Faceți căutări pe acest blog

Anunt moderare comentarii

Pentru corespondenta personala dolhasca9@gmail.com De semnalat trimiterea printr-un comentariu pe blog

30 iulie 2019

Cine poate, oase roade!

(Cine nu... sta si'aplauda!)

Din "scurgeri" de informatii culese de pe net (supra-confirmate lahttps://www.facebook.com/groups/1686473368235919/permalink/2326891794194070/ ) ar rezulta ca proiectul de ordonanta "moșit" de CCMRR ar avea urmatoarele prevederi:
- 1) recalcularea pensiilor celor care au fost detasati in afara MApN (in entitati care au dat faliment, s-au desfiintat...) folosind o baza de calcul "actualizata" proportional cu evolutia sal.MINIM brut pe econ.
- 2) sporul (art.108/l.223/2015) acordat pentru contributia la fondul pentru pensia suplimentara sa nu se mai includa in limitarea de max. 85%
- 3) la actualizarea pensiilor ca urmare a majorarii SF (cei 15% din iun.2017) sa se adauge suma rezultata ca urmare a majorarii pensiilor (cei 5%) din 2016
Ca o prima constatare - asociatia care-si asuma aceasta "victorie" a renuntat complet la lozinca "La grade, functii... egale , pensii egale" ...
O a doua constatare (cu acelasi grad de prioritate ca prima) - "Cine poate, oase roade!" si "Cine'mparte, parte'si face!"
Sa vedem, grosso-modo, ce si cum:
- prin punctul 3) se recunoaste faptul ca CPS/MAI a aplicat incorect legea... fiind nevoie de o "corectare" a legii pentru a fi asa cum au aplicat-o ei
- punctul 2) si punctul 3) nu au nici un efect asupra pensiilor stabilite dupa 15.09.17
----- acest lucru asigurindu-ne (celor "mai vechi") un nou motiv de ne-iubire din partea celor "mai noi" si a celor inca in activitate
----- "suplimentele" de finantare cerute de cele doua puncte vor fi greu "de digerat" de cei care ar trebui sa le aplice
- prin punctul 1) se stabilesc niste chestii destul de greu de inteles (si de acceptat) de multa lume
----- pentru intelegerea fenomenului:
---------- in anul 2000 - sal.min.brut pe ec. = 70,4; in anul 2016 - sal.min.brut pe ec. = 1050; crestere de +1.391,5% (adica de aproape 15 ori mai mare!!!!!)
---------- in anul 2000 val.refer.sector. (pentru militarii militari) = 68,7; in anul 2016 (cu tot cu majorarea coef.ierarh. SF din 2006, si cu tot cu maj.de 10% din dec.2015) val.refer.sector. (pentru militarii militari) = 282,1943 (v.r.s. folosita era/este de 197,3387, dar cele doua majorari au creat efecte ca si cum v.r.s ar fi fost de 282,1943); crestere de + 310,7% (adica de numai 4 ori mai mare)
----- ce sa va intimpla:
----------- salariile (bazele de calcul) ale celor care au fost detasati in afara MApN (in entitati falimentare, desfiintate...) se vor actualiza prin majorare de pina la 15 ori
---------------- salariile (bazele de calcul) ale celor detasati in entitati (inca) in functiune vor fi crescut oare in acelasi ritm????. Nu ne intrebam daca entitatile falimentare, desfiintate nu vor fi ajuns in acea situatie tocmai din cauza inutilitatii/ineficientei lor economice! Si nu ne intrebam daca acele entitati (inutile/ineficiente) ar fi mentinut un ritm de crestere a salariilor de pina la 15 ori!!!
---------- soldele (bazele de calcul) ale celor "ramasi" in unitatile MApN s-au actualizat prin majorare de (numai) 4 ori
---------------- daca salariul cuiva a fost (in 2000) aproximativ egal cu solda unui oarecare din MApN... pensiile vor fi recalculate tinind cont de diferenta de majorare de la de 15 ori, la numai de 4 ori...
In final: bine'asa!
Sa vedem (poate aflam) si ce "fericiri" ne-ar astepta de la propunerile celorlalte asociatii!

Un comentariu:

  1. Recalcularea pensiilor celor proveniți din industria de apărare, a celor care au adus MApN resurse financiare consistente (lunar, sute de mii de dolari doar de la Romavia, adică exact ce rămânea, cca 55% din venituri, după reținerea anvelopei salariale și ale costurilor de regie și mentenanșă), nu a fost finalizată din cauza Ord MS 101/2018, normativ care s-a emis cu încălcarea preved. art 28 (5) din lege. Iar dacă au ajuns unele instituții in insolvență, gen Romavia, asta a fost cauzată de faptul că Administrația Prezidentială nu a plătit prestarea serviciului de transport aerian, că a dispus rezervarea aeronavelor pe aeroprtul Otopeni, desi a fost notificată că există costuri mari de mentenanță chiar și în staționare. Pe de altă parte, transporturile de armament, muniție și tehnică de luptă nu au fost decontate de către MApN, tigările primite în barther fiind vândute fără ca transportatorul să fie plătit. Cred că asemănător, pentru a fi achitate soldele militarilor din categoriile de forțe, nici celelalte uzine si regii nu au primit contravaloarea producției proprii.
    Așadar, actualizarea salariului de funcție se realizează în baza prevederilor CCM, unde se precizează că baza 1 de retribuire este salariul minim brut pe economie. Știi că, în 11 ani, pensia mea a crescut cu doar 550 lei? Ai văzut pe cineva burzuluindu-se pentru valoarea VRS?

    RăspundețiȘtergere