La aparitia l.282/2023 multa lume a incercat sa descîlceasca modul in care va fi
aplicat acel impozit progresiv!
Mod de aplicare pe care trebuia sa-l stabileasca Ministerul
Finantelor prin norme de aplicare! C’asa spune Codul fiscal!
Numai ca MF n-a facut nimic, si a aparut o oarecare
functionara de la CNPP care a emis
precizari. (*MF a acceptat sau a dirijat din umbra acele precizari ale
functionarei numai ca sa nu se afle cine-i, de fapt, tartorul???*). Precizari
care stabileau ca pensia se imparte in cele 3 parti de impozitare progresiva,
iar suma de 2.000 neimpozabili se scad
din prima perte impozabila.
Chestia-i ca CNPP a aplicat acele precizari care cam incalca
prevederile Codului fiscal la impozitarea progresiva a pensiilor de serviciu
(magistrati, grefieri....)! Afectati de precizarile functionarei fiind, mai
ales, magistratii pensionari cu virsta sub 65 de ani.
CPS-urile s-au luat ca oile năuce dupa precizarile functionarei de la CNPP, si le-au aplicat si
la pensiile militare de stat! Asta chiar daca intre CPS-uri si CNPP nu exista
vreo prevedere legala care sa spuna ca CNPP stabileste regulile pe care sa le
urmeze CPS-urile!
Incepe “lupta” celor nemultumiti in instante de judecata!
Se deschid zeci de procese, cu sute de reclamanti, impotriva
CTP-urilor si a CPS-urilor!
In toate aceste procese se cerea si sesizarea CCR!
La CCR sint, “in faza de raport”, doua din aceste dosare!
Un tribunal hotaraste ca aplicarea art.100/Cod fiscal este
obligatorie (*din pensie se deduce suma de 2.000, si ce ramîne se imparte in cele trei parti de
impozitare progresiva*), iar CPS-ul respectiv trebuie sa inapoieze
impricinatilor sumele retinute incorect ca impozit.
Ce se prefigureaza:
- daca CCR emite decizie favorabila impricinatilor...
aceasta se va aplica tuturor de la data emiterii ei si gata
- pentru situatia procesului “cistigat” de unii impricinati
---- daca CPS nu introduce apel (sau daca introduce apel, si
la apel pierde) trebuie sa puna in aplicare hotarirea tribunalului
--------- la cei pensionati inainte de sep.2017 li se vor restitui
sumele retinute “gresit”; pentru cei pensionati dupa sep.2017 nu are ce le
restitui, dar trebuie sa “recupereze” de la bugetul statului sumele trimise ca
impozit “gresit” stabilit pentru acei impricinati
\---- hotarirea se aplica NUMAI celor care au fost in acea
cauza, de la data precizata in hotarire... nu la altii, si nu la altii de la
alte CPS-uri
- daca se vor inmulti situatiile in care impricinatii
“cistiga”, si daca decidentii vor ajunge la concluzia ca-s prea multi cei care
cistiga... e posibil sa se emita un act normativ prin care sa “corecteze”
l.282/1023, act normativ aplicabil tuturor celor afectati, de la data prevazuta
in acel act normativ.
Adica mai avem de asteptat!
Pana atunci o sa creasca plafonul de neimpozitare de la 2000 la 3000
RăspundețiȘtergereCeva nu este în regulă:
RăspundețiȘtergere“ --------- la cei pensionati dupa sep.2017 li se vor restitui sumele retinute “gresit”; pentru cei pensionati dupa sep.2017 nu are ce le restitui, dar trebuie sa “recupereze” de la bugetul statului sumele trimise ca impozit “gresit” stabilit pentru acei impricinati”.
@Anonim 10.06.2024, 16:21
RăspundețiȘtergereLa : "Ceva nu este în regulă:
“ --------- la cei pensionati dupa sep.2017 li se vor restitui sumele retinute “gresit”; pentru cei pensionati dupa sep.2017 nu are ce le restitui, dar trebuie sa “recupereze” de la bugetul statului sumele trimise ca impozit “gresit” stabilit pentru acei impricinati”.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Corect!
"Eroare materiala".
Textul: "la cei pensionati dupa sep.2017 li se vor.." se va citi (asa cum a fost corectat): "la cei pensionati inainte de sep.2017 li se vor...".
Multumesc de atentionare!
Vă salut!
RăspundețiȘtergereArticolul scris de domnul Moș Alecu (Amintiri din trecutul apropiat) cred că este suficient de clar pentru înțelegerea "situației operative" în legătură cu impozitul progresiv.
Pentru cine nu știe felul în care a fost calculat impozitul pensiilor militare începând cu 01.01.2024, recomand citirea comentariului "Povestea supraimpozitării":
https://mosalecu.blogspot.com/2024/04/cind-lumea-verifica-ce-i-se-serveste.html?showComment=1713697908585#c5365039335772155583
Probabil că sunteți la curent cu soluția 6808/3/2024 dată de Tribunalul București în cazul impozitării incorecte aplicată de CPS a MApN pensiilor militare începând cu 01.01.2024.
https://portal.just.ro/3/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000001115212&id_inst=3
În continuare, vă propun un mic program de calcul (Calculator_pensii_militare_2024_v10.xls) realizat în "Excel" pentru determinarea sumelor de bani "reţinute nelegal" (exprimarea aparține judecătorilor Tribunalului București) de CPS-uri (MApN, MAI și SRI) începând cu 01.01.2024.
Programul l-am testat pe versiunile următoare de programe OFFICE:
Microsoft Office 2007, 2010, 2013, 2016, 2019, 2021;
LibreOffice 7.3.7.2 și 7.6.4.1;
OpenOffice 4.1.15;
Sisteme de operare pe care l-am testat:
Microsoft Windows 7, 8.1, 10, 11;
Linux Ubuntu 22.04.3.
Programul nu funcționează corect in "Foi de calcul Google" și pe sistemul de operare Android.
N-am avut posibilitatea să-l testez pe macOS (Apple).
Linkul de descărcare a programului este următorul:
https://drive.usercontent.google.com/download?id=1W7_PHdaSOs_iJrW-zV47eVuEvgSxFWbl
Observații:
1. Valoarea corectă a SMNE (Salariul Mediu Net pe Economie sau "câștigul salarial mediu net") în 2024 este 4426 lei, valoare confirmată și de Casa Națională de Pensii Publice:
https://www.cnpp.ro/noutati/-/asset_publisher/FbjvUfJwDu7P/content/indicatori-utilizati-in-sistemul-public-de-pensii-pentru-anul-2024
"Alte precizări:
<...>
Câştigul salarial mediu net utilizat la calculul impozitului pe venitul din pensii de serviciu este de 4.426 lei."
2. CPS a SRI a calculat corect valoarea pentru SMNE:
https://www.sri.ro/articole/pensii2024.html
3. CPS a MApN a calculat greșit valoarea pentru SMNE:
https://cps.mapn.ro/webroot/fileslib/upload/files/Doc223/Precizari%20de%20postat%20pe%20site%20Legea%20282-03012024.pdf
4. CPS a MAI nu a dat vreun comunicat referitor la modul de impozitare începând cu 01.01.2024.
5. Doar pentru pensia brută din 2023 de 4000 lei va apărea o diferență de 1 leu la calculul pensiei nete din 2024 ca urmare a calculării incorecte a SMNE rezultată din SMBE= 7567 lei.
6. Celulele din tabelul Excel care conțin formulele de calcul au fost protejate pentru a nu fi modificate din greșeală.
7. Pentru versiunile de OFFICE mai noi de 2007 fișierul se va deschide în modul "PROTECTED VIEW" și va trebui să fie apăsat butonul "Enable Editing".
Cu stimă,
Col. Hathi
Col. Hathi:
Ștergere..prea mult .."caz" pt.diferenta.. aia de .."1" leu..de la SMNet/Ec.🤔❗
@ Calinmihaib12 11.06.2024, 20:17
ȘtergereLa prețurile din ziua de azi, aveți dreptate în legătură cu acel un leu!
Și totuși, din punct de vedere matematic, numerele 4426 și 4427 sunt diferite.
Am vrut doar să subliniez faptul că decidenții din domeniul financiar din MApN, care au girat și girează confiscarea lună de lună a sumelor de bani "reţinute nelegal" din pensiile militare, s-au lăcomit la acel un leu.
Acel un leu, așa cum am precizat în comentariu (poate prea lung și plictisitor pentru unii cititori😃) îi afectează numai pe cei care în 2023 au avut pensia brută de exact 4000 lei și în 2024 au pensia brută de 4552 lei. Acestora CPS a MApN le reține impozit de 262 lei, pe când CPS a SRI reține impozit de 261 lei.
Oricum, ambele sume (262 lei și 261 lei) sunt calculate voit greșit, așa cum a stabilit Tribunalul București. Dacă CPS-urile ar fi aplicat corect Legea 282/2023 trebuiau să rețină ca impozit suma de 255 lei
Menționez că în cazul meu, fiind pensionat la sfârșitul anului 2022, CPS a MApN a făcut doar evaziune fiscală, fără a-mi afecta cuantumul pensiei nete și se aplică a patra situație descrisă de domnul Moș Alecu (Ce se prefigureaza:...)
Sper ca programul să fie totuși de folos cuiva😃
Este de folos programul.
ȘtergereMultumesc
ȘtergereCol. Hathi: Călin răspunde:
..Ok...❗; la rigoare observația.. d-voastră are sensul ei..corect, atât financiar.., dar și..socio-cultural..❗🧠🤔😀🤝..!
De la Moș la Moș : Pe huhurez...Burepista...o dă iar cu muci-n fasole !🤣 Omu' e chiar analfabet funcțional ! Mai exact spus : e prost de-a binelea ! Acolo se prezintă o hotărâre a Tribunalului București cu privire la impozitarea pensiilor militare pe cele 3 cote de impunere ! Tăntălău' nu pricepe...nici în fața evidenței ...că e vorba de aplicarea ilegală a supraimpozitării de către Casa de pensii sectorială ! Altfel...de ce ar obliga instanța ca reclamantu' să primească banii din urmă...prostovane Burepista ?! Voi realizați ce dobitoc e ăst individ ??!🤣🤣🤣
RăspundețiȘtergere@ Fsafety 12.06.2024, 08:45
RăspundețiȘtergereVă mulțumesc pentru comentariu.
Mă bucur că vă este de folos programul.
===
@ Anonim 12.06.2024, 11:03
Domnule Călin, vă mulțumesc pentru comentariu.
Analizând propriul comentariu (10.06.2024, 20:43) am ajuns și eu la concluzia că este prea lung și cu multe lucruri care puteau eventual să fie scrise doar dacă ar fi existat întrebări pe tema respectivă.
Probabil mai trebuie "să mă coc" în domeniul scrisului pe bloguri😃
..Col. Hathi:
Ștergere..încă o dată..OK❗; e limpede, din..comentariile d-voastră..că vă
.."mână" cel puțin: buna-credință, onestitatea și..încrederea..în ceea ce întreprindeți..!
Dl Alecu, că va place sau nu, că de aprobat nu-i cazul sa aprobați dumneavoastră, atunci când unui militar de cariera-i sunt încălcate drepturile legale, acesta merge-n instanta.
RăspundețiȘtergereIar instanța, atunci când sunt încălcate și drepturile magistraților pensionari, le da dreptate și pensionarilor militari, aflați în aceeași situație juridică !
Fără legătură, eu am obținut succes in instanta, în domeniul pensiilor militare de stat, și Romania ca stat mi-a platit și cheltuielile de judecată., prin Secretariatul General al Guvernului.
RăspundețiȘtergereSigur că ai nevoie de un avocat care nu-i ieftin, dar, per total, nu pierzi nimic, ai numai de câștigat.
Nu-s singur in această situație.
Tot Jianu&co ne fac! 😡
RăspundețiȘtergereINFORMARE
- In atentia tutror rezervistilor –
Am aflat in aceste momente, de la Cancelaria Guvernului, ca problema amendarii OUG 26/2024 privind soldele de grad ale rezervistilor, nu este pe agenda sedintei de astazi a Guvernului. Motivul! Datele solicitate M.Ap.N. si M.A.I. privind impactul financiar nu au fost inca transmise de aceste ministere. Vom lua legatura cu toate organizatiile rezervistilor si sindicatele partenere ale politistilor pentru a stabili in comun masurile care se impun.
Honor et patria! Vae victis!
Presedintele SCMD
Col. (r) dr. Mircea DOGARU
Moșule:
RăspundețiȘtergere🌞CITAT din TOPIC:
❗"Numai ca MF n-a facut nimic,❗ si a aparut o oarecare functionara de la CNPP care a emis precizari. (*MF a acceptat sau a dirijat din umbra acele precizari ale functionarei numai ca sa nu se afle cine-i, de fapt, tartorul???*). ❓Precizari care stabileau ca pensia se imparte in cele 3 parti de impozitare progresiva, iar suma de 2.000 neimpozabili se scad din prima perte impozabila.❓ "
Încheiat CITATUL,
🌤️COMENTARIU:
În CITAT , între semnele roșii = e clar de ce MF.."n-a făcut..NIMIC.."❗😜.., pt. că..chiar nu era nimic de făcut.."din punctul lor de vedere" = întrucât considerau= pe bună dreptate..= că textul LEGII 282 / 2023 = în "art.101"..e..LIMPEDE..❗{adică PENSIA BRUTĂ se impozitează astfel: din pensia brută din CUPONUL MANDAT DE PENSIE (al pensiilor de serviciu.."în dispută.." ) = se deduce/scoate suma de 2.000 de lei =
NEIMPOZABILĂ, iar ceea ce rămâne.. DE IMPOZITAT..= se împarte în cele 3 părți/ tranșe= cote procentuale de impozitare:= "10-15-20 %", raportate la sumele de bani.."reper":
" = 1 - 4427 lei - 10%
= 4.428 - 7567 lei - 15 %
=...........> 7.568 lei - 20 % " }
.."restul".. "întâmplărilor"/ evenimentelor comunicaționale între diferite structuri statale implicate în.. tevatura impozitării și supra-impozitării
pensiilor de serviciu ARATĂ/ INDICĂ..cel puțin.."reaua (lor) credință" și.."neprofesionalismul" minim necesar, iar "considerațiile" unor comentatori pe bloguri sunt: din aceasta perspectivă..= ..speculații .❗🤔😜👻😂..❗
RăspundețiȘtergerePreluare:
Tot Jianu&co ne fac! 😡
INFORMARE
- In atentia tutror rezervistilor –
Am aflat in aceste momente, de la Cancelaria Guvernului, ca problema amendarii OUG 26/2024 privind soldele de grad ale rezervistilor, nu este pe agenda sedintei de astazi a Guvernului. Motivul! Datele solicitate M.Ap.N. si M.A.I. privind impactul financiar nu au fost inca transmise de aceste ministere. Vom lua legatura cu toate organizatiile rezervistilor si sindicatele partenere ale politistilor pentru a stabili in comun masurile care se impun.
Honor et patria! Vae victis!
Presedintele SCMD
Col. (r) dr. Mircea DOGARU
🫡🫡🫡👍👍
@Calinmihaib12 13.06.2024, 11:14
RăspundețiȘtergereLa : "In CITAT , între semnele roșii = e clar de ce MF.."n-a făcut..NIMIC.."❗😜.., pt. că..chiar nu era nimic de făcut.."din punctul lor de vedere" = întrucât considerau= pe bună dreptate..= că textul LEGII 282 / 2023 = în "art.101"..e..LIMPEDE..❗{adică PENSIA BRUTĂ se impozitează astfel: din pensia brută din CUPONUL MANDAT DE PENSIE (al pensiilor de serviciu.."în dispută.." ) = se deduce/scoate suma de 2.000 de lei =
NEIMPOZABILĂ, iar ceea ce rămâne.. DE IMPOZITAT..= se împarte în cele 3 părți/ tranșe= cote procentuale de impozitare:= "10-15-20 %", raportate la sumele de bani.."reper":......".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Mai arăt cîteodată ce de timpennii iți pot trece prin cap ca să nu zici că am ceva cu tine!
Ceteste dracului art.5/l.227/2015 (Cod fiscal):
- M.F. "are atribuția elaborării normelor necesare pentru aplicarea unitară a prezentului cod."
- "(5) Sub sancțiunea NULITATII absolute, instituțiile publice din subordinea Guvernului, ALTELE decât Ministerul Finanțelor Publice, NU POT elabora și emite norme care să aibă legătură cu prevederile prezentului cod, cu excepția celor prevăzute în prezentul cod."
Daca iei apararea MF, că_cum_că prevederile erau clare si nu era nimic de facut, de ce MF accepta ca precizarile unei cenepepizde oarecare sa fie aplicate la chestii legate strict de prevederile Codului fiscal???? Diliule năuc!!!
Tot pentru diliul insistent...
RăspundețiȘtergereBăi, diliule, du-te si te manifesta la ‘dioti, sau pe cimpiile net-ului unde se poarta nemultumirile justificate numai cu prostii!
Nu mai sustine ca : “textul LEGII 282 / 2023 = în "art.101"..e..LIMPEDE..❗{adică PENSIA BRUTĂ se impozitează astfel: din pensia brută din CUPONUL MANDAT DE PENSIE (al pensiilor de serviciu.."în dispută.." ) = se deduce/scoate suma de 2.000 de lei = NEIMPOZABILĂ, iar ceea ce rămâne.. DE IMPOZITAT..= se împarte în cele 3 părți/ tranșe= cote procentuale de impozitare:= "10-15-20 %", raportate la sumele de bani.."reper":......", completat cu: “atunci cum de..L.282/2023 a fost aplicată practic = fără "norme..de aplicare"...și culmea/ sau nu.. CONTRAR sensului. CLAR ,LIMPEDE= al textului..în dispută, legat de impozitarea pensiilor de serviciu.”.
L.282/2023 a bulibasit prevederile l.227/2015(Cod fiscal) si era strict necesar ca MF sa emita norme de aplicare!
Bulibasirea textului l.227/2015 (Cod fiscal) a constat in:
- inainte de l.282/2023
---- art.100/l.227/2015 spunea: “Art. 100 Stabilirea venitului impozabil lunar din pensii
(1)VENITUL IMPOZABIL lunar din pensii se stabilește prin deducerea din venitul din pensie a sumei neimpozabile lunare de 2.000 lei și, după caz, a contribuției de asigurări sociale de sănătate datorată potrivit prevederilor titlului V - Contribuții sociale obligatorii.
---- art.101/l.227/2015 spunea: “Art. 101 Reținerea impozitului din venitul din pensii
...
(2) Impozitul se calculează prin aplicarea cotei de impunere de 10% ASUPRA VENITULUI IMPOZABIL lunar din pensii.
- dupa l.282/2023
---- Art.100/l.227/2015 stabileste la fel VENITUL IMPOZABIL din pensii
---- art.101/l.227/2015, la impozitarea pensiilor de serviciu si a celor militare de stat, NU MAI VORBESTE despre VENITUL IMPOZABIL... vorbeste de spre VENITUL LUNAR DIN PENSII care trebuie impozitat
- culmea este ca:
---- la pensiile de serviciu si la cele militare de stat stabilite pentru perioade anterioare, conform legii, impozitul se calculează asupra venitului impozabil lunar, prin aplicarea prevederilor alin. (2) (*adica tot impozit progresiv... da’ numai pentru venitul impozabil*)
---- tot la pensiile de serviciu si la cele militare de stat stabilite in urma unor hotariri judecatoresti impozitarea progresiva se face fara acel venit impozabil (*chiar daca si aceste sint tot pentru perioade anterioare ca cele de mai sus*)
@Moșule A Hai ca i -ai dat de lucru! Nu îl mai vezi curând pe aici😂👍
ȘtergereEu sunt de acord și cu o varianta în etape, a actualizării soldei de grad la pensiile militare de stat, ceva asemănător cu intrarea României în Spațiul Schengen:
RăspundețiȘtergereFoarte, foarte urgent, la pensiile militare de invaliditate și de urmaș, iar o data cu intrarea terestră în Schengen, să se actualizeze solda de grad și la celelalte pensii militare de stat.
După ieșirea în stradă a pensionarilor militari Guvernul României, prin vocea Dl Ciolacu a spus că va analiza impactul bugetar al actualizării soldei de grad la pensionarii militari și joi 13 iunie 2024 vor da un răspuns.
RăspundețiȘtergereZiua a trecut și nici un răspuns, pt că se spune că structurile responsabile, adică CPS-urile n-au putut oferi un calcul cu efortul bugetar.
Acest calcul, având în vedere baza de date și structura ei, nu necesita mai mult de 4-5 ore.
Părerea mea este că după ce au umilit și nedreptățit pensionarii militari, aceste structuri de pensii militare au dorit să jignească și eroii.
Pt că ieri, pe lângă sărbătoarea religioasă: înălțarea Domnului s-a sărbătorit și ZIUA EROILOR RIMANIEI.
"Se va analiza impactul!"Cum se face ca atunci când vine timpul sa se actualizeze un amărât de grad după ani și ani,imediat guvernanții se poticnesc și imediat se pune ariciul la buget!!!!! Nu același lucru se procedează ptr.celelalte categorii de pensionari chiar și salariați cere contează ptr.alegerea lor.
RăspundețiȘtergereÎn primul rând aleșii locali,cea mai privelegiata categorie de salariați,tocători de buget.Eu totuși mai cred ca va veni și vremea noastră! Că ne meritam soarta e altă problemă! Că avem trădători dintre noi și asta e adevărat!Apele se vor limpezi și atunci gunoaiele vor ieși la suprafață.Si atunci vom afla tot.
"GG..":
Ștergere..s- o crezi..numai..tu❗😜👻
Ciolacu?! Un agramat nespalat ,care a luat bacu’ (dacă l-o fi luat vreodată) pe la vreun ONG ,ne-a demonstrat ca este de o nesimțire crasa.Când trecea in mașina pe lângă pensionarii militari aflați la protest ,mai și ranjea la cealaltă caricatura Ciutacu.Acest gest a fost mai mult decât o palma data rezerviștilor.Ar merita niște suturi la propriu.
RăspundețiȘtergereNu pupam noi solda de grad majorată de la acest specimen.Cum mama dracu’ in P.S.D.ajung in funcții mari numai niște sclemberisti ?!
Definiți sclemberiști!
ȘtergerePt Dl Anonim de la ora 15.27
RăspundețiȘtergerePt că si-n PCR pe funcții politice, au ajuns asemenea "domni și doamne"
Iar PSD și nu numai, este unul din urmașii PCR.
Daca faci o analiză a activiștilor de partid PCR din dec 1989 din SNAp și vezi pe ce funcții au ieșit la pensie in "capitalism" toți, cu ff puține excepții, vei înțelege multe.
Se pune problema prost si atunci Ciolacu nu pricepe.
RăspundețiȘtergereLa civili s-a pus problema ca la contribuții egale sunt pensii diferite si atunci guvernul s-a simțit obligat să inițieze o nouă lege.
Dece la noi unii pensionari se opun ca la funcții egale,grade egale,vechimi egale sa fie pensie egala.?
Va spun eu.Fiindca unii s-au pensionat de buna voie si nesiliti de nimeni pe la 45 ani vârsta după principiul esti om cu mine sunt om cu tine.Cea mai corecta lege a fost legea CHIORUL adica cea pe puncte.
Ia-te de mână cu dementul chior și bețiv!Principiul la data respectivă a fost că s-au desființat zeci de U.M. pentru intrarea în OTAN da' tu ești prost n-ai de unde ști !
ȘtergereIfrime prost e cel ce l-a fatat ma-ta.Precis e ca tu te-ai pensionat sub o vechime de 35 ani și ca te-ai aranjat veniturile pe ultimile șase luni
Ștergere.
Ifrime prost e cel ce la fatat mă-ta.Precis ca te-ai pensionat cand nu aveai vechime de militar de 35 ani.Sa-l pupi in cur pe Oprea ca ti-a dat sporuri fără număr.
ȘtergereFa publică decizia de pensionare ca sa se vada cine e hoțul.
Handicapați, retardați ,debili
ȘtergereNu trebuie să te supere realitatea,esti prost și gata!N-ai cum să-ți mai revii,e tardiv pentru tine!Pământul galbin te mai schimbă!
ȘtergereAnonim
Ștergere(12:31/15.06.2024):
..militarii onești= LEGAL..= nu-și puteau.."aranja".. salariile/veniturile..din ultimele 6 luni.. 😜❗
E vorba despre militarii din Onești ( fostul Gh. Gh. Dej ) ?
Ștergere@Anonim 15.06.2024, 17:23
RăspundețiȘtergereLa : "Se pune problema prost si atunci Ciolacu nu pricepe.
La civili s-a pus problema ca la contribuții egale sunt pensii diferite si atunci guvernul s-a simțit obligat să inițieze o nouă lege.
Dece la noi unii pensionari se opun ca la funcții egale,grade egale,vechimi egale sa fie pensie egala.?
Va spun eu.Fiindca unii s-au pensionat de buna voie si nesiliti de nimeni pe la 45 ani vârsta după principiul esti om cu mine sunt om cu tine.Cea mai corecta lege a fost legea CHIORUL adica cea pe puncte.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Astfel de comentarii sint publicate si aici pentru a nu se crede ca timpenii pot aparea numai la cifrimii 'dioti!
Eu sunt pensionar militar cu condiții de muncă AC și CS , dar sunt și născut și crescut până la 14 ani într-o zonă puternic industrializată, siderurgie, metalurgie și minerit.
RăspundețiȘtergereMi se rupe sufletul când văd, bătaia de joc a Dl Ciolacu și a Dl Ciuca, la adresa pensionarilor civili și militari, care au lucrat în condiții grele de munca.
Noi pensionarii militari, suntem nemulțumiți, evident că , copii noștrii și nepoții noștrii nu vor urma o cariera militara.
RăspundețiȘtergereDar deficitele pe timp de pace a SNAp cresc, pe zii ce trece, am idee și experiența, că vor fii critice pe timp de razboi.
În situația asta partidele politice care se fac vinovate: psd+pnl, să fie obligate prin lege, să asigure din membrii proprii, aripa tânără, aceste deficite.
Sunteți vinovati, suportati consecințele , Dl ciolacu și Dl ciuca.
Cine credeți că va apara, pe dumneavoastră și familiile dumneavoastră ?
Militarii de care v-ați bătut joc !
Anonim (1, 2, 3,..x,y,z,..infinit..!):
Ștergere..nu le purta.."grija"..celor pomeniți.., și a altora din..TAGMA..lor, ..că și-au asigurat VIITORUL..= prin alte.. "zări"..👻😜🌞👹😎🕯️..❗
Nota 10 cu +
ȘtergerePtr.d-l Ifrim,
RăspundețiȘtergereSclemberist înseamnă handicapaț,incapabil, retardat.Am folosit acest cuvânt cu mult înainte de a apărea in Dicționarul Urban.Acolo apare sub forma de sclembar.
Idiotule nu stii ca in 2010 numai 26300 pensionari militari au fost nemulțumiți de legea Chiorului si Oprea.
RăspundețiȘtergereIdiotule,MApN a publicat valoarea pensiilor .Găsești pe internet pentru documentare.
Ifrim@privesti lucrurile numai prin prisma interesului personal.Sunt "beneficiarul" pierderii a 800 lei prin legea din 2010 dar nu pot face abstracție ca marea majoritate a pensionarilor militari au înregistrat creșteri semnificative.
RăspundețiȘtergere@Anonim 16.06.2024, 18:03
RăspundețiȘtergereLa : "Idiotule nu stii ca in 2010 numai 26300 pensionari militari au fost nemulțumiți de legea Chiorului si Oprea.
Idiotule,MApN a publicat valoarea pensiilor .Găsești pe internet pentru documentare.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Nu se'ntelege cui este adresat comentariul, dar:
- la recalcularea din 2011 s-au intimplat fenomene ciudate (care au generat punctaje tot ciudate)
------ “folosirea” vechimii totale (militarie plus civilie) existente in 2010
----------- a nu se uita ca cei disponibilizati cu vechimi mici in militarie au muncit in civilie... vechimi in civilie care nu puteau fi valorificate in civilie datorita virstei mici
------ venituri “reconstituite” “din burta”
------ impartirea la 20 inclusiv pentru perioadele muncite in civilie
------ majorarea de punctaj pentru conditii de munca in civilie ca si cum ar fi fost in militarie,
------ folosirea ilegala a conditiilor de munca (cu majorarile de punctaj aferente pentru militari) valabile numai dupa 01.01.11,
------ aplicarea majorarii datorate OMM/SOSP la acea pensie gonflata artificial...
Asa ca titulatura de "idiot" se potriveste mănușă celor care sustin ca contributeala bășinesco-boccio-gopristă a fost ceva bun pentru militari!
Scopul scuza mijloacele a spus nemuritorul Gambeta.
Ștergere@csej 16.06.2024, 18:15
RăspundețiȘtergereLa : "Ifrim@privesti lucrurile numai prin prisma interesului personal.Sunt "beneficiarul" pierderii a 800 lei prin legea din 2010 dar nu pot face abstracție ca marea majoritate a pensionarilor militari au înregistrat creșteri semnificative.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
In special la "prin legea din 2010 dar nu pot face abstracție ca marea majoritate a pensionarilor militari au înregistrat creșteri semnificative.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Insemneaza ca vorbeste un militar-militar!
Despre cei cu "cresteri semnificative" a se citi explicatiile de la comentariul meu anterior (cel pentru Anonim 16.06.2024, 18:03).
De la Moș la Moș : GREȘEALA COLEGILOR REZERVIȘTI CARE - DUPĂ MODELUL MAGISTRAȚILOR - AU CONTESTAT ÎN INSTANȚĂ NECONSTITUȚIONALITATEA ART.101 DIN CODUL FISCAL....ȘI CARE SE REFERĂ LA SUPRAIMPOZITAREA PENSIILOR ! Așadar, dacă tu rezervist... în instanță, o spui - în scris - că crezi că art.101 din Codul fiscal este discriminatoriu și implicit neconstituțional....judecătorul te va întreba : ești de acord să sesizăm CCR, iar ea să se pronunțe ?! Așa s-a întâmplat deja la multe instanțe ! Tu spui da ! Ce se întâmplă după ?! Răspuns : trebuie să aștepți până ce CCR se va pronunța ! Când o va face ?! Dumnezeu știe ! Dar...dacă tu - rezervist - spui că art.101 este neconstituțional prin prisma discriminării...discriminarea este ...față de cine ??! Față de civili ?! Păi dacă crezi asta...hai să vedem ! Așadar, conform reglementărilor în vigoare, la pensiile civile se aplică o singură cotă de impozitare, respectiv de 10% la venitul impozabil ! Din ianuarie anul ăsta - ca urmare a intrării în vigoare a noului art.101 din Codul fiscal ( modificat prin art.XVIII din Legea nr.282 / 2023 ) - la pensiile militare de stat au fost introduse maxim trei cote de impozitare, în funcție de cuantumul brut al pensiei în raport cu cele două niveluri ale câștigului salarial mediu și rezultat din Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pentru anul 2024, respectiv 7567 lei și 4427 lei ! Ne place sau nu....plecăm de la Constituție ! În art.147 din Constituție ...se spune - explicit - faptul că deciziile CCR sunt general obligatorii...Curtea fiind singura instituție abilitată să stabilească dacă o lege ori anumite articole din ea sunt constituționale sau nu ! Pensiile militare de stat au vreo componentă contributivă, chiar dacă militarii au contribuit...dar, la bugetul de stat...nu la cel al asigurărilor sociale de stat ?! Răspuns al CCR... în Decizia nr.900 / 2020, punctul 118 : Nu ! Apoi : pensiile care sunt plătite de la bugetul de stat ( cum sunt cele militare) pot fi modificate, respectiv mărite sau micșorate ?! Răspuns CCR, în aceeași decizie ...punctul 116 : Da, în funcție de posibilitățile financiare ale statului ! Pensiile militare reprezintă drept câștigat ?! Răspuns CCR..punctul 105 : Nu ! Din perspectiva art 47 din Constituție...drept câștigat este numai cel stabilit pe contributivitate...adică pe puncte și....din întreaga perioadă de activitate ! Așadar , în cazul pensiilor militare de stat - plătite de la bugetul de stat - CCR spune că ele pot fi și micșorate ! Cum ?! Inclusiv prin supraimpozitare ! Și atunci...dacă ele au fost micșorate prin supraimpozitare din ianuarie 2024... de ce să invoci în instanță discriminarea ( care, am văzut mai sus că nu are susținere în raport cu civilii ) și să aștepți până la sfântu' Așteaptă ( când se va pronunța CCR ) ...și să nu te adresezi instanței invocând...nu discriminarea ori neconstituționalitatea pe acest temei...ci aplicarea ilegală a supraimpozitării de către Casa de Pensii Sectorială, respectiv a necoroborării art.101 alin.(2) lit.c) din Codul fiscal cu art.100 alin.(1) din același cod ?! E foarte mult dacă ar fi de detaliat...ca să înțeleagă...cât mai mulți ! Cei în temă....pot înțelege exact ! Dincolo de vorbe...în ceea ce e reglementat...este : VERBA VOLANT, SCRIPTA MANENT ! Restu-i ...poveste de Petre Ispirescu ! Gând bun, oameni buni ! P.s. Inechitățile crase existente la pensiile militare de stat s-au adâncit și mai mult din ianuarie...deoarece supraimpozitarea este egală cu zero - în buzunar - pentru cei trecuți în rezervă după OUG 59/ 2017 ! Iar asta pentru că..cel trecut în rezervă azi - chiar cu pensia netă limitată la media soldelor nete - are ( prin prisma creșterilor salariale conform Legii 153 / 2017 și a "celebrei" treceri a contribuțiilor de la angajator la angajat )...mai mult decât "omologu' la virgulă" de dinainte de...OUG ...."LOVE" ( n.n. - prietenii știu de ce !! ) ! Lume multă....oameni puțini !
RăspundețiȘtergere@MM, pentru pensionarii militari au semnat OuG.59/2017:"PRIM-MINISTRU
ȘtergereMIHAI TUDOSE
Ministrul afacerilor interne,
Carmen Daniela DAN
Ministrul apărării naționale,
Adrian ȚUȚUIANU" !
Călin răspunde:
Ștergere@Anonim(19.06.2024, 01:27'):
..pensionarii care au invocat..în "justiție".. discriminarea sau neconstituționalitatea..= pt. că au fost.."PROST" (=sau PERFID ..❗😎).."SFĂTUIȚI"❗, ei neînțelegând (probabil) că acel.. "art. 101, al.2, pct."c",cu sub-pct.-le: "i-ii-iii" = este (repet)= CLAR /LIMPEDE = privind = "ALGORITMUL" de calcul al impozitării și supra-impozitării PENSIILOR MILITARE, implicit coroborat cu art. 100 = în LEGEA 282/2023..și..CODUL FISCAL.. ❗..și că acel "art. 101, al.2, lit. "c" = a fost.."APLICAT" ="GREȘIT " = H O Ț E S T E .. de către..cel puțin CPS / MApN..❗ ....😎👿🤔🥸🥳🥶..❗
Pentru anonim (nea Mitica): Dumneavoastra ati contestat in instanta aplicarea ilegală a supraimpozitării de către Casa de Pensii Sectorială, respectiv a necoroborării art.101 alin.(2) lit.c) din Codul fiscal cu art.100 alin.(1) din același cod ?! Daca da, dati-ne si noua lumina, model, avocat etc
RăspundețiȘtergereCălin comentează: pt.:
RăspundețiȘtergere"@constantinp19.06.2024, 08:56"
.. cele scrise de @ Anonim azi noapte (19.06.2024/01:27') fiind lămuritoare..pt.cei care..și înțeleg.."lucrurile".., și, coroborat cu..prevederile C.Pr.Civ. ar putea merge în justiție = în baza..de ex : a "art. 65" din L.223( chiar..și fără avocat).. pt. că.."speța"..= e relativ simplă și PROBELE materiale..necesare = pot fi reduse "numeric" = CUPOANELE MANDAT DE PENSIE din 2023 și "cel" din ian. 2024, precum și un SIMPLU.. calcul aritmetic.. al: algoritmului de tranșare în cele 3 părți impozabile din PENSIA IMPOZABILĂ: adică SUMA DE IMPOZITAT cu: "10-15-20 %".., din "PENSIA BRUTĂ" din CUPONUL MANDAT DE PENSIE din care S-AU DEDUS cei 2.000 de lei = NEIMPOZABILI..❗😜..❗(calcul care poate fi.."certificat"..chiar și de către contabilii..de la orice nivel..al..instituțiilor juridice( dar nu numai..!), mare atenție: RAPORTAT ..la prevederile actuale ale acelui art.101,al.2, lit. "c".. amintit..❗
..sigur, situația descrisă mai sus implică:..buna-credință, onestitatea și profesionalismul judecătorilor din justiție română, care trebuie să .."se supună" cel puțin..prevederilor "art.14 și 22.." din CODUL DE PROCEDURĂ CIVILĂ ..😜❗
@Leon 19.06.2024, 07:27
RăspundețiȘtergereLa : "@MM, pentru pensionarii militari au semnat OuG.59/2017:"PRIM-MINISTRU
MIHAI TUDOSE
Ministrul afacerilor interne,
Carmen Daniela DAN
Ministrul apărării naționale,
Adrian ȚUȚUIANU" !".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Coane Leoane, io nefiind atit de dăștept cu capu' ca cifrimii 'dioti, nu reusesc sa'nteleg ce se vrea a se spune prin simple ziceri aruncate, asa, din șfichi!
Pi di'adicatelea... enumerarea acelor semnatari ai oug 59/2017 este de bine sau de rau pentru ei???
Ca io stiu ca se ezista doua tabere p'între pensionarii militari:
- cei care-o injura cu clăbuci pe volguta, emitentii si semnatarii oug 59/2017, pen'ca le-a facut pensiile nete numai cit netul ultimelor lor venituri; pensii bine garnisite prin ultime venituri bine aduse din condei
- cei care-s invidiosi pe primii pen'ca, inc'odata, pensiile lor bine garnisite, nu sint afectate, cu nimica, nimicuta, de masurile de reducere/micsorare a pensiilor "mari" prin felurite impozite s'altecele d'ale Codului fiscal.
Matale, coane Leoane, ce-ai vrut a zice cu acea enumerare???
Nenea @MA, nu ma asteptam din partea lui @MM sa dea vina tot pe Olguta, care si-a dat Avizul NUMAI pentru pensiile de serviciu platite de CNPP !!
ȘtergereNoi 3 stim foarte bine cine a "clocit" din partea MApN: Tutuianu, Luca, Rosu, Jianu !!
De la Moș pentru Leon : Eu știu că Vasileasca a semnat din perspectiva ministrului muncii acea ordonanță, iar madam Dan și mister "Țuțu" pentru cele două ministere ! Am făcut trimitere la "Love" pentru că așa e cuoscut "în popor" și că ea, madam "Love" ..."ne avea tare la inimă" !🤣
RăspundețiȘtergere..e greu de..probat că madam "love" (!) ne avea .."tare"(= rău)..la inimă..❗;
Ștergere.."grija" ei..era CREȘTEREA.."prea" mare a pensiilor militare în urma preconizate..actualizări din 2017..❗
LOV nu putea face nimic fără Țuguianu. Țuguianu a fost speriat de Jiganu , RED și dr.luK că fără Art. VII din OUG 59/2017 fondurile MFA-ului se vor epuiza rapid. Apoi Țuguianu a cerut sistemului MFA ca să formuleze textul Art. VII pe care l-a altoit OUG-ului 59 pus la cale de LOV și pt. alte reglementări. Apoi TERENTE a aprobat. Mai lichea a fost Țuguianu decât LOV în această speță a OUG 59.
ȘtergerePS:
Ștergere..L.223/2015= "ORIGINARĂ"(/ PROMULGATĂ..).."a speriat"..pe unii.."decidenți"..chiar înainte de aplicarea ei în practică.., și..,
ocazionat de..TRAGEDIA..din..pre-ZIUA MORȚILOR..(din 30.10. 2015..❗)..= a urmat "șirul"..evenimentelor..de "joc forțat"= trântirea guvernului Ponta..și înlocuirea lui cu.."cel al lui CIOLOȘ.."= SUBSTITUTUL de "sacrificiu" până în.."2016" = anul ALEGERILOR, guvern
..guverncare avea misiunea să.."NE..rezolve" 😜👹😎👻😈🙃❗
PS "2":..
Ștergere..deci. MISIUNEA grupării CIOLOȘ..& Co. ..era:
= stoparea creșterii.."exagerate" a PENSIILOR RECALCULATE.. în
2016..❗😜..; de ex: eu mi-am estimat = în 2015.., o "creștere"
a pensiei din 2015 cu..între 700- 1.500 de lei❗😜, dar după "modificarea"/="amputarea" legii..prin..OUG. 57/2015 , creșterea
pensiei mele..a fost..mai "temperată" (creștere brută, fără indexarea de.."5 %"//2016..!) , de la =3.457 ↗️ 4.243 lei (+786 lei❗)..etc.
= preluarea rolului de.."vârf și.. cablu..de paratrăznet.." ❗
Pe blogul păsării împăiate a apărut un papagal cu nume de magnetofon producție sovietică.MA IA G.
RăspundețiȘtergereCucuveaua nr.2 s-a pornit..Ii tine pe prosti de vorba.
Bravo @Leo, cine stie, STIE !
RăspundețiȘtergereLuati Notite si NU uitati ce ați Notat !!
@Calinmihaib12 21.06.2024, 07:45
RăspundețiȘtergereLa : "PS:
..L.223/2015= "ORIGINARĂ"(/ PROMULGATĂ..).."a speriat"..pe unii.."decidenți"..chiar înainte de aplicarea ei în practică.., și..,............".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Eiii, na!
L.223/2015, in forma "de baza" nu era numai "de speriat", era de-a dreptul "de groaza"!...
Era rodul muncii si priceperii "invatatorilor si specialistilor" asociatiilor!
Sa dai pensii egale cu 148.8% din ultima solda, si sa mentii permanent aceasta situatie (prin actualizarile cu evolutia soldelor celor in activitate), e ceva de noaptea mintii!
Și-n concluzie ne-au rocorit!
ȘtergerePai nu era normal sa fie procentul ma mare decat solda în activitate în cazul în care aveai vreo 30 de ani condiții de munca speciale care NU au fost plătite în activitate cu garanția legislativa ca vor fi plătite la pensie?
RăspundețiȘtergereMINCINOSII, MINCINOSII, MINCI NOSII......
@Anonim 21.06.2024, 08:58
RăspundețiȘtergereLa : "Pai nu era normal sa fie procentul ma mare decat solda în activitate în cazul în care aveai vreo 30 de ani condiții de munca speciale care NU au fost plătite în activitate cu garanția legislativa ca vor fi plătite la pensie?
MINCINOSII, MINCINOSII, MINCI NOSII......".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Las-o balta, Iosife!
Moșule:
RăspundețiȘtergereÎn L.223/2015 "ORIGINARĂ ( "de groază"..cum spui..!) :
1.Art.28 stabilește o BAZĂ DE CALCUL a pensiei:
= "100 %" + 15 %( maj.) = 115 %,
2.Art.29 stabilește: % de calcul din BC (din art. 28) astfel:
= "80 %" din BC (115%)= 92%❗=pt. o vechime de 25 de ani !,.
= "100 %" din BC (115% =MAXIM..POSIBIL..!) dacă vechimea
depășește..25 de ani..,cu câte 1%/ an +..până la..</=115 %❗,
3.Art.108 stabilește PS= Pensia Suplim. astfel:
= "9 %" din CUANTUM PENSIE/ = BC=115%: adică încă: + "10,35 %" =
PENSIE DE SERVICIU = "125,35 %" din BAZA DE CALCUL ( =maxim,
posibil =fără OMM..❗ ; OMM ar crește CUANTUMUL BRUT al
PENSIEI ..cu încă: ..+ "25,07 %" ..la: 150,42 %..din BC ❗😜..❗)
@Calinmihaib12 21.06.2024, 17:55
RăspundețiȘtergereLa : "Moșule:
În L.223/2015 "ORIGINARĂ ( "de groază"..cum spui..!) :......................".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Ai dreptate!
Am corectat!
Da' tot nauc ramii la modul de expunere...