Faceți căutări pe acest blog

Anunt moderare comentarii

Pentru corespondenta personala dolhasca9@gmail.com De semnalat trimiterea printr-un comentariu pe blog

31 august 2024

Despre vorbe de’nvirtit contoru’

Eiii, daaaaaaa!

Sa le aranjezi in ordinea anilor iesirii la pensie cere un mare efort de gindire materializat in rezultate remarcabile!

Numai asa poate intelege oricine ca_care-i mai mare si care-i mai mica!

N-are importanta ca aia mare a fost obtinuta in 40 de ani vechime, iar aia mica in 12  ani (cazul cifrimului)! Sau ca alea egale au fost obtinute una’n 40 de ani si alta’n 20!

Ca n’are importanta ca unu’  a fost bagator de seama pe undeva, cu salarizare pe masura, iar celalalt a fost undeva sus cu salarizare pe alta masura! (*** culmea culmilor este ca cifrimul cu 12 ani vechime are 133 lei/an vechime, iar Trofin Vasile cu 32 ani vechime are numai 191 lei/an vechime... s-atunci, nu cumva cifrimul are pensia prea mare, sau Trofin o are prea mica???***)

Ca_cum ai compara limbrici cu portocale si ai trage concluzia ca populatia New York-ului este in scadere!

Brava!

Deci... pentru a putea compara pensiile, voi folosi ca indicator comun suma de bani obtinuta pentru fiecare an de vechime, in acest fel eliminindu-se diferentierile (asemanarile) datorate simplei comparari a sumelor primite! Diferentele (asemanarile) ramase fiind datorate numai salarizarii impricinatilor!

Fara a pune concluziile intr-o ordine, despre cupoanele prezentate se poate spune:

- sint prezentate cupoane numai de la CPS/MAI si CPS/MApN (24 MAI si 76 MApN)

- numarul de cupoane prezentate nu poate fi considerat reprezentativ pentru numarul de pensionari de la cele 3 CPS-uri

- de la MAI majoritatea sint de la pompieri si jandarmi; numai citiva subofiteri politisti, si niciun ofiter politist

- foarte – foarte putine cupoane pentru pensii stabilite dupa 2018 (7 MAI si 13 MApN)
---- la MAi niciun ofiter; la MApN niciun maior sau lt.col.

- pe total pensiile la MAI sint mai mari decit la MApN (cu 26% la subofiteri; cu 54% la maiori; cu 17% la lt.col; cu 8% la col.  Procente discutabile la ofiteri datorita numarului f. mic de ofiteri MAI care si-au prezentat cupoanele)

- diferentele intre pensiile stabilite dupa 2018 si cele stabilite inainte de 2018:
---- la MAI subofiteri 57%; nu sint cupoane pentru ofiteri
---- la MApN subofiteri 38%; col. 89%... dar numarul mic face ca procentul de la col. sa fie discutabil

No, si multe altele se pot spune! Da’ hai sa vorbim discutii si contorul sa se’nvirta!

 

46 de comentarii:

  1. 🤣🤣🤣 reactie la articol

    RăspundețiȘtergere
  2. În afara topicului:
    Pentru cei ce postează pe acest blog și pe alte bloguri să le spunem cum se scrie corect: Doamne-ajută! (locuțiune interjecțională).
    Sper că nu se supără alții care postează pe alt blog. Le-am atras atenția și am fost blocat.

    RăspundețiȘtergere
  3. Dupa atatea mariri, actualizari si alte cele sper sa intre macar indexarea.

    RăspundețiȘtergere
  4. I-am spus Cucuvelei ca ,cuponul de pensie nu contine date relevante.Adica funcția, gradul,specialitatea militara,anul pensionarii,valoarea pensiei potrivit legii 223/2015.Ce sa te înțelegi cu el.El una si buna.Pana la urma m-a etichetat Gică Conta.

    RăspundețiȘtergere
  5. Concluzie.Cucuveaua umbla cu cioara vopsită.La el conteaza mersul motorului ca să-i iasă si lui un bănut

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. lui doar un procent din cat incaseaza partiduletu'.Ca e la munca de jos.

      Ștergere
  6. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  7. Asa... de completare!
    Intervale pensii:
    - M.A.I.
    ---- s.of. -> 84 - 197; dupa 2018 -> 261 - 278
    ---- mr. -> 164 - 239
    ---- lt.col. -> 177
    ---- col -> 132 - 381
    - MApN
    ---- s.of. -> 91 - 163; dupa 2018 -> 144 -200
    ---- mr. -> 97 - 217
    ---- lt.col. -> 95 - 258
    ---- col. -> 294 - 386
    Adica si inainte de 2018 erau subofiteri care, la vechimi echivalente, aveau pensii egale sau mai mari decit unii ofiteri, dar fenomenul s-a accentuat dupa 2018! Asta fara a vorbi despre situatiile in care vechimea subofiterului era/este (mult) mai mare decit a ofiterului, unde sustinerile unora sint de-a dreptul absurde!

    RăspundețiȘtergere
  8. Pai ce mosule crezi ca nedreptatile au inceput dupa 2018 ?.Ohooo erau incepute inca de fo 10 ani,dar nu sarisera calu' chiar in halul asta cu oskare si "mers la teatru"+ altele mai marunte dar multe, pe baza de pupături in bortă....
    De parca n-ai sti mai bine ca mine !

    RăspundețiȘtergere
  9. @akord 31.08.2024, 14:56
    La : "Pai ce mosule crezi ca nedreptatile au inceput dupa 2018 ?.Ohooo erau incepute inca de fo 10 ani,dar nu sarisera calu' chiar in halul asta cu oskare si "mers la teatru"+ altele mai marunte dar multe, pe baza de pupături in bortă....
    De parca n-ai sti mai bine ca mine !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Nu ti se pare ca ai gresit "andrisantu' "?

    Unde dracu am spus eu ca pensii mai mari la subofiteri decit la unii ofiteri au aparut abia dupa 2018??? Eu parc'am spus tocmai pe dos!

    Sau si tu esti ca dobitocul ala de la voi (ala cu reducerea de 5% a efectivelor din 1987) care intelegea tocmai pe dos ceea ce spuneam eu?

    RăspundețiȘtergere
  10. Domnule Moș Alecu,
    Oare câți dintre minerii pensionari de astăzi, din Valea Jiului, au participat la mineriadele din anii 1990,1991si 1999 ?

    RăspundețiȘtergere
  11. Vă salut,
    Politicieni "de frunte" au declarat că se intenționează modificarea Codului Fiscal (Legea nr.227/2015) în sensul majorării "sumei neimpozabile lunare de 2.000 lei" la valoarea de "3.000 lei" începând cu data de 01.10.2024. Varianta actuală a Legii 227/2015 o găsiți la următoarea adresă:

    https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/286009

    De interes pentru noi sunt articolele 100 (1) și 101 (2), c).

    Politicienii clamează că "toți pensionarii" vor beneficia de "100 de lei în plus" la pensie.
    Nu vă voi plictisi cu calcule sofisticate dar vă voi furniza versiunea cu numărul "11" a programului "Calculator pensii militare 2024" ca să puteți afla ce sumă ați putea primi în plus (nu toți pensionarii militari vor primi acei 100 de lei în plus) și ce sumă o confiscă CPS-urile în mod "nelegal" (expresia "nelegal" le aparține unor magistrați).
    Linkul de descărcare a programului este următorul:

    Calculator_pensii_militare_2024_v11.xls

    Programul este realizat în "Excel" și ar trebui să funcționeze fără probleme pe toate versiunile de programe Microsoft Office, LibreOffice și OpenOffice.
    Pentru versiunile de OFFICE mai noi de 2007 fișierul se va deschide în modul "PROTECTED VIEW" și va trebui să fie apăsat butonul "Enable Editing" pentru introducerea valorii pensiei brute.
    Singurul parametru care trebuie introdus în program este valoarea pensiei brute din anul 2024, valoare scrisă pe unul dintre cupoanele de pensie din intervalul ianuarie - august 2024.

    Observație:
    Pensionarii militari trecuți în rezervă după data de 15.09.2017 și ale căror pensii sunt limitate "net la net" nu vor beneficia de bani în plus "pe card" dar vor observa pe cuponul de pensie modificarea impozitului reținut de CPS.

    Cu stimă,
    Col. Hathi

    RăspundețiȘtergere
  12. @Col. Hathi 01.09.2024, 09:38
    La : "Vă salut,
    Politicieni "de frunte" au declarat că se intenționează modificarea Codului Fiscal (Legea nr.227/2015) în sensul majorării "sumei neimpozabile lunare de 2.000 lei" la valoarea de "3.000 lei" începând cu data de 01.10.2024. Varianta actuală a Legii 227/2015 o găsiți la următoarea adresă:....".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Ohooo!...
    Da... si nu va schimba "concluziile" claudiotului pentru cei pensionati prin 2022!

    Numai de n-ar uita "politicienii de frunte" sa modifice si art.101/l.227/2015, ca forma adoptata de Senat se refera numai la arti 101!
    Si poate la va da Dumnezeu mintea ce de pe urma sa modifice art.101 in ideea in care era inainte de l.282/2023... aplicarea cotei de impunere asupra venitului impozabil lunar din pensii (cel definit de art.100)!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "..forma adoptata de Senat se refera numai la art. 101!"
      Corectati in art.100..!

      Ștergere
  13. @QSA? 01.09.2024, 08:35
    La : "Domnule Moș Alecu,
    Oare câți dintre minerii pensionari de astăzi, din Valea Jiului, au participat la mineriadele din anii 1990,1991si 1999 ?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Nu prea vad legatura, mai ales c'aicea nu prea se discuta "de toate pentru toti" ca la claudioti!

    RăspundețiȘtergere
  14. Aveți dreptate!
    Am ridicat această problemă din ce puțin două puncte de vedere:
    1. Noi pensionarii militari sperăm, poate, poate, că vom beneficia de actualizarea soldelor de grad;
    2. Ei rămân cu pensiile aflate în plată, deși, nu mi se pare corect să nu le fie indexate de la 01.01 2025, măcar cu un procent mai mic;
    3 Cât privește topicul sunt de acord cu dumneavoastră;
    4. După părerea mea este necesară și actualizarea soldelor de funcție. Dar cine să se lupte pentru noi?
    5. Să vedem ce va fi în noua sesiune parlamentară.
    Vă urez multă sănătate și să avem noroc și baftă!

    RăspundețiȘtergere
  15. @Leon 01.09.2024, 11:05
    La : ""..forma adoptata de Senat se refera numai la art. 101!"
    Corectati in art.100..!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Îîîîîuuu!
    Asa-i!
    "Sperez" ca "andrisantu' " a inteles...

    RăspundețiȘtergere
  16. @ mos alecu 01.09.2024, 10:27
    @ mos alecu 01.09.2024, 11:27

    Deci, da! "andrisantu' " sigur a înțeles😁
    Probabil că tocmai pe "subtila" diferență de exprimare folosită de "eminențele cenușii" (poate maro) când au formulat textul Legii 282/2023 s-a bazat și doamna "blondă" care a aruncat în ventilator cu "recomandările" privind aplicarea impozitării progresive la "civili". CPS-urile, deși nu aveau treabă cu acele "recomandări", le-au preluat și le-au aplicat cu voioșie pensiilor militare.
    În CODUL FISCAL (Legea nr.227/2015) situația actuală se prezintă astfel:

    Articolul 100
    (1) Venitul impozabil lunar din pensii se stabilește prin deducerea din venitul din pensie a sumei neimpozabile lunare de 2.000 lei<...>
    Articolul 101
    <...>
    (2) Impozitul lunar se determină de fiecare plătitor de venit din pensii, astfel:
    <...>
    c) pentru venitul lunar din pensii care are doar componentă necontributivă, din care se deduce plafonul de venit neimpozabil lunar de 2.000 de lei, se aplică progresiv următoarele cote de impunere:<...>


    Faptul că în Art.101 nu se mai vorbește despre "venitul impozabil" și despre "suma neimpozabilă lunară" le-a permis "bravilor cârmaci" ai CPS-urilor să confiște mai mulți bani din buzunarul pensionarilor militari trecuți în rezervă înainte de 15.09.2017 prin aplicarea dubioasă a impozitării progresive. Sunt câțiva magistrați care au decis că sumele confiscate astfel de CPS-uri au fost reținute în mod nelegal.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se judeca de catre Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept in Sedinta din 21.10.2024 ora 9.00, la ICCJ ..!!

      Ștergere
  17. Cezare, Prostovane de sergent Bula, prost esti de cind te stiu, singura modificare care a aparut este ca acum esti complet dobitoc!

    RăspundețiȘtergere
  18. @Leon 01.09.2024, 13:50
    La : "Se judeca de catre Completul pentru dezlegarea unor chestiuni de drept in Sedinta din 21.10.2024 ora 9.00, la ICCJ ..!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Asta-i ca urmare a celor multe procese pe tema!
    Procese intentate de militari, politisti (destul de putini), dar si de (multi-multi) magistrati!

    Avind in vedere precedentul cu CASS-ul din 2010 - 2012, poate ca "decidentilor" le vine mintea la cap si, cu ocazia chestiei cu majorarea de la 2.000 la 3.000, fac in asa fel incit ICCJ sa se pomeneasca fara "obiect al muncii" la acea sedinta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @MA, si eu m-am gandit la aceasta varianta , dar este cam tîrziu ptr.a completa Pl x nr.22/2023, deoarece saptamana viitoare proiectul va fi adoptat de plenul CD !!
      Si totusi ce Amendament ar putea modifica Art.101 din Legea 282/2023 ??

      Ștergere
  19. In afara de rind...

    Cind dorinta de'nvirtire a contorului este mai presus de orice urma de adevar...
    Cifrimul este extaziat de o hotarire a unui tribunal.
    Claudiotul nu reactioneaza in nici un fel... Las'ca ce spune idiotul e bun pentru rotirea contorului!

    Despre ce-i vorba:
    - un impricinat se adreseaza unei sectii a unui tribunal
    - tribunalul ii spune impricinatului: "Băi, nene, ai gresit andrisantu' ! Sună, matale , la alta ușă!"

    Ce-i de extaziat in aceasta situatie???

    RăspundețiȘtergere
  20. @Leon 01.09.2024, 14:50
    La : "@MA, si eu m-am gandit la aceasta varianta , dar este cam tîrziu ptr.a completa Pl x nr.22/2023, deoarece saptamana viitoare proiectul va fi adoptat de plenul CD !!
    Si totusi ce Amendament ar putea modifica Art.101 din Legea 282/2023 ??".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Pai s-o luam din aproape in aproape:
    - daca vor ca cresterea de la 2.000 la 3.000 sa aiba efect (si treb'e sa vrea pen'c-au promis) atunci treb'e sa modifice si art. 101
    - daca tot modifica art.101, atunci sa-l aduca la forma de dinainte de l.282/2023 (cota de impunere se aplica la venitul lunar impozabil din pensii...fără bălăngănelile actuale)
    - daca tot modifica art.101 si vor sa-i "arda" pe cei cu pensii "speciale" (si vor pen'ca nu vor sa-i supere pe cei de la USR) atunci sa prevada ca venitul lunar impozabil din pensii se imparte la cele trei parti la care se aplica cele trei cote de impunere (iarăși fără bălăngănelile actuale)
    - si gata!

    RăspundețiȘtergere
  21. Casigam si noi 100 de lei:
    (4427-3000)x10%
    =143 lei Impozit fata de 243 lei !!

    RăspundețiȘtergere
  22. @Leon 01.09.2024, 17:56
    La : "Casigam si noi 100 de lei:
    (4427-3000)x10%
    =143 lei Impozit fata de 243 lei !!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    A dracului potriveala!
    Pensie de ezact 4.427!

    Da' chiar chiar si altii pensionati inainte de limitarea net la net tot 100 cistiga... Cu "pierderea" fata de impozitarea "corecta" de pina la 300!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu fii sigur.Nu te-ai prins ca rezultatele foarte bune la finantistii militari se traduc prin realizarea de economii la buget?Cum sa realizeze economii decât ardei pe cei pe duca?

      Ștergere
  23. @MA, "recuperam" la anul, cand se va trece peste "linia rosie" si se va introduce impozitarea progresiva ptr
    salarii si pensii !

    RăspundețiȘtergere
  24. Cred că @ Leon a vrut să se refere la salariul mediu net de 4427 lei de la care se aplică impozitul de 3000 lei, prima treaptă de impozitare de 10%, după care urmează impozitul gradual (15% și 20%). Dacă este așa, diferența de impozit este de 100 lei.

    RăspundețiȘtergere
  25. @QSA? 01.09.2024, 21:35
    La : "Cred că @ Leon a vrut să se refere la salariul mediu net de 4427 lei de la care se aplică impozitul de 3000 lei, prima treaptă de impozitare de 10%, după care urmează impozitul gradual (15% și 20%). Dacă este așa, diferența de impozit este de 100 lei.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Impozit de 3.000 lei????

    Nu stiu ce a vrut sa spuna Leon, dar a spus ca:
    - pentru impozitarea progresiva, pensia militara de stat se imparte in cele 3 parti: pina la sal.mediu.net; intre sal.mediu.net.si sal. mediu brut; peste sal. mediu brut (***salariul mediu brut/net utilizat la fundamentarea BASS***)
    - din prima parte se scade plafonul neimpozabil (***conform textului bîlbîit***) de 3.000, apoi, la ceea ce ramine, se aplica cota de impunere de 10%
    - la celelalte 2 parti se aplica cotele de impunere de 15% si 20%
    - intimplator Leon a vorbit despre o pensie de "ezact" (4.427 ) sal.med.net, care a "incaput" in prima parte, si, dupa ce s-a scazut plafonul neimpozabil de 3.000, a ramas 1.447... 1.447 x 0,1 = 147 impozit
    - daca ar fi vorba despre pensii mai mari "treaba" ar fi la fel: prima parte ar fi pina la 4.427; din aceasta prima parte se scade 3.000 si rezulta un impozit (pentru prima parte) de 147; pentru celelalte 2 parti impozitul ar fi exact la fel ca si pina la cresterea "plafonului neimpozabil" de la 2.000 la 3.000...

    RăspundețiȘtergere
  26. Aveți dreptate: impozitul se aplică la ce depășește 3000 de lei. Ar fi bine să gândiți ce vor să spună și postacii!

    RăspundețiȘtergere
  27. Corect este plafon neimpozabil de 3000 lei. La acea oră m-am exprimat greșit. Nu trebuie să faceți " mișto" de cei ce vă apreciază. Cu respect!

    RăspundețiȘtergere
  28. @QSA? 02.09.2024, 16:33
    La : "Aveți dreptate: impozitul se aplică la ce depășește 3000 de lei. Ar fi bine să gândiți ce vor să spună și postacii!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Ooofff, of, of!...
    Tinerețe, tinerețe!...
    E grele alea cu tinerețea pe net, cind se crede ca tot ce zboara se maninca, si ca ea, tinerețea, a descoperit roata!

    Mai d'intii... Postaci sint cei care populeaza bloaga claudiotului, si multe alte "platforme" de exprimare!
    Aici sint COMENTATORI care stiu ceva, au de spus ceva si spun ceea ce stiu! Postaci nu au acces la prezentarea "pe sticla", pen'ca_cosul de gunoi al blogului este incapator si nu are pretentii la ceea ce-i livrez eu!

    Mai de-al doilea... Eu nu am de unde sa stiu ce gindesc comentatorii, si nici ce doresc ei sa spuna! Numai cind spun prostii evidente... intervin cu eventuale "corecturi", sau cu dirijarea direct la cosul de gunoi!

    RăspundețiȘtergere
  29. @QSA? 02.09.2024, 16:38
    La : "Corect este plafon neimpozabil de 3000 lei. La acea oră m-am exprimat greșit. Nu trebuie să faceți " mișto" de cei ce vă apreciază. Cu respect!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Iarăși... tinerețe, tinerețe!...

    Daca-i vorba despre acea intrebare a mea... de unde dracu s-a inteles c'ar fi "la mișto"???

    Cît despre "facut mișto" de catre mine, vorba lui Eminescu: "Eu nu ţi-aş dori vrodată să ajungi să ne cunoşti"

    RăspundețiȘtergere
  30. @MA
    L-am auzit la o TV pe nea' Leonte , că s-a referit la perioada FEB. 1977 - FEB. 1992 , cu privire la contribuțiile pt. pensie ale salariaților din acea perioadă. L-a întrerupt moderatoarea , exact când voia să explice ce și cum....
    Te rog, spune-mi și mie , ce s-a întâmplat în acea perioadă FEB 1977 - FEB 1992 , privitor la contribuțiile pt. pensii și sub puterea cărui act normativ.
    Mulțumesc .

    RăspundețiȘtergere
  31. @Leo 02.09.2024, 18:05
    La : "@MA
    L-am auzit la o TV pe nea' Leonte , că s-a referit la perioada FEB. 1977 - FEB. 1992 , cu privire la contribuțiile pt. pensie ale salariaților din acea perioadă. L-a întrerupt moderatoarea , exact când voia să explice ce și cum....
    Te rog, spune-mi și mie , ce s-a întâmplat în acea perioadă FEB 1977 - FEB 1992 , privitor la contribuțiile pt. pensii și sub puterea cărui act normativ.
    Mulțumesc .".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    In bara de adrese :
    Evoluţia CONTRIBUȚIEI CAS 1973-2019 şi a contribuţiei pentru pensia suplimentară 1977-2001 şi contribuţia pentru fondul de

    Apoi se descarca rezultatul cautarii de la M.Muncii...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://mmuncii.ro/j33/images/Documente/protectie_sociala/pensii/3_Evolutia_valorii_cotelor_CAS_2022.pdf&ved=2ahUKEwjUvcCV8KSIAxUQ_rsIHZcBNqUQFnoECEQQAQ&usg=AOvVaw0AsKyy94RE8mPteEDcT7u6

      Ștergere
  32. Dacă pentru comentariile mele considerați că este necesar coșul de gunoi, vă rog să-l utilizați cu cea mai mare încredere! Eu sunt o persoană care are peste 60 de ani....nu tinerețe.. tinerețe.

    RăspundețiȘtergere
  33. Cât despre aruncatul comentariului/comentariilor la gunoi puneți și niște sare peste ele, să nu se strice, pentru a nu mirosi urât!

    RăspundețiȘtergere
  34. @ Moș Alecu: 73 (căutați în traficul radioamatorilor și sigur veți înțelege!) Cu respect, fără mișto!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. QSA ? , fi atent la ce-ți spun
      Dacă @MA nu te aude bine , NU te văd bine.............

      Ștergere
    2. Continuare @Leo:
      1. Dacă nu mă vedeți bine, vă recomand un consult la medicul oftalmolog!!!
      2. Este bine să încercați să învățați și o parte din alfabetul Morse, măcar cifrele. Nu este deloc complicat dacă aveți voință! La litere este mai complicat.
      3. Vă urez multă sănătate și putere de decizie!

      Ștergere
  35. @ Leo
    1. Se scrie corect "fii atent". Se scrie cu un singur "i" când este negație, de exemplu: Nu fi miștocar.
    2. _ _ _ ... ..._ _ _ !

    RăspundețiȘtergere