Se reia prostia vehiculata inca de prin 2010 ca_cum_ca “ocupatia de militar nu este recunoscuta in Romania”... Si ca, din aceasta cauza, nici pensiile “ocupationale” ale militarilor nu sint asa cum ar vrea promotorul acestor noutati vechi...
***Degeaba-i tot spun cetateanului (cu prezentarea legilor din domeniu) ca pensiile militare sint PENSII DE STAT, in nici un caz nefiind PENSII OCUPATIONALE...
Baiatu’ are sarcina de a ameti populimea si insista! ****
Acum i s-a pus pata pe Clasificarea ocupatiilor din Romania... zicind el ca :
- Adaptarea și armonizarea de urgență a legislaţiei naţionale referitoare la statutul socio-profesional al militarilor în societate conform ISCO-08 Grupa 0 ( cu prevederea grupei zero în COR !!), ...
- Ocupația de MILITAR, conform ISCO-08, nu are corespondență în COR, nu este recunoscută de România !
- În COR – Clasificarea ocupațiilor din România, sunt prevăzute, în mod corespondent, primele nouă grupe, grupa 0 fiind inexistentă. ISCO stă la baza clasificării COR, cu toate acestea ocupația de militar nu există în România. Astfel, nu există nici posibilitatea normării muncii acestora conform Codului Muncii, drepturile și libertățile cetățenești fiindu-le restricționate drastic. În aceste condiții de nelegalitate si neconstituționalitate, guvernele au promovat abuzuri în reglementare la adresa militarilor români, abuzuri la care miniștrii apărării au fost părtași sau chiar inițiatori.
Pen’ca:
- Clasificarea ocupatiilor din Romania (COR) nu se “ocupa” cu statutul socio- profesional al nimanui (deci nici al militarilor),
- exista corespondent al ISCO-08 in COR, si ocupatia de militar este recunoscuta in Romania,
- grupa majora 0 din ISCO-08 este prevazuta (existenta) in COR; ocupatia de militar “exista” in Romania; normarea muncii, drepturile si libertatile cetatenesti nu se aplica nicaieri (deci nici in Romania) in functie de codul ocupatiei respective in ISCO-08... COR,
sa vedem ce este si cu ce se maninca acel ISCO-08 (COR)...
OIM (Organizatia Internationala a Muncii) descrie (după cum urmează) scopul clasificării ISCO,:[2]
un instrument menit organizării activităților lucrative într-o asamblare clar definită a grupelor, funcție de sarcinile[3] și funcțiunile îndeplinite în cadrul acestei activități lucrative numită muncă. Clasificarea este astfel concepută încât sa servească utilizării ei în APLICATII STATISTICE și într-o varietate de aplicații orientate spre client, care includ INTERMEDIEREA intre persoanele ce CAUTA UN LOC DE MUNCA un loc de muncă și locurile de muncă vacante, GESTIONAREA între țări a MIGRATIEI (pe scurt sau pe lung termen) lucrătorilor și dezvoltarea de PROGRAME DE FORMARE și de orientare profesională.
ISCO stă la baza multora dintre clasificările (nomenclatoarele) de nivel național, a ocupațiilor profesionale, precum și la baza multor aplicații în domenii specifice, cum ar fi RAPOARTE/INFORMARI privitoare la domeniul educație, la domeniul agricultură, informări privitoare la securitatea și la sănătatea din aceasta activitate lucrativă numită in mod curent muncă[4] Se spera ca revizuirea ISCO-08 să devina model de standard de informație laborală în întreaga lume pe parcursul următorilor zece ani (spre exemplu, să se poată aplica pe date provenite de la Runda Mondiala 2010 a RECENSAMINTELOR LA NIVEL NATIONAL ale populației.[5][6]"
- COR-ul ( cel romanesc ... deci) cuprinde si vestita Grupa majora 0 (Fortele armate) ...
-------- 0 Forțele armate
------------------01 Ofițeri ai forțelor armate
--------------------------011 Ofițeri ai forțelor armate
-------------------------------------0110 Ofițeri ai forțelor armate
------------------02 Subofițeri ai forțelor armate
--------------------------021 Subofițeri ai forțelor armate
-------------------------------------0210 Subofițeri ai forțelor armate
------------------03 Personal al forțelor armate, alte grade
--------------------------031 Personal al forțelor armate, alte grade
-------------------------------------0310 Personal al forțelor armate, alte grade
Mai departe , pina la cele 6 cifre ale codurilor complete ... se aplica HG 1352/2010 : "Art. 7. -
(1) COR la nivel de ocupație, pentru grupele majore 1-9, se aprobă prin ordin comun al ministrului muncii, familiei, protecției sociale și persoanelor vârstnice și al președintelui Institutului Național de Statistică, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.*)
.....
(2) OCUPATIILE SPECIFICE grupei majore 0, denumită "Forțele armate", SE APROBA în condițiile respectării prevederilor Legii nr. 182/2002 privind protecția informațiilor clasificate, cu modificările și completările ulterioare, DE CATRE INSTITUTIILE aparținând sistemului de apărare, ordine și siguranță publică."
Adica se aplica prevederile din "LEGE nr. 182 din 12 aprilie 2002(*actualizata*)
privind protecţia informaţiilor clasificate" .
In ideile prezentate, in 2018, Guvernul a hotarit ca nici un element al grupei majore 0 sa nu mai apara scris pe documentele Ministerului muncii (asa cum apareau in forma initiala a hg 1352/2010 de mai sus)... ele aparind numai la cei care le aproba si le folosesc (institutiile care au “in dotare” militari)... deoarece nici un intreprinzator privat sau institutie a statului nu va cere sa i se spuna unde va gasi un posibil viitor angajat avind codul ocupatiei de “colonel, artilerie si rachete, comandant de regiment artilerie mixta”, sau de “sergent major, tancuri, comandant de tanc”...
Asta insemnind ca de "scrierea" COR se ocupa M.Muncii si INS ...
Pentru Grupa majora 0 (Fortele armate) "scrierea" COR se realizeaza de catre "institutiile apartinind sistemului de aparare, ordine si siguranta publica" ... putind fi cunoscute numai de catre cei cu (vestitul) certificat ORNISS ...
In concluzie :
- militarii sint cuprinsi in Clasificarea ocupatiilor din Romania
- cuprinderea militarilor in COR (ca de altfel in nici o alta tara) nu implica "obligatii" privitoare la salarizarea (sau pensionarea) lor .
Eu cred ca in Romania grupa asta 0 trebuie up-gradata.
RăspundețiȘtergereDe ex 011 ofiteri veterani din teatrele de operatii externe
012 ofiteri Second Hand (nota: cei ce nu beneficiaza de legea 168/2020)
Propun ca SNAp sa-si adapteze standardele ocupationale, in functie de noua clasificare.
Noua clasificare ar fi foarte utila daca s-ar introduce in planurile de mobilizare a indicativelor din SNAp.
RăspundețiȘtergereS-ar constata foarte usor ca per total, rezervistii pensionari militari de tip Second Hand reprezinta 65-70% din rezervisti pensionari militari din planul de mobilizare, inclusiv din sistemul de anuntare si afluire a resurselor la mobilizare, iar la unele specialitati militare si/sau indicative, chiar peste 95%.
Prin legea 168/2020 si anularea unui drept legal: indexarea pensiilor militare in anul 2021, s-a afectat profund moralul pensionarilor miltari din rezerva operationala, de tip Second Hand, cu consecinte negative asupra capacitatii de aparare nationala a Romaniei in situatii de criza si la razboi.
Se impune ca "bastanul politruc" din fruntea MApN sa-si dea demisia sau sa se implice in anularea acestei mari discriminari care s-a facut pensionarilor militari, in special celor din rezerva operationala.
Vad ca totusi insisti sa ai aceleasi drepturi cu cei ce au fost in T.O,ai tupeu nu gluma si nu esti singurul!Ai stat acasa la umbra cu berea in fata langa nevasta si acum ai impresia ca esti discriminat!
ȘtergerePoate ca este ca la autoturismele Second Hand, inmatriculate in Romania. Din punct de vedere a raportului pret calitate, sunt mai eficiente privind valoarea de intrebuintare.
RăspundețiȘtergereCOR-ul ,evident si grupa 0 si standardele ocupationale nu determina drepturi salariale si drepturi de pensie pt militari.
RăspundețiȘtergereDrepturile de pensie pt militari sunt legate si determinate direct proportional de existenta sau inexistenta unor principii in legile de pensionare, principii corelate cu Statutul Cadrelor Militare (lg 80/1995).
Legea 164/2001 a avut art.2:
Sistemul pensiilor militare de stat ... acopera riscurile activitatii militare, precum si pierderile de venituri datorate invaliditatii, batranetii si decesului
Legea 223/2015 are art.2
.... f) principiul recunostintei fata de loialitatea, sacrificile si privatiunile suferite de militari ...si familiile acestora pe timpul carierei
Legile 119/2010+oug 1/2011, legea 241/2013, legea 19/2000 si legea 263/2010 nu au nici un principiu in textul de lege , principiu corelat cu Statutul Cadrelor Militare.
Salarizarea militarilor activi nu este legata de COR si standardele ocupationale, este legata de respectul sau lipsa de respect a legislativului si executivului privind Capacitatea de Aparare Nationala a Romaniei si este legata de dorinta sau lipsa de dorinta a legislativului si executivului de a respecta tratatele internationale la care a aderat Romania, in primul rand NATO dar nu numai.
RăspundețiȘtergereSalarizare activilor nu se stabileste dupa oamenii care ocupa la un moment dat o functie in SNAp, salarizarea activilor este corelata cu atributiile functiilor din structura SNAp. Ca om ciuca ca activ a avut un cf de salarizare de 4 si ceva, prea mare, in schimb functia de Sef a SMAp ar fi trebuit in legea salarizarii unice sa detina un cf cel putin 9.
Pt Aurica
RăspundețiȘtergereAm stat mai putin acasa langa familie, decat ai stat tu.
Apropo , bere beau carutasii si tu, ceilalti total diferiti de tine privind functiile indeplinite in SNAp, beau vin. Isus la nunta in GANA GALILEI n-a transformat apa-n bere, a transformat apa-n vin !!!.
Dl Aurica, ne puteti spune cat ati fost TO si pe ce job ?
RăspundețiȘtergereDaca-ti fost contabil sef ma si duc la cimitir. Pt c-aveti dreptate.
Dl Aurica, sunteti un om umblat prin lume, va rog sa ne spuneti si noua daca Gl-maior Cristian Gherge/DGIA cercetat pt delapidare, fals intelectual si uz de fals, arestat preventiv de Curtea Militara de Apel Bucuresti , se bucura ca dumneavoastra de prevederile legii 168/2020.
RăspundețiȘtergereNe puteti preciza actuala pozitie a dumneavoastra ? Sunteti activ sau pensionar militar ?
@Aurica 1 aprilie 2021, 13:27
RăspundețiȘtergereLa : "Vad ca totusi insisti sa ai aceleasi drepturi cu cei ce au fost in T.O,ai tupeu nu gluma si nu esti singurul!Ai stat acasa la umbra cu berea in fata langa nevasta si acum ai impresia ca esti discriminat!".
Usurel cu virulenta!
Prea multa spuza trasa pe turta proprie poate sa conduca la arderea turtei!
Nu trebuie uitati cei care "acasa la umbra" contribuie la pregatirea, instruirea, dotarea, deplasarea, sustinerea, "extragerea" si recuperarea celor din "teatre"...
Nu trebuie uitat ca Michel Claxon (cunoscut sub numele de Michael Jackson) nu putea fi ceea ce era pe scena fara zecile si zecile de "furnici" care stateau in spatele scenei ("acasa la umbra")...
Atunci solicitati si cereti drepturi echivalente "furnicilor " nu aceleasi ca ale lui Michael Jackson -valabil si pentru Anonim.
ȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereDl Aurica face ciocul mic si azi nu va mai spune nimic pe "net".
RăspundețiȘtergereO fii intr-zona cu peste 7,5 la mie "covid" . Asteapta ora 18 sa-si inchida "netul" la "firma" sau "institutie" ??? Si s-ajunga acasa inainte de ora 20 sa bea o bere satisfacut de prestatia de azi in on line !!!
@Anonim 1 aprilie 2021, 13:26
RăspundețiȘtergereLa : "...functia de Sef a SMAp ar fi trebuit in legea salarizarii unice sa detina un cf cel putin 9.".
In legea "salarizarii unice" (l.153/2017) modul de calcul a soldelor este diferit de modul de calcul a salariilor (civililor)...
Ca urmare coeficientul de 4,35 al soldei de functie a sefului SMAp "produce" o solda totala de coeficient 13,44 (asta in conditiile in care indemnizatia presedintelui este de coeficient 10,85 datorita "blocarii" la nivelul din 2020)
**********************
De vazut la :
- https://www.presidency.ro/ro/administratia-prezidentiala/transparenta-institutionala?categ=33 (Transparenta institutionala ->doc.conf.l.153/2017 -> lista functiilor specifice... mar.2021
- https://www.mapn.ro/buget/index.php (tabel cu minimul si si maximul....pentru februarie 2021)
TABEL CU MINIMUL SI MAXIMUL VENITURILOR SALARIALE NETE ACHITATE PERSONALULUI DIN M.Ap.N – ÎN LUNA MARTIE 2021 PENTRU LUNA FEBRUARIE 2021
1 Ofiter 2.733 18.083 2.443 11.737
Solda neta de 18.083 inseamna o solda bruta de 30.911... sal.min.brut de 2.300 -> coeficient solda = 30.911/2.300 = 13,44!!!
Tabelul invocat, cu veniturile salariale in MApN, prezinta date reale cu salariile platite din bugetul gestionat de MApN si unde ministrul apararii nationale are calitatea de ordonator principal de credite.
ȘtergereAvand in vedere ca Directia Instantelor Militare este in subordinea nemijlocita a ministrului MApN (nota : Ministerul de Justie doar o coordoneaza fara ai asigura buget) si bugetul instantelor militare este gestionat de MApN, ministrul apararii are si in cazul lor, aceeasi calitate, de ordonator principal de credite, salariul maxim net de 18083 lei poate fii si a unui procuror sau judecator militar.
Acel salariu maxim in MApN din feb 2021 poate cuprinde pe langa drepturile salariale curente si anumite sume platite in luna respectiva, ca urmare a unor hotarari definitive, ale instantelor de judecata.
Asa ca n-u putem sa afirmam cu certitudine ca salariul net de 18083 este salariul lunar al Sefului SMAp si ca acesta pornind de la un cf de functie de 4 si ceva, ajunge la fie platit cu un cf de solda de 13.44
Parerea mea este ca solda de functie a militarilor ar trebui sa reprezinte principalul element salarial pt militari iar aceasta trebuie sa asigure recompensarea atributiilor, misiunilor si responsabilitatilor indeplinite , precum si evolutia in cariera a militarilor. Actualii cf de functie pt militari din legea salarizarii unitare , sun f.f. mici si total necorespunzatori.
Daca se legifereaza Plx 199 si se stabileste o pensie minima , in grupa 0,pe langa militarii veterani in TO si Second Hand, trebuie introdusa inca o subgrupa "negri pe plantatie" . Mai corect, pt a nu se interpreta si sa fiu acuzat de rasism, noua subgrupa poate fi denumita "afro-americani pe plantatie". Indiferent de denumire cred ca aceasta subrupa este cea mai indicata sa fie introdusa in planurile de mobilizare a indicativelor din SNAp.
RăspundețiȘtergereSunt si alte pareri ?
Romania a dorit sa intre-n NATO in 1997 a ratat tinta, nici n-avea cum. Au fost f multe motive obiective, printre care inexistenta unor prevederi legislative privind drepturile salariale si de pensie ale militarilor din MApN, nu a sri ,sts si nici a politistilor sau celor din penitenciare sau politia de frontiera in nici un caz a pasaricii. In perioada 22.01.97-15.02.2000 Sef al Marelui Stat Major a fost Dl Gl Constantin Degeratu. Acest distins si competent domn general (Ciuca nu-i ajunge nici macar la degetul cel mic de la piciot", impreuna cu consilieri NATO , in special din USA, au corijat asperitatile privind salarizarea militarilor activi si au "propus" aparitia legii 138/1999 singura lege care s-a aplicat integral la grupa COR 0. Din pacate ascensiunea une "javre ordinare" in functia de comandant suprem, a determinat abrogarea legii 138/1999 si legiferarea in 1999 a legii 330. Din acel moment s-a creat un haos in salarizarea grupei 0, haos care continua si astazi.
RăspundețiȘtergereAnonim@la cat personal sunt incadrate CMG si CMZ poti sa deduci cat conteaza rezervisti pentru UM.Mai marii armatei dar si guvernanti vor apela la rezervisti numai cand vor fi cu batul in profundor.Cred ca nu exagerez daca afirm ca in particular invata limba rusa.
RăspundețiȘtergere@Anonim 2 aprilie 2021, 09:16
RăspundețiȘtergereLa : “Tabelul invocat, cu veniturile salariale in MApN, prezinta date reale cu salariile platite din bugetul gestionat de MApN si unde ministrul apararii nationale are calitatea de ordonator principal de credite.............”.
Oooooof, of, of!...
Cind, unora, le intra o prostie in cap, sint in stare sa demonstreze si ca Dunarea curge de la Sulina la Padurea Neagra!
Si n-ar incerca sa verifice prostiile care le bintuie prin tartacuta!
- tabelul invocat este pentru veniturile salariale achitate in structurile centrale ale MApN.
- chiar daca ar fi pentru toate structurile “diriguite” de MApN (nemijlocit sau prin mijlocirea altor structuri...) judecatorii si procurorii de la Tribunalele militare si Curtea de apel militara nu sint salarizati cu “comanda” sau “fara comanda”. Sefii acelor structuri au indemnizatii marite, fara solda de comanda
- tabelul invocat (ca si toate tabelele din lunile precedente) au un text care ar trebui citit : “În tabel NU SUNT INCLUSE drepturile cu caracter nepermanent OBTINUTE DE categoriile de personal cu activități specifice (piloți, MAGISTRATI MILITARI, medici și profesori universitari,etc.). Asta si ca raspuns la aiureala ca : “Acel salariu maxim in MApN din feb 2021 poate cuprinde pe langa drepturile salariale curente si anumite sume platite in luna respectiva, ca urmare a unor hotarari definitive, ale instantelor de judecata.”.
- de cautat si tabelele de aceeasi natura din lunile precedente pentru a se vedea ca sumele respective sint relativ constante...
Deoarece demonstratiile de acest gen sint greu (spre imposibil) de inteles de catre unii (cerind citirea si intelegerea multor documente)... iata o cale mai la’ndemina: de luat declaratiile de avere ale sefilor SMAp si de vazut ca “veniturile salariale” declarate sint “ezact” cele din tabelele cu drepturile salariale platite de MApN!
In concluzie: ramine ca seful SMAp are solda (totala) cu indice 13,44 (in 2021) si indice 13,86 (in 2020)!
Dl Alecu, nu doresc sa intru in contradictie cu parerile dumneavoastra, dar sa stiti ca si la instantele militare exista indemnizatie de comanda si daca aveti dubii adresativa MApN privind pozitia sefului SMAp in salarizarea personalului MSpN propriu. N-as vrea sa va supar, dar nu intra in primii zece. Iar ultimul sef al SMAp pensionat, dpv al valorii pensiei, nu intra in primele 20 de pozitii ale cuantumului pensiei militare de stat platita de CPS MApN. Aveti dreptul la informatiile de interes public, adresati-va celor in drept si veniti cu raspunsuri oficiale, nu cu parerile dumneavoastra, care n-au nici o legatura cu realitatea. Asa ca sa nu fiti suparat, atunci cand s-au prezentat in mass-media valori enorme ale pensiilor militare, ca pensii nesimtite, niciodata nu s-a prezentat cuantumul unei pensii militare a unui Sef al SMAp, in 99.99 % din cazuri s-au prezentat pensii platite de CPS MApN, dar apartinand magistratilor militari aflati in evidenta.
RăspundețiȘtergereDl Alecu, nu va nacajiti, concurenta va ataca "buzunarul de la spate".
RăspundețiȘtergereTraiti-va viata, ocupati-va de nepoti, de nevasta, dragute si de amanta. Lumea-i rea si-i bazata pe propriile interese. Solicitati-i un interviu Dl Gl Ciuca si clarificati litigiul in discutie. Urmati ex Dl Neacsu oltean, care cand ii nelamurit, se adreseaza unui oltean, Dl Ciuca. Si dumneavoastra aveti dreptul ca moldovean sa va adresati unui oltean , aflat intr-o functie publica. Nu va refuza, da daca va refuza invocati Unirea Principatelor daca va refuza in continuare invocati Marea Unire de la 1 dec 1918.
@Anonim 2 aprilie 2021, 16:03
RăspundețiȘtergereLa : "... dar sa stiti ca si la instantele militare exista indemnizatie de comanda...".
L.153/2017:
Anexa VI (*la salarizarea judecatorilor si procurorilor*)
Articolul 69(1) Pentru judecătorii și procurorii militari se aplică, în mod corespunzător, reglementările specifice personalului din sistemul justiției.
Articolul 70 Pentru calitatea de cadru militar în activitate, cadrele militare prevăzute la art. 69 mai beneficiază de solda de grad.
(*asta insemnind ca sint platiti ca magistratii din civilie, plus solda de grad*)
Anexa V(*salarizarea la Justitie*)
Articolul 10(1) Judecătorii și procurorii care ocupă funcții de conducere beneficiază de indemnizația de încadrare maximă corespunzătoare nivelului instanței sau parchetului unde exercită funcția de conducere, majorată după cum urmează:...
(*adica nu exista "indemnizatie" de conducere. Exista, ca la toti civilii cu functii de conducere, salarii de baza/indemnizatii mai mari*)
Repet: cautati, daca va duce mintea, declaratiile de avere ale sefilor SMAp si tabelele cu veniturile publicate de MApN... Veti vedea sa sumele declarate de sefii SMAp sint exact cele din tabelele MApN...
******************
Restul zicerilor sint pe calapodul ducerii in bălării, incercind sa se dirijeze discutia spre pensii... Asa întîmplîndu-se cu toti cei care, nestiind despre ce-i vorba, se baga'n discutie incercind sa se dea mari!...
@Anonim 2 aprilie 2021, 16:03
ȘtergereSpuneam mai sus ca "Restul zicerilor sint pe calapodul ducerii in bălării, incercind sa se dirijeze discutia spre pensii...".
Asta ca referire la spusele dvs. "...atunci cand s-au prezentat in mass-media valori enorme ale pensiilor militare, ca pensii nesimtite, niciodata nu s-a prezentat cuantumul unei pensii militare a unui Sef al SMAp, in 99.99 % din cazuri s-au prezentat pensii platite de CPS MApN, dar apartinand magistratilor militari aflati in evidenta.".
Prin asta dorind a demonstra ca veniturile (alea mari) din tabelul MApN ar apartine unui magistrat si nu sefului SMAp...
Grele's astea cu gindirea in contextul evenimentelor intimplate... nu pentru "aducerea din condei" a unor argumente...
- toti sefii SMAp invocati au iesit la pensie inainte de 2018, cu soldele de-atunci. Nu cu soldele aratate acum in tabelele MApN. Pensiile lor n-au fost actualizate cu evolutia soldelor celor in activitate... adica sint mai mici decit cele posibile acum...
- pentru magistratii invocati pensiile au continuat sa fie actualizate cu evolutia veniturilor celor in activitate... adica sint ca si cum ar fi stabilite cu veniturile din prezent... De-aceea sint mai mari decit ale fostilor sefi SMApN...
- pentru ultimul sef al SMAp (pensionabil) situatia se schimba
----- virsta la data trecerii in rezerva 52a 9l
----- vechime efectiva 34 ani
----- virsta standard de pensionare 58a 8l
----- reducere virsta pentru conditii de munca intre 7 si 13 ani... virsta posibila de pensionare 45a 8l - 51a 2l. Ambele situatii dindu-i posibilitatea sa primeasca pensie la virsta lui reala de 52a 9l.
----- pensia neta posibila (venituri nete in oct.2019) 17.195. Pensie bruta 18.883.
Iacata ca in comparatia facuta apare si un sef SMAp...
Impreuna cu citirea declaratiilor de avere comparativ cu tabelele cu venituri... veniturile cele mai mari din tabele sint ale sefului SMAp, nu ale unor magistrati!
Cucuveaua cu ochi albastri dupa ce a sporit in grad si functie folosindu-se de turnatori acum critica spiritul civic.Al dracului si asta Agamita Dandanache.
RăspundețiȘtergereDl Aurica nu-mi place cum ganditi. Sa stiti ca spiritul de corp ii face pe militari solidari intre ei iar camaraderia fratia de arme este mai presus de fratia de sange.
RăspundețiȘtergereMApN a avut nevoie in 2021 de un buget pt aplicarea legii 168/2020, 1000 lei net , neimpozabil/ militar veteran in TO si cam de acelasi buget ca marime pt indexarea pensiilor militare cf legii 223/2015 cu un procent de 3 si ceva la suta impozabil. Datorita unor constrangeri bugetare pt MApN, s-a bugetat o singura prevedere legala. In Guvern s-a pus problema impartirii bugetului alocat: indexarea pensiilor mici si scaderea cuantumului alocat veteranilor din TO. Trebuie sa stiti ca cu suma de 1000 lei se puteau indexa 10-12 pensii militare mici pt MApN. Cineva s-a opus, probabil ca tot unul ca tine veteran in TO. Nu s-a bugetat nici o indexare a pensiei militare. Daca pt veteranii din TO nu reprenta mare lucru ca primeau o suma neta de 500 lei in loc de 1000 lei, pt cei cu pensii mici , indexare in medie cu 70-90 lei, era o problema de viata si de moarte. Multi au murit cu zilele pt ca n-au avut bani de medicamente sau un test Covid de la farmacie.
Dl Aurica
RăspundețiȘtergereParticiparea militarilor la actiuni militare, misiuni si operatii pe teritoriul national s-a soldat cu mai multe victime decat in TO din strainatate.
2 exemple:
1. Lovitura de stat din dec 1989: 260 de militari decedati si 549 raniti. In plus de la Directia Securitatii Statului: 65 de morti+73 de raniti.
2.Data de 8 aprilie 1992 Trageri de lupta cu artileria pe timp de noapte, poligonul de pe Muntele Gaina.
O teava de la un aruncator a explodat. Cinci militari si-au pierdut viata si cinci au fost raniti unii foarte grav.
Nu stiu daca v-ajunge 1000 de lei net, primiti lunar ca veteran in TO, dar ar fi frumos acum in Postului Pastelui, cand treceti pe langa o biserica sa cumparati 2 lumanari, una s-o puneti la morti si una la vii si va rog sa spuneti o rugaciune una la mortii, pt camarazii dumneavoastra decedati in misiune si una la vii pt camarazii dumneaviastra raniti in misiune, indiferent daca necazurile au fost in TO din strainate sau in Romania.
Este atractiva grupa 0 din COR , aripa MApN, pe piata fortei de munca in Romania ?
RăspundețiȘtergereSeful SMAp raportul intre solda si SMB=13.86 in 2020, cam mic cei drept !!!
De pe cps.mapn.ro declaratii de avere pt Col doctor dezastre sef doamna Mihaela Andritoiu, declaratia de avere data in febr 2020 , venituri nete in 2019= 160857 lei, declaratia de avere2019, venituri nete in 2018=149112 lei.
Pt 2019 un salar mediu lunar net=13405 lei, brut=22914 lei si in raport cu salariul minim brut din 2019= 2080 lei rezulta un cf=11.02.
Pt 2018 salariul net lunar 12426 lei, brut=21241 lei si un cf=11.18 Sal minim brut in 2018=1900 lei. A fost anul cand contributiile au fost trecute de la angajator la angajat.
Avand in vedere anumite nereguli constate la CPS MAp, Dna doctorita are un cf cam mic.
cf sefului SMAp este mai mare ca si cf sefului CPS MApN cu 18%.
Am intrebat 2 informaticieni, 20 de ani vechime, sefi de proiecte informatice la firme private, unul hardist si unul softist, ce parere au de aceste venituri nete.
Au spus ca pt aceste sume nu-s de acord sa faca parte din grupa 0 COR, nu se dau jos din pat si nici nu deschid calculatorul.
Munca in grupa 0 COR iti ofere fel si fel de surprize.
RăspundețiȘtergerePrima misiune cu un nivel autentic de risc al armatei romane in afara granitelor tarii a fost Operatiunea ALBA in Albania. Presedintele tarii era Dl Emil Constantinescu. Atunci in Albania rasculata, institutiile de baza: armata, politia, justitia, prefectura, primariile, scoala , etc. au incetat sa mai existe. Romania a participat cu un detasament tactic de infanterie format din 400 de militari inzestrati cu tehnica militara aferenta si cu dreptul de a deschide focul exclusiv in scop de autoaparare.
Misiunea pt militarii romani , a fost f dificila , a avut o puternica incarcatura emotionala si a durat cu putin sub trei luni. Militarii care au participat la aceasta misiune nu se bucura de prevederile legii 168/2020.
Dl Aurica dumneavoastra si altii aflati in situatia dumneavoastra, n-ati putea renunta si disponibiliza macar 1 leu 1 leu cinzeci bani din 1000 lei net care-i primiti in plus lunar la pensie pt ca MApN sa le dea ceva in plus la pensie si pensionarilor militari participanti in TO Albania ?
Va multumesc anticipat pt intelegere.
Inteleg din ce citesc aici, ca munca-n grupa 0 din COR, este renumerata diferit pt militarii MApN atat in activitate cat si la pensie, pt respectarea juramantului militar si indeplinirea unor misiuni ordonate, de cei in drept in TO din strainatate versus teritoriul national.
ȘtergereNu cred ca-i corect.
Un exemplu a une structuri militare: B Ge specializat in constructia de drumuri si poduri , efectiv 200 de militari.
Aceasta structura militara a participat in aceeasi categorie de risc pt personalul propriu, in TO Bosnia timp de un an si la constructia Transfagarasanului, mai multi ani. Romania se mandreste si cu Transfagarasanul despre care echipa "Top Gear a afirmat ca este cel mai uimitor drum pe care l-am vazut vreodata" si cu participarea militarilor MApN in Bosnia.
Asa ca nu vad sensul discriminarii.
Pt gruoa 0 COR pensionari militari MApN.
RăspundețiȘtergereCPS MApN pe cps.mapn.ro meniul "Informatii de interes public" submeniul "Debitori" publca divere anunturi cu cei care urmeaza sa returneze anumite sume ca urmare a nerespectarii legii 223/2015. Acum este publicat un anunt colectiv din 04/02/2021.
@Moș Alecu:
RăspundețiȘtergereConstat cu surprindere că, pentru dumneata, a fi principial este o mizerie umană. Potrivit proprie-ți opinii, înclin să cred că ai „băut apă după Jianu”, cel căruia i-am solicitat să motiveze coeficientul maxim (4,35) și pe cel minim (1,0), intre care sunt încadrați toți militarii României. Răspunsul idiot: „Știi dumneata care-i netul încasat de Ciucă?”. I-am replicat că, în principiu, funcția „sef al SMG”, cea asimilată unui secretar de stat, motiv pentru care ar fi trebuit să se coboare de la coeficientul 8, eventual, pentru soldat, să se urce de la 1,5, el fiind creditat cu calificare la locul de muncă.
Fiind vorba de principiu, coeficientul de ierarhizare ar fi trebuit a ține cont strict de atribuțiile postului și importanța socială a muncii sale, căci sporurile lucrative, IC, SM și SG sunt similare oricăror adaosuri la salariul de încadrare al fiecărui om încadrat în câmpul muncii. Sau civilii n-au beneficiat de sporurile în cauză?
LOV mi-a mărturisit că lista cu acei coeficienți de ierarhizare a fost repartizată spre redactare, de către Fifor, lui Jianu, iar olteanca nu și-a permis să aducă modificări, nici după avizarea proiectului Legii 153/2017.
Identic s-a procedat și cu proiectul OUG 59/2017, documentul în cauză întorcându-se la MMPS fără a se radia sau adăuga o virgulă, capul răutăților fiind tot Jianu.
Mărturisirea din 2021 s-a făcut la sediul PSD, în prezența lui Fifor, Teodorovici și a delegației LADPM (condusă de gl Gropan)
Dan B.26.01.2023, 11:56
RăspundețiȘtergereLa : “@Moș Alecu: Constat cu surprindere că, pentru dumneata, a fi principial este o mizerie umană. Potrivit proprie-ți opinii, înclin să cred că ai „băut apă după Jianu”,...”.
Ce ai patit, bre???
Dupa doi ani ti-ai adus aminte ca mai ai ceva de spus???
Nu trebuie sa bei apa dupa “niminea”... e suficient sa cetesti legea si (daca te-ar duce mintea) ai intelege ca:
- salariile civile sint strict determinate de acei coeficienti... la acele salarii putindu-se adauga numai niste sporuri (sporuri determinate functie de salariul stabilit cu acei coeficienti)
- soldele militarilor sint determinate (printr-o procedura complicata pentru mintile voastre) de SF (cu acel coeficient), SG, IC, Gradatii... Abia dupa ce se face acel calcul rezulta solda la care se mai pot adauga felurite sporuri (sporuri determinate NUMAI functie de SF)
In urma acestor calcule (de neinteles pentru mintile voastre) acei coeficienti au o pondere destul de mica in solda militarului... De aceea solda sefului SMAp ajunge undeva pe la coeficient 13 – 14... fata de indemnizatia presedintelui Romaniei care este fix coeficient 12...