Faceți căutări pe acest blog

Anunt moderare comentarii

Pentru corespondenta personala dolhasca9@gmail.com De semnalat trimiterea printr-un comentariu pe blog

21 septembrie 2023

Încurcate's căile Domnului...

 CCR a amînat, iarasi, data/termenul de pronuntare a deciziei pentru dosarele pe chestia cu neconstitutionalitatea oug 59/2017...

Pentru cel putin un caz data de pronuntare este aminata pina la 27.09.23, iar pentru toate celelalte pina la 05.10.23.

In cele aminate pentru 27.09.23 se cere declararea neconstitutionalitatii intregului art. VII din oug 59/2017.
In cele aminate pentru 05.10.25 se cere declararea neconstitutionalitatii numai a pct.3 din art.VII/0ug 59/2017.

Oug 59/2017 prevedea;
- la pct.1 – definirea soldei si a pensiei nete
- la pct.2 – se defineste “actualizarea cu rata inflatiei” (in locul “indexarii cau rata inflatiei”)
- la pct.3 – se elimina actualizarea pensiilor cu evolutia soldelor celor in activitate si se introduce “limitarea net la net”

In concluzie: se continua negocierile pe tema gradului de afectare a pensiilor de serviciu ale magistratilor de catre presupusa viitoare lege cu micsorarea “pensiilor speciale” (Plx 244/2023, L4/2023)!

 

139 de comentarii:

  1. Cu ceva timp in urma, cineva(nu spun cine, persoana importanta !) a fost primul care a intuit "jocul" dintre CCR si Guvern&Parlament pe tema OuG 59:
    "Lupta” actuala dintre guvern si CCR (prin amînarea pronuntarii deciziei CCR la acele cauze privind neconstitutionalitatea art.VII/oug.59/2017) nu-i decit o hîrjoneală de genul “mai dai tu, mai las eu” pentru maxima optimizare a “cistigului"..!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Adică cum mă' Dorule,nu ne mai dă niica?Nu se poate așa ceva!

    RăspundețiȘtergere
  3. Pai, ministrul Bolos, spunea zilele trecute ca pana la 15 octombrie trebuie sa vedem legea publicata in MO !

    RăspundețiȘtergere
  4. Da, exista un joc de glezne între CCR și Parlament+Guvern, un joc de etapa intermediară, pt un joc amânat datorita "cupelor europene". Nimic mai mult .
    În schimb este o problema mult mai complicată, care dă fiori politicului.
    Asigurarea forței de muncă pt SNAp, în special MApN.
    Nu mai sunt români prosti să-și vândă voluntar forța de muncă pt nimic, având în vedere obligațiile și privațiunile serviciului militar.
    Sunt doua variante, una ca politicul sa-i respecte pe militari (salarizare + drepturi de pensie)
    Sau să-și sacrifice copii in serviciul militar obligatoriu și apărarea României de către întregul popor.
    Alte variante nu sunt.

    RăspundețiȘtergere
  5. Să le transmitem guvernanților că s a scumpit kilu de proști,să le vină mintea la cap că ei au distrus sistemul!

    RăspundețiȘtergere
  6. Zice d-ul Ciuca:
    "Liderul PNL a mai spus că „din 2020, de când suntem la guvernare, ne-am dovedit angajamentul prin fapte concrete: pensiile au fost mărite de TREI ori, cu o creştere totală de 41%, majorând punctul de pensie de la 1.265 de lei la 1.785 de lei”.
    Pai domnule Ciuca, la guvernare sunteti de PATRU ani si PNL a uitat sa majoreze pensiile in anul 2021 pe timpul lui Câțu!
    Rușinica d-le General..! !

    RăspundețiȘtergere
  7. @Akord, realiatea din Romania bate legislatia !
    Va aduc aminte ca "n" proiecte au fost adoptate/legiferate dupa cateva zile de stat in transparenta, iar altele au fost demult uitate !
    Dar nu este cazul in speța noastra: Pl x nr 244/2023(CD) /L4/2023 (Senat) revine in Parlament pentru a pune de acord observatiile CCR , dar si cerintele BM si CE !
    Saptamana viitoare este posibil sa vedem noile modificari la comisiile Senatului !!

    RăspundețiȘtergere
  8. https://www.stiripesurse.ro/inca-se-asteapta-legea-pensiilor-speciale-comisia-europeana-a-pus-cateva-conditii_3077973.html

    RăspundețiȘtergere
  9. Cumva in afara de rind...

    Daca actualul fost patron o mai dadea cotita pe dupa cires, actualul actual patron o da de'a dreptu' : "Trăiască și înflorească Contributivitatea, Actualizarea și Recalcularea cu luarea în calcul a întregii activițăți militare!".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aveți informații că vor trece pensiile militare pe contribtivttste?? Deja sânt trecute ,, ,multi au rămas cu ea in plată.deci??

      Ștergere
  10. @Brenda 24.09.2023, 09:49
    La : "Aveți informații că vor trece pensiile militare pe contribtivttste?? Deja sânt trecute ,, ,multi au rămas cu ea in plată.deci??".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Asa, ca chestie: multi ati ramas cu ea in gura! Cu gîndireala păsăricească... nu va ginditi la altaceva!

    L.223/2015:
    Articolul 111
    În situația în care se constată diferențe între cuantumul pensiilor stabilit potrivit prevederilor art. 109 sau 110 (***cele doua artticole cu recalcularea pensiilor anterioare l.223/2015***) și cuantumul pensiilor aflate în plată, se păstrează în plată cuantumul avantajos beneficiarului.

    Adica a ramas in plata CUANTUMUL stabilit in sistem contributionist! Nu a ramas in plata PENSIA contributionista!
    Incepind cu 01.01.16 toata lumea are pensii militare de stat stabilite conform prevederilor l.223/2015! Niminea nu mai are pensii contributioniste!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu ați înțeles, îmi pare rău , știu asta, dar am întrebat dacă vor da ne treacă la civili, atunci multi au punctele pe toată perioada lucrată

      Ștergere
  11. Mosule,nu o mai da cotita.
    Sistem, nesistem, e clar ca jumătate din pensiile militare sunt CONTRIBUTIONISTE.
    Atunci de ce se spune ca pensiile militare sunt SPECIALE?
    Care este chichirezul sa ai o pensie "speciala" când cea publica ar fi mai mare?
    Cine pe cine păcălește?

    RăspundețiȘtergere
  12. @Anonim 24.09.2023, 11:39
    La : "Mosule,nu o mai da cotita.
    Sistem, nesistem, e clar ca jumătate din pensiile militare sunt CONTRIBUTIONISTE.
    Atunci de ce se spune ca pensiile militare sunt SPECIALE?
    Care este chichirezul sa ai o pensie "speciala" când cea publica ar fi mai mare?
    Cine pe cine păcălește?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Spusele acestea confirma cu virf si'ndesat ca "Proștii mor, însă prostia e nemuritoare!".

    Nu-s jumatate!
    Si 100% dintre alea care sint nu's pentru militarie... sint prin amestecarea (cu'acelasi sistem de calcul) a perioadelor de militarie cu j'de ani de civilie, si prin mionarirea datelor de calcul de catre gopristi!

    Naucilor, ati auzit din 2016 de vreo pensie pentru militarie care sa fi fost mai mare pe contributeala decit cea pe procent din ultimele venituri???

    RăspundețiȘtergere
  13. @Brenda 24.09.2023, 13:37
    La : "Nu ați înțeles, îmi pare rău , știu asta, dar am întrebat dacă vor da ne treacă la civili, atunci multi au punctele pe toată perioada lucrată".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Cine garanteaza ca s-ar aplica l.127/2019 (***aia cu total puncte anuale inmultit cu un prezumptiv VPR***)???


    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri

    1. Desi trebuia sa se aplice incepand cu 1 septembrie 2021, termenul a fost amanat pentru 1 septembrie 2023, potrivit OUG 8/2021. Dar va intra in vigoare la 1 ianuarie 2024 conform OuG.nr 168/2022 , binenteles cu modificarile cerute de BM si CE...!!

      Ștergere
  14. @Leon 24.09.2023, 15:10
    La : "Desi trebuia sa se aplice incepand cu 1 septembrie 2021, termenul a fost amanat pentru 1 septembrie 2023, potrivit OUG 8/2021. Dar va intra in vigoare la 1 ianuarie 2024 conform OuG.nr 168/2022 , binenteles cu modificarile cerute de BM si CE...!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Cine garanteaza ca "binenteles cu modificarile cerute de BM si CE...!!" nu va fi o alta oug 168/2022???
    Cine garanteaza ca, "binenteles cu modificarile cerute de BM si CE...!!", nu va fi o alta lege a pensiilor publice despre care se tot vorbeste??? Nouă lege a pensilor publice care va cuprinde dracu stie ce...

    RăspundețiȘtergere
  15. Cred ca cei mai îngrijorați sunt cei care nu au muncit prea mult nici pt.SNAp, nici în civile înainte și după pensionare.

    RăspundețiȘtergere
  16. CITAT din TOPIC:

    " OUG. 59/2017 prevedea;

    - la pct.1 – definirea soldei si a pensiei nete

    - la pct.2 – se defineste ❓“actualizarea❓cu rata inflatiei” (in locul ❗“indexarii❗cau rata inflatiei”)

    - la pct.3 – se elimina actualizarea pensiilor cu evolutia soldelor celor in activitate si se introduce “limitarea net la net”❓

    In concluzie: se continua negocierile pe tema gradului de afectare a pensiilor de serviciu ale magistratilor de catre presupusa viitoare lege cu micsorarea “pensiilor speciale” (Plx 244/2023, L4/2023)! "

    Încheiat CITATUL,

    ● COMENTARIU:

    1. CCR-ul e "structura" STATALĂ care .."bate în cuie..",fără drept de apel , ..ORICE.."vrea".. legal sau ilegal, constituțional sau NU(❗),..decidenții ..A ORICE= în țara noastră = ROMÂNIA !

    2..."decidenții"..vieților noastre, DELIBERAT "confundă" termeni economico -financiari esențiali (cei dintre semnele roșii din CITAT) și cu înțelesuri /sensuri care nu se "suprapun", termeni care nu sunt..sinonimi.., cu scopul simplu, vădit și..perfid: = de a a nu plăti "datoriile" la care "s-au angajat".. prin emiterea unor legi..organice= referitoare la drepturi fundamentale constituționale, etc..!

    RăspundețiȘtergere
  17. Haidi, bre!
    Iar ai trecut la "GOD IS BUSSY. CAN I HELP YOU?"???

    RăspundețiȘtergere
  18. Interesant articol:
    https://www.g4media.ro/mapn-numarul-total-de-intrari-in-sistem-in-acest-an-a-depasit-numarul-iesirilor-printre-cauzele-parasirii-sistemului-militar-se-numara-temerea-privind-posibilitatea-modificarii-cadrului-legislativ-l.html

    RăspundețiȘtergere
  19. In afara de rind...

    Traiasca si'nfloreasca avocățelăreala!

    Dupa marile si rasunatoarelor (in)succesuri obtinute de actualul fost apropitar, se prefigureaza constituirea unui grup de mari specialisti in bătut cîmpii în găsirea de chichițe avocățelărești numai bune pentru ametirea populimii credule si nepricepute in "limbistica" avocățelărească...Gomoșenia "limbisticii" creaza iluzia unei inalte cunoasteri a legilor, iluzie numai buna pentru cresterea numarului de apelanti la serviciile limbistilor, si la invirtirea cu spor a contorului aducator de alimentarea cardului apropitarului!

    RăspundețiȘtergere
  20. @Leon 25.09.2023, 15:00
    La : "Interesant articol:....".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    In articol se zice ca : "...În perioada ianuarie-august, numărul total de intrări în sistem a depăşit numărul ieşirilor,...".

    Io cre'ca baietii de la ziar n-au citit bine textul transmis de MApN... care, probabil ca era "În perioada ianuarie-august, numărul total de intrări în sistem a FOST depăşit DE numărul ieşirilor, ...".
    Aiasta pen'ca in dec.2022 MApN avea 73.410 posturi ocupate, iar in iul.2023 avea 70.743! (***in dec.2019 avea 72.704***)

    https://mfinante.gov.ro/ro/domenii/bugetul-de-stat/numar-salariati-bugetari (pen' celelalte luni cautati in arhiva daca n-ati fost prevazatori sa le salvati/depozitati la timp)!

    RăspundețiȘtergere
  21. Mincinoșiiiiiiiii.......mincinosiiiiii.....
    Totu-i bine și frumos.

    RăspundețiȘtergere
  22. @Mos Alecu, este o mica/mare diferenta intre cele 2 comunicate; la MF sunt prezentate posturile ocupate la MApN unde intra si Personalul Civil, iar comunicatul MApN se refera numai la militari !
    Diferenta poate fi data, de exemplu, de iesirea la pensie a civililor pentru a prinde in calculul PMA a Indic.de corectie de 41% ( cunoscand faptul ca in noua lege dispare acest IC)..!

    RăspundețiȘtergere
  23. @Leon 25.09.2023, 16:09
    La : "@Mos Alecu, este o mica/mare diferenta intre cele 2 comunicate; la MF sunt prezentate posturile ocupate la MApN unde intra si Personalul Civil, iar comunicatul MApN se refera numai la militari !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Oooooffff, of, of!...

    Iar treb'e sa recunosc ca am gresit!
    Am gresit avind prostul obicei, foarte prostul obicei, de a ceti inainte de a vorbi...

    Cetind am gasit in articolul prezentat: "„În perioada ianuarie-august, numărul total de intrari în sistem a depăşit numărul ieşirilor, după cum urmează: AU FOST INCADRATE aproximativ 3.800 de funcţii (DINTRE CARE ...600 PERSONAL CIVIL CONTRACTUAL). ...; AU IESIT din sistem aproximativ 3.600 de persoane (DINTRE CARE ...500 PERSONAL CIVIL CONTRACTUAL)”, se precizează în comunicat."
    https://www.g4media.ro/mapn-numarul-total-de-intrari-in-sistem-in-acest-an-a-depasit-numarul-iesirilor-printre-cauzele-parasirii-sistemului-militar-se-numara-temerea-privind-posibilitatea-modificarii-cadrului-legislativ-l.html

    RăspundețiȘtergere
  24. @Mos Alecu, de ceva timp Samsungul meu refuza sa mai "ceteasca" linkurile !
    Si de la postare pana la...replica urmatoare, unele idei se mai pierd pe drum ( cam la fel cum se pierde continuitatea scrisului pe acest blog !)..!!

    RăspundețiȘtergere
  25. Pentru cine doreste si are timp poate citi Pl 546/26.09.2023, privind masurile fiscal bugetare, marca Ciolacu:
    https://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?cam=2&idp=21158

    RăspundețiȘtergere
  26. Până acum, modificările legislative ce privesc drepturile militarilor, activi și-n rezervă nu-s corelate cu misiunile acestora și atribuțiile functionale.
    Așa s-a întâmplat și pe vremea lui Ceaușescu, în ultimii ani de domnie.
    Ce se va întâmpla, nu trebuie sa fii prea deștept sa pricepi.
    Istoria-i ciclică !!!

    RăspundețiȘtergere
  27. "Metodologia nr. 2 pentru calculul pensiilor.
    Propunem formula de calcul din Legea nr. 127/2019.
    Formula de calcul: VPR x numărul de puncte realizate
    VPR=VPP : 25
    VPR face legătura dintre parametrii formulei de calcul prevazuți în legea 263/2010, şi aici vorbim de valoarea punctului de pensie şi media stagiilor de cotizare utilizată în calcului drepturilor de pensie pentru toate categoriile de beneficiari de-a lungul celor 57 de ani de sistem de pensii.
    Numărul total de puncte realizate = însumarea punctajelor anuale
    Stagiul de cotizare de 25 de ani din cadrul formulei de calcul al VPR nu este un stagiu folosit la calcului dreptului de pensie, ci la calculul VPR.
    La data intrării în vigoare a legii, valoarea indicatorului de calcul al pensiei va fi de 71 de lei.
    Mecanismul de indexare va fi anual, în luna martie a fiecărui an, şi va avea în vedere majorarea cu rata medie anuală a inflaţiei din anul precedent (în luna martie a fiecărui an, deoarece atunci este cunoscută valoarea reală a inflaţiei din anul precedent)"(Antena 3).
    Se pare ca aceasta Varianta va intra in vigoare la 01.01.2024 !

    RăspundețiȘtergere
  28. @Leon 27.09.2023, 08:24
    La : ""Metodologia nr. 2 pentru calculul pensiilor.
    Propunem formula de calcul din Legea nr. 127/2019...........(Antena 3)"
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Cine sint acei care "propunem"???

    (***Cum dracu vor respecta decidentii ordinul mUE... si si'al FMI... ca pensile - TOATE - sa scada??? Cum dracu sa scada cind in loc de impartirea la 35, sau 32-33 la femei, se va face impartinea NUMAI la 25????***)

    Șiiii... haidi, dom'le, ajungem sa ne luam dupa scremerile fătucilor si pițifelinicilor din mass-media??? Sau dupa argumentatiile "specialistilor" de-aceeasi calitate pe care si-i aleg fătucile si pițifelnicii??? De calitatea acestora nu v-a convins, cu virf si'ndesat, generalul care folosea drept argumente imagini animate dintr-un joc pe calculator???

    RăspundețiȘtergere
  29. https://www.antena3.ro/emisiuni/sinteza-zilei/document-exclusiv-noua-formula-de-calcul-pensii-romani-687077.html

    RăspundețiȘtergere
  30. @VICTOR 27.09.2023, 10:13
    La : " https://www.antena3.ro/emisiuni/sinteza-zilei/document-exclusiv-noua-formula-de-calcul-pensii-romani-687077.html "
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Bla-bla-blauri de ministru labaral care nu stie ce spune. da' a primit ordin sa spuna!
    Spuneti-i ca l.127 este din 2019 nu din 2017, si ca cele 3 variante sint doar una cu mica adaugire a acelui adaus de puncte pentru anii in plus peste 25!

    Singura chestie care o stie este ca in 2024 sa se evite indexarea cu 13,8% (venita din 2022 cind cresterea reala a sal.mediu a fost negativa) prin folosirea ratei medii anuale a inflatiei din 2023 care va fi ceva mai mica...

    RăspundețiȘtergere
  31. @Mos Alecu, variantele prezentate la A3 sunt in lucru la ministere, si dupa cum scrie in L 127/2019, dupa recalculare, se va mentine in plata cuantumul avantajos pensionarului civil !
    Pentru 2024, ministerul de finante bugeteaza in plus 16 miliarde lei fata de acest an, suma care acopera Indexarea si Recalcularea pensiilor, probabil esalonata pe o perioada mai mare!
    "Jalonul pe care îl avem în PNRR are două obiective foarte clare: înlăturarea inechităților din sistemul de pensii şi aici discutăm de acele pensii care au o valoare mică, a celor 1,6 milioane de beneficiari şi reașezarea şi recalcularea a pensiilor în funcţie de acest metodologii de calcul prezentate mai sus, dar care aduc ca element de noutate acest număr de puncte dependent de salariul mediu din economie şi salariul de încadrare acelui din sistemul public de pensii.

    Aici cred eu că este marea schimbare din sistemul public de pensii şi avantajele pe care le aduce iar noi am făcut simulările la nivelului Ministerului de Finanțe pe care îl va avea şi este legat pachetul de măsuri de astăzi cu reforma aceasta a pensiilor. Vor în plus 16 miliarde de lei.

    Aceste scenarii au ca sursă de finanțare exact banii care provin din pachetul de măsuri", a spus ministrul Finanţelor, Marcel Boloş, la Antena 3 CNN."(stiripesurse) !

    RăspundețiȘtergere
  32. Ma vad nevoit sa-ti dau dreptate in unele privinte.Sunt si exceptii.Cunosc cazuri in care unii cu proveniența din rândurile clasei muncitoare s-a dovedit ca aveau doxa.Gl.Zeca fost cdt .D.9Mc. Colonel Balbaie,fost comandant R.321Mc..Numai câteva exemple.Probabil au fost si altii.In opinia mea e gresit sa generalizăm ca toti erau cu intelect zero.

    RăspundețiȘtergere
  33. @Anonim 27.09.2023, 12:12
    La : "Ma vad nevoit sa-ti dau dreptate in unele privinte.Sunt si exceptii.Cunosc cazuri in care unii cu proveniența din rândurile clasei muncitoare ........."
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Probabil va adresati lui @anonim 24.09.2023, 20:38 care a disutat despre "elementul muncitoresc" din scolile militare...

    &&&&&&&&&&&&&&&&&
    Pentru cei care folositi "telefoanele" in accesarea blogului...
    Tineti cont de faptul ca "windowsistii" nu vad (si nu pot inscrie comentariile) sub comentariul la care se raspunde... Ca urmare, "telefonistilor", cind trimiteti un raspuns la un comentariu al altcuiva inscrieti si numele, data si "tema" celui caruia ii raspundeti!

    RăspundețiȘtergere
  34. @Leon 27.09.2023, 11:58
    La: “... variantele prezentate la A3 sunt in lucru la ministere, si dupa cum scrie in L 127/2019, dupa recalculare, se va mentine in plata cuantumul avantajos pensionarului civil !.......... dar care aduc ca element de noutate acest număr de puncte dependent de salariul mediu din economie şi salariul de încadrare acelui din sistemul public de pensii.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Dati-o’n’ zda ma-sii!
    Daca acesta este raspunsul dat de cetatean, si’n acel raspuns nu si-au bagat gheruțele si fătucile si pițifelnicii de la Antena:
    - nu vedeti ca cetateanu’i complet plopist in ceea ce priveste legile pensiilor publice?
    ----- cum dracu sa spui ca “care aduc ca element de noutate acest număr de puncte dependent de salariul mediu din economie şi salariul de încadrare acelui din sistemul public de pensii” cind numarul de puncte se calculeaza “ezact” asa inca din 2001 (l.19/2000, l.263/2010, l.127/2019)
    - cum sa spui ca se va mentine in plata cuantumul avantajos cind, dupa sistemul l.127/2019, pensiile vor exploda???
    ----- in prezent: numar total puncte anuale = 35; punctaj mediu anual = 35/35 = 1; VPP = 1.785; pensie = 1 * 1.785 = 1.785
    ----- dupa l.127/2019: numar total puncte anuale = 35; VPR = 1.785/25 = 71,4; pensie = 35 * 71,4 = 2.499
    ----- daca mai da si “supliment pentru vechime”: numar total puncte anuale = 35; supliment pt.primii 5 ani peste 25 = 5 * 0,5 = 2,5; supliment pentru inca 5 ani dupa primii 5 ani peste 25= 5 * 0,75 = 3,75; total puncte anuale = 35 + 2,5 + 3,75 = 41,25; pensie = 41,25 * 71,4 = 2.945...

    Stiu c’ar fi convenabil si pentru pensionarii militari racalculati dar “neactualizati”... insa tot catastrofic ar fi pentru actualii militari in activitate renuntarea la stabilirea pensiilor ca procent din ultimele venituri...

    RăspundețiȘtergere
  35. @anonim 27.09.2023, 13:42
    La : "Intr-adevar exceptii.Ceea ce inseamna ca regula se confirma......."
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Bre, "telefonarule", ceteste ce'am spus : "Pentru cei care folositi "telefoanele" in accesarea blogului...
    Tineti cont de faptul ca "windowsistii" nu vad (si nu pot inscrie comentariile) sub comentariul la care se raspunde... Ca urmare, "telefonistilor", cind trimiteti un raspuns la un comentariu al altcuiva inscrieti si numele, data si "tema" celui caruia ii raspundeti!".

    Macar tu (care stii ce si cum) aplica "regula"!

    RăspundețiȘtergere
  36. @Mos Alecu, mentinerea cuantumului avantajos o spune art.157, al.(3) din L.127/2019.
    In varianta aleasa de mine, nu sunt adaugate punctaje suplimentare pentru stagii peste 25 de ani !
    Cu siguranta nu vor avea majorari cei care au iesit la pensie in ultimii ani si au un PMA majorat de IC de 20/41%..!!

    RăspundețiȘtergere
  37. Si totusi, noua legislatie ne obliga sa fim mai moderati in comentarii :
    https://www.g4media.ro/iohannis-a-promulgat-legea-incitarea-la-violenta-ura-sau-discriminare-pe-criteriul-opiniei-sau-apartenentei-politice-devine-infractiune.html
    (Pl x nr.491/2023).

    RăspundețiȘtergere
  38. @Leon 27.09.2023, 14:23
    La: "...mentinerea cuantumului avantajos o spune art.157, al.(3) din L.127/2019.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    Da!
    De parca cei care au "editat" (vorba Ebei) l.127/2019 ar fi fost mai breji!
    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

    La : "In varianta aleasa de mine, nu sunt adaugate punctaje suplimentare pentru stagii peste 25 de ani !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Da!
    Dar apare in link-ul dat de @VICTOR 27.09.2023, 10:13
    https://www.antena3.ro/emisiuni/sinteza-zilei/document-exclusiv-noua-formula-de-calcul-pensii-romani-687077.html
    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

    La : "Cu siguranta nu vor avea majorari cei care au iesit la pensie in ultimii ani si au un PMA majorat de IC de 20/41%..!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Ce-i aceea "20/41%"???

    Mdea!
    S-ar putea! Da'cîți sint astia in cele 4,6 mil. de pensionari???
    Nu stau sa "evaluez" si la astia ca s-ar putea sa nu iasa pasenta nici aici...

    RăspundețiȘtergere
  39. @Leon 27.09.2023, 14:34
    La : "Si totusi, noua legislatie ne obliga sa fim mai moderati in comentarii :.....
    "^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Da' unde dracu am eu : "Incitarea publicului, prin orice mijloace, la violenţă, ură sau discriminare împotriva unei categorii de persoane sau..........".

    RăspundețiȘtergere
  40. Pai nu m-am referit la @Mos Alecu, am atras atentia ca dupa 3 zile de la data publicarii in MO, aceasta lege trecura f.rapid prin CD si promulgata si mai rapid de Presedinte(7 zile!!), oricare dintre noi putem fi acuzati de incalcarea acestui articol daca aducem înjurii "alesilor nostri"..!

    RăspundețiȘtergere
  41. @Mos Alecu, ia uitati ce corect explica acest autor influenta IC in stabilirea pensiei civile:
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.contributors.ro/indicele-de-corec%25C8%259Bie-aplicabil-pensiilor-din-anul-2020-amplifica-ineficien%25C8%259Ba-formulei-de-calcul-a-pensiei-de-stat/&ved=2ahUKEwjbkoXN4sqBAxUJgv0HHWaFDH44FBAWegQICxAB&usg=AOvVaw212FDLZDU5QhtuGtrqGpW5

    RăspundețiȘtergere
  42. Parcă astazi era termen la CCR,pe oug.59!Stiți ceva?

    RăspundețiȘtergere
  43. @Leon 27.09.2023, 15:25
    La : "@Mos Alecu, ia uitati ce corect explica acest autor influenta IC in stabilirea pensiei civile:.................".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Baiatu' bate cimpii pe modelul limbariței avocățelărești!
    Recunoaste singur ca : "Nu cunosc ratiunea pentru care acest indice a fost introdus.", da' se da mare stiutor de carte!

    Daca spunea/stia ca, din 2015, acel indice de corectie nu trebuia sa mai fie aplicat barbatilor... trebuia sa faca socotelile si pentru femei...
    Da' asa sintem noi: ne luam dupa toti limbistii care ne ametesc cu vălătuci de vorbărie goala!

    RăspundețiȘtergere
  44. @Luc 3 27.09.2023, 16:01
    La : "Parcă astazi era termen la CCR,pe oug.59!Stiți ceva?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    Dosarul/dosarele pe oug 59/2017 care au avut termen de pronuntare astazi au fost aminate pentru 02.11.23!

    RăspundețiȘtergere
  45. Este doar un dosar în aceastî situație
    3285D/2019.
    ADICȚIA amânărilor continuă..........
    Capoatele vișinii se joacă cum vor ele, ROMÂNIA fiind masa lor de joc.
    Asta e țara.

    RăspundețiȘtergere
  46. @Leon...
    Analizele baiatului cu indicele de corectie recunoscind ca nu stie cind si de ce a fost inventat sint "ezact" ca bancul :
    Sapa germanii in pamant dupa 200 de metri gasesc cupru si trag concluzia ca stramosii lor foloseau internet prin cablu.
    Sapa americanii in pamanta , iar , dupa 300 de metri gasesc sticla si trag concluzia ca stramosii lor foloseau internet prin fibra optica.
    Sapa romanii in pamant si sapa 200 de metri , 300 de metri, sapa pana la 1000 de metri, acestia negasind nimic trag concluzia ca stramosii nostri(dacii) foloseau internet prin wireless.

    RăspundețiȘtergere
  47. @Leo 27.09.2023, 18:10
    La : "Este doar un dosar în aceastî situație 3285D/2019....".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Eu n-am verificat toate numerele de dosare pe tema oug 59/2017...
    C'o fi numai acela sau mai multe nu stiu... Chestia-i ca "se ezista" macar un dosar pe oug 59/2017 aminat pentru 02.11.23... altele fiind aminate pentru 05.10.23...

    RăspundețiȘtergere
  48. Am verificat eu stimabile @MA și este doar unul amânat azi pt. 02.11.2023
    Pe 05.10.2023 , e posibil să i se mai alăture și altele că prea este stingher.
    Celelalte sunt ca în poveste.

    RăspundețiȘtergere
  49. @Mos Alecu, de interes pentru mine, dar sunt convins ca si pentru alti pensionari este modul cum s-a calculat acest IC:
    "Valoarea de 1,41 pentru indicele de corecție din anul 2020 a fost determinată potrivit art. 170 din Legea 263/2010, acesta fiind egal cu 43,3% din salariul mediu brut la nivel de economie (în practică se ia salariul cu 2 ani în urmă, pentru 2020 referința este 2018) / valoarea curentă a punctului de pensie / (1+rata medie anuală a inflației pe anul 2011- respectiv 5,79%). Mai precis, 43,3% * 4357 RON / 1265 RON / 1,0579 = 1,41. "

    RăspundețiȘtergere
  50. Cand totul merge ca la olteni unii sunt inca plini de un optimism debordant de parca ei ar fi fost la " pescuit genti cu pensiile pe un an " pe balta l
    cu Dusterul VS ......

    Doi olteni lucrau la reteaua de electrificare si trebuiau sa puna un stâlp în pamânt.
    Seful îi vede ca au facut groapa, apoi ca au masurat stâlpul si pleaca.
    Când se întoarce, vede ca au pus stâlpul si unul din ei era sus pe stâlp si masura.
    Seful mirat intreaba:
    - Ce faci? De ce îl masori, ca doar l-ai masurat jos?
    La care olteanul raspunde:
    - Da...jos i-am masurat lungimea, acum îi masor înaltimea...

    RăspundețiȘtergere
  51. @Leon 27.09.2023, 19:35
    La : "... de interes pentru mine, dar sunt convins ca si pentru alti pensionari este modul cum s-a calculat acest IC:....".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Da!
    E important si acest lucru...

    Da cel mai important este PENTRU CE S-A INVENTAT acel indice...
    Pentru a "corecta" diferentele de punctaj mediu anual in situatia (din 2011) cresterii permanente a stagiului complet de cotizare pentru suma punctajelor anuale egala.

    In anul curent impricinatul avea aceeasi suma ca si "vecinul" lui din anul precedent... numai ca in anul curent acea suma se impartea la un stagiu complet mai mare, rezultind o pensie mai mica. Prin acel indice se (incerca) obtinerea de pensii (punctaje medii anuale) relativ egale.
    Acest indice se justifica si la barbati si la femei pina'n 2015.
    Din 2015 stagiul complet nu mai creste la barbati... ca urmare aplicarea indicelui de corectie "provoaca" o crestere absurda si "măgărească" a pensiilor acestora!

    RăspundețiȘtergere
  52. "Doi OLTENI pe șantier:
    – Am adus o sticlă de pălincă, dacă ne înţepăm într-un cui avem cu ce să ne dezinfectăm 👍 Tu ce ai adus ?
    – Eu am adus un cui 😂😂 "

    RăspundețiȘtergere
  53. https://www.digi24.ro/interviurile-digi24-ro/marcel-ciolacu-prim-ministrul-romaniei-live-la-interviurile-digi24-ro-2520655

    De la min. 32 este mai interesant...

    RăspundețiȘtergere
  54. @Leon 27.09.2023, 20:01
    La : ""Doi OLTENI pe șantier:.."
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Si mai ziceti de moldoveni!...

    RăspundețiȘtergere
  55. Domnul Premier Ciolacu ne informează că toată legislația privind pensiile va fii realizată pt cererea Nr 4 de fonduri din PNRR undeva la sfârșitul lui 2023 începutul anului 2024.
    În PNRR termenul era 2022 anterior cererii Nr 2.
    Fondurile s-au alocat, legislația nu s-a schimbat.
    La fel se va întâmpla și cu cererea nr.3 din diverse motive, de ex o comisie din Parlament, raportoare pt modificări legislație pensii speciale,are ca termen 19 noiembrie 2023.
    Toată tergiversarea asta, are legătură cu alegerile din anul 2024 și posibilitatea ca actuala cualitie să nu mai dețină majoritatea.
    Noua legislație va produce deranj și nemulțumiri mari.
    Tot Dl premier ne informează că de la 01/01/2024 pensiile vor crește cu minim 5% și maxim 40% Asta înseamnă o reevaluare a principiului contributivității.

    RăspundețiȘtergere
  56. Mulțumesc moș Alecu pentru raspuns!@Anonim,Ciolacu parcă a spus că vor creste toate pensiile cu rata inflatiei de 14%,și cele mai mici,care or fi,nu știu,vor mai avea un procent în plus!Vom vedea,sanatosi să fim!

    RăspundețiȘtergere
  57. Dl Luc 3, ce a fost valabil ieri, nu-i valabil azi și nici mâine , ce-i valabil azi s-ar putea sau nu să fie valabil mine, când din anumite motive vrei sa tergiversezi anumite lucruri ce țin de modificare legislatie !

    RăspundețiȘtergere
  58. @Luc 3 28.09.2023, 10:46
    La : "...Ciolacu parcă a spus că vor creste toate pensiile cu rata inflatiei de 14%,și cele mai mici,care or fi,nu știu,vor mai avea un procent în plus!..."
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Daaa!
    A ajuns cu anuntarea chiar si pe la crestere cu 40%!
    Si nu numai el!
    Vorbesc baietii pe gaura cămășii ceva de spăriet, ca doar nu-i costa ni'ca!
    Si populimea pune botu' , ca fiecare "spereaza" c'a lui se va mari cu pa'zăși la sută!

    C'adica da-o'n p.la mea de contributivitate si alte sisteme!
    Sa aiba pensii mari cei cu vechimi si venituri (cantitatea si calitatea muncii) microscopice, pensii la fel cu cei cu vechimi si venituri (cantitatea si calitatea muncii) (mult) mai mari!

    RăspundețiȘtergere
  59. @Mos Alecu, Ciuca in acest an a majorat pensiile mici chiar cu 45% :
    - 12.5% indexare
    - 1.000 lei, ajutor
    - 1.500 lei, carduri alimente,
    - 1.400 lei, carduri energie.
    Total pensia minima garantata:
    1.000+125+325(3.900/12 luni)=1.450 lei, adica 45%..!!
    Ciolacu este mai modest, se opreste la 40%...:)).

    RăspundețiȘtergere
  60. Eu vreau ca civilii s-o ducă mai bine, că dacă le le trimit ordin de mobilizare sau de prestări de servicii să fie în măsură să răspundă la ordin.

    RăspundețiȘtergere
  61. Ciuca in vizită pe la școlile generale cl I-IV si gradinitele din judetele Valcea ,Dolj ,Olt ,Gorj ii intreaba pe copii ;
    - si ce vreti sa va faceti cand veti fi mari ?
    - Sibieni ,domnul general

    Daca procurorii lucrau ca la carte si in cazul posesoarei de conac in centrul Baniei lucrurile in salarizare si la pensii ar fi fost cu totul altfel.
    Prea multa discriminare ntre pensii si salarii produsa prin L153 ,OG 59 .
    Prin cresterea VPP la actuala suma in concordanta cu SMBE - 2023 fastamagoria L 127 pe care nu au reusit sa o aplice din lipsa bani devine caduca ,deorece multe pensii la VPP = 1784 lei au depasit cresterea care ar fi fost oferita de formula pe L 127.
    Actualele masuri fiscale nu duc decat la agravarea situației ,majorari de preturi si alte neajunsuri.
    Pana cand nu se pune ardei iute si piper macinat la ANAF si DNA plus restructureaza - digitalizeaza sistemul bugetar si se dă de pamant cu autonomia salariala din administratie ( opera Liviu - LOV ) nu se face nicio reducere de deficit bugetar.



    RăspundețiȘtergere
  62. @avianyc 28.09.2023, 16:30
    La : "Ciuca in vizită pe la școlile generale cl I-IV si gradinitele din judetele Valcea ,Dolj ,Olt ,Gorj ii intreaba pe copii ;..................."
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Pe vremea cind erai membru marcant al haitei de maidanezi, pentru "prestatiile" tale fara cap si fara coada, iti spuneam "Puțulică dobitocul" (***"puțulică" din cauza ca te prezentai numai cu poze de gagici... la care, probabil, visai***).

    Se vede treaba ca nu te-ai "modificat/maturizat" nici pîn'acuma... lălăieli politicianist-sfertodocte, bune de afisat la gazeta de perete a unei gradinite de la sat!

    RăspundețiȘtergere
  63. Dl avianyc, mama mea este din neamul SINTIMBRENILOR de lângă Blaj, unchiul meu, var din frați cu mama a fost Șef de secție neuro in Spitalul Militar din Sibiu, mai am și alte rude apropiate Sibiu, cine-ti permite domnule să-l asociezi pe nesimțitul de ciuca cu Sibiul ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alo, alo 🦥Cea sau Hais pe brazda 😇

      Daca respectivul intreaba niste copii si copii ii raspund ca vor sa se faca cand vor fi mari sibieni care ar fi asocierea respectivului cu Sibiul ?
      Respectivul intreaba;
      - si ce vreti sa va faceti cand veti fi mari ?
      Copii raspund;
      - Sibieni ,domnul general

      @ mos alecu
      Stiu din vremuri stravechi ca pe anumite bloguri doar patronii au dreptate. Restul trebuie sa fie invatacei.
      Stau si ma gandesc cum o fi inghitit patronul Huhu cand o fi vazut cum " l-au pescuit " pe idolulul lui de venerat in nenumarate topice.
      Iar pe mine drept opozitie care spuneam cu argumente ca Ro este o cloaca de coruptie pe m patrat in toate institutiile statului nu ma publica.
      Acum ca zic ce zic as fi trecut auzi bre" la sfertodocti" !!!!??
      Pai nu se vede cu ochiul liber ca " masurile guvernamentale " multe sunt glume proaste a unor inconstienti. Vezi doar capitolul " salariul minim".
      Asa au facut mereu .Au aruncat pe piata legi si dupa ce au intrat in functiune au facut si calcule.
      Apoi in cazul particular " pensii militare " au venit cu OG 57 ,OG 59, etc.
      Nu degeaba vorba ardeleanului " masoara de sapte ori si taie o singura data " in contra cu obiceiul stramosesc oltenesc" taie dupa care măsoară "!

      Ștergere
  64. La Dl Avianyc cred că se manifesta poluarea din centrul fostului oraș frumos Oradea, acum o ruină, cred că Odesa greu încercată de război, arata mai frumos azi.

    RăspundețiȘtergere
  65. In afara de rind...

    Domnilor!... Onorabili concetăţeni!... Fraţilor!...
    Sint intr-o mare dilema, ce zic eu... intr-o mare incurcatura: unu' mai dobitoc decit un dobitoc este "peste" sau "sub" dobitocul etalon???

    Este unu' care "subtine": "Corect ar fi ca pentru pensiile plafonate la baza neta de calcul al cuantumului, procentele de impozitare sa se aplice la baza neta de calcul, nu la cuantumul brut.".
    Aista-i cu mult "peste", sau "sub" un dobitoc normal care habar n-are ce'nseamna impozitare, brut si net????

    RăspundețiȘtergere
  66. Poate prezintă interes: eliberarea certificatului de cazier judiciar în format electronic.
    Detalii in Monitorul Oficial Nr 871/28 septembrie 2023.

    RăspundețiȘtergere
  67. Si mai corect ar fi ca nici-o pensie sa nu fie impozitata, asa cum au fost pana in Iulie 2000 !
    O varianta la indemana guvernantilor ar fi Recalcularea cu Actualizarea la zi a tuturor pensiilor de serviciu cu limitarea Net la Net si in acest caz dispare Supraimpozitarea acestora...!!

    RăspundețiȘtergere
  68. @Leon 29.09.2023, 12:51
    La : "Si mai corect ar fi ca nici-o pensie sa nu fie impozitata, asa cum au fost pana in Iulie 2000 !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Mvaiiii!...
    Adica sa se stearga inca una din marile realizari ale taranistilor "Ciumarioti" condusi de Isarescu???

    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

    La: "O varianta la indemana guvernantilor ar fi Recalcularea cu Actualizarea la zi a tuturor pensiilor de serviciu cu limitarea Net la Net si in acest caz dispare Supraimpozitarea acestora...!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Actualizare cu evolutia salarizarii, sau aplicarea "inventiei" actualizarii cu rata inflatiei?

    In fine... ambele, amindoua variantele ar conduce la "explozia" pensiilor grefierilor, aviatorilor civili, diplomatilor, personalului Curtii de conturi, functionarilor publici parlamentari, si, bineinteles, ale enoriasilor din parohia l.223/2015!
    Ceea ce drept pentru care pot sa spun c'ar incalca adinc si profund "prețioasele indicății" ferm ordonate de von der mUE: "Pensiile treb'e sa scada!!!".

    (****se vede treaba ca din spusele cuiva prezentate intr-un "clipuț" nu s-a aprofundat ideea ca "un reprezentant al M.Justitiei a mers la mUE cu propunerile lor pentru L4. Acolo va primi ordinul care va fi transformat in amendamente la L4, amendamente care vor fi APROBATE de Parlamentul Romaniei si vor deveni lege pentru Romania... acea Romanie definita in Constitutie drept "stat național, suveran și independent..."****).

    RăspundețiȘtergere
  69. @Mos Alecu, tinand cont ca in ultimii 4 ani Pensia medie la militari a crescut cu aprox.19%, prin indexarile cuantumurilor aflate in plata, efortul financiar n-ar fi de speriat( mai degraba ne sperie Dronele din Delta Dunarii ) !
    Dorinta mea(sunt convins ca si pentru majoritatea pensionarilor militari) este cea ce am mentionat mai sus, Recalcularea si Actualizarea la nivelul maxim prevazut de L.153/2017, cu aceași Formula de calcul, atat si nimic mai mult !

    RăspundețiȘtergere
  70. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  71. @Leon 29.09.2023, 15:42
    La : "....Dorinta mea(sunt convins ca si pentru majoritatea pensionarilor militari) este cea ce am mentionat mai sus, Recalcularea si Actualizarea la nivelul maxim prevazut de L.153/2017, cu aceași Formula de calcul, atat si nimic mai mult !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Mai d'intii din sep.2017 sint 6 ani... nu 4!

    Mai p'urma... comentariile ar trebui sa spuna clar: "Dorinta mea!". Ca sa nu se'nteleaga c'ar fi vorba despre altaceva!

    RăspundețiȘtergere
  72. @Claudiu Marin 29.09.2023, 16:20
    La : "𝑪𝒂𝒎𝒂𝒓𝒂𝒅𝒖𝒍
    𝑫𝒍. 𝑪𝒍𝒂𝒖𝒅𝒊𝒖 𝑴𝒂𝒓𝒊𝒏,

    𝑪𝒉𝒊𝒂𝒓 𝒂𝒅𝒎𝒊𝒕𝒂𝒏𝒅 𝒗𝒂𝒓𝒊𝒂𝒏𝒕𝒂 𝒅𝒗𝒔. 𝒏𝒖 𝒗𝒂𝒅 𝒏𝒊𝒄𝒊𝒐 𝒑𝒓𝒐𝒃𝒍𝒆𝒎𝒂 𝒊𝒏 𝒂𝒕𝒂𝒄𝒂𝒓𝒆𝒂 𝒍𝒂 𝑪𝑪𝑹 𝒂 𝑶𝑼𝑮 114/2018.
    𝑵𝒆𝒇𝒊𝒊𝒏𝒅 𝒂𝒑𝒓𝒐𝒃𝒂𝒕𝒂 𝒅𝒆 𝑷𝒂𝒓𝒍𝒂𝒎𝒆𝒏𝒕, 𝒄𝒂 𝒔𝒊 𝑶𝑼𝑮 59/2017, 𝒆𝒔𝒕𝒆 𝒗𝒖𝒍𝒏𝒆𝒓𝒂𝒃𝒊𝒍𝒂 𝒍𝒂 𝒄𝒐𝒏𝒕𝒓𝒐𝒍𝒖𝒍 𝒅𝒆 𝒄𝒐𝒏𝒔𝒕𝒊𝒕𝒖𝒕𝒊𝒐𝒏𝒂𝒍𝒊𝒕𝒂𝒕𝒆 𝒖𝒏𝒅𝒆 𝒗𝒂 𝒄𝒂𝒅𝒆𝒂.

    𝑶 𝒛𝒊 𝒃𝒖𝒏𝒂,
    𝑪𝒂𝒎𝒂𝒓𝒂𝒅𝒖𝒍

    𝑹𝒂𝒔𝒑𝒖𝒏𝒔
    𝑬𝒖 𝒄𝒉𝒊𝒂𝒓 𝒊𝒏𝒄𝒖𝒓𝒂𝒋𝒆𝒛 𝒂𝒕𝒂𝒄𝒂𝒓𝒆𝒂 𝒂𝒓𝒕. 84 𝒅𝒊𝒏 𝑶𝑼𝑮 114/2018 𝒍𝒂 𝑪𝑪𝑹, 𝒅𝒂𝒓 𝒏𝒖 𝒑𝒆𝒏𝒕𝒓𝒖 𝒎𝒐𝒕𝒊𝒗𝒆𝒍𝒆 𝒑𝒆 𝒄𝒂𝒓𝒆 𝒍𝒆 𝒔𝒖𝒈𝒆𝒓𝒂𝒕𝒊 𝒅𝒗𝒔, 𝒄𝒊 𝒑𝒆𝒏𝒕𝒓𝒖 𝒄𝒂 𝑮𝒖𝒗𝒆𝒓𝒏𝒖𝒍 𝒂 𝒊𝒏𝒄𝒂𝒍𝒄𝒂𝒕 𝒍𝒊𝒎𝒊𝒕𝒆𝒍𝒆 𝒔𝒂𝒍𝒆 𝒅𝒆 𝒍𝒆𝒈𝒊𝒇𝒆𝒓𝒂𝒓𝒆 𝒑𝒓𝒆𝒗𝒂𝒛𝒖𝒕𝒆 𝒊𝒏 𝒂𝒓𝒕. 115 𝒂𝒍𝒊𝒏(6) 𝒅𝒊𝒏 𝑪𝒐𝒏𝒔𝒕𝒊𝒕𝒖𝒕𝒊𝒆.
    𝑪𝒊𝒏𝒆 𝒏𝒖 𝒊𝒏𝒕𝒆𝒍𝒆𝒈𝒆 𝒂𝒔𝒕𝒂 𝒑𝒊𝒆𝒓𝒅𝒆 𝒕𝒊𝒎𝒑𝒖𝒍 𝒅𝒆𝒈𝒆𝒂𝒃𝒂 𝒑𝒓𝒊𝒏 𝒊𝒏𝒔𝒕𝒂𝒏𝒕𝒆.
    𝑬𝒔𝒕𝒆 𝒄𝒍𝒂𝒓 𝒄𝒂 𝒏𝒆𝒄𝒐𝒏𝒔𝒊𝒕𝒖𝒕𝒊𝒐𝒏𝒂𝒍𝒊𝒕𝒂𝒕𝒆𝒂 𝒆𝒍𝒊𝒎𝒊𝒏𝒂𝒓𝒊𝒊 𝒂𝒄𝒕𝒖𝒂𝒍𝒊𝒛𝒂𝒓𝒊𝒊 𝒑𝒆𝒏𝒔𝒊𝒊𝒍𝒐𝒓 𝒎𝒊𝒍𝒊𝒕𝒂𝒓𝒆 𝒑𝒓𝒊𝒏 𝑶𝑼𝑮 114/2018 𝒕𝒓𝒆𝒃𝒖𝒊𝒆 𝒄𝒐𝒏𝒔𝒕𝒂𝒕𝒂𝒕𝒂 𝒅𝒆 𝑪𝑪𝑹.
    𝑵𝒆𝒅𝒊𝒔𝒄𝒖𝒕𝒂𝒓𝒆𝒂 𝒐𝒓𝒅𝒐𝒏𝒂𝒏𝒕𝒆𝒍𝒐𝒓 𝒊𝒏 𝑷𝒂𝒓𝒍𝒆𝒎𝒆𝒏𝒕 𝒏𝒖 𝒍𝒆 𝒇𝒂𝒄𝒆 𝒗𝒖𝒍𝒏𝒆𝒓𝒂𝒃𝒊𝒍𝒆. 𝑵𝒆𝒄𝒐𝒏𝒔𝒊𝒕𝒖𝒕𝒊𝒐𝒏𝒂𝒍𝒊𝒕𝒂𝒕𝒆𝒂 𝒖𝒏𝒆𝒊 𝒅𝒊𝒔𝒑𝒐𝒛𝒊𝒕̦𝒊𝒊 𝒅𝒆 𝒐𝒓𝒅𝒐𝒏𝒂𝒏𝒕𝒂 𝒏𝒖 𝒑𝒐𝒂𝒕𝒆 𝒇𝒊 𝒂𝒄𝒐𝒑𝒆𝒓𝒊𝒕𝒂 𝒑𝒓𝒊𝒏 𝒍𝒆𝒈𝒆𝒂 𝒅𝒆 𝒂𝒅𝒐𝒑𝒕𝒂𝒓𝒆 𝒂 𝒐𝒓𝒅𝒐𝒏𝒂𝒏𝒕𝒆𝒊 𝒊𝒏 𝑷𝒂𝒓𝒍𝒂𝒎𝒆𝒏𝒕."
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    "Colectivul de redactie" isi manifesta surprinderea pentru acest comentariu aparut nitam-nisam, din senin din iarba verde la adresa https://mosalecu.blogspot.com/2023/09/incurcates-caile-domnului.html?showComment=1695993614715#c1010718438272632084 ...

    Dupa indelungi deliberari, "colectivul de redactie" a ajuns la concluzia ca acel comentariu a fost postat aici dintr-o greseala de eroare deoarece nu spune nimic despre de ce si'n care scop a fost prezentat spre publicare aicișa!

    RăspundețiȘtergere
  73. Pentru Mos Alecu,
    Chestia cu impozitarea, brut, net,pensii plafonate, dobitoc cred ca vine de la frustrarea si balosirea unora de pe cealalta pagina gen Mos Martin, care doreau CU ORICE PRET fie si cu pretul scaderii propriei pensii, scaderea neaparata a pensiei celor iesiti dupa 2017.

    RăspundețiȘtergere
  74. Revenire la comentariul meu "mos alecu 29.09.2023, 16:48
    @Claudiu Marin 29.09.2023, 16:20
    La : "𝑪𝒂𝒎𝒂𝒓𝒂𝒅𝒖𝒍
    𝑫𝒍. 𝑪𝒍𝒂𝒖𝒅𝒊𝒖 𝑴𝒂𝒓𝒊𝒏,
    ...........................".

    Acuma la adresa https://mosalecu.blogspot.com/2023/09/incurcates-caile-domnului.html?showComment=1695993614715#c1010718438272632084 (unde fuse comentariul despre care vorbeam) se mai gaseste numai data postarii acelui comentariu si textul "Comentariu șters
    Acest comentariu a fost eliminat de autor.
    29.09.2023, 16:20".

    Deci "colectivul de redactie" (al blogului meu) nu a gresit cind a stabilit "ca acel comentariu a fost postat aici dintr-o greseala de eroare..".

    Asa se'ntimpla cind unii comenteaza despre cite ceva uitind unde se gasesc!

    RăspundețiȘtergere
  75. @bogdan 29.09.2023, 19:02
    La : "Pentru Mos Alecu,
    Chestia cu impozitarea, brut, net,pensii plafonate, dobitoc cred ca vine de la frustrarea si balosirea unora de pe cealalta pagina gen Mos Martin, care doreau CU ORICE PRET fie si cu pretul scaderii propriei pensii, scaderea neaparata a pensiei celor iesiti dupa 2017.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Dar nu trebuie uitat ca totul se'ntimpla sub atenta obladuire si'ndrumare a marelui onorabil maestru/adevarul absolut/adevarat artist!

    RăspundețiȘtergere
  76. Q.e.d
    In alta ordine, sa fiti sanatosi,,ca belelile curge bre'...incet,incet hora staccatohttps://www.youtube.com/watch?v=aHYkL-hUEmI

    RăspundețiȘtergere
  77. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  78. @Bure, chiar nu m-ar deranja un procent mai mic la netul pensiei, actualizate la nivelul unui lt.col. pensionat in aceste luni ale anului 2023..!!

    RăspundețiȘtergere
  79. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  80. NU la nivelul anului 2021, este anul cand Cîțu a blocat salariile bugetarilor la nivelul anului 2020..!!

    RăspundețiȘtergere
  81. Vrabia mălai visează și țiganul pomenire😁... Pe legi de salarizare și legi de pensii diferite, cu fel de fel de sporuri "trase" din burtă, vreau să văd și eu Echitate în "sistem". Mulți vorbesc doar că să se afle în treabă, vorbesc de măriri când UE a spus scăderi, vorbesc de contributivitate pe venituri inventate (când cel mai mai simplu și corect erau datele din Memoriile Personale și nu bazaconii falsificate din așa -zisele arhive ), vorbesc și iar vorbesc. Eu, ieșit pe L164, cu 30 de ani vechime efectivă, cu grad de colonel, cu indemnizație de comandă și cu toate "meritele" de pe vremea mea, ba mai mult, cu o diplomă de felicitare de la Melescanu pentru "activitatea meritorie", mă trezesc pe L 119, că din 3800 lei net la pensie, primesc 1500 lei și asta pentru că nu mi-au identificat veniturile pentru 14 ani, deși am schimbat doar 2 garnizoane și 3 unități militare. Tuturor celor care doresc "Echitate" de genul ăsta le urez succes! PS. Da, pe L223, mi -au dat aproape 30.000 lei restanțele financiare, dar prin ce-am trecut nu e cazul să pomenesc ...

    RăspundețiȘtergere
  82. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  83. Mie imi place sa visez aici in Romania, Bruxelles este la 2500 km de Gurile Dunarii,...isi permite sa recomande austeritate, si sper in continuare ca MApN sa aiba grija de militarii aflati in activitate, in rezerva sau retragere..!!

    RăspundețiȘtergere
  84. @Burebista 30.09.2023, 12:13 ; 30.09.2023, 13:16
    Multe nazbitii mai pot trece prin capetele unora!

    Multa lume năcăjîtă'n cap!

    La propusul sistem de "indexare" a pensiilor din sistemul public...
    Prima'i ca, din 2001, pensiile din sistemul public NU SE MAI INDEXEAZA!

    Mai de-al doilea iaca fac si io o parascovenie de propunere intr'acelasi sens: dupa stabilirea pensiilor din toate sistemele acestea sa fie valabile, si'n plata, numai in primul an calendaristic!
    Dup'aceea in fiecare an urmator, pina'n luna "sectembre", imricinatii sa trimita la casele de pensii cereri de "fonduri" pe post de pensii pentru asigurarea vietii in anul urmator! Asta ca s'aiba timp statu' sa-si stabileasca bugetu' pentru anul urmator!

    Pe baza "argumentarilor" prezentate de năzbîtios acest sistem al cererilor pentru anul urmator ar/va putea fi extins si la celelalte categorii de pensii! Ce'atitea indexari, actualizari si alte majorari de'a'n'boulea care țin (sau nu) cont de "cantitatea si calitatea muncii" (veniturile si vechimea) impricinatilor in perioada lor activa!

    RăspundețiȘtergere
  85. @anonim 30.09.2023, 12:54
    La : "...PS. Da, pe L223, mi -au dat aproape 30.000 lei restanțele financiare, dar prin ce-am trecut nu e cazul să pomenesc ...".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Pentru reîmprospătarea memoriei: nu "pe l.223/2015" ci din cauza de l.241/2013!

    RăspundețiȘtergere
  86. @Leon 30.09.2023, 14:12
    La : "Mie imi place sa visez aici in Romania, Bruxelles este la 2500 km de Gurile Dunarii,...".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Haidi, dom'le, ce dreacu!
    Nu mai sintem pe vremea cind poruncile sultanului se trimiteau la Tîrgoviște cu olăcari călări!
    Azi nici nu-si termina madam von der mUE de formulat porunca si decidentii nostri au si aplicat-o'n practica!

    RăspundețiȘtergere
  87. Pentru anonimul Dezacord, în 2019 indicele de corecție a fost 1,20... În 2020 indicele de corecție a fost 1,41...
    Un cetățean pensionat în 2019 cu vechime completă de 35 ani și cu un punctaj mediu de 2 puncte a primit Cfm indicelui de corecție încă 0.4 puncte și în prezent are 2,4 puncte pensie... Alt cetățean cu aceeași vechime de 35 ani și un punctaj mediu de 2 puncte dar pensionat în 2020 a mai primit Cfm indicelui de corecție 1,41 încă 0,82 puncte și are în prezent 2,82 puncte....
    Deși au avut aceeași vechime, vârstă și punctaj mediu au pensii diferite ca valoare fiind avantajat cel din 2020 iar diferența în bani dintre ei se mărește ca și cuantum...
    În 2022 primul avea pensia brută 3806 iar anul asta are 4284. Al doilea avea în 2022 4473 iar anul asta are 5034...
    Cum e domnule anonim.. Nu e discriminare... Anul trecut diferența între cuantumuri era de 667 lei... Acum este de 750 lei...
    Acum poate înțelegeți ce am vrut eu sa scriu mai sus...
    Inechitatile sunt și în sistemul public de pensii, deci pe modelul indexarii pensiilor militare s ar putea face la fel și la civili astfel încât valoarea cu care creste pensia indiferent de cuantum sa fie egala pentru toți.. Indiferent cum se numește indexare sau actualizare.

    RăspundețiȘtergere
  88. Nu mai abordați pensiile civile, stimați camarazi din MApN, că vă prindeți urechile, limitati-va stimați domni la drepturile dumneavoastră de pensie militara de stat.
    Va urez succes și va susțin.

    RăspundețiȘtergere
  89. @Bure, la pensiile civile VPR rezolva aceasra problema !
    Toate pensiile vor fi stabilite/recalculate cu aceasi valoare, adica 71 lei; Diferenta este data numai de Totalul punctelor obtinute in intreaga activitate.
    Daca anul viitor se indexeaza acest VPR cu, sa zicem 10%, vom avea o valoare constanta pentru toata lumea de 78 lei !!
    Si pentru pensiile militare se poate gasi o constanta, de exemplu, indexarea de 10% o aplici la salariul minim pe economie de 4000 lei, si toate pensiile se majoreaza cu 400 lei, si pentru cel cu 2000 lei (2000+400=2400), dar si pentru cel cu 10.000 lei (10.000+400=10.400)..!!

    RăspundețiȘtergere
  90. @Burebista 30.09.2023, 18:27
    La : "Pentru anonimul Dezacord, în 2019 indicele de corecție a fost 1,20... În 2020 indicele de corecție a fost 1,41...".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    E bine cind si altii incep sa dea cu capu' de pragu' de sus!

    Despre "imoralitatea" aplicarii indicelui de corectie la barbati dupa 2015 am tot atras atentia de mult timp si de multe ori...

    Da' lumea nu baga de seama decit cind, cu greu, pricepe... chiar daca nu complet...

    RăspundețiȘtergere
  91. @Leon 30.09.2023, 19:54
    La : "...Si pentru pensiile militare se poate gasi o constanta, de exemplu, indexarea de 10% o aplici la salariul minim pe economie de 4000 lei, si toate pensiile se majoreaza cu 400 lei, si pentru cel cu 2000 lei (2000+400=2400), dar si pentru cel cu 10.000 lei (10.000+400=10.400)..!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Oooofff, of, of!...

    Cum viseaza unii sa se ajunga (cit mai repede) la vorba anonimului (cel cu semnu' intrebarii): "...si in sistemul asta pluto(pardon "agentul")il va egala pe general la pensie mai devreme sau mai tarziu...". In etapa exemplificata de la raportul 10.000 = 5 de 2.000, la 10.400 = numai 4,3 de 2.400, la urmatoarea numai 3,85... scazind in continuare pina la anularea diferentei...

    RăspundețiȘtergere
  92. Și încă ceva pentru anonim... Eu nu ma plâng ca alții au pensii mai mari decât mine chiar și cu același grad, aceeași vechime și chiar cu funcții mai mici dar care au ieșit la pensie anul acesta sau anul trecut etc.. Eu mi-am asumat ca voi fi deoasit la cuantumul pensiei pentru ca am ieșit la cerere... As fi putut să stau în sistem pana la 60 ani... Eu am spus numai ca indexarea diferențiată a pensiilor militare a fost făcută greșit pentru ca la pensiile stabilite după 15.09.2017 buturile sunt foarte mari însă pensiile în plată sunt cu 43% mai mici decât brut...
    Anul trecut pensiile militare cu cuantumuri nete în plată de sub 5000 lei au primit aproximativ aceeași sumă ca indexare în jur de 300 lei. Apoi de la 5000 în sus indexarile au fost mai mari... Nu ar fi exclus ceea ce a scris Leon cu indexare egală în funcție de salariul minim brut pe economie, la fel cum vor fi plătite sporurile în viitor prin aceeași raportare la SMinB...

    RăspundețiȘtergere
  93. Nu merge ca o pensie civila să se calculeze sau sa se recalculeze ținând cont doar de numărul de puncte anuale realizate în activitate, pt că ar anula condițiile de muncă.
    Județul cu pensia medie civila cea mai mare din tara este Hunedoara, pt că acolo oamenii au muncit în condiții grele de muncă : minerit, siderurgie, etc și drept urmare foarte multi au avut un stagiu complet de cotizare de 20 și 25 de ani, total diferit de ex de Jud Vaslui unde stagiul complet de cotizare-i de cca 35 de ani datorită condițiilor de muncă.
    Un punct anual de pensie obținut la mina-n Valea Jiului nu-i același lucru cu un punct de pensie anual obținut de ex la Consiliul Județean din Vaslui !

    RăspundețiȘtergere
  94. Pentru cei care ati uitat ca in acest an ati beneficiat de o Indexare de 5,1% a pensiei brute si in plus de o indexare suplimentara intre 7,4% si 2,1% ajungand la o indexare DIFERENTIATA intre 7,3% si 12,8%(cei pensionati pana in 15.09.2017).
    Pai eu acelasi lucru propun, in loc sa ne "incurcam" in procente diferite, mai bine dam la toata lumea o suma egala !
    PS. La pensiile civile, punctajil Total include si punctajul grupelor de munca si cel ptr.pensia suplimentara !

    RăspundețiȘtergere
  95. Pentru.....ANOMIM ,,,,sau cum o fi....multumesc mult pentru grija acordata cuantumului pensiei mele, dar cred ca este blogul gresit. De spus am spus ca vor fi avantajati cei cu pensia limitata la net. Nu ca la ultima indexare.
    Astia sunt ca primarii schimba ,,blogul,, pardon partidul dupa cum bate vantul.

    RăspundețiȘtergere
  96. @Leon 01.10.2023, 07:51
    La : "Pentru cei care ati uitat ca in acest an ati beneficiat de o Indexare de 5,1% a pensiei brute si in plus de o indexare suplimentara intre 7,4% si 2,1% ajungand la o indexare DIFERENTIATA intre 7,3% si 12,8%(cei pensionati pana in 15.09.2017).
    Pai eu acelasi lucru propun, in loc sa ne "incurcam" in procente diferite, mai bine dam la toata lumea o suma egala !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Ahaaaa!
    Deci aplicarea unei prostii devine argument in favoarea continuarii prostiei!
    In martimetica determinarea unui element legata de alte elemente prin "referinte circulare" (determinarea unui element prin legarea de elementul insusi) este refuzata pe motiv de prostie!

    Iar "indexarea diferentiata" este o prostie... da' mareste timpu' in care "pluto(pardon "agentul")il va egala pe general".

    RăspundețiȘtergere
  97. @Mos Alecu, punem pariu ca si anul viitor pensiile militare vor fi indexate la fel ca "prostia" din acest an ??

    RăspundețiȘtergere
  98. @Leon 01.10.2023, 08:48
    La : "@Mos Alecu, punem pariu ca si anul viitor pensiile militare vor fi indexate la fel ca "prostia" din acest an ??".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Iarasi "referinta circulara"!

    Prostia indexarilor diferentiate din anii precedenti nu constituie o justificare a continuarii aplicarii sistemului si in anii viitori!

    RăspundețiȘtergere
  99. Ganditi bine ce va doriti.
    Ati vrut actualizare si v-ati trezit cu majorari de taxe si impozite !
    Pasarea malai viseaza . Sa le ceri la astia rupti in tur ,datori vanduti cu visteria alimentata din imprumuturi ,incapabili de o reforma in sistemul bugetar este ca si cum ai cere nevestei bani din bugetul familiei sa schimbi masina din garaj veche de douazeci de ani cu una noua in timp ce contul este insuficient sau gol pe trei sferturi. Plus ca mai cer si copii un telefon de ultima generatie.

    RăspundețiȘtergere
  100. Dl avianyc dumneavoastră pe acești politicieni și politica lor incapbila, i-ați susținut.

    RăspundețiȘtergere
  101. @Mos Alecu, stati linistit ca niciodata un agent sef de Politie nu-l va prinde pe Generalul Ciuca la cuantumul pensiei ( poate cu radarul :)) );
    In schimb o pensie medie bruta din sistemul public, peste câțiva ani, va egala si chiar depasi pensia medie din MApN !
    Raportul intre cele 2 pensii medii brute era in 2019 de 3,03/1 , in 2020 de 2,8/1, in 2021 de 2,67/1, in 2022 de 2,42/1, in 2023 de 2,35/1...! !

    RăspundețiȘtergere
  102. @anonim 01.10.2023, 10:32
    La : "...ca in vorba aia:"Si tu ai dreptate si tu ai dreptate"😆9(Mosu & Leon)
    1- da este o prostie(mosu=1-0)
    2-da s-a aplicat diferentiat(leon=1-1)
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Daaa!
    Numai ca discutia pe care ai "jurizat-o" a fost ezact ca'n bancul:
    Doua babe stateau de vorba:
    - Mi-am luat un dispozitiv de auz nou.
    - Si cat a costat?
    - Joi dimineata.

    RăspundețiȘtergere
  103. Din anonim in anonim !
    Cand congresmenii americani se bucura si felicita politicienii romani pentru ca au ridicat de la 2 la 2,5 din PIB bugetul pentru aparare este semn bun sau de trista veste pentru pensionarii militari ?

    RăspundețiȘtergere
  104. @anonim (***ăla cu ?***) 01.10.2023, 13:01
    La : "...astea-s cele trei "printipuri/formule"cum vreti sa le ziceti,care vor fi aplicate .....".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Haidi, bre, ca despre asta mai fu vorba'n discutiile de pe-aicisa!
    https://mosalecu.blogspot.com/2023/09/incurcates-caile-domnului.html?showComment=1695792252623#c3957716688791389087

    Cele 3 "printipuri" nu-s decit unu... hai unu si jumatate!

    In toate'i vorba despre pensie = nr.total puncte x VPR. Deci toate 3 "metodologiile" îs numai una!
    In plus, la "Metodologia nr.1" si la "Metodologia nr.3" se vorbeste despre o eventuala adaugare a unui număr de puncte pentru fiecare an realizat peste stagiul de cotizare de 25 de ani. Aiasta fiind acea jumatate adaugata la una singura metodologie!

    Nu te mai lua dupa titlurile bombastice scremute de fătuci si pițifelnici!

    RăspundețiȘtergere
  105. @Leon 01.10.2023, 14:02
    La : "@Mos Alecu, stati linistit ca niciodata un agent sef de Politie nu-l va prinde pe Generalul Ciuca la cuantumul pensiei ( poate cu radarul :)) );".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    N'as prea's crede ca nu'i posibil... Ca de cind ii Ciuca pensionar multe s-au adaugat la salarizarea politistilor!

    Si'n acest caz discutia se desfasoara consecvent pe principiul:
    - Mi-am luat un dispozitiv de auz nou.
    - Si cat a costat?
    - Joi dimineata.

    RăspundețiȘtergere
  106. Sunt agenți de poliție, inclusiv agenți din penitenciare, care au o pensie medie neta, mai mare decât a familiei ciucă, el +nevasta sa.
    Nu credeți, cereți detalii de la casele de pensii sectoriale !!!

    RăspundețiȘtergere
  107. @Avianyc...
    Daca nu'ti lasi obiceiul lălăielilor politico-bla-bla-bla nu te vad bine... adica nu te va mai vedea lumea de pe-aicisa!

    RăspundețiȘtergere
  108. Luna viitoare, poate aflam cu ce pensie neta a trecut in rezerva d-ul Colonel:
    https://www.vrancea24.ro/un-ofiter-cu-experienta-de-la-batalionul-280-infanterie-mecanizata-a-iesit-la-pensie/

    RăspundețiȘtergere
  109. La batalionul de infanterie mecanizată, funcția de comandant este de Lt.col.
    Un ofițer nu putea din aceasta structură să iese la pensie de pe funcție de colonel.

    RăspundețiȘtergere
  110. @Anonim 01.10.2023, 17:37
    La : "La batalionul de infanterie mecanizată, funcția de comandant este de Lt.col.
    Un ofițer nu putea din aceasta structură să iese la pensie de pe funcție de colonel.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Era loctiitor al comandantului batalionului.
    A iesit de pe functie de lt.col. cu gradul de colonel!

    L.80/1995:
    Articolul 65
    Locotenent-coloneii și căpitan-comandorii în activitate cărora le-a expirat stagiul minim în grad, dar nu au putut fi înaintați în grad pe timpul cât s-au aflat în activitate întrucât nu au fost încadrați pe funcții prevăzute cu grade corespunzătoare celor la care urmau să fie avansați, la trecerea în rezervă sau direct în retragere prin aplicarea art. 85 lit. a)-e) vor fi înaintați în gradul următor și trecuți în rezervă sau direct în retragere cu noul grad, dacă îndeplinesc celelalte condiții prevăzute în prezenta lege.

    RăspundețiȘtergere
  111. În perioada 06-10 octombrie 2023 se desfășoară "vestitul târg" de la Negreni din Judetul Cluj.
    Cel puțin o data-n viața ar trebui să-l frecventați, acolo-i Romania adevărată, nemachiata și nefardata !

    RăspundețiȘtergere
  112. Cine a citit mai atent articolul, ar fi aflat ca:
    "...a fost citit ordinul de trecere în rezervă, concomitent cu înaintarea în gradul de colonel, a locțiitorului comandantului structurii, locotenent colonel Ciprian LUNGU."
    PS. Luati exemplu de la Mos Alecu, nu-i scapa nimic, citeste tot..!!

    RăspundețiȘtergere
  113. Din surse credibile, se pare că se va reintroduce , prin lege , CASS -ul pentru toate pensiile mai mari de 4.000 lei ( nu numai cele speciale ! ) .

    RăspundețiȘtergere
  114. Vă rog să dezvoltați ideea că nu trebuie să existe CASS pentru pensionari !
    Ei ca si cei in activitate nu beneficiază de asistență medicală?
    E greșită ideea că s-a contribuit cât eram în activitate !
    Păi atunci nu am beneficiat de asistență medicală ?
    A , că procentul din salariu trebuie să fie mai mic pentru cei activi sunt de acord deoarece ei apelează mai rar la asistență medicală prin CAS, datorită vârstei

    RăspundețiȘtergere
  115. Dl Victor, parca militarii și familia acestora, beneficiază de asistență militara gratuita !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu vorbeam de toți pensionarii cu pensie peste 4.000 lei ) , fie civili sau militari !
      Dacă ar fi numai pentru pensionarii speciali nu ar fi constituțional!

      Ștergere
  116. @Anonim 02.10.2023, 13:50
    La : "Dl Victor, parca militarii și familia acestora, beneficiază de asistență militara gratuita !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Da!

    Dar:
    L.95/2006
    Art.230
    ....
    (3) Asigurații prevăzuți în Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare, și în Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, beneficiază de asistență medicală gratuită, respectiv servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale, tehnologii și dispozitive asistive, suportate din fond, în condițiile contractului-cadru și din bugetele ministerelor și instituțiilor respective, în condițiile plății contribuției de asigurări sociale de sănătate.

    RăspundețiȘtergere
  117. CAS ar trebui sa se introducă pentru orice fel de pensie fie ea și minimă deoarece cei cu pensia minimă și sunt in vîrsta și apelează la servicii medicale și rețete compensate chiar,dublu,triplu fata de o persoană pensionar,mai tânăr poate și cu 4000 lei pensie,nu este echitate deloc ,sloganul ar trebui să fie toți pentru unul și unul pentru toți,otova.

    RăspundețiȘtergere
  118. @Florin 02.10.2023, 14:52
    La : "CAS ar trebui sa se introducă pentru orice fel de pensie fie ea și minimă....".
    ^^^^^^^^^^^^
    CAS - Contributii de Asigurari Sociale (pensii)
    CASS - Contributii de Asigurari Sociale de Sanatate

    CASS se plateste pentru toate pensiile de catre Casele (teritoriele sau sectoriale) de pensii!

    RăspundețiȘtergere
  119. CITAT din moș alecu:

    " alecu02.10.2023, 14:20"

    "@Anonim 02.10.2023, 13:50
    La : "Dl Victor, parca militarii și familia acestora, beneficiază de asistență militara gratuita !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Da!

    Dar: ..(..❗..❓)
    L.95/2006
    Art.230
    ....
    (3) Asigurații prevăzuți în Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările și completările ulterioare, și în Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului, cu modificările și completările ulterioare, beneficiază de asistență medicală gratuită, respectiv servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale, tehnologii și dispozitive asistive, suportate din fond, ❓în condițiile contractului-cadru❓ și din bugetele ministerelor și instituțiilor respective, ❓în condițiile plății contribuției de asigurări sociale de sănătate."❓


    Încheiat CITATUL,

    "Moșule":

    ....DA..!

    .....Dar (din nou..!):
    Articolul "230" din L.95/2006, citat mai sus, CONTRAZICE/"CONDIȚIONEAZĂ".." gratuitatea"..seriviciilor medicale, materialelor medicale,..si..restul L.80/1995❗(ILEGAL și NECONSTITUȚIONAL ..❗

    RăspundețiȘtergere
  120. @Calinmihaib12 03.10.2023, 19:37
    La : "...Articolul "230" din L.95/2006, citat mai sus, CONTRAZICE/"CONDIȚIONEAZĂ".." gratuitatea"..seriviciilor medicale, materialelor medicale,..si..restul L.80/1995❗(ILEGAL și NECONSTITUȚIONAL ..❗".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    ILEGAL nu poate fi un text prevazut intr-o lege!
    NECONSTITUTIONAL... aceasta "calitate" nu o poate stabili decit CCR! Adresati-va acestei institutii care "este garantul supremației Constituției."

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "Moșule":
      .."in principiu", așa ar trebui să fie..!, adică o lege .. SĂ NU ÎNCALCE/ "SCHIMBE" sensul alte legi, în.."chestiunea" respectivă, mai ales că cele 2 legi=încă ÎN VIGOARE, ..nu au
      fost.."sincronizate, adică ele funcționează așa, contrazicându-se ..și în prezent..❗

      Ștergere
  121. Pe vremea când a fost adoptata legea 80 din 1995, niciun salariat civil sau militar(pe vremea aceea și polițiștii erau militari) nu plătea din salariu sau solda niciun leu pentru pensie sau sănătate....pentru aceștia plăteau societățile unde erau angajați sau unitățile militare pentru militari Abia din 2001 au început să plătească din salariu civilii, precum și militarii cu deosebirea ca pentru militari și nai apoi polițiști sumele respective se întorceau în solda brută de la angajator... Până în 2017 când la militari și polițiști când au început diferențele între ce se retine pentru cas și CASS din brut adică 35% iar înapoi în solda se întoarce decât 10.5% la nivelul soldei din 2015... Acea majorare brut de pe fluturașii de solda sau salariu...
    Legiuitorul intenționat a lăsat legea asa ca să fie interpretabila. Normal trebuia specificat ca militarii și polițiștii în activitate sau la pensie beneficiază de gratuitate a serviciilor medicale în condițiile plății acelor contribuții de către angajator la activi și de către cps uri pentru pensionari... De aceea sunt case de pensii sectoriale cu alt statut decât cele civile...

    RăspundețiȘtergere
  122. CITAT din "Burebista spunea":

    "solda sau salariu...
    Legiuitorul intenționat a lăsat legea asa ca să fie interpretabila. Normal trebuia specificat ca militarii și polițiștii în activitate sau la pensie beneficiază de gratuitate a serviciilor medicale în condițiile plății acelor contribuții de către angajator la activi și de către cps uri pentru pensionari... De aceea sunt case de pensii sectoriale cu alt statut decât cele civile... "

    "03.10.2023, 21:17"

    Încheiat CITATUL,

    ● COMENTARIU:

    Burebista:

    ..e un "prost" și..PERFID "obicei" al statui român, de ani de zile, să legifereze..neconstituțional și, "culmea"= chiar ILEGAL (❗❗)[=chiar dacă "Moșul".."o să.."sară"..cu gura, adică cu "deștele.." pe butoane] prin "texte" de "reglementări" (legi, OG, OUG, ordine de miniștri, etc. scrise premeditat/deliberat..INTERPRETABILE de către structurile/autoritățile care trebuie să LE aplice..conform nevoilor de moment și chiar "diferențiat"= în funcție de: categorii profesionale, ..și chiar PERSOANELE (!).."vizate" !;


    Un exemplu practic: Legea 138/1999=a SALARIZĂRII MILITARILOR, NOTA 4 de la ANEXA 1= cea cu coeficienții de ierarhizare a SOLDELOR DE FUNCȚIE ❗, nota în care se folosesc..PERFID.. 2 UNITĂȚI de MĂSURĂ (aparent) DIFERITE: FRACȚII ZECIMALE("0,10") și PROCENTE ("100 %") pentru ACEEAȘI procedură de majorare a coeficienților soldelor de funcție a medicilor militari de diferite specialități medicale..❗;
    CORECT și LIMPEDE ar fi fost dacă se scria simplu: în loc de.."0,10" trebuia scris:.."majorare": cu "10 %" (adică: "0,10" ="10 %" din "1") = a "unității" vizate = adică COEFICIENTUL DE IERARHIZARE a soldei de funcție pe grade militare care trebuia MAJORATĂ cu "10 %" și respectiv cu "100 %", din TABELUL amintit mai sus❗, sau ALTFEL: "majorare" a coeficienților de funcție cu: "0,10" și respectiv cu "1"..❗

    Legea asta "138/1999" = astfel, și.. PERFID formulată a produs EFECTE..cel putin = ILEGALE = adică FURTUL EFECTIV ..și CONTINUAT PÂNĂ ÎN PREZENT = din SOLDELE ȘI PENSIILE MEDICILOR MILITARI = din decembriw 1999..PÂNĂ ÎN PREZENT. FURTURI "PROTEJATE" de "toti".."hoții" .., inclusiv de către.."(in)justiția română❗("oarbă" și "surdă", dar cu "sabia" în mână, și SOLDELE și PENSIILE..doldora de..banii dracului.) ❗

    RăspundețiȘtergere
  123. Călin, ideea era următoarea... Dacă îl lege scrie ca atât activii cât și pensionarii militari beneficiază de gratuitate a serviciilor medicale nu trebuia sa mai existe și completarea,, în condițiile plății contribuțiilor.. Pai atunci ma e gratuit? Dacă se pune conditia de plată a contribuțiilor? Nu nai e..
    La fel beneficiază orice angajat civil de asistenta medicala gratuita daca plătește CASS... Asa cum am scris mai sus până în 2017 acea contribuție la CASS a fost compensata prim majorarea soldelor brute realizate lunar însă din 2018 nu s a mai compensat suma reală calculata din solda brută majorată cu 25% și mai apoi cu transele Cfm legii 153 ci în continuare s a compensat o suma raportata la solda brută la nivelul anului 2017. Cu alte cuvinte ți se oprea suma calculata din solda 2023 dar ți se compensa o suma calculata din solda 2017... Deși conform legilor în vigoare atât militarii cât și polițiștii beneficiază de gratuitate....

    RăspundețiȘtergere
  124. @Burebista 06.10.2023, 15:30
    La : "... Asa cum am scris mai sus până în 2017 acea contribuție la CASS a fost compensata ..."
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Alooo!
    Acea compensare se numeste "compensarea contributiei individuale la buget" si se aplica numai pentru "contributia individuala la buget"... adica pentru pensii.
    Acea compensare s-a inventat in 2011 cind s-a trecut de la "retinerea" de contributii individuale la buget (pentru pensii) de 5% dintr-o parte din solda (SF+SG+Gradatii+IC+SM+ID) la "retinerea" de Contributii de Asigurari Sociale (pentru pensii) de 10,5% din totalul soldei (veniturilor impricinatilor (***la politisti vi se retinea din salariu, nu din solda***).

    RăspundețiȘtergere
  125. Asa o fi... Inseamna ca niciodată nu au fost gratuite serviciile medicale pentru militari și polițiști dacă au fost plătite contribuții de către aceștia din solde/salarii...
    Atunci care mai este rolul articolelor din Legea 80 sau legea 360 ??? Gratuit cu plată??? 🤣

    RăspundețiȘtergere
  126. @Burebista 06.10.2023, 16:42
    La : "Asa o fi... 🤣".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Nu "asa o fi"!
    Asa este!
    L.263/2010 (forma din ian.2011)
    Articolul 177
    (1) La data intrării în vigoare a prezentei legi, contribuţia individuală de asigurări sociale, suportată de asiguraţii prevăzuţi la art. 6 alin. (1) pct. I lit. c), nu va diminua venitul net al acestora.

    Articolul 6
    (1) În sistemul public de pensii sunt asigurate obligatoriu, prin efectul legii:
    I.
    ...
    c) cadrele militare în activitate, soldaţii şi gradaţii voluntari, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, din domeniul apărării naţionale, ordinii publice şi siguranţei naţionale;

    Nu se vorbeste "nicaria" despre vreo compensare a CASS (Contrib. de Asig. Soc. de Sanatate)!
    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

    La : "...Atunci care mai este rolul articolelor din Legea 80 sau legea 360 ??? Gratuit cu plată??? ".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Prin l.95/2006 au fost "completate" articolele din l.80/1995 si l.360/2002 (ambele mai vechi).

    La politistii de penitenciare l.145/2019 se vorbeste aceeasi limba ca in l95/2006:
    Articolul 113
    (1) Polițistul de penitenciare în activitate ori pensionat, soțul sau soția acestuia, precum și copiii aflați în întreținerea acestuia beneficiază, în mod gratuit, de servicii de asistență medicală, medicamente și proteze, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, în condițiile stabilite prin hotărâre a Guvernului și cu respectarea dispozițiilor legale privind plata contribuției la asigurările sociale de sănătate.

    RăspundețiȘtergere
  127. @Burebista 06.10.2023, 21:22
    La : "Deci nu e GRATUIT...".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Probabil ca referire la gratuitatea asistentei medicale si medicamentelor pentru militari (in activitate sau in rezerva/retragere) si politisti (in activitate sau pensionari)...

    Da! Gratuit numai in conditia platii CASS!

    Asta fiind gindirea egoista a "fericitilor" care locuiesc undeva unde "se ezista" unitati militare cu medic, farmacii care sa onoreze retetele "militare", si/sau spitale militare...

    Dar.... multi (foarte multi?) pensionari militari locuiesc pe unde nu "se ezista" nimica-nimicuta militaresc... Aistia nu primesc retete gratuite. Primesc numai retete compensate civileste. Pentru "gratuitizarea" acestora treb'e o grămăzie de acte, plus deplasarea la un spital militar pentru aprobarea ca_cindva (intr-un viitor incert) sa primesca banii pina la gratuitate... Bani pentru acte, deplasare si timp pierdute! Asa ca se lasa pagubasi (pagubiti?)!

    RăspundețiȘtergere
  128. neconstitutionalitatii numai a pct.3 din art.VII/0ug 59/2017.


    Oug 59/2017 prevedea;

    - la pct.1 – definirea soldei si a pensiei nete



    CITAT din TOPIC:

    " OUG. 59/2017 prevedea;

    - la pct.1 – definirea soldei si a pensiei nete

    - la pct.2 – se defineste ❓“actualizarea❓cu rata inflatiei” (in locul ❗“indexarii❗cau rata inflatiei”)

    - la pct.3 – se elimina actualizarea pensiilor cu evolutia soldelor celor in activitate si se introduce “limitarea net la net”❓

    In concluzie: se continua negocierile pe tema gradului de afectare a pensiilor de serviciu ale magistratilor de catre presupusa viitoare lege cu micsorarea “pensiilor speciale” (Plx 244/2023, L4/2023)! "

    Încheiat CITATUL,

    ● COMENTARIU:

    1. CCR-ul e "structura" STATALĂ care .."bate în cuie..",fără drept de apel , ..ORICE.."vrea".. legal sau ilegal, constituțional sau NU(❗),..decidenții ..A ORICE= în țara noastră = ROMÂNIA !

    2..."decidenții"..vieților noastre, DELIBERAT "confundă" termeni economico -financiari esențiali (cei dintre semnele roșii din CITAT) și cu înțelesuri /sensuri care nu se "suprapun", termeni care nu sunt..sinonimi.., cu scopul simplu, vădit și..perfid: = de a a nu plăti "datoriile" la care "s-au angajat".. prin emiterea unor legi..organice= referitoare la drepturi fundamentale constituționale, etc..!

    "Decidenții".."confundă" deliberat termenul ACTUALIZARE cu cel de: INDEXARE și chiar cu cu cel de:.. "TRANSPUNERE"=cu "sens de actualizare"
    =în Ordinul (ILEGAL) Comun de miniștri și șefi de.."servicii": 31/M.25/999/ 8148/../../..//2016, deși fiecare în parte, înseamnă cu totul altceva.., așa cum sunt definiți în DICȚIONARE și LEXICOANE ECONOMICO-FINANCIARE ❗

    RăspundețiȘtergere
  129. @Calinmihaib12 12.10.2023, 08:11
    La : "neconstitutionalitatii numai a pct.3 din art.VII/0ug 59/2017...........................".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Incearca sa-ti formulezi/prezinti comentariile in asa fel incit sa nu fie confundate cu discutiile purtate intre pacienti de la Bălăceanca!

    RăspundețiȘtergere