Faceți căutări pe acest blog

Anunt moderare comentarii

Pentru corespondenta personala dolhasca9@gmail.com De semnalat trimiterea printr-un comentariu pe blog

02 august 2023

Pensia e bașca, o am după legea veche, e dreptul meu!

Pentru magistrati!
Pen’ ca la ceilalti... Dumnezeu cu mila!
S-a “rezolvat” si chestia constitutionalitatii Plx 244/2023!
A aparut Comunicatul Curtii Constiotutionale...
2 august 2023
COMUNICAT DE PRESĂ
În ședința din data de 2 august 2023, Curtea Constituțională, în cadrul controlului de constituționalitate a priori, a decis, cu unanimitate de voturi în privința pct.1 și cu majoritate de voturi în privința pct.2:
1. A admis obiecția de neconstituționalitate formulată de Înalta Curte de Casație și Justiție și a constatat că dispozițiile art.I-IV, art.XIII alin.(5) și (6) și art.XV din Legea pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu și a Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, precum și anexele nr.1-3 la aceasta sunt neconstituționale.
2. A respins, ca neîntemeiată, obiecția de neconstituționalitate și a constatat că Legea pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu și a Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal este constituțională în raport cu criticile de neconstituționalitate extrinsecă formulate.
În esență, Curtea a constatat că diminuarea bazei de calcul a pensiilor de serviciu din sistemul justiției, precum și omisiunea reglementării unor dispoziții tranzitorii efective în privința creșterii, pe de o parte, a ponderii vechimii efective în funcție, și, pe de altă parte, a vârstei de pensionare necesare acordării pensiei de serviciu afectează componenta funcțională/instituțională a principiului independenței justiției în substanța sa.
De asemenea, se încalcă exigențele de calitate a legii prin lipsa unor reglementări tranzitorii clare, precise și previzibile cu privire la actualizarea pensiilor de serviciu și la eliminarea creșterii cu 1% a
valorii de 80% care se aplică asupra bazei calcul a pensiei de serviciu pentru fiecare an care depășește vechimea standard de 25 de ani.
Curtea reținut că recalcularea pensiilor de serviciu aflate în plată afectează securitatea juridică în componenta de neretroactivitate a legii.
Securitatea juridică cere și impune o protecție a garanțiilor referitoare la conservarea dreptului care a fost dobândit prin emiterea deciziei de pensionare.
Curtea a mai observat că partea necontributivă a pensiei de serviciu poate face obiectul unei impozitări distincte față de partea sa contributivă condiționat de aplicarea acesteia tuturor categoriilor de beneficiari ai pensiilor de serviciu, fără distincție.
Legea criticată introduce o astfel de impozitare, însă, nu stabilește cu claritate baza de impunere, ceea ce este contrar exigențelor de calitate a legii.
Curtea a mai reținut că impozitarea nu poate avea un caracter sancționator, pentru că se ajunge practic la o regândire și restructurare indirectă a însăși bazei decalcul a pensiei de serviciu.
Decizia este definitivă și general obligatorie.
Argumentele reținute în motivarea soluției pronunțate de Curtea Constituțională vor fi prezentate în cuprinsul deciziei, care se va publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Compartimentul relații externe, relații cu presa și protocol al Curții Constituționale
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Neconstitutionale sint prevederile din Plx 244/3023 care se refera NUMAI la pensiile magistratilor si cele la impozitarea aceea de 15% a ceea ce depaseste suma de 4.000 lei.
Pentru ceilalti inclusi in Plx 244/2023 totu'i bine si la vara cald!

Legea se intoarce la Parlament pentru a fi eliminate prevederile gasite ca neconstituionale! 

19 comentarii:

  1. Va mai dura ceva până va apare hotărârea CCR în Mo Oficial. Până atunci acest comunicat n-are nici un efect.
    Astăzi s-a publicat în monitor, o decizie CCR din 20 aprilie 2023.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Anonim 02 august, 2023
    La : Va mai dura ceva până va apare hotărârea CCR în Mo Oficial. Până atunci acest comunicat n-are nici un efect.""...
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Comunicatul este buzduganul trimis in poarta cetatii ca_cum_ca zmeul a luat hotarirea!
    Iar pina la publicarea hotaririi in MO legea nu poate fi promulgata de catre presedinte.
    Dupa publicarea hotaririi CCR, presedintele va inapoia legea la Parlament care este obligat sa o puna in acord cu hotarirea CCR... sau sa renunte la ea!
    Astea find efectele pe care le are comunicatul de azi al CCR!

    RăspundețiȘtergere
  3. Este clar ca modificarea pensiilor speciale va fii cuplată cu modificarea legii sistemului public de pensii, care are ca termen de finalizare 31/12/2023.
    Și jaloanele 214 și 215 din PNRR sunt cuplate.
    Până atunci Romania va accesa și transa trei din împrumut cca 3 miliarde euro.
    Din primele 2 transe accesate , aproximativ 6 miliarde euro, Romania a cheltuit 2% !!!
    Din această cauză nu s-a încasat TVA și alte taxe și s-a produs gaura bugetară actuala.

    RăspundețiȘtergere
  4. Gică Cojocariu
    Precizari valabile cu caracter de generalitate!

    1. "recalcularea pensiilor de serviciu aflate în plată afectează securitatea juridică în componenta de neretroactivitate a legii. *Securitatea juridică cere şi impune o protecţie a garanţiilor referitoare la conservarea dreptului care a fost dobândit prin emiterea deciziei de pensionare.*

    2. "... *impozitarea nu poate avea un caracter sancţionator* pentru că se ajunge practic la o regândire şi restructurare indirectă a însăşi bazei de calcul a pensiei de serviciu".

    E de bine și corectă precizarea !

    Cui i-a convenit să iasă la pensie pe o lege iar statul pe parcurs a schimbat legea diminuând pensia ?
    CCR spune că este constituțional numai atunci când , prin noua lege , iti creste pensia deci măsura este in favoarea pensionarului , fie el special sau nu ! 😉

    RăspundețiȘtergere
  5. Din momentul formulării obiecției de neconstituționalitate de către Înalta Curte de Casație și Justiție, magiștrii din România s-au pus pe treabă și au trimis fel de fel de variante de motivare către colegii lor de la CCR, variante care conțin "argumente beton" în motivarea soluției pronunțate.
    "Tropăială" multă pe grupurile lor de whatsapp🤣:
    "Că-cum, că ce", vor să ne foowtă ăștia pe noi ???
    Las' că le-o dăm noi în bot!!!
    Concluzia: moșule drag, încă o dată ai avut dreptate!
    Să fii sănătos și voios!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Este adevarat ca definirea exactă si nediscriminatorie a bazei de impozitare inseamna calcularea componentelor contributive si necontributive pt.toate penșiile speciale, inclusiv cele militare?

    RăspundețiȘtergere
  7. La ei există o puternică solidaritate de breaslă, unde în frunte cu CSM-ul și cu ÎCCJ și șefii lor, au adoptat cea mai bună conduită în folosul lor.
    La noi , la SNAPSN în care MFA-ul este coordonatorul , este exact pe dos. Adică din interiorul sistemului vin soluțiile tehnice prin care să fim vătămați. În laboratoarele unei lichele de sistem ca jiganu și cirip aipu coordonate de impostorul supozitor s-au clocit toate textele de tăieri.
    NIMENI nu mai poate face ceva și să vrea , ca să acopere răul produs de aceste LICHELE DE SISTEM din MFA.

    RăspundețiȘtergere
  8. @ Anonim spunea...
    Este adevarat ca definirea exactă
    ----------------
    DA.
    ps.
    (Ai tras cu ochiul la HUHU , dar se pare că te îndoieși dacă întrebi asta)
    Ar fi FOARTE BINE să se aplice ideea, doar că nu are cine s-o aplice. SUPOZITORUL ? Habarnistul polituc de la MFA pe care-l împletesc LICHELELE de SISTEM cum vor ele ?
    NU ARE CINE !

    RăspundețiȘtergere
  9. https://www.snppc.ro/03-08-2023-pentru-ai-lor-mum-pentru-ceilal-i-cium-bd11259

    RăspundețiȘtergere
  10. Toți militarii de cariera, care au murit, atunci când au cerut păstrarea în plata a cuantumului stabilit pe legea 164/2001 la aplicarea legii neconstituționale 119/2010+OUG 1/2011 au fost uciși de un sistem mafiot de justiție din Romania pe principiul lui Băsescu, daca le dați bani, le dați de la voi judecătorilor ?!!
    Ar trebui ca la toți acești magistrați și la urmașii lor sa li se facă dreptate, sa li se ia drepturile de magistrați la pensie, pt c-au judecat strâmb...
    Aici îl includ și pe terminatul huhurezu, care a dorit perpetuarea balamucului legislativ !

    RăspundețiȘtergere
  11. Toate procesele, la toate instanțele, care au avut loc cs urmare a neconstituționalitati. legii 119/2010+OUG 1/2011 ar trebui anulate și rejudecate, confiscarea averilor judecătorilor și urmașilor lor care l-au slujit pe nesimțitul de basescu.

    RăspundețiȘtergere
  12. M-asteptam ca să apară puncte de vedere pertinente de genul: "eu in nemernicia mea l-am slujit pe terminatul și neîncepute MILITAR numit HUHUREZU pe care l-am divinizat și l-am numit MAESTRU in pensii militare.
    Regret profund și mă pun in genunchi și mă rog la Dumnezeu să-mi ierte pacatele."
    Analizați minimal și faceți o comparație între decizia CCR și gaga huhurezu și politică lui privind pensiile militare.

    RăspundețiȘtergere
  13. La pensiile militare nu se poate calcula partea asa zis contributiva pentru ca nu este prevazut în legea 223 și chiar CCR a dat o decizie prin care a statuat ca pensia militară este plătită în totalitate de la bugetul de stat și nu are parte contributiva....
    CCR a spus ca este constituțională suoraimpozitarea părții necontributive cu condiția sa se aplice la toate pensiile de serviciu, CEEA CE SĂ ȘI FĂCUT PRIN LEGEA 244, DAR TREBUIE DEFINITA CLAR BAZĂ DE IMPUNERE, ADICĂ O SUMĂ FIXA NU ECHIVALENTUL SALARIULUI MEDIU NET... DE EX 4000 LEI...

    RăspundețiȘtergere
  14. Daca la ei se poate,oare nu s-ar putea si la cei iesiti in pensie pe legea 164 sa fie la fel?Ce-ar fi daca am cere recalcularea pensiilor militare pe 164 pe baza motivarilor ccr? Oare siguranta lor juridica e mai pretioasa ca a unui militar rezervist cu drept de pensie pe legea 164?Oare diminiuarea drepturilor de pensie printr-o alta formula de calcul dezavantajanta e mai deranjanta pentru ei decat a fost pentru noi?Vae Victis !Vae Romania!Vae Romani!

    RăspundețiȘtergere
  15. Domnilor:
    ( Comentariul lui anonim"X"= Călin M).:

    DOMNILOR:

    Câțiva dintre d-voastră, care ați comentat pe blogul: HUHUREZ .COM, sub "UN" schimbate sau "anonim"(!).., "greșiți".., adică nu sunteți "fair".."lovind" nedemn în blogul "HUHUREZ" sau persoana cu "ID" ..respectiv, care V-A PUBLICAT comentariile, indiferent dacă ele exprimau sau nu..ADEVĂRUL, REALITATEA FAPTICĂ..despre subiectele puse în discuție/dezbatere.., în TOPICELE ZILNICE, ani de zile, ca să zic așa..!
    Chiar dacă "persoana"/ "administratorul" blogului adesea "sărea calul".., greșea sau exagera într-un sens sau altul [mai ales, printre altele,.."DIN CAUZA CĂ"..era AFILIAT POLITIC (!)], "comportamentul" său..având menirea de a apăra..ORICUM.. acel "crez" politic și.."conexiunile" aferente !, comentatorii= care vor să-și COMUNICE MESAJE LOR (!)trebuie să conștientizeze faptul că sunt.."dependenți"..în "libertatea lor de expresie/ exprimare" =de..."VOINȚA".. administratorului și..A CELOR din "spatele" lui..❗,..ceea ce e valabil..și ACUM, AICI,..,adică pe ORICE blog..,NOI = comentatorii, vrem să ne exprimăm..LIBER, NECENZURAȚI="BLOCAȚI".. opiniile / părerile exprimate DECENT, ONEST, cu BUNĂ CREDINȚĂ, conform cu : ADEVĂRUL / REALITATEA FAPTICĂ (=legat de subiectele zilei= puse în discuție), în afara PROPAGANDEI POLITICE..!

    În concluzie, atunci când scriem un comentariu DECENT, conform cu REALITATEA FAPTICĂ, ..NE ASUMĂM și riscul de a fi cenzurați,.., BLOCAȚI, adică..NEPUBLICAȚI❗, fapt ce relevă..ATITUDINEA reală SOCIO-POLITICĂ a "administratorului" și a CONEXIUNILOR sale..❗

    RăspundețiȘtergere
  16. Domnule Mos Alecu dacă art.XIII al. 5 și 6 sunt neconstituționale se aplică și la militari, eu am raportul aprobat și înregistrat la CDC cu data ieșiri la pensie de 01.10.2023 modul de calcul va fi de 6 luni sau 12 luni dacă legea va intra până atunci în vigoare.Mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
  17. @Ghiță 07 august, 2023
    La : "...dacă art.XIII al. 5 și 6 sunt neconstituționale se aplică și la militari,...".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Art.XIII, alin.(5) si alin.(6) se refera si la pensiile pe l.223/2015. Fiind declarate neconstitutionale ele nu se pot aplica nici militarilor!
    Ceea ce inseamna ca se intra pe aplicarea art.XI, pct.2 : "Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este media soldelor/salariilor lunare brute realizate la
    funcţia de bază în ultimele luni consecutive de activitate, stabilite conform
    eşalonării prevăzute în anexa nr. 3,..." (*adica ultimele 12 luni consecutive*).

    RăspundețiȘtergere
  18. Puțin probabil să se calculeze pe legea nouă (12 solde consecutive) fără norme de aplicare.

    RăspundețiȘtergere
  19. Pentru cel cu VRS-urile...
    Spui ca "1.510.000" lei ROL= plătit în intervalul martie-septembrie 2004,..la: "1.600.600" de lei ROL în 01.10.2004, plătit astfel 3 luni(!), iar din ian.2005 VRS s-a majorat la: "1.658.222" lei ROL..!".

    Prima: la ce minister ai lucrat?
    A doua: spune actele normative prin care s-au stabilit acele VRS-uri!

    RăspundețiȘtergere