S-a aflat ca pensiile militare vor fi impozitate diferentiat
(progresiv)!
Zic unii c-ar fi SUPRAimpozitare!
Apare l.282/2023 – cu impozitarea diferentiata (progresiva)
a pensiilor militare!
Scrie acolo, in acea
lege, ca impozitarea se face cu niste “praguri”
in functie de niste salarii medii pe economie.
Apar “indrumatorii” cu_cum se va face acea
“supra-impozitare”!
Care mai de care mai priceput si mai convins c’are deplina
dreptate!
Fiecare folosind niste salarii medii pe economie gasite pe
ici pe colo... mai ales prin zicerile unor fatuce (ziarizde) si pitifelnici
(ziarizdici) de prin presa!
Dar... sint si dintre cei care au mai mare inclinare spre
exactitate si folosesc salarii medii pe economie de prin ciorne si analize ale
unor institutii... Ciorne si analize facute pentru stabilirea parametrilor
bugetului DE STAT... (***Bugetul de stat fiind cu totul si cu totul altceva
fata de Bugetul BASS***).
Toti se grabesc sa-si publice marile descoperiri in ceea ce
va fi impozitarea diferentiata (progresiva).
Multa lume “pune botu’
“ la acele ziceri care mai de care mai fanteziste!
Nimeni nu citeste l.282/2023 care spune clar care-i salariul
mediu care se foloseste la impozitarea diferentiata (progresiva) a pensiilor
militarilor!
Cind le spui ce si cum... unii se documenteaza si-si
corecteaza elucubratiile!
Dar... sint si dintr’aceia care o tin langa cu prostiile
lor: ca salariile medii folosite la impozitarea diferentiata (progresiva) a
pensiilor sint cele aparute in presa, si’n diverse alte locuri! Cam ca unii de’alde
@
Victor
Dimitriu, ca nu si nu... ca salariile folosite sint cele aparute in
presa, nu cele din l.282/2023 si din legea BASS!
Ia sa vedem ce spune legea:
Fiind vorba despre impozitarea diferentiata (progresiva) a
pensiilor:
L.282/2023:
Art.XVIII....
(2)
.....
lit.c) pentru venitul
lunar din pensii care are doar componentă necontributivă, din care se deduce
plafonul de venit neimpozabil lunar de 2.000 de lei, se aplică progresiv
următoarele cote de impunere:
(i) 10%, pentru partea mai mică decât nivelul câștigului
salarial mediu net sau egală cu acesta;
(ii) 15%, pentru partea cuprinsă între nivelul câștigului
salarial mediu net și nivelul câștigului salarial mediu brut UTILIZAT LA la
fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat sau egală cu acesta;
(iii) 20%, pentru partea ce depășește nivelul câștigului
salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de
stat.
(3) Determinarea câștigului salarial mediu net prevăzut în
prezentul articol se stabilește prin deducerea din câștigul salarial mediu brut
utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat a
contribuțiilor sociale obligatorii prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. a) și b)
și a impozitului pe venit.
https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/275498
Cistigul salarial mediu brut (din care se calculeaza si cel
net) este in legea bugetului asigurarilor sociale de stat:
Art. 19. – Câştigul salarial mediu brut utilizat la
fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2024 este de 7.567
lei.
Legea BASS se gaseste la :
https://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?cam=2&idp=21432
Click pe "Forma pentru promulgare"
Deci, pentru impozitarea diferentiata (progresiva) a
pensiilor se folosesc (conform
l.282/2023) SALARIUL MEDIU BRUT (NET) PE ECONOMIE UTILIZAT LA FINDAMENTAREA
BUGETULUI ASIGRARILOR SOCIALE DE STAT (stabilit in legea BASS). De aceea, in 2024, pentru impozitarea diterentiata (progresiva) a pensiilor se vor folosi: salariul mediu brut de 7.567 lei si salariul mediu net de 4.427 lei.
Cei care ati fost pacaliti de diversi cetateni de pe net...
refaceti-va calculele si spuneti-le si respectivilor ca cele spuse de ei sint
simple timpenii!
Până la urmă cui i se va aplica impozitarea pensiilor ,la cei dinainte de OUG 59/2917 sau și celor de după această dată.Lamuriti-ne.Craciun Fericit.
RăspundețiȘtergere@Anonim 25.12.2023, 15:23
RăspundețiȘtergereLa : "Până la urmă cui i se va aplica impozitarea pensiilor ,la cei dinainte de OUG 59/2917 sau și celor de după această dată.Lamuriti-ne.Craciun Fericit.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Impozitarea diferentiata (progresiva) se va aplica tuturor pensiilor militare de stat... si de dinainte, si de dupa sep.2017 (oug.59/2017)!
Numai ca, la cele de dupa sep.2017 (oug.59/2017 - cele limitate net la net) impozitarea nu va produce nici un efect asupra netului pensiei!
Mulțumesc pentru raspuns
ȘtergereAdică unii sunt sancționați prin supraimpozitare iar alții nu.
ȘtergereHalal legislație!
Adică întâi de impozitează cu 10 între 200 și 400 și încă odată între 400 și 700? Deci de două ori?
ȘtergereStau și cujet oare când ați fost activi va mâncat undeva de aceste probleme!?
ȘtergereNU ,va răspund eu ați ignorat tot ce reprezintă pensionari,că doar așa ați fost îndoctrinați!!
Orice militar activ care îndeplinește condițiile de pensionare după 01/01/2024 va părăsi sistemul atunci când îndeplinește condițiile.
RăspundețiȘtergereLa militari nu exista un bonus ca la civili, dacă-ți continui activitatea-n sistem, ai beneficii !!!
Eu , sunt adeptul, sistemului israelian de Aparare Națională a Patriei, care se potrivește și-n cazul nostru a României.
Toți tinerii, indiferent de sex, trebuie sa se pregătească militar să răspundă prezent când tara-i in primejdie.
Mulțumim moș alecu pentru precizare!👍
RăspundețiȘtergereSupraimpozitarea se aplică tuturor pensiilor militare!! Diferențele la supraimpozitare a pensiilor militare stabilite înainte și după 15.09.2017 sunt la fel ca la impozitarea existentă în până în prezent!!
RăspundețiȘtergereProbabil plafonarea pensiilor militare stabilite celor trecuți în rezervă de după 15.09.2017 cu 32,5% pentru cei trecuți în rezervă anterior acestei date reprezintă o nimica toată!!! Haideți ca să facem o comparație între o pensie brută plafonata cu 32,5%+10% cu cat rămâne la net un rezervist trecut în rezervă până la 15.09.2017 cu a unui rezervist trecut în rezervă anterior datei de 25.09.2017 care din brut i se impozitează doar 10%?!! Oare cine e pe minus?!! Dacă ipotetic vorbind, primul rezervist trecut în rezervă după 15.09.2017 are o pensie brută de 10.000 de lei și după impozitare și plafonare rămâne cu o pensie netă de de doar 5850 lei iar celălalt rezervist trecut în rezervă înaintea acestei date, are o pensie brută tot de 10.000 de lei și în urma impozitării cu 10% rămâne cu o pensie netă de 9000 de lei, oare care este în avantaj sau mai avantajat?!😜😜😜😜😜Terminati odată cu prostiile ca stiti cu toți de ce s-au îngrămădit unii să treacă în rezervă ca să nu îi prindă plafonarea Viperei Roșii sau tanti Olguța!!! Abia după ce au văzut ca prin OUG 59/2017 s-a pierdut actualizarea au apărut nemulțumirile, însă să nu uităm ca de actualizări nu beneficiaz nici cei trecuți în rezervă după 15.09.2017!! Așa ca hai să nu ne mai plângem și să ne mulțumim cu toți cu ce primim la indexare și cu cat rămânem ca au grijă politrucii de noi să nu devenim supraponderali la pensii!!!!🫡🫡🫡🫡🫡🫡
@Paul Puiu 27.12.2023, 10:24
RăspundețiȘtergereLa : "Supraimpozitarea se aplică tuturor pensiilor militare!! Diferențele la supraimpozitare a pensiilor militare stabilite înainte și după 15.09.2017 sunt la fel ca la impozitarea existentă în până în prezent!!...................".
^^^^^^^^^^^^^^^^^
Ar fi ceva-ceva daca nu s-ar pleca de la premise false!...
- ce-i aia 32,5% si 32,5%+10%?
- pensie bruta de 10.000, inainte de sep.2017, este pensie bruta de general, iar pensie bruta de 10.000, dupa 2018 - 2020... este pensie de pl.adj.
- prin limitarea net la net s-a pus o oarecare "ordine" intre neturile celor doi... dar prin indexarea dupa ureche (in afara legii) raportul intre cele doua neturi se tot micsoreaza (in defavoarea generalului)
Mi-a șoptit o păsărică, exclus huhurezu, așa cum au stabilit salariul mediu net din salariul mediu brut pe economie, așa va avea loc o recalculare a pensiilor militare, în principal deducerea din baza de calcul a contribuțiilor sociale și nu numai.
RăspundețiȘtergereNu as vrea sa fiu in pielea pensionarilor militari cu pensia limitată la net...
32,5% reprezintă coeficientul de plafonare sau supraimpozitare care se aplică tuturor pensiilor militare stabilite după 15.09.2017, coeficient stabilit de tanti Olguța și gașca obedientilor PSD prin OUG 58/2017 și 10% impozitul care se aprigă tuturor pensiilor militare indiferent de anul trecerii în rezervă!! Acum, în 2023, pentru partidele politice au identificat vechea sursă de finanțare pentru alegeri, adică pensiile militare, însă de data asta fiind folosită sintagma ,,supraimpozitare”, așa cum a fost si pentru alegerile din 2018, numai ca atunci au definit supraimpozitarea cu sintagma ,,Plafonare” și au omis să o integreze ca operațiune fiscală în codul fiscal!!! 🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡
RăspundețiȘtergere@Paul Puiu 27.12.2023, 17:03
RăspundețiȘtergereLa : "32,5% reprezintă coeficientul de plafonare sau supraimpozitare care se aplică tuturor pensiilor militare stabilite după 15.09.2017, coeficient stabilit de tanti Olguța și gașca obedientilor PSD prin OUG 58/2017 și 10% impozitul care se aprigă tuturor pensiilor militare indiferent de anul trecerii în rezervă!!".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Mare balamuc mare in cunoasterea legilor!
Ce are a face cu pensiile militare de stat "Ordonanţa de urgenţă nr. 58/2017 pentru modificarea şi completarea Legii farmaciei nr. 266/2008"????
Nu se ezista pe nicaria "32,5% reprezintă coeficientul de plafonare sau supraimpozitare care se aplică tuturor pensiilor militare stabilite după 15.09.2017".
In rest, si'n totalitate, dorinta de etalare de cunostinte bazate pe lozinci si bîiguieli!...
@Anonim 27.12.2023, 16:56
RăspundețiȘtergereLa : "Mi-a șoptit o păsărică, exclus huhurezu, așa cum au stabilit salariul mediu net din salariul mediu brut pe economie, așa va avea loc o recalculare a pensiilor militare, în principal deducerea din baza de calcul a contribuțiilor sociale și nu numai.
Nu as vrea sa fiu in pielea pensionarilor militari cu pensia limitată la net...".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Bre, uamini buni, lasati, bre, sa se mai "evaporeze" tariile ingurgitate de sarbatori, ș'abia mai apoi incepeti sa emiteti din "puța" gîndirii proprii!
Tocmai ca la "pensionarii cu pensia limitata la net" s-a aplicat "deducerea" din baza de calcul a contributiilor si impozitului pe venit!
Citat:
RăspundețiȘtergereAnonim spunea...
Mi-a șoptit o păsărică, exclus huhurezu, așa cum au stabilit salariul mediu net din salariul mediu brut pe economie, așa va avea loc o recalculare a pensiilor militare, în principal deducerea din baza de calcul a contribuțiilor sociale și nu numai.
Nu as vrea sa fiu in pielea pensionarilor militari cu pensia limitată la net...
27.12.2023, 16:56
Pleaca ba "d'acilisa" cu aberatiile tale...Mi-e o greata de toate sursele voastre alea "ultra sigure" de stau cu lamaia langa mine...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereAnonim din 27 .12
RăspundețiȘtergerePoți sa fii mai clar?
Ce deduceri din baza de calcul?
Cum va funcționa recalcularea?
@avianyc 27.12.2023, 17:52
RăspundețiȘtergereLa : "Acest comentariu a fost eliminat de autor."
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Bine!!!
Ca chiar ma gindeam sa-ti zic si tie: "Bre, uamini buni, lasati, bre, sa se mai "evaporeze" tariile ingurgitate de sarbatori, ș'abia mai apoi incepeti sa emiteti din "puța" gîndirii proprii!"!
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereDl Alecu, atunci când au trecut contribuțiile sociale de la angajator la angajat, inclusiv la militarii activi, a fost o convenție de calcul, nu o creștere salarială, daca dumneavoastră emiteți din "puța" gândirii va privește, indirect, pt că nu sunteți afectat.
RăspundețiȘtergereSunteți naiv daca dumneavoastră credeți că suprainpozitarea pensiilor militare va afecta netul pensiilor militare doar la unii și la alții nu.
Aveți puțină răbdare și așteptați vremurile de la sfârșitul anului viitor.
Ne mai vorbim și auzim atunci.
@avianyc 27.12.2023, 19:17
RăspundețiȘtergereLa : "Cu aceest insstrument și cu stiinta de lege si putina maritmetica cei pensionati prin aplicarea Og 59 isi pot calcula netul pensiei dupa indexarea cu 13,8 %
https://www.calculator-salarii.ro/calcul-salariu-net/anul-2015/".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Acum nu ma mai bate gindu' sa-ti spun: "Bre, uamini buni, lasati, bre, sa se mai "evaporeze" tariile ingurgitate de sarbatori, ș'abia mai apoi incepeti sa emiteti din "puța" gîndirii proprii!"".
Acum spun cu gura plina ca se "reproduce" in deplinatatea lui unu' dintre naucii vechii haite de maidanezi
Care-i legatura intre calculul unui salariu (brut sau net) si calculul unei pensii limitate net la net dupa indexarea cu 13,8%???
Asta cind treaba-i simpla: ori s'aplica legea, ori s'aplica (ilegal) indexarea netului existent in dec.2023!
"În viaţă să reţii un sfat
RăspundețiȘtergereŞi să te pui la adăpost:
De lenea celui învăţat
Şi hărnicia celui prost."
@Anonim 27.12.2023, 19:29
RăspundețiȘtergereLa : "Dl Alecu, atunci când au trecut contribuțiile sociale de la angajator la angajat, inclusiv la militarii activi, a fost o convenție de calcul, nu o creștere salarială, daca dumneavoastră emiteți din "puța" gândirii va privește, indirect, pt că nu sunteți afectat.
Sunteți naiv daca dumneavoastră credeți că suprainpozitarea pensiilor militare va afecta netul pensiilor militare doar la unii și la alții nu.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Băbăiete, nu te'ntinde mai mult decit te duce mintea!
N'a fost nici o "conventie de calcul" a fost o CRESTERE SALARIALA!
Ia si ceteste:
L.153/2017
Art.38
....
(3) Începând cu data de 1 ianuarie 2018 se acordă următoarele creșteri salariale:
a) cuantumul brut al salariilor de bază, soldelor de funcție/salariilor de funcție, indemnizațiilor de încadrare, precum și cuantumul brut al sporurilor, indemnizațiilor, compensațiilor, primelor, premiilor și al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul lunar brut, indemnizația brută de încadrare, solda lunară/salariul lunar de care beneficiază personalul plătit din fonduri publice SE MAJOREAZA CU 25% față de nivelul acordat pentru luna decembrie 2017,...
Impozitarea diferentiata (progresiva) NU VA AFECTA netul pensiilor limitate net la net!
Impozitul va fi calculat si retinut din acel brut "imens", fara a afecta netul!
Abia un impozit de peste 41,5% va produce efecte asupra netului acelor pensii!
@Leo 27.12.2023, 20:00
RăspundețiȘtergereLa : "În viaţă să reţii un sfat
Şi să te pui la adăpost:
De lenea celui învăţat
Şi hărnicia celui prost."
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Daaaa!
Si'n plus:
Cu prostul care n-are şcoală
Te lupţi puţin şi-ai câştigat.
Dar duci o luptă colosală
Cu prostul care are şcoală!
Anonim Anonim spunea...
RăspundețiȘtergereDl Alecu, atunci când au trecut contribuțiile sociale de la angajator la angajat, inclusiv la militarii activi, a fost o convenție de calcul, nu o creștere salarială, daca dumneavoastră emiteți din "puța" gândirii va privește, indirect, pt că nu sunteți afectat.
Ba_baiatule...(vorba lu' Mos Alecu)...politicienii nostri schimba legile de pe o zi pe alta si tu vii sa ne spui ca deja s-a hotarat ceva acum pentru fix un an de zile de acum incolo....Mwhaaaaa...Ata e tot din surse sigure, nu-i asa? Mwhaaaaa....
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereInstitutul National de Statistică a calculat statistic prin extrapolare dintr-o serie de date cunoscute și oferit la publicare un salariu mediu brut pe economie pt anul 2024 în valoare de 7567 lei.
RăspundețiȘtergereAceasta valoare este și valoarea trecută în bugetul asigurărilor sociale de stat pt anul 2024.
Aceasta valoare, este egală cu ajutorul net pt deces, dar intra și în calculul anumitor indicatori fiscali pt anul viitor.
Tot INS a calculat statistic și valoarea prognozată pt salariul mediu pe economie pt anul viitor, undeva peste 4700 lei , valoare dată publicității, care și aceasta valoare afectează anumiți indicatori fiscali.
Suprainpozitarea pensiilor militare este legată de salariul mediu brut pe ecomie și net pe economie.
Daca pragul de supraimpozitate de 20% legat de SMBEc este corect, cel de 15% legat de SMNEc necesita anumite discuții.
Legea 282/2023 are o contradicție, face referire la SMNEc ca prag de impozitare de 15% dar atunci când detaliază modul de calcul al acestuia, încalcă principiile de calcul a unui salariu mediu și scade valoarea acestuia, astfel încât să fure bani din buzunare și să scadă nivelul de trai al pensionarilor militari.
Aceasta lege spune că SMNEc este egal cu salariul net care l-ar avea un angajat a cărui brut este egal cu SMBEc
Ca sa ai o medie trebuie sa ai cel puțin două valori, dintr-o valoare nu poți face o medie !!!.
Iar mă disperă comisarul Pielea Pluii cu să ne mulțumim cu ce avem.Să se mulțumească d-lui dacă era lt.col.disponibilizat cu 3200.Dar a prins pe nou cu 9-10000 și-și permite propaganda MApN de-a nu se schimba nimic.Da' nu mai bine fac capitaliștii precum comuniștii cu of.armatei regale recte tot ce a servit o zi sub Ceao anulate pensiile,toți la pușcărie cu muncă silnică forțată ,autostrăzi la hârleț,lopată,târnăcop,reeducare prin muncă,mântuire prin suferință.Să vezi cum termină PP cu fonfleurile!
RăspundețiȘtergereLa mulți ani tuturor celor care poarta numele Sf Ștefan! 🍾 🎂 🥂
RăspundețiȘtergere@avianyc 27.12.2023, 20:16
RăspundețiȘtergereLa : "Mos Alecu .
Nu exista limitare net la net din pensia indexata cu 13,8%.
Exista cuantumul rezultat din calculul netului din indexarea brutului fictiv cu 13,8 %.................".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Hai, las-o moarta'n păpușoi!
Pentru un deja pensionar cu limitare net la net, la ce dracu foloseste calcularea salariilor???
@Anonim 27.12.2023, 20:18
RăspundețiȘtergereLa : "Institutul National de Statistică a calculat statistic prin extrapolare dintr-o serie de date cunoscute și oferit la publicare un salariu mediu brut pe economie pt anul 2024 în valoare de 7567 lei.
Aceasta valoare este și valoarea trecută în bugetul asigurărilor sociale de stat pt anul 2024.
....Tot INS a calculat statistic și valoarea prognozată pt salariul mediu pe economie pt anul viitor, undeva peste 4700 lei , valoare dată publicității, care și aceasta valoare afectează anumiți indicatori fiscali................"
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
INS calculeaza salariile medii nete pe economie REAL incasate, salarii nete care sint puternic influentate/alterate de deduceri, felurite "cotizatii" si contributii, si scutiri de impozitare... astfel sal.med. net pe econ. este mai mare decit sal.med.net pe econ utilizat la fundament. BASS!
Cistigul salarial mediu NET pe economie rezultat din cistigul salarial mediu BRUT utilizat la fundamentarea BASS este cel rezultat din aplicarea general valabila a CAS, CASS si impozitului... fara influentele particulare!
Este aceeasi procedura folosita si la stabilirea netului bazei de calcul brute folosite la stabilirea pensiilor (de serviciu - mai putin cele ale magistratilor- si militare de stat)!
@Anonim 27.12.2023, 20:15
RăspundețiȘtergereLa : "Dl Alecu, atunci când au trecut contribuțiile sociale de la angajator la angajat, inclusiv la militarii activi, a fost o convenție de calcul, nu o creștere salarială, daca dumneavoastră emiteți din "puța" gândirii va privește, indirect, pt că nu sunteți afectat.
Ba_baiatule...(vorba lu' Mos Alecu)...politicienii nostri schimba legile de pe o zi pe alta si tu vii sa ne spui ca deja s-a hotarat ceva acum pentru fix un an de zile de acum incolo....Mwhaaaaa...Ata e tot din surse sigure, nu-i asa? Mwhaaaaa....".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Băiatu' , nu-ti pot spune decit vorba lui Caragiale: "Esti năuc, amice!"
Poate ajuta.
RăspundețiȘtergerePe mfinante.gov.ro găsiți raportbuget2024.pdf care este un Raport privind situația macroeconomică pe anul 2024 și proiecția acesteia pe anii 2025-2027.
Acest document elaborat și dat publicității , de Ministerul de Finanțe al României are 137 de pagini.
La pag. 21 este un Tabel sinteza cu principalii indicatori macroeconomici pt anul 2024 care pe ultimul rand specifica:
Câștigul salarial mediu net lei lunar = 4733.
Nu se poate calcula un salariu mediu net pe economie, dintr-un salariu mediu brut pe ecomie cu un calculator obișnuit de salarii, scăzând CAS 25% CASS 10% și impozit 10% indiferent că salariul mediu brut este cel realizat pe o perioada sau previzionat pe o perioada.
RăspundețiȘtergereÎn realitate nici nu se face așa, din multe motive.
Daca Ministerul de Finanțe previzionează o valoare de 4733 lei a salariului mediu net pe economie pt anul 2024 Dl Alecu, toți sunt năuci din acest minister ?
Valoarea de 4733 lei au primit-o de la Institutul National de Statistică, Dl Alecu toți sunt năuci de la acest institut ?
Un singur motiv care determină calculul statistic al salariului mediu net pe economie previzionat pt anul 2024: deducerile de impozit.
Ex: pt anul 2024 s-a stabilit legislativ, plafonul de 10000 lei pt scutirea de impozit a veniturilor obținute de IT-isti.
@Anonim 28.12.2023, 09:12
RăspundețiȘtergereLa : "Poate ajuta.
Pe mfinante.gov.ro găsiți raportbuget2024.pdf care este un Raport privind situația macroeconomică pe anul 2024 și proiecția acesteia pe anii 2025-2027.
Acest document elaborat și dat publicității , de Ministerul de Finanțe al României are 137 de pagini.
La pag. 21 este un Tabel sinteza cu principalii indicatori macroeconomici pt anul 2024 care pe ultimul rand specifica:
Câștigul salarial mediu net lei lunar = 4733.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Grele's astea cu incapatinarea in sustinerea de nazbitii!
Documentele/tabelele produse de felurite comitete si comitii, partide, ong-uri si "prooroci" din presa, sint folosite, sau nu, in activitatea de intocmire a bugetului... Aceste scrieri/ziceri se bazeaza pe zicerile INS cu privire la ce-ar fi, dac'ar fi, sa fie...
Dar...INS calculeaza salariile medii nete pe economie REAL incasate, salarii nete care sint puternic influentate/alterate de deduceri, felurite "cotizatii" si contributii, si scutiri de impozitare... astfel ca sal.med. net pe econ.stabilit de INS este mai mare decit sal.med.net pe econ utilizat la fundament. BASS!
In bugetul de stat nu apare nici un cuvintel despre marimea sal.med.brut sau net pe econ.... pen'ca n-are nici un fel de "utilizare"!
In BASS apare sal.med.brut pe econ. pen'c'acesta se foloseste la determinarea marimii unor alocari/cheltuieli SOCIALE. Acest sal.med.brut pe econ. UTILIZAT LA FUNDAMENTAREA BASS este stabilit dupa dorinta si putirinta guvernului de a suporta acele cheltuieli.
Pentru impozitarea diferentiata (progresiva) a unor pensii, legiuitorul a stabilit ca "praguri", sal.med.brut UTILIZAT LA FUNDAMENTAREA BASS si sal.med. net determinat din cel brut prin scaderea (din cel brut) NUMAI a CASS, CAS si impozitului general valabile...
Ca si la calcularea netului soldei folosite la stabilirea pensiilor plafonate net la net, nu se puteau/nu se pot folosi neturile real obtinute de impricinati pen'c'ar fi o adevarata babilonie!
Va rog sa îmi calculați și mie dacă eu am o pensie de 5150,acum cât va fi în mână după impozitarea asta de neînțeles pentru unii dintre noi .va rog
Ștergere@Anonim 28.12.2023, 10:04
RăspundețiȘtergereLa : "Nu se poate calcula un salariu mediu net pe economie, dintr-un salariu mediu brut pe ecomie cu un calculator obișnuit de salarii, scăzând CAS 25% CASS 10% și impozit 10% indiferent că salariul mediu brut este cel realizat pe o perioada sau previzionat pe o perioada.
...Daca Ministerul de Finanțe previzionează o valoare de 4733 lei a salariului mediu net pe economie pt anul 2024 Dl Alecu, toți sunt năuci din acest minister ?
Valoarea de 4733 lei au primit-o de la Institutul National de Statistică, Dl Alecu toți sunt năuci de la acest institut ?....".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Nu!
Nu toti cei specificati de tine sint nauci! (**Desi unii dintre ei sint nauci***).
Tu si toti cei ca tine sinteti complet si definitiv nauci!
Ceteste, dracului, ce ti-am spus mai sus!
@Anonim 28.12.2023, 10:23
RăspundețiȘtergereLa : "Va rog sa îmi calculați și mie dacă eu am o pensie de 5150,acum cât va fi în mână după impozitarea asta de neînțeles pentru unii dintre noi .va rog".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Pensie bruta
- in dec.2023 - 5.150
- in ian.2024 (daca n'apare vreo piedica) - 5.861
Pensie neta in ian.2024
- daca s'aplica corect legea - 5.475
- daca s'aplica incorect legea - 5.403
Mulțumesc și să vă dea Dumnezeu un nou an cu sănătate și să vă audă cel de sus ...cu drag. Brenda
ȘtergereDeci calculul rămâne valabil cel făcut la 5150brut .. mulțumesc
ȘtergereBaiatu' care-o tii langa cu acel salariu...
RăspundețiȘtergereNu cumva tu esti ala de pa facebuci care faceai spume la gura cu timpenia asta?
Ca_cam_as zice ca tu esti!
Dragă moșule, vă rog pentru unul ce-și zice "ciucan", cu 8.070 brut și 4.628 net actual, cât ar primi în ianuarie?
RăspundețiȘtergereCât despre mine, eu unul tot mă gândesc cum era odată și visez la actualizarea pensiei cu evoluția soldei celor în activitate...da' sănătoși să fim!!!
Sănătate maximă dragă moșule!!!
@Laurentiu 28.12.2023, 15:33
RăspundețiȘtergereLa : "Dragă moșule, vă rog pentru unul ce-și zice "ciucan", cu 8.070 brut și 4.628 net actual, cât ar primi în ianuarie?
Cât despre mine, eu unul tot mă gândesc cum era odată și visez la actualizarea pensiei cu evoluția soldei celor în activitate...da' sănătoși să fim!!!
Sănătate maximă dragă moșule!!!".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Intelegind ca'i vorba despre o pensie stabilita dupa sep.2017...
Asa cum s'aplica legea de catre unele CPS-uri (adica NU s'aplica), daca nu apar "piedici in aplicarea indexarii cu 13,8%, in ian.2024 pe cupon ar aparea o pensie bruta de 9.159, si o pensie neta de 5.267...
Impozitul inscris pe cupon ar fi de 853 (in varianta corecta) sau de 1.032 (in varianta incorecta)...
Nici unul dintre aceste impozite nu vor afecta in vreun fel netul pensiei!
Mulțumesc frumos dragă moșule!
ȘtergereDa, este după 2017, mai tânăr.
Încă o dată, multă, multă sănătate dragă moșule!
Sănătoși să fim cu toții restul...Dumnezeu Bunul să ne-ajute!!!
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Ștergere@avianyc 28.12.2023, 17:40
RăspundețiȘtergereLa : "Laurentiu
Pentru exactititate foloseste acest calculator:
https://www.calculator-salarii.ro/calcul-salariu-net/anul-2015/
Pune in casuta brutul indexat cu 13,8 % = 8070 + 13,8% = 9183
Selecteaza anul 2023 decembrie
Dai calculeaza;
Citeste in casuta de jos netul rezultat = 5327 lei
Pensie indexata cu 13,8% = 5327 lei.
Impozitarea progresiva nu te afecteaza fiindca practic ți se retine 41,5 din brutul fictiv / imaginar indexat
Sa o folosesti sanatos.
Cine vrea sa foloseasca calculatorul si isi cunoaste datele precum Laurentiu isi poate calcula netul in plata dupa indexare.
Valabil doar pentru cei care au pensia calculata dupa 09.2017 la media neturilor cf og 59.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Băăăă, tălîmbule, vezi ca omu' ti-a zis cit are pensia neta in dec.2023!
Vezi ca ce spui tu este o indexare cu 15,1% a netului! De unde le scoti, talimbule???
@Laurentiu 28.12.2023, 17:01
RăspundețiȘtergereSinteti sigur ca, in dec.2023 ati avut pensie de 8.070 brut și 4.628 net???
Nu cumva netul este de vreo 4.721? Sau brutul de 7.911?
Dragă moșule așa mi-a spus camaradul, așa v-am scris.
ȘtergereDar am verificat și mi-a confirmat, are 8.070 brut, 4.628 net.
Sănătate multă și multe mulțumiri!
Eu am 6.950 și, aș renunța la indexarea de anul acesta, dacă aș ști că, în viitor, pensia mea s-ar actualiza de fiecare dată cu evoluția soldei celor în activitate.
ȘtergereSănătoși să fim cu toții!
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Ștergere@Laurentiu 28.12.2023, 18:41
RăspundețiȘtergereLa : "Dragă moșule așa mi-a spus camaradul, așa v-am scris.
Dar am verificat și mi-a confirmat, are 8.070 brut, 4.628 net.
Sănătate multă și multe mulțumiri!".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Atunci se schimba calimera!
In ian.2024 nu va fi netul pe care vi l-am spus!
Pentru "refacerea" calculelor trimiteti la dolhasca9@gmail.com : anul iesirii la pensie, pensia bruta stabilita atunci, pensia neta stabilita atunci, eventual si netul mediei soldelor folosite la stabilire!
Daca nu se poate aceasta trimitere... informativ... netul din ian.2024 va fi mai mic decit cel calculat de mine in raspunsul anterior!
Moșu Alecu.. Este corect ceea ce a scris Laurențiu.. Aceea este pensia brută 8070... Baza de calcul brută a fost 7911....
RăspundețiȘtergere7911 x85% = 6724 + Omm 20% = 8070 pensie brută cu tot cu Omm.. Prndie în plată 4628...
Depinde în ce an te-ai pensionat.. Dacă a fost înainte de 15.09.2017 nu stau chiar rău. Dacă ești pensionat după 15.09.2017... 😭
RăspundețiȘtergere@Burebista 28.12.2023, 19:03
RăspundețiȘtergereLa : "Moșu Alecu.. Este corect ceea ce a scris Laurențiu.. Aceea este pensia brută 8070... Baza de calcul brută a fost 7911....
7911 x85% = 6724 + Omm 20% = 8070 pensie brută cu tot cu Omm.. Prndie în plată 4628...".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Da!
Asa se explica!
Ridic mina si recunosc!
N-am fost atent... s'am uitat de sporul pentru OMM/SOSP!
În concluzie, camaradul meu mai tânăr, ar primi în ianuarie 2024 o pensie în cuantum de ?
ȘtergereSănătoși să fim cu toții, Doamne ajută-ne!!!
@Laurentiu 28.12.2023, 18:48
RăspundețiȘtergereGata!
Cu atentionarea lui Burebista... problema-i rezolvata!
Ramine asa cum am aratat in primul; rasuns la problema: Asa cum s'aplica legea de catre unele CPS-uri (adica NU s'aplica), daca nu apar "piedici in aplicarea indexarii cu 13,8%, in ian.2024 pe cupon ar aparea o pensie bruta de 9.159, si o pensie neta de 5.267...
Impozitul inscris pe cupon ar fi de 853 (in varianta corecta) sau de 1.032 (in varianta incorecta)...
Nici unul dintre aceste impozite nu vor afecta in vreun fel netul pensiei!
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
ȘtergereGreșit... 7911 reprezinta media soldelor brute.... +13,8% =9003 care ar reprezenta tot media soldelor brute indexate. Pensie ar fi maxim 85% din 9003 adică 7653 la care se adaugă sporul pentru Omm de maxim 20% iar pensia brută pe cupon ajunge la 9183. Pensia în plată 4638 se indexează tot cu 13,8 % și ajunge la 5267. ( această pensie în plată nu e totuna cu pensia netă rezultată după impozitare).
Ștergere@avianyc 28.12.2023, 18:54
RăspundețiȘtergereLa : "Pana cand se risipesc aburii de sarbatori de ambele parti .
Eu nu am luat in calcul acel net de 4628 lei deoarece nu corespunde brutului de 8070 lei.
Corespunzator netului specificat de Laurentiu cf calculatorului ,care nu minte ,ar fi de 7911 ( de unde cred l-ati agatat si d-vostra)
Calculatorul nu minte. Unui brut de 8070 lei indexat cu 13,8% ii corespunde cf legii un net de 5327 lei.
Ca sa verifificati faptul ca nu minte calculatorul introduceti in casuta SMBE stabilit de INS pentru 2024 de 7567 lei si verificati netul folosit la fundamentarea BASS.
Da exact 4427 lei ,exact cum prevede L282.
Probabil Laurentiu dat ceva gresit . Calculul corect este cel pe care l-am expus.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Termina dracului cu prostia folosirii acelei chestii!
Vezi si explicatia Burebistului!
Pensia bruta contine si sporul pentru OMM/SOSP, dar netul nu contine asa ceva. Ca urmare netul pensiei nu mai este 0,585 din brut... asa cum face timpenia pe care o promovezi!
Asa cum fac unele CPS-uri (ilegal) netul din 2024 va fi netul din dec.2023 majorat cu 13,8%... ceea ce timpenia pe care o promovezi nu poate face!
Mulțumesc frumos dragă moșule!
RăspundețiȘtergereLămurit.
Sănătate maximă să ne dăruiască Bunul Dumnezeu!
@avianyc 28.12.2023, 19:25
RăspundețiȘtergereLa : "Mai corect la brut 7911+ 13,8% = 9003 lei plus OMM pe cupon = pensie 5267
Daca brutul era 8070 pensia era 5327 lei.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Hai ca m'anervezi cu dobitociile pe care le debitezi!
Pen'ca nu stii cum se calculeaza pensiile, citeste explicatia Burebistului!
Avianyc-ule numai prostii debitezi!
RăspundețiȘtergereNu le mai afisez ca sa nu te fac de ris!
Cu a spus si burebistul:
- pensii stabilite dupa sep.2017
- 0,85 din solda bruta + maj.pt.OMM/SOSP = pensia bruta (total 1,02 solda bruta)
- pensia neta este netul NUMAI al soldei brute
---- pensia neta este 0,585 NUMAI din solda bruta, nu si din sporul pt. OMM/SOSP
- indexarile se aplica una din alta atit la pensia bruta, cit si (ne-legal), tot una din alta, la pensia neta
- nu exista raportul de 0,585 intre pensia bruta si cea neta
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
Ștergere𝐀𝐬𝐞𝐦𝐞𝐧𝐞𝐚 𝐩𝐫𝐨𝐬𝐭𝐢𝐢 (𝐜𝐚 𝐜𝐞𝐥𝐞 𝐜𝐨𝐩𝐢𝐚𝐭𝐞 𝐬𝐩𝐫𝐞 𝐧𝐞𝐦𝐮𝐫𝐢𝐫𝐞) 𝐧-𝐚𝐦 𝐯𝐚𝐳𝐮𝐭 𝐝𝐞 𝐦𝐮𝐥𝐭𝐚 𝐯𝐫𝐞𝐦𝐞, 𝐬𝐢 𝐧𝐢𝐜𝐢 𝐥𝐚 𝐜𝐞𝐢 𝐦𝐚𝐢 𝐡𝐚𝐛𝐚𝐫𝐧𝐢𝐬𝐭𝐢 𝐝𝐢𝐧𝐭𝐫𝐞 𝐡𝐚𝐛𝐚𝐫𝐧𝐢𝐬𝐭𝐢:
RăspundețiȘtergereavianyc spunea...
Prostii.
Un net nu se calculeaza prin formula 58,5% din solda bruta.
Ea se calculeaza prin formula - 41,5% din brutul soldei.
Nu ati inteles absolut nimic din ce au spus eu. Spre exemplu sunt unele categorii precum ranitii in teatre care sunt scutiti de impozitul pe venitbsi atunci acel 41,5% va fi de fapt 31,5%.
Si mai sunt si alte cazuri.
Atat dta cat si Huhu va faceti de ras spunand ca netul este egal cu 58,5% din brutul soldei.
Nu domnilor ,netul cf legii se calculeaza prin scaderea din brut a contributiilor specificate de lege ( CAS,CASS) plus impozit unde este cazul. Nu toata lumea plateste impozit ,sunt cazuri scutite de impozit prin lege. Asa ca nu puteti generaliza calculul netului la 58,5%.
Desi am specificat ca SMBE este cel stabilit de INS din care se calculeaza Salariul mediu brut pe economie m-ati contrazis cu tot felul de aiureli.
Uite ca acum s-a adeverit.
Am spus ca ridicarea artificiala SMBE la valori mari ,precum 7657 lei in 2024 este un mare dezavantaj pentru actualii angajati si viitori pensionari.
Ati spus ca ,bla ,bla ,bla
Ei ,vedeti ca toti bugetarii sunt in greva .Ar fi si cei din privat ,dar nu-si permit ca-i da afara.
Stiti de ce o tin cu greva pana li se satisfac cerintele ? Sigur nu .
Fiindca cu actualele venituri brute peste 70% nu mai reusesc sa realizeze 1 punt de pensie anual ,lucru care ii dezavantajeaza si face saraci la pensie.
Nu ati inteles nici ce spunea Paul Puiu.
Puiu voia sa spuna ca inainte de aplicarea L153 ,netul venitului brut era mai mare deoarece contributiile si impozitul reprezentau doar 32 % din brut ( nivel 2015) in timp ce dupa aplicarea L153 netul scadea dearece brutul era gravat de 41,5%.
In felul asta multi care s-au pensionat inainte de 2017 au obtinut pensii mai mari decat salariile similarilor activi in plata.
Asta deoarece salariile erau grevate de 41,5% din brut in timp ce pensiile erau grevate doar de 10% ( impozit) din brut.
Asta trebuia sa intelegeti din ce a spus Puiu.
Ma opresc .
Diferenta este ca eu cand nu stiu intreb ,dvoastra in schimb nu recunoasteti un adevar,ba mai adresati cuvinte nepotrivite.
Luati acel calculator si vedeti diferentele salariale intre anul 2015 si anii de dupa aplicarea L153 ca sa vedeti cata dreptate am avut cand am afirmat ca acea crestere artificiala an de an SMBE este o pacoste pentru viitorii pensionari si ca aplicarea L 153 fara respectarea legii in privinta indexarii sau majorarii pensiilor a creat cea mai mare discriminare intre cuantumurile pensionarilor.
Pe altii ii puteti pacali ,pe mine mai putin.
28.12.2023, 21:39
@avianyc 28.12.2023, 21:39
RăspundețiȘtergereLa : "Prostii.
Un net nu se calculeaza prin formula 58,5% din solda bruta.
Ea se calculeaza prin formula - 41,5% din brutul soldei. *continuarea in comentariul copiat mai sus*).
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Ț'am zîs (te-am prevenit) ca m'anervezi!
Si cind m'anerveaza sustinerea la nesfirsit a unor prostii... vorbesc cam din topor!
--- Auzi prostie la dobitoc: "Un net nu se calculeaza prin formula 58,5% din solda bruta.
Ea se calculeaza prin formula - 41,5% din brutul soldei."
Dar (100% - 41,5%) cit face, dobitocule? Nu cumva 58,5%???
--- I-auzi alta prostie: "Spre exemplu sunt unele categorii precum ranitii in teatre care sunt scutiti de impozitul pe venitbsi atunci acel 41,5% va fi de fapt 31,5%.".
L.223/2015 nu stabileste "netul" pentru fiecare impricinat in parte. L.223/2015 stabileste "netul", pentru toti, ca: "solda/salariu lunar net - solda/salariul lunar brut prevăzută/prevăzut la art. 28 alin. (1) din care se deduce contribuția individuală la bugetul de stat, contribuția individuală la bugetul asigurărilor sociale de sănătate și impozitul pe venit,".
--- Si alta: "Desi am specificat ca SMBE este cel stabilit de INS din care se calculeaza Salariul mediu brut pe economie m-ati contrazis cu tot felul de aiureli.".
Ahaaaa! Deci tu esti dobitocul "anonim" cu biiguielile pe tema salariilor medii... Adica
esti dublu-dobitoc!
--- Si'n continuare tot asa si'asa, si'asa!
Bre, pe vremea cind erai Putulica dobitocul in haita de maidanezi, vorbeai mai colorat... acuma, tot dobitoc fiind, ti-ai lustruit vorbirea ca sa creada lumea ca te-ai desteptat! Acum iti spui prostiile cu lustru!
Ca observator independent, constat că discuțiile și părerile, țin mai mult de o prognoză meteo a timpului = netul pensiei militare în ianuarie 2024, probabil.
RăspundețiȘtergereEu unul n-aș paria nici pe Dl Alecu și nici pe opoziție și n-aș face pe nimeni "prost".
Singurul lucru cert, după 1 ianuarie 2024 inechitățile privind pensiile militare se vor marii și mai mult.
Inechitățile la pensii militare n o să le mai rezolve nimeni,dacă la cei ieșiți (subof)Mai 2021 comparativ cu cei ieșiți în pensie in decembrie 2023 sunt diferente intre 500- 1000 lei la aceeași funcție ,grad,vechime,darmite cei ieșiți în pensie in urma cu 5-10-15 ani,guvernanții merg pe deviza că așa era banul atunci n au nici un interes să îndrepte lucrurile.
ȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereIn alta ordine de idei.
RăspundețiȘtergereCine are acces la contul online pe CPS-uri, daca este amabil sa ne zica si noua daca a avut loc indexarea.
Multumesc.
Observ ca nici dracu' nu mai lămurește legislația pensiilor militare.
RăspundețiȘtergereParca Legea trebuia sa îndeplinească niște cerinte: claritate, predictibilitate, accesibilitate...
Ori noi suntem idioți ca nu înțelegem, ori cei care le-au făcut sunt niște dobitoci.
Călin comentează:
Ștergere.. încă nu te-ai lămurit.. că legile,
(= "unele"..importante (!) sunt..astfel concepute, scrise și publicate în..MOf. = DELIBERAT .."confuze".., astfel încât..apoi, la aplicare.. să permită..o anume LIBERTATE de RĂSTĂLMĂCIRE .. ILEGALĂ..❗
Nu observ nici o reacție a ANCMRR MApN, mai exista această asociație ?
RăspundețiȘtergereVreau să mă înscriu și eu, să le plătesc cotizație și să văd cum îmi apăra interesele.
Sunt un pensionar MApN.
@avianyc 29.12.2023, 10:09
RăspundețiȘtergereLa : "Manipulare si invective gratuite fara acoperire !
In primul rand nu postez sub username " anonim".
Apoi uite aici exemplu concret care va contrazice.
Date certificate de pe un tolon de pensie al unui veteran .
Anul nasterii; 1976 ,grad lt col
Total de plată = 4657 lei
Pensie = 3886 lei
Indemnizatie = 1000 lei ( veteran teatre)
Impozit 189 lei..............................."
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Subțirel mai ești, neamule!
Mai intii:
- total de plata 4.697 (nu 4.657)
- pensie = 3.883 este pensia bruta
Pe urma:
- cind a iesit la pensie!
- care este media soldelor brute alese?
- care este netul mediei soldelor brute alese?
- virsta (in ian.2023??) 47 ani
---- virsta standard 60 de ani
---- daca avea 26 ani vech.in serv. ar fi avut max. 13 ani reducere... dar si crestere vechime; adica procent mare de calcul
- foarte probabil pensionar de invaliditate
---- vechime mica, contrib.la pens.suplim. mica, spor OMM/SOSP mic
---- procent de calcul a pensiei de max. 60%
- cu un astfel de procent de calcul rezulta o pensie bruta, care este mult sub media soldelor brute.
- impozitare pensie bruta - cu 10% ceea ce trece de 2.000 - si rezulta pensia neta.
- aceasta pensie neta este mai mica decit netul mediei soldelor din baza de calcul si se pune in plata.
- in general intre pensia bruta si pensia neta nu exista relatia de pens. neta = pens.bruta * 0,585 deoarece pensia bruta "contine" si influenta sporului OMM/SOSP... nu este numai solda bruta (*ti-am mai spus, da' tu nu poti procesa*)
- in cazul de fata nu exista acea legatura mai ales din cauza procentului mic de calcul care "produce" (si pune in plata) o pensie neta mult mai mica decit netul mediei soldelor!
Zice-se că, "nu tace decât gura veșnic plină".
RăspundețiȘtergereD-asta oare dragă moșule, cei de pe la "Case" tac și nu ne spun nimic despre pensii?
După data de 01/01/2024 apar nemulțumiri și la activii militari.
RăspundețiȘtergerecare vor și pot să se pensioneze.
Cei care îndeplinesc condițiile de pensionare până la 31/12/2023 inclusiv, se pot pensiona atât pe actuala lege cât și pe legea modificată, care intra-n vigoare cu 1 ianuarie 2024.
Cei care îndeplinesc condițiile de pensionare, după data de 01/01/2024 se pot pensiona doar in condițiile legii modificate.
Necesita ceva calcule preliminare, pt o pensie maximă posibilă, atât în alegerea legii cât mai ales a perioadei pt baza de calcul.
Toți care își deschid drepturile de pensie odată cu pensionarea, indiferent de alegerea perioadei pt baza de calcul, nu vor fii supuși supraimpozitarii pensiei, pt că au bruturi cu CAS plătite de angajat.
Anumite particularități apar la cei plecați din sistem fara drept de pensie și acum sau in viitorul apropiat îndeplinesc condițiile de obținere a unei pensii militare, în special cei plecați din MApN datorita restructurării armatei.
Aceștia din urmă, din păcate n-au nici o data care sa le permită alegerea in cunoștință de cauză a perioadei pt baza de calcul.
Nici nu vad cine ar putea să-i ajute.
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereDl Avianyc in locul dumneavoastră as fii bucuros, una calda 13,8% la brut și una la temperatura de afară: 9,12% la net.
RăspundețiȘtergere@Anonim
RăspundețiȘtergereprivind comentariul tău
Aceștia din urmă, din păcate n-au nici o data care sa le permită alegerea in cunoștință de cauză a perioadei pt baza de calcul.
Nici nu vad cine ar putea să-i ajute.
+++++++++++++++++++
Eu cred că ar trebui să+i ajute Art. 28 alin.(1) din Legea 223/2015 din care citez
.....actualizate la data deschiderii drepturilor de pensie...
Deci ar trebui ca baza de calcul să le fie actualizată la data...din 2024 dacă depun dosarul în 2024. Sau la data...din 2025 dacă depun dosarul în 2025.
Adică baza de calcul să fie adaptată la anul în care se pensionează.
Altfel spus , dacă de exemplu un cpt. trecut în rezervă prin 2006 pe la 35 de ani, dacă își va deschide dreptul de pensie pt. limită de vârstă în 2025 , atunci după textul legii ar trebui ca baza de calcul să-i fie actualizată la nivelul anului 2025 ( deci cum este similarul lui activ din 2025 )
Eu așa interpretez.
Dar , poate ne ajută @MA să ne spună dacă e legal raționamentul.
Avianic, în exetmplul tău, respectivul este pensionat înainte de 15.09.2017, are pensie brută 3886, impozit 10% pe ce depășește 2000 189 (188,6). Deci 3886 - 189 = 3697 pensie netă + 1000 indemnizație 168 = 4697 total în plată ...
RăspundețiȘtergereCetățeanul respectiv nu are nicio treaba cu calculul pensiei de după 15.09.2017.... Cu indexarea de anul viitor nu va depăşi salariul mediu net corespunzător salariului mediu brut pe economie stabilit pentru fundamentarea bugetului de asigurări sociale de stat....
2. Să-ți dau și un exemplu de cum se calculează taxele și impozitele din salariile brute ca să vezi că habar nu ai când ai vorbit cu exemplele tale cu 41,5 % sau 31,5 %...
Din salariul brut sa zicem de 10000 (pentru ca este mai ușor de exemplificat) prima dată se rețin CASS+CAS 35% ÎMPREUNĂ SAU CONCOMITENT ȘI NU ÎN CASCADĂ... APOI DIN CE RĂMÂNE SE SCAD DEDUCERILE ( PENTRU CINE ARE) IAR DIN CE RĂMÂNE SE RETINE 10% IMPOZIT PE ȘALARIU. LA REZULTAT SE ADAUGĂ DEDUCERILE ȘI REZULTA SALARIUL NET...
PENTRU CA ÎN SALARIUL MEDIU BRUT PE ECONOMIE FOLOSIT PENTRU FUNDAMENTAREA BUGETULUI DE ASIGURĂRI SOCIALE NU EXISTA DEDUCERI ATUNCI LA
EX 10000 - 35% (3500) = 6500, 6500 - 10% (650),=5850 LEI NET..
Cel care dădeai tu exemplu ca e rănit veteran și nu plătește impozit atunci ar avea din 10000 brut 6500 net.. Adică un minus de 35% și nu cum spui tu de 31,5 %... 🤣
@Anonim 29.12.2023, 20:05
RăspundețiȘtergereLa : "@Anonim
privind comentariul tău
Aceștia din urmă, din păcate n-au nici o data care sa le permită alegerea in cunoștință de cauză a perioadei pt baza de calcul.
Nici nu vad cine ar putea să-i ajute.
+++++++++++++++++++
Eu cred că ar trebui să+i ajute Art. 28 alin.(1) din Legea 223/2015 din care citez
.....actualizate la data deschiderii drepturilor de pensie...
Deci ar trebui ca baza de calcul să le fie actualizată la data...din 2024 dacă depun dosarul în 2024. Sau la data...din 2025 dacă depun dosarul în 2025.
Adică baza de calcul să fie adaptată la anul în care se pensionează.
Altfel spus , dacă de exemplu un cpt. trecut în rezervă prin 2006 pe la 35 de ani, dacă își va deschide dreptul de pensie pt. limită de vârstă în 2025 , atunci după textul legii ar trebui ca baza de calcul să-i fie actualizată la nivelul anului 2025 ( deci cum este similarul lui activ din 2025 )
Eu așa interpretez.
Dar , poate ne ajută @MA să ne spună dacă e legal raționamentul.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Nu numai in 2025, ci pina la 31.12.28!
Se aleg 6 luni consecutive din ultimii 5 ani, cu soldele actualizate la ultima luna de activitate!
(***La cei care indeplinesc conditiile dupa 01.01.24 se vor folosi automat ultimele 12 luni, actualizate la ultima luna cu inflatia (nu cu soldele reale), tot crescind numarul de "ultime" luni pina la 300!***).
NUMAI CEI IN ACTIVITATE la 31.12.23 care indeplinesc conditiile beneficiaza de prevederile l.282/20123/art.XVI, alin.5)... nu si cei care sint, la 31.12.23, pensionari!
Conform noii modificări a legii 223 salariile nu se mai actualizează la data deschiderii dreptului de pensie conform soldei sau sajsriul ui celui din activitate, spre ex 2025 ci soldele alese în cele 6 luni, 12 sau mai multe se vor actualiza prin indexare cu indicele IPC ( probabil inflația din anii trecuți de la data trecerii în rezervă și până la data deschiderii dreptului de pensie). La fel și pentru cai din activitate care se pensionează dar își aleg sajsriul din urma cu 5 ani...
RăspundețiȘtergereSper sa nu mă înșel, atunci când s-a aplicat legea 119/2010 s-au creat baze de date pt toți militarii din statele de plată,datate anterior datei de 01/01/2011 indiferent de pozitia lor.
RăspundețiȘtergereAceste baze de date s-au trimis la centrele militare.
Cmj și cmz pt cei supuși recalculării pe Lg119/2010 au înaintat datele la CPS pt ceilalți au folosit daca a fost cazul, la întocmirea dosarului de pensionare pt cei care și-au deschis drepturile de pensie ulterior părăsirii sistemului.
Problema este că aceste bruturi chiar daca se mai găsesc la centrele militare, conțin și date care nu intra-n baza de calcul (ex prime, al 13 salariu, etc)
Numai elementele care intra-n BC actuala a legii se vor actualiza cu indicele prețurilor de consum, la data deschiderii drepturilor de pensie, pt cei care își deschid drepturile de pensie după data de 01/01/2024 și au părăsit sistemul fara drept de pensie.
Pt cei care-și aleg o perioada pt BC în intervalul 2011-2023 nu cred că vor fii probleme, pt că structura armatei nu s-a modificat prin desființări de UM.
@Burebista 29.12.2023, 20:51
RăspundețiȘtergereLa : "... La fel și pentru cai din activitate care se pensionează dar își aleg sajsriul din urma cu 5 ani...".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Numai cei in activitate care indeplinesc conditiile pina la 31.12.23 pot sa-si aleaga 6 luni din ultimii 5 ani... Ceilalti, obligatoriu, ultimele 12 luni... in crestere.
La primii actualizarea se face (pe vechi) cu evolutia soldelor la data trecerii in rezerva. La ceilalti cele 12 solde se actualizeaza cu inflatia la data trecerii in rezerva.
Corect!
Ștergere@Anonim 29.12.2023, 21:21
RăspundețiȘtergereLa : "...Problema este că aceste bruturi chiar daca se mai găsesc la centrele militare, conțin și date care nu intra-n baza de calcul (ex prime, al 13 salariu, etc).".
^^^^^^^^^^^^^^^^^
Se vor cere si folosi alte date.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
@Avianyc... Termina dracului cu prostia folosirii acelui calculator de salarii pentru stabilirea pensiilor!
RăspundețiȘtergere@Burebista 30.12.2023, 07:53
RăspundețiȘtergereLa : "Greșit... 7911 reprezinta media soldelor brute.... +13,8% =9003 care ar reprezenta tot media soldelor brute indexate. Pensie ar fi maxim 85% din 9003 adică 7653 la care se adaugă sporul pentru Omm de maxim 20% iar pensia brută pe cupon ajunge la 9183. Pensia în plată 4638 se indexează tot cu 13,8 % și ajunge la 5267. ( această pensie în plată nu e totuna cu pensia netă rezultată după impozitare).".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Cine, unde, cind, cui si despre ce-i vorba???????
Prostia niciodată nu va fi deplină și definitivă.
RăspundețiȘtergereÎntotdeauna va exista loc și de mai multă.
Ea este o stare în afara gradelor de comparație.
PS
Ce s-a întâmplat cu prietenul Leon ? Are cumva sancțiune de a mai scrie ?
@Laurentiu, @Burebista, @Avianyc
RăspundețiȘtergereSe vede treaba ca a "lucra" pe mai multe fronturi (blog, facebook, messenger si vreo 4 adrese de e-mail) poate crea situatii in care se strecoara greseli!
Cam asa mi s-a'ntimplat in 28.12.23!
Din aceste considerente, trebuie facute niste corecturi!
Pe undeva am spus : "𝐴𝑠𝑎 𝑐𝑢𝑚 𝑠'𝑎𝑝𝑙𝑖𝑐𝑎 𝑙𝑒𝑔𝑒𝑎 𝑑𝑒 𝑐𝑎𝑡𝑟𝑒 𝑢𝑛𝑒𝑙𝑒 𝐶𝑃𝑆-𝑢𝑟𝑖 (𝑎𝑑𝑖𝑐𝑎 𝑁𝑈 𝑠'𝑎𝑝𝑙𝑖𝑐𝑎), 𝑑𝑎𝑐𝑎 𝑛𝑢 𝑎𝑝𝑎𝑟 "𝑝𝑖𝑒𝑑𝑖𝑐𝑖 𝑖𝑛 𝑎𝑝𝑙𝑖𝑐𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑖𝑛𝑑𝑒𝑥𝑎𝑟𝑖𝑖 𝑐𝑢 13,8%, 𝑖𝑛 𝑖𝑎𝑛.2024 𝑝𝑒 𝑐𝑢𝑝𝑜𝑛 𝑎𝑟 𝑎𝑝𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑜 𝑝𝑒𝑛𝑠𝑖𝑒 𝑏𝑟𝑢𝑡𝑎 𝑑𝑒 9.159, 𝑠𝑖 𝑜 𝑝𝑒𝑛𝑠𝑖𝑒 𝑛𝑒𝑡𝑎 𝑑𝑒 5.267...
𝐼𝑚𝑝𝑜𝑧𝑖𝑡𝑢𝑙 𝑖𝑛𝑠𝑐𝑟𝑖𝑠 𝑝𝑒 𝑐𝑢𝑝𝑜𝑛 𝑎𝑟 𝑓𝑖 𝑑𝑒 853 (𝑖𝑛 𝑣𝑎𝑟𝑖𝑎𝑛𝑡𝑎 𝑐𝑜𝑟𝑒𝑐𝑡𝑎) 𝑠𝑎𝑢 𝑑𝑒 1.032 (𝑖𝑛 𝑣𝑎𝑟𝑖𝑎𝑛𝑡𝑎 𝑖𝑛𝑐𝑜𝑟𝑒𝑐𝑡𝑎)...
𝑁𝑖𝑐𝑖 𝑢𝑛𝑢𝑙 𝑑𝑖𝑛𝑡𝑟𝑒 𝑎𝑐𝑒𝑠𝑡𝑒 𝑖𝑚𝑝𝑜𝑧𝑖𝑡𝑒 𝑛𝑢 𝑣𝑜𝑟 𝑎𝑓𝑒𝑐𝑡𝑎 𝑖𝑛 𝑣𝑟𝑒𝑢𝑛 𝑓𝑒𝑙 𝑛𝑒𝑡𝑢𝑙 𝑝𝑒𝑛𝑠𝑖𝑒𝑖!".
Textul respectiv va fi citit : "𝐀𝐬𝐚 𝐜𝐮𝐦 𝐬'𝐚𝐩𝐥𝐢𝐜𝐚 𝐥𝐞𝐠𝐞𝐚 𝐝𝐞 𝐜𝐚𝐭𝐫𝐞 𝐮𝐧𝐞𝐥𝐞 𝐂𝐏𝐒-𝐮𝐫𝐢 (𝐚𝐝𝐢𝐜𝐚 𝐍𝐔 𝐬'𝐚𝐩𝐥𝐢𝐜𝐚), 𝐝𝐚𝐜𝐚 𝐧𝐮 𝐚𝐩𝐚𝐫 "𝐩𝐢𝐞𝐝𝐢𝐜𝐢 𝐢𝐧 𝐚𝐩𝐥𝐢𝐜𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐢𝐧𝐝𝐞𝐱𝐚𝐫𝐢𝐢 𝐜𝐮 𝟏𝟑,𝟖%, 𝐢𝐧 𝐢𝐚𝐧.𝟐𝟎𝟐𝟒 𝐩𝐞 𝐜𝐮𝐩𝐨𝐧 𝐚𝐫 𝐚𝐩𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐨 𝐩𝐞𝐧𝐬𝐢𝐞 𝐛𝐫𝐮𝐭𝐚 𝐝𝐞 𝟗.𝟏𝟖𝟒, 𝐬𝐢 𝐨 𝐩𝐞𝐧𝐬𝐢𝐞 𝐧𝐞𝐭𝐚 𝐝𝐞 𝟓.𝟐𝟔𝟕...
𝐈𝐦𝐩𝐨𝐳𝐢𝐭𝐮𝐥 𝐢𝐧𝐬𝐜𝐫𝐢𝐬 𝐩𝐞 𝐜𝐮𝐩𝐨𝐧 𝐚𝐫 𝐟𝐢 𝐝𝐞 𝟖𝟓𝟔 (𝐢𝐧 𝐯𝐚𝐫𝐢𝐚𝐧𝐭𝐚 𝐜𝐨𝐫𝐞𝐜𝐭𝐚) 𝐬𝐚𝐮 𝐝𝐞 𝟏.𝟎𝟑𝟕 (𝐢𝐧 𝐯𝐚𝐫𝐢𝐚𝐧𝐭𝐚 𝐢𝐧𝐜𝐨𝐫𝐞𝐜𝐭𝐚)...
𝐍𝐢𝐜𝐢 𝐮𝐧𝐮𝐥 𝐝𝐢𝐧𝐭𝐫𝐞 𝐚𝐜𝐞𝐬𝐭𝐞 𝐢𝐦𝐩𝐨𝐳𝐢𝐭𝐞 𝐧𝐮 𝐯𝐨𝐫 𝐚𝐟𝐞𝐜𝐭𝐚 𝐢𝐧 𝐯𝐫𝐞𝐮𝐧 𝐟𝐞𝐥 𝐧𝐞𝐭𝐮𝐥 𝐩𝐞𝐧𝐬𝐢𝐞𝐢!
Mulțumesc frumos dragă moșule!
RăspundețiȘtergereTransmit omului noul calcul.
Sănătate maximă s-avem!!!
Pensionat la 31.10.2017
RăspundețiȘtergerePensie brută 5788 lei
Pensie netă 4003 lei
Colegul pensionat la 31.08.2017
Pensie brută 5780 lei
Pensie netă 5402 lei
Este corect ?
@Anonim 30.12.2023, 17:44
RăspundețiȘtergereLa : "Pensionat la 31.10.2017
Pensie brută 5788 lei
Pensie netă 4003 lei
Colegul pensionat la 31.08.2017
Pensie brută 5780 lei
Pensie netă 5402 lei
Este corect ?".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Mai intii nu-i corecta pensia neta din 31.08.17 ... Pensie neta aug.2017 = 5.175.
Mai de-al doilea... Inca de atunci spuneam ca introducerea plafonarii net la net din sep.2017 a fost incorecta pentru cei in cauza... Dar acum sa fim seriosi: stiti despre cineva care s-a pensionat intre sep.2017 si ian 2018???
Dup'aceea maririle de solde au inceput sa "corecteze" situatia, mai ales ca pensiile de dinainte de sep.2017 au înțepenit!
Comentariul era pentru avianic
RăspundețiȘtergereÎn perioada 16 Sept.2017-31 Dec.2017 au fost 350 pensionări.
RăspundețiȘtergereCCR cu OUG 59/2017 rezolva inechitățile.
Vezi avizul Consiliul Legislativ.
Dl Alecu, legea 282/2023 modifica actuala lege a pensiilor militare.
RăspundețiȘtergereCei care se pensionează in perioada 2024-2030 pot sa-si aleaga Nr de luni consecutive din anexa din ultimii 5 ani de activitate pt baza de calcul. Doar cei care se pensionează după 2030 sunt obligați să-și aleagă ultimele luni de activitate prevăzute în anexa, pt baza de calcul.
Citiți va rog introducerea art 28 cu 1.
De ex un militar care se pensionează in mai 2024 poate să-și aleagă oricare 12 luni consecutive din perioada mai 2019-mai 2024 nu este obligat să-și aleagă ultimele 12 luni de activitate.
Aceasta alegere, nu-i simpla, daca vrei să obții o pensie maximă legal posibilă.
Este necesar să cunoști toate bruturile și neturile din ultimii 5 ani de activitate, să le actualizezi la data deschiderii drepturilor de pensie, ceea ce nu prea poți, dar poți să le actualizezi cu ultimul IPC publicat de INS.
Poți folosi o metoda grafica in Excel și anumite calcule de medie aritmetică.
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereDl Alecu, legea 282/2023 modifica legea 223/2015 prin art XIV
RăspundețiȘtergereÎn Monitorul Oficial 950/2023 la art. XIV
9.
"După articolul 28 (nota a legii 223/2015)se introduce un nou articol art "28 cu 1" (nota 28 la puterea 1, pt că nu pot scrie de la tastatura asta exact cum scrie in monitor) cu următorul cuprins.
Pentru pensiile militare de stat stabilite până la data de 1 ianuarie 2030 baza de calcul folosita este ... la alegerea persoanelor prevăzute la art 3 lit a)-c) (nota a legii 223/2015) dintr-un Nr de luni consecutive...din ultimii 5 ani de activitate..."
Dl Alecu, eu va rog doar să prezentați acest nou articol care s-a introdus după art 28 și să-i lăsați pe cititorii de pe acest blog, să tragă singuri concluziile.
Un An Nou 2024 mai bun, cu multă sănătate, bucurii și împliniri alături de cei dragi să ai dragă moșule!
RăspundețiȘtergereLa mulți ani cu sănătate și tot ce își doresc, tuturor camarazilor!
Așa să ne ajute Bunul Dumnezeu!
Foarte interesante toate comentariile legate de pensiile militarilor! La mulți ani!
RăspundețiȘtergereLa Multi Ani !
RăspundețiȘtergereMulta sănătate și fericire și mai ales sa nu fiți obligați să vă adresați instanțelor de judecată, pt obținerea drepturilor legale, de pensie militara de stat.
Incepe sa vina preotul cu crucea și apă sfințită.
RăspundețiȘtergereÎn fiecare an ii puneam un ban pe masa, banii făcuți de preot la Bobotează, pt domnia sa sunt NEIMPOZABILI.
Numa întreb, daca vine preotul înainte de 1 ianuarie 2024 să-l omenesc cu aceeași sumă ca anul trecut, când a venit pe 2 ianuarie 2023 ?
Dar dacă vine după 1 ianuarie 2024 ?
Nu pot să-i indexez suma cu 13,8% pt că mie-mi supraimpoziteaza pensia militara !
Dacă mă poate îndruma cineva, cât să-i dau in plus, care-i moda in marile garnizoane de pensionari militari ?
Părerile diferite privind supraimpozitarea, vor crea și nemulțumiri în rândurile pensionarilor militari referitor la netul pensiei.
RăspundețiȘtergerePt impozitarea și indexarea pensiilor, nu se emit decizii de pensie, prin urmare, nu este cazul sesizării Comisiei de contestații.
Dar sunt mai multe posibilități de acțiune.
Prima care as folosi-o eu se bazează pe art.65 din legea 223/2015, posibilitatea emiterii unor decizii de revizuire, la solicitarea beneficiarului pensiei militare.
La mulți ani și multă sănătate tuturor pensionarilor militari cât și celor dragi lor!
RăspundețiȘtergereAnul nou sa va aducă numai bucurii! 🍾🥂
Doamne ajută-ne!
ȘtergereLa mulți ani!!!
Solicitarea de revizuire a pensiei militare se poate face NUMAI DACĂ ÎN DECIZIA DE PENSIE NU AU FOST CUPRINSE DREPTURI SALARIALE DIN CELE 6 LUNI ALESE PRECUM ȘI ANI DE VECHIME ÎN MUNCĂ CARE NU AU FOST CUPRINȘI ÎN ACEEAȘI DECIZIE. IMPOZITAREA SIMPLA SAU DIFERENȚIATĂ NU ESTE UN MOTIV DE REVIZUIRE.
RăspundețiȘtergereAm verificat contul meu online de la CPS MAI și încă nu apare pensia pentru ianuarie 2024. Probabil din cauza ca nu am cerut sa primesc în cont sau pe mail talonul electronic de pensie.
RăspundețiȘtergereDl Burebista, art 65 din legea 223/2015 numa dacă-l citiți, veți constata că n-are legătură cu decizia de pensie. Pt ce spuneți dumneavoastră se face contestație la dezia de pensionare la comisia de contestații, în termen legal.
RăspundețiȘtergereDeciziile de revizuire se emit daca se sesizează oricând, directorul CPS sau daca pensionarul face o cerere oricând, adresată directorului CPS și se referă la anumite nereguli care se constată în stabilirea și/sau plata pensiilor.
De ex nerespectarea codului fiscal privind impozitarea, are ca rezultat stabilirea eronată a pensiei nete , evident și plata acesteia și este un motiv suficient pt o cerere de revizuire.
Aceasta cerere are și rolul de cerere prealabila, daca vrei sa faci și pasul următor în civil sau penal.
@Mos Alecu, iar l-ai supărat pe Mateiaș, dacă și-a retras ultimul articol publicat pe blogul In cuiul catarii !
RăspundețiȘtergereDle ALECU CUM RAMANE CU IMPOZITAREA AIA DUPA INDEXARE ....DECI REVIN LA 5150 BRUT?
RăspundețiȘtergere@Anonim 02.01.2024, 09:30
RăspundețiȘtergereLa : "@Mos Alecu, iar l-ai supărat pe Mateiaș, dacă și-a retras ultimul articol publicat pe blogul In cuiul catarii !".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Așa-i băieții specialiști în clămpăneală avocățelăreascăa!
Isi insusesc de pe net, cu catel cu purcel, ce-i frumos colorat, si cind le spui ca sustin prostia altora, se dau cu c.uru de pamint ca-i munculita lor!
&&&&&&&&&&&&&&
Preda Gh. a publicat (pe la'nceputul lui nov.2023) acel tabel... cu salariile medii gresite, si "aplicind" varianta a doua de impozitare: impartirea pensiei in acele "parti" si scaderea sumei de 2.000 numai din prima parte. I-am atras atentia, a inteles despre ce-i vorba, a refacut si publicat noi tabele, stergind de peste tot vechile tabele!
Avocatelul cătăresc sustinind ca-i munca lui furata de Preda, dar fara sa poata dovedi unde a publicat-o el, avocatelul!
Posibil ca Preda sa fi aflat despre nazbitie, i-o fi aratat obrazul avocatelului... s'asa s-a sters articolul!
@Brenda 02.01.2024, 11:05
RăspundețiȘtergereLa : "Dle ALECU CUM RAMANE CU IMPOZITAREA AIA DUPA INDEXARE ....DECI REVIN LA 5150 BRUT?".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
De ce, si de unde provine nedumerirea???
A vrut sa spuna ca acel calcul cu impozitul este corect acum 5150 brut in decembrie cat poate fi acim netul in ianuarir ,cred ca ăsta este motivul intrebarii
ȘtergereAcum puteți da spuneți dacă se calculează corect pensia mea brut 5150, că nu erați sigur deci cât va fi netul in Ian 2024. Mulțumesc
ȘtergereCPS este obligată să-mi trimită talonul lunar cu drepturile de pensie prin posta.
RăspundețiȘtergerePt asta are cheltuieli.
Eu sunt de acord ca sa le reduc aceste cheltuieli, dar, beneficiile să fie 50% pt mine și 50% pt CPS.
Eu voi accepta transmiterea electronică, doar daca CPS îmi scade din impozitul progresiv, o sumă egală cu 50% din cheltuielile legate de respectarea prevederilor legale, pt transmiterea prin posta, pt mine a talonului de pensie.
Io zic că CPS are de câștigat.
Ce părere aveți domnilor pensionari militari, de afacere, afacere avantajoasa pt toți ?
👏La mulți ani!
RăspundețiȘtergereDl Anonim de azi de la ora 17:15
RăspundețiȘtergereIo n-am nevoie de banii CPS, ca pensie militara de stat, nu pot să renunț la ei, pt că legea nu-mi permite.
Io am propus o afacere, în care ambele părți au de câștigat.
Să știți că am un Nr de ani de pensie militara de stat care se scrie cu 2 cifre, dar niciodată n-am folosit talonul de pensie și nici tichetele subvenționate de călătorie.
@Anonim 02.01.2024, 15:51
RăspundețiȘtergereLa : "CPS este obligată să-mi trimită talonul lunar cu drepturile de pensie prin posta.
Pt asta are cheltuieli.
Eu sunt de acord ca sa le reduc aceste cheltuieli, dar, beneficiile să fie 50% pt mine și 50% pt CPS.
Eu voi accepta transmiterea electronică, doar daca CPS îmi scade din impozitul progresiv, o sumă egală cu 50% din cheltuielile legate de respectarea prevederilor legale, pt transmiterea prin posta, pt mine a talonului de pensie.
Io zic că CPS are de câștigat.
Ce părere aveți domnilor pensionari militari, de afacere, afacere avantajoasa pt toți ?".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
O idee emisa de o minte odihnita, numai buna sa'nflacareze alte minți șubrede!
Ezact ca indemnurile "la trebonal, birjar!".
Primirea, de catre impricinat, a 50% din cheltuielile facute de CPS cu trimiterea banilor si cuponului prin posta, nu acopera nici macar "ciubucul" lasat de impricinatul multumit postasului! Nemaivorbind de "deranjul" obligativitatii asteptarii nedeterminate, "la domițil" , a postasului!
Prin trimiterea banilor in conturi bancare (si a cupoanelor in "net") CPS-urile deja economisesc cu mult peste 50% din cheltuieli... de ce-ar mai cere/accepta, contracost, "bunavointa" impricinatilor??? Impricinati care sint multumiti (fara alta rasplata) de respectarea ritmicitatii si rapiditatea primirii banilor!!!
O exprimare, nefericita, Dl Alecu.
RăspundețiȘtergereDoar talonul de pensie prin posta, nu și pensia.
Pensia primită in cont bancar.
Io zic că ,tipărirea unui talon și expedierea lui prin posta, necesita o cheltuială a CPS de 2 euro.
Dacă nu câștig eu un euro , lunar și CPS la fel, nu-i afacere și nu voi accepta sa trec la talon in format electronic pt că n-am nimic de câștigat.
..O copie "xerox" color a unui Cupon de Pensie, în Timișoara, la un centru public de..copiatoare .. costa cam ..1( un) leu..= ..anul tocmai trecut, ..expediția prin Poșta Română..costa cam 3-4 lei, iar.."manopera"..de expediere..=habar n-am cât era prețul..!? ("ca să mai facem..haz de necaz "..❗)
ȘtergereDle Alecu va voi ruga să îmi refaceți calculul deoarece spuneați că dacă se va aplica corect acea impozitare la pensia mea brut 5150 la Sf lui decembrie cât va fi netul in Ian 2024 deci acum aveți acel ,,corect,,
RăspundețiȘtergere@Brenda 03.01.2024, 19:04
RăspundețiȘtergereLa : "Dle Alecu va voi ruga să îmi refaceți calculul deoarece spuneați că dacă se va aplica corect acea impozitare la pensia mea brut 5150 la Sf lui decembrie cât va fi netul in Ian 2024 deci acum aveți acel ,,corect,,".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Repet:
Pensie bruta
- in dec.2023 - 5.150
- in ian.2024 (daca n'apare vreo piedica) - 5.861
Pensie neta in ian.2024
- daca s'aplica corect legea - 5.475
- daca s'aplica incorect legea - 5.403
Ce înseamnă daca se apliva corect?
Ștergere@Mirelaperianu 04.01.2024, 09:32
RăspundețiȘtergereCe înseamnă daca se apliva corect?
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Adica se imparte in acele "parti" (pina la sal.med.NET; intre sal. med. NET si sal med. BRUT; peste sal.med.BRUT) numai ce ramine din pensie dupa ce se scad cei 2.000 neimpozabili.
Incorect inseamna sa se imparta in acele "parti" toata pensia, urmind ca cei 2.000 neimpozabili sa se scada din "partea" I-a (cea cu impozit de 10%)... asta insemnind ca la pensii peste vreo 4.450 netul sa fie mai mic; iar la pensiile peste vreo 9.550 netul sa fie mai mic cu 200 lei.
Eu cred ca va fi aplicată varianta 2, cea mai nefavorabila... Pentru ca în art i) scrie ca pentru partea mai mică din pensie decât salariul mediu net pe economie se aplică 10% după ca a fost dedusa partea de 2000 lei...
RăspundețiȘtergerePentru venitul lunar din pensii care are doar componentă necontributivă, din care se deduce plafonul de venit neimpozabil lunar de 2.000 de lei, se aplică progresiv următoarele cote de impunere:
i) 10%, pentru partea mai mică decât nivelul câştigului salarial mediu net sau egală cu acesta;
ii) 15 %, pentru partea cuprinsă între nivelul câştigului salarial mediu net şi nivelul câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat;
iii) 20%, pentru partea ce depăşeşte nivelul câştigului salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat.
Spun asta și din cauza ca atunci când s au oprit bani pentru CASS 10% pe ce depășea 4000 lei din pensie nu a fost eliminata deducerea de 2000 și apoi s a luat restul din pensia brută de la zero și pana la 4000 nu s a plătit nimic iar după 4000 10%.. Atunci pe ceea ce a depășit 4000 din pensia brută cu tot cu deducere s a plătit 10%...
RăspundețiȘtergere@Burebista 04.01.2024, 10:13
RăspundețiȘtergereLa : "Spun asta și din cauza ca atunci când s au oprit bani pentru CASS 10% pe ce depășea 4000 lei din pensie nu a fost eliminata deducerea de 2000 și apoi s a luat restul din pensia brută de la zero și pana la 4000 nu s a plătit nimic iar după 4000 10%.. Atunci pe ceea ce a depășit 4000 din pensia brută cu tot cu deducere s a plătit 10%...".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
CASS-u'i una, iar impozitu-i alta!
CASS-u'i neimpozabil, se calculeaza din brut... Impozitu' se calculeaza dupa ce se "deduce" CASS-u' si cei 2.000!
@Burebista 04.01.2024, 10:06
RăspundețiȘtergereLa : "Eu cred ca va fi aplicată varianta 2, cea mai nefavorabila... Pentru ca în art i) scrie ca pentru partea mai mică din pensie decât salariul mediu net pe economie se aplică 10% după ca a fost dedusa partea de 2000 lei...".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Ia mai ceteste'odata:
"Pentru venitul lunar din pensii care are doar componentă necontributivă, din care se deduce plafonul de venit neimpozabil lunar de 2.000 de lei, se aplică progresiv următoarele cote de impunere:...".
Carui venit care are doar ... i se aplica progresiv...?
Venitului lunar din care se deduce plafonul de venit neimpozabil lunar de 2.000!!!
Asa o fi... Numai ca art asta este interpretabil....
RăspundețiȘtergerei) 10%, pentru partea mai mică decât nivelul câştigului salarial mediu net sau egală cu acesta;
PARTEA MAI MICĂ DECÂT NIVELUL CÂŞTIGULUI SALARIAL MEDIU NET SAU EGALĂ CU ACESTA...
ASTA POATE FI INTERPRETAT CA PARTEA DE LA SALARIUL MEDIU NET PÂNĂ LA PRAGUL DE 2000 NEIMPOZABIL SE IMPOZITEAZĂ CU 10 %... Față de deducerile care se acorda salariaților pentru diferite situații ( copii sau persoane în întreținere etc, etc) cei 2000 de la pensii practic nu sunt o deducere aplicata pentru ceva anume ci pur și simplu nu se impozitează. Este un prag practic de unde începe impozitarea fără a fi însă eliminat fin totalul brut al pensiei.
Vom vedea pe 9,10 sau când intra primele pensii pe card sau în cont, pentru ca atunci apar și pe contul online chiar dacă nu vezi talonul de pensie, vezi brutul, impozit, retinerea oug 59 și restul de plată..
@Burebista 04.01.2024, 18:13
RăspundețiȘtergereLa : "Asa o fi... Numai ca art asta este interpretabil....
i) 10%, pentru partea mai mică decât nivelul câştigului salarial mediu net sau egală cu acesta;...".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Si eu care credeam ca ti-a trecut!...
Citeste, dracului, si precizarea : "c) pentru venitul lunar din pensii... din care se deduce plafonul de venit neimpozabil lunar de 2.000 de lei, se aplică progresiv următoarele cote de impunere:".
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
La : "...Față de deducerile care se acorda salariaților pentru diferite situații ( copii sau persoane în întreținere etc, etc) cei 2000 de la pensii practic nu sunt o deducere aplicata pentru ceva anume ci pur și simplu nu se impozitează. Este un prag practic de unde începe impozitarea fără a fi însă eliminat fin totalul brut al pensiei".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Biiguieli de justificat neitelegerea textului legii!
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
La : "Vom vedea pe 9,10 sau când intra primele pensii pe card sau în cont, pentru ca atunci apar și pe contul online chiar dacă nu vezi talonul de pensie, vezi brutul, impozit, retinerea oug 59 și restul de plată..".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Iar crezi ca voi sinteti buricu' pamintului, si ca_cum se face la voi e lege!...
Pe contul personal de la CPS/MApN impricinatul vede chiar cuponul de pensie!
Cuponul de pensie îl poți vedea în contul personal, NUMAI DACĂ RENUNTI LA CUPONUL FIZIC PRIMIT PRIN POȘTĂ ȘI OPTEZI PENTRU TALONUL ELECTRONIC DE PENSIE TRIMIS ÎN CONTUL PERSONAL SAU PE MAIL...
ȘtergerePANA LA MODIFICARE LEGII CU TALOANELE ELECTRONICE, DEȘI PRIMEAM TALONUL PRIN POSTA PUTEAM VIZUALIZA ȘI DESCARCA ȘI TALONUL ELECTRONIC DIN CONTUL PERSONAL... AU ELIMINAT ACEASTA POSIBILITATE TOCMAI PENTRU A TE FACE SA RENUNTI LA TALONUL FIZIC...
Ca urmare a ultimei modificări a Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, vă informăm cu privire la noutățile ce privesc transmiterea taloanelor de pensie:
Ștergere– talonul de pensie poate fi transmis pensionarilor militari, la solicitarea acestora, pe adresa de e-mail sau în contul online deschis pe site-ul Casei de pensii;
– talonul de pensie va putea fi transmis lunar la adresa de domiciliu sau la adresa de reședință conform cererii pensionarilor, cerere la care se vor anexa copii după documentele care atestă domiciliul sau reședința, potrivit prevederilor în vigoare (art. 28, 30 și 31 din Ordonanța de Urgență nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români).
Pentru pensionarii militari care au optat pentru plata pensiei în cont curent sau cont de card, în urma exprimării opțiunii, primesc talonul de pensie doar electronic.
Pensionarii militari care primesc drepturile de pensie prin intermediul Companiei Naționale Poșta Română nu pot opta pentru transmiterea talonului de pensie electronic.
Precizăm că talonul de pensie transmis în format electronic este un document valid acceptat de toate instituțiile și autoritățile publice, producând efecte juridice identice cu talonul de pensie transmis în format letric.
Pentru transmiterea taloanelor doar în format electronic este necesar să fie completată o cerere, avându-se în vedere modelul: Click aici pentru model
Burebistule, precizeaza pentru cei care nu stiu ca tu esti enorias al CPS/MAI...
RăspundețiȘtergereCele prezentate de tine sint "noutati" (pentru voi) aplicate si la voi!
Pin'la acele noutati, la voi s-a actionat (cu acel cont personal al impricinatului la CPS/MAI) fara sa fi avut "acoperire" legala... inca nu aparusera modificarile la l.223/2015 cu "cuponul electronic"!
Animimul care cugetă... Tu chiar crezi ca cri care scriu pe aici, pe alte bloguri sau pe Facebook, au avut vreodată în activitate putere de decizie pentru a influenta pozitiv sau negativ legile pensiilor militare??? Nu au avut. Cei care au avut decizia în mana lor, indiferent de legea pensiilor militare din ultimii 25 de ani și au aranjat cumva ploile ca să iasă în avantaj, ori la pensii babane ori la funcții înalte în administrația centrală sau locală sau prim parlament... L ai văzut vreodată pe Dobritoiu sa se plângă la TV ca are pensie militară mai mica decât Ciucă??? Sau pe alți foști șefi de SMG?? La fel este și în celelalte structuri SNAOPSN.. Cappii di tutti cappii de la orice structura își aranjează ploile pentru funcțiile de după pensionare încă de când sunt în activitate...
RăspundețiȘtergereRestul e poveste!