Faceți căutări pe acest blog

Anunt moderare comentarii

Pentru corespondenta personala dolhasca9@gmail.com De semnalat trimiterea printr-un comentariu pe blog

20 noiembrie 2024

Cînd năucii sînt mai năuci decît prevede legea...

Niste cineva s-au gindit ca pensia lor (pe l.223/2015) este cam mica din cauza ca majorarea pentru lucrari de exceptie (vestitul “Oscar’) i-a fost inscris in fisa de calcul limitat la marimea din anii anteriori, fara a fi fost calculat cu SF din cele 6 luni, si cer dreptate de  la justitie!

Tribunalul cere indrumari da la ICCJ!

In netarmurita ei intelepciune ICCJ hotaraste ca acea majorare “nu este inclusă în categoria elementelor sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din solda lunară/ salariul brut lunar, astfel încât cuantumul acesteia nu este supus plafonării la nivelul acordat pentru...”.

https://www.iccj.ro/2024/11/19/minuta-deciziei-nr-75-din-18-noiembrie-2024/

Ce ar urma:

- unitatile chemate in justitie sa aplice hotarirea ICCJ pentru cei direct implicati in acele procese
- pentru evitarea de procese urmatoare aceleasi unitati vor trebui sa aplice hotarirea ICCJ si pentru cei in activitate, precum si la toti pensionarii carora nu le aplicase acea hotarire
- toate unitatile cu impricinati pensionati sau pensionabili pe l.223/2015 ar trebui sa aplice, ca mai sus, hotarirea ICCJ pentru a evita chemari in justitie

Ș’acuma vine frumușața:

- din hotarirea ICCJ rezultind ca acea majorare nu face parte din “solda lunara bruta”, inseamna ca nu face parte nici din baza de calcul a pensiei.  Aiasta pen’ca art.28/l.223/2015 zice : “Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este media soldelor/salariilor lunare brute realizate...”.
Asta insemnind ca finantistii de la unitatile cu pensionari si pensionabili pe l.223/2015 ar trebui sa :

- nu mai cuprinda in fisele de pensie (la situatia soldelor lunare brute...) acea majorare “Oscar”
- trimita la CPS-uri situatii corective cu soldele lunare brute (cu eliminarea majorarii “Oscar”) pentru revizuirea pensiilor militare aflate in plata

Asta se’ntimpla cind lumea nu ceteste legile si merge “pe mina” invatatorilor si specialistilor claudioti!


139 de comentarii:

  1. Cum naiba faci ca întotdeauna ai dreptate,deși uneori nu as vrea ( nu cazul acum )...Felicitari si sper sa ne tii la curent si cu decizia ICCJ din 09.12 (poate nu o mai amână,iar) care sper sa fie benefică pentru cei impozitării progresiv.

    RăspundețiȘtergere
  2. Și din ce face parte?

    RăspundețiȘtergere
  3. @Mario 20.11.2024, 12:43
    La : "Cum naiba faci ca întotdeauna ai dreptate,deși uneori nu as vrea ( nu cazul acum )...Felicitari si sper sa ne tii la curent si cu decizia ICCJ din 09.12 (poate nu o mai amână,iar) care sper sa fie benefică pentru cei impozitării progresiv.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    La chestia cu impozitul progresiv...
    Foarte probabil ca se va amina din nou...
    Pentru"rezolvarea" chestiei, ICCJ ar trebui sa spuna sa se reintroduca in art.101/l.227/2015 (Cod fiscal) prevederea ca "Impozitul se calculează prin aplicarea cotei de impunere de 10% asupra venitului impozabil lunar din pensii" (cel definit la art.100/l.227/2015)...
    Dar ICCJ nu are indrituiri legislative... si nu poate impune modificarea legilor!
    Asa ca... nu putem decit sa asteptam o ordonanta care sa introduca in l.227/2015 (Cod fiscal) o acea prevedere... asa cum s-a mai intimplat si atuci cind basinesco-bocciii au retinut CASS din toata pensia, nu numai din ce depasea 740 lei...

    RăspundețiȘtergere

  4. @Anonim 20.11.2024, 13:06
    La : "Și din ce face parte?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Păi... asa cum am mai spus: "Chestia-i ca solutia ICCJ e cam de risu' curcilor: o suma de bani calculata in functie de salarizare, platita ca un plus la salarizare, nu este element de salarizare... este, la mintea lor, bucata de creta cu care se "unge" capu'la tacu' de la biliard!".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu cred că ar trebui să vă mai informați. ICCJ face referire la prevederile ordonanțelor anuale privind masurile fiscal bugetare. Sau să așteptăm publicarea deciziei.

      Ștergere
  5. Legea 153/2017 s a publicat in Monitorul Oficial nr 492 din 28 iunie 2017
    Deci intra in vigoare la 3 zile de la publicare in Moficial
    Se aplica si anterior acestei date aceasta lege ( dispune numai pt viitor cf Constituției) si implicit decizia ICCJ, deoarece ați spus ca ca la toti ce pensionați pe L 223/2015 ar trebui ca finanțiștii să refacă fisele și să scoată ac element din BC si si sa le transmită la CPS

    RăspundețiȘtergere
  6. Pe acest aspect ar trebui sa se faca si actualizarea tuturor pensiilor,adica prin eliminarea din baza de calcul a tuturor elementelor care nu fac parte din solda de baza,ma refer la "Oscar",la sporul de 30% de care beneficiaza cei care ies anul asta,de sporul de 75% pentru lucrul in Weekend si sarbatori legale.Atunci ar fi toata lumea pe aceleasi pricipii de calcul.

    RăspundețiȘtergere
  7. @Vali 20.11.2024, 14:09
    La : "Pe acest aspect ar trebui sa se faca si actualizarea tuturor pensiilor,adica prin eliminarea din baza de calcul a tuturor elementelor care nu fac parte din solda de baza,ma refer la "Oscar",la sporul de 30% de care beneficiaza cei care ies anul asta,de sporul de 75% pentru lucrul in Weekend si sarbatori legale.Atunci ar fi toata lumea pe aceleasi pricipii de calcul.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Eheeeiii!
    Despre asta vorbesc de foarte multa vreme: lege noua, baza de calcul NUMAI elementele de salarizare care definesc locul atins de impricinat in ierarhia militara - (SF+SG+Gradatii+IC.da) - si actualizarea permanenta cu evolutia soldelor celor in activitate!
    Asta ar fi eliminat limitarea net la net, precum si impozitarea progresiva!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In concluzie,atat timp cat nu se vor elina toate acele aspecte,nu se v-a elimina nici OSCAR-UL....si stim toti de ce nu....

      Ștergere
  8. @Anonim 20.11.2024, 14:07
    La : "Legea 153/2017 s a publicat in Monitorul Oficial nr 492 din 28 iunie 2017
    Deci intra in vigoare la 3 zile de la publicare in Moficial
    Se aplica si anterior acestei date aceasta lege ( dispune numai pt viitor cf Constituției) si implicit decizia ICCJ, deoarece ați spus ca ca la toti ce pensionați pe L 223/2015 ar trebui ca finanțiștii să refacă fisele și să scoată ac element din BC si si sa le transmită la CPS".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Nu'ș' de ce am impresia ca detectez o oarece suparare ca_cam vorbesc prostii!

    Cetatene... chestia cu "lucrari de exceptie" nu este inventia l.153/2017...
    Este o dilimaneala existenta si in l.138/1999, in l.330/2009 (numai pentru 1 luna), precum si in l.284/2010...
    Adica sint multi cei care, cu pensii pe l.164/2001, preluati (prin recalculare) de catre l.223/2015, sau cu pensii stabilite pe l.223/2015 au (pe l.223/2015) acea dilimaneala in pensii... Iar faptul ca ICCJ a stabilit ca chestia nu face parte din solda bruta (indirect nu face parte nici din baza de calcul a pensiei) insemneaza ca nu face parte din nicio pensie si gata!

    RăspundețiȘtergere
  9. Art.28 din Legea 223/2015 a fost modificat prin Legea 282/2023, unde scrie clar ce se exclude din salariul lunar brut . Chiar daca altii se oftica, majorarea cf.art.15 din L153/2017 nu se exclude, face deci parte din baza de calcul.

    RăspundețiȘtergere

  10. @Anonim 20.11.2024, 14:29
    La : "Eu cred că ar trebui să vă mai informați. ICCJ face referire la prevederile ordonanțelor anuale privind masurile fiscal bugetare. Sau să așteptăm publicarea deciziei.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Iar eu cred ca "posesorii" de "Oscar" au (ati) intrat in fibrilatii!

    Nu se refera la acele ordonante!
    Se refera la "limitarile" introduse de acele ordonante la dilimaneala cu "Oscarul"...
    ICCJ zicind ca "Oscarul" nu-i element al soldei brute, deci nu este afectat de limitarile din ordonante!
    A se citi la adresa prezentata acea hotarire a ICCJ!
    https://www.iccj.ro/2024/11/19/minuta-deciziei-nr-75-din-18-noiembrie-2024/

    RăspundețiȘtergere
  11. Decizia ICCJ se referă la Legea 153/2017
    Cf principiului de drept ,, Unde legea nu distinge nici interpretul nu trebuie să distingă,,, deci nu se pot face extrapolări la Legi anterioare , cum sunt l.138/1999, l.330/2009 , l.284/2010...

    RăspundețiȘtergere
  12. Bre, baietii care v-ati speriat ca vi se va lua jucarica cu "Oscarul"...

    Eu n-am spus ca vi se va lua... am spus c'asa ar trebui sa se'ntimple!
    Da', n'aveti grija!
    Pentru a se'ntimpla asa ceva ar trebui ca finantistii de pe toate treptele sa aiba suficienta minte ca sa'nteleaga implicatiile... ceea ce nu-i cazul!
    S-apoi, la trepte inalte, sint finantisti foarte abonati la "Oscaruri", iar aplicarea implicatiilor i'ar afecta si pe ei!
    Asa ca ședeți blînzi: vor fi marite "Oscarurile" la pensionarii care au actionbat in justitie, iar la ceilalti ramine cum e in prezent!

    RăspundețiȘtergere
  13. dicizi 75/2024 stabileste> Majorarea de până la 50%, calculată la solda de funcţie/salariul de funcţie/ salariul de bază al personalului militar, poliţiştilor, poliţiştilor de penitenciare şi personalului civil care execută lucrări de excepţie sau misiuni speciale, prevăzută de art. 15 alin. (1) anexa nr. VI din Legea-cadru nr. 153/2017, nu este inclusă în categoria elementelor sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din solda lunară/ salariul brut lunar, astfel încât cuantumul acesteia nu este supus plafonării la nivelul acordat pentru luna decembrie 2018, începând cu 1 ianuarie 2019, în temeiul art. 34 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018, art. I alin. (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 226/2020, art. I alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 130/2021, art. I alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 168/2022.
    In mod similar Curtea s-a pronuntat in 1. Decizia Înaltei Curți de Casație și Justiție – Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept nr. 82/2018: ”Admite sesizarea formulată de Curtea de Apel Iaşi – Secţia contencios administrativ şi fiscal în Dosarul nr. 7.568/99/2017, în vederea pronunţării unei hotărâri prealabile şi, în interpretarea dispoziţiilor Notei 2 lit. c) pct. II lit. A, cap. I din anexa nr. VIII a Legii-cadru nr. 153/2017 în corelare cu prevederile art. 38 alin. (1), alin. (2) lit. a), alin. (3) lit. a), alin. (4) şi (6) si 2. Decizia Înaltei Curți de Casație și Justiție Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept nr. 7/2021, în vederea pronunţării unei hotărâri prealabile cu privire la următoarea chestiune de drept: drepturile salariale reglementate de dispoziţiile art. 5 (gradaţie de merit) şi art. 8 . In acest sens, Curtea se pronunta ca: majorarea de până la 50%, calculată la solda de funcţie/salariu de funcţie/salariul de bază al personalului militar, poliţiştilor de penitenciare şi personalului civil care execută lucrări de excepţie sau misiuni speciale nu are natura juridică a sporurilor, ci determină salariul de funcţie, devenind noul salariu de funcţie, deci cuantumul acesteia nu este supus plafonării la nivelul acordat pentru luna decembrie 2018 în măsura în care personalul ocupă aceeaşi funcţie şi îşi desfăşoară activitatea în aceleaşi condiţii.

    RăspundețiȘtergere
  14. @Anonim 20.11.2024, 17:11
    La : "dicizi 75/2024 stabileste> Majorarea de până la 50%, calculată la solda de funcţie/salariul de funcţie/ salariul de bază al personalului militar, poliţiştilor, poliţiştilor de penitenciare şi personalului civil care execută lucrări de excepţie sau misiuni speciale, prevăzută de art. 15 alin. (1) anexa nr. VI din Legea-cadru nr. 153/2017, nu este inclusă în ca..........".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Băiatu' , mai intii ca trebuia sa dai si sursa (o adresa) de unde ai luat textul!

    Pe urma vezi ca-n textul tau este vorba despre anexa VIII/l.153/2015 si despre ceva cu "gradatie de merit" care nu-s nici pe departe despre anexa VI/l.153/2015!

    In final, pentru cei de la anexa VI/l.153/2017 (aia cu militari si politisti), decizia ICCJ nr.75/2024 este clara: "Oscarul" nu face parte din solda lunara bruta! Punct!

    Ia si mai citeste inc'odata, si'nc'odata, si'nc'odata la https://www.iccj.ro/2024/11/19/minuta-deciziei-nr-75-din-18-noiembrie-2024/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai bine asteptam motivarea si sigur ne lumineaza calea. Altfel se trezeste vreun finantist si pune sistemul de pensii militare in cap.

      Ștergere
  15. Gata, băbăieți!

    Cu coțăieli avocățelărești mergeți la claudioții specialiști în bătut cîmpii!

    V-am mai spus: voua nu vi se va lua jucarica cu "Oscar"!

    S-ar putea intimpla asa numai daca finantistii n-ar fi direct interesati in a nu baga de seama ce inseamna ca "Oscarul" nu face parte din solda lunara bruta!

    RăspundețiȘtergere
  16. Uailei, au intrat in trepidatii baietii oscarizati!
    Li-i frica_ca nu-si scot investitia!

    Si le-am spus ca nu-s in pericol!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara Mos Alecu. Esti suparat rau pe cei care au Oscar.! vezi ca pe alte retele de socializa circula raportul judecatorilor raportori ai ICCJ. pentru linistea tuturor citez un punct din raport. "Cat priveste modalitatea de calcul a majorarii, legea prevede aplicarea unei cote procentuale de pana la 50% la solda de funcţie/salariul de funcţie/ salariul de bază, ceea ce are ca efect direct cresterea soldei de functie corespunzatoare functiei indeplinite, asa cum este definita la art. 7 lit. b din legea cadru, rezultand o noua solda de functie pentru perioada determinata in care personalul militar beneficiaza de acest drept." Cred ca trebuie sa asteptam decizia publicata in MOf si apoi sa scriem daca face sau nu face parte din solda. Apropo daca nu face parte din solda lunara din ce face parte?

      Ștergere
  17. Pai dacă ar pierde oscarul pupatul în fundulet pe comandant ar fi fost în zadar ,la mulți le pute gura. Si apropo acum cum se da oscarul 12 luni ,18 luni ...cine știe posibil și asta.

    RăspundețiȘtergere

  18. @Anonim 20.11.2024, 23:23
    La : "Mai bine asteptam motivarea si sigur ne lumineaza calea. Altfel se trezeste vreun finantist si pune sistemul de pensii militare in cap.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Legile nu se pun in aplicare dipa textele din expunerile de motive. Se pun in aplicare dupa textul legii!
    Tot asa, hotarirea ICCJ nu se pune in aplicare dupa maotivare.
    Se pune in aplicare textul hotaririi: "Oscarul" nu face parte din solda lunara bruta!

    RăspundețiȘtergere
  19. @mircica 20.11.2024, 20:42
    La : "Buna seara Mos Alecu. Esti suparat rau pe cei care au Oscar.! vezi ca pe alte retele de socializa circula raportul judecatorilor raportori ai ICCJ. pentru linistea tuturor citez un punct din raport. "Cat priveste modalitatea de calcul a majorarii, legea prevede aplicarea unei cote procentuale de pana la 50% la solda de funcţie/salariul de funcţie/ salariul de bază, ceea ce are ca efect direct cresterea soldei de functie corespunzatoare functiei indeplinite, asa cum este definita la art. 7 lit. b din legea cadru, rezultand o noua solda de functie pentru perioada determinata in care personalul militar beneficiaza de acest drept." Cred ca trebuie sa asteptam decizia publicata in MOf si apoi sa scriem daca face sau nu face parte din solda. Apropo daca nu face parte din solda lunara din ce face parte?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Ca la toti naucii de pe net, nici acum nu se citeste ce spun eu, si ce spune hotarirea!

    Eu am spus clar ca "Oscarul" face parte din solda lunara bruta... numai ICCJ zice ca nu!

    RăspundețiȘtergere
  20. Fereasca Dumnezeu sa s'atinga cineva de sfintul "Oscar"!
    Numai pronuntarea numelui bîzdîganiei porneste furtuna protestelor!
    Nimeni nu citeste despre ce-i vorba, toti cauta motive care mai de cara ca nu cumva cineva sa'ndrazneasca sa se atinga de el!
    Mai ceva ca_cum ai lua țîța de la gura sugarului!

    Si mai sint naivi care cred ca s-ar putea aplica vreodata chestia cu "la functii, grade si vechimi egale, pensii egale!"

    RăspundețiȘtergere
  21. analizand art.28 alineat 1,2 si 3 din legea 223/2015 si art.7 litera f din legea salarizarii 153/2017, majorarea pentru excelenta nu se regaseste in veniturile eliminate din baza de calcul al pensiei conform art.28 alin.1 din lg 223/2015 , dar aceasta majorare o putem asimila la alte drepturi salariale in bani, prevazuta la art.7 lit f din lg.153/2017, asa ca majorarea pentru excelenta ramane in baza de calcul.

    RăspundețiȘtergere
  22. @Anonim 21.11.2024, 09:46
    La : "analizand art.28 alineat 1,2 si 3 din legea 223/2015 si art.7 litera f din legea salarizarii 153/2017, majorarea pentru excelenta nu se regaseste in veniturile eliminate din baza de calcul al pensiei conform art.28 alin.1 din lg 223/2015 , dar aceasta majorare o putem asimila la alte drepturi salariale in bani, prevazuta la art.7 lit f din lg.153/2017, asa ca majorarea pentru excelenta ramane in baza de calcul.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Legat de "dar aceasta majorare o putem asimila la alte drepturi salariale in bani, prevazuta la art.7 lit f din lg.153/2017".

    Asa spune si art.15/anexa VI/l.153/2015 cind spune ca "Oscarul" se calculeaza raportat la un alt element salarial si se plateste ca "majorare" in cadrul soldei lunare brute...
    Numai ca ICCJ a zis ca nu!
    "Oscarul" NU face parte din solda lunara bruta!
    De aici discutia... ca din decizia ICCR ar putea urma scoaterea "Oscarului" din baza de calcul, nu ca se va scoate precis!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ar trebui scos evident din baza de calcul, prea au calcat multi pe cadavre pentru acel OSCAR, aproape toate nu sunt luate pe munca cinstita, ci prin obedienta, slugărnicie, luat de mâini la curveturile de pe la eșaloane, multi se regăsesc în acest comentariu, nu ? Ofticati-va curvelor proaste !!

      Ștergere
    2. Una la mână: Oscar-ul ar trebui eliminat complet, nu doar din pensie.
      A doua la mână: E posibil ca unele Oscar-uri să fi fost acordate pe merit, nu cred că e corect să generalizezi.
      A treia la mână: nu este decent sa le spui in public mamei și soției tale să se oftice. Referitor la afirmația că ar fi curve proaste, tu știi cel mai bine, nu mă pronunț.

      Ștergere
  23. Nu ati citit toata fraza din decizia ICCJ. Va opriti la virgula ca asa ati dori sa fie. Numai ca instanta va contrazice. Instanta spune ca majorarea de până la 50%, calculată la solda de funcţie/salariul de funcţie/ salariul de bază... , (virgula) nu este inclusă în categoria elementelor sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din solda lunară/ salariul brut lunar, astfel încât cuantumul acesteia nu este supus plafonării la nivelul acordat pentru luna decembrie 2018, începând cu 1 ianuarie 2019, în temeiul art. 34 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018,...... ((2) Începând cu luna ianuarie 2020, cuantumul sporurilor, indemnizațiilor, compensațiilor, primelor și al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul brut lunar, solda lunară de care beneficiază personalul plătit din fonduri publice se menține cel mult la nivelul cuantumului acordat pentru luna decembrie 2019, în măsura în care personalul ocupă aceeași funcție și își desfășoară activitatea în aceleași condiții). Adica nu trebuia plafonata la 2018.....

    RăspundețiȘtergere
  24. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.avocatnet.ro/articol_67998/Oficial-Sumele-primite-necuvenit-de-pensionari-la-recalcularea-pensiei-de-anul-acesta-in-urma-unor-erori-de-calcul-nu-se-vor-recupera.html&ved=2ahUKEwiX-YzRru2JAxVKgP0HHcPVL5sQFnoECCcQAQ&usg=AOvVaw2Wm-uiGPOSDfcYDvsEwuHg

    RăspundețiȘtergere
  25. Se aplică la Sistemul Public de Pensii , deci fara relevant în sistemul pensiilor militare.Ramane sa fie recuperate sumele încasate necuvenit la actualizarea din 2017, de parcă noi am fi calculat aceste sume.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Zilele trecute un Col.(rez.) jandarm, a platit deja 8.000 lei la ANAF !!
      PS. Eu am trimis propunerea la cativa deputati, sa prinda in acest proiect si Legea 223, dar in zadar !!

      Ștergere
    2. Domnule Leon
      Și eu am decizie de restituire de la CPS de 4872 lei dar inca nu am primit hârtia/SOMATIA/DECIZIA de impunere de la ANAF .
      De ce Legea 223/2015 a fost redactată astfel incat sa nu permit CPS sa rețină această instituție sumele și trebuie executată de ANAF.
      La sistemul public de pensii Casele de Pensii Teritoriale rețin din pensii sumele deoarece au prevăzut expres prin legea pensiilor 263 și ulterior 360 derogare de la Codul Fiscal că pot executa ele aceste sume

      Ștergere
    3. Nu se rețin din pensie(la civili)
      Am platit eu la ANAF(mi-au dat mai mult în 2019 ,cu amnistia am platit 50%)

      Ștergere
  26. @Anonim 21.11.2024, 13:24
    La : "Nu ati citit toata fraza din decizia ICCJ. Va opriti la virgula ca asa ati dori sa fie. Numai ca instanta va contrazice. Instanta spune ca majorarea de până la 50%, calculată la solda de funcţie/salariul de funcţie/ salariul de bază... , (virgula) nu este inclusă în categoria elementelor sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din solda lunară/ salariul brut lunar, astfel încât cuantumul acesteia nu este supus plafonării la nivelul acordat pentru luna decembrie 2018, începând cu 1 ianuarie 2019, în temeiul art. 34 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2018,...... ((2) Începând cu luna ianuarie 2020, cuantumul sporurilor, indemnizațiilor, compensațiilor, primelor și al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul brut lunar, solda lunară de care beneficiază personalul plătit din fonduri publice se menține cel mult la nivelul cuantumului acordat pentru luna decembrie 2019, în măsura în care personalul ocupă aceeași funcție și își desfășoară activitatea în aceleași condiții). Adica nu trebuia plafonata la 2018.....".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Grele's astea cu coțăiala avocățelărească special formulate incit "receptorii" obisnuiti sa piarda firul, si sa se rataceasca'n cele citite!

    Sa vedem;
    - ICCJ spune ca "Oscarul" NU este inclusa in categoria elementelor care fac parte din solda lunara bruta, elemente care AR FI SUPUSE plafonarii din oug 114/2018
    - iar oug 114/2018 spune ca sporurile... si celelalte elemente care FAC PARTE din solda lunara bruta SE PLAFONEAZA
    ---- adica se plafoneaza numai elementele care fac parte din solda lunara bruta, iar cele care nu fac parte din acea solda nu se plafoneaza ...
    Rezultind ca "Oscarul", nefacind parte din solda lunara bruta, nu se plafoneaza!

    RăspundețiȘtergere
  27. In caz de mobilizare primim oare SG si SF actualizata?
    Intreb si eu....
    https://www.agerpres.ro/politica-externa/2024/11/21/comandamentul-operational-al-poloniei-in-stare-de-alerta-maxima-dupa-ultimele-atacuri-ale-rusiei-in-ucraina--1390591

    RăspundețiȘtergere
  28. Pana la 01.01.2024, baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat era media tuturor veniturilor brute realizate în 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate, actualizate la data deschiderii drepturilor de pensie, la alegerea persoanelor . Deci venit brut, nu salariul brut.
    Codul fiscal -Sunt considerate venituri din salarii toate veniturile in bani si/sau in natura obtinute de o persoana fizica rezidenta ori nerezidenta ce desfasoara o activitate in baza unui contract individual de munca, a unui raport de serviciu. Deci, Oscarul, chiar daca nu face parte din salariul brut, face parte din venitul brut, folosit la stabilirea bazei de calcul. Indiferent de motivare, Oscarul nu poate fi anulat -cctdd.

    RăspundețiȘtergere
  29. Terminati dracului cu chestia ca "Oscarul" produce o majorare a SF... de aia nu este intre sporuri si alte elemente supuse limitarilor la anul precedent!

    Majorari ale SF "produc" numai: gradatiile, prevenirea coruptiei, prerogativele constitutionale, structurile centrale, specialist de clasa, CFI.

    Pentru "Oscar" ... "se acordă o majorare (***a soldei lunare brute***) de până la 50% calculată la solda de funcție/salariul de funcție/salariul de bază.".
    Cititi, dracului, legea, inainte de a bate cimpii!

    RăspundețiȘtergere
  30. @Anonim 21.11.2024, 20:15
    La : "Pana la 01.01.2024, baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat era media tuturor veniturilor brute realizate în 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate, actualizate la data deschiderii drepturilor de pensie, la alegerea persoanelor . Deci venit brut, nu salariul brut.
    Codul fiscal -Sunt considerate venituri din salarii toate veniturile in bani si/sau in natura obtinute de o persoana fizica rezidenta ori nerezidenta ce desfasoara o activitate in baza unui contract individual de munca, a unui raport de serviciu. Deci, Oscarul, chiar daca nu face parte din salariul brut, face parte din venitul brut, folosit la stabilirea bazei de calcul. Indiferent de motivare, Oscarul nu poate fi anulat -cctdd.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Sa chiorasti tu ca art.28/l.223/2015 nu spunea ca: "Articolul 28
    (1) Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este MEDIA SOLDELOR/SALARIILOR LUNARE BRUTE realizate la ......".
    https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/269787

    Acest "continut" al bazei de calcul fiind "valabil" de la 01.01.16!

    Adica, cctdd, ai dat cu mucii in fasole!

    RăspundețiȘtergere
  31. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. https://snpp.ro/majorarea-pentru-misiuni-speciale-necesita-recalculare-retroactiva/

      Ștergere
  32. @Leon 22.11.2024, 07:25
    La : " https://snpp.ro/majorarea-pentru-misiuni-speciale-necesita-recalculare-retroactiva/ ".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Asa-i!
    Sint unii pe care-i mănîncă'n cur ca pe maimuțe!

    Hal de judecatori total habarnisti!
    In loc sa dispuna scoaterea "Oscarului" din pensii, pen'c'au hotarit ei c'acel "Oscar" nu face parte din solda bruta baza de calcul, ei hotarasc sa se mareasca pensiile cu acel "Oscar" (nu-i cazul de anuntul sindicatelor... care se refera la cei in activitate... e cazul care a generat acea decizie a ICCJ)!.

    RăspundețiȘtergere
  33. Mos Alecu astia zic alceva. https://politicaapocalipsei.net/2024/11/20/jiene-da-te-prins/
    https://snpp.ro/majorarea-pentru-misiuni-speciale-necesita-recalculare-retroactiva/
    https://sprd.ro/?p=4822
    https://sprd.ro/?p=4911

    RăspundețiȘtergere
  34. @Anonim 22.11.2024, 11:52
    La : "Mos Alecu astia zic alceva. https://politicaapocalipsei.net/2024/11/20/jiene-da-te-prins/
    https://snpp.ro/majorarea-pentru-misiuni-speciale-necesita-recalculare-retroactiva/
    https://sprd.ro/?p=4822
    https://sprd.ro/?p=4911".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Baietii se refera la platitorii lor de cotizatii: cei in activitate!
    Baietii n-au inteles decit ca niste judecatori au zis ca sa li se mai dea.
    N-au inteles ca acei judecatori au zis si parascovenia ca "Oscarul" nu face parte din solda (salariul, la ei) lunara bruta, si ca, de aia, nu trebuia sa fie plafonat!
    Iar aceasta parascovenie ar putea avea efect dezastruos asupra pensiilor - asupra celor existente in plata, dar si asupra celor care se vor stabili in viitor - eliminarea "oscarului" din baza de calcul a pensiilor!

    Cum am mai spus: culmea aiurelii judecatorilor este ca au dat acea hotarire ca urmare a actiunii unui pensionar care voia pensie mai mare!
    Iar hotarirea judecatorilor ca "oscarul" nu face parte din solda (salariul) bruta, conducea (la niste judecatori cu mintea la purtator) nu la marirea pensiei, ci la micsorarea ei prin eliminarea "oscarului" din baza de calcul!

    Grele's astea cu coțăiala avocățelărească special formulate incit "receptorii" obisnuiti sa piarda firul, si sa se rataceasca'n cele citite!

    RăspundețiȘtergere
  35. Haideți sa mai lămurim încă o dată ce înseamnă oscarul . Și dacă cei din antichitate ar avea probleme în acest sens , desigur dacă s-ar elimina efectiv acest component al bazei de calcul .

    RăspundețiȘtergere
  36. @Anonim 22.11.2024, 18:23
    La : "Haideți sa mai lămurim încă o dată ce înseamnă oscarul . Și dacă cei din antichitate ar avea probleme în acest sens , desigur dacă s-ar elimina efectiv acest component al bazei de calcul .".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    L.153/2017
    Anexa VI
    Articolul 15
    (1) Pentru personalul militar, polițiștii, funcționarii publici cu statut special din sistemul administrației penitenciare și personalul civil care execută lucrări de excepție sau misiuni speciale, apreciate ca atare de către conducătorii acestora, se acordă o majorare de până la 50% calculată la solda de funcție/salariul de funcție/salariul de bază.
    (2) Dreptul prevăzut la alin. (1) poate fi acordat pentru cel mult 5% din numărul total de posturi prevăzute în statele de organizare, în limita a 30% din suma salariilor de bază, a soldelor de funcție/salariilor de funcție, soldelor de grad/salariilor gradului profesional deținut, gradațiilor, soldelor de comandă/salariilor de comandă și a indemnizațiilor de încadrare, cumulat pe total buget, pentru fiecare ordonator principal de credite.
    (3) Condițiile de acordare a dreptului prevăzut la alin. (1) se stabilesc prin norme metodologice aprobate prin ordin al ordonatorului principal de credite.

    RăspundețiȘtergere
  37. @Burebista 22.11.2024, 19:12
    La : "Moș Alecu, îți mai dau un exemplu de o posibilă acțiune în justiție a tuturor celor afectați... In 2019 am ieșit la pensie începând cu 1 mai... Pentru perioada 1 ianuarie 30 aprilie, nu am efectuat concediul de odihnă, motiv pentru care a trebuit să mi se plătească, in bani contravaloarea zilelor de concediu neefectuate.... Ce sa vezi deși eram in 2019 cu altă valoare a Soldei de funcție , sau a solde de funcție de bază.... Contravaloarea zilelor de concediu neefectuate sau calculat raportat la a Salariul de funcție 2009, plus acele majorări ciolos și cei 25%.. pentru 4 luni complete in care nu am luat Co am primit vreo 750 lei brut. Raportat la SF 3009 .. Dar din care mi sau reținut contribuții și impozit la nivelul 2019...și. Luat pentru 4 luniil vreo 400 lei..".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Eram sa zic ceva despre "minte de..."... da, inca ma abtin!

    De terminat cu idiotenia cu solde "2009"!

    Despre felul in care s-a calculat suma pentru zilele de concediu neefectuate sint doua variante:
    - ori ca habar nu ai ce si cum s-a calculat
    - ori ca finantistul care a calculat, stiind cu cu ce habarnist are de-a face, a calculat de'a'n'pulea

    RăspundețiȘtergere
  38. Burebistule, sa mor io dac'am inteles ce vrei cu alea din l.282/2023!

    Despre chestia cu concediul de odihna neefectuat: ia zi cit ti s-a stabilit pensie? Si brut si net!

    RăspundețiȘtergere
  39. https://sprd.ro/?p=4911
    O opinie mosule, va rugam....

    RăspundețiȘtergere
  40. @Anonim 23.11.2024, 10:21
    La : " https://sprd.ro/?p=4911
    O opinie mosule, va rugam....".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Baietii se refera la platitorii lor de cotizatii: cei in activitate!
    Baietii n-au inteles decit ca niste judecatori au zis ca sa li se mai dea.
    N-au inteles ca acei judecatori au zis si parascovenia ca "Oscarul" nu face parte din solda (salariul, la ei) lunara bruta, si ca, de aia, nu trebuia sa fie plafonat!
    Iar aceasta parascovenie ar putea avea efect dezastruos asupra pensiilor - asupra celor existente in plata, dar si asupra celor care se vor stabili in viitor - eliminarea "oscarului" din baza de calcul a pensiilor!

    Cum am mai spus: culmea aiurelii judecatorilor este ca au dat acea hotarire ca urmare a actiunii unui pensionar care voia pensie mai mare!
    Iar hotarirea judecatorilor ca "oscarul" nu face parte din solda (salariul) bruta, conducea (la niste judecatori cu mintea la purtator) nu la marirea pensiei, ci la micsorarea ei prin eliminarea "oscarului" din baza de calcul!

    Grele's astea cu coțăiala avocățelărească special formulate incit "receptorii" obisnuiti sa piarda firul, si sa se rataceasca'n cele citite!
    %%%%%%%%%%%
    Asa-i!
    Sint unii (**sefi de sindicate politienesti**) pe care-i mănîncă'n cur ca pe maimuțe!

    Hal de judecatori total habarnisti!
    In loc sa dispuna scoaterea "Oscarului" din pensii, pen'c'au hotarit ei c'acel "Oscar" nu face parte din solda bruta baza de calcul, ei hotarasc sa se mareasca pensiile cu acel "Oscar" (nu-i cazul de anuntul sindicatelor... care se refera la cei in activitate... e cazul care a generat acea decizie a ICCJ)!.
    &&&&&&&&&&&&&

    RăspundețiȘtergere
  41. Burebistule, iar te-ai suparat ca vacarul pe sat??? (**retine ca n'am spus "ca vaca" deoarece tu sustii c'ai fi de genul masculin**).
    Te-ai dus sa te "reproduci" pe bloaga claudioata, c'acolo sint permise (ba chiar incurajate) toate dobitociile!
    De cite ori sa vi se spuna ca PENSIILE militare DE STAT nu's pensii ocupationale. Ele sint PENSII DE STAT!
    Pensii ocupationale, definite de l.1/2020, inca nici nu exista prin Romania!
    Ceteste, naucule, legile (mai ales ca ti le pun pe tava). Nu te mai lua dupa nataraii de sindicalisti de-ai vostri, si alti guristi de pe net!

    RăspundețiȘtergere
  42. Eu nu am scris nimic despre pensii ocupaționale...

    RăspundețiȘtergere
  43. Ăla de a scris e burebista cu b mic...un troll..🤣

    RăspundețiȘtergere
  44. Mno bine atunci, sa speram ca pensiile astea ocupationale / de stat ale noastre vor fi indexate.

    RăspundețiȘtergere
  45. Uăăăiiii, cre'ca nici claudiotii nu puteau spune ce a spus cel mai lăbăral dintre lăbărali: "Eu personal am votat pentru Prosperitate, Securitate si Democratie!".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. SUPER !
      este cel mai simpatic narativ , de actualitate.
      deci , (și) - "Eu personal am votat pentru Prosperitate, Securitate si Democratie !".

      Ștergere
  46. Cand le zice MA unora ca sunt nauci îi mângâie pe cap.
    Am văzut multi idioți in viata mea dar ca unii care vehiculează pe Huhurez mai rar.
    Saruta mana care îi lovește.
    Ce general si colonel cu scaun la cap se încurcă cu asemenea încuiati?

    RăspundețiȘtergere
  47. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cine m-a facut nesimțit a plătit.Mai am un dor.Sa plateasca si cine m-a băgat în PNNR.

      Ștergere
  48. Mno, acuma ma gandesc sa mai deschid un cont in banca. Ma gandesc..... la ce banca ? Acu ca suntem razbunati, unde o sa mai pun atatea indexari si actualizari ce or sa vina?

    RăspundețiȘtergere
  49. Intreb si eu, cui se adreseaza toate amenintarile din online adresate de rezervisti referitor la legea curand votata ? Dati OUG ca daca nu...., daca nu ce ?

    RăspundețiȘtergere
  50. Bogdan@,ironicul Bogdan,care se gândește numai la propriul buzunar,la cei cu pensia la niv.annului 2015 și mai jos,nu,de, el o are la nivelul anului 2018,burdușită cu Oskar și altele! Rușine Bogdane!

    RăspundețiȘtergere
  51. Lasa-l Huhurez alias C.M. este tare supărat din cauza alegerilor de ieri.A fost o lovitura de baros drept în moalele capului. Mi-a refuzat tot ce am postat!!! Rușinos!

    RăspundețiȘtergere
  52. Cufureaza isi invită numai fideli care joacă cum li se cântă.Idiotii se lasă manipulați.Primesc directive si li se promite marea cu sarea.

    RăspundețiȘtergere
  53. "S-a încheiat numărătoarea oficială a tuturor buletinelor de vot. Elena Lasconi are, după ce toate procesele verbale au fost urcate în sistem, cu 2.742 mai multe voturi decât Marcel Ciolacu." Daca D-ul Premier actualiza Solda de Grad pentru pensionarii militari, zecile de mii de voturi ale acestora l-ar fi propulsat cu siguranta in finala prezidentiala !!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Boc nu este cel ce împreună cu Basescu a luat 25% din salarii si a vrut să ne ia tot 25% din pensie?Aud acum ca este in conducerea PNL -ului.
      Nu am darul sa uit.

      Ștergere
  54. Am scăpat de dracul si am dat de muma-sa.

    RăspundețiȘtergere
  55. GG.... nu esti primit in cuib ,,idiot avar,, ?
    Leon are dreptate ........

    RăspundețiȘtergere
  56. O sa ne trezim cand un euro va fi 7 lei dar va fi prea tarziu.....deja este prea tarziu cred indiferent de alegeri. Cainele turba de prea mult bine (pace si liniste) .....

    RăspundețiȘtergere
  57. @Bogdan Cu toate ca postez pe acolo de cca 13-14 ani,nu am fost întotdeauna pe lungimea de unda cu adminii blogului.Acuma,văd că sunt blocat definitiv.Am postat în noaptea alegerilor un comentariu care la supărat pe H. Mare paguba în ciuperci!
    Plus ca am scris un comentariu pe care am avut îndrăzneală sa-l laud pe @moșA.

    RăspundețiȘtergere
  58. CSEJ ai vazut bine ...la fel si nesimtitul de Grindeanu care este total impotriva pensiilor militare vrea la conducerea PSD.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Huhurez de supărare si-a pierdut graiul.
      Fratele meu mai tânăr cu o fica care se declară bisexuala,anticapitalista si ecosocialista .....Fiecare dintre noi ne dorim să avem copii cat mai bine poziționat social.Ma intreb,cum poti sa pui ordine intr-o tara cat timp la tine in familie e varza
      Suntem întregi la minte?

      Ștergere
  59. Ce mai poate guvernul să facă acum, poate că dacă le-ați spune că votăm la parlamentare ,să de urgent un OEG

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum pe A3, premierul Ciolacu promite ca saptamana viitoare prin OuG va rezolva si problema pensiilor militare !

      Ștergere
    2. Credeți,? Iar va păcălește cum a mai făcut-o, vrea sa va determine să ii votam la parlamentare

      Ștergere
    3. @Leon
      Nu am înțeles , cu aplicarea de la ce dată , a zis Marcel că se va rezolva problema ?

      Ștergere
  60. A zis Ciolacu ca vrea sa dea OUG privind pensiile militare....Dar saptamana viitoare ca trebuie sa se consulte....Asta chiar ne ia de prosti ?? ))))

    RăspundețiȘtergere
  61. Ciolacu a anunțat că săptămâna viitoare va da o OUG pentru eliminarea inechităților privind pensiile militare. Cum va ieși ordonanța, vom vedea.

    RăspundețiȘtergere
  62. https://www.stiripesurse.ro/marcel-ciolacu-anunta-oug-pe-tema-pensiilor-militare-eu-nu-plec-de-la-guvern-fara-sa-rezolv_3504939.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu vedeți că iar își bate joc ,zice că în bugetul din2025. Adică va ia de proști,sa o de-a cu aplicare imediată din bugetele ministerelor.vor sa vă păcălească din nou ,sa le votați la parlamentare..ar trebui acum sa se iasă în față guvernului și să forțeze că în 3zike sa intre în vigoare altfel. Adio

      Ștergere
    2. D-nă Brenda:
      ..e f. probabil..ca "situația" să stea așa cum credeți..!

      Ștergere
  63. Tot ce ramane este sa speram ca in tot valmasagul asta sa nu apara cineva care sa ,,ne sara prin OUG,, de la indexare. Atat, ca...altceva ...bun pentru noi....nimic. Pana la urma ma intreb.....ce s/a realizat cu toate zbaterile astea ? O realizare concretizata in ceva bun pentru noi.....
    Multumim d/lui Col. Hathi pentru efort.

    RăspundețiȘtergere
  64. Măi, tovarăși și pretini, stati linistiti pe locurile voastre!
    Chestia cu acea ordonanta promisa e din doua motive:
    - sa mai scada din numarul celor "contra" la votarea de duminica urmatoare... desi asta ii va inrai pe cei tare neiubitori de pensii speciale, deci mai multe voturi contra
    - sa bage mortu'n casa celor care vor guverna dupa alegeri, prin a-i obliga sa "piarda" (prin sumele colosale pe care vor trebui sa le foloseasca pentru plata pensiilor actualizate ale militarilor) din banii pe care ei isi propun sa-i cistige...

    RăspundețiȘtergere
  65. No poate acuma isi da drumul si pasarea necajita. Cat despre ordonanta, Bolojan va fi sigur ,,de acord,,

    RăspundețiȘtergere
  66. https://www.b1tv.ro/politica/ciolacu-nu-plec-din-functia-de-premier-pana-nu-rezolv-prin-oug-problema-pensiilor-militare-regret-ca-pensionarii-militari-au-fost-atrasi-in-disputa-electorala-dintre-partide-video-1532853.html
    De la minutul 3.10

    RăspundețiȘtergere
  67. Duminică 01.12.2024 , eu personal voi vota pentru Prosperitate, Securitate si Democratie .

    RăspundețiȘtergere
  68. @Leo 26.11.2024, 15:36
    La : "Duminică 01.12.2024 , eu personal voi vota pentru Prosperitate, Securitate si Democratie .".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Asa, asa!...
    Asa cum si cel mai labaral dintre labarali a spus ca si el a votat pentru "Prosperitate, Securitate si Democratie"..."P.S.D."!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Leo, si eu cred ca imi calc promisiunea facuta aici, si duminica voi merge la vot, cel putin sa incerc coborîrea pe tobogan a a acestui partid !
      PS. Totusi cineva din arcul guvernamental citeste acest blog!

      Ștergere
  69. Ptiu...drace, o sa luam pensie dubla, una pe lege si una pe oug...ce ne facem cu atitia bani. N-au inteles nimic astia din votul asta! Ne prostesc in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  70. O sa fie interesant , daca Ciolacu spune ca ,,ne dă,, oare cine se va impotrivi din partide ? Bine deja televiziunile prezinta acest OUG ca o mare risipa inainte de a pleca de la guvernare. Pe de alta parte este cunoscut discursul pigulitor la dresa militarilor a lui Georgescu. Macar de ne ramane indexarea dupa atata facere de bine.
    Sunt curios de parerea lui SEBI. Eu unul apreciez mult modul lui de a gandi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cine se va împotrivi ?
      Cum cine.
      Se va împotrivi avocata (împotriva) poporului , cum că deja este o lege pe traseul de adoptare , cum că nu se impune URGENȚA , etc...

      Ștergere
  71. Un singur om a reușit să bage in sperieți majoritatea televiziunilor ,comentatorilor dar și o mare parte din politicieni... Le-a intrat morcovul destul de adânc..🤣

    RăspundețiȘtergere
  72. Iarasi visurile n-au nicio legatura cu realitatea... trista...
    Tre' sa repet: "Măi, tovarăși și pretini, stati linistiti pe locurile voastre!"

    Luati si cetiti:
    - mai intii: https://cugetliber.ro/stiri-politica-administratie-marcel-ciolacu-vrea-sa-indrepte-inechitatile-in-privinta-pensiilor-militare-517428

    - si dup'aceea, pentru racorirea creierilor infierbintati:
    https://www.news.ro/politic-intern/bolojan-vorbit-premierul-ciolacu-convenit-acest-guvern-angajeze-cheltuieli-mari-e-bine-antameze-proiecte-incarca-deficit-cronic-viitorul-guvern-pensiile-militare-mi-spus-propune-grup-lucru-1922405126002024111921849258

    ... pentru supraconfirmare:

    https://financialintelligence.ro/bolojan-am-discutat-telefonic-cu-marcel-ciolacu-am-convenit-ca-acest-guvern-sa-nu-mai-angajeze-cheltuieli-mari/

    https://www.bursa.ro/bolojan-si-ciolacu-au-convenit-ca-guvernul-sa-evite-cheltuielile-mari-63240458

    RăspundețiȘtergere
  73. La titlul articolului meu "Cînd năucii sînt mai năuci decît prevede legea..." comentarii ca cel de mai jos sint perfect "la tema"!

    "𝑈𝑖𝑡𝑎𝑛𝑑𝑢 𝑚𝑎̆ 𝑙𝑎 𝑡𝑎𝑏𝑒𝑙𝑢𝑙 𝑐𝑢 𝑝𝑒𝑛𝑠𝑖𝑖𝑙𝑒 𝑚𝑖𝑙𝑖𝑡𝑎𝑟𝑒, 𝑡𝑎𝑏𝑒𝑙 𝑝𝑒 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑙 𝑎𝑡̦𝑖 𝑝𝑢𝑏𝑙𝑖𝑐𝑎𝑡 𝑑𝑢𝑚𝑛𝑒𝑎𝑣𝑜𝑎𝑠𝑡𝑟𝑎̆, 𝑙𝑎 𝑠𝑢𝑏𝑜𝑓𝑖𝑡̦𝑒𝑟𝑖𝑖 𝑐𝑢 𝑔𝑟𝑎𝑑 𝑐𝑒𝑙 𝑝𝑢𝑡̦𝑖𝑛 𝑑𝑒 𝑎𝑑𝑗𝑢𝑡𝑎𝑛𝑡 𝑑𝑖𝑓𝑒𝑟𝑒𝑛𝑡̦𝑒𝑙𝑒 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑐𝑒𝑖 𝑝𝑒𝑛𝑠𝑖𝑜𝑛𝑎𝑡̦𝑖 𝑝𝑎̂𝑛𝑎̆ 𝑖̂𝑛 𝑎𝑛𝑢𝑙 ... 𝑒𝑢 𝑝𝑙𝑡.𝑎𝑑𝑗.𝑝𝑟., 𝑝𝑟𝑜𝑚𝑜𝑡̦𝑖𝑒 1993 𝑡𝑟𝑒𝑐𝑢𝑡 𝑖̂𝑛 𝑟𝑒𝑧𝑒𝑟𝑣𝑎̆ 𝑐𝑢 𝑑𝑟𝑒𝑝𝑡 𝑑𝑒 𝑝𝑒𝑛𝑠𝑖𝑒 𝑖𝑛 𝑓𝑒𝑏𝑟𝑢𝑎𝑟𝑖𝑒 2022,𝑑𝑖𝑛 𝑀𝐴𝑃𝑁, 𝑎𝑠𝑡𝑎̆𝑧𝑖 27.11.2024 𝑝𝑒𝑛𝑠𝑖𝑎 𝑚𝑒𝑎 𝑎𝑟𝑒 𝑣𝑎𝑙𝑜𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑑𝑒 4600 𝑙𝑒𝑖, ...𝐷𝑒𝑐𝑖 𝑛𝑢 𝑖̂𝑛𝑡̦𝑒𝑙𝑒𝑔 𝑑𝑒 𝑐𝑒 𝑑𝑜𝑎𝑟 10 𝑙𝑎 𝑠𝑢𝑡𝑎̆ 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑐𝑒𝑖 𝑝𝑒𝑛𝑠𝑖𝑜𝑛𝑎𝑡̦𝑖 𝑖̂𝑛𝑡𝑟𝑒 2018 𝑠̦𝑖 01.03.2024. 𝐸𝑠𝑡𝑒 𝑜 𝑖𝑑𝑖𝑜𝑡̦𝑒𝑛𝑖𝑒 𝑡𝑜𝑡𝑎𝑙𝑎̆. ...𝑣𝑜𝑟𝑏𝑒𝑠𝑐 𝑑𝑒 𝑠𝑢𝑏𝑜𝑓𝑖𝑡̦𝑒𝑟𝑖𝑖, 𝑐𝑢 𝑎𝑐𝑒𝑙 𝑝𝑟𝑜𝑐𝑒𝑛𝑡 𝑑𝑒 30 𝑙𝑎 𝑠𝑢𝑡𝑎̆ 𝑛𝑒 𝑣𝑜𝑟 𝑙𝑎̆𝑠𝑎 𝑖̂𝑛 𝑢𝑟𝑚𝑎̆. 𝑃𝑟𝑜𝑝𝑢𝑛𝑒𝑟𝑒𝑎 𝑒𝑠𝑡𝑒 𝑎𝑏𝑒𝑟𝑎𝑛𝑡𝑎̆ 𝑠̦𝑖 𝑑𝑖𝑠𝑐𝑟𝑖𝑚𝑖𝑛𝑎𝑡𝑜𝑟𝑖𝑒. 𝑆𝑡𝑢𝑑𝑖𝑎𝑡̦𝑖 𝑡𝑎𝑏𝑒𝑙𝑢𝑙 𝑑𝑒 𝑝𝑒𝑛𝑠𝑖𝑖. 𝑃𝑜𝑎𝑡𝑒 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑜𝑓𝑖𝑡̦𝑒𝑟𝑖𝑖 𝑒𝑠𝑡𝑒 𝑜𝑘, 𝑑𝑎𝑟 𝑙𝑎 𝑠𝑢𝑏𝑜𝑓𝑖𝑡̦𝑒𝑟𝑖𝑖 𝑡𝑜𝑡𝑎𝑙 𝑔𝑟𝑒𝑠̦𝑖𝑡.".

    Unde dracu am vorbit eu despre tabele cu pensii si procente de crestere????

    RăspundețiȘtergere
  74. MA acelasi comentariu este si in cuib, copy paste aici, cred ca se referea la ce au mai postat dincolo.

    RăspundețiȘtergere
  75. adrisantu'!
    E la blogul alternativ un document cu titulatura proiect de OUG care s ar ocupa cu majorarea cuantumurilor brute ale pensiilor militare funcție de perioada in care a fost stabilită pensia

    RăspundețiȘtergere
  76. Cind "vehiculul" pentru transmiterea de "bunaciuni" este idiot!

    Se zice intr-un loc (singurul, de altfel, din ce se vede pe net) c'ar fi un proiect de ordonanta pentru cresterea pensiilor militare.

    Acel proiect ori este redactat de niste timpiti, ori este productia proprie si personala a "transmitatorului" in ideea imbunarii pensionarilor militari, si redirectionarea votului lor...

    Sa vedem ce zice acel "proiect":
    - majorarile inscrise se aplica la cuantumurile de la data "stabilirii" pensiilor respective
    - pensiile recalculate in 2016 - majorare de 40%
    ---- numai c'acele pensii au fost indexate de'atunci pin'acuma cu 51%
    - stabilite din 2016 pina la 31.12.17 - majorare cu 30%
    ---- numai c'acele pensii au fost indexate pin'acuma cu 51% sau 43,5%
    - stabilite dupa 01.01.18 - majorare cu 10%
    ---- numai c'acele pensii au fost indexate pin'acuma cu 33.3%
    ---- chiar si cele stabilite in 2023 tot au fost indexate pin'acuma cu 13,8%
    Avind in vedere c'acel proiect nu zice nimica-nimicuta despre
    "cuantumul avantajos", este clar c'acel proiect, zis pentru majorarea pensiilor militare, va conduce la micsorarea acestora!

    Cum am spus: numai un timpit, sau claudiot, putea crea asa ceva in speranta imbunarii pensionarilor militari!

    RăspundețiȘtergere
  77. @MA, dar daca in acest articol se scrie:
    Art. 1. - (1) "Cuantumurile brute ale pensiilor militare de stat prevazute de Legea nr. 223/2015 privind pensiile militate de stat, cu modificarile si completarile ulterioare, AFLATE IN PLATA, se majoreaza diferentiat, astfel:"
    Ar insemna ca nu se elimina indexarile !!

    RăspundețiȘtergere
  78. @Leon 27.11.2024, 16:00
    La : "@MA, dar daca in acest articol se scrie:
    Art. 1. - (1) "Cuantumurile brute ale pensiilor militare de stat prevazute de Legea nr. 223/2015 privind pensiile militate de stat, cu modificarile si completarile ulterioare, AFLATE IN PLATA, se majoreaza diferentiat, astfel:"
    Ar insemna ca nu se elimina indexarile !!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Păi sigur că da!
    Numai ca n-ar mai fi acel proiect care a infierbintat mintile multora!
    Adica daca cioara ar fi alba, n-ar mai fi cioara!

    RăspundețiȘtergere
  79. Marcel Ciolacu, chiar daca a obtinut intrarea romanilor in SUA fara vize, si in Europa fara control vamal, nu a obtinut voturile celor din strainatate:
    https://www.dcnews.ro/romania-tocmai-a-indeplinit-criteriul-pentru-visa-waiver-anunt-al-departamentului-de-stat-sua-pentru-romani_979206.html

    RăspundețiȘtergere
  80. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  81. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://hotnews.ro/klaus-iohannis-anunta-ca-romania-va-adera-la-schengen-si-cu-frontierele-terestre-din-1-ianuarie-1847070&ved=2ahUKEwjsnsuB9_yJAxXp2AIHHfBNKIYQ0PADKAB6BAgZEAE&usg=AOvVaw2KyjfIaEV1Al6ezWBgNHrH

    RăspundețiȘtergere
  82. Indiferent de ,,actiunile,, liderilor de asociatii de maine ma disociez de orice solutie care aduce pensiei mele mai putin de 10,4%, nu 10% 8% sau alte cele. Pentru ceilalti sa fie 30,40,50,...100%. Spun asta pentru ca daca se ,,primeste,, ceva clar nu se mai acorda inflatia la inceputul anului viitor.

    RăspundețiȘtergere
  83. Nu a obținut nici o viză de intrare în SUA.Sunt numai promisiuni.
    Trebuie aprobarea Congresului SUA.
    Si cu OUG e o făcătură.Arunca pisica moartă dela unul la altul.Ciolacu zice sa discute cu Bolojan iar Bolojan îi zice ca nu e treaba lui.
    Se continuă cu minciună.
    Am impresia ca pe Huhurez suntem intoxicati.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mwhaaaaa.....acum ti-ai dat seama ??

      Ștergere
    2. "Intoxicarea" despre care vorbești= dacă se referă la "vizele" ..pt.intrarea noastră în SUA.., e în realitate.."o știre dată" pe toată..media a-vizuală ..! dacă "știrea" = e reală sau falsă.. e responsabilitatea autorităților care au difuzat "mediei".. acea "știre".., ( la "pachet" cu ..știrea..despre.. întrarea în zona SCHENGEN..!..)

      Ștergere
  84. Poate ca sunt eu prea pesimist,dar experienta a mai multor dăți în care PNL,USR de câte ori i apucat la butoane sfârșitul de an, mereu ne-au ars cu OuG de sfârșit de an.Asa s-a întâmplat un OUG 57' va aduceți aminte când au modifica Legea organică 223 cu o OuG.Să nu ne ardă cu indexarea.

    RăspundețiȘtergere
  85. Inca o realizare a acestei guvernari, dar fara aducatoare de voturi:
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://spotmedia.ro/stiri/eveniment/azi-se-deschide-circulatia-pe-doua-tronsoane-din-drumul-expres-craiova-pitesti-foto&ved=2ahUKEwiRp_Xe1f6JAxXI0AIHHdugHkYQr_oDKAB6BAgaEAE&usg=AOvVaw2U2Sb5svWquLhtYFsqd5FT

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Leoane @ Daca procedau și cu pensiile noastre la fel ca acest drum EX. Acuma se termima cu tot😄,adică cu indexatul și etc.Te-a exilat @H și pe tine?

      Ștergere
    2. Nu, m-am exilat de bunăvoie si nesilit de nimeni; stie bine CM motivul !

      Ștergere
    3. Clona lui @H,se pare că este mult mai psd-ista decât defunctul "H".

      Ștergere
  86. Iar s-a supărat Claudiu.Daca nu zici ca el esti putinist,suveranist,anti UE,anti NATO,anti la anti.
    Da drumul la comentarii din mers cu scurte opriri.Probabil ca in scurtele opriri mai ia o gură de oxigen dela partid.
    Politruci pe aici schimba partidele mai ceva decât femeile chilotii si bărbații ciorapii.

    RăspundețiȘtergere
  87. Asa ca chestie...

    "Astfel, vizibilitatea candidatului respectiv a crescut semnificativ în raport cu ceilalți candidați care au fost recunoscuți de algoritmii TikTok drept candidați la alegerile prezidențiale, iar conținutul promovat de aceștia a fost filtrat masiv, diminuând exponențial vizibilitatea acestora la nivelul utilizatorilor platformei."...

    "În acest sens, membrii Consiliului au cerut autorităților cu atribuții în domeniul securității naționale, celor cu atribuții în buna desfășurare a procesului electoral, precum și organelor de urmărire penală să întreprindă de urgență demersurile necesare, conform competențelor legale, pentru clarificarea aspectelor prezentate în ședința CSAT”.

    https://csat.presidency.ro/ro/comuni/sedinta-consiliului-suprem-de-aparare-a-tarii1732806302

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. L.415/2002
      https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/37198

      Art.5
      (1) Preşedintele României îndeplineşte funcţia de preşedinte al Consiliului Suprem de Apărare a Ţării.
      (2) Primul-ministru al Guvernului României îndeplineşte funcţia de vicepreşedinte al Consiliului Suprem de Apărare a Ţării.
      ...
      (3) Membrii Consiliului Suprem de Apărare a Ţării sunt: ministrul apărării naţionale, ministrul de interne, ministrul afacerilor externe, ministrul justiţiei, ministrul industriei şi resurselor, ministrul finanţelor publice, directorul Serviciului Român de Informaţii, directorul Serviciului de Informaţii Externe, şeful Statului Major General şi consilierul prezidenţial pentru securitate naţională.

      Articolul 4
      Consiliul Suprem de Apărare a Ţării are următoarele atribuţii:
      a) analizează şi/sau propune, potrivit legii, promovarea:
      ...
      4. datelor, informărilor şi evaluărilor furnizate de serviciile de informaţii şi de celelalte structuri cu atribuţii în domeniul siguranţei naţionale;

      c) propune spre aprobare:
      ...
      2. măsurile necesare pentru apărarea şi restabilirea ordinii constituţionale;

      f) aproba:
      ...
      20. rapoartele şi informările prezentate de conducători ai organelor administraţiei publice, referitoare la securitatea naţională;
      21. planurile generale de căutare a informaţiilor prezentate de instituţiile şi structurile cu atribuţii în domeniul siguranţei naţionale;
      22. principalele direcţii de activitate şi măsurile generale necesare pentru înlăturarea ameninţărilor la adresa siguranţei naţionale;

      i) exercita orice alte atribuţii prevăzute de lege în domeniul apărării ţării şi al siguranţei naţionale.

      Articolul 12
      (1) Hotărârile Consiliului Suprem de Apărare a Ţării se semnează de preşedintele acestuia şi se comunica autorităţilor administraţiei publice şi instituţiilor publice la care se referă, integral sau în extras, cu excepţia celor pentru care se hotărăşte altfel. Hotărârile care au caracter de secret de stat se comunica cu respectarea prevederilor legale privind protecţia informaţiilor clasificate.

      Ștergere
  88. E deștepți ăștia de la CSAT..... Și Algoritmii ăia vinovați că au filtrat conținutul celorlalți și mai deștepți... Inteligenta artificiala a învins sistemul..🤔😂🫣... Vorba lui Celentano...,, ba ești prost?.. " Este exact că în cazul șefilor de instituții care când nu au habar cum trebuie rezolvată o anumită speță scriu ca rezoluție ,când distribuie acea speță subalternilor care trebuie sa o soluționeze..,, măsuri legale " ....
    Îmi place că CG i a trezit pe toți,,din somnul cel de moarte.."

    RăspundețiȘtergere
  89. Sunt foarte curios ce va ieși după renumărarea tuturor voturilor dispusă de CCR până mâine la 14.00.. oare se vor putea renumăra până atunci ???

    RăspundețiȘtergere
  90. Când doi se ceartă oare chiar să câștige al 3 lea?... Ciolacu? 🤔 🫣 Întreb.. ținând cont de ce haos e azi în scumpa noastră țară! 🙏

    RăspundețiȘtergere
  91. @Burebista 28.11.2024, 19:09
    La : "Sunt foarte curios ce va ieși după renumărarea tuturor voturilor dispusă de CCR până mâine la 14.00.. oare se vor putea renumăra până atunci ???".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Degeaba am prezentat hotarirea CSAT... ca lumea nu ceteste, sau nu'ntelege ce'nseamna!

    La CCR mai sint doua dosare pe alegerea presedintelui:
    - cel al lui Terhes... cu numararea. La care s-ar putea sa-l lamureasca_ca dupa renumarare nu s-au descoperit motive de invalidare a alegerilor
    - cel al Biroului electoral central... cu validarea alegerilor... La care s-ar putea sa se invoce hotarirea CSAT : "În acest sens, membrii Consiliului AU CERUT AUTORITATILOR cu atribuții în domeniul securității naționale, celor cu atribuții în BUNA DESFASURARE A PROCESULUI ELECTORAL, precum și organelor de urmărire penală să INTREPRINDA DE URGENTA demersurile necesare, conform competențelor legale, pentru CLARIFICAREA ASPECTELOR prezentate în ședința CSAT”. Iar clarificare mai "clara" decit invalidarea alegerilor nu prea "se mai ezista"!

    RăspundețiȘtergere
  92. https://www.stiripesurse.ro/marcel-ciolacu-a-avut-intalnirea-care-rezolva-cea-mai-spinoasa-problema-invocata-in-campania-prezidentiala_3508059.html

    RăspundețiȘtergere
  93. @Leon 29.11.2024, 12:43
    La : " https://www.stiripesurse.ro/marcel-ciolacu-a-avut-intalnirea-care-rezolva-cea-mai-spinoasa-problema-invocata-in-campania-prezidentiala_3508059.html ".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Daaa!
    Iar la consultarile de luni 02.12.24 li se va pune in fata "proiectul" claudiot, la care, sefii asociatiilor vor pune botu' ca_cum pun botu' de obicei la toate prostiile care li se promit. (A nu se uita prostia promisa de Leoreanu, plus cea promisa de Pauliuca).

    RăspundețiȘtergere
  94. Dosarul inregistrat la CCR cu nr.3458AI/2024 privind pensiile militare de stat, NU apare programat in sedinta din 17.12.2024:
    https://www.ccr.ro/wp-content/uploads/2024/11/Sed-pb-afisare-17-decembrie-2024.pdf?occurrence=2024-12-17

    RăspundețiȘtergere
  95. @Leon 30.11.2024, 09:46
    La : "Dosarul inregistrat la CCR cu nr.3458AI/2024 privind pensiile militare de stat, NU apare programat in sedinta din 17.12.2024:
    https://www.ccr.ro/wp-content/uploads/2024/11/Sed-pb-afisare-17-decembrie-2024.pdf?occurrence=2024-12-17 ".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Probabil se mai asteapta punctele de vedere solicitate!

    Pen'c'o venit vorba...
    Senatul a transmis punctul de vedere.
    Se zice ca si Guvernul a transmis un punct de vedere.
    Este cineva care are salvat punctul de vedere al Senatului si pe cel al Guvernului???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Guvernul a promis ca va trimite Marti pdv catre CCR, iar la Senat este trimis deja, se poate citi aici:
      https://www.huhurez.com/2024/11/opozitia-oficiala-senatului-la.html

      Ștergere
  96. @Burebista 30.11.2024, 11:53
    La : "Moș Alecu, ți-am trimis pdv guvern".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Vazut!
    Multumesc!
    Care-i sursa???

    La alea cu 10 zile n-am inteles care-i chestia... asa ca bîști la gunoi!

    RăspundețiȘtergere
  97. @Burebista 30.11.2024, 14:36
    La : "Sursa e ,, pe surse " ..Am glumit... De pe un grup de pensionari militari.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    De multa vreme nu prea am incredere in "docomentele" prezentate de unii-altii, care mai de care mai claudioti, fara indicarea unei surse verificabile!
    Multi s-au dedulcit la "intocmirea" de documente tare prezentabile, numai bune pentru indobitocirea populimii!

    RăspundețiȘtergere
  98. A fost publicata in MO decizia privind Oscarul.
    MA a gresit in interpretarea efectelor deciziei ICCJ. Din motivarea Curtii reiese ca majorarile SF “vizeaza in mod direct salariul de baza, atragand cresterea acestuia, astfel ca ea (majorarea) nu reprezinta un element salarial distinct de salariul de baza, asimilabil sporurilor, indemnizatiilor … la care se refera”. Evident ca in aceasta situatie nu exista discutia de a fi eliminat din pensie, majorarea nefiind element salarial distinct. UPS!
    https://lege5.ro/gratuit/ge3danbygizts/decizia-nr-75-2024-privind-examinarea-sesizarii-formulate-de-tribunalul-bucuresti-sectia-a-viii-a-conflicte-de-munca-si-asigurari-sociale-in-dosarul-nr-16697-3-2024

    RăspundețiȘtergere
  99. @Anonim 05.12.2024, 08:43
    La : "A fost publicata in MO decizia privind Oscarul.
    MA a gresit in interpretarea efectelor deciziei ICCJ. Din motivarea Curtii reiese ca majorarile SF “vizeaza in mod direct salariul de baza, atragand cresterea acestuia, astfel ca ea (majorarea) nu reprezinta un element salarial distinct de salariul de baza, asimilabil sporurilor, indemnizatiilor … la care se refera”. Evident ca in aceasta situatie nu exista discutia de a fi eliminat din pensie, majorarea nefiind element salarial distinct. UPS!
    https://lege5.ro/gratuit/ge3danbygizts/decizia-nr-75-2024-privind-examinarea-sesizarii-formulate-de-tribunalul-bucuresti-sectia-a-viii-a-conflicte-de-munca-si-asigurari-sociale-in-dosarul-nr-16697-3-2024 ".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Băiatu' , ceteste la coada documentului... aia'i hotarirea ICCJ!
    Acolo "oscaru" nu face parte din solda lunara!

    Restul bolmojelilor dovedesc ca si cetatenii de la ICCJ cetesc, si'nteleg, legile dupa cum bate vintu' .

    Deoarece "oscaru" face parte din solda lunara , baietii n-au inteles ca majorari cu acele "sferturi" s-au facut numai la solda de functie, toate celelalte elemente de salarizare (sporuri sau "nesporuri") raminind la marimile din anu' precedent! S-au calculat/stabilit cu noile marimi ale soldelor lunare numai SDSL-urile si alte citeva "maruntisuri".

    Repet: nu va temeti ca vi se va lua "oscaru"! Pentru asta ar trebui ca finantistii sa-si dea singuri cu tesla'n coaie... asa ca se vor mari niste pensii la cei care au fost in procese, si gata!

    RăspundețiȘtergere
  100. Pentru chestia cu "oscaru' "...
    - este element al soldei lunare
    - in hotarirea ICCJ (aia de la coada textului) nu bolmojelile din text, "oscaru' " nu face parte din solda lunara... desi in bolmojelile anterioare tocmai spusese ca face parte. Asta dovedind ca judecatorii habar nu au de salarizarea (ca si de pensiile) militarilor!
    Nu va mai temeti ca vi se va lua "oscaru' " in care ati investit mult!
    Gata cu problema si cu discutiile!

    RăspundețiȘtergere
  101. Daca si profesorul Cosea este pe langa, ce pretentii sa avem de la niste fatuce :
    https://m.dcnews.ro/mircea-cosea-legea-pensiilor-este-gresita-iata-de-ce-video_980491.html

    RăspundețiȘtergere