Se arunca (cu injuraturile de rigoare) vina situatiei pensiilor militare de stat asupra
unora si altora!
Ca_care-i mai vinovat, si ce ar trebui sa i se
faca/intimple!
Cei mai multi “gasitori” ai vinovatiei sint dintre cei “vechi”, da’ sint si destui din cei “noi”, sau in activitate, care “pun botu’ “ la polologhia stiutorilor!
Măi, frati
si surori, cumnati si cumnate, verisori si verisoare, vinovatii
originari/principali sint “specialistii” asociatiilor!
Acestia au reusit sa transforme ceea ce se proiectase a fi
l.223/2015!
Au reusit ca in baza de calcul a pensiilor sa fie incluse si
sume de bani sporadice si preferentiale!
Sume de bani care nu aveau/nu au nici o releventa in “definirea”, si prin
pensie, a locului ocupat de impricinat in ierarhia militara! (***Culmea este
ca, in prezent, aceiasi “specialisti” se dau cu c.uru’ de pamint ca pensiile treb’e sa fie egale
pentru grade, functii si vechimi egale. Asta dupa ce, tot ei, au facut praf acel
principiu!***).
Timpenia maxima a gindirii acelor/acestor “specialisti” este
ca ei, la vremea lor, nu avusesera multimea de sporuri, ace, brice si carice pe
care le au, in solde, cei actuali... adica pensiile lor urmau sa fie, din
start, mai mici decit ale celor urmatori!
Daca baza de calcul a pensiei militare de stat raminea solda
lunara (din d.141/1967), sau retributia tarifara (din d.214/1977), sau solda
lunara (din l.164/2001), aceasta ar fi fost si’n 2017 (SF+SG+Gradatii+IC), si
s-ar fi putut argumenta: Da! Colonelu’ are solda de 10.000, da’pensia i se
stabileste numai pentru cei 5.000 care reflecta pozitia lui in ierarhia
militara!
Si n-ar mai fi fost nevoiti unii decidenti sa elimine
actualizarea pensiilor militare de stat cu evolutia soldelor celor in
activitate, limitarea net la net, sau sa includa pensiile militare de stat in rindul mult hulitelor
“pensii speciale” (***sau, vorba bășineștilor,
“pensii nesimtite”***).
Da’ de unde nu-i nici Dumnezeu nu cere minte!
Să-i prindem pe vinovați,să-i tragem pe roată,să-i jupuim,le punem pielea pe băț și facem curele și portofele din dânșii!
RăspundețiȘtergere"Adrian Câciu a afirmat că toate jaloanele şi ţintele pentru Cererea 3 de plată din PNRR trebuie realizate până în 15 octombrie. Asta înseamnaă inclusiv aprobarea legii referitoare la pensiile speciale. Neîndeplinirea acestui jalon ar fi, potrivit ministrului, un eşec, iar pierderea este estimată la 1,4 miliarde de euro.(declaratie la Prima Tv.) !
RăspundețiȘtergereCererea Nr 2 din PNRR pt Romania, a fost aprobată și ea condiționată inițial dar nu final, de rezolvarea pensiilor speciale, în condițiile în care 60% din țările UE după afirmațiile Dl Ciolacu nici măcar n-au înaintat aceasta cerere.
RăspundețiȘtergereNici cererea Nr 3 pt Romania, nu va fii condiționată de rezolvarea pensiilor speciale, cel puțin ale militarilor !
Ganditi-va va rog ce s-ar întâmpla dacă rușii ajung să cucerească S Ucrainei, până la gurile Dunării !!!.
Pai daca Parlamentul o lalaie pana pe 15 octombrie cu Pl x 244/2023, sunt mari sanse ca si CCR sa amîne pronuntarea la OuG 59/2017 in sedinta din 14 septembrie...!!
RăspundețiȘtergerePronunțarea CCR la og.59/2017 v-a fi finala in ianuarie 2024!
Ștergerehttps://www.snppc.ro/07-09-2023-informare-stadiul-la-zi-al-legisla-iei-care-vizeaz-i-modificarea-legii-pensiilor-militare-bd11272
RăspundețiȘtergereDl Alecu, aveți dreptate: PROSTIA ESTE NEMURITOARE !!!
RăspundețiȘtergereÎn ordonanța austerității se prevede blocarea tuturor funcțiilor neocupate.
Luăm un domeniu, putem sa luăm și altele.
Centrele militare, marea majoritate , nu intram în detaliu, au functiile de contabil sef și de informatician, de civil, cele mai prost renumerate funcții , atât în domeniul de stat cât și privat.
Pot funcționa centrele militare fara aceste funcții unicat ?
EXCLUD, nu intram in detalii, interzise de la publicare.
Care aveti nevoie de ceva maruntis, puteti merge la Casieria Bancomatului, au intrat pensiile militare(CEC-MApN).
RăspundețiȘtergereDl Leon, noi ardelenii, nu trăim din pensie militara, apropo sunt un inginer militar în rezervă...
RăspundețiȘtergereDacă nu trăiți din pensiile militare,atunci să v-i le taie,vouă,ardelenilor! Aaaa,am uitat,voi nu prea faceți parte din acest popor!!! Vai mama voastră de idioti!
Ștergere@Anonim 08.09.2023, 13:42
RăspundețiȘtergereLa : "Dl Leon, noi ardelenii, nu trăim din pensie militara, apropo sunt un inginer militar în rezervă...".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Numai si numai pentru tine... nu pentru toti militarii din Transilvania!
Sa mori tu ca TOTI "voi ardelenii" nu traiti din pensie militara! Ca nu sint si dintr'aceia care o dramuiesc cu grija!
Sa chiorasti tu ca nu se ezista dintr'aceia care nu traiesc din pensie militara si'n alte parti ale tarii!
Voi, capre cu coada sus chiar daca's pline de rîie!
💯👍✌👋
ȘtergerePentru "inginerul" ardelean Lică Sămădău o întrebare: Mai ai frați pe-acasă, sau tu ești singurul. Vai de curul vostru...
RăspundețiȘtergereCare doriți să citiți ce mai respinge CCR privind pensiile militare, în speță OUG 59/2017 puteți citi în Monitorul Oficial Nr 809 din 08/09/2023
RăspundețiȘtergereIn afara de rind... da'spre amintire...
RăspundețiȘtergereDin nemuritoarelor "indicății" pe care le dadea Marele onorabil maestru adevarul absolut adevarat artist:
"Huhu Rezea spunea...
... Spre deosebire de L 263/2010, legea pensiilor militare nu are o dispoziție de neurmărire în caz de deces a sumelor plătite în plus.
14 martie 2022 la 08:51"
C'asa'i cind cetesti legea din doi in trei, ș'o'nțelegi din patru'n cinci
...
Numa'că...
L.223/2015
Articolul 114
(1) Sumele încasate necuvenit cu titlu de pensie militară se recuperează de la beneficiari în termenul general de prescripție de 3 ani.
...
(4) Sumele rămase nerecuperate de pe urma beneficiarilor decedați nu se mai urmăresc.
Aștept cu mare nerăbdare ordonanța austerității.
RăspundețiȘtergereAceastă ordonanță va cuprinde și blocarea angajărilor la stat.
În timpul regulamentar de joc s-au luat în considerare exceptarea a 2 domenii: sănătate și învățământ.
După căderea dronei in delta, s-a intrat în prelungiri și a apărut încă un domeniu exceptat: siguranță națională !
Eu as face altceva, pt posturile militare.
De ex ai o funcție de SGV de o anumită specialitate neîncadrată.
Nu-i nevoie s-o blochezi. Te uiți în BD a CPS care SGV are pensia mai mare din specialitatea respectiva limitată la net, ii iei pensia și-l mobilizezi pe funcția activa neîncadrată
Diferența dintre brutul pensiei și salarizare ca activ este un "mizilic".
Cu aceasta ocazie s-ar verifica un lucru f important: marea tâmpenie privind creșterea vârstei standard de pensionare la militari la 65 de ani și efectele ei în îndeplinirea atribuțiilor funcționale de către militari.
Guvernul propune Eliminarea plafonului de 9,4%din PIB ptr.Pensii:
RăspundețiȘtergerehttps://economedia.ro/exclusiv-guvernul-a-eliminat-plafonul-de-94-din-pib-pentru-cheltuielile-cu-pensiile-in-pnrr-ul-modificat.html
https://www.euronews.ro/articole/blocaj-pe-impozitul-marit-la-pensiile-speciale-ce-variante-au-fost-propuse-pentri
RăspundețiȘtergereÎn Poliția din MAI sunt zeci de mii de posturi neîncadrate, unele sindicate din domeniu, avanseaza o cifră de 40.000 important este că se scrie cu cinci cifre.
RăspundețiȘtergereDe ce, nu se desființează posturile de la poliția comunitara și persoanele încadrate nu se transfera la MAI ?
S-ar face și economii bugetare, pt că un polițist de la poliția comunitara, costa mai mult uneori bugetar decât un politist comunitar !!!!
Măi tâmpitule,se pare ca acele găini de care ai avut grijă pe la întreprinderea unde ai lucrat,te-au zăpăcit de tot!Bineînțeles,coroborate cu răchia de pufoaică,te-au adus intr-o stare de putrefacție al creierului și așa puțin,că dacă îl pui îtr-o coaje de nucă,mai rămâne trei sferturi goală!!!
RăspundețiȘtergereBine,unui tâmpit i se pare normal ca un alt tâmpit(tot ca tine) să între pe Blog și sa spună niște prostii ! Sunt prosti ăștia ca nu îngheață pensiile sa vezi pe dracu unde stă,ca nu ești prea avut!
Sictir!
Adică, Dl akord la ce v-ați referit ?
RăspundețiȘtergerePentru cei cu chef de scandal...
RăspundețiȘtergereGata!
Continuati-va disputele pe bloaga specializata in prezentarea inscrisurilor de pe peretii WC-urilor din haltele CFR parasite!..
@Akord, urmareste maine sedinta Comisiei Juridice din Senat, unde la pct.1 pe Ordinea de zi este proiectul privind pensiile speciale, L 4/2023 !
RăspundețiȘtergereSa ne spui si noua daca se va intocmi un Raport preliminar.
Pai nu prea ne ajuta o Impozitare cu 20% ce trece peste 4000 lei !!
RăspundețiȘtergere@Leon Nu era 15% impozit peste 4000 lei?
RăspundețiȘtergereComisia Europeana a cerut 20% la ultima negociere !
ȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergere@Leon 11.09.2023, 11:35
RăspundețiȘtergereLa : "Comisia Europeana a cerut 20% la ultima negociere !".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Asta in conditiile in care tot mUE a cerut si limitarea net la net!
Ca urmare micsorezi pensiile vechi (fara limitarea net la net), că pe cei "noi" ii doare la 2 km de virfu' p.lii de impozitu' tau!
Tu, decident, cistigi ceva din impozitarea pensiilor vechi, si nexam cistig de la pensiile noi... Pe masura ce pensiile vechi ies din sistem cistigul decidentului se reduce pina la zero!
Adica idioti nu's numai "specialistii" asociatiilor noastre sau decidentii care iau masuri de'a'n'pulea! Idiotenia are extensii si continentale... poa' sa ceara si impozit de 48% ca tot ni'ca_cistig din impozitare...
@Leo, sa nu mai spui ca militarii au pierdut pe banda rulanta procesle deschise ptr.pensii si salarii; te contrazice presedintele CSM:
RăspundețiȘtergere"..O a doua chestiune pe care aș vrea să o punctez, pentru că au apărut declarații în care s-a spus că își dau salarii singuri în sensul că toate acțiunile sunt admise. Nu este adevărat! Tot plecând de la aceste declarații, făcând verificări, am constatat următoarele: La alte categorii decât cele din sistemul judiciar, cauze peste care sunt admise acțiuni sunt peste 50%. La magistrați sunt undeva la 30%. Deci, 70% dintre cauze sunt respinse. Este total neadevărat ceea ce s-a afirmat că noi ne dăm. Nu este adevărat! Judecătorii sunt responsabili și nu pot să dea, pe lângă lege, drepturi. Așa cum și la alte categorii se resping, așa se resping și la magistrați“, a precizat, la DC News, la Culisele Justiției, președintele CSM, Daniel Grădinaru." !
Vorbim despre toate dar nu știm nimic despre ce ni se pregătește.
RăspundețiȘtergereCare vor fi amendamentele ce vor fi propuse de guvern la Senat?
Daca proiectul L 4 se discuta astazi la Comisia Juridica din Senat, posibil sa citim maine Raportul preliminar al acestei comisii cu Amendamentele admise !
RăspundețiȘtergereDacă sunteți mai pe faza spuneti-ne și noua din vastele d-voastra cunoștințe în domeniu.
RăspundețiȘtergerehttps://www.realitatea.net/stiri/actual/reforma-pensiilor-speciale-din-nou-pe-masa-senatorilor-ce-modificari-pregateste-coalitia_650003e1097e1521bc051aa3
RăspundețiȘtergereCică mâine...
Lui Botezatu posibil că i-au facut pofta studenții de la facultatea lui Red dog si acum omul vrea să mănânce și să se așeze la casa lui.
RăspundețiȘtergereAsta sigur scăpa de mobilizare, dar nu și de prestări de servicii in interes public.
In afara de rind...
RăspundețiȘtergereCapu'la SCMD (agentu' de politie, nu cel care este afisat in geam pentru publicitate) a hotarit ca, pe l.163/2010, stabilirea punctajelor trebuia facuta altfel:
- pentru perioada reala sa se stabileasca punctajul cu majorare... adica au contribuit
cu 1,25 sau 1,5 contributii
- pentru perioada "fictiva" sa se stabileasca punctajul ca si cum ar mai fi contribuit cu inca 1 contributie
- in total, pentru perioada reala plus perioada "fictiva" sa se stabilesca punctajul ca si cum s-ar fi contribuit cu 2,25 sau 2,5 contributii
Se ridica noua generatie de "specialisti" ai asociatiilor!
Mos Alecu ,pana in 2001 nimeni nu a platit contributii la pensii decat CPS.
RăspundețiȘtergereCum sta treaba pe intervale de timp cu CIBS dupa 2001 ?
@Anonim 13.09.2023, 18:13
RăspundețiȘtergereLa : "...pana in 2001 nimeni nu a platit contributii la pensii decat CPS.
Cum sta treaba pe intervale de timp cu CIBS dupa 2001 ?".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Pina'n 2001 (de fapt pina'n 2011) nu existau CPS-uri!
Pina'n 2001 militarii, la fel ca toata lumea muncitoare romaneasca, platea contributii pentru pensia suplimentara. Pensie suplimentara care nu era PENSIE!
Pensia suplimentara era un "bonus" care se platea odata cu pensia. "Bonus" care era finatat din contributiile impricinatilor! Contributii care erau de 5% din salarii (la mmilitari era de 5% dintr-o parte a soldei)!
Din 2001 pensia suplimentara s-a desfiintat atit pentru militari cit si pentru toata lumea muncitoare romaneasca! Deci s-a desfiintat si contributia de 5% din salarii. Prin asta ar fi trebuit ca salariile sa creasca... prin lipsa acelei retineri a contributiei!
Dar...
- la civili s-a introdus contributia individuala "pentru pensie" de 11,67%, contributie care "acoperea" lipsa contributiei de 5% si ar fi condus la scaderea salariilor. De aceea l.19/2000 a prevazut ca noua contributie sa nu diminueze veniturile impricinatilor.
- la militari lipsa contributiei de 5% ar fi condus la cresterea soldelor... Ca urmare niste finantisti nauci au zis ca acea contributie (pentru pensia suplimentara) se transforma in "Contributie individuala la bugetul de stat"... tot 5% dintr-o parte a soldei!
---- numai in perioada 2001 - 2010 acea CIBS a fost "pentru pensii".
---- din 2011 militarii au contribuit pentru pensii (CAS) la fel ca civilii (10,5% din intreaga solda)... dar suma care depasea 5% dintr-o parte din solda le era/este "returnata" sub forma "compensarii contributiei"
---- din 2016 militarilor li se retine CIBS din intreaga solda (in procentul care se foloseste si la civili pentru CAS)... dar l.223/2015 nu specifica destinatia pentru pensii a acelor contributii... sint simple "contributii individuale la bugetul de stat"!
Deasemenea suma din contributii care depaseste 5% dintr-o parte a soldei le este "returnata" sub forma "compensarii contributiei".
@ mos Alecu
RăspundețiȘtergereMultam fain !
Noapte bună!
De ce nu se calculează și partea contributiva a pensiei militare care sa nu fie supraimpozitata,
RăspundețiȘtergereca la magistrați, diplomați, etc.
Asa zisul reper, salariul mediu net, poate fi identic pt.toti militarii, de la soldat la general?
Dacă ești pensionar militar trebuie sa fii persecutat...economic?
Ținând cont de ideile Dl Ciolacu cu indexarea diferențiată din anul viitor, anticipez de la 1 Ian 2024 urmatorul scenariu: indexare pensii civile și militare identica: pensii mai mici , procent mai mare, pensii mai mari procent mai mic de indexare.
RăspundețiȘtergereNu are cum să facă așa !
ȘtergereProcentul de indexare la civili trebuie să fie același! Există o singură valoare a punctului de pensie ! Probabil la civili o să mărească valoarea ajutoarelor sociale , pentru cei cu pensii sub 2.000 lei !
La militari este altceva!
Poate să fie o indexare diferențiată in functie de valoarea pensiei.Astfel s-ar mai diminua inechitățile !
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
ȘtergereCaline, doctore, anonimule... vorbeste, bre, clar...
RăspundețiȘtergereToata lumea cind spune "CPS" se refera la "Case de Pensii Sectoriale"...
Daca tu folosesti "CPS" pentru "Contributii Pensii Suplimentare" spune, bre, ca n'avem de unde sti ce-ti bîtuie ție prin cap!
@Anonim 13.09.2023, 20:41
RăspundețiȘtergereLa : "De ce nu se calculează și partea contributiva a pensiei militare care sa nu fie supraimpozitata, ca la magistrați, diplomați, etc.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Pen'ca la pensiile militare de stat nu este prevazut asa ceva!
Acestea sint PENSII DE STAT pe care le plateste statul din bugetul lui!
La PENSIILE DE SERVICIU (magistrati, grefieri, aviatori civili, diplomati, personal Curtea de contrui, functionari publici parlamentari) o parte din pensie este platita conform "contributivitatii", statul asigurind, din bugetul de stat, numai un supliment!
Azi la ora 10 , să "stătem" ciluiți la Capoatele vișinii.
RăspundețiȘtergerePoate dă și o transmisiune în direct.
DOAMNE AJUTĂ TUTUROR DE ZIUA SF. CRUCI - 14. Sept.
@Mos Alecu, C.M. intreaba pe buna dreptate:
RăspundețiȘtergere"Va scăpă din vedere si realitatea ca si pensiile magistratilor sunt calculate in sistemul contributiv numai dupa ce ei implinesc varsta standard din sistemul public de pensii. Cum se supraompoziteaza pensiile magistratilor pana la acea varsta?
Cum se impoziteaza pensiile militare daca nu au calculata componenta contributiva?"
Raspunsul cred ca il vom gasi in perioada urmatoare cand vor aparea pe piata Amendametele la Pl 244/2023, probabil suma neta corespunzatoare SMBE (in acest an aprox.4000 le)
.!!
@VICTOR 14.09.2023, 08:41
RăspundețiȘtergereLa : "La militari este altceva! Poate să fie o indexare diferențiată in functie de valoarea pensiei.Astfel s-ar mai diminua inechitățile !".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
S-ar diminua inechitatile... dar trebuie neaparat specificat "inechitatile intre cei vechi si cei noi".
In acelasi timp se vor crea noi inechitati in cadrul aceleiasi generatii... cei cu vechimi, functii, grade mici se vor apropia (vor depasi) pe cei cu vechimi, functii, grade mai mari!
@Leon 14.09.2023, 09:40
RăspundețiȘtergereLa : "...Cum se supraompoziteaza pensiile magistratilor pana la acea varsta?
Cum se impoziteaza pensiile militare daca nu au calculata componenta contributiva?"
Raspunsul cred ca il vom gasi in perioada urmatoare cand vor aparea pe piata Amendametele la Pl 244/2023, probabil suma neta corespunzatoare SMBE (in acest an aprox.4000 le)
.!!".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Nu cred ca decidentii se vor impiedica/pricepe la astfel de detalii!
Intreb: in SMBE... "M" = minim, sau "M" = mediu?
"M"= Mediu...:)).
ȘtergerePt. mosalecu:
RăspundețiȘtergereLa “-- din 2016 militarilor li se retine CIBS din intreaga solda (in procentul care se foloseste si la civili pentru CAS)... dar l.223/2015 NU SPECIFICA DESTINATIA PENTRU PENSII A ACELOR CONTRIBUTII... sint simple "contributii individuale la bugetul de stat"!”
Corecta observatie si cred ca aici se poate merge la CCR pt. lamurirea statutului constitutional si legal al CIBS 25% si poate chiar legat de posibila supraimpozitare a “partii necotributive” din pensile speciale.
Ce vreau sa spun e ca daca CCR ne spune, in mod general si obligatoriu, ca “în cazul pensiilor militare, nu există componentă contributivă a pensiei, întregul cuantum fiind suportat de la bugetul de stat” - Decizia 900/2020, aceasta insemnand ca aceasta contributie nu este “Contributie de asigurari sociale”/“contribuție fiscala”, care are ca “scop acoperirea unui risc profesional sau social”, atunci intrebam ce reprezinta aceasta suma retinuta, cum se explica, unde se duc acesti bani si de ce?!
Si daca citim pct. 75-85 din aceiasi Decizie 900/2020 o sa vedeti ca putem intreba ceva de genul: daca contributia de 25% platita de militari nu este “contribuție fiscala”, care are ca “scop acoperirea unui risc profesional sau social” pentru ca ca voi CCR spuneti ca PENSIA MILITARA E NECONTRIBUTIVA, atunci inseamna ca cei 25% retinuti militarilor “par a fi un IMPOZIT INDIRECT (taxa nu poate fi, ca legea spune ca e sumă plătită de o persoană fizică sau juridică, de regulă, pentru serviciile prestate acesteia de către un agent economic, o instituţie publică sau un serviciu public!), întrucât obiectul său [venitul] este identic cu baza de calcul”, lucru total NECONSTITUTIONAL pt. ca se incalca principiul “aşezării juste a sarcinilor fiscale” si pe cel al “nediscriminarii”. Pe scurt, militarul plateste 2 impozite pe venit: impozit 10% + 25%CIBS care “neavand specificata destinatia pentru pensii a acestor contributii/ nu este “contribuție fiscala”, care are ca “scop acoperirea unui risc profesional sau social” nu poate fi decat IMPOZIT = prelevare obligatorie, fără contraprestaţie şi nerambursabilă, efectuată de către administraţia publică pentru satisfacerea necesităţilor de interes general (L. 500/2002 privind finanţele publice)!!?? Deci total NECONSTITUTIONAL! Nu stiu ce sa zic.
În cazul meu care am lucrat peste 10 ani în civile , pana la 01 ianuarie 2016 , pensia militară conține și o parte contributivă!
ȘtergereCorect și constituțional ar trebui calculată partea de contributii la Bugetul Asigurărilor sociale și să nu se mai plătească supraimpozitare pe suma respectivă.
Trebuie să se actualizeze și Legea 223 în acest sens !
Altfel vor fi mii de procese !
@Anonim 14.09.2023, 10:43
RăspundețiȘtergereLa : "...cred ca aici se poate merge la CCR pt. lamurirea statutului constitutional si legal al CIBS 25% si poate chiar legat de posibila supraimpozitare a “partii necotributive” din pensile speciale...........................".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Sigur ca da!
La CCR se poate merge chiar si pentru lamurirea situatiei "total neconstitutionale" prin care la stabilirea pensiei nu se tine cont si de marimea pantofilor impricinatului!!!
Fara suparare... da' astfel de înturlucări avocățelărești nu's decit pentru umplerea fara de folos a timpului!
Incercati, pentru dvs., o sintetizare a ideilor... c'altufeliu vor fi foarte putini cei care le vor urmari!
Daca nu reusiti o astfel de sintetizare... incercati publicarea lor pe platforma proaspat rebranduita unde sint la mare pret astfel de "excursii" fara cap si fara coada, specific avocatelaresti, cu scopul clar definit al ametirii judecatorilor si a justitiabililot... In realitate scopul fiind justificarea onorariilor in ochii platitorilor acelor onorarii ... "Ai vazut, bre impricinatule, cit m-am luptat eu, da' n'a fost sa fie, ca "scîrbili" alea de judecatori au hotarit altfel!"
In afara de rind...
RăspundețiȘtergere"Negocierile" guvern magistrati continua!
Un alt termen de finalizare a fost stabilit pentru 21.09.2023...
Termenul se suprapune absolut intimplator cu data la care a fost "replanificata" Data/termen pronuntare al CCR la multele dosare conexate pe chestia cu art. VII/oug 59/2017!
######################################
Că judecatorii CCR nu tineau cont niciodata de ceea ce stabilea marele onorabil maestru/adevarul absolut/adevarat artist mai treaca mearga!
Da' sa nu tina cont nici de ceea ce hotaraste noua echipa redactionala a recent rebranduitului blog este de-a dreptul strigator la cer... Că n'o fi vrind CCR-ul sa zica lumea (vorba lu' Victor Socaciu) "Ăia proști, ăștia proști, Mama lor la toți!"
Cei 23 Judecatori or fi primit binecuvantarea CSM de intoarcere in sistem ?
RăspundețiȘtergerehttps://www.puterea.ro/judecatorii-iesiti-la-pensie-se-reintorc-in-sistem-cand-are-loc-examenul-la-csm/
"Negocierile" guvern magistrati continua!
RăspundețiȘtergereUn alt termen de finalizare a fost stabilit pentru 21.09.2023...
CORECT Termenul se suprapune absolut intimplator cu data la care a fost "replanificata" Data/termen pronuntare al CCR la multele dosare conexate pe chestia cu art. VII/oug 59/2017!
INCORECT
Pe 21 sept. nu se egzista dosare pe oug.59 ,ci pe alte nazdravenii..din ale pulitistilor.
@Bogdan 14.09.2023, 18:44
RăspundețiȘtergereLa : "... Termenul se suprapune absolut intimplator cu data la care a fost "replanificata" Data/termen pronuntare al CCR la multele dosare conexate pe chestia cu art. VII/oug 59/2017!
INCORECT
Pe 21 sept. nu se egzista dosare pe oug.59 ,ci pe alte nazdravenii..din ale pulitistilor.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Oooofff, of, of!!...
Ca fata mare la măritiș tot asa va grabiti unii sa vada lumea ca_cit de vigilenti sinteti voi!
Si, ca de obicei, dati cu muci'n fasole!
Da!
Pe 21.09.23 sint, printre multe, multe altele si niste de'ale politistilor...
Da' daca nu oboseai si derulai mai mult (sau cautai ceva cu "59") ajungeai si la capitolul "Sedinta de plen din 21 septembrie 2023 -Dosare in pronuntare- ".
Ș'acolo e "multele dosare conexate pe chestia cu art. VII/oug 59/2017"!
Sau mai e si varianta https://dosare.ccr.ro/#/CautareDosare unde, la "Numar dosar CCR" scrii unu' din multele numere din sirul (incomplet) 1599D/2020 1609D/2020 1697D/2020 161/83/2020 1699D/2020 415/83/2020 1878D/2020 599/83/2019 1879D/2020 967/101/2020 1914D/2020 2.525/102/2019/a1 1966D/2020 3.415/99/2019 34.747/3/2019 174D/2021 11.193/3/2020 189D/2021 15.880/3/2020 279D/2021... Sau scrii numarul dosarului propriu si personal!
Cam multe reprize are aceasta "lupta" intre Parlament si CCR..!
RăspundețiȘtergereDaca cele 4 Comisii din Senat nu reusesc sa intocmeasca Raportul comun pana pe 19 septembrie (Juridica, Aparare, Munca, Constitutionalitate) la Plx 244/2023, atunci CCR mai pune de o amanare a pronuntarii ptr.OuG.59...!!
@Leon 14.09.2023, 20:24
RăspundețiȘtergereLa : "...Daca cele 4 Comisii din Senat nu reusesc sa intocmeasca Raportul comun pana pe 19 septembrie (Juridica, Aparare, Munca, Constitutionalitate) la Plx 244/2023, atunci CCR mai pune de o amanare a pronuntarii ptr.OuG.59...!!".
^^^^^^^^^^^^^^^^
Pentru deplina rigoare: "Daca cele 4 Comisii din Senat nu reusesc sa intocmeasca Raportul comun CONVENABIL pana pe 19 ...."!
"Ministerul de Justiție a dat joi un comunicat în care a anunțat că vineri, 15 septembrie, președintele Klaus Iohannis, premierul Marcel Ciolacu și șeful Senatului Nicolae Ciucă vor participa la o întâlnire semestrială a ministrului Alina Gorghiu cu conducerile instituțiilor din sistemul judiciar. Este o întâlnire RARISIMA între șefii din justiție și reprezentanții puterilor executivă și legislativă. Temele principale de discuție, conform comunicatului MJ, sunt PRIORITĂȚILE sistemului de justiție și Raportul privind statul de drept. Instituțiile care vor participa la întâlnire sunt Consiliul Superior al Magistraturii, Înalta Curte, Parchetul general, DNA și DIICOT."(Libertatea ).
RăspundețiȘtergere@VICTOR 15.09.2023, 11:02
RăspundețiȘtergereLa : "În cazul meu care am lucrat peste 10 ani în civile , pana la 01 ianuarie 2016 , pensia militară conține și o parte contributivă!".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
"Parte contributiva" ar insemna ca o parte din pensia pe care o primiti in prezent sa fie stabilita/calculata pe sistemul contributionist, pe puncte de pensie, si sa fie platita din bugetul asigurarilor sociale de stat.
Aveti asa ceva in deciziile de pensie primite dupa 01.01.16???
Daca nu (si, precis, nu) atunci nu aveti nici o parte contributiva in pensia dvs.
Pe de alta parte toate fostele pensii militare de stat (pe l.164/2001) au fost recalculate pe sistemul contributionist. Deci toate pensiile militare de stat "contin si o parte contributiva". Haida, haida!...
Ca sa nu mai spunem ca prin timpeniile aplicarii l.119/2010 si oug 1/2011, la recalcularea din 01.01.16 unele pensii au ramas in plata cu acel cuantum "contributionist... adica acele
pensii se compun numai din acea "parte contributiva". Haida, haida!
La recalcularea pe l.223/2015 in pensiile militare de stat NU EXISTA nici urma de vreo asa-zisa "parte contributiva".
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
La : ".Trebuie să se actualizeze și Legea 223 în acest sens !
Altfel vor fi mii de procese !".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Aha!
"La trebonal, birjar"!
Adica veti cere justitiei sa schimbe o lege a tarii??? Bine!...
Nu se poate decit sa vi se ureze: "Succesuri!".
Eu știam că peste salariu mediu pe economie
RăspundețiȘtergere@Leon 15.09.2023, 09:26
RăspundețiȘtergereLa : "Ministerul de Justiție a dat joi un comunicat în care a anunțat că ... Este o întâlnire RARISIMA între șefii din justiție și reprezentanții puterilor executivă și legislativă.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Cu alte cuvinte... Nuțica din grupa mică la grădinița de la colțul străzii: "Duamnaaaaaa, Gigel mă bateee!!!".
Si eu care credeam ca au discutat si despre pensiile "nesimtite" ale magistratilor, mult peste Netul Presedintelui...!!
ȘtergereNu exista și nu va mă exista un sistem contributiv de pensii, cel puțin în următorii 10 ani.
RăspundețiȘtergerePrincipiul este următorul: existența umană, n-ai cu ce sa supravetuieti, pt că-i pensie mica, statul român te ajuta, să trăiești !!!
Adevărul este ca CSP urile au pus laba pe punctele contributive ale militarilor sub pretexte demne de marii hoți ai Tarii.
RăspundețiȘtergereCa furtul este făcut prin lege nu are nici o relevanta, devine o hoție "legala".
@Anonim 15.09.2023, 14:02
RăspundețiȘtergereLa : "Adevărul este ca CSP urile au pus laba pe punctele contributive ale militarilor sub pretexte demne de marii hoți ai Tarii.
Ca furtul este făcut prin lege nu are nici o relevanta, devine o hoție "legala".".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
**Iosife, tu esti, bre???**
Adevarul este ca:
- CPS-urile n-au pus laba pe nimic
---- punctele contributive sint niste marimi virtuale care s-ar putea transforma in marimi reale numai prin plata contravalorii lor...
---- M. Muncii nu "deconteaza" punctele de pensie la care se face referirea... ca urmare CPS-urile nu cistiga nimic
---- din contra, CPS-urile platesc pensii pentru perioadele cu puncte de pensie ca si cum ar fi perioade de militarie... deci CPS-urile pierd la afacerea cu "pus laba pe puncte contributive
---- M.Muncii este "bucuros" ca nu mai plateste acele "puncte contributive" stabilite absolut "fraudulos" prin folosirea stagiului complet "preferential" si a majorarilor pentru conditii de munca diferite de cele ale pensionarilor lui. Puncte de pensie pentru plata carora nu mai contribuie nimeni...
RăspundețiȘtergereDa, dar contributiile le=au luat fara jena. n-au spus de la voi, militarii, nu luam CAS.
Tot hoti raman.
d
Care aveți bani și doriți să-i investiți în titluri de stat în luna sept și oct a.c. citi Monitorul oficial 834 de azi, dobânzi atractive: 6,25-7,10%.
RăspundețiȘtergereInvestiții cu risc zero, data scadenta 2024 sau 2027.
Succes, banii dacă nu circula, nu produc plus valoare, adică, nu produc nimic.
Legat de : “-- M.Muncii este "bucuros" ca nu mai plateste acele "puncte contributive ….”
RăspundețiȘtergereDar ce se intampla cu contributiile platite/virate la CNPP/BASS de militarii activi samd in perioada 01.01.2011-31.12.2015, cand acestia au fost asigurati in sistemul public de pensii cf. L.263/2010? Am un vecin mai tanar – militar, care vrea sa se pensioneze anul asta si tot ma intreaba daca el poate merge la CTP Sector 4 sa-si certifice stagiul de cotizare in sist. Public conform art. 50 din L.263/2010.
Eu ii zic sa mearga - CAS este creanta fiscala si am vazut la nepotul meu care acum e avocat/asigurat la sist. pensii avocati si care pt. 1 an si 2 luni de prin 2001 cat a fost jurist consult a scos de mai multe ori fisa cu stagiul de cotizare si datele sunt corect trecute in fisa pt. acea perioada (deci aceste contributii sunt in sistem, nu au disparut!). De ce nu ar putea si un militar sa faca asta, mai ales ca stiu sigur ca pt. perioada 2011-2015 datele cu veniturile/contributiile militarilor sunt in sistemul CNPP?
Merci
RăspundețiȘtergereMos Alecu,
Pentru ca vad ca subiectul revine si este de interes general,
1.Este adevarat ca in perioada 2011-2015 pensiile militare au fost desfiintate ele devenind pensii publice calculate contributiv?
2.Este adevarat ca stagiile civile adaugate in perioada 2011-2015 au fost calculate in puncte de pensie contributiva in baza cotizatiilor platite la BASS si adaugate la o pensie publica in baza art.107 alin.4 din L263/2010 privind sistemul unitar de PENSII PUBLICE si nu la una militara, care fusese desfiintata , deci nu au fost "valorificate" intr-o pensie militara ci la o pensie publica?
3.Este adevarat ca cererile facute pentru valorificarea stagiilor civile adaugate in perioada 2011-2015 care au fost adresate CSPurilor au fost prelucrate de acestea in calitatea lor de case de pensii ce administrau in perioada 2011-2015 pensii publice si nu militare, in coordonarea Casei Nationale de Pensii Publice?
4.Este adevarat ca in procesul de recalculare cf.L223/2015 nu sunt mentionate deciziile de pensii in baza L263/2010?
5.Este adevarat ca stagiile civile adaugate dupa trecerea in rezerva in perioada 2011-2015 nu aduc nici un beneficiu militarilor cu vechime integrala in serviciul militar si in mod fals se sustine ca "au fost valorificate in pensia militara"?
6.Este adevarat ca Instantele au inceput sa dispuna scoaterea stagiilor civile adaugate din pensia militara si valorificarea lor la casele de pensii civile intrucat
CSPurile nu au conmpetenta sa se interfereze in calculul pensiilor civile?
7.Si pana la urma, ce are sula cu prefectura si pensiile militare cu stagiile civile adaugate , ha,ha.
Cu multumiri pt.raspunsurile d-voastra competente,
@Anonim 16.09.2023, 08:51
RăspundețiȘtergereLa : "Legat de : “-- M.Muncii este "bucuros" ca nu mai plateste acele "puncte contributive ….”. Dar ce se intampla cu contributiile platite/virate la CNPP/BASS de militarii activi samd in perioada 01.01.2011-31.12.2015, cand acestia au fost asigurati in sistemul public de pensii cf. L.263/2010? Am un vecin mai tanar ...............".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Iosife, Iosife... de ce nu te mai prezinti cu numele (pseudonimul??) propriu si personal?
Cumva din cauza ca vrei sa arati ca aiureli nu spunea numai Iosif, si ca sint (sinteti) mai multi cei care bat cimpii???
Despre vecinul tau “tinar militar”:
- sa refuze pensia militara, si, la virsta de 65 de ani sa ceara pensie contributionista de la Casa teritoriala pentru toata perioada lui de munca (***nu se poate... dar venit de la tine un astfel de sfat poate ameti pe tinarul vecin, in ochii caruia vei creste, că_cît de dăștept esti tu***).
- sa ceteasca art.50/l.263/2010 valabil in perioada 2011 – 2015 sa vada de unde sa ceara datele
Despre “ceferticatul” pentru stagiul de cotizare din perioada 2011 – 2015
- ceteste hg 233/2011 (impreuna cu art.50/l.263/2010 valabil in acea perioada) ca sa afli unde se gasesc datele
Despre nepotul tau avocat:
- sa ceteasca mai bine l.72/2016 (chiar daca pentru avocati legile nu au importanta... importanta este “clămpăneala” ametitoare pentru judecatori si impricinati)
- acel 1 an si 2 luni il va putea valorifica la virsta de 65 de ani in sistemul public... nu i se aduna la perioada de “avocatura”
Pt. mosalecu:
RăspundețiȘtergereLa: "- sa ceteasca art.50/l.263/2010 valabil in perioada 2011 – 2015 sa vada de unde sa ceara datele"
Ei, nu le stii tu chiar pe toate, de fapt multe le stii dupa ureghe si la varsta pe care o ai ureghea nu mai functioneaza cum trebuie.
Afla si tu ca omul chiar a fost cu cererea si la CTP Sector 4 si la CSP MApN si ambele i-au dat flit: CTP Sector 4 a zis ca el nu e in sistem/nu a contribuit niciodata si CSP MApN ceva ca pensia militara e "necontributiva"si alte idiotenii cu care ne-am obisnuit.
Oricum, omul are drptate sa se intrebe pt. ce a platit/i sa-au retinut peste 120.000 lei contributii in cei 5 ani cat a fost in sist. public si de ce la unii se certifica si la altii nu! Da', cred ca e clar ca asa e la noi in romanika, prea multi mosaleci prin toate institutiile!
@Anonim 16.09.2023, 09:57
RăspundețiȘtergereCe faci, Iosife????
Ai scos cepu’ la butoiu’ cu aiureli care-ti mobileaza scăfîrlia?
La : “1.Este adevarat ca in perioada 2011-2015 pensiile militare au fost desfiintate ele devenind pensii publice calculate contributiv?”.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Da!
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
La : “2.Este adevarat ca stagiile civile adaugate in perioada 2011-2015 au fost calculate in puncte de pensie contributiva in baza cotizatiilor platite la BASS si adaugate la o pensie publica in baza art.107 alin.4 din L263/2010 privind sistemul unitar de PENSII PUBLICE si nu la una militara, care fusese desfiintata , deci nu au fost "valorificate" intr-o pensie militara ci la o pensie publica?”
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Da!
Nu existau “cotizatii”... existau “contributii de asigurari sociale”!
Contributiile de asigurari sociale nu se plateau la BASS... se acumulau in “fondurile de asigurari sociale”
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
La: “3.Este adevarat ca cererile facute pentru valorificarea stagiilor civile adaugate in perioada 2011-2015 care au fost adresate CSPurilor au fost prelucrate de acestea in calitatea lor de case de pensii ce administrau in perioada 2011-2015 pensii publice si nu militare, in coordonarea Casei Nationale de Pensii Publice?”.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Da!
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
La : “4.Este adevarat ca in procesul de recalculare cf.L223/2015 nu sunt mentionate deciziile de pensii in baza L263/2010?”.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Nu sint mentionate deciziile de pensii pe l.263/2010, dar sint mentionate/folosite elemente de baza din acele decizii: stagiul de cotizare, veniturile din lunile “de militarie” alese, plata contrib. pt. pens. suplim., existenta OMM/SOSP pentru a fi folosite la stabilirea vechimii si a celorlalte elemente care determina marimea pensiei pe l.223/2015.
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
************ va continua************
*************continuare la @Anonim 16.09.2023, 09:57
RăspundețiȘtergereCe faci, Iosife????
Ai scos cepu’ la butoiu’ cu aiureli care-ti mobileaza scăfîrlia?
&&&&&&&&&&&&&&
La : “5.Este adevarat ca stagiile civile adaugate dupa trecerea in rezerva in perioada 2011-2015 nu aduc nici un beneficiu militarilor cu vechime integrala in serviciul militar si in mod fals se sustine ca "au fost valorificate in pensia militara"?”.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Nu este adevarat!
Stagiile “civile” sint valorificate in totalitate in stabilirea pensiei militare de stat!
Procentul de calcul a pensiei este limitat!
Procentul de calcul este determinat de vechimea in “militarie”, vechimea in “civilie” de dinainte de “militarie”, vechimea in “civilie” de dupa “militarie”, vechimea “suplimentara” datorata conditiilor de munca, vechimea de plata a contributiei pentru pensia suplimentara.
Limitarea procentului de calcul a pensiei afecteaza (proportional sau diferit) toate elementele care-l determina, sau afecteaza pe oricare din elementele determinante mai putin vechimea in “civilie” de dupa “militarie”!!!!!
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
La : “6.Este adevarat ca Instantele au inceput sa dispuna scoaterea stagiilor civile adaugate din pensia militara si valorificarea lor la casele de pensii civile intrucat
CSPurile nu au conmpetenta sa se interfereze in calculul pensiilor civile?”.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
N-am vazut vreo hotarire judecatoreasca de acest fel!
L.263/2010 are o prevedere prin care vechimile in “militarie” pot fi “scoase” din vechimea care a determinat marimea unei pensii civile (art.192^1/l.263/2010).
L.223/2015 nu are vreo prevedere prin care vechimile in “civilie” cuprinse in pensia militara de stat sa poata fi “scoase”|.
Avind in vedere unele nastrusnicii emise de judecatori necunoscatori ai legilor salarizarii si pensionarii militarilor... se poate sa se fi emis si bazaconia “scoaterii” stagiilor “civile” din pensiile militare de stat!
Vezi ,Mosule, ca Anonimii sunt diferiți dar problema e comuna.
RăspundețiȘtergereContribuțiile la BASS au fost "subtilizate", "evaporate", "valorificate", ca nu îți place neaosul romanesc -furate - din moment ce nu produc efectele pt.care au fost reținute OBLIGATORIU.
Asa cum se recunoaște și în multiple decizii ale CCR contributiile reținute la BASS nasc obligația Statului - dacă nu e mafiot sau eșuat- de a plăti o pensie corespunzătoare contribuțiilor încasate.
În baza adeverințelor eliberate de CSP în care mint în mod mârșav ca stagiile civile 2011-2015 au fost valorificate în pensiile militare, casele teritoriale înscriu în fals in deciziile lor de pensii ca în perioada 2010-2015 pensionarul militar ar mai fi activat în cadrul sistemului de apărare, ha ha.
Tara minora, de bacșișuri mici, hoți, fanarioți, căzuți la examenul european, cum spunea cineva mai deștept ca noi toți la un loc.
Mulțumesc,Mosule, pt.Da-uril
RăspundețiȘtergeree acordate.
Deci nu mint și nici nu sunt nebun - deși, după 35 de ani de cascheta n-ar fi de mirare,ha,ha..
Apreciez sincer obiectivitatea dv.
În aceste condiții concluzia e clara pt.toti militarii și pt.autoritatile care urmăresc cu interes singurul blog tematic rămas încă în picioare.
Cat despre jurisprudența amintita o sa va transmit câteva citate când ajung acasă.
@Anonim 16.09.2023, 12:18
RăspundețiȘtergereCe-i, Iosife???
Demonstrarea balamucului din scafirlia ta conduce la revarsarea de magarii???
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
La chestia cu cetirea acelui articol 50/l.263/2010 valabil in perioada 2011 – 2015...
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
- CTP i-a dat raspunsul corect.
CTP nu aveau/nu au evidenta contributiilor militarilor. Evidenta acelor contributii era la CPS.
- de la CPS a primit acel raspuns deoarece intrebarea/cererea impricinatului fusese formulata aiurea... la “prețioasele indicății” primite de la un nauc pe care el il crede stiutor!
La suma de 120.000 retinuta drept CAS in cei 5 ani (2011 – 2015):
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Mama – mama... da’ baiatu’ era pe cai mari!
CAS de 2.000 lei pe luna in anii 2011 – 2015! Aproape 20.000 salariu pe luna in acei ani!!!
Ș’apoi o parte din acei 120.000 si i-a “recuperat” prin pensiile marite ca urmare a adaugarii acelor stagii!
@Anonim 16.09.2023, 14:08
RăspundețiȘtergereLa : "Vezi ,Mosule, ca Anonimii sunt diferiți dar problema e comuna.
Contribuțiile la BASS au fost "subtilizate", "evaporate", "valorificate", ca nu îți place neaosul romanesc -furate - din moment ce nu produc efectele pt.care au fost reținute OBLIGATORIU...............................".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Iosife, Iosife... pentru bla-bla-uri de'astea ti-a dat cu flit si CCR cînd te-ai "buricat" si te-ai dus să le arăți lor că_cît de dăștept ești tu în capu' tău!
mos alecu
RăspundețiȘtergerePrea zburda "anonimii " pe bloaga matale.
Ia conditioneaza-le publicarea de inregistrarea la administratia blogului cu un username.
Sa stim care de care-i mai " desteptat" !!!
Username care poate acordat automat si de google ,spre exemplu "
Cezarica - sergentul Bula ,Motanul râios , Exaltatul fara frică, .....Calin șpriț cu spirt , ........
Mosule, te înșeli și dezinformezi.
RăspundețiȘtergereCasele civile de Pensii au o evidenta f.clara a contribuțiilor reținute de la pensionarii militari pe timpul stagiilor civile adăugate și, la cerere, eliberează adeverințe cu veniturile lunare din care s-a încasat CASul.
Numai în deciziile de pensie civila pt.limita de vârstă înscriu, în baza adeverinței CSP, ca în intervalul 2011-2015 pensionarul militar trecut în rezerva din 2010 ar mai fi activat în SNAp,ha,ha si nu ar fi platit CAS..Fals intelectual în acte publice.
MINCINOSII,MINCINOSII,MIN....
@Anonim 16.09.2023, 18:34
RăspundețiȘtergereLa : "Mosule, te înșeli și dezinformezi.
Casele civile de Pensii au o evidenta f.clara a contribuțiilor reținute de la pensionarii militari pe timpul stagiilor civile adăugate și, la cerere, eliberează adeverințe cu veniturile lunare din care s-a încasat CASul..............".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Dăștept baiat o mai facut mumă-ta!
Deci CNPP are evidenta foarte clara a tot personalului MApN, SRI, STS, SPP, SIE, MAI: nume, prenume, solda/salariu, loc de munca, etc., etc., etc!
Mai citeste o data art.50/l.263/2010 (valabil in perioada 2011 - 2015) si hg 233/2011 si o sa vezi cine tinea evidenta contributiilor.
Nu, Mosule, nu a tuturor militarilor ci numai a celor care, ca civili, cu contract de munca, au mai lucrat dupa trecerea in rezerva.
RăspundețiȘtergerePe a mea scrie in antet:
"Casa judeteana de pensii Ilfov, Directia economic,stagii de cotizare si arhive, Adeverinta nr......din.....privind datele necesare determinarii stagiului de cotizare si a punctajului mediu in vederea stabilirii pensiei pentru asiguratul....cnp...." si semneaza directorul executiv si un consilier.
Mosule, nu prea le stii pe astea,cu munca civila la privat, ai iesit la pensie militara si apoi ai dormit pe coada....cam puturos. Scuze, pamflet.
Casele de Pensii Teritoriale au birouri de evidența a stagiilor de cotizare pentru toti angajații cu contracte de muncă și pentru rezerviștii care cumuleaza pensia militara cu salariul.
RăspundețiȘtergereNu puteai sa ceri caselor sectoriale recalcularea pensiei în baza art. 107 din L Nr. 263/2010 si a art. 134 din HG 257/2011, de aplicare a L 263/2010, daca nu aveai adeverința de stagii civile emisă de acele birouri.
Si ca sa aveti cosmaruri la noapte, Mos Alecu, va citez din motivarea Deciziei nr.5435/2022 a Curtii de Apel Bucuresti intr-un caz similar, semnata de un complet destept, independent si impartial, nesupus unor eventuale presiuni.
RăspundețiȘtergereIa auziti si luati aminte, ha,ha:
"Astfel, avand in vedere ca pensia militara de stat a fost calculata prin raportare la o baza de calcul aferenta celor 6 luni de activitate desfasurata in calitate de militar/politist/functionar public cu statut special, conform optiunii exprimate de functionar, rezulta ca valorificarea stagiului realizat ulterior trecerii in rezerva NU MAI PREZINTA RELEVANTA PENTRU DETERMINAREA DREPTULUI LA PENSIE MILITARA. Instanta apreciaza ca in mod ERONAT a fost retinut de catre Parata stagiul de cotizare realizat in sistemul public de catre reclamant, ULTERIOR DATEI TRECERII IN REZERVA, dispozitiile art.109 din Legea 223/2015 referindu-se la datele din dosarul de pensie si care se refereau la perioada in care a fost desfasurata activitatea in calitate de militar/politist, functioanr cu statut special sau in sistemul public, DAR NUMAI PANA LA DATA TRECERII IN RREZERVA INTRUCAT PERIOADA ULTERIOARA NU MAI PREZINTA RELEVANTA PENTRU DETERMINAREA PENSIEI MILITARE, ACEASTA PUTAND FI VALORIFICATA NUMAI IN SISTEMUL PUBLIC DE PENSII"
Si cum se puneau rezolutii candva , :"Rog verificati si punct de vedere."
Sper ca aveti simtul umorului.
Sa ne traiti ca ne trebuiti.
mos alecu
RăspundețiȘtergereCa om trecut prin focul" artilerie grele" fă-mi cunoscut in limita cunostiitelor care era metoda de colectare a contributiilor la pensii in perioada 73-2001.
Stiu ca angajatorii plateau procent din fondul de salarii insa sunt neclar daca se lua fara a se evidentia in statul de plata oarecare procente din salariul brut al angajatului.
In cazul in care angajatorul ( intrepriderea ,institutia ,ministerul ,etc) plateau acele procente ca si contributie la pensii se poate spune ca angajztua a contribuit ? Sau se considera ca angajatul nu a contribuit in aceasta perioada ?
Dl Alecu, nu vă supărați, dar eu n-am auzit în activitate , de "artilerie grea", v-as rămâne recunoscător dacă ați detalia acest lucru.
RăspundețiȘtergere🤣🤣🤣😭🤓😎
RăspundețiȘtergereAvioane... Teoretic toate instituțiile angajatoare plăteau... Sau ar fi trebuit să plătească... Practic..
RăspundețiȘtergereNu se știe???
@avyanic
RăspundețiȘtergerevezi răspunsul de mai sus al lui @MA
.....................................
mos alecu spunea...
@VICTOR 15.09.2023, 11:02
La : "În cazul meu care am lucrat peste 10 ani în civile , pana la 01 ianuarie 2016 , pensia militară conține și o parte contributivă!".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
"Parte contributiva" ar insemna ca o parte din pensia pe care o primiti in prezent sa fie stabilita/calculata pe sistemul contributionist, pe puncte de pensie, si sa fie platita din bugetul asigurarilor sociale de stat.
Aveti asa ceva in deciziile de pensie primite dupa 01.01.16???
Daca nu (si, precis, nu) atunci nu aveti nici o parte contributiva in pensia dvs.
Pe de alta parte toate fostele pensii militare de stat (pe l.164/2001) au fost recalculate pe sistemul contributionist. Deci toate pensiile militare de stat "contin si o parte contributiva". Haida, haida!...
Ca sa nu mai spunem ca prin timpeniile aplicarii l.119/2010 si oug 1/2011, la recalcularea din 01.01.16 unele pensii au ramas in plata cu acel cuantum "contributionist... adica acele
pensii se compun numai din acea "parte contributiva". Haida, haida!
La recalcularea pe l.223/2015 in pensiile militare de stat NU EXISTA nici urma de vreo asa-zisa "parte contributiva".
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
PS
Totuși, problematica naste contradicții după alte opinii.
De ex. Dogaru zicea ieri făcându-se de râs că pensiile militare sunt 100% contributive și că nu au parte necontributivă , banii fiind opriți de MFA
Când se împlinește varsta de 65 ani Casa de Pensii Publice iti cere sa aduci o adeverință de la Casa de Pensii militare în care sa se specifice cati ani au fost valorificați în pensia militară ( pana la 01 ian 2016)
ȘtergereDeci logic pensia militară conține și o parte aferenta stagiilor de cotizare civile!
Problema este ca nu este evidențiată în pensia militară!
Eu spuneam ca să se schimbe legislația astfel încât sa nu se plătească supraimpozitarea pentru suma de bani aferenta stagiilor civile realizare ( pana la 01 ian 2016) inclusă în pensia militară
Deci sa se modifice Legea 223 in acest sens!
Asa este corect ,moral și constituțional( privind dreptul de proprietate)!
@avianyc 16.09.2023, 20:14
RăspundețiȘtergereLa : "...care era metoda de colectare a contributiilor la pensii in perioada 73-2001.".
^^^^^^^^^^^^^^^^
L.27/1966
Articolul 4
Fondurile necesare plăţii pensiilor,...se realizează din contribuţiile întreprinderilor, altor organizaţii şi ale persoanelor fizice care angajează, precum şi din sumele alocate în acest scop din bugetul de stat, fără nici o reţinere din salariu.".
L.3/1977
Articolul 3
...
(2) Fondurile necesare pentru plata pensiilor de asigurări sociale de stat se constituie din contribuțiile pe care le plătesc unitățile socialiste, precum și din sumele alocate în acest scop de la bugetul de stat.
Din salarii se retinea (cu inscriere in statele de plata) numai impozitul... pina in iul.1977, data dupa care si acesta era retinut tot din "fondul total de retribuire" fara sa mai fie "detaliat" la impricinat.
@Burebista 17.09.2023, 01:49
RăspundețiȘtergereLa : "Avioane... Teoretic toate instituțiile angajatoare plăteau... Sau ar fi trebuit să plătească... Practic.. Nu se știe???".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
"Finantistul" institutiei se ducea la Banca Nationala (sucursala la care era arondat) cu document prin care vira banii de contributii si alte datorii. Fara acel document nu primea banii pentru retributii!
"ART. 4
ȘtergereOrganele bancare si ale Casei de Economii si Consemnatiuni au obligatia sa verifice, odata cu eliberarea fondurilor pentru plata salariilor, depunerea in contul asigurarilor sociale de stat a contributiei datorata de unitati.
In cazul persoanelor fizice care datoreaza contributia pentru asigurarile sociale de stat, verificarea se efectueaza de catre organele fiscale, trimestrial."(Dectetul 389/1972) !
@Anonim 16.09.2023, 19:54
RăspundețiȘtergereLa : "Si ca sa aveti cosmaruri la noapte, Mos Alecu, va citez din motivarea Deciziei nr.5435/2022 a Curtii de Apel Bucuresti ...
"...dispozitiile art.109 din Legea 223/2015 referindu-se la datele din dosarul de pensie si care se refereau la perioada in care a fost desfasurata activitatea in calitate de militar/politist, functioanr cu statut special sau in sistemul public, DAR NUMAI PANA LA DATA TRECERII IN RREZERVA INTRUCAT PERIOADA ULTERIOARA NU MAI PREZINTA RELEVANTA PENTRU DETERMINAREA PENSIEI MILITARE, ACEASTA PUTAND FI VALORIFICATA NUMAI IN SISTEMUL PUBLIC DE PENSII"
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
"Ezact" cum mai spuneam: "Avind in vedere unele nastrusnicii emise de judecatori necunoscatori ai legilor salarizarii si pensionarii militarilor... se poate sa se fi emis si bazaconia “scoaterii” stagiilor “civile” din pensiile militare de stat!".
Naucii din cazul prezentat nu stiu ca art.109/l.223/2015 spune clar:
"Articolul 109
(1) Pensiile militarilor, polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special recalculate în baza Legii nr. 119/2010 ... se recalculează potrivit prevederilor prezentei legi, în raport cu vechimea valorificată prin ULTIMA decizie de pensie ..."
Iar art.25/l.223/2015 spune: "Articolul 25
(1) Constituie vechime pentru stabilirea pensiei militare de stat în condițiile art. 16-18 și 32 și perioadele RECUNOSCUTE ca vechime în serviciu, vechime în muncă, STAGIU de cotizare sau perioade asimilate în condițiile legii, PINA LA DATA intrării în vigoare a prezentei legi.".
Iar ULTIMA decizie era cea prin care i se adauga stagii noi de cotizare...
@Anonim 16.09.2023, 19:54
RăspundețiȘtergereLa : "Casele de Pensii Teritoriale au birouri de evidența a stagiilor de cotizare pentru toti angajații cu contracte de muncă și pentru rezerviștii care cumuleaza pensia militara cu salariul.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Da!
Pentru perioadele muncite inainte de "militarie".
Si asta numai daca si-a (i s-a) "digitalizat" carnetul de munca...Daca nu, nu!
Ceteste https://www.cnpp.ro/-/preluare-date-carnete-de-munca
Pentru perioadele muncite dupa "militarie" (intre 2011 si 2015) datele se gasesc NUMAI la CPS-uri!
Răspuns greșit: NUMAI
ȘtergerePerioadele muncite după militarie se găsesc la Casele de Pensii Teritoriale!
Cine nu crede pot sa-i transmit aceasta situație a mea pentru cei 10 ani și doua luni lucrati după militarie ?( pana la 01 ian.2016) !
@Anonim 16.09.2023, 19:23
RăspundețiȘtergereLa : "Nu, Mosule, nu a tuturor militarilor ci numai a celor care, ca civili, cu contract de munca, au mai lucrat dupa trecerea in rezerva. (*** cu referire la spusele mele ca pentru perioada 2011 - 2016 datele se gasesc numai la CPS-uri***)".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Iosife, naucule, pentru perioada 2011 - 2016 datele despre "civilie" se gasesc NUMAI la CPS-uri. Datele care au fost "predate" la CPS-uri pentru ca impricinatilor sa li se adauge stagii ulterioare! Care nu si-a "predat" datele le gaseste la CTP-uri.
@VICTOR 17.09.2023, 11:56
RăspundețiȘtergereLa : "...Cine nu crede pot sa-i transmit aceasta situație a mea pentru cei 10 ani și doua luni lucrati după militarie ?( pana la 01 ian.2016) !".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
dolhasca9@gmail.com
V-am transmis documentul
Ștergere@VICTOR 17.09.2023, 14:23
RăspundețiȘtergereLa : "V-am transmis documentul" (***stagii lunare in evidentele CNPP***).
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Da!
Ridic mina si recunosc ca m-am exprimat incomplet!
Deci... se gasesc la CPS-uri datele pentru perioadele muncite in civilie pentru cei:
- recalculati in ian.2016 si/sau stabilit pensia in perioada 2011 - 2016
- au muncit in civilie in perioada 2011 - 2016
- au trimis la CPS-uri documentele pentru adaugarea stagiilor ulterioare
Eu cred că ar mai fi o categorie pe lângă cele 3
RăspundețiȘtergere- cei care și-au deschis drepturile de pensie militară după 01.01.2016 ca primă pensie , proveniți din cadrele militare trecute în rezervă fără drept de pensie și care au împlinit condițiile de vechime și vârstă necesare pt. primirea unei pensii militare.
Si eu am colegi care in semestrul 2/2015 au trimis la CPS, Adeverinte eliberate de Angajatori privind veniturile obtinute dupa pensionare, deoarece in L.223 era trecut procentul de 80% din baza de calcul ; dar la sfarsitul anului a aparut OuG 57/2015, care a redus acest procent la 65% din BC si sunt destui militari care au constatat ca au trimis Adeverintele fara niciun beneficiu ( a se vedea colegul Iosif !)..!
RăspundețiȘtergereAu fost incurajati de Art.25 din L.223:
"Articolul 25
(1) Constituie vechime pentru stabilirea pensiei militare de stat în condiţiile art. 16-18, art. 22 şi art. 32 şi perioadele recunoscute ca vechime în serviciu, vechime în muncă, stagiu de cotizare sau perioade asimilate în condiţiile legii, până la data intrării în vigoare a prezentei legi.
(2) Vechimea valorificată pentru stabilirea pensiei militare de stat conform alin. (1) nu se poate valorifica şi în sistemul public de pensii sau în sistemele proprii de asigurări sociale neintegrate acestuia, în condiţiile protocoalelor încheiate între entităţile implicate." ( legea urma sa intre in vigoare la 01.01.2016 ).
D-le Leon,
RăspundețiȘtergereArt.25 pe care îl citați face referire la STABILIREA pensiei, și NU la RECALCULAREA pensiei, doua lucruri diferite.
Art.25 nu acoperă speță pe care o discutam.
Prevederile din Art.25 se regasesc si in Art.109 din legea 223, privind Recalcularea celor aflate in plata in decembrie 2015 !
RăspundețiȘtergerePS. Poate ne raspunde userul Iosif la urmatoarea intrebare:
Daca ar fi stiut ca procentul de 100% din Baza de calcul va scadea la 85% (art.30 din oug 57) ar mai fi trimis la CPS Adeverinta cu veniturile obtinute ca pensionar militar ??
Astazi senatorii Comisiei de Aparare au programata o "Vizita de lucru la Ministerul Apărării Naționale" !
RăspundețiȘtergereProbabil o sa discute si despre Amendamentele la Pl x 244/2023 !!
Domnule Leon,
RăspundețiȘtergereIn intervalul 2011-2013 chiar 14 nu era inca conturata L223/2015, se vorbea numai despre posibilitatea revenirii la sistemul de pensii militare.
Era in vigoare L263/2010 privind sistemul unitar de PENSII PUBLICE care la art.107alin.4 prevedea posibilitatea pt.toti pensionarii din Romania, detinatori a unei decizii de pensie PENTRU LIMITA DE VARSTA, indiferent de varsta fizica a acestora, ca si minerii, balerinii, etc.,sa adauge stagii de cotizare la pensia contributiva initiala, adaugandu-se puncte de pensie evidentiate separat.
CSP urile au primit atunci si NUMAI ATUNCI atributia de a calcula aceste punctaje separat si sa le adauge la PENSIA PUBLICA CONTRIBUTIVA, si nu militara care nu mai exista juridic, devenind un drept castigat.
Deci nici un moment stagiile civile adaugate dupa trecerea in rezerva nu au fost valorificate si nu au crescut o pensie militara ci o PENSIE PUBLICA CONTRIBUTIVA devenind un drept castigat, fara legatura cu serviciul militar, drept ce trebuia sa ramana in plata si sa fie ADAUGAT la o pensie militara si nu ingropat intr-un procent dintr-o baza de calcul militara care ignora actualmente veniturile civile obtinute in perioada 2011-2015.
Prevederile L263 aveau caracter general si nu ii discrimina pe militari.
Dupa 2015 CSP-urile , in procesul de recalculare, nu mai aveau atributia de a calcula pensii publice, de a se interfera cu CASurile si de a se pronunta asupra modului de valorificare a acestora.
Nici un Protocol nu are puterea de a schimba acest lucru.
Mai mult, deciziile de pensie emise in baza L263/2010 nu fac obiectul actelor normative enumerate in L223, deci nu constituie ULTIMA DECIZIE DE PENSIE pentru ca se refera la stagii civile adaugate dupa incetarea raporturilor de serviciu cu SNAp.
Pentru aceste motive Instantele au inceput sa dispuna scoaterea stagiilor civile adaugate din vechimea militara, dupa cum am aratat anterior.
Cu stima,
@Anonim 18.09.2023, 11:55
RăspundețiȘtergereLa : “Domnule Leon,
In intervalul 2011-2013 chiar 14 nu era inca conturata L223/2015, se vorbea numai despre posibilitatea revenirii la sistemul de pensii militare...............................”.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Oooofff, of, of, Iosife!
Cum va construiti voi o increngatura de asa-zise argumente numai buna de ametit lumea!
Si cum nu’ntelegeti voi ca va dati singuri cu tesla’ c.oaie!
Cum deveniti voi niste conu Leonida care credeti ca vorbiti cu Efimita lui!
Efimita care, extaziata, vă raspunde : “cum le spui dumneata, una şi cu una fac două, n-are de unde să te mai apuce omul... bobocule, apăi cum le ştii dumneata toate, mai rar cineva!...”.
Numai ca’n toata strofocarea voastra deveniti: “Omul, bunioară, de par egzamplu, dintr-un nu-ştiu-ce ori ceva, cum e nevricos, de curiozitate, intră la o idee; a intrat la o idee? fandacsia e gata; ei! şi după aia din fandacsie cade în ipohondrie. Pe urmă, fireşte, şi nimica mişcă. “.
Iacata de’un par egzamplu cum intrati voi la o idee...
(***nu-ti dau articolele de lege considerind ca macar ar trebui sa le stii***)
(***tot ce-ti voi spune o spui si tu, numai ca, invirtindu-le ca porcu bostanu’ , concluzionezi aiurea***)
In 2010 pensiile militare de stat au devenit pensii in intelesul l.19/2000 ... contributionistă sadea (prin l.119/2010 si oug 1/2011).
L.263/2010 a preluat in ian.2011 toate pensiile (contributioniste) din legislatia anterioara, specificind clar ca si pe cele din l.119/2010 si oug 1/2011.
Din ian.2011 nu mai existau pensii militare de stat. Existau pensii din sistemul public... contributioniste.
Prin l.263/2010 la aceste pensii din sistemul public s-au adaugat stagii ulterioare.
Adaugarea de stagii ulterioare s-a facut prin decizi de pensie, rezultind tot pensii din sistemul public. Cu totalul “acumulat” al vechimilor !
Ultima adaugare de stagii ulterioare s-a facut printr-o ULTIMĂ decizie de pensie din acea perioada. ULTIMĂ decizie in care este inscris acel total “acumulat” al vechimilor... fara nici o diferentiere intre vechimea din “militarie” si vechimile din “civilie” adaugate ulterior!
L.223/2015 a stabilit ca, din ian.2016, pensiile de mai sus (re)devin pensii militare de stat.
(Re)devin pensii militare de stat cu toate vechimile valorificate in acea ULTIMĂ decizie de pensie.
Case closed!
Gata!
Daca vreti neaparat sa “stabiliti” vinovati de “amestecarea” stagiilor din civilie cu cele din “militarie”, chemati “la trebonal” Parlamentul care a emis l.223/2015.
CPS-urile n-au facut altceva decit sa aplice acea l.223/2015 emisa de Parlament!
1. Art.110 din L 223:
RăspundețiȘtergere(1) Pensiile militarilor, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special stabilite în baza Legii nr. 263/2010, cu modificările şi completările ulterioare, se recalculează potrivit prevederilor prezentei legi, în raport cu vechimea valorificată prin ultima decizie de pensie."
2. Daca sunt procese castigate pe aceasta speță, cu atat mai mult ar trebui sa se mearga cu acestea la CD ( Comisia de munca si Comisia Juridica) sa intocmeasca un Raport comun Favorabil la proiectul Pl x nr.39/2017 si Plenul CD sa-l adopte,...parerea mea !!
@Leon 18.09.2023, 15:08
RăspundețiȘtergereLa : "...2. Daca sunt procese castigate pe aceasta speță, cu atat mai mult ar trebui sa se mearga cu acestea la CD ( Comisia de munca si Comisia Juridica) sa intocmeasca un Raport comun Favorabil la proiectul Pl x nr.39/2017 si Plenul CD sa-l adopte,...parerea mea !!".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Îhî!
M.Muncii va spune: sa plateasca acele j'de mii de puncte initiatorii legii!
Puteri să dați exemple pentru a fi mai explicit
ȘtergereSigur, e mai convenabil pt.MMUNCII sa fure zecile de mii de puncte ale militarilor și sa le dea gratuit la unii care n-au muncit de loc.
RăspundețiȘtergere@Brenda 18.09.2023, 17:03
RăspundețiȘtergereLa : "Puteri să dați exemple pentru a fi mai explicit".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Cui si la ce problema se refera comentariul?
RăspundețiȘtergere,,Prosti , dar multi " si : dezbinati ,mincinosi, nu mai are rost sa expun alte aspecte ,asta sunt pensionarii militari in anul 2023 , asa fiecare viseaza(nu e interzis, nici ilegal) doar ceea ce-i convine personal ,dar...din dar NU SE MAI FACE...!
https://www.cdep.ro/proiecte/2017/000/30/9/se842.pdf
RăspundețiȘtergereEste în vigoare ?
ȘtergereNU, este la comisii in CD:
Ștergerehttps://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.cdep.ro/pls/proiecte/upl_pck2015.proiect%3Fidp%3D16106&ved=2ahUKEwjtzufY8LWBAxUTrKQKHaN2ADoQFnoECAwQAQ&usg=AOvVaw2j1j8bChJgtEvZgupvDzxf
Cei care vor extragerea din pensiile militare a celor 5 ani de stagii civile adăugate, sunt cei care la trecerea în 2016 la pensii militare de stat au primit pe calculul Cfm legii 223, pensii mai mari decât cele cu stagiile adăugate... Și dacă tot au primit pensii mai mari, acum vor și ceva bani în plus pentru stagiile alea.... Adică de 2 ori bani în plus...
RăspundețiȘtergereNu vor vedea în vecii vecilor asa ceva și dacă o instanța de fond a dat un verdict favorabil din greșeală, la apel probabil se va schimba..
@VICTOR 19.09.2023, 04:47
RăspundețiȘtergereLa : "Este în vigoare ?".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Cine si despre ce ar trebui sa raspunda????
D-le Burebista,
RăspundețiȘtergereV-am citat dintr-o decizie definitiva a Curții de Apel București.
În rest, sunt bani munciți și CAS uri reținute OBLIGATORIU.
D-voastra de ce nu ați mai muncit după trecerea în rezerva?
Poate ați înțelege mai bine speta?
Nu e pe nicăieri , nu numai la CD.
RăspundețiȘtergereNimeni nu mai poate face nimic. Asta este drama.
Iar Prostia va exista atata timp cat vor exista Proștii. cele două sunt un tandem , o simbioză.
Nu există nici proști fără prostie și nici prostia fără proști.
E la fel ca la viruși , ei vor exista cît vor exista organismele în care să trăiască.
@Anonim 19.09.2023, 10:07
RăspundețiȘtergereLa : "V-am citat dintr-o decizie definitiva a Curții de Apel București.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Deoarece s-a invocat existenta mai multor asemenea "decizii" se pot da elementele pentru gasirea si studierea unor astfel de aiureli (numele instantei emitente, numar dosar, numar hotarire)???
Le găsiți în comentariul anterior.
RăspundețiȘtergereCert este ca neluind în calcul stagiile civile adăugate se încurajează munca la negru.
În afara de militari mai exista vreo categorie sociala care a plătit CAS și nu primește pensie?
@Anonim 19.09.2023, 13:40
RăspundețiȘtergereLa : "Le găsiți în comentariul anterior.".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Probabil acesta este rasunsul la cererea mea: "Deoarece s-a invocat existenta mai multor asemenea "decizii" se pot da elementele pentru gasirea si studierea unor astfel de aiureli (numele instantei emitente, numar dosar, numar hotarire)???".
Nu reusesc sa gasesc astfel de elemente in tot sirul de comentarii...
Repet : "Deoarece s-a invocat existenta mai multor asemenea "decizii" se pot da elementele pentru gasirea si studierea unor astfel de aiureli (numele instantei emitente, numar dosar, numar hotarire)???".
Valorificarea stagiilor civile, în pensia militara de stat, este ca și 'jocul la bursa" n- ai toate elementele necesare, dar anticipezi un câștig.
RăspundețiȘtergereDl Iosif și alții ca domnia sa, au anticipat , pe termen mai lung, PROST.
Nici la bursa și nici, valorificarea stagiilor civile în pensia militara de stat, nu este obligatoriu.
Totul a fost , este și va fii voluntar.
La bursa unii câștigă, alții pierd, asta-i și cu valorificarea stagiilor civile, la pensia militara de stat.
Anonimus Eu am ieșit la pensie în 2019.... Dacă mai lucrez, la 65 ani o sa primesc o pensie civilă calculata exact ca la civili, adică Cfm legii actuale prin raportare la 35 ani contribuții... Dacă o sa apuc 65 ani și mai trăiești și tu o să-ți scriu atunci pe aici sau pe o de om mai scrie pe bloguri cât am primit pentru 2 ani lucrați înainte de militarie, pentru ca pana în 2002 am fost militar... Adeverințele pentru Cei 2 ani lucrați ca civil, știind ca nu-mi vor aduce nimic în plus la pensia militară, (nici la brut pentru ca am depășit 85% numai cu vechimea de nimitaro-politist + grupe și nici la netul în plată plafonat ) nu le-am mai adăugat la dosarul de pensionare... Prin anii 2000 când s au scanat cărțile de munca eu nu am mai găsit-o pe acasă și nu mi a fost scanata. Pana la 65 ani am timp sa umblu după adeverințele pentru cei 2 ani lucrați civilescu... Asa cum a scris și Akord eu sunt un biban, pifan pe lângă,, dinozauri" exact cu 20 anifara o zi mai mic decât MA...
RăspundețiȘtergereANONIM 1416
RăspundețiȘtergereDiscuția nu este despre valorificarea stagiului civil adăugat în pensia militara ci despre plata sa SEPARAT de pensia militara, cf. L263/2010.
Cineva se joaca încercând sa amestece apa cu uleiul.
Sistemul de pensii publice nu este o Bursa, cel mult, dacă vreți, o ruleta ruseasca: trăiești-primesti, nu traiesti- sa fie primit,ha,ha.
Mos Alecu, ANONIM 16.09. Ora 19.54.
RăspundețiȘtergereDl Burebista, va doresc sănătate, eu n-am lucrat înainte de a intra-n sistem, nici nu aveam cum, pt că la ff puține luni după buletin, am îmbrăcat o haina militară -n Liceul Militar.
RăspundețiȘtergereDupă părăsirea sistemului, am lucrat și-n viața civila pe funcții de comanda, control, coordonare și execuție.
Unele stagii civile, le-am valorificat inutil la pensia militara altele nu le-am valorificat și nu mă interesează.
Să-nu apucați vârstă de 65 de ani ?
Fiți mai optimist
Eu am investiții, toate bugetate din capital propriu , până la 70 de ani, credeți Dl Burebista, că nu-s ancorat în realitate ?
,,Da’ de unde nu-i nici Dumnezeu nu cere minte!''
RăspundețiȘtergereAsa este dl.Alecu ,motiv pentru care nu ma obosesc sa raspund celor care cred ca detin adevarul absolut ,pentru...ei si alte personalitati ,vreau sa precizez ca: nu am OSKAR/salariul de excelenta, nu am alte sporuri in afara de I.C,noapte,sdsl.Punct..si cu asta/basta.Sa creada ce vor ei sau altii ,eu am militat permanent pentru echitate/actualizare,etc...sa fiti SANATOSI TOTI. nu mai ma intereseaza nici acest blog pentru ca deja ,,urlatorii de serviciu ''si altii care faceau bale la gurita( si prin alte parti ale corpului) pe alte bloage,nemaiavand obiectul muncii, au ajuns - AICI, ca e permis ,si acum nu urla la modul constructiv ,din contra...sa le fie de bine. ASA NU VOM FACE ABSOLUT NIMIC FOLOSITOR PENTRU PENSIONARII MILITARI !!!
@Bogdan, se pare ca blogul lui HR are zilele numarate, deoarece noul Administrator are o alta opțiune :
Ștergere"O alternativa informationala la comunicarea oficiala sau oficioasa.
Legislatia uzuala pentru pensionari va predomina in tematica acestui blog.
In absenta lui HR, blogul isi va pastra doar rolul de informare. Vor lipsi dezbaterile si consilierile la subiectele propuse.
Adresa blogului ramane aceeasi:
huhurez2013@gmail.com"
Deci ramanem sa comentam pe blogul lui Mos Alecu, care, de ce sa nu recunoastem, are suficiente cunostinte si raspunsuri pentru problemele pensionarilor militari ! !
Astazi Comisia pentru Constitutionalitate din Senat a avut pe Ordinea de zi la pct.1, proiectul L 4/2023, privind pensiile de serviciu ; nu am informatii suplimentare !
RăspundețiȘtergere"Pana la data intrarii 'in vigoare a Legii nr. 223/2015, respectiv 01.01.2016, un numar de
RăspundețiȘtergere18.480 persoane si-au valorificat perioadele de activitate realizate in sistemul public dupa data trecerii in rezerva (pentru care s-au platit contributii de asigurari socia le), in conformitate cu prevederile Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificarile si completarile e ulterioare."(comunicat CPS a MApN)..!!
https://m.dcnews.ro/ministrul-tilvar-anuntul-zilei-despre-pensiile-militarilor-video_931023.html
RăspundețiȘtergereDespre pensii militare, ultimile 5-6 minute:
Ștergerehttps://www.youtube.com/live/r0oaJCnLUqE?si=d1gXJyXJQ9RtouqH
D-le Leon,
RăspundețiȘtergereVa propun un calcul aproximativ pt.a vedea câți bani au fost confiscați de la militarii care au muncit după pensionare și au plătit CAS:
18.500 MILITARI X 1200 lei - valoare medie pt.1 punct de pensie în intervalul 2011-2023 -X 12 luni = 259.200 000lei anual X 8 ani - 2016-2023- = 2 miliarde de lei.
Care ar fi valoarea CAS ului încasat la BASS?
@Anonim 20.09.2023, 15:42
RăspundețiȘtergereLa : "D-le Leon, Va propun un calcul aproximativ pt.a vedea câți bani au fost confiscați de la militarii care au muncit după pensionare și au plătit CAS:
18.500 MILITARI X 1200 lei - .....".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
VPP medie in aceasta perioada este mai mica... da' nu asta'i important!
Important este ca:
- (foarte) multora din cei 18.480 le convine "confiscarea"
----- disponibilizati cu grade/functii (solde), si vechimi mici -> pensii mici
----- obligati sa munceasca in "civilie"... cei mai multi (majoritatea absoluta) la locuri de munca "medii spre slab platite" - invatamint, mici functionari, societati de paza, etc... Adica si puncte de pensie putine...
----- "adaugarea" de procente (din cauza "civiliei") le-a permis cresterea procentului de calcul a pensiei (pe l.223/2015)... procent mai mare care aplicat la acele solde mai mici a produs pensii ceva mai mari
- cei citiva care ati reusit sa prindeti locuri de munca cu salarizare babana sinteti o minoritate... nu'ncepe sa-i numeri ca tot o "mica" minoritate sinteti. Și să nu-si mai aduca aminte unii - altii de cum au/ati obtinut unii dintre voi acele locuri de munca cu salarizare babana!!!
Las'o dracului asa cum a cazut!
Dati in judecata Parlamentul pentru emiterea l.223/2015 si se va gasi vreun nauc de judecator care sa va dea dreptate!
Numai ca va veti urca'n cap pe toti cei multi carora le convine situatia actuala!
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Ca sa n'avem vorbe: si eu sint pentru stabilirea pensiilor militare numai pentru militarie, fara ghiveciul existent in l.223/2015!
$ Leon 😂😂😂 Și dai 50 de bani pe declarația lui Talvaru luată de fiul unui fost general de securitate prins în fapt pentru luare de mită, numai cu "afaceri" cu statul, un "antimilitar" convins?
RăspundețiȘtergereAcest comentariu a fost eliminat de autor.
RăspundețiȘtergereScuzele mele pentru redactare
Ștergere@anonim 20.09.2023, 18:20
RăspundețiȘtergereLa : "$ Leon 😂😂😂 Și dai 50 de bani pe declarația lui Talvaru luată de fiul unui fost general de securitate prins în fapt pentru luare de mită, numai cu "afaceri" cu statul, un "antimilitar" convins?".
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Constatare formulata exact pe masura titlului articolului: "Proștii mor, însă prostia e nemuritoare".
Adica raspunsurile ministrului sint "rele" pen'c'au fost date la intrebari puse de cineva "necorespunzator"???
Vai de "capurili" noastre! Nu ne mai facem bine niciodata!
Pentru cel care doreste sa ramana "Anonim"(am putea spune si "Nimeni"?).
RăspundețiȘtergerePersonal îl apreciez pe D-ul ministru TILVAR pentru:
1.Este singurul ministru care mi-a confirmat si a tinut cont de unele propuneri trimise de mine pe Wp.
2. Este ministrul care pentru acest an a indexat SUPLIMENTAR pensiile militare, peste inflatia de 5,1%.
3. Este ministrul care a dublat Soldele de GRAD ale activilor, dupa 5 ani de...pauza.
4. In mandatul ministrului, Soldele de FUNCTIE au fost aduse la nivelul maxim prevazut in L.153/2017 !
PS. O sa-i aduc aminte ca, indiferent de forma proiectului Pl 244/2023, pensionarii militari asteapta o RECALCULARE care sa duca la disparitia inechitatile din sistem aparute de-a lungul timpului...!
Credeti...să vedem
ȘtergereCum o să facă domnule recalcularea cînd cei cu "Oscarul",care au distrus sistemul au pensie mai mare la valoare și cu 700-800 lei față de ceilalți,numai vorbim de celelalte inechități care apar de la an la an,dacă evsa luam un cadru militar ieșit la pensie in 20020 are mai puțin cu cite a sute de lei față de cel ieșit în 2023,deși au aceeași vechime,grad,funcție,etc,cred că aceste inechități no să le rezolve niciun ministru.
Ștergere@Brenda...
RăspundețiȘtergerePe'acest blog, eu si multi dintre comentatori n'am ajuns la nivelul de intelegere a comentariilor/exprimarilor foarte sumare prin care va exprimati opiniile pe bloaga pasariceasca!
Incercati ca, inainte de a apasa "Enter", sa vedeti ce s-ar (daca s-ar) putea intelege din ceea ce ati vrut a spune si (eventual) mai adaugati cuvinte care sa faca inteligibil demersul
dvs.!
Acest blog nu este interesat de numarul de accesari/comentarii producatoare de alimentari ale cardului "propetarului"!
Aveti dreptate,scuze
ȘtergereInca o amanare la CCR...5.oct.
RăspundețiȘtergerehttps://adevarul.ro/politica/conditii-bruxelles-pensii-speciale-bani-pnrr-2301866.html
RăspundețiȘtergere