Cercul vicios al asa-ziselor “rationamente” privitoare la salarizarea militarilor/politistilor primeste un sprijin puternic din partea unor avocati “vestiti”...
Cum s-a creat acest cerc vicios:
- niste unii (mai ales sefi de sindicate de-ale politistilor), necitind legile salarizarii, au lansat felurite aiureli ca soldele militarilor/salariile politistilor sint stabilite gresit (de catre “raii” din ministere), si ca chestia cu SF egala cu sal.min.brut pe economie ar trebui aplicata la acea SF din dec.2009... nu la acel cuantum compus al SF
- avocati, tot necunoscatori ai legislatiei, au preluat, pe nemestecate, tema
- judecatori, la fel de necunoscatori, mergind pe ideea ca politistii (lucrind in domeniu) stiu ei ce-i rau acolo, plus “argumentele” aduse de avocati, nu si-au pus problema studierii si intelegerii legilor, si au dat “dreptate” impricinatilor... dreptate in afara prevederilor legii
- cei care actionasera in justitie incep sa se laude cu “succesurile”... principalul argument al lor fiind “spusele” avocatilor si ale acelor judecatori
------ “spusele” avocatilor si ale acelor judecatori fiind bazate pe “argumentele” impricinatilor, nu pe prevederile legilor
- cercul vicios se inchide atunci cind noi impricinati actioneaza in justitie pe argumentul ca asa au spus niste avocati si niste judecatori... nu argumente din legi...
Acum apar acei avocati care fac, zic ei, o argumentare imbatabila a incorectitudinii aplicarii legilor salarizarii la militari si politisti... argumentare care ar trebui sa rezolve odata pentru totdeauna aceasta chestiune...
Argumente care, deja, sint preamarite pe net ca fiind o culme a adevarului...
Ce ne spun acei avocati in “argumentatia” lor:
- 1) salarizarea militarilor trebuie facuta conf. l.153/2017
- 2) salarizarea trebuie facuta prin inmultirea coeficientilor de ierarhizare (*desi in l.153/2017 acei coeficienti sint numiti simplu COEFICIENTI, fara “de ierarhizare”*) cu salariul minim brut pe economie
- 3) soldele/salariile militarilor/politistilor sint compuse din
------ componenta fixa = sal.min.brut pe econ.
------ componetna variabila = coeficienti de ierarhizare
- 4) o intreaga polologhie numai buna pentru “ametit” judecatorii necunoscatori ai legilor, si pentru extazierea impricinatilor doritori de “dreptate”
Unde-s “chichitele” pe care le ocolesc avocatii (din necunoastere a legii, sau din dorinta de a-si “imbrobodi” auditoriul platitor de onorarii):
- 1) salarizarea militarilor/politistilor SE FACE strict conf. l.153/2017
- 2) in prezent salarizarea NU SE FACE prin inmultirea coef.de ierarh. cu sal.min.brut pe econ.
------ salarizarea se face conf. art. 38/l.153/2017 – prin preluarea cuantumurilor din iul. 2017 (stabilite de l.284/2010 prin preluarea lor din dec.2009)
------ pina in 2022 inclusiv (*spuneti-i si pasaricii ca abia din 2023 se trece la aplicarea integrala a l.153/2017*) acele cuantumuri “sufera” niste majorari in asa fel incit, in 2022, sa ajunga la cuantumurile inscrise in anexele la l.153/3017
------ interesant este ca acei avocati stiu de art.38/l.153/2017 dar nu l-au citit/citat pina la capat... s-au oprit la prevederea privind aplicarea l.153/2017 in iul 2017...
------ si avocatii n’au mai citit/citat corect,fara interpretari trase de par, si “Articolul 12 (*l.153/2017)....(2) INCEPÂND CU ANUL 2023, salariile de bază, soldele de funcție/salariile de funcție și indemnizațiile de încadrare SE STABILESC PRIN INMULTIREA coeficienților prevăzuți în anexele nr. I-VIII cu salariul de bază minim brut pe țară garantat în plată în vigoare.” ... Prevederi care le fac praf intreaga polologhie privind modul de stabilire a soldelor/salariilor militarilor/politistilor in prezent... Abia din 2023 se va face ceea ce “demonstreaza” ei ca trebuia facut din iul 2017...
- 3) in l.153/2017 nu exista termenii de “componenta fixa/variabila” a soldei/salariului
------ acei termeni au fost/sint folositi in materiale de “explicare” a salarizarii; prin “componenta fixa” intelegindu-se suma “SF+SG+Gradatii+S.C.da.", iar prin “componeta variabila” intelegindu-se sumedenia de “indemnizații, compensații, sporuri, prime, premii și din alte drepturi salariale”.
Imaginati-va niste judecatori, necunoscatori ai legilor salarizarii pentru militari/politisti, pusi sa citeasca zeci de pagini din cererea impricinatului, s’apoi zecile de pagini ale argumentarii avocatului... se iau cu miinile de cap, se lasa pagubasi sa mai inteleaga ceva, si bat cu ciocanelul dind “dreptate” impricinatului...
Numai ca... judecatori de pe la curtile de apel au inceput sa inteleaga mecanismele si’ntorc hotaririle celor “mai largi” la mina!
“Doritorii”... analizati cu atentie daca daca sinteti dispusi sa pierdeti timp si bani (cu onorariile avocatilor) pe acesata tematica!...
******************************************************
Legat de problema actiunilor in justitie... “invatatorii”, sustinuti de haulitorii lor, sint nedumeriti de numarul mic de “intervenienti” in justitie pe tema aplicarii majorarii din 2016 (cei 5%) la actualizarea din iul.2017 (majorarea SF cu 15%).
Din raportul “curtenilor” de conturi a rezultat un numar de vreo 128 de actiuni in justitie... din cei vreo 77.3310 de pensionari... (***din aceste procese numai 2 fiind favorabile impricinatilor... foarte probabil din cauza unor “juristi” reprezentanti ai MApN de calitatea celui care se lauda cu “strimbele” pe care le baga el impotriva ministerului al carui avocat trebuia sa fie***)
Iata ce ne spune unul dintre invatatori: “ Daca mai putin de 200 din 70000 (*corect – 128 din 78.331- deci mult mai “rau”*) au avut curaj, sau incredere, vointa, dorinta si mandria de a-si apara dreptul pe o speta in care discriminarea si nedreptatea erau evidente si usor de sesizat, inteles si sustinut, cati credeti ca vor intelege si reactiona intr-un caz in care lucrurile sunt ceva mai complicate si mai dificil de sustinut in instanta?”.
Din alte interventii rezulta ca “ne-intervenientii” sint niste hahalere care asteapta ca altii (prin acei “altii” subintelegindu-se ei, invatatorii) sa lupte pentru ei... Acei “ne-intervenienti” meritind, pe deplin, oprobriul public pentru inactiunile lor!
Nu se gindesc “suparatii” ca acesti ne-intervenienti sint cei care au inteles legea... Au inteles ca n-are nici un rost sa se lege la cap atita timp cit legea a fost aplicata corect la CPS/MApN...
De ce nu se gindesc “suparatii” ca, la timpeniile promovate de ei, au “pus botu’ ) numai citiva necunoscatori?????
Incercati, băbăieți, că nu doare!!!
Scurt, concis, pertinent și la subiect ca întotdeauna+nota de umor caracteristică!
RăspundețiȘtergereFelicitări!!!
Tot înainte!!!
Total de acord cu dvs și conform legilor în vigoare. Însă... nu credeți că suntem discriminați în raport cu toată lumea? Chiar dacă unii de la noi au mult sub 2000 să aștepte actualizarea când de fapt nu vor mai fi? Nu e bătaie de joc?
RăspundețiȘtergereDesteptule, coeficienții din Anexa VI a L 153/2017 se aplica începând cu 2022 pentru a stabili pâtrimile de majorare a soldelor de funcție compuse din anii 2019-2022, potrivit art. 38 alin (4)
RăspundețiȘtergere(4) În perioada 2019-2022 se va acorda anual o creștere a salariilor de bază, soldelor de funcție/salariilor de funcție, indemnizațiilor de încadrare, fiecare creștere reprezentând 1/4 din diferența dintre salariul de bază, solda de funcție/salariul de funcție, indemnizația de încadrare prevăzute de lege pentru anul 2022 și cel/cea din luna decembrie 2018. Creșterea respectivă și data de aplicare se stabilesc prin legea anuală a bugetului de stat cu respectarea prevederilor art. 6 lit. h).
Coeficienții din tabel vor râmâne în vigoare și în anul 2023 ...și în anii următori, anual se va modifica numai valoarea salariului minim pe economie.
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergere@Huhu Rezea 21 septembrie 2020, 18:25
RăspundețiȘtergereOooofff, of, of!...
Iar trebuie sa folosesc, cind vorbesc cu tine, factorul comun!... Stii... ala cu prostie, etc...
Nu stiu daca ti-am mai spus, dar, daca nu ti-am mai spus, iti spun acum: cind ai nevoie de lamuriri pe vreo problema (adica_cam intotdeauna) trimite, pe adresa de mail dolhasca9@gmail.com rugamintea de lamurire (dupa ce trimiti acel mail da un semn pe blog pentru a sti sa verific/citesc mail-ul)... Asa nu voi mai fi nevoit ca, prin raspunsurile date public, sa te fac de ris...
*******************
- (factor comun) coeficientii din an. VI/l.153.2017 sint aplicati inca din 2017, de cind s-a facut reincadrarea personalului... Vezi hg 0610/2017. Nu ai unde s-o vezi da' asta contine coeficientii (de salarizare) pentru toate functiile existente la entitatile in cauza...
----- acei coeficienti vor fi folositi la stabilirea salarizarii INCEPIND cu anul 2023
- salarizarea, in iul 2017, nu s-a facut folosind acei coeficienti. S-a facut preluind cuantumul/suma de bani/cantitatea de bani primita in iun.2017
- salarizarea in 2018 s-a facut prin majorarea cu 25% a tuturor elementelor salariale primite in iul.2017 (toate elementele salariale nu numai SF).... fara nici un “aport” al acelor coeficienti. Vezi art.38, alin.(3)/l.153/2017.
- salarizarea in 2019, 2020, 2021 si 2022 se face prin majorarea SF cu ¼ din diferenta dintre SF din 2018 si cea din 2022... fara nici un “aport” al acelor coeficienti.
------ se majoreaza numai SF... celelalte elemente de salarizare ramin la marimea din 2018. Vezi art.34/oug 114/2018.
- in 2022 “marimea” SF nu se face prin inmultirea coeficientilor cu sal.min.brut pe econ....
------ in 2022 “marimea” SF este cea din an.VI/l.153/2017... Cu totul ipotetic acea “marime” a SF este egala cu produsul dintre coeficienti si un sal.min.brut pe econ. de 2.500... Ai gasit undeva in lege ca in anul 2022 sal.min.brut pe econ. este/va fi stabilit la 2.500? Repet: “marimea” SF nu este acel produs... este “marimea” inscrisa in tabele
- abia din 2023... SF (si toate celelalte elemente de salarizare) se va calcula prin produsul dintre coeficienti si sal.min.brut pe econ. (cel stabilit printr-o hotarire de guvern). Vezi art.12, alin.(2)/l.153.2017.
Rog cititorii sa citească textul de lege pe care l-am dat mai sus si sa observe că solda de funcție pentru anii 2019-2022 se determină din solda de funcție din anul 2022, calculată prin produsul CF x 2500 lei(salariul minim din 2022 menționat în Anexa VI. Cap I de LOV)
ȘtergereNu că n-ar înțelege moșul... dar vrea să fie gică contra.
In 2023 aceeași coeficienți se vor înmulți cu alt salariu minim
Am făcut/modificat/remodificat și iar modificat fișele de post cu coeficienții din legea 284. Am trecut în Rezervă în 2016 și legea, susnumita, tot nu a fost aplicată.
RăspundețiȘtergereL. 153 va avea aceeași soartă, din păcate!
@Huhu Rezea 21 septembrie 2020, 23:40
RăspundețiȘtergereOoooof, of, of!...
Cu intelegeri si interpretari de astea aiurea ale legilor ati reusit sa ametiti niste nestiutori, si sa puneti sa se faca de rîs niste judecatori si "curteni" de conturi!
Discutam pe cele scrise in prezent in l.153/2017... nu pe eventuale ipoteze de modificare a acestei legi...
Voi, invatatorii, nu intelegeti ca, in cazul de fata, este vorba despre doua SF din 2022:
- SF care este stabilita/inscrisa in tabel... intr-adevar egala cu produsul dintre coeficient si un IPOTETIC sal.min.brut de 2.500. Aceasta modalitate de stabilire a acelei SF nu este scrisa in textul legii pentru anul 2022... este numai o ipoteza folosita de "legiuitor" pentru stabilirea acelor cuantumuri. Daca, in 2022, sal.min.brut va fi stabilit la 2.400 sau 2.800 cuantumurile inscrise in tabele nu se vor modifica... SF-urile REALE se vor stabili, si in 2022, tot fata de cele inscrise, in prezent, in tabele
- SF care se vor plati impricinatilor in 2022... SF stabilita prin adaugarea la SF din 2018 a ultimei patrimi din diferenta dintre SF din 2018 si SF (cuantumul ei) inscrisa in tabel. Neavind nici o relevanta/aplicabilitate modul cum a fost stabilita ipotetic acea SF (cuantumul ei) din 2022!
Abia din 2023 SF se va stabili, si se va pune in plata, ca produs dintre coeficient si sal.min.brut pe econ.
***********************************
Iesind din discutia pe prevederile actuale ale legii... Daca, in 2023, sal.min.brut va fi stabilit la 2.400 (rezultind un cuantum mai mic decit cel fata de care s-au stabilit SF-urile din 2022)...vom vedea cum vor rezolva problema micsorarii soldelor...
Desi in 2023, la SF-ul acela "micsorat", s-ar adauga si celelalte elemente salariale calculate fata de acel SF., tot este posibil sa rezulte solde lunare mai mici decit cele din 2022... Da'... s-ajungem noi pin'acolo!
Ne-am duce dracului dacă în legi ar fi scrise ipoteze și nu norme obligatorii.
Ștergere2500 lei este un salariu minim destul de real pentru anul 2022, înscris în Tabelul din Anexa VI, Cap I al L 153/2017, tot atât de real ca și noii coeficienții de funcție din acel tabel, ca și soldele de funcție calculate pentru activi în anii 2019-2020.
@Huhu Rezea 22 septembrie 2020, 08:34
RăspundețiȘtergereLa : "...2500 lei este un salariu minim destul de real pentru anul 2022, înscris în Tabelul din Anexa VI, Cap I al L 153/2017...".
Scrie undeva, explicit, in l.153/2017 ca acele cuantumuri ale SF (inscrise in tabel) au fost obtinute prin inmultirea coeficientilor cu sal.min.brut???
Nu scrie! Deci acel 2.500 a fost folosit numai IPOTETIC!
La : "...tot atât de real ca și noii coeficienții de funcție din acel tabel, ca și soldele de funcție calculate pentru activi în anii 2019-2020.".
Sa mori tu ca SOLDELE DE FUNCTIE CALCULATE sint inscrise in l.153/2017???