Faceți căutări pe acest blog

Anunt moderare comentarii

Pentru corespondenta personala dolhasca9@gmail.com De semnalat trimiterea printr-un comentariu pe blog

04 aprilie 2018

Iarta-i , Doamne , ca nu stiu ce spun !


https://mosalecu.blogspot.ro/2018/04/testarea-intelegerii-noastre.html

Acea baza de calcul este pentru decizia de mai jos ...
Aceasta decizie circula prin multe alte locuri ...
Peste tot se manifesta nemultumirea fata de "furtul" de pensie : de la pensie neta de 4.022 lei s-a stabilit o pensie neta de (numai) 2.435 lei ...
Oare de ce se lasa toti luati de val si nu se gindesc la :
- in activitate (in ultimele 6 luni) , impricinatul , a avut solda (veniturile) medie neta de 2.435 lei
----- daca am mai adauga si vreo 1.000 lei contravaloarea normei de hrana ... pe card primea 3.435 lei ... desi norma de hrana se da pentru eforturile din activitate nu (si) pentru "statu' cu burta la soare" la pensie ...
- cum sa ai pretentia ca la pensie sa primesti "pe card" 4.022 lei ???
Ne mai facem sanatosi vreodata ????
Fotografia postată de Mos Alecu.


15 comentarii:

  1. Am accesul suspendat pe celalalt blog de discutii ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O setare noua aplicata paginii aceleia a produs niste "efecte colaterale" !...
      Sper ca s-a remediat !

      Ștergere
  2. Nea Alecu este ....suparacios.

    Cu stima,

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In principiu nu este suparacios ...
      Dar , cind discutiile o iau pe panta "a vorbi vorbe" (tipic , de altfel , demersurilor unora dintre asociatiile pensionarilor militari) , nu mai am rabdarea din anii trecuti ... si recurg la masuri "radicale" de intrerupere a acestora (discutiilor) !
      Verificati accesul lui Vasile Iosif la pagina facebook ...

      Ștergere
    2. Lui Mos Alecu nu i-a plăcut portretul contabilului rapanos care judecă acum pe militarii de carieră. A fost doar un pamflet. Nu rezista la ironii. Cu stima neștirbită dè cenzura.

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    4. @Iosif Vasile5 aprilie 2018, 17:35
      Insistenta dvs. pe tema contabilului ma duce cu gindul la faptul ca aveti nevoie , urgent , de vechea lecitina sau de mai-noul Memoplus ...
      V-am mai explicat (dar se vede ca ... uitati repede) : sint "de negru" , am fost numai in unitati "de negru" , am fost numai pe functii "de negru" ... Pentru completare : am fost "de rosu" (si o scurta perioada "de rosu-portocaliu") numai in liceul militar ...
      Asa-zisele dvs. ironii pamfletare sint , in aceasta situatie , de proasta factura !
      ****************
      Cenzura nu poate face decit O INSTITUTIE care impiedica informarea cetatenilor !
      Un oarecare cetatean nu poate face cenzura ! Acel cetatean poate , cel mult , sa dea o laba peste bot (sau sa'ntoarca spatele) cuiva care "bate cimpii" !... Asta nu-i cenzura !...

      Ștergere
  3. Pensia militara de stat trebuie interpretata la 85% din baza de calcul actualizata si atat. Suma pentru OMM sau contributie individuala la bugetul de stat (pentru ca, nu-i asa, militarii nu platesc contributii la asigurari sociale si deci nu depind nicicum de bugetul de asigurari sociale din care se platesc pensiile), este un spor DUPA ce s-a calculat pensia militara de stat ("...spor de 10%, 15% si, respectiv, 20% al cuantumului pensiei..." - art. 11 din Legea nr. 80/1995), fiind o recunoastere a "rabdarii" in sistem. Si apoi, mai este pensia suplimentara, care si ea ar trebui adaugata la pensia militara de stat, pentru ca, asa cum ii zice si numele, este ceva SUPLIMENTAR fata de pensia propriu-zisa. Si pentru care un numar de ani s-au retinut lunar diferite sume din solde, urmand ca la pensie sa se beneficieze de ceva suplimentar, adica un fel de pilonul II, de acum. Nu mai zic ca netul soldelor ca activ a fost diminuat cu banii retinuti pentru pensia suplimentara, deci compar o solda neta diminuata cu contributia mentionata, cu o pensie neta, suplimentata cu aceeasi contributie. A nu se uita ca din 2010 a fost introdusa "contributia individuala la bugetul de stat", care se contabilizeaza si ea la capitolul contributie la pensia suplimentara - art. 104, alin. (1) din Legea nr. 223/2015. Oricum, apreciez ca ati adaugat la banii ca activ numai norma de hrana, nu v-a dus gandul si la drepturile de echipament. Revenind la calcul, la un net de 2.435 lei corespunde un brut de 2.483 lei. Daca la brutul asta s-ar adauga sporul de OMM si de pensie suplimentara, de 20+9=29%, ar rezulta o pensie bruta de 3.203 lei, din care se scade impozitul de 10% a ce trece peste 2.000 lei, adica 120 lei, deci netul pensiei militare de stat ar trebui sa fie de 3.203-120=3.083 lei net/luna. Adevarat, nu iese precum la colegii lui pensionati inainte de 15.09, cu 4.022 lei/luna, dar retineti li s-a cerut militarilor sa stea linistiti, guvernantii promitandu-le ca n-o sa li se umble la algoritmul de calcul al pensiei, ca nimeni nu va primi mai putin... Nota - nu am stat sa verific cat ar trebui sa-i fie pensia militara de stat daca ar fi scoase procentele alea de 9% ca pensie suplimentara, cat ar ajunge intre 65% la 85% din vechimea care depaseste norma de 25 ani.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Vali7 aprilie 2018, 00:21
      Frumoase broderii ! Broderii al caror singur argument este "Am auzit eu ca zic unii ca !..." .

      La : "... art. 11 din Legea nr. 80/1995), fiind o recunoastere a "rabdarii" in sistem."
      - Nu ! Acel articol a fost introdus in l.80/1995 deoarece , pina in 2000 , detinerea unui ordin (acestea fiind o clasa de decoratii de stat) se "recompensa" cu o reducere de impozit (pentru cei in activitate).
      "Scriitorii" l.80/1995 au vrut sa transfere acea "recompensare" si la pensionari ... Asa a aparut art.11/l.80/1995 .
      De altfel si judecatorii aveau Ord. Meritul Judiciar ... a carui "recompensare" se facea si la pensionari .
      Dupa 2000 "recompensarea" (celor in activitate) pentru detinerea unui ordin a fost eliminata (ba , mai mult , OMM a fost "retrogradat" de la rangul de decoratie acordata de Presedintele Republicii , la rangul se Semn Onorific acordat de ministru) ... Judecatorii au avut bunul simt sa elimine si "recompensarea" pentru pensionari ... In l.80/1995 ... a ramas acea recompensare ... si produce efecte pentru pensionarii militari ...
      Nici o alta categorie de pensionari detinatori ai vreunei decoratii (de rangul Ordinelor... nemaivorbind despre detinatorii unor semne onorifice de rangul "Donator de singe onorific") nu beneficiaza de nici un fel de "spor" la nici un fel de pensii ...
      In concluzie ... nu mai aduceti in discutie preblema OMM , ca se vor gasi baieti destepti care sa-l scoata de tot...

      (voi continua)

      Ștergere
    2. @Vali7 aprilie 2018, 00:21 (continuare)
      La : "...pensia suplimentara, care si ea ar trebui adaugata la pensia militara de stat, pentru ca, asa cum ii zice si numele, este ceva SUPLIMENTAR fata de pensia propriu-zisa." .
      - a fost ceva suplimentar pina in apr.2001 . De atunci "pensia suplimentara" a fost desfiintata .
      Tot de atunci cei care contribuisera (pina atunci) la fondul pentru pensia suplimentara primeau o majorare (de punctaj sau de procent) la pensie ...
      Retineti : pentru contributiile PINA LA aprilie 2001 ... pentru ca dupa aceea n-au mai fost astfel de contributii !
      Din apr.2001 , asa cum era prevazut si in l.164/2001 , militarii n-au mai platit contributii pentru pensia suplimentara . De atunci s-au plati "contributii individuale la buget" (pentru a beneficia de pensia propriu-zisa , nu de un supliment de pensie).

      La : "A nu se uita ca din 2010 a fost introdusa "contributia individuala la bugetul de stat", care se contabilizeaza si ea la capitolul contributie la pensia suplimentara - art. 104, alin. (1) din Legea nr. 223/2015."
      - art.104/l.223/2015 ????? Probabil art.108 ...
      Cum am mai spus ... "contributia individuala la buget" a fost introdusa din 2001 , ca forma de contributie pentru obtinerea pensiei propriu-zise , nu a unei pensii suplimentare .
      Amestecarea contributiei pentru pensia suplimentara cu contributia individuala la buget a fost una din marile timpensii ale l.223/2015 !
      Cum dracu sa spui ca majorezi pensia celui care contribuie pentru obtinerea pensiei propriu-zise ... Care dracu pensionari din sistemul public sau din alte sisteme au pensia majorata pentru ca "au avut bunavointa" sa contribuie pentru obtinerea acelei pensii ???
      (voi continua)

      Ștergere
    3. @Vali7 aprilie 2018, 00:21 (continuare) ...
      La : "...apreciez ca ati adaugat la banii ca activ numai norma de hrana, nu v-a dus gandul si la drepturile de echipament. " .
      Nu inteleg "unde bateti" !
      In orice caz : toti altii isi platesc hrana si echiparea (inclusiv echipamentul de protectie) si nu primesc nimic la pensie pentru asta .
      Norma de hrana si de echipare se asigura pentru cei in activitate ! De ce ar trebui sa fie luate in calcul sau in comparatii pentru pensionari ????

      La restul problemelor , cu "reconstructii" de stabilire a procentelor , luptati pentru "corectarea" oug 59/2017 . Altfel ... asa scrie legea , asa se aplica !

      Ștergere
  4. @Vali7 aprilie 2018, 00:21 (continuare) ...
    In orice caz si oricum visati sa se modifice legea : este corect/obligatoriu ca , oricit si orice veti aduga la pensie , ceea ce primeste "in mina/pe card" pensionarul nu trebuie sa fie mai mult decit ceea ce primea ("in mina/pe card") atunci cind era in activitate ... fara hrana si echipament (care sint numai pentru perioada de activitate , nu si pentru perioada "de stat cu burta la soare") ...
    Asa e normal si corect !

    RăspundețiȘtergere
  5. Este blogul dumneavoastra, faceti ce vreti cu el, dar constat ca ati cazut deja in patima exclusivismului gen huhu, acolo cine nu este de acord cu el&comp. este catalogat drept basist. Daca tot va expuneti niste consideratii, acceptati si opinii mai mult sau mai putin elevate, poate nu toti se ridica la nivelul dumneavoastra intelectual. Mai sus mi-am exprimat o parere, poate nu cea mai buna sau coerenta, dar reactia dumneavoastra ma face sa cred ca sunteti adeptul monologului. Speram sa aduceti argumente daca nu logice, macar de bun simt, dar daca ati inceput cu reprosul "Am auzit eu ca zic unii ca !..." , m-am lamurit ca nu putem dialoga civilizat. Probabil ceva sechele ramase nevindecate de pe vremea cand erati militar activ si seful avea intotdeauna dreptate. De fapt, aveti dreptate, nu stiu de ce si pentru cine ma agit, de ce as visa sa se schimbe legea, cum ma urechiati, de vreme ce brutul pensiei mele militare este format din 5 cifre. Drept urmare, nu va mai deranjez, nu va mai fac trafic pe blog, va las sa va intrebati, precum imparatul, daca sunteti sau nu gol. Caci fara colegi de dialog precis veti ramane.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri

    1. Il urmăresc pe moș Alecu de vre-o 10 ani și toate analizele făcute pe chestiunea pensiilor militare au fost corecte, inclusiv previziunile pentru viitor. Că nu are un stil mai lax, de blogger, pare un impediment pentru unii dar in același timp e un mare atu pentru cei care caută informația strictă, cea prevăzută de lege, cu care să-și poată fundamenta contestațiile sau acțiunile in instanță.
      Că dumneata vii acum cu niște justificări pentru care crezi că ar trebui menținute procentele pentru pensia suplimentară ori pentru fostul OMM, așa cum au fost ele precizate initial in legislație, în condițiile în care discuțiile anterioare, pe fiecare din ele, cu argumente de tot felul, ar totaliza, dacă ar fi redactate separat, sute de pagini, e normal să primiți un asemenea răspuns căci în lipsa unei surse unice, nu stă nimeni să vă trimită la arhiva de acum 8 ani încoace a unor bloguri. Ați intrat aici cu anumite așteptări, ca nu vă place răspunsul primit, reacția gazdei sau protocolul de ospitalitate tine de gustul si aprecierea dumneavoastră. A doua oară căutați in altă parte. Doar că in cazul de fată, oarecum ofensat, deși nu prea înțeleg cum și cu ce pot ofensa niște argumente făcute cu textul legii, ați trecut la niște atacuri cam sub pafta. Iar finalul, in care vă dați cu babaua în piept pentru cele 5 cifre ale brutului pensiei și cu previziunea unui blog fără cititori sau comentatori, fără să știți ce a dorit autorul blogului la zămislirea sa, spune mult mai multe decât credeți că ați lăsat să se înțeleagă.

      Ștergere
  6. @Vali7 aprilie 2018, 16:06

    Bine !
    Am inteles ca intelegeti ca daca va arat ca argumentatia dvs. este subreda rau de tot ... inseamna ca eu "sint adeptul monologului" !
    Pentru a fi "adeptul dialogului" (cu dvs. ... sau cu oricine altcineva) ce-ar trebui sa fac ? Sa aplaud si sa zic ca "ce mare dreptate aveti atunci cind spuneti lucruri cu care eu si legile nu sint de acord" ? Chiar si in situatia in care se vede de la o posta ca sinteti total "pe din'afara" la cunoasterea situatiei evolutiei legislatiei pensiilor ?

    Deci eu sint vinovat ca va explic ceea ce dvs. nu cunoasteti ???
    Eu sint "adeptul monologului" in situatia in care dvs. , nestiind despre ce este vorba , refuzati sa acceptati imbogatirea bagajului de cunostinte ?
    Eu sint "adeptul monologului" dupa ce v-am raspuns , iar dvs.(neintelegind despre ce-i vorba) va suparati , "va luati jucarelele" , si plecati ???

    Atunci ... reluam "dialogul" ... Aveti dreptate in ceea ce spuneti (in comentariul dvs. initial) , dar ... (si recititi cele spuse de mine in comentariile de mai sus)...
    ***********************
    Legat de "brutul pensiei dvs. militare format din 5 cifre" ...
    Chiar daca mi-erau "nesuferite" persoanele cu astfel de pensii ... totusi credeam ca mai au si cite ceva in cap ! Dupa cele prezentate nu sinteti dintre aceia !
    Mai este posibilitatea ca acea pensie sa va fi fost "acordata" , "pentru merite deosebite" , de catre goprea !... Avind in vedere ca in aceasta situatie nu conta calitatea ci cantitatea ... se explica !...

    RăspundețiȘtergere