Faceți căutări pe acest blog

Anunt moderare comentarii

Pentru corespondenta personala dolhasca9@gmail.com De semnalat trimiterea printr-un comentariu pe blog

08 decembrie 2022

Cum se zice c'ar fi să fie în 2023 (2)

Deci aparu si proiectul de ordonanta cu indexarile pensiilor militarilor in 2023 pus in discutie in sedinta de guvern de azi...

Click pe "08.12.2022 Proiect Ordonanţă de urgenţă privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative".


Sint niste modificari care schimba unele prevederi din proiectul prezentat anterior...
Detalii dupa ce "cu picioarele in apa rece" vad ce si cum!
No, hai!
Zice proiectul de ordonanta:
Art. VIII. - (1) Pentru pensiile militare de stat recalculate sau stabilite, după caz, până la data de 31.12.2017, cuantumurile brute indexate potrivit art. 59 alin. (1) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare, se indexează suplimentar, din oficiu, astfel:
a) până la 3.000 lei inclusiv, se indexează cu 7,4%, fără să depășească 3.154 lei;
b) între 3.001 lei – 4.400 lei inclusiv, se indexează cu 5.1%, fără să depășească 4.573 lei;
c) între 4.401 lei – 5.800 lei inclusiv, se indexează cu 3.9%, fără să depășească 5.981 lei;
d) între 5.801 lei – 7.200 lei inclusiv, se indexează cu 3.1%, fără să depășească 7.388 lei;
e) între 7.201 lei – 8.600 lei, se indexează cu 2.6%, fără să depășească 8.782 lei;
f) între 8.601 lei – 10.000 lei, se indexează cu 2.1%, fără să depășească 10.000 lei.
(2) Pentru pensiile militare de stat stabilite începând cu data de 01.01.2018, cuantumurile brute indexate potrivit art. 59 alin. (1) din Legea nr. 223/2015, cu modificările şi completările ulterioare, se indexează suplimentar, din oficiu, astfel:
a) până la 3.000 lei inclusiv, se indexează cu 3,8%, fără să depășească 3.076 lei;
b) între 3.001 lei – 4.400 lei inclusiv, se indexează cu 2,5%, fără să depășească 4.485 lei;
c) între 4.401 lei – 5.800 lei inclusiv, se indexează cu 1,9%, fără să depășească 5.888 lei;
d) între 5.801 lei – 7.200 lei inclusiv, se indexează cu 1,5%, fără să depășească 7.295 lei;
e) între 7.201 lei – 8.600 lei, se indexează cu 1,3%, fără să depășească 8.687 lei;
f) între 8.601 lei – 10.000 lei, se indexează cu 1%, fără să depășească 10.000 lei.
Ce se vede din zicerile proiectului de ordonanta:
- se indexeaza cu 5,1% toate pensiile, indiferent de marimea lor (chiar si cele care in dec.2022 sint peste 10.000)
- dupa indexarea cu 5,1% se intra pe categorii de pensii: pina la 31.12.2017 si incepind cu 01.01.2018, la fiecare pe intervale de marime a cuantumului brut (dupa indexarea cu 5,1%)
- indexarea suplimentara se aplica numai pensiilor care, dupa indexarea cu 5,1%, nu depasesc 10.000 lei
- indexarea totala este mai mare decit cea prevazuta in proiectul initial (la cei de pina la 15.09.17, cu pensii pina in 2.854, indexarea totala este de 12,88%)
- s-au marit si indexarile pensiilor de dupa 01.01.18... astfel “temperindu-se” dorinta de eliminare a diferentelor dintre pensiile mai vechi si cele mai noi
- s-a prevazut expres indexarea cuantumurilor BRUTE la ambele categorii de pensii
- a disparuit “nazbitia” cu mentinerea in plata a cauntumurilor vechi in situatia ca , dupa indexare, rezulta pensii mai mici...
Pentru cei care doresc sa-si previzioneze:
- pensionat (“recalculat”) pina la 15.09.17
---- se foloseste tabelul cu pensiile pina la 31.12.17
---- se indexeaza cu 5,1% cuantumul brut din dec.2022
---- se vede in care interval de cuantumuri se gaseste noul brut
---- se indexeaza cu acel procent suplimentar (de la intervalul respectiv)
------- brutul obtinut se limiteaza la marimea care nu trebuie sa fie depasita la acel interval
---- se calculeaza CASS: 0,1 x (brut – 4.000) (***daca brutul este sub 4.000 nu se calculeaza CASS)
---- se calculeaza impozitul: 0,1 x (brut – CASS – 2.000)
---- se calculeaza pensia neta in ian.2023: brut – CASS – impozit
- pensionat in perioada 15.09.17 - 31.12.17
---- se foloseste tabelul cu pensiile pina la 31.12.17
---- se indexeaza cu 5,1% cuantumul brut din dec.2022
---- se vede in care interval de cuantumuri se gaseste noul brut
---- se indexeaza cu acel procent suplimentar (de la intervalul respectiv)
------- brutul obtinut se limiteaza la marimea care nu trebuie sa fie depasita la acel interval
---- se calculeaza CASS: 0,1 x (brut – 4.000) (***daca brutul este sub 4.000 nu se calculeaza CASS)
---- se calculeaza impozitul: 0,1 x (brut – CASS – 2.000)
---- *** aceste calcule se fac pentru a vedea ce sume va vor fi inscrise pe talonul de pensie... CASS-ul si impozitul vor fi retinute din acel brut... dar nu se folosesc la calculul netului care vă va fi platit***
---- se calculeaza pensia neta din ian.2023
-------- din decizia de pensie se noteaza media celor 6 solde nete folosite la stabilirea pensiei
-------- se aplica procentul de 5,1% la acea medie a soldelor nete ... se noteaza suma obtinuta (S1)
-------- se aplica (tot la acea medie a soldelor nete) procentul de indexare suplimentara de la intervalul folosit si la calculul brutului de mai sus... se noteaza suma obtinuta (S2)
-------- sumele S1 si S2 se aduna la pensia neta primita in dec.2022... si gata!
- pensionat incepind 01.01.2018
---- se foloseste tabelul cu pensiile incepind cu 01.01.2018
---- se indexeaza cu 5,1% cuantumul brut din dec.2022
---- se vede in care interval de cuantumuri se gaseste noul brut
---- se indexeaza cu acel procent suplimentar (de la intervalul respectiv)
------- brutul obtinut se limiteaza la marimea care nu trebuie sa fie depasita la acel interval
---- se calculeaza CASS: 0,1 x (brut – 4.000) (***daca brutul este sub 4.000 nu se calculeaza CASS)
---- se calculeaza impozitul: 0,1 x (brut – CASS – 2.000)
---- *** aceste calcule se fac pentru a vedea ce sume va vor fi inscrise pe talonul de pensie... CASS-ul si impozitul vor fi retinute din acel brut... dar nu se folosesc la calculul netului care va va fi platit***
---- se calculeaza pensia neta din ian.2023
-------- din decizia de pensie se noteaza media celor 6 solde nete folosite la stabilirea pensiei
-------- se aplica procentul de 5,1% la acea medie a soldelor nete ... se noteaza suma obtinuta (S1)
-------- se aplica (tot la acea medie a soldelor nete) procentul de indexare suplimentara de la intervalul folosit si la calculul brutului de mai sus... se noteaza suma obtinuta (S2)
-------- sumele S1 si S2 se aduna la pensia neta primita in dec.2022... si gata!
(*** diferenta intre pensiile din perioada 15.09.17 – 31.12.17 si cele de dupa 01.01.18 este data de tabelul de indexare suplimentara folosit***)
Asta-i tot!
Multumirile si/sau nemultumirile adresati-le decidentilor!

53 de comentarii:

  1. Prima varianta, a fost expresia incompetenței crase a finanțiștilor, în special din MApN, sprijinită de alți incompetenți: cusatorul de nasturi,primul ministru, președinții partidelor din coaliție, etc. Deci a statului român.
    Din păcate și multi pensionari militari, intoxicați de păsărică și mintea lui cenușie : cfi de Onesti.
    Aici putem spune că și UE, mai puțin Banca Mondială ca și consultant, a avut o influență toxica.
    Nu s-a făcut nici o analiză a riscurilor adoptării acestei variante și mai ales a propagării acestor riscuri in tot SNAp.
    A doua varianta, cea luată în calcul acum, este infinit mai buna, dar nu cea mai buna posibilă.
    Eu cred, din multe motive că această variantă a fost impusă din exterior, din partea unui partener strategic, de peste "mari și tari".

    RăspundețiȘtergere
  2. Am trecut în rezerva in 31.12.2017 de la MAI. Mi s-a deschis dreptul la pensie cu 01.01.2018, ultima zi de plată fiind 31.12.2017.Am cerut actualizarea bazei de calcul cu 25% la deschiderea dreptului la pensie conform Legii 153/2017 si art. 28 din Legea 223/2015.Casa de Pensii MAI nu a vrut, desii unitatea mea a trimis baza de calcul actualizată cu 25% .Am dat în judecată CPS MAI si am pierdut și la Tribunal și la Curtea de Apel pe motivul ca trebuia sa fiu in activitate la 01.01.2018 ca sa pot beneficia de 25% din baza de calcul. Deci la MAI beneficiaza de actualizarea bazei de calcul cei ce si-au deschis dreptul la pensie incepand cu data de 02.01.2018.Am pensia brută 8511 lei iar cea neta 6529 lei.Va rog sa-mi spuneti la ce coeficienti de indexare ma incadrez.Va multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu sunt identic trecut în rezervă dar actualizat cu 25%și am pensie mai mică plafonata la net.Eu zic că ați primit bine și că OMM îl aveți introdus la pensia netă. Sănătoși să fim.

      Ștergere
  3. @popioan68 08.12.2022, 16:30
    Iesit la pensie in dec.2017... In dec.2022 brut 8.511 si net 6.529 nu prea suna bine... Ce drepturi mai primiti de vreo 640 lei???

    RăspundețiȘtergere
  4. V-am trimis pe email cuponul pe noiembrie.Cu stima.

    RăspundețiȘtergere
  5. În actuala varianta, se respecta în totalitate prevederile legii 223/2015 privind indexarea și nici un pensionar militar nu va primi o pensie neta mai mica ca în prima varianta, majoritatea covârșitoare a pensionarilor militari vor avea netul mai mare.
    Nu se rezolva însă decalajul între cuantumul net al pensiilor, la aceeași funcție și aceeași vechime in activitate. Nici nu putea o indexare sa rezolve acest lucru.
    Singura soluție pt reducerea decalajului este o actualizare a pensiilor militare.
    Posibil sa se facă acest lucru, dar în două faze:
    1. Actualizarea ca urmare a diferențelor de solde de grad (foarte ușor de făcut și posibil sa se facă până la alegerile parlamentare din 2024)
    2. Actualizarea ca urmare a diferențelor soldelor de funcție (mai greu de făcut pt că se dorește ca pt baza de calcul sa se ia în considerare12 luni consecutive din ultimii 5 ani)

    RăspundețiȘtergere
  6. popioan68 08.12.2022, 16:30
    Ăhăăăhăăă!
    Pensie anticipata cu vechime mai mica de 25 si SOSP tot mai mic!...
    *************************
    Pensie bruta indexata cu 5,1% - 8.511*1,051=8.945
    Tabelul pina la 31.12.17, intervalul 8.601 - 10.000; procent 2,1%; pensie bruta in 2023 - 9.133.
    In 2023 pensie neta 7.006 dupa "modelul" CPS/MAI ...indexarea una din alta... nelegal!
    In 2022 trebuia sa aveti pensia neta de 6.514, iar in 2023 pensie neta de 6.946 conform prevederilor legii...

    RăspundețiȘtergere
  7. Moș Alecu
    Pe Anaconda de la ochiu' și timpanu' o indexează sau nu?
    Are pensie din 5 cifre.
    Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  8. @reddog 08.12.2022, 20:33
    La : "Pe Anaconda de la ochiu' și timpanu' o indexează sau nu?
    Are pensie din 5 cifre.".

    Pe ea nu stiu daca si cine "o indexeaza"!

    Pensia ei (si bruta si neta) se indexeaza cu 5,1%.
    Daca, in urma acestei indexari, brutul depaseste 10.000 nu i se mai aplica si indexarea suplimentara... daca nu depaseste i se aplica si indexarea suplimentara!

    RăspundețiȘtergere
  9. Gradul militar este proprietate și reprezintă recunoașterea in plan social a nivelului atins în ierarhia militara.
    De la 01.01.2023 va intra în vigoare un HG care va modifica substanțial soldele de grad la activi , adică gradul trece în intravilan, dar nu și la pensionarii militari, unde gradul militar ramane-n extravilan.
    Cu alte cuvinte, solda unui soldat activ va depăși actualele solde grad a pensionarilor: grad de colonel și posibil chiar de general.
    Cum solda de grad bate gradul la fel cum pe vremuri funcția bătea gradul, să nu ne mire pe noi colonei pensionari, când purtam o haina militară și trecem pe langa un soldat activ, acesta sa ne oblige să-l salutam în pas de defilare, pt că are tot dreptul ca soldatul sa ne pretindă respect.
    Orice recunoaștere in plan social a unei calități, presupune și o recompensă financiara echitabilă, adică solda de grad să fie egală pt același grad, indiferent că ești activ sau pensionar militar.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu m-ar mira ca incompetenții ăștia de finanțiști din SNAp sa clocească sau să nască un proiect de modificare a legii 223/2015 în care sa se prevadă că actualizare soldei de grad prevăzută la activi începând cu 01/01/2023 se aplica cu aceeași data și pensionarilor militari cu pensia bruta mai mica de 3000 lei.
      În situația aceasta, probabilă, ifrim de Onești va avea o solda de grad mai mare ca a lui bahnareanu și mult mai mare ca a elevului sau: păsărică.

      Ștergere
  10. Să nu uităm de procesul dintre CPS-uri și Curtea de Conturi, privind ultima actualizare a pensiilor militare datorita creșterii soldei de funcție la activi cu 10% în 2017.
    Instanța, până la urmă va hotara daca cei din MAI au făcut bine sau rău, la fel și cu cei din MApN și SRI.
    Cred că se va da și impune la pensionarii militari, afectați de actualizare, o singura soluție, care va fii aplicata de toate CPS-uri.
    Indiferent de soluție vor avea loc unele ajustări de bruturi , la unii pensionari militari și ca urmare, alte intervale de indexare , decât cele actuale, începând cu 01/01/2023.
    Prevăd un spectacol total, cu bucurie și tristețe, cu învinși și învingători, etc.

    RăspundețiȘtergere
  11. Având în vedere că s-a publicat în Monitorul Oficial, ordonanța a devenit lege, până la modificarea ei in Parlament.
    "Cum se zice c-ar fii sa fie" s-a transformat în " Așa o sa fie de la 01/01/2023"

    RăspundețiȘtergere
  12. Sunt un pensionar militar din Transilvania cu obligații militare, în cea mai mare perioada din activitate am îndeplinit funcții prevăzute cu grad de ofițer superior, pe noi ardelenii nu ne interesează gradele, doresc să fiu retrogradat la gradul de soldat și după 01/01/2023 să mi se actualizeze pensia militara de stat cu solda de grad de soldat =500 lei.
    În caz contrar nu mai contați pe mine,
    la 14 ani am intrat în LM din Alba Iulia.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Totul se trage le la LOV, o impertinenta cu ifose de mare ministră.
      In 3023 trebuiau sa fie actualizate pensiile ,asa se spunea,acuma vad ca se asteapra o noua lege.Parca vad ca la rezervisti se va aplica peste 5 ani din momentul intrarii in vigoare.Că asa-i în armata!

      Ștergere
    2. @Mos Alecu,vă mulțumesc mult pentru toate informările pe care ni le aduceți la cunoștință! Vom vedea ce vor mai face cu reforma pensiilor militare,de actualizare....nici vorbă!Bine că nu ne-a sărit indexarea ca în 2021! Sanatate maximă vă doresc,atât dumneavoastră, cât si la toți cei care postează și comentează pe acest blog!Poate iese soarele și pe strada noastră!

      Ștergere
  13. In afara de rind...

    Cind prostia se baga'n față de dă pe dinafara... de-ti vine sa te lasi pagubas...

    Ziceri pe bloaga marelui maestru despre modul de calcul a pensiilor in vremuri uitate:
    "Baza de calcul: "retribuția tarifară" medie din cinci ani consecutivi din ultimii zece premergători ieșirii din activitate la care se adaugă solda gradului la trecerea în rezervă și alte drepturi cu caracter permanent...".

    La care, de la inaltimea catedrei invatatorului suprem:
    "Huhu Rezea spunea...
    Vedeți, atunci solda de grad nu făcea parte din retribuția tarifară a militarului, ea adăugându-se separat la baza de calcul."

    Idiotilor!
    D.214/1977
    Articolul 11
    (1) Retributia tarifara care se ia ca baza de calcul la stabilirea pensiei este media retributiilor tarifare lunare din 5 ani de serviciu consecutivi în cadrele permanente, la alegere, din ultimii 10 ani premergatori iesirii din cadrele permanente.
    (2) La media retributiilor tarifare prevăzute la alin. (1) se va lua în calcul solda gradului pe care îl are militarul la data iesirii din cadrele permanente, potrivit retribuirii în vigoare la acea data.

    Solda de grad facea parte din solda tarifara!
    Solda de grad nu "se adauga" la baza de calcul... facea parte din retributia tarifara baza de calcul!
    La stabilirea mediei retributiilor tarifare din cele 60 de luni se folosea ca solda de grad (in toate cele 60 de luni) solda de grad de la data iesirii din cadrele militare permanente!

    Idiotilor!

    RăspundețiȘtergere
  14. În proiectul bugetului pt 2023 se prevede o creștere a ajutorului pt înmormântare undeva la 6789 lei, pt toți cetățenii României, inclusiv pt militari, indiferent de momentul pensionarii.
    Dacă doriți garda de onoare la catafalc și v-ați pensionat înainte de 01/01/2023 s-ar putea să aveți costuri suplimentare, posibil la fel, dacă doriți să mergeți în ultima misiune, pe ultimul drum, fara intoarcere, îmbrăcați în haine militare !!!

    RăspundețiȘtergere
  15. Ceasuri bune s-aveti, oriunde o să mergeți...

    RăspundețiȘtergere
  16. În urma cu 2000 de ani, Deceneu l-a sfătuit pe Burebista, rege geto-dac, să taie viile.
    Acum, un drăcușor mic, din blogul păsăricii, i-a băgat în cap pensionarului "militar" Burebista, că în cazul actualizării soldei de grad și la pensionari, cu noile valori propuse a intra în vigoare la activi începând cu 01/01/2023 să se facă numai la rezerviști și să-i excludă pe cei în retragere, pt că cei în retragere nu mai au obligații militare.
    Posibil sa fii contactat un virus cand a citit blogul păsăricii .
    O mare tâmpenie, greu de acceptat și greu de digerat, mai mare ca " taiere viilor"

    RăspundețiȘtergere
  17. Este logic ce spune pseudo militarul Burebista: pensionarii militari în retragere au "grade militare onorifice", drept urmare n-ar trebui să beneficieze de o solda de grad ca și cei care au grade militare și obligații militare.
    Numai că omul n-are toate țiglele pe casa, n-a activat în MApN și habar n-are ce înseamnă grade militare onorifice.
    Gradele militare onorifice sunt cele obținute înaintea depunerii jurământului militar.
    Exemplul reprezentativ este dat de elevii Liceelor Militare.
    Poate că după vorba "bunicii dau in mintea nepoților" s-a gandit că se închide cercul și cadrele militare în retragere dau in mintea adolescenților de LM, adică fac trecerea de la bătrânețe la pubertate.
    Chiar daca n-au obligații militare, cadrele militare în retragere pot activa in formațiuni militare neregulate, gen partizani și să apere Romania.

    RăspundețiȘtergere
  18. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu se mareste nimic la cei in activitate cu 01.01.2023 (solda/salariul de grad), atat timp cat Legea nr. 153/2017 nu se aplica in totalitate. Tot reconstructia salariala de la 31.12.2009 e baza in continuare.

      Ștergere
  19. Despre gradele militare ale celor in retragere... ca_cum_c'ar fi grade militare onorifice...

    Pe bloaga respectiva cifrimii dau tonul si fac legea... si nimeni nu le da peste bot cu legea!

    L.80/1995
    Articolul 1
    Prin cadre militare, în sensul prezentei legi, se înțelege cetățenii români cărora LI S-A ACORDAT GRAD de ofițer, maistru militar sau subofițer, în raport cu pregătirea lor militară și de specialitate, în condițiile prevăzute de lege.

    Articolul 4
    Cadrele militare (***adica acei cetateni care au niste grade militare***) se pot afla în una dintre următoarele situații:
    a) în activitate, ......
    b) în rezervă, ...
    c) în retragere,...

    Articolul 3
    Gradul militar este UN DREPT al titularului și reprezintă recunoașterea în plan social a calității de cadru militar. Gradul de ofițer, maistru militar și subofițer NU SE POATE PIERDE decât în cazurile și în condițiile prevăzute de lege. (***cazurile respective sint inscrise in Codul penal... nu exista nici o alta lege, inclusiv parerile cifrimilor***).

    RăspundețiȘtergere
  20. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  21. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  22. @ZodboZ 13.12.2022, 17:00
    La : "Nu se mareste nimic la cei in activitate cu 01.01.2023 (solda/salariul de grad), atat timp cat Legea nr. 153/2017 nu se aplica in totalitate. Tot reconstructia salariala de la 31.12.2009 e baza in continuare.".

    Nu ca as crede chestia cu acel asa-zis proiect de HG cu marirea soldelor/salariilor de functie, dar:
    OUG 168/2022
    Art.I, alin.(5) (5) În anul 2023, începând cu data de 1 ianuarie, cuantumul sporurilor, indemnizațiilor, compensațiilor, primelor și al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii, din salariul brut lunar, solda lunară de care beneficiază personalul plătit din fonduri publice se menține cel mult la nivelul cuantumului acordat pentru luna decembrie 2022, în măsura în care personalul ocupă aceeași funcție și își desfășoară activitatea în aceleași condiții.
    (6) Începând cu data de 1 ianuarie 2023, pentru personalul militar, polițiști și polițiștii de penitenciare actualizarea cuantumului soldei de grad/salariului gradului profesional deținut se exceptează de la prevederile alin. (5).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Atata timp cat salarile activilor (atat functie cat si grad) sunt calculate in continuare cu coeficientul de ierarhizare de la 31.12.2009 (inmultit cu VRS-ul de 197 lei) si nu cu coeficientul functiei din Legea nr. 153/2007 (coeficient x 2500 lei), la care s-ar adauga cuantumul soldei/salariului de grad, nu are relevanta ce HG dau cu marirea fictiva a cuantumurilor soldei/salariul de grad. Art. 7(2) din Anexa VI la Legea nr. 153/2017 nu s-a aplicat niciodata.

      Ștergere
  23. @Burebista 13.12.2022, 15:56
    La : "... pensionarii militari în retragere, pentru ca nu mai au obligații militare în caz de mobilizare parțială sau generala vor fi trecuți pe contributivitate iar pensiile le vor fi calculate exact ca la civili...Vor rămâne cu gradele militare dar cu pensii civile.. 🤣 Exista destui cetățeni români care au grade militare chiar și de colonel dar care nu primesc pensii militare și nici nu le creste pensia civilă cu solda de grad..".

    Asa ceva poate spune/dori numai un politist cifrimizat... civilii politisti neavind situatia de a fi in rezerva sau IN RETRAGERE raminind cu salariul de grad in pensie MILITARA pentru vecie!

    Inc'odata brava idiotilor care au bagat civilii politisti in legea pensiilor MILITARE!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  24. @ZodboZ 13.12.2022, 19:57
    La : "Atata timp cat salarile activilor (atat functie cat si grad) sunt calculate in continuare cu coeficientul de ierarhizare de la 31.12.2009 (inmultit cu VRS-ul de 197 lei) si nu cu coeficientul functiei din Legea nr. 153/2007 (coeficient x 2500 lei), la care s-ar adauga cuantumul soldei/salariului de grad, nu are relevanta ce HG dau cu marirea fictiva a cuantumurilor soldei/salariul de grad. Art. 7(2) din Anexa VI la Legea nr. 153/2017 nu s-a aplicat niciodata.".

    L.153/2017 nu s-a aplicat in totalitate... dar s-a aplicat si se aplica "etapizat" si "tranzitoriu". De vazut art.38 si 39.

    Conf. oug 168/2022:
    - in 2023 se mareste SF (aia compusa) cu 10% (cu limita cuantumului pentru 2022)
    - toate celelalte elemente care compun solda lunara se mentin la nivelul din dec.2022... care nu-i cel din 2009 (mai studiati evolutia salarizarii pe timpul l.153/2017)
    ----- in aceste "toate elemente care compun solda lunara" intra si solda de grad... aia din 2009
    ---- numai ca solda de grad este exceptata de la acea limitare (de citit si oug 168/2022)
    Adica... in 2023 SF (aia compusa) sa majoreaza cu 10%, solda de grad "are dreptul/posibilitatea sa aiba un cuantum mai mare, celelalte elemente ramin asa cum sint in dec.2022!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, solda/salariul de grad are doar dreptul/posibilitatea sa fie mai mare, insa doar pe hartie, ca in realitate se aplica la cei in activitate cu 01.01.2023 tot coeficientul de ierarhizare al gradului x VRS de la 31.12.2009. Cuantumurile soldei/salariului de grad prevazute in Legile nr. 330/2009, 284/2010 si 153/2017 nu s-au acordat niciodata si nici nu se vor acorda pana la aplicarea integrala a Legii nr. 153/2017.

      Ștergere
  25. Pt Burebista
    Cu mila și compasiune
    Dl "militar onorific" te rog să citești Legea Apărării Naționale.
    Vezi că acesti pensionari militari în retragere pot îndeplini anumite funcții civile în care au obligații militare, chiar daca nu mai pot fii mobilizați la diverse indicative din SNAp.
    Ex: președinte, prim ministru, miniștrii, membri CSAT, autorități publice, manageri la diverse societăți ec cu capital privat sau de stat, care asigura resurse umane și tehnici materiale, responsabili cu evidenta militara,etc.
    Dacă spuneați că "onorifici" in rezervă sau retragere, gen poliție, penitenciare, care n-au jurat să-și apere tara chiar cu prețul vieții, nu sunt îndreptățiți să beneficieze de actualizarea soldei de grad ca la activi, eram și eu de acord cu dumneavoastră.
    Am o întrebare, pot s-o v-o pun?
    Orice mânz ajunge gloaba, deci și dumneavoastră veți ajunge " onorific în retragere", și atunci ați fii de acord sa vi se reducă drepturile de pensie ca urmare a scăderii soldei de grad onorific ?!

    RăspundețiȘtergere
  26. HG privind actualizarea soldei de grad în 2023 se va da, cel puțin la activi și va fii consistenta.
    În LG 153/2017 se prevede solda de grad de soldat 200 lei, HG o va stabili la 500 lei.
    Motivul este simplu:
    asigurarea și menținerea resurselor umane in sistem, în special a sgv la MApN.
    Într-un serviciu militar voluntar trebuie sa te raportezi la salarizarea forței de muncă de pe piata la care au acces cetățenii români, piata internă și externă.
    Dacă n-asiguri unui sgv minim 1000 euro net (în care intra și norma de hrana) n-ai cum sa incadrezi și să menții un cetățean român pe acest job.
    O UM nu este coperativa, cucu care nu da bani dar da de lucru !
    Dacă nu se iau măsuri urgente, dpv financiar, multe UM vor lajunge la un grad de încadrare care nu le mai permite îndeplinirea misiunilor, vor pune lacătul la poarta și vor intra in conservare !!!

    RăspundețiȘtergere
  27. Ca si al'data (multe al'data), dupa ce-si etaleaza brambureala din mintea proprie si personala, iaca_c'acuma'si sterge "opera"!!!

    RăspundețiȘtergere
  28. @Anonim 13.12.2022, 22:21
    La : "Pt Burebista
    ...Orice mânz ajunge gloaba, deci și dumneavoastră veți ajunge " onorific în retragere", și atunci ați fii de acord sa vi se reducă drepturile de pensie ca urmare a scăderii soldei de grad onorific ?!".

    Nu va ajunge "in retragere"!
    La politisti nu este prevazuta situatia de "in rezerva" sau "in retragere"!
    Ei sint politisti numai atita timp cit sint in activitate... pe urma sint niste civili oarecare beneficiari de pensie MILITARA de stat!
    Dupa gindirea lui solda gradului profesional detinut in activitate le ramine pentru vecie in pensie... ei neputind sa fie "in retragere" cind sa le fie eliminata din pensie acea componenta!

    RăspundețiȘtergere
  29. 👍 Super! 😎 😇 😱😡🤓🤑
    Numai la bani va sta mintea... Se pare ca nu mai știți de glumă.🤣🥳😭..
    Am înțeles! Sa trăiți!

    RăspundețiȘtergere
  30. @ZodboZ 14.12.2022, 17:38
    La : "Da, solda/salariul de grad are doar dreptul/posibilitatea sa fie mai mare, insa doar pe hartie, ca in realitate se aplica la cei in activitate cu 01.01.2023 tot coeficientul de ierarhizare al gradului x VRS de la 31.12.2009.".

    Terminati, dom'le, cu prostiile "specialistilor" asociatiilor, sindicatelor politiei si ale unei multimi de alti nauci!

    In dec.2015 toate elementele de salarizare (deci si SG) au fost majorate cu 10%, iar in 2018 toate elementele de salarizare (deci si SG) din dec.2015 au fost majorate cu 25%.
    Ceea ce mai vedeti prin unele documente (elementele de salarizare din 2009) este pentru a se dovedi impricinatilor ca in solda lor actuala au fost incluse toate modificarile ulterioare ale acelor elemente!

    Deci... daca se va hotari o majorare a SG, aceasta va inlocui (in solda functiei de baza) "vechea" SG (aia din 2009) careia i s-au aplicat majorarile enumerate! Solda functiei de baza urmind a se calcula cu "noua" SG.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și eu sustin în continuare ca 31.12.2009 e baza pentru salariile din prezent, care astfel se reconstruiesc pentru cei în activitate. Din Legea nr. 153/2017 se iau doar unele chestii și se indexeaza/alipesc la baza de calcul.
      Hai sa luam ca reper solda/salariul de grad pentru colonel pentru a vedea ce cuantum are în prezent (decembrie 2022), ca tot s-a solicitat pe blog.
      Solda/salariul de grad pentru colonel la 31.12.2009 era c.i. grad 1.80 x 197,3387 lei=355,2096 lei.
      Cuantumul soldei/salariului de grad (468 lei) din Anexa IV/1B pct. 5 la Legea nr. 330/2009 (valabila în per. 01.01-31.12.2010) nu s-a aplicat
      355,2096 x 0,75=266,4072 lei (scădere cu 25% a salariilor în 2011)
      266x1,15=306,3682 lei (indexare cu 15% a salariilor parca la 11.2011)
      306,3682 x 1,08=330,8776 lei (indexare cu 8% a salariilor parca la 06.2012)
      330,8776 x 1,074=355,3625 lei (indexare 7,4% a salariilor parca la 12.2012)
      Cuantumul soldei/salariului de grad (356 lei) prevazut la art. 7(2) din Anexa VII la Legea nr. 284/2010 (valabila în per. 01.01/2011-30.06.2017) bate cu suma calculata conform recalcularii (diferenta de 1 leu probabil o fac rotunjirile în programele informatice privind salarizare). Dar calculul cuantumului respectiv se face prin reconstructie, dupa cum am prezentat, nu prin aplicarea directa a legii.
      Cuantumul soldei/salariului de grad (360 lei) prevazut la art. 7(2) din Anexa VI la Legea nr. 153/2017 (valabila în per. 01.07.2017-prezent) bate cu suma calculata conform recalcularii (diferenta de 5 lei probabil o fac rotunjirile în programele informatice privind salarizare). Dar calculul cuantumului respectiv se face prin reconstructie, dupa cum am prezentat, nu prin aplicarea directa a legii.
      355,3625 x 1,10=390,8987 lei (indexare cu 10% a salariilor parca la 10.2017)
      390,8987 x 1,25=488,6233 lei (indexare cu 25% a salariilor parca la 01.2018-trecerea contributiilor de la angajator la angajat).
      Probabil suma din prezent este undeva la 490 lei, cu rotunjirile aferente.
      Am facut acest calcul pentru a demonstra ca și solda/salariul de grad se fac tot prin reconstructie salariala de la 31.12.2009, la care se alipesc/indexeaza tot felul de chestii pe parcursul ultimilor 13 ani.
      Faptul ca s-ar da H.G. care ar dubla aproape cuantumurile prevazute la art. 7(2) din Anexa VII la Legea nr. 284/2010, se va aplica doar avand în vedere prevederile art. I alin. 6 din OUG nr. 168/2022 și tot la fel prin reconstructia soldei/salariului de grad, prin inmultirea valorii din prezent cu aproximativ 82% sa se ajunga la cuantumurile de acolo.
      Dar de la propunerile sindicatelor și pana la aprobarea unei astfel de HG, e cale lunga, mai ales ca este legata de actualizarea constanta a acesteia (cuantumului soldei/salariului de grad) proportional cu evolutia salariul de baza minim brut pe tara.
      Apreciez ca respectiva majorare a soldei/salariului de grad, daca s-ar da, s-ar acorda doar celor în activitate, nu și celor din rezerva/retragere.

      Ștergere
  31. Sunt curios și va rog Dl Alecu să ne luminați și să ne spuneți care a fost solda de grad pt gradul de colonel (evident pe funcție de colonel) în anii : 2005 ,2010, 2015 , 2020, dec 2022 și care considerați că va fii începând cu 01/01/2023 ?
    Mulțumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  32. @Anonim 14.12.2022, 19:34
    La : "care a fost solda de grad pt gradul de colonel (evident pe funcție de colonel) în anii : 2005 ,2010, 2015 , 2020, dec 2022 și care considerați că va fii începând cu 01/01/2023 ?".

    - 2005 - 303
    - 2010 - 355
    - din dec.2015 - 391 (in cadrul "soldei functiei de baza" ...)
    - din 2018 - 488 (in cadrul "soldei functiei de baza" ...)
    - in 2023 - dracu stie!

    RăspundețiȘtergere
  33. @God is busy... 14.12.2022, 23:08
    La : "Mos Alecu pot sa jur ca esti mosmartin16 dupa postarea de mai sus....asemanatoare pana la identitate".

    Mos Alecu'i prea vechi pe net pentru a se prezenta sub alte nume!
    Mos Alecu are prea multe confirmari ale spuselor lui pentru a avea curajul sa spuna ce are de spus sub numele lui... iar cind nu a avut dreptate a avut/are taria de a recunoaste ca Mos Alecu a gresit! Fara a se ascunde sub alte nume!

    De jurat jură fiecare pe ceea ce i se pare lui ca-i adevarul absolut!
    Sa nu-i uitam pe cei care jură că Pamîntu'i plat, sau pe influenta determinanta a efectului razelor de luna asupra galosilor de guma!
    Asta neînsemnînd si adevarul ideilor pentru care se jura!

    Eventualele asemanari gasite intre spusele mele si ale altcuiva dovedind ca am dreptate atunci cind spun ca, pe'acea bloaga, prin insumare unor minuscule fragmente se ajunge la o suma de 1,043 autori/comentaci necifrimi/necifrimizati!

    RăspundețiȘtergere
  34. Moș Alecu
    Ce părere aveți despre cei care și-au jurat iubire in biserică și apoi au încălcat jurământul?
    Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Puneți o întrebare care necesita anumite unghiuri, lumini și umbre, pt un răspuns.
      Dacă-o faci sporadic, respecți regula: descăleca și ..te încalecă și du-te, fără urmași, o faci cu draperie, nu cu perdea, pt că se vede, nu vad nimic în asta, dar familia-i familie și nu facem rabat de la obligațiile familiale.

      Ștergere
  35. Azi 15 decembrie 2022 Curtea Constitutionala a reținut că Ordonanța de urgență a Guvernului nr.130/2021 a diminuat cuantumul pensiei prin instituirea unei contribuții la bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate. Or, prin ordonanță de urgență nu se poate diminua cuantumul pensiei, nici prin instituirea de impozite, nici prin instituirea de alte contribuții, pentru că o asemenea măsură conduce la o afectare a dreptului la pensie prevăzut de art.47 alin.(2) din Constituție, fiind, astfel, contrară art.115 alin.(6) din Constituție, care interzice afectarea drepturilor și libertăților fundamentale prin ordonanțe de urgență.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca nu erau afectati pensionarii lor... totul ramînea ca-n tren!

      Justificare de Gîgă:
      - nu li s-a afectat dreptul LA pensie (cea la care da dreptul Constitutia) si nici cuantumul pensiei... pensia bruta a ramas la fel..
      - chiar ei spusesera ca decidentii pot hotari care este cuantumul pensiei care poate fi acordat...

      Ștergere
  36. Îmi aduc aminte și poate multi va reamintiți când în Statutul cadrelor militare, undeva in perioada 1998-2000 se specifica că, cadrele militare beneficiază de asistență medicală gratuită în condițiile în care plătesc CASS . dar CASS s-a reținut anterior de aceasta modificare .
    Cei din justiția militara, procurori, judecători, s-au adresat instanței și printr-o hotărâre definitivă și irevocabilă a Curții de Apel Ploiesti și-au recuperat și au primit retroactiv sumele reținute pt CASS. Așa sa vă faceți o idee: un procuror militar a primit o sumă care i-au permis să-și cumpere o casă cu gradina într-o reședința de județ, nu Vaslui.
    După , s-a modificat Statutul cadrelor militare: cadrele militare beneficiază de asistență militara gratuita, în condițiile în care plătesc CASS.
    A fost însă o perioada in care s-a reținut CASS fara modificarea legii 80/95.
    Nu-s surprins că este neconstituțională reținerea CASS, dar pt a-mi recupera prejudiciul mă voi adresa instanței.
    Și atunci când eram activ, un procuror militar prieten mi-a propus gratuit, să fiu parte în proces cu ei.
    Am fost un fraier c-am considerat că România este un stat de drept.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. CASS s-a platit din 1992.

      Din 1995 s-a prevazut acea gratuitate in l.80/1995.

      Din 2006 (l.95/2006... nu prin l.80/1995) s-a introdus prevederea ca: "Asigurații prevăzuți în Legea nr. 80/1995 ... beneficiază de asistența medicală gratuita,... în condițiile plății contribuției de asigurări sociale de sănătate.".

      Ștergere
    2. Cit despre cumpararea casei cu gradina din recuperarea CASS... vorbe de ametit populimea!
      CASS era de 2% din salariu... pentru 14 ani insemna vreo 3 salarii si ceva... Deci casa aia cu gradina era, cel mult, o "garsonerie" confort 4, la ultimul etaj al unui bloc dintr-o zona periferica a unui oras de categoria a 4-a!

      Ștergere
  37. Ce se întâmplă la pensionarii militari dacă se elimina CASS la pensiile in cuantum brut mai mari de 4000 lei ?
    La cei care au pensia limitată la net, nu se întâmplă nimic.
    La ceilalți sunt anumite mici avantaje.
    Unul care s-a pensionat în 2016 și are pensia bruta in jur de 6000 lei, câștigă la net aproximativ 200 lei.

    RăspundețiȘtergere
  38. @ZodboZ 15.12.2022, 20:09
    La : "Și eu sustin în continuare ca 31.12.2009 e baza pentru salariile din prezent, care astfel se reconstruiesc pentru cei în activitate. Din Legea nr. 153/2017 se iau doar unele chestii și se indexeaza/alipesc la baza de calcul.................................".

    "Reconstructia" salariala a inceput cu l.330/2009 si s-a continuat cu l.284/2010!

    Din iul.2017 se aplica l.153/2017 asa cum spun art.38 si 39 din lege!

    Restul comentariului dvs. ... trăncăneală datorata necunoasterii istoriei salarizarii dupa 2009!

    La : "Apreciez ca respectiva majorare a soldei/salariului de grad, daca s-ar da, s-ar acorda doar celor în activitate, nu și celor din rezerva/retragere.".

    Iar necunoasterea legii!
    Respectiva majorare a SG nu s-ar acorda pensionarilor din cauza de lipsa prin modificarea prevederii (in l.223/2015) privitoare la actualizarea pensiilor la majorarea SF si/sau SG la cei in activitate!

    RăspundețiȘtergere
  39. Aveți dreptate.
    Pensie bruta 6000 stabilită în 2016:
    CASS=200 lei
    Impozit= 380 lei
    Total 580 lei
    Net = 5420
    Eliminarea CASS
    Impozit=400 lei
    Net = 5600 lei
    Plus 180 lei

    RăspundețiȘtergere
  40. Nu este trancaneala, este exact realitatea platii din prezent a soldei/salariului de grad. Si la fel extindem si in ceea ce priveste solda/salariul de functie, dar acolo calculul este mult mai complex. Legea nr. 153/2017 nefiind aplicata in integralitate (indexarile salariale s-au oprit la 62,5%), in prezent constituie doar o referinta a salariilor plafonate la nivelul anului 2022 de a nu fi depasite, daca urmare a reconstructiei salariale de la 2009 s-ar depasi aceste plafoane.

    RăspundețiȘtergere