Faceți căutări pe acest blog

Anunt moderare comentarii

Pentru corespondenta personala dolhasca9@gmail.com De semnalat trimiterea printr-un comentariu pe blog

06 octombrie 2020

Propunători de propuneri

 Mentinerea, in rindurile pensionarilor militari, a unei stari de permanenta nemultumire din cauze care mai de care mai aiuritoare, este cit se poate de dorita de factorii de decizie... Asta-i impiedica pe impricinati sa-si dea seama de ceea ce se’ntimpla cu adevarat si sa stie ce sa ceara!

“Vectorii” prin care se inflameaza spiritele sint invatatori(?) si specialisti(?) autodeclarati stiutori ai legilor, sprijiniti/sustinuti de gloate de haulitori carora le place ce aud, si nici nu-si pun problema sa verifice prostiile pe care le’nghit pe nemestecate!
- invatatori si specialisti care primesc “desfasuratorul” actiunilor pe care sa le initieze si sa le intretina pentru ametirea pensionarilor militari, sau
- invatatori si specialisti care sint de la mama natura suficient de nauci incit sa initieze si sa intretina actiuni aiuritoare, fara a mai fi nevoie de “cointeresarea” lor de catre altcineva; ei actionind ca si cei de mai sus din proprie initiativa, de nauci ce sint!
*****************************
Fara nici un fel de ordonare dupa importanta sau in timp... citeva din aiurelile care plac auzului multora dintre pensionarii militari...

1) unele asociatii nu reprezinta interesele pensionarilor militari, ele ocupindu-se numai de acordarea de grade militare rezervistilor. Uitind nemultumitii ca acele asociatii au intervenit si le-au acordat si unora dintre ei, pensionari fiind, grade militare, dar...
---- nemultumirea fiind ca nu li s-au marit acele grade obtinute la pensie, si ca nu s-au mai acordat grade si altora dintre ei

2)neadaugarea, la actualizarea pensiilor ca urmare a majorarii SF din iun.2017, a majorarii de 5% din 2016 este gresita din cauza ca numai un numar mic de pensii au crescut...
Logica de invatator nauc! Aplicind aceeasi logica am putea zice ca, daca numarul de amenzi pentru depasirea vitezei este mic, inseamna ca aplicarea legii circulatiei este incorect facuta!

3) sa se intervina la parlamentari pentru sustinerea unor amendamente de modificare a l.223/2015 favorabile impricinatilor...
--- amendamente “cîtă frunză, cîtă iarbă”, fiecare avind de cerut ceva care se bate cap in cap cu ce cer altii
--- considerindu-se parlamentarii drept niste faruri calauzitoare in domeniu... uitind catastrofele de hotariri emise de unii judecatori sau “curteni” de conturi (acestia fiind obligati sa cunoasca legile... realitatea fiind cu totul alta)

4) sa se actualizeze solda de grad cu evolutia salariului minim pe economie... chiar daca nu scrie nicaieri despre asta. Asa ceva urmind sa se intimple abia din 2023!
Chiar daca ponderea SG in totalul soldei lunare este de utilitatea unei frectii cu “Diana” la un picior de lemn! Nu conteaza... noi “ne luptam” pentru cei care platesc cotizatiile!

5) sa se acorde toate sporurile din prezent si celor (pensionati anterior) pe vremea carora acele sporuri nici nu existau...
De ce, zic ei, sa nu se acorde sporurile unui tanchist si cavaleristului pensionar?
Fara a mai vorbi de faptul ca aceiasi propagandisti ai ideii sint cei care au “impus” includerea sporurilor in baza de calcul a pensiilor (ei fiind dintre cei cu sporuri putine si mici)! Acum schelălăind peste tot ca sint discriminati fata de altii care au sporuri mai multe si mai babane!

6) sa se aplice majorarea datorata OMM/SOSP si la pensiile stabilite dupa 15.09.17... Pensii al caror cuantum net este egal cu netul veniturilor obtinute in ultimele luni de activitate...
Adica in ultima luna de activitate a avut venituri nete de 1.000, iar ca pensionar sa aiba pensia neta de 1.200! Sintem sanatosi “in cap”???

Si-asa mai departe cu multe alte aiureli...la care cei care n-au timp/dorinta de a verifica “pun botu” si sustin... si’njura pe cei care nu le satisfac cerintele!
Si tare-i dupa dorinta celor care, vazind balamucul, se bucura ca nu li se cere sa rezolve probleme reale!

23 de comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 85% maximum pensie, dar sa nu depaseasca netul.
      20% spor OMM/ SOSP.
      Adica 102% venituri.
      Pai de ce intai am lucrat, cand era mai bun ca prim serviciu acela de pensionar militar?!
      Sumele pentru echipament inseamna efectiv tinuta militara - probabil ca ai facut armata in slapi si in kurul gol (poate in bermude ca cine stie pe unde ai taiat frunze la caini).
      Iar norma de hrana este o alta dovada ca ai stat prin birouri si-ai mancat rahat. Sigur n-ai fost in tabere si aplicatii ca sa mai aduci si bani de acasa.
      Sa-ti dea, ma, pensie mai mare decat salariul activului ... poate te saturi.

      Ștergere
    2. stef.john
      Faci calcule aiuristice, presupuneri absolut prostesti, care, de fapt, te caracterizeaza. Ce am scris si ce ai raspuns tu! Mostenesti mari frustrari, n-are sens sa-mi pierd timpul cu tine. Voi sterge ce-am scris ca nu merita. Dupa mintea ta, cum sa fii pensionar mai intii uăi? (nu-ti mai ies calculele...).

      Ștergere
    3. Sa stii ca ti-am raspuns, totusi, mizeriei de mesaj pe care l-ai emanat, asta ca sa nu ramii cu impresia ca ai dreptate. Mesajul meu n-a fost publicat, poate ca asa e politica. Presupunind ca ai fost pensionat inainte de 15 sept 2017, sint sanse mari ca si tu sa fi avut peste 100% din netul activului wai ipocritule.

      Ștergere
  2. Dragă Moșule, că bine le mai zici!!!
    "Axioma"-i simplă și "prinde"... ca mănușa "la noi", divide et impera.
    Da' eu mai zic și parcă ne-o merităm...până...ne-o veni mintea cea de pe urmă...dacă va ma fi să vie...

    RăspundețiȘtergere
  3. Pentru ca cineva s-a suparat si si-a luat jucarelele... stergindu-si un comentariu, iata ce se spunea acolo:
    C.L.6 octombrie 2020, 20:48
    Referitor la OMM, pare ca induceti ca un pensionar va avea pensia mai mare decat venitul unui activ. Daca o sa spuneti ca v-ati referit doar la venitul net, atunci mi se pare corect ca pensia sa fie mai mare decit acel venit net pentru ca asa prevede L 80/95. La acele venituri nete ale activului se mai adauga niste sume (echipament, norma de hrana). Tot asa, la pensie se adauga OMM, de exemplu. M-ar interesa doar un raspuns argumentat si logic.

    RăspundețiȘtergere
  4. @ C.L. 6 octombrie 2020, 20:48

    Inteleg ca daca norma de echipament si norma de hrana ar fi incluse in baza de calcul (in pensie, in final) ar fi corect (ca neincluderea lor ar fi suplinita de sporul pentru OMM/SOSP)!
    Asa e!...
    De ce sa nu se dea echipament si hrana si pensionarilor???
    Cam asa se’ntimpla si cu timpenia includerii sporurilor in baza de calcul a pensiei (in pensie):
    - sporul pentru munca in afara orelor de program acordat celor in activitate se plateste si la pensie... ca doar si pensionarul munceste in afara orelor de program...
    - sporul acordat celor in activitate pentru lucrul cu explozivi se plateste si la pensie... ca doar si pensionarul lucreaza cu explozivi
    - sporul acordat celor in activitate pentru lucrari de exceptie se plateste si la pensie... ca doar si pensionarul elaboreaza/publica/efectueaza, din 6 in 6 luni, lucrari de exceptie...
    - s’asa mai departe cu toate sporurile platite celor in activitate sporuri care se platesc si pensionarilor...
    - pentru mai multe detalii “plimbati-va” prin articolele publicate

    Nu va descurajati... nu sinteti singurul cu astfel de ginduri!
    Faceti putina publicitate si veti vedea ca apar si alti sustinatori!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am adus vorba de echipament si hrana doar pentru a exemplifica faptul ca pensia nu depsasete veniturile activului. Nicun moment n-am sustinut acordarea contravalorii acestora in pensii. Raminind strict pe problematica OMM, parerea mea e ca prevederile legale actuale indica aplicarea acestuia la pensia plafonata. Nu caut sensuri si nici nu vreau sa ma implic in vreo analiza, privind compunerea bazei de calcul, salariului de functie, sporuri etc. As fi vrut strict parerea dvs referitoare la prevederea actuala de lege fara a incerca explicatii privind modul de gindire al legiuitorului. Altfel zis, calculele privind compunerea pensiei sint fictive, ea rezulta doar din net fara nimic altceva (65% etc). As fi preferat calculul de la 65% in care spuneti ca a fost 'eliminat' sporul OMM

      Ștergere
    2. Mosule, ai uitat sporul de felcer.
      De la Sun Tzu razboiul se poarta la fel, numai ca au fost inlocuite piatra, bata si sageata cu rachete balistice.
      Grupa in ambuscada este tema de lucrare de doctorat pentru jumatate din armata doftorilor.
      Am inteles ... in activitate am fost iluminati de acestia, dar la pensie ?!
      Sau sporul specific dogarianului...
      Sau ...
      Ce naiba, suntem nebuni ?!

      Ștergere
  5. @ C.L. 6 octombrie 2020, 20:48
    La chestia cu acordarea sporului pentru OMM/SOSP la care spuneti ca ar fi o compensare a neincluderii normei de echipare si a normei de hrana in baza de calcul a pensiei (in pensie)...
    Treaba-i altfel... si ceva mai complicata:
    - in esenta acel spor este un atavism legislativ care nu mai are nici o justificare
    - la data “facerii” l.80/1995 pentru toata lumea traitoare si muncitoare (in activitate) in Romania se acorda o reducere de impozit pentru cei decorati cu Ordine ale Romaniei
    ----- printre acestia se aflau si militarii (dar si magistratii ca si alti cetateni)
    - pentru detinerea unui astfel de Ordin, la magistrati (incepind cu 1997), precum si la militari (din 2001) s-a acordat un spor la pensie pentru “compensarea” acelei reduceri de impozit din perioada de activitate
    - din 2001 dispare reducerea de impozit pentru cei decorati
    ----- magistratii au bunul simt si scot din legea lor acel spor la pensie
    - la militari acel spor ramine “in vigoare”
    ----- o oarecare justificare ar fi aceea ca pensiile militarilor se stabileau numai pentru o parte a soldei ( sporurile nu se includeau in baza de calcul)
    ----- aceasta justificare nu este valabila si pentru cei care nu avusesera sporuri in solda (imensa majoritate a militarilor de pe atunci), dar sporul la pensie li se acorda chiar daca nu “pierdusera” nimic
    ----- la contributivizarea pensiilor militare acordarea acelui spor la pensie a mai redus din efectele catastrofale pe care le-a avut contributivizarea
    ----------- ***o alta cale de reducere a efectelor contributivizarii a fost “mînărirea” veniturilor pentru cei dragi ministrului de-atunci****
    - la aparitia l.223/2015, prin efortul naucilor, sporul pentru OMM/SOSP se adăuga la pensia calculata... procentul de calcul a pensiilor fiind de 80% - 100%
    ----- astfel pensiile deveneau (impreuna cu adaugarea si a procentelor de la pensia suplimentara) 130,8% din totalul veniturilor (nu numai dintr-o parte din solda)
    ----- cei care trebuiau sa aplice nastrusnicia isi pun miinile’n cap... si astfel apare oug 57/2015, prin care se reduce procentul de calcul de la 80%-100% la numai 65%-85%
    ----------- in acest fel, de fapt, s-a eliminat sporul pentru OMM/SOSP (cu procent de calcul de 80%-100% sporul producea pensii de 120%; cu procent de calcul de 65%-85% sporul produce pensii de 102%... si gata)

    Acum dvs., probabil pensionat dupa 15.09.17, doriti ca acel spor sa vi se aplice la pensia dvs...
    Bineinteles ca nu va trece prin cap ca, o astfel de aiureala, ar face din dvs. niste super-pensionari militari:
    - la cei de dinaintea dvs. acel spor a fost “neutralizat” prin reducerea procentului de calcul, dar, la dvs., acel spor sa se aplice la suma rezultata dupa “neutralizarea” sporului... adica sa se “reinvie” sporul.

    In concluzie:
    -sporul la pensie pentru OMM/SOSP este un atavism legislativ fara nici o justificare in prezent
    - acel spor nu este pentru compensarea a nimic... este ramas ratacit intr-o lege
    - aplicarea lui (numai pentru unii) dupa ce abia a fost “neutralizat” prin reducerea procentului de calcul a pensiei ar fi inca o aberatie sustinuta de unii... aberatie care ar crea niste noi super-pensionari militari!

    Repet: Nu va descurajati... nu sinteti singurul cu astfel de ginduri!
    Faceti putina publicitate si veti vedea ca apar si alti sustinatori!

    RăspundețiȘtergere
  6. @C.L. 7 octombrie 2020, 12:35
    Fara a incerca sa intelegem ce-a vrut legiuitorul si legaturile existente intre diferite legi... ajungem la emiterea de lozinci tare placute auzului dar total "pe linga gard, pe linga drum"!

    Nu scrie nicaieri ca pensia stabilita la care se aplica sporul pentru OMM/SOSP nu este tot "PENSIA"! Adica pensia in care este inclus si acel spor sa fie limitata "net la net"!

    Da!
    Oug 59/2017 a fost facuta "pe genunchi", in pauza dintre doua fumuri de tigara, din dorinta eliminarii cresterilor (prin actualizare) pensiilor incepind cu 2018!
    Si a rezultat un nou mod de stabilire a pensiilor (diferit substantial de modul stabilit de l.223/2015)...
    Daca "facatorii" acestei oug 59/2017 nu erau tot de calitatea invatatorilor si specialistilor asociatiilor rezervistilor, ar fi facut o oug 59/2017 prin care:
    - baza de calcul se compunea NUMAI din SF+SG+Gradatii+S.C.da (eliminindu-se sporurile)
    - se mentinea actualizarea pensiilor cu evolutia soldelor celor in activitate
    ----- prin asta se stopa si tentatia acordarii preferentiale, in cele 6 luni, a sporurilor multe si babane
    ----- prin asta, mentinindu-se actualizarea pensiilor cu evolutia soldelor, se realiza si dezideratul "la procente de calcul a pensiei egale, pensii egale"

    Limitarea net la net este corecta... pensionarul nu primeste mai multi bani decit atunci cind era in activitate... Dar produce si aiureli:
    - iesit la pensie in dec.2017; solda bruta 10.000; solda neta 7.056; pensie neta 7.056 -> pensie bruta 8.019... pensie bruta de 80,2% din solda bruta
    - acelasi, daca iesea la pensie in ian.2018; solda bruta 12.500 (majorarea soldelor cu 25%); solda neta 7.313; pensie neta 7.313; pensie bruta 7.903... pensie bruta 63,2% din solda bruta
    - dar, pentru acelasi cetatean, pensia neta in 2017 7.056 si pensia neta in 2018 7.313
    - aiureli care ar fi fost eliminate prin stabilirea pensiilor numai din elementele aratate si mentinerea actualizarii pensiilor cu evolutia soldelor celor in activitate...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu scrie nicaieri nici ca este pensie, dar nici ca nu este. Numai ca CSP nu aplica acest spor. Un exemplu de justificare a motivului este "...facem precizarea ca prin intrarea in vigoare a prevedrilor art. VII, pct. 3 din OUG 59/2017, a fost modificat art. 60 din legea pensiilor militare de stat producind efecte asupra beneficiarilor care au trecut in rezerva dupa data de 15/09/2017 in sensul ca acestora li se plafoneaza pensia neta la valoarea mediei soldelor lunare nete corespunzatoare soldelor lunare brute cuprinse in baza de calcul". Eu inteleg asa: iti facem un calcul fictiv in care plecam de la 65% si adaugam procente, limitam la 85% din baza de calcul, adaugam apoi sporul OMM, iese pensia militara bruta, se aplica impozit, iese si cea neta dupa care lasam acest calcul deoparte (in care tu trebuie sa vezi ca am adunat OMM) si luam brutul trimis de unitate, facem o inmultire cu 0.585 si astfel a iesit pensia militara. Nici vorba de super pensionari militari, este vorba doar de drepturi neacordate conform legii. Altfel, multumesc mult pentru dialog!

      Ștergere
    2. Pen'ca_cind gresesc eu ridic mina si recunosc...

      La mos alecu 7 octombrie 2020, 15:01 s-a strecurat o greseala!
      Textul "----- prin asta, mentinindu-se actualizarea pensiilor cu evolutia soldelor, se realiza si dezideratul "la procente de calcul a pensiei egale, pensii egale""

      trebuia sa fie "----- prin asta, mentinindu-se actualizarea pensiilor cu evolutia soldelor, se realiza si dezideratul "la functii, grade, vechimi egale, pensii egale""

      Ștergere
  7. @stef.john 7 octombrie 2020, 16:46
    Eheiii... grupa in ambuscada este tematica de mare complexitate actuala...
    Prin anii nouazeci si... cind a inceput crosul doctoratelor, cei mai bine pregatiti dintre ei se avintau, cu curaj, sa trateze tema "lopata mica de infanterie in lupta de aparare"!...

    La : "Am inteles ... in activitate am fost iluminati de acestia, dar la pensie ?!".
    La pensie sintem luminati de invatatorii si specialistii autodeclarati priceputi... la lozincile carora populimea pune botu' !

    RăspundețiȘtergere
  8. @C.L. 7 octombrie 2020, 15:50
    Modul de calcul despre care vorbiti asa e! Adica, asa cum am spus si eu, "Si a rezultat un nou mod de stabilire a pensiilor (diferit substantial de modul stabilit de l.223/2015)."

    Stiu ca nu va incalzeste cu nimic... da' nici acea inmultire cu 0,585 (pentru determinatea netului soldelor) nu o face CPS. Netul soldelor este inscris, de catre unitati, in Fisa de pensie (la punctul 6 - situatia soldelor....).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Moșule ai perfectă dreptate!!!
      Fiecare structură de Financiar din "entitate" transmite structurii de Resurse Umane calculul, netul determinat este înscris la pct. 6 din Fișă și...aia e', iaca și pensia...nimeni de la CPS nu stă să facă expertiză contabilă pe cifrele înscrise în Fișă.

      Ștergere
    2. Moșule ai perfectă dreptate!!!
      Fiecare structură de Financiar din "entitate" transmite structurii de Resurse Umane calculul, netul determinat este înscris la pct. 6 din Fișă și...aia e', iaca și pensia...nimeni de la CPS nu stă să facă expertiză contabilă pe cifrele înscrise în Fișă.

      Ștergere
  9. Pentru "Persoana necunoscuta" care a lasat un comentariu in limbeza...

    Cam ciudate parerile pentru a fi publicate!

    RăspundețiȘtergere
  10. Mulțumesc pentru moderare! Am vrut doar sa spun ca bășcălie poate face oricine si sintagme "docte" precum "sporul de felcer", "dogarian", "doftori" un pic de Sun Tzu si esti fix ca cei pe care ii înfierezi. Probabil ca asta reprezinta paroxismul de abstractizare al scolii de bocanci si crema absolvite.

    RăspundețiȘtergere
  11. Pentru ca nu cumva sa dispara un comentariu...iata-l:
    "Unknown8 octombrie 2020, 08:46
    Mulțumesc pentru moderare! Am vrut doar sa spun ca bășcălie poate face oricine si sintagme "docte" precum "sporul de felcer", "dogarian", "doftori" un pic de Sun Tzu si esti fix ca cei pe care ii înfierezi. Probabil ca asta reprezinta paroxismul de abstractizare al scolii de bocanci si crema absolvite."

    RăspundețiȘtergere
  12. @Unknown 8 octombrie 2020, 08:46Ș
    Din acel comentariu in limbeza nu reiese ca ar fi vorba despre dezacordul cuiva cu limbajul "mai colorat" al lui stef.john... limbaj, de altfel, folosit de militarii-militari din unitati!
    In acel comentariu in limbeza se afirma "ura pentru sistemul militar", dispretul fata de cei "de la trupe", ura fata de patriotism!

    RăspundețiȘtergere
  13. Nu e vorba de limbaj colorat, ci de conformismul gratuit, obedienta. Asta a vrut sa spună Albert Einstein, caci el este autorul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Niste ziceri de-ale lui Einstein, in contextul militarismului nemtesc si a celui de-al doilea razboi mondial, utilizate pentru lovirea unor termeni folositi de cineva...
      Cam gratuita fortarea gasirii de similaritati... mai ales cind, din zicerile respective, este eliminata tocmai ideea de baza a acelor ziceri:
      "How vile and despicable seems war to me! I would rather be hacked in pieces than take part in such an abominable business."

      Ștergere