Faceți căutări pe acest blog

Anunt moderare comentarii

Pentru corespondenta personala dolhasca9@gmail.com De semnalat trimiterea printr-un comentariu pe blog

13 martie 2024

Dobitocenii de prin legi

L.282/2023 scrie negru pe alb ca:
“(9) Soldele/Salariile lunare brute utilizate la stabilirea bazei de calcul pentru stabilirea pensiei militare de stat conform alin. (1) nu se actualizează dacă indicele prețurilor de consum lunar prezintă valori negative.”.

Am aratat ca niciodata si nicicind IPC-ul nu poate fi NEGATIV!
IPC-ul poate, cel mult, sa fie mai mic decit IPC-ul din luna anterioara... asta insemnind ca in luna respectiva rata inflatiei a fost negativa raportata la luna anterioara. Rata inflatiei poate fi NEGATIVA! IPC-ul nu, si nu!

A venit cineva si zice ca:
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://insse.ro/cms/ro/content/ipc%25E2%2580%2593serie-de-date-anuala&ved=2ahUKEwie-8ub4eyEAxW2gv0HHfHDDF4QFnoECBgQAQ&usg=AOvVaw0To6A16pCvCqRXzY9opadv

Ce vedem noi acolo?
Vedem ca in 2015 a fost un IPC de 99,41% (adica o rata a inflatiei de minus 0,6%), si in 2016 a fost un IPC de 98,45% (adica o rata a inflatiei de minus 1,5%).
Ceea ce ne-ar duce la concluzia ca da, are trebui ca acei ani sa nu fie folositi la actualizarea soldelor (de atunci) la zilele noastre! (***asta daca timpenia din lege ar fi schimbata din “IPC negativ”, in  “rata inflatiei negativa”***)

Așa se’ntîmpla cînd iuțeala de mînă și nebăgarea de seamă bat raționalul!

Pen’ca acele IPC-uri mai mici decit 100 (rate ale inflatiei negative) sint: cel din 2015 față de 2014, si cel din 2016 față de 2015!

Da’  noi nu sintem nici in 2015 ca sa actualizam soldele din 2014 la 2015, si nici in 2016 ca sa actualizam soldele din 2015 la 2016!

Noi sintem in feb.2024 si am vrea (prin absurd) sa actualizam soldele din 2014 si 2015 la 2024!

Ce facem noi cind vrem sa actualizam soldele (lunare) din 2014 si 2015 la feb.2024?
Noi, cind vrem sa actualizam soldele (lunare) din 2014 si 2015 la feb.2024, cerem site-ului INS sa ne “furnizeze” acele IPC-uri! (*nu-i cerem sa furnizeze IPC-urile din 2015 si 2016, pentru 2017*).
Culant, ca de obicei, INS-ul ne spune ca:
- pentru feb.2024 IPC-urile lunare din 2015 si 2016 sint toate, dar absolut toate, mai mari decit 100... ba chiar cu o medie pe undeva pe la 154% - 155%.

Nici urma de IPC-uri mai mici de 100!

Nici urma de rate ale inflatiei negative!

Asta’nsemneaza ca scrierea din l.282/2023 pe linga ca-i aiurea mai este si total inutila!

Asa ca s’auzim de (mai) bine!


99 de comentarii:

  1. @MA, haideti sa nu exageram !
    Eu n-am zis sa ne comparam cu IPC din 2015 si 2016, am zis cu totul altceva:
    "Guvernantii spera ca peste "n" ani IPC sa fie sub 100%, asa cum s-a intamplat in 2015 si 2016"
    PS. In comentariile mele, n-am avut intentia sa "dau peste bot cuiva", am expus modul meu de intelegere a legislatiei in vigoare, mentionez ca nu am pregatire juridica, dar daca deranjez, ma pot retrage cu capul sus, stiind ca n-am jignit pe nimeni pe acest blog...!!

    RăspundețiȘtergere
  2. @Leon 13.03.2024, 16:24
    La : "@MA, haideti sa nu exageram !
    Eu n-am zis sa ne comparam cu IPC din 2015 si 2016, am zis cu totul altceva:
    "Guvernantii spera ca peste "n" ani IPC sa fie sub 100%, asa cum s-a intamplat in 2015 si 2016"
    PS. In comentariile mele, n-am avut intentia sa "dau peste bot cuiva", am expus modul meu de intelegere a legislatiei in vigoare, mentionez ca nu am pregatire juridica, dar daca deranjez, ma pot retrage cu capul sus, stiind ca n-am jignit pe nimeni pe acest blog...!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Alooo!
    Exemplificarea cu acea adresa nu a fost pentru a contra pe cineva!
    A fost numai pentru a arata ce si cum spune INS!

    De terminat cu "imi iau jucariile si plec" din simple neintelegeri de ziceri!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ș'o explicatie mai pe'ntelesul celor care au bagat in l.282/2023 acea timpenie...

    Mergem tot pe actualizarea soldelor din 2015 si 2016 la 2024 cu date întîmplătoare...
    - solda in ian.2015 - 100 lei
    - solda in feb. 2015 - tot 100 lei
    - IPC ian. 2015 - feb. 2024 - 154%
    - IPC feb.2015 - feb.2024 - 153% (* adica in feb.2015, fata de ian.2015, IPC a fost 99%...o inflatie de minus 1% fata de ian.2015*)
    - solda din ian.2015 devine in feb.2024 (prin actualizare) - 154 lei
    - solda din feb.2015 ramine (in feb 2024) tot 100 lei, pen'c'un dobitoc a scris in lege ca daca IPC-ul este negativ (mai mic de 100??? mai mic decit cel anterior???) nu se face actualizare... in loc sa devina 153 lei...
    Daca's mai multe luni de astea se duce dracului media rezultata dupa actualizare...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e chiar așa Moș Alecu. Solda aceea din februarie 2015 va ajunge în 2024 la 153 pentru ca actualizarea acesteia se va face pentru fiecare lună începând cu luna martie 2015 pana în luna ianuarie 2024..de la luna la luna. Atunci când Ipc este sub 100 nu se actualizează. Doar când Ipc este peste 100 se actualizează. Pana la urma rezultatul este 153. E ka fel ca la inflație, atunci când e negativa nu se indexează. În exetmplul dumitale dacă ar fi trebuit să se facă media atunci se aduna 154 cu 153 iar media era 153,5.. Fiecare solda din cele alese 6,12,13 sau câte or fi va fi actualizata individual la 2024 apoi se va face media brută netă...

      Ștergere
  4. Călin răspunde:
    Moșule:
    ..deci pot.."să înțeleg" că "am tradus" .."corect" în comentariul meu din celalalt TOPIC:..adică =.."conform textului acela ciudat al acelui "al. (9) din L.282"= cum a intenționat "legiuitorul" să se aplice "art.28.."din legea 223/2015 modificată = adică "actualizarea..cu evoluția acelor IPC- uri " a soldelor lunare plătite=bază de calcul..din lunile alese (câte ori fi ele) ❗
    ..dar nu-mi imaginez nici măcar vreo clipă că "cei".. DECIDENȚI..din.. grosul "legiuitorului" sunt.."proști"de.❗❓😎👻
    .., ei sunt PERFIZI (❗) și au gândit pt. viitor SĂ SCADĂ..cuantumul viitoarelor.. APROPIATE PENSII..❗, cam așa cum ai scris în comentariul din TOPICUL acesta, în pasajul citat mai jos:
    "Daca's mai multe luni de astea se duce dracului media rezultata dupa actualizare. "

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se pare că (mai mult ca sigur) deschizătoarea de "pârtie" la alegerile europarlamentare pe lista PSDNL, a introdus pensiile militare în legea "pensiilor speciale". Așa că, aveți grijă cu "ștampilarea" buletinului de vot !!!

      Ștergere
  5. Sa așteptăm să apară o decizie de pensie militară a unui militar sau polițist, care a trecut în rezervă în urmă cu mai mulți ani și care abia acum îndeplinește condițiile de pensionare. Sa vedem cum îi vor actualiza soldele din ultimele 12,13 luni de activitate sa zicem din 2010... Eu zic ca o sa iasă o medie brută/ netă mult mai mica decât dacă i s-ar fi actualizat pe vechiul model la nivelul de la data deschiderii dreptului de pensie..

    RăspundețiȘtergere
  6. @Burebista 14.03.2024, 11:22
    La : "Nu e chiar așa Moș Alecu. Solda aceea din februarie 2015 va ajunge în 2024 la 153 pentru ca actualizarea acesteia se va face pentru fiecare lună începând cu luna martie 2015 pana în luna ianuarie 2024..de la luna la luna. Atunci când Ipc este sub 100 nu se actualizează. Doar când Ipc este peste 100 se actualizează. Pana la urma rezultatul este 153. E ka fel ca la inflație, atunci când e negativa nu se indexează. În exetmplul dumitale dacă ar fi trebuit să se facă media atunci se aduna 154 cu 153 iar media era 153,5.. Fiecare solda din cele alese 6,12,13 sau câte or fi va fi actualizata individual la 2024 apoi se va face media brută netă...".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Babaiatu' , tu te auzi ce spui???
    Pen'ca si acuma (ca de multe ori???/ca'ntotdeauna???) numai prostii spui!

    - actualizarea cu IPC-ul nu se face la fiecare solda pentru fiecare luna de la data primirii ei la data actualizarii
    ---- asta ar insemna, tembelule, ca atunci cind se vor folosi 300 de luni sa se execute 45.150 (patruzeci si cinci de mii o suta cincizeci) de accesari ("culegeri" de IPC) pentru fiecare impricinat. Iar dupa "culegerea" IPC-urilor sa se faca si 45.150 de inmultiri succesive ca sa se ajunga la luna actualizarii
    - si, in principal, pune mina si ceteste actele normative atunci cind te'arunci ca flaimucu'n bordura sa emiti ziceri... Ia vezi ca ord. m-24/2016 (ultima "editie") zice ca: "indicele prețurilor de consum lunar TOTAL din luna deschiderii dreptului de pensie, raportat la luna realizării soldelor/salariilor lunare brute, publicat pe site-ul Institutului Național de Statistică;
    ----- asta insemnind ca eventualele IPC-uri mai mici de 100 (care-ar trebui sa fie nebagate in seama dupa parerea ta) nu apar nicaieri, ele fiind inglobate in acel IPC TOTAL

    RăspundețiȘtergere
  7. @Burebista 14.03.2024, 11:30
    La : "Sa așteptăm să apară o decizie de pensie militară a unui militar sau polițist, care a trecut în rezervă în urmă cu mai mulți ani și care abia acum îndeplinește condițiile de pensionare. Sa vedem cum îi vor actualiza soldele din ultimele 12,13 luni de activitate sa zicem din 2010... Eu zic ca o sa iasă o medie brută/ netă mult mai mica decât dacă i s-ar fi actualizat pe vechiul model la nivelul de la data deschiderii dreptului de pensie..".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Tu vrei sa demonstrezi ca NUMAI prostii poti debita!

    Zici ca : "soldele din ultimele 12,13 luni de activitate sa zicem din 2010.".

    Nu, tembelule!
    12 , 13 luni din ultimii 5 ani... adica din 2019, apoi din 2020, apoi din 2021!....
    Si nu ULTIMELE ci LA ALEGERE!

    Abia din 2030 se folosesc, obligatoriu, ULTIMELE luni de activitate...
    S'atunci se incepe cu 34 de luni (adica aproape 3 ani) deci actualizarea se va face din 2027 la 2030!
    Continuind cu actualizarile pentru tot mai multe ultime luni din tot mai multi ultimi ani, ajungind la 300 de luni (25 de ani) in 2043... adica actualizare din 2018 la 2043!

    RăspundețiȘtergere
  8. Moșule:
    ..calculul.."actualizării " soldelor din cele.."300" de luni..se face.. oarecum..automat: în.. "tabele " de tip.."EXCEL" (sau altele asemenea❗), deci peste mai mulți ani, când unii dintre noi..nu vom mai trăi❗.."statistica" va face automat .."culegerea" acea de.."j'de mii" pe care le pomenești , ..!, adică: lună de lună și an de an..se tot "adună"..=în..TABELE..= "acele :.."%" de IPC-uri, care apoi vor fi "băgate " în..TABELELE de CALCUL TABELAR al "instituțiilor " ..care se ocupă cu CALCULUL.. PENSIILOR..de "modelul.." "necontributiv"..❗

    RăspundețiȘtergere
  9. @Anonim 14.03.2024, 15:07
    La : "Moșule:
    ..calculul.."actualizării " soldelor din cele.."300" de luni..se face.. oarecum..automat: în.. "tabele " de tip.."EXCEL" (sau altele asemenea❗), deci peste mai mulți ani, când unii dintre noi..nu vom mai trăi❗.."statistica" va face automat .."culegerea" acea de.."j'de mii" pe care le pomenești , ..!, adică: lună de lună și an de an..se tot "adună"..=în..TABELE..= "acele :.."%" de IPC-uri, care apoi vor fi "băgate " în..TABELELE de CALCUL TABELAR al "instituțiilor " ..care se ocupă cu CALCULUL.. PENSIILOR..de "modelul.." "necontributiv"..❗".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Băi, năucule!
    - IPC-ul total de la, de exemplu, ian.2000 la feb.2024 este "facut" deja pe site-ul INS
    ---- nu trebuie sa scoti tu IPC-ul ian.2000 - feb.2000, IPC feb.2000 - mar. 2000, mar.2000 - apr.2000...... ian.2024 - feb.2024 si, pe urma sa'nmultesti suma din ian 2000, succesiv, cu acel sir de IPC-uri
    - treb'e sa fie complet timpit cineva de la INS, sau de oriunde altundeva, sa faca j'de mii de tabele, cu j'de mii de posibilitati/variante de IPC-uri de la j'de mii de luni la alte j'de mii de luni (adica asa cum presupui/gindesti tu), atita timp cit treaba'i clara, si datele de la INS sint arhi-satisfacatoare asa cum sint ele!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Într-un proiect de OUG aflat în dezbatere publică pe site-ul Ministerului de Finanțe, indemnizația de 1000 lei, neimpozabil, acordată veteranilor din teatrele de operații va fi indexată anual cu rata inflației (Art. XXXI). Verificați pe site.

      Ștergere
    2. Călin răspunde:
      Moșule:
      ..te înșeli ❗, mintea îți joacă.. feste..❗; imi pui în deș'tele cu care "..= butonez"..= TEXTE ..PE CARE EU NU LE-AM SCRIS..❗.
      Eu nu am scris ceea ce spui..❗
      Realitatea/ SUBIECTUL..este "ăsta":
      În MO. 164/..FEB.2024 , e publicat Ord. M.24/2016 = ACTUALIZAT.., iar în "ANEXA 4" = "ANGAJATORUL" (=UM..) înscrie..DATELE SALARIALE..= SOLDELE LUNARE BRUTE ȘI NETE..și..ACTUALIZATE..cu "IPC":= LUNĂ DE LUNĂ, și..AN DE AN.., AN.., până la trecerea în rezervă a milittarului..❗
      ...restul..= e o problema simplă de..CENTRALIZARE..a datelor tabelare înscrise.. ❗

      Ștergere
    3. .."Anonim":..= ești DIVERSIONIST..❓; vorba .."moșului": .."ce are sula ..cu prefectura ..❓❓

      Ștergere
  10. Scuze,nu am înțeles prea bine! Se vor recalcula toate pensiile militare,în funcție de IPC? Sau numai la cei care vor iesi în viitor?

    RăspundețiȘtergere
  11. Tocmai asta am spus și eu... Calculatorul va arăta cât este Ipc la o solda din 2015 în ianuarie 2024. Dar nu cum spui dumneata ca o solda din februarie 215 când a fost Ipc mai mic decât în ianuarie 2015 va rămâne la același cuantum în ianuarie 2024??? 🤣
    Și a 2 la mână.... Dacă pensionarul militar care își deschide dreptul de pensie în februarie 2024, a trecut în rezervă în februarie 2015 din diferite motive care îi dau drept de pensie militară la împlinirea vârstei standard de 60 ani pe care i a făcut în februarie 2024, după mintea dumitale o sa i ia în calcul 12 solde din 2019-2024 când era civil??? 🤣
    Nu boss, o sa i ia 12 solde consecutive dintre 2010 și 2015... Capisci?? 🤣

    RăspundețiȘtergere
  12. @Burebista 14.03.2024, 15:42
    La : "Tocmai asta am spus și eu... Calculatorul va arăta cât este Ipc la o solda din 2015 în ianuarie 2024. Dar nu cum spui dumneata ca o solda din februarie 215 când a fost Ipc mai mic decât în ianuarie 2015 va rămâne la același cuantum în ianuarie 2024???"
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Bă, tembelule, tu (nu eu) ai spus ca la IPC mai mic decit 100 nu se face actualizarea. Iar IPC mai mic inseamna ca'n luna repectiva a fost (fata de luna anterioara) un IPC sub 100.
    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
    La : "Și a 2 la mână.... Dacă pensionarul militar care își deschide dreptul de pensie în februarie 2024, a trecut în rezervă în februarie 2015 din diferite motive care îi dau drept de pensie militară la împlinirea vârstei standard de 60 ani pe care i a făcut în februarie 2024, după mintea dumitale o sa i ia în calcul 12 solde din 2019-2024 când era civil??? 🤣
    Nu boss, o sa i ia 12 solde consecutive dintre 2010 și 2015... ".
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    Băăăă, aici nu discutam despre cîțiva puturosi (ca tine???) care au fost in scurte vizite prin "sistem"!
    Aici discutam despre cei care urmeaza sa iasa la pensie pe drept, din activitate!

    RăspundețiȘtergere
  13. @Anonim 14.03.2024, 17:38
    La : "Călin răspunde:
    Moșule:
    ..te înșeli ❗, mintea îți joacă.. feste..❗; imi pui în deș'tele cu care "..= butonez"..= TEXTE ..PE CARE EU NU LE-AM SCRIS..❗.
    Eu nu am scris ceea ce spui..❗
    Realitatea/ SUBIECTUL..este "ăsta":
    În MO. 164/..FEB.2024 , e publicat Ord. M.24/2016 = ACTUALIZAT.., iar în "ANEXA 4" = "ANGAJATORUL" (=UM..) înscrie..DATELE SALARIALE..= SOLDELE LUNARE BRUTE ȘI NETE..și..ACTUALIZATE..cu "IPC":= LUNĂ DE LUNĂ, și..AN DE AN.., AN.., până la trecerea în rezervă a milittarului..❗
    ...restul..= e o problema simplă de..CENTRALIZARE..a datelor tabelare înscrise.. ❗".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Bre, diliule, eu am copiat (copy-paste) spusele tale!
    C'acuma nu le mai recunosti e din cauza "creierelui" tau!

    Lunile din ord. m-24/2016 sint LUNILE ALESE (OBLIGATORII), nu's lunile intermediare intre lunile alese si luna la care se face actualizarea!

    Si... gata cu prezenta ta pe aici!

    RăspundețiȘtergere
  14. DE LA MOȘ LA MOȘ : AȚI AUZIT DE GÂGĂ ??!! Numele lui real este Iulian Ardeleanu, iar individu' e ditamai director general al Direcției generale de legislație fiscală din Ministerul Finanțelor ! De la el pleacă nesimțirea și amatorismul ! Și iată de ce : într-un recent răspuns scris, insu' spune că - prin prisma PNRR - cu privire la modul de aplicare a prevederilor art.101 din Codul fiscal și care vizează impozitarea pensiilor..."instituția competentă este Ministerul Muncii și Solidarității Sociale" ! Bre' Iulică...tu realizezi că "nu ai toate țiglele pe casă" și că faci rău oamenilor prin tâmpenia pe care o spui...în scris ?! Nici nu știi dacă să râzi sau să te apuce revolta la ce spune individu' ! Unde bre' Iulică scrie-n PNRR că Ministerul Muncii are competența in domeniul fiscal ?! Mai mult, chiar pe site-ul Ministerului Finanțelor, cu privire la PNRR - la informații generale - scrie : "Componenta 8 în coordonarea MF" ! În această componentă se regăsesc, cu titlu de exemplu : R1 ( Reforma Agenției Naționale de Administrare Fiscală ( ANAF ), prin digitalizare ), R4 ( Revizuirea cadrului fiscal ), R6 ( Reforma sistemului public de pensii ). Trebuie să fii ori "cu șoriciu gros", ori "dus cu pluta" să crezi / afirmi că, dacă de R6 responsabil e Ministerul Muncii...tot ăst minister răspunde și de R1 sau R4 !! Cele susmenționate sunt o nouă confirmare a celor pe care le-am mai afirmat acum două zile, adică...STAT CĂPUȘAT FIE DE PROȘTI...FIE DE MAFIE ! Trist și revoltător !

    RăspundețiȘtergere
  15. @MA, te rog spune-mi dacă recenta impozitare a tichetelor de masă influențează pozitiv baza de calcul (punctajul total) la pensiile civile.
    Mersi

    RăspundețiȘtergere
  16. Cumva in afara de rind, da' de retinut...

    Despre cu “va fac” avocățelarii la gîndire si la buzunare!

    Undeva, cineva, semnaleaza ca o avocata celebra este sotia unui cineva din armata, si propune solicitarea serviciilor avocatei pentru rezolvarea problemelor pensionarilor militari.
    Un alt cineva demonstreaza ca respectiva avocata nu (mai) este sotia acelui cineva din armata, prin “excluderea” respectivei din declaratiile de avere ale cineva-ului din armata!
    Avocățelarulul claudiot contreaza ca_cum_ca respectiva este sotia cineva-ului din armata, dar ca, intre ei, a intervenit “conventia separarii de bunuri intre soti”...

    Ce vorbesti, Franț!
    - in declaratia de avere se trec bunurile/valorile FAMILIEI (titular al declaratiei, sot/sotie si copii) aflate in proprietatea titularului, in proprietatea celorlalti membri ai familiai, sau in coproprietate... (**l.176/2010: Articolul 3...
    (2) Declarațiile de avere se întocmesc pe propria răspundere și cuprind drepturile și obligațiile declarantului, ale soțului/soției, precum și ale copiilor aflați în întreținere, potrivit anexei nr. 1.**).
    - numai iesirea din familie a unuia dintre membri duce si la “iesirea” acestuia din declaratia de avere a titularului
    ---- bunurile/valorile proprii sotiei la data casatoriei, si cele obtinute personal in timpul casatoriei, se trec in declaratia de avere a sotului
    - bunurile/valorile sotiei “dispar” din declaratia de avere a sotului numai la “disparitia” sotiei din familie (divort, deces)
    ---- c’altfel sotul fură de rupe, trece furăciunile pe numele sotiei, “convine separarea de bunuri”... si gata, au disparut furăciunile...

    Astea’nsemind ca respectiva avocata nu mai este sotia acelui cineva din armata, da’ apelati cu’ncredere la serviciile avocățeilor claudioți, ca ei stie, si ne’nvata si pe noi!”

    RăspundețiȘtergere
  17. @Leo 16.03.2024, 09:11
    La : "@MA, te rog spune-mi dacă recenta impozitare a tichetelor de masă influențează pozitiv baza de calcul (punctajul total) la pensiile civile.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Si pin'acuma tichetele de masa erau impozitate.
    Noutatea'i ca din 2024 se plateste si CASS pentru ele.

    Tichetele de masa erau (si sint) "venituri din salarii și asimilate salariilor"...
    Punctajul de pensie sa calculeaza din (cu) BRUTUL salariilor (si asimilate salariilor)... deci nu va suferi modificari prin introducerea CASS din tichetele de masa... Va suferi o (mica) micsorare netul salariului incasat de impricinat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @MA, deoarece nu se retine CAS de 25%, valoarea tichetelor nu intra in baza de calcul al punctajului lunar:
      https://www.sodexo.ro/blog/impozitare-tichete-de-masa/#7

      Ștergere
    2. Deci , dacă am înțeles bine , tichetele de masă se impozitează cu 10% ?

      Ștergere
    3. Întrebare:
      ..militarii primesc.."tichete de masă.." sau.."Norma de Hrană"..?care în timpul activității mele = până în 2004= era NEIMPOZABILĂ, dar nici nu intra în baza de calcul a pensiei..?

      Ștergere
    4. @ Anonim
      Militarii primesc "ordinul Bodnăraș"

      Ștergere
    5. .. adică.."ordinul..50"..!?.(alimente.., lemne de foc..etc.)

      Ștergere
    6. Da Mihăiță.
      Și săpun.

      Ștergere
    7. .. și..mai multă.."empatie".. față de angajații.."amărâți" din sistem..!😂

      Ștergere
  18. @Leon 16.03.2024, 11:30
    La : "@MA, deoarece nu se retine CAS de 25%, valoarea tichetelor nu intra in baza de calcul al punctajului lunar:..."
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Da! Asa-i!

    Deci raspunsul meu trebuia sa fie : "Punctajul de pensie sE calculeaza din (cu) BRUTUL salariilor (si asimilate salariilor) PENTRU CARE S-A PLATIT C.A.S.... deci nu va suferi modificari prin introducerea CASS din tichetele de masa... Va suferi o (mica) micsorare netul salariului incasat de impricinat!".

    RăspundețiȘtergere
  19. @Leo 16.03.2024, 16:46
    La : "Deci , dacă am înțeles bine , tichetele de masă se impozitează cu 10% ?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Tichetele de masa se impoziteaza, si se impozitau si pin'acuma cu 10%.
    Din ian.2024 s-a introdus si plata CASS pentru tichetele de masa, tot cu 10%... suma care nu se impoziteaza.

    RăspundețiȘtergere
  20. Mai întâi din valoarea tichetelor de masă se reține CASS, apoi din ce rămâne impozit...
    Bineînțeles ca cetățeanul va primi aceeași valoare a în tichete de masă. Taxele se vor retine din salariul brut realizat...

    RăspundețiȘtergere
  21. @Burebista 16.03.2024, 20:56
    La : "Mai întâi din valoarea tichetelor de masă se reține CASS, apoi din ce rămâne impozit...
    Bineînțeles ca cetățeanul va primi aceeași valoare a în tichete de masă. Taxele se vor retine din salariul brut realizat...".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Tembelism in plina afirmare: "din valoarea tichetelor de masă se reține CASS"..."Taxele se vor retine din salariul brut realizat..".

    RăspundețiȘtergere
  22. @Anonim 17.03.2024, 03:19
    La : "..militarii primesc.."tichete de masă.." sau.."Norma de Hrană"..?care în timpul activității mele = până în 2004= era NEIMPOZABILĂ, dar nici nu intra în baza de calcul a pensiei..?"
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Militarii nu primesc tichete de masa sau indemnizatie de hrana!
    Militarii "atunci când nu beneficiază de alimente, primesc, în locul acestora, valoarea financiară neimpozitabilă a normei de hrană la care au dreptul." (***og 26/1994**).

    RăspundețiȘtergere
  23. ..deci.., "povestea"..cu TICHETELE de MASĂ..și.."soarta" lor (!?) nu prea ii privește direct pe militari.., decât in măsura în care..eventuala lor.. DEVALORIZARE îi va.."afecta" pe menbrii lor de..familie. CIVILI..!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Mihăiță, nu te mai preface tocmai tu , că nu ai înțeles.
      Bodnăraș a mărit și cota de săpun de la MFA , știind ce va fi în 2024.....

      Ștergere
  24. Asa... mai in afara de rind...

    Pe undeva, nu-i spun caracteristica fundamentala, cineva face cite o "revista presei" despre altii, de prin alte locuri!

    Probabil ca numai din modestie nu vorbeste despre numarul impresionant de "publicisti" de la el, de-acolo, "publicisti" care, uneori sint chiar si trei!
    Si tot din acea cauza nu vorbeste nici despre problemele pline de intelepciune, de o logica cristal, si numai bune sa rezolve toate problemele omenirii, pe care le discuta cei trei intre ei pe-acolo (trei... atunci cind este supraaglomeratie)!

    RăspundețiȘtergere
  25. https://www.snppc.ro/18-03-2024-comunicat-revendic-ri-snppc-n-curs-de-solu-ionare-ncep-nd-cu-luna-martie-a-c-bd11372

    RăspundețiȘtergere
  26. @Mihăiță,
    Am o mare dilemă și te rog să mă ajuți a o rezolva.
    Spune-mi te rog , Art. 2 lit. b) din Legea 223/2015 ( articol care este în vigoare și acum în forma Legii de la data intrării ei în vigoare 01.01.2016 ) este O MARE DOBITOCENIE din L. 223 , sau este O MARE BATJOCURĂ ȘI MINCIUNĂ.

    RăspundețiȘtergere
  27. @Leo 18.03.2024, 20:09
    La : "@Mihăiță,............".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Nu este nici urma de comentator cu numele "Mihaita"!
    Daca nu-l identifici cu vreunul din comentatorii de aici, comentariul/intrebarea pusa a fost ultimul comentariu/intrebare adresata unui "Mihaita"!

    RăspundețiȘtergere
  28. @Leo 18.03.2024, 20:53
    La : "@Mihăiță este Mihai Călin . Ne știm de mult...........".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ÎÎÎÎÎuuuu!
    Si nu se poate face nimic in directia ca "vorbirea" lui sa nu mai semene pin'la suprapunere cu "grafia" specifica meseriei lor???

    RăspundețiȘtergere
  29. @reddog 19.03.2024, 08:00
    La : "Leo
    De când va știți?
    Detaliați!
    Thanks!"
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Cu speranta constientizarii faptului c'aicea nu-i locul obisnuit de "discutii"... grija mare la eventuala iesire in decor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce vreți să insinuați?
      Dezvoltați dar nu va lungiți prea mult!
      Un eseu cu 200-300 de cuvinte e ok
      Și nu incercati sa păcătuiți cu gândul, vorba sau fapta.
      Suntem în Postul Paștelui.

      Ștergere
  30. @MA, ati observat diferenta la SG ptr.un Colonel pensionat in anii 2000, de 360 lei din Decizie, si 2838 lei brut, dupa adoptarea OuG ??
    O nimica toata, i-am ciuruit pe Varsovieni, zise PSD&PNL ..!!

    RăspundețiȘtergere
  31. @reddog 19.03.2024, 08:32
    La : "Ce vreți să insinuați?
    Dezvoltați dar nu va lungiți prea mult!
    Un eseu cu 200-300 de cuvinte e ok
    Și nu incercati sa păcătuiți cu gândul, vorba sau fapta.
    Suntem în Postul Paștelui.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Se vede treaba ca si Google blogger-ul stie cu cine are de-a face, c'a bagat automat comentariul la spam!

    RăspundețiȘtergere
  32. @Leon 19.03.2024, 09:08
    La : "@MA, ati observat diferenta la SG ptr.un Colonel pensionat in anii 2000, de 360 lei din Decizie, si 2838 lei brut, dupa adoptarea OuG ??
    O nimica toata, i-am ciuruit pe Varsovieni, zise PSD&PNL ..!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Mai intii am observat ca 360 n-are nici vreo legatura cu 197,3387... oricum am da-o, s'oricum am invirti-o!

    Si-i ciuruieste si pe natoitizati si natoisti cam cu-aceeasi "dreapta" masura!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu-i chiar dreapta,... cei care au iesit la pensie dupa 13.01.2023, au prins ceva "mărunțiș "..!

      Ștergere
  33. De tot, dar, de tot de tot, in afara de rind...

    Chiar daca limbajul e specific peretilor de WC public din haltele CFR parasite, continutul este de bagat in seama:

    𝐓𝐫𝐞 𝐬𝐚̆ 𝐟𝐢𝐢 𝐭𝐚̂𝐦𝐩𝐢𝐭 𝐜𝐚 𝐝𝐮𝐩𝐚̆ 𝐨 𝐣𝐮𝐦𝐚 𝐝𝐞 𝐚𝐧 𝐬𝐚̆ 𝐭𝐞 𝐦𝐚𝐢 𝐬𝐩𝐚𝐫𝐠𝐢 𝐢̂𝐧 𝐟𝐢𝐠𝐮𝐫𝐢, 𝐜𝐮 𝐨 𝐢𝐩𝐨𝐜𝐫𝐢𝐳𝐢𝐞 𝐠𝐫𝐞𝐭̦𝐨𝐚𝐬𝐚̆, 𝐜𝐚̆ 𝐬-𝐚 𝐮𝐬̦𝐤𝐢𝐭 𝐂𝐮𝐟𝐮𝐫𝐞𝐚𝐭̦𝐚̆ 𝐥𝐚 𝐜𝐞𝐥𝐞 𝐯𝐞𝐬̦𝐧𝐢𝐜𝐞 𝐬̦𝐢 𝐬𝐚̆-𝐢 𝐚𝐝𝐮𝐜𝐢 𝐩𝐮𝐩𝐢𝐧𝐜𝐮𝐫𝐢𝐬𝐦𝐞 𝐢𝐞𝐟𝐭𝐢𝐧𝐞. 𝐀𝐮𝐳, 𝐮𝐧𝐮𝐥 𝐬-𝐚 𝐬𝐢𝐦𝐭̦𝐢𝐭 𝐢̂𝐧𝐠𝐞𝐧𝐮𝐧𝐤𝐢𝐚𝐭, 𝐩𝐮𝐫 𝐬̦𝐢 𝐬𝐢𝐦𝐩𝐥𝐮, 𝐥𝐚 𝐚𝐟𝐥𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐯𝐞𝐬̦𝐭𝐢𝐢 ! 𝐀𝐥𝐭𝐮𝐥 𝐞𝐬𝐭𝐞 𝐝𝐞𝐯𝐚𝐬𝐭𝐚𝐭 𝐬𝐮𝐟𝐥𝐞𝐭𝐞𝐬̦𝐭𝐞, 𝐚𝐥𝐭𝐮𝐥 𝐚 𝐟𝐨𝐬𝐭 𝐧𝐚̆𝐩𝐚̆𝐝𝐢𝐭 𝐝𝐞 𝐫𝐞𝐠𝐫𝐞𝐭𝐞 𝐞𝐭𝐞𝐫𝐧𝐞 !
    𝐌𝐚𝐫𝐞 𝐜𝐮𝐫𝐯𝐚̆ 𝐦𝐚𝐢 𝐞 𝐬̦𝐢 𝐡𝐨𝐦𝐨 𝐬𝐚𝐩𝐢𝐞𝐧𝐬 𝐚̆𝐬𝐭𝐚, 𝐩𝐞 𝐟𝐚𝐭̦𝐚 𝐩𝐨𝐦𝐚̂𝐧𝐭𝐮𝐥𝐮 !
    𝐁𝐚̆ 𝐚𝐜𝐞𝐬̦𝐭𝐢𝐚, 𝐨𝐦𝐮𝐥 𝐚𝐯𝐞𝐚 𝐨 𝐠𝐫𝐞𝐦𝐚𝐝𝐚̆ 𝐝𝐞 𝐚𝐧𝐢 ! 𝐏𝐮𝐫 𝐬̦𝐢 𝐬𝐢𝐦𝐩𝐥𝐮 𝐢-𝐚 𝐯𝐞𝐧𝐢𝐭 𝐯𝐫𝐞𝐦𝐞𝐚 𝐬𝐚̆ 𝐬𝐮𝐟𝐥𝐞-𝐧 𝐯𝐞𝐢𝐨𝐳𝐚̆ ! 𝐂𝐞 𝐯𝐚̆ 𝐭𝐨𝐭 𝐜𝐚̂𝐜𝐚𝐭̦ 𝐩𝐞 𝐯𝐨𝐢. 𝐏𝐚̂𝐧𝐚̆ 𝐦𝐚𝐢 𝐚𝐜𝐮 𝐮𝐧 𝐚𝐧 𝐢̂𝐢 𝐭𝐨𝐭 𝐝𝐚̆𝐝𝐞𝐚𝐭̦ 𝐦𝐮𝐦𝐮 𝐦𝐮𝐦𝐮, 𝐜𝐚̆ 𝐯𝐚̆ 𝐟𝐚̆𝐜𝐞𝐚 𝐧𝐞𝐭𝐞𝐫𝐦𝐢𝐧𝐚𝐭̦, 𝐩𝐮𝐭𝐮𝐫𝐨𝐬̦, 𝐯𝐨𝐢𝐚𝐣𝐨𝐫𝐢 𝐩𝐫𝐢𝐧 𝐬𝐢𝐬𝐭𝐞𝐦 𝐬̦𝐢 𝐜𝐚̆ 𝐩𝐫𝐨𝐥𝐢𝐟𝐞𝐫𝐚 𝐩𝐭̦𝐧𝐚̆ 𝐥𝐚 𝐥𝐢𝐦𝐢𝐭𝐚 𝐚𝐛𝐬𝐮𝐫𝐝𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐜𝐡𝐞𝐬𝐭𝐢𝐚 𝐜𝐮 𝐜𝐨𝐧𝐭𝐫𝐢𝐛𝐮𝐭𝐢𝐯𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞𝐚 𝐢̂𝐧 𝐚𝐫𝐦𝐚𝐭𝐚̆ !
    𝐀𝐜𝐮 𝐢̂𝐢 𝐩𝐮𝐩𝐚𝐭̦ 𝐠𝐚̆𝐨𝐚𝐳𝐚 𝐩𝐮𝐭𝐫𝐞𝐳𝐢𝐭𝐚̆ ! 𝐀𝐮𝐳, 𝐜𝐢𝐜𝐚̆ 𝐨 𝐬𝐚̆ 𝐫𝐚̆𝐦𝐚̂𝐧𝐚̆ 𝐯𝐞𝐬̦𝐧𝐢𝐜 𝐢̂𝐧 𝐚𝐦𝐢𝐧𝐭𝐢𝐫𝐢𝐥𝐞 𝐧𝐨𝐚𝐬𝐭𝐫𝐞 𝐬̦𝐢 𝐚𝐥𝐞𝐚 𝐚𝐥𝐞𝐚 ! 𝐎 𝐬𝐚̆ 𝐫𝐚̆𝐦𝐚̂𝐧𝐚̆ 𝐨 𝐩𝐮𝐥𝐚̆, 𝐜𝐚̆ 𝐩𝐞𝐬𝐭𝐞 𝐢̂𝐧𝐜𝐚̆ 𝟔 𝐥𝐮𝐧𝐢 𝐧𝐢𝐜𝐢 𝐧𝐮 𝐯𝐚̆ 𝐦𝐚𝐢 𝐚𝐝𝐮𝐜𝐞𝐭̦𝐢 𝐚𝐦𝐢𝐧𝐭𝐞 𝐝𝐞 𝐡𝐨𝐬̦𝐜𝐚̆𝐢𝐭 !
    𝐂𝐮𝐫𝐯𝐞𝐥𝐞 𝐝𝐫𝐞𝐪 !

    𝐿𝑎 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑒𝑢 𝑖-𝑎𝑠 𝑚𝑎𝑖 𝑖𝑛𝑡𝑟𝑒𝑏𝑎 𝑝𝑒 𝑐𝑒𝑖 𝑐𝑎𝑟𝑒-𝑜 𝑏𝑎𝑔𝑎 𝑝𝑒 𝑎𝑖𝑎 𝑐𝑢 "𝑠𝑓𝑎𝑡𝑢𝑟𝑖𝑙𝑒/𝑖𝑛𝑑𝑖𝑐𝑎̆𝑡̦𝑖𝑖𝑙𝑒 𝑑𝑒 𝑖𝑛𝑒𝑠𝑡𝑖𝑚𝑎𝑏𝑖𝑙𝑎 𝑣𝑎𝑙𝑜𝑎𝑟𝑒 𝑡𝑒𝑜𝑟𝑒𝑡𝑖𝑐𝑎 𝑠𝑖 𝑝𝑟𝑎𝑐𝑡𝑖𝑐𝑎 𝑝𝑟𝑖𝑚𝑖𝑡𝑒 𝑑𝑒 𝑙𝑎...", 𝑠𝑎 𝑛𝑒 𝑠𝑝𝑢𝑛𝑎 𝑑𝑎𝑐𝑎 𝑠𝑡𝑖𝑒 𝑝𝑒 𝑣𝑟𝑒𝑢𝑛𝑢' 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑎 𝑜𝑏𝑡𝑖𝑛𝑢𝑡 𝑣𝑟𝑒𝑜𝑑𝑎𝑡𝑎 𝑣𝑟𝑒𝑢𝑛 𝑟𝑒𝑧𝑢𝑙𝑡𝑎𝑡... 𝑣𝑟𝑒𝑢𝑛 𝑜𝑟𝑖𝑐𝑒 𝑟𝑒𝑧𝑢𝑙𝑡𝑎𝑡, 𝑐𝑎 𝑑𝑒 𝑟𝑒𝑧𝑢𝑙𝑡𝑎𝑡 𝑓𝑎𝑣𝑜𝑟𝑎𝑏𝑖𝑙 𝑛𝑖𝑐𝑖 𝑛𝑢 𝑠𝑒 𝑝𝑢𝑛𝑒 𝑝𝑟𝑜𝑏𝑙𝑒𝑚𝑎!

    Iubitorilor ce sinteti voi de îmbîrligături avocățelărești, fara cap si fara coada, numai bune de pus pe bigudiuri mintile nestiutoare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @MA, continutul NU este de bagat in seama si cum avem un proverb romanesc care ne spune "despre Morți numai de Bine", rugamintea mea este sa-l aruncati la cosul de gunoi !

      Ștergere
  34. @Leon 19.03.2024, 19:37
    La : "@MA, continutul NU este de bagat in seama si cum avem un proverb romanesc care ne spune "despre Morți numai de Bine", rugamintea mea este sa-l aruncati la cosul de gunoi !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Nu-i vorba despre morti!
    E vorba despre cei vii, si despre parada gretoasa pe care o fac acestia!

    RăspundețiȘtergere
  35. Stie cineva daca pensionarii militari ofiterii in rezerva sunt ,,admisi,, ca rezervisti voluntari ? Au fost cazuri ? Intreb pentru un prieten. O gramada de avantaje daca pui si solda de grad ,,ce va sa vina,, cred.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca ai sub 55 ani, citeste aici: https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/275330

      Ștergere

  36. @Bogdan 20.03.2024, 09:38
    La : "Stie cineva daca pensionarii militari ofiterii in rezerva sunt ,,admisi,, ca rezervisti voluntari ? Au fost cazuri ? Intreb pentru un prieten. O gramada de avantaje daca pui si solda de grad ,,ce va sa vina,, cred.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    L.270/2015

    Articolul 2
    (1) Rezerviștii voluntari provin din:
    a) rezerviști;
    ...
    (2) Rezerviștii voluntari pot fi:
    a) cadre militare rezerviști voluntari;

    Articolul 20
    (1) Ministerul Apărării Naționale poate încheia contracte cu rezerviștii proveniți din rândul cadrelor militare, soldaților și gradaților profesioniști, care au încetat raporturile de serviciu cu aceste instituții și îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 12 alin. (1).
    https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/172947

    De vazut si https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/269004

    RăspundețiȘtergere
  37. @Mos Alecu, ati descifrat formula de calcul al Soldelor de Grad prevazute la Art.XI din proiectul de OuG aflat pe masa CES ptr.aviz ?
    https://www.ces.ro/newlib/PDF/proiecte/2024/OUG-Bayraktar-TB3.pdf

    RăspundețiȘtergere
  38. @Leon 20.03.2024, 13:13
    La : "@Mos Alecu, ati descifrat formula de calcul al Soldelor de Grad prevazute la Art.XI din proiectul de OuG aflat pe masa CES ptr.aviz ?
    https://www.ces.ro/newlib/PDF/proiecte/2024/OUG-Bayraktar-TB3.pdf".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Formula de calcul este in art.XI la acel proiect de ordonanta: "Pentru personalul militar...cuantumul soldei de grad...detinut SE ACORDA incepind cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, astfel:.....".
    Gata! De la data de solda de grad este de...

    Tot asa cum la data intrarii in vigoare a l.153/2017 SG fusese stabilita tot din burta: putin peste cea din 2009, dar sub cea de dupa majorarea din dec.2015!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa care'vasazica , tot din Burta..!!

      Ștergere
    2. @MA, este posibil ca aceasta grila cu SG să se regaseasca in noua Lege a salarizarii, care , probabil, va intra in vigoare anul viitor, acordata in avans !

      Ștergere
    3. ..În L.153.., SG era calculată după aceeași formulă ca în L.223.., adică coef. SG din L.138/1999 × VRS din 10/2008= 197,3387 lei, iar rezultatul erea rotunjit..la "terminație".. la : "0".., de ex SG/COLONEL: 356↗️= 360 lei..!

      Ștergere
  39. @Leon 20.03.2024, 14:35
    La : "@MA, este posibil ca aceasta grila cu SG să se regaseasca in noua Lege a salarizarii, care , probabil, va intra in vigoare anul viitor, acordata in avans !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Daaaaa!

    Dar... avind in vedere aventurile prin care au trecut l.330/2009, l.284/2010 si l.153/2017, si aceasta "noua" lege a salarizarii va avea prevederi privind "aplicarea etapizata"... adica "mai dam cite ceva cind avem de unde, si aminam cite ceva atunci cind ratiuni superioare o cer!"

    RăspundețiȘtergere
  40. Incepand cu primavara acestui an se realizeaza ,,decuplarea,, asazisilor ,,ciucani,, de la realitatea veniturilor care le vor primi viitorii pensionarii militari. Apare o noua categorie. Parerea mea este ca o oarecare forma de ,,actualizare,, se va intampla cam in doi ani de zile. Parerea mea..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Arhitectul ȘEF al eliminării actualizării prin OUG 59 a fost MACIU, care s-a pensionat gen.mr. în Dec. 2017. Azi , similarul lui MACIU care e ROȘU , are (numai) Solda de Grad de peste 3 ori mai mare . Azi Jiganu și RED și gașca lor, își pregătesc ieșirea la pensie, de aceea vedem majorări consistente anuale ale soldelor la activi. NIMENI NU VA MAI PUTEA RESTABILI ACTUALIZAREA pensiilor militare așa cum a fost ea concepută inițial .

      Ștergere
  41. @Leo 21.03.2024, 08:34
    La : "... are (numai) Solda de Grad de peste 3 ori mai mare . Azi ... își pregătesc ieșirea la pensie, de aceea vedem majorări consistente anuale ale soldelor la activi....".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Da!
    Dar acele majorari treb'e sa existe in 12 - 13- 14... luni inainte de pensionare...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În general, finanțiștii au fost capul răutăților. Cred că se răzbună pe foștii comandanți, cărora nu le aprobau ce doreau aceștia, dar suntem și noi afectați. În UM erau unici, de aceea aveau tupeu "legal și regulamentar".

      Ștergere
    2. https://snpp.ro/oug-s-a-adoptat-povestea-gradului-si-asumarea-surprinzatoare-a-guvernului/

      Ștergere
    3. @MA, Ordonanta adoptata astazi, posibil sa-i intoarca pe multi din drumul spre pensionare si sa amane pentru anul viitor !
      Pai , de exemplu, un colonel are astazi SG de 900 lei brut iar peste cateva zile va avea 2838 lei brut ! !

      Ștergere
    4. Nu vreti să detaliați

      Ștergere
  42. De la Moș la Moș : Cine mă poate edifica ?! În anexa nr.VI, cap.2, sectiunea 2, art.7 (3) din Legea nr.153 / 2017 se menționează : "Cuantumul soldei de grad/salariului gradului profesional deţinut se actualizează proporţional cu evoluţia salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată, prin hotărâre a Guvernului". În anul 2017 - pentru gradul de colonel - solda de grad era de 360 lei, iar salariul minim brut de 1450 lei. În prezent salariul minim brut este de 3300 lei. Astăzi, într-un comunicat al SNPP, se menționează faptul că s-a adoptat o OUG prin care se actualizează solda de grad / salariul gradului profesional pentru cei în activitate, urmând ca - pentru gradul de colonel - aceasta să aibă cuantumul brut de 2838 lei. Întrebare : cum se calculează proporționalitatea - prin prisma celor susmenționate - prin raportare la art.7(3), menționat la începutul celor prezentate ?! Mulțam' fain !

    RăspundețiȘtergere
  43. @Anonim 21.03.2024, 19:05
    La : "... Întrebare : cum se calculează proporționalitatea - prin prisma celor susmenționate - prin raportare la art.7(3), menționat la începutul celor prezentate ?!...".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    La art. XI din acea (?) ordonanta scrie ceva despre "respectarea" acelei prevederi din l.153/2017???
    Nu scrie!
    In acel art.XI scrie: "Pentru personalul militar...cuantumul soldei de grad...detinut SE ACORDA incepind cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, astfel:.....".

    Gata! De la data de solda de grad este de...

    Tot asa cum la data intrarii in vigoare a l.153/2017 SG fusese stabilita tot din burta: putin peste cea din 2009, dar sub cea de dupa majorarea din dec.2015!

    RăspundețiȘtergere
  44. @Anonim 21.03.2024, 19:42
    La : "..În L.153.., SG era calculată după aceeași formulă ca în L.223..,". ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Iar spui prostii, Caline!
    Unde dracu este vreo formula de calcul a SG in l.223/2015???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da , zi-ne , zi-ne și nouă ce a zis Mihăiță......

      Ștergere
  45. @Leon 21.03.2024, 19:07
    La: "@MA, Ordonanta adoptata astazi, posibil sa-i intoarca pe multi din drumul spre pensionare si sa amane pentru anul viitor !
    Pai , de exemplu, un colonel are astazi SG de 900 lei brut iar peste cateva zile va avea 2838 lei brut ! !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Posibil!...
    Acesta fiind si scopul declarat al ordonantei... retentia!...
    "Saltul" fiind asemanator cu celebrul: "Mai dă-le 100, Nicule!".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este mai mult de 100 lei, este cam de 3 ori la SG, mai este si 30% la SF ptr.unele activitati, mai este un supliment si la norma in lei ptr.echipament, ș. a...!!

      Ștergere
  46. @Leon 21.03.2024, 21:20
    La : "Este mai mult de 100 lei, este cam de 3 ori la SG, mai este si 30% la SF ptr.unele activitati, mai este un supliment si la norma in lei ptr.echipament, ș. a...!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Mai di'ntîi... am zis "asemanator", nu "ezact"...

    Si, mai de-al doilea... ce se putea face atuncea c'o suta de lei, si ce se poate face'acuma cu acele diferente???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ..suta de lei ceaușistă ( din 1988- '89) nu era mai.."brează decatcda de azi..!

      Ștergere
    2. " Suta" din '89 nu era mai .."brează"..decat cea de azi.. !
      benzina si zaharul .= 9 lei..! Pâinea=5 lei..!

      Ștergere
    3. @Mihăiță
      100 lei din 31.12.1989 = 44,24 lei din 31.12.2021

      Ștergere
  47. Cu excepția celor care aveau vechimea necesară pensionării în 2023 și au primit încă 5 ani posibilitatea de a rămâne în sistem cu calculul tot pe 6 luni, deci cu excepția acestora care din luna mai 2024 deja vor avea o posibilă pensie de minim 5000 RON pentru SGP, din martie 2025 prin această creștere a lunilor pentru calculul pensiei 13, 14 ...luni.....nu cred că va mai exista SGP , repet SGP fără pensie de minim 5500.....nu mai vorbim de subofițerii 7000 iar ofițerii.....!
    Asta este, norocul celor rămași activi a fost făcut ( norocul fiind această fabuloasă marire de grad) datorită nouă cei care am ieșit în rezervă supărați pe sistem întrucât ne au mințit atâția ani de zile .
    Da , vor fi diferențe enorme între aceleași categori de personal și probabil așa vor rămâne pe veci.

    RăspundețiȘtergere
  48. Nu este clar, ce anume s-a câștigat ...........
    https://sindicatulcmd.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  49. @Leo 04.04.2024, 09:04
    La : "Nu este clar, ce anume s-a câștigat ...........
    https://sindicatulcmd.blogspot.com/ ".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Mvaiii!...
    Cum nu-i clar?

    Au cistigat trimiterea la CCR a inca unei chestii cu oug 59/2017... Trimitere care se va finaliza cu: "Vedeti-va de treaba! Oug 59/2017 este constitutionala! Chestie pe care v-am mai spus-o si cu ocazia celor vreo 60 de cereri pe care ni le-ati mai trimis! Hai, pa!".

    Da' pin'la decizia CCR populimea "spereaza" si continua sa plateasca cotizatiile!

    RăspundețiȘtergere
  50. Din pacate modificarea bazei de calcul prin modificarea legii pensiilor militare a creat o alta inechitate majora intre pensionarii militari. Daca luam exemplul colegului cu 11 ani vechime si 3 ani scoala militara vom vedea ca daca era mai tanar cu cateva luni si se incadra in vechea baza de pensionare pensia lui era de 2-
    4 ori mai mare decat cea pe care o s-o aiba in curand. Oare de ce el care a iesit dupa 1 ianuarie sa aiba o asa diminuare semnificativa de pensie? Imi aduc aminte ca magistratii de la Curtea Constitutionala au facut mare caz pe faptul ca pensiile magistratilor nu pot scade semnificativ de la o perioada la alta. Cum la militari se poate intampla asa ceva? Pe de alta parte ce legatura au salariile cu indicele de crestere a preturilor? Din punctul meu de vedere niciuna. Este prea multa aberatie in legile pe care le scot cei care ne guverneaza. Nu stiu daca au facut evaluari de impact. Dar daca le-au facut sunt niste ticalosi. Probabil ca un recurs la Curtea Constitutionala ar fi indicat pentru asemenea situatie. Cu toata stima.

    RăspundețiȘtergere
  51. Ilie:
    ..nici.."recursul" la CC (="curtea" constituțională) nu cred că ar rezolva situația "hilară" despre care scrii, pt. că.."ei" = "decidenții" și instituțiile.."anexă"..sunt, sub o formă sau alta, .."ÎNȚELESE"..😜❗să rămână .."lucrurile".. "făcute", [uneori și în afara textului "LEGII" (generic)], așa cum s-au înțeles..❗😜🕯️

    RăspundețiȘtergere
  52. Va multumesc pentru raspuns. Merita incercat oricum. Daca CC nu rezolva poate CEDO pentru discrimare. Ma intreb daca nu se poate merge la CEDO pentru discriminare? Cred ca acest lucru nu se poate intampla nici intr-o tara bananiera. O alta aberatie este ca daca viitori pesionari care au fost trimisi acasa pe baza de ordonante in jurul anului 2000 pot primi pensii semnificativ mai mici decat li se cuvin daca nu sunt atenti la selectionarea perioadei de 12 luni ca baza de calcul. Se poate intampla ca alti colegi de-ai lor (cu acelasi grad si functie) dar cu mai putina vechime sa iasa cu pensie mai mare ca ei.

    RăspundețiȘtergere
  53. Ilie:
    (17.06.2024/14:59')!
    .."viitorii"..pensionari la care te referi sunt acei militari.."trecuți"( de fapt= spui ="trimiși"în rezervă .."fără drept de pensie"❗= întrucât nu îndeplineau condițiile de vârstă necesară în acest scop..!; dacă aveau o vechime minimă necesară pt.a obține o pensie militară nu erau .."trimiși acasă" = fără a li se cere SĂ OPTEZE pt. o pensie anticipată.. adecvată vechimii..avute..❗
    Ca principiu general acești "militari" trecuți în rezervă în situația de mai sus..nu au o marjă prea mare de alegere a..cel puțin "12 luni"..= cele mai "favorabile" (care: teoretic = sunt ultimele luni de activitate.. = ca urmare a.."evoluției firești"..în carieră ❗😜), sau chiar mai multe.., ..sau chiar nu pot obține o PENSIE MILITARĂ = dacă au trecut în rezervă fără a avea vechimea minimă necesară..cel puțin pentru o "pensie anticipată parțială"..!
    Cu alte cuvinte.., un "viitor"..pensionar militar provenit dintr-un..militar care a avut o VECHIME MICĂ =..minimă necesară (!).., nu se poate aștepta la o pensie..prea mare.., mai ales că cu cât trec anii până la atingerea.."Nr. DE ANI= necesari pt. obținerea unei pensii militare= crește și "Nr. de Luni"până la..= max.300 de luni din care se stabilește ..BC= BAZA DE CALCUL. din MEDIA soldelor lunare din acele..numere .."xx"..."xxx"de luni.."alese".., iar un număr mare de luni din care se calculează BAZA DE CALCUL.." topește"= MICȘOREAZĂ (❗) = baza de calcul a pensiei❗😜👹🥶

    RăspundețiȘtergere
  54. Calinmihaib12: Cred ca sunteti de acord ca acei militari care au fost disponibilizati fara pensie sa primeasca o pensie proportionala cu vechimea lor in munca. Aceasta pensie va fi mai mica decat a celor cu vechime completa ceea ce este normal. Asa se intampla pana la data de 31 decembrie 2023 cand acesti ''viitori', pensionari aveau o baza de calcul care actualiza salariile din perioada respectiva cu indicele de crestere a lor la data cererii de pensionare. Spre exemplu cunosc un coleg care in 2023 i s-au actualizat 6 luni din salariile din 2000 la 2023 si i-a iesit o baza de calcul de 8700 lei. Pare rezonabil in ciuda faptului ca probabil este mai mica decat a unui coleg activ cu aceiasi functie si grad ca el in 2023. La vechimea lui i-a iesit o pensie ceva mai mare de 5000 lei care s-a indexat cu 13.8% si acum are 6000 lei.
    Dar ce te faci cand acum cand bazat pe modificarile legii in 2023 aceasta baza de calcul scade la aproximativ 2000 lei (salariul meu din 1998) . Iar pensia aferenta este mai mica de 1000 lei. Este adevarat ca luand in considerare ca actualizarea se face pe 12 luni si nu pe 6 luni ne asteptam la o scadere a bazei de calcul. Dar nu asa drastica ca aceasta. Dumneavostra vi se pare normal asa ceva? Oricum ai intoarce-o aceasta este DISCRIMINARE. Discriminare fata de colegul care a iesit cu cateva luni mai devreme si discrimanre fata de colegii care ies acum la pensie.

    RăspundețiȘtergere
  55. Domnule Ilie:
    ..nu prea înțeleg cum de "a scăzut.." .."această" BC (de 8.700 de lei ❓= de mai sus, din comentariul dvd..?) la o BC de .."2.000" de lei = "vechi" sau "noi"..❓, pt. că în 1998: eu, Lt.Col. medic aveam solda =~ 2.000.000 lei "vechi"= "ROL"= INFLAȚIONIȘTI, și care.. DENOMINAȚI cu 10.000 ori ar fi: ~ "200" lei "noi"=RON..❗😜..(adică=două sute lei noi ❗😭 ..❗; L 223 modificată în art 28 spune că soldele din lunile "alese"= câte ori fi ele:= 12,..sau mai multe.., se actualizează la data aplicării legii:= cu evoluția.."%" = de IPC (indicele prețurilor de consum)
    ..deci , neavând toate datele necesare..nu pot comenta situația (reală sau ipotetică..❓) pe care o descrieți în finalul comentariului..!

    RăspundețiȘtergere
  56. Domnule doctor, daca inmultim acei 200 lei cu Indicele de crestere a preturilor intre iulie 1998 si aprilie 2024 care este 11.56 o sa vedeti ca solda dvs actualizata in 2024 ca baza de pensie este 2312 lei. Eu eram capitan in 1998 (functie de lt. col) si aveam o solda de 1.7 mil. care se actualizeaza cu indicele de crestere a preturilor si imi da ceva mai putin de 2000 lei. La 18 ani vechime mi se cuvine mai putin de 50% din baza de calcul adica mai putin de 1000 lei. Aceasta numai din cauza ca solda actualizata nu mai este legata de cresterea soldelor ci de cresterea preturilor de consum. Si uite asa s-a facut economie la pensiile militare. Pensiile celor in activate scad foarte putin cu noua lege a pensiilor. ca urmare a luarii in calcul a mai multor salarii lunare in baza de calcul.

    RăspundețiȘtergere
  57. @Ilie 20.06.2024, 21:58
    La : "Domnule doctor, daca inmultim acei 200 lei cu Indicele de crestere a preturilor intre iulie 1998 si aprilie 2024 care este 11.56 o sa vedeti ca solda dvs actualizata in 2024 ca baza de pensie este 2312 lei. Eu eram capitan in 1998 (functie de lt. col) si aveam o solda de 1.7 mil. care se actualizeaza cu indicele de crestere a preturilor si imi da ceva mai putin de 2000 lei. La 18 ani vechime mi se cuvine mai putin de 50% din baza de calcul adica mai putin de 1000 lei. Aceasta numai din cauza ca solda actualizata nu mai este legata de cresterea soldelor ci de cresterea preturilor de consum. Si uite asa s-a facut economie la pensiile militare. Pensiile celor in activate scad foarte putin cu noua lege a pensiilor. ca urmare a luarii in calcul a mai multor salarii lunare in baza de calcul.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Doua chestii:
    - indicele preturilor de consum lunar/anual se stabileste in procente.
    Intr-adevar 1.156,0% poate fi prezentat si ca "de 11,56 ori mai mare"... dar asta o pot face/intelege numai cei familiarizati cu martimetica, ceea ce, la foarte multi, nu este cazul!
    - exemplul cu un impricinat trecut in rezerva fara drept de pensie caruia i s-ar stabili pensie dupa j'de ani nu este concludent. Asemenea cazuri sint absolut marginale si nereprezentative pentru marea masa de pensionari militari!
    Alta va fi situatia celor pensionati la trecerea in rezerva, la care, chiar si cele 300 de luni luate in considerare, s-ar putea sa "genereze" o media a soldelor "actualizate cu IPC" mai mare decit cea actualizata la ultima solda...

    RăspundețiȘtergere
  58. ''- exemplul cu un impricinat trecut in rezerva fara drept de pensie caruia i s-ar stabili pensie dupa j'de ani nu este concludent. Asemenea cazuri sint absolut marginale si nereprezentative pentru marea masa de pensionari militari!
    Alta va fi situatia celor pensionati la trecerea in rezerva, la care, chiar si cele 300 de luni luate in considerare, s-ar putea sa "genereze" o media a soldelor "actualizate cu IPC" mai mare decit cea actualizata la ultima solda...''

    Bazat pe datele statistice existente actualizarea celor 300 luni pe baza indicelui cresterii soldelor va fi indiscutabil mai buna pentru viitori pensionari decat actualizarea bazata pe IPC lunar. Asta pentru ca asa cum s-a intamplat din 1998 pana acum asa o sa se intample si peste 30 ani: IPC lunar va avea o crestere seminficativ mai mica decat indicele de crestere a soldei.
    Exemplu: daca in loc de IPC lunar pentru actualizare se ia in calcul indicele de crestere a soldei generata de cresterea soldei de grad din martie anul acesta se va castiga mult mai mult la pensie pentru viitori pensionari militari care trec in rezerva incepand din Martie 2024.
    Deci pana la urma aceasta modificare ILOGICA a bazei de calcul pe baza IPC lunar va duce la scaderea pensiilor militare pentru toti militarii si nu la cresterea lor.

    RăspundețiȘtergere
  59. @Ilie 21.06.2024, 18:45
    La : "'- exemplul cu un impricinat trecut in rezerva fara drept de pensie
    .................
    Bazat pe datele statistice existente actualizarea celor 300 luni pe baza indicelui cresterii soldelor va fi indiscutabil mai buna pentru viitori pensionari decat actualizarea bazata pe IPC lunar. Asta pentru ca asa cum s-a intamplat din 1998 pana acum asa o sa se intample si peste 30 ani: IPC lunar va avea o crestere seminficativ mai mica decat indicele de crestere a soldei....."
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Mai usurel cu sentințele...
    De vazut https://mosalecu.blogspot.com/2024/02/cind-graba-strica-treaba-si-sajunge-cu.html
    Cam asa va fi si p[entru perioade mai mari de "actualizare"!

    Pentru precizie...
    Indiferent de care actualizare a soldelor ar fi mai buna, rezultatul va fi micsorarea pensiilor...
    De pe la 2030, actualizarea cu IPC va produce baze de calcul corespunzatoare pentru grad si functie mai mici deecit cele "reale" ale impricinatului... in asa fel incit la 300 de luni colonelu' va avea pensie neta egala cu netul soldei de capitan - maior!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc pentru link. Am vazut exemplul si am sa comentez ''Inca de la primele semne de viata ale ceea ce urma sa fie l.282/2023 semnalam ca, in lipsa unor salturi mari ale soldelor, actualizarea cu indicele preturilor de consum lunar (la luna iesirii la pensie) este avantajoasa!''
      Din pacate, cu exceptia unor perioade limitate ca aceea pe care o mentionati in exemplu in toate celeleate cazuri actualizarea pe baza de IPC este mult mai defavotizanta decat actualizarea pe baza cresterii soldelor. V-as ruga sa refaceti calculele pentru acelasi pensionar la data de 1 Mai 2024 dupa ce s-au marit soldele. O sa constatati probabil ca actualizarea bazata pe indicele de crestere a soldelor este mai buna pentru viitori pensionari. Mai mult decat atat trebuie sa va ganditi ca soldele vor trebui sa creasca mai mult ca inflatia ''legala'' ca sa faca meseria mai atractiva. Deci, este mult mai probabil ca actualizarea pe baza de IPC sa micsoreze pensiile in viitor cu mult mai mult decat actualizarea bazata pe indicele de cretere a soldelor. Poate ca daca se alegea indicele de crestere a soldelor colonelul avea pensie de Lt-colonel si nu de capitan-maior cat o sa aiba acum.

      Ștergere
    2. Deci dupa mine cine a facut propunerea cu actualizarea pe baza IPC lunar a facut un deserviciu viitorilor pensionari militari si a discriminat semnificativ pe toti acei militari care au fost disponibilizati fara pensie pe timpul restructurarii armatei. Buna treaba!

      Ștergere
  60. @Ilie 21.06.2024, 21:12
    Discutam discutii ca sa treaca timpul!
    Sigur ca se poate spune ca actualizarea cu evolutia soldelor celor in activitate este mai favorabila! Dupa cum putem spune ca, pentru perioada actuala, si mai favorabila, ar fi fost stabilirea pensiilor pe d.214/1977, sau pe l.119/2010, sau pe l.263/2010, sau pe l.223/2015 in forma promulgata!
    Numa’ ca alea nu se mai ezista! Gata! Exista l.223/2015 in forma valabila de la 01.01.24!

    S-o luam pe bucățele:
    La : “Din pacate, cu exceptia unor perioade limitate ca aceea pe care o mentionati in exemplu in toate celeleate cazuri actualizarea pe baza de IPC este mult mai defavotizanta decat actualizarea pe baza cresterii soldelor.”
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    In perioada 1990 – 2004 cresteri de solde (la toti) de vreo 123.795,92% - 155.224,58%.
    IPC in aceeasi perioada - 237.504,50%. Care-i mai avantajos?

    In perioada 2005 – 2015 cresteri de solde (la cei pensionabili) de vreo 25% - 40%.
    IPC in aceeasi perioada - 154,14%. Care-i mai avantajos?

    Perioada actuala (cu cresteri semnificative ale soldelor) este o simpla exceptie, care dracu stie cit va dura... pina la reintrarea in “normalul” de mai sus!
    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

    La : “V-as ruga sa refaceti calculele pentru acelasi pensionar la data de 1 Mai 2024 dupa ce s-au marit soldele...”.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Pentru acelasi cu cea mai mare solda neta din MApN:
    - pensionat cu 01.06.24 cu actualizarea ultimelor 6 solde la ultima luna – pensie neta = 28.869
    ---- asta daca indeplinea conditiile de pensionare in dec.2013... daca nu, nu, si gata discutia
    - pensionat cu 01.06.24 cu actualizarea soldelor cu IPC
    ---- alese primele 12 luni din ultimii 5 ani – pensie neta = 24.691
    ---- alese ultimele 12 luni din ultimii 5 ani – pensie neta = 23.967

    Adica cele 2 luni cu SG majorata substantial nu inverseaza tendinta ca primele luni sa fie mai bune!
    Din iul.2024 vor fi obligatoriu alese 13 luni... si tot primele luni vor fi mai bune...
    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

    La : “Deci, este mult mai probabil ca actualizarea pe baza de IPC sa micsoreze pensiile in viitor cu mult mai mult decat actualizarea bazata pe indicele de cretere a soldelor.”.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Cit timp va tine acest “in viitor” care tot este invocat???
    Daca ne uitam in urma vedem ca multe (si lungi) perioade inflatia a fost mai mare decit cresterea salarizarii militarilor!
    Ca sa intru pe linia politicianista a comentariilor as spune si eu ca de ce sa se mareasca soldele militarilor, atita timp cit Romania este aparata de trupele straine din tara???
    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

    La : “Poate ca daca se alegea indicele de crestere a soldelor colonelul avea pensie de Lt-colonel si nu de capitan-maior cat o sa aiba acum.”.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Daca se mentinea actualizarea soldelor din ultimele 6 luni cu evolutia salarizarii celor in activitate – colonelu’ avea pensie de colonel.

    Daca se introducea actualizarea cu evolutia salarizarii a soldelor din (max) 300 de luni colonelu’ tot pensie neta cit solda neta a cpt. – mr. va avea. Asta pen’ca solda de slt. se actualiza tot ca solda de slt. ... nu de col. Si asa mai departe – cpt. la cpt., etc.
    Iar media acestor solde actualizate tot pe la cpt. – mr. se va situa!

    RăspundețiȘtergere
  61. Va multumesc pentru raspuns.
    Nu am vazut cat este pensia pentru cea mai mare solda pe 12-13 luni actualizata cu indicele de crestere a soldelor. Dupa calculul meu la exemplul dvs. trebuie sa fie pe undeva pe la 28,000 lei pentru ca 6 luni de anul trecut se actualizeaza la nivel soldei din iunie 2024 si nu trebuie sa fie differenta mare intre 6 luni sau 12-13 luni. In ciuda celor mentionate, in ultima perioada, soldele nete au crescut mai mult ca inflatia si ma astept ca aceasta tendinta sa se mentina pentru ca altfel nu mai vine nimeni in armata. Deja acest lucru este evident si a fost mentionat si de Ciolacu.
    Deci ca o concluzie: acest mod de actualizare care nu are nici o baza logica si creeaza discriminari semnificative nu este solutia ca un colonel sa aiba pensie de colonel.
    Sa speram ca Curtea Constitutionala sau in cel mai rau caz CEDO va fi de acord cu ''discriminarea'' si va re-instaura dreptatea si egalitatea tuturor in fata legii. Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  62. @Ilie 22.06.2024, 15:00
    La : "Va multumesc pentru raspuns.
    Nu am vazut cat este pensia pentru cea mai mare solda pe 12-13 .....................".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Bre, domnu' , observ ca matale nu ai date concrete (si-mi ceri mie sa ti le furnizez), da' emiti panseuri mai ceva ca Baba Vanga!

    - ce-i aia, unde sa gaseste si cum se foloseste "indicele de crestere a soldelor"???
    - cum ai ajuns la 28.000 cind datele furnizate de MApN sint de 28.869 pentru luna mai 2024???
    - vezi ca resturile asociatiilor sint in cautare de "vorbeți" de'a'n'boulea numai buni de ametit populimea platitoare de cotizatii
    - alipeste-te bloagelor specializate la batut apa'n piua si clampaneala avocățelărească

    RăspundețiȘtergere