La postarea anterioara lansasem, catre asociatiile noastre, propunerea clarificarii/asumarii formei proiectului plx 199/2020 sustinuta de catre ei. Daca sustin forma adoptata de Senat (cu acei indici de corectie in functie de data iesirii la pensie) sau forma din raportul preliminar al Comisiei de munca din Camera deputatilor (cu acel cuantum net minim).
Nu am auzit de vreo prezentare oficiala privind acea clarificare/asumare a sustinerii!
S-a auzit, insa, despre o “asumare” a sustinerii unei forme a plz 199/2020 de catre MApN!
Numai una dintre asociatii si-a scos la inaintare vreo doi
din cei citiva membri pe care ii mai are!
Membri care, in numele asociatiei (zic ei) “denunta”
ideea “corectarii” decalajelor dintre
pensiile militare prin acel cuantum net minim! Asa-zisele argumente ale lor
fiind insiruiri de lozinci si aiureli care denota faptul ca habar n’au de
continutul (modul si efectele aplicarii acelui cuantum net minim) raportului
preliminar al acelei comisii!
Baietii nu reusesc sa inteleaga ca acea vechime in serviciu
de 25 de ani (fara “recunoasterea” vechimilor in plus, dar cu posibila
diminuare proportionala pentru vechimi mai mici) s-ar folosi NUMAI, si NUMAI,
si NUMAI pentru calcularea acelui cuantum net minim!
Cuantum net minim care ar fi platit NUMAI, si NUMAI, si
NUMAI, celor care, la data aplicarii ideii, ar avea in plata un cuantum net mai
mic!
Cei care, la data aplicarii ideii, au in plata un cuantum
net mai mare nu patesc nimic! Ramin in plata cu ceea ce aveau pina atunci!
Cuantum net minim (calculat pentru acea vechime de 25 de
ani, fara plus, dar cu un posibil minus proportional) care nu se aplica tuturor
si, cu atit mai putin, nu reprezinta o recalculare a tuturor pensiilor pentru
acea vechime!
In paralel cu stabilirea si punerea in plata a acelui
cuantum net minim (NUMAI pentru cei cu pensii mai mici) s-ar produce o
recalculare a TUTUROR pensiilor (atit a celor care “au intrat” pe aplicarea
cuantumului, cit si a TUTUROR celorlalte pensii militare).
Recalculare a TUTUROR pensiilor care se va face cu vechimile
cumulate recunoscute in deciziile anterioare!
Daca din recalculare rezulta un cuantum mai mare decit acel
cuantum net minim, intra in plata cuantumul din recalculare si gata!
Daca din recalculare rezulta un cuantum mai mic decit acel
cuantum net minim, se pastreaza in plata acel cuantum net minim, pina cind,
prin recalcularile urmatoare (datorate cresterii soldelor) acesta va fi
“depasit” de pensia recalculata cu vechimile cumulate...
**************
Pentru cei curiosi sa vada cam care ar fi efectul aplicarii
acelui cuantum net minim in cazul lor:
- pe baza textului actual al acelui Raport preliminar
- cu salariul minim brut pe economie de 2.550
- cuantumuri minime pentru cei pe functii “la minim” si fara
solda de comanda
- cuantumurile nete minime prezentate ca “minim – maxim”
- cuantumuri nete stabilite pentru acea vechime in serviciu
de 25 de ani
----- colonel – 4.786 – 6.381
----- lt.col. – 4.301 – 5.166
----- maior – 4.000 – 4.666
----- pl.adj.pr./sef. - 3.286 – 3.601
----- pl.maj. – 3.195 – 3.491
Pentru efectuarea compararii:
- amintiti-va unde se incadra functie dvs. in cele 6 luni –
intre “la minim” si “la maxim”
- stabiliti cuantumul minim (dupa acea incadrare) din
limitele de mai sus
- daca nu aveti 25 ani vechime in serviciu
----- inmultiti suma stabilita cu numarul de ani vechime in
serviciu si impartiti la 25. Rezultatul
ar fi cuantumul net minim care vi s-ar cuveni!
----- daca rezultatul (cuantumul net minim) ar fi mai mare
decit pensia neta pe care o primiti in prezent – ar intra in plata cuantumul
net minim. Ar ramine in plata pina cind, prin recalcularile si actualizarile
care urmeaza, va fi depasit de cuantumul net rezultat din acele recalculari si
actualizari. Recalculari si actualizari care se vor face cu vechimea cumulata
si cu soldele (inclusiv sporurile) din deciziile de pensie pe care le aveti in
prezent.
----- daca rezultatul (cuantumul net minim) ar fi mai mic
decit pensia neta pe care o primiti in prezent – ramine in plata pensia neta pe
care o aveti. Aceasta va fi, si ea, supusa recalcularilor si actualizarilor
care urmeaza. Recalculari si actualizari care se vor face cu vechimea cumulata
si cu soldele (inclusiv sporurile) din deciziile de pensie pe care le aveti in
prezent.
No! Asta-i!
No , asa da !
RăspundețiȘtergereFoarte corectă explicația ultimei firme a Plx 199 care trecuse de comisiile din CD.
RăspundețiȘtergerePăcat că MULȚI NU ÎNȚELEG sau nu au înțeles acest proiect. Dacă se aprobă când trebuia deja anul acesta începeau recalculare iar din 2023 actualizările prin echivalare cu soldele/salariile activilor....
Dacă trece și Noul statut al cadrelor militare, iar sporul pentru Omm devine indemnizație netă neimpozabilă ar fi fost și mai bine...
Dar asa cum am mai scris și pe aici sau pe la Huhu Rezea, din cauza celor din conducerile acelor asociații ale Rezerviștilor și a altor formatori de opinie gen Neacșu, Dogaru etc.care nu ar fi primit nimic momentan prin punerea în aplicare a acelui plx199 s au pus fel de fel de piedici pentru a nu fi aprobat....pe modelul,, Dacă nu primesc ei, sa nu primească nimeni"..
ACUM cei care s au opus aprobării acestui plx sunt cei mai afectați de introducerea CASS la pensiile de peste 4000 brut....
Corect calculul Mosului si asa este , din cauza unora care au acces pe la Capitala s-au blocat dezbaterile in Comisia de Aparare din CD !
ȘtergereCei pensionati din "antichitate" ar beneficia de ceva in plus, la mine o mie de lei net in plus m-ar apropia de pensia colegilor pensionati in 2015-2017 !
Problemele privind calitatea deplorabila a vietii pensionarilor militari sunt cunoscute la nivelul conducerii MApN si institutia sustine un plx. Nu ne spune cine, probabil un ospatar de la restaurantul Casa Armatei.
RăspundețiȘtergereDaca in adresa se specifica ca problemele sunt cunoscute in institutia militara si conducerea MApN sustine un plx si mesagerul nu era gabita, acordam un 50% pt adevar si 50% pt minciuna.
Asa, cu indulgenta acord 5% pt adevar si restul de 95% pt minciuna.
Documentul , numa "intamplator" a aparut in spatiul public, dar are ca scop si mascarea miilor de turisti din NATO care vin in drumetie cu blindatele in Romania. Pensionarii militari trebuie intr-un fel "linistiti" sa nu cumva sa le treaca prin cap sa deranjeze turisti si turismul blindat.
Da,asa este,calcul corect! Asta pt.prima etapă,adica stabilirea pensiei minime pt.fiecare individ.Intreb:A 2-a si a 3-a etapa mai sunt realizabile,in conditiile in care legea 153 este trasa pe dreapta de 2 ani? Intre fiecare etapa sunt termene de executat.De exemplu:Etapa a-3-a,2 ani dupa implementarea l.153,ori in conditiile date,cand legea salarizarii este suspendata de la aplicare,aceasta etapa ,care este cea mai importanta,se va face la anul si la multi ani!
RăspundețiȘtergereAcest plx 199 nu face altceva decat sa peticeasca pe ici pe colo,iar ce ne doare pe noi,Actualizarea,sa se faca la Calendele Grecesti.Asta e o modalitate de a se trage de timp si a nu sa se faca dreptate.Pt.o mana de oameni care castiga(printre care ma numar) 70% dintre pensionari vor suferi.Halal dreptate,sa mai treaca alti 5-6 ani,poate chiar mai mult,ca nu se stie cand si daca se va debloca l.153!!!!!
Plx 199,s-a nascut mort,este si ingropat deja.
Vae Victis.
PS: Consider ca raspunsul dat dl.gl.Oprea este dat in bataie de joc,tinând cont de situatia plx 199 si a l.153.
RăspundețiȘtergerePolitistii au fost la miting azi.Militarii unde au fost? Ca tot zicea unul,@Acordat pe aici,deunazi ca are pensia mai mica ca a lor.Sunt total de acord sa se separe pensiile militare de politisti.Atunci sa vad eu daca mai este ura asta intre si intre.Va doresc succes!
Am mai spus,nu raspund unui consumator de "ciuica" de pufoaica si unui l..ă trista.Indici de corecctie? Aia erau in Plx celalalt respins de parlamentari.
ȘtergereMai informeaza-te.
pt.@Acordat via Serban Sa nu dai in icter de atata frustare de la politisti😁😁😁
Ștergerept.@Acordat via Serban Sa nu dai in icter de atata frustare de la politisti😁😁😁
Ștergereps/ plx 199 este tras pe linie moarta,ca marfarul 1005 in gara Chitila.
gabita este cel mai mare impostor in timp de pace, ca si grad militar, militarii de cariera au o mare jena ca sunt contemporani cu el, el poate fii luat in brate de structurile nemilitare din MAdI. Cine se aseamana se aduna !
RăspundețiȘtergereDacă vreți să vă povestească cine, ce și cum este "pe bune" Găbiță, întrebați-l pe Miron Cozma. Vă poate spune doar i-a cărat traista lu' Cozma prin tinerețe.
ȘtergereDomnule Anonim, el ca el, cu gradul lui să și-l pună și pe frunte.
ȘtergereDa'ce spui de cei/cele care au fost avansați/te peste noapte, de către distins, civili care n-au pus mâna vreodată pe clanța vreunei școli militare sau mai rău, a vreunei unități militare?
Știți că unii dintre acești civili, unși peste noapte cu grade, c-așa a cântat brotacul, sunt activi acum și dau cu tifla unor militari de carieră, care-a urcat de jos, pas cu pas ierarhia militară???
Ce se întâmplă cu perioada lucrata în civilie pana la 31 decembrie 2015 ?
RăspundețiȘtergereDacă deja am 25 ani vechime în serviciu pentru ce am contribuit la CAS 10 ani ?
Ce avantaje am în acest sens ?
@VICTOR 03.02.2022, 18:55
RăspundețiȘtergereLa : "Ce se întâmplă cu perioada lucrata în civilie pana la 31 decembrie 2015 ?".
Daca ati "declarat" (ati trimis documentele) acei ani la CPS-ul la care sinteti "abonat", atunci ei sint cuprinsi in vechimea care v-a fost "folosita" pentru recalcularea pensiei militare.
Daca nu i-ati declarat (macar o parte), atunci acei ani "nedeclarati" la CPS ii veti "declara" la Casa de pensii teritoriala (din judetul de domiciliu) si, la implinirea virstei de 63 de ani, veti primi si o (bucățică de) pensie "civila". La implinirea virstei de 65 de ani nu are importanta citi ani de munca in civilie aveti... pentru acei ani (chiar si unu' singur) vi se va stabili o pensie "civila".
La : "Dacă deja am 25 ani vechime în serviciu pentru ce am contribuit la CAS 10 ani ?".
Pentru ca asa prevede legea - toti cei care muncesc in "civilie" (precum si militarii in perioada ian.2011 - dec.2015) trebuie sa plateasca CAS!
La : "Ce avantaje am în acest sens ?"
Avantajul ca, la implinirea virstei de 65 de ani, veti primi si o pensie "civila"... mai putin pentru anii de "civilie" care au fost cuprinsi (pentru o pensie militara) in vechimea de militarie!
Eu am întrebat ce se întâmplă conform PLX 199 nu conform legislației actuale!
ȘtergereDe ce politistii trebuiesc scosi din legea pensiilor militare ?
RăspundețiȘtergereIn primul rand datorita juramantului care-l depun.
Cititi in statutul politistilor, daca se obliga sa-si apere tara chiar cu pretul vietii si mai ales ce obligatii au pe timpul mobilizarii fortelor armate, starii de asediu sau de razboi.
In orice situatie politisti pot sa-si dea demisia, militarii numai pe timp de pace !
ȘtergereCiteste Legea nr. 360/2002 privind Statutul politistului, la art. 69(2) care spune ca: Pe timpul stării de urgență, de asediu, de mobilizare și pe timp de război, raporturile de serviciu ale polițistului nu pot înceta în condițiile alin. (1) lit. a), c), d), f) și j). Deci nu merge sa pleci la pensie sau sa-ti dai demisia in situatiile de mai sus (razboi, mobilizare, stare de urgenta, etc.).
ȘtergereAcordatii "stie"? Ei nu "citeste" legi,o tine langa cu dezinsformarile,de frustrat!!!!!
ȘtergereMinciuna.
RăspundețiȘtergere"VALORIFICAREA" in vechimea militara e o minciuna pt.cei care ajung la 85% numai prin vechimea militara.
Anii lucrsti in civilie inain te de 2015 au fost FURATI, nu produc nici un leu in plus care sa se adauge la pensia militara.
Sariti, HOTIIIIIIIIII.,MINCINOSII....au furat contributiile la BASS.
Conform art.107 ind.4 din L263/2010 "pensionarii PENTRU LIMITA DE VARSTA care realizeaza stagii de cotizare...."
RăspundețiȘtergereDeci , conform L263/2010 noi am avut decizii de pensie PENTRU LIMITA DE VARSTA.
Ca atare, indiferent de varsta, ca aveam 50 de ani, 55,57, sau 65 aveam dreptul sa solicitam cresterea pensiilor conform stagiilor de cotizare suplimentare.
Acest "bonus" , o data acordat, a devenit imprescriptibil ca si pensie contributiva bazata pe CAS ul platit si trebuie platit pana la decesul beneficiarului.
CPS l-a platit in numele Casei Mationale de Pensii Publice in interval 2011
-2015, dupa care s-a facut ca il "VALORIFICA" in pensia militara fara sa mai dea vreun leu adaugat la pensia militara.
Sariti, HOTIIIIIIIIII
Legea 119/2010 prin art1 a transformat toate pensiile militare in pensii pt limita de varsta in intelesul legii 19/2000 privind pensiile publice.
ȘtergereNici legea 119/2010, oug 1/2011 si nici 263/2010 nu v-a obligat sa va valorificati stagiile civile realizate dupa cariera militara, puteati sa asteptati implinirea varstei de 65 de ani si sa va deschideti separat un drept de pensie doar pt stagiile civile cu SCC de 35 de ani.
Sunt de acord cu pretentiile dumneavoastra, dar numai daca returnati beneficiile obtinute prin valorificarea acestor stagii civile, inainte de 65 de ani si cu SCC=20 de ani.
Da, ati platit CASS dar ati furat startul si v-ati umplut desaga inainte de 65 de ani.
Eu cred ca "hotul striga prindeti hotii"
Cred ca nemultumiti si pe buna dreptate, ar trebui sa fie cei care nu-si pot valorifica vechimea militara in procentul de 85% din baza de calcul.
De acord si cu varianta dv. cu conditia returnarii diferentei pana la suma platita cu titlu de CAS in perioada 2011-2015.
ȘtergereDe ex.: in perioada respectiva am platit CAS in valoare de 200.000.lei si mi-a fost achitata suma de 50.000.lei.
Ar trebui sa-mi restituie 150.000.lei. Este ok?
Eu nu am calcat legea ci am valorificat un drept cf.legii in vigoare la momentul respectiv.
Nu s-a spus niciodata ca daca valorifici vechimea civila prin CPS CASul respectiv va fi conficat.
Hotilor.
CPS nu se poate substitui legiuitorului.
Daca as fi fost miner tot asa ar fi incetat platile?
Cu ce drept au confiscat CAS?
HOTIIIIIIIIII
Cred ca nu s-a înțeles!
ȘtergereChiar dacă am făcut actualizarea pensiei nu am primit nimic în plus pentru ca depaseam cei 85% !!!
Și este vorba de 10 ani de civilie
Cred ca nu s-a înțeles!
ȘtergereChiar dacă am făcut actualizarea pensiei nu am primit nimic în plus pentru ca depaseam cei 85% !!!
Și este vorba de 10 ani de civilie
Am inteles ca MApN i-a exemplul pozitiei Casei Albe din SUA privind invazia rusa in Ucraina.
RăspundețiȘtergereMai precis conducerea MApN este foarte oreocupata de cresterea calitatii vietii pensionarilor militari, preocupare in 3 schimburi inclusiv in sarbatorile legale, dar rezolvarea acestei probleme din punct de vedere practic, nu mai este IMINENTA.
Si pe saiturile CPS MAPN si MAPN exista "transparenta decizional"
RăspundețiȘtergereN-am vazut acolo nici un demers , pt imbunatatirea calitatii vietii pensionarilor militari.
De ce ?
Pt ca preocuparile sunt sublime, dar realizarile lipsesc cu desavarsire !
@akord-75 04.02.2022, 11:27
RăspundețiȘtergereLa : "La un coeficient de functie,ce criterii stabilesc departajarea intre coeficientul minim si cel maxim?.....esalonul, si/sau ce alte criterii ?
...Exista vre-un ordin referitor la cele de mai sus ?".
H.G. 0610/23.08.2017 - nomenclatorul privind stabilirea functiilor pe grade militare, respectiv pe grade profesionale, pe coeficienti si solde de functie/salarii de functie pentru personalul militar in activitate, politisti, functionari publice cu statut special din sistemul administratiei penitenciare si preotii militari din institutiile de aparare.
ordine publica si securitate nationala.
Avand un "0" este un document secret, cf legislatiei in vigoare.
ȘtergereEste cam mare nivelul de secretizare !
Pe 14 februarie este Valentine's Day.
RăspundețiȘtergereIn ziua urmatoare, 15 februarie 2022 este sedinta in instanta privind Procesul Curtii de Conturi cu CPS MApN.
Daca se finalizeaza cu placere (pierde cps) iau in calcul sa ma indragostesc de justitia romana.
Cel putin pentru o zi, da nu mai mult.
@Anonim 04.02.2022, 14:33
RăspundețiȘtergereLa : "Avand un "0" este un document secret, cf legislatiei in vigoare.
Este cam mare nivelul de secretizare !".
Conform legislatiei in vigoare documentul propriu-zis este nesecret... anexele sint secrete! De aceea nici nu a fost publicata in monitorul oficial... a fost transmisa "partilor interesate"!
Nivelul de secretizare... lista cu toate functiile din armata, servicii si politii (politia-politie cu subdiviziunile ei si politia penitenciara) pe grade si niveluri de salarizare, plus procentele pentru soldele de comanda...
Cel putin la politie, procentele indemnizatiilor de conducere nu sunt in acest ordin/anexa pt. politie, ci in altul, in vigoare la 31.12.2009.
ȘtergereAlo, Anonimule?
RăspundețiȘtergereMai ai replica?
A furat CSP diferenta dintre CAS-ul platit de militari cate 10-15 ani si platile "bonusului" efectuate NUMAI intre 2011-2015?
UNDE ESTE DIFERENTA? In buzunarele cui a intrat? Unde este moralitatea, Anonimule?
Domnule Iosif, dumneata la recalcularea din 2016 pe legea 223, ai câștigat la pensie? Sau ai rămas în plată cu cuantumul avantajos anterior?
ȘtergereDomnule Iosif, ce varsta aveti dumneavoastra astazi ?
Ștergere???
RăspundețiȘtergereDomnule Burebista,
RăspundețiȘtergereBuna seara,
Am implinit 65 de ani pe 02.08.2021. Multa sanatate si d-voastra.
Da, in urma recalcularii cf.L223/2015 pensia mea militara a crescut substantial, EXCLUSIV IN BAZA DOSARULUI MILITAR, fiind privat de pensia suplimentara 9% si 15 ani de conditii speciale in armata.
In perioada 2010-2015, dupa iesirea la pensie militara am lucrat ca civil, in sectorul privat, si mi s-a oprit CAS in valoare de aprox.200.000.lei.
In aceiasi perioada, CSP, in numele Casei Nationale de Pensii Publice, mi-a platit aprox.50.000.lei cu titlu de " bonus", majorare a pensiei publice CONTRIBUTIVE PENTRU LIMITA DE VARSTA pt.stagiul ADAUGAT dupa trecerea in rezerva, drept castigat in baza legii pensiilor PUBLICE contributive, nu militare (L263/2010), drept imprescriptibil,(art.2 lit.h/L263/2010) care inceteaza numai la decesul titularului, fara legatura juridica cu evolutia ulterioara a pensiei militare.
Din 2016 acest drept nu a mai fost platit.
Unde sunt cei 150.000.lei CAS platiti de mine ?
Daca nu vor sa mai plateasca o pensie contributiva asa cum ii obliga Deciziile CCR 872 si 874/2010 ("pentru contributiile incasate statul are obligatia corelativa de a plati o pensie") atunci sa-mi restitutie cei 150.000.lei ramasi in contul BASS cu titlu de CAS.
Cand am depus actele pt.pensie civila la Casa de pensii sector 2, la 02.08.2021, CSP MApN a eliberat in mod mincinos o adeverinta in care pretinde ca vechimea civila 2010-2015 a fost "VALORIFICATA'in pensia militara.
Mai mult, Casa de pensii sector 2 a eliberat un tabel cu activitatea mea in munca in care perioada 2010-2015, de dupa trecerea in rezerva, figureaza ca fiind desfasurata nu in sectorul civil ci in SNAPOPSN si cu zero lei contributii la CAS, desi eu am platit, in aceasta perioada, asa cum v-am spus, aprox.200.000.lei CAS, bani consemnati in Adeverinta eliberata anterior de Casa judeteana de pensii.
De aceea strig: MINCINOSII........HOTIIIIIIII
Ha, ha,.....pamflet. Orice asemanare cu realitatea este....pur intamplatoare...Hotiiiiiiii
Cu stima,
Daca ne puteti spune care este punctajul mediu anual al stagiului de citizare ca civil din perioada 2010-2015 care l-ati trimis la CPS MApN si pe care doriti acum sa-l extrageti si sa-l valorificati la casa publica de pensii.
ȘtergereȘi atunci dacă ai câștigat la bani prin recalculare pe 223 de ce ești nemulțumit?
ȘtergereAtunci cere anularea pensiei militare calculată Cfm 223 în care au fost cuprinse și vechomile din civilie până în decembrie 2015 care este mai mare și cere sa ți se plătească pensia calculata pe legea civilă în care era materializata și contribuția ca civil dintre 2010 pana în 2016...
Dumneata vrei și pensie militară avantajoasa vrei și o pensie civilă în plus nemeritata întrucât între 2010 ai primit bani în plus la pensia militarocivila pe 263... Nu cred ca dumneata ai contribuit la CAS în 5 ani 200000 lei... Asra însemnând 40000 lei pe an adică 3400 lei pe luna CAS... Adică ai avut un salariu brut de 34000 lei lunar????.
Mai mult ca sigur a-ți avut un salariu brut muuult mai mic și echivalent și contribuții msi mici la CAS...
A dat cineva un exemplu pe la huhurez.com cum pentru 1 an și câteva luni lucrat ca civil, primește măreața pensie de 30 lei lunar de la stat după vârsta de 65 ani... Prin echivalare probabil dvs ați fi primit pentru cei 5 ani vre o 150 lei lunar, sau poate mai mult în funcție de cât ați avut salariul...
Dacă chiar ați avut salariu brut lunar de 34000 lei între 2010 și 2015 din care va rămânea neat peste 20000 lunar însemna că....
Ei? S-a facut liniste?
RăspundețiȘtergereVede toata lumea "manaria" CSP?
Ce mai zic "deontologii"?
E furt sau nu e furt?
Unde sunt zecile de mii de puncte de pensie ale pensionarilor militari?
Unde e procuratura militara?
Dle Burebista,
RăspundețiȘtergereVechimea civila 2010-2015 nu a avut nici un rol in stabilirea cuantumului pensiei militare intrucat vechimea militara exclusiva era de 57 de ani din care 34 de cascheta si restul conditii speciale.
Sumele exacte nici nu mai au importanta intrucat e clar ca bonusul platit in cei 5 ani este mai mic decat CAS ul platit, pt.ca asa functioneaza sistemul civil.
Sigur, doresc o pensie militara pt.munca din armata si o pensie civila pt.munca civila, corspunzator CASului platit.
Ce vi se pare incorect?
Si daca nu se poate asa, atunci sa-mi restituie CAS ul ramas in conturile lor pt.perioada 2010-2015.
Dle Anonim,
RăspundețiȘtergerePunctajul inscris in ultima decizie de recalculare pe L263, separat pt.stagiul adaugat, a fost in decembrie 2015 de 1,6.
Eu nu punctajul doresc sa-l extrag ci vechimea civila 2010-2015 si veniturile la care am platit CAS pt. a putea sa le valorific la casa de pensii civila, ca orice cetatean.
De altfel, L127 la art .161 prevede exact aceasta posibilitate inversa, respectiv extragerea vechimii militare din pensia civila si valorificarea ei la CSP.
Vedeti discriminarea si furaciunea?
Vechimea militară a contat pentru pensia civilă numai ca număr de ani necesar pentru deschiderea dreptului de pensie adică ca asa zisul stagiu de cotizare.. Însă acea vechime în structuri militare sau politie nu a adus și punctaje la pensia civilă. Va spun din sursa sigură. Tatăl meu a avut inițial o pensie civilă deschisa prima în 2009 cam de 1,2 puncte la vre o 40 ani vechime în munca din care 10 militar... Vechimea militară nu i a adus niciun punct la pensia civilă și nici nu i s a spus de la casa națională de pensii publice ca pentru cei 20 ani militar trebuie sa solicite o pensie militară... Printr-o intimplare am aflat după vreun an ca poate primi și o pensie militară și a depus o cerere la ultima unitate unde lucrase și din luna următoare a primit și o pensie militară care în 2016 era de vre o 800 lei...
ȘtergereCât despre punctajul pe care susțineți ca l ați primit în plus pentru cei 5 ani lucrați ca civil, 1,6 puncte de pensie?????
ȘtergereÎnseamnă că dacă a-ți fi lucrat 30 ani ca civil a-ți fi avut 9,6 puncte de pensie???
În fine, bucurați-vă de pensia pe care o aveți Cfm 223 mai mare decât cea civilă, rugați-vă sa se reintroducă actualizarea în funcție de salariile activilor și în rest multă sănătate!
Multumesc pt.urari si indulgenta, dle Burebista.
RăspundețiȘtergereSe pare ca ati inteles ce sustin, chiar daca nu doriti sa recunoasteti.
Eu nu mor de foame, sunt multumit cu pensia mea militara,desi mi-au anulat cam 25% din valoarea acesteia (9%p.s. si 15% conditii de munca) , sunt recunoscator MAPN pt.modul in care a recompensat activitatea mea militara, dar nu inteleg sa se amestece, dupa trecerea in rezerva, in modul de calcul al pensiei mele civile.
Eu nu am furat de la Armata, Armata sa nu fure de la mine.
@VICTOR 05.02.2022, 07:02
RăspundețiȘtergereLa : “Eu am întrebat ce se întâmplă conform PLX 199 nu conform legislației actuale!”. (* "Ce se întâmplă cu perioada lucrata în civilie pana la 31 decembrie 2015 ?".*)
In forma aprobata de Senat a plx 199/2020 era o prevedere privind posibilitatea “scoaterii” stagiilor “civile” din pensia militara. Amendamentele din Raportul preliminar al Comisiei de munca au eliminat acea posibilitate!
@Anonim 04.02.2022, 14:59
RăspundețiȘtergereLa : “In ziua urmatoare, 15 februarie 2022 este sedinta in instanta privind Procesul Curtii de Conturi cu CPS MApN.
Daca se finalizeaza cu placere (pierde cps) iau in calcul sa ma indragostesc de justitia romana.”.
Pina acum judecatorii de pe la tribunale au dovedit cu prisosinta ca habar n’au de legislatia privind salarizarea si pensiile militarilor.
Dar judecatorii de la Curtile de apel au inceput sa fie stiutori si in aceste situatii!
Ca urmare ar fi de asteptat ca la acest proces solutia sa fie: “Bre, curtenilor de conturi, mucles cu prostiile pe care le-ati cerut! Puneti mina si cititi voi l.223/2015/art.60, alin.(1) (forma valabila in iul.2017)!”.
@Unknown 05.02.2022, 10:41
RăspundețiȘtergereLa : “Cel putin la politie, procentele indemnizatiilor de conducere nu sunt in acest ordin/anexa pt. politie, ci in altul, in vigoare la 31.12.2009.”.
Da!
Procentele concrete ale ale indemnizatiei/soldei de comanda se stabilesc prin ordine ale ministrilor. Astfel de ordine se emit, in baza unor hotariri de guvern, la fiecare schimbare a legislatiei salarizarii militarilor/politistilor.
Ordinul despre care vorbiti este/a fost cel emis in urma aparitiei l.330/2009. Dupa cum, mai inainte fusese un ordin pe timpul l.138/1999; dupa cum pe timpul l.284/2010 a fost/este un alt ordin.
Pentru aplicarea l.153/2017 este hg 0610/2017 si ordinele ministrilor.
Da, fiecare noua lege de salarizare are OMAI-ul ei cu normele de aplicare, insa nu s-au aplicat niciodata dupa 01.01.2010, procentele indemnizatiei de comanda/conducere prevazute acolo. Tot ce era in vigoare la 31.12.2009 era/este baza la indemnizatiile de conducere, inclusiv coeficientii de ierarhizare ai functiilor sau gradelor militare/profesionale.
ȘtergereDa, dle Victor, asa e cum spune Mos Alecu.
RăspundețiȘtergereLa cererea "specialistilor" MApN amendamentul ind.5 la art.110/L 223/2015 a fost scos din L475/2016 si L38/2020, proiecte de legi adoptate de Senat, cu motivatii imbecile, gen "s-ar face operatiuni fictive".
Cum fictive?
Fictiv transforma ei vechimea civila de DUPA TRECEREA IN REZERVA in vechime MILITARA.
Asta da fictiune, hocus-pocus, scamatorie, escrocherie, furaciune, abuz, grup infractional organizat, etc.
Ha,ha,....pamflet.
Nu aveti nici un motiv sa fiti nemultumit.
ȘtergereAti lucrat ca civil in viata civila si ati cotizat CAS.
Statul s-a obligat sa va rasplateasca cu bani, numai dupa ce ati inplinit 65 de ani, mai precis dupa 2 august 2021 adica in ultimele 7 luni.
In urma unei excrocherii legislative care nu va vizat pe dumneavoastra, dar ati beneficiat si dumneavoastra, statul a inceput cu 11 ani mai devreme, timp de 6 ani 2010-2015 sa va dea banuti faini vreo 50.000 lei.
Inca sunteti mult pe plus.
Daca statul se tinea de cuvant si va dadea pensie civila, asa cum s-a angajat, doar dupa 2 august 2021 ?
Estimati in cat timp totalizati 50.000 lei.
Daca va mai nacajiti inutil s-ar putea sa nu va mai bucurati prea mult nici de stagiile civile nici de cele militare si sa calatoriti spre cele vesnice, unde oricum n-aveti nevoie de penzie, nici civila nici militara.
Mosuleeee...stiri noi de la UE
RăspundețiȘtergere9,4%...BATUT IN CUIE
PENSIILE MILITARE INTRA IN RESTRUCTURARE.....
@Nikk 06.02.2022, 13:07
RăspundețiȘtergereLa : "Indiferent de soluția care se va adopta (recalculare/actualizare...calcul în baza principiului contributivității...), se impune că o necesitate majora, ELIMINAREA menținerii in plata a cuantumului avantajos. In caz contrar, zecile de mii de sporuri dintroduse după 2o15, vor face imposibilă eliminarea gravelor dezechilibre și inechități din sistem.".
***************************
Era sa spun ca toti fritzișorenii au marota eliminarii cuantumului avantajos... da' mi-am adus aminte de banderas, t.rex, n_v cincu, trotil_atul, marshall, nero, tarzan, f18sh, mannix, jvek, si multe, multe altele...(inclusiv numele sub care se prezinta de cele mai multe ori)!
***********************************
Da!
Prin actualizarea (nu contributivizare) pensiilor la soldele din prezent (chiar cu eliminarea sporurilor din baza de calcul) ar ramine destul de putini beneficiari de cuantum avantajos (pensie anterioara mai mare)... Ar ramine doar cei cu minarirea gopristica din 2011, si cei carora le-au fost adaugati (in 2011) j'de ani de "civilie" in pensiile militare!
Problema este ca simpla enuntare a renuntarii la cuantumul avantajos va crea un curent defavorabil oricaror schimbari! Curent defavorabil creat si sustinut de multi tolomaci, da' cu mare putere de influentare a decidentilor!
Cuantumul avantajos se aplica doar pina cind "noul" sistem de calcul "produce" pensii mai mari decit cele din cuantumul avantajos.
Adica se elimina dezechilibrele intr-un timp oarecare, nu imediat!
Asa ca, cei care sustineti renuntarea la cuantumul avantajos, ginditi-va militareste: pierd, eu, ceva prin cuantumul avantajos acordat cuiva?
Daca nu pierd de ce sa fiu dobitoc la minte si sa creez dusmani care sa se opuna oricarei schimbari!
Schimbare care mi-ar fi, categoric, favorabila!
Dusmani care au putere de influentare a decidentilor si de stopare a oricarei schimbari!
Schimbare care, repet, mi-ar fi favorabila!
Uite,vezi,nu sunt rautacios cu toate ca mai jignit si iti raspund:
RăspundețiȘtergereCoef.de functie a unui militar,inclusiv politist,este departajat(daca pot spune asa) de un coeficient.Acesta se acorda (indiferen de grad) dupa cum urmeaza,ex: ----
- Of.superiori(4;50,4,60;4,70;4,80,);
-Of.inferiori:(3,50;3,60;3,70;3,80);
Sov. :(2,50;2,60;2,70;2,80).Am zis,acesti coeficienti sunt doar exemple.
Daca te uiti,@Acordule pe Buletin.de calcul a pensiei,vei observa ca d-ta chiar daca ai acelasi grad cu altcineva,e posibil sa ai coef.mai mare,sau mai mic ca al camaradului respectiv.Depinde cum te-a incadrat sefii pe functie,ce nu stii? Simpatica noatsra gazda,mos Alecu,ne poate detalia mai bine,mai pe intelesul tuturor,cum o face deobicei.
Dle Anonim,
RăspundețiȘtergereGresiti fundamental.
In momentul in care statul mi-a transformat pensia militara intr-o pensie publica, calculata cf.L263, si mi-a eliberat o Decizie de pensie PENTRU LIMITA DE VARSTA, oricine se bucura de drepturile conferite, respectiv nu mai conteaza varsta de 65 de ani, ci dreptul de pensie pt.stagiul civil adaugat dupa pensionare dobandit cf.art.107/L263 intra in plata imediat si trebuie platit pana la decesul subiectului de drept.
Nu scrie nicaieri in art.107 ca dreptul intra in plata la 65 de ani ci ca acest drept este conferit pensionarilor PENTRU LIMITA DE VARSTA.
Ca atare, CNPP nu avea dreptul sa opreasca plata acestui drept castigat legal.
Si comentariul dv. nu a raspuns la intrebarea ce se intampla cu ceilalti 150.000.lei cotizati de mine si Angajator in contul meu la BASS, recunoscut im Adeverinta de la casa judeteana si care nu mai produc efecte nici acum, dupa 65 de ani.
Oricum, va multumesc ca ati agreat notiunea de ESCROCHERIE.
Si unde se comite o escrocherie exista, nu-i asa, si ESCROCI.
Ca atare, strig din nou, Saritiiiiiii,
Escrociiiiiii. Ha,ha.
@Anonim 06.02.2022, 14:50
RăspundețiȘtergereLa : "...Coef.de functie a unui militar,inclusiv politist,este departajat(daca pot spune asa) de un coeficient............".
Prin legile salarizarii se stabilesc coeficientii prin care se "departajeaza" functiile corespunzatoare gradelor militare prevazute pentru respectivele functii.
*****************
In statele de organizare sint inscrise functiile si gradul militar pe care trebuie sa-l aiba un impricinat pentru a fi numit sa indeplineasca atributiile respectivei functii. (***prin statutul cadrelor militare este stabilit si modul in care un impricinat cu un grad militar mai mic poate ocupa o functie care are prevazut un grad mai mare. Respectivul, chiar cu grad mai mic, fiind platit - ca solda de functie - pentru coeficientul alocat functiei respective. Numai solda de grad a impricinatului fiind cea corespunzatoare gradului real detinut***)
********************
Prin hotarire de guvern se detaliaza toate functiile inscrise in toate statele de organizare (in ordine crescatoare a gradelor militare prevazute pentru respectivele functii).
Corespunzator volumului de munca si responsabilitatilor, fiecarei functii i se “atribuie” un coeficient de salarizare.
Coeficient de salarizare care este din intervalul alocat fiecarui grad al functiei din legea salarizarii.
Coeficient de salarizare care este inscris si in statele de organizare. (***eventuale modificari ale gradelor functiilor si/sau ale coeficientilor de salarizare ale acestor functii facindu-se tot prin hotarire de guvern... si inscrierea noilor prevederi in statele de organizare***).
Astfel:
- in baza l.153/2017: Funcții corespunzătoare gradului de maior, ... coeficient – 1,93 – 2,04
- in baza hg 0610/2017 (nu stiu ce si cît... dar posibil)
------ of.3 (cu preg. fizica) – maior – 1,93 si
------ of.3 (la seful logisticii) – maior – 1,97
------ sef st.mj. B. – maior – 2,04
Corect,cam asta am spus si eu,dar am explicat putin mai alambicat,de aceea v-am cerut ajutorul.Va multumesc!
Ștergereodata cu legea 153/2017 s-au refacut statele din unitati si astfel functiile au fost diminuate cu cel putin o treapta. de ex. cdt B- col s-a transpus in lt.col, sef modul operatii , logistica din lt.col. s-au transpus in noile state in Mr (la nivel B). Asa ca pentru a egala pensiile functie de grad, vechime...etc nu este un deziderat corect. Pastrarea cuantumului avantajor trebuie sa ramana. De fapt, ultima decizie de pensionare este ceva de la care trebuie plecat in rezolvarea unor inechitati pentru ca aceasta a fost asumata de fiecare. Ca ne convine sau nu...
ȘtergerePasarica si-a stabilit deviza blogului sa:
RăspundețiȘtergere"Un militar neinceput ca mine, nu merita pensie militara de stat, merita pensie civila"
Romania a aderat la NATO in 2004 si la UE in 2008.
RăspundețiȘtergereUE dpv militar in afara NATO este zero barat.
In prezent dar si in viitor, flacul estic al NATO trebuie sa-si imbunatateasca capacitatea de lupta, in primul rand al statelor membre din zona.
Romania , chiar daca nu prea vrea, este obligata sa-si adapteze politica interna, inclusiv in domeniul salarizarii si drepturilor de pensie a militarilor, la noile tendinte ale aliantei nord atlantice.
Resursa umana de calitate necesara fortelor armate, in capitalism , nu se poate asigura sau mentine printr-un sistem de salarizare aflat la baza societatii, pt ca privatiunile si restrictiile sunt in varful piramidei.
Asa ca va rog sa nu va asteptati ca ceea ce doreste UE sau pasarica, privind pensiile, sa aiva o importanta prea mare in stabilirea unei noi legislatii in domeniul pensiilor militare.
Romania a fost primita in U.E. la 01.01.2007..!
ȘtergerePe 25 mai 2022 ciuca , cel mai mare dusman al militarilor cu scopul transpunerii in practica a agendei proprii de parvenire personala, trebuie sa-si depuna mandatul de premier, c-a asa-i rotatia in actuala cualitie guvernamentala.
RăspundețiȘtergerePrin targ se vorbeste ca n-ar prea vrea si ar face la fel ca atunci cand i s-a incheiat mandatul legal de Sef al Statului Major al Apararii.
Motivul: timp prea scurt avut la dispozitie pt transpunerea in practica a plagiatului din teza de doctorat.
E adevarat, dar cu "tepe" de genul celor relatate anterior nu vor avea miciodata o resursa umana de calitate.
RăspundețiȘtergerePoti sa ai tancuri senila langa senila, daca militarii nu sunt motivati vor ramane o gramada de fiare reci.
@akord-75 06.02.2022, 22:18
RăspundețiȘtergereLa : “...problemele mele de 2 lei...”.
Nu-s de 2 lei... Îs de vreo 115 – 139/luna la 01.01.16, sau de vreo 138 – 167/luna azi!
La : “De ce nu a ramas tot coef maxim respectiv 4,60 asa cum era de fapt pe prima decizie(initiala) corespunzator cf 3,30”.
Mergind pe ideea ca au fost alese cele 6 luni cu functie de lt.col. – 3,3!
In primul rind trebuia facuta contestatie la decizia de recalculare... contestatie care se solutiona cu “CPS nu a stabilit soldele din cele 6 luni... adresati-va la CMJ”. Dar contestarea era utila la demersurile ulterioare.
Trebuia adresat la CMJ si unitatea de la trecerea in rezerva!
De unde este posibil sa fi aparut “neconcordanta” coeficientilor de ierarhizare (mergind pe filiera de culegere si transmitere a soldelor pina la CPS care numai “folosea” ceea ce primea):
- de la unitatea de trecere in rezerva s-a inscris gresit (sau nu) coef.de ierarh. al SF din cele 6 luni
- la CMJ
----- daca documentul de la unitate avea coef.de ierarh. al SF inscris corect... s-a gresit “echivalarea” lui in documentul primit de la DGFC
----- daca documentul de la unitate avea coef.de ierarh. al SF inscris incorect... s-a “echivalat” cu ceea ce corespundea in documentul primit de la DGFC
- documentul (transmis de DGFC la CMJ-uri) prin care se facea “translatarea” soldelor de functie din “vechime” la cele din 01.01.16 contine o eroare la acele functii ... caz in care foarte multi au fost afectati
- la trecerea la noii coeficienti de ierarhizare (l.477/2006) unele (toate?) din functiile vechi (cu coef.de ierarh. 3,3) nu au mai fost “categorisite “la maxim” (coef.de ierarh. 4,6)... ci numai la noul coef.de ierarh de 4,3
Deci... “plingere” la unitatea de trecere in rezerva cu cererea de trimitere a unei copii din documentul trimis de ei (cu soldele) la CMJ (in 2016... cind cu recalcularea pensiilor)...
- daca au trimis coef.de ierarh. al SF diferit de 3,3 ... cerere sa corecteze datele trimise la CMJ (cu trimitere de copie a trimiterii lor catre CMJ)...
De urmarit (cu “plingere” catre CMJ) corectarea documentului trimis de ei la CPS...
De urmarit (cu “plingere” catre CPS) corectarea deciziei de pensie – revizuire de la data primirii noilor elemente... nu de la 01.01.16)
- daca unitatea a trimis coef.de ierarh al SF corect... de cerut si urmarit (ca mai sus) corectarea la CMJ si, apoi, la CPS!
- daca si unitatea, si CMJ, au trimis corect... inseamna ca-i vorba despre documentul de la DGFC si HG-ul de “translatare” a vechilor coef.de ierarh ai SF in cei noi
----- daca-i “greseala” in documentul DGFC ar mai fi posibila corectarea greselii cu “plingeri”
----- daca vorba despre HG-ul cu “translatarea”... asta-i situatia!
Plx 199/2020 a fost initiat de senatorul psd Les.
RăspundețiȘtergereNume predestinat, si plx asasinat din fasa. Acest plx este un fel de Elodia, inca nu i s-a gasit cadavrul.
Poate ca ar fi timpul sa fie declarat oficial decedat si sa fie inmormantat cu onoruri militare.
Imi si imaginez o garda de onoare la catafalc formata din:
pasarica, cezar, mares si reddog si un necrolog scris de cornelius din Onesti.
@Anonim 07.02.2022, 14:05
RăspundețiȘtergereLa : “odata cu legea 153/2017 s-au refacut statele din unitati si astfel functiile au fost diminuate cu cel putin o treapta. de ex. cdt B- col s-a transpus in lt.col, sef modul operatii , logistica din lt.col. s-au transpus in noile state in Mr (la nivel B).”.
Aici povestea-i mai lunga, si nu-i legata de prezentul cu l.153/2017
- in 2010-2011, dîndu-si seama de catastrofa pe care a facut-o cu contributivizarea pensiilor militare, goprea a inceput o campanie de felurite matrapazlicuri pentru reparare...
Reparare si pentru viitorul pensiilor celor care erau atunci in activitate.
Printre aceste matrapazlicuri a fost si “marirea” functiilor din statele de organizare...
Figura a tinut pina cind baietii lu’ NATO i-au zis: “Băi, tu esti nebun??? Comandant de batalion... colonel???”.
S’atunci, baiatu’ , a scazut iarasi functiile...la ceea ce-i si in prezent! La baieti mai “merituosi” le-a transformat batalioanele in regimente... da’ chestia n’a putut fi generalizata la toate functiile din armia romana!
La : “ Asa ca pentru a egala pensiile functie de grad, vechime...etc nu este un deziderat corect. “.
“Echivalarea” functiilor pentru “egalarea” pensiilor nu se face (numai) dupa nume, gradul functiei, numarul la pantofi si numarul de divorturi ale impricinatilor! Se face, in principal, dar nu exclusiv, in functie de “cantitatea” de bani primita pentru acea functie!
De vazut calea de urmat descrisa in ord. MApN nr. m.25/2016!
Atunci "cantitatea" de bani trebuie analizata si functie de "facilitatile"vremurilor, respectiv salarii compensatorii, salarii de merit, prime trimestriale versus indemnizatia de veteran, prima pentru lucrari de exceptie etc. Este imoral sa te folosesti de alta generatie de pensionari ca sa iti reglezi "nemultumirile". Cum am mai spus decizia de pensionare a fost calculata de fiecare.
Ștergere@Anonim 07.02.2022, 15:54
RăspundețiȘtergereLa : "Plx 199/2020 a fost initiat de senatorul psd Les.".
Ca la Radio Erevan... "plx 199/2020 are printre initiatori si pe Les!".
Plx 199/2020 este forma adoptata de Senat a proiectului l.38/2020 de la Senat.
Iar proiectul L38/2020 de la Senat are ca initiatori pe :
Arcan Emilia - senator PSD; Brăiloiu Tit-Liviu - senator PSD; Butunoi Ionel-Daniel - senator PSD; Cârciumaru Florin - senator PSD; Cazanciuc Robert-Marius - senator PSD; Corlăţean Titus - senator PSD; Diaconu Adrian-Nicolae - senator PSD; Dima Carmen - senator PSD; Leş Gabriel-Beniamin - senator PSD; Manoliu Dan - senator PSD; Mazilu Liviu-Lucian - senator PSD; Mihu Ştefan - senator PSD; Moga Nicolae - senator PSD; Nicolae Şerban - senator PSD; Oprea Stefan-Radu - senator PSD; Paţurcă Roxana-Natalia - senator PSD; Pavel Marian - senator PSD; Preda Radu-Cosmin - senator PSD; Rotaru Ion - senator PSD; Salan Viorel - senator PSD; Sbîrnea Liliana - senator PSD; Silistru Doina - senator PSD; Smarandache Miron-Alexandru - senator PSD; Soporan Aurel-Horea - senator PSD; Toma Vasilică - senator PSD; Trufin Lucian - senator PSD
Trimis la
Pe saitul casapensii.mai apar:
RăspundețiȘtergereNoutati
Debite in sectiunea Informatii publice caret-ti clipesc de vezi rosu in fata ochilor.
Sunt 4 anunturi numai in perioada 18-26.01.2022 cu peste 100 de impricinati.
Tabelele privesc recuperarea sumelor incasate necuvenit cu titlu de prestari de asigurari sociale.
Rog un pensionar MAI daca poate oferii cateva detalii.
Si CPS MApN are un tabel din 01.02.2022.
Ceva este putred la aceasta CPS.
ȘtergereMarea majoritate sunt din mediul rural.
Sunt situatii cand in aceeasi localtate rurala, la aceeasi adresa si cu acelasi nume de familie, dar prenume diferite, pe tabel apar trei persoane !!!
Posibil, prestatii sociale care n-au legatura cu legea 223/2015.
ȘtergereVa accept scuzele! La rândul meu va cer si eu scuze.Asa procedeaza doi oameni civilizati!
RăspundețiȘtergereNu port ranchiuna nimanui.Ne cunoastem destul de bine.D.voastra mai putin pe mine in acesta situatie ca am postat "Anonim".Si,inca ceva,nu toti cei vizati de d.ta procedeaza asa.P3ste tot sunt oi negre.A baga la gramada nu mi se pare corect!
Sanatate va doresc!
Pasarica si-a pierdut busola, un fals neinstruit militar a inteles in sfarsit ca n-are drept la o pensie militara de stat si spera ca marea, marea, excrocherie gen legea 119/2010+oug 1/2011 se va repeta.
RăspundețiȘtergereVise taica, vise, cand se va trezi va lua contact cu realitatea !
Cu ce poate contribui pasarica la capacitatea nationala de aparare armata a Romaniei ?
Zero barat inseamna mutimea vida !!!
Dragi camarazi, acum pasarica-i "mobilizata la locul de munca" ii closca-n cuibar. Va rog sa dati dovada de condescendenta. Mancarea i-o aduce masculul cornelius din Onesti.
RăspundețiȘtergereAcum zamisleste integrarea in absolutul marxist-contributiv a pensiilor militare.
Peste 20-30 de zile va fii mamicuta si daca-o suparati cine stii cum isi trateaza puisorii ? Sa n-o pteasca sa vina danezii si sa ii ia.
N-are pregatire militara si nici n-o s-o dobandeasca-n viitor, daca o sa-l intalniti in TO , tratatil ca apt necombatant !
Vad ca nu raspunde nimeni ,incerc eu : -primo-dl.Anonim ma doare undeva de,,pasarica,, si ce propaga pe blogul EI; MA DOARE CA NU EXISTA UNITATE IN S.N.O.P.S.N -secundo-eu sunt un fel de strutocamila(9 ani militar si 21 civil)rezervist bineinteles ,cum credeti ca se va recalcula pensia mea? Nu ca ma intereseaza neaparat o parere neavenita,dar vreau sa vad ce facem cu anii de militar,in rest sunt de acord sa dispara politistii din legea (viitoare) a pensiilor militare,pentru ca vor avea SIGUR pensiile mai mari decat militarii de cariera(mai au si sindicate care au obtinut cate ceva fata de asociatiile rezervistilor ) poate Mos Alecu ne lumineaza pe tema asta,in rest sa fim sanatosi !
RăspundețiȘtergereDaca prindeti o mobilizare, veti fii un militar civilizat cu pensie militara.
ȘtergereIn caz contrar veti fii un civil cu armata facuta si aveti :
33% sansa de pensie militara (stagii cumulate)
33% sansa de pensie civila (stagii cumulate)
34% si pensie militara pt 9 ani si pensie civila pt 21 de ani.
Pana la sfarsitul anului 2023 curiozitatea dumneavoastra va fii satifacuta intr-un fel sau altul.
Va doresc sanatate, ca-i mai buna decat toate celelalte aspecte care-l privesc pe un rezervist.
Dle Skoda,
RăspundețiȘtergereProbabil, in baza art.161/L127 pe care l-am citat anterior, d-voastra veti putea valorifica vechimea militara la CSP si vechimea civila la casa de pensii civila.
Exact ce noua nu ni se permite, furandu-ni-se CAS la BASS.
@Skoda 4x4 09.02.2022, 20:06
RăspundețiȘtergereLa : "...eu sunt un fel de strutocamila(9 ani militar si 21 civil)rezervist bineinteles ,cum credeti ca se va recalcula pensia mea?...dar vreau sa vad ce facem cu anii de militar".
Presupunind ca va framinta posibilitatea acordarii de pensii MILITARE de stat numai pentru militari, nu si pentru politistii civili...
S'ar proceda "ezact" cum s-a procedat cind cu l.179/2004 (lege pentru acordarea de pensii DE STAT pentru politisti). Lege care a "preluat" si pe politistii care fusesera categorisiti inainte de 2002 drept militari, si care aveau la acea data pensii pe l.164/2001!
De citit spre lamurire!
Multumesc pentru lamuriri ,multa sanatate tuturor.
RăspundețiȘtergereAvem 10.000 de veterani in TO, nu pricep cu ce ne aparam tara cu 1000 de cetateni NATO ?
ȘtergereVeteranii romani din TO au numai o menire electorala sa-l propuseze pe ciuca in structurile politico administrative a Romaniei sau au un singur rol sa-si respecte juramantul militar ?
@Anonim 11.02.2022, 12:17
RăspundețiȘtergereLa : "Avem 10.000 de veterani in TO, nu pricep cu ce ne aparam tara cu 1000 de cetateni NATO ?".
Fara a intra in discutii despre cine si cum trebuie sa apere Romania...
Ar trebui cautat cîți din cei (ziceti dvs.) 10.000 mai sint la virsta "potrivita" pentru a fi luptatori "eficienti"!
Si ar mai trebui vazut ca, din cei 10.000, marea, marea majoritate au executat (pe denumirea din trecut) serviciul de garda in posturi fixe si patrule, si in subunitati/formatiuni cunoscute ca (pe vremuri) de aprovizionare si transport!
Numa turmentati pe aici !Mai ales de la militie🤣🤣🤣🤣
RăspundețiȘtergereDoar Akordeonul..ce va mai lumineazaa😛😜🤪😝🤑
Mosule te lasa memoria..ia cu gingobiloba pe biscut
Pai,
Taunul..Bonaparte, Patton...etc
@Cezar 11.02.2022, 18:04
RăspundețiȘtergereLa : "...Mosule te lasa memoria..ia cu gingobiloba pe biscut
Pai, Taunul..Bonaparte, Patton...etc.".
Iar dovedesti ca "suferi" de analfabetism functional (stii literele da' nu'ntelegi ce spun cuvintele)!
Ia mai citeste inca o data cele spuse de mine: "...da' mi-am adus aminte de banderas, t.rex, n_v cincu, trotil_atul, marshall, nero, tarzan, f18sh, mannix, jvek, SI MULTE, MULTE ALTELE...(inclusiv numele sub care se prezinta de cele mai multe ori)!"