Faceți căutări pe acest blog

Anunt moderare comentarii

Pentru corespondenta personala dolhasca9@gmail.com De semnalat trimiterea printr-un comentariu pe blog

29 octombrie 2024

Plx 540/2024

Pentru ca "Sunt cestiuni importante, arzătoare la ordinea zilei... Aveți puțintică răbdare... Dă-i înainte, stimabile, aveți cuvântul!" ...

Fara a mai prezenta contextul...

La sirul de comentarii de la articolul precedent... sa continuam  intelegerea a ce si cum...


  1. Deocamdata la Pl x 540/2024 este postat si Avizul Guvernului !

  2. @Leon 28.10.2024, 13:53
    La : "Deocamdata la Pl x 540/2024 este postat si Avizul Guvernului !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Acum deputatii din comisii, dar si ceilalti, se'mpart in trei cete:

    - cei care n'au prins loc pe noile liste ale partidelor de la putere vor sustine zisele guvernului, votind contra proiectului de lege, drept pedeapsa, asmutindu-i pe pensionarii militari impotriva acelor partide

    - cei care au prins locuri pe noile liste vor sustine zisele guvernului, votind contra proiectului de lege, drept multumire pentru inscrierea pe liste, considerind ca nesemnificativ numarul de voturi "pierdute"

    - cei din opozitie vor sustine zisele guvernului, votind contra proiectului de lege, asmutindu-i pe pensionarii militari impotriva celor care, iata, nu se tin de cuvint

    1. @MA, deocamdata proiectul n-a ajuns la Comisii !
      Nu cred ca stau sa studieze cele 206 sugestii primite (?!?):
      "Pl-x 540/07.10.2024 Propunere legislativă pentru completarea Legii nr.223/2015 privind pensiile militare de stat 11.11.2024 206"

      Ștergere
    2. Ai moșule un stil de-a ne tăia elanul de numa',numa'!Și când vei vedea bani în plus pe plastic vei zice:Elvira ceace vezi nu-i adevărat!

      Ștergere
  3. In sfarsit Pl x 540 a fost repartizat la Com.de Aparare si Com.de Buget pentru Raport comun ! Termen 29 oct:
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect%3Fidp%3D22015&ved=2ahUKEwil_b68nrGJAxX7gf0HHdcJKtEQFnoECBwQAQ&usg=AOvVaw1j9O6NdsCuRpXB3nbT23i5

  4.  

    1. https://www.cdep.ro/co/sedinte2015.ordinezi?ids=27828

  5. https://www.cdep.ro/pls/caseta/eCaseta2015.OrdineZi?oid=2673

  6. @ifrim 28.10.2024, 20:08
    La : "Ai moșule un stil de-a ne tăia elanul de numa',numa'!Și când vei vedea bani în plus pe plastic vei zice:Elvira ceace vezi nu-i adevărat!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Grele'ar trebui sa fie astea cu confundarea dorintelor/sperantelor cu realitatea!
    Si si mai grele'ar trebui sa fie atunci cind dorintele/sperantele sint considerate ca si fiind deja indeplinite!

  7. De pe la alții primite...
    ,,       PRIMELE EFECTE ALE MARELUI MITING DIN 25  
                                           OCTOMBRIE A.C.
                                  
            Astazi, 28 octombrie, la orele 15:00 AM, in timp ce liderii sindicatelor si structurilor aso
    ciative ale rezervistilor din SAOPSN negociam cu initiatorii PLX 540/2024, amendamentele care vor fi supuse votului, s-a transmis decizia ca maine, 29 octombrie, la orele 8:30 AM, va avea loc sedinta comisiilor raportoare intrunite ale Camerei Deputatilor, al caror numar a fost redus de la 4 la 2 (Comisia de Aparare si Comisia de Buget-Finante).
            La orele 10:00 AM, Proiectul va intra in plenul Camerei Deputatilor, pentru vot, dupa care va pleca la Senat.
            Noi vom fi prezenti la dezbaterile din comisiile reunite, pentru ca nu cumva haiducii „jieni” si „rosii” domnesti sa ne mai ciunteasca din drepturi, ca de obicei, ori sa incurce lucru
    rile.
             Presupunem ca, daca ne intorcem in Piata Victoriei pe 29 noiembrie, in decembrie vom lua deja pensiile militare aliniate la soldele de grad/functie ale activilor, inmormantand cel pu
    tin 80% din prevederile ticaloasei si neconstitutionalei OUG 59/2017. Iar aliatii nosti civili isi vor vedea dreptatea solicitata in ceea ce priveste legislatia la salarii si pensii.
              Pana nu vedem textul in Monitor si sumele cuvenite in buzunar, nu credem! Ramanem cu „arma incarcata, in pozitie de tragere”! Ii rugam, insa, pe toti liderii structurilor asociative
    sa-si potoleasca „geniile”, sa nu-i mai insulte online, la adapostul anonimatului, exact pe ini
    tiatori. Pe noi pot sa ne injure cat vor, daca asta ii face sa se simta importanti, pentru ca ori
    cum nu-i bagam in seama. „Acvila non capit muscas!”.


    Honot et patria! Vae victis!
    Presedintele SCMD
    Col (r) dr. Mircea Dogaru "

     
     

  8. @MA, initiatorii proiectului Pl x 540/2024 sa citeasca si Art.201 din Legea nr. 145/2019, privind statutul polițiștilor de penitenciare : " (1) În cuprinsul actelor normative în vigoare, denumirile „funcționar public cu statut special din sistemul administrației penitenciare“ și „funcționar public cu statut special din Administrația Națională a Penitenciarelor“ se înlocuiesc cu cea de „polițist de penitenciare“, iar sintagmele „sistemul penitenciar“ și „sistemul Administrației Naționale a Penitenciarelor“ ori altele similare se înlocuiesc cu sintagma „sistemul administrației penitenciare“, denumit poliție penitenciară."...!!

  9. @Leon 28.10.2024, 21:01
    La : "@MA, initiatorii proiectului Pl x 540/2024 sa citeasca si Art.201 din Legea nr. 145/2019, privind statutul polițiștilor de penitenciare : " (1) În cuprinsul actelor normative în vigoare, denumirile „funcționar public cu statut special din sistemul administrației penitenciare“ și „funcționar public cu statut special din Administrația Națională a Penitenciarelor“ se înlocuiesc cu cea de „polițist de penitenciare“, iar sintagmele „sistemul penitenciar“ și „sistemul Administrației Naționale a Penitenciarelor“ ori altele similare se înlocuiesc cu sintagma „sistemul administrației penitenciare“, denumit poliție penitenciară."...!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Eiiiii, hai dom'le!
    Ce dracu asemenea pretentii de la niste nauci!

    Băieții "creatori" ai bîzdîganiei sint dintre reprezentantii tipici ai "făcătorilor" de opinii pe net: totul sa sune frumos pentru urechile populimii nestiutoare!

    Daca'l luam pas "cu pas" se vede ca proiectul "sufera" de toate cele aratate in punctul de vedere al guvernului... Punct de vedere care, bag seama, este numai al MApN... ceilalti nu si-au bagat capu'n fotografie! Asta in conditiile in care MApN ar trebui sa nu mai plateasca niste cumparaturi care vor veni peste 30 de ani, iar ceilalti ar cam ramine cu cu.ru gol in buget!

  10. @Burebista 28.10.2024, 20:38
    La : "De pe la alții primite...
    ,, PRIMELE EFECTE ALE MARELUI MITING DIN 25
    OCTOMBRIE A.C.....................".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Baiatu vorbeste ca sa vada lumea ca treb'e sa-si plateasca cotizatiile!

    Brava, Misule!
    Se renunta la limitarea net la net... adica explodeaza neturile celor de dupa sep.2017!
    Se renunta la actualizarea cu IPC... adica nu se executa ordinul lui mUE!

    Exact ca: "LEONIDA: Zău... Al doilea că fieştecare cetăţean ia câte o leafă bună pe lună, toţi într-o egalitate.".

  11. @MA, cred ca astazi se va confirma proverbul, "GRABA STRICA TREABA" !!

  12. Toate pensiile militare se vor actualiza sau doar cele stabilite pină la data de 01.01.2016?

  13. @Leon 29.10.2024, 07:57
    La : "@MA, cred ca astazi se va confirma proverbul, "GRABA STRICA TREABA" !!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Culmea ar fi ca "treaba stricata" sa capete putere de lege!
    "Treaba stricata" care va fi aplicata de CPS-uri dupa putirințele si priceperile fiecareia!
    Ș'atuncea multi dintre naucii bucurosi vor baga de seama ca "si-au
    fu.tat norocu' "!

  14. @ion 29.10.2024, 08:09
    La : "Toate pensiile militare se vor actualiza sau doar cele stabilite pină la data de 01.01.2016?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Dupa textul actual... toate mai putin cele care au ramas in plata cu cuantumuri diferite de cele rezultate din aplicarea procedurii de calcul din l.223/2015!
    Da' dracu stie cum!

  15. Legea 540 A trecut de comisii cu mici modificări..

  16. https://www.cdep.ro/comisii/buget/pdf/2024/rp540.pdf

  17. Cica s/a votat amendament cu aplicarea in 30 zile.

  18. Pl x 540/2024, a fost votat de plenul CD:
    213 voturi DA
    31 voturi Nu
    19 Abtineri
    2 deputati n-au votat !!

  19. @Leon 29.10.2024, 10:25
    La : " https://www.cdep.ro/comisii/buget/pdf/2024/rp540.pdf ".
    ^^^^^^^^^^^
    Nu li se poate spune decit : "Amice, ești... idiot!".

    La aprobarea acestui proiect, l.223/2015 va avea un art.59^1 prin care se actualizeaza numai pensiile celor "ale căror drepturi au fost deschise INAINTE de intrarea în vigoare a prezentei legi (***"prezenta lege" fiind l.223/2015***)".
    Prin aceeasi chestie si referirile la art.60/l.223/2015 devin de o idiotenie perfecta... art.60/l.223/2015 referindu-se la pensii stabilite, ă,hăăă, hăă, departe dupa data intrarii in vigoare a l.223/2015!

    Asta-i... baietii din comisii au crezut ca fac din rahat (proiectul de lege) bici (ceva "beton").
    Da' nu le-a iesit decit o cufureala de vara!

    1. Cam acelasi lucru l-a zis si A.Solomon in plenul CD, si in plus, liberalii au ocolit Comisia de munca macar pentru un Aviz daca nu pentru un Raport comun!

  20. @Leon 29.10.2024, 11:37
    La : "Pl x 540/2024, a fost votat de plenul CD:
    213 voturi DA
    31 voturi Nu
    19 Abtineri
    2 deputati n-au votat !!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Fereasca Dumnezeu de ce vor intelege si cum vor face CPS-urile, daca la Senat nu se'ndreapta prostiile!

  21. Voi chiar nu ganditi? Cum sa se inteleaga prin exprimarea ,,prezenta lege,, ca face referire la legea 223? Aceeasi exprimare ,,prezenta lege,,se regaseste si la termenul de aplicare. Pai nu-i asta ,,prezenta lege,,? De ce ar mai fi trebuit sa specifice in cuprinsul acestei legi ,, prezenta lege de completare a legii 223,, cand acest lucru este prevazut chiar in titlu?

  22. La gradul si vârsta mea in pozitia de ANONIM suport mai usor înjurăturile.
    Ai dracului după ce au beneficiat de sporuri fără număr plus Oskar daca e sa compar cu cei pensionati înainte de 2010 cu toate că au muncit in aceleasi conditii mai vor si ei ciupeala ca de si nea Ion e si el om.
    Nu va dau nici o lescaie ma.

  23. Aștia care v-ati pensionat dupa 2010 cu sporuri fara numar nu va dau nimic.


  24. Când va fi pus în discuție la Senat că ultim vot?

    1. Săptămâna aviatoare a precizat Fenechiu la B1tv!


  25. @Anonim 29.10.2024, 12:12
    La : "Voi chiar nu ganditi? Cum sa se inteleaga prin exprimarea ,,prezenta lege,, ca face referire la legea 223? Aceeasi exprimare ,,prezenta lege,,se regaseste si la termenul de aplicare. Pai nu-i asta ,,prezenta lege,,? De ce ar mai fi trebuit sa specifice in cuprinsul acestei legi ,, prezenta lege de completare a legii 223,, cand acest lucru este prevazut chiar in titlu?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Faptul ca te repezi ca rata'n bordura, cu insinuari "colorate", ma fereste de a mai primi reprosuri pentru limbajul meu mai "de-a dreptu' "!

    Te-as intreba de ce esti prost, da' nu te'ntreb pen'ca numai un om destept poate sti ca'i prost!

    Babaiete, "se ezista" o lege (l.24/2000) care stabileste "normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative".

    Aceasta l.24/2000 spune :
    Articolul 60
    (1) Completarea actului normativ constă în introducerea unor dispoziții NOI, cuprinzând soluții legislative și ipoteze suplimentare, exprimate în texte CARE SE ADAUGA ELEMENTELOR STRUCTURALE EXISTENTE, ...

    Articolul 62
    Dispozițiile de modificare și de completare SE INCORPOREAZA, de la data intrării lor în vigoare, IN ACTUL DE BAZA, IDENTIFICINDU-SE CU ACESTA. ...

    In cazul de fata act de baza este l.223/2015!
    Deci toate modificarile propuse in rahatul de proiect de lege se identifica cu l.223/2015, devenind parte componenta a l.223/2015. Adica toate referirile la "prezenta lege" sint referiri la l.223/2015!

  26. @Leon 29.10.2024, 12:39
    La : "Cam acelasi lucru l-a zis si A.Solomon in plenul CD, si in plus, liberalii au ocolit Comisia de munca macar pentru un Aviz daca nu pentru un Raport comun!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Si a mai spus ceva legat de "camera" decizionala...
    https://www.cdep.ro/pls/steno/steno2015.video?sursa=1&an=2024&idl=1
    (anul 2024, 29.10.2024 Camera deputatilor ... de la 43:30)
    Ceva ce semnalasem si eu mai de demult...
    Camera decizionala trebuia sa fie Camera deputatilor nu Senatul!
    Asta-i chestie care va cam rasturna carul cu prosti labarali!

    De vazut ca explica si manevra usericei de la comisia de constitutionalitate a Senatului cu acea Decizie a CCR!

    1. Da, am urmarit in direct sedinta de plen a CD !
      Inclin sa cred ca acest proiect, inaintat deja la Senat, saptamana viitoare, va urma aceeasi pasi RAPIZI, ca la CD, adica Luni va fi repartizat la Comisii, iar in plenul de Marti 5 noiembrie va fi votat de senatori!
      Va sta 2 zile la Secretatiat ptr.o eventuala sesizare (userista si udemerista) la CCR .. !!

  27. Nici comentacii cifrimo-claudioti, nici guru-ul claudiot, nici autodeclarata specialista, nu au observat principalul element din proiectul plx 540/2024 recent aprobat la Camera deputatilor: actualizarea pensiilor NUMAI pentru cei "ale căror drepturi au fost deschise INAINTE de intrarea în vigoare a prezentei legi (***"prezenta lege" fiind l.223/2015***)".
    https://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?cam=2&idp=22015

    Mergeti cu'ncredere sa va informati de la respectivii, ca nu va vor produce insomnii cu descoperirea timpeniilor pe care le aplaudati!

  28. Aducă cei pensionați după 2016 nu primesc nimic.

  29. Ce-i pensionati in anul 2016-2917... rămân cu solda de grad și funcție la nivel de caporal bravo tată halal dreptate.

  30. @Leon 29.10.2024, 14:37
    La : "Da, am urmarit in direct sedinta de plen a CD !
    Inclin sa cred ca acest proiect, inaintat deja la Senat, saptamana viitoare, va urma aceeasi pasi RAPIZI, ca la CD, adica Luni va fi repartizat la Comisii, iar in plenul de Marti 5 noiembrie va fi votat de senatori!
    Va sta 2 zile la Secretatiat ptr.o eventuala sesizare (userista si udemerista) la CCR .. !!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Probabil ca la Senat se va introduce si actualizarea pentru cei de dupa intrarea in vigoare a l.223/2015 si va fi remediata si chestia cu "prezenta lege"!
    Numai ca aceste "miscari" vor fi incalcari clare si brutale ale principiului bicameralismului - se aduc schimbari majore, de esenta, formei adoptate de "camera de reflectie"!

    Deci (cel putin) trei motive de neconstitutionalitate: camera decizionala, discriminarea fatisa a unei categorii (ministri...), incalcarea principiului bicemaralismului... destul de suficiente ca_Curtea constitutionala sa zica: "Asta-i necistigatoare! Mai trage o data!".

    Sa vedem cine-si va asuma rolul de "pîrîciosul clasei"!

  31. Ce au inteles unii din recent aprobatul (la Camera deputatilor) plx 540/2024!
    Ca sa nu ma mai critice unii cind spun ca dobitocii is dobitoci:

    𝐶𝑙𝑎𝑢𝑑𝑖𝑢 𝑀𝑎𝑟𝑖𝑛 𝑠𝑝𝑢𝑛𝑒𝑎...
    @𝑅𝐷
    𝐻𝑎𝑖 𝑠𝑎 𝑖𝑛𝑐ℎ𝑒𝑖𝑒𝑚 𝑑𝑖𝑠𝑐𝑢𝑡𝑖𝑖𝑙𝑒 𝑟𝑒𝑓𝑒𝑟𝑖𝑡𝑜𝑎𝑟𝑒 𝑙𝑎 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑝𝑒𝑛𝑠𝑖𝑖 𝑠𝑒 𝑎𝑐𝑡𝑢𝑎𝑙𝑖𝑧𝑒𝑎𝑧𝑎.
    𝑆𝑒 𝑎𝑐𝑡𝑢𝑎𝑙𝑖𝑧𝑒𝑎𝑧𝑎 𝑡𝑜𝑎𝑡𝑒 𝑝𝑒𝑛𝑠𝑖𝑖𝑙𝑒 𝑎𝑓𝑙𝑎𝑡𝑒 𝑖𝑛 𝑝𝑙𝑎𝑡𝑎 𝑙𝑎 𝑑𝑎𝑡𝑎 𝑖𝑛𝑡𝑟𝑎𝑟𝑖𝑖 𝑖𝑛 𝑣𝑖𝑔𝑜𝑎𝑟𝑒 𝑎 𝑛𝑜𝑖𝑖 𝑙𝑒𝑔𝑖, 𝑙𝑎 𝑣𝑎𝑙𝑜𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑠𝑜𝑙𝑑𝑒𝑙𝑙𝑜𝑟 𝑑𝑒 𝑔𝑟𝑎𝑑 𝑠𝑖 𝑑𝑒 𝑓𝑢𝑛𝑐𝑡𝑖𝑒 𝑎𝑙𝑒 𝑎𝑐𝑡𝑖𝑣𝑖𝑙𝑜𝑟 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑎𝑛𝑢𝑙 2024.......
    29 𝑜𝑐𝑡𝑜𝑚𝑏𝑟𝑖𝑒 2024 𝑙𝑎 11:13
    https://www.huhurez.com/2024/10/ce-vor-plafonatii-la-venitul-net-prin.html?showComment=1730193206258#c190254068657718777

  32. George Scripca29.10.2024, 15:00

    Probabil ca de aceea, in punctul sau de vedere, guvernului se refera la 86.000 de pensii pt. care ar fi calculat impactul bugetar. Prietenii stiu de ce?

  33. @George Scripca 29.10.2024, 15:00
    La : "Probabil ca de aceea, in punctul sau de vedere, guvernului se refera la 86.000 de pensii pt. care ar fi calculat impactul bugetar. Prietenii stiu de ce?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Pen'ca numai MApN si-a asumat sa spuna lucrurilor pe nume!
    Celelalte "patroane" de CPS-uri si-au pus miinile'n cap la calcularea efectelor, da' n'au vrut sa-i supere pe cei care le-au dat ordin sa "mucles"!

  34. Asa ... de chichi...

    Dobitoc care nu-i depasit in dobitocie decit de claudiot, cifrimul s-a apucat sa-i traga de urechi pe cei care pun intrebari la timpeniile debitate de stăpîn'su!

No, hai!

111 comentarii:

  1. @Anonim 29.10.2024, 16:56
    La : "Mai mosule, ia explica-mi si mie ce vrea sa zica prin ,,inclusiv prin exceptie de la prevederile art.60,,? Nu cumva inseamna ca aceasta exceptie se face pentru a le putea actualiza functia si gradul si celor iesiti dupa OUG 59? ceea ce va duce la modificarea bazei de calcul avuta la stabilirea pensiei celor iesiti dupa OUG59, iar modificarea acesteia nu se poate face asa cum este prevazut acum in lege, Deci parerea mea este ca actualizarea se va face la toata lumea n-au cum sa fie atat de idioti sa actualizeze la unii si la altii nu.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Acel ,,inclusiv prin exceptie de la prevederile art.60,, este o dovada, in plus, ca cei care l-au introdus sint complet habarnisti!

    Asa cum am mai aratat prevederea din textul "ale căror drepturi au fost deschise înainte de intrarea în vigoare a prezentei legi" se refera strict la cele de dinainte de l.223/2015 (***"prezenta lege" este l.223/2015 conform prevederilor l.24/2000***).
    Ca urmare s-ar actualiza NUMAI pensiile de dinainte de l.223/2015, iar art.60/l.223/2015 se refera strict la pensii stabilite (mult) dupa intrarea in vigoare a l.223/2015... deci chestia cu art.60 este total de'a'n'boulea!

    RăspundețiȘtergere
  2. @MA, cum interpretati Art.II, al.1) care spune:
    ,,In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a PREZENTEI LEGI.....prevazute la art.59(1) din Legea 223/2015,....precum si cu cele aduse prin PREZENTA LEGE ,, ?
    Cred ca se vor actualiza TOATE pensiile aflate in plata la data intrarii in vigoare a ACESTEI legi !!

    RăspundețiȘtergere
  3. @Leon 29.10.2024, 17:54
    La : "@MA, cum interpretati Art.II, al.1) care spune:
    ,,In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a PREZENTEI LEGI.....prevazute la art.59(1) din Legea 223/2015,....precum si cu cele aduse prin PREZENTA LEGE ,, ?
    Cred ca se vor actualiza TOATE pensiile aflate in plata la data intrarii in vigoare a ACESTEI legi !!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Deci se actualizeaza toate pensiile militare de stat aflate în plată, în conformitate cu dispozițiile prevăzute la art. 59^1... adica toate pensiile "ale căror drepturi au fost deschise înainte de intrarea în vigoare a prezentei legi" c'asa spune "conformitatea" cu invocatul art.59^1.

    Textul "precum si cu cele aduse prin PREZENTA LEGE " se refera la modificarile si completarile ulterioare aduse la l.223/2015!

    RăspundețiȘtergere
  4. In afara de rind, da' legat de problema...

    Un dobitoc de la peretele de WC dintr-o halta CFR parasita spune ca "La cufurez.com și moskaliku.blogspot.com se desfac deja sticle de șampanie și se bucură ca proastele la ...".

    Unde-ai vazut, dobitocule, ca, aici, se desfac sticlele de sampanie, si c-ar fi bucurie???

    RăspundețiȘtergere
  5. @Fsafety 29.10.2024, 21:34
    La : "Legea i clara
    Se aplica la toti, vezi art II alin(1).".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Exact!
    Asa cum am mai spus (vezi comentariul de mai sus): ... se actualizeaza toate pensiile militare de stat aflate în plată, în conformitate cu dispozițiile prevăzute la art. 59^1... adica toate pensiile "ale căror drepturi au fost deschise înainte de intrarea în vigoare a prezentei legi" c'asa spune "conformitatea" cu invocatul art.59^1.

    RăspundețiȘtergere
  6. Mos Alecu, numai eu inteleg ca fraza "...ale caror drepturi au fost dechise inainte de intrarea in vigoare a prezentei legi." se refera la legea asta care este in procedura parlamentara, nu la legea 223?

    RăspundețiȘtergere
  7. @Liviutatarush 30.10.2024, 07:27
    La : "Mos Alecu, numai eu inteleg ca fraza "...ale caror drepturi au fost dechise inainte de intrarea in vigoare a prezentei legi." se refera la legea asta care este in procedura parlamentara, nu la legea 223?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Nu!
    Mai sint multi care, amestecind sperantele cu realitatea, uita ca exista o lege care stabileste ce si cum cu modificarile care se aduc la unele legi!

    "Se ezista" o lege (l.24/2000) care stabileste "normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative".

    Aceasta l.24/2000 spune :
    Articolul 60
    (1) Completarea actului normativ constă în introducerea unor dispoziții NOI, cuprinzând soluții legislative și ipoteze suplimentare, exprimate în texte CARE SE ADAUGA ELEMENTELOR STRUCTURALE EXISTENTE, ...

    Articolul 62
    Dispozițiile de modificare și de completare SE INCORPOREAZA, de la data intrării lor în vigoare, IN ACTUL DE BAZA, IDENTIFICINDU-SE CU ACESTA. ...

    In cazul de fata act de baza este l.223/2015!
    Deci toate modificarile propuse in rahatul de proiect de lege se identifica cu l.223/2015, devenind parte componenta a l.223/2015. Adica toate referirile la "prezenta lege" sint referiri la l.223/2015!

    RăspundețiȘtergere
  8. @reddog 30.10.2024, 07:51
    La : "Și eu cred că se referă la legea asta nu la 223.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Sigur ca da!
    Mai ales ca asa a stabilit si pmt-ul, care-i cifrimul peretelui de WC public dintr-o halta CFR parasita!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Moș Alecu
      Eu nu mă dau mare specialist in legislație de asta nici nu prea mă băgam în discuțiile de genul asta .
      Dar logica spune că dacă în textul unei legi se folosește sintagma "prezentei legi" se face referire la această lege nu la alta.

      Ștergere
  9. Propunerea legislativa plx 240/2024 aprobata de Camera deputatilor a fost transmisa la Senat, unde a primit numarul L559/2024.

    Din forma adoptata de Camera, fara a sti ce modificari se vor aduce la Senat...

    Multa lume amesteca dorintele/sperantele cu realitatea:

    - pornind de la chestia cu “prezenta lege”, unde se spera ca “prezenta lege” este acest proiect, nu l.223/2015... adica se actualizeaza pensiile de dinainte de proiect, nu numai cele de dinainte de l.223/2015
    ---- l.24/2000 stabileste clar: in cazul de fata “prezenta lege” este l.223/2015
    ---- de ce n-ar fi intentionata acea prevedere – sa se actualizeze numai pensiile de dinainte de l.223/2015, si celelalte nu???
    -------- nu a mai fost si o indexare, in 2021, in care pensiile militare au fost “excluse”???
    -------- nu a mai fost si o crestere a “plafonului” neimpozabil de la 2.000 la 3.000 cind, initial, pensiile militare au fost “excluse”???

    - pornind de la termenul “actualizare” – unde nu se precizeaza fara “loc de intors” ca se actualizeaza la cuantumurile celor in activitate in prezent
    ---- in prezent, la noii pensionari, actualizarea soldelor se face cu IPC
    ---- daca tot asa se va aplica si la actualizarea pensilor vechi??
    -------- nu cumva asa se doreste a fi actualizarea – cu IPC, nu la cuantumurile actuale???
    -------- din iul.2017 (ultima actualizare a pensiilor ca urmare a cresterii SF) pina in sep.2024 IPC este de vreo 56,67%
    -------- majorati-va, cu acest procent, SG si SF (cuantum compus al SF) din acea decizie de actualizare (pentru iun.2017) si vedeti ce veti avea...

    - pornind de la “eliminarea” indexarilor succesive anterioare
    ---- nu uitati ca si Curtea de conturi a stabilit ca adaugarea indexarilor anterioare (asa cum a facut CPS/MAI) la actualizare, nu trebuie sa se faca
    ---- adica ceea ce v-a iesit la socoteala de mai sus (cu actualizarea SG si SF cu IPC), aia e pensia actualizata la sep.2024... fara indexarile succesive anterioare

    Si altele, si altele... dar sa vedem ce forma va iesi de la Senat!

    RăspundețiȘtergere
  10. @reddog 30.10.2024, 08:33
    La : "Moș Alecu
    Eu nu mă dau mare specialist in legislație de asta nici nu prea mă băgam în discuțiile de genul asta .
    Dar logica spune că dacă în textul unei legi se folosește sintagma "prezentei legi" se face referire la această lege nu la alta.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Logica este data de textul l.24/2000: textul ("prezentei legi") a devenit text al l.223/2015. Ca urmare textul "prezentei legi" este text al l.223/2015!
    Punct!

    RăspundețiȘtergere
  11. Pentru cei care tot insistati ca textul (“prezentei legi”) din propunerea legislativa (plx 540/2024 la Camera deputatilor) se refera la respectiva lege... nu la l.223/2015...

    Ce spune art. I. din plx 540/2024?
    Spune ca:
    “Legea nr. 223/2015 ...SE COMPLETEAZA după cum urmează:
    1.După articolul 59 se introduc trei noi articole, art. 59^1 – 59^3, cu urmatorul cuprins:

    Art. 59^1. – Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizează .... valorificate în ultima decizie de pensie, ale căror drepturi au fost deschise înainte de intrarea în vigoare a prezentei legi.
    https://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?cam=2&idp=22015

    S’acuma sa vedem ce spune l.223/2015:
    - inainte de modificarea cu plx.540/2024, l.223/2015 spunea:
    Articolul 59
    (1)Cuantumul pensiilor militare de stat aflate în plată la 31 decembrie a anului anterior se indexează, .....
    (2) Cuantumul pensiilor militare de stat nu se indexează dacă ....
    https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/269787

    - dupa modificarea cu plx 540/2024, la l.223/2015 se mai adauga si art.59^1. Articol 59^1 care este articol al l.223/2015:
    Art. 59^1. – Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizează .... valorificate în ultima decizie de pensie, ale căror drepturi au fost deschise înainte de intrarea în vigoare a prezentei legi.

    Deci art.59^1 este articol din/al l.223/2015, si cind vorbeste despre “prezentei legi”, vorbeste despre l.223/2015!

    RăspundețiȘtergere
  12. Potaie rosie n-am inteles ce-i cu amenintarea ca "ne vom ciocni", dar am inteles ca aspiri, si te straduiesti s-o confirmi, la categorisirea data de Tudor Postelnicu!
    Aia cu "Am fost un dobitoc!".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dragă moșule nu lua în seamă, să fim noi sănătoși, că mai avem multe de văzut!
      Prostia și răutatea se însoțesc totdeauna. Atât pot unii.

      Ștergere
  13. Nea Alecule, precum și toți Varsovistii și neterminatii de NATO care ar fi problema DACĂ se vor actualiza toate pensiile militare???
    Stați liniștiți ca toți ar primi ceea ce le lipsește indiferent de anul trecerii în rezervă, numai ca mai există niște MICI MARI impedimente până la adoptarea proiectului, cat și după: identificarea sursei de finanțare care să nu producă un impact negativ bugetului de stat și să se respecte obligațiile asumate în jalonul 215 din PNNR care prevăd ca nu se actualizează pensiile militare!!
    Cred ca tot acest circ mediatic al coaliției este făcut doar în scop electoral, ca să mai atragă niște voturi de la rezerviștii și în retragere creduli, și în final va avea același deznodământ ca și PLX 199/2020 care practic nu a rezolvat nimic în cazul pensiilor militare!!🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡

    RăspundețiȘtergere
  14. @Paul Puiu 30.10.2024, 12:40
    La : "Nea Alecule, precum și toți Varsovistii și neterminatii de NATO care ar fi problema DACĂ se vor actualiza toate pensiile militare???
    Stați liniștiți ca toți ar primi ceea ce le lipsește indiferent de anul trecerii în rezervă, numai ca mai există niște MICI MARI impedimente până la adoptarea proiectului, cat și după: identificarea sursei de finanțare care să nu producă un impact negativ bugetului de stat și să se respecte obligațiile asumate în jalonul 215 din PNNR care prevăd ca nu se actualizează pensiile militare!!
    Cred ca tot acest circ mediatic al coaliției este făcut doar în scop electoral, ca să mai atragă niște voturi de la rezerviștii și în retragere creduli, și în final va avea același deznodământ ca și PLX 199/2020 care practic nu a rezolvat nimic în cazul pensiilor militare!!🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Bre, politionerule, sustinator si sustinut al cifrimului claudiot, unde dracu ai vazut ca eu fac acea diferentiere intre pensionari (varsovisti, neterminati...) mult draga sefului vostru pasaricesco-claudiot???

    RăspundețiȘtergere
  15. Din punctul meu de vedere pensiile SA SE ALINIEZE TOATE pe cat posibil cei vechi sa castige mai mult , normal dublu si mai mult daca se poate. Cei de dupa 2018 ......am discutat cu finantisti SF nu prea a crescut , maririle mari au fost facute din sporuri legea 153 la noi.......cam pas. Depinde cum se face daca se face actualizarea, dar ma tem ca la noi cresterea daca va fi crestere va fi mult mai mica decat 10,4% inlatia din ianuarie care daca se urneaza modelul magistratilor care nu au primit nu s sa primim nici noi.
    Unii zic ca spun prostii ca nu stiu cum se face actualizarea . Poate ca nu stiu, dar din discutii cu finantisti nu numai pui noile valori in decizii si gata. Nici gand cel putin la SF.

    RăspundețiȘtergere
  16. Cretinatate in stare pura...

    Dupa ce spunea ca : "𝐴𝑣𝑎𝑛𝑑 𝑖𝑛 𝑣𝑒𝑑𝑒𝑟𝑒 𝑐𝑎 𝑎𝑟𝑡𝑖𝑐𝑜𝑙𝑒𝑙 𝑑𝑒 𝑐𝑜𝑚𝑝𝑙𝑒𝑡𝑎𝑟𝑒 𝑠𝑒 𝑖𝑛𝑡𝑒𝑔𝑟𝑒𝑎𝑧𝑎 𝑖𝑛 𝑐𝑜𝑟𝑝𝑢𝑙 𝐿 223/2015, 𝑒𝑥𝑝𝑟𝑒𝑠𝑖𝑎 𝑑𝑎𝑡𝑎 𝑖𝑛𝑡𝑟𝑎𝑟𝑖𝑖 𝑖𝑛 𝑣𝑖𝑔𝑜𝑎𝑟𝑒 𝑎 𝑙𝑒𝑔𝑖𝑖 𝑠𝑒 𝑖𝑛𝑡𝑒𝑙𝑒𝑔𝑒 𝑑𝑎𝑡𝑎 𝑖𝑛𝑡𝑟𝑎𝑟𝑖𝑖 𝑖𝑛 𝑣𝑖𝑔𝑜𝑎𝑟𝑒 𝑎 𝑙𝑒𝑔𝑖𝑖 𝑝𝑒𝑛𝑠𝑖𝑖𝑙𝑜𝑟 𝑚𝑖𝑙𝑖𝑡𝑎𝑟𝑒.", acum sustine timpenia ca : "𝑁𝑢 𝑣𝑎 𝑓𝑎𝑐𝑒 𝑛𝑖𝑚𝑒𝑛𝑖 𝑐𝑜𝑛𝑓𝑢𝑧𝑖𝑒 𝑖𝑛𝑡𝑟𝑒 𝑑𝑎𝑡𝑎 𝑖𝑛𝑡𝑟𝑎𝑟𝑖𝑖 𝑖𝑛 𝑣𝑖𝑔𝑜𝑎𝑟𝑒 𝑎 𝑛𝑜𝑖𝑖 𝑙𝑒𝑔𝑖 𝑠𝑖 𝑎 𝐿 223/2015, 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑐𝑎 𝑠𝑢𝑏 𝑛𝑜𝑖𝑙𝑒 𝑎𝑟𝑡𝑖𝑐𝑜𝑙𝑒 𝑖𝑛𝑡𝑟𝑜𝑑𝑢𝑠𝑒 𝑖𝑛 𝑐𝑜𝑟𝑝𝑢𝑙 𝑙𝑒𝑔𝑖𝑖 𝑠𝑒 𝑣𝑎 𝑓𝑎𝑐𝑒 𝑚𝑒𝑛𝑡𝑖𝑢𝑛𝑒𝑎 "𝑖𝑛𝑡𝑟𝑜𝑑𝑢𝑠 𝑝𝑟𝑖𝑛 𝐿𝑒𝑔𝑒𝑎𝑋 /2024".".

    Bre, idiotule, eventualele texte inscrise de cei care prezinta legile nu fac parte din lege! Sint simple texte explicative a eventualelor "peripetii" suferite de legea respectiva.
    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
    Asa, ca chestie...
    S-ar parea ca cifrimul a migrat (cu tot cu pupaciunile in c.urul claudiot) pe bloaga perete de WC public dintr-o halta CFR parasita, acolo prezentindu-si timpeniile sub numele de PMT! Aceasta migrare producind si efecte ciudate: cifrimul initial era un cifrim pasnic, care pupa'n c.r sau mușca cu o candoare copilareasca; cifrimul pmt-ist pupă'n c.r cu zelul unuia obisnuit cu asta, si mușcă cu elanul celui care doreste sa-si dovedeasca atasamentul la cauza claudioata!

    RăspundețiȘtergere
  17. @MA, iata ce scrie in Legea 282/2023:
    "Articolul XV
    În vederea aplicării prevederilor PREZENTEI legi, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi instituțiile implicate vor actualiza normele metodologice de aplicare a legislației referitoare la pensiile de serviciu."..!!

    RăspundețiȘtergere
  18. @Leon 30.10.2024, 14:49
    La : "@MA, iata ce scrie in Legea 282/2023:
    "Articolul XV
    În vederea aplicării prevederilor PREZENTEI legi, în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi instituțiile implicate vor actualiza normele metodologice de aplicare a legislației referitoare la pensiile de serviciu."..!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Chiar daca acea obligatie nu revenea si institutiilor implicate in aplicarea legislatiei referitoare la PENSIILE MILITARE DE STAT... cei trei crai de la rasarit au actualizat normele. De vazut ord.m-24/2016 https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/175983 .

    L.282/2023 neavind prevederi privind recalcularea/actualizarea pensiilor, nu era cazul sa fie actualizat si ord. m-25/2015... daca asta s-a vrut a se insinua!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Moșule: (30.10.2024/15:13')
      1...la ce "norme" modificate de către ..cei "3 crai de la răsărit" = te referi..?, căci normele de aplicare a L.223/2015= adică "Ord. comun: 31/M.25/999/..//2016= nu a fost modificat..!
      2. ..nu este "limpede".. că "noile" norme de aplicare a LEGILOR PENSIILOR.. "DE SERVICIU"..nu ar includ și "Legea..223/2015 (!)= a pensiilor militare de stat..", adică modificarea Ord. COMUN: 31/M.25..//2016 ..!, modificare "impusă" (IPOTETIC..!) de eventuala "actualizare" a SG+/- SF a PENSIONARILOR MILITARI ..ANTERIORI L.223/2015= "RECALCULAȚI" începând din: 01/2016..!

      Ștergere
  19. Am o întrebare: art.108 din legea 223/2015 se mai aplică în cazul actualizării (când va fi aceasta) cu SF și SG? Din câte știu eu, acesta nu a fost abrogat. Vă mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  20. @QSA? 30.10.2024, 16:52
    La : "Am o întrebare: art.108 din legea 223/2015 se mai aplică în cazul actualizării (când va fi aceasta) cu SF și SG? Din câte știu eu, acesta nu a fost abrogat. Vă mulțumesc!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    In forma depusa la Parlament (a plx 540/2024) procentul de calcul se stabilea conf. art.29, 30 si 108.
    In forma aprobata de Camera deputatilor procentul de calcul se stabileste conf. art.29 si 30!

    RăspundețiȘtergere
  21. După părerea mea, în Senat, vor fi aduse modificări Legii 559/2024 trimise de CD în așa fel să nu fie atacată la CCR. Să dea Domnul să fie așa! Sunt "niște treburi/chestii" care trebuie să fie " îndreptate" în favoarea pensionarilor militari, indiferent că sunt în rezervă sau retragere. Legea 559/2024 elimină doar unele inechități. După părerea mea trebuie elaborată o nouă lege a pensiilor militare. Nu este posibil ca un caporal pensionat astăzi să aibă pensie de 6000-7000 de lei net!!! Bravo lui!!

    RăspundețiȘtergere
  22. In continuare la TV se spune ca 90,000 vor beneficia de actualizare.......deci nu toti ,,,,,l

    RăspundețiȘtergere
  23. Vă mulțumesc pentru răspuns! Eu cred că senatorii PNL vor repune "pe tapet" art. 108 din legea 223/2015. Dacă nu vor face asta, totul a fost gargară (să ne prostească). Excluderea art.108, în CD, au făcut-o psd-istii. Niște nenorociți!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Amendamentele depuse sunt asumate de Liderul de grup PNL, deputatul Andronache !!

      Ștergere
    2. QSA?:(30.10.2034/19:27')
      ..dacă nu se "discută"/ dezbate.."art.108"= cu..modul său de aplicare, probabil că "textul" său.. rămâne în forma actuală ..❗😜

      Ștergere
  24. Iaaa..putina atentie...Mi se pare mie sau forma primita de Senat e diferita de cea trimisa de CD ? Luati de analizati ca eu sunt batran...;)
    https://www.senat.ro/legis/PDF/2024/24L559FG.PDF?nocache=true

    RăspundețiȘtergere
  25. Depasind chiar si cea mai neasteptata cretinatate...

    ...pensiile militare anterioare L 223/2015?
    Inainte de L 223/2017, timp de 5 ani, nici n-au existat pensii militare. V-ati tampit rau la dibla!
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Băăăă, dobitocule, au fost pensii la care "dreptul la pensie" (dreptul de a avea o pensie) si "dreptul de pensie" (cuantumul pensiei) au fost deschise inainte de l.223/2015. Pensii care au fost "preluate" de l.223/2015.
    Despre alea'i vorba cind se spune "drepturi au fost deschise înainte de intrarea în vigoare a prezentei legi.".

    Dupa intrarea in vigoare a l.223/2015 au fost deschise drepturi la/de pensie in baza acestei legi!

    Asa ca, cifrimule de pe peretele de WC public, te-ai bucurat degeaba la prostia debitata de idolul tau... c'atita te duc cei doi neuroni din dotare!

    RăspundețiȘtergere
  26. @Anonim 30.10.2024, 19:56
    La : "Iaaa..putina atentie...Mi se pare mie sau forma primita de Senat e diferita de cea trimisa de CD ? Luati de analizati ca eu sunt batran...;)
    https://www.senat.ro/legis/PDF/2024/24L559FG.PDF?nocache=true ".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Aia'i "forma initiatorului".
    In discutii la Senat va intra "forma adoptata de Camera".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. https://www.cdep.ro/pls/proiecte/docs/2024/pl540_cd540_24.pdf

      Ștergere
  27. Cu tot respectul, d-le Mos Alecu... Analizele dvs sunt strălucite și vă respect pentru asta. Totuși, nu raliez la termenii de năuci, dobitoci și ceva asemănător....Nu mai contează că am o stea pe umăr. Repet, sunteți bun în ceea ce faceți. Nu știu la ce nivel ați fost în Armată, dar sigur nu v-ați adresat subordonaților în felul acesta. Înțeleg că unii dintre noi nu sunt așa de instruiți în domeniul acesta așa cum sunteți dvs, dar chiar năuci și dobitoci Armata nu a adus în rândul ei, fie și din origine sănătoasă...Un pic de nivel decent vă cer, dacă vreți să fiți formator de opinie...altfel, la ce mai folosește blog-ul? Îmi cer scuze, d-le...ce sunteți...ce ați fost...

    RăspundețiȘtergere
  28. @Anonim 30.10.2024, 22:54
    La : "Moșule: (30.10.2024/15:13')
    1...la ce "norme" modificate de către ..cei "3 crai de la răsărit" = te referi..?, căci normele de aplicare a L.223/2015= adică "Ord. comun: 31/M.25/999/..//2016= nu a fost modificat..!
    2. ..nu este "limpede".. că "noile" norme de aplicare a LEGILOR PENSIILOR.. "DE SERVICIU"..nu ar includ și "Legea..223/2015 (!)= a pensiilor militare de stat..", adică modificarea Ord. COMUN: 31/M.25..//2016 ..!, modificare "impusă" (IPOTETIC..!) de eventuala "actualizare" a SG+/- SF a PENSIONARILOR MILITARI ..ANTERIORI L.223/2015= "RECALCULAȚI" începând din: 01/2016..!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Repet: "L.282/2023 neavind prevederi privind recalcularea/actualizarea pensiilor, nu era cazul sa fie actualizat si ord. m-25/2015... daca asta s-a vrut a se insinua!"

    &&&&&&&&&&&&&
    Pentru Anonim30.10.2024, 20:39 ... Înțeleg că unii dintre noi nu sunt așa de instruiți în domeniul acesta așa cum sunteți dvs, dar chiar năuci ...".
    Dac'ati fost pe aici si mai de demult ati fi observat ca unii chiar sint nauci...
    Cum sa-i zic doctorului de mai sus daca la problema ridicata de el raspunsesem exact deasupra comentariului lui??? Nu mai zic ca cetateanul este cunoscut si'n alte locuri drept un "intrebător" de'aiurea!

    RăspundețiȘtergere
  29. Asa... de pregatire...

    Cei care doriti sa deveniti membri ai acelei asociatii a rezervistilor jandarmi, pompieri si militari (nu si politisti) pregatiti datele personale pe care trebuie sa le declarati...
    Pe linga numarul de la pantofi, barbatii trebuie sa declarati si lungimea p.lii, iar femeile numarul cupei la sutien si gustul/mirosul preferat la prezervativ...
    C'atitea date cer cei de'acolo de parca ati cere sa fiti numit secretar general al NATO!

    RăspundețiȘtergere
  30. Cu respect,
    Înainte de legea 223/2015 a fost l.164/2001, lege după care eu m-am pensionat. Ce a urmat după, știm cu toții. Mulțam' pentru înțelegere!

    RăspundețiȘtergere
  31. Cu respect.
    Ce fac cei din senat care sunt pentru DA ca această lege să nu fie respinsă de CCR la sesizarea USR .

    RăspundețiȘtergere
  32. @luchy19 31.10.2024, 09:38
    La : "Cu respect.
    Ce fac cei din senat care sunt pentru DA ca această lege să nu fie respinsă de CCR la sesizarea USR .".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Cei din Senat lungesc "pelteaua" (fata da Camera deputatilor unde problema s-a rezolvat, de la primirea ordinului, in 2 zile) in asa fel incit "doritorii" sa aiba timp sa-si pregateasca sesizarea CCR, sesizare in care prostia lor sa fie invalidata de CCR, astfel scapind de balamucul pe care l-ar crea aplicarea timpeniei.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @MA, se urgenteaza si la Senat !
      L 559/2024 este repartizat ptr.Raport la Com.de Aparare cu Termen in 4 noiembrie !
      Marti o sa-l vedem adoptat de Plenul Senatului !!

      Ștergere
  33. @QSA? 31.10.2024, 08:29
    La : "Cu respect,
    Înainte de legea 223/2015 a fost l.164/2001, lege după care eu m-am pensionat. Ce a urmat după, știm cu toții. Mulțam' pentru înțelegere!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Mai intii: ce dracu v-a apucat, "uamini" buni, cu acel "Cu respect"???

    Pe urma...
    Inainte de l.223/2015 a fost (cu "supravietuitori" si spre l.223/2015) decretul 214/1977, recalculati pe l.164/2001, recalculati pe l.119/2010, revizuiti pe oug 1/2011, preluati de l.263/2010, "recuperare cuantum avantajos" prin l.241/2013, recalculati pe l.223/2015.
    La l.164/2001, l.263/2010 si l.223/2015 au fost si stabiliri de pensii noi care, ulterior, au intrat pe recalcularile urmatoare.

    RăspundețiȘtergere
  34. "Cu respect" este o formă de a te interlocutorului. Dacă vă supărați, aste este. În situația asta, îmi prezint scuze.

    RăspundețiȘtergere
  35. https://www.puterea.ro/armata-solicita-251874-milioane-lei-in-ciuda-propunerii-finantelor-de-limitare-a-cheltuielilor/

    RăspundețiȘtergere
  36. În afară de rând:
    În opinia mea, CPS-urile trebuie să aplice OBLIGATORIU art. 108/legea 223/2015 (contribuție pensie suplimentară). Legea 559/2024 (CD) înaintată Senatului nu abrogă și nici nu modifică procentele de 3, 6 și 9% pentru contribuția la pensia suplimentară. Aceasta nu face parte din baza de calcul utilizată (decizia de recalculare din anul 2017, în cazul meu).
    Concluzia mea: trebuie aplicat art.108 din legea 223/2015. Articolele 29 și 30 fac referire la cu totul altceva (vechime în serviciu și vechime cumulată).
    Nici o OUG nu a abrogat acest articol din legea 223/2015!!!
    Vom comenta după ce apare legea finală. Până atunci, ok Sk!

    RăspundețiȘtergere
  37. Au trimis la senat forma proiect care e făcut doar pentru cei care nu s-au pensionat pe L223/2015 ci anterior, adică ptr Varsovistii de pe vremea lui Ceasca și pentru neterminatii de NATO care s-au plâns ca au pensii militare de maxim 3000 de lei!!!🤮🤮🤮🤮🤮🤬🤬🤬
    🤬🤬
    Nu va trece în forma asta de CCR!!!🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡
    Iar vechii combinatori din rândul vechilor rezerviști cu politicienii au dat-o la pace chipurile ca va avea modificarea legii un impact financiar mai mic intrucat se va aplica doar unei categorii mai mici de rezerviști și în retragere, cu toate ca Varsovistii și Neterminatii de NATI sunt cei mai numeroși și cei mai privelegiati intrucat au primit soldele și salariile compensatorii după trecerea în rezervă și au făcut averi!!!!!🤬🤬🤬🤬🤬🤬🤮🤮🤮🤮🤮🤮

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mare do...oc mai ești..

      Ștergere
    2. Paul Puiu:
      ..dacă ți se pare că =~10.000 €uro (= plăți compdnsatorii= 24
      SOLDE LUNARE NETE de : LT.COL ..!) erau "o avere".. în 2005.. , te înșeli..!; cu suma respectivă puteai să cumperi..cel mult o garsonieră ..!

      Ștergere
  38. Nu stiu zau daca vom vedea pensiile actualizate de la 3700/4000 la 8/9000 cat ar trebui.....

    RăspundețiȘtergere
  39. Mai există în vreo țară situația că pensiile militare ale SGP, gradul caporal , să aibe valori mai mari ca ale ofițerilor. Caporalii care au trecut în pensie in anul 2024 ajung la 6500 lei , nu toți într-adevăr, dar peste 4500 lei au toți SGP trecuți în pensie în anul 2024.
    În ce armată ați auzit de astfel de situații?

    RăspundețiȘtergere
  40. @QSA? 31.10.2024, 12:24
    La : "În afară de rând:
    În opinia mea, CPS-urile trebuie să aplice OBLIGATORIU art. 108/legea 223/2015 (contribuție pensie suplimentară). Legea 559/2024 (CD) înaintată Senatului nu abrogă și nici nu modifică procentele de 3, 6 și 9% pentru contribuția la pensia suplimentară. Aceasta nu face parte din baza de calcul utilizată (decizia de recalculare din anul 2017, în cazul meu).
    Concluzia mea: trebuie aplicat art.108 din legea 223/2015. Articolele 29 și 30 fac referire la cu totul altceva (vechime în serviciu și vechime cumulată).
    Nici o OUG nu a abrogat acest articol din legea 223/2015!!!
    Vom comenta după ce apare legea finală. Până atunci, ok Sk!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Da, asa ar trebui!
    Dar l.559/2024 (Senat) nu-l (mai) prevede!
    Iar ord.m-25/2015, la recalculari, l-a prevazut in mod expres... CPS-urile ar putea sa se prevaleze de lipsa lui din lege, si sa nu-l aplice!

    RăspundețiȘtergere
  41. @Anonim 31.10.2024, 15:01
    La : " https://www.facebook.com/search_results/?q=armia
    Din tabelul cu amendamente postat la acest link la propunerea inițiatorului rezultă că nu se trateaza aplicarea sau nu la cei după 2016 , formularea ....înainte de intrarea în vigoare a prezentei legi referindu se la legea de completare a L 223/2015 propusă , care e trimisa la Senat
    Oricum intelegerea lor e una iar din redactarea rezultata de la Camera Deputaților, in prezent transmisă la Senat are semne mari pde întrebare privind modul de aplicare la cei după 01.2016".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    De reformulat ca sa se'nteleaga ce se vrea a se spune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In acel tabel referitor la.art 59 indice 1 alin (1) lit a) se discuta despre instituirea actualizării celor care au drepturi de pensie deschise înainte de intrarea în vigoare a prezentei legi propusă de completare a L 223
      Deci asta a fost scopul inițiativei

      Ștergere
  42. L.559/2024(CD) prevede actualizarea SF+SG, nu recalculări!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  43. @Anonim 31.10.2024, 15:21
    La : "In acel tabel referitor la.art 59 indice 1 alin (1) lit a) se discuta despre instituirea actualizării celor care au drepturi de pensie deschise înainte de intrarea în vigoare a prezentei legi propusă de completare a L 223
    Deci asta a fost scopul inițiativei".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Art.59^1 (forma adoptata de Camera deputatilor) prevedea ca actualizarea se aplica doar celor de dinainte de l.223/2015.
    In acel tabel se radiaza textul care conducea la acea actualizare numai pentru unii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La rubrica de observații alei art59 indice 1 alin 1 lit b) dar si lit ) se face referire la intrarea în vigoare a legii de completare a L 223 , aceasta propusă
      Eu așa înțeleg

      Ștergere
  44. @QSA? 31.10.2024, 15:22
    La : "L.559/2024(CD) prevede actualizarea SF+SG, nu recalculări!!!!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Pentru exactitate:
    - L.559 la Senat, nu la CD!
    - prevede actualizarea pensiilor, nu a SF+SG!

    Și... întortocheate's căile Domnului, și gîndirea functionarilor de la CPS-uri! Asa ca nu-i enumerat si art.108, nu se aplica!

    RăspundețiȘtergere
  45. @Anonim 31.10.2024, 15:43
    La : "La rubrica de observații alei art59 indice 1 alin 1 lit b) dar si lit ) se face referire la intrarea în vigoare a legii de completare a L 223 , aceasta propusă
    Eu așa înțeleg".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Fu.tu-i... ca iar intru'n gura celor care'mi critica limbajul colorat!

    La art.59^1 (forma adoptata de Camera deputatilor) nu exista nici urma de vreo litera.

    Formularea de acum a art.59^1 impune actualizarea numai a pensiilor de dinainte de l.223/2015... nu de dinainte de legea de modificare a l.223/2015 (de vazut explicatiile date in comentarii de mai sus).

    Eliminarea (din art.59^1) a textului "ale caror drepturi au fost deschise inainte de intrarea in vigoare a prezentei legi" conduce la actualizarea tuturor pensiilor aflate in plata.

    La rubrica "observatii" a tabelului tocmai asta se explica: "ultimul paragraf a fost eliminat pentru ca modificare sa se poata aplica tuturor pensiilor aflate in plata".

    RăspundețiȘtergere
  46. Exactitatea dvs. tinde spre zero (de la Senat a plecat cu PLx 540 spre CD). Legea 559/2024 a fost înaintată de CD, spre Senat cu acest număr, cameră decizională. Îmi prezint scuze pentru adevăr . Legea de actualizare (l.559/2024 -CD) prevede foarte clar actualizarea SF și SG și nimic altceva!!!
    Art.108 din legea 223/2015 trebuie aplicat obligatoriu (contribuție la pensie suplimentară: 3, 6 și 9%). Dacă am greșit cu ceva, trageți dvs concluziile "cu respect".

    RăspundețiȘtergere
  47. Spre Senat a "plecat" cu nr.559/2024 de la CD (de la Senat spre CD a fost PLx 540 /2024). Poate greșesc eu?
    Legea prevede actualizarea SF+SG, chiar ne luați de proști?
    Art. 108/L.223/2015 se va aplica dacă vă convine sau nu (contribuția la pensia suplimentară ...)
    Aceasta lege de actualizare a L.223/2015 prevede foarte clar modificarea SF+SG (ca militarilor în activitate, indiferent de grad și funcție).
    Scuze pentru deranjul de interpretare!

    RăspundețiȘtergere
  48. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  49. @QSA? 31.10.2024, 18:26
    La : "Exactitatea dvs. tinde spre zero (de la Senat a plecat cu PLx 540 spre CD). Legea 559/2024 a fost înaintată de CD, spre Senat cu acest număr, cameră decizională. Îmi prezint scuze pentru adevăr . Legea de actualizare (l.559/2024 -CD) prevede foarte clar actualizarea SF și SG și nimic altceva!!!
    Art.108 din legea 223/2015 trebuie aplicat obligatoriu (contribuție la pensie suplimentară: 3, 6 și 9%). Dacă am greșit cu ceva, trageți dvs concluziile "cu respect".".

    @QSA? 31.10.2024, 19:27
    La : "Spre Senat a "plecat" cu nr.559/2024 de la CD (de la Senat spre CD a fost PLx 540 /2024). Poate greșesc eu?
    Legea prevede actualizarea SF+SG, chiar ne luați de proști?
    Art. 108/L.223/2015 se va aplica dacă vă convine sau nu (contribuția la pensia suplimentară ...)
    Aceasta lege de actualizare a L.223/2015 prevede foarte clar modificarea SF+SG (ca militarilor în activitate, indiferent de grad și funcție).
    Scuze pentru deranjul de interpretare!"
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Ca sa nu folosesc termenii meritati, nu pot spune decit sa fiti atent ca, la dvs., concentratia de SÎNGE ÎN ALCOOL s-a micsorat in mod periculos!

    11-09-2024 - Înregistrat la Senat pentru dezbatere cu nr.b447

    Trimis la Camera deputatilor
    Camera Deputaţilor: 540/07.10.2024
    Adoptat de Camera deputatilor

    Trimis la Senat
    Număr de înregistrare Senat: L559/2024
    Număr de înregistrare Camera Deputaților: PLX540/2024

    https://www.senat.ro/legis/lista.aspx?AllowPaging=1#ListaDocumente
    (***->Numar = 559-> din anul = 2024 ->cauta***)

    https://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?cam=2&idp=22015
    &&&&&&&&&&&&&&&&
    La : "Legea prevede actualizarea SF+SG, chiar ne luați de proști?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Nu va iau de prosti! O demonstrati cu sîrg singur(i)!

    L559/2024 (Senat):
    Art. 59^1. - CUANTUMUL PENSIILOR militare de stat SE ACTUALIZEAZA, ori de cite ori se majoreaza...

    Asa scria si art.60, alin.(1)/l.223.2015 inainte de oug 59/2017.

    Deci SE ACTUALIZEAZA cuantumul pensiei, nu SF si/sau SG!

    RăspundețiȘtergere
  50. Ma uit si ma minunez de numărul de "interpreti" sfertodocti ai legii 559....sintagma "prezentei legi" se refera exact la legea 559....pfiuuuu !!!!!

    RăspundețiȘtergere
  51. Cel mai tare m-aș bucura să schimbe ăștia legea pensiilor militare în sensul sa se RECALCULEZE LA TOATĂ LUMEA,conform prevederilor actuale... Adică fără sporul OMM, fara pensie suplimentară, fara procente pentru grupe...pentru că toate astea se pierd în plafonarea la netul bazei de calcul și cum majoritatea celor pensionati înainte de 2013 nu au avut prea multe sporuri plătite din care cel mai important este cel pentru SDSL , salariul de merit etc , i sa va iasă o Pensie mult mai mică decât a militarului ce se pensionează in prezent cu aceleași condiții, grad ,funcție etc ..Și atunci toată lumea o sa primească indexarea la netul in plată... Dar putea că la cei ce au rămas în 2017 cu cuantumul avantajos, pensia recalculată pe legea actuală cu plafonarea la net să iasă muuult mai mică și să rămâneți și fără indexarea la pensia in plată, pentru că pe modelul legii 360 se va indexa PENSIA recalculată până o va depăși pe cea în plată.. O actualizare corecta ar trebui să fie făcută exact că la magistrați prin echivalare cu salariul activului și nu prin reconstrucția salariului avut în urmă cu 10 ani...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Burebista:
      .. greșești: "OMM"- ul se calculează (și în cazul pensiilor stabilite pe ..L.223..+ OUG.59/2017) la "pensia de serviciu" net/net.., adică nu intră.."în" ci.."peste".. plafonul de "85 %" din baza de calcul.. din ..art.30/L.223/2015..❗

      Ștergere
  52. Băi boule Burebista nu te lega de .ula mea că s-ar putea să-ți intre unde nu aștepți. Milițianule veziti de "tablelele" tale de pe umăr. Deși postezi și pe Huhurez, te cam iau mulți în baza acolo nu ai învățat nimic dobitocule ( vorba lui nea Alecu).

    RăspundețiȘtergere
  53. @Mario 31.10.2024, 21:02
    La : "Ma uit si ma minunez de numărul de "interpreti" sfertodocti ai legii 559....sintagma "prezentei legi" se refera exact la legea 559....pfiuuuu !!!!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Sigur ca da!
    Exista "sfertodocti", da' si dobitoci complet, "ezact" ca tine!
    Ia ceteste macar mos alecu29.10.2024, 13:59...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă e cum zic eu o sa-ti dai o plua in tâmplă? Daca e cum zici tu promit ca fac eu exhibiționismul asta .

      Ștergere
  54. Pentru anonimul cu "dar chiar năuci și dobitoci Armata nu a adus în rândul ei".

    Realitatea "la firul ierbii" arata altfel ca'n inalte sfere!

    Ce sa spui despre Mario dupa atitea explicatii?
    Bine... el nu-i singurul atita timp cit si cel mai gures sef de asociatie (cel care se lauda cu cei mai cei specialisti si juristi) sustine aceeasi timpenie - ca textul "prezenta lege" din l.559/2024 (Senat) se refera la aceasta, nu la l.223/2015!

    RăspundețiȘtergere
  55. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  56. @Mario 01.11.2024, 08:41
    La : "Dacă e cum zic eu o sa-ti dai o plua in tâmplă? Daca e cum zici tu promit ca fac eu exhibiționismul asta .".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Ceteste, dobitocule, la :
    https://mosalecu.blogspot.com/2024/10/l-3602023.html?showComment=1730203187367#c5556861408022371663

    https://mosalecu.blogspot.com/2024/10/plx-5402024.html?showComment=1730275827665#c3406593054858455899

    Daca nici dupa asta tot nu'ntelegi... ramine cum am stabilit: esti un dobitoc ireparabil!

    RăspundețiȘtergere
  57. @QSA? 31.10.2024, 18:26 @QSA?31.10.2024, 19:27

    Nu am vazut nici un fel de reactie la raspunsul dat la nemultumirile de seara trecuta!
    Care-i situatia???

    RăspundețiȘtergere
  58. La jignirile pe care mi le-ați adus, ce să mai comentez?

    RăspundețiȘtergere
  59. @QSA? 01.11.2024, 12:29
    La : "La jignirile pe care mi le-ați adus, ce să mai comentez?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Ahaaa!
    Deci prezentarea parcursului propunerii legislative nr.L559/2024 (Senat), precum si a chestiei cu actualizarea cuantumului pensiei, nu a SG+SF, sint jigniri!
    Bine'asa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarul e la mijloc: "actualizarea" unor pensii se face prin ..recalcularea elementelor salariale.. din baza de calcul..!!

      Ștergere
  60. O să citesc în continuare comentariile de pe acest blog dar, o perioadă, nu mai comentez nimic (până la apariția L.559/2024 și publicarea în Monitorul Oficial). Vedem atunci câți dintre noi, care au comentat aici, au avut dreptate

    RăspundețiȘtergere
  61. Nicoleta Pauliuc Conform limbii romane se refera la legea 540/2024 adoptata acum in Camera Deputatilor, nu legea 223/2015. Prezenta lege este cea prezenta, nu cea anterioara, chiar daca aceasta lege o completeaza pe cea veche. Dar este corect sa se faca o clarificare.

    RăspundețiȘtergere
  62. Răspunsul doamnei Pauliuc referitor la actualizarea pensiilor militare . Interpretarea Plx 540, că doar pentru cei pensionați înaintea intrării în vigoare a L 223/2015 li se va actualiza pensia.

    RăspundețiȘtergere
  63. @Claudiu 01.11.2024, 15:17
    La : "Nicoleta Pauliuc Conform limbii romane se refera la legea 540/2024 adoptata acum in Camera Deputatilor, nu legea 223/2015. Prezenta lege este cea prezenta, nu cea anterioara, chiar daca aceasta lege o completeaza pe cea veche. Dar este corect sa se faca o clarificare.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Claudiu Marin???

    Daca-i vreun citat din gindirea senatoarei este o proba clara a habarnismului parlamentarilor nostri!

    Modificarea legilor nu se face dupa limba, se face conform l.24/2000, despre care ea nu a aflat!

    Chestia dureroasa e ca nici functionarii parlamentari si consilierii parlamentari nu le explica ce si cum... sau nici aceia n-or fi stiind, ei fiind angajati pe baza de afinitati, nu de cunostinte!
    Sa nu uitam ca si Eba a fost consilier parlamentar!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Moș Alecu
      Nu e comentariul doamnei senator.
      Mai bine intrați pe pagina dumneaei să vedeți discuțiile de acolo dacă nu ați făcut asta deja.

      https://www.facebook.com/share/p/PfkyZJatYeP2thia/

      Ștergere
  64. Da.
    Acolo am găsit informația.
    Făcea referire (Pauliuc) la nevoia clarificării acestei situații.
    Procedural se mai poate face ceva, în Senat ?

    RăspundețiȘtergere
  65. @Claudiu 01.11.2024, 16:02
    La : "Da.
    Acolo am găsit informația.
    Făcea referire (Pauliuc) la nevoia clarificării acestei situații.
    Procedural se mai poate face ceva, în Senat ?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Da-ul este la intrebarea "Claudiu Marin?"???

    S-ar putea dar ar cam fi neconstitutionalitate din cauza nerespectarii principiului bicameralismului!

    Iar baietii au tot interesul sa fie declarata neconstitutionala pentru a scapa de balamucul aplicarii timpeniei!

    RăspundețiȘtergere
  66. @reddog 01.11.2024, 18:42
    La : "Moș Alecu
    Nu e comentariul doamnei senator.
    Mai bine intrați pe pagina dumneaei să vedeți discuțiile de acolo dacă nu ați făcut asta deja.

    https://www.facebook.com/share/p/PfkyZJatYeP2thia/ ".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Corect!
    Este parerea unui oarecare nauc Casapu!

    Dar, mai sus, un Ion Ion trage semnalul de alarma, iar Pauliuca raspunde, cu jumatate de gura, ca va depune amendament de clarificare... ceea ce arata ca nu prea e in tema!

    In alta ordine de idei... Semnalul dat de @Claudiu pe problema asta arata cit de aiurea inteleg unii ce si cum se spune pe undeva!

    RăspundețiȘtergere
  67. Paul Puiu@ai un fix legat de salariile compensatorii.Iti recomand sa citesti ordonanța 7/1998.
    Vezi ca cei ce s-au pensionat la vârsta standard nu au beneficiat de salarii compensatorii.In plus salariile compensatorii au fost un stimulent ca sa se ceară omul a fi trecut în rezervă.
    Salarii compensatorii după 1990 s-au acordat si altor categorii.Vezi minerii etc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Burebista: (01.11.2024/20:47')
      1. ..pe.."ordonanța 7/1998": Nr. soldelor compensatorii.." = era în funcție de: VECHIMEA..la "ieșirea" din sistem, și Nr.ANILOR.. diferență = ..până la Vârsta Legală de Pensionare.., de aceea eu am primit în 2004=cele "24" solde nete "compensatorii" și.. "ajutoare" (20+4) = ~ .. "10.000 €uro"..!= care erau o sumă "mică" .., raportat la prețuri..!
      2. ..cât privește PREȚUL unui apartament confort II (doi), în blocuri din anii..'69/'70:..în TIMIȘOARA = la periferie.., în PREZENT, el este minim: ..45.000 €uro.., iar la garsoniere .."vechi"= habar n-am cât costă, căci nu mă interesează..!
      3. ..iar prețul unui apartament..NOU..de 3 camere situat=central=
      costa: în vară ..: ~ 190.000 €uro +. TVA= 19%..!?

      Ștergere
    3. Vezi ca asta ti-o rezolva Simion.Du-te la el!
      Asa cum esti "dus cu vaca" pentru ca nu faci decat sa "vorbesti discutii" si sa "morfolesti vorbe"
      Erai cu muci la nas pe vremea aia si ne spui noua ca "ai auzit!"

      Ștergere
    4. Burebista@si cu cei ieșiți la pensie înainte de 1998 ce faci?


      Ștergere
    5. akord :(02.11.2024/13:40')
      ..:Simion:..al tău.., "nu rezolvă" nimic..!

      Ștergere
  68. @MA, proiectul L 559 este deja pe ordinea de zi a sedintei de plen a Senatului, luni 4 noiembrie orele 16.00, sub rezerva primirii Raportului de la Comisia de Aparare !

    RăspundețiȘtergere
  69. Păi solda de grad a ajuns la valorile acelea de peste 2000 lei în 2024. Cum doamne iartă mă să vorbească acea doamnă de actualizarea pensiilor doar a celor până în 2016. Păi cei din intervalul 2017 2023 rămân cu suma n brațe? Cei tâmpenia asta?De ce vă
    place unora să vorbiți prostii.

    RăspundețiȘtergere
  70. Cîtă nesimtire din partea acestui pnl-ist, Marcel Vela:
    "Actul normativ prevede că pensiile militare vor fi indexate în raport cu solda sau salariul de grad ori de funcție, fiind o inițiativă a PNL în favoarea pensionarilor militari alături de majorarea plafonului de neimpozitare a pensiilor militarilor, care a crescut de la 2.000 de lei la 3.000 de lei și se aplică deja din luna octombrie."
    Pai mai istetule, ridicarea pragului de la 2000 la 3000 lei pentru pensiile militare a făcut-o Premierul Ciolacu prin Ordonanta de Urgenta nr.110/2024, pentru ca voi nu ati dorit sa prindeti si pensionarii militari in L 244/2024..!!

    RăspundețiȘtergere
  71. @Burebista 01.11.2024, 20:47
    La : "Csej .. poate face o contuzie. Însă toți cei care au ieșit la pensie înainte de 2011 au primit și acele solde sau salarii bonus în funcție de vechimea în sistem ... 10, 15 , 20... Sau care au fost .. asta pentru cei care ieșeau la pensie scoși de calculator...pentru cei care ieșeau cu ordonanța sau ce a fost atunci și aveau vârste și vechimi mai mici primeau și mai multe solde compensatorii ... Mai scria cineva pe acest bloguri că nu au fost sume mari..10000 euro.. că puteai sati6iei doar o garsoniera...
    Eu zică că în unele orașe chiar și în București puteai sa ti chiar și un apartament cu 2 camere...
    Din 2011 până în prezent nimeni nu a mai primit niciun leuț la pensionare... Acum în București un apartament cu 2 camere cf 2 sau o garsoniera costă cam 35000 Euro, sau chiar mai mult.. diferența de pensie normală, nu vb de cei cu oskar sau alte sjea , între un ciucan 2018,19, 20, și unul pensionat înainte de 2010 cu aceleași vechimi, grad funcție,sporuri este de aproximativ 1000 lei . Ciucanul nu s primit echivalentul la zi a 35000 Euro. Și atunci dacă tot vrem egalitate de pensii haideți să facem în așa fel un care și cei pensionati după 2011 da primească la data egalizării pensiilor bonus , echivalent cu o garsonieră de 30-35000 euro ..tot de la fiecare minister.. Așa că sa fie egalitate totală în drepturi.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Sa zicem ca amestecarea lui "conFuzie" cu "conTuzie" e din cauza de graba... nu de tembelism!

    Dar continuarea comentariului este dovada clara de habarnism...
    Băiatu', soldele compensatorii sint una si ajutoarele la trecerea in rezerva sint cu totul si cu totul alta! Nu stau sa le detaliez pen'ca tot nu te-ar duce mintea sa le pricepi!
    Asa ca... restul comentariului tau, specific cifrimilor claudioti, desi bun de aruncat la cosul de gunoi, il afisez ca dovada ca multi meritati pe deplin sa folosesc un limbaj mai "dur"! Asta si pentru cei care ma critica pe tema limbajului!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Io i-am scris ca raspuns ca e un nauc ->dobitoc dar fara sa mentionez cuvintele in sine.Oare se prinde naucul->dobitoc->tembel->contuzionat pana la tumefiere ? 🤔🔨
      Deh... "sa ne multumim cu ce avem" in cazul de fata cu imitatia aia de creier 🦑🪱

      Ștergere
  72. @Anonim 01.11.2024, 21:12
    La : "Adevarul e la mijloc: "actualizarea" unor pensii se face prin ..recalcularea elementelor salariale.. din baza de calcul..!!" (***la chestia ca se actualizeaza cuantumul pensiilor, nu se actualizeaza SF+SG***).
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Daaaa!
    Adevarul e la mijlocul unei optimi dintr-o saisprezecime a unei milionimi, dintr-o miliardime cu rotunjire la o zecime... adica 0 (zero).
    Legea-i clara: se actualizeaza cuantumul pensiei, nu SG+SF!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Moșule:
      ..dacă..e așa cum.."spui" de ce nu publici..
      (cenzurând) comentarii.., lăsând comentatorii să vadă/comenteze..(decent) = chisr și în contradictoriu.. "adevărurile"..= REALE, nu cele ..= IMPUSE DE VOINȚA..ILEGITIMĂ a.. unor..PROFITORI..❓

      Ștergere
  73. @Leon 01.11.2024, 20:33
    La : "Cîtă nesimtire din partea acestui pnl-ist, Marcel Vela:
    "Actul normativ prevede că pensiile militare vor fi indexate în raport cu solda sau salariul de grad ori de funcție, fiind o inițiativă a PNL în favoarea pensionarilor militari alături de majorarea plafonului de neimpozitare a pensiilor militarilor, care a crescut de la 2.000 de lei la 3.000 de lei și se aplică deja din luna octombrie."
    Pai mai istetule, ridicarea pragului de la 2000 la 3000 lei pentru pensiile militare a făcut-o Premierul Ciolacu prin Ordonanta de Urgenta nr.110/2024, pentru ca voi nu ati dorit sa prindeti si pensionarii militari in L 244/2024..!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Hai, dom'le, ce dracu???
    Baietii stiu precis cu cine au de-a face!
    Niste netoti dintre parlamentari se adreseaza unor alti netoti... "Andrisanti" care au memorie cit pestii: trei secunde!
    De vazut ca-i plin net-ul de netoti care pun botu' la orice!
    Cărora, daca le spui care-i situatia, sar sa te omoare, ca stiu ei ca-i bine ce le spune "decidentu' ", si claudiotu' !.

    Ceva de genul chestiei cu actualizarea numai a pensiilor de pina'n l.223/2015!

    RăspundețiȘtergere
  74. Ca veni vorba despre nauci...

    Claudiotul continua împrăștierea tîmpeniei că sintagma "prezentei legi" din art. 59^1 al L559/2024 (Senat) se refera la aceasta, nu la l.223/2015!
    Asta in conditiile in care, interesant, daduse dovada ca stie ca acea sintagma se refera la l.223/2015.
    "Claudiu Marin spunea...
    Mai baieti, linistiti-va ca nu-i asa cum intelegeti din cauza redactarii gresite a proiectului, asa cum a remarcat si Consiliul Legislativ.
    Avand in vedere ca articolel de completare se integreaza in corpul L 223/2015, expresia data intrarii in vigoare a legii se intelege data intrarii in vigoare a legii pensiilor militare."

    De ce si-o fi schimbat "discursul" trecînd la sustinerea timpeniei ca-i vorba despre L559/2024 (Senat)???
    - din cauza de idiotenie proprie (posibil)?
    - din cauza ca a primit ordin de la forurile lui tutelare sa continue cu năucirea năucilor (posibil si asta)?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate a fost influențat de Brenda.

      Ștergere
    2. Mos Alecu, nici eu nu înțeleg de ce Claudiu Marin susține cu tărie acest lucru cu privire la această sintagmă,..
      "prezentei legi ". Am intrat de vreo două ori pe "huhurez " să le explic că această sintagmă se referă la legea 223/2015 și nu la legea 559/2024, dar degeaba. Am pus și un pariu că am dreptate, dar Claudiu nu l-a publicat. Probabil să nu agite apele pe blog. Curios este, că ceilalți comentatori nu mișcă în front. A mai încercat unul "Cătălin " să-i convingă, dar l-a amețit și pe el. Așa că, mi-am văzut de treabă.

      Ștergere
  75. Cred că am găsit o posibilă "iecsplicatie": șeful scmd susține că luni în Senat, încearcă să-i convingă pe cei în drept că, art 59^1 din proiectul L559/2024 " cu intrarea în vigoare a prezentei legi" se referă la aceasta din urmă, nu la legea 223/2015.
    Trageți dvs concluzia și analizați. Eu mă abțin de la orice fel de comentariu.

    RăspundețiȘtergere
  76. Eu nu am fost la miting.....deci nu prea am ce spune . Dar sunt multi iesiti pe legea 223 care au fost si au ce spune. Daca au fost inselati....pacat ....Daca ne impart in doua cete (nebuni I 223 si misei A 223) macar nebunii sa luam indexarea. Daca nu atunci sa se intample ceea ce gandesc eu.

    RăspundețiȘtergere
  77. Dacă o frază se termină cu expresia „prezenta lege”, aceasta se referă de obicei la actul normativ în care se află acea frază. În cazul pe care îl descrii, dacă o frază din legea nr. 2 din 2024 completează sau modifică articole din legea nr. 1 din 2016 și folosește expresia „prezenta lege”, se va referi la legea nr. 2 din 2024, deoarece aceasta este legea activă și în care se regăsește fraza respectivă.
    Expresia „prezenta lege” este utilizată pentru a face referire direct la legea care conține respectivul articol sau alineat, și nu la alte legi pe care le modifică sau le completează.

    RăspundețiȘtergere
  78. @Anonim 02.11.2024, 16:50
    La : "Dacă o frază se termină cu expresia „prezenta lege”, aceasta se referă de obicei la actul normativ în care se află acea frază. În cazul pe care îl descrii, dacă o frază din legea nr. 2 din 2024 completează sau modifică articole din legea nr. 1 din 2016 și folosește expresia „prezenta lege”, se va referi la legea nr. 2 din 2024, deoarece aceasta este legea activă și în care se regăsește fraza respectivă.
    Expresia „prezenta lege” este utilizată pentru a face referire direct la legea care conține respectivul articol sau alineat, și nu la alte legi pe care le modifică sau le completează.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Băi, năucule, textul respectiv inscris in L559/2024 (Senat) este un text care devine text al l.223/2015!
    Acel art.59^1 nu este articol al L559/2024 (Senat), este articol care se va inscrie (cu acel numar) in l.223/2015!

    https://mosalecu.blogspot.com/2024/10/l-3602023.html?showComment=1730203187367#c5556861408022371663

    https://mosalecu.blogspot.com/2024/10/plx-5402024.html?showComment=1730275827665#c3406593054858455899

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Total greșit... Sunteți într-o mare eroare... De ce..?

      Ștergere
  79. @Anonim 02.11.2024, 18:20
    La : "Total greșit... Sunteți într-o mare eroare... De ce..?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Raspuns dat inainte de a fi citit ceea ce ti-am indicat!
    Deci eu nu sint in eroare!
    Voi sinteti intr-o totala prostie! Fara sa va/ma intreb "de ce..?".

    RăspundețiȘtergere
  80. @Anonim 02.11.2024, 18:18
    La : "Foarte logic și corect.!!!" (***la timpeniile altui nauc***).
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    La voi, naucii, toate timpeniile sint foarte logice si corecte!

    RăspundețiȘtergere
  81. ..toată.."discuția"..cu..NON SUBIECTUL ❗: .."prezenta lege" = este o..DIVERSIUNE.., pt. a consuma inutil..TIMPUL. și "DATELE"..= "năucilor"..❗

    RăspundețiȘtergere
  82. ACEL Reddog sau cu îl cheamă îi spune că e cretin

    RăspundețiȘtergere