Incurca-i drace!
Inca un rezolvator al problemei pensiilor militare a gasit solutia: eliminarea politistilor din l.223/2015! Pe motiv c’acestia nu sint militari!
Cu marinimie acordind acest drept celor care fusera cindva considerati militari... C’acestia, zice el, au avut pregatire militara!
Eu n-am auzit ca, pe baza acelei “pregatiri militare”, militienii de cindva (si politistii de pina’n 2002) sa fi avut dubla calificare : 1) care-or fi fiind specializarile la ei, si 2) comandant de pluton infanterie/artilerie/etc... Dupa cum nici militarii nu primeau in scoli o dubla calificare: 1) comandant de pluton infanterie/artilerie/etc... si 2) de militian/politist ...
Singura “pregatire militara” a militienilor/politistilor fiind limitata la “pozitia drepti/pe loc repaus si citeva sedinte de tragere cu pistolul/pistolul mitraliera”!
Bineinteles ca politistii i-au “sarit la gîți”... ca ei au fost si sint militari si este corect sa primeasca pensie MILITARA de stat, si ca el e un blasfemiator neispravit care merita toate injuraturile si blestemele lor!
Un fost politist se gindeste sa-i dea in cap cu prevederi din legea apararii nationale... din care, zice el, reiese ca politistii ar face parte din fortele armate...
“Teodor Laurentiu Dimitriu
Vă rog să distribuiți masiv pe grupurile de militari/polițiști! Nu de alta, dar unii au băut apa la rațe!
Pentru cei care vor să înțeleagă!
Legea apărării naționale a României nr. 45/1994 actualizată
Text publicat în M.Of. al României.
În vigoare de la 07 iulie 1994
Text publicat în M.Of. al României.
În vigoare de la 07 iulie 1994
CAPITOLUL II Structura sistemului național de apărare
Art. 10. -
Forțele destinate apărării se compun din forțele armate și forțele de protecție.
Art. 11.
Forțele armate cuprind armata, mari unități și unități din subordinea Ministerului Afacerilor Interne, cele ale serviciilor de informații ale statului și alte formațiuni de apărare armată organizate potrivit legii.
Art. 12. -
Forțele de protecție cuprind: unitățile și formațiunile de protecție civilă, formațiunile sanitar-voluntare ale Crucii Roșii și alte formațiuni ce se vor stabili prin lege.”
Forțele destinate apărării se compun din forțele armate și forțele de protecție.
Art. 11.
Forțele armate cuprind armata, mari unități și unități din subordinea Ministerului Afacerilor Interne, cele ale serviciilor de informații ale statului și alte formațiuni de apărare armată organizate potrivit legii.
Art. 12. -
Forțele de protecție cuprind: unitățile și formațiunile de protecție civilă, formațiunile sanitar-voluntare ale Crucii Roșii și alte formațiuni ce se vor stabili prin lege.”
Postare distribuita prin multe alte locuri...
Postare la care am raspuns (prin citeva locuri pe unde am gasit-o:
“Singurele "mari unități și unități din subordinea Ministerului Afacerilor Interne" care fac parte din "fortele armate" sint cele din Jandarmeria Romana!
A se vedea l.550/2004!
In l.218/2002 (organizarea si functionare politiei) sau in l.121/1996 (corpul pompierilor militari) nu exista nici un cuvint despre atributii si actiuni ale acestora strict definite pentru situatia de razboi (de participare la actiuni armate de aparare a tarii...). De altfel nici in l.145/2019 (statutul politistului de penitenciare) nu sint prevazute astfel de atributii...
“Existenta” politistilor in legea pensiilor militare nu este determinata de faptul ca politistii sint (au fost) militari (nici pe vremea l.21/1969 militienii nu aveau atributii strict definite pentru situatii de razboi... de participare la actiuni armate de aparare a tarii).
“Existenta” politistilor in legea pensiilor militare este determinata de vointa politica de a se acorda si acestei categorii de personal (civil) pensii stabilite ca procent din ultimele venituri... pensii deosebite de pensiile din sistemul public de pensii! Adica tot asa cum se acorda acest tip de pensii si altor categorii de personal civil – diplomati, judecatori si procurori, grefieri, personal al Curtii de conturi, functionari publici parlamentari, aviatori civili.
Rezolvarea “nepotrivirii” acordarii de pensii MILITARE unor civili (politisti si politisti de penitenciare) se poate face pe doua cai:
- aparitia unei legi a pensiilor de stat (prin copierea l.223/2015) pentru politisti si politisti de penitenciare... asa cum a mai fost l.179/2004 in paralel cu l.164/2001...
- schimbarea titlului l.223/2015 din “lege a pensiilor MILITARE de stat” in “lege a pensiilor DE STAT”.
A se vedea l.550/2004!
In l.218/2002 (organizarea si functionare politiei) sau in l.121/1996 (corpul pompierilor militari) nu exista nici un cuvint despre atributii si actiuni ale acestora strict definite pentru situatia de razboi (de participare la actiuni armate de aparare a tarii...). De altfel nici in l.145/2019 (statutul politistului de penitenciare) nu sint prevazute astfel de atributii...
“Existenta” politistilor in legea pensiilor militare nu este determinata de faptul ca politistii sint (au fost) militari (nici pe vremea l.21/1969 militienii nu aveau atributii strict definite pentru situatii de razboi... de participare la actiuni armate de aparare a tarii).
“Existenta” politistilor in legea pensiilor militare este determinata de vointa politica de a se acorda si acestei categorii de personal (civil) pensii stabilite ca procent din ultimele venituri... pensii deosebite de pensiile din sistemul public de pensii! Adica tot asa cum se acorda acest tip de pensii si altor categorii de personal civil – diplomati, judecatori si procurori, grefieri, personal al Curtii de conturi, functionari publici parlamentari, aviatori civili.
Rezolvarea “nepotrivirii” acordarii de pensii MILITARE unor civili (politisti si politisti de penitenciare) se poate face pe doua cai:
- aparitia unei legi a pensiilor de stat (prin copierea l.223/2015) pentru politisti si politisti de penitenciare... asa cum a mai fost l.179/2004 in paralel cu l.164/2001...
- schimbarea titlului l.223/2015 din “lege a pensiilor MILITARE de stat” in “lege a pensiilor DE STAT”.
Si cind te gindesti ca astfel de zavere se’ntimpla numai din vorbirea “din amintiri” si “pe gaura camasii”!
"Sindicaliștii din Poliție i-au dat ministrului Vela cea mai bună soluție pentru eficientizarea MAI, solicitându-i acestuia să-i scoată pe funcționari din rândurile polițiștilor. ”I-am cerut ministrului diferențierea funcțiilor de polițiști care fac muncă de poliție și cei care au doar denimirea și beneficiile. Sunt foarte mulți care nu au nicio legătură cu poliția, cum ar fi tot ce înseamnă funcționarii din Ministerul Afacerilor Interne, funcționarii din toate structurile MAI,de la juridic, financiar, logistic. Ce treabă au cu poliția, cu munca de poliție? Și oamenii ăștia ies la pensie la 47 de ani, pentru că sunt încadrați în grupă specială, deși fac aceeași activitate ca și orice alt funcționar, cresc artificial numărul de polițiști la mia de locuitori. Din punctul meu de vedere, nici nu au bază legală să fie polițiști, pentru că în Legea Poliției scrie clar că polițiști sunt doar cei care îndeplinesc atribuții specifice acestei profesii. Dacă s-ar scoate acești funcționari din rândurile polițiștilor s-ar face niște economii fantastice. Aceștia primesc norma de hrană la nivelul polițiștilor, care este mai mare decât a funcționarilor publici normali, adică 1.110 lei pe lună. Totodată, primesc și norma de echipament, deși nu se îmbracă în polițiști, circa 2.500 de lei pe an, bani care le rămân în buzunare. Iar peste toate acestea, acestor funcționari li se aplică legea pensiilor militare, care înseamnă o pensie aproape dublă decât a funcționarilor publici de la celelalte ministere și agenții, între 4.000 și 10.000 de lei. Asta ar însemna eficientizare pentru Ministerul Afacerilor Interne, că se economisesc bani care ar putea fi folosiți pentru reducerea deficitului de polițiști și pentru dotări cu autoturisme și echipamente”, ne-a declarat Vasile Lincu, președintele Sindicatului Polițiștilor ProLex.
RăspundețiȘtergerePensii dublate artificial
Sindicaliștii i-au arătat ministrului de interne că faptul că sumele enorme plătite pentru pensiile polițiștilor au fost și sunt umflate artificial. ”Peste 60% din bugetul MAI merge la salarii, iar 21% merg la pensii. Banii pentru pensii, care se plătesc din bugetul ministerului, reprezintă o treime din bugetul salariilor polițiștilor. Păi cum să nu fie atât de mult, dacă se umflă pensiile artificial, cu salarii de excelență, cu promovări în funcție de conducere înainte de pensionare, cu oameni care nu au făcut în viața lor sâmbete și duminici și în ultimele șase luni au lucrat doar sâmbăta și duminica?! Potrivit reglementărilor, repartizarea se face proporțional, păi cum să vorbim de proporțional când unul face doar sâmbete și duminici timp de șase luni consecutiv? Când am sesizat într-un caz casa de pensii, au zis că nu e treaba lor. La stabilirea pensiei, polițistul își poate alege orice perioadă de șase luni din ultimii 5 ani de activitate și atunci au timp să își aranjeze salarii de excelență și sâmbete și duminici, pentru a avea o pensie foarte mare. Salariul de excelență le asigură 3.000-4.000 de lei în plus la pensie, iar sâmbetele și dumincile, un plus de 1.000 de lei la pensie”, ne-a mai precizat președintele Sindicatului Polițiștilor ProLex, Vasile Lincu."(National).
Asa o fi fiind!
ȘtergereNumai ca aceste "constatari/dezvaluiri" puteau fi facute de angajator/patron! Nu de catre seful sindicatului - a carui sarcina principala ar fi sa apere interesele angajatului!
Chiar si nevorbind despre aceste nereguli... favorabile angajatilor!
Da' la noi ca la nimenea - sefii sindicatelor (incepind cu îmbuibații din fruntea organizatiilor la nivel national) intotdeauna isi manifesta grija fata de "posibilitatile" angajatorilor/patronilor! "Vai... sa nu cerem mariri salariale ca n'or sa le poata "suporta" patronii!"
@Mos Alecu, Liderul de sindicat, Vasile Lincu, este de apreciat ca spune lucrurilor pe nume, cel putin pentru ,,aranjarea,, veniturilor salariale inainte de iesirea la pensie in MAI, dar cred ca si la MApN se intampla cam la fel.
RăspundețiȘtergereNe aducem aminte ca si pe timpul Legii nr.164/2001 (L.179/2004, la politisti), au fost cazuri, cand in ultima luna de activitate, cadrele militare cu sefi,,intelegatori,, au beneficiat de: Solda de Merit, Indemnizatia de Comanda, poate o avansare pe o functie superioara, obtinand o pensie cu 50% mai mare decat un alt coleg fara aceste elemente !
Acum vedem ca Legea 223/2015, ofera mai multe oportunitati pentru acordarea unor venituri in ultimile 6 luni de activitate: pe langa o Functie superioara, Indemnizatia de Cda, Solda/Salariul de merit, se pot obtine si destule sporuri(Oscar, SDSL, etc. care pot dubla baza de calcul si implicit o pensie mult mai mare pentru ,,baietii destepti,,..!
PS. Imi povestea un vecin pensionat din aviatia civila(Legea 223/2007) ca in ultimul an de activitate a ,,cumparat,, o parte din orele de zbor ale unui coleg mai tanar si le-a adaugat in veniturile personale !
Si,nu numai,vezi oscaruri si alte şmecherii!
Ștergere@Leon 27 ianuarie 2020, 16:51
RăspundețiȘtergereLa : "Ne aducem aminte ca si pe timpul Legii nr.164/2001 (L.179/2004, la politisti), au fost cazuri, cand in ultima luna de activitate,..........".
Mi-aduc aminte povestile de acest gen a celor pentru care "strugurii la care nu ajung sint acri!". Or fi fost si (putine) astfel de cazuri... dar nu cum se povesteste, si, in nici un caz, cum se poate proceda acum cu sporurile...
- si SM si mutarea pe o alta functie se "petreceau" o singura data pe an... iar "filtrele" pentru acordarea lor erau destul de strinse...
- mutarea, in ultima luna, pe o functie cu IC genera automat media pe 6 luni... (* in prezent nu se mai acorda SM... aceasta este considerata ca fiind detinuta de toata lumea)
Ramin la convingerea ca sefii sindicatelor din politie sint niste jagardele; si ca nu ei trebuie sa divulge "neregulile" care sint favorabile celor care le platesc, prin cotizatii, salariile de sefi sindicali!
Altfel spus: liderii de sindicat din politie (cei ale caror ziceri am avut greața de a le citi) sint niste jagardele de-o prostie rara, pusi pe scandal cu orice pret!
ȘtergereZicerile lor despre pensii si despre pensionari arata faptul ca se cred vesnici... ca nu vor ajunge niciodata pensionari. Cam la fel cum spuneau/spun si unii sefi de-ai nostri: nu putem sa marim soldele din cauza pensiilor!
********************
Mosule cu tot respectul...inciti la vrajba dar tot retardat(in retragere) ramai ! Adio si pacaleste pe altii...cat mai poti
RăspundețiȘtergere@Skoda 4x4 28 ianuarie 2020, 17:06
RăspundețiȘtergereCopiez zisele tale de analfabet functional:
"Skoda 4x4 28 ianuarie 2020, 17:06
Mosule cu tot respectul...inciti la vrajba dar tot retardat(in retragere) ramai ! Adio si pacaleste pe altii...cat mai poti".
Atita a inteles individul din cele spuse de mine!
Tipul absolut de analfabet functional!
De unde nu-i nici Dumnezeu nu cere!
Individ care face "echipa" cu M si Iosif V... alti doi analfabeti functional care, la orice as spune eu, au reactia "Nu cred"... Chiar si la articolul cu urarea de Anul nou au avut reactia "Nu cred"!
Nu ar fi o mare problema ca au adaugat super sporuri, excelenta si SDSL-uri, dar nu este normal si moral ca eu cu aceiasi vechime si o functie buna de adj sef inspectorat, sa am o pensie injumatatita nu va mint, fata de fost subaltern, care acum a trecut in rezerva cu gradul prof de cms sef si rade de mine si de altii spuinand ca el a fost smecher. Oare asa sa fie!!!!!. SI IAR AJUNGEM LA CUGETARILE RAPOSATULUI TUTEA......,,IMI PARE RAU CA AM FACUT INCHISOARE PENTRU UN POPOR DE CRETINI SI RETARDATI,,
RăspundețiȘtergere