Faceți căutări pe acest blog

Anunt moderare comentarii

Pentru corespondenta personala dolhasca9@gmail.com De semnalat trimiterea printr-un comentariu pe blog

31 ianuarie 2024

Cin' să fie, cin' să fie să mai facă gălăgie

Discutind despre pensiile militare de stat...

De multa vreme spuneam, si o tot repet: i’adevarat că unii decidenti sint răi la suflet , da’  sa-i credem pe toti prosti e o greseala!

Introducerea impozitarii progresive la momentul in care s-a facut este o proba clara ca nu toti decidentii sint prosti!
S-a introdus aceasta impozitare exact dupa o marire substantiala a pensiilor, efectul impozitarii fiind  resorbit (in mare parte) de marire... Impricinatii raminind, in buzunar, cu ceva mai mult decit inainte de impozitarea progresiva...
Cumulat si cu returnarea a inca unei “rate” din CASS-ul acela de peste 4.000, pentru multa lume impozitarea progresiva nu prea apare la netul primit!

Iar aplicarea CNPP-istica a “pragurilor” de impozitare progresiva (impozitarea intregii pensii, nu numai a venitului impozabil din pensii) a devenit o simpla tema de discutii intre analfabetii functionali care o sustin, si cei care au mai citit si art.100/l.227/2015 (Cod fiscal).

Ș’astfel apare situatia ca (la pensiile din ian.2024):

- cei pensionati dupa sep.2017 pe care nu-i intereseaza nici un fel de impozitare, nici progresiva si nici ne-progresiva... Pina la o impozitare cu peste 42%, care sa le afecteze netul, este inca  lunga calea...

- cei pensionati inainte de sep.2017
---- cei cu pensii brute de sub vreo 6.500 la care impozitarea progresiva produce aceleasi efecte ca si cea “veche” (ne-progresiva)... adica acelasi net.  Iar aplicarea CNPP-istica (fata de cea care ar tine cont de art.100/l.227/2015) le produce o “paguba nesemnificativa” de sub 100 de lei... Acestia fiind imensa  majoritate a pensionarilor militari de dinainte de sep.2017.
---- cei cu pensii brute de peste 6.500, pina la vreo 8.500, la care impozitarea progresiva le produce (fata de impozitarea “veche”) o “paguba nesemnificativa” de 100 de lei. Iar aplicarea CNPP-istica (fata de cea care ar tine cont de art.100/l.227/2015) le produce o “paguba” de sub 200 de lei.
---- cei cu pensii brute de peste 9.550 (eheee... intram in stratosfera pensiilor militare de dinainte de sep.2017!), la care impozitarea progresiva le produce (fata de impozitarea “veche”) o “paguba  nesemnificativa” de pina’n 200. Iar impozitarea CNPP-istica (fata de cea care ar tine cont de art.100/l.227/2015) le produce inca o paguba de 200... La acele pensii brute impricinatii fiind indreptatiti sa zica: “Ei, na! Paguba’n ciuperci!”
---- cei cu pensii brute de peste vreo 15.000 (deja sintem in spatiul extraterestru al pensiilor militare de dinainte de sep.2017) la care  verificarea “netului” primit este o operatiune care se face din cind in cind, si total intimplator ca sa poata fi observate eventualele diferente...

Ș’atuncea cine  să mai facă gălăgie???


62 de comentarii:

  1. Bună ziua,

    La întrebarea pusă "Ș’atuncea cine să mai facă gălăgie???" pot doar să speculez că s-ar putea totuși să existe pensionari militari care să formuleze acțiuni în instanță cu referire la modul în care s-a aplicat impozitarea pensiilor militare începând cu 01.01.2024.
    Deoarece am recitit cu atenție comunicatele referitoare la modul de impozitare, publicate pe paginile CPS-MApN și CPS-SRI (la CPS-MAI nu am găsit vreun comunicat) am observat o mică diferență între cele două comunicate.
    Diferența constă în valoarea SMNE (salariul mediu net pe economie).
    În comunicatul CPS-MApN valoarea SMNE este 4427 lei.
    În comunicatul CPS-SRI valoarea SMNE este 4426 lei.

    În comentariu mă voi referi strict la determinarea corectă a valorii SMNE pentru anul 2024.
    Conform Legii 422/2023 Art.19, SMBE= 7567 lei.
    Pentru determinarea SMNE efectuăm următoarele calcule:

    CAS= 25%x7567= 1891,75 => CAS= 1892 lei
    CASS= 10%x7567= 756,7 => CASS= 757 lei
    Ded= 0 lei
    VImp= SMBE-CAS-CASS-Ded= 7567-1892-757-0= 4918 lei
    Imp= 10%xVImp= 10%x4918= 491,8 => Imp= 492 lei
    SMNE= SMBE-CAS-CASS-Imp= 7567-1892-757-492= 4426 lei

    În concluzie, pentru SMBE= 7567 lei rezultă SMNE= 4426 lei.

    Acronime utilizate:
    SMBE: câștigul salarial mediu brut pe economie utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat
    SMNE: câștigul salarial mediu net pe economie rezultat din SMBE
    CAS: contribuții de asigurări sociale
    CASS: contribuţia de asigurări sociale de sănătate
    Ded: deducere personală
    VImp: venit impozabil
    Imp: impozit pe venit

    Observații:
    1. Valoarea incorectă "SMNE= 4427 lei" se obține dacă "se cade în capcana" aplicării procentului de 58,5% asupra SMBE (58,5%x7567=4426,695 => SMNE= 4427 lei).
    2. Trebuie să recunosc că și eu am căzut în "capcana procentului de 58,5%" când am publicat programul "calculator pentru pensii militare" însă acesta este doar un instrument informativ.
    3. Ar fi fost mult prea ușor dacă legiuitorul în Art.19 din L422/2023, alături de valoarea SMBE, ar fi specificat clar și valoarea pentru SMNE.
    4. În practică, diferențele dintre impozitele calculate pentru SMNE=4426 lei și SMNE=4427 lei sunt nesemnificative, deoarece aceste diferențe sunt la nivel de zecimale.

    Cu stimă,
    Col Hathi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "Câştigul salarial mediu net utilizat la calculul impozitului pe venitul din pensii de serviciu este de 4.426 lei." ( din Comunicatul din 16.01.2024 al CNPP) !

      Ștergere
    2. @Leon 31.01.2024, 19:06
      Așa este.
      Acel comunicat al CNPP trebuia să fie publicat înainte de 01.01.2024.
      Comunicatul CPS-MApN îl puteți citi la adresa:

      https://cps.mapn.ro/webroot/fileslib/upload/files/Doc223/Precizari%20de%20postat%20pe%20site%20Legea%20282-03012024.pdf

      Cu atâtea comunicate, unul mai oficial decât altul, omul obișnuit este derutat.
      Este motivul pentru care am detaliat calculele.

      Cu stimă,
      Col Hathi

      Ștergere
  2. Col Hathi 31.01.2024, 17:35
    La : "...CAS= 25%x7567= 1891,75 => CAS= 1892 lei
    CASS= 10%x7567= 756,7 => CASS= 757 lei
    ...
    În concluzie, pentru SMBE= 7567 lei rezultă SMNE= 4426 lei.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    Cam mare efortul si tam-tam-ul pentru o amarita de diferenta de 1 leu!
    Ca sa nu mai spunem ca l.282/2023 spune: " Venitul net reprezintă venitul brut care a constituit baza de calcul al pensiei de serviciu din care s-au dedus contribuțiile sociale obligatorii și impozitul pe venit, potrivit legislației în vigoare.".

    Daca "deducem" acele elemente fara a le rotunji pe fiecare in parte vom obtine 4.426,695 adica 4.427...
    Aplicarea rotunjirii numai la rezultatul final, nu la tot sirul de operatii... ca se duce dracului rezultatul final!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mosule :
      ..au fost unele legi ale salarizarii și pensii în care exista formularea, de genul:
      " la calculul..soldei /sau pensiei , .."sumele"/ "fracțiunile" se rotunjesc.. din leu în leu"..!

      Ștergere
  3. @Leon 31.01.2024, 19:06
    La : ""Câştigul salarial mediu net utilizat la calculul impozitului pe venitul din pensii de serviciu este de 4.426 lei." ( din Comunicatul din 16.01.2024 al CNPP) !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Dar la CPS/MApN este 4.427!

    RăspundețiȘtergere
  4. Col Hathi 31.01.2024, 17:35
    Pentru evitarea de discutii...
    In completarea ideii ca: "Aplicarea rotunjirii numai la rezultatul final, nu la tot sirul de operatii... ca se duce dracului rezultatul final!.

    Sir de operatii:
    5/3 + 5/3 + 5/3
    Aplicind rotunjirile la toate elementele vom obtine:
    5/3 = 1.6666... -> rotunjit la 2,0
    Astfel 5/3 + 5/3 + 5/3 = 2 + 2 + 2 = 6... in loc de 4,999999... -> rotunjit la 5,0
    Intr'adevar o mica, dar catastrofala, diferenta de numai o unitate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună seara,

      Comentariul meu a vrut să fie o lămurire pentru cei mai puțin familiarizați cu astfel de calcule.
      Prin comunicatele oficiale care dau valori diferite unei constante numerice oamenii sunt derutați.
      Nu știu dacă în cazul unui proces se poate accepta de către instanță o valoare scoasă "din joben" pentru un parametru dintr-un lanț de calcule, doar pentru faptul că este afișat pe o pagină publică de internet.

      Cu stimă,
      Col Hathi

      Ștergere
  5. Privitor la propoziția boldată a lui @MA din dezvoltarea titlului temei.
    ......Acestia fiind imensa majoritate a pensionarilor militari de dinainte de sep.2017.....
    "IMENSA MAJORITATE" sunt VARȘOVIȘTII , din ce în ce mai "IMENS SECERAȚI" din cauza vârstei lor înaintate căreia i se asociază BOLILE asociate bătrâneții.
    Iar dintre aceia "IMENS" de puțini sănătoși VARȘOVIȘTI , li se potrivește înțeleapta vorba românească ,
    " SĂNĂTATEA FĂRĂ BANI E BOALĂ CURATĂ"

    RăspundețiȘtergere
  6. @Anonim31.01.2024, 20:01
    La : "Mosule : ..au fost unele legi ale salarizarii și pensii în care exista formularea, de genul:
    " la calculul..soldei /sau pensiei , .."sumele"/ "fracțiunile" se rotunjesc.. din leu în leu"..!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Eheiii, tinere!
    Au fost legi (l.164.2001) in care : "La stabilire pensiile se rotunjesc din 1.000 în 1.000 lei în favoarea beneficiarului.".

    Rotunjire care se aplica "la coada" sirului de operatiuni de la stabilirea pensiei... Nu se aplicau rotunjiri la toate "etapele" de stabilire a pensiei!

    RăspundețiȘtergere
  7. @Col Hathi 31.01.2024, 20:42
    La : "Bună seara, Comentariul meu a vrut să fie o lămurire pentru cei mai puțin familiarizați cu astfel de calcule.
    Prin comunicatele oficiale care dau valori diferite unei constante numerice oamenii sunt derutați.
    Nu știu dacă în cazul unui proces se poate accepta de către instanță o valoare scoasă "din joben" pentru un parametru dintr-un lanț de calcule, doar pentru faptul că este afișat pe o pagină publică de internet.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Inteleg ca prin "lamurirea" respectiva se sustine aplicarea rotunjirilor la toate etapele calculelor (nu numai la finalul etapelor) care trebuie sa conduca la un rezultat!
    F..tu-i martimetica ma'sii de martimetica!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună seara,

      Aveți perfectă dreptate în legătură cu rotunjirile.
      Probabil că în felul acesta au ajuns și cei de la CPS-MApN la rezultatul respectiv.

      Există totuși un motiv pentru care se fac în felul în care le-am prezentat eu operațiile: Articolul 1 aliniatul (1) din OUG nr.59/2005.

      https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/62685

      Cum fiecare componentă (CAS, CASS Impozit) trebuie să fie exprimată "la nivel de leu, fără subdiviziuni" și acestea "pleacă" în conturi diferite ale "vistieriei" trebuie calculate "prin rotunjire la un leu pentru fracţiunile de peste 50 de bani inclusiv şi prin neglijarea fracţiunilor de până la 49 de bani inclusiv".

      Cu stimă,
      Col Hathi

      Ștergere
  8. Pentru Col Hati... Operațiile la stabilirea salariului net se fac în felul următor, la calculator nu cu pixul.. 🤣
    7567 - 35%(CASS +CAS) = 4918,55
    4918,55-10%(impozit)= 4426,695.... Se rotunjește la 4427...

    RăspundețiȘtergere
  9. CASS și CAS se opresc împreună din brut 35% și nu în cascadă... Ar fi fost mai bine în cascadă pentru ca ar fi crescut netul... 7567-25% =5675,25 - 10% =5107,725 - 10% = 4596,9525 și s ar fi întregit la 4597...

    RăspundețiȘtergere
  10. @Col Hathi 31.01.2024, 21:44
    La : "Bună seara, Aveți perfectă dreptate în legătură cu rotunjirile.
    Probabil că în felul acesta au ajuns și cei de la CPS-MApN la rezultatul respectiv.

    Există totuși un motiv pentru care se fac în felul în care le-am prezentat eu operațiile: Articolul 1 aliniatul (1) din OUG nr.59/2005.

    https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/62685

    Cum fiecare componentă (CAS, CASS Impozit) trebuie să fie exprimată "la nivel de leu, fără subdiviziuni" și acestea "pleacă" în conturi diferite ale "vistieriei" trebuie calculate "prin rotunjire la un leu pentru fracţiunile de peste 50 de bani inclusiv şi prin neglijarea fracţiunilor de până la 49 de bani inclusiv".".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Ei, hai, de lasat balta!
    Se putea invoca si ceva din Codul fiscal... ca_cum a dat indrumari avocățelarul prazaristo-mateiasist!
    Numa' ca'n cazul determinarii salariului mediu NET din cel BRUT nimica nu pleaca nicaria! E o simpla insiruire de socoteli, la care rtunjirea se aplica la final... nu peste tot!

    RăspundețiȘtergere
  11. Asa ca revenim de unde am plecat:
    7567 x 58.5% = 4426,695, adica 4427 lei ..!

    RăspundețiȘtergere
  12. "Legea salarizării va fi gata în septembrie, mai este nevoie de o discuție cu Ministerul Educației, au transmis surse guvernamentale consultate de Economedia.
    Potrivit surselor, normele de aplicare pe legea pensiilor sunt gata, se mai realizează o ultima verificare. Vor și publice mai devreme de sfârșitul lunii februarie.
    În ceea ce privește discuțiile cu FMI, sursele consultate de Economedia au mai spus că instituția nu a venit cu recomandări."

    RăspundețiȘtergere
  13. Năucule, vezi ca, pe l.164/2001, STABILIREA PENSIEI insemna aplicarea procentului de calcul la baza de calcul, si adaugarea sporului pentru OMM/SOSP.

    Baza de calcul era stabilita "la leuț", nu prin rotunjire.
    Se aplca procentul de calcul la acea baza de calcul si rezulta ceva "la leuț". La acel "ceva" se aplica sporul pentru OMM/SOSP si rezulta, "la leuț", pensia! Aceasta pensie sa rotunjea la 1.000 in favoarea impricinatului!

    RăspundețiȘtergere
  14. Bună ziua,

    @mos alecu 01.02.2024, 07:17
    Calculele postate (@Col Hathi 31.01.2024, 17:35) se bazează pe "traducerea" făcută de un inginer a articolului 1, aliniatul (1) din OUG59/2005.
    Motoarele de căutare pe internet nu au găsit vreun act normativ mai recent care să reglementeze "de ce?" valorile pentru taxe, impozite, contribuții sunt numere întregi.

    https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/62685
    Articolul 1
    (1) Începând cu data de 1 iulie 2005, impozitele, taxele, contribuţiile şi alte sume datorate bugetului general consolidat se stabilesc şi se reflectă în contabilitate în monedă nouă, la nivel de leu, fără subdiviziuni, prin rotunjire la un leu pentru fracţiunile de peste 50 de bani inclusiv şi prin neglijarea fracţiunilor de până la 49 de bani inclusiv.

    Traducerea inginerului:
    CAS= "contribuţiile"
    CASS= "contribuţiile"
    Imp= "impozitele"


    Cum hățișul legislativ existent este foarte dens și pot exista diverse interpretări ale unui cuvânt, sunt șanse ca, din punct de vedere juridic, "Traducerea inginerului" să nu fie corectă.
    Ca o glumă, "în apă se vedea invers".
    Eu rămân la părerea "Eppur si muove".

    Nu ca argument, ci ca instrument de verificare am apelat la un calculator de pe pagina:
    https://www.calculator-salarii.ro/7567-brut-calcul-salariu-net/

    Nu pretind că dețin adevărul absolut.

    În cazul în care credeți că mai mult încurcă decât ajută, vă rog să eliminați postarea (@Col Hathi 31.01.2024, 17:35) sau să-mi comunicați să o fac eu.
    Nu voi mai face comentarii pe această temă și voi respecta îndemnul dumneavoastră "Ei, hai, de lasat balta!".

    Cu stimă,
    Col Hathi

    RăspundețiȘtergere
  15. Dl Alecu, nu trebuie sa vă faceți probleme că nu-s pensionari militari care să facă "gălăgie".
    Modificările legislative privind pensiile militare, brut și net, sunt de conjunctura, datorita unor factori interni și externi și nu vor dăinui nici măcar până la sfârșitul anului 2024.
    Un mic ex, la sfârșitul lunii decembrie în data de 28 ale lunii din 2023 printr-un memorandum, s-au stabilit anumite cheltuieli pt asistenta sociala la MAdI, capitol la care majoritatea cheltuielilor sunt legate de pensiile militare.
    Ce sa vezi, în ianuarie 2024 n-au putut să plătească drepturile de pensie, decât dacă au primit o majorare de buget de peste 25 milioane lei.
    Motivul invocat: au ieșit la pensie militara un Nr puțin mai mare de 200 de angajați, Nr neprevăzut !!!
    În celelalte luni ce credeți că se va întâmpla, la acest minister, cu cei mai multi beneficiari de pensii militare ?

    RăspundețiȘtergere
  16. @Col Hathi 01.02.2024, 09:44
    Eheiii, aceeasi oug 59/2005 prevedea si rotunjiri la ban (sutime de leu), iar Codul fiscal (care a fost indicat de avocățelarul prazaristo-mateiasist) a avut si rotunjiri la 10 lei, iar acum are si rotunjiri "la cifra unitatilor imediat urmatoare, sau "la urmatoarea mie", sau "la nivel de doua zecimale"...

    Chestia cu acel "calculator de salarii" este pen'ca acele sume (rotunjite) se retin si se trimit la destinatari diferiti. In cazul stabilirii sal.med.NET din cel BRUT nu se retine, si nu se trimite, nimic, nicaieri!

    Repet ce spune l.282/2023 : "Venitul net reprezintă venitul brut care a constituit baza de calcul al pensiei de serviciu din care s-au dedus contribuțiile sociale obligatorii și impozitul pe venit, potrivit legislației în vigoare.". VENIT BRUT din care s-au dedus..., nu venit brut din care s-au retinut si trimis undeva... Asta insemnind ca sal.med.NET este sal.med.BRUT din care se deduc cele prevazute, cu rotunjirea rezultatului. Nu j'de rotunjiri intermediare, ș'inc'o rotunjire si la coada!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domnule Moș Alecu,
      Suma de 1000 lei a pensionarilor militari participanți în TO este inclusă în pensie? Vă mulțumesc.

      Ștergere
  17. @Anonim 01.02.2024, 14:28
    La : "Domnule Moș Alecu,
    Suma de 1000 lei a pensionarilor militari participanți în TO este inclusă în pensie? Vă mulțumesc.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    "Suma" respectiva este indemnizatia prevazuta de l.168/2020!
    Nu este inclusa in pensie!

    RăspundețiȘtergere
  18. Pe masura ce vor dispare Varșovisti va creste nr. urmașilor acestora si pe cale de consecinta va creste nr pensionarilor militari.In concluzie nu e cazul ca cei ce se ocupa de finanțele MAPN si MAI sa se bucure.
    Cu salarizarea din SNAOPSN se va ajunge ca luarea la oaste sa fie cu arcanul ca pe timpul lui Creangă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Greșit... Pe măsură ce vor dispărea din,, peisaj '' așa zișii disponibilizați, numărul pensionarilor militari se va micșora... Grosul pensionarilor militari îl reprezinta cei disponibilizați sau care au ieșit benevol profitând de legislația în vigoare la aceea vreme... A mai fost în mare buuum în 2010,pentru compensatorii și 2016 - septembrie 2017.. Pentru a scăpa de oug 59... Acum unii care s au pensionat la cerere în 2016, dar care ar mai fi putut rămâne în activitate chiar și pana în prezent se plâng ca au pe3mai impozitate decât ale celor de după 15.09.2017...
      Veșnic vor fi nemulțumiți indiferent de legea pensiilor militare.. 🤣 😱

      Ștergere
  19. @Mos Alecu, este la CD pentru Raport o initiativa legislativa privind deducerea a 3 000 lei din venitul impozabil la pensii, Pl x nr.22/2023:
    https://www.cdep.ro/proiecte/2023/000/20/2/se984.pdf
    In acest caz ar trebui corectat si Art.101 din Codul fiscal !!

    RăspundețiȘtergere
  20. @Leon 02.02.2024, 09:59
    La : "@Mos Alecu, este la CD pentru Raport o initiativa legislativa privind deducerea a 3 000 lei din venitul impozabil la pensii, Pl x nr.22/2023:
    https://www.cdep.ro/proiecte/2023/000/20/2/se984.pdf
    In acest caz ar trebui corectat si Art.101 din Codul fiscal !!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Cam da!

    Ș'atunci ar disparea cam toti cei care "cin' să fie, cin' să fie să mai facă gălăgie".

    Sa vedem care va fi pozitia labaralului de la finante la aceasta initiativa a unora din marii labaralilor!

    RăspundețiȘtergere
  21. ,,este la CD pentru Raport o initiativa legislativa privind deducerea a 3 000 lei din venitul impozabil la pensii, Pl x nr.22/2023:,,
    Se aplica doar la pensiile pe baza de contributivitate, daca se va aproba!

    RăspundețiȘtergere
  22. @Anonim 02.02.2024, 10:42
    La : ",,este la CD pentru Raport o initiativa legislativa privind deducerea a 3 000 lei din venitul impozabil la pensii, Pl x nr.22/2023:,,
    Se aplica doar la pensiile pe baza de contributivitate, daca se va aproba!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Asa cum este acum nu prevede si modificarea art.99/l.227/2015 (Cod fiscal).

    RăspundețiȘtergere
  23. @Mos Martin, acum este momentul sa trimiti o epistola la deputatii celor 2 comisii desemnate pentru raport, munca si buget, sa corecteze si art.101, complerat de L.282/2023, prin inlocuirea " pentru Venitul lunar din pensii" cu noul text "pentru Venitul IMPOZABIL lunar din pensii "..!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Leon,
      ce eipstolă
      .
      Trebuie SCRISOARE DESCHISĂ , pe care s-o semnăm toată asistența gazetei.

      Ștergere
  24. Dl Gl Ghiorghita Vlad Șeful St.Maj.al Ap. din Romania, a început să facă "gălăgie".
    Într-un interviu acordat Europei Libere a abordat mai multe aspecte.
    1. Necesitatea aprobării de cei în drept, a unei noi legi privind pregătirea populației pt apărare.
    Eu spun că ar trebui adăugat și pregătirea teritoriului și economiei pt apărare.
    2. Dacă rușii vor câștiga în Ucraina, urmează o "miuță" în Republica Moldova și mari probleme in Balcanii de Vest (cred că se referea la "campionatul regional" Kosovo, Serbia, Bosnia și Albania) și că populația României ar trebui sa se îngrijoreze.
    Și alți șefi de stat major al altor armate membre NATO au spus același lucru, cu privire la populația statelor lor.
    Ce nu spune domnul general, dar mă astep sa ia atitudine, că în nici un stat membru NATO, militarii nu-s mai umiliți ca în România, atât prin salarizare cat mai ales prin modificarea și reducerea permanenta a drepturilor lor de pensie, mulți pensionari militari umiliți de statul român, sunt încadrați pe funcții, la mobilizarea forțelor armate, în caz de război.
    Mă aștept de la Dl general, să ia atitudine și asupra nerespectării principiilor din legea pensiilor militarilor și în primul rând a nerecunoștinței statului român a sacrificiilor făcute de militari și familiilor acestora, pe timpul carierei.

    RăspundețiȘtergere
  25. Nu fac gălăgie, eu înțeleg că în caz de război, primii mobilizați din rândul pensionarilor militari, vor fii cei cu indexarea de 13,8% la net, urmează veteranii din teatrele de operații cu indemnizație de 1000 lei net, după ei cei cu impozit de 10% noi cei afectați de creșterea impozitului cu 15 și 20 % stam in Baleare, cu burta la soare și nu suntem afectați pe persoana fizica, susținem efortul de apărare, prin supraimpozitare.

    RăspundețiȘtergere
  26. O deducere de 3000 lei din venitul impozabil, se va aplica la toate pensiile, dar acum nu-i nici o prevedere legislativă în acest sens. Politicul, total rupt de realitate, încearcă tot felul de excrocherii și promisiuni, în ideea că-i va prostii încodată pe români.
    Eu din ce vad in jurul meu, lucrurile stau altfel, adică români nu mai pot fii prostiti.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. .. Călin radpunde:
      Anonim:
      ..e simpatică (!) locuțiunea acea.. transformată / înglobată
      (cred că ..nu întâmplător..❗) într-un singur cuvânt: .." .."încodată"..= dobândind astfel un alt înțeles = adecvat situației/contextului prezentat, dar nu numai..❗

      Ștergere
  27. @Mixandru 02.02.2024, 15:54
    La : "ineptii!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Se poate preciza cui, la ce, despre ce este comentariul????

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se vede din avion că se referă la MIMA lu' ăst' nou de la MSt.M.
      @MA , dorești conversație (ori cârcotă) ?

      Ștergere
  28. Moș Martin el, tace în păpușoi... Referitor la creșterea pragului de la care începe Impozitarea pensiilor respectiv 3000 lei.... ATENȚIE, PRAGUL DE LA XARE ÎNCEPE IMPOZITAREA ȘI NU DEDUCEREA UNEI SUME NEIMPOZABILE...
    Dacă o sa crească la 3000 atunci vor câștiga la net numai cei pensionați înainte de 15.09.2017 de la câțiva lei pana la 100 lei...
    Ciucanii nu vor primi nimic... Dar eu ma bucur pentru cei care vor primi și nici nu scriu fel de fel de epistole pe la toate forurile competente sau nu, ca sunt discriminat..

    RăspundețiȘtergere
  29. Despre posibilitatea cresterii sumei neimpozabile la 3.000 lei...
    Dracu stie cine va inghiti scaderea incasarilor la buget a unei sume de vreo 140.000.000 lei lunar! O suta patruzeci de milioane de lei in fiecare luna. Lei noi, nu de ăia vechi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 140 mil.? Un mizilic la cât se sifonează!
      Ce grijuliu ești Moșule!!!!!

      Ștergere
  30. .."chestia"..cu.."3.000" de lei..: .e vrajă electorală..pt..."prostime"..❗

    RăspundețiȘtergere
  31. Au mai fluturat si spre finalul anului 2022 varianta cu 3000 lei neimpozabili pentru 2023. Acum au reluat-o pentru alegeri.

    RăspundețiȘtergere
  32. "Cer Ministerului de Finanţe ca în zilele următoare să vină cu impactul de mărire a pensiilor între 2.000 şi 3.000 de lei, după cum bine ştim, până în 2.000 de lei nu se impozitează nicio pensie, să vedem impactul între 2.000 şi 3.000 de lei, ca să mărim această marjă până la 3.000 de lei, astfel încât să vedem dacă ne permitem. Aştept recomandarea ministrului Finanţelor, dacă ne permitem după majorarea de 13,8% şi recalcularea de la 1 septembrie, să avem şi această scutire de impozite până în 3.000 de lei”, a declarat premierul Marcel Ciolacu la începutul ședinței de Guvern de miercuri, 31 ianuarie."
    Incerc un raspuns pentru Premier:
    1. In sistemul public in ianuarie 2024:
    ▪︎ 2 413 568 pensii sub 2000 lei NU se retine impozit.
    ▪︎ 1.285.503 pensii pana in 3000 lei x 50 lei media= 64,3 mil. lei.
    ▪︎1 060.640 pensii peste 3000 lei x 100 lei = 106 mil.lei.
    2. Pensii de serviciu si pensii militare (date aproximative):
    ▪︎50.000 pensii sub 2000 lei.
    ▪︎50.000 pensii pana in 3000 lei x 50 lei = 2.5 mil.lei.
    100 000 pensii peste 3000 lei × 100 lei = 10 mil.lei.
    Adunand aceste date obtinem un Impact bugetar LUNAR de aprox. 180 milioane lei !!

    RăspundețiȘtergere
  33. @Leon 03.02.2024, 10:13
    La : ""Cer Ministerului de Finanţe ca în zilele următoare să vină cu impactul de mărire a pensiilor între 2.000 şi 3.000 de lei, .......
    Incerc un raspuns pentru Premier:...".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Cu datele din dec.2023 eu iesisem mai ieftin!

    Acu' sa-i vedem pe labaralii cu propunerea dar si cu ministerul de finante in ograda proprie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-i o problema in Sistemul de Aparare,...se dau din rezerva impozitului retinut ptr.pensiile stabilite dupa 15.09.2017..!!

      Ștergere
  34. E bine ca totusi din cand in cand , să coborati cu piciorele pe pământ !
    "Ministrul Muncii: Peste 1,28 milioane de români au pensii între 2.001 lei și 3.000 de lei / Surse: Impact de 2 miliarde lei/an
    Contactată de HotNews.ro, Simona Bucura Oprescu a precizat că vizați de această posibilă neimpozitare ar fi peste 1,28 milioane de români care au pensiile între 2.001 lei și 3.000 de lei”.

    Surse guvernamentale au precizat pentru HotNews.ro că impactul financiar ar fi de aproximativ 2 miliarde de lei pe an."

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Avia, te las corigent la aritmetica !
      Pai daca ar fi numai intre 2000 si 3000 lei, cum naiba se ajunge la 2 mld.lei ?
      Oricum vor fi mai putin de 12 luni, si poti face un calcul dupa datele trecute de mine mai sus:
      "▪︎ 1.285.503 pensii pana in 3000 lei x 50 lei media= 64,3 mil. lei.
      ▪︎1 060.640 pensii peste 3000 lei x 100 lei =106 mil.lei/luna

      Ștergere
    2. Leon
      Per total ar fi aprox .2 miliarde probabil.
      Numai ca scutirea se aplica doar pentru pensiile până in 3000 lei .

      Ștergere
  35. @Leon 03.02.2024, 13:41
    La : "Nu-i o problema in Sistemul de Aparare,...se dau din rezerva impozitului retinut ptr.pensiile stabilite dupa 15.09.2017..!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Nț!
    La sfirsit de an acei bani se "returneaza" ca necheltuiti... nu se constituie intr-o "rezerva"!

    RăspundețiȘtergere
  36. @avianyc 03.02.2024, 14:54
    La : "Leon
    Per total ar fi aprox .2 miliarde probabil.
    Numai ca scutirea se aplica doar pentru pensiile până in 3000 lei ."
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Hai, las-o balta, nu mai insista ca sa'ntaresti demonstratia ca esti tămîie!

    Da' cei cu pensii peste 3.000, care n-ar mai plati impozit pentru "de la 2.000 pin'la 3.000" ce cusur au sa nu fie socotiti???

    RăspundețiȘtergere
  37. E cam greu cu aritmetica la ministerul muncii.... Dacă toți cei 1,28 milioane de pensionari despre care vorbește ministresa ar avea pensia brută de 3000 lei impactul bugetar ar fi : 1,28x100x12= 1,536 miliarde lei..... Și nu cred ca toți cei care au pensii între 2000 și 3000 sunt spre 3000... Cu aproximație media este la jumătate deci impactul bugetar este de aproximativ 768 milioane anual... Ce nu știe ministresa este ca și cei cu pensii brute de peste 3000 lei vor câștiga cei 100 lei net și atunci s ar putea ca per total buget de pensii impactul sa fie aproape 2 miliarde...
    Ca sa faci.. Analfabeți multifuncționali... 🤣 😱 😎

    RăspundețiȘtergere
  38. @Burebista 03.02.2024, 20:18
    La : "E cam greu cu aritmetica la ministerul muncii.... Dacă toți cei 1,28 milioane de pensionari despre care vorbește ministresa ar avea pensia brută de 3000 lei impactul bugetar ar fi : 1,28x100x12= 1,536 miliarde lei..... Și nu cred ca toți cei care au pensii între 2000 și 3000 sunt spre 3000... Cu aproximație media este la jumătate deci impactul bugetar este de aproximativ 768 milioane anual... Ce nu știe ministresa este ca și cei cu pensii brute de peste 3000 lei vor câștiga cei 100 lei net și atunci s ar putea ca per total buget de pensii impactul sa fie aproape 2 miliarde...
    Ca sa faci.. Analfabeți multifuncționali...".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Depui activitati sustinute pentru a-ti demonstra tembelismul!

    Totalul prezentat de ministreasa fusese previzionat si din socotelile prezentate de mine si de Leon!

    RăspundețiȘtergere
  39. @ mos Alecu
    ”Hai, las-o balta, nu mai insista ca sa'ntaresti demonstratia ca esti tămîie!”
    ...................................._____..................................................................
    ” Netămâiatilor” încă nu ati înteles ca neimpozitarea pensiilor până în 3000 lei este considerata o masura de ajutor pentru cei cu pensii mici ,dintre care multi au muncit peste 30-35 de ani pe salarii mici . Masura a fost propusă de pnl-isti dupa ce pe televiziuni ”specialistii în pensii ” si rivalii politici le-au batut obrazul guvernatilor ca impoziteaza pensii până in 3000 lei ,pensii din care nu se poate trăi la actulul nivel al preturilor.
    Rămâne de vazut daca prim ministeriabilul v-a pulsa /puncta la vot peste propunerea penelistă, lucru putin probabil.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Avia, nu te-ai prins ca PeNeLe vrea sa recupereze cateva procente din electoratul lui Ciolacu, dupa ce au pierdut multe procente in toamna trecuta, cand au sustinut PERMANENT ca recalcularea pensiilor este NESUSTENABILA ??

      Ștergere
  40. @avianyc 04.02.2024, 08:55
    La : "@ mos Alecu
    ”Hai, las-o balta, nu mai insista ca sa'ntaresti demonstratia ca esti tămîie!”
    ...................................._____..................................................................
    ” Netămâiatilor” încă nu ati înteles ca neimpozitarea pensiilor până în 3000 lei este considerata o masura de ajutor pentru cei cu pensii mici ,dintre care multi au muncit peste 30-35 de ani pe salarii mici . Masura a fost propusă de pnl-isti dupa ce pe televiziuni ”specialistii în pensii ” si rivalii politici le-au batut obrazul guvernatilor ca impoziteaza pensii până in 3000 lei ,pensii din care nu se poate trăi la actulul nivel al preturilor.
    Rămâne de vazut daca prim ministeriabilul v-a pulsa /puncta la vot peste propunerea penelistă, lucru putin probabil.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Băăăăi, hăbăucule, discutia era despre "paguba" care ar aparea la buget prin neimpozitarea pensiilor de pina la 3.000.
    - tu sustinind ca nu este de 2 mld. deoarece numai pensiile de pina la 3.000 sint "scutite"
    - ti s-a explicat ca si pensiile de peste 3.000 produc o "paguba" deoarece nu mai platesc impozitul pentru de la 2.000 la 3.000.
    - iar tu nu si nu, învîrtind lozinci ca_cum învîrte porcu' bostanu' !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @mos Alecu
      ”Da' cei cu pensii peste 3.000, care n-ar mai plati impozit pentru "de la 2.000 pin'la 3.000" ce cusur au sa nu fie socotiti???”
      .......................................................................................................
      Vechea poveste cu , ”Căprița Vecinului ” !!!
      Stai linistit , că nu se pricopsesc cei cu pensii până in 3000 lei din așa ”grozava masura populistă ” dar care masura trebuia sa fie gandita din fașă ca o prevedere de bun simt pentru a nu-i mai umili inca odata pe cei care ar beneficia si i-a lasat sistemul de caruță.
      Că ,s-ar linge si altii putin mai instariți , este de inteles !

      Ștergere
  41. @avianyc 04.02.2024, 10:55
    La : "@mos Alecu
    ”Da' cei cu pensii peste 3.000, care n-ar mai plati impozit pentru "de la 2.000 pin'la 3.000" ce cusur au sa nu fie socotiti???”
    .......................................................................................................
    Vechea poveste cu , ”Căprița Vecinului ” !!!
    Stai linistit , că nu se pricopsesc cei cu pensii până in 3000 lei din așa ”grozava masura populistă ” dar care masura trebuia sa fie gandita din fașă ca o prevedere de bun simt pentru a nu-i mai umili inca odata pe cei care ar beneficia si i-a lasat sistemul de caruță.
    Că ,s-ar linge si altii putin mai instariți , este de inteles !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Gata, bre!
    Destul cu învîrtitul lozincilor ca_cum învîrte porcu' bostanu' !

    RăspundețiȘtergere