Faceți căutări pe acest blog

Anunt moderare comentarii

Pentru corespondenta personala dolhasca9@gmail.com De semnalat trimiterea printr-un comentariu pe blog

04 ianuarie 2024

Se zice că... da' om trăi ș'om vedea

La  https://cps.mapn.ro/pages/acasa a aparut ceva ce-ar putea fi de bine...

Derulati pina la “Noutati” , si cititi/descarcati “Comunicat din data de 03.01.2024”...

Prima : “  Ca atare, Casa de pensii sectorială a Ministerului Apărării Naționale a întreprins demersurile necesare astfel încât, începând cu luna ianuarie 2024, cuantumul pensiilor militare de stat a fost indexat cu rata medie anuală a inflaţiei de 13,8%, ...”.

A doua : “începând cu data de 1 ianuarie 2024, impozitul pe veniturile realizate din pensii militare de stat se determină prin deducerea plafonului de venit neimpozabil lunar de 2.000 de lei și aplicarea progresivă a următoarelor cote de impunere:
     -  10%, pentru partea mai mică decât nivelul câştigului salarial mediu net sau egală cu acesta (4.427 lei pentru anul 2024);
     -   15%, pentru partea cuprinsă între nivelul câştigului salarial mediu net (4.427 lei pentru anul 2024) şi nivelul câştigului salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat sau egală cu acesta (7.567 lei pentru anul 2024);
      - 20%, pentru partea ce depăşeşte nivelul câştigului salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat (7.567 lei pentru anul 2024)”.

Asta ( a doua) ar putea insemna ca impozitul progresiv se aplica sumei ramase dupa deducerea plafonului de venit neimpozabil lunar de 2.000 (***adica acea varianta "buna"***).

Da’.... explicatia tot alambicata-i, asa ca sa vedem cupoanele!

 

  

148 de comentarii:

  1. sau altfel spus
    "Să vedem zise orbul"
    BRAVO @MA
    în 2 zile 3 titluri de "BREAKING NEWS"
    Ai început anul în forță.
    Să sperăm că ținem ritmul.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nimic nou, este la fel ca în legea 282/2023.
    Dacă prezentau câteva exemple concrete, așa cum s-au prezentat la civili, totul era clar.
    Balamucul cel mai mare nu-i la supraimpozitare, ci la stabilirea pensiilor nete a celor care își deschid drepturile de pensie ulterior trecerii în rezervă, pt că legea 282/2023 spune că se scad "contribuțiile cf legii în vigoare" dar nu spune care.
    Pot fii cele în vigoare din perioada in care s-au plătit drepturile salariale alese pt BC sau pot fii cele existente în momentul deschiderii drepturilor de pensie.
    De ex. În 2002 a fost o contribuție de 5%+cass+impozit
    În 2019 a fost o contribuție de 25%+cass+impozit
    în 2012 au fost alte contribuții
    Etc.

    RăspundețiȘtergere
  3. @Mos Alecu, Comunicatul CPS o avea legatura cu solicitarea unor colegi dar si a mea trimisa pe E-mail acum o saptamana ??
    "Avem rugamintea sa postati pe site ul CPS un Comunicat privind indexarea pensiilor militare cu 13,8% si eventual varianta Impozitarii suplimentare !
    Sarbatori linistite si La Multi Ani ! "
    PS. Procentul de 13,8% l-a confirmat ministrul Tilvar inca din 25 octombrie la RRA !

    RăspundețiȘtergere
  4. @Anonim 04.01.2024, 18:43
    La : "Nimic nou, este la fel ca în legea 282/2023.
    Dacă prezentau câteva exemple concrete, așa cum s-au prezentat la civili, totul era clar.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    De vazut https://mosalecu.blogspot.com/2023/12/daca-si-numai-daca.html

    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
    La : "Balamucul cel mai mare nu-i la supraimpozitare, ci la stabilirea pensiilor nete a celor care își deschid drepturile de pensie ulterior trecerii în rezervă, pt că legea 282/2023 spune că se scad "contribuțiile cf legii în vigoare" dar nu spune care.
    Pot fii cele în vigoare din perioada in care s-au plătit drepturile salariale alese pt BC sau pot fii cele existente în momentul deschiderii drepturilor de pensie.
    De ex. În 2002 a fost o contribuție de 5%+cass+impozit
    În 2019 a fost o contribuție de 25%+cass+impozit
    în 2012 au fost alte contribuții
    Etc.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Elementele prezentate sint foarte-foarte "informative"... nu exacte!

    Soldele brute se "actualizeaza" cu inflatia la data stabilirii dreptului la pensie(ca si cum ar fi primite la acea data)... Solda neta medie se calculeaza (astazi) ca 0,585 din media soldelor brute!




    https://mosalecu.blogspot.com/2023/12/daca-si-numai-daca.html

    RăspundețiȘtergere

  5. Călin comentează:
    .."traduc' astfel..cele din TOPIC..:
    ● exemplu practic:
    • Ps. Br.=în 31.12.2023: 5.567 lei
    •..01.2024:
    5.567+ 13,8%..=6.336 lei,
    6.636- 2.000 = 4.336 lei,
    4.336 - 10% =3.902 lei + 2.000,
    ..=Ps.Netă=de plătit = 5.902 ❗
    = deoarece:
    4.336 =..< .."4.427" lei= CSM.Net ..în 2024..❗

    RăspundețiȘtergere
  6. Dl Alecu, a emite un ordin comun, este una, a lucra după ordinul comun, este alta.
    Ex actualizarea pensiilor militare în 2017.
    Am vrut să va mai informez o data și mă repet: în prezent și-n viitor, toate CPS-urile vor aplica unitar legea cu privire la pensiile militare.
    Nu va mai exista niciodată să se întâmple o situație similară cu actualizarea din 2017.

    RăspundețiȘtergere
  7. S-au trezit de la Revelion, cei de la ancmrr și în rubrica "Documente la zi" ne informează și ei cu noutăți 2024.
    A venit seara și ceru-i senin, plin de stele, în care-i scrisă și exemplificată impozitarea pensiilor militare.
    Pensie bruta mai mica sau egala cu 2000 impozit =zero
    Pensie bruta mai mare ca 2000 dar mai mica sau egala cu SMNEc (4427 lei) impozit 10% pt partea ce depășește 2000 lei.
    Pt pensia 44277567 la cele 2 impozite din ex anterior, pt p-7567 se aplica o cotă de 20%
    Pensiile intra in cont curent și de card pe 10 ale lunii.
    Uneori mai freacă menta și băncile, așa că eu zic, cel puțin pt ianuarie , Bobotează și Sf Ioan să treceți pe apa sfințită, ca sa nu rămâneți fara pâine pe masa.

    RăspundețiȘtergere
  8. @Anonim 04.01.2024, 19:40
    La : "Călin comentează:
    .."traduc' astfel..cele din TOPIC..:
    ● exemplu practic:
    • Ps. Br.=în 31.12.2023: 5.567 lei
    •..01.2024:
    5.567+ 13,8%..=6.336 lei,
    6.636- 2.000 = 4.336 lei,
    4.336 - 10% =3.902 lei + 2.000,
    ..=Ps.Netă=de plătit = 5.902 ❗
    = deoarece:
    4.336 =..< .."4.427" lei= CSM.Net ..în 2024..❗".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Intortocheat fir al rationamentului ai...
    Cam ca cel care se scarpina'n nas, bagindu-si degetul prin c.r!

    RăspundețiȘtergere
  9. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  10. @Mos Alecu, se pare ca la MApN s-a ales varianta cu retinerea unui impozit mai mare, varianta Mateias si Huhurez...!!

    RăspundețiȘtergere
  11. @Leon 05.01.2024, 09:02
    La : "@Mos Alecu, se pare ca la MApN s-a ales varianta cu retinerea unui impozit mai mare, varianta Mateias si Huhurez...!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Textul lor: "începând cu data de 1 ianuarie 2024, impozitul pe veniturile realizate din pensii militare de stat se determină prin deducerea plafonului de venit neimpozabil lunar de 2.000 de lei și aplicarea progresivă a următoarelor cote de impunere:...".

    Din acest text ar rezulta ca, mai intii, se deduce suma de 2.000 apoi, din ce ramine, se "stabilesc" acele "parti", acestora aplicindu-li-se cotele de impozit...
    Prin aceasta procedura impozitul este mai mic decit cel din cealalta procedura!

    Da’.... explicatia CPS tot alambicata-i, asa ca sa vedem cupoanele!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adică acei 2000se scad din suma bruta indexata deci revin la 5150 brut în 2023

      Ștergere
  12. @Mos Alecu, "foamea" de bani la BS a dus si la abrogarea art.din Codul fiscal, care permitea pensionarilor sa directioneze 3,5% din impozit catre ONG-uri:
    "Începând cu data de 01-01-2024, conform Articolului LXXII, Capitolul II din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 115 din 14 decembrie 2023, publicată în Monitorul Oficial nr. 1139 din 15 decembrie 2023, la articolul XVIII din Legea nr. 282/2023 pentru modificarea și completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu si a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 950 din 20 octombrie 2023, ALINEATUL (9) al art. 101 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, SE ABROGA ."..!

    RăspundețiȘtergere
  13. Eu așa știu că se calculează:Luam de exemplu un brut de 4000 lei,la 31 decembrie;4000×13,8%=4552 lei(brut nou).4552-4427=125 ;125×15%=19 lei(impozit 1);Impozit 2:4427-2000=2427×10%=243 lei;Deci impozit1+2=19+243;total impozit 262 lei.4552-262=4290 lei,pensie netă.Asta este parerea mea! Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  14. @Luc 3 05.01.2024, 12:17
    La : "Eu așa știu că se calculează:Luam de exemplu un brut de 4000 lei,la 31 decembrie;4000×13,8%=4552 lei(brut nou).4552-4427=125 ;125×15%=19 lei(impozit 1);Impozit 2:4427-2000=2427×10%=243 lei;Deci impozit1+2=19+243;total impozit 262 lei.4552-262=4290 lei,pensie netă.Asta este parerea mea! Toate cele bune!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Ar trebui pusa o limita neta intre "eu asa stiu" si "asta e parerea mea"!

    Daca se citeste art.100,alin.(1)/l/227/2015(Codul fiscal) se vede ca "Venitul IMPOZABIL lunar din pensii se stabilește prin deducerea din venitul din pensie a sumei neimpozabile lunare de 2.000 lei".

    Daca se citeste apoi art.101, alin.(1),lit.c)/l.227/2015 se vede "venitul lunar din pensii ... din care se deduce plafonul de venit neimpozabil lunar de 2.000 de lei" este tocmai "Venitul impozabil lunar din pensii se stabilește prin deducerea din venitul din pensie a sumei neimpozabile lunare de 2.000 lei" de la art.100.
    Asta insemnind ca impozitul progresiv se aplica doar "venitului impozabil" din art.100... denumit "venitul lunar din pensii din care se deduce plafonul de venit neimpozabil lunar de 2.000" in art.101.

    Asa ca, stiind acum despre ce-i vorba, ar trebui schimbata parerea in asa fel incit, la exemplul dat, netul sa devina 4.297.

    RăspundețiȘtergere
  15. @mos alecu,ar fi mai ok,cum spuneți dumneavoastră! Vom vedea,peste câteva zile!Facem atunci socoteala,la acest brut de 4000 lei! Sanătate multă!

    RăspundețiȘtergere
  16. Pensie brută de 4000 lei după indexarea cu 13,8% , va fi în ian. 2024 o pensie netă de 3800 lei. Ce atâta inginerie.............

    RăspundețiȘtergere
  17. @Leo 05.01.2024, 19:00
    La : "Pensie brută de 4000 lei după indexarea cu 13,8% , va fi în ian. 2024 o pensie netă de 3800 lei. Ce atâta inginerie.............".
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    Dac'ai vrut sa scrii "Pensie brută DEVENITA de 4000 lei PRIN indexarea cu 13,8% , va fi în ian. 2024 o pensie netă de 3800 lei." asa'i!
    Altufeliu se pot intelege si altecele!

    RăspundețiȘtergere
  18. @Leo,cum ai calculat? Ai impozitat-o,la....greu!

    RăspundețiȘtergere
  19. Eu am dat un exemplu de 4000 lei,brut,la 31 decembrie 2023!Neindexată cu 13,8%!

    RăspundețiȘtergere
  20. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  21. la un brut de 4000 lei, aplicam 13,8%, iese un brut indexat de 4552 lei.
    calculam impozitul, astfel: 4552-2000 lei*10%= 255 lei.
    4552-255= 4297 lei netul pensie indexate. nu se supune supraimpozitarii.

    RăspundețiȘtergere
  22. la o pensie de 5567 lei + 13,8%= 6335 lei
    6335 -2000=4335 lei venit impozabil
    4335*10%=433 lei impozit
    6335-433=5902 lei net pensie 2024.

    RăspundețiȘtergere
  23. la un brut de 5567 s-a calculat corect indexarea, adica 6335, apoi suma s-a transformat in 6636. de aici calculele ulterioare suporta modificari.

    RăspundețiȘtergere
  24. la o pensie de 5567 lei + 13,8%= 6335 lei
    6335 -2000=4335 lei venit impozabil
    4335*10%=433 lei impozit
    6335-433=5902 lei net pensie 2024.

    RăspundețiȘtergere
  25. @dora 05.01.2024, 22:42
    La : "la un brut de 5567 s-a calculat corect indexarea, adica 6335, apoi suma s-a transformat in 6636. de aici calculele ulterioare suporta modificari.".
    ^^^^^^^^^^^^^^

    ??????????????????

    RăspundețiȘtergere
  26. @Luc 3 05.01.2024, 20:31
    La : "Eu am dat un exemplu de 4000 lei,brut,la 31 decembrie 2023!Neindexată cu 13,8%!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    Tocmai d'aia trebuie ca "scrierea" sa precizeze ce se vrea!

    Pensie bruta de 4.000 in dec. 2023 devine pensie bruta 4.552 in ian.2024.
    O pensie bruta de 4.552 in ian.2024, "produce" o pensie neta de 4.297 in ian.2024!

    RăspundețiȘtergere
  27. 🤣 Moș Alecu, la Dora nu iexista impozitarea diferențiată în funcție de brutul pensiei militare.. 🤣 😱 😎 A rămas pe rit vechi..

    RăspundețiȘtergere
  28. Sa nu uitati ca in Netul care va intra pe Card in zilele urmatoare cuprinde si netul restituit pentru CASS retinut in 2022 (mai sunt 2 rate !)..!!

    RăspundețiȘtergere
  29. @mos alecu,acea variantă bună(deducerea de 2000 lei),nu se va aplica,din păcate!Vom vedea!

    RăspundețiȘtergere
  30. @Luc
    Pun pariu pe orice doriti ca va inselati si deducerea de 2000 de lei este perfect valabila si se va aplica fara nici cel mai mic dubiu
    Retineti ! pariu pe orice/oricat doriti.Asa ca "vom vedea" ala e doar o prostie in plus
    Insusi textul legii este absolut logic. Poate n-o fi logic pentru analfabetii functional sau rauvoitori...dar asta e deja "din alt film"
    Pe dvs nu va cred in nici un caz rauvoitor asa caaaa...!?

    RăspundețiȘtergere
  31. Impozitele se vor aplica după deducerea de 2000 lei, în funcție de SMNE și SMBE (10%, 15%, 20%). Vom vedea acest lucru după ce vom primi cupoanele pe luna ianuarie 2024! La mulți ani!

    RăspundețiȘtergere
  32. Vom vedea pe cupoanele de pensii modul în care a fost reținut impozitul. Eu cred că după ce a fost dedusă suma de 2000 lei.

    RăspundețiȘtergere
  33. A apărut comunicatul de presă al CPS/MApN privind impozitarea pensiilor. Să fie într-un ceas bun!

    RăspundețiȘtergere
  34. Anonim spunea...06.01.2024, 20:06
    Considerand ca nu-i nimic schimbat,nu-i adus nici un beneficiu in favoarea pensionarilor militari na vad ce ar fi atat de "Să fie într-un ceas bun!" E doar o "normalitate" a ultimilor ani(retineti ghilimele)
    Asa ca fie: cum ziceti dvs,ca cine citeste zice ca ne-a pus Dumnezeu mana 'n cap
    ,,,da de unde? pentru un lucru aflat in ordinea firii

    RăspundețiȘtergere
  35. PS chestie de manipulare de manual> Iti induc variantele "cele mai negre" iar la aplicarea normalitatii ai impresia ca ti-au facut cine stie ce favoare
    Si Mos Alecu e trecut prin scoala asta

    RăspundețiȘtergere
  36. Și contravaloarea soldelor de grad când le atualizăm?Mâine?Mâine zici că poimâine,poimâine că Duminică și tot așa...

    RăspundețiȘtergere
  37. Eu va propun sa nu fim chiar atat de optimisti (vedeti ca si @Mos Alecu este mai retinut !), privind "aplicarea progresiva" a cotelor de impunere !
    In niciun caz eu nu-i consider analfabeti functional pe @Mateias si Huhurez ...!!

    RăspundețiȘtergere
  38. Eeee asta da intrebare!!....actualizarea soldelor de grad!?
    Poate suporta intrebarea asta toate raspunsurile si speculatiile posibile
    Pt mine ,deocamdata, nu se respecta Statututul Cadrelor Militare(are prevederi clare in acest sens) ceea ce constituie o ilegalitate si mai mult un caz penal fiind (statutul) Lege Organica,pentru neaplicarea legii
    Eu nu am cunostiinta despre vreo OUG aplicabila la aceasta lege si nici nu ar fi posibila tinand cont de conditiile de emitere a OUG-urilor.Asadar "cineva" sau multi "cineva"ar trbui sa cam infunde puscaria inclusiv pentru deturnare de fonduri.Capete de acuzare sunt cu duiumul,ilegalitati peste ilegalitati,inclusiv discriminare si alta inca o duzina ajungand un pic fortat pana abuz in serviciu si chiar la furt
    Na! ca Ifrim mi-a starnit revolta acum pe gerul asta 😅

    RăspundețiȘtergere
  39. La cate nedreptati s-au adunat din 2017 ma apuca o scarba "incomensurabila"Macar de ar fi zis cinstit.Ba !! noi statul va platim soldele si pensiile si am decis ca nu meritati!!!In acest sens vom da o lege.Punct
    Dar ei noooo, ala da!...ala nu! pe sarite si din doi in doi altfel incat cei activi si pensionarii bibani in puterea varstei sa fie multumiti....restul la gunoi nemaifiind necesari in functie de inaintarea in varsta.Cu cat creste varsta si nr de ani de pensie,cu atat pensia devine proportional mai mica.Si prostii astia de activi nici nu se prind cum sunt dusi de nas si ce vor pati in viitor.Exceptie: generalii si coloneii facuti dincivili si civile in functie de talentul la pat,la spagi sau politic.Uneori toate trei!! .....curve,curve,curve
    🤮🤮🤮

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Inechități la pensii militare cu diferente mari la cuantum sunt la cei ieșiți în toamna anului 2021 și aceeași perioadă 2023 cu aproximativ 500- 1000 lei la subofițeri darmite cei ieșiți în pensie de vreo10-15-20 ani ,diferențele sunt colosale la aceeași vechime ,grad,funcție,vorbesc de Mai guvernantii mai mult au adîncit inechitățile,in veci nu le mai rezolva nimeni.

      Ștergere
  40. Am onoarea sa va salut si sa urez La Multi Ani sanatosi tuturor pensionarilor militari.
    Atat in prevederile Lg.223/2015 cat si a Lg.80/1995( doua legi organice si disticte) este prevazuta majorarea salariului de grad al rezervistului dupa cel al similarului aflat in activitate ,doar ca....la noi legea nu se aplica.
    Halal stat de drept..........

    RăspundețiȘtergere
  41. @ Leon

    "Leon spunea...
    In niciun caz eu nu-i consider analfabeti functional pe @Mateias si Huhurez ...!!"
    Iar eu in nici un caz nu ma adresam unuia din cei doi.
    Uneori poate e bine sa te mai uiti si la "cozile de maimuta"😁 si la "andrisant"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu totul intamplator, @Luc a calculat impozitul prezentat si de cei doi pomeniti mai sus pe blogurile unde sunt administratori !

      Ștergere
  42. Col Hathi...
    La acel program de calcul a pensiei nete in ian.2024 dupa impozitarea progresiva...

    De vazut ca pentru pensii brute (in ian.2024) care "generaza" venit impozabil intre sal.med.NET si sal med.BRUT da niste mici (mari) erori!!!

    RăspundețiȘtergere
  43. @Anonim 07.01.2024, 13:13
    La : "Am onoarea sa va salut si sa urez La Multi Ani sanatosi tuturor pensionarilor militari.
    Atat in prevederile Lg.223/2015 cat si a Lg.80/1995( doua legi organice si disticte) este prevazuta majorarea salariului de grad al rezervistului dupa cel al similarului aflat in activitate ,....".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    In l.80/1995 nu mai scrie despre acea "actualizare" inca din dec.2010!
    In l.223/2015 nu mai scrie despre acea actualizare inca din sep.2017

    RăspundețiȘtergere
  44. @Leon 07.01.2024, 14:52
    La : "Cu totul intamplator, @Luc a calculat impozitul prezentat si de cei doi pomeniti mai sus pe blogurile unde sunt administratori !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    Da!

    Si?
    In afara de afilierea la eludarea art.100/l.227/2015 sustinuta de cei doi, care-i contributia la intelegerea problemei??? In afara de amenintarea cu "las' ca vedem noi cum vor aplica legea CPS-urile! Si o sa vedeti ca cei doi si eu (Luc) avem dreptate!".
    De parca CPS-urile, cei doi si Luc, au devenit "fauritori" de legislatie!!!

    RăspundețiȘtergere
  45. @ mos alecu 07.01.2024, 14:45
    Vă mulțumesc pentru observație. Probabil graba ...
    Se pare că nu l-am testat suficient.
    Pentru a preveni alte blesteme, am șters fișierul buclucaș.
    N-am să-l mai public până nu voi fi sigur că funcționează bine.
    Eventual, vi-l voi trimite și dumneavoastră pe mail pentru o verificare suplimentară, asta în cazul că va mai prezenta interes pentru cineva.
    Multă sănătate vă doresc.

    RăspundețiȘtergere
  46. @Col Hathi 07.01.2024, 15:13
    La : "@ mos alecu 07.01.2024, 14:45
    Vă mulțumesc pentru observație. Probabil graba ...
    Se pare că nu l-am testat suficient.
    Pentru a preveni alte blesteme, am șters fișierul buclucaș.
    N-am să-l mai public până nu voi fi sigur că funcționează bine.
    Eventual, vi-l voi trimite și dumneavoastră pe mail pentru o verificare suplimentară, asta în cazul că va mai prezenta interes pentru cineva.
    Multă sănătate vă doresc.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Stergerea nu este suficienta...
    Daca l-ati mai "difuzat" si prin alte locuri este posibil se fi fost salvat si sa "produca pagube" si altor utilizatori!

    RăspundețiȘtergere
  47. Impozitarea progresiva va rezista maxim 3 luni, legea va fi atacata in instanta de magistrati.

    RăspundețiȘtergere
  48. @Mos Alecu, o logica ne spune ca Varianta dv-stra este cea corecta, dar repet ce am scris mai sus, ... guvernantii au nevoie de bani la BS, daca au fost in stare sa INTERZICA pensionarilor sa redictioneze catre ONG-uri, cei 3,5% din impozitul retinut !
    PS. Mi-am calculat impozitul pe ambele variante si rezulta o diferenta de 50 lei lunar, care probabil nu va intra pe cardul meu..!!

    RăspundețiȘtergere
  49. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  50. Domnu' as vrea sa am si eu o parere ref la redirectionarea celor 3,5% din impozit
    Mie logica imi spune ca cine vrea sa dea 3,5% pt ONG n-are decat sa bage mana in buzunar,adanc,cat de adanc vrea si sa-i dea din venituri proprii.
    Altfel i-ar ma duce "logica" la porcovanii din politica,ce sunt subventionati si de noi(masura initial temporara pentru a "sprijini dezvoltatea democratiei"!? Hmmm auzi! democratie "dezvoltata" cu bani
    Al doilea exemplu ar fi cel al imbuibatilor popi...dar gata ca ma enervez si-mi face rau "la lingurica"
    Asadar si pe scurt domn' Leon.Vreti sa dati ?? Dati cu varf si indesat ca nu va opreste nimeni. Numai ca acum va e un pic mai greu n'asa??😄
    Poate incercati la onegheu lu' Ghinea slinosu'? 🤣🤣🤣 Acu' "ie pă consultanță" tot pe PNRR. Iese banu'? Ieseee!!
    Asta imi face mie concurenta?....mie Don....!!!Hmmm!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domnul meu, la solicitarea mea scrisa, CPS a MApN a virat câțiva ani 2%, ulterior 3,5% din impozitul retinut la pensia militara, catre Filiala Dolj a ANCMRR sau Asociatia Vasiliada din Craiova !
      Din propriul buzunar am donat timp de un an de zile, cate 4 euro/luna catre o Asociatie din Bucuresti care a si construit si dotat deja un Spital pentru Copii bolnavi de cancer (la sugestia colegului nostru @Avia !)..!

      Ștergere
  51. @Leon 07.01.2024, 15:38
    La : "@Mos Alecu, o logica ne spune ca Varianta dv-stra este cea corecta....".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Dac'ar fi fost vorba despre culorile sau gusturile placute mie, m-ar fi trecut fiori de multumire pentru apreciere!

    Numa' ca eu am vorbit cu'aceeasi nepartinire despre 2 variante... care-i cea apreciata?

    Si pin'la urma'i vorba despre varianta "legala"... asa ca de transmis aprecieri Parlamentului!
    Dupa cum sint destui nauci care vor transmite aprecieri si in situatia aplicarii variantei cu eludarea art.100/l.227/2015... Se va vedea ce galagie vor face tembelii care si'acuma sustin ca impozitarea se va face (corect dupa pozitia virgulelor in text) la toata pensia, nu numai la venitul impoizabil deinpensie!

    RăspundețiȘtergere
  52. @Col Hathi 07.01.2024, 16:59
    La : "...L-am mai publicat pe blogul domnului Burcu (mhblogonline) și i-am avertizat (oricum, tardiv) pe utilizatori că sunt probleme și programul poate da erori de calcul.
    Singura veste bună e că am găsit greșeala (vă mulțumesc încă o dată că mi-ați semnalat-o).".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Aha... deci (si) APV_rz...
    Uailei, da' bun loc de lansare de idei serioase s-a gasit!

    "Loc" care, de vreo 2 - 3 ani, era in "moarte cerebrala"... Inainte de moarte, inca vreo 3 - 4 ani, devenise loc de manifestare a unora tare priceputi in inscrisuri pe peretii WC-urilor din haltele CFR parasite! Dupa intrarea in coma a bloagei gardianului de penitenciare, echipa editoriala s-a mutat, cu catel, cu purcel, pe alta platforma "perete de WC dintr-o halta CFR parasita"!
    Acuma, dupa ce si alte vreo 2 - 3 bloage ale patronului nu prea aveau audienta, se revine la echipa "cistigatoare"!

    Succesuri! Mai ales ca se vede si-o afinitate de limbaj cu cel al celor de'acolo!

    RăspundețiȘtergere
  53. În 2019 un domn din Suceava, a construit din banii lui 1 m de autostradă în Moldova, ca sa demonstreze că și-n Moldova se pot construi autostrăzi. În prezent, în zona sunt în construcție sute de km de autostradă.
    Pornind de la această idee, mai mulți pensionari militari, ne-am gândit să demonstrăm că se pot elimina inechitățile la pensiile militare.
    Ne-am gândit să redirectionam cei 3,5% din impozit spre câteva pensii private, beneficiarii acestora: foștii șefi ai StMAj al Ap, care sa se adauge actualelor pensii militare, astfel încât toți domnii generali care au ocupat cea mai înaltă funcție militara in stat, să aibă aceeași pensie neta ca Dl Ciuca, fost Șef al StMAj al Ap.
    Am dorit să facem ceva ca să demonstrăm că se poate, se poate elimina gravele inechitati existente în drepturile nete de pensii militare de stat.
    Suntem puțin afectați de OUG care ne interzice să facem acest lucru în 2024 dar, nu disperam.

    RăspundețiȘtergere
  54. Din prostiile avocatelaresti cu care sint ametiti multi...
    Cu îmbîrligături numai bune de dus în arătură...

    I'auzi, ia...

    neacsum 7 ianuarie 2024 - 18:54
    Costik,
    Hai sa o luam alltel:
    Spui ca de la 0 lei pana la 4427 se impoziteaza cu 10%/ adica o suma de 4427. Eu zic ca e pana la 4426, dar sa trecem peste asta....

    Iar l.282/2023 spune clar ca : "(i) 10%, pentru partea mai mică decât nivelul câștigului salarial mediu net sau egală cu acesta;".
    Cistigul salarial mediu NET, in 2024, fiind de 4.427!
    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
    Sau:
    Mateias 7 ianuarie 2024 - 19:45
    @ CostiK,
    ...
    2. Codul fiscal e o carte mare şi destul de complexă, are şi norme. Nu are doar art.100 şi 101. Venitul din pensii e un pic diferit de venitul impozabil din pensii. Scutirea de la impozit se face de regulă prin normare în cadrul legii. Aplicarea unui impozit 0 pentru o porţiune dintr-un venit NU micsorează CUANTUMUL folosit la reglementarea impozitului. Deducerea este doar o lămurire, care să evite ca depăşirea primului prag de 2000 să nu conducă la reţinerea unui impozit pe întregul cuantum şi nu doar pe cel care depăşeşte pragul.

    I'auzi brîu'...
    L.227/2015 spunind clar : "(1) Venitul IMPOZABIL lunar din pensii se stabilește prin deducerea din venitul din pensie a sumei neimpozabile lunare de 2.000 lei ...".

    Venit IMPOZABIL, adica (numai) cel pentru care se plateste impozit!
    &&&&&&&&&&&&&&&&
    Sau si mai si:
    neacsum 7 ianuarie 2024 - 20:15
    @Costik,
    Mai citeste de cateva ori ce se deduce? PLAFONUL NEIMPOZABIL, NU SUMA NEIMPOZITATA. E mai greu de sesizat diferenta, dar pentru cine citeste ce scrie si nu ce ar vrea el sa fie, este clar ca se deduce ca impozit, nu ca parte a venitului deci suma intra in calculul plafoanelor doar ca nu se impoziteaza. mai clar, suma este exclusa de la impozitare, nu de la calculul plafoanelor de la impozitare."

    Iar l.282/2023 spune (tot) clar: "c) pentru venitul lunar din pensii care are doar componentă necontributivă, din care se deduce plafonul de venit neimpozabil lunar de 2.000 de lei, se aplică progresiv următoarele cote de impunere:..."

    Pentru care venit se aplica progresiv cotele de impozit?
    Pentru venitul lunar din pensii din care se deduce plafonul de venit neimpozabil lunar de 2.000. Adica tocmai VENITUL IMPOZABIL LUNAR DIN PENSII definit de art.100/l.227/2015!
    &&&&&&&&&&&&&&&&&

    Si cind te gindesti ca mai sint dint'aceia care " eu nu-i consider analfabeti functional pe @Mateias si Huhurez ...!!"....
    Aaaaa, nu!

    Nu-s analfabeti functional... Ei îs: "Analfabetism funcțional este o noțiune care se referă la persoanele care știu să citească, dar nu înțeleg ceea ce au citit. Mai precis, o persoană poate să reproducă verbal sau în scris un text, dar nu îl înțelege suficient...Un analfabet funcțional nu își acceptă statutul, având tot timpul păreri bune despre evoluția sa.".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si despre Huhu, nimic ?
      "Venitul impozabil poate fi definit si ca o componenta a venitului din pensie, componenta care porneste nu de la 0 ci de la valoarea deducerii si se opreste la cuantumul brut al pensiei. Pe aceasta componenta se inlantuie cotele de impozitare.
      Organele fiscale nu au inteles ca impozitarea progresiva se opreste la cuantumul pensiei minus valoarea deducerii. Deducerea se scade din prima transa de impozitare.
      7 ianuarie 2024 la 22:19"

      Ștergere
  55. Bună ziua.
    Pentru cine este interesat, am creat (și vă pun la dispoziție) un mic program (în Excel) de calcul a pensiilor militare (indexate și supraimpozitate începând cu 01.01.2024).
    Dați click pe link-ul de mai jos (unde scrie CALCULATOR v4)
    În funcție de browser-ul utilizat (Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge, etc), la apăsarea butonului "CALCULATOR v4" va apărea opțiunea de a salva sau de a deschide fișierul.

    CALCULATOR v4

    Observații:
    1. Programul este făcut pentru varianta "bună" de impozitare (neuronul meu a refuzat altfel), adică prima dată se scade 2000 din brut și apoi se impozitează pe tranșe de 10%, 15% și pentru unii 20%.
    2. Programul e făcut (în special) pentru "varșoviști" adică cei pensionați înainte de intrarea în vigoare a prevederilor OUG 59 (15.09.2017).
    3. Cei mai noi (pensionați după 15.09.2017) care-și introduc cuantumul brut din 31.12.2023 în "calculator" află (doar informativ) cât impozit li se va reține din brutul indexat cu 13,8% și cât ar trebui să primească dacă nu s-ar aplica OUG 59.
    4. S-ar putea să apară foarte mici diferențe (+/- 1 leu) între sumele afișate de "calculator" și valorile efective de pe cupoane. Aceste diferențe pot apărea din felul în care se fac rotunjirile la numere întregi pe parcursul calculelor.
    5. Pentru a putea funcționa programul, pe calculatorul pe care se utilizează trebuie să fie instalat un program cu care se pot vizualiza fișiere Excel (fișiere .xls).

    Succes!

    RăspundețiȘtergere
  56. Se validează programul.
    Îmi calculasem anterior, iar valorile pentru pensia brută și neta sunt exact ca cele care rezultă din program.
    Deducerea de 2000 lei aplicata la pensia bruta pentru a rezulta venitul impozabil din pensie la care se aplica impozitarea progresivă (10%, 15%, 20%).
    Rămâne de văzut pe 10.01daca se aplica in acest mod. Codul fiscal așa se aplica de exemplu la PFA(pers fiz autorizate/activ indep) când se stabilește impozitul.pe venit (venitul net se determină că diferența între venitul brut și cheltuielile deductibile)

    RăspundețiȘtergere
  57. Noroc cu @Calin care e dr. în contabilitate și în subsidiar și în medicină.
    Așa trebuia să fie omul NOU până la răscoala din Dec. 89

    RăspundețiȘtergere
  58. @Leon 08.01.2024, 10:41
    La : "Si despre Huhu, nimic ?
    "Venitul impozabil poate fi definit si ca o componenta a venitului din pensie, componenta care porneste nu de la 0 ci de la valoarea deducerii si se opreste la cuantumul brut al pensiei. Pe aceasta componenta se inlantuie cotele de impozitare.
    Organele fiscale nu au inteles ca impozitarea progresiva se opreste la cuantumul pensiei minus valoarea deducerii. Deducerea se scade din prima transa de impozitare.
    7 ianuarie 2024 la 22:19"
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Se zicea (pe vremuri?) că,_cînd n’are ce face, infanteru’si bate cuie’n talpa, ca s’aiba motiv de-a face scandal, galagie si’njuraturi!”.

    Iaca_ca ș’inginerii tot asa fac!
    Ca sa’si sustina idolul mă zgîndăre pe mine! Iar ce’si face omu’ cu mina lui nici dracu nu desface, pe linga ca se numeste lucru manual!

    Ia sa vedem din marile gîndăreli claudiote (orice asemanare cu “idioate”, este pur din cauza de sonoritate, da’ nu si’ntimplatoare!

    Iaca_caz de analfaberism functional de manual (stie sa citeasca, da’ nu intelege ce-a citit).

    Claudiu Marin spunea...
    Schema de calcul a impozitului progresiv din venituri pentru anul 2004, Legea nr. 571/2003
    Barem de impunere
    Art. 43. - (1) Baremul anual de impunere pentru anul fiscal 2004, pentru calculul plăţilor anticipate, este prevăzut în următorul tabel:
    _________________________________________________________________________________________
    Venitul anual impozabil (lei) Impozitul anual (lei)
    _________________________________________________________________________________________
    până la 28.800.000 18%
    28.800.001 - 69.600.000 5.184.000 + 23% pentru ceea ce depăşeşte
    suma de 28.800.000 lei
    69.600.001 - 111.600.000 14.568.000 + 28% pentru ceea ce depăşeşte
    suma de 69.600.000 lei
    ...
    Deducerea prsonala era de 8 000 000 lei care se scadea din prima transe de impozitare
    7 ianuarie 2024 la 16:07
    %%%%%%%%%%%%%%%%

    Da’ tot el citeaza:
    Claudiu Marin spunea...
    Si ca sa nu mai fie discutii, definirea venitului impozabil si modul de calcul al impozitului in L 571/2003 erau aproape asemanatoare cu cele din L 282/2023.

    Art. 73. - Venitul impozabil lunar din pensii se stabileşte prin scăderea unei sume neimpozabile lunare de 8.000.000 lei din venitul din pensii.

    Reţinerea impozitului
    din venitul din pensii
    Art. 74. –
    ...

    (2) Impozitul se calculează prin aplicarea baremului lunar de impunere prevăzut la art. 43 alin. (1), respectiv alin. (3), ASUPRA VENITULUI IMPOZABIL lunar din pensii.
    7 ianuarie 2024 la 16:14

    Adica se aplica “baremul/transele de impozitare” numai asupra venitului impozabil, nu asupra venitului total din pensii. Venit impozabil care este egal cu venitul total minus suma neimpozabila! Venitul impozabil se imparte in transele/baremul de impozitare... Nu intreg venitul se imparte in transe, si numai prima transa este considerata ca venit impozabil!
    %%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%

    Si continua cu timpeniile:
    Claudiu Marin spunea...
    Mitica 19:46 ( către eu
    ...
    Pai, la art. 43 din legea din 2003 se prezenta baremul general de impozitare progresiva a veniturilor, fara deduceri, pentru ca deducerile difereau de la o categorie de venit la alta.
    Pentru pensii deducerile personale si Cass erau scazute din prima transe de impozitare de 28 milioane lei.
    ...
    7 ianuarie 2024 la 20:22
    %%%%%%%%%%%%%%%
    Si continua cu perseverenta pe cimpia timpeniilor:
    Claudiu Marin spunea...
    Mitica 20:15 către eu
    ...
    Venitul impozabil poate fi definit si ca o componenta a venitului din pensie, componenta care porneste nu de la 0 ci de la valoarea deducerii si se opreste la cuantumul brut al pensiei. (***aici apare iluzia ca a inteles, da...***) Pe aceasta componenta se inlantuie cotele de impozitare.
    ... Deducerea se scade din prima transa de impozitare.
    7 ianuarie 2024 la 22:19

    Si iac’asa zicerea “" eu nu-i consider analfabeti functional pe @Mateias si Huhurez ...!!” fu facuta praf si pulbere la cererea “iecspresa” a zicatorului!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. :))) !
      Sa vedem cine "plange" peste o zi sau doua !!

      Ștergere
  59. @Leo 08.01.2024, 13:39
    La : "Noroc cu @Calin care e dr. în contabilitate și în subsidiar și în medicină.
    Așa trebuia să fie omul NOU până la răscoala din Dec. 89".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Daca s-ar vedea toate nastrusniciile pe care le debiteaza acest "doctor in medicina" in calitate de "doctor in contabilitate", si daca cele doua calitati ar fi de'acelasi nivel de cunostinte, multa lume ar trebui sa zica bogdaproste ca n-a avut ocazia sa fie tratat de el!

    RăspundețiȘtergere
  60. @Leon 08.01.2024, 14:09
    La : ":))) !
    Sa vedem cine "plange" peste o zi sau doua !!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Ar trebui sa plinga legea daca s'aplica altfel decit scrie, !

    Da' legea'i invatata cu aplicarea de'a'm'pulea de catre CPS-uri: la aplicarea actualizarii din iul.2017 la CPS/MAI, la aplicarea indexarilor la pensiile stabilite dupa sep.2017... Asa ca nici ea nu va plinge!
    Se vor lauda tembelii ca au avut dreptate!

    RăspundețiȘtergere
  61. @Leon 08.01.2024, 10:41
    La : "Si despre Huhu, nimic ?...(continuare/completare)
    De spus claudiotului ca acel barem din art.43/l.541/2003 era baremul anual... pentru 12 luni.
    Pentru 1 luna prima transa (aia de pina la 28.800.000) devenea pina la 2.400.000. Cum dracu sa scada (din prima transa) cele 8.000.000 neimpozabili lunar (din art.73/l/541/2003)???
    Claudioti, claudioti!...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text%3Fidt%3D52677&ved=2ahUKEwiR9I7i_c2DAxUT7rsIHfLjAl8QFnoECBAQAQ&usg=AOvVaw1TBMxJ9-Z0NnbADlcF2CXH

      Ștergere
  62. @Mos Alecu, nu este motiv de lauda atunci cand statul ne jecmaneste si ramanem cu bani mai putini pe card !
    Va reamintesc, ca in varianta initiala, L.282, erau impozitate cu 15% numai pensiile militare peste pragul unui SMBE, iar in final vedeti unde s-a ajuns !
    In alta ordine de idei, sa stiti ca personal îi apreciez in egala masura si pe Mos Alecu, si pe Huhu Rezea si pe Mateias, deoarece de la fiecare am invatat cate ceva si merita toata stima pentru timpul si rabdarea de a ne explica noua, unor "analfabeti functionali" tainele legislatiei pensiilor militare !

    RăspundețiȘtergere
  63. @Leon 08.01.2024, 15:10
    La : "@Mos Alecu, nu este motiv de lauda atunci cand statul ne jecmaneste si ramanem cu bani mai putini pe card !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Asa'i!
    Da' tembelii se vor bucura ca prostia lor a fost confirmata!
    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
    La : "In alta ordine de idei, sa stiti ca personal îi apreciez in egala masura si pe Mos Alecu, si pe Huhu Rezea si pe Mateias, deoarece de la fiecare am invatat cate ceva si merita toata stima pentru timpul si rabdarea de a ne explica noua, unor "analfabeti functionali" tainele legislatiei pensiilor militare !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Din amestecul unor "informatii" de felurite grade de adevar nu poate iesi decit o "solutie" deformata!

    RăspundețiȘtergere
  64. @Leon 08.01.2024, 16:24
    La : "https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text%3Fidt%3D52677&ved=2ahUKEwiR9I7i_c2DAxUT7rsIHfLjAl8QFnoECBAQAQ&usg=AOvVaw1TBMxJ9-Z0NnbADlcF2CXH ".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Păi eu ce ziceam???

    Da' n-am vazut chestia asta (cu explicatiile de rigoare) transmisa "idolului"!!!

    RăspundețiȘtergere
  65. Cred ca va fi necaz mare daca la indexarea pensiilor stabilite dupa 2017 pensionarii vor primi ceva in plus prin aplicarea ,,gresita,, a legii.

    RăspundețiȘtergere
  66. @bogdan 08.01.2024, 16:48
    La : "Cred ca va fi necaz mare daca la indexarea pensiilor stabilite dupa 2017 pensionarii vor primi ceva in plus prin aplicarea ,,gresita,, a legii.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Asa-i românu': cind aplicarea gresita a legii ii produce "pagube", injura si cere ajutorul Papei de la Roma pentru aplicarea corecta a legii si pedepsirea vinovatilor! Cind aplicarea gresita a legii ii produce oaresce gheseft tace ca porcu'n păpușoi, si cei cu "greseala'i sint cei mai buni "pretini".

    RăspundețiȘtergere
  67. Dl Alecu, când CPS MApN a "gresit' privind actualizarea din 2017 i-ati luat apărarea, daca greșește și în 2024 de ce nu le luați apărarea ?

    RăspundețiȘtergere
  68. Mda... asta cam asa este....dar altele cred ca sunt problemele mai mari decat asta.

    RăspundețiȘtergere
  69. @Anonim 08.01.2024, 18:06
    La : "Dl Alecu, când CPS MApN a "gresit' privind actualizarea din 2017 i-ati luat apărarea, daca greșește și în 2024 de ce nu le luați apărarea ?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Istetule, la actualizarea din iul.2017 CPS/MApN a procedat corect!
    Vezi ca CPS-eaua MAI a calcat strimb! Asa cum au stabilit si controlorii Curtii de conturi... controlori condusi de cineva care primeste de la CPS-eaua MAI, cel putin controversat, pensie militara de stat!
    Asa ca mucles!

    RăspundețiȘtergere
  70. @Leon 08.01.2024, 16:24
    La : " https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.cdep.ro/pls/legis/legis_pck.htp_act_text%3Fidt%3D52677&ved=2ahUKEwiR9I7i_c2DAxUT7rsIHfLjAl8QFnoECBAQAQ&usg=AOvVaw1TBMxJ9-Z0NnbADlcF2CXH ".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Ce faci, neamule, te duci cu pîra si cu ajutoare la idolul claudiot???
    Dupa ce insista cu prostia scaderii deducerii din prima transa ... primeste ajutorul tau si'o da la'ntors!

    Tot analfabet functional ramine!...
    Si nici nu are curajul sa spuna ca Postelnicu: "Am fost un dobitoc!"

    RăspundețiȘtergere
  71. Eu am trimis linkul numai aici, dar daca @Mos Alecu l-a publicat si "Vecinul" a tras cu ochiul, eu n-am gresit cu nimic..:)).

    RăspundețiȘtergere
  72. multumim "Col Hathi" pentru calculatorul in excel.
    am calculat si eu printr-o metoda empirica si mi-a dat la fel.
    asta doar daca acesta va fi procedura de impozitare aleasa pentru ca toata lumea va castiga ceva.
    daca nu se deduc cei 2000 lei, atunci pensiile mari vor pierde putin.
    va doresc sanatate

    RăspundețiȘtergere
  73. Variantele pe care le discutați domnilor, privind supraimpozitarea pensiilor militare, pt cei mai multi beneficiari fericiți, se referă la pensiile militare brute din intervalul 4427-6427 și o pierdere maxima de 100 lei la net.
    Asta-i suta, Tovarasului Nicolae Ceaușescu promisa la mitingul din 21 decembrie 1989 !

    RăspundețiȘtergere
  74. Ce vă plângeți domnilor pensionari militari ?
    Cf OUG 115/2023 la activi, pt anul 2024 norma de hrana și drepturile de echipament se stabilesc la nivelul lunii decembrie 2023 !
    Ar dori și ei o indexare cu 13,8% a acestor drepturi !!!

    RăspundețiȘtergere
  75. @ Anonim spunea...08.01.2024, 22:03
    Da domnule,ne plangem sau nu....dar nu vrei sa dai dovada si de o minima obiectivitate?
    Ia incearca si mai compara si alti termeni nu doar 13,8% pensionari vs activi.Sau dumneata primesti la solda doar "norma de hrana și drepturile de echipament"?
    Vezi ca mai sunt si alti(multi) termeni care compun solda neta
    Vezi de asta suntem noi ofticati de analfabetii functionali! Mai aveai un pic si sustineai ca ai solda mai mica decat viitoarea pensie.Sau poate esti pe "modelul" de gandire al lui MaCiuca
    Nu pot incheia decat cu un respectuos salut:
    SA-TI FIE RUSINE!! si cand va sosi timpul sa te "bucuri" de acelasi tratament financiar.La modul infantil de gandire e clar ca incepeti sa va taiati inca de pe acum craca de sub picioare.
    PS Si nu uita: Eu activ si tanar am fost ca si dumneata.Dar dumneata pensionar inca nu esti asa ca vei vedea atunci care ti-e rezultatul"conceptiei"de acum.
    Nu intelegi ca aparandu-i pe cei ca mine va aparati in viitor pe cei ca tine?
    Tie greu sa pricepi nu-i asa? Las c-o sa vezi......."succesuri in gandire"!
    Nu inteleg de ce te agati de drepturile de echipament??? Aaaaa se dau bani care pot merge si la carciuma nu e ca pe vremea mea cand primeam un bon mergeam cu el la croitoria militara,lua masuri,facea costumele si asta era tot in privinta echipamentului
    Suna ciudat: "Nu s-au marit drepturile de echipament" Pai zi dom'ne ca nici nu te intereseaza echipamntul ca mergi si cu pantalonii destramati pe strada.....banii sa-ti ramana!!
    Uite eu(noi) de pilda nu primeam procent din valoarea chiriei,absolut nimic.Voi 40-50% Si am stat cu chirie ani si ani de zile.Voi faceti contracte la intelegere cu proprietarul si banii adunati ii "fituiti" de-ampulea.Suna bine 50% ai?si de abia s-au majorat in aprilie 2020,pt ca,chiria nu e paine sa se mareasca pretul in fiecare zi Daca mai esti si politai militienizat aproape ca incep sa te inteleg.Magariile pe care le faceti sunt fara numar!
    ....sigur esti politai care s-a demilitarizat si ati devenit functionari publici iar pe la TV va aud tot timpul(ptiu) noi militarii din politie familia seneseopesnenesne bla,bla,bla
    Pe scurt ca asa sunteti voi cu andreica seful de sindicatsi inca alte zeci de sindicate.Da aveti si sindicat,ca niste "adevarati militari"
    ....la obligatii intotdeauna aveti drepturi ca sunteti civili/functionari.La drepturi deveniti brusc militari....precum curvele, in functie de interes, poa' sa fie si fata mare
    Hai pa si vezi ca deja ti-au mai intrat 5%....ca esti functionar de data asta 🧅🙃

    RăspundețiȘtergere
  76. RĂU s-a mai ajuns.
    În loc să dezbatem cuantumuri de pensii mărite rezultate în urma unor ACTUALIZĂRI, noi dezbatem mecanisme de IMPOZITARE care să ne micșoreze pensia.
    Și asta este tot o TERAPIE DE GRUP.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Leo, sunt si pensionari fericiti, cei care s-au pensionat in a 2 a parte a anului trecut, cu soldele/salariile actualizate la zi, vor primi la pensia neta o indexare de 13,8% si fara Impozitare !!
      PS. Netul pensiei mele va creste cu 12% , oricum cel mai mare procent din ultimii ani ...!!

      Ștergere
  77. @Leon
    La : "@Leo, sunt si pensionari fericiti, cei care s-au pensionat in a 2 a parte a anului trecut, cu soldele/salariile actualizate la zi, vor primi la pensia neta o indexare de 13,8% si fara Impozitare !!...".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Nu "fara impozitare"!

    Pentru deplina corectitudine: "CU impozitare fara vreun efect asupra netului pensiei!".

    RăspundețiȘtergere
  78. https://www.antena3.ro/economic/romani-impozit-progresiv-venit-scenariu-guvern-697370.html

    RăspundețiȘtergere
  79. @Leon 09.01.2024, 11:04
    La : "Aveți dreptate, Don' Profesor !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Uailei, muică, da' chichiricioși mai sînt unii p'iceașa!

    RăspundețiȘtergere
  80. Mos Alecu de ce nu faci o propunere ca celor trecuți în rezervă să le fie calculate pensiile militare fără ca să le fie plafonate, ca la cei de dinainte de OUG 59/2017??! 🤔🤔Poate asa vor fi toți multumiti cu supraimpozitarea pensiilor militare!!😜😜😜😜😜

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am propus eu, dar invers, pensiile stabilite pana in 15.09.2017, sa fie RECALCULATE si ACTUALIZATE cf.OuG.59 !
      Am primit si un raspuns destul de optimist, ..."toate la timpul lor "..!!

      Ștergere
  81. @Bure, suntem in 9, inca n-ai aflat Netul pensiei pe luna ianuarie ??

    RăspundețiȘtergere
  82. Comunicatul CPS/MApN este foarte clar. Impozitarea graduală se aplică după deducerea celor 2000 de lei, la ce rămâne, funcție de cele două valori ale SBNE și SMBE .

    RăspundețiȘtergere
  83. Spunea cineva, că orice modificări de pensii, civile sau militare, indexări sau actualizări, în viitor se vor face strict cu datele din dosarul de pensie, date existente în bazele de date ale caselor de pensii, civile sau militare.
    Luam de exemplu, doar ca exemplu, actualizarea pensiilor militare cu soldele de grad ale activilor.
    Toți pensionarii militari care s-au pensionat până la 31/12/2023 au soldele alese pt baza de calcul, pe elemente salariale: solda de grad, solda de funcție, etc.
    O actualizare a pensiei, cu actualele solde de grad, este posibilă, fara implicarea altor structuri și fără implicarea pensionarului.
    Altfel stau lucrurile, la cei pensionați începând cu 01/01/2024 aceștia au o singura valoare a soldelor, soldele nu mai sunt împărțite pe elemente salariale, drept urmare, orice mărire a unui element salarial, de ex solda de grad, nu va avea nici o valoare pt pensionarii militari , pensionați după 91/01/2024 adică dispar actualizările posibile și rămân doar indexarile !!!

    RăspundețiȘtergere
  84. @Paul Puiu 09.01.2024, 12:02
    La : "Mos Alecu de ce nu faci o propunere ca celor trecuți în rezervă să le fie calculate pensiile militare fără ca să le fie plafonate, ca la cei de dinainte de OUG 59/2017??! 🤔🤔Poate asa vor fi toți multumiti cu supraimpozitarea pensiilor militare!!😜😜😜😜😜".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Adusesem cindva pe blog un articol despre imbecilizarea speciei umane! "Prostire" care se manifesta preponderent la tinerime!

    In aceasta idee nu mira deloc propunerea facuta!

    Ar fi fost de mirare, la un tinar, sa'ncalce tendinta si sa fi propus: "ca celor trecuți în rezervă inainte de oug 59/2017 să le fie calculate pensiile militare cu plafonare, dar cu bazele de calcul (soldele) actualizate permanent cu evolutia soldelor celor in activitate ...Asa, in mod sigur, vor fi toți multumiti cu supraimpozitarea pensiilor militare!!

    RăspundețiȘtergere
  85. Dragi camarazi, inprumutativa-n bănci, luați un împrumut maxim posibil, dar, girați doar cu " asigurarea de viață"
    Nimic mai mult.

    RăspundețiȘtergere
  86. @Anonim 09.01.2024, 13:31
    La : "Spunea cineva, că orice modificări de pensii, civile sau militare, indexări sau actualizări, în viitor se vor face strict cu datele din dosarul de pensie, date existente în bazele de date ale caselor de pensii, civile sau militare.
    Luam de exemplu, doar ca exemplu, actualizarea pensiilor militare cu soldele de grad ale activilor.
    Toți pensionarii militari care s-au pensionat până la 31/12/2023 au soldele alese pt baza de calcul, pe elemente salariale: solda de grad, solda de funcție, etc.
    O actualizare a pensiei, cu actualele solde de grad, este posibilă, fara implicarea altor structuri și fără implicarea pensionarului.
    Altfel stau lucrurile, la cei pensionați începând cu 01/01/2024 aceștia au o singura valoare a soldelor, soldele nu mai sunt împărțite pe elemente salariale, drept urmare, orice mărire a unui element salarial, de ex solda de grad, nu va avea nici o valoare pt pensionarii militari , pensionați după 91/01/2024 adică dispar actualizările posibile și rămân doar indexarile !!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Iar se vor supara unii-altii de stilul raspunsului pe care-l voi da!...
    Mai ales marii ginditori creatori de opere pe peretii WC-urilor din haltele CFR parasite...

    S'acuma... la scriitura in discutie:
    - s-au produs modificari in l.253/2017 (aia cu salarizarea), in l.223/2015 (aia cu_continutul bazei de calcul) sau in ord.m-24/2016 (ala cu_cuprinsul dosarului de pensie), modificari care sa spuna ca baza de calcul va fi un singur numar fara detalierea componentelor care au condus la acel numar???
    - daca nu s-au produs acele modificari (si nu s-au produs!), scriitura nu este decit o bălăngăneală limbistica specifica marilor învățători avocățelari, si celor tare dornici de a se vedea "pe sticla".
    (***ca fapt divers... in l.223/2015 nu mai exista "actualizari" ale elementelor bazei de calcul cu evolutia acelorasi elemente la cei in activitate, inca din sep.2017***)

    RăspundețiȘtergere
  87. @Bure, eu am aflat încă din 5 ianuarie, pensia bruta si neta pentru ianuarie 2024 !

    RăspundețiȘtergere
  88. Leon, încă nu apare în cont pensia pe ianuarie 2024. De când s a modificat legea 223 cu privire la talonul electronic de pensie, NU mai apare în contul online și talonul pe3ca nu am făcut cerere sa renunț la talonul fizic de pensie... Numai dacă renunti la cel fizic îți aoare în cont sau îți este trimis pe mail cel electronic. Anul trecut apărea în contul de pensie de pe site ul CPS MAI și talonul electronic de aceea am văzut încă de pe 1 ianuarie 2023 noul brut, impozitul și restul de plată.. În contul personal de pe site-ul cps mai scrie ca în data de 10 sau 11 ale lunii, dacă sunt zile lucrătoare se actualizează datele..

    RăspundețiȘtergere
  89. Se pare ca niciun pensionar militar care scrie pe aici sau prin alte părți nu a optat pentru talonul electronic de pensie.. 🤣 😱

    RăspundețiȘtergere
  90. @Leon 09.01.2024, 14:27
    La : "@Bure, eu am aflat încă din 5 ianuarie, pensia bruta si neta pentru ianuarie 2024 !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Ca rasplata pentru serviciile aduse CPS-ului????

    Si se mai intreaba unii ca_cine'or fi cei care, pentru o rasplata de treizeci de arginti, tradeaza "enteresu' " pensionarilor militari!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deci cel care a solicitat un raspuns prin Telefon si sau Email privind pensia Bruta si Neta ptr.Ianuarie il acuzam de tradare !
      Brava neicusorule !!

      Ștergere
  91. Eu am optat pentru talon electronic de cateva luni , nu am primit nimic pentru ianuarie 2024, in contul deschis la CP nu apare nimic pe 2024.

    RăspundețiȘtergere
  92. @Leon 09.01.2024, 15:03
    La : "Deci cel care a solicitat un raspuns prin Telefon si sau Email privind pensia Bruta si Neta ptr.Ianuarie il acuzam de tradare !
    Brava neicusorule !!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Vad ca prin Prazaria nu se stie de gluma!

    Acum, devenind serios... cind atita lume se'ntreaba cum va fi impozitarea in ian.2024 nu'nteleg cum, cineva care avea date "oficiale", poate sa'si țină gura, si sa nu zica nimic!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eiii, asta este, ca n-a spus pe sleau, dar cine a fost atent la comentariile mele din aceasta tema, ar fi gasit destule indicii ca la MApN s-a optat pentru varianta care aduce mai multi bani la Bugetut statului ..!!!

      Ștergere
  93. Ca să ai peste 100 de postări,este necesar să fie și cineva care întreține focul! Păcat ca asemenea manifestări poate decredibiliza munca altora.

    RăspundețiȘtergere
  94. In cuibul de noapte se spune ca au aparut pensii militare platite ( ?????? la MApN nu cred) si impozitate varianta nasoala. O fi adevarat sau nu ? asta o stie Leon cred.

    RăspundețiȘtergere
  95. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  96. Pentru toți anonimii și cititorii: intrați și citiți pe huhurez.com
    Cum apreciați cele prezentate acolo?

    RăspundețiȘtergere
  97. @Bure
    Si em am facut talon electronic inca din prima luna parca,iunie (ca mie lene sa ma uit in istoric
    La fel,nu am primit talon pe Ian 2024.Ultimul e Dec 2023
    Dar nu ma impacientez ca n-am de ce😁

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Akord 75:
      .. fă-ți.."captură la fiecare CUPONUL MANDAT DE PENSIE. .si nu vei mai căuta în "istoric"..!

      Ștergere
  98. Stie cineva daca CPS a MAI a dat un Comunicat cu Indexarea de 13,8% ?? Ori daca s-au fript odata acuma sufla si-n iaurt !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu! Ultimul comunicat a fost în august 2023, dar cu totul altceva.

      Ștergere
    2. Stimate camarade, dă un telefon, trimite-le un e-mail, sigur te rezolvă imediat, ca și cei de la cps.mapn care-ți spun ție cuantumul pensiei și la 12 noaptea...🤣🤣🤣

      Ștergere
  99. Daca si @Mos Martin a fost convins:
    "Mulțumesc, m-am edificat : ING Bank !
    9 ianuarie 2024 la 19:04"

    RăspundețiȘtergere
  100. In sfarsit am cuponul si certitudinea ca mi-au furat circa 90 de lei prin impozitarea smechereasca. Pensia bruta nu atinge si pragul de impozitare de 20%.

    RăspundețiȘtergere
  101. La MAI s-a rezolvat.S-a aplicat varianta defavorabila.S-au publicat taloanele.

    RăspundețiȘtergere
  102. @Laurentiu 28.12.2023, 18:48
    Gata!
    Cu atentionarea lui Burebista... problema-i rezolvata!

    Ramine asa cum am aratat in primul; rasuns la problema: Asa cum s'aplica legea de catre unele CPS-uri (adica NU s'aplica), daca nu apar "piedici in aplicarea indexarii cu 13,8%, in ian.2024 pe cupon ar aparea o pensie bruta de 9.159, si o pensie neta de 5.267...
    Impozitul inscris pe cupon ar fi de 853 (in varianta corecta) sau de 1.032 (in varianta incorecta)...
    Nici unul dintre aceste impozite nu vor afecta in vreun fel netul pensiei!
    ...
    Dragă moșule, camaradul meu mai tânăr, de la MAI, a primit cuponul, FIX 9159 brut, 5267 net, exact cât ați calculat dumneavoastră!
    Profesorul, profesor rămâne!
    Tare sunt curios să văd la mine, dar na, MApN-ul se mișcă mai greu...
    SĂNĂTATE MAXIMĂ!!!

    RăspundețiȘtergere
  103. CPS MAI a afisat cupoanele de pensie. Se aplica varianta de impozitare neavantajoasa. In cazul meu cu 100 lei mai mult decit cum reiesea din calculul facut conform programului col.Hathi

    RăspundețiȘtergere
  104. S-au afișat in contul casei de pensii MAI cupoanele cu indexarea de pe ianuarie 2024 !!Sunt rezervist din ianuarie 2020 și indexarea de 13,8% mi-a adus în cont aproape 1000 de lei în plus la pensie!! Ar fi fost loc și de mai bine, dar e bine și așa!!!🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡

    RăspundețiȘtergere
  105. Am citit atatea calcule alambicate despre cum vor fi indexate pensiile. Care de care mai inteligente. Cand colo , ce simplu a fost la o pensie stabilita dupa 15.09.2017.Netul din decembrie 2023 inmultit cu 1.138 a dat netul din ianuarie 2024. Atat de simplu.

    RăspundețiȘtergere
  106. Dorule,ia zi mă te-au impozitat otoritățile progresiv și preferențial?Ori nu te 'cardezi?Cică lt.col.auzi!Au caporalii ieșiți recent cca.4000, noi 3500-3600,halal recunoașterea pregătirii militare!D'aia trăiesc ordonat încă 30 de ani imi vor trimite cupoane!

    RăspundețiȘtergere
  107. Laurențiu, discuția nu era despre cum se aplica indexarea de 13,8.. Ci cum se aplica impozitarea diferențiată... Și aici EU am avut dreptate de la început.... Adică pragurile de impozitare au început de la 2000 în sus și nu cum au susținut mulți ca de la zero după ce se deduc cei 2000.
    Am verificat și eu în cont și impozitul reținut din pensia brută este cel cum s a scris pe aici mai nefavorabil, dar pentru ca pensia mea netă, la fel ca a prietenului tău, este mai mare decât pensia în plată indexata succesiv se plătește ceai indexata succesiv... Și nu cea rezultată după impozitare asa cum se întâmplă la cei pensionați înainte de 15.09.2017.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos și ție, dragă camarade!
      Sănătate maximă și tot binele din lume îți doresc!

      Ștergere
    2. Sublima interpretare a aplicării codului fiscal, sa deduci acei 2000 numai pentru o parte a venitului din pensie, excelenta ?! De unde o rezulta o astfel de aplicare a dispoziției legale?

      Ștergere
    3. DEDUCEREA..NEIMPOZITABILĂ de: .."X".. lei (=ROL/RON), totdeauna = când a existat.., era o sumă.. "X" care "se scotea" din total venit brut calculat conform LEGILOR de PENSII,dar și..LEGILOR CONEXE..primelor..!

      Ștergere
  108. S a aplicat varianta defavorabilă de aplicare a impozitării progresive.
    Indexarea de 13,8% s a înjumătățit de fapt, pt cei de până la OUG 59/2017.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nici chiar asa !
      La mine, Netul este mai mare cu 12% fata de decembrie, la o pierdere de 50 lei intre cele 2 variante !!

      Ștergere
  109. Repet ce am mai scris zilele trecute !
    Din netul comunicat astazi de banci, scadem suma ptr.CASS reținută in 2022, si aflam netul curat care va ramane in plata incepand cu luna martie, binenteles numai pentru cei care au fost afectati !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ..nu trebuie, neapărat, scăzută..rata de CASS.. deoarece cuantumul ei e separat scris în cupon, iar abia.. în dreapta sus e scris total venituri din pensie..NETE..!

      Ștergere
  110. Răspunsuri
    1. Chiar acum am primit mesaj de la CEC, este exact suma calculata pe varianta Huhu&Mateias, plus CASS de 31 lei (varianta intuita si de Burebista dar si de mine !)..!!

      Ștergere
  111. Si acum ca ne-am lamurit cu impozitarea progresiva stam si ne uitam la fluturasul de pensie? Asociatiile rezervistilor, sindicatele unde este cazul, prin reprezentantii lor de frunte ataca la CCR aceasta bataie de joc? Ma refer la lege nu la modul in care a fost ea aplicata. Hai, ca au trecut toate sarbatorile. Sau asteptam sa ne faca altii treaba. Sculati, voi oropsiti ai legii.
    Un an nou cu sanatate si procese castigate.

    RăspundețiȘtergere
  112. La Raiffeisen deja au intrat banii de pensie.. 🤣

    RăspundețiȘtergere
  113. Ma MApN au intrat banii in cont dar nema talon online, pana acum primeam talonul inainte de a primi mesaj de la banca.

    RăspundețiȘtergere
  114. @Anonim spunea
    ... Asociatiile rezervistilor, sindicatele unde este cazul, prin reprezentantii lor de frunte ataca la CCR aceasta bataie de joc? ...
    --------------
    @Anonim,
    Pt. Excepții la capoatele vișinii, jurisdicția nu este aici.
    Totuși, e bine de știut că asociațiile rezerv. nu au competența de a sesiza CCR-ul.
    După ce / dacă, ne lămurim că norma nu a fost aplicată de CPS , atunci la procese cu ea , unde noi înșine va trebui să formulăm în acțiunea respectivă excepția de neconst.
    DAR E O LUPTĂ CU MORILE DE VÂNT.
    E TERAPIE la adicție.

    RăspundețiȘtergere
  115. Poate afla cineva cum a calculat CNPP impozitul pentru cei 3243 magistrati care primesc pensia numai de la BS, deci fara sa aibă calculata partea contributiva deoarece n-au implinit 65 ani (barbatii )..!!

    RăspundețiȘtergere
  116. ..dar și la civili.. există pensionare anticipată..?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Judecatorul Cristi Danileţ , la 49 de ani, avand o vechime de 25 de ani ca magistrat, se va pensiona in aceasta luna !
      Pana la 65 de ani va beneficia de pensie de serviciu platita numai de la BS !
      La 65 ani i se va calcula si partea contributiva platita de la BASS !
      Impozitul la pensie ar trebui sa fie calculat la fel ca la militari..!!

      Ștergere
  117. @Leon 12.01.2024, 11:03
    La : "Judecatorul Cristi Danileţ , la 49 de ani, avand o vechime de 25 de ani ca magistrat, se va pensiona in aceasta luna !
    Pana la 65 de ani va beneficia de pensie de serviciu platita numai de la BS !
    La 65 ani i se va calcula si partea contributiva platita de la BASS !
    Impozitul la pensie ar trebui sa fie calculat la fel ca la militari..!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^

    Daca nu cumva CTP-urile au primit ordin ca, cel putin la magistrati, sa se stabileasca impozitul din "venitul impozabil"... ca sa n'apara vreo decizie a CCR ca'n 2012!

    RăspundețiȘtergere
  118. Nu "râdea" de noi @MA
    Mihăiță este cel mai fecund colaborator.
    Nici nu ști ce pierzi, că a scris la CPS și nu-ți va spune răspunsul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Leo:
      ..ce .."răspuns"..am primit de la "CPS".. și, chiar mai mult.."nu voi spune răspunsul..?..!(= pe care NU l_am văzut..niciodată ..❗)

      Ștergere
  119. @Leo 12.01.2024, 13:00
    La : "Nu "râdea" de noi @MA
    Mihăiță este cel mai fecund colaborator.
    Nici nu ști ce pierzi, că a scris la CPS și nu-ți va spune răspunsul.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Daca'i vorba de acel "Mihaita", nici nu se pune problema sa rid... pen'ca'i de plins!

    RăspundețiȘtergere
  120. Moșule:
    ..printre altele.., n-ai aflat că.. "concurența" (/sau..nu..?)..@NM..=>
    .."în impas" (!)..,.. A SUSPENDAT COMENTARIILE..pe tema IMPOZITĂRII/ SUPRAIMPOZITĂRII pensiilor..,!(până la noi ordine..?)

    RăspundețiȘtergere
  121. Leo
    ..te înșeli: în afară de "Contestația"..obligatorie.. a ACTUALIZĂRII PENSIEI în 2018 si alte.."corespondențe"..conexe. , nu am scris la CPS de ani de zile, ca să zic așa..!

    RăspundețiȘtergere