@Leo 15.05.2024, 20:34 La : "@MA Năucul Leo, te roagă să mărești oleacă înscrisul postat , că nu văd nimic , darămi-te să mai și înțeleg." ^^^^^^^^^^^^^^^^^ Daca-i vorba despre imagine... Pe calculator: - click dreapta, "Open image in new tab" - in noul tab este posibilitatea unei "+", sau "Ctrl+rozeta"
Pe telefon Android: - atingere lunga pe imagine, ș-apoi mărirea obișnuita pe telefon cu doua "dește".
Pentr accelerarea rotirii contorului cineva ("nu spui ține... ... persoană însemnată..." ) publica o făcătură că_cum_că CPS-urile au hotarit (ele, cu de la ele putere) cind sa plateasca pensiile in conturi bancare! Facatura fara adresa, fara emitent, fara data!
De parca Trezoreria le pune la dispozitie fondurile atunci cind li se scoala lor, CPS-urilor!
De parca Trezoreria nu ar avea un act normativ care o obliga sa "disponibilizeze" acele fonduri la o anumita data din luna!
De parca nu de ani de zile CPS-urile "alimenteaza" conturile bancare pe data de 10 a fiecarei luni, si, cind data de 10 este intr-o zi NELUCRATOARE, plata pensiilor se face in ultima zi lucratoare de dinaintea perioadei nelucratoare care cuprinde si data de 10!
De parca CPS/MApN nu ar fi anuntat acea chestie cel mai recent din ian.2024! https://cps.mapn.ro/pages/precizari (*Intrebari frecvente...*).
Se pare că amendamentele nu vor fi aprobate!Pe data de 7 iunie,iar proteste,la guvern! Domnul Cipu,nu se ține de cuvânt,umblă cu "abureala",asta știe de mult timp,spun oamenii care îl cunosc de ani buni!
@Bogdan 18.05.2024, 11:58 La : "Asta am gasit pacilea pe net https://www.capital.ro/pensiile-care-se-majoreaza-de-mai-multe-ori-legea-care-va-intra-in-vigoare-in-romania.html". ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Fatuca, ziarizda, a preluat si "prelucrat" (dupa mintea ei) zisele unui "baiet" de la un sindicat care recunoaste ca vorbeste din ce a auzit el la o șuetă pe marginea șanțului din fața crîșmei din sat! Baiet care, dupa ce arunca ca sigura bomba, spune in discutii ca: "Sindicatul Politistilor din Romania "Diamantul" Oficial au mers cu aceasta versiune "sigura", ieri dimineata dar s-a pornit un taraboi monstru pornind de la efortul bugetar ce ar presupune acasta actualizare. Pensionarii vor trebui sa "multumeasca" coalitiei de guvernare in frunte cu presedintele comisiei, Adrian Solomon. Acum, cica bazaie sa promita - in compensatie - o majorare cu 7,5%, pana trec alegerile. Acum, cine ii (mai) crede, sa le mai acorde o sansa!"
Cu mitinguri cumintele nu se rezolva nimic.Numai ,iesi afara javră ordinara rezolva problema. M-am săturat de sfaturile tampite ale noii Pasaricii.De fapt noua păsărica merge pe calea bătătorita de inaintasa ei.
@MIHĂIȚĂ Deci până la urmă cum s-a stabilit cu majorarea SG ? Se reflectă în Baza de calcul a pensiei recalculate la 01.0..2016 ? sau cum e........... ?
Eu propun ca sa se modifice și normele privind funerariile cu onoruri militare. Pensionarii militari, care au solda de grad din pensia militara, mai mica ca a unui soldat activ, să nu mai beneficieze de astfel de prestații, pt că nu mai sunt militari. S-ar face și economii bugetare, dar mai ales ar fii recunoașterea reală a sacrificiului făcut de militari și de familiile acestora, pe timpul carierei militare. Poate că și ajutorul de înmormântare ar trebui redus și chiar excluderea ca "loc de veci" în cimitirele militare. Dar, măsurile de mai sus, să nu-i vizeze pe veteranii din teatrele de operații externe.
Se lanseaza ideea ca se modifica UN element din baza (SG) de calcul si se aanuleaza indexarile pentru TOATA pensia . Cica asa a fost in 2017 ? Intreb si eu pe cei care stie mai bine.
Bogdan: ..în comentariile mele publicate pe tema:.."actualizării" SG în 2024.. dar și în comentariile altor pensionari.., se omitesu indexările "intermediare", adică: cel puțin eu făceam calculul IPOTETIC (fără indexările din perioada: 2016..2024) al "actualizării" pensiei cu SG de LT.COL. = "2.706" lei de la lit. "b" din tabelul din DECIZIA DE RECALCULARE din 2016-2017. cu influența sa în "GRADAȚII" (=42 %..) și "ID"(=25 %..), precum și în CCA = cuantumurile compuse actualizate și majorate în care intră și "noua" SG= 2.706 lei..❗, rezultând o BAZĂ DE CALCUL = 9.444 lei =..peste DUBLUL = celei cu solda de grad inițială = 336 lei= care era (baza de calcul inițială=din 2017❗) = "4.160" lei..❗(FURATĂ❗)
PS: Călin scrie: ..dar s-a mai..vehiculat și o variantă de "actualizare" a pensiei brute recalculate în 2016-2017..oarecum (?) mai "simplă": ..adică: pur și simplu: să se"lipească" la cuantumul brut al pensiei din 2024 "diferența" dintre SG : 2.706- 336 = "2.370" lei..la 6.335 = "8.705" lei (=brut), sumă care..impozitată și supraimpozitată "CORECT" legal (pe L.282 /2023) ..ar da: 7.920 lei PENSIE NETĂ ❗😜😢.. ..varianta IPOTETICĂ din comentariul publicat la ora 08:01'/20.05.2024 cu aceea bază de calcul brută = 9.444 lei dă o pensie netă= 8.705 lei ..❗❗
Din ce-am văzut eu pe net, variante dorite, de unii și de alții, pt actualizarea soldei de grad la pensiile militare, acestea nu se pot aplica dpv tehnic, la pensiile militare care au bruturi în baza de calcul ce nu cuprind trecerea CAS la angajat, pt că actuala solda de grad are o valoare ridicată și datorită CAS platit de angajat. Din acest punct de vedere, specialiștii militari din finanțe stau pe margine, cugeta în gând, se minunează și nu scot o vorbuliță, pt că n-au de ce. Ar mai trebui o prevedere legală de corelare a brutului pensiei cu un coeficient de compensare a contributiei individuale la bugetul de stat sau un coeficient de reducere a soldei de grad, pt cei care n-au CAS platit de angajat. Altfel , ghiveci de post, nimic posibil tehnic de făcut. Altfel stau lucrurile la cei cu BC neta egală cu 58,5% din brut. Oricum, numai o actualizare a soldei de grad, ii avantajează doar pe cei care s-au pensionat în ultima vreme și va adânci și mai mult decalajul între pensiile nete, pt același parcurs în cariera, în funcție de anul ieșirii la pensie. Dpv personal, sunt de acord sa se facă, dar nu cred că se va face.
Caline, discutii de'a'n'boulea pe teme de ce cuprind, si ce ar trebui sa cuprinda legile, se poarta pe blogul claudioto-cifrimist... Mergi acolo si vei avea asistența si sustinerea pe care ti le doresti!
La o tembeliziune s-a spus că azi s-a publicat în Mon. Of. noul model (forma) de DECIZIE DE RECALCULARE , ce se vor emite în baza Legii 360/2023. Eu am încercat să intru pe Mon. Of dar mi-am prins ureichile........
ORDIN nr. 356 din 24 aprilie 2024 pentru aprobarea modelelor deciziilor privind recalcularea pensiilor din sistemul public de pensii EMITENT CASA NAȚIONALĂ DE PENSII PUBLICE Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 431 din 10 mai 2024
La MApN exista-n structura un Departament pt rel cu Parlamentul și calitatea vieții personalului (nota : aici intam și noi pensionarii militari cu obligații militare, unii încadrați pe funcții la mobilizare) condus de Dl Eduard Bachide. Aceasta treabă cu actualizarea legislativă a soldei de grad, era în primul rând, atributul acestui departament, dar, acest domn, a externalizart-o, ca sarcina, spre pensionarii militari. Acest departament, ar trebui desființat, pt că nu-și justifica existența și cheltuiala banului public.
ANALFABETUL de Bachide a trecut de la functia de slugă a lui Dragnea la MApN..!!!!!!!....ce mai este normal in țara asta????? Băi ăsta însoțea invitații lui Dragnea de la intrare la birou și retur!!!! JALNIC....
Este bine că oferiți dispoziții legale privind drepturile de pensii civile, pt că urmașii militarilor de cariera, nu-și doresc o cariera-n SNAp . Asta-i consecința bătăii de joc a României, la adresa părinților lor.
Probabil ca, coaliția nu acceptă să voteze propuneri ale neafiliaților (Coarnă) sau a opoziției (Chelaru) așa a apărut ilustrul parlamentar Cozma (de care eu nu am auzit). Acuma are voie presa sa comenteze, vine de unde trebuie propunerea.
A ajuns analfabetul Bachide cu studii la Biotera -specializare---Agro-turism--să decidă in numele militarilor!!!!!....vai mama ei de armată!!!!!.....jalnic!!!
Domnilor pensionari militari, participați la vot, la toate scrutinele electorale din 2024 dumneavoastră și familia dumneavoastră ! Exprivati-va nemulțumirea prin vot, daca dumneavoastră considerați că sunteți discriminați !
Așa începe Mircea , ultima epistolă publicată și bine le mai zice. Ce vremuri bune avea armata în sec. XIX....... ”Solda disponibilitatii este 4 cincimi din solda activitatii”! Asa au gandit senatorii si deputatii anului 1864 situatia Rezervei, in Legea 1712, promulgata la 2 decembrie, de domnitorul României, Alexandru I Ioan Cuza.”.........
.. păi, în L 223/2015.. limita ERA.."max. 85 %" din BC..(până la OUG.59/2017..), la care se adăuga OMM- ul..!(cu alte cuvinte: era mai.."bine..", având în vedere că pensiile..se și indexau și actualizau..!)
@Leo 23.05.2024, 16:20 La : "Așa începe Mircea , ultima epistolă publicată și bine le mai zice. Ce vremuri bune avea armata în sec. XIX....... ”Solda disponibilitatii este 4 cincimi din solda activitatii”! Asa au gandit senatorii si deputatii anului 1864 situatia Rezervei, in Legea 1712, promulgata la 2 decembrie, de domnitorul României, Alexandru I Ioan Cuza.”.........". ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Da! Sună frumos pentru inflăcărarea populimii si incercarea de pacalire a unor decidenti habarnisti!
Numa' ca ”Solda disponibilitatii este 4 cincimi din solda activitatii” la data "disponibilitatii"... nu pe toata durata vietii!
Probabil ca oarece "ajustari" se faceau in timp (in functie de posibilitatile bugetului)... cam ca si pe vremea decretelor privind peniile militare de stat de dinainte de '89!
Nu știu cum era cu finanțele pe vremea lui Cuza , dar am citit pe undeva , cândva , că pe vremea domniilor lui Carol I și Ferdinand era Leul Aur Românesc o valută căutată în toată Europa acelor ani. Deci , cum se zice nu ar fi fost nevoie de actualizări frecvente , fiind stabilitate finaciară și monetară . După criza din 1928 care a coincis și cu moartea lui Ferdinand și corupția lui Carol II , a apărut inflația cu 3 cifre , cam cum era la noi prin 1992 .
Se discuta discuții.MApN ne arunca cate o vorba ca sa ne tina in priza. Totul rămâne cum e stabilit.Se bate pasul pe loc pana la alegeri după care fata Morgana. Astept ca la guvernanti sa le între cat mai repede tot morcovul in cur.
Nu știu dacă înainte de..'89.. PENSIILE MILITARE erau sau nu actualizate sau indexate.., dar știu că PENSIILE CIVILE.., cel puțin în prioada 1985..1989 = nu au fost nici actualizate, nici măcar indexate..cu.."vreun..leu"!
@Leo 23.05.2024, 17:34 La : "Nu știu cum era cu finanțele pe vremea lui Cuza , dar am citit pe undeva , cândva , că pe vremea domniilor lui Carol I și Ferdinand era Leul Aur Românesc o valută căutată în toată Europa acelor ani. Deci , cum se zice nu ar fi fost nevoie de actualizări frecvente , fiind stabilitate finaciară și monetară . După criza din 1928 care a coincis și cu moartea lui Ferdinand și corupția lui Carol II , a apărut inflația cu 3 cifre , cam cum era la noi prin 1992 .". ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Daaaaa! Pe vremea regilor alergau pe strazi ciinii cu covrigi in coada, si din fintini se scotea numai lapte si miere!
Inflatia din anii '90 a produs cresterea salariilor/soldelor, fara ca acele cresteri sa se reflecte complet in cresteri de pensii!
..la noi, "inflația".. (OFICIALĂ ❗❓)..în ..92 era încă relativ mică (cu 1-2 cifre; în ian .1992= solda mea = "26.000" lei, raportat la..1990 , când aveam: "~ 4,500" de lei...❗), comparativ cu anii începând de prin.. '94 - '95..când a ajuns..OFICIAL❓pe la 3 cifre, iar prețul unei mașini "DACIA 1310":.. de la: "~ 70.000" de lei "ceaușiști" ajunsese la vreo..peste "200 de milioane" lei ROL..❗, dar "INFLAȚIA" OFICIALĂ = de fapt..= era un SECRET DE STAT 😜❗❗.., dar un "oarecare"..reper era..nivelul PREȚURILOR și al..DOBÂNZILOR BANCARE:..dobânzi care în TIMIȘOARA nu depășeau "140-150" % / an..❗ ..DENOMINAREA "leuțului"/="pisicuței"..din..06/2005 cu "rata": "..÷ "10.000" arată că RATA REALĂ a INFLAȚIEI ajunsese..la un moment dat: la: = "10.000 %" ❗
Așa DA. De astfel de analize fundamentate și riguroase este nevoie și pt. simulări de actualizări de pensii m. la zi raportat la soldele de grad din OUG 26/2024 care generează în această perioadă terapii de grup bazate pe iluzii . BRAVO MIHĂIȚĂ !
Am observat că se ridică o nouă generație de "scriitori" , iar cei veterani , "scriitorii" încă din 2013 nu mai este nici unul. Cei din 2016 dacă mai sunt 3 sau 4 , printre care FECUNDUL @Leon și @MIHĂIȚĂ. Se schimbă genearațiile și la gazete încet , încet, ....încet....încet.... Numai FLAVIUS e VERDE , FECUND și POMENIT............. DOAMNE ȚINE-NE SĂ MAI VEDEM ȘI NOI O ACTUALIZARE !
Băi băieți! O să luăm moneda din Botswana! Nu ne permite PNRR. Legea 282/2023 în care militarii sunt "speciali", nu poate fi modificata. Nu vă faceți iluzii, să nu avem deziluzii !
Da, băi! Am gresit! Ridic mina, recunosc si corectez: Textul: "Inflatia pentru perioada oct.1990 - iul.2005 a fost de 264.187,8%... nu de 𝟏𝟎.𝟎𝟎𝟎$" se va citi "Inflatia pentru perioada oct.1990 - iul.2005 a fost de 264.187,8%... nu de 𝟏𝟎.𝟎𝟎𝟎%".
Moșule: ..dacă "SLB-BzC" a pensiei mele în 10/2004 era: "18.327.052" lei ROL, iar PENSIA BRUTĂ rezultată era "17.528.000" lei ROL, cât era "Inflația"..REALĂ..atunci, căci mie îmi iese..:= "406.545,07 %" ..❗😜, conform CALCULULUI: =18.327.052 ÷ 4.508 = 4.065,4507 (adică..o "creștere" de: "4.065,45 = .."ori"..❗😜) (unde: "4.508" lei = SLB/ 1990) =4.065,45075 × 100 = 406.545,07 ..❗; E corect, ..sau greșit..🤔❓😜 🌞PS: .."SLB-BzC"="18.327.052 lei ROL" era atunci:în 10/2004 = 2,183672462 ori.."CSLMB/L" care era= 8.392.766 lei ROL ❗, iar în 1990: "CSLMBL" =" "4.010" lei, ceea ce poate arăta că "inflația" .. OFICIALĂ era: = în perioada: 1990..10/2004 = "209.295,9102 %" ❗
@Calinmihaib12 24.06.2024, 08:48 La : "Moșule: ..dacă "SLB-BzC" a pensiei mele în 10/2004 era: "18.327.052" lei ROL, iar PENSIA BRUTĂ rezultată era "17.528.000" lei ROL, cât era "Inflația"..REALĂ..atunci, căci mie îmi iese..:= "406.545,07 %" ..❗😜, conform CALCULULUI: =18.327.052 ÷ 4.508 = 4.065,4507 (adică..o "creștere" de: "4.065,45 = .."ori"..❗😜) (unde: "4.508" lei = SLB/ 1990) =4.065,45075 × 100 = 406.545,07 ..❗; E corect, ..sau greșit..🤔❓😜 🌞PS: .."SLB-BzC"="18.327.052 lei ROL" era atunci:în 10/2004 = 2,183672462 ori.."CSLMB/L" care era= 8.392.766 lei ROL ❗, iar în 1990: "CSLMBL" =" "4.010" lei, ceea ce poate arăta că "inflația" .. OFICIALĂ era: = în perioada: 1990..10/2004 = "209.295,9102 %" ❗". ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Uăăăi, năucule, eu incerc sa te protejez nepublicindu-ti toate năroziile, da' tu nu si nu!
Diliule: - inflatia "masoara" CRESTEREA PRETURILOR nu CRESTEREA SALARIILOR - cresterea salariilor inseamna cresterea salarizarii unui aceluiasi grad, functie, vechime... ---- nu se compara solda unui lt., cdt. Pl. in 1990, cu solda aceluiasi individ in 2004 cind era lt.col., cdt.B. ---- se compara solda unui lt. cdt.Pl. in 1990 cu solda tot a unui lt. cdt. Pl. in 2004
Concluzioneaza unii, pe undeva, ca tilicarii pierd procesele la Curtile de apel dupa ce le cistigasera la prima instanta deoarece, din cauza de subordonare politica... Nu se baga de seama ca la primele instante sint dintre cei inca "stagiari", care habar n-au de legile salarizarii si pensiilor militarilor... judecatorii mergind "pe mina" avocatilor care-i ametesc cu trancaneala lor! (*a se vedea catastrofa de anul acesta cind marea majoritate a "catindatilor" la titulatura de judecatori si procurori au "picat" la testul psihologic*). La Curtile de apel se pierd procesele deoarece acolo sint judecatori stiutori de carte intr-ale salarizarii si pensiilor militare!
@MA Te rog spune-mi , ce însemană într-o decizie de pensie din sistemul public , sintagma : "NR. PUNCTE CORESPUNZĂTOARE PENSIEI SUPLIMENTARE " Mulțumesc.
@Leo 26.06.2024, 16:22 La : "@MA Te rog spune-mi , ce însemană într-o decizie de pensie din sistemul public , sintagma : "NR. PUNCTE CORESPUNZĂTOARE PENSIEI SUPLIMENTARE "". ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Art.168/l.263/2010
@MA Am citit art.168/l 263/2010 Eu înțeleg din acest art.168 , că , cu acest "NR. PUNCTE CORESPUNZĂTOARE PENSIEI SUPLIMENTARE " se adaugă la punctajul realizat ( deci este un fel de bonus) . Am observat din art. 168 că nu există procent mai mic de 13% . Prin urmare , eu interpretez că acest "NR. PUNCTE CORESPUNZĂTOARE PENSIEI SUPLIMENTARE " (sau bonusul) nu ar trebui să fie mai mic decât 13% din punctajul realizat . Te rog , spune-mi dacă este corectă interpretarea mea.
@Leo 26.06.2024, 17:27 La : "@MA Am citit art.168/l 263/2010 Eu înțeleg din acest art.168 , că , cu acest "NR. PUNCTE CORESPUNZĂTOARE PENSIEI SUPLIMENTARE " se adaugă la punctajul realizat ( deci este un fel de bonus) . Am observat din art. 168 că nu există procent mai mic de 13% . Prin urmare , eu interpretez că acest "NR. PUNCTE CORESPUNZĂTOARE PENSIEI SUPLIMENTARE " (sau bonusul) nu ar trebui să fie mai mic decât 13% din punctajul realizat . Te rog , spune-mi dacă este corectă interpretarea mea.". ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Ooofff, of, of! Tare-s usoare problemele atunci cind se discuta la claudioti, si ce grele devin cind se discuta pe legi!
"Cresterea" de punctaj lunar se acorda numai pentru lunile "muncite" in acei ani din l.263/2010! Pentru cei care au muncit dupa apr.2001 nu mai exista o acea majorare!
..am scris un început de comentariu.., dar pe care nu l-am finalizat..și nici NU am dat.."click.." pe.."PUBLICAȚI"❗��..❗, dar văd că textul nefinalizat e publicat..❓���� .."ADMINISTRATORUL"..blogului = "vede" ..ÎN TIMP REAL ����❗..ce se scrie..și chiar.."interveni". = ÎN TIMP REAL..= adică poate.."supra".."EDITA"..în telefonul/device-ul.."scriitorului" de comentarii..❗❗
@Calinmihaib12 26.06.2024, 20:02 La : "..am scris un început de comentariu.., dar pe care nu l-am finalizat..și nici NU am dat.."click.." pe.."PUBLICAȚI"❗��..❗, dar văd că textul nefinalizat e publicat..❓���� .."ADMINISTRATORUL"..blogului = "vede" ..ÎN TIMP REAL ����❗..ce se scrie..și chiar.."interveni". = ÎN TIMP REAL..= adică poate.."supra".."EDITA"..în telefonul/device-ul.."scriitorului" de comentarii..❗❗". ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Esti complet diliu si nici sa-ti folosesti "device-urile" din dotare...
La chestia cu ord. m.25/2016 : - termina cu prostia daca nu tii neaparat sa intreci Burebistul in dobitocenie! - la recalcularea pensiei ti s-a folosit solda actualizata la 01.01.16, nu acele elemente din dec.2009 ---- vezi tot tabelul cu procedura de calcul
@Leo 26.06.2024, 20:14 La : "E @MIHĂIŢĂ Trbuie să stau ciulit, că poate se îndură de o explicație EXAUSTIVĂ.". ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Ce dracu exhaustiv sa mai explic? Acea majorare de punctaj se acorda NUMAI pentru munca desfasurata in acei ani - pentru punctele realizate prin salarizare in acei ani. Nu se acorda ca "bonus" tuturor si pentru orice perioade de munca!
Leo: ..REALITATEA e că L.263/ 2010, dar și L.223/2015 = prevăd că PESIA SUPLIMENTARĂ se plătește și după.."aprilie 2001": = cel puțin după 2010: în procent de "17 %"= calculate din PL= punctajul lunar ! , la care s- a mai calculat și GRUPA de MUNCĂ: ..I/ II, după caz..!); la militari: pe L.223/2015, în baza art.108 = s-a plătit PENSIA SUPLIMENTARĂ prin ADUNAREA "%" de calcul: 3-6-9 %, ..la " cele 65 "%" de CALCUL din BAZA DE CALCUL ..realizate din "VECHIMEA ÎN SERVICIU (= transformată /transpusă în = "%" de calcul din baza de calcul = dar NUMAI = până la maxim 85 % din baza de calcul..!), așa cum s-a întâmplat în anii 2016-2018..la recalcularea pensiilor militare..❗
@Anonim 27.06.2024, 11:26 La : "Leo: ..REALITATEA e că L.263/ 2010, dar și L.223/2015 = prevăd că PESIA SUPLIMENTARĂ se plătește și după.."aprilie 2001": = cel puțin după 2010: în procent de "17 %"= calculate din PL= punctajul lunar ! , la care s- a mai calculat și GRUPA de MUNCĂ: ..I/ II, după caz..!); la militari: pe L.223/2015, în baza art.108 = s-a plătit PENSIA SUPLIMENTARĂ prin ADUNAREA "%" de calcul: 3-6-9 %, ..la " cele 65 "%" de CALCUL din BAZA DE CALCUL ..realizate din "VECHIMEA ÎN SERVICIU (= transformată /transpusă în = "%" de calcul din baza de calcul = dar NUMAI = până la maxim 85 % din baza de calcul..!), așa cum s-a întâmplat în anii 2016-2018..la recalcularea pensiilor militare..❗". ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Năucule, realitatea este ca esti complet dobitoc!
Ca sa nu ai nelamuriri asupra justetii categorisirii: A. Pentru civili - l.263/201 "Art. 168 (1) Asigurații care AU CONTRIBUIT la Fondul pentru pensia suplimentară ...."
- contributii la fondul pentru pensia suplimentara s-au platit incepind cu 01.01.1967
- ultima lege care mai prevedea plata acelor contributii a fost l.3/1977
- din apr.2001 a intrat in vigoare l.19/2000 "Art.198 La data intrării în vigoare a prezentei legi se abroga: ... – Legea nr. 3/1977 privind pensiile de asigurări sociale de stat și asistența socială, publicată în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 82 din 6 august 1977, cu modificările ulterioare;..."
- asta insemnind ca din apr.2001 nu mai erau prevederi legale referitoare la plata contributiei la fondul pentru pensia suplimentara
B.Pentru miltari - contributii la fondul pentru pensia suplimentara s-au platit incepind cu 01.01.1967
- ultimul act normativ care mai prevedea plata acelor contributii a fost d.214/1977
- din apr.2001 a intrat in vigoare l.164/2001 "Art. 88 Pe data intrării în vigoare a prezentei legi se abroga: Decretul nr. 214/1977..." ---- ba, mai mult: "Art.78 ... (2) De la data intrării în vigoare a prezentei legi, contribuţia pentru pensia suplimentară va deveni contribuţie individuală la bugetul de stat..."
- asta insemnind ca din apr.2001 nu mai erau prevederi legale referitoare la plata contributiei la fondul pentru pensia suplimentara nici pentru militari
Gata! Din apr.2001 nu s-au mai pltit contributii la fondul pentru pensia suplimentara.
&&&&&&&&&&&& Una din timpeniile maxime ale l.223/2015 este aceea ca acorda spor de procente la stabilirea/recalcularea pensiilor militare de stat nu numai pentru perioada de plata a contributiei la fondul pentru pensia suplimentara (adica numai pina in apr.2001). Acorda acel spor si pentru plata de contributii individuale la buget. Adica acorda spor pentru ca individul si-a platit contributiile legale pentru a primi o pensie! Pentru ca ai contribuit 25 de ani iti dau 65 de procente, dar, tot pentru ca ai contribuit, iti mai dau inca 9 procente!
@MA
RăspundețiȘtergereNăucul Leo, te roagă să mărești oleacă înscrisul postat , că nu văd nimic , darămi-te să mai și înțeleg.
.."imaginea"..din TOPIC e din tabelul dintr- o DECIZIE de..PENSIE..❗
Ștergere@Leo 15.05.2024, 20:34
RăspundețiȘtergereLa : "@MA
Năucul Leo, te roagă să mărești oleacă înscrisul postat , că nu văd nimic , darămi-te să mai și înțeleg."
^^^^^^^^^^^^^^^^^
Daca-i vorba despre imagine...
Pe calculator:
- click dreapta, "Open image in new tab"
- in noul tab este posibilitatea unei "+", sau "Ctrl+rozeta"
Pe telefon Android:
- atingere lunga pe imagine, ș-apoi mărirea obișnuita pe telefon cu doua "dește".
Fereasca D/zeu, astia se cearta pentru sume de bani, cuantumuri de pensii si apoi se uită.......păi nu este nici un amendament......ĂĂĂĂĂĂĂ
RăspundețiȘtergereCred că politrucii din Parlament or să ne dea moneda națională din Botswana!!!
ȘtergereCe fain ar fi sunat titlul in ziare ,,Guvernul creste pensiile speciale,, se umpleau de respect..............
RăspundețiȘtergere..păi..da, dacă nu va fi..NIMIC..nu mai avem ce "..dezbate" !
RăspundețiȘtergereIn afara de rind...
RăspundețiȘtergereCum se împrăștie făcăturile...
Pentr accelerarea rotirii contorului cineva ("nu spui ține... ... persoană însemnată..." ) publica o făcătură că_cum_că CPS-urile au hotarit (ele, cu de la ele putere) cind sa plateasca pensiile in conturi bancare!
Facatura fara adresa, fara emitent, fara data!
De parca Trezoreria le pune la dispozitie fondurile atunci cind li se scoala lor, CPS-urilor!
De parca Trezoreria nu ar avea un act normativ care o obliga sa "disponibilizeze" acele fonduri la o anumita data din luna!
De parca nu de ani de zile CPS-urile "alimenteaza" conturile bancare pe data de 10 a fiecarei luni, si, cind data de 10 este intr-o zi NELUCRATOARE, plata pensiilor se face in ultima zi lucratoare de dinaintea perioadei nelucratoare care cuprinde si data de 10!
De parca CPS/MApN nu ar fi anuntat acea chestie cel mai recent din ian.2024!
https://cps.mapn.ro/pages/precizari (*Intrebari frecvente...*).
Se pare că amendamentele nu vor fi aprobate!Pe data de 7 iunie,iar proteste,la guvern! Domnul Cipu,nu se ține de cuvânt,umblă cu "abureala",asta știe de mult timp,spun oamenii care îl cunosc de ani buni!
RăspundețiȘtergereNumai Putin mărește solda de grad a pensionarilor militari.
RăspundețiȘtergereUratii multe succesuri.Cu pasiune la misiune.
Asta am gasit pacilea pe net
RăspundețiȘtergerehttps://www.capital.ro/pensiile-care-se-majoreaza-de-mai-multe-ori-legea-care-va-intra-in-vigoare-in-romania.html
@Bogdan 18.05.2024, 11:58
RăspundețiȘtergereLa : "Asta am gasit pacilea pe net
https://www.capital.ro/pensiile-care-se-majoreaza-de-mai-multe-ori-legea-care-va-intra-in-vigoare-in-romania.html".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Fatuca, ziarizda, a preluat si "prelucrat" (dupa mintea ei) zisele unui "baiet" de la un sindicat care recunoaste ca vorbeste din ce a auzit el la o șuetă pe marginea șanțului din fața crîșmei din sat!
Baiet care, dupa ce arunca ca sigura bomba, spune in discutii ca: "Sindicatul Politistilor din Romania "Diamantul" Oficial
au mers cu aceasta versiune "sigura", ieri dimineata dar s-a pornit un taraboi monstru pornind de la efortul bugetar ce ar presupune acasta actualizare. Pensionarii vor trebui sa "multumeasca" coalitiei de guvernare in frunte cu presedintele comisiei, Adrian Solomon. Acum, cica bazaie sa promita - in compensatie - o majorare cu 7,5%, pana trec alegerile.
Acum, cine ii (mai) crede, sa le mai acorde o sansa!"
https://www.facebook.com/sprdiamantul.oficial/posts/pfbid04AwY79yeboaZfaJjBCjUdy5bwPqiW6QhQFvfdYNWFEYcGX8ZNgPg96p2sg9AYgSXl
Cu orice vin acum , Actualizare SG, sau 7,5% in ianuarie adio indexare 10% asa ca ......7,5 acum sau 10 pe gard
RăspundețiȘtergereBogdane:
RăspundețiȘtergere..mai e cale lungă.. și va curge multă apă pe..DÂMBOVIȚA..= până în IANUARIE..2025❗..🦴..❗..😜,😂,🤔,😎,🙀,❗🌶️❗..👹,..etc...❗
Cu mitinguri cumintele nu se rezolva nimic.Numai ,iesi afara javră ordinara rezolva problema.
RăspundețiȘtergereM-am săturat de sfaturile tampite ale noii Pasaricii.De fapt noua păsărica merge pe calea bătătorita de inaintasa ei.
200 in uniforma sau 5000 in civil.......care ar fi vizibili ?
RăspundețiȘtergere@MIHĂIȚĂ
RăspundețiȘtergereDeci până la urmă cum s-a stabilit cu majorarea SG ?
Se reflectă în Baza de calcul a pensiei recalculate la 01.0..2016 ?
sau cum e........... ?
@luchy19 19.05.2024, 12:13
RăspundețiȘtergereIo cre'c'ai gresit adresa!
Pentru discutii cifrimistice se ezista platforma specializata in timpenii si aiureli!
Eu propun ca sa se modifice și normele privind funerariile cu onoruri militare.
RăspundețiȘtergerePensionarii militari, care au solda de grad din pensia militara, mai mica ca a unui soldat activ, să nu mai beneficieze de astfel de prestații, pt că nu mai sunt militari.
S-ar face și economii bugetare, dar mai ales ar fii recunoașterea reală a sacrificiului făcut de militari și de familiile acestora, pe timpul carierei militare.
Poate că și ajutorul de înmormântare ar trebui redus și chiar excluderea ca "loc de veci" în cimitirele militare.
Dar, măsurile de mai sus, să nu-i vizeze pe veteranii din teatrele de operații externe.
Se lanseaza ideea ca se modifica UN element din baza (SG) de calcul si se aanuleaza indexarile pentru TOATA pensia . Cica asa a fost in 2017 ? Intreb si eu pe cei care stie mai bine.
RăspundețiȘtergereBogdan:
RăspundețiȘtergere..în comentariile mele publicate pe tema:.."actualizării" SG în 2024.. dar și în comentariile altor pensionari.., se omitesu indexările "intermediare", adică: cel puțin eu făceam calculul IPOTETIC (fără indexările din perioada: 2016..2024) al "actualizării" pensiei cu SG de LT.COL. = "2.706" lei de la lit. "b" din tabelul din DECIZIA DE RECALCULARE din 2016-2017. cu influența sa în "GRADAȚII" (=42 %..) și "ID"(=25 %..), precum și în CCA = cuantumurile compuse actualizate și majorate în care intră și "noua" SG= 2.706 lei..❗, rezultând o BAZĂ DE CALCUL = 9.444 lei =..peste DUBLUL = celei cu solda de grad inițială = 336 lei= care era (baza de calcul inițială=din 2017❗) = "4.160" lei..❗(FURATĂ❗)
PS: Călin scrie:
Ștergere..dar s-a mai..vehiculat și o variantă de "actualizare" a pensiei brute recalculate în 2016-2017..oarecum (?) mai "simplă": ..adică: pur și simplu: să se"lipească" la cuantumul brut al pensiei din 2024 "diferența" dintre SG : 2.706- 336 = "2.370" lei..la 6.335 = "8.705" lei (=brut), sumă care..impozitată și supraimpozitată "CORECT" legal (pe L.282 /2023) ..ar da: 7.920 lei PENSIE NETĂ ❗😜😢..
..varianta IPOTETICĂ din comentariul publicat la ora 08:01'/20.05.2024 cu aceea bază de calcul brută = 9.444 lei dă o pensie netă= 8.705 lei ..❗❗
Din ce vad eu indexarea (presupusa) din ianuarie de 10% ar fi muuult mai buna in cazul meu pensionat 2021 . Poate gresesc la calcule ....eu stiu ?
RăspundețiȘtergereNo , de ce sari asa la mine. Numa zic si eu , sa creasca la toti cat de mult.
RăspundețiȘtergereDin ce-am văzut eu pe net, variante dorite, de unii și de alții, pt actualizarea soldei de grad la pensiile militare, acestea nu se pot aplica dpv tehnic, la pensiile militare care au bruturi în baza de calcul ce nu cuprind trecerea CAS la angajat, pt că actuala solda de grad are o valoare ridicată și datorită CAS platit de angajat.
RăspundețiȘtergereDin acest punct de vedere, specialiștii militari din finanțe stau pe margine, cugeta în gând, se minunează și nu scot o vorbuliță, pt că n-au de ce.
Ar mai trebui o prevedere legală de corelare a brutului pensiei cu un coeficient de compensare a contributiei individuale la bugetul de stat sau un coeficient de reducere a soldei de grad, pt cei care n-au CAS platit de angajat.
Altfel , ghiveci de post, nimic posibil tehnic de făcut.
Altfel stau lucrurile la cei cu BC neta egală cu 58,5% din brut.
Oricum, numai o actualizare a soldei de grad, ii avantajează doar pe cei care s-au pensionat în ultima vreme și va adânci și mai mult decalajul între pensiile nete, pt același parcurs în cariera, în funcție de anul ieșirii la pensie.
Dpv personal, sunt de acord sa se facă, dar nu cred că se va face.
Caline, discutii de'a'n'boulea pe teme de ce cuprind, si ce ar trebui sa cuprinda legile, se poarta pe blogul claudioto-cifrimist...
RăspundețiȘtergereMergi acolo si vei avea asistența si sustinerea pe care ti le doresti!
..și dacă as vrea sa întru pe acel..păsărel.., nu pot întra ❗😎👿😜😀
ȘtergereLa o tembeliziune s-a spus că azi s-a publicat în Mon. Of. noul model (forma) de DECIZIE DE RECALCULARE , ce se vor emite în baza Legii 360/2023.
RăspundețiȘtergereEu am încercat să intru pe Mon. Of dar mi-am prins ureichile........
ORDIN nr. 356 din 24 aprilie 2024
Ștergerepentru aprobarea modelelor deciziilor privind recalcularea pensiilor din sistemul public de pensii
EMITENT
CASA NAȚIONALĂ DE PENSII PUBLICE
Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 431 din 10 mai 2024
La MApN exista-n structura un Departament pt rel cu Parlamentul și calitatea vieții personalului (nota : aici intam și noi pensionarii militari cu obligații militare, unii încadrați pe funcții la mobilizare) condus de Dl Eduard Bachide.
RăspundețiȘtergereAceasta treabă cu actualizarea legislativă a soldei de grad, era în primul rând, atributul acestui departament, dar, acest domn, a externalizart-o, ca sarcina, spre pensionarii militari.
Acest departament, ar trebui desființat, pt că nu-și justifica existența și cheltuiala banului public.
ANALFABETUL de Bachide a trecut de la functia de slugă a lui Dragnea la MApN..!!!!!!!....ce mai este normal in țara asta?????
ȘtergereBăi ăsta însoțea invitații lui Dragnea de la intrare la birou și retur!!!! JALNIC....
Este bine că oferiți dispoziții legale privind drepturile de pensii civile, pt că urmașii militarilor de cariera, nu-și doresc o cariera-n SNAp .
RăspundețiȘtergereAsta-i consecința bătăii de joc a României, la adresa părinților lor.
Iar au aruncat pe unul in față
RăspundețiȘtergerehttps://www.capital.ro/schimbare-pentru-legea-pensiilor-militare-modificarile-au-fost-deja-depuse.html
Probabil ca, coaliția nu acceptă să voteze propuneri ale neafiliaților (Coarnă) sau a opoziției (Chelaru) așa a apărut ilustrul parlamentar Cozma (de care eu nu am auzit). Acuma are voie presa sa comenteze, vine de unde trebuie propunerea.
RăspundețiȘtergere.."parlamentarul..Cozma.." ..nu e cumva..din clanul ăla .."de poveste"..de la Ploiești.., din scandalul..cu tov. procuror .."portocală"..❓😎🤔
ȘtergereA ajuns analfabetul Bachide cu studii la Biotera -specializare---Agro-turism--să decidă in numele militarilor!!!!!....vai mama ei de armată!!!!!.....jalnic!!!
RăspundețiȘtergereCă ăsta nou și habarnist e mai breaz.
ȘtergereMăcar vifor voia să facă flotă de submarine în Delta VĂCĂREȘTI.
Domnilor pensionari militari, participați la vot, la toate scrutinele electorale din 2024 dumneavoastră și familia dumneavoastră !
RăspundețiȘtergereExprivati-va nemulțumirea prin vot, daca dumneavoastră considerați că sunteți discriminați !
Nu este de ajuns,prieteni rude,cunoștințe etc,toti la vot
Ștergere..un număr foarte mic de.."votanți"..spune mai mult..despre.."starea de spirit".. a nației române..❗🤔😜
RăspundețiȘtergereAșa începe Mircea , ultima epistolă publicată și bine le mai zice.
RăspundețiȘtergereCe vremuri bune avea armata în sec. XIX.......
”Solda disponibilitatii este 4 cincimi din solda activitatii”! Asa au gandit senatorii si deputatii anului 1864 situatia Rezervei, in Legea 1712, promulgata la 2 decembrie, de domnitorul României, Alexandru I Ioan Cuza.”.........
Adica... 80% !
Ștergere.. păi, în L 223/2015.. limita ERA.."max. 85 %" din BC..(până la OUG.59/2017..), la care se adăuga OMM- ul..!(cu alte cuvinte: era mai.."bine..", având în vedere că pensiile..se și indexau și actualizau..!)
Ștergere@Leo 23.05.2024, 16:20
RăspundețiȘtergereLa : "Așa începe Mircea , ultima epistolă publicată și bine le mai zice.
Ce vremuri bune avea armata în sec. XIX.......
”Solda disponibilitatii este 4 cincimi din solda activitatii”! Asa au gandit senatorii si deputatii anului 1864 situatia Rezervei, in Legea 1712, promulgata la 2 decembrie, de domnitorul României, Alexandru I Ioan Cuza.”.........".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Da!
Sună frumos pentru inflăcărarea populimii si incercarea de pacalire a unor decidenti habarnisti!
Numa' ca ”Solda disponibilitatii este 4 cincimi din solda activitatii” la data "disponibilitatii"... nu pe toata durata vietii!
Probabil ca oarece "ajustari" se faceau in timp (in functie de posibilitatile bugetului)... cam ca si pe vremea decretelor privind peniile militare de stat de dinainte de '89!
Nu știu cum era cu finanțele pe vremea lui Cuza , dar am citit pe undeva , cândva , că pe vremea domniilor lui Carol I și Ferdinand era Leul Aur Românesc o valută căutată în toată Europa acelor ani. Deci , cum se zice nu ar fi fost nevoie de actualizări frecvente , fiind stabilitate finaciară și monetară . După criza din 1928 care a coincis și cu moartea lui Ferdinand și corupția lui Carol II , a apărut inflația cu 3 cifre , cam cum era la noi prin 1992 .
ȘtergereSe discuta discuții.MApN ne arunca cate o vorba ca sa ne tina in priza.
RăspundețiȘtergereTotul rămâne cum e stabilit.Se bate pasul pe loc pana la alegeri după care fata Morgana.
Astept ca la guvernanti sa le între cat mai repede tot morcovul in cur.
Nu știu dacă înainte de..'89.. PENSIILE MILITARE erau sau nu actualizate sau indexate.., dar știu că PENSIILE CIVILE.., cel puțin în prioada 1985..1989 = nu au fost nici actualizate, nici măcar indexate..cu.."vreun..leu"!
RăspundețiȘtergere@Leo 23.05.2024, 17:34
RăspundețiȘtergereLa : "Nu știu cum era cu finanțele pe vremea lui Cuza , dar am citit pe undeva , cândva , că pe vremea domniilor lui Carol I și Ferdinand era Leul Aur Românesc o valută căutată în toată Europa acelor ani. Deci , cum se zice nu ar fi fost nevoie de actualizări frecvente , fiind stabilitate finaciară și monetară . După criza din 1928 care a coincis și cu moartea lui Ferdinand și corupția lui Carol II , a apărut inflația cu 3 cifre , cam cum era la noi prin 1992 .".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Daaaaa!
Pe vremea regilor alergau pe strazi ciinii cu covrigi in coada, si din fintini se scotea numai lapte si miere!
Inflatia din anii '90 a produs cresterea salariilor/soldelor, fara ca acele cresteri sa se reflecte complet in cresteri de pensii!
..la noi, "inflația".. (OFICIALĂ ❗❓)..în ..92 era încă relativ mică (cu 1-2 cifre; în ian .1992= solda mea = "26.000" lei, raportat la..1990 , când aveam: "~ 4,500" de lei...❗), comparativ cu anii începând de prin.. '94 - '95..când a ajuns..OFICIAL❓pe la 3 cifre, iar prețul unei mașini "DACIA 1310":.. de la: "~ 70.000" de lei "ceaușiști" ajunsese la vreo..peste "200 de milioane" lei ROL..❗, dar "INFLAȚIA" OFICIALĂ = de fapt..= era un SECRET DE STAT 😜❗❗.., dar un "oarecare"..reper era..nivelul PREȚURILOR și al..DOBÂNZILOR BANCARE:..dobânzi care în TIMIȘOARA nu depășeau "140-150" % / an..❗
RăspundețiȘtergere..DENOMINAREA "leuțului"/="pisicuței"..din..06/2005 cu "rata": "..÷ "10.000" arată că RATA REALĂ a INFLAȚIEI ajunsese..la un moment dat: la: = "10.000 %" ❗
Așa DA. De astfel de analize fundamentate și riguroase este nevoie și pt. simulări de actualizări de pensii m. la zi raportat la soldele de grad din OUG 26/2024 care generează în această perioadă terapii de grup bazate pe iluzii .
ȘtergereBRAVO MIHĂIȚĂ !
Si uite'asa, din "mila" față de unii, se transforma blogul intr-o tribuna a cifrimilor!...
RăspundețiȘtergereInflatia pentru perioada oct.1990 - iul.2005 a fost de 264.187,8%... nu de 10.000$!
Am observat că se ridică o nouă generație de "scriitori" , iar cei veterani , "scriitorii" încă din 2013 nu mai este nici unul.
ȘtergereCei din 2016 dacă mai sunt 3 sau 4 , printre care FECUNDUL @Leon și @MIHĂIȚĂ.
Se schimbă genearațiile și la gazete încet , încet, ....încet....încet....
Numai FLAVIUS e VERDE , FECUND și POMENIT.............
DOAMNE ȚINE-NE SĂ MAI VEDEM ȘI NOI O ACTUALIZARE !
Băi băieți! O să luăm moneda din Botswana! Nu ne permite PNRR. Legea 282/2023 în care militarii sunt "speciali", nu poate fi modificata. Nu vă faceți iluzii, să nu avem deziluzii !
RăspundețiȘtergereDa, băi!
RăspundețiȘtergereAm gresit! Ridic mina, recunosc si corectez:
Textul: "Inflatia pentru perioada oct.1990 - iul.2005 a fost de 264.187,8%... nu de 𝟏𝟎.𝟎𝟎𝟎$" se va citi "Inflatia pentru perioada oct.1990 - iul.2005 a fost de 264.187,8%... nu de 𝟏𝟎.𝟎𝟎𝟎%".
Moșule:
RăspundețiȘtergere..dacă "SLB-BzC" a pensiei mele în 10/2004 era: "18.327.052" lei ROL, iar PENSIA BRUTĂ rezultată era "17.528.000" lei ROL, cât era "Inflația"..REALĂ..atunci, căci mie îmi iese..:= "406.545,07 %" ..❗😜, conform CALCULULUI:
=18.327.052 ÷ 4.508 = 4.065,4507 (adică..o "creștere" de: "4.065,45 =
.."ori"..❗😜)
(unde: "4.508" lei = SLB/ 1990)
=4.065,45075 × 100 = 406.545,07 ..❗;
E corect, ..sau greșit..🤔❓😜
🌞PS:
.."SLB-BzC"="18.327.052 lei ROL" era atunci:în 10/2004 = 2,183672462 ori.."CSLMB/L" care era= 8.392.766 lei ROL ❗, iar în 1990: "CSLMBL" =" "4.010" lei, ceea ce poate arăta că "inflația" .. OFICIALĂ era: = în perioada: 1990..10/2004 = "209.295,9102 %" ❗
@Calinmihaib12 24.06.2024, 08:48
RăspundețiȘtergereLa : "Moșule:
..dacă "SLB-BzC" a pensiei mele în 10/2004 era: "18.327.052" lei ROL, iar PENSIA BRUTĂ rezultată era "17.528.000" lei ROL, cât era "Inflația"..REALĂ..atunci, căci mie îmi iese..:= "406.545,07 %" ..❗😜, conform CALCULULUI:
=18.327.052 ÷ 4.508 = 4.065,4507 (adică..o "creștere" de: "4.065,45 =
.."ori"..❗😜)
(unde: "4.508" lei = SLB/ 1990)
=4.065,45075 × 100 = 406.545,07 ..❗;
E corect, ..sau greșit..🤔❓😜
🌞PS:
.."SLB-BzC"="18.327.052 lei ROL" era atunci:în 10/2004 = 2,183672462 ori.."CSLMB/L" care era= 8.392.766 lei ROL ❗, iar în 1990: "CSLMBL" =" "4.010" lei, ceea ce poate arăta că "inflația" .. OFICIALĂ era: = în perioada: 1990..10/2004 = "209.295,9102 %" ❗".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Uăăăi, năucule, eu incerc sa te protejez nepublicindu-ti toate năroziile, da' tu nu si nu!
Diliule:
- inflatia "masoara" CRESTEREA PRETURILOR nu CRESTEREA SALARIILOR
- cresterea salariilor inseamna cresterea salarizarii unui aceluiasi grad, functie, vechime...
---- nu se compara solda unui lt., cdt. Pl. in 1990, cu solda aceluiasi individ in 2004 cind era lt.col., cdt.B.
---- se compara solda unui lt. cdt.Pl. in 1990 cu solda tot a unui lt. cdt. Pl. in 2004
Iarasi in afara de rind...
RăspundețiȘtergereSe continua, ca de obicei, transmiterea de claudiotenii...
𝐶𝑙𝑎𝑢𝑑𝑖𝑢 𝑀𝑎𝑟𝑖𝑛 𝑠𝑝𝑢𝑛𝑒𝑎...
@𝑉𝑖𝑐𝑡𝑜𝑟
𝑃𝑒𝑛𝑠𝑖𝑖𝑙𝑒 𝑠𝑢𝑛𝑡 𝑛𝑢𝑚𝑖𝑡𝑒 𝑐𝑜𝑛𝑡𝑟𝑖𝑏𝑢𝑡𝑖𝑣𝑒 𝑠𝑎𝑢 𝑛𝑒𝑐𝑜𝑛𝑡𝑟𝑖𝑏𝑢𝑡𝑖𝑣𝑒, 𝑑𝑢𝑝𝑎 𝑚𝑜𝑑𝑢𝑙 𝑑𝑒 𝑐𝑎𝑙𝑐𝑢𝑙, 𝑑𝑖𝑛𝑡𝑟-𝑜 𝑝𝑒𝑟𝑖𝑜𝑎𝑑𝑎 𝑟𝑒𝑠𝑡𝑟𝑎𝑛𝑠𝑎 𝑑𝑒 𝑛𝑢𝑚𝑎𝑖 6 𝑙𝑢𝑛𝑖 𝑠𝑎𝑢 𝑑𝑖𝑛 𝑖𝑛𝑡𝑟𝑒𝑎𝑔𝑎 𝑝𝑒𝑟𝑖𝑜𝑎𝑑𝑎, 𝑛𝑢 𝑓𝑢𝑛𝑐𝑡𝑖𝑒 𝑑𝑎𝑐𝑎 𝑏𝑒𝑛𝑒𝑓𝑖𝑐𝑖𝑎𝑟𝑖𝑖 𝑙𝑜𝑟 𝑎𝑢 𝑝𝑙𝑎𝑡𝑖𝑡 𝑠𝑎𝑢 𝑛𝑢 𝐶𝐴𝑆.
𝑃𝑒𝑛𝑠𝑖𝑎 𝑑𝑣𝑠. 𝑚𝑖𝑙𝑖𝑡𝑎𝑟𝑎 𝑎 𝑓𝑜𝑠𝑡 𝑐𝑎𝑙𝑐𝑢𝑙𝑎𝑡𝑎 𝑑𝑖𝑛 6 𝑙𝑢𝑛𝑖 𝑚𝑖𝑙𝑖𝑡𝑎𝑟𝑎 𝑛𝑖 𝑠𝑖 𝑑𝑖𝑛 𝑐𝑒𝑖 10 𝑎𝑛𝑖 𝑐𝑖𝑣𝑖𝑙𝑖....
23 𝑖𝑢𝑛𝑖𝑒 2024 𝑙𝑎 21:22
Si cind te gindesti ca harnici sustinatori ai claudiotului sint si cetateni despre care se putea spune ca stiu despre ce si cum cu pensiile!
In afara de rind...
RăspundețiȘtergereConcluzioneaza unii, pe undeva, ca tilicarii pierd procesele la Curtile de apel dupa ce le cistigasera la prima instanta deoarece, din cauza de subordonare politica...
Nu se baga de seama ca la primele instante sint dintre cei inca "stagiari", care habar n-au de legile salarizarii si pensiilor militarilor... judecatorii mergind "pe mina" avocatilor care-i ametesc cu trancaneala lor!
(*a se vedea catastrofa de anul acesta cind marea majoritate a "catindatilor" la titulatura de judecatori si procurori au "picat" la testul psihologic*).
La Curtile de apel se pierd procesele deoarece acolo sint judecatori stiutori de carte intr-ale salarizarii si pensiilor militare!
@MA
RăspundețiȘtergereTe rog spune-mi , ce însemană într-o decizie de pensie din sistemul public , sintagma : "NR. PUNCTE CORESPUNZĂTOARE PENSIEI SUPLIMENTARE "
Mulțumesc.
@Leo 26.06.2024, 16:22
RăspundețiȘtergereLa : "@MA
Te rog spune-mi , ce însemană într-o decizie de pensie din sistemul public , sintagma : "NR. PUNCTE CORESPUNZĂTOARE PENSIEI SUPLIMENTARE "".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Art.168/l.263/2010
@MA
RăspundețiȘtergereAm citit art.168/l 263/2010
Eu înțeleg din acest art.168 , că , cu acest "NR. PUNCTE CORESPUNZĂTOARE PENSIEI SUPLIMENTARE " se adaugă la punctajul realizat ( deci este un fel de bonus) .
Am observat din art. 168 că nu există procent mai mic de 13% .
Prin urmare , eu interpretez că acest "NR. PUNCTE CORESPUNZĂTOARE PENSIEI SUPLIMENTARE " (sau bonusul) nu ar trebui să fie mai mic decât 13% din punctajul realizat .
Te rog , spune-mi dacă este corectă interpretarea mea.
@Leo 26.06.2024, 17:27
RăspundețiȘtergereLa : "@MA
Am citit art.168/l 263/2010
Eu înțeleg din acest art.168 , că , cu acest "NR. PUNCTE CORESPUNZĂTOARE PENSIEI SUPLIMENTARE " se adaugă la punctajul realizat ( deci este un fel de bonus) .
Am observat din art. 168 că nu există procent mai mic de 13% .
Prin urmare , eu interpretez că acest "NR. PUNCTE CORESPUNZĂTOARE PENSIEI SUPLIMENTARE " (sau bonusul) nu ar trebui să fie mai mic decât 13% din punctajul realizat .
Te rog , spune-mi dacă este corectă interpretarea mea.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Ooofff, of, of!
Tare-s usoare problemele atunci cind se discuta la claudioti, si ce grele devin cind se discuta pe legi!
"Cresterea" de punctaj lunar se acorda numai pentru lunile "muncite" in acei ani din l.263/2010!
Pentru cei care au muncit dupa apr.2001 nu mai exista o acea majorare!
..."Nr. de puncte= pt. ..PS" între 13.. si..22 %
RăspundețiȘtergere@Anonim 26.06.2024, 18:00
RăspundețiȘtergereLa : "..."Nr. de puncte= pt. ..PS" între 13.. si..22 %".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Care-i intrebarea???
E @MIHĂIŢĂ
ȘtergereTrbuie să stau ciulit, că poate se îndură de o explicație EXAUSTIVĂ.
..am scris un început de comentariu.., dar pe care nu l-am finalizat..și nici NU am dat.."click.." pe.."PUBLICAȚI"❗��..❗, dar văd că textul nefinalizat e publicat..❓����
RăspundețiȘtergere.."ADMINISTRATORUL"..blogului = "vede"
..ÎN TIMP REAL ����❗..ce se scrie..și chiar.."interveni". = ÎN TIMP REAL..= adică poate.."supra".."EDITA"..în telefonul/device-ul.."scriitorului" de comentarii..❗❗
@Calinmihaib12 26.06.2024, 20:02
RăspundețiȘtergereLa : "..am scris un început de comentariu.., dar pe care nu l-am finalizat..și nici NU am dat.."click.." pe.."PUBLICAȚI"❗��..❗, dar văd că textul nefinalizat e publicat..❓����
.."ADMINISTRATORUL"..blogului = "vede"
..ÎN TIMP REAL ����❗..ce se scrie..și chiar.."interveni". = ÎN TIMP REAL..= adică poate.."supra".."EDITA"..în telefonul/device-ul.."scriitorului" de comentarii..❗❗".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Esti complet diliu si nici sa-ti folosesti "device-urile" din dotare...
La chestia cu ord. m.25/2016 :
- termina cu prostia daca nu tii neaparat sa intreci Burebistul in dobitocenie!
- la recalcularea pensiei ti s-a folosit solda actualizata la 01.01.16, nu acele elemente din dec.2009
---- vezi tot tabelul cu procedura de calcul
@Leo 26.06.2024, 20:14
RăspundețiȘtergereLa : "E @MIHĂIŢĂ
Trbuie să stau ciulit, că poate se îndură de o explicație EXAUSTIVĂ.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Ce dracu exhaustiv sa mai explic?
Acea majorare de punctaj se acorda NUMAI pentru munca desfasurata in acei ani - pentru punctele realizate prin salarizare in acei ani. Nu se acorda ca "bonus" tuturor si pentru orice perioade de munca!
Leo:
Ștergere..REALITATEA e că L.263/ 2010, dar și L.223/2015 = prevăd că PESIA SUPLIMENTARĂ se plătește și după.."aprilie 2001": = cel puțin după 2010: în procent de "17 %"= calculate din PL= punctajul lunar ! , la care s- a mai calculat și GRUPA de MUNCĂ: ..I/ II, după caz..!); la militari: pe L.223/2015, în baza art.108 = s-a plătit PENSIA SUPLIMENTARĂ prin ADUNAREA "%" de calcul: 3-6-9 %, ..la " cele 65 "%" de CALCUL din BAZA DE CALCUL ..realizate din "VECHIMEA ÎN SERVICIU (= transformată /transpusă în = "%" de calcul din baza de calcul = dar NUMAI = până la maxim 85 % din baza de calcul..!), așa cum s-a întâmplat în anii 2016-2018..la recalcularea pensiilor militare..❗
@MIHĂIȚĂ , MULȚUMESC frumos pt. lămuriri.
Ștergere@MA , MULȚUMESC MULT pt. informare/documentare.
@Anonim 27.06.2024, 11:26
RăspundețiȘtergereLa : "Leo:
..REALITATEA e că L.263/ 2010, dar și L.223/2015 = prevăd că PESIA SUPLIMENTARĂ se plătește și după.."aprilie 2001": = cel puțin după 2010: în procent de "17 %"= calculate din PL= punctajul lunar ! , la care s- a mai calculat și GRUPA de MUNCĂ: ..I/ II, după caz..!); la militari: pe L.223/2015, în baza art.108 = s-a plătit PENSIA SUPLIMENTARĂ prin ADUNAREA "%" de calcul: 3-6-9 %, ..la " cele 65 "%" de CALCUL din BAZA DE CALCUL ..realizate din "VECHIMEA ÎN SERVICIU (= transformată /transpusă în = "%" de calcul din baza de calcul = dar NUMAI = până la maxim 85 % din baza de calcul..!), așa cum s-a întâmplat în anii 2016-2018..la recalcularea pensiilor militare..❗".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Năucule, realitatea este ca esti complet dobitoc!
Ca sa nu ai nelamuriri asupra justetii categorisirii:
A. Pentru civili
- l.263/201
"Art. 168 (1) Asigurații care AU CONTRIBUIT la Fondul pentru pensia suplimentară ...."
- contributii la fondul pentru pensia suplimentara s-au platit incepind cu 01.01.1967
- ultima lege care mai prevedea plata acelor contributii a fost l.3/1977
- din apr.2001 a intrat in vigoare l.19/2000
"Art.198
La data intrării în vigoare a prezentei legi se abroga:
...
– Legea nr. 3/1977 privind pensiile de asigurări sociale de stat și asistența socială, publicată în Buletinul Oficial, Partea I, nr. 82 din 6 august 1977, cu modificările ulterioare;..."
- asta insemnind ca din apr.2001 nu mai erau prevederi legale referitoare la plata contributiei la fondul pentru pensia suplimentara
B.Pentru miltari
- contributii la fondul pentru pensia suplimentara s-au platit incepind cu 01.01.1967
- ultimul act normativ care mai prevedea plata acelor contributii a fost d.214/1977
- din apr.2001 a intrat in vigoare l.164/2001
"Art. 88
Pe data intrării în vigoare a prezentei legi se abroga: Decretul nr. 214/1977..."
---- ba, mai mult:
"Art.78
...
(2) De la data intrării în vigoare a prezentei legi, contribuţia pentru pensia suplimentară va deveni contribuţie individuală la bugetul de stat..."
- asta insemnind ca din apr.2001 nu mai erau prevederi legale referitoare la plata contributiei la fondul pentru pensia suplimentara nici pentru militari
Gata!
Din apr.2001 nu s-au mai pltit contributii la fondul pentru pensia suplimentara.
&&&&&&&&&&&&
Una din timpeniile maxime ale l.223/2015 este aceea ca acorda spor de procente la stabilirea/recalcularea pensiilor militare de stat nu numai pentru perioada de plata a contributiei la fondul pentru pensia suplimentara (adica numai pina in apr.2001). Acorda acel spor si pentru plata de contributii individuale la buget. Adica acorda spor pentru ca individul si-a platit contributiile legale pentru a primi o pensie! Pentru ca ai contribuit 25 de ani iti dau 65 de procente, dar, tot pentru ca ai contribuit, iti mai dau inca 9 procente!
"Fauritori" ai l.223/2015 dobitoci ca si tine!