensie actualizata cu cea de până la 30.06.2017 care era în plată și datorită faptului ca pensia actualizata era mai mai mare decât cea în plată s a pus în plată pensia actualizată începând cu 30. 06.2017.

    Am mai precizat ca am o reducere la brutul pensie de 78 lei si la netul pensiei de 63 lei pe luna iulie 2024 fata de luna Iunie 2024.
    Nu am.primit încă decizie de recuperare a sumelor încasate necuvenit și încă n a sosit nici talonul de pensie sa vad daca este trecuta vreo reținere.
    Cred ca singura explicație este cu încadrarea pensie stabilita cf art 28 si 29 în cerințele art.30 din L 223/2015 , în sensul a
    ceea ce a explicat Moș Martin ref la interpretarea Curții de Conturi care consideră că baza de calcul este numai cea utilizată la stabilirea pensiei, așa cum o spune art.28 din L 223.
    Eu comparamd valoarea pensiei din decizia de actualizare stabilita cf art 28 si 29 cu valoarea bazei de calcul din decizia de pensie a rezultat o depășire cu 1.17% a procentului de 85%.

    RăspundețiȘtergere
  30. ..la MApN: acel.."k*" : = valoare "grad" ('SG"=❓)= ..majorat la trecerea în rezervă.." = (cel puțin ..în DECIZIILE = de R/A..) NU EXISTĂ..👻😜🤔😈❗; (..DIN CONTRĂ,: SOLDA DE GRAD ="1,80" ="COLONEL" = PLĂTITĂ ÎN PENSIE in perioada: 10/2004..31.12.2015 = a fost tăiată/ degradată =ILEGAL..😜❗= la ..SG= "LT. COLONEL.."= "1,70"= 336 lei ❗❓🥶..)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @MIHĂIȚĂ,
      Ce-ți mai bați capul că , după LICHEAUA de jiganu oricum ești pe ducă ..........

      Ștergere
    2. @ Leo :
      ..evident..că la.."vârsta" mea..(cu.."7.." = în față !) sunt "mai..aproape"/..sau.. "mai departe"..de "visurile" ..criminale ale indivizilor ălora..= dotați (de..👿) cu.. INSTINCTE CRIMINALE.., dar nu numai..,ci și cu .."puteri"..limitate.., în contra-balans:.. de către Dumnezeu..!

      Ștergere
    3. PS:
      ..și indivizii.."ăștia"..puși și menținuți în funcțiile "alea"
      de către.."alți"..indivizi.. ASEMENEA (fără să mă surprindă) mai au tupeul
      și fățărnicia..să vină (și..în cutia poștală 😜❗) să-mi CERȘEASCĂ.. "VOTUL" ..(❗👿)

      Ștergere
    4. @MIHĂIȚĂ,
      Ne naștem pe rând și murim pe sărite.
      LICHEAUA zicând ce zis , el fiind mai tinerel , nu știe asta. Dar poate s-o afle , că sezice că , ce dorești altora s-ar putea să ți se întâmple chiar ție.
      SUS SĂ AVEM INIMILE ȘI SPERANȚA LA DUMNEZEU !

      Ștergere
  31. ..în afară de rând..,
    ..astă-seară 12.07.a.c., la Radio.."ROMÂNIA ACTUALITĂȚI", la emisiunea lui Andrei PARTOȘ, șeful COMITETULUI OLIMPIC ROMÂN:
    M. COVALIU a spus că echipa olimpică română de sportivi vor fi prezentați la deschiderea OLIMPIADEI de la PARIS în echipamentul de..'culoare".., (mare atenție la simbolistică..): ALB-ALBASTRU..❗(..mai lipsește.."ROȘU".. și.. "poziția.."= din inimile, sufletul..și mințile.. "inițiatorilor"..! {(🤔😜😎😢..)..=..🐓../..🐻..❓❓}

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DdRNxGpPEEDs&ved=2ahUKEwjnrbyClKOHAxUKnf0HHSZUAS8QwqsBegQIDxAF&usg=AOvVaw2odnsUkYa4eUrBEqUmNujk

      Ștergere
  32. @Leon 13.07.2024, 07:17
    La : "https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DdRNxGpPEEDs&ved=2ahUKEwjnrbyClKOHAxUKnf0HHSZUAS8QwqsBegQIDxAF&usg=AOvVaw2odnsUkYa4eUrBEqUmNujk".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Eiii, na!
    Face si lăutarii un ban grămadă!

    RăspundețiȘtergere
  33. Cumva cam in afara de rind...

    Inca cineva care cade in plasa compararii coeficientilor salarizarii din l.153/2017!
    N-ar fi de mirare pen'ca'n aceeasi plasa au cazut (ca musca'n c.uru calului) multi invatatori, specialisti de-ai asociatiilor, ba chiar si generali si colonei sefi si sefuti pe la felurite alea-alea! Toti pentru a-si argumenta “si da-i, si lupta” pentru mai binele celor in activitate sau la pensie! Iar multimea exulta de fericire cu “Le-a zis-o, bai! Bine le face!”
    Aceasta argumentare fiind clar pe formula: “Prostii cerem, prostii vom primi!”.

    Iaca ultima de-acele ziceri: “1. "Șef serviciu" are coeficientul de ierarhizare 4,35
    Unde plm am mai văzut coeficientul ăsta?
    Mi-am adus aminte!
    "Şeful Statului Major General" are coeficientul de ierarhizare al funcției de 4,35
    Să râzi și cu curul
    Băăă, cea mai mare funcție din Armata României este echivalentă cu "Șef serviciu" care are în subordine vreo 2 pulifrici și o secretară”

    Da’ daca ne uitam in l.153/2017 vedem ca acei coeficienti stabilesc, la civili, toata retributia, iar la militari stabilesc numai o mica parte din drepturile cuvenite... solda de functie. Iar in salarizarea militarilor solda de functie se’mpreuneaza cu (multe) alte elemente de salarizare, incit solda “finala” se’ndeparteaza mult de’acel coeficient...

    De’un “par egzamplu”:
    - presedintele republicii, in mar. 2024, indemnizatie bruta 24.960
    ---- “blocata” la nivelul anului 2019 (cind sal.minim era 2.080), coeficient 12,0
    ---- daca i-ar fi fost adusa indemnizatia la sal.min. din mar.2024 (3.300) ar fi avut indemnizatia de 39.600
    - seful cel mai sef al “armății”, in mar.2024, solda neta de 26.105, brut 44.624... hop asa, coeficient 13,5 (mai mare ca 12-le presedintelui, si mult mai mare ca pricajitul de 4,35 de la'nceput).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lasati, ca nici cu Procurorii nu ne este rusine: https://www.mpublic.ro/sites/default/files/PDF/i._procurori_31.03.2024_mp.pdf

      Ștergere
  34. @Leon 13.07.2024, 11:26
    La : "Lasati, ca nici cu Procurorii nu ne este rusine: https://www.mpublic.ro/sites/default/files/PDF/i._procurori_31.03.2024_mp.pdf".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    S'acolo tot la virf... nu p'undeva pe la subsol!
    Iar ideea era c'acel 4,35 este prea mic pentr-o functie asa de mare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @MA, Procurorii pe langa Indemnizatia de incadrare, mai au inca 3 sporuri care insumeaza cam 30% din Indemnizatie !
      La Militari, Coef.de Functie mai mic este compensat prin dublarea Bazei de calcul datorita sporurilor avute in activitate !!

      Ștergere
  35. Vă salut,

    @ mos alecu 13.07.2024, 11:07
    @ Inca cineva care cade in plasa compararii coeficientilor salarizarii din l.153/2017!

    @ mos alecu 13.07.2024, 11:34
    @ Iar ideea era c'acel 4,35 este prea mic pentr-o functie asa de mare!


    😄😄😄
    Cred că cei mai mulți militari "activi" și pensionari militari cunosc faptul că, pe lângă solda de funcție și solda de grad, mai există acele "sporuri și indemnizații" care duc la un "net" umflat cu pompa pentru militari.

    Șpilul cu coeficientul de 4,35 era următorul: dacă, ipotetic, cei doi cetățeni (Șeful SMG și Șeful serviciu) ar fi retribuiți doar după datele din tabelele existente în Legea 153/2017, fără sporuri și indemnizații, "Șeful SMG" ar avea în plus față de "Șeful serviciu" doar solda de grad (în anul 2022 era 410 lei).
    Dacă tot au denumit legea "a salarizării unitare" (de fapt are titulatura de "LEGE-CADRU privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice") putem deduce că respectivii coeficienți de ierarhizare reprezintă valoarea individului în societate și pune pe același palier indivizii care au funcții asociate cu același coeficient.

    E drept că în anii 2023 și 2024 s-a majorat substanțial solda de grad comparativ cu anul 2022 dar este nefiresc să-i pui pe cei doi pe același palier de valori, ținând cont de răspunderea care o are fiecare prin prisma funcției.
    Domnul Vlad Gheorghiță (Șeful Statului Major General), conform declarației sale de avere, avea în anul 2023 un venit net lunar de 16.422 lei:

    https://www.defense.ro/galerie/file/Declaratii/Declaratii_avere_interese_2024/VLAD_GHEORGHITA-avere.pdf

    Domnul "Șef serviciu", cu 30% sporuri, ar avea salariul net lunar de vreo 10.917 lei dacă vom considera salariul minim de 3.300 lei.
    Dacă finanțiștii din DGFC nu ar fi inventat toate artificiile financiare, militarul ar fi avut în plus față de civil doar valoarea soldei de grad.
    Ținând cont de majorarea soldei de funcție cu 30% în 2024 și de majorarea soldei de grad (OUG 26/2024), este posibil ca "Șeful Statului Major General" să aibă acum solda netă de 26.105 lei și cea brută de 44.624 lei. Nu am găsit date oficiale publicate în acest sens.
    Concluziile mele sunt următoarele:

    1. Legea 153/2017 numai a "salarizării unitare" nu este😄
    2. Cantitatea de militari pe metru pătrat de U.M. ar fi fost mult mai redusă dacă nu "se inventau" sporurile și indemnizațiile pentru militari.
    3. Întraga clasă politică actuală (de fapt de vreo 14 ani încoace) nu dă "doi bani" pe militari.

    Cu stimă,
    APV_rz

    RăspundețiȘtergere
  36. @APV_rz 13.07.2024, 18:41
    La : "Șpilul cu coeficientul de 4,35 era următorul: dacă, ipotetic, cei doi cetățeni (Șeful SMG și Șeful serviciu) ar fi retribuiți doar după datele din tabelele existente în Legea 153/2017, fără sporuri și indemnizații, "Șeful SMG" ar avea în plus față de "Șeful serviciu" doar solda de grad (în anul 2022 era 410 lei).".
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    Nu!
    De vazut art.7 si anexa VI/l.153/2017... sint si alte deosebiri.
    &&&&&&&&&&&&&&&&
    La : "... putem deduce că respectivii coeficienți de ierarhizare reprezintă valoarea individului în societate și pune pe același palier indivizii care au funcții asociate cu același coeficient.".
    ^^^^^^^^^^^^^^
    La civili coeficientii definesc salariile de baza.
    La militari, naucii creatori ai anexei VI/l.153/2017, au bagat coeficienti numai la unul din elementele componente ale ceea ce trebuia sa fie solda de baza.
    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
    La : " este posibil ca "Șeful Statului Major General" să aibă acum solda netă de 26.105 lei și cea brută de 44.624 lei. Nu am găsit date oficiale publicate în acest sens.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    MApN publica lunar maximele si minimele soldelor...
    In mai 2024 cel mai militar dintre militari a primit 28.869 (net)... 49.349 (brut).
    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
    Problema'i ca acel micut 4,35 genereaza solde de 13,5... asa cum la un colonel cu SF de 2,73, s-a ajuns la un 7,67 (in 2021).... far'a mai socoti la cit ar fi ajuns in 2024...

    Eu nu sint impotriva mai binelui celor in activitate, sau/si pensionari... dar nu cu argumente care-s oricind rasturnate de niste decidenti mai putin dornici de acel mai bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vă mulțumesc pentru precizări !

      Ștergere
    2. @ mos alecu 13.07.2024, 20:51
      @ In mai 2024 cel mai militar dintre militari a primit 28.869 (net)... 49.349 (brut).
      Din nou, aveți dreptate😁
      Nu am căutat eu unde trebuie!
      Pentru documentarea cititorilor:

      https://www.mapn.ro/buget/

      "Tabel cu minimul si maximul veniturilor salariale nete achitate personalului din Ministerul Apărării Naţionale - în luna iunie 2024 pentru luna mai 2024"

      https://www.mapn.ro/buget/documente/2024/venit_iunie_53.doc

      Funcții de comandă -> maxim -> 28.869 lei (net) => 49.349 lei (brut)

      "În sumele din tabel nu sunt incluse drepturile cu caracter nepermanent obținute de categoriile de personal cu activități specifice (piloți, magistrați militari, medici și profesori universitari,forțe pentru operațiuni speciale)."

      Pentru funcțiile de execuție, valorile din tabel sunt mari dar nu mi se par spectaculoase în raport cu salariile vehiculate în presă pentru alte categorii de bugetari care însă sunt plătiți pentru program de lucru de 5 zile pe săptămână și 8 ore de activitate zilnică prestată. Sigur că asta este o părere complet subiectivă 😃.

      Ștergere
  37. Vergil Chițac, primarul Constanței, contraamiral de flotilă - cu o stea, în rezervă " a învederat că prin aplicarea prevederilor OUG nr. 59/2017 în ansamblul său, în special art. VII, şi a art. 84 pct. 2 din OUG nr. 114/2018, prin care i s-a diminuat cuantumul pensiei militare de stat, s-a produs o vătămare a drepturilor şi intereselor sale legitime“, potrivit hotărârii Tribunalului.
    Dosarul cu pensia militară a amiralului Chițac, primarul Constanței, a ajuns recent la Înalta Curte de Casație și Justiție, Curtea Supremă de Justiție a României.
    https://www.ziuaconstanta.ro/stiri/justitie/primarul-chitac-spune-ca-a-fost-vatamat-in-drepturi-prin-micsoararea-pensiei-militare-dosarul-ajuns-la-curtea-suprema-motivare-863889.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trbunalului CT , i-a fost LENE să judece și a găsit cum să tragă de timp. Curtea de Apel CT are dreptate și vom vedea asta după decizia ÎCCJ.
      DA, dacă era arte și GUVERNUL atunci era altceva. Dar nu e. după cum apare în acest moment pe portalul inst. de jud.

      Ștergere
  38. @Leo 15.07.2024, 14:16
    La : "Trbunalului CT , i-a fost LENE să judece și a găsit cum să tragă de timp. Curtea de Apel CT are dreptate și vom vedea asta după decizia ÎCCJ.
    DA, dacă era arte și GUVERNUL atunci era altceva. Dar nu e. după cum apare în acest moment pe portalul inst. de jud.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Las'c-o lamuresc baietii de-o sa le iasa pe nas tuturor celor care-au cerut si vor mai cere prostii pe teme de pensii si salarizare!

    De vazut oug 62/2024!
    https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/284051

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @MA
      Dacă suntem de acord că există INECHITĂȚI MAJORE în sistemul de pensii militare , astfel nerespectându-se vădit Art. 2 lit. b). din L 223/2015 , atunci eu cred că este bine să nu stătem în pasivitate și să mișcăm ceva prin justiție , în acest sens. Nu că am avea șanse de câștig , dar în primul rând prin accesarea justiției de cât mai mulți se scoate în evidență că EXISTĂ PROBLEME în domeniu. Mai ales dacă dosarele ajung și pe la CCR , atunci CCR-ul înștiințează GUVERNUL și PARLAMENTUL și prin asta se face și mai vizibilă problema.
      Chiar dacă pe parlament și guvern îi doare la bască , măcar știm că am acționat și am arătat problema și totodată ne-am făcut datoria de a nu fi pasivi . Cum se zice , măcar "lătrăm chiar dacă ursul trece."..
      Eu așa văd lucrurile și nu mă supăr pe cei care văd altfel.

      Ștergere
  39. Leo:
    ..în principiu, și dreptate..!, pt. că.. PROBLEMELE..chiar nerezolvate..,măcar rămân în ISTORIE..❗

    RăspundețiȘtergere
  40. @Leo 15.07.2024, 16:05
    La : "@MA
    Dacă suntem de acord că există INECHITĂȚI MAJORE în sistemul de pensii militare , astfel nerespectându-se vădit Art. 2 lit. b). din L 223/2015 ....".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    O vorba spune ca "Bătrînețe, haine grele", numai ca uitind ceea ce nu se stia, vorba devine "Tinerețe, haine grele".

    Tineretul nu stie vorba unui vestit "guzgrean" (cel cu ochelari din funduri de sticle de sifon): "toate legile lasă loc de ,,interpretare”, aceasta fiind de altfel ,,măreţia dreptului”".

    Acel art.2, lit.b)/l.223.2015 spune ca : "se asigură tuturor participanților la sistemul de pensii militare de stat un tratament nediscriminatoriu între persoane aflate în aceeași situație juridică, în ceea ce privește drepturile și obligațiile prevăzute de lege;".

    Asta interpretindu-se ca:
    - astazi, cei care sint in situatii juridice egale intre ei, primesc pensii egale
    - ieri, cei care erau in situatii juridice egale intre ei, primeau pensii egale
    - miine, cei care vor fi in situatii juridice egale intre ei, vor primi pensii egale
    - situatiile juridice ale celor de azi, de ieri, sau de miine nu sint situatii juridice egale intre toti... deci nici pensiile nu vor fi egale

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @MA
      Eu cred că voința legiuitorului parlamentar la data promulgării L 223/2015 , a fost aceea de a exista ECHITATE , cam ceea ce voieste legiuitorul parlamentar și prin Legea 360/2023. Iar eu mai cred , că voința precizată , nu a fost pt. un moment dat , ci a fost pt. a exista O STARE DE FAPT ECHITABILĂ în permanență.
      Dar nu spun că așa este cum zic eu , ci eu imi spun doar OPINIA personală.

      Ștergere
  41. @Leo 15.07.2024, 20:33
    La : "@MA
    Eu cred că voința legiuitorului parlamentar la data promulgării L 223/2015 , a fost aceea de a exista ECHITATE , ..............".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Hai, dom'le, da-o dracului cu "vointa legiuitorului parlamentar"!
    Prin legislatura 2008 - 2012 (cind Parlamentul s-a umplut de uninominali) calitatea "legiuitorilor" a cazut in cap, si a ramas asa si dupa renuntarea la uninominali!

    Singurele legi (de oricind, de oriunde, la civili sau la militari) care au introdus si pastrat acel principiu al egalitatii pentru toti, oricind s-ar fi pensionat, au fost l.164/2001, si cele cu pensiile de serviciu! Inainte de ele, si dupa ele, la civili sau la militari, egalitatea este numai la momentul pensionarii unei "serii"... pe urma gata, se termina cu egalitatea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu cred ca cea mai corecta lege a fost Lg. 164/2001 !!

      Ștergere
  42. Călin comentează:
    Leon: (07:57'/16.07.2024):
    ..în L.164/2001, art.78= cel cu PS. SUPLIM. și acele "3-6-9 %" incluse în "% de vechime"..până la max.100 %, a fost o.."eroare" voită, perversă.., care avea scopul de a NU plăti = în integralitatea lor acele procente cuvenite legal..la pensie..❗
    Numai în L.223/2001 = ORIGINARĂ, nemodificată de OUG-uri.., această EROARE a fost corectată..pt.scurt timp astfel că, practic, "corectarea.." modificată= de.."OUG.57/2015" = nu a produs efectele scontate ..în..legea 223..promulgată..❗

    RăspundețiȘtergere
  43. @Anonim 16.07.2024, 12:30
    La : "Călin comentează:
    Leon: (07:57'/16.07.2024):
    ..în L.164/2001, art.78= cel cu PS. SUPLIM. și acele "3-6-9 %" incluse în "% de vechime"..până la max.100 %, a fost o.."eroare" voită, perversă.., care avea scopul de a NU plăti = în integralitatea lor acele procente cuvenite legal..la pensie..❗
    Numai în L.223/2001 = ORIGINARĂ, nemodificată de OUG-uri.., această EROARE a fost corectată..pt.scurt timp astfel că, practic, "corectarea.." modificată= de.."OUG.57/2015" = nu a produs efectele scontate ..în..legea 223..promulgată..❗".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Nauc, spre dobitocie!

    Tu contribuisei cu 3% - 5% si voiai sa-ti dea 9%!

    Cu ce a reparat l.223/2015 chestia cu acea contributie la fondul pentru pensia suplimentara? Cu aceea ca-ti dadea, dobitocule, acel spor procentual si pentru perioada cit nu contribuisei pentru pensia suplimentara?
    Si nu era si-n l.223/2015 limitarea pensie la "venitul brut utilizat la calculul pensiei"???

    Harababuristule!

    RăspundețiȘtergere
  44. Ca bine zici.Legea 164/2001 multumea atat pe cel cu barba sura cat si pe cel cu tata in gura.Dela Chior si nu numai se trage abrogarea legii 164/2001.
    Adevarul ca pe unii i-a mâncat si in cur si au făcut precum maimuță.S-au scarpinat pana lea dat sângele.
    Dacă nu rămânea cuantumul cel mai avantajos o beleam cu două degete.

    RăspundețiȘtergere
  45. https://danbazavan.ro/2024/07/16/bocancii-continua-sa-curga-din-partea-mea-peste-botul-nesimtit-al-armatei-romaniei-parte-din-statul-mafiot/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este ce spuneam mai sus, că cine poate și vrea nu trebuie să stea în pasivitate. Bine le-a mai zis-o LICHELELOR din MFA.
      Bravo DANE !

      Ștergere
  46. Multi nauci printre pensionarii militari!
    Iar unii, dupa ce ca-s nauci dati afara din armata pe motive de psiho-pupu, mai si claxoneaza!
    Face valuri un nou proces deschis de cineva care acuza ordinele secrete emise de ministere pe tema salarizarii...
    C'aceste ordine, secrete, ard pe'mpricinati la salarizarea pe l.153/2017!

    Băbăieți, aceste ordine sint emise in baza hg 0610/2017, act normativ care insiruie toate functiile "iecsistente" in ministerele si serviciile "de forta" si salarizarea lor...
    Aceasta hotarire avind anexe care se refera, si se comunica, fiecarui minister/serviciu, in parte...
    Fiecare minister/serviciu cunoscind numai ceea ce se refera la personalul propriu, nu si la altii!
    In baza acestei hotariri fiecare minister/serviciu a emis ordinele (secrete) cu modificarea statelor de organizare prin inscrierea in acestea a SF si coeficientilor "alocati" pentru salarizarea specifica... pentru "traducerea" in practica a prevederilor l.153/2017.
    Aiasta-i treaba cu ordinele secrete! Nu-i pentru a ascunde ochilor năucilor furăciuni din soldele lor!

    RăspundețiȘtergere
  47. Buna Ziua domnule Moș Alecu

    Va rog daca se poate o lămurire la subiectul în speță.
    Am primit decizia de recuperare a unei sume încasata necuvenit urmare a actualizării pensiei in 2017,care a fost calculata pentru perioada 30.06.2017-30.06.2024
    Întrebarea mea este cum se face recuperarea acestei sume și de către ce instituție, prin ce fel de act se va aduce la cunoștință modul cum se fac reținerile .
    Cum se
    oprește/retine, toată valoarea la prima plata a pensiei sau se face esalonat prin rețineri pe o anumită perioadă de timp până la stingerea debitului de recuperat.
    In decizia de recuperare care are titlu executoriu nu se fac astfel de precizări.
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ..recuperarea "datoriei" . se face cf. = C.Pr.Civ (Cod Proced. Civilă) = maxim 1/ 3 din pensie, eșalonat pe nr. de luni, în funcție de mărimea datoriei..❗

      Ștergere
  48. @Anonim 17.07.2024, 19:28
    La : "Buna Ziua domnule Moș Alecu

    Va rog daca se poate o lămurire la subiectul în speță.
    Am primit decizia de recuperare a unei sume încasata necuvenit urmare a actualizării pensiei in 2017,care a fost calculata pentru perioada 30.06.2017-30.06.2024
    Întrebarea mea este cum se face recuperarea acestei sume și de către ce instituție, prin ce fel de act se va aduce la cunoștință modul cum se fac reținerile .
    Cum se
    oprește/retine, toată valoarea la prima plata a pensiei sau se face esalonat prin rețineri pe o anumită perioadă de timp până la stingerea debitului de recuperat.
    In decizia de recuperare care are titlu executoriu nu se fac astfel de precizări.
    Multumesc".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Veti primi si o decizie de recuperare a debitului in care vi se va preciza "ritmicitatea" recuperarii.
    Daca nu ati primit acea decizie incercati la https://casapensii.mai.gov.ro/debite/ si la telefonul precizat acolo pentru a primi precizari.

    Recuperarea se poate esalona lunar in 3 ani.
    Daca suma este mica-mica poate fi retinuta si dintr-o singura pensie.
    Pentru sume mai mari recuperarea se face prin retineri lunare din pensie.
    Daca suma este prea mare si nu poate fi recuperata in acei 3 ani documentul este trimis la organe fiscale indreptatite sa va execute silit!

    RăspundețiȘtergere
  49. Metodologie de calcul privind actualizare a pensiei din detaliile de calcul prcezate in decizia de actualizare din 2024, de modificare a deciziei de actualizare din 2017(cu aplicabilitate din 30.06.2017), care se precizează ca este a Curtii de Conturi in Decizia de recuperare a sumelor încasate necuvenit.
    Element denumit cuantum pensie la 31.12.2016:Din pensia militară de stat stabilită în decizia de pensionare s a scăzut suma corespunzătoare procentului de indexare de 5, 25%
    Element denumit Actualizare 30.06.2017: (Valoarea Bazei de calcul din Decizia de actualizare din 2017- Valoarea Bazei de calcul din Decizia de pensie)XP(procent vechime cf art.29 + procent pensie suplimentara)%
    Element denumit Pensie actualizata neplafonata 30.06.2017:s a făcut însumarea valorilor din elementele cuantumul pensiei la 31.12.2016 si actualizare 30.06.2017
    Element denumit pensie militara de stat cf Legii 223/2015 :Valoarea rezultată la elementul denumit Pensie actualizata neplafonata 30.06.2017 Noua pensie

    S a menționat valoarea pentru elementul pensie bruta avută în plata la 30.06.2017 , care s a comparat cuantumul pensiei actualizate.

    Valoarea pensiei actualizate din actuala decizie( cuantumul brut) este mai mica decât cea din decizia de actualizare din 2017 astfel că s au stabilit sume încasate necuvenit în perioada 30.06.2017 -30.06.2024 , precum și cuantumul brut și net total al dreptului încasat necuvenit.
    Valoarea pensiei actualizate din actuala decizie din 2024 este mai mare decât pensia bruta avută în plata la 30.06.2017, cea din decizia de pensie care era indexată cu procentul de 5,25%.
    S au menționat valoare cuantum pensie la data emiterii deciziei indexări ulterioare anii 2019, 2020, 2022, 2023, 2024,, valoare indexare, cuantum final pensie.

    RăspundețiȘtergere
  50. @Anonim 18.07.2024, 14:24
    La : "Metodologie de calcul privind actualizare a pensiei din detaliile de calcul prcezate in decizia de actualizare din 2024, de modificare a deciziei de actualizare din 2017(cu aplicabilitate din 30.06.2017), care se precizează ca este a Curtii de Conturi in Decizia de recuperare a sumelor încasate necuvenit..........................................".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Să chiorăsc io dac'am înțeles ceva!

    Presupun ca:
    - s-a primit decizia de recuparare a sumelor primite necuvenit
    - in acea decizie este detaliat calculul prin care s-a stabilit "datoria"
    - probabil ca este detaliata si "esalonarea" recuperarii acelei datorii... prin impartirea la cele 36 de luni urmatoare
    - aceste lucruri ar fi de folos si anonimului care nu stia cum i se vor retine "ratele" de recuperare a "datoriei"

    Rog pe cei care au inteles mesajul (comentariul) sa "iecsplice" ce si cum s-a vrut a se spune!

    RăspundețiȘtergere
  51. In afara de rind... dar despre prostii care se spun la claudioti...
    Prostii numai bune pentru "Lung prilej de vorbe şi de ipoteze !".

    Zice cineva ca: "FARA cei 6% ce reprezinta 50% din Castigul salarial mediu brut din anii 2022/2021 (aprox.6500/5800=12%) !!"

    Numa' ca:
    - in 2022 - smbe a fost 6.126
    - in 2021 - smbe a fost 5.535
    - crestere smbe +10,7%
    - frumușața fiind ca acel 50% nu este din cresterea smbe... este din cresterea REALA a smbe.
    ---- acea crestere REALA fiind cresterea smbe minus rata medie anuala a inflatiei

    Si iaca_cum acel 6% clamat devine -1,56% (minus 1,56%)
    Pi di'adicatelea tocmai bun sa nu se ia in seama fiind el de felul lui negativ!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @MA, daca ar fi stiut despre linkul de mai jos, n-ar fi gresit la calcule:
      https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://insse.ro/cms/sites/default/files/com_presa/com_pdf/precizari-privind-cresterea-reala-a-castigului-salarial-mediu-brut-realizat.pdf&ved=2ahUKEwixmd6QlrGHAxW02QIHHZNPA6gQFnoECBcQAQ&usg=AOvVaw2Wu0I36iEsgB3Rs5emrcPR

      Ștergere
  52. Ce am precizat sunt detaliile de calcul din decizia de actualizare din 2024 ( calculul actualizarii pensiei ) care modifică decizia din 2017).

    Aceștia sunt pașii relevanti care au condus la noul cuantum brut al pensiei actualizate:
    - Element denumit cuantum pensie la 31.12.2016:Din pensia militară de stat stabilită în decizia de pensionare din 2017(pensionat în 2017) s a scăzut suma corespunzătoare procentului de indexare de 5, 25%
    -Element denumit Actualizare 30.06.2017: (Valoarea Bazei de calcul din Decizia de actualizare din 2017- Valoarea Bazei de calcul din Decizia de pensie)XP(procent vechime cf art.29 + procent pensie suplimentara)%
    -Element denumit Pensie actualizata neplafonata 30.06.2017:s a făcut însumarea valorilor din elementele de mai sus denumite cuantumul pensiei la 31.12.2016 si actualizare 30.06.2017
    -Element denumit pensie militara de stat cf Legii 223/2015 :Valoarea rezultată la elementul denumit Pensie actualizata neplafonata 30.06.2017 Aceasta este Noua pensie

    S a primit și decizia de recuperare cu suma totala și sumele pe ani și luni ale acestora dar nu și modul cum se fac reținerile pe câte luni, ani de cine se rețin , daca se pot da direct debitele Intr un cont al vreunei instituții Casa Pensii Sectorială, ANAF....

    RăspundețiȘtergere
  53. @Anonim 18.07.2024, 16:07
    La : “Ce am precizat sunt detaliile de calcul din decizia de actualizare din 2024 ( calculul actualizarii pensiei ) care modifică decizia din 2017)..........................”.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Hai sa traducem “pasii”:

    Pentru “Element denumit cuantum pensie la 31.12.2016”:
    - pensie stab. in 2017 + indexare = 5.000
    - pensie in dec.2016 (pens.stab. minus indexare) = 4.750
    ----- baza de calcul (in 2016) = 5.588
    ----- procent de calcul = 85%

    Pentru “Element denumit Actualizare 30.06.2017”
    - majorarea SF producea o majorare de 7% - 9% a bazei de calcul (medie 8%)
    ---- baza de calcul (actualizata) = 5.588 x 1,08 = 6.035
    ---- (6.035 – 5.588) x 0,85 = 380

    Pentru “Element denumit Pensie actualizata neplafonata 30.06.2017:’
    - suma (pens. dec.2016) + (actualiz. 30.06.17) = 4.750 + 380 = 5.130

    Pentru “Element denumit pensie militara de stat cf Legii 223/2015”
    - egal cu “Pensie actualizata neplafonata 30.06.2017:” = 5.130

    Dar aceelasi rezultat se obtinea si din baza de calc. actuaslizata cu procentul de calcul;
    - 6.035 x 0,85 = 5.130

    De unde dracu s-a scos aceasta ocolire total aiurea cu diferenta dintre bazele de calcul inmultita cu procentul de calcul????
    Nu cumva la pensia actualizata (prin baza de calcul si procent) s-a adunat si suma datorata indexarii cu 5,25%, sau dracu stie ce altceva???
    C’altfel de unde sa apara diferente intre pensia actualizata corect si cea pusa in plata???

    Altfel spus: buna incercarea de explicare, dar de incercat sa se inteleaga ce spune acea decizie de recuperare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru operativitate spuneti care-i diferenta procentuala intre "baza de calcul din deciz. de actualiz. si baza de calcul din deciz. de pensie", ambele de la "Element denumit Actualizare 30.06.2017"!

      Ștergere
    2. La mine diferența este de 9,1% .

      Ștergere
  54. Prin actualizarea din 2017 s a produs o majorare de 7,71% a bazei
    de calcul din decizia de pensie din 2017
    Eu am procent de 80% ( procent Vechime + procent pensie suplimentara precizat și în detaliile de calcul)
    acest procent s a utilizat la stabilirea “Elementului denumit Actualizare 30.06.2017”
    Elementul cuantum pensie 31.12..2016 este calculat ca suma dintre baza de calc din decizia de pensie din 2017 înmulțită cu procentul de calcul și valoarea corespunzatoare sporului OMM.V am.precizat că din pensie s a scăzut valoarea indexării de 5,25%

    RăspundețiȘtergere
  55. @Anonim 18.07.2024, 21:18
    La : "Prin actualizarea din 2017 s a produs o majorare de 7,71% a bazei
    de calcul din decizia de pensie din 2017
    Eu am procent de 80% ( procent Vechime + procent pensie suplimentara precizat și în detaliile de calcul)
    acest procent s a utilizat la stabilirea “Elementului denumit Actualizare 30.06.2017”
    Elementul cuantum pensie 31.12..2016 este calculat ca suma dintre baza de calc din decizia de pensie din 2017 înmulțită cu procentul de calcul și valoarea corespunzatoare sporului OMM.V am.precizat că din pensie s a scăzut valoarea indexării de 5,25%".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Tot n-am inteles de unde au aparut sume incasate necuvenit!

    RăspundețiȘtergere
  56. Este o diferență de 59 lei între cuantumurile brute ale celor 2 pensii actualizate in 2017(cuantum mai mare) și 2024(cuantum mai mic fata de de 2017)
    Această diferență o obțin și dacă scad suma aferenta OMM din decizia de actualizare 2017 și cea corespunzătoare OMM din decizia de pensie din 2017
    Se pierde practic cresterea și a sporului de OMM rezultat din mărirea bazei de calcul după actualizarea 2017.
    Acea limitare a
    Diferenței dintre cele 2 baze de calcul la procentul de calcul s a adăugat la pensie 2017(suma din decizia de pensie din 2017 dintre baza de calcul cf art 28 și SUMA majorare pensie cf spor OMM).Evident fara indexarea de 5,25,%.

    RăspundețiȘtergere
  57. Este o diferență de 59 lei între cuantumurile brute ale celor 2 pensii actualizate in 2017(cuantum mai mare) și 2024(cuantum mai mic fata de de 2017)
    Această diferență o obțin și dacă scad suma aferenta OMM din decizia de actualizare 2017 și cea corespunzătoare OMM din decizia de pensie din 2017
    Se pierde practic cresterea și a sporului de OMM rezultat din mărirea bazei de calcul după actualizarea 2017.
    Acea limitare a
    Diferenței dintre cele 2 baze de calcul la procentul de calcul s a adăugat la pensie 2017(suma din decizia de pensie din 2017 dintre baza de calcul cf art 28 și SUMA majorare pensie cf spor OMM).Evident fara indexarea de 5,25,%.

    RăspundețiȘtergere
  58. @Fsafety 19.07.2024, 14:46
    La : "Este o diferență de 59 lei între cuantumurile brute ale celor 2 pensii actualizate in 2017(cuantum mai mare) și 2024(cuantum mai mic fata de de 2017)
    Această diferență o obțin și dacă scad suma aferenta OMM din decizia de actualizare 2017 și cea corespunzătoare OMM din decizia de pensie din 2017....................".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Asta este presupunerea dvs.!
    Ce rezulta din documentul trimis de ei???

    RăspundețiȘtergere
  59. Asta rezulta prin acest mod de calcul din detaliile de calcul prezentate în decizia din 2024:
    Este o diferență de 59 lei între cuantumurile brute ale celor 2 pensii actualizate in 2017(cuantum mai mare) și 2024(cuantum mai mic fata de de 2017)

    RăspundețiȘtergere
  60. In decizia de actualizare din 2017 acesta a fost modul de calcul:
    La baza de calcul cf art 28 s a aplicat procentul rezultat din vechime și pensie suplimentară si a rezultat pensia
    Dupa aceea la aceasta suma rezultata s a aplicat procentul de la OMM si aceasta suma s a adunat la pensie rezultând pensia militara de stat actualizata .
    S a comparat aceasta pensie actualizata cu cea de până la 30.06.2017 care era în plată și datorită faptului ca pensia actualizata era mai mai mare decât cea în plată s a pus în plată pensia actualizată începând cu 30. 06.2017.

    Fata de acest mod de calcul și cel din decizia de actualizare din 2024 a rezulta un cuantum brut mai mic cu 59 lei al pensiei actualizata 2024

    RăspundețiȘtergere
  61. Privind modul de recuperarea prin reținerea din pensie
    sumelor încasate necuvenit rezultate in urma actualizării pensiei din 2017 în Legea 223/2015 la art.116 alin (2) se menționează ca la recuperarea acestor debite se aplică prevederile Codului de procedură fiscală în materie.
    În Legea 223/2015 din analiza prevederilor incidente de la art.114-116 rezulta ca nu există o prevedere ca în Legea nr. 360 din 29 noiembrie 2023 privind sistemul public de pensii, respectiv : Articolul 158
    (1) Prin derogare de la prevederile art. 226 alin. (10) din Legea nr. 207/2015, prind Codul de procedura fiscala , cu modificările și completările ulterioare, debitele provenite din prestații de asigurări sociale/alte drepturi prevăzute de legi speciale se recuperează prin reținere/compensare din/cu drepturile lunare plătite debitorului prin casele teritoriale de pensii.
    La art.226 alin (10) din Codul de procedură fiscală se precizează ca Instituţiile publice finanţate total sau parţial de la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate şi bugetul asigurărilor pentru şomaj, după caz, care nu au organe de executare silită proprii, transmit titlurile executorii privind venituri ale bugetului general consolidat, spre executare silită, organelor fiscale din subordinea A.N.A.F. Sumele astfel realizate se fac venit la bugetul de stat.
    Prin urmare pun întrebarea dacă reținerea sumelor încasate necuvenit din decizia de recuperare se va realiza de Casa de pensii sectorială de sau de organele fiscale ale ANAF, cu parcurgerea procedurii prevăzută la art.227-251, somație( art.230), plată în 15 zile de la comunicare somației a debitului etc

    RăspundețiȘtergere
  62. @Anonim 20.07.2024, 15:21
    La : "Privind modul de recuperarea prin reținerea din pensie
    sumelor încasate necuvenit rezultate in urma actualiză.................
    ".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Folositi adresa https://casapensii.mai.gov.ro/debite/.
    Daca nu va gasiti acolo folositi elementele de contact de acolo pentru a primi raspuns la intrebari!

    RăspundețiȘtergere
  63. In decizia de actualizare din 2017 la pensia stabilită cf produsului dintre procentul de calcul(procent Vechime și procent pensie suplimentara)si baza de calcul cf art .28 pentru stabilirea pensiei militare de stat trebuia adăugata majorarea pensiei cf art.11 din Legea nr.80/1995 (sporul OMM) corespunzătoare cărei pensii stabilite cf calculului menționat : pensiei din decizia de actualizare sau pensiei din decizia de inițială de stabilire a pensie( cea neactualizata)?

    RăspundețiȘtergere