Faceți căutări pe acest blog

Anunt moderare comentarii

Pentru corespondenta personala dolhasca9@gmail.com De semnalat trimiterea printr-un comentariu pe blog

13 aprilie 2024

Cînd nu știi legile, îi înveți pe alții...

In cunoscuta traditie a unor judecatori care nu stiu legile salarizarii si pensionării militarilor, iaca_c’au aparut noi hotariri prin care sa se “scoata” vechimea “civila” din pensiile militare de stat. Vechime civila adaugate prin l.119/2010, oug 1/2011 si l.263/2010!

Daca vechiul invatator pasaricesc mai stia cite ceva despre legi, noul claudiot este tamiie! Grija lui este sa mentina starea de doritori de adresare justitiei prin intermediul avocatilor!

Ultima lui gaselnita este ca: “De altfel, si art. 109 din Legea 223/2015 spune ca la recalculare se pastreaza vechimile din deciziile de pensiile militare emise anterior Legii 263/2010, doar "specialistii" din finantele si juridicul institutiilor militare au adaugat la lege in art. 3 din Ordinul M25/2016 reglementan ilegal ca se pastreaza vechimea din deciziile emise anterior datei de 01 01 2016.”.

Bă, naucule, art.109/l.223/2015 spune: “Articolul 109(1) Pensiile militarilor, ... recalculate în baza Legii nr. 119/2010 ... revizuite în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 1/2011 ... devin pensii militare de stat și se recalculează potrivit prevederilor prezentei legi, în raport cu vechimea valorificată prin ULTIMA decizie de pensie ...”.

Netotule:
- impricinat cu pensie stabilita pe d.214/1977 (aceasta-i ULTIMA decizie la acea data)
- recalculata pe l.164/2001 – cu decizie (aceasta devine ULTIMA decizie la acea data)
- recalculata pe l.119/2010 – cu decizie (aceasta devine ULTIMA decizie la acea data)
- revizuita pe oug. 1/2011 – cu decizie (aceasta devine ULTIMA decizie la acea data)
---- la l.119/2010, dar si la oug 1/2011, s-a permis adaugarea stagiilor “civile” realizate dupa pensionarea ca militar – cu acea ULTIMA decizie la acea data
- adaugare de stagii realizate ulterior prin l.263/2010 – cu decizii (acestea devenind, fiecare la rindul ei, ULTIMA decizie la acea data)

Toate adaugarile de stagii de cotizare (vechimi) civile realizindu-se ca urmare a cererii impricinatului! Impricinat care atasa la cerere si documentele care justificau cererea lui!

Tu ce sustii?
Ca la recalcularea pe l.223/2015 sa se ia in “lucru” numai vechimea pe d.214/1977???
Bine!
Atunci sa dea inapoi si banii primiti in plus prin adaugarile de vechime de la l.119/2010, oug 1/2011 si l.263/2010!

Năucilor!!!

97 de comentarii:

  1. Burebistule, impricinatul a depus cerere atunci cind a cerut sa-i fie adaugate stagiile civile pe l.119/2010, oug 1/2011 si l.263/2010!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @MA
      Este vorba despre cererea care trebuia depusă până la 31.12.2015 privind recalcularea pe L 223/2015 ?

      Ștergere
    2. Asta știam, altfel cps nu avea de unde sa știe ca pensionarul a mai lucrat. Cum s ar zice,, și a făcut-o cu mana lui".. 🤣
      Numai ca judecătorul ala a decis altceva.. Nu știu dacă a fost același complet în ambele cazuri? Și cum de cps utile mapn și SRI nu au făcut apel la sentință? Poete pensionarii respective erau niște,, smecheri " 😎.
      Dar SRI stul ce actualizare a primit în 2019??? El fiind pensionat înainte de 15.09.2017.

      Ștergere

  2. Moșule:
    ..d'aia spunem într-un comentariu recent..ceea ce e firesc: comentatorii "să citească" și "să știe"= adică să înțeleagă textul și "spiritul" (era să scriu.." duhul.."!)..legilor..!

    RăspundețiȘtergere
  3. @Burebista si @Leon...
    Spuneti-i dobitocului ca stagii "civile" adaugate dupa pensionarea ca militar nu sint numai cele adaugate pe l.263/2010!

    Majoritatea, si ca numar, si ca_cantitate de puncte sint cele adaugate la vechimea militara prin l.119/2010 si oug 1/2011!
    Acolo s-au imbulzit toti cei pensionati pe d.214/1977 si l.164/2001
    care au mai muncit in civilie dupa pensionare!
    Cu valul masiv de dupa 1998 (cind cu disponibilizarile) cind cei pensionati la 40 - 45 de ani (cu pensii de mizerie pe d.214/1977 si l.164/2001) au trebuit sa munceasca in civilie. Iar din civilie puteau obtine pensii abia la virsta de 58 - 59 - 60 de ani, cu impartirea la 28 - 30.
    L.119/2010 si oug 1/2011 permitindu-le sa-si fructifice acele stagii indiferent de virsta, cu impartirea la 20 si cu fructificarea eventualelor conditii de munca din civilie ca si cum ar fi fost din militarie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ne poate lamuri @Iosif !
      Sa ne spuna cand a trimis prima si ultima Adeverinta cu vechime si venituri la CPS..!

      Ștergere
  4. @Leo 13.04.2024, 20:05
    La : "@MA
    Este vorba despre cererea care trebuia depusă până la 31.12.2015 privind recalcularea pe L 223/2015 ?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Pina la 30.06.16 (6 luni de la intrarea in vigoare a l.223/2015) trebuia depusa cerere cu alegerea celor 6 luni consecutive (din ultimii 5 ani de activitate) din care sa se determine baza de calcul a pensiei!
    Cererea respectiva nu cuprindea nimic referitor la vechimi si stagii de cotizare... care erau/sint clar definite de lege!
    Cererea respectiva era oarecum optionala - pentru cine nu o trimitea se foloseau, automat, ultimele 6 luni de activitate!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. DA, DA, am înțeles.
      Am uitat , de , au trecut 8 ani de atunci și cum se zice ,
      "MEMORIA E DE GENUL FEMININ ȘI TE MAI ÎNȘEALĂ UNEORI"

      Ștergere
  5. La ora 21 este invitat la emisiunea news pass de la b1TV , Ionel.
    Scrieți-i fraților acolo ce vă doare , ca să nu bată câmpii aiurea pe acolo....

    RăspundețiȘtergere
  6. CITAT din "TOPIC:
    "Bă, naucule, art.109/l.223/2015 spune: “Articolul 109(1) Pensiile militarilor, ... recalculate în baza Legii nr. 119/2010 ... revizuite în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 1/2011 ... devin pensii militare de stat și se recalculează potrivit prevederilor prezentei legi, ❗în raport❗ cu ❓vechimea❓ valorificată prin ULTIMA decizie de pensie ...”. "
    Încheiat CITATUL,
    COMENTARIU:
    ..în CITAT sunt subliniate cu semne roșii de exclamare și întrebare termenii care, se pare. nu au fost înțeleși de unii comentatori: care și -au.."citit"... "neatent" DECIZIILE DE RECALCULARE .. a PENSIEI..(?)..; probabil că ei, comentatorii "au crezut" că termenii "în raport cu.." = din lege indică o "fixitate": adică de luare în calcul a vechimii a stabilite și avute conform deciziilor anterioare.." nevăzând" că în noua DECIZIE DE RECALCULARE vechimea "avută" s-a..MODIFICAT (!) [în cazul meu a crescut prin grupele de muncă modificate prin "Ord.M.123/2015.." + încă vreo 3 luni de stagiu de "cotizare" ..civil = anterior carierei militare, iar în cazul pensionarilor care au mai lucrat = acumulând stagii civile = acestea au mărit VECHIMEA..și implicit: = "%" de calcul din baza de calcul.., până la limita maximă luată în calcul = de 85 %
    din cele total realizate..(în cazul meu: "85 %" din = "91%" realizate..❗..❓]

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @MIHĂIȚĂ
      "Bă, naucule" , este o formă de dezmierdare și alint , rezervată numai favoriților lui @MA.
      În rest, ai aflat care ți-ar fi fost SOLDA DE GRAD conf. OUG 26 /2024 ? Este de 5,5 ori mai mare decât ce ai pe ultima decizie ?

      Ștergere
  7. @Burebista 14.04.2024, 09:42
    La : "... Și cum de cps utile mapn și SRI nu au făcut apel la sentință? ".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Cine spune ca n-au facut apel?
    Si că, la apel, li s-a dat peste bot judecatorilor nestiutori de la tribunal, iar impricinatii se'ntorc cu coada'ntre picioare la stadiul initial???

    Avocățelarul prezentator al celor doua hotariri are nevoie de clienti, nu de adevar!

    De amintit si un alt nauc de politist (de prin Hunedoara) care se lauda cu succesurile pe aceeasi tema... Ba, chiar, primise si diferentele din urma... Dar, pina la urma, Curtea de apel sa zica "huo, judecatorule de la tribunal!".
    Si naucul a trebuit sa'napoieze banii primiti!

    RăspundețiȘtergere
  8. Pentru cine doreste
    https://campaniamea.declic.ro/petitions/petitie-pentru-un-amendament-actualizarea-soldelor-de-grad-pentru-militarii-rezervisti?source=facebook-share-button&time=1713194207&utm_source=facebook&share=c39a5d01-c703-440a-955a-ab871925a860&fbclid=IwAR03aNnkXtdXoTa24TZZLlY7tj8ofMij6hhsfH-JHt8rNAOpvAMPFxzrmwM

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Bure, asa o fi ?
      "Solda de grad a militarilor în activitate a crescut, comparativ cu anii anteriori, cu peste 550%."
      Ia fa-ne un calcul mai precis !!

      Ștergere
    2. Adică a crescut de 5,5 ori. Ce calcul elaborat mai vrei Leoane ?
      Înmulțești cu 5,5 solda ta de grad de la recalcularea pe L 223 , care la rândul ei a fost stabilită conf. VRS (197,33 ) x c ierarh.

      Ștergere
  9. Vă salut,

    @Leon 16.04.2024, 08:46
    @Leo 16.04.2024, 13:48

    La sfârșitul anului 2022 când am trecut în rezervă având gradul militar de colonel, în "Anexa nr.1" la decizia de pensionare, la rubrica "Solda de grad" este scris 356,00 (Lei).
    În acest moment solda de grad pentru un colonel în activitate valorează 2838 Lei.

    Făcând un simplu calcul rezultă că, în mod real, din decembrie 2022 până azi (16.04.2024), solda de grad a înregistrat o majorare cu 797,19% sau de 7,97 ori, pentru cadrele militare "active".

    Soldele de grad au fost majorate pentru "activi" în mod semnificativ încă din 13.01.2023 ca urmare a aplicării HG nr.28 din 11.01.2023:

    https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/263935

    Observație: valorile de "356 Lei" și "2838 Lei" sunt valori brute, acestora corespunzându-le, în cazul meu, valorile nete de "208 Lei" și ipotetic "1660 Lei" (58,5% din valoarea brută).

    Cu stimă,
    Col Hathi

    RăspundețiȘtergere
  10. Ai vazut Leo, ca nu este asa de simplu!
    A crescut de 8 ori nu de 5,5 ori !
    Dar,...pentru a respecta adevarul, majorarea este mai mica daca tinem cont ca SG pentru pensoinari a crescut prin majorari (10%/ L.293 din 2015) si inca aprox.50% Indexarile acordate pana in prezent !
    Pentru Lt.col. de la 336 lei din Decizie, astazi are 587 lei SG si colegul activ are o crestere de 461%, adica de 4,6 ori..!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Cind visele/visurile intuneca ratiunea dezamagirea va fi crunta!

    La "ezemplul" de colonel de mai sus, efectul in pensie al cresterii SG este subestimat!

    SG creste la 2.838, dar gradatiile se socotesc si pentru SG. Deci, indirect, SG mai primeste 1.192 lei (fata de cei 150 anteriori).
    Si cum asta nu e de ajuns, ID se socoteste si la gradatii. Adica SG, tot indirect, mai primeste 1.008 lei (fata de cei 127 anteriori).
    In final cresterea SG s-ar reflecta in pensie cu 2.838 + 1.192 + 1.008 = 5.038 lei (fata de cei 277 anteriori)!

    Cre'ca decidentii au inceput deja recalcularea tuturor pensiilor de pin'la oug 26/2014 si pregatesc noile cupoane pentru luna mai 2014!

    RăspundețiȘtergere
  12. @Leon 16.04.2024, 15:12
    La : "Ai vazut Leo, ca nu este asa de simplu!
    A crescut de 8 ori nu de 5,5 ori !
    Dar,...pentru a respecta adevarul, majorarea este mai mica daca tinem cont ca SG pentru pensoinari a crescut prin majorari (10%/ L.293 din 2015) si inca aprox.50% Indexarile acordate pana in prezent !
    Pentru Lt.col. de la 336 lei din Decizie, astazi are 587 lei SG si colegul activ are o crestere de 461%, adica de 4,6 ori..!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    L.293/2015 si indexarile de dupa 2016 nu au marit SG...
    Crestera SG din oug 26/2014 s-ar aplica la elementele din 2009, asta insemnind "eliminarea" acelor majorari/indexari, si refacerea socotelilor cu noua SG plus toate celelalte elemente din 2009... asa ca efectul in pensii nu va fi nicidecum de 4,6 ori!

    RăspundețiȘtergere
  13. https://m.defenseromania.ro/solda-de-grad-produce-mai-multa-discordie-intre-militari-decat-reuseste-sa-o-faca-propaganda-rusa_627898.html

    RăspundețiȘtergere
  14. Atâtea calcule inutile.... Solda de grad s lui Hathi nu a fost la data pensionării în 2022 cât spune el. Era mult mai mare.. Era 356 +10% 2015 +10% 2016 +25% 2018, adică aproape 538 lei....
    Anul trecut în 2023 23 a crescut pe la 900 și ceva....
    Solda de grad este un element distinct în cuantumul total al soldelor, care nu influențează alte elemente de salarizare, respectiv sporuri indemnizații.. În soldele actuale ale celor din activitate gradația de vechime este inclusa în SF, dat primesc suplimentar și fosta gradație în cuantumul din 2018 care este trecuta la alte drepturi prevazute de legea 153..🤣?? Practic primesc gradația de vechime de 2 ori chiar dacă nu în același cuantum...
    În afara de Sf mai ori ESC solda de grad, sporul pentru condiții grele și toxicitate, unii și de suprasolicitare neuropsihica, sporul de noapte și de Sdsl pentru cine lucrează, și pentru conducere soldele sau indemnizația de conducere, care nu sunt actualizate la zi. Singurul spor actualizat la zi este cel pentru SDSL.

    RăspundețiȘtergere
  15. @Burebista 16.04.2024, 22:27
    La : "Atâtea calcule inutile.... Solda de grad s lui Hathi nu a fost la data pensionării în 2022 cât spune el. Era mult mai mare.. Era 356 +10% 2015 +10% 2016 +25% 2018, adică aproape 538 lei....
    Anul trecut în 2023 23 a crescut pe la 900 și ceva....
    Solda de grad este un element distinct în cuantumul total al soldelor, care nu influențează alte elemente de salarizare, respectiv sporuri indemnizații.. În soldele actuale ale celor din activitate gradația de vechime este inclusa în SF, dat primesc suplimentar și fosta gradație în cuantumul din 2018 care este trecuta la alte drepturi prevazute de legea 153..🤣?? Practic primesc gradația de vechime de 2 ori chiar dacă nu în același cuantum...
    În afara de Sf mai ori ESC solda de grad, sporul pentru condiții grele și toxicitate, unii și de suprasolicitare neuropsihica, sporul de noapte și de Sdsl pentru cine lucrează, și pentru conducere soldele sau indemnizația de conducere, care nu sunt actualizate la zi. Singurul spor actualizat la zi este cel pentru SDSL.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Tembelisme in stare pura!
    SG nu a fost marita prin majorarile din 2015 sau prin indexari... Citeste dracului actele normative ale acelor "evenimente" si nu vei gasi separat majorarea SG!
    De unde dracu o scoti pe aia cu gradatia inclusa in SF???
    Numai dobitocii in capu' la tine!

    RăspundețiȘtergere
  16. @Burebista 16.04.2024, 22:27
    @Atâtea calcule inutile.... Solda de grad s lui Hathi nu a fost la data pensionării în 2022 cât spune el. Era mult mai mare.. Era 356 +10% 2015 +10% 2016 +25% 2018, adică aproape 538 lei....

    Vă salut,
    Vă mulțumesc că "m-ați lămurit", eu neavând cunoștințe temeinice de legislație și nici financiar-contabile rămâneam un ignorant de pensionar militar.
    Pot observa că dumneavoastră sunteți foarte sigur de ceea ce afirmați și cunoașteți în detaliu decizia mea de pensionare.
    În mod sigur cei de la CPS MApN când au întocmit dosarul meu de pensionare "m-au țepuit" și în "Anexa nr.1 la decizia nr. ..." au scris greșit.
    Interesant este că la fel au greșit și cu alți trei colegi de-ai mei.
    Precis este vorba de o conspirație aici 😁.
    Pentru toți cititorii blogului pun la dispoziție fragmentul din "Anexa nr.1 la decizia nr. ..." care se referă la solda de grad:

    https://drive.google.com/file/d/15cFkC1odO4cokY_1q-JJMvcqPPe_mDo1/view

    Cu stimă,
    Col Hathi

    P.S.
    Îmi cer scuze pentru calitatea nu foarte bună a imaginii. Camera principală foto a telefonului nu focalizează foarte bine, fiind un aparat mai vechi, nu prea performant nici în momentul lansării lui pe piață acum 6 ani.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. D-le Hathi:
      ..calitatea unei imagini foto de pe un telefon din anii 2018-'19 poate fi suficient de bună încât textul fotografiat să fie clar, lizibil.., dacă
      "fotograful" respectă câteva reguli simple, printre care..să "nu miște aparatul .." în timpul operațiunii..!; cât privește camera/camerele telefonului: ele sunt relativ performante..pt. "nevoile"
      unui utilizator..fără pretenții.."profesioniste" !
      (sigur= cu condiția ca așa zisa.."nefocalizare" a camerei să nu fi fost provocate de vreun.." "traumatism": = cădere, lovire..etc. a telefonului !
      2..dar era mai simplu să scrieți în comentariu, pur și simplu, cifra "SG"= SOLDEI DE GRAD..din DECIZIE..(356/360 lei..sau cât este..)❗

      Ștergere
    2. PS:
      ..Col Hathi:
      ..îmi cer scuze..pt. eroarea/ "scăparea" mea ,de la pct.2 din comentariul meu..: ați scris cifra SG = "356" lei. din DECIZIA DE PENSIONARE..din 2022..❗

      Ștergere
  17. Domnule Hathi, mai jos pe foaia aia unde se termina tabelele o sa găsiți alte sume de actualizare a soldelor brute pana în 2023..... Nu știu cum scrie pe un fluturaș de solda la mapn însă la mai solda de grad sau salariul de grad este trecut separat de solda de funcţie și în 2022 nu avea valoarea 356 lei... Ci în jur de 540... La colonel sau comisar șef.
    Moș Alecu... În decembrie 2015 Cioloș a mărit cu 10% toată solda brută de funcție cu tot co solda de grad, gradație și sporuri.. În august 2016 s a acordat salariul de merit inscul în solda de funcție tuturor celor care nu aveau, pentru ca unii rămăseseră cu salariile de merit incluse în SF încă din 2010 când fuseseră eliminate de Boc... Dar numai jumătate din salariul de mărit respectiv. În aprilie 2017 s a acordat cealaltă jumătate. În august 2017 după ce se majorasera soldele de funcție la militari de la 1 iulie, s a acordat 10% la toate celelalte elemente din solda, deci și la solda/salariul de grad. În octombrie 2017 s a majorat și la polițiști SF cu 10%... La 1 ianuarie 2018 a fost majorarea cu 25% a tuturor elementelor de solda/salariu....
    Deci față de soldele din 2009 trecute în tabelul cu pricina au fost 3 majorări succesive ale Soldelor de grad 10%,10: siv25%. În 2023 au fost majorate din nou soldele de grad Cfm OUG.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Burebista:
      ..până nu vedem publicate DECIZII DESTABILIRE PENSII pe L.223..=cu "SG" majorate așa cum spui (adică altele decât cele din L.138/1999 sau eventual..din L.284/ 2010 = în care SOLDELE DE GRAD erau aceleași ca cele din L.138/1999= dar rotunjite ÎN PLUS = la ultima cifră..=la "0"..❗ NU e clar ce SOLDE DE GRAD (SG) apar în DECIZIILE DE STABILIRE a pensiilor în baza L.223/2015..❗;
      ..cât privește pensiile anterioare L.223.. = RECALCULATE în baza art.109, e limpede că "SG"
      (de la lit."b" din tabelul anexă..) e stabilită conform formulei din L.138/1999:
      "cf." SG × 197,3387 lei..❗
      adică, de ex.= cazul meu: 1,70×197,3387=336 lei❗
      = soldă de grad plătită în PENSIE până în PREZENT (apr.2024)❗

      Ștergere
  18. S-o punem la gazeta de perete... ca naucul o s-o stearga!

    𝐵𝑢𝑟𝑒𝑏𝑖𝑠𝑡𝑎17.04.2024, 13:39
    𝐷𝑜𝑚𝑛𝑢𝑙𝑒 𝐻𝑎𝑡ℎ𝑖, 𝑚𝑎𝑖 𝑗𝑜𝑠 𝑝𝑒 𝑓𝑜𝑎𝑖𝑎 𝑎𝑖𝑎 𝑢𝑛𝑑𝑒 𝑠𝑒 𝑡𝑒𝑟𝑚𝑖𝑛𝑎 𝑡𝑎𝑏𝑒𝑙𝑒𝑙𝑒 𝑜 𝑠𝑎 𝑔𝑎̆𝑠𝑖𝑡̦𝑖 𝑎𝑙𝑡𝑒 𝑠𝑢𝑚𝑒 𝑑𝑒 𝑎𝑐𝑡𝑢𝑎𝑙𝑖𝑧𝑎𝑟𝑒 𝑎 𝑠𝑜𝑙𝑑𝑒𝑙𝑜𝑟 𝑏𝑟𝑢𝑡𝑒 𝑝𝑎𝑛𝑎 𝑖̂𝑛 2023..... 𝑁𝑢 𝑠̦𝑡𝑖𝑢 𝑐𝑢𝑚 𝑠𝑐𝑟𝑖𝑒 𝑝𝑒 𝑢𝑛 𝑓𝑙𝑢𝑡𝑢𝑟𝑎𝑠̦ 𝑑𝑒 𝑠𝑜𝑙𝑑𝑎 𝑙𝑎 𝑚𝑎𝑝𝑛 𝑖̂𝑛𝑠𝑎̆ 𝑙𝑎 𝑚𝑎𝑖 𝑠𝑜𝑙𝑑𝑎 𝑑𝑒 𝑔𝑟𝑎𝑑 𝑠𝑎𝑢 𝑠𝑎𝑙𝑎𝑟𝑖𝑢𝑙 𝑑𝑒 𝑔𝑟𝑎𝑑 𝑒𝑠𝑡𝑒 𝑡𝑟𝑒𝑐𝑢𝑡 𝑠𝑒𝑝𝑎𝑟𝑎𝑡 𝑑𝑒 𝑠𝑜𝑙𝑑𝑎 𝑑𝑒 𝑓𝑢𝑛𝑐𝑡̧𝑖𝑒 𝑠̦𝑖 𝑖̂𝑛 2022 𝑛𝑢 𝑎𝑣𝑒𝑎 𝑣𝑎𝑙𝑜𝑎𝑟𝑒𝑎 356 𝑙𝑒𝑖... 𝐶𝑖 𝑖̂𝑛 𝑗𝑢𝑟 𝑑𝑒 540... 𝐿𝑎 𝑐𝑜𝑙𝑜𝑛𝑒𝑙 𝑠𝑎𝑢 𝑐𝑜𝑚𝑖𝑠𝑎𝑟 𝑠̦𝑒𝑓.
    𝑀𝑜𝑠̦ 𝐴𝑙𝑒𝑐𝑢... 𝐼̂𝑛 𝑑𝑒𝑐𝑒𝑚𝑏𝑟𝑖𝑒 2015 𝐶𝑖𝑜𝑙𝑜𝑠̦ 𝑎 𝑚𝑎̆𝑟𝑖𝑡 𝑐𝑢 10% 𝑡𝑜𝑎𝑡𝑎̆ 𝑠𝑜𝑙𝑑𝑎 𝑏𝑟𝑢𝑡𝑎̆ 𝑑𝑒 𝑓𝑢𝑛𝑐𝑡̦𝑖𝑒 𝑐𝑢 𝑡𝑜𝑡 𝑐𝑜 𝑠𝑜𝑙𝑑𝑎 𝑑𝑒 𝑔𝑟𝑎𝑑, 𝑔𝑟𝑎𝑑𝑎𝑡̦𝑖𝑒 𝑠̦𝑖 𝑠𝑝𝑜𝑟𝑢𝑟𝑖.. 𝐼̂𝑛 𝑎𝑢𝑔𝑢𝑠𝑡 2016 𝑠 𝑎 𝑎𝑐𝑜𝑟𝑑𝑎𝑡 𝑠𝑎𝑙𝑎𝑟𝑖𝑢𝑙 𝑑𝑒 𝑚𝑒𝑟𝑖𝑡 𝑖𝑛𝑠𝑐𝑢𝑙 𝑖̂𝑛 𝑠𝑜𝑙𝑑𝑎 𝑑𝑒 𝑓𝑢𝑛𝑐𝑡̦𝑖𝑒 𝑡𝑢𝑡𝑢𝑟𝑜𝑟 𝑐𝑒𝑙𝑜𝑟 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑛𝑢 𝑎𝑣𝑒𝑎𝑢, 𝑝𝑒𝑛𝑡𝑟𝑢 𝑐𝑎 𝑢𝑛𝑖𝑖 𝑟𝑎̆𝑚𝑎̆𝑠𝑒𝑠𝑒𝑟𝑎̆ 𝑐𝑢 𝑠𝑎𝑙𝑎𝑟𝑖𝑖𝑙𝑒 𝑑𝑒 𝑚𝑒𝑟𝑖𝑡 𝑖𝑛𝑐𝑙𝑢𝑠𝑒 𝑖̂𝑛 𝑆𝐹 𝑖̂𝑛𝑐𝑎̆ 𝑑𝑖𝑛 2010 𝑐𝑎̂𝑛𝑑 𝑓𝑢𝑠𝑒𝑠𝑒𝑟𝑎̆ 𝑒𝑙𝑖𝑚𝑖𝑛𝑎𝑡𝑒 𝑑𝑒 𝐵𝑜𝑐... 𝐷𝑎𝑟 𝑛𝑢𝑚𝑎𝑖 𝑗𝑢𝑚𝑎̆𝑡𝑎𝑡𝑒 𝑑𝑖𝑛 𝑠𝑎𝑙𝑎𝑟𝑖𝑢𝑙 𝑑𝑒 𝑚𝑎̆𝑟𝑖𝑡 𝑟𝑒𝑠𝑝𝑒𝑐𝑡𝑖𝑣. 𝐼̂𝑛 𝑎𝑝𝑟𝑖𝑙𝑖𝑒 2017 𝑠 𝑎 𝑎𝑐𝑜𝑟𝑑𝑎𝑡 𝑐𝑒𝑎𝑙𝑎𝑙𝑡𝑎̆ 𝑗𝑢𝑚𝑎̆𝑡𝑎𝑡𝑒. 𝐼̂𝑛 𝑎𝑢𝑔𝑢𝑠𝑡 2017 𝑑𝑢𝑝𝑎̆ 𝑐𝑒 𝑠𝑒 𝑚𝑎𝑗𝑜𝑟𝑎𝑠𝑒𝑟𝑎 𝑠𝑜𝑙𝑑𝑒𝑙𝑒 𝑑𝑒 𝑓𝑢𝑛𝑐𝑡̦𝑖𝑒 𝑙𝑎 𝑚𝑖𝑙𝑖𝑡𝑎𝑟𝑖 𝑑𝑒 𝑙𝑎 1 𝑖𝑢𝑙𝑖𝑒, 𝑠 𝑎 𝑎𝑐𝑜𝑟𝑑𝑎𝑡 10% 𝑙𝑎 𝑡𝑜𝑎𝑡𝑒 𝑐𝑒𝑙𝑒𝑙𝑎𝑙𝑡𝑒 𝑒𝑙𝑒𝑚𝑒𝑛𝑡𝑒 𝑑𝑖𝑛 𝑠𝑜𝑙𝑑𝑎, 𝑑𝑒𝑐𝑖 𝑠̦𝑖 𝑙𝑎 𝑠𝑜𝑙𝑑𝑎/𝑠𝑎𝑙𝑎𝑟𝑖𝑢𝑙 𝑑𝑒 𝑔𝑟𝑎𝑑. 𝐼̂𝑛 𝑜𝑐𝑡𝑜𝑚𝑏𝑟𝑖𝑒 2017 𝑠 𝑎 𝑚𝑎𝑗𝑜𝑟𝑎𝑡 𝑠̦𝑖 𝑙𝑎 𝑝𝑜𝑙𝑖𝑡̦𝑖𝑠̦𝑡𝑖 𝑆𝐹 𝑐𝑢 10%... 𝐿𝑎 1 𝑖𝑎𝑛𝑢𝑎𝑟𝑖𝑒 2018 𝑎 𝑓𝑜𝑠𝑡 𝑚𝑎𝑗𝑜𝑟𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑐𝑢 25% 𝑎 𝑡𝑢𝑡𝑢𝑟𝑜𝑟 𝑒𝑙𝑒𝑚𝑒𝑛𝑡𝑒𝑙𝑜𝑟 𝑑𝑒 𝑠𝑜𝑙𝑑𝑎/𝑠𝑎𝑙𝑎𝑟𝑖𝑢....
    𝐷𝑒𝑐𝑖 𝑓𝑎𝑡̦𝑎̆ 𝑑𝑒 𝑠𝑜𝑙𝑑𝑒𝑙𝑒 𝑑𝑖𝑛 2009 𝑡𝑟𝑒𝑐𝑢𝑡𝑒 𝑖̂𝑛 𝑡𝑎𝑏𝑒𝑙𝑢𝑙 𝑐𝑢 𝑝𝑟𝑖𝑐𝑖𝑛𝑎 𝑎𝑢 𝑓𝑜𝑠𝑡 3 𝑚𝑎𝑗𝑜𝑟𝑎̆𝑟𝑖 𝑠𝑢𝑐𝑐𝑒𝑠𝑖𝑣𝑒 𝑎𝑙𝑒 𝑆𝑜𝑙𝑑𝑒𝑙𝑜𝑟 𝑑𝑒 𝑔𝑟𝑎𝑑 10%,10: 𝑠𝑖𝑣25%. 𝐼̂𝑛 2023 𝑎𝑢 𝑓𝑜𝑠𝑡 𝑚𝑎𝑗𝑜𝑟𝑎𝑡𝑒 𝑑𝑖𝑛 𝑛𝑜𝑢 𝑠𝑜𝑙𝑑𝑒𝑙𝑒 𝑑𝑒 𝑔𝑟𝑎𝑑 𝐶𝑓𝑚 𝑂𝑈𝐺.

    RăspundețiȘtergere
  19. @Burebista 17.04.2024, 13:39
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Bă, năucule, in capu' tau e o harababura, ceva de speriat!

    - prin l.293/2015 s-au majorat cu 10% CUANTUMURILE brute ale soldelor (salariilor voastre) din l.284/2010!

    Dar:

    - elementele de salarizare din l.284/2010 nu s-a aplicat niciodata. In timpul l.284/2010 se foloseau elementele de salarizare (si cuantumurile lor) din l.330/2009 cu o noua grupare...

    Insa:

    - elementele de salarizare din l.330/2009 nu s-a aplicat nici ele niciodata... In timpul l.330/2009 se foloseau elementele de salarizare (si cuantumurile lor) din l.138/1999 (la voi cele din og 38/2003... care asigura salarii cu 20% mai mari decit soldele militarilor omologi). Elemente din l.138/1999 grupate in alt fel...

    - elementele de salarizare (intre care si SG) din l.138/1999 care nu au mai suferit niciun fel de majorare din oct.2008

    Ca urmare:
    - in dec.2015 nu s-au majorat elementele de salarizare, ci s-a aplicat o majorare a cuantumurilor primite in nov.2015. Cuantumuri care proveneau din elementele de salarizare (si cuantumurile lor) din l.138/1999, regrupate de l.330/2009, s’apoi re-regrupate de l.284/2010

    Cit despre majorarile din 2017 despre care vorbesti... tembelism sadea!
    Vorbirea ta despre majorarea (de 25%) din 2018 ca despre o noua majorare a SG este inca o dovada de dobitocenie... pen’ca si l.153/2017 tot cu elementele de salarizare (si cuantumurile lor) din l.138/1999 lucreaza. Elemente care au generat cuantumuri totale noi prin majorari de CUANTUMURI TOTALE nu de elemente de salarizare!

    RăspundețiȘtergere
  20. Importanta nu este denumirea lor sau prim ce legi au fost acordate ci, CUANTUMUL BRUT AL ACESTORA CARE ÎN 2022 NU ERAU CELE DIN 2009... SG COLONEL ÎN 2022 NU ERA 356 LEI. PUNCT. ERA 540. Chiar dumneata spui ca în 2015 în decembrie s a acordat 10: la tot ceea ce a primit un militar în noiembrie... Adică și la solda de grad de 356 colonel... Nu o mai zbenguiti aiurea ca soldele de grad în 2023 înainte de majorarea prin oug arau la nivelul din 2009..
    Gică Contra.

    RăspundețiȘtergere
  21. @Burebista 17.04.2024, 15:07
    La : "Importanta nu este denumirea lor sau prim ce legi au fost acordate ci, CUANTUMUL BRUT AL ACESTORA CARE ÎN 2022 NU ERAU CELE DIN 2009... SG COLONEL ÎN 2022 NU ERA 356 LEI. PUNCT. ERA 540. Chiar dumneata spui ca în 2015 în decembrie s a acordat 10: la tot ceea ce a primit un militar în noiembrie... Adică și la solda de grad de 356 colonel... Nu o mai zbenguiti aiurea ca soldele de grad în 2023 înainte de majorarea prin oug arau la nivelul din 2009..
    Gică Contra.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    E clar!
    Tembel dobitoc!
    Sau... dobitoc tembel!

    RăspundețiȘtergere
  22. https://umbrela-strategica.ro/soldele-de-grad-ale-rezervistilor-din-snaopsn-se-vor-actualiza

    RăspundețiȘtergere
  23. @Burebista 17.04.2024, 17:31
    La : "https://umbrela-strategica.ro/soldele-de-grad-ale-rezervistilor-din-snaopsn-se-vor-actualiza".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Sigur ca da!
    Prostii se cer, prostii se dau!

    Sa zicem ca se va aproba!
    Cum se va face fara modificarea l.223/2015??

    Am mai spus-o, da' lumea n'aude, n'a vede!
    - Prevederea asta era si'n 1995 - anul nasterii l.80/1995!
    Pe atunci pensiile se stabileau pe d.214/1997, iar prevederea din l.80/1995 era ca o frectie cu Carmol la un picior de lemn!
    - Pîn'ce nu s-a prevazut in l.164/2001 cum se face, nu s-a facut nimic!

    Deci comisia aia a facut (dac'a facut) acel amendament numai pentru linistirea fraierilor care pun botu' !
    Bineee... comisia a facut ceea ce i-au cerut fraierii prin vestita petitie!
    Stiind, comisia, c'amendamentul nu va costa nimic pe nimeni!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. .."decât"..va produce "ceva" .capital electoral..pt. unii "fraieri" de pensionari militari..prea creduli..❗

      Ștergere
  24. Moș Alecu ar trebui sa vedem vot final Camera Deputaților 26 Aprilie și atunci ne lămurim

    RăspundețiȘtergere
  25. Si daca totusi ,,onor comitie " produce efecte prin " amendarea oug.26, deranjeaza pe cineva ca se vor actualiza macar soldele de grad? asta intreb asa...de drag !

    RăspundețiȘtergere
  26. La senat este Legea 166/2024, asta cu soldele de grad

    RăspundețiȘtergere
  27. https://www.senat.ro/legis/lista.aspx?AllowPaging=1#ListaDocumente

    RăspundețiȘtergere
  28. Moș Alecu nu i - și permit să piardă o jumătate de milion de votanți ,noi împreună cu familiile așa că vor face orice sa se aplice.

    RăspundețiȘtergere
  29. Adică să ne păcălească până trec alegerile...?!

    RăspundețiȘtergere
  30. Cind prostia nu are limite se dau astfel de precizari/sfaturi:

    Eduard Iordache
    Fara cei din MAI

    Autor
    Beji Narciz
    Eduard Iordache cu cei din MAI, toți sunt la pensie militari în rezervă.

    In MAI existind militari "supusi" l.80/1995, dar si nemilitari care au statutul lor propriu si personal - l.360/2002 - care nu a vorbit niciodata despre SG la pensionari, si care nu apare in presupusele amendamente. Respectivii nemilitari, la incetarea raporturilor de serviciu, nemaifiind nici macar politisti... daramite militari!

    RăspundețiȘtergere
  31. Cineva pe blogul ,,Cuiul catarii''# dl.Neacsu scrie că pensiile vor scădea cu 30 % dacă se actualizează...?! Ce i asta? Să citiți postarea pe CC

    RăspundețiȘtergere
  32. @MA, de ce oare L.263/2010 a abrogat al.1 si 2 din Art.11/L.80/1995 ?
    Si daca al.1) a fost preluat ulterior in Art.9 prim, este foarte bine ca cineva s-a gandit sa preia si al.2):
    "Articolul 9^1 Cadrele militare trecute în rezervă sau direct în retragere au dreptul la pensie militară de stat, potrivit legii." (la 16-05-2019, Sectiunea a 2-a din Capitolul 2 a fost completată de Punctul 8, Articolul I din LEGEA nr. 101 din 8 mai 2019, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 371 din 13 mai 2019 ) .
    Art.11 din L 80/1995. "2)Partea din pensie corespunzătoare soldei de grad se actualizează permanent potrivit soldei de grad a cadrelor în activitate."..!

    RăspundețiȘtergere
  33. @Leon 18.04.2024, 11:02
    La : "@MA, de ce oare L.263/2010 a abrogat al.1 si 2 din Art.11/L.80/1995 ?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Alin.1 a fost abrogat pen'ca nu mai existau "pensii militare (de stat - c'asa le numea abrogata l.164/2001).
    Alin.2 a fost abrogat pen'ca l.263/2010 n'avea nici un fel de prevedere privind o acea "actualizare permanenta a partii din pensie corespunzatoare soldei de grad potrivit soldei de grad a cadrelor in activitate". Aiasta treaba facindu-l la fel de inutil ca si pe vremea d.214/1977.

    Pen'ca veni vorba despre actualizarea partii din pensie corespunzatoare soldei de grad:
    - din 1995 pina'n sep.1998 au crescut soldele de grad (dar si cele de functie) de vreo 5 ori
    - dupa marele val de disponibilizari din sep.1998 solda de grad a celor in activitate a mai crescut de 2 ori pin'la l.164/2001
    - s-a auzit de cineva caruia sa-i fi crescut pensia pentru acele actualizari???? Ca' registrele mele de evidenta nu apare nimica-nimicuta in afara de indexarile frecvente pe'acea vreme, dar decalate fata de maririle de SG la cei in activitate, si'n nici un caz de'aceeasi amplitudine.
    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
    La : "Si daca al.1) a fost preluat ulterior in Art.9 prim, este foarte bine ca cineva s-a gandit sa preia si al.2):
    "Articolul 9^1 Cadrele militare trecute în rezervă sau direct în retragere au dreptul la pensie militară de stat, potrivit legii." (la 16-05-2019, Sectiunea a 2-a din Capitolul 2 a fost completată de Punctul 8, Articolul I din LEGEA nr. 101 din 8 mai 2019, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 371 din 13 mai 2019 ) .
    Art.11 din L 80/1995. "2)Partea din pensie corespunzătoare soldei de grad se actualizează permanent potrivit soldei de grad a cadrelor în activitate."..!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Daaaa!
    Cu'acelasi efect nul ca si-n perioada 1995 - 2001, cind legea pensiilor nu avea prevederi de aplicare!

    Probabil ca asta s-a discutat si la intilnirea ministrului cu presediontii celor doua comisii de aparare de la Parlament: "Puteti baga orice care sa le'nchida gura si sa-i bucure, da' , aveti grija, sa nu coste nimic! Ca ei "e fraieri" si nu se prind!"

    RăspundețiȘtergere
  34. Moșule:
    .. din perioada pe care o amintești: "1995-2001"..legislația salarizarii militarilor era..cam.. "absconsă"/ neclară: (pe grade și funcții..etc..și împrăștiată prin.."HG"- uri.., și cam inaccesibilă, ca să nu mai spun că nici pt. perioada dinainte de 1989..= nu e prea accesibilă legislația privind salarizarea militarilor.. !

    RăspundețiȘtergere
  35. @MA, naiba stie cum au calculat ei pe timpul valabilității Decret.214/'77, Solda de Grad ?
    In Decizia mea de pensie am mentionate doar 2 elemente, Pensia plus Pensia suplimentara(cam 30% ), desi Art.11 spunea altceva:
    "Articolul 11
    (1) Retributia tarifara care se ia ca baza de calcul la stabilirea pensiei este media retributiilor tarifare lunare din 5 ani de serviciu consecutivi în cadrele permanente, la alegere, din ultimii 10 ani premergatori iesirii din cadrele permanente.
    (2) La media retributiilor tarifare prevăzute la alin. (1) se va lua în calcul Solda Gradului pe care îl are militarul la data iesirii din cadrele permanente, potrivit retribuirii în vigoare la acea data."..!

    RăspundețiȘtergere
  36. @Leon 18.04.2024, 15:15
    La : "@MA, naiba stie cum au calculat ei pe timpul valabilității Decret.214/'77, Solda de Grad ?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Asa cum spunea d.214/1977.
    Retributiile tarifare din cele 60 de luni consecutive (5 ani) din ultimii 10 ani de activitate, in care SG-ul era SG-ul din ultima luna de activitate!

    Elementele se gaseau in Fisa pe care o intocmeau finantistul si cadristul. Se putea cere copie de pe ele!

    RăspundețiȘtergere
  37. Vă salut,

    O altă abordare privind actualizarea soldei de grad și posibilele consecințe care ar putea să apară dacă nu se face în mod responsabil:

    Mângâiații de azi, ciumații de mâine

    https://in-cuiul-catarii.info/2024/04/18/mangaiatii-de-azi-ciumatii-de-maine-20653

    Este dat și un exemplu de calcul.
    Domnul Neacșu propune și soluția de rezolvare:
    În propunerea făcută de mine și trimisă unor factori de decizie am evitat formularea ”actualizare” solicitând DECIZIE DE REVIZUIRE, care atât ca proces juridic cât și ca procedură de calcul, nu implică nici diminuarea pensiei, și nici nu durează 2 ani, fiind aplicabilă imediat.
    Propun ca toți cei care vor mai avea discuții sau vor mai fi întrebați, să aibă în vedere cele prezentate aici, dacă vor vrea sau vor putea să înțeleagă.


    Știi, și la ce-ți ajută că știi? - Grupul Divertis 😁

    Cu stimă,
    Col Hathi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Col.Hshti:
      ..cuvântul "actualizare"= utilizat în domeniul financiar contabil (pt. salarii/solde și pensii) implică..în mod ABSOLUT o majorare a ELEMENTELOR SALARIALE din structura bazei de calcul, adică o majorare, mare atenție, a:
      =coeficienților de ierarhizare la SOLDELE de GRAD și FUNCȚIE, ="%" de calcul.. = la celelalte elemente salariale structurale ale soldelor lunare bază de calcul,
      = și eventual..modificarea "vechimilor"..necesare/ condiționante...pt. calculul unor anumite tipuri de pensie..(cum a fost situația în 2008: când s-a redus vechimea necesară..de la 30 la 25 de ani pt. calculul pensiei cu 60 % din baza de calcul..!; cel puțin așa a fost "abordarea" subiectului "actualizare" până în prezent❗; cu alte cuvinte, vorbim despre "actualizare"..atât timp cât e vorba de o MAJORARE de salarii și/sau..pensii..❗;
      ..cuvântul "revizuire" de salarii și
      / sau pensii se referă la o operațiune financiar contabilă
      efectuată în caz de..erori de calcul care poate avea

      Ștergere
    2. Col.Hshti:
      ..cuvântul "actualizare"= utilizat în domeniul financiar contabil (pt. salarii/solde și pensii) implică..în mod ABSOLUT o majorare a ELEMENTELOR SALARIALE din structura bazei de calcul, adică o majorare, mare atenție, a:
      =coeficienților de ierarhizare la SOLDELE de GRAD și FUNCȚIE, ="%" de calcul.. = la celelalte elemente salariale structurale ale soldelor lunare bază de calcul,
      = și eventual..modificarea "vechimilor"..necesare/ condiționante...pt. calculul unor anumite tipuri de pensie..(cum a fost situația în 2008: când s-a redus vechimea necesară..de la 30 la 25 de ani pt. calculul pensiei cu 60 % din baza de calcul..!; cel puțin așa a fost "abordarea" subiectului "actualizare până în prezent ..❗; cu alte cuvinte, vorbim despre "actualizare"..atât timp cât e vorba de o MAJORARE de salarii și/sau..pensii.. nu de "micșorare"..a lor❗
      .. cuvântul "revizuire" în domeniul financiar contabil..(..și în legile de pensii..❗)= e clar definit.. și se referă la o operațiune efectuată în cazul unor erori de calcul a salariilor și/sau pensiilor, iar rezultatul poate avea drept efect corectarea erorii:= în plus sau minus, cu plata sau reținerea.. "diferențelor".., după caz..!
      Ceea ce susțin cei amintiți de pe alte bloguri..e "sofistică.."..= care face jocul celor interesați.., cam cum au făcut și cu.. "DEZBATEREA"..univocă (❓❗) pe tema IMPOZITĂRII ABUZIVE și ILEGALE a..PENSIILOR MILITARE= în ian. 2024..❗❓

      Ștergere
  38. @Col Hathi 18.04.2024, 16:27
    La : "...O altă abordare privind actualizarea soldei de grad și posibilele consecințe care ar putea să apară dacă nu se face în mod responsabil:......".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Băieții, ziarizdul si avocățelarul care-i șopteste, nu prea le stiu cu legile si efectele lor... Vorbeste si ei ca s'ameteasca populimea!
    Chestiile-socotelile facute de ei sint chiar sub nivelul Burebistului!

    N-am chef sa "reconstitui" o pensie dupa o eventuala actualizare a SG... dar, dac'as face-o, as face-o urmind strict calea stabilita de ord. m.25/2016, nu o simpla scadere din in baza de calcul a SG vechi (si ala cu nu stiu ce șmigulații prin el) si adaugarea SG nou!
    Repet ce-i spuneam si Burebistului: SG noua se "foloseste" si la stabilirea Gradatiilor, a ID si a Compensarii contributiei...

    Da' nu-i nimic... lumea are ce discuta, spera si critica!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Moșule: Călin răspunde..:
      ..spui că.."n-ai chef să..reconstitui o pensie cu SG "actualizat" în 2024"❗ (..😜..); dar eu am făcut asta.. și am scris comentariul.. respectiv..❗,
      ..publică-l..❗, ce te.."ține" ❓
      🔆 Comentariu "citibil" în poziția "peisaj" a telefonului..❗
      ..dacă, ipotetic, SG de LT.COLONEL actualizată la nivelul = "2.706" lei, ar întra în ALGORITMUL DE CALCUL din DECIZIA DE RECALCULARE a pensiei mele = pe L.223..= aplicată în 2017 și care AVEA BAZA DE CALCUL( BC)= "4.160" lei, BC = ÎN PLATĂ și ACUM = în 2024 = în PENSIE, având SG = "336" lei❗(care= PENSIE=evident.., a fost indexată în anii 2016..2024..!) atunci noua "BC"= având SG = "2.706" lei, dar cu celelalte "elemente salariale" .."vechi"..= din DECIZIA DE RECALC. ..ar ajunge la "9.444" lei, iar raportul : BC÷ SG (nouă=2.706 lei)=3,49, adică 9.444 ÷ 2.706 = 3,49 ❗

      Datele de calcul "nou" = ipotetic ar fi:
      a.SF Lt..Col.MEDIC (cf=4,40) ....= 869 lei
      b.SG ( cf.= 1,70)..........................= 2.706 lei ❗
      c.Grad: (42 %).............................= 1.702 lei ❗
      d.S.Cdă (35 %), [LEGAL= 40%❗] = 304 lei
      e.SM (20 %)................................ = 174 lei
      f.ID (25 %)...................................=1.439 lei ❗
      g1. Sp.RAD (10 %/ SLB "nouă") = 719 lei❗
      g2. "OUG 74/2014"..= "SLB" +.. = "100" lei
      ----------------------------------------------------..------------------------------
      TOTAL " elem.salariale: "a..g" = 8.013 lei ❗
      TOTAL "BC nouă".................... = 9.444 lei (evident ipotetică)❗❗
      CALCUL PENSIE:
      ● 9.444 × 85 % = .............= 8.027 lei = P.Sv.
      8.027 × 20 % = 1605 + = 9.632 lei = P.Mil.St. ❗
      ( PENSIA "veche"= "în plată" cu SG = 336 lei/2016=4.243 lei,
      (BC= 4.160 lei × 85 %..+ 707 lei OMM(20%)=4.243 lei)

      Ștergere
  39. @Calinmihaib 1218.04.2024, 18:44
    La : "Col.Hshti:
    ..cuvântul "actualizare"= utilizat în domeniul financiar contabil (pt. salarii/solde și pensii) implică..în mod ABSOLUT o majorare a ELEMENTELOR SALARIALE din structura bazei de calcul, adică o majorare, mare atenție, a:................................................".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Uaaauuuu!...

    Deci se poate pune ordine in prezentarea celor dorite!...

    RăspundețiȘtergere
  40. @ Calinmihaib12 18.04.2024, 18:44 & 19:13

    Vă mulțumesc pentru precizări.
    =====
    @ mos alecu 18.04.2024, 17:57

    Fiind o problemă de actualitate, am dorit doar să prezint și un alt punct de vedere (nu al meu personal).
    Nefiind expert în domeniul juridic și nici în cel financiar-contabil încerc să aflu cât mai multe păreri.

    @ dac'as face-o, as face-o urmind strict calea stabilita de ord. m.25/2016
    @ SG noua se "foloseste" si la stabilirea Gradatiilor, a ID si a Compensarii contributiei

    Vă mulțumesc pentru aceste precizări.
    S-ar putea să mă ajute la operațiunea de "reverse engineering" pentru a putea calcula efectul unei ipotetice majorări a soldei de grad asupra cuantumului pensiei.

    Cu stimă,
    Col Hathi

    RăspundețiȘtergere
  41. @Anonim 18.04.2024, 19:58
    La : "Moșule: Călin răspunde..:
    ..spui că.."n-ai chef să..reconstitui o pensie cu SG "actualizat" în 2024"❗ (..😜..); dar eu am făcut asta.. și am scris comentariul.. respectiv..❗,............".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    De unde a venit acel 9.444?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Moșule: Călin răspunde:
      .."CIFRELE" din partea a 2-a a TABELULUI ANEXĂ..:
      h = a+....+f...... = 7.194
      h1= a+e+f =......= 2.482
      h2= h1+b+c+d = 7.194
      h3= h1 ×25 % .......= 3.103
      i = h3+b+c+d....=7.815
      j = g1×25 %......= 899
      = g2=..+.........= 100
      K = i+j=.............= 8.814
      L = K ×5,5 %=......= 485
      h ×110%×5% = 396
      K -881=..........=7.933 ÷ 84% =9.444❗
      9.444- k =...L = 630
      T = K+ L=............= 9.444 lei= BC 🔆❗

      Ștergere
  42. @Col Hathi 18.04.2024, 19:58
    La : "@ mos alecu 18.04.2024, 17:57

    Fiind o problemă de actualitate, am dorit doar să prezint și un alt punct de vedere (nu al meu personal)..............".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Atentie!
    La cei iesiti la pensie in 2022 SF este cel de la rindul "Cuantumul compus actualizat al soldei salariului de funcţie, majorat" ... iar la rindul "Cuantumul compus actualizat al soldei/salariului funcţiei de bază, majorat" sint [SF(cel de mai sus) + SG (aia noua) + Gradatii (la SF+SG+SM+SCda) + SC.da(la noua SF)]..."g-urile" sint cele vechi, iar compensarea contributiei treb'e calculata la noua situatie...

    Succesuri!

    RăspundețiȘtergere
  43. @ mos alecu 18.04.2024, 21:11

    Vă mulțumesc și pentru aceste precizări!

    Cu stimă,
    Col Hathi

    RăspundețiȘtergere
  44. @Anonim 19.04.2024, 07:12
    La : "Moșule: Călin răspunde:
    .."CIFRELE" din partea a 2-a a TABELULUI ANEXĂ..:....(*cu referire la de unde a venit acel 9.444*).
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Gata! Am inteles! E vorba despre Compensarea contributiei1

    Numai ca vezi ca le-ai ametit de tot cu socotelile!
    Nu iese asa de mult...

    In orice caz, cu "noua" SG, pensia neta ar fi categoric mai mare ca netul actual!

    RăspundețiȘtergere
  45. @MA, cred ca trebuie sa mentionam ca aici este vorba de o ACTUALIZARE a SG, iar L.282/2023 se refera la STABILIREA pensiilor de serviciu si in niciun caz pensiile militare NU vor scadea in urma actualizarii SG:
    "Articolul XVI
    (1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei legi, cuantumul net al pensiilor de serviciu STABILITE în baza prevederilor........ Legii nr. 223/2015 ..." !

    RăspundețiȘtergere
  46. Leoane, Leoane,
    Meştere Leoane,
    Ţie nu ţi-i milă
    De bietii cifrimi!

    Cum de poti spune ziceri din bălării care din coada sa sune cu aiurelile claudiote???

    Leon 18 aprilie 2024 la 20:24 spunea...
    @Claudiu, pentru corectitudine, trebuie spus ca in Deciziile emise pana in iunie 2017, Soldele de Grad au valorile din Legea 284/2010 !

    Sa moara Gibilan ca pina'n iunie 2017 nu erau valorile din l.138/1999??? Că_cînd, cum si unde s-au aplicat coeficientii si valorile soldelor din l.284/2010???

    Si sa mai moar'o data Gibilan ca dupa iun.2017 nu tot valorile din l.138/1999 erau folosite??? Că_cînd, cum si unde s-au aplicat coeficientii si valorile soldelor din l.153/2017???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adica vreti sa spuneti ca in Deciziile de pensie stabilite in 2023, nu sunt valorile SG din HG.nr.28/11.01.2023 ??

      Ștergere
  47. @MA, poate exprimarea n-a fost tocmai corecta, dar in L 284 exista un Tabel la SG cu aceste valori, într-adevăr calculate cu coef.din L 138 si un VRS de 197,3387 lei (cele din L 153 sunt puse din pix ) !
    PS. Vedeti ca sunteti atacat pe ICC..!!

    RăspundețiȘtergere
  48. Moș Alecu, Huhurezea, Cuiul Cătarii .
    Trei bloguri publice citite de oamenii preponderent din sistemul de apărare.
    Presupun că dumnealor sunt ofițeri superiori în rezervă sau retragere cu vechime completă și au pregătire juridică sau/și financiară. Totuși observ că punctele dumnealor de vedere sunt uneori foarte diferite.
    Presupun că dumnealor se cunosc, de ce nu transmit un mesaj care să reflecte o posibilă soluție unitară?

    RăspundețiȘtergere
  49. @Mos alecu,vă rog,dacă se poate,un exemplu,colonel iesit în 2016,acum net 7500 lei,și plutonier ajutant principal,iesit tot în anul 2016,cu net 4300 lei,acum! Cât va fi...dacă va fi,noul net? Multumim frumos ,pentru informări!👍

    RăspundețiȘtergere
  50. @Leon 19.04.2024, 10:44
    La : "Adica vreti sa spuneti ca in Deciziile de pensie stabilite in 2023, nu sunt valorile SG din HG.nr.28/11.01.2023 ??".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Hai sa n-o'nvirtim ca la iarmaroc!

    Adica vreau sa raspund la "@Claudiu, pentru corectitudine, trebuie spus ca in Deciziile emise pana in iunie 2017, Soldele de Grad au valorile din Legea 284/2010 !"... S-am m-ai vrut sa raspund si la claudiotenia ca "Valorile soldele de grad din anul 2017, asa cum au fost reglementate de Anexa VI, cap. I a Legii nr. 153/2017. Aceste valori au ramas valabile pentru activi pana in anul 2022 inclusiv,".

    RăspundețiȘtergere
  51. @Leon 19.04.2024, 10:31
    La : "@MA, poate exprimarea n-a fost tocmai corecta, dar in L 284 exista un Tabel la SG cu aceste valori, într-adevăr calculate cu coef.din L 138 si un VRS de 197,3387 lei (cele din L 153 sunt puse din pix ) !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    In l.284/2010 nu se ezista nici urma de tabel cu soldele de grad! Se ezista o "listra", care nu-i tabel! Dracu stie cum au fost calculate/stabilite acele valori care, intr-adevar, seamana cu cele din l.138/1999 dupa ultima marire a VRS!

    Nu se ezista "exprimari nu tocmai corecte"! Se ezista numai exprimari care sint receptate de altii care nu au de unde sa stie c'acele exprimari ar putea fi nu tocmai corecte!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @MA, "Lista" din L.284/3010, a stat la baza stabilirii valorilor actualizarii SG din HG nr.28/2023, lucrate de Jienii de la MApN !

      Ștergere
  52. @Leon 19.04.2024, 10:14
    La : "@MA, cred ca trebuie sa mentionam ca aici este vorba de o ACTUALIZARE a SG, iar L.282/2023 se refera la STABILIREA pensiilor de serviciu si in niciun caz pensiile militare NU vor scadea in urma actualizarii SG:...".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    La mintea avocățelarilor actualizarea este tot o stabilire! Pîn'la urma ei pot demonstra si ca primirea salarilui de catre un angajat este tot o stabilire a pensiei! Pen'ca, n'asa, si acel salariu va "contribui" la stabilirea pensiei!

    Chestia cu inscrisul din l.282/2023 este o reluare a prevederilor din oug 59/2017 (cu foarte, foarte mici deosebiri).
    De ce a fost inscris acel text in l.282/2023:
    - cel mai probabil... de nauci
    - destul de probabil pentru a nu fi acuzati de magistrati ca numai lor li s-a introdus (prin l.282/2023) limitarea net la net.

    RăspundețiȘtergere
  53. Viorel spunea...
    A-lo! A-looo!, Stai puţin. Alo!, Alo! Tovarăşi! Alo! Aşezaţi-vă liniştiţi. Tovarăşi!
    Deci! Așezați-vă liniștiți la locurile voastre și așteptați Solda de grad care vas ă vină.
    Totul este planificat, numai aveți grijă ce faceți la votare.
    Următoarea majorare este planificată peste 15 ani care dintre voi mai apucă, spuse lumea politică din România. Nu mai comentați fel de fel de variante că vă aude societatea civilă și na arată obrazul.

    Viorel are mare dreptate ,

    Dacă nu suntem calculați în 2 zile la presiunea mass-media via societatea civilă documentul este ,,dat jos de clasa politică

    RăspundețiȘtergere
  54. In afara de rind... dar "vox populi, vox Dei"...

    De pe net citire in contextul "luptelor" dintre autorii vestitei petitii:
    "Nu vă luați după Huhurez, Neacșu Marin, etc. Ăștia întotdeauna au creat confuzie. Așa s-a întâmplat și cu Plx 199. Cel puțin Neacșu Marin mergea la minister ca la el acasă, fapt care ridică un semn de întrebare.".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, nu am știut că pot există și blogeri cu dublu rol.....

      Ștergere
  55. @luchy19 19.04.2024, 15:08
    La : "Da, nu am știut că pot există și blogeri cu dublu rol.....".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Razboiul psihologic are mari puteri...

    Daca se actioneaza pentru convingerea populimii ca o "ceva" este daunatoare, populimea va cere ca acea "ceva" sa nu se faca!
    Ș'atunci decidentii nu vor face acea "ceva" pen'ca, n'asa, populimea cere sa nu se faca acea "ceva"!
    Adica daca populimea este convinsa ca acel amendament este "rau", va cere sa nu se aplice acel amendament.
    Iar decidentii se vor supune parerii/cererii populimii si vor elimina acel amendament cu actualizarea in pensii a SG!

    RăspundețiȘtergere
  56. ) Rezerviștii voluntari provin din:
    a) rezerviști;
    ......
    Eu sunt militar în rezervă, subofițer ,cu pensie militară. .
    Nu înțeleg,
    Pot eu deveni la cerere și militar voluntar și să beneficiez de acele drepturi prevazute de lege pe lângă pensia militară.
    Mi se pare un nonsens ,....Ceva îmi scapa


    Eu am presupus că dacă sună goarna ca pensionar militar în rezervă ( nu în retragere) iau bocanci și la unitate nene....
    Pesemne că nu i așa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu,nu poti fi voluntar.Tu esti rezevist gratuit.Faci muncă patriotică.Esti legat de armata precum țăranii de glie in vremea lui Mihai Viteazul.

      Ștergere
  57. Naiba sa mai înțeleagă.Cate curți atatea păreri.Din atatea cunoscători e cineva in masura daca mărirea solde de grad mărește cuantumul net al pensiei?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. NORMAL că se mărește.
      Păi dacă pui zahăr în cafea , nu-i crește volumul ?

      Ștergere
    2. Ce greseala, Leo, auzi sa pui zahar in cafea !!
      PS. De ceva timp am renuntat sa mai pun zahar in cafea...:)).

      Ștergere
  58. Eu prevăd altceva... Va trece legea cu actualizarea soldei de grad, vor fi probabil modificări și la legea 223 în acest sens, și doar atât... Apoi tuturor Cfm art 61 li se vor plafona pensiile la niveul mediei soldelor nete, actualizate, corespunzătoare soldelor brute actualizate... 🤣
    . Mai oameni buni, nu înțelegeți ca simpla modificare propusă nu va aduce nimic, mai ales ca e prost făcută?

    RăspundețiȘtergere
  59. @Burebista 19.04.2024, 23:55
    La : "Eu prevăd altceva... Va trece legea cu actualizarea soldei de grad, vor fi probabil modificări și la legea 223 în acest sens, și doar atât... Apoi tuturor Cfm art 61 li se vor plafona pensiile la niveul mediei soldelor nete, actualizate, corespunzătoare soldelor brute actualizate... 🤣
    . Mai oameni buni, nu înțelegeți ca simpla modificare propusă nu va aduce nimic, mai ales ca e prost făcută?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Hai, c'acuma's pus pe șuguială!...

    E bine ca-l sustii pe ziarizd ca_cum_ca actualizarea'nseamna stabilire...
    Mai ales citarea articolului din lege care consfinteste acest lucru!
    Ce poate fi mai clar ca actualizarea-i o stabilire decit textul art.61/l.223/2015: "Secţiunea a 5-a Stabilirea şi plata pensiilor
    Articolul 61
    (1) Pensiile militare de stat se acordă la cererea persoanei îndreptăţite, a tutorelui sau curatorului acesteia, a persoanei căreia i s-a încredinţat ori i s-a dat în plasament copilul minor, după caz, depusă personal sau prin mandatar desemnat prin procură specială.".

    Burebistule, mai ai putin, foarte putin, si treci de la tembelism la timpenie clara!
    Nu esti departe de a-l intrece'n prostie pe cifrimul pasarico-claudiot!

    RăspundețiȘtergere
  60. Eu unul propun ca cei care le stiu pe toate si ne învață si pe noi sa fie închiși împreună intr-o cușcă pana isi sparg capetele si sa iasa in final cu o singură ideie.

    RăspundețiȘtergere
  61. Eu propun sa nu mai facem calcule și sa așteptăm votul final, forma finala precum și publicarea în Monitorul Oficial a legii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este vre-un orizont de timp stabilit pt. votul final ?

      Ștergere
  62. @Burebista 20.04.2024, 14:33
    La : "Eu propun sa nu mai facem calcule și sa așteptăm votul final, forma finala precum și publicarea în Monitorul Oficial a legii.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Corect!
    Mai ales ca'n varianta actuala voi, politistii, nici nu sinteti "eligibili"!

    RăspundețiȘtergere
  63. Mosulica...de ce bagi raca intre cei din SNAOPSN? ai tain ? Sa fie asa cum E, sunt banuti bineveniti pentru toti,si daca politistii raman pe langa acuma,se va rezolva ulterior si pentru ei..asa ca....ciocles !

    RăspundețiȘtergere
  64. I ' auzi braul ,trece raul ,si mandruta..potecutza :))) ..ps.La Anul si la Multi Ani ,sa va fie de bine/primit domnilor CADRE MILITARE ,bafta !

    RăspundețiȘtergere
  65. @Skoda 4x4 20.04.2024, 15:46
    La : "Mosulica...de ce bagi raca intre cei din SNAOPSN? ai tain ? Sa fie asa cum E, sunt banuti bineveniti pentru toti,si daca politistii raman pe langa acuma,se va rezolva ulterior si pentru ei..asa ca....ciocles !".

    @Skoda 4x4 20.04.2024, 18:33
    La : "I ' auzi braul ,trece raul ,si mandruta..potecutza :))) ..ps.La Anul si la Multi Ani ,sa va fie de bine/primit domnilor CADRE MILITARE ,bafta !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    DE obicei nu public prostiile proștilor!
    Dar... ca sa vada lumea cu ce politisti avem de-a face, le mai public prostiile care le trec prin ceea ce este capu' la ei!
    (*Skoda 4x4 spunea...ps..nu am interes in a promova asa ceva ,sunt politist(pensionar) si inteleg ca nu voi beneficia de ACEASTA BUNACIUNE ,dar ma voi bucura oentru ceilalti.*)

    Deci, idiotule de politist pensionar ... nu am bagat nici un fel de rîca intre militari si politisti! I-am atras atentia unui alt fost politist tembel ca "in varianta actuala voi, politistii, nici nu sinteti "eligibili"!"

    RăspundețiȘtergere
  66. Mă predau. Am obosit citind atâtea variante....! Un Babilon.

    RăspundețiȘtergere
  67. Eu nu cred ca aceasta zbatere cu actualizarea SG a aparut in urma vreunei petitii. Jalbe si petitii au fost multe si in toate directiile cu si fara rost stiti prea bine. Brusc O PETITIE a fost luata in seama ( nu ca nu este un lucru bun) cred ca initiator de fapt a fost MApN prin intermediari. Au ales cel ,,mai mic rau ,, pentru guvern care loveste doi iepuri deodata. Parerea mea. Cat primeste fiecare daca vom primi este o alta poveste.

    RăspundețiȘtergere
  68. Vă salut,

    Următorul mesaj a fost transmis în 20.04.2024 de Declic în numele domnului Narciz Bejinariu.
    Mesajul depășește 4096 caractere așa că îl voi fragmenta, pentru a putea fi publicat.
    Prima parte:

    Având în vedere comentariile și discuțiile privind conținutul posibil eronat sau incomplet al amendamentului publicat în raportul preliminar al Camerei Deputaților privind inițiativa petiției și ”interpretarea” prevederilor prin care NU toți polițiștii rezerviști devin beneficiarii formulării amendamentului publicat în raportul preliminar din Camera Deputaților, iar parte din această petiție au fost preluate și transmise deja, atât de rezerviști militari in nume personal, cât și de structuri asociative, numărul mare de semnături face ca acest demers să arate încă odată nemulțumirile și revolta rezerviștilor militari privind discriminarea și izolarea acestora în modificările legislative ce privesc militarul român.

    Legat de această petiție on-line, menționez că aceasta are ca scop principal de a informa toți factorii decidenți, de a atrage atenția asupra unei alte discriminări majore privind militari si polițiștii rezervisti, strict legat de demersul legislativ privind cuantumul actualizat al soldelor de grad / salariul gradului profesional pentru toți militarii si polițiștii în activitate, discriminare ce poate fi eliminată printr-un amendament la OUG-urile aflate în dezbatere în parlament sau prin promovarea unei noi ordonanțe de urgență de către guvern, fac următoarele precizări:

    Art. 74 din Legea 360/ 2002 actualizată, privind statutul polițistului, din punct de vedere al "statutului" acestuia după încetarea activității stipulează următoarele:
    (1) Evidenta politiștilor și a operațiunilor de mobilizare pe timpul și după încetarea raporturilor de serviciu, precum și modalitățile de ținere a acesteia se stabilesc prin ordin al ministrului de interne.
    (2) La încetarea raporturilor de serviciu politistul este obligat ca în termen de 15 zile să se prezinte la centrul militar pe raza căruia domiciliază, pentru a fi luat în evidenta ca rezervist cu specialitatea "poliție" și gradul militar echivalent gradului profesional avut la data respectiva în grupa de evidenta a Ministerului de Interne.
    (3) Polițiștii luati în evidenta ca rezerviști pot fi concentrați sau mobilizati pentru completarea efectivelor unităților Ministerului de Interne, în condițiile prevăzute de lege.

    Articolul 78 din Legea 360/2002 prevede următoarele:
    (1) Dispozițiile prezentei legi se completează, după caz, cu prevederile Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcționarului public, cu modificările și completările ulterioare, și ale altor acte normative în vigoare.
    (3) Până la adoptarea legii privind pensiile politistilor acestora le sunt aplicabile dispozițiile legale referitoare la pensionarea cadrelor militare.
    (4) Modul de aplicare a prevederilor alin. (2) și (3) se stabilește prin ordin al ministrului de interne.

    (Va urma)

    RăspundețiȘtergere
  69. Continuare la mesajul transmis în 20.04.2024 de Declic în numele domnului Narciz Bejinariu
    (partea a doua)

    Consider astfel posibilă amendarea Legii 80/1995, privind statutul cadrelor militare, prin introducerea unei prevederi ce face referire la un alt act normativ (așa cum a fost posibil în Legea 360/2002, privind statutul polițistilor), prin completarea cu un alineat suplimentar celui care este deja inclus în raportul preliminar al Camerei Deputaților, având următoarea prevedere:
    (...) Dispozițiile prezentei legi se completează, după caz, cu prevederile Legii nr. 360/2002 privind statutul polițistilor, cu modificările și completările ulterioare, și ale altor acte normative în vigoare, pentru polițiștii asimilați funcționarilor publici cu statut special, care au încetat raporturile de muncă prin pensionare la limita de vârstă și care au calitatea de rezervist (...),
    sau redactarea într-un format unitar al amendamentului inițial, din această petiție, ce a fost (re)formulat, după documentarea privind cele două legi care privesc statutul cadrelor militare și al polițiștilor, pentru interpretarea unitară privind statutul de rezervist militar al tuturor polițiștilor pensionați, ce ar fi trebuit să fie inclusă doar în metodologiile de aplicare de la casele sectoriale de pensii, astfel că amendamentul ar putea avea următoarea formulare:
    (...)*Pentru militarii în rezervă sau retragere și polițiștii luați în evidență, ca rezerviști cu specialitatea "poliție" și gradul militar echivalent gradului profesional avut la data încetării raporturilor de serviciu, conform art. 74 alin. 1 și 2, din Legea 360 din 6 iunie 2002, privind Statutul Polițistului, se acordă cuantumul actualizat al soldei de grad/salariului gradului profesional deținut de personalul militar, polițiști și polițiștii de penitenciare prevăzut în art. XI din ORDONANȚA DE URGENȚĂ nr. 26 din 21 martie 2024.(...) prin modificarea/ completarea a Art.9^1, din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare și amendarea OUG nr. 28/2024, publicată în monitorul oficial nr. 268 din 28.03.2024.

    Trebuie să menționez faptul că modificarea / completarea Art. 60 din Legea nr. 223/2015, privind pensiile militare de stat, prin promovarea de către guvern a unei Ordonanțe de Urgență, este modalitatea cea mai simplă și directă pentru aplicarea măsurilor care întregesc efectele soluţiei legislative reparatorii pentru toți militarii și polițiștii în rezervă sau retragere, prin adoptarea de măsuri imediate, în temeiul art. 115 alin. (4) și (5) din Constituția României republicată, prin care Guvernul României este abilitat să adopte o nouă ordonanță de urgență privind aspectele semnalate sau uzitând de dreptul la inițiativă legislativă, deputații și senatorii din orice grup parlamentar pot să inițieze în regim de urgență un nou proiect legislativ, cu același scop, ori să propună amendamente la proiectele legislative aflate deja în dezbatere în parlament.

    Referitor la repartiția celor două acte normative la care face trimitere conținutul petiției, aflate în dezbatere în parlament, fac următoarele precizări:
    *OUG. nr.28/2024 este repartizata la Comisiile din CD (Pl x nr.215/2024):
    https://www.cdep.ro/proiecte/2024/200/10/5/oug254.pdf
    Senatul este camera decizională.
    *OUG.nr.26/2024 este repartizata la Comisiile din Senat (L 166/2024) pentru avize si Raport;
    Camera Deputaților este camera decizională.

    Narciz Bejinariu a inițiat această petiție pe CampaniaMea pe Declic.
    Ai primit acest mesaj pentru că ai semnat petiția 'Petiție pentru un Amendament: actualizarea soldelor de grad pentru militarii rezerviști'

    Cu stimă,
    Col Hathi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai sunt si Politistii de Penitenciare:
      https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/216681&ved=2ahUKEwi05qLV3NKFAxVQhf0HHcPNBIMQFnoECAUQAQ&usg=AOvVaw2CJnOLm8uroECYqzBfcYQd

      Ștergere
  70. @ Leon 21.04.2024, 09:55
    @ Mai sunt si Politistii de Penitenciare

    Aveți perfectă dreptate!
    Nici în petiția inițiată de domnul Narciz Bejinariu și nici în solicitarea Structurilor Asociative Reprezentative ale Rezerviștilor nu sunt amintiți Polițiștii de Penitenciare.
    Așa cum bine ați menționat, statutul lor este precizat în Legea nr.145/2019:

    https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/267928

    Cu această ocazie, eu mi-am amintit de altă categorie de militari, poate cea mai importantă, de care uită de obicei cadrele militare: Soldații și Gradații Profesioniști.
    Statutul lor este precizat în Legea nr.384/2006:

    https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/280225

    Cum eu nu am cunoștințe aprofundate în domeniul juridic, pot doar să le sugerez celor care au astfel de cunoștințe să îi ia în calcul și pe aceștia, conform principiului "Nu lăsăm pe nimeni în urmă".

    Cu stimă,
    Col Hathi

    RăspundețiȘtergere
  71. @ Col Hathi
    Aveti perfecta dreptate, fara indoiala. Fara solidaritate, am fi doar o adunatura de mosi ranchiunosi.
    Insa... stiu ca ceea ce spun poate parea cinic, sau chiar egoist, dar nu-i asa, incerc sa fiu obiectiv: Hai sa le luam pe rand, incepand cu ceea ce se intrezareste, inca vag, pentru categoria noastra, altfel se apuca guleratii cu mainile de cap, urla ca tara e saraca si nu are atatia bani... cu urmarile de rigoare.
    Ideea este una simpla, dar de bun simt: mai bine pentru toti, pe rand, decat nimic pentru nimeni dintr-o data.
    Daca se supara cineva pe mine si considera ca bunul simt, cel putin momentan, imi lipseste, imi cer iertare. Respect orice opinie si sunt poate prea circumspect, dupa atatea experiente frustrante.La urma urmei, nimeni nu-i perfect.
    O duminica frumoasa tuturor!

    RăspundețiȘtergere
  72. Întrebare,
    se poate aplica majorarea SOLDEI de GRAD și la pensiile militare numai prin modificarea/completarea Legii 80/1995 , fără a se completa/modifica Legea 223/2015 ?
    Eu cred că NU , dar nu am studii juridice superioare.

    RăspundețiȘtergere