Faceți căutări pe acest blog

Anunt moderare comentarii

Pentru corespondenta personala dolhasca9@gmail.com De semnalat trimiterea printr-un comentariu pe blog

02 septembrie 2019

Fără sporuri, vai de capu' militarilor americani...

Mare balamuc a produs, in gindirea militarilor, introducerea si proliferarea sporurilor la salarizare!
Spor ca lucreaza la soare, spor ca a lucrat 2 ore peste progarmul "normal" de lucru, spor ca este obligat sa poarte bocanci care nu sint "trendy"...
Nu mai este ideea ca militarul este platit (prin solda de functie , solda de grad, vechime si solda de comanda) pentru a "munci" 24 h din 24, 7 zile din 7... la soare sau la umbra, toate cele 24 de ore, purtind bocancii aceia care "isn't trendy"...
Toti s-au dedulcit la sporuri!
S'acuma si pensionarii militari se dau cu_curu' de pamint ca_cum dracu sa se renunte la includerea sporurilor in baza de calcul a pensiei! Ca, daca a muncit cindva 2 ore "in plus", pentru care a primit un spor, de'acuma' nainte este drept sa aiba acel spor, pentru toata viata, si'n pensie!
Unii dintre acesti "nemultumiti" fiind dintre cei care'n viata lor n'au avut nici un spor...dar "spereaza" (asa cum le promite una din asociatii) ca le vor fi recunoscute si lor toate sporurile... Altii dintre "nemultumiti" fiind dintre cei care au avut sporuri, fara sa'nteleaga ca, in viitor, altii vor avea si mai multe, si mai "babane", sporuri...
Cum dracu' s-or fi descurcind militarii "americanesti" platiti cu "basic pay" si cu numai citeva "sporuri" punctuale si clar definite... "Sporuri" in sume fixe, nu procente din alte elemente??? "Sporuri" care "suplimenteaza" solda NUMAI pentru perioada de activitate! "Sporuri" care nu se adauga si pentru perioade in care nu se desfasoara activitatile care "reclama" o majorare a soldei! "Sporuri" care, in nici un caz, nu se aplica si pensiilor!!!!
https://militarypay.defense.gov/Pay/
https://www.navycs.com/military-pay.html
https://militarypay.defense.gov/Pay/Retirement/
Si cind te gindesti ca o re-venire (c'a mai fost pe vremea l.164/2001) la stabilirea pensiilor numai pe baza veniturilor care definesc locul ocupat de impricinat in ierarhia militara, ar fi, in aceasta perioada, fara mari "convulsii" datorita cresterilor de solde la cei in activitate!

21 de comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. @M 3 septembrie 2019, 18:01
    La : "Si tot ca la americani sa se aplice numai celor care nu s-au pensionat?".
    Nu!
    Sa nu se aplice celor care NU s-au pensionat!
    Sa se aplice (sporurile) numai celor care, in activitate fiind, desfasoara activitati "generatoare" de sporuri!
    Altfel ajungem si la tîmpenia vehiculata de unele asociatii ca, la pensionarii din prezent, sa se recunoasca sporuri care nici nu existau pe vremea "activitatii" lor, dar exista in prezent!
    Ca sa nu mai spun si ceea ce vi s-a spus si la pasarica: toate sporurile, in afara de unul singur, sint sporuri conjuncturale, care , de fapt, nu au nici o legatura cu activitatile militare!

    La : "Sa se aplice numai celor activi in acest moment?".
    Da!
    Sa se acorde NUMAI celor care desfasoara real niste activitati!
    Revedeti raspunsul de mai sus!

    La : "Nu gasiti undeva pe lumea asta, prin Papua Noua Guinee ca aia care au bloguri sa aiba pensie dubla?".
    Nu vad legatura cu problema in discutie!...
    Dar... la comentaci de-ai pasaricii te poti astepta la debitarea oricaror prostii!...

    La : "Pacat, va credeam mai serios si mai scrupulos!".
    Asta-i situatia!
    Si eu am fost pacalit de niste comentarii anterioare de-ale "dvs."...
    Acum imi dau seama ca nu era vorba decit despre comentarii iesite "pe gaura camasii"!... Mai pe romaneste: Esti subțirel tare!

    RăspundețiȘtergere
  3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  4. @ M3 septembrie 2019, 20:32
    Recunosc sistemul "pasaricesc": cind nu se stiu argumente... se arunca pisica in politica!

    Toate sporurile sint conjucturale si preferentiale!
    Numai elementele de baza ale salarizarii nu pot fi "manipulate"!

    Subțirimea neuronala isi spune cuvintul: 6.000 dolari in Americania nu este acelasi lucru cu 25.000 lei in Romania... ca putere de cumparare! Da'i prea complicat a se intelege astfel de "dedesubturi"!

    RăspundețiȘtergere
  5. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  6. @M 3 septembrie 2019, 22:16
    La : "Sa vorbim concret: art. 12 din anexa VII intră la "conjunctural"? Sau art. 14? Sau art. 33? Sau art. 34 sau 35?".
    Fiind vorba despre l.284/2010 care este foarte abrogata... n-ar trebui sa iau in seama cererea!
    Dar eu sint intelegator si cu cei care habar nu au despre ce vorbesc...

    Si sporurile de la acele articole pot (si ar trebui) sa fie incluse in soldele functiilor celor care desfasoara acele activitati... Unele dintre activitatile respective putind fi indeplinite si de bucatari dar si de armurieri... deci nu fac deosebirea intre acele specializari...

    La : "Și apropo ce zice indexarea pensiilor militare în SUA? Cu zilele activilor? Cu inflația?".
    Cu zilele activilor???? Probabil cu soldele activilor!
    Si pensiile si soldele lor se actualizeaza anual cu inflatia! Indirect pensiile se actualizeaza cu evolutia soldelor!

    RăspundețiȘtergere
  7. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  8. @M 5 septembrie 2019, 10:59
    La : "Am dat L284 pentru ca asta mi s-a aplicat mie ...".
    Mai intii ca l.284/2010, prin neaplicarea valorii de referinta si a coeficientilor de ierarhizare, nu s-a aplicat!
    Mai de-al doilea...ăăă, hăăăă, hăăăă... tineret care are impresia ca istoria incepe de la ei!

    La : "Este imposibil in conditiile Romaniei sa introduci toate sporurile in soldele functiilor respective....".
    Da! Asta deoarece comandantii/sefii au cerut/impus cadristilor si finantistilor sa le creeze "instrumente de cointeresare/stringere de c.oaie" a subordonatilor. Si acestia au creat sporurile!
    Daca atributiile/conditiile/greutatile functiilor ar fi reflectate in SF a "ciumetilor"...atunci ciuciu coniacul de la gura copiilor multora dintre sefi!!!!

    La : "Pensiile se actualizeaza numai cu inflatia (Coca-Cola ca sa glumim) iar soldele activilor pot creste atat cu inflatia cat si prin decizii ale Congresului."
    Usor cu pianul pe scari!
    A se vedea la adresele prezentate in postare... din care "curg" si altele. Soldele nu se "actualizeaza" din burta. A se vedea procentele de "actualizare" a soldelor... comparativ cu COLA.
    Sint ani in care COLA-i pozitiva si basic pay sta pe loc... dupa cum si invers. A se vedea situatia din 1949 la zi, si rezultatele "suprapunerii" celor doua!

    La : "Acu' mai imi ramane sa gasesc ceva cu care sa va jignesc."
    Greu!
    Si, la vechimea mea pe net, sint "tabacit"!
    Sigur... la pasarica nu sinteti "jignit". Asta din cauza ca acolo nu sint cetateni interesati/cunoscatori de asemenea nimicuri ca cele pe care le prezint eu!
    Pe vremuri, acolo, mai erau si citiva care mai stiau cite ceva... ș-atunci sa vezi discutii!

    RăspundețiȘtergere
  9. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @M 6 septembrie 2019, 09:42
      La : "Am cunoscut foarte multi comandanti onesti care nu se duceau la serviciu pentru a isi asigura coniacul.".
      Da!
      Da' "foarte multi" nu inseamna "toti"! Iar diferenta dintre "foarte multi" si "toti" este semnificativa! S-a auzit de vreunu' din acei "foarte multi" care sa fi protestat impotriva celor (pina la "toti") care faceau "mîrșăvii"???

      La : "Acordarea nejustificata a unui spor are efectul demoralizarii si antagonizarii celor care erau indreptatiti sa il primeasca.".
      "Ezact"!
      Da' cei "multumiti" sint mai puternici in a impiedica intrarea in normalitate!

      La : "Ma gandesc ca un spor luat "accidental" ... este diferit de unul luat ani si ani de zile.".
      Cu atit mai mult, un spor luat ani si ani de zile, ar fi trebuit a fi inclus in SF!

      La : "Ex. 60% din ultima luna, 65% din media ultimilor 3 luni, 70% din media ultimelor 6 luni, 75% din media ultimului an."
      Calm!...
      Peste tot in lume "finantistii" au un rol mare...
      Acel 60% din ultima luna s-ar putea (mai mult ca sigur) sa fie mai putin decit 75% din media ultimului an... Dar "nepriceputii" cad in capcana procentului mai mare, care-i (de fapt) mai putin decit procentul mai mic!

      Ștergere
  10. "S-a auzit de vreunu' din acei...." - sunt cinstit, nu, nu am auzit!

    "Da' cei "multumiti" sint mai puternici ...." - cand aia sunt mai puternici, comandantul trebuie sa se care dracului acasa!

    "Cu atit mai mult, un spor luat ani si ani de zile, ar fi trebuit a fi inclus in SF." - Sa zicem ca ai doua functii, egale, cu aceeasi fisa a postului. Unul isi face fisa celalalt se zbate, ii vin idei, inventeaza ceva, devine specialist in domeniul lui, ajungi ca si comandant sa cazi de pe scaun cand iti vine invitatie la nivel de ministru al unei tari aliate (importante) sa vina subordonatul tau sa le tina lectii aia fiind gata sa plateasca tot.
    Cu ce il tii in unitate? Cu 20 de lei in plus la grad? (functia aia e ultima pe specialitatea lui). Ii dai 50% si il momesti ca daca mai lucreaza cativa ani o sa i se ia sporul ala la pensie. Daca pleaca de la tine are salariu dublu in privat dar "premiul" este pensia. Si asa a mai stat! Poate gresesc! Eu asa am vazut lucrurile. Asa le vad si acum cand lucrez la privat, in politica firmei.

    "Acel 60% din ultima luna s-ar putea (mai mult ca sigur) sa fie mai putin decit 75% din media ultimului an..." - asa este. Eu merg pe ideea ca o perioada mai lunga luata in calcul ar "nivela" pensiile. Adica nu am mai avea "eroi" in ultimile 6 luni de cariera dupa ce au stat pititi in dulcea mediocritate 30 de ani!

    Respectele mele!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @M 6 septembrie 2019, 18:30
      La : "cand aia sunt mai puternici, comandantul trebuie sa se care dracului acasa!"
      Exact asta consfinteste victoria "alora"!

      La : "Sa zicem ca ai doua functii, egale, cu aceeasi fisa a postului.....................".
      Ăla "mai bun" pleaca'n sus! Este, categoric sub-folosit pentru calitatile lui! Este in interesul "sistemului" sa-l foloseasca "la maximum"... promovindu-l pina la atingerea nivelului sau de incompetenta. De la acest nivel este "coborit" cu o treapta... acolo fiind locul lui de maxima competenta!
      Aaaa! In sistemul militar (ca in toate domeniile "gestionate" de stat) politica de personal/"cadre" nu trebuie sa se faca similar cu cea de la o firma (de) privata!

      La : "Eu merg pe ideea ca o perioada mai lunga luata in calcul ar "nivela" pensiile".
      Poate nu "nivelare a pensiilor"... Poate o eliminare a unor virfuri "nemeritate" de salarizare...
      In acelasi timp conduce la o demotivare a impricinatilor de a munci pentru a "urca" in ierarhie... Plusul de solda pentru o functie mai mare in ultimele luni de activitate se va'mparti la j'de luni, fapt care va genera mai nimic la pensie. Cum absolut totul in univers se petrece pe principiul "consumului minim de energie"... impricinatul isi va spune : "pen'ce sa-mi iau necazuri pe cap, cu o functie noua, cind pot avea aproape aceeasi pensie si de pe functia asta, mai mica, dar mai "comoda"???".

      Ștergere
  11. 1.Dacă comandantul nu e în stare să reziste să-și facă treaba e inutil.

    2.Nu poți stimabile să îl duci "mai sus". Dacă el să zicem e un chirurg de excepție ce poți să îl faci? (să zicem că nu ar fi funcție de șef de secție)? Dacă îl promovezi nu mai poate opera! Dacă îl lași pe loc nu îți stă plătit prost. De aceea eu zic ca e nevoie de sporuri. Dar date de comandanți cu koaie.

    Aveți dreptate cu lipsa de motivație spre a avansa dacă creșterea soldei se împarte la zeci de luni. Pe de altă parte nici nu pot să fiu de acord cu câte o funcție de șef pe care o ocupă prin rotație ăla de trebuie să iasă la pensie. Toată viața a fost un vierme și al naibii în ultimile 6 luni și-a descoperit talentul din el.
    Zic că unul care ia un spor, oricare ar fi el, timp de... nu știu, să zic 10 ani, dat de 4-5 comandați diferiți care s-au succedat la conducere, e diferit de ăla care pupă sporul în ultimile 6 luni de carieră ca să îi intre la pensie. O părere! 😁

    RăspundețiȘtergere
  12. @M 7 septembrie 2019, 17:13
    La : "Dacă comandantul nu e în stare să reziste să-și facă treaba e inutil.".
    Exact asta am spus : se consfinteste victoria "ălora"!

    La : "Nu poți stimabile să îl duci "mai sus".
    Asta inseamna ca in SISTEMUL militar nu este nevoie de capacitatea lui. Armata nu are nevoie de asemenea "specimene"... nu are ce face cu ei!
    Sa plece acolo unde este nevoie de "posibilitatile " lui.
    Legat de exemplul cu doctorii... este complet deplasat pentru armata!
    Nu stiu ce cauta colonei medici la unitati... sa puna plasturi la bataturi. Sau colonei ingineri la unitati... sa tina evidenta contabila a cartuselor si pustilor. Si mai sint si (multe) alte "specialitati" care paraziteaza sistemul militar-militar. In spitalele asa-zis militare doar "comandantul" ar putea fi militar (de orice specialitate)...

    La : "Toată viața a fost un vierme și al naibii în ultimile 6 luni și-a descoperit talentul din el.".
    Avind in vedere enuntul "Dacă comandantul nu e în stare să reziste să-și facă treaba e inutil." as zice ca este vorba despre o inconsecventa grava in gindire!

    La : "unul care ia un spor, oricare ar fi el, timp de... nu știu, să zic 10 ani, dat de 4-5 comandați diferiți care s-au succedat la conducere..".
    Cu atit mai mult ar fi necesara introducerea "sporului" in SF.

    In concluzie: daca sistemul militar (care nu trebuie sa fie asimilat cu sistemul de la "private") nu are "posturi" pentru cei foarte buni... inseamna ca nu are ce face cu ei; ca nu-i sint necesari! Daca, totusi, cei foarte buni ii sint necesari ca_carne de tun... atunci "modifica fisele posturilor" in asa fel incit "abilitatile" lor sa devina cerinta obligatorie pentru toti!
    Asta insemnind ca "sporurile" sint o gaselnita folosita pentru scopuri neclare!

    RăspundețiȘtergere
  13. Am dat exemplul cu doctorii din 2 motive: unul mi se parea simplu de explicat si al doilea nu imi e clar cu angajamentul ala semnat la trecerea in rezerva cum ca sa tac din gura 10 ani!

    Oricum doctori - militari sunt si in armata aia de am luat-o de exemplu in discutie adica a SUA (si mai au si bonusuri).

    Nu poti sa faci o fisa a postului in care sa ii ceri unui sa fie "foarte bun" si altuia mediocru. Si asa vine dracu' in armata!
    Cum motivezi un IT-ist sa vina in armata cand la privat are salariu de 2000 de euro? Il pacalesti cu "uniforma atrage fetele", ii mai dai un 50% si ii promiti ca moare Olguta si o sa aiba o pensie mai buna decat colegul lui civil care nici nu plateste impozite, are dotare de ultima ora si vine in slapi si in tricou la munca!
    Mai sunt cei de la ATM dar sunt putini si nu poti sa il tii daca nu ai si functii de comanda pe specialitate.

    La : "Toată viața a fost un vierme și al naibii în ultimile 6 luni și-a descoperit talentul din el." vorbeam exact de comandantii aia de ii acuzam impreuna ca dau sporuri pe criterii ..... hmmmm....neclare :D

    RăspundețiȘtergere
  14. @M 7 septembrie 2019, 20:45
    Nu inteleg ce-i cu "angajamentul ala semnat la trecerea in rezerva cum ca sa tac din gura 10 ani!"
    *********************************

    Toate argumentele prezentate (in toate comentariile) arata convingerea ca sporurile (in salarizarea militarilor) sint cel mai bun lucru, si ca nu se poate (nu trebuie), in nici un fel sa se renunte la ele...

    Avind in vedere data destul de recenta a pensionarii... argumentele nu sint o noutate!
    Argumentele se inscriu perfect in ceea ce spuneam eu : "Mare balamuc a produs, in gindirea militarilor, introducerea si proliferarea sporurilor la salarizare!
    Toti s-au dedulcit la sporuri!
    S'acuma si pensionarii militari se dau cu_curu' de pamint ca_cum dracu sa se renunte la includerea sporurilor in baza de calcul a pensiei!".

    RăspundețiȘtergere
  15. Sporurile ca principiu sunt bune. Abundenta lor nu mai e chiar asa de buna. 3/4 din sporuri ar pute fi incluse in SF dar doar daca raman acolo si pentru ala care o sa vina dupa ce pleaca actualul ocupant. Adica fisa postului sa nu se modifice cum vrea p#la comandantului ca sa poata ocupa postul si idotul de e plodul domnului deputat!

    Mai e un sfert din sporuri care zic sa ramana la dispozita comandantului pentru a avea si batul si morcovul.

    Scoaterea completa a sporurilor si principiul: "la grad egal, vechime egala = pensie egala" (nu sunt de acord ca se respecta si principiul "functiei egale") este favorabil mediocrilor si sub-mediocrilor.
    Eu sunt de principiu ca pensia sa evalueze INTREAGA activitate nu numai cele mai bune 6 luni.
    Sa se inteleaga clar: cf pt. colonel e 2,74 pentru ca la solda se adauga sporuri. Asa a fost gandita 153/2017.
    De aceea e o idiotenie propunerea de recalculare. Da, sa se faca iar cf la nivelul profesorului universitar 4,35 si discutam!

    De ce adicatalea toti coloneii sa aiba la pensie acelasi coeficient? Au avut toti aceeasi functie?


    Porcaria a inceput cu legea salarizarii care nu a mai respectat principiul de zeci de ani a echivalentei functiilor intre cele 3 domenii principale: invatamant, sanatate, aparare. Pana la Olguta era clar:

    colonel = profesor universitar = medic primar
    maior = conferențiar universitar = medic specialist etc.

    A venit Olguta si a coborat colonelul, a lasat acolo prof. univ si a urcat la cer medicul primar. OK! Asta vrea tara.... Acum profesorul universitar este egal cu generalul.
    Daca pune legea salarizarii in ordine nu mai e nevoie de sporuri decat punctual la care sa se adauge primele.

    Lucrez la o multinationala de 1,5 ani. Fiecare manager are lunar o suma pentru "bonusuri" dar si dreptul de a da "amenzi". Morcovul si batul!

    RăspundețiȘtergere
  16. @M 8 septembrie 2019, 18:41
    Coef. SF pt. col. este 2,32 - 2,74.
    HG 0610/2017 "imprastie", in acea plaja, toate functiile prevazute cu gradul de col.
    Elementele inscrise acolo nu pot fi modificate cum i se scoala oricarui cdt.... In armata nu-i ca la privata, unde patronu' face ce vrea!

    Fisa postului n-o face fiecare cdt. dupa cum i se scoala lui! Nu se face in functie de "capacitatea" unui oarecare ocupant al functiei respective! Fisele tuturor posturilor din armata sint inscrise in regulamente si instructiuni!

    Este o magarie ca, cei care au fost pe functii "la max.", sa fie suparati din cauza ca s-ar recunoaste acet lucru si pentru altii!
    Dar... este corect ca cei care au fost pe functii cu grad superior gradului detinut, sa fie "suparati" pe recunoasterea numai a functiei, la max., pentru gradul detinut!

    Niciodata SF (singura) nu a fost la nivelele invocate!
    Intotdeauna s-a tinut cont de fosta solda a functiei de baza (SF+SG+Grad.+SM+IC+ID)... Sistemul specific de calcul a soldelor "genereaza" sume prin care, SF singura, nu poate fi comparata cu salariile de baza din alte domenii!
    A se vedea solda sefului SMAp care, cu SF de 4,35, are solda de peste 14... O SF la nivelul cerut de "nepriceputi" l-ar duce spre o solda de peste 20...

    Atentie la "principiul" ca pensia sa evalueze intreaga activitate!
    Necunoasterea legilor care stabilesc pensiile prin "evaluarea" intregii activitati conduce la concluzii/dorinte aiurea!

    Discutiile generalist-politicianiste a se pastra pentru pasarica!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sub numele de "M", la pasarica, din cauza necunoasterii modului de calcul a soldelor, se spun multe prostii legate de "echivalarea" soldelor militarilor cu salariile civililor!

      Ștergere
  17. Cetatene "M" esti tămîie la cunoasterea modului de calcul a soldelor comparativ cu modul de calcul a salariilor in "civilie"!

    L.284/2010, ca si l.330/2009, nu s-au aplicat si din cauza ca inscrisesera niste aberatii pentru cei din institutiile "de forta". La propunerea lor, bineinteles! Cind alte institutii s-au prins cam ce solde totale ar fi iesit cu acei coeficienti de iererhizare a SF, si-au pus miinile in cap, si-au "tras pe linie moarta" ambele legi!

    RăspundețiȘtergere
  18. Atitea prostii poate debita M incit si pasarica a ajuns la concluzia ca "@M
    Măi, țîcă, ...
    Ai tupeu de polițist superficial."

    Iar eu am avut rabdarea si credulitatea sa-mi pierd timpu' incercind sa-i "iecsplic" ce si cum cu salarizarea!

    RăspundețiȘtergere