Faceți căutări pe acest blog

Anunt moderare comentarii

Pentru corespondenta personala dolhasca9@gmail.com De semnalat trimiterea printr-un comentariu pe blog

06 aprilie 2023

"Box populi, box dei!”

Dupa multa galagie facuta pe tema “La grade, functii si vechime egale, pensii egale”, asociatiile se prabusesc sub greutatea prostiei propriilor “specialisti”!...
“Specialisti” care au urlat la luna pina la saturatie si au obtinut introducerea tuturor prostiilor in bazele de calcul a pensiilor!...
Prostii care, introduse in bazele de calcul, au generat reactia eliminarii actualizarii pensiilor militare de stat cu evolutia soldelor celor in activitate!...
Eliminare a actualizarii pensiilor cu evolutia soldelor celor in activitate care conduce la “eliminarea” posibilitatii indeplinirii devizei “La grade, functii si vechimi egale, pensii egale”!
Eventuala contributivizare a pensiilor militarilor, combinata (numai) cu indexarea cu inflatia a pensiilor militare de stat, va face ca acea deviza sa devina doar una din prostiile cu care asociatiile au mintit populimea!

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Una din asociatii, pornita ca fiind a militarilor disponibilizati, a devenit, in timp, a tuturor politistilor dispusi sa plateasca o cotizatie...
In prezent in acea asociatie  mai exista un bunic mort tinut la geam pentru ca nepotul (fost agent de politie) sa-i incaseze pensia!
Ultima găselniță strigata “urbi et orbi” este aceea ca in Romania se ezista o “Armata NATO a Romaniei”, dar si o “politie NATO a Romaniei!.

Bravos, natiune! Halal sa-ti fie!
Cit de curind se va spune ca si alti purtatori de felurite uniforme sint “Padurarii NATO ai Romaniei”, “Controlorii de bilete in tren NATO ai Romaniei”, “Bucatarii de la fast food-uri NATO ai Romaniei”!

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Nu-i mai injurati, fratilor, pe decidenti pentru bîlbele pe care le emit pe tema “pensiilor speciale”, in special pe tema pensiilor militare de stat!
Din declaratii recente ale ministrului muncii rezulta ca legea privind acele pensii nu va fi discutata in Camera deputatilor pina cind nu se primesc “indrumarile” de la Banca Mondiala si mUE!
Adica in Romania au aparut noi institutii care legifereaza!

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Cu multa emfaza sintem anuntati ca “De azi înainte blogul va promova necesitatea...”!
Cine-i “blogul”... ni se da a intelege ca-i o “institutie” care s-a acoperit de glorie in promovarea de idei/propuneri care mai de care mai realiste si mai “bagate in seama” de toti decidentii! Iar justitia nu pronunta nici o hotarire decit pentru aplicarea celor stabilite de “blog”...
Nimeni dintre cifrimii care populeaza “blogul” nu-si pune problema: hai sa facem un bilant pentru a vedea cite dintre prostiile propuse de patron s-au adeverit si au avut vreun efect?
Naaaa! Toata lumea cifrimica se bucura ca toate timpeniile care-i trec prin cap vad “lumina ecranului”, in deplina acord cu situatia actuala de imbecilizare a speciei!
Spre bucuria decidentilor carora li se confirma parerea ca “Dă’i dracului! Nu vezi că habar n’au despre ce-i vorba si despre ce cer!”.

97 de comentarii:

  1. Tantalaului care se baga in lucruri care nu le stăpânește .Îi spuneam tantalaului ca in Franta există propunerea ca obligațiile militare sa fie pana la vârsta de 70 ani.Ii mai spuneam sa lase in seama celor ce au prestat prin CMJ ce si cum .
    În completare îi mai spun că la nivel guvernamental există un compartiment cu ramificatii in judete ce are spre studiu si punere in practica pe scurt mobilizarea economiei naționale.
    Un activ din CMJ sau CMZ poate răspunde la întrebarea dacă se mai operează cu noțiunea de mobilizat la locul de munca.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Diversiune crasă, comentariul a fost cu totul altfel

      Ștergere
  2. Din ultimele informații din sfera politică:
    Termenul de adoptare a legii privind pensiile speciale: 30/06/2023.
    Acest termen trebuie privit ca linia orizontului ...
    Ca fapt divers, PNRR cu jaloanele lui s-a stabilit în anul 2021. În prezent și-n viitorul apropiat, toate statele UE nu mai doresc, obiectiv și subiectiv sa transpuna în practică anumite angajamente asumate.
    Romania nu-i un caz aparte !

    RăspundețiȘtergere
  3. Cam așa este, dragă moșule, din păcate, mulți își iau lumina-luminii adevărului-adevărat, de la "becul cel stins" iar rezultatele se văd.
    Cu așa "îndrumători luminați", cum să nu-și bată p**a nevertebratele din politică de noi???
    Întrebarea este veche,
    Serioasă - nu glumesc -
    Dacă proştii n-au pereche,
    Oare cum se înmulţesc?!

    RăspundețiȘtergere
  4. PNRR nu este o obligație pt Romania, și nici pt oricare stat UE, n-a fost legiferat de Parlamentul României, este doar o sursa de finanțare.
    Mai sunt și alte surse de finanțare, atât la nivel UE cât și la nivel național sau internațional, atât pt Romania cât și pt oricare stat membru UE.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. După cum te exprimi tu ai vrea ca Romania sa renunte la,sa zicem 3 miliarde de euro ca sa-ti fie tie bine.Esti egoist frăține.Uite ca pulimea consideră că e mai bine să pună România mina pe acești bani.Intelege ca nu se poate si futut si cu sufletul in rai.
      Ce sa-ti mai spun?Va ati izolat într-un balon vidat .Ati devenit invizibili.Va-ti rupt de populime.Am întrebat un activ deCe in public nu poarta uniforma militara? Raspuns:vreti sa ne bată țiganii?

      Ștergere
  5. Cei care se lasă prostiți de HUHUREZU, gândiți logic: a afirmat că drepturile de pensie militara de stat s-au recalculat pe legea 164/2001 și că a ieșit la limita de vârstă = 55 de ani.
    Acum ar trebui sa aibă o vârstă de minimum 55+23=78 de ani.
    Exclus, detaliați dacă aveți altă părere !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Peste 50 de ani in 2073 tot huhurezu va comenta despre pensiile militare !

      Ștergere
    2. Exclus. Peste 50 de ani și cât de curând, nici o structură nemilitara nu va mai produce, inutili în Apărarea Nationala a României, gen huhurezu.

      Ștergere
    3. Nu stiu daca are 78 ani si daca are 78 ani care-i treaba?Dupa tine e o rusine sa ai 78 ani?Si ce nu are drepturi si îndatoriri?Ei uite asta nu pricep.
      Vezi ca daca ai noroc ajungi si tu la vârsta de 78 ani.
      Chelaru are 74 ani.Dobritoiu tot pe acolo.Badalan se învârte pe la 75 ani.Uite ca sunt generali invitați pe la TV.Presupun ca tu esti mai tânăr.Dece nu te baga stiristele in seama?Raspunsul dati-l singur.
      Păsărică este la origine securist vopsit ulterior in sereist.A intrat în secu pe filiera indirectă.Asa era modă la secu.
      Ingineri,profesori etc.Nu lipseau ispitele.
      Dacă e sa ma refer la calitatea lui de militar este personal necalificat.Crezi ca Dogaru sau Pricină au habar de manevra de învăluite,de intoarcere etc?Le-a fost suficient sa stie salutul militar.Uite-i colonei.

      Ștergere
  6. Huhurezu nu-i un pensionar militar, sunt lipitori din care și-a dorit să facă parte, care n-au nici o legătură cu MApN și mai puțin cu Apărarea Nationala a Romaniei și doresc sa le ia drepturile legale ale acestora.
    Detaliați va rog, dacă mă înșel

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da sunt drepturi legale ca sunt date in virtutea unei legi doar ca legile pot suferi modificări sau pot fi abrogate si înlocuite.Totul este legal daca este acceptat de Parlament si de CCR.
      Unul zice ca renunta la cetățenia română.Si ce rezolva?Sa fie serios Nu plânge nimeni.Gestul nu reprezintă nici o furtună într-un pahar cu apa.In alta tara pensia românească reprezintă trai de boschetar.Becherule documenteaza-te.
      O fi nu o fi pensionar militar păsărica?Uite asta nu stiu.Nici nu-mi bat capul cu asta.Cert este ca nu face muncă voluntară.

      Ștergere
  7. Cu scuzele de rigoare, înafara subiectului, Păsărică

    RăspundețiȘtergere
  8. Renunț la cetățenia română, am fost un militar de carieră, spala-ti-va nesimțirea între voi, beneficiari imorali de pensie militara de stat !

    RăspundețiȘtergere
  9. Nu mă bazezi pe voi păcălicilor huhurezului, dacă-i cazul am toate elementele necesare și suficiente să-mi apar Romania, chiar cu prețul vieții .

    RăspundețiȘtergere
  10. Este clar că nu toți au fost militari și nu toți au o pensie militara corespunzătoare ca militari
    În caz de mobilizare și răspuns la ordin, piata va decide și mai ales recunoștință pt sacrificiile militarilor și familiilor acestora pe timpul CARIEREI MILITARE !

    RăspundețiȘtergere
  11. Toți care-l susțineți pe huhurezu faceți tot să vă prostiți neamurile să facă o cariera-n MApN.
    Noi, care la 14 ani am îmbrăcat o haina militară în LM, este exclus ca ne-am de neamul nostru sa aivă vre-o legătură cu MApN.
    Va urez din suflet , succes pasaricilor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Noi care la 14 ani am îmbrăcat uniforma militara in LM....
      Uite eu unul sant sincer.M-a prostit aspectul uniformei.Mai tarziu am regretat dar daca m-am prins in horă a trebuit să joc.
      Vremuri grele pentru părinți.
      .

      Ștergere
  12. Nu cred că există o persoana care-i in spatele pseudonimului huhurezu ( Victorie ce zici tu de anonimi ?!) Cred că sunt mai multe persoane cu un cuantum al pensiei militare de stat peste medie.
    Adica-s foarte pregătite să fie mobilizate și trimise pe front, în caz că tara-i in primejdie.
    Dacă-i cazul. Până atunci gargara-i caracterizează și interesele civile !

    RăspundețiȘtergere
  13. Păsărelul= Plano10=Lupulus=Huhurezea= de 15 ani același sukurici din Vâlcea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pasarica a preluat dela Plano 10.Blogul lui totusi are ceva pozitiv , mai putem sa schimbam impresii între noi.Nu ma impresioneaza îndemnurile si sfaturile lui.Cine se uita in gura lui să-i fie de bine.

      Ștergere
  14. Îs buni ANONIMII, cine n-are să-i cumpere, cine-i are să se bucure de ei !!!
    Dl anonim , comentariul de azi ora 15.36 " daca este să mă refer la el (nota huhurezu) ca militar, este personal necalificat"
    Sunt de acord 100%.
    Hiba-i că el nu cunoaște textele legilor și nici măcar nu știe să le înțeleagă.
    Are noroc cu profesorul lui cfi din Onești.
    Nici la dezinformare și manipulare nu se pricepe.

    RăspundețiȘtergere
  15. Dl Bolos ministrul investițiilor și proiectelor europene cand vorbește de jalonul 215 spune că neîndeplinirea lui are consecinte de reducere a liniei de finanțare prin PNRR de sute de milioane de euro, Dna Corina Crețu ne lămurește care-i valoarea: 700 de milioane de euro.
    Romania are in PNRR, 705 jaloane pe care s-a angajat să le îndeplinească, pt ca sa acceseze o linie de creditare maxima de circa 30 miliarde de euro.
    Această sumă s-a diminuat cu 2,1 miliarde de euro datorită creșterii neprognozate a ec din 2021 ca să-l citez pe pacaliciul asta de huhurezu , Romania nu a respectat angajamentele asumate :
    creșterea prognozata-n 2021 și și-a permis să aivă o creștere economică mai mare.
    Următoarea tranșă din finanțarea prin PNRR este de maxim 3,2 miliarde de euro, pe care România poate , daca vrea, nu este obligată s-o acceseze.
    Dacă însă dorește trebuie sa respecte peste 50 de jaloane și măsuri, pe care România s-a angajat să le respecte și are dreptul să le respecte sau nu.
    În pachetul acesta intra și jalonul 215 reforma pensiilor speciale cu finanțare de 700 mil de euro.
    Romania daca nu respecta jalonul 215 pierde azi ,dar poate să-l amâne ( până acum l-a amânat cu 100 de zile) sau poate să renunțe parțial, atât la angajamente, cât și la linia de creditare, dar dacă îndeplinește celelalte jaloane, poate obține o finanțare prin ultimul pachet PNRR de maxim 3,2-0,7=2,5 miliarde de euro.
    PNRR ca linie de creditare are la baza 6 piloni, nici unul n-are legătură cu apărarea națională, nici la nivel de membru UE nici la nivel de apărare colectivă UE.
    Reforma pensiilor militare n-avea ce căuta în PNRR.
    Dacă cineva a bagat-o, nici o instituție actuala a statului român, nu-i obligată să-i acorde vreo importanta !

    RăspundețiȘtergere
  16. Este bine sa nu vorbim prostii.
    De pe situl ministerului de finanțe a României:
    mufe.gov.ro/PNRR/
    Suntem informați cu Structura PNRR al României:
    Cei 6 piloni:
    1. Tranziția verde
    2. Transformare digitala
    3. Creștere inteligenta, sustenabila și favorabilă incluziunii
    4. Coeziune socială și teritorială
    5. Sănătate, precum și rezilienta economică, socială și instituțională
    6. Politici pt noua generație.
    Întrebare, exclus "militari neinstruiti " gen pasarica, în care pilon s-a introdus reforma pensiilor militare, daca se potrivește cu specificul pilonului ?
    Obs. Pt raspuns nu trebuie decât să deschideți fișierul atașat acestei adresa de web, oficială !

    RăspundețiȘtergere
  17. Iar a primit ordin de la cine il plateste sa o ia de la cap cu tampeniile acum e pus pe cei care au iesit anticipat si pe cei disponibilizati plus aceeasi placa cu contributivitatea e buna plus calcule facute pe picior
    Sa i transmiti celui care te a angajat sluga multa sanatate!

    RăspundețiȘtergere
  18. Cei care sunteti împotriva reformei pensiilor militare aveti curajul sa publicati nivelul pensiei?Decizia in baza legii 223/2015..Sigur ca nu.Va tremură izmenele in cur de frica ca sa diminuează carnavalul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa fie reforma
      Asa au spus si comunistii...ce ba nu vrei reforma?
      ...fa tata reforma
      Ia sa te vad poti...sa gandesti una ?

      Ștergere
  19. Adresa web este mfe... Bine că n-a greșit și folosit prima parte din plăcuta suedeză.
    "Omorati-ne" ,"impuscati-ne" etc ce scria pe pancartele lui Dogaru ar sugera că reforma pensiilor speciale a face parte din pilonul 1: tranziția verde: încolonarea și deplasarea în pas alergător într-un loc cu verdeață la cota C-200 cm, dar nu face parte din pilonul 1.
    Huhurezu și aplaudacii lui vor recalculări și statele lor de plata-s pe hârtie, deci necesita o transformare digitala in format electronic (biti).
    Mulți dintre ei fiind neinstruiti și prea mici pt o recalculare așa de mare, nu ,reforma pensiilor speciale nu face parte nici din pilonul doi, face parte din pilonul 3.
    Nu-s de acord cu expresia "creșterea inteligenta" mai degrabă s-ar potrivi "creșterea negativă".
    Pilonul 3 are 2 componente:
    C8 reforma fiscala și reforma sistemului de pensii
    C9 suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare și inovare.
    Prin C8 s-au propus 6 reforme și 10 învestitii cu un buget total propus de 456,93 mil euro.
    Înseamnă că Dna Corina Crețu nu spune adevărul.
    Cele 6 reforme
    R1 reforma ANAF
    R2 modernizarea sistemului vamal..
    R3 îmbunătățirea mecanismului de programare bugetară
    R4 revizuirea cadrului fiscal
    R5 crearea și operaționalizarea Băncii Naționale de dezvoltare
    R6 reforma sistemului public de pensii
    Detalii la R6
    -pensiile speciale sunt limitate la nivelul permis de Constituție (nota: nu există așa ceva în Constituție, pt mine am ales o pensie limitată la o valoare scrisă cu 5 cifre, prima cifra egal 2)
    - un sistem nou bazat pe o formula stabila de beneficii și o indexare automata a pensiilor ( mă gândesc că se va întâmpla la fel ca și cu 223/2015 prima modificare a noi legi va avea loc după aprobare dar înainte de intrarea în vigoare)

    RăspundețiȘtergere
  20. Toată stima și considerația domnule Alecu, aveți demnitate și onoare de militar de carieră și tratați ca atare PNRR, nu va coborâți la nivelul hârtiei igienice gen pasarica și prostii lui.
    Ceasuri bune s-aveti, dumneavoastră și cei dragi.

    RăspundețiȘtergere
  21. Mos Alecu, se pare că nu vrei sa mai tai din comentariile anonime... 🤣
    Oi fi început sa primești ceva de la AD SENSE..
    Oricum, cașcavalul vine și dacă comentariile sunt semnate cu pseudonim google.. Blogger..
    Poate unii de fapt toți anonimii aceștia care se ascund cred ca nu vor mai putea posta orice prostie.. 🤣
    Bază vor putea sa scrie orice atâta timp cât administratorul le va publica comentariile..

    RăspundețiȘtergere
  22. @Burebista 09.04.2023, 00:42
    La : "Mos Alecu, se pare că nu vrei sa mai tai din comentariile anonime... 🤣
    Oi fi început sa primești ceva de la AD SENSE..
    Oricum, cașcavalul vine și dacă comentariile sunt semnate cu pseudonim google.. Blogger..Poate unii de fapt toți anonimii aceștia care se ascund cred ca nu vor mai putea posta orice prostie.. 🤣
    Bază vor putea sa scrie orice atâta timp cât administratorul le va publica comentariile..".

    Asa daaaa!
    Aista'i adevaratu' Burebista! Cel care emite sentinte pe premise false... pe premise despre care habar n'are!
    "Cascavalu' " nu-l plateste Goagal din buzunaru' propriu! Il plateste din ceea ce incaseaza (el, "Goagal") din plasarea de publicitate/reclame prin diverse locuri! Nu'l plateste din accesarea a ceva (un blog) pentru care nu primeste nimic... el oferind gratuit "spatiu" pentru gazduirea acelui blog... indirect fiind o "pierdere" pentru "Goagal"!

    Vede, adevaratul Burebista, macar vreo urma de publicitate/reclame pe acest blog?

    Cit despre : "Bază vor putea sa scrie orice atâta timp cât administratorul le va publica comentariile.."... nu'nteleg ce ar vrea sa zica!
    Nu inteleg din cauza ca nu'nteleg limba cifrimilor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acu redevenind serioși dragă moșule:
      Ca cetăţean (pensionar/militaur), pot să consemn,
      Că limba unora-i (cifrimi/păsărei) de lemn,
      Şi ca să fiu şi mai sarcastic,
      La unii (adepții cifrimilor/păsărei) e, taman de... plastic.

      Ștergere
  23. @akord 75 08.04.2023, 22:23
    La : "Pai se putea sa nu incheie mascarada cu o limba la mos Alecu?
    Noooo nu poate anonimu asta asa ceva".

    Eiii, ce sa-i faci???
    Asa-i lumea... fiecare dati limbi cui si pe unde puteti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corect și la subiect dragă moșule:
      "Limba noastră-i o comoară
      În adâncuri înfundată"
      Mai salvează câteo seară,
      Când te întâlneşti c-o fată.🤣🤣🤣

      Ștergere
  24. Alte informații oficiale
    Adresa web:
    sgg.gov.ro>2022/01.PDF
    Componenta 8
    Reforma fiscala și reforma sistemului de pensii.
    Prin PNRR s-au alocat 85 milioane euro, granturi.
    Obs.
    1. Grantul reprezintă un împrumut nerambursabil (acordat cu titlu gratuit, deci nu se restituie)
    2. În cererile pt accesarea fondurilor PNRR nu trebuie să apară jaloane neîndeplinite, în caz contrar se pierde tot pachetul.
    De ex daca Romania trece în cererea de accesare fonduri PNRR, pe lângă jaloane indeplite cu fondurile aferente, să acceseze și cele 85 de mil euro dar exista cel putin un jalon de ex 215 Jalon neindeplini, cererea se respinge in totalitate.
    Numai că România nu-i obligată să ceară cele 85 de milioane azi.
    Poate s-o facă până în 2026 teoretic și practic numai dacă și numai dacă Romania nu îndeplinește jaloanele din C8 pana-n dec 2026 pierde cele 85 de mil euro.
    Părerea mea este sa nu ne grăbim cu reforma pensiilor speciale.
    Nu vad de ce nu se poate cere o părere de la Ucraina și Rusia privind pensiile militare de invaliditate și de urmaș ?
    Ar fii interesant sa se ceara o părere privind pensiile militare de la USA partenerul nostru strategic sau de la o tara latina din NATO ex Italia.
    Timp este, bani sunt și nu ne grăbește nimeni.

    RăspundețiȘtergere
  25. Akoarde, Akoarde... ca tot vorbeam despre "limbi"...
    Te-ai grabit sa-i dai dreptate "boss"-ului cu chestia cu acea floare... C'încă nu te-ai convins ca el vorbeste numai din surse limitate...
    Ia de vezi:
    https://ro.wiktionary.org/wiki/m%C4%83lin
    http://dexdefinitie.com/m%C4%83lin.html
    https://www.archeus.ro/lingvistica/CautareDex?query=M%C4%82LIN
    https://dexonline.ro/intrare/M%C4%83lin/200314
    https://www.qdictionar.com/definitie-dex/malin.php

    RăspundețiȘtergere
  26. Dragi camarazi, va rog să citiți și să vă documentați și din alte surse privind PNRR
    De ex:
    romania.europa libera.org
    "Se îndreaptă PNRR spre un eșec european ?"
    Toate țările UE au fost incluse la finanțarea prin PNRR.
    Sunt tari care au probleme ca și noi cu pensiile ex.Belgia și sunt tari care n-au accesat nici un ban din PNRR nici pt granturi nici pt împrumuturi, pt că n-au nevoie, ex Suedia, Olanda și Irlanda, cu toate că unele au trimis cereri de prefinantare.
    PNRR nu va schimba cu nimic Romania.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O mică remarcă domnule "Anonim":
      PNRR nu va schimba cu nimic, ÎN BINE, România!
      Schimbarea trebuie să vină "din și de la noi", din dorința de a ne pune mintea și brațele la treabă, fiecare după putință și pricepere, pentru A FACE și a NU STA ÎN EXPECTATIVĂ!
      Altfel, nu vom lăsa nimic tinerilor, celor de după noi, care, acum nu au decât un singur țel: să plece "afară"!

      Ștergere
  27. Planul de finanțare PNRR s-au adoptat pt înlăturarea efectelor pandemiei COVID in UE.
    Romania a înțeles foarte bine acest lucru, pt asta a introdus reforma pensiilor speciale și pensiilor publice in acest plan.
    Scopul principal:
    1. Tergiversarea rezolvării problemei pensiilor magistraților și determinarea ieșirii in masă a acestora pe actuala lege.
    Scăzând Nr acestora se rezolva neînceperea actului de justie, încetinirea acestuia , nefinalizarea lui , până la prescrierea faptelor, pt marile "tunuri" de sifonare a banului public, date in pandemie.
    Era normal să fie Ghinea, pt că USR a avut ministerele cu bani șifonați.
    Hoția este un efect secundar COVID altfel n-ar fi apărut în România.
    2. Tergiversarea rezolvării inechităților la pensiile militarilor.
    Cu trecerea timpului din sistem ies grade mari și intră grade mici, nu prea se mai cere pensie de urmaș pt că soția/soțul militarilor au pensie mai mare.
    Actualul buget este insuficient pt recalculări pensii militare și are o structura necorespunzătoare.
    Banii reținuți din pensii pt limitarea la net (OG 59 ) sunt prea putini, aceștia sunt banii care se vor folosi la indexari și eventuale recalculări.
    3. La pensiile publice, tergiversarea are ca efect creșterea Nr pensionarilor care ies cu pensii "nesimțite" cu indice de corecție 1,41
    Cea fost mai greu s-a rezolvat: amanarea rezolvării problemei până încep concediilor de odihnă și intre timp incepe și ofensiva Ucraineană.
    Dacă COVID n-avem, hoție n-avem ?!

    RăspundețiȘtergere
  28. În cf cu art 214 din Codul de procedura civilă
    "Continuitatea instanței"
    când se pensionează un judecător din completele de judecată, multe cauze se vor repune pe rol.
    În această situație s-ar putea sa fie și procesul dintre Curtea de conturi și CPS MApN+MAI privind actualizarea pensiilor militare din 2017..

    RăspundețiȘtergere
  29. @Dromihete 09.04.2023, 23:22
    La : "Fugi ma la tactu ala cu pene".

    Din lipsa indicatiei privind destinatarul... comentariul este o simpla si clara manifestare a cifrimismului emitentului!

    RăspundețiȘtergere
  30. Akord 75 ti au crescut pene dar nu toate pasarile cu pene stiu sa zboare
    Mosule imi cer scuze!

    RăspundețiȘtergere
  31. Până acum nu-s scurgeri de documente secrete de la Pentagon care sa prezinte noul sistem de pensii militare în Romania.
    Asta-i bine,rămâne cum am stabilit.
    O noua lege a pensiilor militare va fii luată în discuție, în prima zii de post cu Dezlegare la peste, după încheierea conflictului ruso- ucrainean.
    Dl ministru MApN Talvar afirma că:
    "Sistemul nu poate absorbi socul plecării imediate a militarilor care îndeplinesc condițiile de pensionare"
    Trebuie sa recunosc că m-a băgat în ceata.
    Am o întrebare, pot sa i-o pun ?
    Care sistem domn șef, sistemul pensiilor militare din MApN, sau sistemul activ, al indicativelor din MApN?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Afirmația a făcut-o la Bg 282 Focșani cu prilejul aniversării a 140 de ani de la înființare.
      Găsiți și pe agerpres.ro și pe bugetul.ro
      A afirmat că PNRR trebuie sa asigure un sistem de apărare robust și că pe legea actuala sunt 7000 de militari care îndeplinesc condițiile de pensionare .

      Ștergere
  32. Poate o să ne fie mai bine când expiră PNRRul!

    RăspundețiȘtergere
  33. Dl Volhov ceva păreri personale legate de fondul comentariului anonimului, n-aveti ?

    RăspundețiȘtergere
  34. Mai racoarda eu zic sa citesti inca o data si poate iti dai seama in fata cui mi am cerut scuze

    RăspundețiȘtergere
  35. Diversionistul huhurezu, încearcă să manipuleze MApN.
    În MApN peste 50% din activi sunt reprezentați de soldații și gradații profesioniști.
    Limita legală maxima de menținere in activitate a acestora este de 55 de ani.
    Cum vor cere aceștia să lucreze până la 60 de ani ?
    Adică să lucreze la "negru" ?
    Să luăm sgp care-s artileriști la tunurile obuziere și obuzierele cal 152,4 mm existente acum in dotare.
    O lada de muniție cu o lovitură, are cel putin 80 kg, un proiectil, cel puțin 40 de kg, sgp care deservesc acest tip de armament, nu fac fata la atribuțiile fisei postului, nu la 55-60 de ani, nici măcar la 52-53 ani și dacă nu fac fata ei vor cere să lucreze până la 60 ani ?
    Un sgp care se pensionează, este inclus in rezervă operațională cel puțin câțiva ani, adică trebuie sa fie în măsură să-și îndeplinească jurământul militar, daca Romania i-o cere, prin mobilizarea parțială sau generala.
    Huhurezu prin ideile pe care le promovează subminează capacitatea de apărare națională.
    Ar trebui ca instituțiile în drept să-i verifice activitatea și grupurile care-l promovează.
    N-am găsit nici un lucru promovat in mediul on-line de către huhurezu, care sa contribuie la dezvoltarea capacității naționale de apărare, dimpotrivă, toate o subminează.
    Ex
    1. "Comisiile medico militare nu-și fac datoria" un lucru fals și o minciună promovată de huhurezu cu scopul de a se menține în activitate militari cu probleme medicale , incapabili de asi îndeplini misiunile la pace dar mai ales la război.
    2. Creșterea vârstei de menținere in activitate la 60 de ani.
    3. Deturnarea din drepturile de pensie ale militarilor care pot și-au obligația în caz de nevoie să-și apere tara, spre cei "neinstruiti" ca el, ca sa citez dintr-un clasic anonim în viața și a celor care datorită vârstei și/sau stării de sănătate, nu mai fac obiectul mobilizării.
    Deturnarea prin promovarea sistemului contributivă al pensiilor militare.

    RăspundețiȘtergere
  36. MApN-ul are de cine să fie manipulat/controlat mult mai eficient.
    De nicu SAVANTU pe mână cu gașca lui compusă din jiganu, RED , ciripuAipu , scârbu ,aspiridonescu , dr. luK și câți or mai fi ei de nimeni nu-i poate alinia.

    RăspundețiȘtergere
  37. După cum observam întotdeauna sunteți împotriva unor revendicări legale . Exact cum sunt și financiari MAN dar di alții. Dacă la civili tot discuta de egalitate la noi nu ? La ei se poate pentru funcții, ani la pensie egali ,la noi nu ?

    RăspundețiȘtergere
  38. In afara de rind... da' de interes...
    Am raspuns unui comentariu pe facebook:

    @Lenuța Cobuz... La : "Proiectul este acum la Camera Deputatilor, cu nr.
    PL-x nr. 244/2023. Citindu-l, eu îmi imaginez cum va arăta noua Decizie a mea, pe care o voi contesta. ...".

    In proiectul de lege asa cum a fost aprobat de Senat nu sint prevazute recalculari pentru:
    - pensiile de serviciu ale diplomatilor, aviatorilor civili, grefierilor, personaluilui Curtii de conturi, functionarilor publici parlamentari
    - pensiile militare de stat

    Ca urmare nu va exista nici o noua Decizie de pensie pentru actualii pensionari militari "enoriasi" ai l.223/2015!

    Singurele pensii de serviciu prevazute a fi recalculate sint pensiile de serviciu ale judecatorilor si procurorilor! Numai la ei va exista o “noua decizie”!
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    De altfel rugati-va sa nu se recalculeze pensiile militare de stat dupa “procedura” prevazuta pentru magistrati:
    - soldele din acel an (din ultimii 10) neaduse la cuantumul de azi... deci cele real primite acum 5 – 10- 15 – 20 de ani
    - lipsa actualizarilor si/sau indexarilor aplicate in acei 5 – 10 – 15 – 20 de ani de la data pensionarii
    - lipsa aplicarii principiului cuantumului avantajos la data recalcularii
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Din aceste cauze (procedura de recalculare) este foarte probabil ca pensiile magistratilor sa fie scoase din Plx 244/2023 (de la Camera deputatilor)... c’altfel e prapad cu pensiile actuale ale magistratilor!

    RăspundețiȘtergere
  39. @Anonim 11.04.2023, 14:59

    La : "După cum observam întotdeauna sunteți împotriva unor revendicări legale . Exact cum sunt și financiari MAN dar di alții. Dacă la civili tot discuta de egalitate la noi nu ? La ei se poate pentru funcții, ani la pensie egali ,la noi nu ?".

    Cui si la ce problema este adresat comentariul????

    RăspundețiȘtergere
  40. Dl Alecu, nu m-aș fi coborât să-i dau un răspuns Dnei Lenuța Cobuz, este un fel de cristinuta ciuca, diferenta-i c-o are la net, mă refer la pensie în plata !

    RăspundețiȘtergere
  41. Astăzi a avut loc ședința CSAT, nimic despre huhurezu, nimic despre PNRR, nimic despre jalonul 215, nimic de prostiile emanate de "insectarul" păsăricii.
    Lucruri serioase s-au discutat și hotărât de cei în drept.
    Inclusiv ca România să achiziționeze avioane americane F-35.
    Dpv personal, acest lucru trebuia să se rezolve anul trecut după invazia Ucrainei de frații lor din Rusia, dar nici acum nu-i prea târziu, pt decis legală luata-n CSAT.

    RăspundețiȘtergere
  42. Ala care zboara doar noaptea si ziua doarme pe o craca putreda vorveste depre pensiile vechiului vecin de la rasarit iar e in umbra marelui urs sau e doar nostalgic?

    RăspundețiȘtergere
  43. Un general roman a spus: "daca vrei pace pregătește pt război".
    Că să-l parafrazez, dacă vreți pensii militare decente eliminați capusele din sistem: neinstruitii și toți care n-au depus jurământul militar !

    RăspundețiȘtergere
  44. Din aducerile aminte Lenuta Cobuz este angajată la Cotroceni,la conslierul lui Iohannis pe probleme de securitate.E beneficiara legii 119/2011.Are ceva vechime efectiva.Este prietena cu Gorgheasca
    E pe felie cand zice"rugati-va ..."

    RăspundețiȘtergere
  45. @csej 11.04.2023, 20:29
    La : "Din aducerile aminte Lenuta Cobuz este angajată la Cotroceni,la conslierul lui Iohannis pe probleme de securitate.E beneficiara legii 119/2011.Are ceva vechime efectiva.Este prietena cu Gorgheasca
    E pe felie cand zice"rugati-va ..." ".

    Aducerile aminte sint de valoarea oricarei ziceri cifrimistice...
    Atita timp cit am citat intre "ghilimici" spusele ei, s'apoi am raspuns la acele spuse numai cifrimii pot citi una si'ntelege alta!
    Acel "rugati-va" nu este spus de ea! Este spus de mine in raspunsul pe care l-am dat... la "dorinta" ei de a i se recalcula pensia...

    RăspundețiȘtergere
  46. @Anonim 11.04.2023, 16:08
    La : "Dl Alecu, nu m-aș fi coborât să-i dau un răspuns Dnei Lenuța Cobuz, este un fel de cristinuta ciuca, diferenta-i c-o are la net, mă refer la pensie în plata !".

    Pensionata inainte de 2009 are pensia limitata net la net???

    RăspundețiȘtergere
  47. Ciolacu a afirmat că dupa rotatva guvernamental, primele măsuri luate vor fii pt susținerea mediului de afaceri.
    Cei care-s activi sau pensionari ai Ministerului Afacerilor Interne vor avea "surprize -surprize"

    RăspundețiȘtergere
  48. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  49. În MOf 303/11.04.2023 s-a publicat ordinul ministrului justiției privind plata orelor de muncă suplimentare efectuate de către polițiștii din penitenciare in anul 2023.
    Poți presta și 360 de ore suplimentare.
    Nimic de zis, dar, munca suplimentara s-a făcut și la MApN, diferența a fost că n-a fost compensată nici cu timp liber nici cu spor la salariu, pt ca nu-i sindicat și Codul Muncii pălește in fata Statutului Cadrelor Militare.
    Plata sau neplata orelor suplimentare este una din primele cauze care determină diferențele majore, la cuantumul net al pensiilor militare, pe categorii de cadre similare.
    În martie ac s-a publicat în monitorul oficial și ordinul ministrului justiției privind acordarea în 2023 a sporului pt lucrări de excepție la personalul din penitenciare: polițiști+civili.

    RăspundețiȘtergere
  50. @Burebista 11.04.2023, 23:23
    La : “Moș Alecu, în legea 4 din 2023 adoptata de senat, la recalcularea pensiilor magistraților pensionați în urma cu 5,10,15,ani baza de calcul va fi media salariului magistratului cu aceeași funcție pe care a avut-o pensionarul și care este în prezent în activitate cu toate sporurile permanente ale funcției.””

    Grele’s astea cu cetitul cifrimistic a legilor prin amestecarea dorintei/visului propriu...

    Spune proiectul de lege:
    "... se recalculeaza prin aplicarea formulei de calcul prevazute la art.211 din legea nr.303/2022..."

    Iar art.211 (modificat) spune
    "...media indemnizatiilor... aferente oricaror 12 luni consecutive din ultimii 10 ani de activitate actualizate la aceasta data prin raportare la valoarea veniturilor brute ale unui judecator sau procuror in activitate...".

    Adica ACTUALIZAREA la data ultimei luni de activitate... ultima luna DIN CEI 10 ANI!

    Nu actualizare la data recalcularii... pentru ca nu scrie ca la l.223/2015 :
    Articolul 109(1) Pensiile militarilor, ... se recalculează potrivit prevederilor prezentei legi, în raport cu ... baza de calcul stabilită conform prevederilor art. 28, actualizată conform prevederilor legale care reglementează salarizarea militarilor, polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special LA DATA INTRARII IN VIGOARE A PREZENTEI LEGI (***L.223/2015***)
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    La prostia cu “cu toate sporurile permanente ale funcției”...
    Nu!
    Toate sporurile permanente pe care le-a avut impricinatul, nu si cele “inventate” ulterior sau cele pe care impricinatul nu le-a avut in perioada aleasa!
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Nu mai cetiti legile asa cum v-ar conveni! Cetiti-le asa cum sint scrise!

    E posibil (necesar???) sa se aduca modificari proiectului, in sensul actualizarii bazei de calcul la data recalcularii si introducerii principiului cuantumului avantajos. Asta in ideea ca decidentii nu vor scoate pe magistrati din proiect...
    Daca decidentii se mentin pe prevederile actuale ale proiectului, si fac prapad la pensiile (actuale si viitoare) ale magistratilor... in etapa urmatoare multi – multi – multi dintre decidentii actuali vor infunda puscariile!!!!






    RăspundețiȘtergere
  51. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  52. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  53. @Burebista 12.04.2023, 08:53
    La : “Moșule, iar dai cu bățul prin gard.... Ce înseamnă bre ,,... prin raportarea la veniturile brute ale unui procuror sau judecător în activitate "???”.

    Cifrimi păsăriciți care cetiti legile cu putinii neuroni pe care-i aveti!

    Textul “Prin raportare le veniturile brute ale unui judecator sau procuror in activitate” este textul de la modificarea art.211/l.303/2022.
    Articol care se refera la STABILIREA pensiilor pentru cei care se vor pensiona in noile conditii.
    Adica LA STABILIREA pensiei se “actualizeaza” veniturile brute din oricare 12 luni din cei 10 ani ca si cum ar fi primite in ultima luna de activitate!

    Este ceea ce l.223/2015 prevede la art. 28(1) Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este media soldelor/salariilor lunare brute ..., ACTUALIZATE LA DATA DESCHIDERII DREPTURILOR DE PENSIE”

    Recalculareea pensiilor magistratilor se va face conform art.III din proiect : “... se recalculeaza prin aplicarea formulei de calcul prevazuta la art.211/l.303/2022...”.
    Iar “formula de calcul” este cea cu venituri actualizate la ultima luna de activitate, oricare ar fi cele 12 luni alese!

    Acest art.III din proiect nu scrie ca acele venituri se actualizeaza la data efectuarii recalcularii!
    - asta, spre deosebire de l.223/2015 care spune ca, la recalculare, baza de calcul se actualizeaza la data intraii in vigoare a l.223/2015... adica la data recalcularii!

    Deci nu-i vorba despre dat cu batul prin gard, este vorba de brambureala din mintile vostre!

    RăspundețiȘtergere
  54. @Burebista 12.04.2023, 09:06
    La : "Citește forma finală a legii 4 adoptata de senat. Nu mai citi pe sărite și numai ce-ți convine dumitale. Chiar la primul articol din Legea 4 scrie cum se face recalcularea și care va fi conținutul art modificat. Vezi ca mai sunt și niște virgule pe acolo care schimbă interpretarea frazei..la fel ca la indexarea pensiilor militare stabilite după 15.09.2017..".

    Vad ca insisti sa demonstrezi ca esti năuc!
    Art.I din proiect se refera la noua forma a art.211/l.303/2022 care este despre STABILIREA PENSIILOR pe noile "conditii"!
    Despre RECALCULAREA pensiilor magistratilor se vorbeste in art.III din proiect! care-i altceva fata de STABILIRE!

    Asa cum l.223/2015 vorbeste despre STABILIRE in art.28, si despre RECALCULARE vorbeste in art.109 si art.110... ca fiind activitati deosebite!

    Nuăcule care ești tu năuc!

    RăspundețiȘtergere
  55. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  56. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  57. S-a băgat dinsa (L4/2023 adoptată de Senat) în dansa (Camera Deputaților).
    Cum iese dinsa din dansa rămâne de văzut, ca-n viața reală, cu satisfacție sau insatisfacție !
    Este foarte greu de prevăzut finalul datorita multiplelor necunoscute, încălzirii globale, a vremurilor actuale și vremii capricioase.

    RăspundețiȘtergere
  58. @Burebista 12.04.2023, 11:21
    La : "Ia citește alin 1 al art 3 din Legea 4... Pensiile se recalculează conform art 211 modificat.... Care dintre noi doi e năuc???”

    Precum si
    @Burebista 12.04.2023, 11:24
    La : "Sau pe înțelesul lui Moș Alecu... Întâi se modifica art 211 prin art I din Legea 4, apoi se recalculează pensiile stabilite prin decizii anterioare intrarii în vigoare a legii 4 conf. Art III alin 1) din Legea 4...".

    Am mai spus-o de multe ori: tare “m’anerveaza” dobitocii care persista in prostie atunci cind le spui ce spune legea!

    Ca urmare...
    Da, dobitocule, art.III/Plx 244/2023 (forma adoptata de Senat a l.4/2022) spune ca pensiile magistratilor “se recalculeaza prin aplicarea formulei de calcul prevazuta de art.211/l.303/2022 (*forma modificata a art.211*).

    Art.211/l.303/2022 adresindu-se/aplicindu-se celor care azi sint in activitate, iar de miine vor fi pensionari pe noile conditii... Acestia isi aleg cele 12 luni de oriunde din cei 10 ani... Veniturile din acele 12 luni se actualizeaza (se fac ca si cum ar fi primite) la data de “azi”... data de la care va iesi din rindurile celor in activitate.
    Art. 211/l.3030/2022 nu spune nimic despre recalcularea pensiilor... El spune numai despre stabilirea pensiilor celor “nou pensionati”.
    “Formula de calcul” din art.211 este : procent de 80% aplicat la media veniturilor din oricare cele 12 lui actualizate la data ultimei luni de activitate!

    Art.III din Plx 244/2023 spune ca pensiile magistratilor “se recalculeaza prin aplicarea formulei de calcul prevazuta la art.211/l.303/2022”.
    Iar “fomula de calcul” prevazuta la art. 211 este “procent de 80% aplicat la media veniturilor din oricare cele 12 lui actualizate la data ultimei luni de activitate!”.
    Nu scrie nicaieri in art.III/Plx 244/2023 ca, la recalcularea pensiilor, se face actualizarea veniturilor la data recalcularii!

    Intelegi, dobitocule???
    - art.211/l.303/2022 (modificat) este similarul art.28/l.223/2015
    - art.III/Plx 244/2023 nu este similarul art.109 si 110/l.223/2015 deoarece nu prevede, pentru recalculare, actualizarea veniturilor din lunile alese la data efectuarii recalcularii.

    Asta este situatia acum... cu prevederile Plx 244/2023...

    Din aceasta cauza ti-am si spus: “E posibil (necesar???) sa se aduca modificari proiectului, in sensul actualizarii bazei de calcul la data recalcularii si introducerii principiului cuantumului avantajos. Asta in ideea ca decidentii nu vor scoate pe magistrati din proiect...
    Daca decidentii se mentin pe prevederile actuale ale proiectului, si fac prapad la pensiile (actuale si viitoare) ale magistratilor... in etapa urmatoare multi – multi – multi dintre decidentii actuali vor infunda puscariile!!!!”

    RăspundețiȘtergere
  59. CSEJ-ule, CSEJ-ule, cu minte de cifrim...
    Spuneai aici ca "Are ceva vechime efectiva", iar la locul tau de bastina spui ca "Vechime efectiva,mica,mica".
    Hotaraste-te, dobitocule, care-i treaba!

    Pe documente, nu pe "Din aducerile aminte", impricinata are 22 ani vechime in serviciu, plus 10 ani in civilie pina-n 2016 ... Adica vechime efectiva pentru l.223/2015 de 32 ani... Nu stiu daca-i "mica, mica" sau "ceva vechime", da' tu, precis nu stii ce-s alea vechime efectiva si vechime in serviciu!
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Vezi si tovarasul tau de discutii care, tot "din aduceri aminte", zice ca "ulterior cf OG7/98 cu pensie din venituri pe ultima luna....in care s-a avut grija sa se inghesuie tot ce se putea inghesui.....dupa care s-a urcat si cu genunchii pe valiza ca nu putea sa o inchida"...
    Spune-i ca in baza de calcul pe l.164/2001 intrau NUMAI SF, SG, Gradatii, IC, SM si ID... in nici un caz "venituri pe ultima luna....in care s-a avut grija sa se inghesuie tot ce se putea inghesui.".

    RăspundețiȘtergere
  60. Asa sa fie.Vechime in serviciu de 22 ani.In opinia mea la vechimea in serviciu de 22 ani o avantajează legea 223/2015.

    RăspundețiȘtergere
  61. Ai dreptate.vechime in serviciu..Nu am lucrat in mediul civil deci in ceeace ma priveste vechimea efectiva este egala cu vechimea în serviciu.
    În viața omul nu le poate sti pe toate.Stapanirea mai bine a problemelor referitoare la pensii nu -ți da dreptul sa fii nepoliticos.Atentie la modul de adresare.Stapanirea de sine presupune calitate.

    RăspundețiȘtergere
  62. Alecule,vezi ca faci risipa de cuvinte precum dobitoc,năuc.Vezi ca ti se poate raspundè,"cine zice ala e".Nu ma face sa ma dezbrac de caracter.

    RăspundețiȘtergere
  63. Magistrații își caută vechimea în magistratură !!!
    În MOf 313/12.04.2023
    Dezlegarea unor chestiuni de drept
    Înalta Curte de Casație și Justiție hotărăște:
    Procurorii și judecătorii care după intrarea în magistratură au efectuat stagiul militar obligatoriu, aceasta perioadă constituie vechime în magistratură !!!

    RăspundețiȘtergere
  64. Va urma echivalarea serviciului militar obligatoriu efectuat de magistrați, cu misiuni în TO, acordarea tuturor drepturilor specifice Veteranilor din TO, inclusiv indemnizația lunară neimpozabilă de 1000 lei și plata retroactivă a acesteia din momentul intrării în vigoare a legii 168/2020 ?

    RăspundețiȘtergere
  65. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  66. @csej 12.04.2023, 21:06
    La : "Alecule,vezi ca faci risipa de cuvinte precum dobitoc,năuc.Vezi ca ti se poate raspundè,"cine zice ala e".Nu ma face sa ma dezbrac de caracter.".

    Acum voi scrie raspunsul meu (pen'ca tu iar vei amesteca textul la care se raspunde cu raspunsul... cazul unui raspuns dat Lenutei Cobuz).

    Raspund la cele spuse de tine:
    Ai un fel de dreptate!
    De multe ori am spus ca, de multii ani de cind "activez" pe net, am ajuns in situatia sa "dea pe dinafara" mirarea fata de cei care vorbiti ca sa va vedeti numele pe ecrane... fara s'aveti habar despre ce vorbiti...(*de genul tau care amesteci vechimea in serviciu cu vechimea efectiva, si recunosti ca nu stii ce si cum*).
    Si care aveti pretentii de adevar absolut al ineptiilor pe care le emiteti!
    Si care sinteti exemple edificatoare in sustinerea ideii de imbecilizare a speciei!

    Voi incerca, pe viitor, sa nu mai "fac risipa" de cuvintele dobitoc si nauc... ele neputind caracteriza corect pe destinatarii lor... Voi folosi mai cuprinzatorul "imbecil"!

    RăspundețiȘtergere
  67. Dl Alecu, dacă ați mai "tempera" din epitete, vechimea dumneavoastră ca blogger poate și ar trebui considerată vechime in magistratura, evident și cu drepturile aferente.

    RăspundețiȘtergere
  68. Un lucru este cert.
    Acela că Art. 2 lit. b) din Legea nr. 223/2015 este doar o LOZINCĂ cu chip de text de lege.
    Mecanismele de îndeplinire ale prevederilor acestui text de lege ale Art. 2 lit. b) din L 223/2015 sunt multe dar nu interesează pe decidenții politici.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest principiu se referă la egalitatea în drepturi pt pensionarii militari aflați în aceeași situație juridică.
      Numai că această egalitate este condiționată și de obligații.
      Drept urmare, eu consider că pensionarii militari în rezervă trebuie sa aiva o pensie neta mai mare decât similarii în retragere, pt că obligațiile sunt altele.

      Ștergere
  69. @Anonim 13.04.2023, 11:21
    La : "Acest principiu se referă la egalitatea în drepturi pt pensionarii militari aflați în aceeași situație juridică.
    Numai că această egalitate este condiționată și de obligații.
    Drept urmare, eu consider că pensionarii militari în rezervă trebuie sa aiva o pensie neta mai mare decât similarii în retragere, pt că obligațiile sunt altele."

    Raspunsul meu:

    Militarii in retragere nu mai pot fi chemati pentru indeplinirea serviciului militar... De aici ar rezulta ca, nemaiavind nici un fel de obligatii, ar trebui nici sa nu primeasca vreun fel de pensie!
    Numai ca pensie (de orice fel) se acorda pentru ce ai facut in trecut, nu pentru ceea ce vai face in viitor!

    Ideea cu inegalitatea intre pensiile celor in rezerva fata de ale celor in retragere (pe motiv de inegalitate de obligatii viitoare) este o imbecilitate care poate aparea doar in mintea unora care se cred vesnic tineri... vesnic in rezerva, nu si in retragere!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Esti imbecil ma.Numai un tembel poate sa gândească diferența la pensie functie daca la o anumita varsta mai este util.Conceptia ta este nici mai mult nici mai puțin fascistă hitleristă.Ideia ta duce la gândul că cei inapti trebuie sa dispară.Imbecili ca tine oare nu trebuie sa dispară?Indivizi ca tine sunt nocivi.Toxici e putin spus.Societatea ar trebui să te închidă la ospiciu si sa arunce cheia.

      Ștergere
  70. @Anonim 13.04.2023, 14:58
    La : "Esti imbecil ma....".

    Era, obligatoriu, nevoie sa se specifice destinatarul comentariului!

    RăspundețiȘtergere
  71. Legat de comentariul celui care doreste pensii "inegale" celor in retragere fata de cei in rezerva...

    Catre cei ingrijorati/nemultumiti de unele duritati din limbajul folosit de mine: hai sariti la "gîții" mei ca le spun, asa cum merita, dobitocilor/naucilor/imbecililor!

    RăspundețiȘtergere
  72. Nu trageți în pianist.
    Dl Leo a sesizat un aspect referitor la nerespectarea unui principiu b) din legea 223/2015.
    Părerea mea este că toate principiile sunt la fel de importante și toate trebuiesc respectate in totalitate în spiritul și litera legii.
    Consider că nu se respecta principiile din legea 223/2015 literele a), b), e) și f).
    Mă refer la principiul a)
    Cum este posibil ca actualizarea pensiilor militare din 2017 să fie legiferată într-un singur fel și cele trei CPS-uri s-o aplice în trei moduri diferite, fiecare în felul ei ?
    Legat de acest aspect, gurile rele spun că varianta finala adoptată, va fii cea aplicată de CPS SRI după aplicarea recomandărilor Curții de Conturi !

    RăspundețiȘtergere
  73. Bosssule ,mosule vezi daca permiti postari fara indicative? Eu vroiam sa zic ceva de,,dulce" in post acuma,unui Anonim ,hop ca apare alt anonim care=l tufe pe primul anonim , naiba mai stie in cazul aista? fa bre oleaca de curatenie in ograda,asa de Sf.Pasti ,ca sa stim si noi aistelalti ce si cum...parol..!
    In rest Sarbatori cu bine tuturor, Paste Fericit.

    RăspundețiȘtergere
  74. Principiul b) din legea 223/2015 se referă la egalitatea în drepturi nu și la egalitatea în obligații militare a pensionarilor militari.
    Egalitatea în drepturi este in felul următor:
    - toți pensionarii militari care au îndeplinit aceleași funcții, cu aceeași vechime in specialitate, trebuie sa aiva aceeași pensie neta, indiferent de anul pensionarii.
    În expresia "drepturi și obligații" conjuncția "și" dpv gramatical este o conjuncție coordonatoare, adică leagă două părți de propoziție: 1.drepturi 2.obligatii care nu depind una de alta.
    Obligațiile pensionarilor militari nu depind de drepturile pensionarilor militari, drepturi stabilite de legea 223/2015 ele se datoreaza altor prevederi legale, Statutul cadrelor militare, legea mobilizării, legea apărării, etc, obligațiile depind de vârstă, starea de sănătate, depunerea jurământului militar, ordonanțele militare pe timpul mobilizării și a stării de război, etc.
    Dacă din doi pensionari militari cu obligații militare, unul este mobilizat (își pierde toate drepturile de pensionar și este platit ca activ) și celălalt nu este mobilizat și nu pierde nici un drept de pensie, nu înseamnă că s-a încălcat principiul egalității în drepturi prevăzut la principiul de la lit b).
    Concluzie:
    Sunt adeptul că
    -la "muncă egală și obligații egale" pensie egala
    - la " muncă egală și obligații diferite" pensie diferită.
    Ex:
    Doi of finantisti ,poliție, ieșiți la pensie de la MAI, unul pregătit la AFT Sibiu (jurământ militar depus și obligat să se prezinte la mobilizare la orice indicativ inclusiv MApN) celălalt făcut din civili cu jurământ de credință model MAI obligat să se prezinte la mobilizare doar la indicativele din poliție, chiar daca au muncit la fel, trebuie sa existe o anumită diferențiere, nu mare, dar sa existe la pensia neta, pt că obligatiile-s puțin diferite.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ceva de genul: pe legea 223/2015 la muncă egală, vechime egală , rezultă pensie egala, indiferent de data pensionarii.
      Drepturi în plus, stabilite prin alte normative de ex statutele cadrelor :
      - ai depus jurământul militar 1 leu în plus la pensie
      - ești cadru militar în rezervă 1 leu în plus la pensie
      - ai ordinul de mobilizare lipit in livretul militar, 500 de lei la pensie pt că ai cheltuieli: abonament la sala, bazin de înot, alimentație mai buna, etc.

      Ștergere
  75. Bag sama ca-mi racesc geaba destele ,ptiu...e si Saptamana Patimilor , las' ase...la cati provocatori sunt pe blogurile militaurilor (inclusiv pe aici) ,cred ca deja au reusit sa rezolve sarcinile trasate de conducere...la buna auzire,tot asa cum prezidentele romanasilor sustine sus si tare muuulte....!

    RăspundețiȘtergere
  76. Multi prostanaci pe aici...precum cifrimul lui hh...

    RăspundețiȘtergere
  77. În MOf 317/13.04.2023 s-a republicat (pe 40 de pagini) M102/2012 Distincțiile militare în MApN.
    Acestea se acorda și cadrelor militare în rezervă, retragere, veterani, etc.
    La o primă geana, nu vad pe nimeni de pe blogul huhurezu, să fie eligibil pt nici o distincție militara.
    Păsăricii i s-ar cuveni totuși un premiu: lingura de lemn, incrustata cu flori de mina.
    Nu-i doresc să il ofere Daria din Rusia.

    RăspundețiȘtergere
  78. Cezare, Prostovane de sergent Bula, chiar imi era dor de imbecilitatea ta infantila!

    RăspundețiȘtergere
  79. Am o întrebare tehnică,
    Cum se calculează elementul notat l. din decizia de recalculare / actualizare,
    denumit Compensarea contribuției individuale la buget ?

    RăspundețiȘtergere