Ziceam ieri de aparitia mult
asteptatei decizii a Curtii de conturi in urma controlului efectuat la CPS/MApN
pe tema adaugarii sau nu a majorarii din
2016 la actualizarea din iun.2017...
Cum se stia inca de la
aparitia informatiilor disparate privind continutul acestei decizii, textul ei
confirma habarnismul in cunoasterea l.223/2015 al “curtenilor” de conturi care
au efectuat controlul.
Este foarte probabil ca acei
“curteni” sa fi studiat l.223/2015 doar pe timpul deplasarii de la domiciliu la
sediul CPS!
Bineinteles ca “invatatorii”,
si haulitorii lor, aplauda rezultatul controlului, neintelegind spusele din
acel raport... asa cum nu inteleg nici ce spune l.223/2015!
Ce decide vestita Decizie:
-1) actualizarea pensiei in
2017, conf. art.60,alin.(1)/l.223/2015 constituie o MAJORARE a pensiei ca
urmare a cresterii soldelor, avind ca punct de plecare cuantumul pensiei la
momentul respectiv, inclusiv indexarea din anul 2016
------ bre, “curtenilor”,
ACTUALIZAREA PENSIILOR nu este o MAJORARE a lor... este aducerea pensiilor
stabilite/recalculate cu o baza de calcul (mai mica) la nivelul pensiilor
stabilite/recalculate cu o alta baza de calcul (mai mare)
------ procedura de
actualizare, inscrisa in art.60, alin.(1)/l.223/2015, spune clar: “procentele
de calcul (stabilite conform vechimii), aplicate la baza de calcul”. Atit, si
nimic mai mult!
------ “curtenilor” de
conturi... vedeti ca l.223/2015 mai spune ca “Articolul 60...(4) Procedura
de actualizare prevăzută la alin. (1) se stabilește prin ordin comun al
conducătorilor instituțiilor din domeniul apărării naționale, ...”
------------- acel ordin
comun este ord.m.25/2016 care spune: “Anexa 2
Articolul 1Actualizarea
pensiilor militare de stat prevăzută la art. 60 alin. (1) din Legea nr. 223/2015 ...se
realizează de către casele de pensii sectoriale, ... conform prevederilor din
anexa nr. 1 la ordin ...”
-------------------------
iar prevederile din anexa nr.1 la ordin vorbesc despre “actualizarea” soldelor/bazei de calcul (in cazul
actualizarii pensiei... ca urmare a modificarii/majorarii SF), precum si despre
procentul de calcul folosit (inca de la stabilirea/recalcularea pensiei)
conform vechimii impricinatului... Nu se vorbeste nimic, nici in ordinul comun,
despre o aplicare a unor majorari/indexari anterioare ale pensiei!
- 2) incepind cu 30.06.17
pensiile militare trebuie sa aiba in componenta majorarea de 5% din 2016 la
care se adauga fie majorarea de 5,25% din 2017, fie actualizarea cu majorarea
SF din iun.2017
------ citind legea aflam ca
incepind cu 30.06.2017 pensiile militare trebuie sa aiba cuantumul rezultat fie
din actualizarea cu majorarea SF, fie cel rezultat din majorarea cu 5,25%
(cuantum stabilit din cuantumul rezultat in urma majorarii cu 5% din 2016)...
nici urma de pensii care “sa aiba in compunere” majorarea de 5% din 2016...
- 3) actualizarea pensiilor
(in conditiile de mai sus) se realizeaza cu incadrarea in procentul de 85% din
baza de calcul
(**aceasta dispozitie arata
totalul habarnism intr-ale cunoasterii l.223/2015 al “curtenilor” de conturi
care au formulat-o**).
------ limita de 85% a
procentului de calcul este aplicata inca de la stabilirea/recalcularea
pensiilor... ea nu se poate modifica decit prin modificarea art.29, 30 si
108/l.223/2015... ceea ce nu-i cazul in situatia actualizarii sau a
majorarii/indexarii pensiilor
------ pentru situatia
indexarii/majorarii pensiilor procentul de 85% este, automat, depasit...
indexarea/majorarea pensiilor “scoțînd” pensiile
militare din procedura prevazuta de lege pentru stabilirea/recalcularea
pensiilor (procent din ultimele venituri)
------ daca actualizarea
pensiilor (cu “pastrarea in compunerea lor” a majorarii din 2016) se face NUMAI
cu incadrarea in procentul de 85% inseamna ca la marea (imensa) majoritate a
acestor pensii actualizarea se face FARA “pastrarea” acelei majorari
(*** cine sint cei citiva
care nu au ajuns la procentul de calcul de 85%: 1) disponibilizati, cu vechime
de 20 de ani, care nu au mai muncit dupa pensionare – greu de crezut ca sint
multi de aceasta categorie; 2) disponibilizati (sau nu) care nu au cerut
“reconsiderarea” conditiilor de munca – ord.m.123/2015 – este posibil ca din
aceasta categorie sa mai fie citiva; 3) pensionari de invaliditate sau cu
pensii anticipate partiale – posibil destul de putini si din aceste categorii***)
--------------- nu mai pun
intrebarea care va fi efectul cresterii acestor pensii obtinute pentru vechimi
mici in asa fel incit vor ajunge egale cu pensii obtinute pentru vechimi mai
mari!...
In concluzie...
- marele control al Curtii
de conturi, sustinut si cerut de habarnisti de-ai nostri, a produs un mare fîs!
- “invatatorii”, si
haulitorii lor, se’ncaiera ca chiorii, ca_care a avut si are mai mare dreptate,
fara sa’nteleaga ca habarnistii de “curteni”, au produs o si mai mare bulibășeală
- cum o fi procedat CPS/SRI
care se lauda ca aplica deja dispozitiile “curtenilor”???
------ cum va proceda, si
cum isi va justifica graba, daca justitia va infirma dispozitiile “curtenilor”
(la actualizare raminind valabila numai aplicarea art.60, alin.(1)/l.223/2015)???
- cum va proceda CPS/MAI
daca ramin valabile dispozitiile “curtenilor”???
------ va “recupera” de la
marea majoritate a jandarmilor si pompierilor sumele acordate... prin depasirea
procentului de 85%
- cum va proceda CPS/MAI daca
justitia va infirma dispozitiile “curtenilor” (la actualizare raminind valabila
numai aplicarea art.60, alin.(1)/l.223/2015)???
------ va “recupera” de la
jandarmi si pompieri sumele acordate (majorarea din 2016)... prin incalcarea
art.60, alin.(1)/l.223/2015???
Da’ nu-i nimic!
“Invatatorii”
isi pregatesc haulitorii pentru noi actiuni de-aceeasi c
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu