Faceți căutări pe acest blog

Anunt moderare comentarii

Pentru corespondenta personala dolhasca9@gmail.com De semnalat trimiterea printr-un comentariu pe blog

17 iulie 2025

Decizia C.C.R. și speranțe spulberate





Iaca c’apăru si Decizia CCR nr.126/2025...

https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/299850

Aia care vorbeste despre obiectia de neconstitutionalitate formulata de Avocatul poporului la propunerea legislativa adoptata de Parlament cu nr.Pl-x 540/2024...
Propunere legislativa care modifica l.223/2015 si introducea niste actualizari ale pensiilor militare de stat...
Finalul Deciziei este clar: “C U RT E A C O N S T I T U Ț I O N A L Ă
În numele legii
D E C I D E:
Admite obiecția de neconstituționalitate și constată că Legea pentru completarea Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat este neconstituțională, în ansamblul său.”.

Asta’nsemnind ca Presedintele nu mai poate promulga legea adoptata de Parlament, iar Parlamentul este obligat sa reexamineze dispozițiile respective pentru punerea lor de acord cu decizia Curții Constituționale. Reexaminare a dispozitiilor respective insemnind (in conditiile actiunilor actuale de reducere a cheltuielilor statului) “depozitarea” intr-un sertar a Plx 540/2024 pina cind se va uita de el si va fi aruncat la cosul de gunoi!

Frumușața este ca fătuci si pițifelnici din mass-media anunta populimea de pensionari militari ca Decizia constata ca “legea” respectiva este numai PARTIAL neconstitutionala... C’atita pot ei intelege din textul Deciziei!

Bine’nteles c-au sărit la gîții CCR si specialistii claudioti care au făurit tîmpenia de propunere legislativa!  Zic ei ca CCR a inteles gresit ce scrie acolo, ca, dac’acolo scrie ca “au crescut unghiile Claudiei Cardinale” este foarte clar c’asta inseamna ca “in Gabon a nins”!

Cine mai spera in vreo actualizare a pensiilor militare cu evolutia salarizarii celor in activitate nu poate fi decit de o naivitate induioșătoare!

Cine mai ia pe “nemestecate” stirile, analizele, informatiile prezentate in mass-media, precum si concluziile, indemnurile si promisiunile “specialistilor” asociatiilor (sau ale celor “pe persoana fizica”) sa nu se mire ca vor fi dezamagiti intotdeauna!


107 comentarii:

  1. 1° Pentru cei care comentează aiureli, în interpretarea lor, privind neconstituționalitatea "parțială" conform Deciziei CCR nr. 126/2025, publicată în Monitorul Oficial nr. 666/16.07.2025, trebuie să "consulte"/citească/studieze dicționarul de sinonime: ansamblu = întregime, totalitate. 🤔🫣🤓
    2° Aveți dreptate cu Cristian Seidler: a fost numit secretar de stat, prin hotărâre a prim-ministrului, la cabinetul de prim- viceprim-ministru al lui Moșteanu.
    3° Anastasiu spunea că sunt "remunerați" doar cei trei fără portofoliu (așa este), dar toate cabinetele ăstora (cinci la număr) funcționează ca înainte: secretare, șoferi... Asta, da reducere bugetară! 🤫🤔🤕🤯😂


    RăspundețiȘtergere
  2. @avianyc 17.07.2025, 21:38
    La : "Leon , bine , bine ,dacă în fiecare zi era în piață când mai muncea.
    Din ăștia mai sunt câțiva în piață care ocupă mesele în defavoarea unor țărani autentici cu produse din propria grădină.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Haidi, bre!
    Ce dracu' vrei sa spui?
    Că zecile de generali romanesti, ajunsi in inalte demnitati, trecind prin n'șpe functii in timp ce faceau si j'de cursuri, facultati, doctorate si specializari in strainezia, incit te'ntrebi cind dracu au mai si facut ceva pe functiile respective, "ocupa mesele in piata"?

    RăspundețiȘtergere
  3. Iara se vor supara unii ca-i categorisesc drept dobitoci pe cei care dovedesc cu prisosinta ca-s din acea categorie! Si-l vor musca de c.r pe Mos Alecu si pe bloaga perete de WC dintr-o halta CFR parasita!
    Si-l voi supara si pe cifrimul degraba pupator intre bucile marelui ginditor caruia ii transmite “Felicitari pentru viziune, coerenta, legalitate si ambitia de a face ceva bun la pensiile militare!”. Iarta-l, Doamne, ca, la mintea lui putina, nu stie ce spune! (*De remarcat marea dragoste care-i uneste pe cifrimul pupator si doctorul nauc care mai bîntuie si pe’aicisa*).

    Car’v’s’zica marele luptator pentru drepturile pensionarilor militari s-a hotarit sa ajute Parlamentul in “repararea” neconstitutionalitatii Pl-x 240/2024!
    Repararea aceluia, sau introducerea unei noi propuneri legislative care sa actualizeze pensiile militare cu evolutia soldelor celor in activitate.

    Ce zice marele ginditor pentru repararea l.223/2015:
    - Articolul 28
    (1) Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este media soldelor/salariilor lunare brute realizate la funcția de bază in ultimile luni consecutive de activitate, stabilite conform eșalonării prevăzute în anexa nr. 3, în care nu se includ:....
    ---- fara niciun fel de actualizare: nici la cuantumul din prezent, nici cu IPC
    ---- (*pentru cazul “esalonarii” cu cele 300 de luni*)
    ---- se face media intre solda de slt. de acum 25 de ani, solda de lt. de acum 22 de ani, solda de cpt. de acum 17 ani, solda de mr. de acum 12 ani, solda de lt.col. de acum 7 ani si solda de col. de acum 2 ani, solda de col de azi
    -------- soldele real obtinute atunci
    -------- va rezulta o medie undeva spre solda de slt. de azi
    ---- prin cresterea “esalonarii”, pensiile stabilite vor fi din ce in ce mai mici... mai spre solde corespunzatoare gradelor mai mici din esalonare...

    - Articolul 60
    (1)La stabilirea/recalcularea/revizuirea, actualizarea pensiei militare de stat, pensia netă nu poate fi mai mare decât media soldelor/salariilor lunare nete corespunzătoare soldelor/salariilor lunare brute cuprinse în baza de calcul al pensiei.
    ---- la stabilire/recalculare/revizuire pensia neta sa fie (pentru colonel) netul soldei de slt. de azi

    - Art.60'.- Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizează ori de cate ori se majorează solda de grad... si/sau solda de functie... al militarilor... potrivit gradului militar ...si a mediei soldelor de functie ... care fac parte din baza de calcul folosita pentru stabilirea pensiei militare de stat. conform legii si valorificate in ultima decizie de pensie.
    ---- media soldelor de functie din baza de calcul fiind acea medie de la art.28
    -------- la cei “din vechime” ce “esalonare” se va folosi? La ei (*cei de dinainte de l.282/2023*) nefiind “esalonare” se va folosi media soldelor din 6 luni... rezultind o pensie actualizata cu mult, mult, mult mai mare decit cea nou stabilita (cu “esalonarea”de 300 de luni)???

    Art.III.- (1) In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, casele de pensii sectoriale actualizeaza din oficiu toate pensiile militare aflate in plata, cu majorarile soldei de grad/salariul gradului protesional si/sau soldei de functie/salariul de functie care au avut loc in perioada 2016-2024. in conformitate cu dispozitiile prezenta legi (*deci in conformitate cu art.28 si art.60*).

    Brava!
    Sa ma ierte cei care se vor supara ca-l clasific pe autor in categoria dobitoacelor! Merita cu mult mai mult... undeva spre modul de gindire al lu’ euglena viridis!

    RăspundețiȘtergere
  4. @Leon 19.07.2025, 17:18
    La : "@MA, corectati "eroarea materiala" in loc de Pl x 240/2024 treceti Pl x 540/2024 !
    PS. Daca aveti o varianta mai buna ptr.Art.28 si Art.60 haideti s-o vedem postata aici !!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Da!
    Asa-i: Plx 540/2024, nu Plx 240/2024!
    Nu am descoperit procedura de corectare a comentariilor... De fapt nici nu cred ca exista o astfel de procedura care ar permite "patronului" blogului sa modifice cum doreste comentariile oricui, denaturindu-le/facindu-le sa fie dupa chipul si asemanarea lui, nu asa cum le-a dorit comentatorul!

    La o eventuala reformulare a acelor articole, repet: " (in conditiile actiunilor actuale de reducere a cheltuielilor statului) cine mai spera in vreo actualizare a pensiilor militare cu evolutia salarizarii celor in activitate nu poate fi decit de o naivitate induioșătoare!".
    Daca termenul "naivitate induiosatoare" este prea dur se pot folosi si termeni mai gingasi: (complet) nauc/nerod/diliu/dus cu capu'/netot!

    RăspundețiȘtergere
  5. @Leo, daca te uiti pe site ul MApN o sa vezi ca in luna Mai 2025 veniturile NETE ( Pensii Nete !) sunt de cel putin:
    -la Ofiteri 13.855 lei
    -la Mm/Sub. 7.060 lei
    -la SGP 5.944 lei !!
    PS. Cred ca USR-isti citesc acest blog si au aflat ca pensia medie bruta in MApN este de 5.400 lei !!

    RăspundețiȘtergere
  6. @Leon 21.07.2025, 09:11
    La : "@Leo, daca te uiti pe site ul MApN o sa vezi ca in luna Mai 2025 veniturile NETE ( Pensii Nete !) sunt de cel putin:
    -la Ofiteri 13.855 lei
    -la Mm/Sub. 7.060 lei
    -la SGP 5.944 lei !!
    PS. Cred ca USR-isti citesc acest blog si au aflat ca pensia medie bruta in MApN este de 5.400 lei !!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Eiiii!
    Pensiile nete (la ofiteri) sint de NU CEL PUTIN...ofiterii avind solde nete intre 5.521 (executie) si 28.869 (comanda); LA MM/subof. intre 4.649 si 7.105; SGP intre 4.138 si 5.944!
    Asta fara sa tinem cont ca se face o medie pe 15 luni cu actualizarea cu IPC!
    Media acestora fiind "alterata" de pensiile celor din vechime (care se tot imputineaza).
    "Stiinta" tefeleilor useristi este mult, mult sub genunchiul broastei... o informare data de CPS/MApN unui sindicat de-al politistilor spunind cu totul si cu totul altceva!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @MA , ce este TFL-ul ?
      Ca substantiv , eu știam că este o ladă de lemn standard de pe timpul lui ceașcă în care se aduceau inclusiv găinile vii pt. vânzare la aprozar. Știu asta din piația Chirigii pe unde treceam des ca să ajung pe GEORGE Coșbuc .

      Ștergere
  7. @MA, oare CCR, prin Decizia nr.696/2024 mentine la 3 ani termenul de prescriptie, nu a aflat ca Art.107 din L.263/2010 este modificat, astfel:
    "(2^1) Prin excepție de la prevederile alin. (2), în cazul unei erori materiale, de calcul sau al oricărei greșeli de redactare, omisiuni sau mențiuni greșite, intervenite în procesul administrativ de evaluare, prelucrare și redactare a datelor în vederea emiterii deciziei de pensionare sau a datelor înscrise în aceasta ori în sistemul electronic de punere în plată a deciziei, termenul general de prescripție nu se aplică pentru recuperarea de către beneficiarul dreptului la pensie a sumelor neplătite de către casa teritorială de pensii competentă.
    (la 02-05-2021, Articolul 107 din Sectiunea a 7-a , Capitolul IV a fost completat de ARTICOLUL UNIC din LEGEA nr. 113 din 28 aprilie 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 459 din 29 aprilie 2021 )..!!

    RăspundețiȘtergere
  8. @Leo 21.07.2025, 12:19
    La : "@MA , ce este TFL-ul ?
    Ca substantiv , eu știam că este o ladă de lemn standard de pe timpul lui ceașcă în care se aduceau inclusiv găinile vii pt. vânzare la aprozar. Știu asta din piația Chirigii pe unde treceam des ca să ajung pe GEORGE Coșbuc .",
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Mvaiiii!
    Da' se poate sa nu se stie ce-s "tefeleii"???
    "Ei este" reprezentantii caracteristici ai unei generatii de dobitoci (la care s-au alipit si reprezentanti, dobitoci, ai unor generatii "ante" si "post".
    "Ei este" nucleul dur al USR-ului!
    De retinut concluzia articolului de mai jos : "cind aceasta generatie de ciudati va incepe sa parvina si sa puna ghearele pe conducere, va fi o jale cumplita.".
    https://gandeste.org/analize-si-opinii/ce-sunt-tefelistii-si-care-sunt-costurile-pentru-romania/88219/?fbclid=IwY2xjawLrArFleHRuA2FlbQIxMQBicmlkETBjMHkzR2JFQ1Y4UTVtQ2dlAR6shMGOLKZI6_0nH6uIQcIzqdJAq2hxG4b4I8wKURPnaPKiqfQNg0ktSmUZ1Q_aem_S0d36RFeUeWk8AfH1e_17A

    RăspundețiȘtergere
  9. @Leon 21.07.2025, 13:41
    La : "@MA, oare CCR, prin Decizia nr.696/2024 mentine la 3 ani termenul de prescriptie, nu a aflat ca Art.107 din L.263/2010 este modificat, astfel:
    "(2^1) Prin excepție de la prevederile alin. (2), în cazul unei erori materiale, de calcul sau al oricărei greșeli de redactare, omisiuni sau mențiuni greșite, intervenite în procesul administrativ de evaluare, prelucrare și redactare a datelor în vederea emiterii deciziei de pensionare sau a datelor înscrise în aceasta ori în sistemul electronic de punere în plată a deciziei, termenul general de prescripție nu se aplică pentru recuperarea de către beneficiarul dreptului la pensie a sumelor neplătite de către casa teritorială de pensii competentă.
    (la 02-05-2021, Articolul 107 din Sectiunea a 7-a , Capitolul IV a fost completat de ARTICOLUL UNIC din LEGEA nr. 113 din 28 aprilie 2021, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 459 din 29 aprilie 2021 )..!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Tocmai ca aflase!
    Naucii care sesizasera CCR-ul doreau ca si alin.(2) al art.107 sa fie ca alin.(2^1)... fara termen de prescriptie.
    Si CCR-ul le-a zis: "mucles, mo! Alin.(2) e bine'asa!".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. 1. Pesemne că este un regionalism. Eu nu-l știam sensul acesta.
      2. Iar prevederile Art. 107 din l 263/2010 sunt preluate și în noua Lege 360/2023 la Art. 94 alin. 4

      Ștergere
  10. @Leo 21.07.2025, 17:27
    La : "1. Pesemne că este un regionalism. Eu nu-l știam sensul acesta.
    2. Iar prevederile Art. 107 din l 263/2010 sunt preluate și în noua Lege 360/2023 la Art. 94 alin. 4".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    "Tefeleul" nu este un regionalism!
    Este, cel mult, un grav defect al urechilor care confunda "Tefeleul" cu "Pefeleul"! (*din PFL - nu din TFL - se fabrica si lazi pentru transportat diverse*).
    Iar sa nu stii ce-i aia "tefeleu", dar sa te-aventurezi sa faci, in prezent, "analize" socio-politico-economice, este o caracteristica a cetatenilor "românești" care "se pricepe la de toate", dar habar n-are despre nimic!

    "Pefeleul" ... PFL - PFL s. n. Material lemnos sub formă de plăci aglomerate. [Pr.: pefele] – Din inițialele p[lacă] + f[ibro] + l[emnoasă].
    https://dexonline.ro/definitie/pfl/871113

    RăspundețiȘtergere
  11. Cum se plătește cass 10% de către 0ensionari militari.,înainte de OUG 59/2017 și după ?

    RăspundețiȘtergere
  12. @Anonim 21.07.2025, 21:08
    La : "Cum se plătește cass 10% de către 0ensionari militari.,înainte de OUG 59/2017 și după ?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Si inainte, dar si dupa oug 59/2017, CASS se calculeaza si se retine in acelasi mod:
    - din pensia bruta se calculeaza (si se retine) CASS
    - se calculeaza venitul impozabil din pensii prin scaderea, din pensia bruta, a CASS si a sumei neimpozabile (astazi de 3.000)
    - se aplica cota de impunere de 10% asupra venitului impozabil din pensie
    - se calculeaza pensia neta cuvenita impricinatului prin scaderea din pensia bruta a CASS si a impozitului
    (***de adus aminte: la pensiile de dupa sep.2017 pensia neta nu este stabilita din pensia bruta... pensia neta fiind 58,5% din solda bruta baza de calcul. Pentru a fi afectate pensiile nete de dupa sep.2012, ar trebui ca, din pensiile brute, sa se retina peste 42,5%. In prezent, cu tot cu CASS, retinerile ar fi de doar vreo 13,4%***).

    La pensiile de dinainte de sep.2017 netul este afectat de retinerea CASS, dar la pensiile de dupa sep.2017 netul nu este afectat de retinerea CASS!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din pensia bruta se scade 3.000 lei si se calculeaza 10% ptr.CASS !

      Ștergere
  13. https://www.stiripesurse.ro/tanczos-barna-anunta-cand-se-va-face-reforma-pensiilor-speciale-ce-se-intampla-cu-cei-care-beneficiaza-de-astfel-de-venituri_3763816.html

    RăspundețiȘtergere
  14. "Curtea a constatat că:
    reglementarea contribuției de asigurări sociale de sănătate asupra veniturilor contribuabilului, indiferent de natura lor, prin urmare, inclusiv asupra celor realizate din pensii sau din diferite tipuri de indemnizații, sunt în conformitate cu Constituția. Regula este cea a plății contribuției de asigurări sociale de sănătate pentru a beneficia de asistența medicală în sistemul de sănătate, excepția fiind scutirea de la plata acesteia. Legiuitorul are o largă marjă de apreciere în structurarea politicii sociale a statului, putând decide atât acordarea, cât și retragerea facilităților la plata contribuției de asigurări sociale de sănătate" ( Comunicatul CCR din 22 iulie 2025 ).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Leon
      Și mai ales că ...." larga marjă de apreciere în structurarea politicii sociale a statului, putând decide atât acordarea, cât și retragerea facilităților la plata contribuției de asigurări sociale de sănătate" s-a făcut prin LEGE și nu prin OUG.
      Astfel această Lege pt. pachetul 1 , cu intrare în vigoare din 01.08.2025 acoperă o mare parte din dispozițiile OUG 156/2024 împotriva pensiilor .

      Ștergere
  15. Dl Vicepremier Barna, UDMR dorește ca auxiliarii din Armată să iese la pensie la 65 de ani, domnia sa habar n-are să priceapă in primul rand ce înseamnă noțiunea de "auxiliar" și mult mai puțin ce înseamnă "armata".
    MApN și celelalte elemente ale SNAp n-au auxiliari, nici pe timp de război nici pe timp de pace.
    Acești "auxiliari" pot fii cel mult asimilați cu cei fără obligații militare, care prestează anumite servicii in anumite situații, cf Legii rechizițiilor militare.
    Nu pricep de ce Ministrul MApN nu ia atitudine, împotriva unui subversiv al Apărării Naționale, datorită incompetenței lui, totale în domeniul Apărării Naționale, culmea și vicepremier.

    RăspundețiȘtergere
  16. In afara de rind...

    Din bunăciunile verii lui 2025:

    - (iunie) constituirea guvernului "ezact" dupa dorita exprimata prin vot de catre populime
    ---- cei de pe locurile 3, 4, 7 si nealesi de nimeni

    - (iulie) eliminarea plafonarii pretului la energia electrica
    ---- cu efecte directe asupra pungii proprii, dar si prin propagarea pe intreg lantul de productie - distributie

    - (august) majorarea TVA si a accizelor la energie, combustibil si multe altele
    ---- cu efecte directe asupra pungii proprii, dar si prin propagarea pe intreg lantul de productie - distributie
    ---- ca sa fim corecti aceste efecte vor fi "atenuate" de scaderea pensiilor in urma introducerii CASS

    - feri, Doamne, de ce va mai cuprinde si urmatorul pas de reducere a cheltuielilor promis de guvern!

    Daca ne mai uitam si la ajutorarea unora de peste mări și țări... dea Domnul sa nu ajungem sa spunem ca "peroada" basinesco-bocciie a fost parfum de iasomie!

    RăspundețiȘtergere
  17. @Leon 24.07.2025, 10:02
    La : "@Avia, în filmuletul urmator vezi conditiile vitrege pentru locuitorii din Sahara Olteniei in cresterea lubrenitelor !
    Primarul din Călărasi este un rezervist militar:
    https://m.digi24.ro/stiri/economie/agricultura/situatie-critica-in-sahara-olteniei-unde-nu-a-mai-plouat-de-trei-luni-cum-arata-viata-de-agricultor-in-camp-la-40-celsius-3340501 ".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Daaaa!
    Se vede treaba ca si oltenii, ca toti cetatenii "românești", au uitat vorba din batrini: "Dumenezeu nu bate cu paru' !"
    Asta pentru elanul si voiosia cu care au distrus toate amenajarile pentru irigatii si perdelele forestiere care ar fi impiedicat transformarea zonei intr-o Sahara!

    RăspundețiȘtergere
  18. Asistenta militară gratuită pt militari și familia acestora n-are legătură cu fondurile alocate. Cei în drept trebuie să asigure fondurile necesare pt drepturile legale. Nu sunt in stare trebuie să plece din sistemul public.

    RăspundețiȘtergere
  19. @Leo 25.07.2025, 18:56
    La : "Deci va fi Legea nr. 230/2025 ?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Promulgata prin Decret nr. 791/2025
    devine Legea nr.141/2025

    https://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect?cam=2&idp=22474

    RăspundețiȘtergere
  20. Casa OPSNAJ deservește și pensionarii militari, care toți sunt sunt asigurați.
    Spitalele Militare, au un Consiliu de Administrație, din care face parte si-un pensionar militar , deobicei membru ANCMRR. Acest pensionar ar trebui să consilieze pensionarii militari, în domeniul asistenței medicale gratuite, adică modalitatea de decontare a tuturor cheltuielilor pt sanate, făcute de pensionarii militari.
    N-o face, din diverse motive.
    Am văzut, mai sus, comentarii privind gratuități stomatologice.
    Sunt două situații distincte.
    1. Anumiți medici stomatologi, încheie contracte, cu casele de sanate, inclusiv cu Casa OPSNAJ.
    Medicul are un buget lunar alocat, o listă de lucrări , periodicitatea acestora și tarifele alocate.
    Eu pensionarul militar X am dreptul la o proteză pe an, de ex o proteză temporară (necesară de ex 6 luni, între implant și proteza permanenta)
    Ca tarif decontat, îl satisface pe medic și pensionarul militar nu plătește nimic, plătește Casa OPSNAJ direct medicului stomatolog.
    Acești medici sunt puțini și fondul lunar alocat este mic.
    Această situație n-are nici o legătură cu asistența medicală gratuită pt militari.

    RăspundețiȘtergere
  21. Urmare la comentariul de ieri ora 21.59
    Asistență militară gratuită pt militari și familia acestora.
    2. Pensionarul militar X are nevoie de o lucrare stomatologica complexa, de ex 50% din dantură, extracții, implanturi, reconstrucții osoase, protezare temporară , etc. și locuiește într-o localitate deservită de un Spital Militar.
    N-are importanță din ce structură a SNAp a făcut parte.
    Ca ex. Această lucrare costă 10.000 euro: 5000 partea chirurgicală și 5000 partea protetica.
    Apelează la o clinică stomatologică sau un cabinet stomatologic din privat.
    Pensionarul militar inițial suportă costul lucrării in 4 tranșe conform planului de tratament, stabilit de medicii stomatologi
    Et chirurgicală 1 (extracții, implanturi, reconstrucții osoase, etc.)
    Et 2: protezare temporară
    Et 3 (chirurgicală): descoperire implanturi, etc.
    Et.4: protezare permanentă, etc.
    Pensionarul militar X are dreptul și trebuie, obligatoriu, pt demersurile ulterioare, să solicite FACTURA de la prestatorul de servicii medicale stomatologice, pt banii dați.
    De obicei, pt acest caz luat ca exemplu, se emit 4 facturi, n-are importanță cate, pt că suma totală este aceeași: echivalentul în lei a 10.000 de euro la cursul BNR din ziua emiterii facturii.
    Presupunem că pensionarul militar X, dorește să-și exercite dreptul legal la asistență medicală gratuită.
    Cum plătește o etapă și are o factură o trimite prin poștă cu confirmare de primire Comandantului Spitalului Militar.
    Acesta o să-i răspundă că nu-s fonduri.
    Pensionarul X, a terminat cu corespondența cu Spitalul Militar.
    Se adresează pe net Ministrului MApN, prin care sesizează că o structură MApN, încalcă drepturile legale ale militarilor, cu rugă mintea să dispună respectarea legii și atenționarea acestuia că în caz contrar, se va apela la instanțele de judecată.
    Dacă se ajunge la judecata, pensionarul militar are câștig de cauză.
    Ca o paralelă: un militar activ are dreptul la o solda lunară .
    Din diverse motive, obiective, nu-s fonduri pt luna "j" dar cei obligați să asigure fondurile salariale, fac ceea ce-i legal, să plătească ulterior, toate drepturile legale.
    Obs. Dacă Comandantul sau Ministrul MApN sunt nesimțiți, se poate sesiza și Parchetul Militar sau in civil pot fii trași la răspundere pecuniar.

    RăspundețiȘtergere
  22. Interesantă abordare, din ce știu eu in zona de reședință, sunt mai multe cadre militare care au copii care și-au dorit un job in domeniul stomatologic, părinții, unii cadre militare, i-au crescut și i-au ajutat să-și urmeze un vis: medic stomatolog, aceste cadre militare au urmat LM și /sau Școală Militară urmată de Academia Militară și provin de pe Valea Gurghiului, Târnave , Someș, etc.
    Toți copii acestora care lucrează în domeniul stomatologic, lucrează în privat, exclus la stat.
    Am întrebat și eu, pt că sunt militar de carieră care am cu totul altă pregătire și mi-au spus următorul lucru: dacă doriți obligațiile Spitalului Militar din Cluj-Napoca, privind decontare tuturor cheltuielilor pt asistență militară gratuită pt pensionarii militari, trageti-l de limba pe Dl Col. Duduiala, pensionar militar membru ANCMRR, membru în Consiliul de Administrație a Spitalului Militar din Cluj-Napoca.
    Dl Col Duduiala în dec 1989 ocupa funcția de locțiitor politic la Bg 5 AA.

    RăspundețiȘtergere
  23. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://presamil.ro/noi-reglementari-privind-asistenta-medicala-si-farmaceutica-in-mapn/&ved=2ahUKEwjv2o7gqtyOAxXG6wIHHb-dJyMQFnoECBsQAQ&usg=AOvVaw3Dj8CAzNBOzUt1nBG8fu52

    RăspundețiȘtergere
  24. In afara de rind...

    Din cind in cind facebuci face inventarul/recensamintul naucilor care-l populeaza...

    De citeva luni pe facebuci se strofoaca o multime de nauci care-l ameninta pe facebuci ca nu-i permit sa foloseasca pozele si datele pe care ei, cu mina lor proprie si personala, i le pun la dispozitie....

    Uăi, năucilor, cind l-ati rugat (prin deschiderea unui cont) pe facebuci sa va primesca pe platforma, acesta (facebuciul) v-a intrebat daca sinteti de acord cu o lunga lista de reguli. Printre acele reguli este si aceea ca esti direct raspunzator de ceea ce publici pe platforma!
    Iar voi, naucilor, ati bifat "casuta" cu "Am inteles si sint de acord!"

    Nu esti de acord ca, pe baza datelor prezentate de tine, sa primesti publicitate "personalizata"? Vezi ca ai posibilitatea ca,_contra sumei lunare de vreo 5$, sa nu mai primesti publicitate!
    Nu esti de acord ca ceea ce prezinti tu sa poata fi vazut si de Mooketsi, Mosweu sau Pule din Republica Botswana? Sterge-ti contul, paraseste platforma si "pa si pusi"!

    Năucilor, nu-i mai furnizați lu' facebuci argumente că_cît de nerozi sînteti!

    RăspundețiȘtergere
  25. Despre luptatorii pentru drepturile pensionarilor militari...

    Cind Dumenzeu vrea sa piarda pe cineva ii ia, mai intii, mintile!

    Militienii conducatori (de fapt) a ceea ce a mai ramas din SCMD publica (isi asuma???) : "luni, 28 iulie 2025
    Vrem referendum pentru pensiile speciale!".

    Asta in contextul in care tefeleștimea reprezentata si condusa de USR considera ca pensii SPECIALE au, mai ales, militarii... acestia fiind cei mai multi!

    Chestie preluata de SCMD de la o ceva numita DECLIC... o ceva care se prezinta ca fiind formata dintr-o echipa de gagici nefu.tute care vor de toate pentru toate!

    Vai de capu' la noi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Uăăii, tefelistule revoltat ca m-am legat de "declicele" tale iubite...
      "Declicatele" sint cele care din gagici "Amant, amant, concubin, concubină, ibovnic, ibovnic, iubit, iubit, prieten" au ajuns niste gagici nefu.tute care'si fac de lucru ca sa le mai vada lumea că_cît îs ele de active!

      Ștergere
  26. La magistrati 70% din ULTIMUL salariu NET pentru viitor
    La militari TOATE CELE BUNE pentru viitor.
    O sa repet aici ce am scris in alta parte. Aici la Cuprumin muncitor suprafata ca nu este subteran 51 de ani 5000 salar 8000 pensie. Inginerii.....nu are rost ..., al naibii alea nu sunt speciale ....si noi ne cacam pe noi dupa ani de scoala si privatiuni.

    RăspundețiȘtergere
  27. Hai, domnilor, sa fim seriosi! (**asa spunea un colonel - pe vremurile obligativitatii lu' "tovarasi" - directionalul unei grupe de cursanti, cind seful grupei incerca sa justifice absenta multora de la orele de studiu**).

    Eu zic: hai, domnilor, sa nu claudiotizam s'acest blog!

    @Anonim 29.07.2025, 13:47
    La : "Din actualul buget brut alocat pensiilor militare, se pot înlătura toate discriminările, cu o singură condiție, netul alocat pensiilor militare sa fie grevat doar de contribuțiile obligatorii la bugetul de stat: impozit, contribuții pt sănătate, etc.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    - grevat este brutul nu netul
    - "dări" obligatorii din pensii sint (in prezent) numai impozitul si CASS, nu si "etc."
    - ideea folosirii sumelor alocate (la brut) dar "nefolosite" la pensiile limitate net la net pentru "suplimentarea" netului celorlalte pensii inseamna deturnare de fonduri, iar asta nu se poate!

    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

    @Anonim 29.07.2025, 14:31
    La : "Dl Alecu, așa cum eu am de la 01 luna viitoare drepturile nete de pensie militară de stat, reduse cu contribuția de sănătate, cred că este normal ca și cei ce au ieșit la pensie sau vor ieșii la pensie cu pensia militară limitată la net (după 01/01/2018) să suporte din net, aceeași diminuare a netului, ca și mine, datorită contribuției de sănătate plătite de pensionari, fie ei și militari.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    - limitarea net la net s-a aplicat din sep.2017, nu din ian.2018
    - daca s-ar aplica si "scaderea" netului pensiilor de dupa sep.2017, asta ar produce vreun efect asupra netului celorlalte pensii, in afara de aplicarea "principiului": sa moara si capra vecinului???

    RăspundețiȘtergere
  28. Mos Alecu poate nu inteleg eu ..ce inseamna ca legea se aplica pentru viitor....nu de alta dar vad colegi actuali pensionari care fac si desfac calcule... ce inseamna ,,pentru viitor,, ?

    RăspundețiȘtergere
  29. https://media.dcnews.ro/other/202507/draft-pensii-de-serviciu-28-07_88124800.pdf

    RăspundețiȘtergere
  30. @Bogdan 29.07.2025, 17:47
    La : "Mos Alecu poate nu inteleg eu ..ce inseamna ca legea se aplica pentru viitor....nu de alta dar vad colegi actuali pensionari care fac si desfac calcule... ce inseamna ,,pentru viitor,, ?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Daca'i vorba despre o lege a pensiilor inseamna ca legea se aplica numai celor care se vor pensiona dupa intrarea in vigoare a legii respective.

    Dar, la noi, toate legile pensiilor au avut/au si prevederi privind recalcularea pensiilor mai vechi conform prevederilor din noua lege a pensiilor, asta'nsemnind ca acel "pentru viitor" este atit pentru pensiile viitoare cit si pentru cele din trecut! La pensiile din trecut aplicindu-se principiul raminerii in plata a cuantumului avantajos (cel din trecut sau cel din recalculare. Principiu al cuantumului avantajos care nu a fost prevazut in l.119/2010 - cea cu contributivizarea pensiilor militare de stat si a pensiilor de serviciu (mai putin pensiile de serviciu ale magistratilor).

    RăspundețiȘtergere
  31. @Anonim 29.07.2025, 19:37
    La : " https://media.dcnews.ro/other/202507/draft-pensii-de-serviciu-28-07_88124800.pdf ".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Uaileiiii!
    Prapad!
    - Scoate actualizarea pensiilor de dinainte de 2024 cu evolutia salarizarii celor in activitate
    - pensia (bruta) 55% din media veniturilor din ultimii 5 ani de activitate (mult mai mica decit 80% din media ultimilor 4 ani cit este in prezent)
    - pensia neta maximum 70% din veniturile nete din ultima luna de incadrare

    La militari fereasca Dumnezeu s'aplice chestia cu pensie neta maximum 70% din ultima solda neta, sa renunte la esalonarea mediei pina la 300 de luni, sa faca media din ultimii 5 ani fara nici un fel de actualizarea "la zi" si sa se aplice si la pensiile "vechi"!

    RăspundețiȘtergere
  32. @Calinmihaib12 30.07.2025, 03:09
    La : "Moșule:
    .. greșești ‼️,
    ..in L. 119/2010..= pensiile. militare (dar nu numai..!), conform art. 3.. = fiind "înglobate" ca "metodologie /=algoritm" de .recalculare în.."L.19/2000" = în rândul pensiilor =civile/publice stabilite "anterior" Legii .19/ 2000..= trebuia OBLIGATORIU = să fie RECALCULATE (asemenea pensiilor civile anterioare amintite = în L..19/ 2000) = în baza art.180 și 76 din L.19/ 2000, adică fără a mai căuta prin arhive = VLI-urile militarilor pensionari, stabilindu-se PMA- ul fiecărui pensionar militar prin aplicarea aliniatelor 1-7 din art.180 , adică: în esență: se deducea din cuantumul brut al pensiei militare în plată a pensionarilor =CASS-ul, ce rămânea se împărțea la VRS stabilindu-se astfel = PMA care apoi se înmulțea cu VRS...= rezultând cuantumul pensiei de plătit, care era comparat cu cuantumul pensiei militare avute înainte de RECALCULARE .., păstrând în plată "cuantumul avantajos"..😜‼️
    ..cam asta era "rețeta" simplă de recalculare a pensiilor militare= prevăzută sibilinic în acel "art 3" din L.119/2010.., înainte de apariția OUG.1/2011.. extrasă = în esența ei ..din.. L.263/2010.., dar cu .."mici" modificări..👻😜😎‼️;
    ..conform art.180, al 1..7= au fost RECALCULATE pensiile publice/civile anterioare La.19/2000 = ..în anii 2002.. 2007..‼️, iar ulterior recalculării li s- a calculat și PUNCTAJELE : lunare, anuale și total, emițându -se DECIZII de PENSIE contributivă..‼️👻😜".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Uăăăiii, năucule! (***Recunosc/constat ca termenul "năucule" reflecta mult, mult subevaluat adevaratul tau nivel!***).

    S-o luam metodic si progresiv:
    - stiam/credeam ca ai trecut prin faza recalcularii pensiilor militare de stat pe contributivitate pe l.119/2010
    ---- se vede treaba ca nici atunci nu ai inteles ce ti se'ntimpla, si, mult mai grav, nici acum (dupa 15 ani) nu stii

    - ce-s alea VLI, PMA si VRS?

    - art.180/l.19/2000 se referea la "pensiile de asigurări sociale de stat și pensiile suplimentare, stabilite pe baza legislației anterioare (*in baza l.3/1977*), devin pensii în înțelesul prezentei legi.".
    ---- stabilea cum se (re)calculeaza pensiile provenite din l.3/1977 prin calcularea punctajului mediu anual si a cuantumului pensiei conform prevederilor l.19/2000
    ---- nu se referea la modul de recalculare a pensiilor militare de stat sau a celor de serviciu.
    ---- pentru recalcularea pensiilor militare de stat si a pensiilor de serviciu se aplicau prevederile l.19/2000 ca pentru pensiile din sistemul public stabilite in baza l.19/2000, fara aplicarea principiului cuantumului avantajos

    - in concluzie: nu esti un simplu năuc, esti un deplin si definitiv reprezentant al celor apartinind categoriei dobitocilor!

    RăspundețiȘtergere
  33. "La fel de relevant este și faptul că, la aceste măsuri, Ilie Bolojan nu a lucrat nici cu ministrul PSD al Justiției, nici cu ministrul PSD al Muncii și refuză să menționeze cine a participat la redactarea proiectului. Surse politice arată că cei doi miniștri social-democrați au aflat despre aceste modificări de la televizor. Mai mult, reglementările propuse au fost redactate, conform surselor citate, de către fosta președintă a ÎCCJ, Corina Corbu, și de judecătoarea CCR Laura Iulia Scântei, fostă senatoare PNL."(jurnalul national) !

    RăspundețiȘtergere
  34. @Anonim 30.07.2025, 12:01
    La : "La un salariu brut de 20.000 lei azi un magistrat primește o pensie brută de 80% din 20.000=16.000 lei
    Pensie netă: 14.700 (1300 impozit)
    De la 01/08/2025:
    Pensie netă : 13.530 lei (CASS 1300 impozit 1170) și acest magistrat in activitate a avut un net de 11.700 !!!
    Eu cred că nici un magistrat român nu este așa de nesimțit, mă refer și la magistrații militari, să pretindă o pensie netă mai mare ca salariul net in activitate și mai cred că acest lucru nu se întâmplă în nici un stat UE sau NATO !!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Sigur ca da!
    Asa'i!
    Magistratii nu sint atit de nesimtiti incit sa pretinda asa ceva!
    Ei se supun legii care le-a acordat asa ceva. Ei nefiind cuprinsi in oug 59/2017 nu au pensiile limitate net la net!
    Abia dupa l.282/2023, cei care s-au pensionat dupa 2024 au avut pensiile limitate net la net!

    RăspundețiȘtergere
  35. De'ale celor care cica ne conduc si de la care asteptam mai binele!...

    Unu' stie el ca pensiile militarilor sint pensii ocupationale, iar altu' si mai apropiat de militari stie ca-i vorba de pensii militare de serviciu!

    RăspundețiȘtergere
  36. @Leo, păi nu Mircică sustine sus si tare ca avem pensii ocupaționale?
    PS. Ce facuși Mircica, o daduși la întors ?
    https://sindicatulcmd.blogspot.com/2025/07/fake-atribuit-scmd.html?m=1

    RăspundețiȘtergere
  37. @Leon 31.07.2025, 14:49
    La : "@Leo, păi nu Mircică sustine sus si tare ca avem pensii ocupaționale?
    PS. Ce facuși Mircica, o daduși la întors ?
    https://sindicatulcmd.blogspot.com/2025/07/fake-atribuit-scmd.html?m=1 ".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Si totusi acel ceva a fost pe site-ul lor!
    Probabil publicat de unu de-ai lor!
    Ca este unu dintre de-ai conducerii SCMD care'i tare activ si apreciativ la spusele claudiotului...
    Claudiot care a avut un comentariu si la acel ceva al "declicatelor" pe site-ul SCMD, comentariu in care sustinea cu tarie cererea desfiintarii pensiilor speciale!

    Imi pare rau ca n-am folosit "print screen" pentru chestia de la SCMD, asa cum fac de multe ori cu năzbîtii apărute pe net!

    RăspundețiȘtergere
  38. Din timpeniile claudiote...

    Continua, claudiotul, imprastierea dobitociei ca la contributivizarea pensiilor militare 68% de pensii militare au crescut! Asta pentru sustinerea dobitociei lansate de pasarica si preluate cu asupra de masura de claudiot ca ce buna-i contributeala pentru pensiile militarilor!
    Idiotia cu pensii marite la contributivizare a fost lansata de un alt dobitoc, patronul bloagei "R-26.500 elita"... De la cele 26.500 lansate de olescu s-a ajuns la claudiot la 68%

    Nici "belitu'", nici pasarica si nici claudiotu' nu'nteleg ca atunci nu au crescut pensiile militare de stat:
    - la recalcularea din 2011 s-au intimplat fenomene ciudate (care au generat punctaje tot ciudate)
    ------ “folosirea” vechimii totale (militarie plus civilie) existente in 2010
    ----------- a nu se uita ca cei disponibilizati cu vechimi mici in militarie au muncit in civilie... vechimi in civilie care nu puteau fi valorificate in sistemul public datorita virstei mici
    ------ venituri “reconstituite” “din burta”
    ------ impartirea la 20 inclusiv pentru perioadele muncite in civilie
    ------ majorarea de punctaj pentru conditii de munca in civilie ca si cum ar fi fost in militarie,
    ------ folosirea ilegala a conditiilor de munca (cu majorarile de punctaj aferente pentru militari) valabile numai dupa 01.01.11,
    ------ aplicarea majorarii datorate OMM/SOSP la acea pensie gonflata artificial...

    Din aceste cauze multi dintre cei cu pensii “mici” pe l.164/2001 s-au pomenit cu sume mai mari de primit!
    Multi dintre ei neindeplinind, nici in 2011, conditiile de a primi o pensie pentru vechimile din civilie... dar o primeau cu virf si indesat prin matrapazlicul recalcularii din 2011!
    Asa ca usurel cu contributeala pe scarile pensiilor militare ...

    RăspundețiȘtergere
  39. @MA, pentru motivele enumerate mai sus, 90% din numarul pensionarilor militari au avut cresteri:
    "Astăzi putem spune că 90,2% din totalul pensiilor revizuite au crescut, fie că vorbim despre militari în rezervă cu o carieră militară completă sau de cei cu o carieră militară incompletă”, a mai spus Oprea."
    In urma recalcularii cf.L 223/2015, 68% au scazut, dar au ramas in plata cu pensia mai mare stabilita anterior !!

    RăspundețiȘtergere
  40. Se ascute lupta de...clase:
    https://www.gandul.ro/actualitate/proiectul-privind-pensiile-speciale-a-scandalizat-magistratii-noi-suntem-5-600-celelalte-pensii-peste-200-000-chiar-nu-intereseaza-exclusiv-20589942

    RăspundețiȘtergere
  41. @Leon 31.07.2025, 19:47
    La : "@MA, pentru motivele enumerate mai sus, 90% din numarul pensionarilor militari au avut cresteri:
    "Astăzi putem spune că 90,2% din totalul pensiilor revizuite au crescut, fie că vorbim despre militari în rezervă cu o carieră militară completă sau de cei cu o carieră militară incompletă”, a mai spus Oprea."
    In urma recalcularii cf.L 223/2015, 68% au scazut, dar au ramas in plata cu pensia mai mare stabilita anterior !!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Cine a spus chestia cu "In urma recalcularii cf.L 223/2015, 68% au scazut, dar au ramas in plata cu pensia mai mare stabilita anterior !!" ???

    Ș'apoi:
    - la "militarii-militari de la un capat la altul" au ramas in plata cele stabilite pe l.164/2001 (cu tot cu eventuala civilie de dinainte de militarie)
    - la cei care si-au "agatat" la militarie si civilia de dupa militarie cu ocazia l.119/2010 si/sau l.263/2010 , la recalcularea pe l.223/2015 li s-a luat in considerarea toate vechimea, deci nu le-au scazut, si au intrat in plata ca pensii mai mari cele pe l.223/2015

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La Pct.10 din Raportul preliminar al Com.de Munca la Pl x nr.199/2020 exista o Motivare care face referire la acest procent de 68%...!!

      Ștergere
    2. Citat din Leon(19:47'/32.07.2025):
      ".."avut cresteri:
      "Astăzi putem spune că 90,2% din totalul pensiilor revizuite au crescut, fie că vorbim despre militari în rezervă cu o carieră militară completă ❓❓sau de cei cu o carieră militară incompletă”🤣❓❓, a mai spus Oprea.".."
      Încheiat CITATUL,
      COMENTARIU:
      ..ce spunea OPREA (ministrul MApN, atunci..) în citat, între semnele roșii, NU prea e credibil atât timp cât ..de ex. eu , cu vechime efectivă 32 ani: COLONEL = aveam pensia ("lui") calculată contributiv=cu SF de LT. COLONEL Medic = > 17 ani.., vreo 6 ani cu SF de = MR Medic .., + : din 6 ani de FACULTATE: din care: ~4 ani cu "VLI" =. venit lunar individual= "SLMBEc", + 2 ani cu PUNCTAJE FURATE ( evident..ILEGAL.. căci legea scria clar că în timpul studiilor în instituții militare de învățământ "PUNCTAJUL..": NU PUTEA FI = SUBUNITAR..= MAI MIC= decât: =/>= .."1"(‼️), ci cel puțin. "1": având în vedere că în anii:.." V- VI" de facultate eram: "LT STUDENT"..cu punctaje FURATE..=de:..~ "0,4xxxx" și. ~"0,9xxxx" prin folosirea SOLDEI de grad de "Lt"= 850/950 de lei= la stabilirea: PL = "punctajelor lunare".. împărțite la SLMBEc.. >2.000 de lei❓‼️, în timpul "stagiului militar'= MT= anterior facultății = aveam punctajul = 1" , + câteva FURTIȘAGURI =din VLI- urî= Venituri Lunare Individuale folosite la calculul punctajelor lunare..= în câțiva ani..❗, astfel că PT= Punctajul Total a fost = FURAT DELIBERAT= cu câteva PUNCTE .! (aprox: ...'3,xxxxx" puncte..❗), iar PENSIA "CONTRIBUTIVĂ"=.. în 2012 = a scăzut cu vreo 700 de lei brut (3.457↘️ 2.702 lei..❗)

      Ștergere
  42. @Leon 31.07.2025, 21:41
    La : "La Pct.10 din Raportul preliminar al Com.de Munca la Pl x nr.199/2020 exista o Motivare care face referire la acest procent de 68%...!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Aaaaaaa! Daaaaa!

    Numai ca:
    - in expunerile de motive si'n motivarile comisiilor se baga felurite bîlbîieli care sa justifice textele spre adoptare/respingere. Bîlbîieli care nu pot fi verificate nici de-al dracului... De ce 68% si nu 70%? De'asa, ca sa creada populimea ca_cit îs de veridice bîlbîielile!

    - la cîți dintre cei carora le-ar fi scos stagiile din civilie le-ar fi scazut sumele in plata? Nu cumva erau o nimica toata??

    - din cei 68% citi erau cei care ramasesera in plata cu sumele din l.164/2001?? Nu cumva erau clar supramajoritari, iar scoaterea stagiilor din civilie nu li s'ar fi aplicat, ceea ce nu justifica refuzarea "scoaterii" stagiilor din civilie pentru cei citiva care ar fi fost afectati

    - etc., etc....

    RăspundețiȘtergere
  43. @MA, am mai scris pe blog, și eu fac parte din cei 68%, deoarece am in plata cuantumul avantajos recalculat/actualizat cf.L.164/2001 și ajutat de indexarile ulterioare !

    RăspundețiȘtergere
  44. @Leon 01.08.2025, 09:08
    La : "@MA, am mai scris pe blog, și eu fac parte din cei 68%, deoarece am in plata cuantumul avantajos recalculat/actualizat cf.L.164/2001 și ajutat de indexarile ulterioare !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Adica dintre ce de la liniuta a 3-a din comentariul meu anterior!

    Și că veni vorba:
    - grija comisiei sa nu scada pensiile stabilite pe l.263/2010 prin faptul ca stagiile "scoase" ar produce pensii "civile" mai mici
    ---- uăiii, naucilor, la cei iesiti pe l.263/2010 (inclusiv celor care-si adaugasera ulterior stagii civile), pentru stagiile in civilie se aplicase metodologia de calcul pentru civili: impartirea la 33 - 34 - 35. Adica acele stagii "scoase" din pensia totala primita de impricinat ar fi produs aceeasi suma si in pensia "civila", care adunata cu ce raminea pentru militarie dadea "ezact" suma pe care o primea impricinatul inainte de "scoatere"

    Da! Era posibil ca unii pensionati prin 1998 - 2000, care lucrasera in civilie pina'n 2010, si care-si adaugasera acele stagii (conform "metodologiei iecsplicate" in comentariul meu din 31.07.2025, 19:00) sa fi fost cîțiva afectati de "scoaterea" stagiilor civile! Da' aiștia se'mputinasera in 2010, puteau opta sa le rămînă stagiile civile acolo unde fusesera "preluate" de l.223/2015... si nu erau dintre cei iesiti pe l.263/2010 asa cum justifica_comisia!

    RăspundețiȘtergere
  45. @Anonim 01.08.2025, 12:08
    La : "Pe surse: legea pensiilor militare, va fii modificată, stagiile civile nu vor mai fii asimilate cu stagiile militare, se va schimba procentul aplicat bazei de calcul, brutul stabilit ca pensie militară de stat, va fii afectat doar de contribuțiile legale.
    Va dispare limitarea la net, pt că nu-și mai produce nici un efect.
    Se vor reduce, dar nu se vor elimina, diferențele la pensia militară netă, între militari care au avut același traiect in activitate, dar au ieșit în ani diferiți, la pensia militară de stat.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Fara precizarea sursei "informatiei" nu este vorba decit despre visurile timpite ale unor timpiti de pe net!

    RăspundețiȘtergere
  46. @Calinmihaib12 01.08.2025, 10:36
    La : "Citat din Leon(19:47'/32.07.2025):
    ".."avut cresteri:
    "Astăzi putem spune că 90,2% din totalul pensiilor revizuite au crescut, fie că vorbim despre militari în rezervă cu o carieră militară completă ❓❓sau de cei cu o carieră militară incompletă”🤣❓❓, a mai spus Oprea.".."
    Încheiat CITATUL,
    COMENTARIU:
    ..ce spunea OPREA (ministrul MApN, atunci..) în citat, între semnele roșii, NU prea e credibil atât timp cât ..de ex. eu , cu vechime efectivă 32 ani: COLONEL = aveam pensia ("lui") calculată contributiv=cu SF de LT. COLONEL Medic = > 17 ani.., vreo 6 ani cu SF de = MR Medic .., + : din 6 ani de FACULTATE: din care: ~4 ani cu "VLI" =. venit lunar individual= "SLMBEc", + 2 ani cu PUNCTAJE FURATE ( evident..ILEGAL.. căci legea scria clar că în timpul studiilor în instituții militare de învățământ "PUNCTAJUL..": NU PUTEA FI = SUBUNITAR..= MAI MIC= decât: =/>= .."1"(‼️), ci cel puțin. "1": având în vedere că în anii:.." V- VI" de facultate eram: "LT STUDENT"..cu punctaje FURATE..=de:..~ "0,4xxxx" și. ~"0,9xxxx" prin folosirea SOLDEI de grad de "Lt"= 850/950 de lei= la stabilirea: PL = "punctajelor lunare".. împărțite la SLMBEc.. >2.000 de lei❓‼️, în timpul "stagiului militar'= MT= anterior facultății = aveam punctajul = 1" , + câteva FURTIȘAGURI =din VLI- urî= Venituri Lunare Individuale folosite la calculul punctajelor lunare..= în câțiva ani..❗, astfel că PT= Punctajul Total a fost = FURAT DELIBERAT= cu câteva PUNCTE .! (aprox: ...'3,xxxxx" puncte..❗), iar PENSIA "CONTRIBUTIVĂ"=.. în 2012 = a scăzut cu vreo 700 de lei brut (3.457↘️ 2.702 lei..❗)".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Uăăii, năucule, ț'am mai zis ca tu habar nu ai ce ti s'a'ntimplat la aplicarea l.119/2010!

    Pai ce dracu sa zica goprea cind i s-a prezentat dezastrul pe care-l va produce forma initiala a l.119/2010?
    I'a dat ordin "generăliței" lui (gl.Bg. Lupu Maria) sa repare parascovenia... Generalita a introdus in ceea ce urma sa fie l.119/2010 chestiile prezentate de mine in comentariul de la 31.07.2025, 19:00. Iar Seful SMG (amiralul Gh.Marin, alta poama) a emis vestitele instructiuni privind modul de "culegere" a datelor necesare (salarizarea) din dosarele personale ale impricinatilor... instructiuni pe baza carora toate spalatoresele, zidarii, instalatorii apa-canal, m.a.c.-ii au trecut la "lins" si aproximat ce'o fi vrut sa zica in state de plata scrise cu creionul, mincate de sobolani si bine spalate de infiltratii de apa...

    Spusele lui goprea s'ale genralitei sint dupa ce pensiile militarilor devenisera un ghiveci de militareala si civileala...

    Pensia ta a scazut pen'ca n-ai avut civileala dupa militarie si te inscrii la liniuta 3 din comentariul meu din 01.08.2025, 08:57!

    RăspundețiȘtergere
  47. Hai ca ne-am linistit:
    https://cps.mapn.ro/webroot/fileslib/upload/files/Mass-media/20250801_N_Comunicat_nr5_CASS.pdf

    RăspundețiȘtergere
  48. Cam are dreptate, nenea Iancu:
    https://m.dcnews.ro/iancu-guda-arata-care-este-singurul-spor-care-trebuie-mentinut-neplafonat_999893.html

    RăspundețiȘtergere
  49. Va rog mult care va fi pensia mea in august 5816 brut

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fa-i încă odată pomenile jupanului.
      Pensie de urmaș 5800 lei brut?!!.
      La asa pensie ai intrare la unul de 20-30 ani.

      Ștergere
  50. @Brenda 03.08.2025, 14:08
    La : "Va rog mult care va fi pensia mea in august 5816 brut".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Daca e vorba despre cit va fi pensia NETA, de incercat la:
    - https://mosalecu.blogspot.com/2025/06/cind-minciuna-sta-cu-nestiutorii-la-masa.html?showComment=1751994397440#c2809756958265760854
    - sau, mai pe scurt, de incercat la https://s.go.ro/t65lobc0
    - sau, si mai pe scurt: pensia neta in aug.2025 -> 5.281 lei

    RăspundețiȘtergere
  51. Vineri, 8 august intră pensiile nete pe card !
    Incă o nedreptate facuta pensionarilor militari, deoarece vom avea pensii nete mai mici decît in august 2024; la pensiile civile pierderile vor fi atenuate de majorarile serioase din septembrie 2024 ...!!

    RăspundețiȘtergere
  52. https://cnas.ro/2025/08/01/informare-principalele-noutati-privind-asigurarile-sociale-de-sanatate-prevazute-in-legea-nr-141-2025/

    RăspundețiȘtergere
  53. https://m.digi24.ro/stiri/actualitate/mosteanu-sugereaza-ca-reforma-pensiilor-militare-poate-dura-pana-in-2035-nu-avem-un-plan-clar-de-schimbare-a-modului-de-pensionare-3355429

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Probabil ca estimează că Ucraina va fi victorioasă prin 2035 .
      Nu sunt in clar daca vârsta de pensionare a militarilor va fi la 65 ani.
      Dacă va fi așa vor fi multi Mos Teacă care vor tăia iarba la câini.Gigel se caleste Gigel se oteleste.
      Ce vremuri .

      Ștergere
  54. V-am mai spus , că VARȘOVIȘTII nu vor mai prinde DREPTATEA privitor la pensiile militare.
    homoșteanu ăsta nou de la MFA , zice că peste 10 ani .
    Niște LICHELE , de tipul lui jianu , ciucă , luca , roșu , etc.....
    https://hotnews.ro/ministrul-apararii-despre-pensiile-militarilor-orice-decizie-luata-peste-noapte-ar-depopula-sistemele-degeaba-achizitionam-rachete-ca-avem-nevoie-de-resursa-umana-2037441

    RăspundețiȘtergere
  55. @Anonim 03.08.2025, 20:56
    La : "Probabil ca estimează că Ucraina va fi victorioasă prin 2035 .
    Nu sunt in clar daca vârsta de pensionare a militarilor va fi la 65 ani.
    Dacă va fi așa vor fi multi Mos Teacă care vor tăia iarba la câini.Gigel se caleste Gigel se oteleste.
    Ce vremuri .".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    L.223/2015 prevede deja virsta standard de pensionare de 65 de ani din anul 2035.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. E bine ca sa nu fie rau.
      În 10 ani nu vom mai fi pro-europeni ci cu cățel si purcel europeni.

      Ștergere
  56. "Efortul financiar pentru plata pensiilor va creşte în următorii ani în România, până la 15-16% din PIB în anul 2050 potrivit estimărilor Băncii Mondiale, mult peste media ţărilor OCDE de 10%, aşa că rata de înlocuire a venitului din pensie ca procent din ultimul salariu va scădea semnificativ, de la 80% la 60-65%, arată un raport al CFA România." (Ziarul financiar)... !

    RăspundețiȘtergere
  57. Da, potrivit ăstora e chiar 150% din PIB.

    RăspundețiȘtergere
  58. @Leon 05.08.2025, 08:16
    La : “Efortul financiar pentru plata pensiilor va creşte în următorii ani în România, până la 15-16% din PIB în anul 2050 potrivit estimărilor Băncii Mondiale, mult peste media ţărilor OCDE de 10%, aşa că rata de înlocuire a venitului din pensie ca procent din ultimul salariu va scădea semnificativ, de la 80% la 60-65%, arată un raport al CFA România." (Ziarul financiar)... !”
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Daca se dadea si adresa “sursei” ( https://www.zf.ro/zf-24/cfa-romania-efortul-financiar-plata-pensiilor-creste-pana-15-16-pib-22868332 ) ar fi fost de ajutor celor care ar fi dorit sa cunoasca si contextul din care a fost extras “citatul”!

    Da!
    Ingrijoratoare predictie!
    Ingrijoratoare mai ales pentru guvernanti, care actioneaza, prin “taieri”, pentru prevenirea situatiei!
    Asta si din cauza ca “sursa” mai spune si: “Un comportament responsabil ne obligă să avem în vedere sustenabilitatea sistemului public de pensii, unde se impun reforme şi măsuri, atât pe termen scurt cât şi mai lung”, a declarat Alexandra Smedoiu, CFA - Vicepreşedinte al Asociaţiei CFA România.”

    Sursă care dă si metoda “infailibila” pentru prevenirea “catastrofei”: “Structura de investiţii a fondurilor de pensii private din România a cunoscut în ultimii ani o tendinţă pozitivă de diversificare, odată cu evoluţia reglementărilor. Deşi portofoliile rămân dominate de titluri de stat româneşti, recent a fost extins universul investiţional către instrumente listate în state membre OCDE, nu doar cele din Spaţiul Economic European, ceea ce permite în practică o diversificare geografică mult mai extinsă.”.
    Mai pe românește zis: “Băi, cetățeni românești, dați-ne noua (*fondurile de pensii private*) banii, ca stim noi mai bine ce sa facem cu ei!”

    Acea “Asociatie CFA Romania” (sursa initiala a predictiei catastrofei) fiind o ceva care se prezinta ca : “Scopul nostru este de a crea un mediu în care interesele investitorilor sunt pe primul loc,...”. ( https://www.cfasociety.org/romania/about-us/who-we-are )
    Sau, mai de pe plaiurile noastre: “Asociatia CFA Romania este una dintre cele peste 170 de societati membre ale CFA Institute, si are misiunea de a promova interesele specialistilor in investitii...” ( https://www.1asig.ro/CFA-Romania-Educatia-financiara-un-pilon-pentru-stabilitate-si-dezvoltare-in-Romania-articol-102-73322.htm )

    Adica pe primul loc nu sint interesele populimii, ci interesele celor care vor aduna banii (*fondurile de pensii private*) de la populime si va face cu ei ceva conform intereselor lor (*ale fondurilor de pensii private*)!

    Aiasta “atentionare” semanind tare cu predictia catastrofei care ar fi fost la covideala daca populimea nu se înțeapă! La noi “curvernul” cîțo-userizd cumparind/platind multe j’de milioane de doze de vaxin! Doze pentru care trebuie, acum, platita distrugerea lor din cauza de expirare! Distrugere facuta de firme tot de-ale “investitorilor” de la care s-au cumparat!

    Asa ca guvernul userizdo-lăbăral va lua masuri pentru aplicarea “indicățiilor” lu’ “Asociatia CFA Romania”!

    RăspundețiȘtergere
  59. @MA, este din ce in ce mai bine !
    In timp ce, de exemplu, bugetul MApN ptr.Pensii este aproape egal, 5,9 mld.lei in 2024 si 2025, in sistemul public in iunie 2025 pensiile au fost platite cu 21% mai mult fata de august 2024 (12,9/10,5 mld.lei) iar numarul pensionarilor civili cu pensii de peste 3001 lei, in aceasi perioada, a crescut de la 1.063.519 la 1.782.518 , ajutati si de punctele de stabilitate necontributive !
    Oare aceste pensii n-or fi depasit cu mult salariul avut in activitate ??

    RăspundețiȘtergere
  60. @MA, dupa calculul meu ar rezulta o pensie bruta de 5610 lei (49p +20,25 p) mai mare decit 5042 lei net (8620 lei brut), pensie stabilita in acest an !!

    RăspundețiȘtergere
  61. @Leon05.08.2025, 16:21
    @MA, dupa calculul meu ar rezulta o pensie bruta de 5610 lei (49p +20,25 p) mai mare decit 5042 lei net (8620 lei brut), pensie stabilita in acest an !!
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Asa-i!
    Ridic mina c’am gresit!

    Corectez:
    La : “@MA, este din ce in ce mai bine !
    In timp ce, de exemplu, bugetul MApN ptr.Pensii este aproape egal, 5,9 mld.lei in 2024 si 2025, in sistemul public in iunie 2025 pensiile au fost platite cu 21% mai mult fata de august 2024 (12,9/10,5 mld.lei) iar numarul pensionarilor civili cu pensii de peste 3001 lei, in aceasi perioada, a crescut de la 1.063.519 la 1.782.518 , ajutati si de punctele de stabilitate necontributive !
    Oare aceste pensii n-or fi depasit cu mult salariul avut in activitate ??”
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Păi s’o luam băbește:
    - munceste de la 16 ani (*c’atita permite Codul muncii*) la 65 de ani (*c’atita prevede l.360/2023*) – 49 ani
    - munceste pe sal. med. pe econ. – 49 puncte anuale + 20,25 pcte. de stabilit. = 69,25 pcte.
    - raportul VPR/SMBE (in 2025) este de 0,88%
    - pentru a avea pensie de cel putin SMBE, impricinatul respectiv treb’e sa:
    ---- munceasca pe sal.med.pe econ.) timp de 71 ani (pina la virsta de 87 de ani) sau
    ---- sa primesca in toti acei 49 de ani salariu cit 1,9 sal. med. pe econ.
    ---- la un impricinat angajat la 16 ani putin probabil ca, timp de vreo primii 15 – 20 de ani, sa aiba salarizarea de cel putin un sal.med.pe econ. (cu’atit mai putin de 1,9)
    ---- la impricinati cu salarizarea de 1.9 sal.med.pe econ. foarte putin probabil sa fi’nceput munca la 16 ani, si, tot foarte putin probabil, sa munceasca si dupa 65 de ani... adica foarte putin probabil sa acumuleze 49 de ani vechime
    ---- sigur mai ramin “alesii soartei” care, cu putini ani vechime, dar cu salarizari de peste trei - patru sal.med.pe econ. (*27.560 – 36.750 in 2025*) in toti acei ani, sa aiba pensii mai mari decit ultimele salarii

    Legat de chestia cu “o pensie bruta de 5610 lei (49p +20,25 p) mai mare decit 5042 lei net (8620 lei brut), pensie stabilita in acest an”.
    Haidi, dom’le, ce dracu! Comparam mere (pensii brute) cu gindaci de colorado (un nu stiu ce net) si tragem concluzia ca rachetele lui Elon Musk sint verzi???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca cetateanul s-a pensionat luna trecuta si in Decizie are o pensie bruta de 5610 lei, in buzunar primeste 5349 lei > 5042 lei, netul primit in aceeasi luna...!!
      Si cum pensiile de serviciu au pensia neta la nivelul veniturilor nete, o multime de pensii civile depasesc salariile nete avute la data pensionarii!

      Ștergere
  62. @MA, stiati ca în Iunie 2025 erau cu 718.999 pensii civile mai mari de 3001 lei, fata de august 2024 (1.782.518-1.063.519) ?
    Si cite din acestea au un cuantum in plata mai mari decit ultimul salariu!

    RăspundețiȘtergere
  63. @Leon 06.08.2025, 09:39
    La : "Daca cetateanul s-a pensionat luna trecuta si in Decizie are o pensie bruta de 5610 lei, in buzunar primeste 5349 lei > 5042 lei, netul primit in aceeasi luna...!!
    Si cum pensiile de serviciu au pensia neta la nivelul veniturilor nete, o multime de pensii civile depasesc salariile nete avute la data pensionarii!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Sa chiorasc io dac'am inteles ce-i si de unde vine aia cu: "> 5042 lei, netul primit in aceeasi luna...!!".

    RăspundețiȘtergere
  64. Pai n-am zis noi ca cetateanul avea lunar un smbe, in 2025= 8620 lei brut si net 5042 lei ..?

    RăspundețiȘtergere
  65. @Leon 06.08.2025, 11:59
    La : "Pai n-am zis noi ca cetateanul avea lunar un smbe, in 2025= 8620 lei brut si net 5042 lei ..?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Ăăăăăăă!
    Aloooo!

    Io n'am zis asa ceva pen'ca io stiu ca'mpricinatii romanesti nu iau salariul mediu brut pe economie utilizat la fundamentarea BASS!

    Impricinatii romanesti iau salariul mediu brut/net pe economie calculat de INS din salariile real incasate de impricinati!

    Iar pina'n luna mai 2025 sal.mediu brut pe econ. a fost de 9.187.8 lei.
    Din acest SMBE rezulta un SMNet de 5.375 (pe metodologia stabilirii netului salariilor pentru pensiile limitate net la net), sau de 5.508 (calculat de INS, incluzind si feluritele alterari induse de Codul fiscal la stabilirea impozitarii). Ambele amindoua SMNete (si 5.375, si 5.508) fiind mai mari decit netul pensiei (5.349) acelui impricinat cu 49 de ani vechime!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "7) Punctajul lunar se calculează prin raportarea venitului brut lunar realizat sau, după caz, a venitului lunar asigurat, care a constituit baza de calcul a contribuției de asigurări sociale, la câștigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat din anul respectiv."(Legea 360/2023)..!!

      Ștergere
  66. Ba ghiujilor moftangii ,voi tot nu pricepeti ce va tot iecsplica omul aista? si anume: tufo-o de contributeala ca in afara de 1% dintre voi/noi nimeni nu pupa pensia mai mare decat aista meletara? ce o tot futeti in cap atata? ca din cauza unora ca voi,care va plangeti numai unde nu trebuie, nu se misca nimic pozitiv la pensiile meletare. Militari ?. hmmm...

    RăspundețiȘtergere
  67. @Leon 06.08.2025, 15:19
    "7) Punctajul lunar se calculează prin raportarea venitului brut lunar realizat sau, după caz, a venitului lunar asigurat, care a constituit baza de calcul a contribuției de asigurări sociale, la câștigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat din anul respectiv."(Legea 360/2023)..!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Oooofff, of, of!...
    Mai intii: "raportarea venitului brut lunar REALIZAT", nu a venitului utilizat la fundamentarea BASS !...
    Mai de-al doilea: se compara pensia cu venitul brut realizat (real primit de'mpricinat), nu cu ceva ce nu intra'n buzunarele acestuia! Asta ca sa nu mai spunem ca'mpricinatul cu 49 ani vechime, iesit la pensie in 2025 are punctajele stabilite prin raportare la SMBE (real primit) calculate de INS!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oooofff, of, of ...!
      Pai asta spun si eu:
      Venitul realizat de cetatean, lunar, in acest an este la nivelul smbe de 8620 lei si obtine 1 punct pensie/lunar/anual( 8620/8620)...!!

      Ștergere
  68. @Leon 06.08.2025, 16:14
    La : "Oooofff, of, of ...!
    Pai asta spun si eu:
    Venitul realizat de cetatean, lunar, in acest an este la nivelul smbe de 8620 lei si obtine 1 punct pensie/lunar/anual( 8620/8620)...!!"
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Hai s-o lasam balta!

    Discutia a pornit de la chestia cu cresterea numarului de pensionari cu pina la 3.000!
    Din asta tragindu-se concluzia ca foarte multi dintre acestia au pensii mai mari decit ultimele venituri!

    Nebagindu-se de seama ca-n 2025 se terminase recalcularea pensiilor din o mie noua sute toamna! Care erau majoritare (spre in totalitate) in determinarea acelei diferente!
    Iar a spune ca aceia au pensii mai mari decit ultimele lor salarii e o chestie cel putin naucitoare...
    De'asa ceva ar putea fi acuzat si Leon care are in prezent o pensie de vreo 20 de ori mai mare decit ultimele lui solde! Putindu-se spune lui Leon: "Huo! Nesatulule! La cremenal cu tine care sugi singele poporului nevinovat!".

    In concluzie: la pensiile "civile" (din sistemul public) este foarte, foarte, foarte greu (spre imposibil) sa se ajunga la situatia ca pensia sa depaseasca ultimele salarii!

    RăspundețiȘtergere
  69. @MA, de acord, cu precizarea ca sustin in continuare ca Punctele de stabilitate au majorat pensiile civile :
    - la 5 puncte, un plus de 405 lei . - la 10 puncte, un plus 810 lei.
    - la 20 puncte, un plus de 1620 lei.
    PS. Da, Leon are in prezent o pensie de 9 ori veniturile avute la data pensionarii !!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Leon are acum o pensie de 5400 lei , după cum ne-a spus recent. Deci la data pensionării , avea venitul de 600 lei, iar asta se întâmpla prin 2001.
      Și nu ești mulțumit ?

      Ștergere
    2. Aveam mult mai mult,...6.000.000 lei...:))).

      Ștergere
  70. @Leon 06.08.2025, 18:27
    La : "@MA, de acord, cu precizarea ca sustin in continuare ca Punctele de stabilitate au majorat pensiile civile :
    - la 5 puncte, un plus de 405 lei . - la 10 puncte, un plus 810 lei.
    - la 20 puncte, un plus de 1620 lei.
    PS. Da, Leon are in prezent o pensie de 9 ori veniturile avute la data pensionarii !!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Da!
    Le-au majorat, si le-au facut sa fie mai mari decit salariile de atunci, din o mie noua sute toamna, nu mai mari decit salariile pe care le iau cei (omologi) de azi!
    C'asa si pensiile militare limitate net la net incepind cu sep.2017, azi sint mai mari decit soldele (nete) de atunci, dar nu mai mari decit soldele (nete) de azi!

    La chestia cu pensia egala cu 9 solde... de'ajuns si atita pentru a ramine valabil "Huo! Nesatulule! La cremenal cu tine care sugi singele poporului nevinovat!".

    RăspundețiȘtergere
  71. A rezolvat problema Bolojan prin retinerea CASS !
    PS. Ca sa nu simt micsorarea pensiei cu 200 lei, am gasit solutia: cu o zi inainte de virarea pensiei las pe card 200 lei si a 2 a zi am aceeasi pensie ca lunile trecute...:))).

    RăspundețiȘtergere
  72. @Leon 06.08.2025, 20:16
    La : "A rezolvat problema Bolojan prin retinerea CASS !
    PS. Ca sa nu simt micsorarea pensiei cu 200 lei, am gasit solutia: cu o zi inainte de virarea pensiei las pe card 200 lei si a 2 a zi am aceeasi pensie ca lunile trecute...:))).".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Slăbuț, slăbuț!

    Se pot lasa mai multi bani si se savureaza bucuria maririi pensiei! Si chiar se poate face'n ciuda celor carora nu le-au fost marite, ba chiar le-au fost scazute pensiile!

    RăspundețiȘtergere
  73. Pe siteul Ministerului Dezvoltarii este postat la Transparenta proiectul de lege privind noile masuri in administratia locala, destul de stufos:
    https://www.mdlpa.ro/pages/proiectlegeadopatemasurifinanciare07082025

    RăspundețiȘtergere
  74. Nu aveti ce face si va scarpinat in cur.
    În mediul civil CASS se reține din toata pensia oferită prin legi speciale indiferent de cuantumul acesteia.Vezi urmasii veteranilor de război,ai foștilor prizonieri de război,ai foștilor deținuți politici etc.

    RăspundețiȘtergere
  75. @Anonim 07.08.2025, 21:24
    La : "Nu aveti ce face si va scarpinat in cur.
    În mediul civil CASS se reține din toata pensia oferită prin legi speciale indiferent de cuantumul acesteia.Vezi urmasii veteranilor de război,ai foștilor prizonieri de război,ai foștilor deținuți politici etc.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Oooofff, of, of!...
    Tare mai pune botu' populimea la toate prostiile care apar pe net!
    Si nu se'ntreaba ce citesc!
    Ca, daca ceteau tot cuponul acela (emis de o casa de pensii judeteana), ar fi vazut ca nu era vorba despre o pensie. Ar fi vazut ca era vorba despre o "indemnizatie" acordata cuiva... Cuiva dintre cei cuprinsi in art.154, (1), d) (persoane exceptate de la plata CASS... printre care si veterani de razboi, invalizi, vaduve de razboi...).
    Iar acel art.154, (1), d)/l.227/2015 (Cod fiscal) a fost abrogat de l.141/2025...

    Deci nu se retine CASS din intreaga pensie, nu este vorba despre pensii, este vorba despre altceva!

    https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/296079 (*cod fiscal inainte de abrogarea acelui articol*)

    https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/298836 (*cod fiscal dupa abrogarea acelui articol*)

    https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/300022 (*l.141/2025 care a abrogat acel articol din Codul fiscal*)

    RăspundețiȘtergere
  76. "Asigurați cu plata contribuției începând cu data de 1 august 2025
    Categoriile de mai jos au calitate de asigurat până la data de 1 septembrie 2025, potrivit legii, iar după această dată, calitatea de asigurat se menține urmare a reținerii la sursă, începând cu data de 1 august 2025, de către plătitorul de venit, a contribuției de 10%, nefiind necesar niciun demers suplimentar din partea acestora:
    -pensionarii cu venituri peste 3.000 lei (1.960.804 persoane) – pentru partea care depășește suma de 3.000 lei;
    -beneficiarii unor legi speciale (141.376 persoane) – veterani, revoluționari etc.;
    -persoanele care beneficiază de indemnizaţie de şomaj (44.090 persoane);
    -persoanele fizice care beneficiază de venit minim de incluziune – ajutor social (323.542 persoane);
    -persoanele care se află în concediu de acomodare sau de creștere și îngrijire copil (127.054 persoane)."(comunicat CNPP)...!!

    RăspundețiȘtergere
  77. La chestia cu CASS-ul retinut dintr-o "indemnizatie de invalizi, veterani, vaduve de razboi":
    - timpiliciul de avocat care face valuri (*Iulian Urban*) fost senator pedelepra, suparat ca n-a mai prins pomana, musca de cu.r pe cei de azi
    - claudiotul nu se putea sa nu-si re-demonstreze habarnismul si dobitocia... dind "indicății" naucilor care publica si acolo chestia cu acel cupon...
    - vedeti fotografia acelui cupon la inceputul articolului

    RăspundețiȘtergere
  78. Asa, ca o revenire la : "@Leon 05.08.2025, 08:16
    La : “Efortul financiar pentru plata pensiilor va creşte în următorii ani în România, până la 15-16% din PIB în anul 2050 potrivit estimărilor Băncii Mondiale, mult peste media ţărilor OCDE de 10%, aşa că rata de înlocuire a venitului din pensie ca procent din ultimul salariu va scădea semnificativ, de la 80% la 60-65%, arată un raport al CFA România." (Ziarul financiar)... !”".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Cum ziceam???
    Ziceam: "Asa ca guvernul userizdo-lăbăral va lua masuri pentru aplicarea “indicățiilor” lu’ “Asociatia CFA Romania”!".

    Iacata ca guvernul sare'n ajutorul celor carora le da banii si va stabili ca acei bani nu se mai dau impricinatilor decit cu țîrîita... pina cind va hotari ca nu se mai dau deloc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "Guvernul a dezbătut în primă lectură, vineri, actul normativ și a decis să amâne pentru „o săptămână, două” adoptarea legii privind pensiile private" (Antena 3)...!!

      Ștergere
  79. @Leon 08.08.2025, 13:56
    La : ""Guvernul a dezbătut în primă lectură, vineri, actul normativ și a decis să amâne pentru „o săptămână, două” adoptarea legii privind pensiile private" (Antena 3)...!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Da!
    Curvernul avea de gind sa se dea 25% din sumele acumulate la implinirea virstei de 65 de ani! Se vede treaba c'au sarit baietii reprezentati de CFA ș'au zis ca-i prea mult si prea devreme!

    RăspundețiȘtergere
  80. Pe guvernanți , îi interesează atât de mult de fondul pensiilor private , deoarece aceste fonduri împrumută masiv pe GUV.RO .
    Nu va trece mult timp de aum încolo și vom auzi despre aceste fonduri o poveste similară cu cea a FNI-ului ,
    ” DORMI LINIȘTIT FNI / FONDUL DE PENSII VEGHEAZĂ !”

    RăspundețiȘtergere
  81. @MA, cred ca Bolojan vrea sa protejeze viitorii pensionari sa nu plateasca CASS la toata suma, stiind ca transele lunare sub 3.000 lei sunt scutite ...:)).

    RăspundețiȘtergere
  82. @Leon 08.08.2025, 15:05
    La : "@MA, cred ca Bolojan vrea sa protejeze viitorii pensionari sa nu plateasca CASS la toata suma, stiind ca transele lunare sub 3.000 lei sunt scutite ...:)).".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Mvaiii!
    Ce grijuliu curvern!

    Asa, ca chestie: nu TRANSELE lunare, ci PENSIILE care sint mai mici din cauza de "deviere" a unei parti din CAS catre fondurile de pensii obligatorii administrate privat!

    RăspundețiȘtergere
  83. Ha,...ha,...ce va spuneam eu, chiar daca-mi intra pensia mai mica cu 216 lei, in cont am aceeasi suma ca luna trecuta..!!
    PS. Este pacat totusi ca astazi avem netul mai mic decît luna august 2024, in conditiile majorarii preturilor la energie electrica, utilitati, alimente, etc. !

    RăspundețiȘtergere
  84. @Leon 08.08.2025, 15:33
    La : "Ha,...ha,...ce va spuneam eu, chiar daca-mi intra pensia mai mica cu 216 lei, in cont am aceeasi suma ca luna trecuta..!!
    PS. Este pacat totusi ca astazi avem netul mai mic decît luna august 2024, in conditiile majorarii preturilor la energie electrica, utilitati, alimente, etc. !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Numai un zgirie-brinza poate sa nu fie mindru si sa spuna asa ceva, in loc sa spuna: "Ca orice român, ca orice fiu al țării sale... în aceste momente solemne... mă gândesc... la țărișoara mea... la România... ... la fericirea ei!... la progresul ei! ... la viitorul ei! (*aplauze din fund*).

    RăspundețiȘtergere
  85. @Leo 08.08.2025, 14:49
    La : "Pe guvernanți , îi interesează atât de mult de fondul pensiilor private , deoarece aceste fonduri împrumută masiv pe GUV.RO .
    Nu va trece mult timp de aum încolo și vom auzi despre aceste fonduri o poveste similară cu cea a FNI-ului ,
    ” DORMI LINIȘTIT FNI / FONDUL DE PENSII VEGHEAZĂ !”".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Daaaa!

    Prin 2004 labaralii lui C.P.Tariceanu (Tărtăreață) s-a gindit sa mai faca niste bani pentru cei de-alde CFA...
    Au platit comisioane grase la Banca mondiala ca sa le dea indicatii cum sa fure niste bani de la populime... BM le-a spus sa inventeze pensiile obligatorii administrate privat: o parte din banii adunati din CAS sa-i dea la niste privati care "sa mănîncă si gura lor o bucata de piine, o bucata mare, alba si unsa cu mult unt"!
    Acele indicatii le-au aplicat si alte tari... țări care si-au dat seama de "mînăreală" si au renuntat (cea mai aproape de noi fiind Ungaria).

    Cum functioneaza "mînăreala":
    - curvernul aduna CAS
    - o parte din banii adunati ii da unor unii care sa faca ce vor cu ei
    - din cauza micsorarii sumelor adunate, curvernul nu are bani sa plateasca pensiile
    - curvernul solicita acelor fonduri private sa-l imprumute cu niste bani
    - fondurile imprumuta curvernul cu bani din cei pe care curvernul li-i daduse spre administrare
    - la termenele stabilite, curvernul returneaza fondurilor private banii imprumutati (adica banii lui, ai guvernului, care fusesera dirijati spre acele fonduri)
    ---- bineinteles ca curvernul plateste si dobinzile la care se angajase la primirea imprumutului...
    Buna treaba, rea tocmeala: curvernul plateste dobinda pentru folosirea banilor lui!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa, ca chestie...
      Forma initiala a l.411/2004 prevedea ca'n 2 ani (pina'n iul.2008) sa se emita lege privind modul de stabilire si plata a acelor pensii private...
      Da'n 2007 curvernul Tărtăreață aduce modificari la lege, printre care si eliminarea articolului privind legea care sa reglementeze acele pensii... Deci banii aceia nu se transforma in pensii...

      Ștergere
  86. @Calinmihaib12 08.08.2025, 15:59
    La : "Moșule:
    ..pensiile din pilonul "2" au fost instituite în anii 2002..2004.., la angajații tineri..!‼️👻😜".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Uăăăii, năucule, nu te mai strofoca sa demonstrezi ca esti natarau!
    L.411/2004 a intrat in vigoare in de la 01.07.2006!

    RăspundețiȘtergere
  87. Scuzati deranjul dl.M.A. nu vreau sa inoportunez pentru ca : ,,zenu'-l altora e ok, in fine, dar ,,Cuvernul mai stie si alta pozitiune ???" Ca ieu ,ca si altii, biet pensionar saracan' de mine am mari probleme cu salele/sciatica ,respectiv cu aplecaciunile , si nu discut despre ale unora din cei care se considera MILITARI sau CAMARAZI,etc..sau alte cele...cum credeti dvs.ca trebuie procedat ??/ 1-stam capra ca si pana acuma ? 2-ne gandim daca e bine? sa nu stricam linia ...la nivelul , 3-4 pentru ca astia conduc acuma, adica 12% da premierul,ministrii,etc,..S,-3-, mai ne judecam - degeaba , sau sa stau dracului in banca mea ca de 6 ani,nu am reusit sa castig impotriva hotilor care indiferent cum votez, tot acolo sunt:)) si eu tot la cotet,sperand in sperando ca cel putin inflatia o sa o mai obtin./wow..ps...chiar akm.in timp ce scriu,vorbeam la tlf.cu un fost coleg/pensionar,iar fiul sau trebuie sa plece la datorie/era baiatul in permisie,venit de la Sc.de Politie, zau chiar nu mai avem speranta ??? Clar ca nu pentru noi..dar totusi?

    RăspundețiȘtergere
  88. @Anonim 08.08.2025, 19:06
    La : "Scuzati deranjul dl.M.A. nu vreau sa inoportunez pentru ca : ,,zenu'-l altora e ok, in fine, dar ,,Cuvernul mai stie si alta pozitiune ???" Ca ieu ,ca si altii, biet pensionar saracan' de mine am mari probleme cu salele/sciatica ,respectiv cu aplecaciunile , si nu discut despre ale unora din cei care se considera MILITARI sau CAMARAZI,etc..sau alte cele...cum credeti dvs.ca trebuie procedat ??/ 1-stam capra ca si pana acuma ? 2-ne gandim daca e bine? sa nu stricam linia ...la nivelul , 3-4 pentru ca astia conduc acuma, adica 12% da premierul,ministrii,etc,..S,-3-, mai ne judecam - degeaba , sau sa stau dracului in banca mea ca de 6 ani,nu am reusit sa castig impotriva hotilor care indiferent cum votez, tot acolo sunt:)) si eu tot la cotet,sperand in sperando ca cel putin inflatia o sa o mai obtin./wow..ps...chiar akm.in timp ce scriu,vorbeam la tlf.cu un fost coleg/pensionar,iar fiul sau trebuie sa plece la datorie/era baiatul in permisie,venit de la Sc.de Politie, zau chiar nu mai avem speranta ??? Clar ca nu pentru noi..dar totusi?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Da!

    RăspundețiȘtergere
  89. Multumesc pentru sinceritate si verticalitate dl.col. In aceste conditii mai sper/respir inca eu si multi asemenea ,care nu pun botul la ...asa incat cred ca nu e totul pierdut .

    RăspundețiȘtergere