Faceți căutări pe acest blog

Anunt moderare comentarii

Pentru corespondenta personala dolhasca9@gmail.com De semnalat trimiterea printr-un comentariu pe blog

02 ianuarie 2022

Limitarea sporurilor prin nelimitare...

Schimbind macazul, marele onorabil maestru, trece de la indemnarea  “la trebonal” (pe motive timpite), la incurajarea prestatorilor pe bloaga lui ca totul va fi bine, si la vara cald, din cauza de l.153/2017 (salarizarea unitara)!

Că cică_că sporurile “adaugabile” la soldele/salariile militarilor/politistilor ar fi limitate la 30%, c’asa ar spune l.153/2017! Si că,_ca urmare, se va termina cu “dezmățul” aplicarii voluntarist- preferentiale  a acestor sporuri!
C’asa ceteste el legile, din doi in patru si le’ntelege din trei in cinci...

Sa-i spuna cineva baiatului ca l.153/2017 stabileste: “Articolul 25 Limitarea sporurilor, compensațiilor, adaosurilor, primelor, premiilor și indemnizațiilor și a altor drepturi
(1) Suma sporurilor,... acordate cumulat pe total buget pentru fiecare ordonator de credite nu poate depăși 30% din suma salariilor de bază, a soldelor de funcție/salariilor de funcție, soldelor de grad/salariilor gradului profesional deținut, gradațiilor și a soldelor de comandă/salariilor de comandă, a indemnizațiilor de încadrare și a indemnizațiilor lunare, după caz.”.

(*** Prin SPORURI intelegind, in continuare, “sporuri, compensații, adaosuri, prime, premii și indemnizații și a alte drepturi”***).

Iar asta insemneaza ca NU sporurile acordate cuiva se limiteaza la 30% din (SF+SG+Gradatii+S.C.da.) de care beneficiaza acel cineva... Asta insemneaza ca suma tuturor sporurilor acordate tuturor militarilor/politistilor din MApN/MAI/MJ/Servicii) nu poate depasi 30% din suma tuturor (SF+SG+Gradatii+S.C.da.) acordate tuturor militarilor/politistilor din MApN/MAI/MJ/Servicii.

Altfel spus MApN aproba pentru fiecare unitate procentul sumei sporurilor “acordabile” in acea unitate, in asa fel incit suma tuturor sporurilor acordate tuturor militarilor din MApN sa nu depaseasca 30% din suma tuturor (SF+SG+Gradatii+S.C.da.) acordate tuturor militarilor din MApN....(***Că n-o sa aprobe acelasi procent de sporuri pentru un depozit de echipament si pentru o unitate de aviatie (de exemplu).***).

In limita procentului aprobat, fiecare unitate isi “gospodareste” fondurile in asa fel incit suma sporurilor acordate personalului unitatii sa nu depaseasca procentul aprobat din suma (SF+SG+Gradatii+S.C.da.) acordate tuturor militarilor din acea unitate.

In practica acea “gospodarire” insemneaza:
- procent aprobat de sporuri = 30%
- unui impricinat i se acorda sporuri de 90%
- altor doi impricinati nu li se acorda sporuri
- in final... celor trei impricinati li s-au acordat un spor de 90%, adica, per total impricinati, s-au acordat sporuri de 30%, Exact cit este procentul aprobat de sporuri!

Acest procedeu se multiplica pina la “acoperirea” numarului tuturor militarilor din acea unitate!

Acest procedeu se aplica si cu sporuri mai “babane” acordate... diferind doar numarul de primitori si de ne-primitori, in asa fel incit procentul per total sa fie cel aprobat!

Intimplator, dar total intimplator, si printr-o fericita intimplare, cel care a primit sporuri de 90%, este dintre cei “placuti ochilor sefilor” si se va pensiona, imediat dupa “sporuire”, cu acele sporuri in pensie!
Intimplator, dar total intimplator, si printr-o NEfericita intimplare, printre cei care nu au primit sporuri sint dintre cei “ne-placuti ochilor sefilor” si se vor pensiona, imediat dupa “ne-sporuire”, cu pensii mai mici decit cei “sporuiti”!
Pentru amindoi... asa le trebuie! Sa se’nvete minte că totul se plateste in viata asta!

Deci l.153/2017 nu asigura limitarea sporurilor pentru toti impricinatii, si “dezmățul” sporurilor va continua si se va perfectiona continuu!

Cei care mai visati la “la grade, functii si vechimi egale, pensii egale, militati pentru eliminarea sporurilor din baza de calcul a pensiilor militare! C’altfel visati degeaba!

76 de comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  2. La multi ani Mos Alecu!
    Huhu a postat un videoclip cu Perinita.
    Cum ati reactiona daca v-ar alege sa jucati Perinita?
    Pare ca aveti asa o relatie gen "hate and love" cum ar spune aliatii nostri americani.
    Dar dvs pe unde ati dat cu sapa prin armata?
    De Huhu stim ca a fost la arma "ochiu' si timpanu'"
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Moș Alecu, dezmățul sporurilor a început mai ales după 15.09.2017 când pensia militară s a plafonat la media soldelor/salariilor nete... Sunt N exemple de pensii militare mai mari stabilite înainte de 15.09.2017 și mult mai puține mai mari (cele cu celebrul oskar) stabilite după 15.09.2017.
    Pana la 15.09.2017 niciun militar sau polițist nu era prea interesat de solda netă pentru ca se știa ca la pensie va primi după legea 223 în jurul soldei sau salariului brut sau chiar peste iar fata de net cam 120% ...
    După adata de 15.09.2017 au început zbaterile pentru obținerea de sporuri. .. Cine a dat mai mult din mâini s-o coate, a reușit sa ajungă la o solda netă mai mare și automat și o pensie netă mare...
    Dacă pana la 15.09.2017 nu prea conta oskar ul, după a mai adus un 10% în plus la pensia netă în plată....
    Normal ca oskar ul nu putea fi acordat mai multor activi.(5% din efective pentru 6 luni) . Și ținând cont de faptul ca cei în activitate din sistemul de securitate și apărare a României era și mai este format de cadre întrate în sistem în anii 90-95, de aici și imposibilitatea de a acorda acel oskar tuturor înainte de pensionare... Pentru ca pană în 2016 se acorda numai între șefi de structuri și rar unuia cu grade mai mici (când avea o problema medicala sau chiar o fapta deosebita eventual și mediatizată .. Etc..)
    Restul sporurilor acordate pe baza de pontaj și pentru care fiecare activ a prestat și au fost impozitate odată cu soldele brute nu pot fi numite ca sporuri nemeritate.

    RăspundețiȘtergere
  4. @reddog 03.01.2022, 12:57
    La : "Huhu a postat un videoclip cu Perinita.
    Cum ati reactiona daca v-ar alege sa jucati Perinita?".

    I-as demonstra, si in acea situatie, ca-i prost de bubuie!

    La : "Dar dvs pe unde ati dat cu sapa prin armata?".

    Am mai spus-o de multe ori!
    Pentru tineret si uituci, repet...
    Pregatire intr-o ARMA (nu serviciu sau specialitate) "de negru".
    Cu vipusca si paspoal negru.
    Repartizat si lucrat in unitati (operative) "de negru", numai pe functii de comanda si stat major "de negru".

    RăspundețiȘtergere
  5. Pentru ca vad ca "se poarta" stergerea comantariilor...
    Si pentru a nu sa spune ca "n'am zis io!"...
    Iacata ce s-a zis:

    Burebista 03.01.2022, 13:00
    Moș Alecu, dezmățul sporurilor a început mai ales după 15.09.2017 când pensia militară s a plafonat la media soldelor/salariilor nete... Sunt N exemple de pensii militare mai mari stabilite înainte de 15.09.2017 și mult mai puține mai mari (cele cu celebrul oskar) stabilite după 15.09.2017.
    Pana la 15.09.2017 niciun militar sau polițist nu era prea interesat de solda netă pentru ca se știa ca la pensie va primi după legea 223 în jurul soldei sau salariului brut sau chiar peste iar fata de net cam 120% ...
    După adata de 15.09.2017 au început zbaterile pentru obținerea de sporuri. .. Cine a dat mai mult din mâini s-o coate, a reușit sa ajungă la o solda netă mai mare și automat și o pensie netă mare...
    Dacă pana la 15.09.2017 nu prea conta oskar ul, după a mai adus un 10% în plus la pensia netă în plată....
    Normal ca oskar ul nu putea fi acordat mai multor activi.(5% din efective pentru 6 luni) . Și ținând cont de faptul ca cei în activitate din sistemul de securitate și apărare a României era și mai este format de cadre întrate în sistem în anii 90-95, de aici și imposibilitatea de a acorda acel oskar tuturor înainte de pensionare... Pentru ca pană în 2016 se acorda numai între șefi de structuri și rar unuia cu grade mai mici (când avea o problema medicala sau chiar o fapta deosebita eventual și mediatizată .. Etc..)
    Restul sporurilor acordate pe baza de pontaj și pentru care fiecare activ a prestat și au fost impozitate odată cu soldele brute nu pot fi numite ca sporuri nemeritate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred CA nu a ti vazut CA l am repostat putin modificat..

      Ștergere
  6. @Burebista 03.01.2022, 13:00
    Se confirma parerea tinerilor ca lumea a inceput cu, si de la ei!

    La : “...dezmățul sporurilor a început mai ales după 15.09.2017...”.

    Sporurile au inceput sa se “foloseasca” imediat dupa aparitia l.164/2001 (si apoi, la politisti, l.179/2004).
    Nu erau folosite pentru marirea pensiei ci pentru marirea salarizarii celor in activitate fara a genera si cresterea pensiilor... pentru limitarea cheltuielilor, intr-un final!
    Sporurile se foloseau cu mai multa “grija” si timiditate si nu erau “purtatoare” de mari “atentii” acordate sefilor!
    Din 2011 (odata cu contributivizarea pensiilor militare) sporurile au devenit “aducatoare” si de pensii mai mari... De aici a disparut timiditatea in acordarea lor preferentiala, odata cu cresterea si a “tarifelor” pentru acordarea, din pix, a unei pensii mai mari!
    L.223/2015 mentinind sporurile in pensii a perpetuat si amplificat “dezmatul” acordarii acestora!

    La : “Sunt N exemple de pensii militare mai mari stabilite înainte de 15.09.2017 și mult mai puține mai mari (cele cu celebrul oskar) stabilite după 15.09.2017.”

    Pai... ce vreti a spune??? Că inainte de 15.09.17 erau mai multe, si mai “babane” sporuri??? Mai inainte ati spus ca “dezmatul” sporurilor a inceput dupa 15.09.17!

    Comparind bruturile, sint mai mari cele de dupa 15.09.17 – datorita majorarii cu 25% din 2018, si a majorarilor ulterioare ale SF...
    Comparind neturile, sint mai mari cele de dinainte de 15.09.17 – datorita limitarii net la net...

    La : “Restul sporurilor acordate pe baza de pontaj și pentru care fiecare activ a prestat și au fost impozitate odată cu soldele brute nu pot fi numite ca sporuri nemeritate.”.

    Uailei!...
    Asa ajunsese (in 2010) un pilot civil, Geica, prin “pontaj”, sa fi zburat in ultima luna cit nu zburase in intregul an anterior... Si i se stabilise o pensie (atunci) de vreo 30.000 (300.000.000), de ajunsese exemplul cel mai uzitat pentru justificarea necesitatii contributivizarii si a pensiilor militare (dupa contributivizare el raminind cu vrea 1.400 – 14.000.000)... De parca si la pensie ar fi zburat de mamă-mamă!

    Dupa pensionare, dvs., politistii, mai faceti j’de mii de ore “suplimentare” de sa va fie platite prin pensie???
    Aceeasi intrebare este valabila si pentru multe-multe sporuri si sporulete acordate si militarilor!
    Si... de ce la cei in activitate sa fie platite orele “suplimentare”??? Armata si politia sint institutii care lucreaza cu personal angajat “cu ziua” sau “cu ora”???

    *************************
    Si... pentru ca la CPS/MAI se pot vedea cupoanele de pensie pentru ian.2022, spuneti-ne cum a fost stabilita pensia pe care o veti primi in 2022 (neta): prin majorarea cuantumului din dec.2021 cu 2,6%, sau cu adaugarea la cuantumul din dec.2021 a sumei reprezentind 2,6% din media salariilor nete de la stabilirea pensiei????

    RăspundețiȘtergere
  7. @Mos Alecu, confirm sî eu ca la pensia Recalculata cf.L.164 NU apare niciun spor, desi in activitate am beneficiat de un singur spor cel de 10%, Spor de Radiatii; acest spor a fost luat in calcul de-abia in anul 2016 la Recalcularea cf.L.223, dar fara sa influenteze cuantumul aflat in plata (mai avantajos)..!
    PS. Si Huhurez a sustinut de multe ori ca plafonarea de 30% este la nivelul Ordonatorului principal, cunoaste destul de bine L.153/2017, la fel de bine ca si dv-stra. !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Leon 03.01.2022, 15:45
      La : “...confirm sî eu ca la pensia Recalculata cf.L.164 NU apare niciun spor...”

      Confirmarea nu face decit sa confirme ce spunea l.164/2001:
      “Articolul 21(1) Baza de calcul folosită pentru stabilirea pensiei militare de stat este SOLDA LUNARA bruta avută în ultima luna de activitate, care include solda de grad cores-punzatoare la data trecerii în rezerva.

      iar l.138/1999 spunea:
      “Articolul 3
      Cadrele militare în activitate şi militarii angajaţi pe bază de contract au dreptul la o SOLDA LUNARA, compusă din: solda de funcţie, solda de grad, solda de merit*), indemnizaţia de comandă, gradaţii şi indemnizaţia de dispozitiv.”

      Adica nici urma de sporuri si alte cele in stabilirea pensiei!

      La : “... desi in activitate am beneficiat de un singur spor cel de 10%...”

      Parca, pe undeva, spuneati ca aveti 20% sporuri!!

      La: “...acest spor a fost luat in calcul de-abia in anul 2016 la Recalcularea cf.L.223...”.

      Pentru prima data sporurile au fost luate in calcul la trecerea la contributeala prin l.119/2010 (oug 1/2011)

      La : “... dar fara sa influenteze cuantumul aflat in plata (mai avantajos)..!”.

      Cuantumul avantajos provine din l.164/2001 sau din contributeala???

      La : “Si Huhurez a sustinut de multe ori ca plafonarea de 30% este la nivelul Ordonatorului principal, cunoaste destul de bine L.153/2017, la fel de bine ca si dv-stra. !”.

      Daaaa!
      Citeste din doi in patru si’ntelege din trei in cinci! (*definitia clara a analfabetului functional*).
      Dac’ar fi inteles ce spune art.25/l.153/2017 (limitarea sporurilor la nivelul ordonatorilor principali de credite) n-ar sustine timpenia ca sporurile sint limitate la 30% pentru fiecare impricinat!

      Ștergere
    2. @Mos Alecu,..20% am spus la SM, la Sporuri Nu !
      Sigur ca la Revizuirea cf.OuG.1/2011, au intrat toate veniturile GASITE prin Arhive, dar Cuantumul Avantajos il am pe cel din 2008( Recalculare cf.L 164), INDEXAT/MAJORAT ulterior, cu 5%+5,25%+1,3% si 4,6%..!(si acest lucru l-am mai spus..!).

      Ștergere
    3. @Leon 03.01.2022, 16:42
      Ahaa!
      Deci cuantum avantajos din l.164/2001 din cauza functiei la max. pentru gradul detinut si 120% procent de calcul!

      Ștergere
    4. Eeii, nici chiar asa !
      Procent calcul pensie 95% , apoi 20% OMM..!!

      Ștergere
    5. @Leon 03.01.2022, 18:33
      La : "Procent calcul pensie 95% , apoi 20% OMM..!!".

      Bine!
      Procent de calcul 114% ... tot mai mult decit 102%; si functie la max.... tot mai mult decit functia real detinuta...

      Dac'ar fi fost procentul de 120% n-ati mai fi ajuns in situatia in care cei 5% sa va fi facut pensie mai mare decit cea in plata...

      Ștergere
    6. Da, asa este !
      Dar,...M 116/2001 nu a fost atat de darnic cu grupele de munca,..precum M 123/2015,..inca 7 ani care nu-mi folosesc la nimic( poate la contributivitate, daca va fi si cand va fi!).

      Ștergere
  8. Moș Alecu, la pensia netă în plată din decembrie 2021 s a acordat în plus exact 2.6%. Și nu 2,6% la media soldelor/salariilor din 2019 corespunzătoare mediei soldelor/salariilor brute..
    La fel și la brut 2,6% în plus la brutul din decembrie 2021. Apare în plus pe talon retinerea CASS din brut pe suma ce depășește 4000. Apoi impozit pe ce depășește 2000, reținere 10 lei la asociație și rest de plată pensia din decembrie 2021+2.6%...
    Daca dai clic pe suma în plată apare un mic tabel în care este trecută pensia brută, CASS, impozit și acea diferența ce se retine, în pătrățelul de deasupra sumei este trecut oug 59 și ultima rest de plată...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In ce an, luna, ati iesit la pensie?
      Trimiteti anonimizat, cupon din decembrie anul iesirii la pensie, ianuarie anul urmator, decembrie anul urmator iesirii la pensie... si tot asa pina la ianuarie 2022!

      Altfel... inseamna ca CPS/MAI iar face o nefacuta, sau dvs. vorbiti vorbe!

      Ștergere
    2. Dacă citați cu atenție ce am scris mai sus.. Am ieșit la pensie în 2019.
      Indexarea de 4,6% din 2020 sa aplicat la pensia netă în plată stabilită în decizie...
      În 2021 nu s a indexat...
      În 2022 2,6% la pensia netă în plată de luna trecuta... Bineînțeles și la brut...
      La fel probabil vor proceda și cei de la CPS MApN și SRI mai ales după acea decizie a ICCJ prin care i-au obligat sa renunțe la brutul fictiv corespunzător netului în plată...
      Dacă nu mă credeți este treaba dvs, dar nu vă pot trimite taloanele mele de pensie pentru ca nu va cunosc personal și nu cred ca v a trimis nimeni vreun talon de pensie personal...
      Indexarea se aplica conform oug 114 la baza de calcul deja indexata anterior rezultând o pensie netă în plată indexata exact cu același procent.
      E așa cum v am mai scris și nu se indexează baza de calcul de la data pensionarii.
      E la fel ca la civili se indexează valoarea punctului de pensie valabil la 31 decembrie a anului anterior și nu valoarea punctul de pensie de la data deciziei...

      Ștergere
    3. @Bure, la civili se inmulteste PMA din Decizie( este trecut si pe Cupon) cu VPP, acum 1586 lei ( trecut si pe cupon)..!

      Ștergere
    4. @Leon 03.01.2022, 19:30
      Hai, nu fiti rautacios!
      De ce vreti sa-i spuneti ca nu stie ce si cum... ca nu se indexeaza nimic, la pensiile "civile", inca din 2001?
      Omu' nu stie ce si cum i se intimpla... si-o tine, langa-talanga, cu indexarea pensiilor nete!...

      Ștergere
  9. @Burebista 03.01.2022, 18:42
    La : "Am ieșit la pensie în 2019.
    Indexarea de 4,6% din 2020 sa aplicat la pensia netă în plată stabilită în decizie...".

    Iesit la pensie in 2019 indexarea de 4,6% aplicata (gresit) la pensia neta, dă acelasi rezultat ca adaugarea, la pensia neta din 2019, a sumei rezultate din aplicarea procentului de 4,6% la media salariilor nete

    In 2022 trebuie sa se aplice art.60, alin.(3): "(3) În cazul indexărilor succesive, cuantumul acordat nu poate depăși suma rezultată din APLICAREA RATEI medii anuale a inflației, în condițiile art. 59 alin. (1), ASUPRA MEDIEI SOLDELOR/salariilor lunare NETE corespunzătoare soldelor/salariilor lunare brute CUPRINSE IN BAZA DE CALCUL al pensiei LA CARE SE ADAUGA SUMA reprezentând intervenția ratei medii anuale a inflației, în aceleași condiții, DIN OPERATIUNILE de indexare anterioare.".

    Altfel CPS/MAI iar face o nefacuta!
    Daca nu vreti sa trimiteti cupoanele anonimizate... inseamna ca, de fapt, vorbiti vorbe! (**am o biblioteca intreaga de decizii de pensie si cupoane, multe din ele neanonimizate - desi le cerusem trimițătorilor**).

    RăspundețiȘtergere
  10. Știu foarte bine cum cresc pensiile civile cât și cele militare...
    La civili am vrut sa spun spre exemplu ca un pensionar ieșit la pensie în 2016 cu 1 punct pensie când punctul de pensie era 871 lei și care între timp pana în 2022 ar fi crescut, presupunem de 3 ori cu câte 10% nu ar avea acum 871 + 87+87+87 = 1132 ci ar avea [(871+10%)+10%]+10% = 1160...
    La fel se întâmplă și când se indexează pensiile militare brute. Se indexează pensia brută în plată iar în anul următor se indexează pensia brută anterioară deja indexata.... Tocmai asta este și ideea indexarii cu rata inflației sau cu creșterea decisa de guvern ca puterea de cumpărare a pensiei din anul anterior (cuantumul ei) sa crească cu procentul respectiv și nu procentele succesive sa xic de peste 15 ani sa se aplice la pensia stabilită în prezent....
    Nu eraai corect ca în momentul adoptării oug 59 sa se tecalculeze din nou toate pensiile militare și sa se stabilească pentru toate nivelul net plafonat?? Dar ar fi fost frumos sa se aneze articolul din Legea 223 cu păstrarea cuantumului avantajos.
    Astfel eram toți egali în fata legii și la indexare și la taxare...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O sa reiau ultima parte a postării pentru ca au fost câteva greșeli de scris și poate nu se înțelege ce am vrut sa scriu....
      Nu era mai corect ca în momentul adoptării oug 59 sa se recalculeze din nou toate pensiile militare și sa se stabilească pentru toate nivelul net plafonat?? Dar ar fi fost frumos sa se abroge și articolul din Legea 223 cu păstrarea cuantumului avantajos.
      Astfel eram toți egali în fata legii la indexare sau taxare CASS și atunci nu mai plângea nimeni ca unuia i se taie și altuia nu....
      Vad ca indexarea unei pensii brute de 2500 cu 10% și a celei brute de 2501 cu 2,6% nu provoacă atâtea dispute... Oare de ce?? Sa înțeleg ca sunt atât de mulți pensionari militari cu pensiile stabilite înainte de 15.09.2017 care sunt afectați de taxa CASS și prin urmare cu pensii brute mai mari de 4000 ???
      Alta explicație nu vad...

      Ștergere
  11. La Multi Ani tuturor : Mosule - Burebista are dreptate ,pot confirma ca si pe talonul meu(virtual nu fizic) apare exact ce afirma dumnealui ,e adevarat ca nici eu nu mai inteleg ,dar asa este-brutul indexat cu 2,6 si netul in plata dec.2021 indexat cu 2,6 ,ca face casa MAI boroboate nu neg ,macar le face in folosul pensionarilor.

    RăspundețiȘtergere
  12. @Burebista 03.01.2022, 20:16
    La chestiile cu cresterea valorii punctului de pensie... nu au nici o legatura cu imdexarile pensiilor militare.

    La pensiile militare se indexeaza "bruturile"... pe sistemul aplicarii procentului de indexare la cuantumul (brut) aflat in plata anterior. Cuantumurile nete rezultate din cuantumurile brute (indexate) nu se mai supun regulii indexarii cuantumului net aflat in plata anterior (cu acelasi procent aplicat la brut).
    Asta intimplindu-se, si la pensiile stabilite inainte de 15.09.17, din cauza impozitarii!
    De ce dracu sustineti ca, la pensiile stabilite dupa 15.09.17, sa se aplice (total in afara prevederilor legii) indexarea (din una in alta) a cuantumurilor nete?????

    La : "Tocmai asta este și ideea indexarii cu rata inflației sau cu creșterea decisa de guvern ca puterea de cumpărare a pensiei din anul anterior (cuantumul ei) sa crească cu procentul respectiv și nu procentele succesive sa xic de peste 15 ani sa se aplice la pensia stabilită în prezent....".

    Lasati-o dracului balta cu "puterea de cumparare a pensiei"!
    Ce naiba... "puterea de cumparare a soldelor/salariilor celor in activitate" nu a fost la fel de erodata??? De ce, prin indexare, sa se "protejeze puterea de cumparare a pensiilor" dar puterea de cumparare a soldelor/salariilor sa se duca dracului???

    Inc'odata: lasati-o balta cu lozincile!!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Burebista 03.01.2022, 22:43
      La : "Nu era mai corect ca în momentul adoptării oug 59 sa se recalculeze din nou toate pensiile militare și sa se stabilească pentru toate nivelul net plafonat?? Dar ar fi fost frumos sa se abroge și articolul din Legea 223 cu păstrarea cuantumului avantajos."

      Da!
      Dar cu actualizarea la momentul acelei recalculari si a bazei de calcul apensiei!
      Si cu mentinerea actualizarii ulterioare a pensiilor cu evolutia soldelor/salarilor celor in activitate!
      La abrogarea cuantumului avantajos.. vedeti ca va faceti multi "pretini" chiar si dintre politistii dvs.!!
      "Pretini" care, cu mare putere si influenta inca, nu ar admite o asa parascovenie!

      Ștergere
  13. @Skoda 4x403.01.2022, 20:30
    La : "...Burebista are dreptate ,pot confirma ca si pe talonul meu(virtual nu fizic) apare exact ce afirma dumnealui ,e adevarat ca nici eu nu mai inteleg ,dar asa este-brutul indexat cu 2,6 si netul in plata dec.2021 indexat cu 2,6 ,ca face casa MAI boroboate nu neg ,macar le face in folosul pensionarilor.".

    Daca indexarea din 2022 este prima dvs. indexare... nu este diferenta de cuantum intre aplicarea indexarii la pensia neta de la stabilire (incorect) si aplicarea procentului de indexare la media soldelor/salariilor nete de la stabilirea pensiei (conform legii).

    Daca nu sinteti la prima indexare (a pensie stabilite cu limitarea net la net), atunci inseamna ca CPS/MAI a devenit "legiuitor" si inventeaza o noua lege pentru indexarea acestor pensii!
    Iar "boroboatele in favoarea pensionarilor" nu pot insemna respectarea legilor!

    Daca CPS/MApN/SRI aplica legea corect... sa vedem cind marii specialisti si onorabili maestri vor cere control de la Curtea de conturi pentru pensii nete "indexate" la MApN mai mici decit pensiile nete "indexate" la MAI!!! Cu justificarile copiate, si imbunatatite, de la de-alde Burebista!
    Trai, neneaca... cite ineptii vom auzi atunci!

    RăspundețiȘtergere
  14. Aveti dreptate ,este prima indexare aplicata pen' ca anul trecut a fost ciu-ciu.

    RăspundețiȘtergere
  15. @Skoda 4x4 04.01.2022, 09:31
    La : "Aveti dreptate ,este prima indexare aplicata pen' ca anul trecut a fost ciu-ciu.".

    Deci pensionat in 2020!

    Aplicatia de la CPS/MAI detaliaza cum a fost obtinuta pensia (neta) care va va fi platita in 2022?

    Daca nu detaliaza... nu aveti de unde sti cum s-a stabilit acel cuantum (net) in plata in 2022!
    - pe sistemul (nelegal) aplicat (??) de CPS/MAI Pnet2022 = Pnet2021 x 1,026
    - pe sistemul legal Pnet2022 = Pnet2021 + (solda neta 2019 x 0,026)
    Cele doua Pnet2022 (obtinute prin cele doua "sisteme") fiind egale.

    Abia de la a doua indexare incep sa apara diferentele!

    RăspundețiȘtergere
  16. In afara de rind...
    Sa-i spuna cineva (nu folosesc termenul adecvat... pentru a nu fi criticat, iar, de Leon) marelui onorabil maestru ca sesizarea, pe care o combate el cu mînie proletara la "Cinism și ipocrizie la AORR", este o copie a sesizarii identice trimise de SCMD, LADPM, alte "comitete si comiții", precum si "alegatori, cetateni, public" pe persoana fizica, inca din decembrie 2021... si continua sa o tot trimita!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Mos Alecu, Faceti Dv-stra o concurenta si postati aici o Sesizare, cel putin Una, din partea reprezentantilor celorlalte 5 Asociatii care beneficiaza de pensii de serviciu si NU BENEFICIAZA DE INDEXAREA DE 2,6% pentru anul 2022, asta DA DISCRIMINARE in raport cu MILITARII( Diplomati, Aviatie civila, Grefieri, Funct.Parlamentari si Curtea de Conturi).
      Aceste categorii au o majorare a VPP care mareste cota platita de BASS, si scade cota primita de la BS, dar per total pensia ramane inghetata, mai mult, din cuantumul in plata ce depaseste 4000 lei, se va retine si 10% CASS !
      Faptul ca Asociatiile noastre au trimis la Avocatul Poporului cam aceleasi motive, denota ca NU au in conducere si Juristi bine pregatiti.
      Referitor la Indexarea DIFERENTIATA a pensiilor militare, a fost facuta in graba si mai mult adanceste diferentele intre pensionari, nu numai cei cu pensie bruta +/- 2500 lei, dar si pana in aceasta suma: cel cu 1000 lei primeste 100 de lei in plus, iar cel cu 2500 lei, primeste 250 lei in plus !
      Haideti sa incercam sa-i convingem pe Decidenti, ca la Pensiile militare, sa TRANSFORMAM PROCENTUL DE RATA MEDIE A INFLATIEI IN SUMA FIXA, si de aceasta suma sa beneficieze toti pensionarii militari;
      Exemplu: 2,6% x 4200 lei(Pensia medie in SNAOPSN) = 110 lei( procentul, prin derogare, poate fi mai mare !),
      Pensia de 1000 lei devine 1110 lei, de 2500 lei devine 2610 lei, 4000 lei devine 4110 lei,...10000 lei devine 10110 lei.
      Cu 100 mil.lei/an( cred ca aceasta suma acopera indexarea facuta deja), MApN ar fi putut face o distribuire corecta pentru toata lumea, si NU mai era nevoie de o Sesizare a AP..!

      Ștergere
  17. @Leon 04.01.2022, 17:50
    Eu n-am spus nimic despre continutul sesizarii!
    Am spus ca este timpit sa-i critici vehement (numai) pe cei de la AORR (pe motiv de continut al sesizarii) atita timp cit ei n-au facut nimic decit sa preia ceea ce altii facusera cu ceva timp in urma!

    La chestia cu "indexarea" cu sume fixe...
    Inca de la primul "pas" de acel gen va incepe sa se duca dracului orice idee de "pensii in functie de vechime, grad si functie indeplinita"!

    Ca sa nu mai lungim "agonia" abolirii vechimii, gradului si functiei indeplinite in timpul activitatii (prin acele "indexari" cu sume fixe), hai sa facem ceea ce la artilerie se numea "un salt curajos": inca din start pensiile sa fie stabilite egale, in functie de "puterea financiara a ministerului"!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu prefer ACTUALIZAREA si in Baza de calcul sa fie numai elementele din Legea 164/2001..!!

      Ștergere
    2. Ideia de "vechime,grad,functie" este abandonata odata cu aparitia legii 223/2015 cand jigodiile au strecurat soparla "la data deschiderii dreptului de pensie".Avantaj cel fatat de ma-sa mai tarziu.Pricepi Alecule ce scot eu pe gura?Sa-l pupati peste tot pe Gabita ca va bagat sporuri la care cei pensionati inainte de 2001 si imediat dupa nici nu visau.Spor de fidelitate ma?Spor de documente clasificate ma? Spor de excelenta"ma? Mai trebuia sa va dea spor de zimbet la pistol si spor de praf la calculator.Ranjiti ma ca aveti pensii duble si chiar triple comparativ cu cei care au avut functii ,grade,vechime egala cu voi si uneori mai mari decat voi.Lasa ma ca va vine randul,stat fara grija ca o sa vina altii care va va spune"acum e randul nostru".

      Ștergere
  18. @Leon 04.01.2022, 18:50
    La : "Eu prefer ACTUALIZAREA si in Baza de calcul sa fie numai elementele din Legea 164/2001..!!".

    Eii!
    Aiasta-i altaceva!
    S-acele elemente "se ezista" si-n prezent: SF+SG+Gradatii+S.C.da.!

    RăspundețiȘtergere
  19. @reddog

    Nu, baiatu'!
    Nu-s invidios pe'nvirtirea contorului bloagei maestrului vostru!
    Mi-e mila de prostii care i'l invirtiti!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mosule
      Unii il invart si pe aici.
      Ne informam din mai multe surse si discernem. 😁

      Ștergere
  20. @Unknown 05.01.2022, 17:29
    Nu inteleg ce legatura este intre postarea (articolul) mea, sau comentariul la care raspunzi, si continutul raspunsului tau!
    *******************
    Incep cu : "Pricepi Alecule ce scot eu pe gura?".

    Da!
    Pricep ca scoti prostii pe gura!

    Ș'acuma s-o luam pe bucati...

    La : "...jigodiile au strecurat soparla "la data deschiderii dreptului de pensie".Avantaj cel fatat de ma-sa mai tarziu."..

    Daca te-ar fi dus mintea ai fi citit, din l.223/2015, si "Articolul 109
    (1) Pensiile militarilor,... recalculate în baza Legii nr. 119/2010 ... revizuite în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 1/2011 ... cele plătite în baza Legii nr. 241/2013 ...devin pensii militare de stat și SE RECALCULEAZA potrivit prevederilor prezentei legi, în raport cu vechimea valorificată prin ultima decizie de pensie și BAZA DE CALCUL stabilită conform prevederilor art. 28, ACTUALIZATA conform prevederilor legale care reglementează salarizarea militarilor, polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special LA DATA INTRARII IN VIGOARE A PREZENTEI LEGI".

    Adica si la cei pe care ma-sa ii fatase mai devreme s-au facut soldele baza de calcul ca si cum ar fi fost platite LA DATA INTRARII IN VIGOARE A l.223/2015!

    La : "Sa-l pupati peste tot pe Gabita ca va bagat sporuri...".

    Sa-l pupe ei, cei carora le-a facut acele sporuri!

    La : "Ranjiti ma ca aveti pensii duble si chiar triple comparativ cu cei care au avut functii ,grade,vechime egala cu voi si uneori mai mari decat voi.Lasa ma ca va vine randul,stat fara grija ca o sa vina altii care va va spune"acum e randul nostru".".

    Daca n-ai fi, probabil, tinar pe net, ai fi stiut ca mos alecu nu-i de ieri, de-alaltaieri, pe net... cu atit mai putin nu-i pensionar de cind ti se pare tie ca stii...
    Si ca, niciodata, nu a sustinut cele ce'ncerci tu sa-i imputi!
    Asa ca_cauta-ti pe-altcineva cu care sa te razboiesti!

    RăspundețiȘtergere
  21. In 2004 intr-o Bg pe R, cu serv de lupta permanent, spor pt lucrari de exceptie de la seful de stat major de Bg inclusiv, nu-l avea nici un militar. Din Bg a ramas un R, in ultimii ani , cei care au iesit la pensie , indiferent ca-s sgv subofiteri sau ofiteri, majoritatea covarsitoare au in baza de calcul al pensiei, sporul pt lucrari de exceptie.
    O fii bine, o fii rau ?!

    RăspundețiȘtergere
  22. Nu-l bagati in seama pe Huhurez, este un fel de Made in China, produce mult si vinde mult, dar produsele lui nu-s de folosinta indelungata.

    RăspundețiȘtergere
  23. Se stie de mult timp ca Pasarica face si el un ban ca ne tine de vorba.Nu asta e baiul ci ca legile in Romania se completeaza de pe o zi pe alta si sunt interpretabile avantaj stat si CCR care e stat in stat.Eu nu pricep dece CCR este mai presus decat Guvern si Parlament. Va aduceti aminte ca rezultatul unui referendum a picat in fata CCR?

    RăspundețiȘtergere
  24. @Unknown 08.01.2022, 12:39
    La : "Se stie de mult timp ca Pasarica face si el un ban ca ne tine de vorba.".

    Mai ales ca-i sarcina de serviciu! Sarcina de serviciu bine rasplatita si prin pensie!
    Stiti care sint datele la care CPS-urile vireaza banii in conturile impricinatilor?
    Uitati-o si pe-a treia despre care nu se prea stia data...
    "Huhu Rezea
    7 ianuarie 2022, 18:49
    Astăzi a intrat pensia in cont. Mai mică cu 50 si ceva după indexare cass-izare.".

    Sigur ca va tine de vorba ca nu cumva sa va treaca prin minte cine stie ce... Poiana lui Iocan in care toata lumea are dreptate si le stie pe toate...Ș'uite'asa nimeni nu ramine cu nimic in afara de prostiile cititorului pe prompter!
    Nu se'ntreaba nimeni unde-s rezultatele "marilor adevaruri" si indemnuri care vi se transmit!

    La : "Nu asta e baiul ci ca legile in Romania se completeaza de pe o zi pe alta si sunt interpretabile avantaj stat...".

    Asta cam asa-i!

    La : "CCR care e stat in stat. Eu nu pricep dece CCR este mai presus decat Guvern si Parlament.".

    Constitutia Romaniei : "Articolul 142 ...
    (1) Curtea Constituțională este garantul supremației Constituției."

    C'altfel ar face toti cum i-ar taia mintea!
    Chiar si-asa tot mai sint scapari pe care populimea nici nu le sesizeaza si le'nghite pe nemestecate!

    La : "Va aduceti aminte ca rezultatul unui referendum a picat in fata CCR?".

    Si CCR este compusa din "uamini"! Un astfel de cetatean, noaptea, ca hotii, a modificat o hotarire a CCR... Iar presedintele CCR, omul beneficiarului modificarii, n-a facut nimic pentru rezolvarea problemei!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar, care sunt datele în care sunt virate pensiile militare pe card??? La MAI este 10 ale lunii... La restul??? Mapn, SRI??
      Cred ca înainte de 10 se baga diar la pensiile civile... Sa înțelegem ca nu are pensie militară???

      Ștergere
  25. Numai retin anul exact decat cu aproximatie.Am executat inventarierea corespondentei a niste lucratori de informatii ai CSS si vand nevrand citind una si alta am ajuns la concluzia ca daca te prinzi in hora ramai prins pana numai faci umbra pamantului.Prin urmare nu te contrazic privind Pasarica.Cine e prost si se lasa manipulat sa-i fie de bine.Multi dintre noi care bantuim pe acolo o facem ca avem posibilitatea sa socializam si sa ne spunem pasurile.

    RăspundețiȘtergere
  26. @Burebista 08.01.2022, 21:39
    La : "Sa înțelegem ca nu are pensie militară???".

    Nu!
    La pensiile civile majorarea val.pct.pens. de 10% "acopera" cu virf si'ndesat introducerea platii CASS... deci pensiile "nete" nu scad fata de dec.2021...

    La : "Chiar, care sunt datele în care sunt virate pensiile militare pe card??? La MAI este 10 ale lunii... La restul??? Mapn, SRI??".

    La fel si la MApN! Numai in situatia in care data de 10 "cade" intr-o zi de sarbatoare plata se face in ultima zi lucratoare de dinainte de sarbatoare...

    Am ridicat acea problema pentru a sublinia prostia celui care ascundea si nega cu tarie "apartenenta" lui la o oarecare CPS... considerind/stiind ca populimea are oarece retineri fata de acei apartinatori...
    Numai prostia, si necunoasterea realitatii despre celelalte CPS-uri, l-a facut sa se "deconspire"...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pensiile civile intra pe card, de regula, dupa data de 12 ale fiecarei luni !

      Ștergere
  27. @Unknown 08.01.2022, 21:05
    La : "...Cine e prost si se lasa manipulat sa-i fie de bine.".

    Citeodata m'apuca si pe mine lehamitea, si-mi vine sa zic "Capu' vostru de pereti!"...
    Da' se'nmultesc naucii si-i ametesc si pe altii... s'atunci incerc sa-i mai "previn" pe cei care pot cadea in plasa naucilor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Moșule
      Conflictul asta dintre dvs si Huhu seamana cu cel dintre evrei si arabi. Fara sfarsit.
      Huhu pare sa fie evreul in povestea asta.
      Poate incercati o reconciliere istorica. 😁

      Ștergere
  28. Nestiind ce poate face martimetica, zice el ca-si ascunde marimea pensiei intr-o exprimare dorita criptata...
    Zice el : “Mai mică cu 50 si ceva după indexare cass-izare.”.

    Bine, baiatu’!
    Aveai, in dec.2021 o pensie bruta intre 5.962 si 6.078 (net intre 5.566 si 5.670).
    In ian. 2022 ai o pensie bruta intre 6.117 si 6.236 (net intre 5.514 si 5.611).
    (Ras)platiti bine baietii din unele sectoare!...
    (*atentie – pensionat cu mult inainte... nu-i dintre cei “noi” cu pensii pe masura soldelor actuale*)

    Si ne mai zice : “La mine este vorba de pensia calculată pe contributivitate, rămasă in plată si indexată, ...”.

    De asta-i asa de contributionist individu’!
    Pen’ca, dupa pensionarea din activitatea de serviciu ca militar, a fost trimis, tot cu misiune, intr-o institutie civila... unde a primit salarii babane...
    Salarii babane care, impreuna cu minareli gopristice la contributivizarea pensiilor militare, ii asigura, si in prezent o pensie bunicica!
    *********************
    Red dogule, dovedesti cu prisosinta ca ramine cum am spus : “Mi-e mila de prostii care i'l invirtiti! (*contorul aducator de bani*).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai asta e, stie sa-si vanda marfa mai bine. 😁
      Dvs tot trimiteti rachete ca aia din Gaza.
      Multi sunt neutri si cu strategia asta nu le castigati simpatia.

      Ștergere
    2. @Mos Alecu, am avut colegi care, dupa Recalcularile cf.L.164/2001, desi aveau vechime in serviciu de 40 de ani, iesiti la pensie la 60-62 de ani, aveau pensia mai mica decat a mea( cu SC, SM) DAR dupa Revizuirea cf.OuG 1/2011( cu impartirea la 20 de ani), aproape ca li s-au dublat pensiile, la 5-6.000 de lei!
      Deci Huhu nu trebuia sa mai lucreze in civilie ca sa ajunga la 6.000 de lei cu pensia din 2011 si indexarile ulterioare !
      PS. Dupa calculele mele in Ianuarie, are o pierdere de 46 lei..!!

      Ștergere
  29. Pt pensile militare afectate de CASS in ian 2022 fata de dec 2021, pt un brut X din dec 2021 la cele din intervalul 4001-5222 lei, se castiga un net = 360-0,06894 X , pt X=5222 nimic nu se pierde, nimic nu se castiga , pt X>5222 se pierde o suma neta = 0,06894 X - 360.
    Daca stim p= pierderea la net in ian 2022 fata de dec 2021 putem calcula pensia bruta din dec 2021
    X = (p + 360)/0.06894
    Pensia neta dec 2021 = 0,9 X + 200
    Pensia bruta ian 2022 = 1,026 X
    Pensia neta ian 2022 = 0,83106 X + 560

    RăspundețiȘtergere
  30. Pasaricii i se mai potriveste un profil: civil+ ofiter acoperit pensionat ca militar (pensie militara pe solda de functie + solda de grad) inainte de 2010. Dupa intrarea in vigoare a legii 119/2010 + Oug 1/2011 si pana la intrarea in vigoare a legii 223 si-a valorificat la pensia militara toate stagiile realizate in viata civila ca civil, prin luarea in considerare a unui stagiu complet de cotizare de 20 de ani
    Nu-l putem considera pe pasaricu ca ar fi lucrat in comanda unor structuri din SNAp s-au ar fi dat cu sapa in aviatia militara, marina militara, etc unde au fost salarii mari.
    Daca cititi printre randurile pasaricii, puteti constata foarte usor, ca habar n-are de nici o componenta a SNAp

    RăspundețiȘtergere
  31. @Anonim 09.01.2022, 22:28
    La : "...Daca stim p= pierderea la net in ian 2022 fata de dec 2021 putem calcula pensia bruta din dec 2021
    X = (p + 360)/0.06894
    Pensia neta dec 2021 = 0,9 X + 200
    Pensia bruta ian 2022 = 1,026 X
    Pensia neta ian 2022 = 0,83106 X + 560".

    "Ezact"!
    Si avind in vedere ca intervalul de pierdere la net ("50 si ceva") inseamna 51, 52, 53...., 59, rezulta acele intervale ale pensiilor brute/nete din dec.2021 si ian.2022.

    RăspundețiȘtergere
  32. @Leon 09.01.2022, 21:05
    La : "...am avut colegi care, dupa Recalcularile cf.L.164/2001, desi aveau vechime in serviciu de 40 de ani, iesiti la pensie la 60-62 de ani, aveau pensia mai mica decat a mea( cu SC, SM) DAR dupa Revizuirea cf.OuG 1/2011( cu impartirea la 20 de ani), aproape ca li s-au dublat pensiile, la 5-6.000 de lei!".

    Greu de crezut/explicat fara "mînăreli" la venituri si aplicarea ilegala a "noilor" conditii de munca... toate patronate gopristic!

    La : "Dupa calculele mele in Ianuarie, are o pierdere de 46 lei..!!"

    Din datele furnizate de el (mai mica cu 50 si ceva) se pot calcula precis pensiile brute si nete din dec.2021 si ian.2022. Acelea prezentate de mine... avind in vedere ca "mai mica cu 50 si ceva" inseamna 51, 52, 53...59.

    RăspundețiȘtergere
  33. @Leon
    Un ex real , care sa va dea de gandit.
    Un medic militar absolvent de medicina militara, iese la pensie in 2009 pe lg 164/2001 cu o pensie de peste 3000 lei, conditii deosebite + conditii normale de munca.
    I se recalculeaza pensia pe lg 119/2010 si are cu ceva, dar nu mult, mai putin.
    Dupa intrarea in vigoare a oug 1/2011 primeste o decizie de revizuire, in care pt intreaga activitate de Of, inclusiv anul V si VI de facultate, i se stabilesc conditii de munca speciale. Calculati dumneavoastra ce pensie a obtinut !
    Medicul cere comisiei de contestatii pensii/MApN, anularea deciziei si sesizarea Parchetului Militar, pt uz de fals, fals intelectual, abuz in serv, etc. Mai cunosc cel putin un caz de pensionar militar care a fost in aceeasi situatie si a cerut sesizarea parchetului militar.
    Lucratura cu grupele de munca , se pare ca s-a facut la cmm Buc , prin detasarea unui personal de la cmj-urile din zona.
    Intr-un eseu al Dl col Neacsu, am citit ca sunt cadre militare cercetate pt falsul cu grupele de munca.
    Probabil ca dupa avansarea lui luca la audit , problema s-a "rezolvat", ca n-am auzit de condamnari. Sau poate ca s-au prescris faptele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am primit si eu cateva Decizii privind Revizuirea pensiei cf.OuG.1/2011, de la 2900 lei( cond.normale si deosebite) ptr.36 ani, pana la 3500 lei( cond.deosebite si alte conditii) ptr.55 de ani !
      Am mai spus aici, am in plata Cuantumul Recalculat cf.L.164 in 2008, cu indexarile ulterioare..!!

      Ștergere
  34. @Leon 10.01.2022, 11:49
    La : "Am primit si eu cateva Decizii privind Revizuirea pensiei cf.OuG.1/2011, de la 2900 lei( cond.normale si deosebite) ptr.36 ani, pana la 3500 lei( cond.deosebite si alte conditii) ptr.55 de ani !".

    Păi , vedeți????
    Caz ca cel prezentat de @Anonim 10.01.2022, 10:31 a fost si cel al raposatului Karadeniz (Ovidiu Callatianul)... Si el primise decizie cu "noile" conditii de munca pe care le-a semnalat ca ilegale si i-au fost retrase...

    Dar, dupa cum spuneti, nu toti au "refuzat" acele bunaciuni... Chiar nici cel pe care-l semnalati cu dublarea pensiei prin contributivizare nu a refuzat "cadoul"...

    S-atunci, revenind la pasaricile noastre, de ce individul nu ar fi beneficiat tot de un astfel de tratament???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru ca Dobritoiu le-a anulat, careva luni mai raeziu..!!

      Ștergere
    2. @Leon 10.01.2022, 13:46
      La : "Pentru ca Dobritoiu le-a anulat, careva luni mai raeziu..!!".

      Bine trebuie sa fie de cei care cred in povesti de adormit copiii!

      Ștergere
    3. Este meritul lui Gabita care a sustinut modif.HG 1294/2001 prin HGS nr.1019/2010 si MS.132/2010, pentru cadrele militare in activitate iar pentru Pensionari prin M 123/2015..!

      Ștergere
  35. @ Leon...
    Spuneti undeva ca : "Si Premierul A.Nastase a facut Indexari ale pensiilor militare diferentiate in functue de cuantum, si n-a mai zis nimeni ca ar fi neconstitutionale !".

    S-auzim "dovada"... docomentul prin care s-a facut asa ceva!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/52325&ved=2ahUKEwiynNOVjqf1AhVEhv0HHXjhDTQQFnoECAQQAQ&usg=AOvVaw0-9bxpWkrKoCo1Qdi8Y6tI

      Ștergere
    2. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/34428&ved=2ahUKEwiBls6_jqf1AhUThP0HHRq-CKkQFnoECAUQAQ&usg=AOvVaw16jvrmPYyzrBrWJh1MjJDQ

      Ștergere
  36. @Leon 10.01.2022, 13:47 si @Leon 10.01.2022, 13:49

    Mda!
    Dar macar aveau acoperire legala:
    L.164/2001 : "Articolul 48
    (1) Cuantumul pensiilor militare se actualizeaza după cum urmeaza:
    ...
    b) în functie de posibilitatile financiare, în cursul executiei bugetare, prin indexare cu un procent care să acopere cu până la 100% rata inflatiei, prin hotărâre a Guvernului;
    ...
    (2) Până la incheierea procesului de recalculare a pensiilor militare de stat, prevăzută la art. 79, se vor aplica prevederile alin. (1) lit. b).

    Ceea ce nu-i cazul la indexarea pentru 2022!

    RăspundețiȘtergere
  37. Va mai dau un exemplu din perioada Nastate:
    "Articolul 8(HG.1188/2001):
    (1) Cuantumul pensiei militare de stat, recalculata potrivit prezentelor norme metodologice, împreună cu sporul prevăzut la art. 11 din Legea nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, nu poate fi mai mare decât baza de calcul folosită la recalcularea pensiei.
    (2) Dacă în urma recalcularii rezultă o pensie de baza mai mica decât pensia avută, se va menţine cuantumul în plata al pensiei."
    Si cred ca procentele ptr.OMM la STABILIREA Pensiei militare n-au fost introduse in Baza de calcul..!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Legatura cu l.80/1995 a fost eliminata... Recalcularea s-a finalizat cu 120%...

      Ștergere
  38. Mi a intrat pensia, CPS MAI, pensionat in oct 2021,cu limitare la net, am primit indexarea, de la 4705 la 4828,astept fluturasul

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deci scaparati de CASS..!!

      Ștergere
    2. Pe decizie diferenta dintre pensia bruta si pensia neta aflata in plata este de vreo 20000,asa ca au avut de unde lua

      Ștergere
    3. Mai taie un Zero, ca doar nu esti Magistrat..:))

      Ștergere
  39. Diferenta dintre pensia mea neta in plata si cea bruta este de vreo 2000, asa ca au de unde sa imi ia ce taxe vor ei

    RăspundețiȘtergere
  40. Am inteles ca s-a stabilit cuantumul mincinos al pasaricii. Pasarica are o varsta sub 60 de ani. Pensia ei este marita nejustificat si nemeritat, prin valorificarea stagiilor din viata civila, ca civil, inainte de indeplinirea varstei standard de pensionare ca civil = 65 ani si mai ales si mai condamnabil, ca stagiile de cotizare ca civil le-a fructificat cu 75% mai mult decat civilii aflati in aceeasi situatie juridica (asta-i diferenta intre stagiul de cotizare ,de 35 sni raportat la cel de 20 ani)?
    Intrebare pt pasarica ?
    Cat ti-ar fii pensia daca n-ar fii existat legea 219/2010+,oug 1/2011 ,pasarica?

    RăspundețiȘtergere
  41. Cred ca cel mai important spor la pensia militara de stat, care intra-n baza de calul, este plata orelor suplimentare. Lipsitul de camaraderie si spirit de corp=ciuca, oare cat si-frctificat, la pensie, din plata orelor suplimentate ? Da cristinuta ?

    RăspundețiȘtergere