Faceți căutări pe acest blog

Anunt moderare comentarii

Pentru corespondenta personala dolhasca9@gmail.com De semnalat trimiterea printr-un comentariu pe blog

20 iunie 2025

Cînd minciuna stă cu neștiutorii la masă





Pentru a-si justifica neroziile proprii privind situatia masurilor pentru eliminarea diferentelor dintre pensiile militare, multi le prezinta ca raspunsuri primite de la IA (inteligenta artificiala).

Si multi altii pun botu’  pen’ca, vezi Doamne, IA este “instanta suprema” in ceea ce priveste stiinta de carte si modalitati de eliminare a “rautatilor”! Mai ales ca IA prezinta modalitati de rezolvare pe care le mai vazusera si “pe ecran”!

Lumea nu stie ca:

- IA este un simplu instrument care aduna multele, foarte multele, ziceri pe net ale unora si altora
---- nu produce nimic “propriu si personal”; reda ceea ce a gasit pe net
---- este, cumva, un super motor de cautare care nu prezinta adresele unde se gasesc referiri la intrebare, ci pune cap la cap extrase din textele gasite
---- cei care gasesc (in raspunsurile IA) lucruri pe care le stiau sint convinsi ca li se confirma cunostintele
---- cei care afla (in raspunsurile IA) lucruri “noi”, se extaziaza la aflarea de noutati... noutati existente de altfel pe net

- la o aceeasi intrebare raspunsurile sint diferite la repetarea (la intervale de timp) intrebarii
---- la chestia cu eliminarea diferentierilor s-au primit raspunsuri diferite: “model” LADPM, “model” Dogaru, “model” noi specialisti si invatatori...

- daca cineva va posta pe net (in citeva sute de locuri) ca Legea lui Arhimede va rezolva inechitatile dintre pensiile militare, la o urmatoare cerere de raspuns de la IA va afla (pe linga masurile anterioare) si ca Legea lui Arhimede poate contribui la rezolvarea inechitatilor!

Pentru a va convinge de credibilitatea raspunsurilor date de IA, iata unul dintre raspunsurile primite la intrebarea “Legea 360/2023”:

“lege 360/2023
ChatGPT said:
Legea nr. 360/2023, numită și Noua Lege a pensiilor publice (publicată în Monitorul Oficial nr. 1089/4 decembrie 2023), reglementează și modernizează întregul sistem public de pensii (inclusiv militare, civile și alte categorii) în România. Iată cele mai importante aspecte:
...
Punct de pensie  Majorat și indexat regulat, similar cu creșterile economiei .
...
4️ Efecte asupra pensiilor militare 
Uniformizarea condițiilor de pensionare (vârstă, stagii, punctaj) între militari și civililor.
...
Pensionarii militari (sau militar-modelezți) pot solicita recalcularea pensiilor  pentru corecta recunoaștere a stagiilor în baza noilor reguli (art. 147) 
...
5️ Scop și impact
Reducerea inechităților între pensionari, inclusiv între civil și militar 
...
Contactează Casa de Pensii Sectorială (MApN/MAI/SRI) pentru a solicita recalcularea conform Legii 360/2023”.

Daca inca mai credeti in infailibilitatea raspunsurilor primite de la IA, nu vi se poate ura decit: “Succesuri!”


101 comentarii:

  1. Nici opozitia nu se lasă:
    https://www.senat.ro/Legis/Lista.aspx?cod=26914&pos=0&NR=b263&AN=2025

    RăspundețiȘtergere
  2. @Leon 20.06.2025, 14:20
    La : "Nici opozitia nu se lasă:
    https://www.senat.ro/Legis/Lista.aspx?cod=26914&pos=0&NR=b263&AN=2025 ".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Bruynseelsa nu s-a lasat si a gasit o gașcă de aurii sa-i semneze propunerea!
    Nu-l gasesc printre semnatari pe senatorul gl.Chelaru Mircia!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bruynseelsa face doar un demers populisto-electoral , ca să crească vizibilitatea ei și al auru-lui.

      Ștergere
  3. Pe surse (!) se pare ca era plecat la Paris, la sediul UNESCO, in calitate de Vicepresedinte al acestei comisii:
    https://www.senat.ro/ComponentaComisii.aspx?Zi=&ComisieID=a706b66d-c9a6-49ea-815e-09042318a327

    RăspundețiȘtergere
  4. Puțin in afara de rind...

    D'ale specialistilor care va invata despre ce si cum:
    Claudiu Marin spunea...
    Vad ca sunt cititori care nu stiu ca 50% transformat in zecimale este egal cu 0,5 si 25%=0,25.
    Asadar majorarea cu 25% sau 50% a punctajului lunar pentru conditiile de munca prevazută in Legea 263/2010 inseamna acelasi lucru cu majorarea punctajului lunar cu 0,25 si 0,5 puncte din Legea 360/2023.
    21 iunie 2025 la 07:53

    Deci:
    - l.263/2010 spunea:
    "Articolul 100
    Persoanele care au desfășurat activități în locuri de muncă încadrate în grupele I și a II-a de muncă, potrivit legislației anterioare datei de 1 aprilie 2001, ...beneficiază de MAJORAREA punctajelor lunare realizate în perioadele respective, după cum urmează:
    a) cu 25% pentru perioadele în care au desfășurat activități ...
    b) cu 50% pentru perioadele în care au desfășurat activități ...

    Aiasta'nsemnind ca punctajul lunar de 5 puncte devine 5 + (5 x 0,25) = 6,25; sau 5 + (5 x 0,5) = 7,5

    - l.360/2023 spune:
    Articolul 88
    (1) Persoanele care au desfășurat activități în locuri de muncă încadrate în grupele I și a II-a de muncă, ... beneficiază de un NUMAR SUPLIMENTAR DE PUNCTE, după cum urmează:
    a) 0,25 puncte pentru fiecare lună în care au desfășurat activități ...
    b) 0,50 puncte pentru fiecare lună în care au desfășurat activități ...

    Aiasta'nsemnind ca punctajul lunar de 5 puncte devine 5 + 0,25 = 5,25; sau 5 + 0,5 = 5,5

    Grele's aiestea cu'ntelegerea unor texte (chestia cu analfabetismul functional), si nu's dobitoci numai cei care spun prostii... dobitoci is si cei care-i cred!

    RăspundețiȘtergere
  5. @MA, chiar NU ma asteptam ca @CM să sustina așa ceva !!
    Foarte corecta interpretarea dv-stra, mai putin apelativul "dobitoc", de regula adresat animalelor din bătătura proprie...!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Leon ,
      "dobitocule " pronunțat de @MA , este ca un fel de alint .....

      Ștergere
    2. @Leo, spune-i totusi lui CM, ca la RECALCULARE sunt pastrate punctajele suplimentare pentru grupele de munca (25/50%) dar la STABILIREA noilor pensii cf.L.360/2023, punctajul suplimentar ptr.grupe este de 0,25/0,50 puncte anual, dezavantajati fata de colegii pensionati anterior!
      PS. Pentru mineri se acorda 1 punct/an !

      Ștergere
    3. @Leon
      I did do it.....

      Ștergere
  6. @Leon 21.06.2025, 10:13
    La : "@MA, chiar NU ma asteptam ca @CM să sustina așa ceva !!
    Foarte corecta interpretarea dv-stra, mai putin apelativul "dobitoc", de regula adresat animalelor din bătătura proprie...!!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Sa vedem:
    - Explicative DEX
    *apelatív, -ă adj. (lat. appellativus). Gram. Nume apelativ (maĭ des nume comun), care convine întregiĭ speciĭ, ca om, arbore. General: „Scit” era un nume apelativ pentru toate popoarele nomade din nordu și estu Eŭropeĭ.

    Io necategorisind pe niminea ca fiind dobitoc, vorbind despre intregi "clase" de vietuitoare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eheeeiii, ș'a primit un raspuns dorit a fi un dezacord... Numai ca raspunsul respectiv este debitat de un cineva pe deplin incadrabil in clasa de vietuitoare cu apelativul "dobitoci"!

      Ștergere
  7. "Dobitoc n. 1. animal, mai ales domestic, vită;" (Dex)...!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Explicațiile cu x%=0,0x sunt pentru unii necesare, însă MA, considerați că după aplicarea L.360 s-au acordat procentele de 25%, respectiv 50%, adică, pensionarii civili care au acționat în justiție că nu le-au fost majorate punctajele pentru anii munciți în grupe de muncă sunt justificate sau nu? Atenție, nu mă refer la punctele de stabilitate. Acele puncte se acordă pentru anii efectiv lucrați după acumularea celor 25 de ani.

    RăspundețiȘtergere
  9. @Leon 21.06.2025, 12:32
    La : ""Dobitoc n. 1. animal, mai ales domestic, vită;" (Dex)...!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Aiasta-i altaceva fata de "apelativ"!

    Cind voiesc a aplica cuiva acel "calificativ", il aplic cu "subect" si predicat!
    In comentariul meu care a provocat ofuscarea, am vorbit despre categorii de mamifere vorbitoare, nu despre cineva anume... deci mai usurel cu cearta!
    In comentariul meu care a provocat ofuscarea

    RăspundețiȘtergere
  10. @John1 21.06.2025, 16:33
    La : "Explicațiile cu x%=0,0x sunt pentru unii necesare, însă MA, considerați că după aplicarea L.360 s-au acordat procentele de 25%, respectiv 50%, adică, pensionarii civili care au acționat în justiție că nu le-au fost majorate punctajele pentru anii munciți în grupe de muncă sunt justificate sau nu? Atenție, nu mă refer la punctele de stabilitate. Acele puncte se acordă pentru anii efectiv lucrați după acumularea celor 25 de ani.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Pen'ca prezenta lui John! este sporadica pe'aicisa s-o luam pe bucatele:
    - 1 - de vazut ca "week and" nu se ezista in limbeza! La ei se ezista "weekend"!

    - 2 - la chestia cu "Explicațiile cu x%=0,0x sunt pentru unii necesare".
    Da!
    Da' tot degeaba, pen'ca individu' continua cu sustinerea prostiei.
    (***Leoane vezi ca nu-l categorisesc pe individ ca fiind dobitoc, desi aplicarea pct2 de la definitia din Dex i se aplica mănușă...
    "Explicative DEX
    DOBITOC, -OACĂ, dobitoci, -oace, s. n., s. m. și f., adj. 1. S. n. Animal patruped (domestic). 2. S. m. și f., adj. (Peior.) (Om) care este lipsit de inteligență sau de bun-simț. – ***).

    - 3 - la chestia cu pensionarii civili si "justițea"...
    Pentru intelegerea situatiei de citit https://mosalecu.blogspot.com/2024/08/asa-ca-sa-fie.html
    Acolo-i baiul scaderii unor pensii la recalcularea pe l.360/2023, nu la neaplicarea majorarii punctajelor pentru munca in conditii de munca deosebite de cele normale!

    RăspundețiȘtergere
  11. MA, deci 25 este mai mare decât 20, iar la împărțire fracția cu 25 este mai mică decât cea cu 20, plus indicele de corecție. Deci confirmați, în stilul d-voastră că grupele au fost luate în calcul la stabilirea cuantumului pensiei, după aplicarea L. 360. Mulțumesc că îmi citiți postările. Și, apropos, când se termină un film scrie ,,THE END". Atenție se citește ,,ind", fiindcă urmează o vocală ,,e". Oricum, mulțumesc că nu m-ati făcut ,,dobitoc" la pct.1. Da, de bun-simț mai sunt lipsit, însă de inteligență mai puțin decăt alții. Fiecare cum s-a născut.
    Îl salut cu respect pe domnul Leon. MA, toată considerația mea de oltean tupeist. Vă doresc un ,,week end" fericit !!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Erată ,,tzi end", nu tză. Scuze. Asta e. După o vârstă uiți si cum te cheamă. Domnule Leon locuiesc în Brazdă, în spatele liceului pedagocic. Mi-a zis domnul Leo să vă intâlnesc la Casa Cărții, probabil. Aș vrea să vă cunosc. Cred că locuiți la țară. Mii de scuze, domnule MA. Domnule Leon dacă sunteți de acord, voi trimite nr. de telefon pe adresa de email a domnului MA, n-o mai rețin, ceva cu dolhasca lui Arșinel, dar o găsesc. O seară cu sanătate tuturor!

    RăspundețiȘtergere
  13. @John1 21.06.2025, 19:50
    La : "MA, deci 25 este mai mare decât 20, iar la împărțire fracția cu 25 este mai mică decât cea cu 20, plus indicele de corecție. Deci confirmați, în stilul d-voastră că grupele au fost luate în calcul la stabilirea cuantumului pensiei, după aplicarea L. 360. Mulțumesc că îmi citiți postările. Și, apropos, când se termină un film scrie ,,THE END". Atenție se citește ,,ind", fiindcă urmează o vocală ,,e". Oricum, mulțumesc că nu m-ati făcut ,,dobitoc" la pct.1. Da, de bun-simț mai sunt lipsit, însă de inteligență mai puțin decăt alții. Fiecare cum s-a născut.
    Îl salut cu respect pe domnul Leon. MA, toată considerația mea de oltean tupeist. Vă doresc un ,,week end" fericit !!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    La chestia cu "weekend" care-i la fel cu "week end" - (Google Traducere) Definiții pentru "weekend", la fel si pentru "week end"

    the period from Friday evening through Sunday evening, especially regarded as a time for leisure.
    "she spent the weekend camping"
    De altfel si Dictionarul englez-roman, Teora, editia 1992 - 1997 prezinta cele doua forme ca fiind folosibile!

    La chestia cu majorarile de punctaj - la recalcularea pe l.360/2023 s-au folosit punctajele calculate pe l.263/2010, inclusiv cu acele majorari de 25%/50% de punctaj pentru conditiile de munca.
    Abia la cei cu pensii stabilite pe l.360/2023 punctajele s-au calculat nu prin majorare cu 25%/50%, ci cu un numar suplimentar de 0,25/0,5 puncte.
    Scaderea unor pensii la recalculare s'a'ntimplat din cauzele explicate la adresa indicata.

    La chestia cu "dobitocii" - eu NU FAC dobitoc pe nimeni! Eu, cel mult, ii categorisesc pe unii ca facind parte din definitia 2 a termenului de "dobitoc" din DEX!

    RăspundețiȘtergere
  14. @John1 21.06.2025, 20:13
    La : "Erată ,,tzi end", nu tză. Scuze. Asta e. După o vârstă uiți si cum te cheamă. Domnule Leon locuiesc în Brazdă, în spatele liceului pedagocic. Mi-a zis domnul Leo să vă intâlnesc la Casa Cărții, probabil. Aș vrea să vă cunosc. Cred că locuiți la țară. Mii de scuze, domnule MA. Domnule Leon dacă sunteți de acord, voi trimite nr. de telefon pe adresa de email a domnului MA, n-o mai rețin, ceva cu dolhasca lui Arșinel, dar o găsesc. O seară cu sanătate tuturor!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    La : "După o vârstă uiți si cum te cheamă".
    Foarte corect!
    Ba, mai mult, dupa o anumita virsta uiti si ca Mos Alecu nu-i Leon, si ca Mos Alecu nu are ce face cu un numar de telefon primit pe adresa de e-mail a blogului (scrisa in partea de sus a paginii)!

    RăspundețiȘtergere
  15. Dacă aveți adresa de email a domnului Leon, mă gândeam că puteați să intermediați această corespondență, nimic mai mult.

    RăspundețiȘtergere
  16. ,,Abia la cei cu pensii stabilite pe l.360/2023 punctajele s-au calculat nu prin majorare cu 25%/50%, ci cu un numar suplimentar de 0,25/0,5 puncte."

    ,,@Leo, spune-i totusi lui CM, ca la RECALCULARE sunt pastrate punctajele suplimentare pentru grupele de munca (25/50%) dar la STABILIREA noilor pensii cf.L.360/2023, punctajul suplimentar ptr.grupe este de 0,25/0,50 puncte anual, dezavantajati fata de colegii pensionati anterior!"

    Domnule MA, în niciun caz Leon. Oare dumnevoastră mă credeți un novice în calcule. Am terminat artileria terestră si am determinat coordonate cu 10 zecimale cu tabla de logaritmi naturali. Adică ln, în bază e. e=2,71.

    0,25 din x = 25% din x (adică 25/100×X = 0,25xX).

    RăspundețiȘtergere
  17. @John1 21.06.2025, 21:23
    La : ",,Abia la cei cu pensii stabilite pe l.360/2023 punctajele s-au calculat nu prin majorare cu 25%/50%, ci cu un numar suplimentar de 0,25/0,5 puncte."

    ,,@Leo, spune-i totusi lui CM, ca la RECALCULARE sunt pastrate punctajele suplimentare pentru grupele de munca (25/50%) dar la STABILIREA noilor pensii cf.L.360/2023, punctajul suplimentar ptr.grupe este de 0,25/0,50 puncte anual, dezavantajati fata de colegii pensionati anterior!"

    Domnule MA, în niciun caz Leon. Oare dumnevoastră mă credeți un novice în calcule. Am terminat artileria terestră si am determinat coordonate cu 10 zecimale cu tabla de logaritmi naturali. Adică ln, în bază e. e=2,71.

    0,25 din x = 25% din x (adică 25/100×X = 0,25xX).".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    La chestia cu "punctajele suplimentare pentru grupele de munca (25/50%)"...
    - pe l.263/2010 nu's "punctaje suplimentare". Sint MAJORARI (cu 25%/50%) ale punctajelor calculate (din venituri).
    - abia pe l.360/2023 apare un NUMAR SUPLIMENTAR DE PUNCTE (de 0,25/0,5) care SE ADAUGA la punctajele calculate (din venituri).

    La chestia cu determinarea coordonatelor...
    - mai usurel cu cele 10 zecimale la determinarea coordonatelor... hai sa-i zicem table de logaritmi cu 5 zecimale. Chiar si la rachete, coordonate determinate cu table de logaritmi chiar si cu 5 zecimale erau nesemnificative, pentru imprastierea datorata altor factori!

    La chestia cu "0,25 din x = 25% din x (adică 25/100×X = 0,25xX)."...
    - Da! Asa era pe l.263/2015. Adica "x" era majorat cu 25%, rezultind 1,25 x
    - pe l.360/2023 acel 0,25 sint puncte adaugate la x. Adica la "x" se adauga 0,25, rezultind x + 0,25

    RăspundețiȘtergere
  18. @MA, ca de obicei scrupulos (făcut cu atenție, cu grijă, în mod conștiincios, meticulos.) !
    În Decizia de Revizuire cf.OuG.1/2011, scrie:
    1.Numar total de puncte realizate in activitate
    2.Numar total de puncte acordate pentru conditiile de munca
    3.Punctaj suplimentar acordat in functie de contributia la fondul pentru pensia suplimentara
    Numar TOTAL de puncte utilizate in calculul punctajului mediu anual (1+2+3) ...!!

    RăspundețiȘtergere
  19. @Leo, cînd mergi cu masina spre Calafat ai mare grija cînd traversezi padurea Radovan:
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://click.ro/actualitate/fapt-divers/unde-se-afla-locul-din-romania-despre-care-se-2431024.html&ved=2ahUKEwixzvHR1YSOAxVZ8LsIHRSACcsQFnoECEEQAQ&usg=AOvVaw2qSD2YtlLyaAA0qSP92Y9u

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Zona DJ-lui este cunoscută de mult , cu tradiții mortuare și legende macabre .
      Am să-mi iau usturoiul cu mine și un grăunte în gură.
      Și niciodată noaptea pe acolo.

      Ștergere
  20. Cum determin eu procentele adăugate:
    25% din 450 sau 5% din 450.
    125×450/100=562,5
    25×450/100=112,5; 112,5+450=562,5.
    sau 5% din 450
    105×450/100=472,5
    5×450/100=22,5; 22,5+450=472,5
    Weekend superb vă doresc!

    RăspundețiȘtergere
  21. Domnule CM, sper să nu par ceea ce credeți:
    25×25 =625 (2 înmulțit cu 3, adică cu următorul număr după 2 este 6, la care se adaugă grupul de numere 25). La fel 75×75=5665, deci 7×8=56, adăugat grupul 25, rezultă 5665.
    Radical din 0,3 este mai mare decât 0,3. Radical din 0,3 este 0,5...
    Banda lui Mobius cu o singură față, la impreunare rasuciți unul dintre capetele benzii și veți obține o bandă circulară cu o singură față. Cotitul/volumul butoiului 0,82×D×d×L în centimetri veți obține volumul butoiului în centimetri cubi. Atenție, 1dm cub este egal cu un litru, iar 1000 de centimetri cubi sunt egali cu un decimetru cub.
    Și să fiu mai dobitoc. Teorema lui Bachus ,,Fiecare om are dreptul la un pahar de vin. Însă, când bei un pahar devii ,,un om cu un pahar băut", când bei două pahare, devii ,,un om cu 2 pahare băute", deci la fiecare pahar băut devii alt om. Rezultă că un om are dreptul la un infinit de pahare, însă trebuie să știe să numere pâna la 3, hai până la 4.

    Și ca să nu plictisesc voi revenii cu altele.

    Sper să fiu acceptat de domnul MA și ca un om normal, nu toți suntem dovitoci.

    RăspundețiȘtergere
  22. Domnule MA, probabil despre acest aspect explicați dumneavoastră: ,,Majorarea punctajelor pentru perioadele lucrate în grupe de muncă, condiţii deosebite sau condiţii speciale:
    ▪ cu 25%, pentru perioadele în care au desfăşurat activităţi în grupa a II-a de muncă sau în locuri încadrate în condiţii deosebite;
    ▪ cu 50%, pentru perioadele în care au desfăşurat activităţi încadrate în grupa I de muncă sau în locuri încadrate în condiţii speciale;
    ▪ cu 50%, pentru perioadele în care au desfăşurat activităţi încadrate în alte condiţii de muncă."

    Este grav dacă la un punctaj de 6 (sau oricare altul) au adăugat doar 0,25, respectiv 0,50, rezultând 6,25, respectiv 6,5 (sau oricare altul majorat cu un număr zecimal și nu cu un procent din punctaj). Dar din ce la %? Domnule MA, vă rog, chiar sunteți sigur de această interpretare a aplicării legii de către casele de pensii?

    RăspundețiȘtergere
  23. @Leon 22.06.2025, 12:10
    La : "@Leo, cînd mergi cu masina spre Calafat ai mare grija cînd traversezi padurea Radovan:
    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://click.ro/actualitate/fapt-divers/unde-se-afla-locul-din-romania-despre-care-se-2431024.html&ved=2ahUKEwixzvHR1YSOAxVZ8LsIHRSACcsQFnoECEEQAQ&usg=AOvVaw2qSD2YtlLyaAA0qSP92Y9u"

    si

    @John1 22.06.2025, 17:19
    La : "Domnule CM, sper să nu par ceea ce credeți:
    25×25 =625 (2 înmulțit cu 3, adică cu următorul număr după 2 este 6, la care se adaugă grupul de numere 25). La fel 75×75=5665, deci 7×8=56, adăugat grupul 25, rezultă 5665.
    Radical din 0,3 este mai mare decât 0,3. Radical din 0,3 este 0,5...
    Banda lui Mobius cu o singură față, la impreunare rasuciți unul dintre capetele benzii și veți obține o bandă circulară cu o singură față. Cotitul/volumul butoiului 0,82×D×d×L în centimetri veți obține volumul butoiului în centimetri cubi. Atenție, 1dm cub este egal cu un litru, iar 1000 de centimetri cubi sunt egali cu un decimetru cub.
    Și să fiu mai dobitoc. Teorema lui Bachus ,,Fiecare om are dreptul la un pahar de vin. Însă, când bei un pahar devii ,,un om cu un pahar băut", când bei două pahare, devii ,,un om cu 2 pahare băute", deci la fiecare pahar băut devii alt om. Rezultă că un om are dreptul la un infinit de pahare, însă trebuie să știe să numere pâna la 3, hai până la 4.
    Și ca să nu plictisesc voi revenii cu altele.
    Sper să fiu acceptat de domnul MA și ca un om normal, nu toți suntem dovitoci.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Se vede treaba ca, la solicitarea unuia dintre ei, cei doi olteni se'ntilnira si sarbatorira la greu!
    Ca numai asa se poate "iecsplica" plinatatea de'ntelepciune, si claritatea deplina a comentariilor lor!

    Probabil c'acuma cei doi rezolva greaua problema din:
    Trei olteni trecura oltul,
    Inapoi trecura doi,
    Cati olteni trecura Oltul
    Inainte si-napoi...

    RăspundețiȘtergere
  24. @John1 22.06.2025, 16:32
    La : "Cum determin eu procentele adăugate:
    25% din 450 sau 5% din 450.
    125×450/100=562,5
    25×450/100=112,5; 112,5+450=562,5.
    sau 5% din 450
    105×450/100=472,5
    5×450/100=22,5; 22,5+450=472,5
    Weekend superb vă doresc!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Pe l.263/2010 nu exista "procente adaugate"!
    Exista "majorarea punctajelor lunare realizate" din venituri cu procentele de 25% sau 50%.
    Astfel punctajul lunar de 6, majorat cu 25%, devine
    6 + 6 * 25/100 = 6 + 6 * 0,25 = 6 + 1,5 = 7,5
    Altfel scris:
    6 * 1 + 6 * 0,25 = 6 * (1 + 0,25) = 6 * 1,25 = 7,5

    Pe l.360/2023 exista NUMAR SUPLIMENTAR DE PUNCTE care se adauga la punctajul lunar calculat din venituri.
    Intimplator numarul suplimentar de puncte este de 0,25 si 0,5, acest numar neavind niciun fel de legatura cu procentele de majorare din l.263/2010.
    Astfel la punctajul lunar de 6 se adauga 0,25 puncte (sau 0,5 puncte) si devine
    6 + 0,25 = 6,25

    RăspundețiȘtergere
  25. Domnule MA toleranța ar trebui să fie reciprocă. Eu mă bucur doar atunci când știu că citiți tot, nu sunt un ofticos că publicați doar cele benefice imaginii dumneavoastră. Dacă procedați așa, poate uitați de cuvintele jignitoare adresate la comun. Sper că ați reținut diferența dintre cuvintele ,,datorită" și ,,din cauza". De asemenea, ați înțeles numărul de 10 zecimale? Nu vreau sa postați. I wish you all the best!!! Adică, weekend de final plăcut! 🥂👍

    RăspundețiȘtergere
  26. @John1 22.06.2025, 18:08
    La : "Domnule MA, probabil despre acest aspect explicați dumneavoastră: ,,Majorarea punctajelor pentru perioadele lucrate în grupe de muncă, condiţii deosebite sau condiţii speciale:
    ▪ cu 25%, pentru perioadele în care au desfăşurat activităţi în grupa a II-a de muncă sau în locuri încadrate în condiţii deosebite;
    ▪ cu 50%, pentru perioadele în care au desfăşurat activităţi încadrate în grupa I de muncă sau în locuri încadrate în condiţii speciale;
    ▪ cu 50%, pentru perioadele în care au desfăşurat activităţi încadrate în alte condiţii de muncă."

    Este grav dacă la un punctaj de 6 (sau oricare altul) au adăugat doar 0,25, respectiv 0,50, rezultând 6,25, respectiv 6,5 (sau oricare altul majorat cu un număr zecimal și nu cu un procent din punctaj). Dar din ce la %? Domnule MA, vă rog, chiar sunteți sigur de această interpretare a aplicării legii de către casele de pensii?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Hai ca deja s-a trecut si peste varianta suprautilizarii zaibarului leonesc!

    Unde p.la mea este vorba despre procente de majorare a punctajului pentru conditiile de munca in l.360/2023?
    Ce p.la mea sa interpretez cind l.360/2023 spune clar:
    Articolul 88
    (1) Persoanele care au desfășurat activități în locuri de muncă încadrate în grupele I și a II-a de muncă, ... ..., 𝐛𝐞𝐧𝐞𝐟𝐢𝐜𝐢𝐚𝐳𝐚̆ 𝐝𝐞 𝐮𝐧 𝐧𝐮𝐦𝐚̆𝐫 𝐬𝐮𝐩𝐥𝐢𝐦𝐞𝐧𝐭𝐚𝐫 𝐝𝐞 𝐩𝐮𝐧𝐜𝐭𝐞, 𝐝𝐮𝐩𝐚̆ 𝐜𝐮𝐦 𝐮𝐫𝐦𝐞𝐚𝐳𝐚̆:
    a) 𝟎,𝟐𝟓 𝐩𝐮𝐧𝐜𝐭𝐞 pentru fiecare lună în care au desfășurat activități în locuri încadrate în grupa a II-a de muncă,...
    b) 𝟎,𝟓𝟎 𝐩𝐮𝐧𝐜𝐭𝐞 pentru fiecare lună în care au desfășurat activități în locuri încadrate în grupa I de muncă,...

    Repet: unde p.la mea este vorba de procente in acel articol din l.360/2023??? Este vorba despre 0,25 puncte, si despre 0,5 puncte, ca fiind acel "numar suplimentar de puncte" de care beneficiaza impricinatii respectivi!

    RăspundețiȘtergere
  27. @Leon
    Haoleo mamo , habemus ministru muncii !
    Felicitări! Mai nimerit nici ca se putea!!(((

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Avia, pe noi ne intereseaza mai mult cel de la Aparare, nu cel de la Munca !
      PS. Sunt convins ca, in calitate de Consilier (Onorific) al Premierului, NU ne lasi de caruță..:)).

      Ștergere
  28. Art. corect: ,,Persoanele care au desfăşurat activităţi în locuri de muncă încadrate în grupele I şi a II-a de muncă, potrivit legislaţiei anterioare datei de 1 aprilie 2001, cele care au desfăşurat activităţi în locuri de muncă încadrate în condiţii deosebite sau condiţii speciale, beneficiază de un număr suplimentar de puncte, după cum urmează:

    a) 0,25 puncte pentru fiecare lună în care au desfăşurat activităţi în locuri încadrate în grupa a II-a de muncă, potrivit legislaţiei anterioare datei de 1 aprilie 2001, sau în locuri de muncă încadrate în condiţii deosebite, potrivit legii;

    b) 0,50 puncte pentru fiecare lună în care au desfăşurat activităţi în locuri încadrate în grupa I de muncă, potrivit legislaţiei anterioare datei de 1 aprilie 2001, sau în locuri de muncă încadrate în condiţii speciale, potrivit legii."

    Mulțumesc domnule MA.

    Deci, indiferent de numărul de puncte avut în luna respectivă, primești doar 0,25, respectiv 0,50 puncte în funcție de grupa în care ai lucrat.

    Deci dacă ai 2 puncte, o să ai 2,25, nu 2,50 ca în legea veche.

    Scuze, am citit altă prezentare de lege.

    Ok. Am înțeles.

    O seară și o săptamâna cu multă sanătate vă doresc.

    RăspundețiȘtergere
  29. https://www.stiripesurse.ro/program-de-guvernare---guvernul-taie-in-carne-vie-privind-pensiile-speciale-varsta-de-pensionare-creste-la-65-de-ani_3730080.html

    RăspundețiȘtergere
  30. @Leon 23.06.2025, 10:37
    La : " https://www.stiripesurse.ro/program-de-guvernare---guvernul-taie-in-carne-vie-privind-pensiile-speciale-varsta-de-pensionare-creste-la-65-de-ani_3730080.html ".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Culmea ar fi ca formularea legii sa fie ca la basinesco-bocii: la pensiile mai mari de 4.000 se retine CASS din toata pensia! Cam asta fiind si formularea prezentata in acest "Program": "Impunere CASS la pensiile de peste 4.000 de lei"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu cred, probabil va fi ca la Impozitare pensii, numai partea care depasesre 4.000 lei !
      Dar sunt si alte masuri in programul de guvernare:
      "Reforma pensiilor speciale:
      Creșterea vârstei de pensionare a magistraților la 65 de ani;
      Legi de salarizare noi care să prevină procesele și calculul incorect al salariilor;
      Plafonarea câștigurilor din pensiile necontributive;
      Reclasificarea personalului din instituții în vederea calculului vârstei de pensionare;
      Sentințe unitare și criterii de performanță în justiție.
      Reforme/reorganizări:
      Modificarea legilor pentru a elimina plata pensiilor speciale înainte de împlinirea vârstei standard de pensionare aplicabile în regimul general al pensiilor – decembrie 2025." ( mediafax ) !

      Ștergere
  31. ,,Şedinţa ECOFIN de pe 8 iulie, pentru care România trebuie să trimită măsurile luate până la final de iunie (30 iunie), este foarte importantă pentru că este ultima înainte ca instituţiile UE să intre în pauza de vară. Ulterior, următoarea şedinţă ECOFIN este programată abia pe 10 octombrie."
    Să vedem ce decizii vor lua cu taxa de solidaritate/progresivitate.
    Deci, peste 4000 de lei din brut ni se va reține CASS, 10%.
    Pensionarii civili au început să comenteze negativ măsurile luate de guvern.
    Pensionarii militari se bucură fiindcă mulți dintre ei nu ajung la 4000 de lei.

    RăspundețiȘtergere
  32. "Pensiile sub 4.000 de lei nu vor fi atinse, așa cum bine știți, în această propunere.
    (…) 3 milioane, dacă nu mă înșel, de pensionari au pensii sub 4.000. De-abia vreo 900.000 au pensii peste 4.000 de lei. (…) Va fi 10% CASS din ceea ce este peste 4.000 de lei . Dacă iei o pensie, să spunem, de 5.000 de lei, pui 10% pe diferență, adică pe 1.000 de lei, e 100 de lei", a explicat Grindeanu, citat de Agerpres."

    RăspundețiȘtergere
  33. @Leonilor si tot neamul lor de visatori increzatori si plini de sperante...
    Tot asa de increzatori erati si'n promisiunile leorenilor, pauliucolor si altor guresi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vă reamintesc că "prin Decizia nr. 223 si Decizia nr. 224 pronuntate in data de 13 martie 2012, Curtea Constitutionala s-a pronuntat asupra exceptiilor de neconstitutionalitate referitoare la dispozitiile art.259 alin.(2) din Legea nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii.
      Curtea a constatat ca dispozitiile art.259 alin.(2) din Legea nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii sunt constitutionale in masura in care se interpreteaza in sensul ca procentul de 5,5 se aplica numai asupra veniturilor din pensii care depasesc 740 de lei.
      Deciziile nr. 223 si 224 au fost publicate in Monitorul Oficial, nr. 236 din 18 aprilie 2012."..!!

      Ștergere
  34. @Leon 23.06.2025, 14:16
    La : "Vă reamintesc că "prin Decizia nr. 223 si Decizia nr. 224 pronuntate in data de 13 martie 2012, Curtea Constitutionala s-a pronuntat asupra exceptiilor de neconstitutionalitate referitoare la dispozitiile art.259 alin.(2) din Legea nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii.
    Curtea a constatat ca dispozitiile art.259 alin.(2) din Legea nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii sunt constitutionale in masura in care se interpreteaza in sensul ca procentul de 5,5 se aplica numai asupra veniturilor din pensii care depasesc 740 de lei.
    Deciziile nr. 223 si 224 au fost publicate in Monitorul Oficial, nr. 236 din 18 aprilie 2012."..!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Alooo!
    Chestia aia fu'n 2012... cind l.95/2006 ezact asa zicea, dar fuse o oug 7/2010 care prevazuse altceva... Si se interpretase de basinesco-boccii sa se ia cass din toata pensia...

    P'orma CASS-u fu trecut la codul fiscal si naucii introdusera CASS la pensii prin oug 130/2021 ...
    De cautat decizia ccr care zise ca modificarea codului fiscal PRIN OUG (cu introducerea CASS la pensii) nu-i in regula... s'asa se elimina CASS-ul la pensiile peste 4.000!

    RăspundețiȘtergere
  35. Aici noi vorbeam de prag nu de baza legala !
    Cu siguranta se va initia un proiect de lege care va reglementa retinerea CASS din pensie ca diferenta intre brut si 4.000 lei !

    RăspundețiȘtergere
  36. Dacă dau lege vor reține CASS-ul.
    Dar până o votează...., mai este și vacanța parlamentară...., poate, poate mai trec 2-3 luni până pun în aplicare legea.

    RăspundețiȘtergere
  37. @John1 23.06.2025, 16:00
    La : "Dacă dau lege vor reține CASS-ul.
    Dar până o votează...., mai este și vacanța parlamentară...., poate, poate mai trec 2-3 luni până pun în aplicare legea.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    De citit art.114 din Constituti1!

    RăspundețiȘtergere
  38. @Leon 23.06.2025, 15:25
    La : "Aici noi vorbeam de prag nu de baza legala !
    Cu siguranta se va initia un proiect de lege care va reglementa retinerea CASS din pensie ca diferenta intre brut si 4.000 lei !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Baza legala nu mai este l.95/2006 care fu "rezolvata" de acele decizii ale CCR!
    De altfel si atunci l.95/2006 spunea ca se CASS-izeaza numai ceea ce depaseste un anumit prag! De cetit!
    Numai ca baietii au emis oug 107/2010 care zicea cumva altfel decit l.95/2006 si au putut-o aplica cum au vrut muschii lor!
    P'orma CASS-u fu trecut la codul fiscal... Care nu poate fi modificat decit prin lege... Daca legea de modificare va zice ca_cum se aplica CASS-ul la pensii, atunci codul fiscal va cuprinde CASS-ul asa cum va zice legea si gata!
    Dum spiro, spero e buna... da' nu cu politicienii nostri!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. După cum am înțeles eu de pe la tembeliziuni , măsurile de echilibrare bugetară vor fi cuprinse într-o lege de asumare a răspunderii guvernului și nu va fi OUG .

      Ștergere
    2. Probabil ca foamea de bani la buget va programa in prima parte a lunii iulie o sesiune extraordinara si Guvernul Bolojan iși va asuma raspunderea pe aceste masuri austere cu aplicare din august 2025 !

      Ștergere
  39. Aveți dreptate domnule MA. Să vedeți acum câtă celeritate din partea politicienilor când este de luat, că de dat, nouă pensionarilor militari ne-au dat-o printre gard. La civili le-a dat ceva, nouă nu ne-au dat și ne mai și iau, vorba domnului colonel Bichicean Gheorghe, cel cu scrisoarea către Nicușor.

    RăspundețiȘtergere
  40. https://www.turnulsfatului.ro/2025/06/09/colonel-in-retragere-si-fost-rector-la-sibiu-cere-presedintelui-si-ministrului-apararii-majorarea-pensiilor-militare-bdquo-suntem-considerati-balast-rdquo-220475?comment

    RăspundețiȘtergere
  41. @John1 23.06.2025, 16:43
    La : " https://www.turnulsfatului.ro/2025/06/09/colonel-in-retragere-si-fost-rector-la-sibiu-cere-presedintelui-si-ministrului-apararii-majorarea-pensiilor-militare-bdquo-suntem-considerati-balast-rdquo-220475?comment ".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    De cetit tot textul publicat si de vazut cine ia apararea pensionarilor militari!
    Mai usurel cu pus botu' la toate aiurelile1

    RăspundețiȘtergere
  42. Decizie CCR 650/2022

    52. În consecință, Guvernul, impunând prin ordonanță de urgență plata unei contribuții de asigurări sociale de sănătate pentru persoanele fizice care au calitatea de pensionari în privința pensiilor care depășesc 4.000 lei, a încălcat art. 115 alin. (6) din Constituție, cu referire la interdicția de a afecta drepturile, libertățile și îndatoririle prevăzute de Constituție, în speță, dreptul la pensie - prevăzut și garantat de art. 47 alin. (2) din Constituție.

    RăspundețiȘtergere
  43. @Anonim 23.06.2025, 17:02
    La : "Decizie CCR 650/2022

    52. În consecință, Guvernul, impunând prin ordonanță de urgență plata unei contribuții de asigurări sociale de sănătate pentru persoanele fizice care au calitatea de pensionari în privința pensiilor care depășesc 4.000 lei, a încălcat art. 115 alin. (6) din Constituție, cu referire la interdicția de a afecta drepturile, libertățile și îndatoririle prevăzute de Constituție, în speță, dreptul la pensie - prevăzut și garantat de art. 47 alin. (2) din Constituție.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Păi, da!

    RăspundețiȘtergere
  44. Pt ca România să devină membru NATO, a trebuit, s-a angajat și a transpus în legislație mai multe lucruri, printre care o lege specifică pt pensionarii militari ( exclus polițiștii , cei din penitenciari, etc.)
    Acum Romania nu-și mai îndeplinește măsurile asumate și obligatorii !!!
    De ce ar mai avea dreptul că România să facă parte din NATO ?!

    RăspundețiȘtergere
  45. @Anonim 23.06.2025, 22:22
    La : "Pt ca România să devină membru NATO, a trebuit, s-a angajat și a transpus în legislație mai multe lucruri, printre care o lege specifică pt pensionarii militari ( exclus polițiștii , cei din penitenciari, etc.)
    Acum Romania nu-și mai îndeplinește măsurile asumate și obligatorii !!!
    De ce ar mai avea dreptul că România să facă parte din NATO ?!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Daaaa!
    Frumos si mobilizator spus!

    L.164/2001 a facut acele lucruri!
    Ba chiar le-a si depasit: a introdus actualizarea pensiilor militare cu evolutia soldelor celor in activitate! Actualizare care nu se ezista, si nu se ezistă, nicăria in lume! Toate pensiile militarilor, inclusiv ai lu' NATO, actualizîndu-se cu inflatia!

    Ca sa "ne mai și rîdem" s-ar putea ca excluderea actualizarii pensiilor militarilor cu evolutia soldelor celor in activitate sa se fi facut tot la "indicățiile" lu' NATO: Bă voi s'teț' nebuni??? In loc sa cumparati de la noi tehnica pe care ar trebui s'o casăm, voi dati banii la niste boșorogi inutili pentru noi???

    RăspundețiȘtergere
  46. Un deputat AUR vine cu o alta varianta de actualizare a pensiilor militare:
    https://www.senat.ro/Legis/Lista.aspx?cod=26917&pos=0&NR=b266&AN=2025

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Leon , lasă actualizarea pensiilor militare că nici indexări n-o să mai vedem nici în 2026 dacă nu și-n 2027 .
      Mai bine zi-ne dacă l-ai văzut pe ăsta nou de la MFA , cum au început generalii de carton dottores ca să-l " împletească " ( îmbrobodească) începând cu onoruri și defilări măgulindu-i orgoliul și făcându-l să zică cum că " va fi un colaborator de bază al lor " .....

      Ștergere
    2. @Leo, l-am vazut la Tv, l-am sunat, și mi-a zis sa fiu multumit ca din luna august pierd la Net numai 126 lei (!?!).

      Ștergere
  47. @MA, la inițiativa legislativă înregistrată la Senat, B 263/2015, se solicita un Aviz și de la Curtea de Conturi...!!!

    RăspundețiȘtergere
  48. Domnilor Șoferi, obisnuiti-va sa folositi regula "Fermoarului " in trafic, in curînd va fi obigatoriu in Codul rutier:
    https://www.senat.ro/Legis/Lista.aspx?cod=26751

    RăspundețiȘtergere
  49. @Anonim 24.06.2025, 17:35
    La : "@MA, la inițiativa legislativă înregistrată la Senat, B 263/2015, se solicita un Aviz și de la Curtea de Conturi...!!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    De vazut despre ce numar este vorba, pen'ca b263/2025 "A devenit Legea nr.208/20.07.2015 publicatã în M.O. nr.553/24.07.2015"

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La "De vazut despre ce numar este vorba, pen'ca b263/2025 "A devenit Legea nr.208/20.07.2015 publicatã în M.O. nr.553/24.07.2015"(!?!), răspunsul este B 263/2025, se intîmpla și la case mai mari ..!!

      Ștergere
  50. @Anonim 25.06.2025, 08:13
    La : "La "De vazut despre ce numar este vorba, pen'ca b263/2025 "A devenit Legea nr.208/20.07.2015 publicatã în M.O. nr.553/24.07.2015"(!?!), răspunsul este B 263/2025, se intîmpla și la case mai mari ..!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Se'timpla si la case mai mari, da' de obicei se'ntimpla la "case mici"! Iar pe baza acestor "intimplari" populimea de la casele mai mici o ia razna cu felurite feluri de "concluzii si propuneri" care mai de care mai aiuritoare!

    Curtea de conturi controleaza modul de aplicare a legilor, nu emite pareri despre ce s-ar intimpla cu o lege aflata in stadiul incipient de aprobare!
    Nu vad ce-ar putea spune Curtea de conturi despre aiuritoarea propunere de lege bruynseeleza!

    Asta ca sa nu ne aducem aminte de timpeniile emise de niste curteni de conturi la controlul pe tema aplicarii actualizarii pensiilor (la majorarea SF) din iun.2017!

    RăspundețiȘtergere
  51. @Leon 25.06.2025, 10:13
    La : "@Leo, l-am vazut la Tv, l-am sunat, și mi-a zis sa fiu multumit ca din luna august pierd la Net numai 126 lei (!?!).".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Sint sigur ca, la socotirea "perderii", nu s-a aplicat modul de aplicare: se socoteste si se scade impozitul si, la ce ramine, se aplica CASS-ul!
    C'au aparut noi specialisti care sustin cu tarie c'asa "spune legea"!

    Si mai au unii pretentia sa nu-i categorisesti drept dobitoci pe noii specialisti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Fiind un Oltean căpos, am calculat inversul specialistilor: din Brut am oprit 10% cass din diferenta, apoi am scazut acest rezultat si mai apoi inca 10% din diferenta impozitată..! !
      PS. Să nu-i puna Aghiuța sa scada 10% cass din Net că mai cistig 10 lei din pierdere ...:))

      Ștergere
  52. "Printre măsurile fiscale preconizate pentru reducerea deficitului bugetar se numără creșterea TVA-ului la produsele care au cote scăzute, creșterea accizelor, impozitarea pensiilor mari, precum și scumpirea rovinietei auto. Varianta de program obținută de Digi24 din surse politice nu este finală, ea putând să sufere modificări. Toate aceste măsuri ar trebui implementate până la finalul lunii iulie, pentru că în august agenția Fitch ar urma să facă o evaluare asupra României și să decidă dacă țara noastră este una de încredere pentru investitori și pentru mediul de afaceri." (Digi 24)...!!

    RăspundețiȘtergere
  53. Se pare că aveți dreptate domnule Leon. Prima dată se reține CASS din diferența dintre brut și 4000 de lei. Apoi se reține impozitul din suma rezultată prin scăderea din brut a valorii CASS calculat și a pragului de 3000 de lei. Dacă s-ar fi reținut mai intâi impozitul și apoi CASS, statul ar fi pierdut 10 lei de la fiecare pensionar cu brutul peste 5000 de lei. Acum să vedem ce vor face cu progresivitatea.

    RăspundețiȘtergere
  54. @MA, cred ca știți deja ca avem un fost subofițer (politist/jandarm ??) în completul de 9 judecatori la CCR:
    https://gazetadecluj.ro/o-rusine-nationala-un-tablagiu-la-ccr/

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Leon
      DaddY l-a pus șef la SGG pt. a-l ține la curent cu toate problemele și documentele (inclusiv secrete) din SGG .
      A fost "omul lui daddY" , asta știu sigur 100% .
      Se leagă cu informația cum că ar fi fost coleg de carieră cu tatăl lui daddY.
      NU E VINA LUI !

      Ștergere
  55. @Leon 25.06.2025, 15:00
    La : "@MA, cred ca știți deja ca avem un fost subofițer (politist/jandarm ??) în completul de 9 judecatori la CCR:
    https://gazetadecluj.ro/o-rusine-nationala-un-tablagiu-la-ccr/ ".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    La Cimpina se fabrica agenti de politie! Subofiterii de jandarmi in alte scoli!

    Si ce-i de mirare???
    In toata lumea, nu numai la noi, nivelul "elitelor" conducatoare a tot scazut in ultimul timp!

    RăspundețiȘtergere
  56. Super!!! ,,M-ați lăsat paf", domnule Leon. Dacă nu era subofițer de poliție și cu lauda sa, ziceam, las' că merge și așa. Da, domnule MA, nivelul ,,elitelor" conducătoare, nu că a scăzut, s-a autodefinit ca fiind normalitate.

    RăspundețiȘtergere
  57. Dacă va uitați pe site-ul senatului la opiniile trimise la B 263 va cruciți ce specimene idioate isi dau cu părerea pe acolo! Unu se plânge ca el a fost șef birou și a muncit prea mult, maca,maca, rap,rap,rap și zîng,zîng,zîng, altu ca el vrea sa ibse mărească numai lui pensia, unu ca vrea răbdarea măgarului! Bai boilor astea sunt opinii de trimis la senat? Ce or fi zicând aia de pe acolo când le citesc, nivelul de cultura e foarte scăzut spre deloc al rezervei armatei. Făcuți la număr ca alta data, recrutati cu 7 clase cum sunt majoritatea!

    RăspundețiȘtergere
  58. Avianycule, Leon gresi cind te numi "conseler" al intimplator ocupantului unui loc "de frunce"!
    Tu esti un vajnic gîdilator cu limba prin locuri vesnic neatinse de soare ale respectivului!

    RăspundețiȘtergere
  59. Domnule Leon cu tot respectul, dumneavoastră vreți să spuneți că aveți un brut al pensiei de doar 5400 de lei? Deci acum aveți impozit 240 de lei, iar după introducerea CASS, veți plăti CASS, 140 de lei și impozit 226 de lei, în total rețineri 366 de lei, astfel rezultând o ,,plată suplimentară" de 126 de lei (dupa cum ați precizat dumneavoastră).
    Dacă îmi permiteți o apreciere....Un om de o asemenea valoare intelectuală să fie plătit la pensie de către stat doar cu un brut de 5400 de lei, cât un paznic cu o vechime de 40 de ani. Vai de țara asta!!! Mii de scuze.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domnule John1, chiar le aveti cu "artimetica" !
      Aceasta pensie bruta in plata este recalculata cf.L.164/2001 si cu indexarile ulterioare !
      Revizuirile si recalcularile cf.OuG 1/2011 si L.223/2015, au fost cu sume mai mici, ramînînd in plata cuantumul avantajos !
      PS. Am cunostinte apropiate cu pensii civile mai mari decît a mea, de la tractorist, frezor, sudor, strungar, pina la subingineri si ingineri !
      Sa fim SĂNĂTOȘI, sa trecem cu bine urmatorii 2-3 ani austeri !!

      Ștergere
  60. "Preşedintele Nicuşor Dan a declarat, miercuri, despre îngheţarea pensiilor şi salariilor anul viitor, că este un Guvern care a trecut de votul Parlamentului cu acest program de guvernare, deci şi-a asumat măsura. „Să începem să ne mai şi ţinem de lucrurile pe care spunem că le facem”, a adăugat şeful statului." (Digi 24) !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @ Leon
      În comentariul neagreat de mos Alecu tocmai ce spui în comentariul de la 20.44 afirmam. Nu-i nimic , consider ca nea MA a avut o zi proasta după a aflat ca Olanda a donat Ro 16 F16 de la fierul lor vechi în schimbul coifului și bratarilor de aur.
      A decedat subit ca si T2 nea Bicone ( cdor Bica Traian) cel mai bun pilot de încercare al CÎZ Craiova). Daca-l cunoști să știi că aplecat catranit rău de situația lui la pensie ca pilot de încercare care a fixat IAR 93 si 99 pe cerul patriei ,inclusiv omologarea scaunelor de catapultare.

      Ștergere
    2. PS
      20.47 în loc de 20.44
      S-apoi ce așteptări putem avea de la un guvern cu sase prim miniștri, adică un prim ministru urmat de fiecare partid din coaliție cu prim ministrul lui.

      Ștergere
    3. @Avia, sigur ca l-am cunoscut pe Comandorul Bica !
      A decedat acum 3 zile si, probabil, ca astazi de Ziua Tricolorului, se alatura in ceruri colegilor din Escadrila Îngerilor !
      Dumnezeu sa-l odihneasca în pace !!

      Ștergere
  61. Domnul (nou) ministru de la M.Ap.N. crede ca in caz de razboi/mobilizare, daca vrei te duci, daca nu vrei, stai acasa! Si va fi un moment T0 pentru pensiile militare! Ce-o insemna asta, o sa vedem! https://www.youtube.com/watch?v=VSFLi9DhCf8

    RăspundețiȘtergere
  62. @avianyc 25.06.2025, 21:15
    La : "@ Leon
    În comentariul neagreat de mos Alecu tocmai ce spui în comentariul de la 20.44 afirmam. Nu-i nimic , consider ca nea MA a avut o zi proasta după a aflat ca Olanda a donat Ro 16 F16 de la fierul lor vechi în schimbul coifului și bratarilor de aur.
    A decedat subit ca si T2 nea Bicone ( cdor Bica Traian) cel mai bun pilot de încercare al CÎZ Craiova). Daca-l cunoști să știi că aplecat catranit rău de situația lui la pensie ca pilot de încercare care a fixat IAR 93 si 99 pe cerul patriei ,inclusiv omologarea scaunelor de catapultare.

    @avianyc 25.06.2025, 21:22
    La : "PS
    20.47 în loc de 20.44
    S-apoi ce așteptări putem avea de la un guvern cu sase prim miniștri, adică un prim ministru urmat de fiecare partid din coaliție cu prim ministrul lui.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Avianycule nu dovedi c-ai ramas acelasi din haita de maidanezi!
    In acel comentariu al tau nu faceai nimic decit sa dai limbi la greu in c.urul iubitului tau bihorean! Acuma întorcînd foaia și'mprăștiind discutia!

    As zice "Hai, dom'le, sa fim seriosi!", da' pentru unu' din haita de maidanezi asta'i de nerealizat!

    RăspundețiȘtergere
  63. Pentru modul în care se va aplica procentul de 10% (CASS), vă rog să verificați taloanele de pensie din anul 2022. Întâi se aplică procentul de 10% pentru ceea ce depășește acum 3000 de lei neimpozabili, apoi din brutul pensiei se scad cei 4000 lei și după aceea se aplică 10% (CASS). Depinde cum vor calcula cei de CPS. Așa au calculat atunci.🤔 😰😱

    RăspundețiȘtergere
  64. @QSA? 26.06.2025, 08:36
    La : "Pentru modul în care se va aplica procentul de 10% (CASS), vă rog să verificați taloanele de pensie din anul 2022. Întâi se aplică procentul de 10% pentru ceea ce depășește acum 3000 de lei neimpozabili, apoi din brutul pensiei se scad cei 4000 lei și după aceea se aplică 10% (CASS). Depinde cum vor calcula cei de CPS. Așa au calculat atunci.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Daca n-ar fi canicula aș spune: "să chiorăști tu???".

    Da' pen'ca'i canicula spun altfel:
    - in 2022 nu era 3.000; era numai 2.000
    - l.227/2015 (Cod fiscal) (valabil in 2022):
    ---- Articolul 101
    ...
    (2) Impozitul se calculează prin aplicarea cotei de impunere de 10% asupra VENITULUI IMPOZABIL lunar din pensii.

    ---- Articolul 100
    ...
    (1) VENITUL IMPOZABIL lunar din pensii se stabilește prin deducerea din venitul din pensie a sumei neimpozabile lunare de 2.000 lei și, după caz, a contribuției de asigurări sociale de sănătate datorată ...

    ---- Articolul 157^3
    ...
    Baza lunară de calcul al contribuției de asigurări sociale de sănătate, în cazul persoanelor fizice care realizează venituri din pensii, o reprezintă partea ce depășește suma lunară de 4.000 lei, pentru fiecare drept de pensie.

    Adica:
    - se calcula CASS ca 10% din (pens. bruta - 4.000)
    - se stabilea VENITUL IMPOZABIL ca (pens. bruta - 2.000 - CASS)
    - se calcula impozitul ca 10% din VENITUL IMPOZABIL
    - se calcula PENSIA NETA ca (pens.bruta - CASS - impozit)

    RăspundețiȘtergere
  65. Am precizat foarte clar:" ceea ce depășește ACUM 3000 de lei neimpozabili" !!! 🤔 Atunci era de 2000 lei. Am adaptat la"condițiile" astăzi. Chiar nu ați înțeles că m-am referit strict " la zilele actuale" ??? 🫣

    RăspundețiȘtergere
  66. La chestia cu_cătrăneala unora din cauza pensiilor...
    Sa ne'aducem aminte ca cei mai virulenti doritori de desfiintare a l.164/2001 fura aviatorii... Acestora adaugindu-li-se nauci ne-"posesori" de SM si IC, precum si nauci-nauci care voiau schimbare!
    Iaca_ca visul li s-a'mplinit: s-a desfiintat l.164/2001, li s-au dat sporurile care nu erau in l.164/2001, s'acuma pling că au pensii mult mai mici decit actualii!
    Dumnezeu nu bate cu paru' !

    RăspundețiȘtergere
  67. @QSA? 26.06.2025, 09:58
    La : "Am precizat foarte clar:" ceea ce depășește ACUM 3000 de lei neimpozabili" !!! 🤔 Atunci era de 2000 lei. Am adaptat la"condițiile" astăzi. Chiar nu ați înțeles că m-am referit strict " la zilele actuale" ??? 🫣".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Aloooo!
    - "invitatia" fu: " vă rog să verificați taloanele de pensie din anul 2022."
    ---- in 2022 nu fu 3.000 ci fu 2.000
    - adaptat la zilele actuale (cu 3.000) nu se poa' pen'ca nu se mai "iezista" CASS la pensii

    Adica... de dat drumu' la aeru' conditionat, sau de stat la fereala, pen'ca_canicula poate produce distorsiuni in functionarea "creierelui"!

    RăspundețiȘtergere
  68. @ MA
    Vrând-nevrând, trebuie sa va contrazic puțin.
    Pe L 164 foarte putini piloti au fost detinatori de IC si SM. Condiții în care marea majoritate au încasat pensii mai mici decât un șef de la finanțe sau alimente-echipament.
    Ca atare rezulta ca justificata nemulțumirea lor.
    Pe OC 1 și L119 , majoritatea pensiilor pentru piloti au crescut semnificativ.
    Au pierdut doar o minoritate din zonă de comandă a unitatilor fără vechime suficienta peste 20 ani efectivi.
    Drept rezultat pentru majoritatea cuantumul contributiv a rămas în plata ca și cuantum avantajos după aplicarea L 223 modificata prin Og 57 art .... lit a-h ( taiere prime orare zbor , s.a. sporuri) .
    L 223 aplicata corect ii ridica în alta grila a pensiilor și nu sub un finanțist beneficiar de spor de ștampilă.
    Posibil ca decidentii politici sa nu-si dorească trecerea militarilor pe contributivitatea stabilita în baza L360 deoarece majoritatea pensiilor celor cu vechime completa si a celor din anumite categorii de arme din grupa AC și nu numai ar fi mult mai mari în cuantum decât cele rezultate din cuantumurile avantajoase în plata pe L164 , L119 , L223.

    RăspundețiȘtergere
  69. Se aude prin târg că aplicarea CASS de 10% la pensiile care depășesc 4000 de lei s-ar aplica de la 1 august, dar numai după adoptarea unei legi în acest sens (cel mai probabil asumarea răspunderii de către Guvern, prin convocarea extraordinară a Parlamentului). Nu există timpul "fizic" pentru adoptarea acesteia de către parlamentari. Ei intră în vacanță parlamentară!!! 🤔
    Oricum s-ar calcula CASS, toți pensionarii militarii cu pensiile de peste 4000 de lei (cei pensionați înainte de 15 septembrie 2017) vor pierde la net. Nu știu ce se va întâmpla la cei ieșiți în pensie după această dată. Cred, sigur, că nu îi va afecta cu nimic. Este o părere personală.
    Dumneavoastră ce părere aveți? Sper că nu am deranjat cu întrebarea. 😔🫢

    RăspundețiȘtergere
  70. Are dreptate @MA, trebuie sa deschidem ochii mari si sa vedem realitatea:
    "Bubulina intră pe ușa medicului. Tunând și fulgerând, îl ceartă:
    – Nu se poate așa ceva, domnule doctor!
    – Ce s-a întâmplat, doamnă?!
    – Vă dau în judecată, domnule doctor!
    – De ce, doamna Bubulina?! Ce am făcut?!
    – După operație, soțul meu, Bulă, și-a pierdut complet interesul în amor. Nu vrea să o mai facă deloc cu mine. Dar deloc, deloc!
    – Doamna Bubulina, nu este vina mea. Eu nu am făcut decât să îi corectez vederea !"...:)).

    RăspundețiȘtergere
  71. La mulți ani, România! La mulți ani, români! La mulți ani, militari activi, în rezervă și în retragere! 👏✌️🍾
    Astăzi este Ziua Drapelului Național! 🇷🇴 🇷🇴 🇷🇴

    RăspundețiȘtergere
  72. Buna ziua domnule M.A.,
    Vorbeste un individ pe facebook, parca Martiniuc isi spune, ca ar exista posibilitatea plafonarii pensiilor militare si da un exemplu, 10000 brut din calcul, plafonare la 8000 brut. Avand in vedere ca orice este posibil, va adresez urmatoarea intrebare:
    Daca fac raportul de trecere in rezerva incepand cu 01 august 2025 si luni 30 iunie 2025 il depun la secretariat, in situatia in care pe parcursul lunii iulie guvernul ar adopta printrun act normativ, o plafonare de tipul precizat mai sus si tinand cont de faptul ca raportul a fost inregistrat inainte de aparitia actului normativ, intru sau nu intru sub incidenta prevederilor posibilului act normativ?
    Multumesc anticipat pentru raspuns

    RăspundețiȘtergere
  73. Noul proiect de lege stipuleaza INTERZICEREA unor activitati in mediul privat (mercenariatul este o activitate in mediul privat) astfel >

    ,,de către cadre militare, soldați sau gradați profesioniști, polițiști sau polițiști de penitenciare, în activitate sau în rezervă, se pedepsește cu închisoare de la 2 la 7 ani și interzicerea unor drepturi”. DECI SI REZERVISTILOR.

    RăspundețiȘtergere
  74. @Anonim 26.06.2025, 14:02
    La : "Buna ziua domnule M.A.,
    Vorbeste un individ pe facebook, parca Martiniuc isi spune, ca ar exista posibilitatea plafonarii pensiilor militare si da un exemplu, 10000 brut din calcul, plafonare la 8000 brut. Avand in vedere ca orice este posibil, va adresez urmatoarea intrebare:
    Daca fac raportul de trecere in rezerva incepand cu 01 august 2025 si luni 30 iunie 2025 il depun la secretariat, in situatia in care pe parcursul lunii iulie guvernul ar adopta printrun act normativ, o plafonare de tipul precizat mai sus si tinand cont de faptul ca raportul a fost inregistrat inainte de aparitia actului normativ, intru sau nu intru sub incidenta prevederilor posibilului act normativ?
    Multumesc anticipat pentru raspuns".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    - Mitica Martiniuc bate cimpii de multe ori...
    - daca s-ar introduce o oarecare plafonare la brut:
    ---- pe prevederile actuale ale l.223/2015 nu ar fi afectate pensiile stabilite dupa sep.2017 (inclusiv cele stabilite, oricind, in 2025)
    ---- plafonarea ar "actiona" atit asupra pensiilor aflate in plata la data introducerii ei (a plafonarii), cit si asupra celor care s-ar stabilite ulterior... deci nu-i nicio "sfîrîiala" cu grăbirea depunerii raportului

    RăspundețiȘtergere
  75. @avianyc 26.06.2025, 10:44
    La : "@ MA
    Vrând-nevrând, trebuie sa va contrazic puțin.
    Pe L 164 foarte putini piloti au fost detinatori de IC si SM. Condiții în care marea majoritate au încasat pensii mai mici decât un șef de la finanțe sau alimente-echipament.
    Ca atare rezulta ca justificata nemulțumirea lor.
    Pe OC 1 și L119 , majoritatea pensiilor pentru piloti au crescut semnificativ.
    Au pierdut doar o minoritate din zonă de comandă a unitatilor fără vechime suficienta peste 20 ani efectivi.
    Drept rezultat pentru majoritatea cuantumul contributiv a rămas în plata ca și cuantum avantajos după aplicarea L 223 modificata prin Og 57 art .... lit a-h ( taiere prime orare zbor , s.a. sporuri) .
    L 223 aplicata corect ii ridica în alta grila a pensiilor și nu sub un finanțist beneficiar de spor de ștampilă.
    Posibil ca decidentii politici sa nu-si dorească trecerea militarilor pe contributivitatea stabilita în baza L360 deoarece majoritatea pensiilor celor cu vechime completa si a celor din anumite categorii de arme din grupa AC și nu numai ar fi mult mai mari în cuantum decât cele rezultate din cuantumurile avantajoase în plata pe L164 , L119 , L223.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    In general, ca un vechi si vajnic membru al haitei de maidanezi, bati cimpii!
    Asa, ca chestie, nu decidentii nu vor pensii contributive la militari! Desi prin sistemul actual (media de pina la 300 de luni) este un fel de asemanare cu sistemul public... Deosebirea fata de sistemul public este ca, la militari, chiar si cu limitarea net la net, se da (mult) mai mult decit la civili... asa ca mucles cu cresterea pensiilor militarilor prin contributeala! (***la militari pensia neta ajunge la 48,5% din ultimele venituri, pe cind la civili - la vechime echivalenta - netul pensiei este sub 25% din ultimele venituri***)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cum ati ajuns la 25% din ultimele venituri, cind numai punctele de stabilitate pot ajunge la acest procent ??

      Ștergere
  76. https://www.stiripesurse.ro/document-ilie-bolojan-incepe-taierile-in-sistemul-bugetar-se-limiteaza-drastic-sporul-de-antena_3735340.html

    RăspundețiȘtergere
  77. @Leon 26.06.2025, 19:15
    La : "Cum ati ajuns la 25% din ultimele venituri, cind numai punctele de stabilitate pot ajunge la acest procent ??".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Zisei ca "la vechime echivalenta" (25 de ani), unde nu se ezista puncte de stabilitate!
    La civil 25 ani cu 2 puncte = 50 puncte.
    Pensie bruta 50 pct. * 81 = 4.050 -> pensie neta -> 3.945
    Sal. med./econ. in 2024 = vreo 8.500 -> pentru 2 puncte salariul impricinatului = 8.500 * 2 = 17.000
    3.945 din 17.000 -> 23,2%

    RăspundețiȘtergere
  78. @MA, cunostintele mele, majoritatea, au 40 de ani vechime in cîmpul muncii.
    In 2025, la un smbe de 8620 lei (5000 net) ar avea 40 puncte (1 punct/an)+5p ptr.pensie suplimentara+11puncte de stabilitate=56 puncte
    56×81=4536 lei pensie bruta, raportata la 8620 reprezinta 52% din brut sau 90% din Net: 4383 lei pensie neta din 5000 lei salariu net !!

    RăspundețiȘtergere
  79. @Leon 26.06.2025, 20:30
    La : "@MA, cunostintele mele, majoritatea, au 40 de ani vechime in cîmpul muncii.
    In 2025, la un smbe de 8620 lei (5000 net) ar avea 40 puncte (1 punct/an)+5p ptr.pensie suplimentara+11puncte de stabilitate=56 puncte
    56×81=4536 lei pensie bruta, raportata la 8620 reprezinta 52% din brut sau 90% din Net: 4383 lei pensie neta din 5000 lei salariu net !!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Ooooffff, of, of!...
    Era vorba de estimat pensia pentru un militar, in prezent in activitate!

    La chestia cu civili cu acele vechimi s-ar putea "plusa" si cu civili cu 5 - 6 puncte pe luna, ș'atunci sa vezi cit de favorabila este contributeala pentru militari!

    Tare-as vrea sa vad militar cu 40 ani vechime efectiva (contributiva) care sa adune acele punctaje!
    Nu ma gindesc la generali si plotoneri sefi depozite materiale stoc! Ma gindesc la "masele largi populare" de militari, la care si adunarea a 2 puncte lunare (calculate cu sal.med. stabilit de INS, nu cu cel utilizat la fundament. BASS) devine un vis (pen'ca nu va avea solda de 2 puncte o lunga perioada de la inceputul activitatii).

    Deci... usurel cu contributala pe scari pentru militari!

    RăspundețiȘtergere