"Binele" prin ocolirea legilor...
Calea de a “ocoli” legi in
vigoare este multumitoare atunci cind este in favoarea unora... da’ ce ne’om face cind asa ceva se va generaliza
prin “ocoliri” nemultumitoare???
- am mai spus: fereasca
Dumnezeu sa nu apara vreo oug prin care, de la 01.02 2017 solda (totala) a unui
colonel este de 1.000 lei!!!!
Prin oug 75/2020, pentru
politisti, se stabileste un mod de stabilire a salariilor, incepind cu
feb.2017, prin “ocolirea” legislatiei in
vigoare de prin 2009 pina’n prezent... “Ocolire” clar retroactiva, adica prin
incalcarea prevederilor Constitutiei. Numai ca cine (dintre cei multumiti) va
sesiza aceasta grava incalcare???
- masura care va duce la
cresterea salariilor (incepind cu feb.2017 pina’n prezent si in viitor) ale
politistilor in activitate, precum si a pensiilor (celor care si-au ales cele 6
luni incepind cu feb.2017)... prin faptul ca toate celelalte elemente salariale
se vor calcula cu elementele salariale disparute in 2010, dar readuse “la viata”
prin aceasta oug...
Printr-o sentinta civila a
unui tribunal, pentru un politist pensionar, se “ocoleste” aceeasi legislatie a
salarizarii politistilor in vigoare de prin 2009... Toata lumea multumita, cu
sperante de generalizare!
- masură care a condus la dublarea pensiei unui agent de politie (de la 4.700 in
prezent, la 9.274)
------ cei care nu credeau
in existenta unor astfel de pensii la subofiteri... au “docomentu’ “!
- crestere exploziva
realizata prin folosirea, drept Salariu de Functie, a sal.min.pe econ. de 1.450 din 2017 (desi impricinatul iesise la
pensie in 2016... pe vremea sal.min. pe econ. de 1.250)
------ in locul acelui SF
din dec.2009, si nu a acelui “conglomerat” definit de legislatia din 2009
pina’n prezent (Cuantum compus actualizat al SF)
------ crestere “ajutata” de
calcularea tuturor celorlate elemente salariale (Gradatii, SM, ID, sporuri –
“g-uri”) folosind acest SF incalcind toate actele normative din domeniu emise
din 2009 pina’n prezent...
- interesanta si graba
CPS/M.A.I. de a emite decizia de revizuire inainte de epuizarea eventualelor
cai de atac in justitie
- pe acest sistem toti cei
care doresc se pot adresa celor care se lauda cu acest “succes”... daca au
norocul unui judecator la fel de ne-stiutor vor obtine dublarea pensiei...
------ aici ar fi un
“inconvenient” : toata lumea, de la pl.maj. la gl.3 stele (si asemanatorii de
la politie) vor avea exact aceeasi pensie... da’ cine sa mai incurca in detalii de astea
atunci cind pensia creste!...
------ pot “incerca” metoda
si cei iesiti la pensie dupa 15.09.17... marindu-se solda bruta se mareste si
solda neta, adica pensia...
Cauzele “fenomenului”:
- legislatie “redactata” de’a’n boulea de parlamentari si guvernanti de
calitatea cunoscuta
------ grav si’ngrijorator
este ca si consilierii acestora si functionarii care se ocupa de “redactare”
sint de’aceeasi calitate
- judecatori necunoscatori
ai legislatiei specifice militarilor si politistilor in domeniile salarizarii
si pensiilor acestora
------ folosindu-se de
“criteriile” de judecata specifice salarizarii si pensionarii din civilie
------ (*este foarte posibil
ca si controlul Curtii de conturi la CPS/M.A.I. si CPS/MApN sa fi fost facut de
persoane la fel de ne-cunoscatoare a acelei legislatii... persoane care sa
considere incalcarea legii la CPS/M.A.I. ca fiind corecta)
- personal (juristi si
finantisti) la cele doua ministere care nu (mai) cunosc “intimplarile” petrecute
in acea legislatie din 2009 pina’n prezent
------ nestiind cum sa
explice in justitie cele “intimplate” (in perioada din 2009 pina’n prezent) se
grabesc sa puna in aplicare hotaririle unor judecatori nestiutori...
------ inscrierea in anexa
la decizia de pensie (cu soldele/salariile) a denumirii de “Solda/Salariul de
Functie” fara sa se precizeze ca acolo este vorba despre SF din dec.2009, iar
SF din 2016 (si in continuare) se gaseste la “Cuantum compus actualizat al
soldei/salariului de functie”
Repet : fereasca Dumnezeu sa
nu ne pomenim si cu alte acte normative care, “ocolind” legislatia specifica
salarizarii si pensionarii militarilor/politistilor, sa ne produca inversul
multumirii!
Mai trebuie precizat că această deizie este urmarea unei hotărâri de primă instanţă executorie. Dacă pierde la CA, va deveni un om fericit, returnând sumele acordate.Şmecheria se bazează şi pe faptul că MAI a fost înghesuit să nu mai recunoască că în reconstrucţia salarială foloseşte în fapt VRS de 187,33, abrogat juridic din 2012+2013. Dacă ar fi recunoscut ar fi intrat în hora proceselor intentate de poliţisţii activi pentru acordarea unui VRS mult mai mare, pe logica utilizată de magistraţi.Aşa că unii au speculat că în deciziile de pensie se începe cu o valoare a soldei de functie calculată din 2009. Cu o floare nu se face primăvară. Nu se va forma o practică judiciară identică cu acest caz, mai ales că vine curând prescripţia.
RăspundețiȘtergereFoloseste VRS= 197,3387!
ȘtergereNu fusese abrogata in 2012-2013... fusese abrogata de l.330/2009!
Magistratii isi stabilesc singuri salarizarea - prin CSM - in limitele fondurilor puse la dispozitie (sub presiune???) de guvern!
Inscrierea, in documentele de salarizare/pensii, a elementelor de salarizare din dec.2009 este NUMAI pentru a se demonstra ca, in dec.2009, salarizarea fusese stabilita corect. In continuare, in documentele de salarizare/pensii, sint inscrise elementele rezultate din "reconstructia" salariala de dupa dec.2009. Reconstructie salariala care se bazeaza pe MENTINEREA cuantumurilor totale la nivelul din dec.2009 (cu miciile cresteri de cuantum total ulterioare). In final suma elementelor din dec.2009 este egala cu suma elementelor inscrise dupa "reconstructia" salariala!
Stimate Mos Alecu,
RăspundețiȘtergere1. In ce lege a salarizarii, articol, alineat, este prevazuta aceasta gogorita compozita pe care o numiti solda de functie COMPUSA actualizata ?
2. Poate un act administrativ, chiar si normativ, respectiv Ordinele ministrului, sa adauge la lege sau sunt acte administrative de EXECUTARE A LEGII ?
3. De ce Legea 80 spune ca soldele de functie se stabilesc prin hotarare de Guvern?
4. De ce Legea nr.207/2017 precizeaza si clarifica faptul ca solda de FUNCTIE, fara sporuri si adaosuri, nu poate fi mai mica decat smbe ?
5. De ce credeti ca Decizia CCR 51/2020 precizeaza ca un spor nu poate fi introdus in salariu si transformat dintr-un drept de salarizare secundar intr-unul fundamental, ocrotit de Constitutie?
6. De ce se compara smbe o data cu solda de functie compusa in timpul activitatii iar cand iesi la pensie se reintroduce solda de functie nuda, MICA, PITICA, AMARATA, respectiv coeficientul de functie X VRS ABROGAT de 197,33 lei pe cand magistratii militari au VRS 484 de lei?
7. De ce art.1 alin.5 din Legea nr.285/2010 precizeaza ca nu vor fi luate in considerare sumele compensatorii ca si "crestere salariala", deci nu vor fi considerate ca si crestere a soldei de functie CU DERIVATELE IMPLICATE?
Mosule, vin peste CPS-uri in valuri Hotarari ale Instantelor in acest sens...
Vine, vine, vine Justitia, ….Curtea de Conturi…..Curtea Constitutionala...Parlamentul cu ale sale 2 Camere si 2 proiecte legislative privind pensia suplimentara si stagiul civil adaugat…. in afara pensiei militare si indifferent de valoarea acesteia…..
Cine trebuie sa mai vina sa le spuna ca incalca legea…?????
Mai exista un precedent in care o majorarare acordata o data intr-un an sa fie suspendata in anii viitori?
Parca vi s-a cam inmuiat….penita, stimate Mos Alecu,
@Iosif4 iunie 2020, 11:58
RăspundețiȘtergereAsa, de curiozitate, care Iosif: Iosif Vasile sau Vasile Iosif?
Nota: pentru “scurtarea” textului voi folosi (din “articol”) numarul cauzei generatoare a aiurelii (cele 3 liniute de la “cauzele fenomenului”).
- la 1) – in nici o lege nu este inscrisa denumirea de “Cuantum compus actualizat al SF”... dar este inscrisa “compozitia” acestui element salarial. A se vedea (cel putin) art.5/oug 1/2010 si art.1/l.285/2010. A se vedea si cauzele 1 si 3.
- la 2) – nu poate... dar vedeti cauzele 1 si 3.
------ ar trebui sa va deranjeze modificarea legii prin ordin de ministru referitor la ne-actualizare (la recalculare) a SM, IC si ID! ... Da’ , dvs., fiind tinar, nu observati decit ceea ce vi se pare ca va convine!
- la 3) – exact asa se’ntimpla! Numai ca’s hotariri de guvern secrete (sau, cum le zice’acuma, clasificate).
------- in prezent se aplica 2 HG – una (cu salarizarea de pina’ dec.2009) care se foloseste la “reconstructia” salariala, si alta (cu salarizarea din 2017) care se foloseste pentru stabilirea acelor ¼ de cresteri anuale pina’n 2022...
- la 4) – se refera la acel “conglomerat” denumit SF. Referirea la sporuri ... este pentru salariile de baza ale civililor. Sporurile si adaosurile incluse (prin legile aratate) in SF... nu mai sint sporuri si adaosuri , nici adaugate nici de alt fel. Ele, pur si simplu, nu mai exista! A se vedea si cauza 1.
-------- numai MAI (prin oug 75/2020) s-a gindit sa readuca la viata (retroactiv) niste foste sporuri/adaosuri,elemente salariale disparute... acestea intrind si de acum inainte tot in acel “conglomerat” al SF.
- la 5) – a se vedea cauza 2.
(voi continua)
@Iosif4 iunie 2020, 11:58
RăspundețiȘtergere(continuare)
- la 6) – repet: primele rinduri din anexa la decizia de pensie (cele referitoare la elementele salariale din dec.2009) sint numai pentru a se demonstra ca, in dec.2009, solda fusese calculata corect. In continuare suma acelor elemente este absolut egala cu suma elementelor inscrise (pe rindurile urmatoare) ca fiind “reconstructia salariala”.
------- despre VRS-ul magistratilor ... magistratii isi stabilesc singuri salarizarea - prin CSM - in limitele fondurilor puse la dispozitie (sub presiune???) de guvern!
- la 7) – ia mai cititi o data! Acele sume compensatorii (introduse in “cuant.comp.al SF”) trebuia SA NU PRODUCA cresteri salariale... nu “sa nu fie considerate cresteri salariale”. Asta’nsemna ca sa nu’i treaca cuiva prin minte sa ia un “spor” de la “si altele”, sa-l introduca’n “cuant.comp.al SF” si sa recalculeze (cu noua SF) toate celelate sporuri!
- la “...vin peste CPS-uri in valuri Hotarari ale Instantelor in acest sens...
Vine, vine, vine Justitia, ….Curtea de Conturi…..Curtea Constitutionala...”. A se vedea cauza 2 si 3.
- la “Parlamentul cu ale sale 2 Camere si 2 proiecte legislative “.
------- pentru corectitudine... sint “propuneri legislative”. Proiecte de lege poate depune numai guvernul!
------- sint (cel putin) acele 2 propuneri... pline de aiureli care mai de care mai aiuritoare...
- la “Cine trebuie sa mai vina sa le spuna ca incalca legea…?????”
------- cineva care sa le spuna ca trebuie modificata legea: pensie militara numai pentru perioada de “militarie”, stabilita numai pentru elementele salariale definitorii pentru locul ocupat in ierarhie (SF,SG,Gradatii,SC).
- la “Mai exista un precedent in care o majorarare acordata o data intr-un an sa fie suspendata in anii viitori?”.
-------- s-ar putea spune ca nu! Din cauza ca numai timpitii de “reatori” ai l.223/2015 au prevazut doua cai da majorare a peniilor: si prin indexare, si prin actualizare cu evolutia soldelor celor in activitatecent din ultimele salarii au cite O SINGURA CALE DE MAJORARE : fie prin indexare, fie prin actualizare cu evolutia salariilor celor in activitate.
-------- nu s-a intimplat acea “suspendare”. A se citi (cu picioarele’n apa rece) art.60, alin.(1)/l.223/2015. Acolo se spune cum se face actualizarea. La art.60, alin(3)/l.223/2015 se spune ca se compara cuantumul “in plata” cu cel rezultat din actualizare... si se pune in plata, in continuare, cel mai mare.
- la “Parca vi s-a cam inmuiat….penita...”.
-------- serante nefundamentate!... Chiar daca, uneori, imi vine sa ma las pagubas: populatia lumii creste, da’ raportul prosti/destepti se mareste permanent!
Vă salut D-le administrator. Apropo de exemplul dat cu cel de la MAI, care a câstigat dublarea pensiei, urmând să primească şi banii restanţi.Vă confirm faptul că nu este singurul caz, eu ştiu cu siguranţă o altă speţă cu un ofiţer de poliţie pensionar, care după recalculare(revizuire) pensie militară, a şi primit suma din spate pe 3 ani+ dobănzi+calcul inflaţii anuale.....Aşa că o fi sau nu o fi normalitate.......In România se poate......
RăspundețiȘtergere@Unknown 4 iunie 2020, 18:19
RăspundețiȘtergereCum am spus si eu...din cauzele urmatoare, in Romania (mai ales in domeniul salarizarii si pensiilor militarilor/politistilor) se poate orice:
- legislatie “redactata” de’a’n boulea de parlamentari si guvernanti de calitatea cunoscuta
------ grav si’ngrijorator este ca si consilierii acestora si functionarii care se ocupa de “redactare” sint de’aceeasi calitate
- judecatori necunoscatori ai legislatiei specifice militarilor si politistilor in domeniile salarizarii si pensiilor acestora
------ folosindu-se de “criteriile” de judecata specifice salarizarii si pensionarii din civilie
------ (*este foarte posibil ca si controlul Curtii de conturi la CPS/M.A.I. si CPS/MApN sa fi fost facut de persoane la fel de ne-cunoscatoare a acelei legislatii... persoane care sa considere incalcarea legii la CPS/M.A.I. ca fiind corecta)
- personal (juristi si finantisti) la cele doua ministere care nu (mai) cunosc “intimplarile” petrecute in acea legislatie din 2009 pina’n prezent
------ nestiind cum sa explice in justitie cele “intimplate” (in perioada din 2009 pina’n prezent) se grabesc sa puna in aplicare hotaririle unor judecatori nestiutori...
------ inscrierea in anexa la decizia de pensie (cu soldele/salariile) a denumirii de “Solda/Salariul de Functie” fara sa se precizeze ca acolo este vorba despre SF din dec.2009, iar SF din 2016 (si in continuare) se gaseste la “Cuantum compus actualizat al soldei/salariului de functie”