Ar fi fost bine să nu fi fost rău (redactat)...
Lipsa de fantezie (de minte pina la urma) a "compunatorilor" ord. m.25/2016 a condus/conduce la adevarate etalari de necunoastere a legilor din partea "conducaretilor" asociatiilor pensionarilor militari/politisti/"penitenciaristi", dar si din partea "conducaretilor" sindicatelor celor care au dreptul sa se "sindicalizeze"... Etalare a necunoasterii preluata cu avint de populimea increzatoare in tot ceea ce-i spun respectivii "conducareti" ...
Pentru respectarea si evidentierea evolutiei elementelor de salarizare la militari, anexa cu elementele de salarizare din ord. m.25/2016 (dar si din ord. m.24/2016) trebuia sa fie "redactata" cam asa:
- elementele de la lit. a) la lit.g) trebuiau sa fie grupate sub titulatura "Elemente salariale conf.l.138/1999"
------ la explicatii trebuia sa se precizeze ca aceste elemente se folosesc numai pentru demonstrarea faptului ca, in dec.2009, solda fusese calculata corect cu acele elemente existente atunci
- elementele de la lit. a) la lit.g) trebuiau sa fie grupate sub titulatura "Elemente salariale conf.l.138/1999"
------ la explicatii trebuia sa se precizeze ca aceste elemente se folosesc numai pentru demonstrarea faptului ca, in dec.2009, solda fusese calculata corect cu acele elemente existente atunci
- rindul denumit actual "Cuantumul compus actualizat al soldei/salariului de funcţie" trebuia sa fie denumit "Cuantumul SF conf. l.330/2009, oug 1/2010 si l.284/2010 actualizat"
------ la explicatii trebuia sa se precizeze care dintre cuantumurile elementelor din fosta l.138/1999 compun actuala solda de functie... solda de functie care este unitara, nefiind compusa din mai multe elemente
------ la explicatii trebuia sa se precizeze care dintre cuantumurile elementelor din fosta l.138/1999 compun actuala solda de functie... solda de functie care este unitara, nefiind compusa din mai multe elemente
- rindul denumit actual "Cuantumul compus actualizat al soldei/salariului funcţiei de bază " trebuia sa fie denumit "Cuantumul actualizat al SFB conf. l.284/2010"
------ la explicatii trebuia sa se precizeze ca aceasta este suma rindului anterior cu SG si S.C.da.
------ la explicatii trebuia sa se precizeze ca aceasta este suma rindului anterior cu SG si S.C.da.
- rindul denumit actual "Cuantumul compus actualizat al soldei/salariului de funcţie, majorat" trebuia sa fie denumit "Cuantumul actualizat al SF conf. l.330/2009, oug 1/2010 si l.284/2010 majorat"
- rindul denumit actual "Cuantumul compus actualizat al soldei/salariului funcţiei de bază, majorat" trebuia sa fie denumit "Cuantumul actualizat al SFB conf. l.284/2010 majorat"
- celelalte rinduri putind sa ramina in redactarea actuala...
In acest fel toata lumea ar fi inteles ca actuala (in 2016...dar si in prezent) SF este un element unitar, care, in 2010 (prin l.330/2009 si oug 1/2010), a rezultat prin "comasare" mai multor elemente existente pina la acea data ... Acele elemente mai sint inscrise in documente de salarizare/de pensii numai pentru a se demonstra ca, in dec.2009, solda fusese calculata corect ... dupa acea data CUANTUMURILE soldelor fiind stabilite numai prin referire (blocare) la acel nivel (din dec.2009). Elementele de salarizare, din ian.2010, fiind NUMAI SF, SG, S.C.da, Gradatii ( din ian.2011 aceste elemente sint grupate sub denumirea de S.F.Baza) si sporuri (care raminind a fi stabilite si in continuare, nu fusesera comasate in SF). Cuantumul SF rezultind din insumarea acelor elemente din dec.2009, elemente disparute din salarizare pentru totdeauna!
******************
Pentru "tîmpiliciul" despre care am mai vorbit ca tot zgreapțănă pe la usa blogului...
Inc'o dovada ca respectivul (membru de vaza prin felurite comitete si comiții de-ale asociatiilor militarilor pensionari) este prost definitiv...
Zice tîmpiliciul : "...Sindicatul Diamantul si vezi ce raspuns au primit de la M.Muncii, cum ca nici o suma compensatorie nu intra in solda de functie, deci care trebuie sa fie cel putin egala cu smbgp si ca orice alta legislatie isi inceteaza efectele."
Respectiva comunicare gasindu-se la (el, timpiliciul, necatadicsind sa indice adresa)
https://www.facebook.com/sprdiamantul.oficial/posts/810929365905845?__tn__=-R
******************
Pentru "tîmpiliciul" despre care am mai vorbit ca tot zgreapțănă pe la usa blogului...
Inc'o dovada ca respectivul (membru de vaza prin felurite comitete si comiții de-ale asociatiilor militarilor pensionari) este prost definitiv...
Zice tîmpiliciul : "...Sindicatul Diamantul si vezi ce raspuns au primit de la M.Muncii, cum ca nici o suma compensatorie nu intra in solda de functie, deci care trebuie sa fie cel putin egala cu smbgp si ca orice alta legislatie isi inceteaza efectele."
Respectiva comunicare gasindu-se la (el, timpiliciul, necatadicsind sa indice adresa)
https://www.facebook.com/sprdiamantul.oficial/posts/810929365905845?__tn__=-R
Mai, timpiliciule, acolo-i vorba despre ceva ce va sa fie in 2019... An in care SF (unitara) va fi in baza l.153/2017. Chiar daca ar fi fost vorba despre SF care ne intereseaza pe noi... si aceasta este "unitara", necuprinzind sporuri ... Sporurile la care te gindesti tu au fost cuprinse, numai in cuantum, in SF , ele disparind (ca elemente separate) din ian.2010...
Desi nu are legatura cu subiectul tratat de articolul publicat pe blogul dvs, va rog daca puteti sa-mi raspundeti la urmatoarea intrebare:
RăspundețiȘtergereAspectele prezentate la pct 1 din articolul postat la
https://xpm.ro/pas-cu-pas-curat-constitutionala/
precum si la link-ul
https://xpm.ro/pensii-militare-discutii-2018/comment-page-120/#comments
vizitator iar 13 oct, 14 si 15 octombrie, raspunsuri ch 13 Oct 2018 16:34, 13 Oct 2018 22:09, 14 Oct 2018 10:07, 15 Oct 2018 17:20
constituie efecte reale juridice asupra L 223/2015, in special al modului de interpretare a art. 21 ( cu exceptia celor mentionate in articol privind art.17 și 18 ref la pensionarea anticipată și anticipată parțială) ale Deciziei CCR nr. 225/2018 ?
Multumesc pt eventualul raspuns al dvs
Art.21/l.223/2015 (reducerea virstei de pensionare datorita conditiilor de munca) se aplica NUMAI celor in activitate!
ȘtergereCei care, la data trecerii in rezerva nu indeplinesc conditiile (de virsta, chiar cu reducerea prevazuta de art.21, si/sau de vechime) se inscriu, eventual, la art.19 sau la art.26). Simpla existenta a art.19 si 26 intareste ideea ca reducerea virstei de pensionare (datorata conditiilor de munca) se aplica NUMAI celor in activitate care, la data trecerii in rezerva indeplinesc conditia vechimii si carora li se acorda dreptul la pensie cu reducerea virstei de pensionare.
Aloio!
RăspundețiȘtergere"La data trecerii în rezervă", expresia din art. 21, nu poate avea alt înteles decât cã la data trecerii in rezervă, nu la data solicitarii dreptului de pensie, cadrul militar sa fi indeplinit conditiile de vechime din art. 16 alin (1) lit b.
Nu adăuga la lege " numai cadrele in activitate"!
Induci oamenii in eroare.
@Huhu Rezea 22 octombrie 2018, 11:39
ȘtergereLa : "Aloio!
"La data trecerii în rezervă", expresia din art. 21, nu poate avea alt înteles decât cã la data trecerii in rezervă, nu la data solicitarii dreptului de pensie, cadrul militar sa fi indeplinit conditiile de vechime din art. 16 alin (1) lit b.
Nu adăuga la lege " numai cadrele in activitate"!
Induci oamenii in eroare.".
Acel "NUMAI" este pentru a sublinia ideea ca art. 21/l.223/2015 se aplica doar celor care doresc (acum) sa treaca in rezerva cu drept de pensie, prin folosirea reducerii de virsta.
Pentru a sublinia ideea ca reducerea de virsta nu se aplica celor trecuti in rezerva mai de demult, si care, la data trecerii in rezerva nu indeplineau (asa cum am aratat) conditia de virsta chiar (cu reducerile prevazute atunci), si/sau conditia de vechime. Acelora aplicindu-li-se art.19 sau 26 din l.223/2015.
Problema celor care "se zbat" in aceasta idee este ca :
- impricinat trecut in rezerva acum vreo 10 ani; virsta 40 ani; vechime efectiva 20 ani; vechime in serviciu 15 ani; toti cei 15 ani in "conditii speciale de munca"
----- nu a primit pensie militara din cauza de "neindeplinirea conditiilor" la data trecerii in rezerva
- acum are virsta de 50 de ani; doreste pensie militara de stat zicind ca:
----- acum virsta standard este de vreo 57 ani
----- acum are si vechimea efectiva de (cel putin) 25 ani
----- pentru cei 15 ani vechime in serviciu sa i se aplice reducerea de virsta de 7 ani si 6 luni... adica "numai bun" pentru a primi pensie militara de stat cu reducerea virstei standard de pensionare
Daca s-ar intelege art.21/l.223/2015 asa cum doresc ei (si cum ii sustin unii prin interpretari aiuristice ale legii) ar deveni absolut inutile art. 19 si 26 din lege...
Este evident că impricinatul de 40 ani, care avea numai 20 ani vechime efectivă la data trecerii în rezervă, nu poate cere pensionare în condiţiile art. 21. Pentru art. 21, reducerea vârstei standard, nu contează vechimea efectivă realizată după trecerea în rezervă.
ȘtergereArticolul 21 face trimitere numai la condiţia de vechime din art. 16, nu şi la condiţia privind starea militarului, în activitate sau în rezervă.
Articolele 19 şi 26 se aplică celor care au vechime în serviciu mai puţină de 15 ani.
@Huhu Rezea 22 octombrie 2018, 23:15
ȘtergereLa : "Articolul 21 face trimitere numai la condiţia de vechime din art. 16, nu şi la condiţia privind starea militarului, în activitate sau în rezervă."
Foarte bine!
Impricinat, ianuarie 2016 :
- virsta 50 ani;
- vechime efectiva 25 ani;
- vechime in serviciu 15 ani; conditii deosebite de munca
- trece/trecut in rezerva; nu din cauza de reorganizare unitate sau medical;
----- cauze ... n-au importanta: de la indisciplina la demisie...
Cind ii dai pensie militara, si de care?
@Huhu Rezea 22 octombrie 2018, 23:15
ȘtergerePentru a te ajuta in rezolvarea problemei de mai sus:
- din decizia 225/2018/CCR
---- 24. Astfel, pentru a obține pensie de serviciu pentru limită de vârstă în sistemul pensiilor militare de stat, art. 16 din Legea nr. 223/2015 impune trei cerințe: una dintre acestea privește calitatea titularului acestui tip de pensie, a doua se referă la vârsta de pensionare, iar a treia are în vedere vechimea efectivă și în principal vechimea în serviciu. Cât privește calitatea titularului pensiei de serviciu, textul de lege se referă la "militarii, polițiștii și funcționarii publici cu statut special, în activitate". Vârsta standard de pensionare este de 60 de ani, vârstă ce se va atinge printr-o creștere treptată, iar vechimea efectivă cerută este de cel puțin 25 de ani, din care cel puțin 15 ani reprezintă vechimea în serviciu.
---- 30. Referitor la o critică asemănătoare, Curtea Constituțională, în jurisprudența sa, a arătat că "este evident că persoanele care se pensionează ca militari activi se află într-o situație obiectiv diferită față de cele care au fost trecute în rezervă la o dată la care nu îndeplineau condițiile de pensionare ori pentru că nu aveau împlinită vârsta sau pentru că nu aveau încă vechimea totală necesară." (a se vedea în acest sens Decizia nr. 496 din 29 septembrie 2005, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 919 din 14 octombrie 2005).
--------- decizia 496/2005/CCR : Criteriile și condițiile de acordare a pensiei militare de stat diferă în anumite privințe, în raport cu categoria de cadre militare de care aparțin solicitanții. Astfel, art. 12 din lege (*l.164/2001) prevede dreptul la pensia de serviciu pentru limită de vârstă al cadrelor militare în activitate care au vârsta de 55 de ani și vechimea corespunzătoare în muncă și ca militar.
De pensie militară pot beneficia și cadrele militare în rezervă, care la data trecerii în rezervă nu îndeplineau condițiile de pensionare. În acest caz, însă, pensia militară se acordă, potrivit dispozițiilor art. 15 din aceeași lege, la îndeplinirea vârstelor standard prevăzute de Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale și dacă au aceeași vechime minimă ca militar.
Este evident că persoanele care se pensionează ca militari activi se află într-o situație obiectiv diferită față de cele care au fost trecute în rezervă la o dată la care nu îndeplineau condițiile de pensionare ori pentru că nu aveau împlinită vârsta sau pentru că nu aveau încă vechimea totală necesară.
Este foarte simplu pentru acest exemplu, dacă militarul a avut 25 de ani vechime efectivă şi 15 ani în serviciu.
ȘtergereVa primi pensie de serviciu la vârsta prevăzută în anexă, funcţie de data naşterii, vârstă redusă cu anii prevăzuţi in tabelul de la art. 21 pentr 15 ani lucraţi în condiţii deosebite.
Dacă art. 21 nu pune condiţia calităţii militarului(ca să preiau terminologia din decizia CCR) la data când solicită pensionarea, acest articol se aplică deopotrivă, atât celor în activitate cât şi celor trecuţi în rezervă înainte de pensionare.
@Huhu Rezea 23 octombrie 2018, 18:36
ȘtergereLa : "Va primi pensie de serviciu la vârsta prevăzută în anexă, funcţie de data naşterii, vârstă redusă cu anii prevăzuţi in tabelul de la art. 21 pentr 15 ani lucraţi în condiţii deosebite.".
Nu ! Va primi pensie de serviciu la vârsta prevăzută în anexă, funcţie de data naşterii, pen'c'asa prevede art.19/l.223/2015.
Si pen'c'asa a statuat si CCR : "...persoanele care se pensionează ca militari activi se află într-o situație obiectiv diferită față de cele care au fost trecute în rezervă la o dată la care nu îndeplineau condițiile de pensionare ori pentru că nu aveau împlinită vârsta sau pentru că nu aveau încă vechimea totală necesară." .
Pi di'adicatelea:
- pentru cei cu "calitatea" de "in activitate" se aplica art.16 (eventual combinat cu art.21), art.17 si art.18/l.223/2015
- pentru cei cu "calitatea" de "trecuti in rezerva fara drept de pensie" se aplica art.19 sau art. 26/l.223/2015. Ba, mai mult - la acestia pensia se stabileste NUMAI pentru numarul de ani-vechime in serviciu plus majorarea pentru conditiile de munca din militarie (in cazul exemplului dat - numai pentru cei 15+7,5 ani... nu pentru 25+7,5 ani cum se intimpla la cei cu "calitatea" de "in activitate").
***********
Ambele decizii ale CCR resping "cererile" tocmai pe acest motiv : al "calitatilor" diferite care genereaza pensii diferite!
Citeşte pe blog, ai şi decizii de pensie obţinute de militari în rezervă pe baza art. 21.
ȘtergereInterpretezi aiurea decizia CCR şi art. 21 din L 223.
Iti trimite şi @iar articolul scris de fostul şef al CPS şi tu o ţâi langa cu „numai cadrele în activitate.
@Huhu Rezea 23 octombrie 2018, 21:03
ȘtergereLa : "Citeşte pe blog, ai şi decizii de pensie obţinute de militari în rezervă pe baza art. 21.".
Arata un exemplu!
Nu exista asa ceva!
La : "Iti trimite şi @iar articolul scris de fostul şef al CPS şi tu o ţâi langa cu „numai cadrele în activitate."
Raspunsul de acolo este ca : daca militarul ar fi avut, la data trecerii in rezerva cei 25 cu 15 ani vechime ar fi beneficiat de pensie cu reducerea virstei...daca prin acea reducere a virstei s-ar fi incadrat la indeplinirea conditiei de virsta. Altfel respectivul intră la art.19/l.223/2015.
E clar : esti analfabet functional incurabil!
Nu intelegi ceea ce citesti!
E dureros ca timpeniile pe care le propovaduiesti pe bloaga ta creeaza sperante desarte si unor "nevinovati"!
http://presamil.ro/despre-recalculare-si-alte-drepturi-prevazute-de-legea-nr-2232015/
RăspundețiȘtergereUn interviu din aprilie 2017
Directorul Casei de Pensii Sectoriale a MApN (CPS), colonel Constantin Luca(intre timp dansul nu mai ocupa aceasta functie), răspunde la câteva din întrebările sosite pe adresa redacției noastre.
Legea nr. 223/2015 prevede că şi soldații şi gradații profesionişti pot beneficia de pensie militară pentru anii lucraţi în MApN. Să luăm ca exemplu o persoană din această categorie care a fost încadrată într-o unitate militară 17 ani, apoi a trecut în rezervă şi s-a angajat în sectorul civil. La ce vârstă şi în ce condiții va primi pensie militară?
Casa de pensii sectorială a MApN stabileşte şi plăteşte drepturile de pensie pentru persoanele prevăzute la art. 3 lit. a) din Legea nr. 223/2015, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv pentru cadrele militare în activitate, soldaţii şi gradaţii profesionişti, militarii angajaţi pe bază de contract, preoţii militari, precum şi pentru urmaşii acestora.
Aşadar, un gradat profesionist poate beneficia de acordarea unei pensii militare de serviciu, potrivit dispoziţiilor art. 19 din Legea nr. 223/2015, cu modificările şi completările ulterioare, la împlinirea vârstei standard de pensionare pentru limită de vârstă prevăzută în anexa la lege, dacă are o vechime în serviciu de cel puţin 10 ani.
Subliniem condiţia legală conform căreia dacă la data încetării raporturilor de serviciu, cu unitatea militară la care a activat, gradatul profesionist are o vechime efectivă de cel puţin 25 de ani, din care cel puţin 15 ani reprezintă vechimea în serviciu, are dreptul la pensie de serviciu pentru limită de vârstă cu reducerea vârstei standard de pensionare, pentru activităţile desfăşurate în condiţii deosebite, speciale şi alte condiţii de muncă.
Prin urmare ar rezulta din ce afirma dansul conform ultimei fraze '' Subliniem condiţia legală conform căreia........'' ca puteau beneficia la acea data de pensie la limita de varsta cu reducerea varstei standard in baza art. 21 si militarii trecuti in rezerva fara drept de pensie daca la data trecerii in rezerva aveau 25 ani vechime efectiva si 15 ani vechime in serviciu . Eu interpretez ca fara echivoc afirmatia in acest sens a fostului director al CPS-MApN redata mai sus. Pe mine ma intereseaza daca Decizia CCR nr.225/20018 are vreo influenta (privind imbosibilitatea obtinerea pensiei militare in prezent) asupra modului de aplicare a art.21 pt militarii trecuti in rezerva fara drept de pensie dar care la data trecerii in rezerva indeplineau conditia de 25 ani vech efectiva/15 ani vechime in serviciu, si care indeplinesc si conditia de varsta standard cu reducerea pt cond deosebite/speciale pot beneficia de pensie militara in baza art 21 dupa intrarea in vigoare a Deciziei CCR 225/2018.
Multumesc pt un eventual raspuns
La : "Pe mine ma intereseaza daca Decizia CCR nr.225/20018 are vreo influenta (privind imbosibilitatea obtinerea pensiei militare in prezent) asupra modului de aplicare a art.21 pt militarii trecuti in rezerva fara drept de pensie dar care la data trecerii in rezerva indeplineau conditia de 25 ani vech efectiva/15 ani vechime in serviciu, si care indeplinesc si conditia de varsta standard cu reducerea pt cond deosebite/speciale pot beneficia de pensie militara in baza art 21 dupa intrarea in vigoare a Deciziei CCR 225/2018."
ȘtergereIntelegind ca va referiti la cei care, acum fiind in rezerva fara pensie militara de stat, doresc pensie militara de stat cu reducerea virstei de pensionare...
Decizia CCR spune:
C U R T E A,
având în vedere actele și lucrările dosarelor, constată următoarele:
....
33. ....Astfel, textul de lege se referă la acordarea pensiei de serviciu anticipate militarilor, polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special, care sunt "în activitate" și care solicită deschiderea dreptului la pensie după intrarea în vigoare a Legii nr. 223/2015. Această ipoteză EXCLUDE INTERPRETAREA autorilor excepției, în sensul că aceste dispoziții legale ar prevedea acordarea pensiei de serviciu anticipate persoanelor care "au încetat raporturile de serviciu" anterior intrării în vigoare a Legii nr. 223/2015.
Mai departe CCR spune:
CURTEA CONSTITUȚIONALĂ
În numele legii
D E C I D E:
Respinge, ca neîntemeiată, excepția de neconstituționalitate ridicată de ...și constată că dispozițiile art. 16 alin. (1), art. 17 alin. (1) și art. 18 alin. (1) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat sunt constituționale în raport cu criticile formulate.".
Asta insemnind ca toate pensiile militare de stat de serviciu (pentru limita de virsta, anticipata, anticipata partiala), inclusiv cu reducerile de virsta standard, se acorda NUMAI celor care cer acordarea acelor pensii fiind inca in activitate.
Cererea unei astfel de pensii dupa data trecerii in rezerva se poate face numai in conditiile prevazute de art.19 si 26/l.223/2015.
Domnilor, credeti ca este posibil sa fie imbunatatit proiectul de lege L 617/2018, aflat pentru raport la Comisia pentru Aparare din Senat cu Termen 30.10, in sensul discutiilor de mai sus, sau Decizia CCR nr.225/2018 blocheaza orice propunere..?
RăspundețiȘtergereDe urmarit in mod deosebit modificarile si completarile L.80/1995 la art.4, 9 si 85..!
Pentru ca pe bloaga pasaricii "se induce uamini' in eroare"...
RăspundețiȘtergereIn 2017:
- rata "lunara" a inflatiei (dec.2017 fata de dec.2016) a fost de 3,3%
- rata media anuala a inflatiei (aia care se ia in seama la indexarea/"actualizarea" pensiilor; denumita la INS "rata anuala a inflatiei) adica 2017 fata de 2016 a fost de 1,3%.
Aist 1,3% va fi procentul de "actualizare" a pensiilor militare in anul 2019! (dupa noua denumire introdusa de oug 59/2017). Actualizare care se va aplica la cuantumul recalculat (si eventual actualizat) al pensiei ... Nu la cuantumul aflat in plata!
Foarte posibil (dupa modul de redactare a art.60/l.223/2015) aceasta "actualizare" cu 1,3% se va aplica la cuantumul (aflat in evidente) rezultat din "actualizarea" cu -1,5% (minus 1,5%) care s-a aplicat/calculat pentru anul 2018!