28 noiembrie 2024
Joi, 28 noiembrie 2024, a avut loc, la Palatul Cotroceni, ședința Consiliului Suprem de Apărare a Țării, condusă de către Președintele României, Klaus Iohannis.
Consiliul Suprem de Apărare a Țării nu are atribuții legate de desfășurarea procesului electoral, însă, în cazul în care există elemente cu impact asupra securității naționale, se impune analiza acestor aspecte în cadrul unei reuniuni a CSAT.
În cadrul ședinței, reprezentanții autorităților cu atribuții în domeniul apărării, al ordinii publice și al securității naționale au prezentat evaluări cu privire la posibile riscuri la adresa securității naționale, generate de acțiunile unor actori cibernetici statali și non-statali asupra unor infrastructuri IT&C, suport pentru procesul electoral.
Potrivit documentelor prezentate, membrii Consiliului au constatat că au existat atacuri cibernetice cu scopul de a influența corectitudinea procesului electoral.
De asemenea, a fost confirmat faptul că, în actualul context de securitate regional și mai ales electoral, România, alături de alte state de pe Flancul Estic al NATO, a devenit o prioritate pentru acțiunile ostile ale unor actori statali și non-statali, în special Federația Rusă, existând din partea acesteia un interes în creștere pentru a influența agenda publică în societatea românească și coeziunea socială.
Din analiza documentelor a reieșit, totodată, că, prin încălcarea legislației electorale, un candidat la alegerile prezidențiale a beneficiat de o expunere masivă pe fondul tratamentului preferențial pe care platforma TikTok l-a acordat acestuia prin faptul că nu l-a marcat drept candidat politic, respectiv fără a-i cere obligația de a marca materialele electorale de tip video cu codul unic de identificare atribuit de Autoritatea Electorală Permanentă la desemnarea mandatarului financiar coordonator, obligație impusă prin legislația electorală.
𝐀𝐬𝐭𝐟𝐞𝐥, 𝐯𝐢𝐳𝐢𝐛𝐢𝐥𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞𝐚 𝐜𝐚𝐧𝐝𝐢𝐝𝐚𝐭𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐫𝐞𝐬𝐩𝐞𝐜𝐭𝐢𝐯 𝐚 𝐜𝐫𝐞𝐬𝐜𝐮𝐭 𝐬𝐞𝐦𝐧𝐢𝐟𝐢𝐜𝐚𝐭𝐢𝐯 𝐢̂𝐧 𝐫𝐚𝐩𝐨𝐫𝐭 𝐜𝐮 𝐜𝐞𝐢𝐥𝐚𝐥𝐭̦𝐢 𝐜𝐚𝐧𝐝𝐢𝐝𝐚𝐭̦𝐢 𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐚𝐮 𝐟𝐨𝐬𝐭 𝐫𝐞𝐜𝐮𝐧𝐨𝐬𝐜𝐮𝐭̦𝐢 𝐝𝐞 𝐚𝐥𝐠𝐨𝐫𝐢𝐭𝐦𝐢𝐢 𝐓𝐢𝐤𝐓𝐨𝐤 𝐝𝐫𝐞𝐩𝐭 𝐜𝐚𝐧𝐝𝐢𝐝𝐚𝐭̦𝐢 𝐥𝐚 𝐚𝐥𝐞𝐠𝐞𝐫𝐢𝐥𝐞 𝐩𝐫𝐞𝐳𝐢𝐝𝐞𝐧𝐭̦𝐢𝐚𝐥𝐞, 𝐢𝐚𝐫 𝐜𝐨𝐧𝐭̦𝐢𝐧𝐮𝐭𝐮𝐥 𝐩𝐫𝐨𝐦𝐨𝐯𝐚𝐭 𝐝𝐞 𝐚𝐜𝐞𝐬̦𝐭𝐢𝐚 𝐚 𝐟𝐨𝐬𝐭 𝐟𝐢𝐥𝐭𝐫𝐚𝐭 𝐦𝐚𝐬𝐢𝐯, 𝐝𝐢𝐦𝐢𝐧𝐮𝐚̂𝐧𝐝 𝐞𝐱𝐩𝐨𝐧𝐞𝐧𝐭̦𝐢𝐚𝐥 𝐯𝐢𝐳𝐢𝐛𝐢𝐥𝐢𝐭𝐚𝐭𝐞𝐚 𝐚𝐜𝐞𝐬𝐭𝐨𝐫𝐚 𝐥𝐚 𝐧𝐢𝐯𝐞𝐥𝐮𝐥 𝐮𝐭𝐢𝐥𝐢𝐳𝐚𝐭𝐨𝐫𝐢𝐥𝐨𝐫 𝐩𝐥𝐚𝐭𝐟𝐨𝐫𝐦𝐞𝐢.
Acest tratament preferențial a fost potențat cu nerespectarea de către TikTok a Deciziei Biroului Electoral Central, care a constatat că, în fapt, compania chineză, contrar celor comunicate în mod oficial autorităților române, nu a implementat sub niciun aspect prevederile Deciziei BEC.
Din această perspectivă, CSAT a luat act de faptul că, în mod cert, rețeaua de socializare TikTok, prin neimplementarea Deciziei BEC, nu a respectat normele legale care reglementează desfășurarea procesului electoral, cu impact asupra rezultatului final al acestuia.
𝐈̂𝐧 𝐚𝐜𝐞𝐬𝐭 𝐬𝐞𝐧𝐬, 𝐦𝐞𝐦𝐛𝐫𝐢𝐢 𝐂𝐨𝐧𝐬𝐢𝐥𝐢𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐚𝐮 𝐜𝐞𝐫𝐮𝐭 𝐚𝐮𝐭𝐨𝐫𝐢𝐭𝐚̆𝐭̦𝐢𝐥𝐨𝐫 𝐜𝐮 𝐚𝐭𝐫𝐢𝐛𝐮𝐭̦𝐢𝐢 𝐢̂𝐧 𝐝𝐨𝐦𝐞𝐧𝐢𝐮𝐥 𝐬𝐞𝐜𝐮𝐫𝐢𝐭𝐚̆𝐭̦𝐢𝐢 𝐧𝐚𝐭̦𝐢𝐨𝐧𝐚𝐥𝐞, 𝐜𝐞𝐥𝐨𝐫 𝐜𝐮 𝐚𝐭𝐫𝐢𝐛𝐮𝐭̦𝐢𝐢 𝐢̂𝐧 𝐛𝐮𝐧𝐚 𝐝𝐞𝐬𝐟𝐚̆𝐬̦𝐮𝐫𝐚𝐫𝐞 𝐚 𝐩𝐫𝐨𝐜𝐞𝐬𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐞𝐥𝐞𝐜𝐭𝐨𝐫𝐚𝐥, 𝐩𝐫𝐞𝐜𝐮𝐦 𝐬̦𝐢 𝐨𝐫𝐠𝐚𝐧𝐞𝐥𝐨𝐫 𝐝𝐞 𝐮𝐫𝐦𝐚̆𝐫𝐢𝐫𝐞 𝐩𝐞𝐧𝐚𝐥𝐚̆ 𝐬𝐚̆ 𝐢̂𝐧𝐭𝐫𝐞𝐩𝐫𝐢𝐧𝐝𝐚̆ 𝐝𝐞 𝐮𝐫𝐠𝐞𝐧𝐭̦𝐚̆ 𝐝𝐞𝐦𝐞𝐫𝐬𝐮𝐫𝐢𝐥𝐞 𝐧𝐞𝐜𝐞𝐬𝐚𝐫𝐞, 𝐜𝐨𝐧𝐟𝐨𝐫𝐦 𝐜𝐨𝐦𝐩𝐞𝐭𝐞𝐧𝐭̦𝐞𝐥𝐨𝐫 𝐥𝐞𝐠𝐚𝐥𝐞, 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐜𝐥𝐚𝐫𝐢𝐟𝐢𝐜𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐚𝐬𝐩𝐞𝐜𝐭𝐞𝐥𝐨𝐫 𝐩𝐫𝐞𝐳𝐞𝐧𝐭𝐚𝐭𝐞 𝐢̂𝐧 s𝐞𝐝𝐢𝐧𝐭̦𝐚 𝐂𝐒𝐀𝐓.
https://csat.presidency.ro/ro/comuni/sedinta-consiliului-suprem-de-aparare-a-tarii1732806302
&&&&&&&&&&&&&&&&&
Legea 415/2002
https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/37198
Art.5
(1) Preşedintele României îndeplineşte funcţia de preşedinte al Consiliului
Suprem de Apărare a Ţării.
(2) Primul-ministru al Guvernului României îndeplineşte funcţia de
vicepreşedinte al Consiliului Suprem de Apărare a Ţării.
...
(3) Membrii Consiliului Suprem de Apărare a Ţării sunt: ministrul apărării
naţionale, ministrul de interne, ministrul afacerilor externe, ministrul
justiţiei, ministrul industriei şi resurselor, ministrul finanţelor publice,
directorul Serviciului Român de Informaţii, directorul Serviciului de
Informaţii Externe, şeful Statului Major General şi consilierul prezidenţial
pentru securitate naţională.
Articolul 4
Consiliul Suprem de Apărare a Ţării are următoarele atribuţii:
a) analizează şi/sau propune, potrivit legii, promovarea:
...
4. datelor, informărilor şi evaluărilor furnizate de serviciile de informaţii
şi de celelalte structuri cu atribuţii în domeniul siguranţei naţionale;
c) propune spre aprobare:
...
2. măsurile necesare pentru apărarea şi restabilirea ordinii constituţionale;
f) aproba:
...
20. rapoartele şi informările prezentate de conducători ai organelor
administraţiei publice, referitoare la securitatea naţională;
21. planurile generale de căutare a informaţiilor prezentate de instituţiile şi
structurile cu atribuţii în domeniul siguranţei naţionale;
22. principalele direcţii de activitate şi măsurile generale necesare pentru
înlăturarea ameninţărilor la adresa siguranţei naţionale;
i) exercita orice alte atribuţii prevăzute de lege în domeniul apărării ţării
şi al siguranţei naţionale.
Articolul 12
(1) Hotărârile Consiliului Suprem de Apărare a Ţării se semnează de
preşedintele acestuia şi se comunica autorităţilor administraţiei publice şi
instituţiilor publice la care se referă, integral sau în extras, cu excepţia
celor pentru care se hotărăşte altfel. Hotărârile care au caracter de secret de
stat se comunica cu respectarea prevederilor legale privind protecţia
informaţiilor clasificate.
MA ce ai facut ? in loc sa ne dai topic cu lideri/intalniri/promisiuni/amenintari guvernanti , tu ne bagi pe chestii serioase...
RăspundețiȘtergereAsa... ca chestie...
RăspundețiȘtergereFara nicio conotatie electorala... de afinitati sau inclinatii spre unu', altu'...
Da' nu se poate sa nu apara intrebarile:
- cine's cei ("catindati", care va s'zica) care s-au ridicat cu hotarire, si cu amenintari de mari dezordini "poporale", impotriva renumararii voturilor, precum si a hotaririi CSAT???
- de ce oare???
Ș'alta'ntrebare...
RăspundețiȘtergere- un fost membru al CCR (ba chiar prezident al CCR) isi da cu parerea ca_cum_ca CCR poate invalida alegerile, da' ar fi periculos "pentru popor si pentru tara"
- bine, neicusorule, puisorule, da' tu cind ai invalidat referendumul de demitere a bășinescului, n'o fo' periculos "pentru popor si pentru tara"???
@Anonim 29.11.2024, 00:53
RăspundețiȘtergereLa : "Citiți și vedeți cum sunt luata deciziile CSAT.Vae Victis!!!
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/tiktok-catre-autoritati-nu-am-gasit-nicio-dovada-a-vreunei-influente-straine-am-sters-10-000-000-de-fake-followers-in-romania-3024819
versus
https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/presedintele-klaus-iohannis-a-convocat-csat-pentru-joi-ce-tema-este-pe-ordinea-de-zi-a-consiliului-suprem-de-aparare-a-tarii-3023203
Se înțelege foarte clar care e situația și cine minte cu nerușinare.Vor avea curajul să-l scoată de pe buletinul de vot în condițiile în care a fost validat tot de ei?".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Ahîm!
E clar!
Un cineva baga cutitul in inima cuiva!
Se apara spunind ca a dorit sa previna un infarct care urma sa se produca peste 50 de ani!
Judecatorul spune c'acel cineva este criminal!
De pe margine, altcineva da dreptate "cinevaului" cu cutitu', spunind ca judecatoru' minte cu nerusinare!
Bravos, naitune, halal sa-ti fie cu asa mari "gîndiriști"! Numai buni de'a fi mari sefi si specialisti de asociatii!
https://www.stiripesurse.ro/viktor-orban-vorbeste-despre-alegerile-din-romania-este-un-experiment_3508031.html
RăspundețiȘtergere@QSA? 29.11.2024, 11:45
RăspundețiȘtergereLa : "@Mos Alecu
1. Ce credeți că se va întâmpla astăzi la mitingul lui Dogaru și ROMIL?
2. Dogaru este în rezervă sau în retragere? Dacă este în retragere, are o problemă la mansardă după modul cum semnează cu (r).".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
1. Se vor intimpla intimplari!
2. Dac'ar fi numai problema cu acel (r) n-ar fi mare lucru!
@Anonim 29.11.2024, 15:51
RăspundețiȘtergereLa : "*În atenția tuturor membrilor FSNPPC!*
Astăzi, 29.11.2024, între orele 11.00-12.10......- Premierul a precizat ca putem fi in 3 situații în urma deciziei CCR:
1. *CCR respinge contestația* situație în care Legea merge la promulgare, se publică în M.Of și intră în vigoare la 3 zile de la publicare (varianta favorabilă nouă);
snppc.ro
2. *CCR admite în parte contestația* ( foarte probabil) pe neaplicarea legii celor care dețin funcții de parlamentar si/sau în guvern (art.59, ind.3 din L559/2024) situație în care este nevoie de OUG care să corecteze acest segment;
3. *CCR admite in tot contestația,* situație in care este nevoie de OUG care să corecteze elementele de neconstituționalitate stabilite de CCR.
Este clar că la o astfel de OUG a făcut referire saptamana aceasta premierul, când a spus că dorește să rezolve până la finalul anului problema pensiilor militare, varianta cu OUG fiind mai rapida decat reîntoarcerea L559 în Parlament pentru a fi corectată, (interesul nostru este să aplicăm actualizarea pensiilor până la 31.12.2024).....".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Băieții care se dau cu curu de pămînt ca_cît îs ei de "dăștepți în cap" cu_cunosterea legilor, iar au dat cu mucii in fasole!
Legile declarate neconstitutionale nu pot fi "corectate" decit de Parlament... nu prin ordonante ale guvernului!
Cu atit mai mult neconstitutionalitatea care priveste legile inainte de promulgarea acestora!
C'așa zice "sfînta Constituțiune":
"Articolul 147
...
(2) În cazurile de neconstituționalitate care privesc legile, înainte de promulgarea acestora, Parlamentul este obligat sa reexamineze dispozițiile respective pentru punerea lor de acord cu decizia Curții Constituționale.".
Ș'uite'așa s-a confirmat, înc'odată, convingerea decidentilor că: "Zi-le, bre, orice vor ei s'audă! Că's fraieri se bucură, pun botu' și se gudură la orice năstrușnicie!".
Poate îi cunoasteti:
RăspundețiȘtergerehttps://m.ziare.com/klaus-iohannis-presedinte/inainte-plece-cotroceni-iohannis-dat-sute-decoratii-1909252
@QSA? 30.11.2024, 17:02
RăspundețiȘtergereLa : "@Dan B
Cum să-și dea demisia din sindicat?!?? Ce sunt angajați? Eventual nu mai plătesc cotizația și se auto-exclud!!!
Celelalte structuri asociative nu-l înghit de nicio culoare pe colonelul "cu părul lung și creț".
Apropo: se scrie corect atât timp, nu atâta timp.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
L.367/2022
Articolul 36
(1) Membrii unei organizații sindicale au dreptul de a se retrage din organizația sindicală, în baza unei notificări scrise, fără obligația de a arăta motivele.
Apropo...
https://m.dex.ro/at%C3%A2ta
https://dexonline.ro/intrare/at%C3%A2t/77485
http://www.dexonline.ro:8080/definitie/at%C3%A2t
https://m.dex.ro/text/at%C3%A2ta+timp+c%C3%A2t
Asadar..."Alea Iacta Est"...!!
RăspundețiȘtergerePresedintele Iohannis, inca in functie, il va propune pe Marcel Ciolacu pentru a obtine o majoritate in parlament si formarea noului Guvern.
Majoritatea parlamentara ar putea fi formata din alesii PSD+PNL+UDMR+Minoritati !!
Oare Generalul va mai fi bagat in seama ??
Asa, de actualitate...
RăspundețiȘtergereSa ne'aducem aminte de "multimile" care urlau, injurau si indicau ce sa se, si ce sa nu se voteze!
Vot al milioanelor de pensionari militari, dupa parerea lor, care ar fi condus la iesirea Sistemului nostru solar din Calea Lactee!
Sa ne uitam la rezultatele votarii!
Sa ne rugam ca printre cei alesi sa nu se gaseasca prea multi care sa zica: "Eiii, s'acuma, las' ca v'aratam noi!"
https://hotnews.ro/alegeri-parlamentare-2024-nicolae-ciuca-a-luat-8-voturi-in-calitate-de-cap-de-lista-pnl-dolj-intr-una-dintre-sectiile-satului-copilariei-sale-plenita-1851283
RăspundețiȘtergereȘi eu , am votat pt. prosperitate, securitate și democrație....
RăspundețiȘtergereDa. Toți am votat astfel, dar acum va urma ce va stabili ocârmuirea! Poate o sa vină un ordin de peste mări și țări,care le va strica pofhta de mărire a multora! Doamne,ai grijă de poporul tău!
ȘtergereBravo Leo, uite ca și votul nostru îi mentine in continuare pe primul loc !
ȘtergerePS. Duminica NU voi merge la vot !
Astazi, 02.12.2024, la sediul Guvernului, începând cu ora 12.00, am avut o primă întâlnire tehnică cu Guvernul României, in urma căreia s-a stabilit faptul ca Guvernul, va initia o OUG in vederea corectării eventualelor critici de neconstituționalitate ale CCR în urma eventualei admiteri a contestației depusa de Avocatul Poporuui la plx 540/2024 (L559/2024). Până săptămâna viitoare vom avea draftul si vom putea să venim cu completări sau modificari, astfel încât in data de 18.12.2024 Guvernul să aibe OUG pregătit!
RăspundețiȘtergereTot astăzi, Guvernul a transmis la CCR Punctul de vedere solicitat, cu privire la toate obiecțiunile de neconstituționalitate formulate de Avocatul Poporului. Punct de vedere care, printr-o argumentare juridică de excepție, demontează în integralitatea lor obiecțiunile Avocatului Poporului.
Vă vom ține la curent cu evoluția situației!
Sa vedem ca sa vedem cand vedem jumătatea lui doi ca să nu vedem jumătatea lui cinci .
ȘtergerePana una alta crosetati.
ȘtergereChiar v-ați prostit cu toții? Cum să pregătească draftul OUG săptămâna asta, dacă decizia CCR este după 17.12, iar motivarea apare după 3-4 săptămâni? Este a 5-a țeapă în 2024.
RăspundețiȘtergereMoș Alecu, cum e cu pdvd al guvernului. Este același cu cel trimis de mine??
RăspundețiȘtergerehttps://www.incisivdeprahova.ro/2024/12/02/guvernul-raspunde-criticilor-avocatului-poporului-privind-pensiile-militare/
@Dan B. 02.12.2024, 20:48
RăspundețiȘtergereLa : "Chiar v-ați prostit cu toții? Cum să pregătească draftul OUG săptămâna asta, dacă decizia CCR este după 17.12, iar motivarea apare după 3-4 săptămâni? Este a 5-a țeapă în 2024.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Nu chiar toti, dar sint multi al dracului cei care, luindu-si visele drept realitate, pun botu la orisice li se pare ca suna ca_cum si-ar dori ei!
@Leon 02.12.2024, 20:47
RăspundețiȘtergereLa : "Bravo Leo, uite ca și votul nostru îi mentine in continuare pe primul loc !
PS. Duminica NU voi merge la vot !".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Alei, muica, si cind mi-aduc aminte cit de virtos se declara" "Daca nu ne dau, nu-i votez!"
@MA, pai o excepție intareste promisiunea : n-am mers la votul din iunie, din noiembrie si nu voi vota nici pe 8 decembrie !!
Ștergere@APV_rz 02.12.2024, 22:07
RăspundețiȘtergereLa : "@Anonim 02.12.2024, 20:21
@Astazi, 02.12.2024, la sediul Guvernului, începând cu ora 12.00, am avut o primă întâlnire tehnică cu Guvernul României,...
Uraaa !
Vine RK-ul !
Totuși, întreb și eu pentru un prieten: cine semnează comunicatul ?
Întreb asta din mai multe motive.
Iată câteva din ele:
1. Semnătura e indescifrabilă. Ce am putut traduce seamănă cu "pârcălabul Negrilă". E corect ?
2. Domnul prim-ministru Ciolacu în mod sigur a avut azi un program foarte încărcat. Dialogul s-a purtat în timp ce-și satisfăcea necesitățile fiziologice ?
3. OUG-ul pentru RK vine sau nu la pachet cu OUG-ul în care se spune că, pe teritoriul României, nu se aplică Legea atracției universale ?
Mulțumesc anticipat pentru răspuns.
Semnat:
Paharnicul Ulea".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
P'i'z'dai cu sama ca nu se'ncurca ei in maruntisuri ca_care-ar fi zis ce se zice c'a zis!
@Col. Hathi 02.12.2024, 23:26
RăspundețiȘtergereLa : "Vă salut,
În cele ce urmează, vă prezint un calculator al impozitului și al altor parametri pentru pensiile militare de stat, din anul 2025.
Fișierul pe care urmează să-l descărcați este realizat în Excel și este denumit "Calculator_pensii_militare_2025_v01.xls".
Calculatorul poate fi utilizat de toți pensionarii militari, indiferent de anul pensionării.
Pagina de descărcare:...".
^^^^^^^^^^^^^^^^^
De vazut e-mail!
@Burebista 02.12.2024, 21:47
RăspundețiȘtergereLa : "Moș Alecu, cum e cu pdvd al guvernului. Este același cu cel trimis de mine??
https://www.incisivdeprahova.ro/2024/12/02/guvernul-raspunde-criticilor-avocatului-poporului-privind-pensiile-militare/ ".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Oooofff, of, of!...
Greu ar trebui sa fie cind esti nauc, dar la unii va este starea naturala!
Băbăiete, vezi ca_chiar "difuzorul" are mari indoieli asupra autenticitatii docomentului pe care-l vîntură...
Ia si ceteste ce nu ai cetit cind ai hotarit sa te dai mare:
"Provocările legate de autenticitate
Într-o declarație, Emil Pascut de la Sindicatul Diamantul a menționat că, deși au primit documentul, nu pot confirma autenticitatea acestuia în momentul de față. ...".
@Leon 03.12.2024, 08:56
RăspundețiȘtergereLa : "@MA, pai o excepție intareste promisiunea : N-AM MERS LA VOTUL din iunie, DIN NOIEMBRIE si nu voi vota nici pe 8 decembrie !!"
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
In acelasi timp:
"Leon02.12.2024, 20:47
Bravo Leo, UITE CA SI VOTUL NOSTRU îi mentine in continuare pe primul loc !".
Aiasta neputind sa'nsemneze decit ca s-a dat cep vîrtos la butoaiele de zaibar, si damigenele cu produsele velnitei deja au mult aer in ele!
Mwhahahaha....vigilent ca-ntotdeauna...
ȘtergereCand imi induci pe cine sa votez imi jignesti inteligenta.
RăspundețiȘtergereNu sunt pelican sa înghit pe nemestecate tot ce imi livrează unul si altul.Imi pun întrebări si caut singur răspunsuri.
Observ ca se repeta ce se spunea odata"cu televizorul ati mintit poporul"
APV...@ asta se intampla pe Huhurez ,pe unele daca nu toate TV si partide.
RăspundețiȘtergereAcești nu inteleg ca nu stau cu omul in cabina.
Noroc pe capul meu ca,cu mult timp în urmă eram membru activ al unui partid si m-am lecuit.
Dece m-am lecuit?Am ajuns la concluzia ca banul e la putere ca se urmărește obținerea banului si ca banul infrange ideologia.
.
Dacă n-ar fi de plîns, ar fi de rîs...
RăspundețiȘtergereTrebuind sa alegem intre Scila si Caribda, multi vor alege ca_cum ar fi
intre Stan si Bran, sau intre Pat si Patachon, sau intre Nae si Vasile...
BREAKING EXCLUSIV România nu mai primește bani din PNRR, până la finalul anului
RăspundețiȘtergereacum 19 ore
Economedia.ro
Si o veste buna:
RăspundețiȘtergere"Florin Cîțu, fost prim-ministru și fost președinte al PNL, NU va face parte din viitorul Parlament. Acesta a candidat pentru un post de senator în județul Galați."
PS. Ma astept ca si Generalul sa lase locul liber urmatorului de pe listsa senatorilor PNL Dolj !
De dimineata urmaream pe Digi cum ne indeamna sa votam pentru NATO, UE...etc. Apare dobitocul de Pieleanu, cred ca el era si spune ca daca se voteaza GC francezii care sunt multi si vor sa vina si mai multi or sa plece. Ca DOAR pe ei ne putem baza nici intr/un caz pe Armata Romana. No ....poftim discurs si apoi se mira ca lumea face taman pe dos.
RăspundețiȘtergere@Leon 04.12.2024, 09:31
RăspundețiȘtergereLa : "Si o veste buna:
"Florin Cîțu, fost prim-ministru și fost președinte al PNL, NU va face parte din viitorul Parlament. Acesta a candidat pentru un post de senator în județul Galați."
PS. Ma astept ca si Generalul sa lase locul liber urmatorului de pe listsa senatorilor PNL Dolj !".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Constitutia Romaniei:
Articolul 85
Numirea Guvernului
(1) Președintele României desemnează un candidat pentru funcția de prim-ministru și numește Guvernul pe baza votului de încredere acordat de Parlament.
Asta'nsemnind ca, pentru a fi prim-ministru, o persoana nu este obligatoriu sa fie parlamentar!
Adica, avind in vedere experienta, respectivul poate fi desemnat prim-ministru de un presedinte cu afinitati partizane cu respectivul!
Se pare ca NU vom avea un Premier liberal !
ȘtergereANONIM trebuia sa continui si sa spui de ce nu mai primim bani
RăspundețiȘtergere,,Motivul este indexarea recentă a pensiilor militare, care majorează cheltuielile statului cu aproape 7 miliarde de lei anual. ,,
Cred ca am prostit eu cu totul de nu mai inteleg nimic. Nici macar nu se chinuie sa scrie ,,daca se vor indexa,, auzi ,,indexare,, nu actualizare sau vor sa se refere la ,,indepartata posibila viitoare indexare,,?
Acum ca este clar de unde va veni primul ministru propun sa ii f...m in gura in continuare ( desi mai mult nu se poate ), poate reusim cumva sa scapam de indexarea din ianuarie.
Ăstia amestecă indexarea cu actualizarea!Nu au înțeles nimic,se vede că nu îi interesează decât....interesul propriu!😠
RăspundețiȘtergerePe FB pe un grup de militari se dau procentele (sondal de opinie) care au votat sau nu PSD. Marea majoritate nu si comentariile de rigoare in care baga si scot in gura PSD de toate. Dar concluzia majoritatii este ....macar luam inflatia. .......SERIOS ?.....oare? de la cine ? Unii ziceau ca nu voteaza anumite partide nici daca le dubleaza pensiile. Mai ce colegi bogati avem si nu stim.......
RăspundețiȘtergereMno asta este om vedea dar este multa ura.
https://www.puterea.ro/romania-pierde-temporar-accesul-la-fonduri-pnrr-motivul-indexarea-pensiilor-militare/
RăspundețiȘtergereVotați USR că ei nu țin cu noi.
Poate am făcut noi PNRR.
Oare nu le este frică de ceea ce votează poporul 🤔
Iar a început sa-i doară in cur de pensiile noastre.
RăspundețiȘtergereSuntem acuzați că prin "indexarea" pensiilor noastre păgubim poporul.Maine poimâine poate vom fi acuzați că suntem vinovati ca am distrus economia națională ca nu i-am împușcat în 1989 ,ca i-am băgat în război ca i-am bagat in NATO sau mai stiu eu ce dracul.
In concluzie putem vinovati de orice
.
@MA, in sedinta de guvern de astazi s-a aprobat ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul fiscal-bugetar, precum şi pentru reglementarea altor măsuri si in Comunicat se spune:
RăspundețiȘtergere" Clarificarea regimului fiscal aplicabil în cazul veniturilor din pensii obținute din străinătate, în sensul că acestea se supun impozitării prin aplicarea cotei de impozit de 10% asupra venitului impozabil lunar stabilit prin deducerea din venitul din pensie a sumei neimpozabile lunare de 3.000 lei.
Necesitatea acestor clarificări a fost determinată de măsurile privind impozitarea veniturilor din pensii introduse prin Legea nr. 282/2023 pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu şi a Legii nr. 227/2015 privind odul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, și are ca scop înlesnirea îndeplinirii obligațiilor fiscale de către contribuabilii care realizează astfel de venituri."..!!
@Leon 04.12.2024, 18:04
RăspundețiȘtergereLa : "@MA, in sedinta de guvern de astazi s-a aprobat ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul fiscal-bugetar, precum şi pentru reglementarea altor măsuri si in Comunicat se spune:
" Clarificarea regimului fiscal aplicabil în cazul veniturilor din pensii obținute din străinătate, în sensul că acestea se supun impozitării prin aplicarea cotei de impozit de 10% asupra venitului impozabil lunar stabilit prin deducerea din venitul din pensie a sumei neimpozabile lunare de 3.000 lei.
Necesitatea acestor clarificări a fost determinată de măsurile privind impozitarea veniturilor din pensii introduse prin Legea nr. 282/2023 pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu şi a Legii nr. 227/2015 privind odul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, și are ca scop înlesnirea îndeplinirii obligațiilor fiscale de către contribuabilii care realizează astfel de venituri."..!!".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
A nu se bucura ca s-a rezolvat chestia impozitarii progresive!
In cautarea ordonantei "trenulet" am gasit si eu proiectul acelei ordonante... cu chestii despre pensii!
https://mfinante.gov.ro/ro/acasa/transparenta/proiecte-acte-normative (*** la 02.12.2024***).
Este vorba despre pensiile obtinute de români din "strainezia" care nu fusesera prevazute in l.282/2023...
Despre alea'i vorba, nu despre pensiile din Romania...
E ceva asemanator cu art.101^1/l.227/2015 (Cod fiscal), dar pentru pensiile obtinute din "strainezia".
Aceste completari la l.227/2015 au fost introduse la art. 130/l.227/2015 (venituri obtinute din strainatate).
@MA, multumim pentru precizari !
ȘtergereM.Bolos putea veni cu precizari si pentru noi !
PS. Parca ICCJ are pe rol in aceasta luna cateva dosare privind impozitarea pensiilor militare !
Iti dai seama ca pensia din străinătate este impozitarea de mai multe ori?
RăspundețiȘtergerePrimesti pensie de exemplu din Spania ti-o impozitarea statul spaniol după care o impozitarea si statul roman.Pai atunci romanul va sta in Spania si o ridica de acolo.
Voi vedea mai clar cand un vecin al meu va primi pensia.
Discutam cu cineva care a lucrat in Spania si urmeaza sa primească pensie pentru 19 ani lucrați acolo.
RăspundețiȘtergereOmul zice ca pensia de 800 euro o va primi într-un cont intr-o sucursala cu sediul in Madrid a unei bănci .Cum ii impoziteaza statul roman pensia din Spania?E o aberatie.
Iar caraie ăștia privind pensiile militare.
@Anonim 05.12.2024, 04:48
RăspundețiȘtergereLa : "Discutam cu cineva care a lucrat in Spania si urmeaza sa primească pensie pentru 19 ani lucrați acolo.
Omul zice ca pensia de 800 euro o va primi într-un cont intr-o sucursala cu sediul in Madrid a unei bănci .Cum ii impoziteaza statul roman pensia din Spania?E o aberatie.
Iar caraie ăștia privind pensiile militare.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Cum ii impoziteaza pensia din Spania?
Conform prevederilor din l.227/2015 (Codul fiscal) (*completat cu aceasta ordonanta*), pe baza declaratiei de venituri pe care va fi obligat sa o depuna anual!
@Anonim 04.12.2024, 22:00
RăspundețiȘtergereLa : "Iti dai seama ca pensia din străinătate este impozitarea de mai multe ori?
Primesti pensie de exemplu din Spania ti-o impozitarea statul spaniol după care o impozitarea si statul roman.Pai atunci romanul va sta in Spania si o ridica de acolo.
Voi vedea mai clar cand un vecin al meu va primi pensia.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Nu stiu daca statul spaniol impoziteaza pensiile!
Daca-i cetatean "romanesc" n-are importanta unde "sta", important este ca obtine venituri din "strainezia" care treb'e "taxate" ca si alte venituri ale cetatenilor "romanesti"!
@Leon 04.12.2024, 20:53
RăspundețiȘtergereLa : "@MA, multumim pentru precizari !
M.Bolos putea veni cu precizari si pentru noi !
PS. Parca ICCJ are pe rol in aceasta luna cateva dosare privind impozitarea pensiilor militare !".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Bolosii numai grija precizarilor nu o au acum!
ICCJ are pe rol emiterea de "precizari" pentru instantele care au pe rol cauze cu impozitarea progresiva... nu numai a celor militare. Ba chiar marea majoritate sint cu impozitarea progresiva a pensiilor de serviciu ale magistratilor!
Sa vedem ce solutie vor da... Ar fi necesara modificarea art.101/l.227/2015 (Cod fiscal) in sensul reintroducerii aplicarii cotei de impozitare la venitul impozabil lunar din pensii... ceea ce ICCJ nu poate face, neavind dreptul de initiativa legislativa!
@Calinmihaib12 04.12.2024, 23:28
RăspundețiȘtergereLa : "Moșule:(04.12.2024/09:47'):
🔅 CONSTITUȚIA ROMÂNIEI:
• Art.103:
(1) Președintele României desemnează un candidat pt. funcția de prim-ministru, în urma consultării partidului care are majoritatea absolută în Parlament ori, dacă nu există o asemenea majoritate, a partidelor reprezentate în Parlament.
2...."
Încheiat CITATUL,
..deci, MA, "PREMIERUL"..nu poate fi desemnat din.."afara" ..Parlamentului..!
(fără supărare..!)".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Mai intii si la'nceput: iti mai public unele "scîrța-scîrța pe hîrtie" ca sa vada lumea cam ce nauci sint printre noi...
Scrie "sfinta Constitutiune" c'acel "catindat" desemnat treb'e, nevoie mare, sa fie parlamentar?
Nu scrie!
Deci nu'i niciun bai dac'acel "catindat" desemnat nu-i parlamentar!
Calin B. Ai mai multe exemple de foști prim ministri desemnati , care nu au fost si parlamentari in momentul desemnării : Isărescu, Ciolos....
RăspundețiȘtergere@Bogdan 05.12.2024, 05:39
RăspundețiȘtergereLa : "MA asta este ordonanta trenulet ? cea la care se face referire.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Nu!
Principalele "obiective" al acestei ordonante sint chestii cu "e-factura" si alte chestii cu impozitarea in diferite situatii.
Treaba cu impozitarea veniturilor obtinute din "strainezia" (intre care si pensii) este o problema reglementata de aceasta ordonanta.
https://avp.ro/wp-content/uploads/2024/11/Raspuns-colectiv-PLx540.2024.pdf
RăspundețiȘtergereAtentie ca din cele șase reforme cerute de Lasconi lui Ciolacu una se refera la anularea pensiilor speciale si deci si a pensiilor militare.
RăspundețiȘtergereCu Petrov la butoane era de asteptat
@Leon 05.12.2024, 09:03
RăspundețiȘtergereLa : " https://avp.ro/wp-content/uploads/2024/11/Raspuns-colectiv-PLx540.2024.pdf ".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Ș'uite'așa meseriasul ii face praf pe juristii pulii facuti contra cost la universitatea din primul bloc pe stinga, garsoneria de la etajul 4, din Ciorogirla!
Am înțeles că sesizarea CCR s-a bazat pe diferitele petiții adresate AvP, dar, conf. propriei legi de funcționare, instituția Renatei Weber apără cetățenii persoane fizice împotriva instituțiilor statului. Așadar, ale cui au fost respectivele petiții, (primite la 06.11?) împotriva persoanelor fizice pensionari militari?
ȘtergereÎn ce bază, AvP, fiind în CO, și-a asumat sesizarea CCR, în condițiile în care avea obligatia delegării atribuțiilor sale către adjuncți?
@Leo 05.12.2024, 08:38
RăspundețiȘtergereLa : "Eu l-am auzit în urmă cu 1 săpt. pe PĂLĂRIE de la USR , când a spus la o TV, că USR va elimina inechitățile de la pensiile militare.
În fapt asta e problema , INECHITATEA .".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
In plina campanie de pacalire a naucilor sa-i voteze pe-ai lor, politicienii spun orisice'i pe placu' naucilor!
Ai dreptate MA ca in campanie electorala cei dela USR spun orice sa ne păcălească. Pana la alegeri trăiam în opinia lor pe spinarea poporului iar acum suntem floarea poporului.
ȘtergerePe viitor daca misca in front PSD -PNL-UDMR îi va arunca ca pe o măsea stricată.
Coaliția asta e constituită de conjunctura.
Problema este ca Marcel a uitat de noi.
In răspunsul avocatului Poporului,la final se specifică...că sesizarea a fost făcută la CCR in urma unor alte sesizări primite de către avocatul Poporului cu privire la neconstituționalitate a legii de modificare a 223 . Da ne spună avocatul Poporului cine a contestat legea sau a sesizat instituția avocatul Poporului??? Că sa știm și noi care sunt dușmanii pensionarilor militari....
RăspundețiȘtergereInstituția Avocatului Poporului prezintă propria interpretare a prevederilor legale și a Constitutie.
RăspundețiȘtergereVom vedea daca aceasta interpretare este și cea a Curții Constituționale.
In penultima fraza din răspunsul avocatului Poporului reiese că a sesizat CCR in urma unor petiții primite de la alții... De la cine a primit petiții ?? Daca în urma acelor petiții avocatul Poporului era obligat să formuleze contestație la CCR? Pentru că militarii au facut nenumărate petiții către avocatul Poporului cu privire la neconstitutionalitatea OUG 57,59 ,114 pe care avocatul Poporului le-a aruncat la gunoi...
RăspundețiȘtergere@Dan B. 05.12.2024, 10:25
RăspundețiȘtergereLa : "Am înțeles că sesizarea CCR s-a bazat pe diferitele petiții adresate AvP, dar, conf. propriei legi de funcționare, instituția Renatei Weber apără cetățenii persoane fizice împotriva instituțiilor statului. Așadar, ale cui au fost respectivele petiții, (primite la 06.11?) împotriva persoanelor fizice pensionari militari?
În ce bază, AvP, fiind în CO, și-a asumat sesizarea CCR, în condițiile în care avea obligatia delegării atribuțiilor sale către adjuncți?".
^^^^^^^^^^^^^^^^^
Institutia Avocatul poporului nu este a persoanei Renate Weber!
Institutia Avocatul poporului nu este niciodata in concediu!
De cetit l.35/1997
https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/11200
Altfel spus: de lasat balta cu aiureli!
Burebistule, si daca-ti spune avocatul poporului cine i-a facut petitii, plx540/2024 nu mai este o incropire de o monumentala prostie???
RăspundețiȘtergereCit despre petitiile pe oug 57, 59 si 114 ramine valabil ce spuneam: au fost facute de juristii pulii facuti contra cost la universitatea din primul bloc pe stinga, garsoneria de la etajul 4, din Ciorogirla!
@Anonim 05.12.2024, 12:39
RăspundețiȘtergereLa : "Alecule, te informez că România are tratate cu 55 de țări privind dubla impunere fiscală.
O pensie impozitată de ex in Spania, pt munca in Spania, nu mai poate fii impozitată în România, adică veniturile din pensia stabilită de Spania, nu mai pot fii impozitate în România, pt că între România și Spania exista semnat un tratat privind dubla impunere fiscală !!!".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Si eu te informez ca ai sarit ca prosta'n pula fara sa citesti noua ordonanta, si nici l.227/2015 (Cod fiscal)...
Art.130/l.227/2015 (recent completat) spune ca : "Venituri obținute din străinătate
(1) Persoanele fizice prevăzute la art. 59 alin. (1) lit. a) și cele care îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 59 alin. (2) și (2^1) datorează impozit pentru veniturile obținute din străinătate.".
Iar art.59/l.227/2016 spune ca: "...(3) Fac excepție de la prevederile alin. (2) persoanele fizice care dovedesc că sunt rezidenți ai unor state cu care România are încheiate convenții de evitare a dublei impuneri, cărora le sunt aplicabile prevederile convențiilor."
Chestia cu rezidenta fiind reglementata si ea tot in lege!
Nu mai sariti ca prostii cu dintii in curu' meu!
Cetiti, dracului, legile si pe urma discutam!
Gata si cu ordonanta recent aprobata si cu discutiile despre ea!
Timpenia monumentala prezentata drept acea Plx 540/2024 este un exemplu "de manual" de cum este manipulata populimea...
RăspundețiȘtergereFie ca a fost realizata de decidenti cu acordul deplin al sefilor si "specialistilor" asociatiilor, fie ca a fost realizata de cei din urma care au obtinut acordul unor decidenti... este, inca odata, o timpenie monumentala care n-ar fi fost aplicata niciodata!
Avocatul poporului n'a facut altceva decit sa-i scurteze agonia!
Gata si cu chestiile si discutiile despre Avocatul poporului!
D le Moș Alecu, va rog frumos, un răspuns. Am primit azi somație de la ANAF sa restitui sume necuvenite.Ce pot sa fac sa dau banii în rate cât mai mici, pentru ca am o suma cam mare pentru posibilitățile mele. Va mulțumesc anticipat.
RăspundețiȘtergere@Anonim 06.12.2024, 10:38
RăspundețiȘtergereLa : "D le Moș Alecu, va rog frumos, un răspuns. Am primit azi somație de la ANAF sa restitui sume necuvenite.Ce pot sa fac sa dau banii în rate cât mai mici, pentru ca am o suma cam mare pentru posibilitățile mele. Va mulțumesc anticipat.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Trimiteti pe adresa blogului somatia primita...anonimizata (acoperiti datele personale)!
@Anonim 06.12.2024, 10:38
RăspundețiȘtergereLa : "D le Moș Alecu, va rog frumos, un răspuns. Am primit azi somație de la ANAF sa restitui sume necuvenite.Ce pot sa fac sa dau banii în rate cât mai mici, pentru ca am o suma cam mare pentru posibilitățile mele. Va mulțumesc anticipat.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Trimiteti pe adresa blogului somatia primita...anonimizata (acoperiti datele personale)!
Revin si va aduc aminte ca:
- adresa blogului este dolhasca9@gmail.com
- daca nu aveti incredere... macar spuneti ca veti gasi rezolvarea in alte locuri
- vedeti ca in rezolvarea problemei exista niste termene care, depasite, conduc la ne-rezolvarea problemei
https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/248322
ȘtergereORDIN ANAF nr. 1.767 din 2 noiembrie 2021
PROCEDURĂ
de acordare a eșalonării la plată, în formă simplificată, de către organul fiscal central
Se depunere o cerere la
ANAF iar la cerere debitorul poate anexa graficul de eșalonare cuprinzând cuantumul propus al al ratelor de eșalonare .
Se stabilește o perioadă de maxim 12 luni în care poate fi esalanota plata sumei
@Anonim 06.12.2024, 14:17
RăspundețiȘtergereLa : " https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/248322
ORDIN ANAF nr. 1.767 din 2 noiembrie 2021
PROCEDURĂ
de acordare a eșalonării la plată, în formă simplificată, de către organul fiscal central
Se depunere o cerere la
ANAF iar la cerere debitorul poate anexa graficul de eșalonare cuprinzând cuantumul propus al al ratelor de eșalonare .
Se stabilește o perioadă de maxim 12 luni în care poate fi esalanota plata sumei
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Asta-i pentru "resturi" de plata... nu pentru "datorii" noi si intregi!
Pentru "datorii" noi trebuie sa se treaca prin faza/procedura de mediere, faza in care sa ceara si inlesniri la plata... Inlesniri la plata care pot conduce si la esalonare de pina la 5 ani!
De-ale CCR...
RăspundețiȘtergereS'aude c'ar fi fost anulat turul 1 al alegerii presedintelui Romaniei!
https://www.ccr.ro/comunicat-de-presa-6-decembrie-2024/
RăspundețiȘtergereCineva a intuit aproape corect:
RăspundețiȘtergere"Leon02.12.2024, 09:25
Asadar..."Alea Iacta Est"...!!
Presedintele Iohannis, inca in functie, il va propune pe Marcel Ciolacu pentru a obtine o majoritate in parlament si formarea noului Guvern.
Majoritatea parlamentara ar putea fi formata din alesii PSD+PNL+UDMR+Minoritati !! "
Avem totusi o certitudine, in ianuarie 2025 pensiile militare vor fi indexate cu 10,4% !!
RăspundețiȘtergere@Leon 07.12.2024, 09:54
RăspundețiȘtergereLa : "Avem totusi o certitudine, in ianuarie 2025 pensiile militare vor fi indexate cu 10,4% !!".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Detalii, ceva, de unde vine certitudinea???
Pai daca avem alegeri in trim.1 din 2025...! !
Ștergere@MA, speța privind interpretarea impozitarii pensiilor de serviciu prevazute in L 282/2023 va fi discutata la ICCJ in sedinta din 9 dec. dar si in sedinta CCR din 19 decembrie...!!
RăspundețiȘtergere@Leon 07.12.2024, 10:06
RăspundețiȘtergereLa : "Pai daca avem alegeri in trim.1 din 2025...! !".
^^^^^^^^^^^^^^^^
Ahaaa!...
Iar rationament d'ala intortocheat ca_cum_ca bataia din aripile unui fluture din Madagascar care produce un cutremur catastrofal in Hokkaido!
Io am o cale mai directa: nou guvern cu tot cu userei s'un prim-ministru ca_Citu, si p.la indexare pensii militare care-s ele speciale, si nesimtite, si treb'e desfiintate nu indexate!
@Leon 07.12.2024, 10:46
RăspundețiȘtergereLa : "@MA, speța privind interpretarea impozitarii pensiilor de serviciu prevazute in L 282/2023 va fi discutata la ICCJ in sedinta din 9 dec. dar si in sedinta CCR din 19 decembrie...!!".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Daaaaa!...
Da' ambele amindoua curtile neavind "vocatie" (dreptul la initiativa)
legislativa, nu vor putea decit sa scheaune ca un catelus plingacios tras de coada, ca-l doare, si-l roaga pe stapin sa-l ierte, si sa-i dea un os de ros (sa emita o ceva prin care sa reintroduca aplicarea cotei de impozitare la venitul impozabil lunar din pensii, si ,daca'l lasa inima, sa-i "restituie" si ce i-a retinut in plus pina la zi... ca_cum o mai fo' si cu CASS-ul cindva)!
@Bogdan 07.12.2024, 12:13
RăspundețiȘtergereLa : "O fi spus Ciolacu ca rezolva inechitatile...Una din rezolvari este alinierea lor la.......cea mai mica pensie..... daca tot am fost pe p..a noastra si i/am umplut toate gaurile la aceste alegeri. Dupa ce am spus tare si raspicat ( e drept nu toti dar cei mai vocali) sa mearga naibii acum ne guduram o țâră.......În locul lui.....".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Ca_cum ziceam mai zilele trecute:
mos alecu 02.12.2024, 09:57
Asa, de actualitate...
Sa ne'aducem aminte de "multimile" care urlau, injurau si indicau ce sa se, si ce sa nu se voteze!
Vot al milioanelor de pensionari militari, dupa parerea lor, care ar fi condus la iesirea Sistemului nostru solar din Calea Lactee!
Sa ne uitam la rezultatele votarii!
Sa ne rugam ca printre cei alesi sa nu se gaseasca prea multi care sa zica: "Eiii, ș'acuma, las' ca v'arătăm noi!"
@Anonim 07.12.2024, 18:25
RăspundețiȘtergereLa : "Oricum nu eram in carti.Cel puțin ne-am racorit.A trebuit să facă si ei odată gargara cu pioneze.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
S-ar putea sa se dovedeasca prea scumpa racoritoarea asta!
Am trecut si prin momente mai grele .Nu sunt vulnerabil decât dpv al sanatatii
ȘtergereSunt obișnuit să trăiesc si cu putin.
Reducem cheltuielile,micșorăm metabolismul...care nu.....la cireș!Selectia naturală!
RăspundețiȘtergereCând Acest Bogdan, a apărut pe aceste 2 bloguri privind discuții generale despre pensii militare,.... Mi s a părut că era corect în ceea ce afirma.... El spunea arunci că are o pensie netă în plată mai mică, sau foarte mică față de cei care ieșiseră la pensie înaintea lui...apropo.. Acum speră și la oskar... Adică la creșterea pensiei... D
RăspundețiȘtergereBUREBISTA.... dezvolta te rog,
RăspundețiȘtergereSpuneam atunci ca in cazul meu, la aceeasi functie cei iesi in 2017 au o pensie mai mare decat mine limitat la net, deoarece in 2018 ianuarie IN MApN (poate nu stiai) coeficientul functiilor a scazut foarte mult nu s/a mai aplicat sintagma ,,pastreaza coeficientul din care provine.,,.
Dupa numire , pe o functie superioara la 6 luni am platit inapoi prin cercetare administrativa sume ,,primite necuvenit,, . Adica prin promovarea mea cu 01.01.2018 ........solda a scazut.(financiarul a pastrat coeficientul de pe functia din care proveneam.
Toate aste au fost in domeniul MILITAR.
Nu inteleg care este treaba cu OSKARUL... si toata lumea spera la cresterea pensiei lui cel putin asa cred. Daca tu nu doresti acest lucru ce sa zic fiecare cum doreste.
Poate nu am fost destul de clar inainte deci..in MApN majoritatea celor care au fost numiti cu 01.01.2018 ( data la care s/au aplicat noii coeficienti redusi tuturor) pe o functie, au avut solda mai mica decat cei care au fost numiti pana la 31.12.2017 pe aceeasi functie. Exceptie cei tineri care au fost la prima numire in sistem.
RăspundețiȘtergereDe aceea un MILITAR pensionat in 2017 de pe o functie poate avea o pensie mai mare decat un militar pensionat 2021 de pe aceeasi functie.
Cand Acest Burebista a aparut pe bloguri am spus ca este ok in modul lui de a gandi....asa cred si acum... ce a vazut gresit in dorinta mea ...nu stiu...ma rog.
RăspundețiȘtergereImi aduc aminte faptul ca toti eram foarte mirat de ce in fata politiei orasului sambata si duminica era ARHIPLIN de angajati.......de unde sa visam noi militarii ca.... se poate.
@Bogdan....
RăspundețiȘtergere- noii coeficienti de functie (cei din l.153/2017) nu s-au aplicat niciodata, si nu se aplica nici in prezent
---- noii coeficienti au intrat "in vigoare" incepind cu iulie 2017... nu din ian.2018
---- intr-adevar, noii coeficienti de functie erau mai mici decit cei din l.284/2010 (care nu s-au aplicat), decit cei din l.330/2029 (care nu s-au aplicat), ba chiar si decit cei din l.138/1999... cu care se calculau, de fapt, soldele
- noii coeficienti de functie erau inscrisi in statele de organizare, dar nu se aplicau in stabilirea soldelor (se foloseau doar la calcularea soldei pe care ar fi urmat sa o obtina impricinatul in 2022... solda maxima care ar fi fost folosita pentru stabilirea acelor "sferturi" de marire a soldelor in perioada 2019 - 2022)
- la "promovarea" in functie cel mai probabil vreo greseala "de soft" a produs solde mai mari decit cele prevazute pentru 2022... ceea ce a generat necesitatea recuperarii sumelor primite necuvenit. Nu la toti, ci numai la cei unde se gresise!
MA cu 01.01.2018 sw/a aplicat noul coeficient in ordinul de numire nu mai scria ,,pastreaza coeficientul din care provine...,, Nu a fost greseala de soft financiarul a platit coeficientul avut ca loctiitor care nici acela nu era actual provenea din vremuri ,,de demult,, , pe coeficientul de comandant solda a fost mult mai mica. A fost dat exemplu in sedinta de lucru a D4 la capitolul atentie cei care doriti sa avansati in functie.
RăspundețiȘtergere@Bogdan 08.12.2024, 17:19
RăspundețiȘtergereLa : "MA cu 01.01.2018 sw/a aplicat noul coeficient in ordinul de numire nu mai scria ,,pastreaza coeficientul din care provine...,, Nu a fost greseala de soft financiarul a platit coeficientul avut ca loctiitor care nici acela nu era actual provenea din vremuri ,,de demult,, , pe coeficientul de comandant solda a fost mult mai mica. A fost dat exemplu in sedinta de lucru a D4 la capitolul atentie cei care doriti sa avansati in functie.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Aloooo!...
Hg 0610/23.08.2017 - nomenclatorul privind stabilirea functiilor pe grade militare, respectiv pe grade profesionale, pe coeficienti si solde de functie/salarii de functie pentru personalul militar in activitate, politisti, functionari publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare si preotii militari din institutiile de aparare,
ordine publica si securitate nationala.
(nu este din ian.2018)
In ordinul de numire era obligatoriu sa se inscrie coeficientul din statul de organizare, care era cel din l.253/2017...
Numai ca soldele nu se calculau cu acel coeficient... ci cu cel din l.138/1999, la care se faceau niste majorari "dictate" de legile si ordonantele din perioada 2010 - 2017, pe urma si din urmatorii ani!
Cit despre exemplul de la acea sedinta... era inca o demonstrare a habarnismului finantistilor!
Finantisti care, multi dintre ei, habar nu aveau si nu au despre de ce si cum se calculeaza soldele! Singura lor cunostinta in domeniu fiind butonul/tasta pe care trebuie sa apese pen'ca_calculatorul sa le tipareasca soldele!
MA, daca merg pe rationamentul tau atunci solda dupa care ba fost calculata pensia este gresita.
RăspundețiȘtergere@Bogdan 08.12.2024, 18:11
RăspundețiȘtergereLa : "MA, daca merg pe rationamentul tau atunci solda dupa care ba fost calculata pensia este gresita.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Presupunind ca ai iesit la pensie in 2018, pensia ti-a fost calculata cu solda avuta in iul.2017, majorata cu 25%.
Pensia neta fiind netul acelei solde!
@Bogdan 08.12.2024, 20:05
RăspundețiȘtergereLa : "2021" (***probabil anul iesirii la pensie***)
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Foarte bine!
Solda avuta in iul.2017, majorata cu 25%, apoi s-a majorat SF (acel cuantum compus al SF) cu cite 1/4 din diferenta dintre SF din 2018 si cea din 2022 in anii 2019 si 2020.
In 2021 nu a fost aplicata majorarea cu acel 1/4.
Pensia neta fiind netul acelei solde brute (de la sfirsitul lui 2020, platita si in 2021)!
Tot am câștigat ceva Ce?I-am pus chiar si pentru puțin o piedică lui Petrov.E un început de "iesi afara javră ordinara".
RăspundețiȘtergereM.A.@Indexarea cu inflația. Cum in Romania e orice posibil dar parca zice Pravda pe undeva ca nu poate da actualul guvern OUG cu caracter de primire sau luare de bani.Exclud ca sunt năuc.Pentru viitor nu bag mana in foc.
@Anonim 09.12.2024, 12:42
RăspundețiȘtergereLa : "Tot am câștigat ceva Ce?I-am pus chiar si pentru puțin o piedică lui Petrov.E un început de "iesi afara javră ordinara".
M.A.@Indexarea cu inflația. Cum in Romania e orice posibil dar parca zice Pravda pe undeva ca nu poate da actualul guvern OUG cu caracter de primire sau luare de bani.Exclud ca sunt năuc.Pentru viitor nu bag mana in foc.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
"Petrovul" evocat n-a candidat la alegerile din acest an, deci doar o piedica la iesirea/intrarea din/in vreun magazin sa-i fi pus!
Actualul guvern nu poate angaja cheltuieli peste cele prevazute in buget.
Nu scrie "nicaria" ca nu poate reduce din cheltuieli!
Cheltuielile din anul viitor (aicișa intrind si prevederile unor legi privind indexari la pensii) le va angaja viitorul guvern prin legile bugetelor de stat, al asigurarilor sociale de stat, precum si prin, deja obisnuitele, "ordonante trenulet"!
S a amânat pronunțarea ICCJ pentru 27 Ian 2025 pentru speță referitoare la impozitarea progresiva
RăspundețiȘtergere@APV_rz 09.12.2024, 16:42 si
RăspundețiȘtergere@Fsafety 09.12.2024, 16:59
Acuma eu ar trebui să'ncep să'njur și să-i porcăiesc că uite ce ne fac nenorociții!...
C'așa ar face toată lumea care s'aștepta ca astazi sa se
finalizeze chestia...
Numai ca solutia de astazi era de asteptat... si eu am prevestit despre ce se va'ntimpla inca de'acuma multa vreme:
mos alecu20.11.2024, 13:57
@Mario 20.11.2024, 12:43
La : "Cum naiba faci ca întotdeauna ai dreptate,deși uneori nu as vrea ( nu cazul acum )...Felicitari si sper sa ne tii la curent si cu decizia ICCJ din 09.12 (poate nu o mai amână,iar) care sper sa fie benefică pentru cei impozitării progresiv.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
La chestia cu impozitul progresiv...
Foarte probabil ca se va amina din nou...
Pentru"rezolvarea" chestiei, ICCJ ar trebui sa spuna sa se reintroduca in art.101/l.227/2015 (Cod fiscal) prevederea ca "Impozitul se calculează prin aplicarea cotei de impunere de 10% asupra venitului impozabil lunar din pensii" (cel definit la art.100/l.227/2015)...
Dar ICCJ nu are indrituiri legislative... si nu poate impune modificarea legilor!
Asa ca... nu putem decit sa asteptam o ordonanta care sa introduca in l.227/2015 (Cod fiscal) o acea prevedere... asa cum s-a mai intimplat si atnuci cind basinesco-bocciii au retinut CASS din toata pensia, nu numai din ce depasea 740 lei...
https://mosalecu.blogspot.com/2024/11/cind-naucii-sint-mai-nauci-decit.html?showComment=1732103828015#c4319966725257229193
Era de asteptat o amanare dupa Decizia CCR din 17 decembrie si eventual publicarea in MO!
RăspundețiȘtergere@APV_rz 09.12.2024, 18:10
RăspundețiȘtergereLa : "@ mos alecu 09.12.2024, 17:48
"Asta e măreţia dreptului, toate legile lasă loc de interpretare"
[Augustin Zegrean - fost Președinte al CCR]
Zâmbește, mâine va fi mai rău😃
P.S.
Probabil că următoarea "măreție" se va întâmpla pe 17.12.2024, la CCR.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
La chestia cu impozitarea progresiva nu-i vorba de nicio interpretare:
- art.100/l.227/2015 (Cod fiscal) zice si inainte de, dar si dupa l.282/2023:
"Articolul 100
Stabilirea venitului impozabil lunar din pensii
(1) Venitul impozabil lunar din pensii se stabilește prin deducerea din venitul din pensie a sumei neimpozabile lunare de ....
- pina la l.282/2023 art.101/l.227/2015 spunea:
"Articolul 101
Reținerea impozitului din venitul din pensii
...
2) Impozitul se calculează prin aplicarea cotei de impunere de 10% asupra venitului impozabil lunar din pensii.
- dupa l.282/2023 art.101/l.227/2015 spune:
"MONITORUL OFICIAL nr. 1109 din 17 noiembrie 2022 )
Articolul 101
Calculul impozitului pe venitul din pensii și termenul de plată
...
(2) Impozitul lunar se determină de fiecare plătitor de venit din pensii, astfel:
...
c) pentru venitul lunar din pensii care are doar componentă necontributivă, din care se deduce plafonul de venit neimpozabil lunar de 2.000 de lei, se aplică progresiv următoarele cote de impunere:... (***cotele de impunere nu se mai aplica asupra venitului impozabil lunar din pensii, se aplica asupra venitului lunar din pensii***)
Adica nu-i vorba despre interpretarea legii... este vorba despre asteptarea ca guvernul sa rezolve problema prin modificarea l.227/2015...
La chestia cu plx 540/2024 de la CCR... avind in vedere hotarirea clasei politice de urmare a "caii europene", nu se poate decit stabilirea, in totalitate, a neconstitutionalitatii acelei catastrofe de lege, pen'ca nu se poate sa nu se respecte dispozitiile mUE ca pensiile sa scada, nu sa se mareasca!
@Leon 09.12.2024, 18:39
RăspundețiȘtergereLa: "Era de asteptat o amanare dupa Decizia CCR din 17 decembrie si eventual publicarea in MO!". (***la chestia cu aminarea solutiei pentru impozitarea progresiva***).
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Nu prea este niciun fel de legatura: la impozitarea progresiva majoritatea "nemultumitilor" sint magistrati, pe cind la CCR este o problema strict numai si numai pentru militari!
@MA, corectez, sedinta CCR din 19 decembrie !
Ștergere@Leon 09.12.2024, 19:15
RăspundețiȘtergereLa : "@MA, corectez, sedinta CCR din 19 decembrie !".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Da'n nouășpce ce mama lu' domnu' Dracu' mai este???
Pai am mai comentat acum 2 zile :
Ștergere"Leon07.12.2024, 10:46
@MA, speța privind interpretarea impozitarii pensiilor de serviciu prevazute in L 282/2023 va fi discutata la ICCJ in sedinta din 9 dec. dar si in sedinta CCR din 19 decembrie...!!"
https://www.ccr.ro/wp-content/uploads/2024/12/Sed-pb-afisare-19-decembrie-2024.pdf ( poz.43-63).
Ștergerehttps://www.ccr.ro/wp-content/uploads/2024/12/Sed-pb-afisare-19-decembrie-2024.pdf
RăspundețiȘtergerePoz 49
- Excepția de neconst. a disp.
art.101 din Legea
nr.227/2015 privind Codul
fiscal, astfel cum a fost
modificat prin art.VIII din
Legea nr.282/2023 pentru
modificarea şi completarea
unor acte normative din
domeniul pensiilor de
serviciu şi a Legii
nr.227/2015
Lectura placuta:https://media.dcnews.ro/nxt/lista-alegeri-parlamentare-2024-senat.pdf
RăspundețiȘtergerehttps://media.dcnews.ro/nxt/lista-alegeri-parlamentare-2024-camera-deputatilor.pdf
RăspundețiȘtergere@Leon 09.12.2024, 19:40
RăspundețiȘtergereLa : "Pai am mai comentat acum 2 zile :
"Leon07.12.2024, 10:46
@MA, speța privind interpretarea impozitarii pensiilor de serviciu prevazute in L 282/2023 va fi discutata la ICCJ in sedinta din 9 dec. dar si in sedinta CCR din 19 decembrie...!!""
si
@Leon 09.12.2024, 20:08
La : " https://www.ccr.ro/wp-content/uploads/2024/12/Sed-pb-afisare-19-decembrie-2024.pdf ( poz.43-63).".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Îuuuu!
Aha!
Impricinati care nu s-au mulțămit cu ICCJ-ul, au dorit sa le dea peste bot CCR-ul!
Un mesaj pentru Bogdan, care este mulțumit cu, numai indexarea....Eu nu știu ce fel de comandant ați fost dumneavoastră, și nu va înțelege când susțineți doar indexarea....
RăspundețiȘtergereBUREBISTA, nu se pune problema ca sunt multumit ,,numai cu indexarea,,. Prin aplicarea legii care se afla in proceduri ( lege de eliminare inechitati) raman pe loc. Toate bune pana aici nu am nimic impotriva ca cei cu pensii mici sa cresca, sa ma intreaca.
RăspundețiȘtergereCe sunt eu convins este ca daca se aplica legea ADIO indexare pentru 2025 si daca cineva crede ca va fi aplicare lege plus indexare.......Deci, pentru mine personal sustin dreptul meu legal al indexarii. Pentru ceilalti sustin eliminarea inechitatilor SI acordarea indexarii.
Ce vedeti gresit aici?
@APV_rz 09.12.2024, 21:25
RăspundețiȘtergereLa : “Vă salut,
@ mos alecu 09.12.2024, 19:03
@ ***cotele de impunere nu se mai aplica asupra venitului impozabil lunar din pensii, se aplica asupra venitului lunar din pensii***....................
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Eheiiii, in tinerete (nu a mea, ci a ceea ce urma sa fie l.282/2023) si eu gindeam tot asa:
- se scade plafonul de venit neimpozabil
- ceea ce ramine se imparte in cele trei parti carora li se aplica cotele de impunere
- de pe atuncea aveam suspiciunea/temerea ca textul poate fi aplicat si in alt fel...
(*de vazut la https://mosalecu.blogspot.com/2023/10/amendamente-la-amendamente.html , precum si comentarii de dinainte si de dupa acel articol*)
Iata ca, pe baza textului imbirligat al art.101/l.227/2015, o functionara CNPP-izda a transmis la CTP-uri indicatii ca_cum sa se aplice:
- se’mparte in cele trei parti
- se aplica cotele de impunere dupa scaderea din prima parte a plafonului de venit neimpozabil
Ministrul labaral al finantelor a refuzat sa emita norme de aplicare, trimitindu-i pe doritori la pesedeii initiatori ai ceea ce urma sa fie l.282/2023.
CPS-urile aplica fara crîcnire indicatiile CNPP-izdice!
Si’ncepe frumușața:
- in dec.2023 (oug 115/2024) se introduce in l.227/2015 un articol 101^1 care vorbeste clar ca la niste pensii se impoziteaza venitului impozabil (cel din art.100/l.227/2015)
- in dec. 2024 (oug 138/2014) se completeaza art.130/l.227/2015 prin care la pensiile obtinute din “strainezia” se impoziteaza “prin aplicarea cotei de impozit de 10% asupra venitului brut anual diminuat cu suma lunară neimpozabilă prevăzută la art. 100 alin. (1), calculată la nivelul anului” (*altfel spus se impoziteaza numai venitul impozabil*).
Aieste frumușăți aratind clar ca “omiterea” venitului impozabil lunar din art.100/l.223/2015 a fost facuta intentionat pentru a se permite aplicarea CNPP-izdica a acestui articol!
Pi di’adicatelea si ICCJ si CCR ar trebui sa hotarasca/ceara/impune reintroducerea in art.101/l.227/2015 a prevederii ca_cotele de impunere se aplica asupra venitului impozabil lunar!
Ceea ce este imposibil!
Nici ICCJ, si nici CCR, nu sint indreptatite sa hotarasca/ceara/impune modificarea unor legi!
@APV_rz 10.12.2024, 11:54
RăspundețiȘtergereLa : "Vă salut,
@ mos alecu 10.12.2024, 10:24
@ CPS-urile aplica fara crîcnire indicatiile CNPP-izdice!
...
Raționamentul făcut de subsemnatul (APV_rz 09.12.2024, 21:25) NU ține cont de "venitul impozabil" definit în Art.100 din L227/2015". Cine știe, poate se rătăcește pe aici și vreun magistrat și mai învață una-alta😂".....................
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Din fericire legile nu se aplica dupa rationamente!
Se aplica dupa textul devenit lege!
Altufeliu apar magistrati care fac niste rationamente de-ti pui mînurile in cap!
A se vedea recent discutata hotarire a ICCJ prin care "oscarul" treb'e
calculat tinind cont de evolutia (maririle/majorarile) SF!
Dupa ce demonstreaza pe multe pagini ca_cum_ca "oscarul" face parte din solda lunara bruta, in hotarire scriu "hotărîți" ca "oscarul" NU face parte din solda lunara bruta!
Nu mai spunem despre rationamentele avocățelarilor care-i ametesc de tot pe magistratii nestiutori, mai ales in chestiile cu salarizarea si pensiile militarilor, la care multi dintre ei sint tămîie!
Asa, ca chestie... Faptul ca rationamentul nu tine cont de venitul impozabil definit art.100 nu prea este o piatra filozofala... Inainte de l.282/2023, art.101 tinea foarte tare cont de acea treaba... Ba chiar si dupa l.282/2023 iacata ca art.101^1 si art.130 tin cont de acea treaba! Deci art.100 nu este inutil, el este numai OCOLIT de art.101, raminind foarte util acolo unde s-a dorit si se doreste!
@APV_rz 10.12.2024, 14:58
RăspundețiȘtergereLa : "Vă salut,
@ mos alecu 10.12.2024, 14:15
@ Din fericire legile nu se aplica dupa rationamente!
@ Se aplica dupa textul devenit lege!
.....
S-ar putea totuși ca, "prin ricoșeu", similar cu epopeea CASS-ului, să profite și pensionarii militari din firimiturile ce ar putea cădea de la masa magistraților pensionari care s-au revoltat tot pe tema impozitării pensiilor (Legea 282/2023) și pentru care CCR-ul are programată ședință pe data de 19.12.2024.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Au fost doua epopei ale CASS-ului: una in 2012 si alta in 2023.
Ambele'amindoua finalizate prin oug-uri ca urmare a unor decizii ale CCR.
Atunci CCR a avut de ce sa se agate pentru a declara neconstitutionalitatea... pe cind acuma nu prea are de ce sa se lege!
De aceea o tot amina si ICCJ si CCR, in asteptarea "solutiei" unei oug, emisa de guvernul agasat de multele procese care "incurca" justitia!
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/138062&ved=2ahUKEwjhzfSNw52KAxWfhf0HHS6yDVwQFnoECAoQAQ&usg=AOvVaw2XilvP5XX6slHbOQEtm13L
Ștergere@Leon 10.12.2024, 17:34
RăspundețiȘtergereLa : " https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/138062&ved=2ahUKEwjhzfSNw52KAxWfhf0HHS6yDVwQFnoECAoQAQ&usg=AOvVaw2XilvP5XX6slHbOQEtm13L ".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Nu s-ar scrie doua vorbe despre ce, cum, de ce si pentru ce, nici de-al dracului!
Probabil ca din grija sa nu se deterioreze prematur tastele!
"Despre ce s-a petrecut în 2012 nu știam nimic.
ȘtergereTrec la studiu😃"
Adica se poate citi OuG 17/2012 privind restituirea CASS, ordonanta data de Ponta in urma Deciziei CCR !
La fel ar putea proceda si Ciolacu dupa o Decizie favorabila noua ..!
@Bogdan Măi Bogdane,măi,acum ai ajuns la concluzia că e bine sa ne dea ocârmuirea chiar și numai procentul de inflatie de 10,4%.E bine și asa,pt.d.ta.Păi...,da,te cred ca la valoarea pensiei pe care o ai de peste 15-20.000 lei e convenabil,dar cei care au pensiam mai mica de vreo 3-4 ori(majoritatea celor ieșiți până în 2016),ce zici,e bine,măi Bogdane,măi?!
RăspundețiȘtergereGG sa dea D/zeu ca diferenta de la cuantumul pensiei mele pana la 10.000 ( nu 15000 nu 20000) sa vina de la tine.
RăspundețiȘtergereOri eu nu stiu sa ma exprim in scris ori.....am spus sa dea celor vechi actualizarea? am spus.... ce naiba (ca deja dam in prosteala ) aveti cu faptul ca eu vreau indexarea legala? Ahaaaaa va dati si voi seama ca , daca se aplica legea noua ....ciuciu indexare....spuneti asa nu pe ocolite.
Si nu am ajuns ACUM la concluzia ca vreau si eu indexare, o spun demult .....ajungi sa se dea lumea la tine ca vrei drepturile tale.....Sa primeasca toata lumea si eu pe langa ei toate actualizarile posibile, pana atunci....macar sa se aplice legea in vigoare.
RăspundețiȘtergere@Bogdan:
RăspundețiȘtergereCe-ar fi ca eu să primesc actualizarea, deci fără indexare, iar dta să nu primești niciuna, nicialta? Te bucuri de indexarea cu 1000 lei, când colegii nostri nu primesc mai mult de 25-300 lei?
DAN B Sa primesti tot ce doresti ...ce pot sa spun, ia tot ce doresti eu am .......timp.
RăspundețiȘtergere"11 decembrie 2024
RăspundețiȘtergerePreședintele României, Klaus Iohannis, a semnat miercuri, 11 decembrie 2024, decretul privind convocarea Parlamentului României, ales la data de 1 decembrie 2024, în ziua de vineri, 20 decembrie 2024, la ora 14:00, la Palatul Parlamentului." !
Iar cu 11 zile în urmă , a semnat avansarea a peste 100 de GENERALI .
ȘtergereDE CARTON.
Pana si Huhurez a inceput sa se sature de ei....
RăspundețiȘtergereMA zice ca Huhurez e cludioidiot.Eu completez.Pe lângă cludioidiot e si claudiojavra.
Ștergere@Leo, nu cred ca te referi la:
RăspundețiȘtergere"Înaintarea în gradul de general-maior - cu două stele a generalilor de brigadă - cu o stea Brînzei Valentin, Daniliuc Iulian, Popescu Sorinel, SPÎNU Constantin din Ministerul Apărării Naţionale" !
@MA, care este de toata jena:
RăspundețiȘtergerehttps://m.dcnews.ro/echipele-lui-predoiu-si-sprijinul-lui-ciolacu-esentiale-pentru-aderarea-la-schengen-chirieac-iohannis-a-bagat-capul-in-poza-nu-a-avut-niciun-rol-de-fapt_980828.html
https://m.ziare.com/aderare-romania-schengen/mesaj-nicolae-ciuca-contributie-iohannis-1911756
Am vazut ca s/a pus problema neacordarii indexarii cu inflatia TUTUROR pensionarilor. Aceasta ar presupune un efort de 1 % PIB. Se intreaba cine isi asuma aceasta masura.
RăspundețiȘtergere@Leon 12.12.2024, 16:11
RăspundețiȘtergereLa : "@MA, care este de toata jena:
https://m.dcnews.ro/echipele-lui-predoiu-si-sprijinul-lui-ciolacu-esentiale-pentru-aderarea-la-schengen-chirieac-iohannis-a-bagat-capul-in-poza-nu-a-avut-niciun-rol-de-fapt_980828.html
https://m.ziare.com/aderare-romania-schengen/mesaj-nicolae-ciuca-contributie-iohannis-1911756 ".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Ei, na!
Lăbăralii îs exemplul tipic de capră rîioasa cu coada sus!
Ei, si cu streangul de git, tot mai cred ca-si pot face visuri de viitor!
Doi liberali...pîrliti..!!
Ștergerehttps://romania.europalibera.org/a/justitia-primeste-1-6-miliarde-de-lei-de-la-fondul-de-rezerva-al-guvernului-/33237746.htm
RăspundețiȘtergereCe impact la Buget se mai pune problema., pt cei aleși este pt alții nu este, impact prea mare nu?
@Anonim 13.12.2024, 15:25
RăspundețiȘtergereLa : " https://romania.europalibera.org/a/justitia-primeste-1-6-miliarde-de-lei-de-la-fondul-de-rezerva-al-guvernului-/33237746.htm
Ce impact la Buget se mai pune problema., pt cei aleși este pt alții nu este, impact prea mare nu?".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Pe 5 browsere raspunsul este:
"Pagina nu există
URL, you requesting is not reachable.".
Moș Alecu, probabil au șters postarea... Acel site este pro USR și cum aia au o ură doar asupra PENSIILOR Militare vezi postările lui Claudiu Năsui și ale altor usr isti. Aceste site-uri g4 media , economedia, Europa liberă și multe altele mint cu nerușinare în privința transei 3 din pnnr spunând că nu sa primit nimic din cauza că pensiile militare AU FOST INDEXATE PRIN LEGEA 549... Ori PENSIILE Militare încă nu au FOST INDEXATE ( de fapt actualizate) cfm legii 540 pentru că LEGEA nu a fost promulgată... Sunt convins că informația era reală însă nu dădea bine Pentru USR și statul LOR de Drept... Oricum luna aceasta Cps urile vor returna la bugetul de stat sumele neconsumate din bugetul total de Pensii militare brute, sume reținute cfm OUG 59 . Și cum din 2018 până în prezent numărul de pensionari militari a crescut frumușel și sumele reținute sunt babane..
RăspundețiȘtergereComunicat pensii militare.
RăspundețiȘtergereAstazi,13.12.2024, între orele 10.30 - 12.00 a avut loc o nouă ședință la sediul Guvernului, pe marginea actualizării pensiilor militare de stat.
Asociatiile pensionarilor militari, FSNPPC și FSANP participante la această ședință, au respins în unanimitate propunerea MApN de modificare a Statutelor cadrelor militare/politistului/ politistiului de penitenciar.
Tot în unanimitate insistăm mai departe pe L559/2024 și pe pregătirea unei OUG care să corecteze eventualele aspecte de neconstituționalitate identificate de CCR.
Prin urmare, așteptăm decizia CCR si, dacă CCR identifică aspecte de neconstituționalitate, se va emite o OUG care să corecteze critica CCR.
Cu USR la Guvernare, mai crede cineva in actualizarea pensiilor militare la nivelul SG si SF la nivelul activilor ?
ȘtergereDe ce sa nu acceptam varianta de oug prezentata de guvern in care sa primim SG neimpozitata, scoasa din pensia din Decizie ?
Eu am facut un calcul aproximativ si pentru gradul de lt.col.as avea o crestere a pensiei nete de 1900 lei , fata de luna decrembrie !!
Pentru că dacă se scoate solda de grad din ecuație,pensia ar fi mai mică...
ȘtergerePensia ar fi mai mică cu aproximativ 400-500 lei brut/net însă ar crește cu indemnizația netă de aproximativ 1800-1900 ....
ȘtergereMai puneti un *l* la sfarsitul adresei de mai sus " https://romania.europalibera.org/a/justitia-primeste-1-6-miliarde-de-lei-de-la-fondul-de-rezerva-al-guvernului-/33237746.html
RăspundețiȘtergere@Bure, Indemnizatia ptr.SG se mentine bruta si va fi trecuta separat pe Talonull de pensie, dar per total va fi un net mai mare cumulat pensie + SG.
RăspundețiȘtergereOricum urmatoarea majorare a SG ptr.activi va fi peste 3-4 ani cand sal.minim brut va depasi 5000 lei..!!
Cand ai fost mintit de foarte multe ori nu-i mai crezi nici cand spun adevarul.
ȘtergereDar nu realizezi că scoaterea SG din baza de calcul are consecința diminuării ei, căci sunt elemente care au depins de SF+SG?
RăspundețiȘtergereIar SG fiind scoasă, va purta numele de INDEMNIZAȚIE, plătibilă când, cum și în ce cuantum va grea guvernantul? Pensia este obligatorie în plată, nu și indemnizația!
Cât de obligatorie este pensia numai noi știm! Cuantumul pensiei a fost redus, modificat, blocat de câte ori au vrut cei de la putere! Așa încât pensia militară nu prezintă nici o siguranță din păcate!
ȘtergereNu prea.... Indemnizația corespunzătoare soldei de grad va fi egală cu cuantumul net al solde de grad a activului și va fi plătită separat de pensia militară,în cuantum net neimpozabil. Probabil că fi trecută pe talonul de pensie la alte drepturi așa cum este probabil și indemnizația cfm legii 168 care nu are la pensionari și cuantum brut pe talon. Solda de grad la activi va fi în cuantum brut ca element separat de SF și alte sporuri.
RăspundețiȘtergereIar a inchis Huhureaza Cacareaza bloaga.Am impresia ca păpușarul a dat OZU fiindca se cam aprinsese spiritele.
RăspundețiȘtergerePaguba in ciuperci.
Nu e pagubă în ciuperci.Abuzatorii statali caută nod în papură pentru a nu mai primi nici un drept promis,respectiv eventuale instigări la una și la alta...
Ștergere@Burebista 14.12.2024, 12:08
RăspundețiȘtergereLa : "Nu prea.... Indemnizația corespunzătoare soldei de grad va fi egală cu cuantumul net al solde de grad a activului și va fi plătită separat de pensia militară,în cuantum net neimpozabil. Probabil că fi trecută pe talonul de pensie la alte drepturi așa cum este probabil și indemnizația cfm legii 168 care nu are la pensionari și cuantum brut pe talon. Solda de grad la activi va fi în cuantum brut ca element separat de SF și alte sporuri.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
"va fi egală cu", "va fi plătită", "va fi în cuantum"....
Iar o iei pe aratura cu certitudini pe baza de zvonuri lansate de postaci "zvoneri și răspîndaci"!
Asa... ca chestie...
RăspundețiȘtergerePen'ca se poarta propuneri peste propuneri pentru modificarea statutelor cadrelor militare si ale politistilor, iaca_ca-si adusera aminte unii si de chestia cu OMM/SOSP...
Ca sa se modifice statutul cadrelor militare si cu "trecerea" sporului pentru OMM/SOSP in categoria "indemnizatiilor intangibile si imprescriptubile"!. Ca de ce unii decorati sa'l aiba si altii nu!
Asa, de culoare: din 2018 SOSP nu mai este decoratie! (*Decoratii sint numai cele acordate in baza l.29/2000*). Este o ceva asemanator cu eticheta cu "data fabricatiei" care se pune pe unele masinarii... Sau ceva asemanator cu insigna "Militar de frunte" care se acorda, pe vremuri, militarilor in termen!
Cit despre sporul cuantumului pensiei acesta se acordă si dupa sep.2017... da' nu mai incape in limitarea net la net!
Despre "istoria" acestui spor de vazut la https://mosalecu.blogspot.com/2020/12/cine-nu-stie-istoricul-intimplarilor-sa.html
MA Si daca SG face loc sporului ....SE IA IN CALCUL? povesti de Craciun....da na mai trece timpul.
RăspundețiȘtergereAcuma sa vezi ce vin haterii pe mine... se muta toti aici din cuib Ciucanii fugiiitiii.....
Cu alte cuvine astept nerabdator ultima SG de saptamana viitoare sa vedem....
Ar fi corect că pentru cei pensionati după 15 septembrie 2017 sporul pentru OMM sa se acorde la pensia netă plafonată,la fel sume se acordă și indexările anuale. Cei pensionati înainte de 15 septembrie 2017 beneficiază și la netul pensiilor de acel spor OMM. Din cauza că acele pensii vechi nu au mai fost actualizate ele au un cuantum net mai mic decât al celor pensionati după 2023 ... Dar acești pensionari mai în vârstă ar dori actualizarea echivalent cu brutul celor din activitate da lor sa li se rețină numai impozitarea... Ori la noi ăștia mai tinerei chiar daca ni se actualizează la zi ni se retine tot 41,5%... ...
ȘtergereCel mai bine ar fi sa se adopte odată acea ordonanța dacă LEGEA va pica la CCR și pe urmă vor fi mai puțini nemulțumiți. Unii chiar la ție se plângeau că ei colonei sau Lt colonei cu funcții de colonei pensionați prin 2000 au pensii de 3000 , 4000... Față de tine carecai fi avut în percepția lor 15000... Eu țin minte că prin 2021 sau 2022 ai scris că aveai unteva la vreo 6 400 net ...sau până în 7000. ...nu aveai cum sa ajungi la 15000 cu indexările de atunci și Oana acum... Fost comandant de unitate parcă..
Eu zic că ai plecat cu foarte puțin că net.. chiar și față de unii pensionați in 2016 ..și aia au mai primit și indexare mai mare într-un an.. și încă ceva..
Corect ar fi că tuturor sa nu se actualizeze PENSIILE Militare în funcție de soldele sau salariile din prezent ale omologiilor noștri cu același grad ,funcție ,vechime etc . Stabilire net plafonat pentru toți . Eventual OMM in plus la netul plafonat, și acum normal ar fi că pentru cei care nu au primit la pensionare solde compensatorii sau primele de pensionare adică toți cei pensionati după august 2010 sa primim și noi câte un bonus de minim 10000 Euro până la 20000 în funcție de vechimea și gradul fiecăruia.. , Așa ar fi egalitate și în cuantumul pensiilor și în beneficiile primit la pensionare ...chiar daca valoare a 10000 de Euro de azi este de 4 ori mai mică decât cea din 2000- 2010...
Corect spus.
ȘtergereAdică toți militarii trecuți în pensie până în anul 2010 pe lângă pensia propriu-zisă au primit și solde compensatorii?
ȘtergereSe pare că proiectul de OUG despre care se spune că nu a fost agreeatde asociații??? Este chiar bun . Se va face actualizare pentru toată lumea la zi cfm soldelor de funcție actuale . Solda de grad pentru pensionari va fi egală cu netul soldei activului, se vor stabili toate pensiile recalculate după actualizarea elementelor la netul bazei brute de calcul minus Sg. Daca vor exista diferente intre pensiile recalculate și cele în plată se vor păstra cele în plată până vor fi depășite de cele actualizate, exact că la civili. OMM nu va mai influența netul pensiei la NIMENI. Este chiar mai buna OUG și mai explicită decât legea de la CCR..
ȘtergereCred că actualul huhurez nu prea le știe cu calculatorul sau cu setările blogger... Nu cred că și da singur cu Tesla in.... Ca sa nu mai aibă vizualizări,accesări și bineînțeles și venituri din reclame...
RăspundețiȘtergereDacă n-ai votat cu pisidicii lui !
ȘtergereIa puțin atenție aici:
RăspundețiȘtergerePe site-ul ICC de la Haga la ”Core Legal Texts”,elements of crimes,la art.8 (2) (b)(XIV),alineatul 1 :” The perpetrator effected the abolition, suspension or termination of admissibility in a court of law of certain rights or actions”,adică în traducere:” Făptuitorul a efectuat desființarea, suspendarea sau încetarea admisibilității într-o instanță de judecată, drepturi sau acțiuni.”
Mă întreb,oare CCR când a efectuat desființarea (anularea) în ședința de judecată (de asta i-or fi spus informală ca să evite cuvântul judecată) din 6 decembrie ,dreptul a 9,4 milioane de cetățeni cu drept de vot,acțiunea acestora,adică le-a luat ștampila din mână,nu a avut cunoștință de asemenea prevedere?
Nu cumva s-ar putea să asistăm la niște puneri sub acuzare din partea ICC ?
Dacă da,vai de pielea lor pentru că pedepsele sunt foarte,foarte aspre…
@APV_rz 14.12.2024, 22:49
RăspundețiȘtergereLa : "Vă salut,
......
În forma actuală "consolidată" a Legii 80/1995, la Art. 11 (3) se zice că:
(3) Pensionării militari decorați cu "Semnul onorific" clasele a III-a, a II-a și I beneficiază de un spor de 10%, 15% și, respectiv, 20% al cuantumului pensiei.
https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/6151#id_artA150_ttl
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Da!
Asa scrie in l.80/1995... din cauza ca niste nauci n-au observat ca din 2011 Semnele onorifice NU MAI SINT DECORATII ale Romaniei (a se vedea l.24/2000), iar din 2018 si legile pentru acordarea Semnelor onorifice nu mai folosesc sintagmele "decoratii/decorat".
Deci... ramine cum am aratat: semnele onorifice sint o ceva asemanator cu eticheta cu "data fabricatiei" care se pune pe unele masinarii... Sau ceva asemanator cu insigna "Militar de frunte" care se acorda, pe vremuri, militarilor in termen!
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
La : "....Ca să procedez, exact cum procedează și alți "camarazii": dacă în pensia mea netă nu se reflectă OMM-ul, propun să se taie la toată lumea.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Chiar daca a fost o gluma... problema poate fi tratatat si asa:
- renuntarea la sporul pentru OMM/SOSP si revenirea la intervalul de 80% - 100% (in loc de 65% - 85%) de stabilire a pensiei!
- cei vechi ar pierde foarte putin, iar cei de dupa sep.2017 ar pierde la fel ca acuma, dar vor fi nevoiti sa-si redirectioneze cererea de acordare a acelui spor catre altceva!
@luchy19 15.12.2024, 12:40
RăspundețiȘtergereLa : "Adică toți militarii trecuți în pensie până în anul 2010 pe lângă pensia propriu-zisă au primit și solde compensatorii?".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Nu!
Solde compensatorii au primit numai cei trecuti in rezerva pe og 7/1998!
Ceilalti primeau NUMAI un ajutor la trecerea in rezerva (*nu PRIME de pensionare cum spune naucul caruia ii raspundeti*) .
Acel ajutor la trecerea in rezerva nu se acorda PE LINGA PENSIE ci o singura data la trecerea in rezerva!
@APV_rz 15.12.2024, 12:05
RăspundețiȘtergereLa : "Vă salut,
....Problema de fond va rămâne atâta timp cât vor fi pensionari militari care vor pierde ceva ca urmare a modificărilor legislative și faptului că pensiile militare de stat, conform CCR au garantat doar numele de "pensii"....".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Calm!
Situatia nu se poate rezolva decit printr-o noua lege a pensiilor militare de stat!
Actuala lege a ajuns in situatia actuala datorita dobitocilor de sefi de asociatii si "specialisti" care au facut praf, cu propunerile si insistentele lor, ceea ce urma sa fie l.223/2015!
E suficient sa se arate ca, pe baza propunerilor lor, l.223/2015 (forma adoptata si promulgata) asigura pensii de 150,42% din baza de calcul, baza de calcula care cuprindea si multitudinea de sporuri si sporulete acordabile!
Plus alte nastrusnicii de sa te'apuci cu mînurile de cap!
S'atunci niste decidenti, tot nauci, au introdus modificari care mai de care mai "naucitoare"!
Cit despre o noua lege a pensiilor militare de stat... slaba, spre inexistenta, speranta, in situatia actuala, cind mUE impune scaderea pensiilor!
"Realitate" (a scaderii pensiilor) pe care o vor simti pe pielea lor cei care se vor pensiona dupa 2030 ale caror pensii nete vor incepe sa fie soldele nete ale functiilor cu grade mai mici decit ale lor... ajungind ca un colonel pe functie de colonel sa aiba pensia neta cit solda neta a unui capitan - maior pe functie de cpt. - mr.!
Asa ca... usurel cu ceea ce propovaduim si ne dorim, ca s-ar putea sa avem surprize de sa nu le mai putem duce!
https://newsweek.ro/social/document-100000-pensie-militare-cresc-pana-de-anul-nou-care-pensionari-iau-banii
RăspundețiȘtergere@Burebista 15.12.2024, 17:26
RăspundețiȘtergereLa : "Se pare că proiectul de OUG despre care se spune că nu a fost agreeatde asociații??? Este chiar bun . Se va face actualizare pentru toată lumea la zi cfm soldelor de funcție actuale . Solda de grad pentru pensionari va fi egală cu netul soldei activului, se vor stabili toate pensiile recalculate după actualizarea elementelor la netul bazei brute de calcul minus Sg. Daca vor exista diferente intre pensiile recalculate și cele în plată se vor păstra cele în plată până vor fi depășite de cele actualizate, exact că la civili. OMM nu va mai influența netul pensiei la NIMENI. Este chiar mai buna OUG și mai explicită decât legea de la CCR..".
si
@Burebista 15.12.2024, 17:18
La : " https://newsweek.ro/social/document-100000-pensie-militare-cresc-pana-de-anul-nou-care-pensionari-iau-banii ".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Uăi, năucule nătărău!
Pune mina si ceteste-o!... Desi sint mai mult ca sigur ca nu te va duce mintea sa o pricepi!
Am cetit-o și ??? Acasă că nu e așa cum își doresc unii actualizare a pensiilor cfm soldelor brute 2024 dar impozitare decât 10 ,15,20 % .... In funcție de valoare smb net și brut pe economie???
RăspundețiȘtergereAcasă că celor rămași în plată în 2016 cu cuantumul avantajos li se vor actualiza nu pensiile în plată ci cele recalculate atunci pe 223 ??? Pai la pensiile alea recalculate pe 223 vor primi majorarea 2018 , salariul de merit , majorările cfm 153 alea valabile pentru anul 2022 plus majorările din 2023 ,2024 . Vor primi și indemnizația netă pentru grad care adunată cu pensia actualizată dacă este mai mică decât ce au în plată rămân cu ce au , la fel că la civili pe 360 ... Recalcularea se va face anul viitor până în 30 iunie dar diferențele dacă vor fi se vor plăti începând cu ianuarie 2025 . Bineînțeles in ianuarie se vor indexa pensiile cu rata inflației aia de 10,4..
Daca nu e așa ia deșteaptă-ne dumneata cu interpretarea dvs proprie și personală..
@Burebista 15.12.2024, 18:47
RăspundețiȘtergereLa : "Am cetit-o și ??? Acasă că nu e așa cum își doresc unii actualizare a pensiilor cfm soldelor brute 2024 dar impozitare decât 10 ,15,20 % .... In funcție de valoare smb net și brut pe economie???
Acasă că celor rămași în plată în 2016 cu cuantumul avantajos li se vor actualiza nu pensiile în plată ci cele recalculate atunci pe 223 ??? Pai la pensiile alea recalculate pe 223 vor primi majorarea 2018 , salariul de merit , majorările cfm 153 alea valabile pentru anul 2022 plus majorările din 2023 ,2024 . Vor primi și indemnizația netă pentru grad care adunată cu pensia actualizată dacă este mai mică decât ce au în plată rămân cu ce au , la fel că la civili pe 360 ... Recalcularea se va face anul viitor până în 30 iunie dar diferențele dacă vor fi se vor plăti începând cu ianuarie 2025 . Bineînțeles in ianuarie se vor indexa pensiile cu rata inflației aia de 10,4..
Daca nu e așa ia deșteaptă-ne dumneata cu interpretarea dvs proprie și personală..".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
E clar!
Deci:
- "Acasă că nu e așa cum își doresc unii actualizare a pensiilor cfm soldelor brute 2024 dar impozitare decât 10 ,15,20 % ....".
- "Acasă că celor rămași în plată în 2016 cu..."
Fereasca Dumnezeu! Dac'asa citeai si'ntelegeai legile pe care erai pus , ca politist, sa le aplici unora... vai de capu'la voi!
Se vorbește prin târg ca USR a umblat cu pară la UE la adresa guvernului Ciolacu cum ca indexeaza pensiile militare si drept urmare a fost oprită livrarea de fonduri.
RăspundețiȘtergereDaca se scoate SG din baza de calcul a pensiei nu intra automat OMM si pensia suplimentara ? ( nu sariti pe mine ca mai trebuie discutata una alta pana la ordonanta trenulet)
RăspundețiȘtergere