Faceți căutări pe acest blog

Anunt moderare comentarii

Pentru corespondenta personala dolhasca9@gmail.com De semnalat trimiterea printr-un comentariu pe blog

24 decembrie 2019

Proiectul Gropan (3)

Pentru ca se continua invitatiile de a se discuta (in particular/privat) cu “lansatorul” proiectului de lege...
Pentru ca se continua laudele la “bunaciunea” acelui proiect...
Pentru ca, in postarile anterioare, m-am referit numai la unele aiureli din acel proiect...
Sa vedem ce aiureli mai sint in proiectul de lege (B586/2019 la Senat) ... https://www.senat.ro/legis/lista.aspx…
- la pct.2 – baza de calcul la stabilirea si recalcularea pensiei este 80% din veniturile brute din 6 luni....
- la pct.4 – baza de calcul este media veniturilor brute din cele 6 luni pentru stabilirea pensiei pentru: cei trimisi in misiune permanenta in strainatate, cei detasati in afara MApN, sotiile celor trimisi in strainatate, pensiile de urmas
----- diferita de baza de calcul pentru ceilalti
- la pct.5 – pensia se stabileste ca 80% din baza de calcul de mai sus
----- pentru unii stabilirea pensiei va incepe cu procentul de 64% din veniturile brute din cele 6 luni; pentru altii stabilirea pensiei va incepe cu procentul de 80% din veniturile brute din cele 6 luni
- la pct.6 – “pensia suplimentara” (precum si sporul pentru OMM/SOSP) nu intra in baza de calcul...si se platesc separat
----- niciodata (si nici acum) “pensia suplimentara” si sporul pentru OMM/SOSP nu au intrat in baza de calcul
----- pentru “pensia suplimentara” se acorda niste procente in plus la procentele de stabilire a pensiei (alea stabilite in functie de vechime)
----- sporul pentru OMM/SOSP este tot un procemt cu care se majoreaza pensia stabilita/recalculata in functie de vechime si “pensia suplimentara”
----- respectiva prevedere a proiectului nu va putea fi aplicata...
- la pct.7 se “modifica” prevederile unui articol care nu exista in l.223/2015
----- acele prevederi (procente diferite de calcul a pensiei pentru cei care activasera in conditii normale de munca, conditii deosebite de munca, conditii speciale de munca si alte conditii de munca) au fost eliminate inca de la discutarea l.223/2015 in Senat...
- tot la pct.7 mai exista o prevedere absolut aiuritoare : “Pensia stabilita, recalculata si actualizata in conditiile prezentei legi nu poate fi mai mare decit 100% din baza de calcul prevazuta la art.28”
----- la art.28 (vedeti modificarea de la pct.2 si 4) baza de calcul este 80% din venituri (pentru majoritatea), sau 100% din venituri (pentru citiva din unele categorii)
----- ca urmare, pentru majoritatea militarilor, pensia nu ar putea depasi 80% din veniturile din cele 6 luni... Aicisa nu ma pot pentru care sa ma “abtinez” si sa nu zic: “Brava, bă!”
- la pct.9 – majoreaza procentele adaugate la stabilirea pensiilor de invaliditate
----- acea majorare s-ar aplica la suma procentelor cuvenite pentru vechimea efectiva, desi stabilirea pensiilor de invaliditate se face cu suma procentelor cuvenite pentru vechimea cumulata
- la pct.10 – mentin timpenia indexarii pensiilor militare de stat (in paralel cu actualizarea cu evolutia soldelor celor in activitate)
- la pct.12 – reintroduc actualizarea cu evolutia soldelor celor in activitate
----- vor sa introduca in baza de calcul a actualizarii “toate sporurile aferente functiei indeplinite”... Ce va fi insemnind “toate sporurile aferente functiei indeplinite” dracu stie!
----- aceleasi “toate sporurile aferente functiei indeplinite” nu au fost impuse a se folosi la baza de calcul la stabilirea (initiala) a pensiei...
----- reintroduc o cerere (din partea impricinatilor) care sa fie depusa in 6 luni de la prima majorarea a soldelor celor in activitate, cerere prin care sa se stabileasca cele 6 luni
- la pct.13 – abroga alin (4) al art.60
----- de ce dracu’l abroga nu se stie... acel alineat spunind : “(4) Dispozițiile art. 59 alin. (2) se aplică în mod corespunzător.” (adica indexarea cu rata inflatiei nu se face atunci cind aceasta este negativa)
- la pct.15 – se stabileste ca actualizarea (de mai sus) sa se faca in 12 luni de la majorarea soldelor...
----- stabilesc ca actualizarea si recalcularile sa se faca in baza unui ordin comun conf. art.60, alin(4) ... Alineat pe cate tocmai ce-l abrogasera la pct.13, alineat care nici nu vorbea despre “ordin comun”
- la pct.16 – introduc posibilitatea optarii pentru stabilirea pensiei in sistemul contributiv si pentru cei care, in prezent, sint cu pensiile in plata... adica pina la 31.12.20
- la pct.17 – introduc abrogarea articolelor cu efect asupra pensiilor militare de stat din oug 57/2015, oug 59/2017 si oug 114/2018
----- fara sa stabileasca “măsurile necesare cu privire la efectele juridice produse pe perioada de aplicare a ordonanței."
Transmiteti, cine aveti curajul, “lansatorului” proiectului, sustinatorilor din LADPM (pe grupul lor secret sau pe grupul “Pensionari militari uniti....”), precum si celor doi deputati ce aiureli le-au bagat sub nas “specialistii” ligii...






4 comentarii:

  1. Impresia mea este ca s-a lucrat, cel putin partial, pe o versiune anterioara, nu pe Legea 223 actualizata. Avand in vedere ca se refera la prevederi care au fost scoase inca de la discutarea Legii 223 in Senat (privind procentele pentru conditiile de munca), dar si la eliminarea unor prevederi din ordonantele 57/2017, 59/2017 si 114/2018, cred ca s-a lucrat pe o strutocamila. Ori s-a inceput "lucrul" pe forma initiatorului, inainte de ordonante si apoi s-a completat, ori au lucrat mai multi, dar pe versiuni diferite ale Legii 223. Ori traim in zona crepusculara.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La : "Impresia mea este ca s-a lucrat, cel putin partial, pe o versiune anterioara, nu pe Legea 223 actualizata.".

      Mai probabil s-a lucrat pe mai multe versiuni anterioare ale l.223/2015 actualizate!

      Asta deoarece:
      - fiecare sef de asociatie (SCMD,ANCMRR, LADPM) isi stabileste niste "specialisti" in domeniul pensiilor pe singurul criteriu al adeziunii depline la lozincile sefului
      ------ "specialistii" respectivi sint "recrutati" dintre cei cu (asa-zise) studii juridice
      - "specialistii" respectivi habar n'au de prevederile l.24/2000 privind normele de tehnica legislativa... dar se straduie sa "produca" texte
      - "specialistii" respectivi se simt datori sa-i f.ta cite un proiect de act normativ care sa placa sefului si populimii... populime care, ca si sefii asociatiilor, habar n'are de ce si cum, da' ii plac lozincile de prezentare

      Asa apare multitudinea de proiecte de acte normative.. la care pun botu' (facindu-se de ris) si parlamentari!...

      Ștergere
    2. Daca sefii si specialistii aia lucreaza pe versiuni neactualizate, inseamna ca ori sunt incompetenti si nu-si dau seama ca proiectele lor vor fi respinse, ori nu urmaresc de fapt sa le treaca proiectele ci au alte interese oculte, sa-si faca imagine, sa faca presiuni, etc. In ultimul an am vazut cel putin 4-5 proiecte de modificare si nu toate pareau rele, dar cele care mi s-au parut bune erau FOARTE neglijent facute.

      Ștergere
  2. Ați relevat "ca-n oglindă" exact cum "stă situația".Sărbători luminate s-aveți!!!

    RăspundețiȘtergere