Faceți căutări pe acest blog

Anunt moderare comentarii

Pentru corespondenta personala dolhasca9@gmail.com De semnalat trimiterea printr-un comentariu pe blog

28 februarie 2019

Sporuri si mîrîieli...

In timp ce "luptatorii" din fruntea asociatiilor noastre vor cit mai multe sporuri in pensii pentru realizarea dezideratului lor lozincard "la grade, functii, bla, bla,bla, egale, pensii egale", cei in activitate "mîrîie" tocmai din cauza acestei multitudini de sporuri...





27 februarie 2019

Amendamente la oug 114/2018

Comisia pentru aparare, ordine publica si siguranta nationala a Senatului a dat aviz favorabil la proiectul de lege pentru aprobarea oug 114/2018.
Aviz la care a admis si o serie de amendamente la oug 114/2018... amendamente care se refera la unele probleme de interes pentru militari. Amendamente initiate de senatorul Gabriel-Beniamin Les.
https://www.senat.ro/legis/PDF/2019/19L011ca6.pdf
Cei care au furnizat datele necesare pentru "fundamentarea" si redactarea respectivele amendamente continua "obiceiul" scrierii legilor "pe genunchi"!
De interes (imediat) pentru pensionari ar fi introducerea unei actualizari a pensiilor militare cu evolutia soldelor de grad ale celor in activitate.
Trecind peste faptul ca solda de grad reprezinta un ceva foarte mic in compunerea soldei/bazei de calcul... apar probleme in aplicarea amendamentelor...
- in anii in care va trebui aplicata atit actualizarea cu SG cit si indexarea pensiei... care operatiune se va efectua mai intii:
----- actualizarea pensiei cu diferenta de SG si, apoi, indexarea pensiei astfel rezultate, sau
----- indexarea pensiei si, apoi, adaugarea diferentei de SG stabilita prin procentul de calcul a pensiei
- pentru cei pensionati dupa 15.09.17 (la care se aplica limitarea "net la net"), in anii in care va trebui aplicata atit actualizarea cu SG cit si indexarea... situatia este la fel cu cea de mai sus, aparind, in plus, si obligativitatea ca netul pensiei indexate si actualizate (cu majorarea SG) sa nu fie mai mare ca netul bazei de calcul (cu SG majorata) careia i s-a aplicat "indexarea"...
De ce au fost scrise asa acele amendamente?
Naiba stie!... Efectele vor fi ca, iarasi, prevederi din lege vor fi aplicate dupa cum le va intelege si va voi sa le aplice fiecare CPS!

22 februarie 2019

Din istoricul pensiilor de serviciu si militare de stat...

La comentariul de la articolul precedent :
"Leon22 februarie 2019, 10:09
Si cand te gandesti ca Legea nr. 164/2001, privind pensiile militare de stat, a fost model de inspiratie pentru toti ceilalti beneficiari de pensii "speciale"..!".
Dac'aș aplica "tactica Radio Erevan" as raspunde: "Da! Toate celelalte pensii "speciale" au fost inspirate de ceva! Nu de pensiile militare de stat (l.164/2001) ci de pensiile de serviciu ale judecatorilor si procurorilor din 1997!"
Pentru aducerea aminte reiau cele spuse de multa vreme:
- in 1997 apare l.142/1997 (modifica l.42/1992)– magistratii aveau “pensii -de serviciu”
---- 80% din venitul de la data pensionarii ;
---- actualizare cu evolutia salariilor celor in activitate … ; inclusiv “ordinal meritul judiciar” (fara a se depasi salariul actualizat)
- in 2001 apare l.164/2001- pensii DE STAT pentru militari
---- pensie 60% dintr-o parte a veniturilor din ultimele 6 luni
----actualizare permanenta cu evolutia acelei "parti" a veniturilor la "omologii" din activitate
---- platita integral de la bugetul de stat
*** de retinut : nimeni nu mai avea lege specifica de pensionare ! Numai militarii ! In 2004 (la "civilirea" politistilor) apare l.179/2004 ... o copie a l.164/2001 pentru politisti ****
- in 2003 apare oug 36/2003 - pensii de serviciu pentru diplomati
---- pensie 80% din salariul net la data pensionarii
---- actualizare permanenta cu evolutia salariilor "omologilor" in activitate
---- platita dual de la fondul de pensii publice si de la bugetul de stat
- in 2004 apar l.303/2004 precum si l.576/2004 - pensii de serviciu pentru magistrati , grefieri , personal Curtea de Conturi
---- pensie 80% din toalul veniturilor din ultima luna
---- actualizare permanena cu evolutia salariilor "omologilor" in activitate
---- platita dual de la fondul de pensii publice si de la bugetul de stat
- in 2006 apare l.7/2006 - pensii de serviciu functionari parlamentari
---- pensie 80% din totalul veniturilor din ultima luna
---- actualizare permanena cu evolutia salariilor "omologilor" in activitate
---- platita dual de la fondul de pensii publice si de la bugetul de stat
- tot in 2006 apare l.96/2006 - pensii parlamentari
---- pensie stabilita in functie de numarul de mandate si de indemnizatia parlamentarului la data pensionarii
---- actualizare permanena cu evolutia indemnizatiilor "omologilor" in activitate
---- platita dual de la fondul de pensii publice si de la bugetul de stat
- in 2007 apare l.223/2007 - pensii aviatori civili...
---- pensie 80% totalul veniturilor din ultimele 3 luni
---- actualizare permanena cu rata inflatiei
---- platita dual de la fondul de pensii publice si de la bugetul de stat
Prin 2009 bășinesco-bocciii incep o cruciada impotriva "pensiilor nesimtite" - pensiile necontributioniste prezentate anterior ...
-In 2010 apare l.119/2010 prin care "se desfiinteaza" pensiile de stat ale militarilor , pensiile de stat ale politistilor si pensiile de serviciu ale grefierilor, ale diplomatilor , ale functionarilor parlamentari , ale parlamentarilor , ale aviatorilor civili si ale personalului Curtii de Conturi ...
Toate dispar si se recalculeaza pe principiile "contributelii"...
Mai putin , asa cum am spus , pensiile de serviciu ale magistratilor ...
Din 2015 incepe "revitalizarea" legilor pensiilor necontributioniste ...
- in 2015 apare l.83/2015 - revitalizarea pensiilor de serviciu ale aviatorilor civili
---- pensie 80% din media veniturilor totale din 12 luni
---- actualizare anuala cu rata inflatiei
---- plata duala de la fondul de pensii publice si de la bugetul de stat
- tot in 2015 apare l.130/2015 - revitalizare pensii de serviciu grefieri
---- pensie 80% din media veniturilor totale din 12 luni
---- actualizare anuala cu rata inflatiei
---- plata duala de la fondul de pensii publice si de la bugetul de stat
- tot in 2015 apare l.215/2015 - revitalizare pensii de serviciu functionari parlamentari
---- pensie 80% din media veniturilor totale din 12 luni
---- actualizare anuala proportional cu cresterea veniturilor "omologilor" in activitate
---- plata duala de la fondul de pensii publice si de la bugetul de stat
- tot in 2015 apare l.216/2015 - revitalizare pensii de serviciu diplomati
---- pensie 80% din veniturile totale din ultima luna
---- actualizare anuala proportional cu cresterea veniturilor "omologilor" in activitate
---- plata duala de la fondul de pensii publice si de la bugetul de stat
- tot in 2015 apare l.223/2015 (abia acum ... dupa atitea alte pensii "revitalizate")- revitalizare pensii militare de stat
---- pensie 65% din media veniturilor pe 6 luni din ultimii 5 ani (** o timpenie chestia cu "veniturile" ... care a deschis calea "mînărelilor"***)
---- actualizare anuala fie cu rata inflatiei fie cu cresterea veniturilor "omologilor" in activitate (** o alta timpenie cit casa : indexarea cu rata inflatiei care produce "deformarea" raportului initial intre venituri si pensie***)
---- plata numai de la bugetul de stat
- tot in 2015 apare l.357/2015 - instituie indemnizatia pentru limita de virsta pentru parlamentari . NU sint pensii ! Sint INDEMNIZATII... asa cum primesc astfel de indemnizatii si sportivii de performanta , si academicienii , si oamenii de cultura , si naiba mai stie cine mai primeste astfel de indemnizatiii ...
- in 2016 apare l.7/2016 - revitalizarea pensiilor de serviciu pentru personalul Curtii de Conturi
---- pensie 80% din media veniturilor totale din 12 luni
---- actualizare anuala proportional cu cresterea veniturilor "omologilor" in activitate
---- plata duala de la fondul de pensii publice si de la bugetul de stat
Impreuna cu pensiile magistratilor (care n-au fost afectate de bășinesco-boccizare) s-a revenit la situatia anterioara ... Mai putin parlamentarii care nu mai primesc pensie de serviciu ... primind acea indemnizatie pentru limita de virsta...
In concluzie:
- toate pensiile de serviciu au fost inspirate de pensiile de serviciu ale magistratilor. Pensiile de serviciu ale magistratilor au fost primele pensii din Romania stabilite ca procent din ultimele venituri!
- pensiile militare de stat (stabilite ca procent din ultimele venituri) au aparut dupa pensiile de serviciu ale magistratilor; fiind "inspirate" din sistemul pensiilor militarilor americani - procent din ultimele "basic pay" (SF+SG+Grad.+IC+SM+ID).

21 februarie 2019

Eliminare pensii de serviciu...

Vestea ca un proiect de lege pentru "eliminarea" pensiilor de serviciu si a pensiilor militare de stat a fost retras din parlament (de catre cei patru parlamentari initiatori), a produs oarece bucurie "beneficiarilor" l.223/2015... Bucurie manifestata si prin obisnuitele injuraturi adresate celor care nu mai pot trai de grija acestor pensii!...
Numai ca "ezact" aceiasi patru parlamentari au introdus un alt proiect de lege... tot pentru eliminarea pensiilor de serviciu...
Proiect de lege care modifica l.223/2015 in sensul ca politistii si "penitenciaristii" nu ar mai beneficia de pensie militara de stat...
https://www.senat.ro/legis/lista.aspx?nr_cls=b47&an_cls=2019
(pentru a vedea proiectul de lege... click pe "forma initiatorului"
Respectivul proiect de lege isi propune sa "elimine" :
- indemnizatia pentru limita de virsta a parlamentarilor,
- pensiile de serviciu ale judecatorilor si procurorilor,
- pensiile de serviciu ale grefierilor,
- pensiile de serviciu ale functionarilor parlamentari,
- pensiile de serviciu ale diplomatilor,
- pensiile de serviciu ale personalului Curtii de conturi
- pensiile de serviciu ale aviatorilor civili.
- pensiile militare de stat pentru politisti si "penitenciaristi"
Din "subtirimea" redactarii acestui proiect de lege s-ar putea intelege ca initiatorii doresc sa nu fie adoptat... el fiind lansat numai pentru milioanele de pensionari "contributivi" care se vor bucura ca, din pensiile "desfiintate", se vor mari pensiile lor!... Ideea dorintei initiatorilor de a nu fi adoptat acest proiect de lege este intarita de prevederea eliminarii pensiilor de serviciu ale judecatorilor si procurorilor!...
Despre "eliminarea" politistilor si "penitenciaristilor" de la pensiile militare de stat... ar putea "prevesti" o eventuala lege a pensiilor de stat pentru politisti si penitenciaristi... asa cum a fost (pe vremea l.164/2001 - a pensiilor militare de stat) l.179/2004 (legea pensiilor de stat pentru politisti)...

09 februarie 2019

"Curat violare de domiciliu! Da' umflați-l!" (2)



Si cind te gindesti ca toate aceste neintelegeri a legilor de catre impricinati, si hotariri halucinante de-ale justitiei, sint generate de "scrierea pe genunchi" a anexei cu baza de calcul din ord. m.25/2016!...
Normal ar fi ca ministerele sa puna pe "scritorii" acelei anexe sa plateasca!
Acea denumire de "Cuantum compus actualizat al SF" producind toata tevatura!...
CPS/SRI, cu finantisti mai "destupați" la minte, a modificat "umpic" acea anexa... Nu mai scrie "Cuantum compus actualizat al SF..."! Scrie "Cuantum acualizat al SF"! Clar pentru oricine: aia-i SF, si gata!
***************
De ce spun ca aceasta decizie este de la CPS/SRI? Pen'ca este deosebita fata de cele ale CPS/MApN si CPS/MAI... Si, fiind doar trei CPS, inseamna ca asta-i de la a treia CPS!


"Curat violare de domiciliu! Da' umflați-l!"


Bucurosi, nevoie mare, niste "de-ai nostri" publica o Sentinta civila pe tema mult draga: solda de functie egala cu salariul minim brut pe economie!
https://www.facebook.com/sprdiamantul.ro/posts/2353647411367501?__tn__=-R
Impricinatul, pensionar militar, cere ca SF din decizie sa-i fie marita pina la nivelul s.min.b.e., acesteia adaugindu-i-se si majorarea din iun.2017, fata de acest ultim cuantum adaugindu-se si elementele calculate (in dec.2009) fata de SF.
Dupa ce analizeaza si intelege transformarile survenite in salarizarea militarilor, instanta spune: "...supraviețuirea elementelor salariale care compuneau salariul lunar la data de 31.12.2009 s-a realizat deoarece ele au fost incluse în salariul de bază, sub forma unor sume compensatorii cu caracter tranzitoriu . Î𝗻𝘀ă 𝗽𝗿𝗶𝗻 𝗮𝗰𝗲𝘀𝘁 𝗺𝗲𝗰𝗮𝗻𝗶𝘀𝗺 𝘀𝗽𝗼𝗿𝘂𝗿𝗶𝗹𝗲 ș𝗶-𝗮𝘂 𝗽𝗶𝗲𝗿𝗱𝘂𝘁 𝗶𝗻𝗱𝗶𝘃𝗶𝗱𝘂𝗮𝗹𝗶𝘁𝗮𝘁𝗲𝗮 , 𝗱𝗲𝘃𝗲𝗻𝗶𝗻𝗱 𝗽𝘂𝗿 ș𝗶 𝘀𝗶𝗺𝗽𝗹𝘂 𝗼 𝗽𝗮𝗿𝘁𝗲 𝗮 𝘀𝗮𝗹𝗮𝗿𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶 𝗱𝗲 𝗯𝗮𝘇ă, fiind greșită practica acelor autorități publice care continuă să le evidențieze în actele de stabilire a drepturilor salariale ca sporuri distincte . ".
- asta insemnind că: "Da! Acele elemente, incluse in SF, nu mai exista individual... dar, voi, autoritatile, nu trebuia sa le mai evidentiati ca sporuri distincte!"
Dupa ce trage aceasta concluzie... instanta hotaraste halucinant: "...obligarea pârâtul ui I_ G_ al Poliției R_ la emiterea unei dispoziții prin care să procedeze la stabilirea, in favoarea reclamantului, a tuturor drepturilor salariale (inclusiv sporurilor) aferente perioadei 1.02.xxxxxxxxxxxxx17 prin raportare la salariul minim brut pe țară de 1450 lei."
- asta insemnind că: "Ati lucrat corect, dar, pentru ca ati evidentiat in documente acele sporuri care sint incluse in SF, puneti mina si stabiliti-i, in favoarea lui, drepturile!".
Ce-o fi insemnind "in favoarea", si cum va fi transpusa in practica... dracu stie!

06 februarie 2019

Indexări succesive, pensii inegale

Cu scuzele de rigoare... am mai introdus ceva la "coada" articolului!



La, si din cauza unui comentariu al lui Gigi Urse... https://www.facebook.com/iliuta.ursuleanu/posts/2399723176928905?comment_id=2399982800236276&comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R%22%7D   "Domnule Mos, dupa parerea mea, nu prea aveti dreptate. Folositi termenul ”alterat” ca si cand cuantumul pensiei a fost denaturat, ceea ce e total gresit. In primul rand majorarea de 5 % nu are legatura cu legea 223 si cu art 60, ea facandu-se prin exceptie de la art. 59, adica nu este indexare ci o majorare a cuantumului ca cea de 10% din dec 2015. Numai indexarea din 2017 intra sub incidenta art. 60, fie ca vreti, fie ca nu vreti, pentru ca asa spune art 60 alin 3. Nici majorarea, nici indexarea nu altereaza cuantumul pensiei ci modifica acest cuantum in mod definitiv, cu exceptia anului in care are loc si indexare si actualizare cand se acorda cea mai avantajoasa. Dupa rationamentul dvs, dupa 10 ani la rand de indexari, daca se face o actualizare se elimina toate indexarile?! Nu cred!"
Intelegind ca faceti parte dintre cei care (chiar prin simpla sustinere publica) ati contribuit la introducerea multor timpenii in l.223/2015...
Timpenii care urmareau un singur scop: sa va fie bine voua! Fara a va gindi si la cei care va urmeaza!
Una dintre timpenii fiind cea cu doua cai de "mentinere" a nivelului pensiei prin aplicarea a doua metode: indexare cu rata inflatiei si actualizare cu evolutia soldelor celor in activitate...
Timpenii care au (ar fi) condus la aparitia unor aberatii... Aberatii care se incearca a fi rezolvate (de catre decidenti) prin "corectarea" legii prin alte aiureli... aiureli care produc, la rindul lor, alte aberatii!
Venind "la cestiune"... la bla, bla-urile cu pretentie de rationament justificativ...
La : "... dupa parerea mea, nu prea aveti dreptate.".
N-am spus nicaieri, si niciodata, ca EU am dreptate!
Am spus ca CPS/MApN are dreptate!
La intrebarea care se vrea incuietoare... : "...dupa 10 ani la rand de indexari, daca se face o actualizare se elimina toate indexarile?! Nu cred!".
Pentru un stil de gindire asa de simplist, o iau băbește:
- anul 1; Gheorghe cu solda 1.000 si vechime 50 ani; pensie 1.000
------- anii 2, 3..., 10 prin indexari succesive (de 2-3% pe an) pensia devine 1.500
------- anii 2, 3,...,10 nu se produc modificari de solda la cei in activitate... nu se pune nici problema actualizarii pensiilor (cu evolutia soldei)
- anul 10; Vasile cu aceeasi solda (1.000) si vechime (50 de ani); pensie 1.000
------- in acest an se (mai) aplica si o indexare de 2%; Gheorghe are pensie de 1.530
------- in acest an Gheorghe are pensie 1.530, iar Vasile are pensie 1.000!!!!
- anul 11; se maresc soldele cu 40% (improbabil un asemenea "salt"... dar, sa zicem)
------- Ionel; solda 1.400, vechime 50 de ani; pensie 1.400
------- in acest an se aplica si o indexare de 2%; Gheorghe are pensie de 1.561, Vasile de 1.020
------- in acest an Gheorghe are pensie de 1.561, Vasile de 1.020 si Ionel de 1.400
------- toate aceste pensii "in deplin acord" cu urletele-lozincarde ale asociatiilor "noastre" : "la grade, functii, bla, bla, bla, pensii egale!".
------- in situatia aplicarii numai a actualizarii pensiilor cu evolutia soldelor... toti ar fi avut pensie de 1.400
Cum raspundeti la (cum rezolvati) intrebarea dvs. intrebatoare de la care am pornit?
************************
Sa nu se spuna ca se fac majorari de solde care nu influenteaza pensia (sporuri)...
Pentru "bucata" de solda echivalenta pensiile vor fi intotdeauna "alterate" de timpenia indexarii!

Spuneam ca "Aberatii care se incearca a fi rezolvate (de catre decidenti) prin "corectarea" legii prin alte aiureli... aiureli care produc, la rindul lor, alte aberatii!".
Efectul "inegalizarii" pensiilor prin aplicarea indexarii se produce cu aceeasi tarie si in actuala situatie: indexarea pensiilor numai cu rata medie anuala a inflatiei!

05 februarie 2019

Actualizare cu majorare...

Iarasi s-a stîrnit zarva cu adaugarea majorarii de 5% (din 2016) la actualizarea pensiilor cu evolutia soldelor celor in activitate (cea din iun.2017)...
Cineva (una si aceeasi persoana) a obtinut niste raspunsuri de la CPS/MApN si CPS/MAI pe aceasta tema...
In formulari de te'apuca ameteala citindu-le, cele doua CPS dau raspunsuri diferite:
- CPS/MApN nu tine cont de majorarea cu 5% (din 2016) la actualizarea pensiilor (cu evolutia soldelor) din iun.2017
----- procedura conform legii... dar nu explica, pe intelesul impricinatilor, de ce...
- CPS/MAI acorda suma rezultata din majorarea cu 5% (din 2016) si la pensiile actualizate (cu evolutia soldelor) din iun.2017
----- procedura "pe linga lege"... precizeaza ca asa au facut, dar nu explica de ce (in baza caror prevederi legale) au facut asa...
***********************
Reiau cele spuse mai anu'trecut (https://www.facebook.com/iliuta.ursulea…/…/2201758920058666…):
- la data de 01.01.16 ora 00h:00min:00,0000001sec s-a facut RECALCULAREA PENSIILOR : baza de calcul valabila atunci inmultita cu procentul stabilit conf.l.223/2015 . Aceasta fiind pensia la care aveti dreptul conf.l.223/2015 !
- la data de 01.01.16 ora 00h:00min:00,0000002 sec s-a facut O ALTA ACTIVITATE (in baza altui act normativ) : cuantumul pensiei recalculate s-a majorat cu 5% . Retineti : o alta activitate ; un alt act normativ ; cuantumul pensiei la care aveati dreptul nu s-a schimbat ; a fost "alterat" numai cuantumul pe care il primeati
- la data de 30.06.17 se petrece alta activitate : actualizarea cuantumului pensiei la care aveti dreptul
----- activitatea se petrece conf. :"Articolul 60
(1) Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizează ori de câte ori se majorează solda de grad... şi/sau solda de funcţie...al militarilor, ... în procentele stabilite la art. 29, 30 şi 108 şi în funcţie de vechimea valorificată prin ultima decizie de pensie...' .
----- asta insemnind : "noua baza de calcul" inmultita cu procentul stabilit conf.l.223/2015 la data recalcularii ; fara nici o prevedere referitoare la eventuale alte acte normative
----- acest "nou cuantum" este valabil de la data producerii evenimentului "majorarii soldei de grad si/sau soldei de functie"
----- acest nou cuantum nu poate fi "alterat" cu nimic altceva deoarece legea nu spune asa ceva ; acesta-i cuantumul cuvenit in stricta conformitate cu prevederile l.223/2015 . "Alterarile" produse anterior (PRIN ALTE ACTE NORMATIVE) nu au efect asupra acestui nou cuantum ...
----- acest "nou cuantum" va fi fiind si cuantumul pensiei "omologului" care va fi iesit la pensie dupa data de 30.06.18
*****************************
Mergind pe "logica" folosita da CPS/MAI sugerez celor iesiti la pensie prin 1990: sa ceara, la actualizarea din iun.2017, sa li se acorde si sumele rezultate din indexarile succesive de cind au iesit ei la pensie pina acum!

02 februarie 2019

Zvonuri sau bîlbîieli

Se spune ca ministerul finantelor ar fi cerut ministerelor "noastre" sa trimita situatii cu sumele reprezentind ajutoare la trecerea in rezerva neplatite din 2010 pina in 2017...
Se mai spune ca ministerele "noastre" au cerut "subordonatilor" trimiterea datelor necesare pentru a centraliza nevoile de finantare...
https://www.facebook.com/groups/757388151122280/permalink/1059416647586094/
(*Niste "cereri" de acest gen ar fi fost trimise si de catre celelalte ministere*)
Niste "chestii" sint cu semnul intrebarii in continutul respectivei dispozitii!...
Ce spuneau legile de atunci:
- in 2010 ajutoarele respective erau in baza l.330/2009..."2. (1) La trecerea în rezervă ...cu drept la pensie, cadrele militare, ... beneficiază de un ajutor stabilit în raport cu solda lunară netă, ... avut în luna schimbării poziţiei de activitate,...
------ "(3) Solda lunară este formată din solda funcţiei de bază, solda de grad, gradaţii şi, după caz, indemnizaţia de comandă." .
--------------- solda functiei de baza (fosta SF din dec.2009) era compusa din S.Fc.+S.Merit + I.Dispoz. +Sp.Confid. + Sp.Fidelit. (toate acestea din dec.2009)
- din 2011 ajutoarele respective erau in baza l.284/2010... "(1) La trecerea în rezervă ... cu drept la pensie, personalul militar, ...beneficiază de un ajutor stabilit în raport cu solda funcţiei de bază, ...avută... în luna schimbării poziţiei de activitate,..."
------ "...(3) Solda funcţiei de bază este formată din solda de funcţie, solda de grad, gradaţii şi, după caz, solda de comandă.".
-------------- "solda de functie" in l.284/2010 este "solda functiei de baza" din l330/2009 (de mai sus)... adica acea suma de elemente din dec.2009
"Chestii" neclare (mai ales daca toate ministerele au cerut aceleasi elemente):
- de ce nu s-a cerut si S.Merit?
------ pe atunci unii aveau S.Merit, altii nu...
------ S.Merit intra in compunerea S.Fc.Baza (din l.330/2009), si in compunerea S.Fc. (din l.284/2010) care contribuiau la stabilirea ajutoarelor
- de ce (la penitenciaristi, si, probabil (?), la politisti) nu s-a cerut si Sp.Fidelit?
------ Sp.Fidelit. era "inclus" in "solda fc.de baza" (din l.330/2009) si in "solda de functie" (din l.284/2010) care contribuiau la stabilirea ajutoarelor
------ Sp.Fidelit. se calcula si din S.Merit... la unii mai mult, la altii mai putin...
------ Sp.Fidelit. era in functie de vechime... unii mai mult, altii mai putin...
Sa fie aceste "vesti" numai niste zvonuri pentru linistirea populimii?
Cum vor fi "linistiti" cei iesiti la pensie dupa 01.07.2017, dupa intrarea in vigoare a l.153/2017, de cind acele ajutoare "au disparut"? Dar cei iesiti la pensie intre 15.09-31.12.17, care... si fara ajutoare, si cu pensia micsorata?