Faceți căutări pe acest blog

Anunt moderare comentarii

Pentru corespondenta personala dolhasca9@gmail.com De semnalat trimiterea printr-un comentariu pe blog

09 martie 2023

Cățelari și cățelandri...

Pe vremuri, in unitatile care aveau “in dotare” ciini, exista si functia de cățelar... Probabil c’acuma’i zice ceva cu „operator”...

Da’  nu despre asta’i vorba...

Dup’o lunga „peroada” ’n care zisele avo-cățelărești ale învățătorului suprem/marele onorabil maestru/adevarul absolut/adevarat artist erau litera de evanghelie... iaca_ca_cățelandrii proslăvitori isi dau seama ca li s-au spus numai prostii... si’ncep sa muste mina care i-a hranit pin’acuma!
C’au inceput catelandrii sa vada c’afara’i vopsit gardu’, da’nauntru nu-i leopardu’... ci-i o jagardea plina de jigodie care nu stie nici ce spun legile si nici cum treb’e ele aplicate!
Catelandri care se dadeau de ceasu’  mortii sa ma’njure c’aveam indrazneala sa le spun ca guru-ul lor multe/numai prostii le spune...

Ș-uite’asa, din lungul sir de proslavitori,  ramine pasarica numai cu cifrimul singur care sa-l perie!

Sa nu v’asteptati ca_catelandrii sa iasa-n lumea net-ului si sa recunoasca_c-au fost dobitoci atunci cind (de multe - multe ori) ridicau osanale catelarului lor sef, numindu-l cel mai cel in indrumarea pe calea rezolvarii problemelor pensionarilor militari!

Asta pentru a baga de seama de unde luam de bune multe timpenii!


119 comentarii:

  1. Se stie dar oamenii simt nevoia să socializeze.Daca nu i se canta in strună sau daca nu mergi pe subiectul lui te taie dela socializare.Asa stand lucrurile triezi .Bine inteles ca mai sunt si nataraii care se lasă dusi si umbla prin Curți de apel sperând că daca încearcă cu degetul iese ceva.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Anonim 09.03.2023, 12:41
    La : "Se stie dar oamenii simt nevoia să socializeze.........".

    Asa-i!
    Numai ca_cînd socializarea devine platforma de emitere/multiplicare de timpenii sub masca unui asa-zis adevar absolut e periculos...
    "Se mai ezista", pentru socializare, si bloaga "perete de WC", unde partenerii de discutii "socializeaza" de mamă-mamă fara a avea pretentia emiterii de "idei fundamentale"... (*Perete de WC public plin de inscrisurile utilizatorilor dintr-o halta CFR .*)

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu, fiindca am avut opinii diferite de ale „onorabilului” jagardea, îmi publică ale mele comentarii din an în paști, chiar dacă ele sunt un drept la replică sau/și un drept la opinie..
    Iată că se mai întâmplă ca și „cățelandrii” lui să se mai „trezească” și să mai judece cu propriul creier, dar, îmi pare mie că sunt destui cenzurați dintre cei care nu-i împărtășesc mizeria filozofiei sale.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păsărică isi apara cu strajnicie identitatea.Din interventiile lui nu rezulta ca are pregătire militara de specialitate.Mai curând pare ca s-a ocupat prin Securitate cu cercetarea penală speciala. Pregătire de scoala pe la Băneasa înainte de 1990.Manipulator de profesie.Atentie ca cei de genul lui se bucură de conditii speciale si sporuri infinit mai mari decât restul lumii.

      Ștergere
    2. Dar e clar ca lumina zilei
      Altcineva e in spatele lui ,dar vine si ziua in care vom afla cine ce si cum

      Ștergere
  4. Din 2012 ma tot strădui să aflu dar nu transpiră nimic.Simpatiile cam il trădează si faptul ca e afon complet de viata de unitate militară.Cer este ca are pensie militara .Sigur nu a fost la trupele de securitate.Acestia aveau pregătire de infanterie cu suplimentul scotocire.

    RăspundețiȘtergere
  5. Găinațul securist de-și spune Căcărează, un idiot, iar adepții ”onorabilului guru”, alți idioți care zi de zi îi ling ..ru.

    RăspundețiȘtergere
  6. C.I.ist probabil pe Valea Jiului fugit la pensie dupa vreo mineriada😀😀

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E exclus a fi fost ceist.Ceistii proveneau din mediul militar.Pasarica e străin de pregătirea militara.

      Ștergere
  7. Mosul stie ceva dar tace malc e si normal sa fie asa doar e Mos trecut prin viata

    RăspundețiȘtergere
  8. Tulai Doamne, cum i-a strâns vâscul pe toți frustrații de pe huhurez.com, la loc de frunte fiind @Iceparu alias CSEJ, Spiritul lui Haret, Monteoru, anonim cât cuprinde de Buzau, etc. Nu se lasă nici nebunul de Dan Dumitriu de Falticeni, dar nici Buzescu otopenistul. Bleah!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păsărelule, până vei câștiga tu însuți vreun proces în instanță, rămâi la condiția ta de chibiț. Atât poți, așa că nu te rușina.

      Ștergere
    2. Esti in eroare.Personal nu am nimic de împărțit cu tine.Nedumerirea mea in ceeace te privește consta in faptul ca dai sfaturi dar in nume personal nu intreprinzi nimic.
      Apreciez pregătirea ta in materie de drept ca spoiala .

      Ștergere
    3. @Huhu:
      „Frustrații” despre care vorbești sunt cenzurații tăi, cei pe care nu-i publici pentru că opiniile lor nu concordă cu idioțeniile tale. Și încă mai sunt opozanți, dar, pentru a nu le „închide pliscul”, joacă „cu curul în două luntrii”. Atâta timp cât, în lume, pensia militară este lipsită de cretina contributivitate, cea care asigură, pe blogul tău, acel „fir roșu”, te voi trimite la „origini”, eventual cu implementare chirurgicală și bine îngropat, astfel încât, nicicând, să nu mai promovezi lungul șir al cretinităților tale.

      PS: Să-ți reamintesc că jigneai pe oricine nu voia să se vaccineze anti-covid? Sper să ai parte de o moarte subită, așa cum se întâmplă celor vaccinați, dar m-aș bucura dacă ai avea parte și de niște chinuri!

      Ștergere
  9. Fugi la w.c ooperativa ta de frustrat
    Militar de carton ce esti

    RăspundețiȘtergere
  10. Dan B zice că a avut funcție unica la Romavia.
    Practic era de neînlocuit.
    E plin la locul cu verdeata de ăștia incordati care se cred unici și de neînlocuit.
    Pe mine mă amuză clovnul asta. 😁
    Aia de la Otopeni nu au avut șansa să iasă la pensie sau sa ia mormane de plati compensatorii
    Și vine clovnul asta sa ne explice cum e cu dreapta judecată.
    De mine zice că i-am dus droguri lu' mă-sa când era la coteț.
    Pare sigur pe el și trebuie să-l credem. 😁

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici nu postam asta aici dar am postat un comentariu asemănător la Huhu și nu a trecut de cenzura. 😁

      Ștergere
    2. @Potaia roșie:
      Regret că m-am incurcat cu mă-ta, la momentul concepției tale, de după „liniuțele” inhalate din „alimentul” adus de mai vechii colaboratori ai săi în ale pușcăriei!

      PS: Dacă transmisioniștii de la Câmpina au avut ca șefi numai idioți, de la cdti de plt la ofițerii superiori care i-au însoțit, ......

      Ștergere
  11. Maestre ...cati bani ai facut cu bloaga matale ?
    Hai spune drept cine te plateste Gigele draga...

    RăspundețiȘtergere
  12. Stop cenzura de pe huhurez.com
    Daca ai sange in instalatie poti sa suporti si criticile publica toate comentariile
    Te comporti ca un POLITRUC

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mesajul meu către Huhurez, trimis lui în privat, căci nu am nicio șansă la publicare:
      „Oare de ce nu stopezi și comentariile unor idioți, asememenea ție, care procedează la atac la persoană, divagând de la tema topicului în cauză?
      În cazul de față, Cezar, Reddog și Viorel, au debutat cu atac la adresa mea și le-ai publicat opiniile.
      Să-ți aduc aminte, că, până nu demult, ai procedat similar? Sau calitatea de administrator îți dă acest drept, idiot în felul său?
      Tărtăcuța ta nu pricepe că ceea ce am făcut eu a fost să răspund calomniatorilor, ca drept la replică? Iar, dacă ai fi fost deontolog și principial, nu ai fi publicat atacurile cretinilor!
      Dar cum ei te cunosc destul de bine, că dai apă la moară tuturor celor care mă atacă, asta fiind o tară a personalitații tale imunde, ba chiar încurajezi așa ceva, .....
      Să-ți fie rușine!!!!!

      Ștergere
  13. Bre, Reddoaga, eu, neavind niciun "enteres" financiar, nu voi face "sa vada lumina ecranului" toate tîmpeniile cifrimilor care bîntuiți pe net!

    RăspundețiȘtergere
  14. Legat de acest topic, vă rog să-mi permiteți un comentariu!

    V-ați întrebat vreodată cum se face că blogul „păsăricii acoperite” (probabil vreun torționar al regimului trecut) încă subzistă?
    Este adevărat că, uneori, subiectele expuse cititorilor, îndeosebi cele lipsite de comentariul administratorului, sunt de real interes, la care participă, cu mic cu mare, la dezbateri. La celelalte topicuri, unde amprenta mizerabilă și manipulatorie a administratorului este vizibilă, participă inclusiv ceata de lighioane lingușitoare a acestuia, singura lor menire fiind „torpilarea” celor care nu rezonează în opinii cu autorul topicului. Acesta-i motivul pentru care respectivii adulatori, cu instrucție intelectuală minimală, își permit să atace când, cum și de câte ori vor pe oponenții administratorului. Orice drept la replică, chiar și în cazul recidivei acestor „târâtoare” adulatorii, este suprimat de „păsărica” securistă.
    N-am să pricep nicicând ce-l mână-n luptă pe Huhu, cel care susține neîncetat ca pensia militară să fie calculată contributiv, când, de la Cuza încoace și pe oricare meridian, nu există acel criteriu în legislația specifică.
    Cred că ați observat cu toții că există și comentatori cerebrali, care combat cu argumente tâmpeniile „păsăricii”, dar , imediat, săr „cățelandrii” lui Huhu, întru apărarea stăpânului, cu multe invective, căci contraargumentele sunt tot apanajul celor cu capacitate de analiză, dată de nivelul educațional crescut.
    In general, grupul „cățelandrilor” este constituit majoritar din cei fără studii superioare (subofițeri care minimalizează rolul conducător al ofițerilor), paznici de penitenciar și câțiva absolvenți de scoli militare de ofițeri, unii chiar ajungând la apogeul carierei lor militare ca lideri peste dobitoacele din GAZ, peste izmenele din stocul unităților (incapabili pentru studii superioare), precum și complicii deținuților.
    Ceea ce este îngrijorător este faptul că nici „păsărica” și nici „cățelandrii” nu realizează că pot fi culpabilizați privind „răspunderea civilă delictuală” pentru calomniile proferate, inclusiv la adresa mea, fără o minimă argumentare, în condițiile în care instanțele judiciare, prin sentințe definitive, nu m-au culpabilizat pentru evenimentele din 23.12.1989, de la Otopeni.

    PS: Pentru știința tuturor:
    Securiștii, și din vechiul regim și cei de după 1990, au avut solde duble sau triple, comparativ cu similarii lor din MApN, ștatele de plată găsite la un depozit din apropierea CAAT relevând că funcția de gl col (sef stat major CAvM) era retribuită similar unui cpt de la Direcția a V-a a DSS. Realizați motivația pentru care „păsărica” o ține una și bună cu „contributivitatea” pensiei militare?

    RăspundețiȘtergere
  15. Păsărelul a fost subofițer de securitate pe vremea lui Ceașcă și a lucrat, mai bine zis ”i-a lucrat pe unii” pe o mare platformă industrială din jud. Vâlcea. După cum știți, Securitatea avea CIști și în marile întreprinderi de importanță națională, având chiar și compartimente DS (documente secrete). Omul păsărel avea origine muncitorească ”sănătoasă”, luat de la ”șaibă”, ca pe vremea lui Stalin și angajat de ”organ”. Pentru că trebuia, deoarece i se impuneau cunoștințe juridice pe funcția pe care o deținea și oricum împingea aerul cu pieptul pe unde ”lucra”, a făcut la FF (fără frecvență) o secție mediocră a Facultății de Drept. După cum ați observat, ”zburătoarea” este semidoctă pe probleme de justiție, împingându-i pe alții la înaintare și ”paralel” cu armata sau poliția, de care n-are habar. Datorită perioadei ”civile” dinainte de a deveni organ, de vreo 10-12 ani, Păsărelul ține la inventata lui contributivitate în SNAOPSN.
    Ce uită însă zburătoarea, este faptul că postarea pe blogul lui a unui material calomnios cu fotografia și numele lui D. Buzescu, precum și acceptarea unor comentarii defăimătoare și tendențioase ale unor idioți, se constituie în infracțiune și se pedepsește conform legii
    ( Art. 226/ Violarea vieţii private | Codul Penal). D. Buzescu, fă printscreen-uri după postarea Păsărelului și arde-l! Trimite-le la dataprotectionromania.ro .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sorry, dar trebuie să mă cobor la nivelul securistului torționar pentru așa ceva. Am explicat înclusiv „cățelandrilor” motivul pentru care bate apa-n piuă pentru contributivitate, acela că retribuirea torționarilor era un dublă sau triplă comparativ cu o funcție similară din MApN. Iar devoalarea acestui aspect a indus, din partea cretinului, stergerea comentariului meu și reacții acide din partea unui paznic de pușcărie (reddog).

      Ștergere
  16. Pentru ca cei pensionati înainte de 2010 nu beneficiază de sporurile celor pensionati dupa 2010 legea 223/2015 le este defavorabilă.In asemenea conditii cei pensionati înainte de 2010 preferă o lege asemănătoare OUG 1/2011 sau 164/2001.
    Cei ce au avut grijă să introducă în legea 223/2015 "la data deschiderii drepturilor de pensie" au lovit sub centura.O lege echitabilă acorda sporurile functie de alte criterii nu functie de anul pensionarii.

    RăspundețiȘtergere
  17. @csej 14.03.2023, 17:57
    La : "...Cei ce au avut grijă să introducă în legea 223/2015 "la data deschiderii drepturilor de pensie" au lovit sub centura.O lege echitabilă acorda sporurile functie de alte criterii nu functie de anul pensionarii.".

    Recalcularea pensiilor tuturor celor pensionati inainte de 01.01.16 s-a facut cu "baza de calcul stabilită conform prevederilor art. 28, ACTUALIZATA conform prevederilor legale care reglementează salarizarea militarilor, polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special LA DATA INTRARII IN VIGOARE A PREZENTEI LEGI (*adica actualizata la data de 01.01.16*). Nu "la data deschideii drepturilor de pensie". Actualizarea "la data deschiderii drepturilor de pensie" se face numai la cei pensionati pe l.223/2015... Si este foarte favorabila celor care-si aleg cele 6 luni din primul an din cei 5... se actualizeaza ca si cum ar fi fost obtinute in ultima luna de activitate!
    Actualizare care s-a facut "conform prevederilor legale care reglementează salarizarea militarilor" de la data de 01.01.16.
    "Sporurile" se acorda conform prevederilor legilor salarizarii! Cine a avut sporuri i-au fost actualizate... cine n-a avut sporuri nu a avut ce sa-i fie actualizat!
    Nu puteau fi acordate sporuri prin legea pensiilor celor care n-avusesera sporuri prin legile salarizarii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa este.Legea salarizării a dat sporuri celor in activitate după 2010.De aici pleaca diferența între pensiile celor pensionati înainte si dupa 2010.Sporuri au fost si înainte de 2010 dar mai putine si cu coeficienti mai mici.Privind actualizarea sporurilor pun semnul întrebării.Nimeni nu ma va convinge ca unui subofițer i se cuvine o pensie mai mare sau egala cu a unui colonel daca ei au aceeași vechime.Am convingerea că o nouă lege asemănătoare cu cea de le civili sau apropiată va sterge anomaliile.

      Ștergere
  18. Știți ce mă frapează?
    Dacă francezii protestează, de săptămâni, împotriva creșterii vârstei de pensionare la 64 ani, de la 62, românașii noștri se complac pentru aceeași majorare, la 70 ani? Sau așteaptă ei să organizez eu protestele și să particip tot eu la ele?
    Cu regret, le spun că eu sunt deja pensionar și este posibil ca generația următoare să nu mai apuce etatea de 70 ani. Zice-se că ar fi opțională majorarea la 70, de la 65 ani, dar cum, de regulă, opțiunile de acest gen au devenit ulterior, în scurt timp, obligatorii.....
    Oare nu-i normal să iasă la pensie la 65 ani și, apoi, să muncească în continuare până la 70 ani, cumulând pensia cu salariul? Dar cum liberalii, în principal, nu au aplecări către sistemul social, ....
    Să nu uitați că PNRR a fost opera liberalilor și useriștilor, în el prevăzându-se stagnarea procentului din PIB pentru pensii la 9,4% până-n 2070, inclusiv creșterea vârstei de pensionare, obligatoriu, la 70 ani!
    Mâine-poimâine, se vor găsi alti politicieni cretini, care să negocieze iar posibilitatea pensionării la 75-80 ani.
    Eu mă întreb ce-a fost în capul lor, când au votat PNRR, despre care n-au știut mare lucru, dar obligă România la măsuri anti-populare? Cei care au redactat documentul nu pot fi trași la răspundere? Desigur că nu, căci a trecut prin Parlament. Așa cum s-a votat, în 10 secunde, și militarizarea NATO a României, la propunerea „dulapului” cotrocenist, fără o minimă analiză și o restricționare similară inițiată de alte state membre.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dan B@se pare ca nu-ti cade bine intrarea României în NATO
      Cum România se află pe limita dinainte a apărării NATO este imperios necesar dezvoltarea capacității de apărare.Chiar dacă nu eram in NATO dezvoltarea capacității de apărare era necesară.Neutalitatea nu-ti garantează % securitatea.Cu ce suntem noi,mai bine pozitionati decât Finlanda si Suedia?Cred ca unii dintre noi suntem nostalgici Tratatului de la Varșovia dar uitam ca nu prea eram bucuroși că făceam parte din el.De acord ca guvernanții noștri au neglijat întărirea capacității de apărare a țării și acum plătim prețul.Am impresia ca eram mai bine organizați în era Ceausescu si ca cei aflați în acel timp in fruntea armatei erau mai destupat la minte.

      Ștergere
    2. @csej:

      Oare, pe timpul lui Ceaușescu, când eram oarecum independenți de Tratatul de la Varșovia și curtați de marile puteri occidentale, ne-a mers rău?
      Declarațiile belicoase ale politicienilor cretini la adresa Rusiei și alianța militară a României cu Ucraina, într-un târziu, vor „îngropa” țara.
      Nu ți-e clar că rusul nu avea ce împărți cu România, noi fiind o „cantitate neglijabilă” pentru el?
      Nu uita că dezvoltarea României în regimul trecut s-a realizat cu URSS în coasta noastră, cooperarea economică fiind extinsă.
      Dar cum „gura bate curul”, .......
      Iar cum rusul nu s-a dus spre NATO, ci NATO spre Rusia, încălcând tratatele din 1990 (unificarea condiționată a Germaniei) și 1991 (dezmembrarea gorbaciovistă), ce a împiedicat România să rămână înafara alianțelor militare?
      Inițial, părea de bun augur, căci România a semnat prima (dintre fostele țări socialiste) un parteneriat (PfP) cu USA (1992), dar, „la plăcinte”, încă nu am ajuns.

      Ștergere
  19. @Dan B. 14.03.2023, 19:15
    La : "Eu mă întreb ce-a fost în capul lor, când au votat PNRR, despre care n-au știut mare lucru, dar obligă România la măsuri anti-populare?".

    PNRR nu a fost votat nicaieri!
    A fost intocmit (la secret) de niste unii cetateni românești, trimis la mUE si transmis Romaniei sub forma de ordin!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și, în acest caz, nu pot fi inculpate câteva persoane, în fruntea lor fiind Cîțu și Ghinea?

      Ștergere
  20. @csej 14.03.2023, 19:28
    La : "Am convingerea că o nouă lege asemănătoare cu cea de le civili sau apropiată va sterge anomaliile.".

    Daca e vorba despre civilii cu pensii de serviciu (magistrati, grefieri, aviatori civili, diplomati, personal Curtea de conturi, functionari publici parlamentari), stabilite ca procent din ultimele venituri si actualizarea (pri n recalculare) a bazelor de calcul... da, va sterge anomaliile intre generatiile de pensionari militari!
    Daca e vorba despre civilii din sistemul public de pensii ve sterge "anomaliile" dintre pensiile din sistemul public si pensiile militarilor prin aducerea pensiilor militarilor la nivelul pensiilor din sistemul public!

    RăspundețiȘtergere
  21. Va rog să faceți un exercițiu, în deciziile de actualizare pensii militare din 2017 va rog să înlocuiți solda de grad cu noile valori ale soldelor de grad stabilite prin HG în ianuarie 2023 , celelalte elemente lasati-le la fel, anulați toate indexarile și vedeți ce pensie neta veți avea !

    RăspundețiȘtergere
  22. Ce preconizati ca se va intampla cu pensiile militare ?
    Vor fi schimbari majore sau dor mici ajustari?

    RăspundețiȘtergere
  23. @Anonim 14.03.2023, 23:19
    La : "... în deciziile de actualizare pensii militare din 2017 va rog să înlocuiți solda de grad cu noile valori ale soldelor de grad stabilite prin HG în ianuarie 2023 , celelalte elemente lasati-le la fel, anulați toate indexarile și vedeți ce pensie neta veți avea !".

    In baza de calcul a pensiilor militare solda de grad (singura, fara influentele asupra altor elemente) este undeva pe la 10% - 12%.
    Cresterea SG cu vreo 140% - 145% ar produce o crestere a bazei de calcul cu vreo 14% - 16%.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce preconizati ca se va intampla cu pensiile militare ?
      Vor fi schimbari majore sau dor mici ajustari?

      Ștergere
  24. @Dan B. 14.03.2023, 20:37
    La : "Și, în acest caz, nu pot fi inculpate câteva persoane, în fruntea lor fiind Cîțu și Ghinea?".

    Corb la corb nu-si scoate ochii!

    RăspundețiȘtergere
  25. Dar nu se explica un fapt . De ce atâtea atacuri la adresă militarilor ? Pe toate tv'urile . Vor sa nu mai fie armata, politie,jandarmi,pompieri,servicii ? Sa ne ,,apere " NATO ? Doar NATO ? Pai atunci să o spună clar .

    RăspundețiȘtergere
  26. Aveam o părere proasta despre păsărică, acum am o părere și mai proasta.
    Din puțul gândirii păsăricii: " calculul pensiei pe contributivității este benefica pt militari pt că ei au venituri peste medie" !
    Spre informarea acestui individ:
    În MApN datorita structurii piramidale și Nr sgv, cu mult peste 50% din personalul militar are o salarizare sub nivelul salarizării medii pe economie.
    Problema nu-i ce spune păsărică, problema fundamentală este că păsărică nu-i militar, iar pensia lui, ar trebui sa i se calculeze pe contributivității (stagiul complet de cotizare 35 de ani) ca la orice persoana de sex M din Romania.
    Nu exista nici un motiv ca acest individ, total nepregătit dpv militar, să mai vorbească de pensiile militare.

    RăspundețiȘtergere
  27. Păsărică n-a supt la 2 tate a unei vaci, a supt la doua ugere a mai multor vaci, in activitate și după ?
    Nu putea să obțină 100 de puncte, prin împărțirea veniturilor la salariul mediu pe economie.
    Da, ii doresc o pensie contributivă cu stagiul de cotizare de 35 de ani, pt că huhurezu-u un civil, în cuget și simtiri. Dar exclus o pensie militara de stat !

    RăspundețiȘtergere
  28. @csej.Pe timpul lui Ceao și comuniștilor ca lt.aveam 3126 când similarul meu civil avea 2500.Acum CFR ist vecin cu mine 6000 pensie eu 3200 lt.col.De-asta am apucături comuniste căci democrația Coca-Cola mi-a făcut rău pecuniar!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corect dar asta nu inseamna ca nu erau alte multe alte inconveniente.
      Sa recunoastem ca astazi nici cerșetorii nu mor de foame.
      Sunt cerșetori infinit mai bogati decât noi Din pacate noi tinem mai mult la demnitate decât la bogăție.Crezi ca nomazi aia cu turnulețe mor de foame?

      Ștergere
  29. Actualul buget pt pensii militare, este sustenabil ?
    Pt MApN da, pt celelalte structuri NU !!!
    La MApN exista la activi o structură piramidala pe funcții cu vârful în sus și în prezent o structură piramidala a pensionarilor militari, cu vârful în jos.
    Cauze:
    - politica sovietică de a crea structuri militare stufoase: Romania a avut după lovitura de stat din dec 1989 11 corpuri de armata și de aici grade și funcții foarte mari, în viitorul f f apropiat masa pensionarilor militari = sgv
    - politica promovării originii muncitorești la toate structurile, cu consecinte asupra pensiei de urmaș.
    Cadrele militare de 20-30 de ani nu s-au mai căsătorit cu dactilografe, secretare, etc.
    Pensiile urmașelor / urmașilor cadrelor militare nu mai prezintă interes, pt că soțiile /soții au pensia lor mai mare
    !
    În viitorul apropiat 5-10 ani piramida pensionarilor militari se va apropia f.f. mult de piramida activilor.
    Atunci vor dispare inechitățile din sistem !!!
    Exista un surplus de bani virați de la bugetul de stat pt pensionarii militari MApN care se reîntorc la bugetul de stat : rețineri OU59 care pot fii folosiți pt drepturile nete de pensie !

    RăspundețiȘtergere
  30. La ultimele 10 ceremonialuri de înmormântare, în anul curent, am fost la cadre militare de sex M, nici o soție nu și-a rezervat dreptul de a opta pt pensia de urmaș.
    Asta nu-i o regulă , așa a fost in cazul meu.

    RăspundețiȘtergere
  31. Înțeleg că este posibil ca toate neamurile lui huhurezu, a lui ciuca, etc. Să fie "luate cu arcanul" pt completarea funcțiilor de sgv din MApN, asta la pace, la război, ne ocupam noi de ei și nu le cerem acceptul, le dam cu lega apararii naționale peste obrazul gros .

    RăspundețiȘtergere
  32. @Anonim 16.03.2023, 13:41
    La : “Actualul buget pt pensii militare, este sustenabil ?
    Pt MApN da, pt celelalte structuri NU !!!
    La MApN exista la activi o structură piramidala pe funcții cu vârful în sus și în prezent o structură piramidala a pensionarilor militari, cu vârful în jos.” (*continuata cu o savanta argumentatie ca_cum_ca_cind piramida pensionarilor va fi ca piramida celor in activitate bugetul de pensii nu va mai fi sustenabil*)

    Mai, uamini buni, luati-va un pseudonim ceva, macar pen’ca_ca “anonim” nu va puteti sterge prostiile dovedite ca incercari incununate de succes de a va inscrie in tagma cifrimilor!

    Hai sa vedem:
    - “Actualul buget pt pensii militare, este sustenabil ?”
    ---- de cind lumea si pamintul pensiile militarilor au fost platite din bugetul statului... nu dintr-un buget de pensii (mai putin trista perioada basinesco-boccie, 2011 – 2015, cind s-a incercat plata lor din bugetul asigurarilor sociale de stat)... deci nu se poate pune problema “sustenabilitatii”
    ---- s’apoi nu’s destui tîmpilicii care sustin ca pensiile militarilor sint contributioniste pen’ca si militarii platesc contributii pentru pensii??? Ș’atuncea???

    - “politica sovietică de a crea structuri militare stufoase: Romania a avut după lovitura de stat din dec 1989 11 corpuri de armata și de aici grade și funcții foarte mari, în viitorul f f apropiat masa pensionarilor militari = sgv”
    ---- haida – haida... Armatele “sovietice” aveau mai multi ofiteri si subofiteri decit soldati???
    ---- cele 11 corpuri de armata au preluat resturile ramase in urma decimarii/restructurarii armatelor de arme intrunite, a diviziilor si regimentelor de dinainte... de unde dracu “stufosenie” si inversarea piramidei???
    ---- sgv (de fapt sgp) au intrat in rindurile pensionarilor militari abia din 2016... d’aia’s inca putini fata de cadrele militare pensionare... si d’aia’i piramida pensionarilor inversata
    ---- cind sgp-ii vor deveni majoritari (?) in piramida pensionarilor militari vor minca pensie din contributiile sgp-lor in activitate, care-s majoritari in piramida celor in activitate. Ș’atuncea???

    - “politica promovării originii muncitorești la toate structurile, cu consecinte asupra pensiei de urmaș.
    Cadrele militare de 20-30 de ani nu s-au mai căsătorit cu dactilografe, secretare, etc.
    Pensiile urmașelor / urmașilor cadrelor militare nu mai prezintă interes, pt că soțiile /soții au pensia lor mai mare”
    ---- ahaaaa.... Pi di’adicatelea dupa ’90 militarii (inclusiv mac/sgv/sgp) s-au casatorit numai cu “miliardărese” care nu se vor “scoborî” s’accepte pensie de urmas
    ---- adica nici copii acestor militari “nemuncitoresti” nu vor mai accepta sa primeasca pensie de urmas pen’ca mamitica lor are salariu/pensie mai mare decit partea cuvenita din pensia sustinatorului...
    (*va continua*)

    RăspundețiȘtergere
  33. (*continuare*)
    - “În viitorul apropiat 5-10 ani piramida pensionarilor militari se va apropia f.f. mult de piramida activilor.
    Atunci vor dispare inechitățile din sistem !!!”.
    ---- iarasi ahaaa! Adica acum bugetul de pensii este sustenabil pen’ca “se ezista” putine cadre si multi sgp in activitate care “platesc” pensiile la multe cadre si putini sgp pensionari!... Si (bugetul de pensii) va deveni nesustenabil cind “se vor iezista” putine cadre si multi sgp in activitate care sa plateasca pensii la putine cadre si multi sgp! Cadre si sgp pensionari pentru care, cei in activitate, platesc acele contributii!...
    ---- daca nu se revine la actualizarea pensiilor cu evolutia salarizarii celor in activitate, inegalitatile se vor mentine, si se vor accentua, la nesfirsit...

    - “Exista un surplus de bani virați de la bugetul de stat pt pensionarii militari MApN care se reîntorc la bugetul de stat : rețineri OU59 care pot fii folosiți pt drepturile nete de pensie !”
    ---- banii care “se reintorc” la buget nu pot fi folositi pentru plata pensiilro nete
    ---- “retineri OU59” nu au si celelalte categorii de pensionari militari??? Bugetele acelor ministere nu sint “sustenabile” pen’ca ei nu pot face acea “șmigulație”cu plata pensiilor nete???
    ---- adica “bugetele de pensii” ale celorlalte ministere nu sint sustenabile pen’ca ei nu au sgp (de vazut jandarmii) si pen’ca nu au voie sa faca “miscarea” cu “retinerile ou59”???

    RăspundețiȘtergere
  34. Din preocupările oficiale privind noua legislație pt pensiile militare eu am înțeles următoarele:
    - se pune problema valorii totale procentuale a contribuției de la bugetul de stat pt plata pensiilor militare, fara nici o referire la suma contribuțiilor CAS a activilor, la bugetul de stat
    - se dorește reducerea procentului aplicat la baza de calcul, astfel încât netul rezultat sa fie diferența dintre brut și impozit, eventual CASS fără rețineri de tip OUG 59
    - creste perioada pt baza de calcul de la 6 luni la 12 luni consecutive din ultimii 5 ani de activitate, pt eliminarea, pe cât posibil a unor drepturi salariale conjuncturale (sporuri , nivel fctii, etc)
    Sustenabilitatea se referă la a nu depăși un procent din buget, nu cum este construit bugetul și resursele lui.
    De ex: în localitatea x erau 2 Bg, care nu mai sunt, acum sunt 2 B.
    Cele 2 Bg au produs f multi pensionari militari cadre militare, cu funcții mari, care inca-s în viața și le doresc multă sănătate, n-au produs nici un pensionar sgv.
    Acum, nu-i nici un secret că functia de cdt de B este unica și-i in NATO, de Lt.col, cele 2 B produc alte categorii de pensionari, în special SGV.
    Ca ex: am azi, de la bugetul de stat 100 de lei, din care 10 lei nu-i folosesc pt că reprezintă contribuții OUG 59, sa plătesc pensionarii militari din loc x : a Gl, b col, c Lt col, ...
    Nu peste mult timp, din păcate, în localitatea x nu vor mai fii pensionari militari, decât câțiva lt.col. în rest marea majoritate SGV.
    Peste 5 - 10 ani, am la același procent din buget, o sumă mai mare și ca ex suma creste la 120 de lei și nu mai dau nimic contribuții genOUG 59, sa plătesc pensionarii militari din loc x, care-s mai puțini și cu grade mai mici, deci pot sa le dau o pensie militara neta mai pare, raportată la gradul militar , unui ltcol cat are acum un Gl, unui SGV cat are acum un subofițer, etc
    Am întrebat și eu pe cineva, de ce s-au blocat actualizările pensiilor militare.
    Mi s-a spus că acest lucru va ține până când dispărem noi "decreței"
    Cine suntem noi ?
    Suntem rezultatul unei mari tâmpenii(structură organizatorică a MApN imediat după '90 (11 CA, etc), si a unei măsuri dureroase de reducere a efectivelor, ca urmare a aderării la NATO.
    În marea lor majoritate "decreței nu mai au obligații militare.
    Cu cât structură piramidala pe grade militare a pensionarilor militari, se va apropia de structură piramidala pe grade a activilor cu atât mai repede se vor relua actualizările.


    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ordonanța 7/97 a apărut și a avut efecte pe o structură organizatorică " multiral dezvoltata"in MApN total nejustificată, ca ex este cezar și cei de teapa lui.

      Ștergere
  35. @Anonim 17.03.2023, 10:11

    La : "Ordonanța 7/97 a apărut și a avut efecte pe o structură organizatorică " multiral dezvoltata"in MApN total nejustificată, ca ex este cezar și cei de teapa lui."

    Asta-i din seria "Cifrimii contraataca"...

    Care dintre ele (cele 2 ordonante 7/97) a avut acele efecte???
    Asta https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/10877

    sau asta https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/10881




    RăspundețiȘtergere
  36. Anonim din 16.03 20.01 analiza ta e tare subțire.Daca înainte de 1989 ne propuneam sa rezistăm singuri unei eventuale agresiuni din partea URSS acum ne milogim la altii.Daca înainte de 1989 armata aducea profit la bugetul de stat acum e o mare consumatoare .
    Avem un prost obicei.Suntem ca maimutele.Am copiat pe rusi iar acum copiem pe americani.
    Vedem armata României la parada.In rest e topită in ceata.
    Activii se plâng si acuza neajunsuri in asigurare ceva de genul ce am trăit noi in perioada 1983-1989

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am rezistat ?!
      În '89 o mana de oameni ne-au făcut "praf și pulbere".

      Ștergere
    2. Stimate domn, daca "sej" este SJ , acolo trăiește un cdt de CA: Gl Caba, dacă-l întâlnești intreaba-l de CA din Dej și ce pensionari militari a produs (grade, funcții). De ex acest Gl are o pensie mai mica ca un col, cdt R sau omepta și chiar a unui cdt de B cu grad de Lt.col.
      Poti să-l întrebi mai multe lucruri, inclusiv de lovitura de stat din dec 89 din Cluj-N și alte garnizoane ale A4.
      Te poate lamuri și cu activitatea militarilor în ec națională și consecințele dezastruoase asupra moralului și nivelului de pregătire.
      Faptul că unii pensionari militari văd altfel lucrurile decât dumneavoastră, nu înseamnă ca-s prosti.

      Ștergere
  37. @csej:

    Înclin să cred că dta ai deficit la capitolul „analiză”.
    Chiar vrei să pui „=” între URSS și Rusia?
    Ai avut vreun argument cum că Rusia ar fi interesată de invadarea României, după 1991?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Dan B. iti cunosc ideile. Ma refer la Covid si Rusia.Refuz sa port o discutie pe tema Covid si Rusia.Sa fii sănătos cu ideile tale.

      Ștergere

    2. @Dan B cunosc ce idei ai privind Covid si Rusia.Nu intenționez să port o discutie cu tine pe tema Covid si Rusia.Sa fii sănătos cu ideile tale

      Ștergere
    3. Anonim 18.16.Privind lovitura de stat, fiecare cu interpretarea lui.Daca mai prezinta interes ce s-a întâmplat la Cluj in anul de gratie 1989,decembrie dispun de suficiente surse,funcții mai mari si mai mici.
      În 1983 se vorbea in unele cercuri participant eu, numai cu prezența despre Iliescu .Citeam Memorii Hrușciov,, Procesul marii trădări,Marele război pentru intregirea neamului,Buletinul Agerpres pt uz limitat,Glavnosti si Perestroica.In 1982 aveam coleg de secție colonel fost reprezentant al României la Tratatul de le Varșovia,eu capitan. Vreau sa spun că nu sunt aterizat de pe luna.
      La Dej si-a rupt gâtul Puiu.
      Fiecare cu steaua lui norocoasă.

      Ștergere
  38. Anonim,fiindca ai adus vorba de Caba.
    Nu fac trimitere la el dar....Au fost unii care au simtit ca datorează totul comunismului si lui Ceausescu.Sau căsătorit cu cazarmă.Si-au insusit cazarma noastra,casa noastra.,Au devenit satrapi.Pentru grade si funcții su-au propus sa calce si au călcat pe cadavre.Roboti.

    RăspundețiȘtergere
  39. Nu a fost nici o mana de oameni.Starea de confuzie ne-a făcut praf si lipsa de informație.
    Lasa-l pe vestitul Caba.A facut parte din grupul de roboți. Roboții care pentru grade si funcții calcă pe cadavre.Cand ceata le intuneca mintea devin criminali.

    RăspundețiȘtergere
  40. Pt istorie: în dec. 1989 Gl Topliceanu Cdt A4, l-a stabili pe Oprea de la Cc să conducă activitățile în Cluj-N și l-a chemat la el sa-i transmita ordine.
    Cineva din comandament, l-a "reținut" la o discuție prelungita.
    Gl Topliceanu văzând că Oprea întârzie, l-a chemat pe Caba, de la Op.
    Așa a ajuns Gl Caba sa se ocupe de "represiunea populației" în Cluj-Napoca.
    Și Oprea și Caba au ajuns comandanți de CA: Tg-Mures și Dej, iar Topliceanu la "facultate" la Jilava.
    Uneori ai noroc în viață, alteori nu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Au fost momente in carieră militara in care am fost un răzvrătit.Se mai întâmplă ca totusi după o vrem iti dai seama ca aceasta atitudine te duce in final intr-o fundătură.Asta nu inseamna ca trebuie sa accepti compromisuri si ca trebuie sa iei atitudinea ghiocelului.Uite ca asta nu am făcut eu si pentru asta am suportat consecințe.Cand spun consecințe vreau sa spun ca ajungi într-un loc caldut în care muncă se llimitează a te apara de muște.Se numeste cu alte cuvinte plafonare sau mai simplu ,cimitirul elefantilor.
      Dacă internetul respectă adevarul Topliceanu mdp din anul 1947.Probabil ca ce a ajuns se datorează în exclusivitate apartenenței la acest partid.Eu am văzut indivizi cu funcții mari in partid care cu o frază umpleau o pagină intr-o coală format A4.
      DE morți numai de bine.Nu e posibil ca functie mare într-un cmd.de A cand merge in unitati sa întrebuințeze limbaj de mahala.Ironie amara.Ajunge comandant de A si in decembrie 1989 e pe punctul sa fie aruncat de subordonați dela etaj.In alt cdm de A arestări reciproce între cdt si loct.Sa te mai întrebi de ce o mana de oameni ne-au facut praf.Dupa dec.1989 unii cdt de unitati nu au mai fost primiți de subordonați.Cazuri in care cdt. nu au părăsit biroul de frica subordonaților.RUSINE.

      Ștergere
  41. Mulți cățeluși, în frunte cu gurul lor: cățelușul dalmațian huhurezu , visează la data de 21 martie ac și la soluția CCR privind pronunțarea constituționalității OUG 59.
    Nu va fii nimic spectaculos și nu se va admite nimic.
    21.03.2023 va fii prima zii de primăvară.
    Primavara astronomică în ac, sosește pe data de 20/03/2023 la ora 23.54.

    RăspundețiȘtergere
  42. Secretul e asa de mare incat nu transpiră nimic concludent la ce ni se pregătește.Ciolacu ne tot flutura impozitarea progresivă.Altii ne dau spicuiri din ceeace spune Banca Mondială.Avem indivizi cu sânge kaki prin parlament care se pare ca nu sunt interesați sau stiu si tac chitic.
    Sa fim oare nepunticiosi?

    RăspundețiȘtergere
  43. Moș Alecu
    Veniți la alveola pe 24 Martie?
    A făcut Dogaru un apel pe SCMD

    http://sindicatulcmd.blogspot.com/?m=1

    RăspundețiȘtergere
  44. Păsăricăse cufureste A pierdut din vizitatori.A abandonat subiectul pensii si a trecut pe diverse.

    RăspundețiȘtergere
  45. In afara de rind...

    Leoane spune-i dobitocului care se vrea camarad ca:
    - oug 73/1999 se ocupa, in principal, de "impozitul anual GLOBAL", nu de impozitarea care fusese introdusa prin l.32/1991 (prn care erau excluse de la impozitare si pensiile)
    - ca sa n-o lungim prea mult... oug 73/1999 spune clar : "Articolul 5
    NU SUNT VENITURI IMPOZABILE SI NU SE IMPOZITEAZA, potrivit prezentei ordonanțe, următoarele:
    ...
    d) sumele fixe de îngrijire pentru pensionării care au fost încadrați în gradul I de invaliditate, precum și PENSIILE DE ORICE FEL;
    - oug 87/2000 modifica si acel art.5, lit.d) din oug 73/1999, tocmai in sensul eliminarii neimpozitarii pensiilor

    De'alde astia sint cifrimii invatati/indrumati si pastoriti de marele invatator intr-ale cunoasterii si aplicarii legilor!!!!
    *********
    Pentru el, dar si pentru oricine nu stie ce a fost cu denominarea... 2.000.000 din 1999 inseamna 200 in 2017 si acuma (nu 2.000)!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Mos Alecu, pai nici decretul Ceaușist NU Impozita pensiile(militare)Decretul 214/77:
      "Articolul 7
      Pensia nu este impozabilă şi nu poate fi cedata nici total, nici parţial. Dreptul la pensie este imprescriptibil."
      PS.Aveti dreptate cu denominarea !

      Ștergere
  46. @Leon 19.03.2023, 08:49
    La: "...pai nici decretul Ceaușist NU Impozita pensiile(militare)Decretul 214/77:".

    La fel si cei din l.3/1977!
    Numai ca oug 87/2000 (respinsa de parlament) fusese "inlocuita" de oug 7/2001 care avea "prevederea minune" : "Articolul 85
    La data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe se abroga:....
    t) orice alte dispoziţii contrare.". Adica si neimpozitarea pensiilor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, dar OG.7/2001 a mentinut Impozitarea pensiilor:
      "4.Categoriile de venituri care se supun impozitului pe venit sunt:
      a) venituri din activităţi independente;
      b) venituri din salarii;
      c) venituri din cedarea folosinţei bunurilor;
      d) venituri din dividende şi dobânzi;

      e) venituri din PENSII, pentru suma ce depăşeşte 5.000.000 lei pe lună;"

      Ștergere
  47. @Leon 19.03.2023, 10:40
    La : "Da, dar OG.7/2001 a mentinut Impozitarea pensiilor:...".

    Si eu ce dracu am spus cu : "Numai ca oug 87/2000 (respinsa de parlament) fusese "inlocuita" de oug 7/2001 care avea "prevederea minune" :...".

    Adica oug 87/2000 care introdusese impozitarea pensiilor "fusese "inlocuita" de oug 7/2001" care prelua impozitarea pensiilor!
    Iar "rezolvarea" neconcordantei cu l.3/1977 si d.214/1977 (care prevedeau neimpozitarea pensiilor) fusese acea "prevederea minune"...!

    RăspundețiȘtergere
  48. Pentru asta iese o pensie de rahat la unii daca nu la toti.
    Au calculat solda de functie făcând produsul între coeficientul de functie si valoarea de referință sectoriale de 197,3387.
    Dacă corespunzător legii 164/2001 solda de comanda era de 45% din solda de functie in 2016 au redus procentul la 6,22%.
    Dacă indemnizația de dispozitiv era de 25% in 2016 l-au făcut de 18%.
    Pentru acest mod de calcul al pensie doresc ca legea 223/2015 sa se duca la dracul .Înclin către o lege ca cea ce funcționează în sistemul public de pensii.

    RăspundețiȘtergere
  49. Oooofff, of,of!...

    Ma batea gindu' c'acea categorisire drept "dobitoc" pentru un camarad ar fi prea aspra!...

    Da' insistenta lui ma face sa cred ca'acea categorisire'i prea dulce pentru putirința lui!

    Un impricinat îi spune c'a primit pensia impozitata abia din iulie 2000 (nu din 1999), da' el o tine pe dobitocia lui ca pensiile au fost impozitate din 1999!
    **********
    Pentru rigoare "istorica"... In iulie 2000 nu s-a retinut impozit! S-a retinut impozit "dublu" (pentru iulie si august 2000) in august 2000!

    RăspundețiȘtergere
  50. Cățelușul dalmațian, păsărică, cu parul lins, din păcate de multi pensionari militari , " total neinspirați" , visa prin noua legislație a pensiilor militare care va apare în 2023, la un net al pensiei minim 2500 euro, mai mult decât un cdt de Bg/ MApN.
    Nici unul dintre principiile apărute în spațiul public, din partea unor entități decizionale dpv legal, nu-i asigura nimic în plus păsăricii.
    Să nu facă prostia să facă împrumuturi bancare și să gireze păsărică cu actualele lui proprietăți de pensie militara de stat !

    RăspundețiȘtergere
  51. Cum se face Dl Alecu, că sunteți singurul de pe net, care oferiți informații reale și juridice pensionarilor militari ?

    RăspundețiȘtergere
  52. În 18 dec 1989 a apărut un articol f interesant, În Scânteia Tineretului, oficiosul UTC, cu marea, bronzul pe o parte, ultravioletelor, etc.
    N-a apărut nimic despre incestul și violarea pensiilor militare.
    Păsărică ce-ai făcut la apariția acestui articol de ziar ?

    RăspundețiȘtergere
  53. @csej 19.03.2023, 12:30
    La : "...Au calculat solda de functie făcând produsul între coeficientul de functie si valoarea de referință sectoriale de 197,3387.
    Dacă corespunzător legii 164/2001 solda de comanda era de 45% din solda de functie in 2016 au redus procentul la 6,22%.
    Dacă indemnizația de dispozitiv era de 25% in 2016 l-au făcut de 18%....".

    L.164/2001 nu stabilea elementele de salarizare! Aceste elemente erau stabilite prin legile salarizarii!

    Elementele folosite la recalcularea pensiei pe l.223/2015 erau cele care constituiau solda impricinatului in cele 6 luni alese...

    In functie de cind au fost cele 6 luni alese de impricinat:
    -------- inainte de 01.12.1999 indemnizatia de comanda era de (numai) 4 -12%
    -------- inainte de 01.12.1999 solda de merit era de (numai) 15% (din SF+IC)
    -------- inainte de 01.04.1997 indemnizatia de dispozitiv era de (numai) 18% (din 01.04.97 pina la 01.12.99 a fost 20%)

    RăspundețiȘtergere
  54. Niste nemernici.Au facut legea 223/2015 numai avantaj ei.Pentru asta trebuie o lege pe puncte .La functie egala,la grad egal,la vechime egala pensie egala.

    RăspundețiȘtergere
  55. Multe lucruri nu-s la locul lor.
    Lt.col. MApN /Bg AA s.l.p. pensionat în '89 cu vechime completa, în prezent pensie neta 2500 lei.
    Păsărica are mai mult decât dublu, i s-ar potrivi un impozit personalizat, progresiv pe pensie.
    Pot spune: " Este ceva putred" in Romania, mai rău ca în "Danemarca"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest Dn Lt.col. a împlinit vârsta de 90 de ani.
      Ii dorim multă sănătate și să se bucure de viață.
      Sunt 2 întrebări care se pot pune:
      1. Ce vârstă are păsărica și la ce vârstă a ieșit la pensie ?
      2. Cum a obținut păsărica actualul cuantum al pensiei militare în plata ?
      R.1
      Dacă ar fii ieșit la limita de vârstă și având în vedere că a părăsit sistemul , înainte de apariția legii 164/2001 acum ar trebui sa aibă vârsta de 80 de ani.
      Comportamentul lui și "gândirea juvenila" îi "trădează" o vârstă sub 70 de ani.
      Rezultă că și-a deschis drepturile de pensie militara, la "venerabila vârstă" de 40 de anișori si-un pic.
      El "n-a rupt" poarta UM ?
      Probabil că acea UM n-avea nici porți și nici garduri !

      Ștergere
  56. R.2
    Sunt câteva scenarii, dar unul i se potrivește ca o mănușă păsăricii: are o "pensie nesimțită" ca urmare a doua inițiative cu finalizare, la fel de "nesimțite" a doi presedinti ai României: Ceaușescu și Băsescu.
    În august 1977 a avut loc greva minerilor (din motive economice, nu politice) în Valea Jiului.
    După acest eveniment, Ceaușescu a dispus , pt prevenirea unor evenimente similare, infiltrarea unor cadre ale securității, în marile platforme industriale ale țării: minerit, siderurgie, petrochimie, etc.
    Aceste cadre erau plătite de structurile securității la fel ca orice securist. În plus erau angajați ca civili cu contract de munca și erau renumerati corespunzător, cu salarii care nu erau mici și nu erau folosite la stabilirea drepturilor de pensie militara.
    După decembrie 89 aceste cadre și-au pierdut obiectul muncii, dar au fost imediat "reciclate" și folosite de noul regim , în organizarea și conducerea unor "revolte populare" , vezi mineriadele ...
    După câțiva ani s-au mai liniștit apele, drept urmare "informaticienii securiști" au fost pensionati și li s-au oferit joburi foarte bine plătite la stat și privat, ca o recompensă pt servicii "deosebite" aduse României.
    În 2009 Băsescu a fost "ajutat" să obțină al doilea mandat și drept urmare , pt recompensarea celor care l - au sprijinit s-a clocit și s-a născut legea 119/2010.
    Cel mai abject și infect articol al acestei legi: toate pensiile militare (anticipate parțiale, anticipate, etc) au devenit pensii pt limita de vârstă în înțelesul legii 19/2000.
    Acest lucru a permis:
    - valorificarea la pensiile militare a unor "stagii din civilie" cu 5, 10, 20 și chiar 25 de ani mai repede și cu un stagiu complet de cotizare de 20 de ani, ceea ce a condus la un punctaj cu 75% mai mare, daca ne raportam la stagiul civil de cotizare de 35 de ani.
    S-au valorificat atât stagiile civile realizate înainte de legea 119/2010 cât și cele realizate până la 31 decembrie 2015.
    După ce s-a prăpădit Băsescu în 2014 s-a inițiat o noua lege care a apărut în 2015 și care a sistat noi valorificări de stagii civile la pensia militara de stat.
    Ca o concluzie, estimez că actualul cuantum al păsăricii este "viciat" de valorificări "imorale" a unor stagii din "viața" civila și nu datorita contributivității pensiilor militare, ca militar !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Greșești profund.Pasarica mi-a reproșat că pe perioada de după 1989 in cele 5 luni cat securitatea a fost in subordinea MApN au fost supravegheați.Din asta rezulta ca Păsărică după decembrie 1989 a fost activ.Nu are pregătire militara.
      Securitatea avea o direcție ce se ocupa de partea economică.La nivel județ înainte de 1990 funcționa inspectorat judetean al MI.Inspectorul șef răspundea de securitate și miliție.Securitatea din inspectoratul județean avea compartiment economic ce se concretiza cu lucrători in intreprinderi.Acestia acționau la vedere,adica erau cunoscuti si aveau in întreprinderi antene. Securisti de care fac vorbire erau recrutati din sursa externa (ingineri,subingineri,nu stiu daca si maistri)si executau o specializare de cateva luni la Baneasa.
      La nivel Comitet judetean de partid există un inspector cu probleme speciale ce făcea legatura intre primul secretar si inspectoratul județean al MI.
      DE legea 119 se face" vinovat "Oprea.Vorbesti tîmpenii.Aceasta lege la aproximativ 80% din pensionarii militari aproape ca le-a dublat pensia.Vezi ce a publicat MApN in 2010 si 2011.Cine a avut vechime de militar de 35 ani a prins pensie mare.Cine a avut sub 35 ani a dat-o in bara.Eu unul am pierdut daca e sa compar cu pensia primită în urma lui 164. Am făcut parte din cei 26500 la care Olescu îi spunea Elita.Cei care erau in activitate după 2010 au beneficiat de sporurile date de Oprea de unde si pensii foarte mari cu legea 223.
      Legea 223/2015 este o porcărie care avantajează pe cei pensionati dupa 2010 si care nu are in vedere ce a facut militarul in intreaga cariera militara.Asa se face daca citez un ofițer in viata ca fostul lui sofer sa aiba pensie mai mare decât el.Intrbati-l pe Chelaru ce pensie are si comparați cu pensia unui pulache
      de comandant de batalion pensionat de curand.Poti sa-l întrebi si pe Badalan ca este mai la indemana.
      Acum este armata cu cursul in sus daca este sa ne raportam la pensii.
      Ma repet.In ceeace ma priveste legea legea 223/2015 este o porcărie iar varianta introdusă în Senat este tot o porcărie.

      Ștergere
  57. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  58. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  59. @Burebista 21.03.2023, 02:46
    La : "Citiți mai departe și băgați la cap..
    https://newsweek.ro/economie/pensiile-speciale-in-plata-vor-fi-platite-multi-ani-de-acum-incolo-sarcina-bugetara-e-imensa ".

    Atentie!
    Luarea drept litera de evanghelie a prostiilor debitate de unu dintre cei 15.000 de specialisti țărănisto-țapisto-C.D.R.-iști poate semnala grave disfunctii cerebrale!
    Bineinteles ca astfel de disfunctii pot fi semnalate numai la cei care mai au macar vagi urme de materie cerebrala!

    RăspundețiȘtergere
  60. @Burebista 21.03.2023, 01:41
    La : "Am stat și am citit câteva zile bune ce debitează niște anonimi pe aici... 🤣
    Numai prostii.. 😱".

    Ce-i drept îi drept!
    Se mai sparge, din cind in cind, monopolul prostiilor debitate pe'altundeva!


    La : "Acești anonimi și alții cu pseudonim ales, nu înțeleg un lucru sau fapt clar... Odată trecut în rezervă sau mai grav în retragere, NU MAI AI NICIO TREABA CU GRADUL SAU FUNCȚIA AVUTA ÎN ACTIVITATE.. PUNCT.. VE-ȚI AVEA DIN NOU VRE O TREABA DACĂ MAI AVEȚI CALITATEA DE REZERVIȘTI ȘI DACĂ VREODATĂ SE VA FACE O MOBILIZARE GENERALĂ.. PÂNĂ ATUNCI SUNTEȚI SIMPLI PENSIONARI LA FEL CA ȘI CEI CIVILI... TENDINȚA ESTE CA LA SALARII ȘI PENSII SĂ SE APLICE ANUAL MAJORAREA DOAR CU RATA INFLAȚIEI... UNII ÎNCĂ VISEAZĂ LA RECALCULARI, ACTUALIZĂRI, ETC... VOR FI DEZAMĂGIȚI PROFUND... CHIAR ȘI CEI CARE AU FĂCUT DEOESE ȘI RECLAMAȚII LA TOATE FORURILE NAȚIONALE ȘI EUROPENE.. POATE ȘI LA NATO 😇".

    Acesta fiind un exemplu edificator de "ce debitează niște anonimi pe aici... 🤣
    Numai prostii.. 😱"."...
    De data asta de unu "cu pseudonim ales"!

    RăspundețiȘtergere
  61. Si inca o data un pluton de executie format din politicieni cica la ordin dat de u.e.impusca pensiile militare de stat...

    RăspundețiȘtergere
  62. @Dromihete 21.03.2023, 17:13
    La : "Si inca o data un pluton de executie format din politicieni cica la ordin dat de u.e.impusca pensiile militare de stat...".

    "Ordinul" a fost intocmit de niste tefelei românești... mUE l-a aprobat si acum impune executarea lui la milimetru!

    RăspundețiȘtergere
  63. Coane Alecu la civili se pune problema echității in sensul ca la contribuții egala sa fie pensii egale.Nu disec in ce a constat contribuțiile si cat de reale au fost ele.Dece in sistemul de pensii militare nu ar trebui să se fie

    la fel?Vezi ceva incorect in asta?

    RăspundețiȘtergere
  64. @Anonim 21.03.2023, 17:31
    La : "...la civili se pune problema echității in sensul ca la contribuții egala sa fie pensii egale... Dece in sistemul de pensii militare nu ar trebui să se fie la fel?Vezi ceva incorect in asta?".

    Asa-i cind orizontul cunoasterii este la virful nasului propriu!
    Ce "egalitate" va fi intre cei de pe vremea cind militarii se plateau numai pentru grad, functie, vechime, indemnizatie de comanda, si cei care se platesc pentru acele elemente plus, inca pe-atita, sporuri???
    Ce "egalitate" va fi aia realizata la nivelul pensiilor dragilor tai civili???

    RăspundețiȘtergere
  65. "La civili se pune problema echității..."
    Și la militari se pune aceeași problema. Vezi de ex. planul de măsuri aprobat de Ciuca.
    Dar una-i s-o pui și alta-i s-o finalizezi !

    RăspundețiȘtergere
  66. Nu vor să ne facă o lege a pensiilor militare de stat măcar ca a grefierilor ci mai nasoală?

    RăspundețiȘtergere
  67. Vor să facă o noua lege, toate CPS-urile calculează impactul bugetar pt fel și fel de variante.
    Se lucreaza-n doua schimburi.
    Schimbul 1 calculează, schimbul 2 anulează.
    De vina-i păsărica și adepții lui, care se sucește cu ce dorește și când bate vântul și când nu bate vântul.

    RăspundețiȘtergere
  68. Blogul ”Păsărilă/Sekurilă”, o adunătură de idioți sadea, care prin propunerile lor aberante, oriunde le-au trimis, mai puțin la Vatican, îi vor face și pe alții să sufere, să-i bage în rahat. Ciracii lui Păsărilă/Securilă, la sfaturile ”maistruilui”, ”onorabilului” și ”venerabilului”, ne-au fooootooot direcția la toți. Niște exemple ”la îndemână”:
    1) Un fost subofițer, cu 2 ani școală militară + 8 ani în activitate, total 10, în vâstă de 67 de ani, pe numele lui CorneliAnus Flavianus Ifrim, VREA PENSIE PE CONTRIBUTIVITATE. Atenție, majoritatea anilor ălora sunt făcuți pe vremea lui Ceaușescu, iar după aia a lucrat ca ”jurnalist” obscur, fără carte de muncă la o gazetă gen ”Arici Pogonici”!!!
    2) Altă panaramă, căreia nu-i dau numele dar care s-ar putea să-l știți după pseudonimele pe care le postează (Tigri 2, Tehnocrat, Rainbou, Motănelul Căcăcios), fost pilot de elicopter, dar care se laudă cu ”jde-miile de kalorii” pe care le mânca, după care le dormea în spatele hangarului pe iarbă verde, că doar zbura o dată pe săptămână din lipsa kerosenului, vrea ca lui în pensie să i se bage și primele de zbor de parcă nu era suficient că aveau funcțiile acordate la maximum și erau avansați în grad la 4 ani, nu ca ceilalți din 5 în 5 (sistemul nou).
    3. Alt cimpanzeu de la Zoo, cu pseudonimele de Cezar, TNT, Tăunul, Napoleon, Segentul Bulă -ha, ha, ha, tot nemulțumit este deoarece, fiind numit (după spusele sale) ca înlocuitor de comandant de batalion de infanterie și nu titularizat deplin, după 2 ani a ales să treacă în rezervă. Individul ăsta, deși ultima lege, 223 spunea că ”poți să-și alegi cele mai favorabile 6 luni din ultimii 5 ani, deci putea alege ce-i convine, e mereu nemulțumit. Oare o fi fost cu adevărat ”el comandantane”?
    4. În atenția domnulu” Păsărilă/Cufurilă, ”Maistre”,eu ieșit cu 30 de ani de casketă și 17 ani grupe, colonel, după legea 164, în 2008, cu un brut de 3800 și un net de 3280. Acum, desigur după indexări am net, fix 6901 lei. Ca o poveste pentru tine Sekurilă, hai să-ți spun că, deși în cariera mea n-am avut ”decât” 3 mutări de UM-uri, la ”Marea ta contributivitate” pe OUG1/2011, nu mi-au găsit ”veniturile” pentru 11 ani și-am fost plătit ”la minim”. Drept urmare, vreo 7-8 luni am avut netul de 1500 lei. Păsărilă, dragul meu, vrei contributivitate, vreți ekitate, de Akord, dar numai din Datele din Memoriile Personale, de la CMJ-uri, nu cu rahaturi pe care-i ”prostești pe proștii tăi”, venituri inventate din arhive roase și pișate de șobolani ca alde tine. Păsărelule, dacă se accesează Memorile Personale, care au și Fișele cu grupele de muncă, în 6 luni totul este ”brici”. Mai trebuie adus un amendament legii pensiilor militare și anume că: de pensii militare beneficiază cei care și-au desfășurat efectiv activitatea în ministerele de resort, stagiile anterioare sau ulterioare acestei perioade putând fiind valorificate în sistemul public de pensii.

    RăspundețiȘtergere
  69. Na, că uitai domn” Păsărilă...Pe blogul/cuibarul tău ”cultural”, n-am văzut nici-o inițiativă de genul ”hai să milităm ca sporurile să fie integrate în solda de funcție”, cum era pe vremuri, pentru a nu ne mai întâlni cu situații când un CFIRim cu 10 ani de armată să aibă pensia cât un colonel cu 30 ani vechime...Păsărilă, nu-i tîrziu ”să schimbi macazul” de la sekuricitate, la ăia care într-adevăr ”au mirosit obielele soldatului”.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păsărila e o panarama.Aici parerile coincid.
      În 2008 aveam tot pensie brut 3800 lei data de legea 164/2001.După indexări am ajuns la pensie brută de 5000 lei.Vreu sa stiu cu ai ajuns la pensie net de 6901lei?

      Ștergere
  70. Cucuveaua e in pana de subiecte.S-a redus numărul fraierilor care pun botul la aiurelile lui.Scarba împinge pe altii sa piardă timpul prin tribunale constient fiind ca sfaturile lui sunt egale cu zero.

    RăspundețiȘtergere

  71. MULTI ....dar PROSTI .Dixit.
    Nu e plagiat ,e doar o parere personala.

    RăspundețiȘtergere
  72. Da, din cauza sfaturilor Păserelului, unii de bună credință chiar i-au dat ascultare idioțeniilor...și au pierdut timp +bani. A înaintat Joker-ul ăsta vreo acțiune
    în instanță pe care s-o fi câștigat? Nu, îi bagă pe fraieri înainte! Nu doresc să fiu înțeles greșit, inclusiv eu trecut în rezervă în 2008. Mi-aș dori, așa cum ar fi logic și normal o recalculare/actualizare pe criterii echitabile la toți. Sincer, pentru mine mai puțin, eu pe L 223 fiind ”un norocos”, dar mai mult pentru cei care au fost cu adevărat loviți la pensie. Oare este posibil acest lucru când foștii așa ziși generali, actualmente în politică ne întorc curul? Cine să sprijine militarii din MApN, Dogaru activat din civil de socru-său fost general la grăniceri și cu pensie suplimentară de 50% de la ”uniunea scriecilor”? Hai să fim serioși și să nu fim naivi...

    RăspundețiȘtergere
  73. @ Anonim 22:03: 19: 26
    Când s-a făcut recalcularea pe L223, față de 3800 lei brut (L164), mi-au calculat ăștia de la CPS MApN, noul brut de 6000 lei. Soldă de comandă, vechime, pensie suplimentară, grupe de muncă etc. și numai funcții numai de lt.col. și col. ca inginer militar.

    RăspundețiȘtergere
  74. PS.
    Rectificare
    PROSTI ,dar MULTI .,,dixit Lapusneanu" asa e si aici.Dixit EU !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Spărgătorul E de gheață Vorșilov, alias Skoda, cât de superior

      Ștergere
  75. N-am stress, pt MApN salarizarea și legea pensiilor vor fii atractive.
    Avem un înger păzitor, ministrul Angel Talvar.
    În caz contrar unele indicative la pace și R, din lipsa de personal vor fii bagate-n insolventa cu șanse mari de faliment !

    RăspundețiȘtergere
  76. @ Skoda, inteligentule”, de ce vorbești ”patrupedule” în numele meu ”for instance”? Te-am delegat, te-am imputernicit eu ca să mă reprezinți în justiție, ești cumva Avocatul Poporului? Aud? Ți-ai înaintat ce ți-ai înaintat și unde ți-ai înaintat, să fii sănătos și ”să beneficiezi de inteligența ta artificială și rezultatele ei pe măsură”. Pe mine lasă-mă, doresc să mă țin deoparte de ”rezultatele tale finale”...

    RăspundețiȘtergere
  77. Păsărele, nu mai ești adept PSDist înfocat, nu mai ești cu Ciolacu, acu te dăduși cu dracul? 😂

    RăspundețiȘtergere
  78. Observ ca pe Mos Alecu nu exista cenzura. asa i ca nu ati lucrat la securitate?

    RăspundețiȘtergere
  79. Mai anonim ,am vorbit eu in numele cuiva? arata-mi si mie unde,in rest fiecare cu ale lui,ce instanta,ce justitie,ce amestec am eu cu,,patrupedul" sau cu dumneata,in fond cine esti si ce vrei ?
    Vezi de treaba dumitale,pastreaza distanta sa nu te arzi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "păstrează distanța să nu te arzi" , "mulți dar prosti"...Nu zău! După ce vii cu aprecieri de băiat"deștept ", o mai faci și pe-a fata mare.

      Ștergere
  80. @CEZAR 23.03.2023, 09:17
    La : "E un securan -porcxios".

    Inscrierea "destinatarului" spuselor tale, precum si detalierea celor spuse sint strict necesare penttru intelegerea celor afirmate de tine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu trebuie să avem mari pretenții de la fostul cioban Petre. Săracul , cântă și el la frunză, că atât poate și atât i-a mai rămas. E ca Adam, își acoperă goliciunea cu o frunză de viță de vie.

      Ștergere
  81. Cezar canta și la drâmbă uneori.
    Plus că vorbește pe nas.

    RăspundețiȘtergere
  82. A venit primăvara, cât de curând se topește zăpada și nu se mai poate face slalom printre jaloanele impuse de Romania prin instituțiile ei oficiale și acceptate de UE pt subminarea capacității naționale de apărare.
    M-astept la un repaus vegetativ, în contrast cu natura, a păsăricii și "iobagii" lui.

    RăspundețiȘtergere
  83. Nu-i exclus ca păsărica și profesorul lui cfi din Onești, să se retragă la mănăstire, pt că nu poți prostii, fara a postii mult timp și a te retrage în rugăciune , să-ți ierte Bunul Dumnezeu păcatele.

    RăspundețiȘtergere
  84. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere