Faceți căutări pe acest blog

Anunt moderare comentarii

Pentru corespondenta personala dolhasca9@gmail.com De semnalat trimiterea printr-un comentariu pe blog

23 august 2024

Așa ca să fie...


Pen’ca’í mare zarva pe net pe tema scaderii unor pensii la recalcularea pe l.360/2023...

Pen’cine vrea sa’nteleaga, sau, eventual, sa explice unor impricinati de unde li se trage...

Pe l.263/2010 pensiile se calculau pe formula:
Pensie =  NTP / SCC x VPP
(**NTP = nr.tot. de puncte; SCC = stagiu complet de cotizare; VPP = valoarea punctului de pensie**).
Pentru unele categorii de personal SCC era de 20 de ani (ba chiar si de 15 ani):
- mineri, mecanici locomotive, metalurgisti, artisti... (de vazut an.2/l.263/2010)

Pentru acestia formula de calcul devenea:
Pensie = NTP / 20 x VPP
Dar aceasta formula poate fi scrisa si ca:
Pensie = NTP x VPP / 20

 Numai ca diriguitorii au hotarit sa renunte la VPP, si sa introduca in calculul pensiilor acel VPR (valoarea punctului de referinta), folosind formula: VPR = VPP / 25, urmind ca pensia sa se stabileasca prin formula:
Pensie = NTP x VPR... ceea ce inseamna Pensie  = NTP x VPP / 25

Iaca cum “vechea” pensie era Pensie = NTP x VPP / 20, iar recalcularea acestei pensii se face cu Pensie = NTP x VPP / 25... adica NTP se’nmulteste cu ceva mai mic!

De’aici primul motiv de scadere, la recalculare, a pensiilor!

Al doilea motiv este disparitia acelui “indice de corectie”... indice care majora (substantial) numarul de puncte rezultate din raportul salariu impricinat/sal.mediu pe econ.

In ultimii ani (incepind din 2020) acel indice de corectia a fost de 1,41 (adica o majorate de punctaj de 41%). Recalcularea facuta pe l.360/2023 foloseste numai punctele de pensie rezultate din salarizare, fara a se mai aplica si acel indice de corectie...

Daca, pe l.263/2010, numarul de puncte din salarizare se majora cu 41% si rezulta acel NTP caruia i se aplica fomula de calcul, pe l.360/2023 NTP-ul este exact cel rezultat din salarizare (disparind indicele de corectie).

De’aici inc’un motiv de scadere a pensiilor la recalculare!

113 comentarii:

  1. @MA, sa facem precizarea ca la "Daca, pe l.263/2010, numarul de puncte din salarizare se majora cu 41% si rezulta acel NTP caruia i se aplica fomula de calcul," Indicele ce corectie majoreaza PMA (punctajul mediu anual) , nu NTP !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Leon ,
      Pe legea lui Găbiță , acum ai fi avut 9000 lei pensia și nu 4700.
      Deci DUBLĂ.
      Iar eu la fel.
      Asta e țara , asta e PUPULIMEA .

      Ștergere
    2. Leon:
      ..înmulțirea e.."comutativă"(!) .., dacă nu greșesc.., și rezultatul (final) e același.., adică pensia brută iese majorată cu.."1,41" ,față de cea..fără acel ID Cor . ..😜❗

      Ștergere
  2. Nu vreau sa va ingrijorez,dar dupa mersul "trebusoarelor",dupa alegeri se va cloci o noua lege pentru pensionarea militarilor in stransa legatura cu patania minerilor,energeticienilor s.a.m.d.Asa deci si prin urmare pensioarele noastre vor fi injumatatite si vreme de cel putin sapte ani nu vom mai primi nici indexarile cu rata inflatiei...Asta ca sa ne aducem aminte ca orice initiativa legislativa buna initial, a sfarsit ca o pacoste pentru toata lumea...Presiunea celor 700,000 de jumuliti civili va fi foarte mare pe guvernanti sa aduca si militarii la acelasi sistem de calcul...Si asta pentru ca atunci cand B.B (nu va ganditi la Brigitte BARDOT) ci la stiti domniile voastre cine,au fost lasati sa-si faca de cap cu legi care permiteau recalculari ale unor pensionari care au iesit pe alte legi.Daca CC ar fi fost Curte si nu Ograda,nu ar fi putut face asa ceva...Toate ni se trag de la Armata e cu noi...Cine erau noi?Abia acum am ajuns sa ne dam seama...Vae Victis!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Las' să-i ardă,da' ce ei mănâncă cu două guri!

    RăspundețiȘtergere
  4. @Leon 23.08.2024, 20:40
    La : "@MA, sa facem precizarea ca la "Daca, pe l.263/2010, numarul de puncte din salarizare se majora cu 41% si rezulta acel NTP caruia i se aplica fomula de calcul," Indicele ce corectie majoreaza PMA (punctajul mediu anual) , nu NTP !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Ooooofff, of, of!...
    F.utu-i ingineria ma-sii de martimetica!

    Cu prescurtarile (acronimele) folosite in articol...

    Da!... Se majoreaza PMA (punctajul mediu anual), dar PMA este NTP / SCC.
    Asta'nsemnind (PMA x majorare) = ((NTP / SCC) x majorare), care mai poate fi scris (c'asa zic "obiceiurile" martimeticii) (PMA x majorare) = ((NTP x majorare) / SCC) (***am pus parantezele pentru a se vedea mai bine unde-i majorarea si de catre cei care au uitat martimetica din clasele primare***)...

    Deci... la stabilire s-a folosit NTP majorat si a rezultat PMA majorat, iar la recalculare se foloseste acel NTP nemajorat (cel rezultat din salarizarea impricinatului).

    De aici au rezultat diferente astronomice intre unele pensii: de la 5.293 la 2.668, de la 4.560 la 1.972, etc...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este, dar "desteptii" cand au facut programul, au ales varianta mai simpla, PMA + Ind.de corectie..!

      Ștergere
    2. Așa DA ,
      MJORĂRI de PENSII tată și eliminări de INECHITĂȚI , nu ca la "ăștia care sunt pe ducă"............
      https://ziarulunirea.ro/pensii-2024-cand-intra-pensiile-recalculate-pe-card-si-cand-le-aduc-postasii-in-septembrie-anuntul-ministrului-muncii-897553/

      Ștergere
  5. @Leon 24.08.2024, 10:47
    La : "Asa este, dar "desteptii" cand au facut programul, au ales varianta mai simpla, PMA + Ind.de corectie..!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    Pentru deplina corectitudine:
    PMA + punctajul aferent indicelui de corectie (nu "+ Ind.de corectie").

    RăspundețiȘtergere
  6. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  7. @GG 24.08.2024, 20:03
    La : "Să înțeleg d.le @M.A,că....cei care au ieșit în perioada când "a operat" l.262/2010 și implicit indicele de corecție,acuma la recalculare nu se mai tine seama de acesta? Dar se rămâne cu cuantumul mai avantajos fiind inclus și acel indice de corecție?
    Va mulțumesc anticipat pt.un eventual răspuns!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Da!
    Mai intii: l.263/2010 (nu l.262/2010).

    Cei carora li s-au stabilit pensiile dupa intrarea in vigoare a l.263/2010 (ian. 2011) au beneficiat de acel indice de corectie. Nu si cei care la acea data erau deja pensionari, si au fost "preluati" de l.263/2010!

    La recalcularea pe l.360/2023 acel indice de corectie nu mai "opereaza"... ca urmare nu produce efecte la recalculare, dar ramine in plata cuantumul avantajos.

    La militarii care s-au pensionat pe l.263/2010 (in perioada 2011 - 2015) s-a aplicat acel indice de corectie... dar la recalcularea pe l.223/2015 efectele acelui indice de corectie "au disparut" pentru totdeauna.

    Militarii care se pensionasera inainte de ian.2011 (pe l.164/2001), la preluarea lor de catre l.263/2010 nu s-a aplicat indicele de corectie deoarece erau, deja, la "preluare", pensionari.

    La militarii care au primit pensii "civile" dupa 2016 pin'acuma s-a aplicat acel indice de corectie care, la recalcularea pe l.360/2023, dispare... Cei care vor primi pensii "civile" dupa 01.09.24 nu vor mai beneficia de acel indice de corectie...

    RăspundețiȘtergere
  8. De-o fi una, de-o fi alta...

    Este considerat masochist cel ce găsește plăcere în propria suferință, în decădere și umilire.
    https://ro.wikipedia.org/wiki/Masochism

    Sadism: Plăcere bolnăvicioasă de a chinui pe alții sau de a-i vedea cum suferă; cruzime extremă
    https://dexonline.ro/definitie/sadism

    In conditiile in care, de la un timp incoace, scaderea pensiilor a devenit “sarcina” oricarui decident, a crede ca macar unele pensii militare ar putea fi crescute nu poate fi decit o iluzie!
    O iluzie care, la destramare, va produce suferinta!

    Asa ca cei care isi alimenteaza iluzia cu argumente care mai de care mai sofisticate, transformind-o, in mintea lor, intr-o realitate incontestabila intr-un viitor apropiat, vor fi cu atit mai dezamagiti...

    Tot asa si cei care alimenteaza/sustin/exacerbeaza acea iluzie a altora vor fi tot mai multumiti de puterea lor de a produce “suferinta” celor care ii cred!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @MA, despre ce este vorba ??

      Ștergere
    2. În plus și masochismul și sadismul produc adicție.
      NIMENI NU MAI POATE FACE NIMIC !

      Ștergere
  9. Nu ma astept sa se întâmple ceva bun cu pensia mea militara.In cel mai fericit caz voi primi in ianuarie 2025 indexarea cu inflația.
    MApN aloca cat mai mult pe armament si oarecum ceva pentru activi.Noi suntem trecuți la capitolul"pe duca".
    Sa nu dea D-zeu cel sfânt ca Romania sa aiba nevoie si de cei"pe duca"
    Va fi dezastru.

    RăspundețiȘtergere
  10. Cumva in afara de rind...

    Iata ce poate spune cineva care se dadea si pe aici "cult in cap"...

    Cititi si va cruciti: "John1 25 august 2024 la 14:49 spunea...Cornelius Flavius Ifrim. De unde atata talent artistic intre frati? Felicitari si toata consideratia mea pentru talentul deosebit pentru poezie, pictura si nu numai. Pot sa îmi permit sa va apreciez ca fiind cel mai fin critic...".

    Nu mai vorbesc si despre un alt idiot care, pensionar militar fiind, cere "desfiintarea pensiilor speciale"!

    Ne ducem dracului... si va mai mirati ca este vorba despre masochism si sadism!

    RăspundețiȘtergere
  11. Si totusi exista inechitati in sistemul de pensii militare? Faptul ca la aceeași functie,grad,vechime,specialitate militara sunt valori ale pensiilor diferite este inechitatie?Este cineva care vede rezolvarea?Care ar fi si dece MApN nu o aplica?

    RăspundețiȘtergere
  12. @Anonim 26.08.2024, 13:20
    La : “Si totusi exista inechitati in sistemul de pensii militare? Faptul ca la aceeași functie,grad,vechime,specialitate militara sunt valori ale pensiilor diferite este inechitatie?Este cineva care vede rezolvarea?Care ar fi si dece MApN nu o aplica?”.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Am mai spus-o, dar s-o repet...
    - acel fel de egalitate nu a fost decit in perioada 2001 – 2015
    - acel fel de egalitate a fost distrus de dobitocii invatatori si specialisti de-ai asociatiilor care au sfărîmat ceea ce urma sa fie l.223/2015
    ---- s-a renuntat la stabilirea pensiei in functie de locul ocupat de impricinat in ierarhia militara, introducindu-se in baza de calcul a tot felul de sporuri, “sporulețe și sporuțuri”
    ---- acel fel de egalitate este distrus permanent si de catre cei in activitate care nu se gindesc la cei de dinaintea lor, dar nu se gindesc nici la ce se va intimpla cu pensia lor in viitor, cerind/sustinind acel mod de salarizare benefic lor la un moment dat
    - bulibaseala introdusa in l.223/2015, si in salarizarea militarilor (prin permanentizarea salarizarii prin sporuri), a determinat pe decidenti sa “taie” actualizarea pensiilor cu evolutia soldelor celor in activitate... care, oricum nu mai putea fi pusa in practica din cauza salarizarii complet “personalizate” in mod preferential – prin acordarea/neacordarea arbitrara a felurite sporuri...
    - ordinele primite, si executate fara crîcnire de decidentii nostri, de la foruri supranationale, care cer scaderea tuturor pensiilor – actuale, dar mai ales, a celor viitoare... asa ca slabe perspective de a se actualiza (majora) pensiile “vechi” la nivelul celor actuale, precum si mentinerea acestei “actualizari permanente” si in viitor
    ---- sergentii si sublocotenentii intrati in sistem in 2018 vor avea pensii nete egale cu soldele nete ale plutonierilor, respectiv ale capitanilor – maiorilor

    Asa ca... speranta impricinatilor in reintroducerea acelei egalitati nu poate fi decit masochism, iar actiunile “diriguitorilor” gindirii impricinatilor nu pot fi decit sadism!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ai perfecta dreptate.Ii va si ne va,lua dracul pe toti.Fosti,actuali,viitori.Suntem pricepuți sa ne furăm singuri căciulă.Nu avem egal.

      Ștergere
  13. https://youtu.be/5DpVwGhsyho?si=ACoMi2rvBG-o5knv

    RăspundețiȘtergere
  14. Sunt putine spre deloc sanse sa se aduca amendamente in bine la legea 223/2015 .Ne-au pacalit după 1998.Mai cu mita, mai obligați am iesit la pensie cu vechime mica iar acum tragem ponoase.Te poti compara cu civilul care are vechime 35-
    40 ani.?Cand vede civilul ca tu ai pensie 3000-4000 lei la vechime 25 ani sau mai putini ani te bate cu bolovani.
    Ce e de facut?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adu-i aminte ca in
      "L.80/1995, Articolul 28
      Cadrelor militare în activitate le este interzisă exercitarea următoarelor drepturi:
      a) să facă parte din partide, formațiuni sau organizații politice ori să desfășoare propagandă prin orice mijloace sau alte activități în favoarea acestora ori a unui candidat independent pentru funcții publice;
      b) să candideze pentru a fi alese în administrația publică locală și în Parlamentul României, precum și în funcția de Președinte al României;
      c) să declare sau să participe la greva." !
      "Articolul 30
      Ofițerii, maiștrii militari și subofițerii în activitate au obligația de a nu efectua activități care contravin demnității, prestigiului și normelor de comportare ce decurg din calitatea lor de cadre militare.
      Cadrelor militare în activitate le este interzis:
      a) să îndeplinească alte funcții decât cele în care sunt încadrate, cu excepția cumulului prevăzut de lege, în condițiile stabilite prin ordin al ministrului apărării naționale;
      b) să fie asociat unic ori să participe direct la administrarea sau conducerea unor organizații ori societăți comerciale, cu excepția celor numite în consiliile de administrație ale regiilor autonome și societăților comerciale din subordinea Ministerului Apărării Naționale, din cadrul industriei de apărare sau în legătura cu aceasta."..!!

      Ștergere
  15. @Leon 26.08.2024, 16:49
    La : "Adu-i aminte (***civilului cu bolovanii***) ca in
    "L.80/1995, Articolul 28
    Cadrelor militare în activitate le este interzisă exercitarea următoarelor drepturi:
    a) să facă parte din partide, formațiuni sau organizații politice ori să desfășoare...................................".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Daaaaa!
    Iar el, civilul, va intelege imediat, isi va cere scuze, si va trece in partea celor care vor cere "pensii speciale" cit mai mari pentru militari!...

    RăspundețiȘtergere
  16. In afara de rind... sau pe linga drum...

    S'aude ca de 01.10.24 suma neimpozabila din pensii va fi de 3.000...
    Adica o crestere a netului cu 100...
    Acuma sa vezi lupta pentru eliminarea discriminarii intre pensionari... Protagonisti, si foarte guresi, cei pensionati dupa sep.2017, dar cel mai tare cei de dupa ian.2018, la care netul va fi "stationar" (precum cotele apelor Dunarii de pe vremea buletinului hidrologic de la radio), pen'ca acea "crestere" a netului nu va aparea din cauza motivului ca limitare net la net!

    RăspundețiȘtergere
  17. Despre idiotiile "formatorilor de opinie"...

    Un timpilici, mare specialist pe la RRA, preia, zice el, spusele Ziarului Financiar...
    Ca_cum_ca statul retine de la impricinati, drept contributii pentru pensie, echvalentul unui apartament, si nu-i "mai da inapoi" (ca pensie) decit jumatate! Si ca, mai bine ar fi ca impricinatul sa-si cumpere un apartament pe care sa-l inchirieze si sa traiasca din chiria astfel incasata. In plus, la moarte va lasa acel apartament urmasilor care vor avea si ei din ce trai...
    Bine, boule/boilor... de unde vor cumpara cite un apartament cei vreo 6 -7 milioane de pensionari din ultimii 5 - 10 ani??? Si cui le vor mai inchiria, daca toti au apartamentele proprii plus cite unu' de inchiriat??? Asta trebuind sa fie vazuta in evolutia permanenta in viitor!
    Da' lumea pune botu'!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-i afacere căci apoi aparținătorii se grăbesc pentru succesiune!

      Ștergere
  18. Daca tot pun intrebari...
    Eu nefiind la inaltimea comentatorilor claudioti... preiau intrebarea pusa de altii: daca Romania are printre cele mai performante avioane din galaxie, de ce, pentru misiunile de politie aeriana, treb'e sa vina alte tari cu avioanele lor???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ca nu avem petrol si piese de schimb pentru ele (moca cum se spune),ca sa nu mai vorbim despre munitie...1 milion de dolari racheta ...

      Ștergere
  19. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://ro.wikipedia.org/wiki/Poli%25C8%259Bia_Aerian%25C4%2583_sub_comand%25C4%2583_NATO&ved=2ahUKEwiLzbGRypSIAxUYg_0HHXgMD7MQFnoECBYQAQ&usg=AOvVaw0O7MRjU-J0UUfiIaM5t0wJ

    RăspundețiȘtergere
  20. @Leon 27.08.2024, 09:52
    La : "https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://ro.wikipedia.org/wiki/Poli%25C8%259Bia_Aerian%25C4%2583_sub_comand%25C4%2583_NATO&ved=2ahUKEwiLzbGRypSIAxUYg_0HHXgMD7MQFnoECBYQAQ&usg=AOvVaw0O7MRjU-J0UUfiIaM5t0wJ".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Totul este scris la comanda de catre niste slugi perfecte carora, insa, le-a scapat pasarica: "...statele care nu au mijloacele necesare pentru a-și exercita suveranitatea asupra propriului spațiu aerian fiind ajutate de alte state ale NATO...".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Parca si Romania a trimis 4 avioane, sa apere spatiul aerian al Tarilor Baltice in anul 2023 !!

      Ștergere
  21. @ifrim 27.08.2024, 10:11
    La : "Nu-i afacere căci apoi aparținătorii se grăbesc pentru succesiune!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Termenul de "apartinator" nu este definit nicaieri... este o inventie "limbistica" folosita mai ales in mediul spitalicesc!
    In orice caz nu toti "apartinatorii" sint urmasi, iar la mostenire vin, in primul rind, copiii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eeee a vrut sa zica si el..."succesorii" da' a dat in boala cifrimistica 😁
      si astia ar cam fi :descendenti,ascendenti,colaterali privilegiati,colaterali ordinari fiecare cu alte categorisiri de drepturi
      ifrimeooo!! Mi-a zis akordu' "sa pui burta pe carte" dar nu la propriu cum face cifrimu' basculantistu'
      Beleste ochii la ghilimele ca altfel belesti pool4

      Ștergere
  22. Prima moștenitoare e nevasta daca nu o mănâncă limba sa se recasatoreasca.Asa ca stafidita alege sa trăiască în preacurvie.
    100 de lei la care faci referire nu prea e sută ca iti ia tarif.
    Kis avioanele României sunt SH.Cand cumperi SH te carpesti.

    RăspundețiȘtergere
  23. @Anonim 27.08.2024, 11:13
    La : "Prima moștenitoare e nevasta daca nu o mănâncă limba sa se recasatoreasca.Asa ca stafidita alege sa trăiască în preacurvie.
    100 de lei la care faci referire nu prea e sută ca iti ia tarif.
    Kis avioanele României sunt SH.Cand cumperi SH te carpesti.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Nevasta nu e prima mostenitoare decit daca nu exista descendenti sau ascendenti... altfel ea primete destul de putin...

    Ce "tarif" se ia la suta in plus la net???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca a doa zi dupa nunta ,sotul moare in misiune,soata are dreptul la pensie de urmas toata viata indiferent de varsta...

      Ștergere
    2. Pai Da, se poate muri si in Luna de miere ...!!

      Ștergere
  24. @Leon 27.08.2024, 11:24
    La : "Parca si Romania a trimis 4 avioane, sa apere spatiul aerian al Tarilor Baltice in anul 2023 !!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Dac'am ajuns sa ne comparam cu piticaniile alea e bine!!!
    Miine, poimiine o sa ne laudam c'am aparat si Andora!

    Acolo era vorba despre vreo 3 judete romanesti... Sa'nsemne c'atita poate aviatia romanesca???

    RăspundețiȘtergere
  25. Atentie ca la noi se zice ca nu va fi ridicat pragul de impozitare la 3000 lei.
    Cucoană care calareste scaunul de ministru al muncii a zis ca va fi ridicat pragul de impozitare la 3000 lei numai in sistemul public de pensii.Economia care o realizeaza in cazul meu sa si-o bage in cur.Daca si-o baga in cur si cu o portie de par o cedez cu mare placere.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "Ulterior, Anca Alexandrescu a precizat că are confirmarea oficială de la Guvern că măsura privind ridicarea pragului de impozitare a pensiilor la 3.000 de lei se va aplica și în cazul militarilor în rezervă, urmând ca diferența de la 3000 de lei și suma în plată să fie impozitată cu 10%."

      Ștergere
    2. Eu am comentat ce a zis cucoană care calareste scaunul de ministru al muncii.Daca ea a mințit mint si eu.Alexandrescu presupune.Nu sunt împotriva ridicării pragului de impozitare in ceeace ne privește.

      Ștergere
  26. Impozitarea de peste 3000 de lei se aplică TUTUROR pensionarilor, inclusiv militarilor și magistratilor. Pentru aceasta este nevoie de modificarea Codului fiscal, care se va face prin OUG cât mai urgent posibil, pentru a putea fi aplicat de la 01.10 2024.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Depinde !
      Fiind o batalie pe voturile pensionarilor intre PSD si PNL, de urmarit:
      1.Varianta unei OuG promovata de PSD.
      2. Varianta adoptarii in CD a proiectului Pl x nr.22/2023, promovat de PNL.
      De urmarit in luna septembrie !!

      Ștergere
  27. @QSA? 27.08.2024, 13:57
    La : "Impozitarea de peste 3000 de lei se aplică TUTUROR pensionarilor, inclusiv militarilor și magistratilor. Pentru aceasta este nevoie de modificarea Codului fiscal, care se va face prin OUG cât mai urgent posibil, pentru a putea fi aplicat de la 01.10 2024.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    QSA 5.

    Mai de-al doilea...
    Acel "cit mai urgent" este sa fie publicata modificarea cu 15 zile inainte de aplicare!

    L.227/2015
    Art.4
    ....
    (3) În situația în care modificările și/sau completările se adoptă prin ordonanțe, se pot prevedea termene mai scurte de intrare în vigoare, dar nu mai puțin de 15 zile de la data publicării, cu excepția situațiilor prevăzute la alin. (2).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E CALDĂ .
      L-am auzit azi în jur de oara 16 la o tembeliziune pe ciolacu , că va ridica pragul de impozitare de la 2000 la 3000 lei.
      Și iată cum veștile bune curg gârlă , doar doar l-or înbuna pe MOȘ LEON.

      Ștergere
  28. In afara de rind...
    Cind ii spuneam lui Trofin (sub multele pseudonime pe care le foloseste) ca "vrîsta" i-a produs defecte mintale irecuperabile... s-a suparat foc pe mine...

    Iacata-l ca'ntreaba ce se'ntimpla cu sumele diferenta intre brutul si netul la pensiile limitate net la net... Intrebare la care dadusem raspunsuri inca'nainte de era noastra! Ba chiar si claudiotul a incercat niste bîiguieli la nivelul lui...

    RăspundețiȘtergere
  29. Cel mai bine ar fi să fie dezbătut și aprobat PLx 199/2020. Acesta prevede, printre altele, și actualizarea soldei de funcție. Degeaba se actualizează numai solda de grad!!

    RăspundețiȘtergere
  30. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  31. Pentru masochistii care continua sa se auto-convinga ca_cit de curind, celor cu pensia mica, o sa le-o bage marita (cum se zice pe peretele de WC public)!

    Bre, "uamini" buni, de ce nu bagati de seama ca s-a dat drumu' la multimile de guresi care spun ca celor "vechi" (cu ele mici) nu trebuie sa le fie marite pensiile pen'c'au primit sute de milioane plati compensatorii si ajutoare!
    Si... daca vocea maselor largi populare asa spune, ce pot face decidentii decit sa se conformeze!

    RăspundețiȘtergere
  32. @QSA? 27.08.2024, 15:00
    La : "Cel mai bine ar fi să fie dezbătut și aprobat PLx 199/2020. Acesta prevede, printre altele, și actualizarea soldei de funcție. Degeaba se actualizează numai solda de grad!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    PLx 199/2020 este moarta prin deces de uitare si nebagare in seama pe motiv de cerere de consum de resurse financiare mult mai utile in alte directii!

    RăspundețiȘtergere
  33. @GG 27.08.2024, 15:10
    La : "De la intrarea în vigoare a actualei legi a pensiilor militare,mult ciopârtita lege prin OUG-uri,date noaptea ca hoții și ilegale(părerea mea),că o lege organică nu poate fi modificata, înainte de a întra în vigoare,prin OUG.Dar la noi se p.........................................".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    La, la, la si bla, bla, bla!
    Incercati cu astfel de ziceri la claudioti, sau, daca vreti sa fiti injurat, puteti incerca si la peretele de WC!

    RăspundețiȘtergere
  34. Ș'uite'asa cineva care facea liniste in jurul sau cind vorbea pe peretele de WC public a ajuns sa ia lumina claudioata!
    Ba chiar sa-l ajute pe claudiot aratindu-i si cuponul propriu si personal de pensie, care-i unu' de'alea de dupa 2018...

    RăspundețiȘtergere
  35. @Anonim 27.08.2024, 15:52
    La : "Daca a doa zi dupa nunta ,sotul moare in misiune,soata are dreptul la pensie de urmas toata viata indiferent de varsta...".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Strict cludiotistic!

    Ce are sulla cu prefectura, sau pensia de urmas cu mostenirea???

    RăspundețiȘtergere
  36. Domnule Moș Alecu,
    Aveți dreptate cu PLx 199/2020, dar dacă există voință politică, din partea partidelor aflate la guvernare, se pooooate! Vor avea nevoie de voturile pensionarilor militari, altfel .... ales bules.

    RăspundețiȘtergere
  37. @QSA? 27.08.2024, 16:10
    La : "Domnule Moș Alecu,
    Aveți dreptate cu PLx 199/2020, dar dacă există voință politică, din partea partidelor aflate la guvernare, se pooooate! Vor avea nevoie de voturile pensionarilor militari, altfel .... ales bules.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Caca-maca cu voturile pensionarilor militari!
    Mai ales ca cei de dupa 2018 ar cam avea de pierdut, pe moment, cu PLx199/2020! Iar a se gindi la viitor nu este o trasatura a pensionarilor militari!

    RăspundețiȘtergere
  38. Multi ai noștri ca brazii cu mucii pe piept habar nu au pe ce lume traiesc.Sunt complet rupti de realitate.Sunt încremeniți.Ii găsești prin ANCMRR si alte asociații mândri nevoie mare cand participă ca spectatori la diferite evenimente de depunere de coroane.

    RăspundețiȘtergere
  39. Pentru Statistică:

    Anul acesta, 23 din cele 32 de state membre ale NATO și-au atins ținta cheltuielilor de apărare, raportate procentual la produsul intern brut.
    Astfel, lista „celor 23” este formată din:
    Polonia (4,1%), Estonia (3,43%), SUA (3,38%), Letonia (3,2%), Grecia (3,1%), Lituania (2,9%), Finlanda (2,4%), Danemarca (2,4%),
    Regatul Unit al Marii Britanii (2,3%),
    ROMANIA (2,3%), Macedonia de Nord (2,2%), Norvegia (2,2%), Bulgaria (2,2%), Suedia (2,1%), Germania (2,1%), Ungaria (2,1%), Cehia (2,1%), Turcia (2,1%), Franța (2,1%), Olanda (2,1%), Albania (2,0%), Muntenegru (2,0%), Slovacia (2,0%).
    Statele membre care nu și-au îndeplinit obiectivul sunt: Croația (1,8%), Portugalia (1,6%), Italia (1,5%), Canada (1,4%), Belgia (1,3%), Luxemburg (1,3%),
    Slovenia (1,3%) Spania (1,3%). " (jurnalul).
    Donald Trump solicita minim 3% din PIB pentru ca SUA sa asigure protectie acestor tari !!

    RăspundețiȘtergere
  40. @Leon 28.08.2024, 08:30
    La : "Pentru Statistică:

    Anul acesta, 23 din cele 32 de state membre ale NATO și-au atins ținta cheltuielilor de apărare, raportate procentual la produsul intern brut...............................................".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Si unii viseaza cai verzi pe pereti si marirea cheltuielilor cu pensiile militare!...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Una e sa aloci si alta e sa cheltui.Vezi Ciuca cand a fost ministru.

      Ștergere
  41. @MA, pe langa cele 10 mld.lei platite in plus la pensiile civile in urma recalcularii, cele aprox. 600 mil. lei (3 luni x 200 mil.) necesare pentru actualizarea Soldei de Grad la pensiile militare ar fi un mizilic pentru BS...!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mizilic? Nu este,pentru ca pe noi vor sa ne țină sub civili cu pensia! Pe unii,ca cei ieșiți mai de curând și au prins mărirea sal/sold pe L.153 și mărirea sold.de grad și altele,nu-i intereseaza

      Ștergere
    2. @Leon
      S-a stabilit deja: Cele 10 mld platite in plus sunt de fapt 12,6mld .Azi s-a facut transferul de la Min. Finante la CNPP
      O diferenta deloc de neglijat.
      Cele 600 de mil. chiar ca devin acum cu adevarat "un maruntis" Nu ca pana acum n-ar fi fost, cum bine ziceti.
      Dobitocul nauc e tot MaCiuca,de n-ar mai avea pe unde sa bea apa 😁(ca sa nu zic altfel 😂)

      Ștergere
  42. @Leon 28.08.2024, 10:01
    La : "@MA, pe langa cele 10 mld.lei platite in plus la pensiile civile in urma recalcularii, cele aprox. 600 mil. lei (3 luni x 200 mil.) necesare pentru actualizarea Soldei de Grad la pensiile militare ar fi un mizilic pentru BS...!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Da!
    Si lucratorii de pe Neptun se bronzeaza pe plaja!

    RăspundețiȘtergere
  43. Ca_cam treb'e sa repet: mos alecu27.08.2024, 15:11
    Pentru masochistii care continua sa se auto-convinga ca_cit de curind, celor cu pensia mica, o sa le-o bage marita (cum se zice pe peretele de WC public)!

    Bre, "uamini" buni, de ce nu bagati de seama ca s-a dat drumu' la multimile de guresi care spun ca celor "vechi" (cu ele mici) nu trebuie sa le fie marite pensiile pen'c'au primit sute de milioane plati compensatorii si ajutoare!
    Si... daca vocea maselor largi populare asa spune, ce pot face decidentii decit sa se conformeze!
    ^^^^^^^^^^^^
    Iaca_ca vocea maselor populare a produs efect asupra urechilor decidentilor: s'aude ca un ministru a prezentat cu gura proprie argumentatia sumelor primite de cei nemultumiti de pensiile lor militare mici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se "bagă MĂRITĂ " din 01.10.2024 prin ridicarea pragului de IMPOZITARE de la 2000 lei la 3000 lei.
      Nu le-o BAGĂ (mai) mărită celor cu pensia MICĂ , MICĂ ,,,,,
      Vorba aia din popor,
      "Ce-i mai mică și mai mică decât piz.a de furnică ?"

      Ștergere
    2. MA
      Sunt sigur ca stii(altii probabil,nu) dar si civililor li s-au dat "compensatorii" in cazul disponibilizarilor.Si-au fost cu nemiluita.....peste milion.
      compensatorii deloc mici pentru asigurarea "pacii sociale" Intreaba pe taticu' lu grindoiu, mare sef pe vremea pdsr la caransebes.Astia "au muncit de s-au spart " la viata lor

      Ștergere
    3. La acele disponibilizări s-au plătit contribuțiile de asig. sociale ?
      Dacă da , e bine , că le-a mărit punctajul în acea lună în care le-au primit , iar acel punctaj lunar s-a reflectat și în punctajul anual și total.

      Ștergere
  44. @csej 28.08.2024, 14:45
    La : "Una e sa aloci si alta e sa cheltui.Vezi Ciuca cand a fost ministru.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    S'uite'asa se face cifrimeala!

    Ca sa-i aloci trebuie sa-i ai!
    Dupa ce i-ai alocat la o anumita chestie (plata unor cumparaturi), n-ai voie sa-i cheltuiesti pentru cai verzi pe pereti (cresteri de pensii)!

    RăspundețiȘtergere
  45. Ce va spuneam eu ieri pe vremea asta:
    https://www.stiripesurse.ro/liberalii-se-iau-la-tranta-cu-propriul-guvern-miscare-de-impact-pentru-pensionari-fortata-in-parlament_3417351.html

    RăspundețiȘtergere
  46. @MA, ce facem d-le cu acesti analfabeti functionali din presa noastra ?
    https://www.stiripesurse.ro/video-a-venit-anuntul-mult-asteptat-de-catre-toti-pensionarii-din-romania_3417367.html

    RăspundețiȘtergere
  47. @Leon 28.08.2024, 16:06
    La : "@MA, ce facem d-le cu acesti analfabeti functionali din presa noastra ?
    https://www.stiripesurse.ro/video-a-venit-anuntul-mult-asteptat-de-catre-toti-pensionarii-din-romania_3417367.html".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Dac'ar fi dobitoci numai presarii... ar mai fi cum ar mai fi!

    Dar se zice ca si cineva mare (nu spui cine, persoana importanta) ar fi zis : "Cu adevărat, eu m-am asigurat și la grupele speciale, inclusiv la mineri sau la alții, nu scade nicio pensie. Indexarea va veni la pensia în plată, e și normal să fie așa, cum să fac indexare la altceva?”...

    Asa ca... la de-alde astia trimit masochistii petitii ca se le mareasca pensiile???

    RăspundețiȘtergere
  48. Tot despre invatatorii care'acuma dirijeaza discutiile claudiote: Corneliu Ifrim SUNT MARTORI IN COMISIA DE APARARE, CARE DECLARA CA BANDITUL DE CIUCĂ 𝐒𝐄 𝐎𝐏𝐔𝐍𝐄 𝐕𝐄𝐑𝐎𝐒 MAJORARII SOLDELOR DE GRAD!

    Sa nu ne mai miram ca multa lume (inclusiv decidenti) ajung la concluzia ca pensionarii militari "e niste nauci deranjati la cap"!!!

    RăspundețiȘtergere
  49. @Leo 28.08.2024, 17:37
    La : "La acele disponibilizări s-au plătit contribuțiile de asig. sociale ?
    Dacă da , e bine , că le-a mărit punctajul în acea lună în care le-au primit , iar acel punctaj lunar s-a reflectat și în punctajul anual și total.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Ooooooffff, of, of!....
    Disponibilizarile au inceput in sep.1998 si au continuat pina prin 2003 -2004...
    In Romania niminea n-a platit CAS (contrib.pentru pensii) pina'n apr.2001!
    In perioada 2001 - dec.2010 militarii n-au platit CAS! Ei plateau CIBS...
    In perioada 2011 - dec.2015, cind militarii au platit (o scurta perioada) CAS, platile compensatorii erau scutite de la plata CAS.

    RăspundețiȘtergere
  50. @Leo, cel putin in 2000, au platit cu vîrf si indesat un Impozit de 40% pe suma acordata de OG 7/98 si aia in 2 transe..!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vezi ca unii pentru impozitul pe salariile compensatorii au ajuns la CEDO si le-a fost returnat impozitul Vezi Pop Valeriu la CEDO.

      Ștergere
    2. Am castigat in prima instanta, am pierdut la Curtea de Apel Craiova, si n-am mers mai departe, am pus cruce celor 40 milioane lei !!

      Ștergere
  51. Te contrazic.Disponibilizarile au început pe sestache începând cu 1995.Am simtit pe pielea mea .Au dispărut funcții iar multi ofițeri au rămas la dispoziție pentru încadrare.State de organizare noi.Am primit noi state de organizare la pace.Functii anulate.Daca nu acceptai încadrare pe functie inferioară gradului ti se cerea sa te ceri in rezerva.Discuta cu Badalan.



    RăspundețiȘtergere
  52. @Leon 28.08.2024, 19:14
    La : "@Leo, cel putin in 2000, au platit cu vîrf si indesat un Impozit de 40% pe suma acordata de OG 7/98 si aia in 2 transe..!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Impozitul nu-i CAS!

    RăspundețiȘtergere
  53. @Anonim 28.08.2024, 19:41
    La : "Te contrazic.Disponibilizarile au început pe sestache începând cu 1995.Am simtit pe pielea mea .Au dispărut funcții iar multi ofițeri au rămas la dispoziție pentru încadrare.State de organizare noi.Am primit noi state de organizare la pace.Functii anulate.Daca nu acceptai încadrare pe functie inferioară gradului ti se cerea sa te ceri in rezerva.Discuta cu Badalan.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Acelea n-au fost DISPONIBILIZARI!
    Au fost orice, dar nu DISPONIBILIZARI!
    https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/67920?isFormaDeBaza=True&rep=True

    RăspundețiȘtergere
  54. Proverbele românești,sunt cele mai bune și frumoase din lume!
    Din păcate nici măcar noi,ca nație,nu prea le înțelegem! De asemenea,noi acest "popor de tâmpiti"(P.Țuțea),avem cele mai frumoase înjurături de pe mapamond,așa că nu evitați sa le folosiți! Sunt la îndemâna oricui!
    Poate vă întrebați ce este cu aceasta postare,rostul ei?! Mai căutați și înțelegeți!

    RăspundețiȘtergere
  55. Nu'ș' de ce, da' am impresia ca nu s-a inteles esenta din spsele "persoanei importante"!
    Din comentariile prin alte parti se zice ca greseala'i aia cu "indexarea" nu cu majorarea VPR...

    Sa reluam: persoana importanta spune ca va indexa pensia IN PLATA!
    Adica: la recalculare a rezultat o pensie mai mica, dar ramine IN PLATA cuantumul anterior. Dupa spusele persoanei impoatante se va indexa acel cuantum anterior (mai mare) IN PLATA!

    Tot din acelasi domeniu... s-ar parea ca nu s-a inteles timpenia maxima debitata de cifrimul claudiot...
    Aia cu "SE OPUNE VEROS"! Nu ne'ntrebam ce'ntelege el prin A SE OPUNE VEROS ca sa nu-i incurcam neuronu' ! Vorbe scoase din puța minții mult laudate de Joianu' cel cult in cap!

    Brava, bre!

    RăspundețiȘtergere
  56. Politicienii isi dau cu stangu' in dreptu':
    "...Astfel, oamenii vor primi tot pensia aflată în plată, dar o creștere a pensiilor va mai avea loc doar după ce valoarea indexării va depăși pensia recalculată." !?

    RăspundețiȘtergere
  57. Pentru dobitocul care scrie pe peretele WC-ului din halta CFR parasita ca_cum_ca cetateanu' cu desfiintarea de functii din 1995 are dreptate... c-au fost disponibilizari!
    Nu, dobitocule, n-au fost disponibilizari pen'ca nu le-a asigurat pensii, nu le-a dat plati compensatorii, nu alte prevederi, si nu, si nu! Dac'au fost, au fost pentru eliminarea de surplus prin trecere in rezerva fara nici un fel de drepturi... Iar din 1995 se pusese in functie si "institutia demisiei" - cui nu-i convenea isi dadea demisia!

    Da' , mai sigur, baiatu e dintre cei carora "vrîsta" le-a produs defectiuni ireparabile, iar ceea ce zice el ca-si aminteste despre 1995 este despre ceea ce s-a petrecut in 1987 - cind cu "reducerea de catre Republica Socialista Romania cu 5 la suta a armamentelor, efectivelor si cheltuielilor militare si convocarea, in legatura cu aceasta, a unui referendum". Atunci a fost ceea ce spune cetateanu' ,
    nu in 1995!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai sapa.Nu s-a întâmplat în 1987 ci in toamna lui 1986.Spre stiinta .La vremea respectiva au fost indepartati cei cu bube in cap.Ca in perioada 1995-1998 nu s-au acordat salarii compensatorii nu inseamna ca nu au fost.disponibilizări,La vremea respectivă presupun ca te jucau cu puta in praf.Cine ti-a livrat ceeace afirmi te-a tratat ca pe un pelican.Pelicanul înghite tot ce i se da.

      Ștergere
  58. Cu respect!
    În pensie din februarie 2022.
    Ajutați-mă să înțeleg cum se ajunge la dreptul în plată a pensiei cu următoarele valori ,
    Pensie 8860 lei
    Indemnizatii 1000 lei
    Impozit 972 lei
    Drepturi de plată 6081

    RăspundețiȘtergere
  59. ....altfel spus impozitarea de la valoarea de 3000 lei în sus ne aduce vreo majorarea ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da îți mai pune,cum ti-a spus MA@ mai jos! S-au cum a vrut nea' Nicu să îndulcească "revolutionarii" în '89,când a promis ca mai pune 100 lei. Cu amendamentul că,cu acea suta puteai lua ceva la valoarea sutei de atunci,fata de suta de acuma când te uiți în traistă că nu prea ai luat nimic!!!

      Ștergere
  60. @luchy19 29.08.2024, 15:09
    La : "...În pensie din februarie 2022.
    Ajutați-mă să înțeleg cum se ajunge la dreptul în plată a pensiei cu următoarele valori ,
    Pensie 8860 lei
    Indemnizatii 1000 lei
    Impozit 972 lei
    Drepturi de plată 6081".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Pensia o fi din 2022, dar sumele (inclusiv impozitul) sint pentru 2024...
    La pensia bruta de 8.860 impozitul este de 972, dar pensia neta fiind limitata "net la net" este de numai 5.081. La pensia neta se adauga indemnizatia de 1.000 care este neimpozabila, si rezulta 6.081..

    RăspundețiȘtergere
  61. @luchy19 29.08.2024, 15:10
    La : "....altfel spus impozitarea de la valoarea de 3000 lei în sus ne aduce vreo majorarea ?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Aduce o majorare de 100, mai putin la cei pensionati dupa sep.2017... la care nu produce nici o crestere... impozitul scris pe cupon va fi de 872, dar netul va fi acelasi.

    Asa cum am spus mai sus: "S'aude ca de 01.10.24 suma neimpozabila din pensii va fi de 3.000...
    Adica o crestere a netului cu 100...
    Acuma sa vezi lupta pentru eliminarea discriminarii intre pensionari... Protagonisti, si foarte guresi, cei pensionati dupa sep.2017, dar cel mai tare cei de dupa ian.2018, la care netul va fi "stationar" (precum cotele apelor Dunarii de pe vremea buletinului hidrologic de la radio), pen'ca acea "crestere" a netului nu va aparea din cauza motivului ca limitare net la net!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adică nu ar fi corect ca cei pensionați după 2017 să nu primească deducerea? De ce domnule dragă ? Să nu fim băgați toți în aceiași oală cu Ciucă. Corect ar fi să primim

      Ștergere
  62. @Anonim 29.08.2024, 15:46
    La : "Mai sapa.Nu s-a întâmplat în 1987 ci in toamna lui 1986.Spre stiinta .La vremea respectiva au fost indepartati cei cu bube in cap.Ca in perioada 1995-1998 nu s-au acordat salarii compensatorii nu inseamna ca nu au fost.disponibilizări,La vremea respectivă presupun ca te jucau cu puta in praf.Cine ti-a livrat ceeace afirmi te-a tratat ca pe un pelican.Pelicanul înghite tot ce i se da.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Dobitoc mare si prost!

    Acel "pelican" a participat la intrunirea condusa de Ilie Ceausescu pe tema reducerii cu 5 %.
    Intrunire la care "linia" a fost trasata repetat: "Tovarasi, se reduc efectivele cu 5%, dar pleaca NUMAI cei care nu merita sa ramina in armata! Ce nu puteti incadra in unitatea proprie, raportati la esalonul superior, pina la minister! Toti cei care merita sa ramina in armata, ramin in armata!"

    Idiotule, in 1986 a fost Plenara CC al PCR care a stabilit chestia reducerii.
    In nov.1986 a fost referendumul care a aprobat reducerea!
    Pina'n 1987 s-au intocmit si difuzat noile state de organizare.
    In 1987 s-au pus in aplicare noile prevederi ale statelor de organizare...

    https://lege5.ro/gratuit/g44tinzv/hotararea-nr-2-1986-a-plenarei-privind-reducerea-de-catre-republica-socialista-romania-cu-5-la-suta-a-armamentelor-efectivelor-si-cheltuielilor-militare-si-convocarea-in-legatura-cu-aceasta-a-unui-ref

    https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/19864

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu îmi amintesc că în 1986 a început discuția despre cei cu "bube-n cap" . Am avut un coleg căruia i s-a întâmplat asta chiar în 1986, de aceea știu.

      Ștergere
    2. Si'n plus, dobitocule, mai ia si legea https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/20008

      Toate aceste documente au fost la sfirsitul lui 1986... deci, practic, reducerea s-a efectuat in 1987!

      Ștergere
  63. @MA, pai daca in "Dictatura" s-a organizat un Referendum pentru o reducere de numai 5% , la o reducere de 70% nu era nevoie de Referendum, doar eram într-o Democratie consolidata deja in anul 2000 !!

    RăspundețiȘtergere
  64. @MA, l-am convins pe CM si va rezerva pozitia 100 ptr.Talonul din acest an..:))
    Haideti ca nu este dificil !

    RăspundețiȘtergere
  65. @luchy19 29.08.2024, 17:11
    La : "Adică nu ar fi corect ca cei pensionați după 2017 să nu primească deducerea? De ce domnule dragă ? Să nu fim băgați toți în aceiași oală cu Ciucă. Corect ar fi să primim".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Care deducere???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domnule , ați înțeles dumneavoastră. Adică diferența de la impozitarea până la 3000 lei că doar la acest aspect am făcut referire la postarea anterioară......

      Ștergere
  66. @Leon 29.08.2024, 16:57
    La : "@MA, l-am convins pe CM si va rezerva pozitia 100 ptr.Talonul din acest an..:))
    Haideti ca nu este dificil !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Parc'a a mai fost odata o situatie cu astfel de invitatie!
    Ca ș-atunci, s-acuma m-am pisat pe mine de emotie si de bucurie ca voi fi acceptat intr-o companie atit de selecta si de cunoscatoare intr-ale legilor!
    Totusi... repet expresia unui colonel din MStMȘ "Hai domnilor sa fim seriosi!"

    Aaaaa!
    Astept concluziile claudiotului...
    Pe net apar felurite "rezultate" comparative ale timpeniei patronate de el! Iar reactiile sint de-o brutalitate ceva de speriat la asa-zisele concluzii care se prezinta!

    RăspundețiȘtergere
  67. @Leo 29.08.2024, 17:29
    La : "Eu îmi amintesc că în 1986 a început discuția despre cei cu "bube-n cap" . Am avut un coleg căruia i s-a întâmplat asta chiar în 1986, de aceea știu.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Discutii de acel gen aveau loc permanent, dar "finalizarea" in contextul reducerii cu 5% a efectivelor s-a produs in 1987... Iar "bubele in cap" trebuia sa fie mari si serioase... La o unitate, unuia cu bube mari (subtilizase banii soldatilor la o mina), secretarul de partid i-a gasit loc de munca la secretariatul Universitatii din Craiova (Universitatea - universitate, nu echipa se fotbal)!

    RăspundețiȘtergere
  68. @MA, nu stiu cum facusi, dar tot prinsesi un loc 100, ... al 100 lea comentatiu la aceasta Tema...!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Deci Leon , săînțeleg că ultimul talon de pensie trimis la gazetă , este al lui @MA ?

      Ștergere
  69. La o tembeliziune, un savant a spus că indexarea de la 01.01.2025 a pensiilor va fi de 10,4% în mod cert (fără cei 50% din cresterea smb).
    Ar fi bine să fie așa și la pensiile militare , dac-o vrea ăl de azis că
    " ăia ( adică VARȘOVIȘTII) oricum sunt pe ducă " .......

    RăspundețiȘtergere
  70. De azi , Mircică nu mai evocă istoria , ci chiar o FACE .
    https://sindicatulcmd.blogspot.com/2024/08/informare-privind-deciziile-luate.html

    RăspundețiȘtergere
  71. @Leo 30.08.2024, 14:53
    La : "@Deci Leon , săînțeleg că ultimul talon de pensie trimis la gazetă , este al lui @MA ?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Dac'a vrut sa fie o gluma, e proasta rau de tot!

    Mai ales ca sint nauci complet analfabeti functional (a se vedea unu' dus rau cu capu' la peretele de WC din halta CFR parasita) pentru care n'are importanta ce scrie, important e ceea ce i se pare lui ca scrie!

    RăspundețiȘtergere
  72. @Leo 30.08.2024, 15:12
    La : "De azi , Mircică nu mai evocă istoria , ci chiar o FACE .
    https://sindicatulcmd.blogspot.com/2024/08/informare-privind-deciziile-luate.html".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    A se vedea raspunsul meu de mai sus!
    Cu specificatia ca si altii incearca sa faca "spirite de gluma"!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @MA , nu lua în glumă ISTORIA care se naște de mâine, căci Mircea și Bălă sunt hotărâți să ia taurul de coarnă.
      Fiecare drum începe cu primul PAS.
      Deja ĂĂĂ..ÎÎÎ...văîzînd că este în coada clasamentului în sondaje, în disperare a promis și el că va face oleacă de ISTORIE.
      Se reâncălzește treaba cu actualizarea pensiei militare raportat la solda de gred din OUG 26/2024.
      Dacă nu e MIMĂ , atunci e amfetamină.
      SĂ VEDEM ZISE ORBUL !
      https://m.facebook.com/story.php/?story_fbid=2832104250285781&id=748298795333014

      Ștergere
    2. Up date
      Tocmai ce am aflat că e MIMĂ
      MULTĂ MIMĂ !

      Ștergere
  73. @MA, vi se pare normal urmatorul aspect?
    Avem un pensionar militar si unul civil cu aceeasi pensie bruta de 7000 lei!
    Pensia Neta a militarului este de 6371 lei mai putin cu 129 lei fata de pensionarul civil cu o pensie neta de 6500 lei !
    Daca pensia militara s-ar impozita corect cf.Art.100 din Codul fiscal, atunci cele 2 neturi ar fi egale, 6500 lei !!
    PS. Știți pe unde mai umbla @Mos Martin ??

    RăspundețiȘtergere
  74. In afara de rind...
    Pe vremuri se zicea ca: "Atunci cind n'are ce face, infanteru' isi bate cuie'n talpa!".

    Asa si unii care'ncearca sa demonstreze ca nu'ș'ce cu pensiile militare dupa 2018...
    'Șteptam rezultatele "oficiale", si p'orma spun ce spun cupoanele... care va deziluziona pe unii, si'i va'nerva pe altii!

    RăspundețiȘtergere
  75. In afara de rind...

    Pentru dobitocul de la peretele de WC public (cel cu reducerea de efective din 1987)...
    Dobitocule, la intrunirea la care am participat eu erau adunati numai comandanti si ofiteri cu atributii in punerea in practica a noilor state de organizare. Cu secretarii de partid, Ilie Ceausescu, avusese o intrunire separata! Dobitocule!

    Si pen'ca te vad tare pornit pe epurarea jigodiilor de atunci... Se vede treaba ca si tu erai propozabil, da' pen'ca dadeai cu limba'n urechile secretarului de partid ai fost facut scapat! Sau erai de-al CI-stului si te-a facut scapat acela???
    Javra ai fost, dobitoc prost esti si acuma!

    RăspundețiȘtergere