Faceți căutări pe acest blog

Anunt moderare comentarii

Pentru corespondenta personala dolhasca9@gmail.com De semnalat trimiterea printr-un comentariu pe blog

02 februarie 2018

Stagii de cotizare , vechimi in serviciu , recunoastere reciproca

Mos Alecu
Stiind ca pasarica spune (multe) prostii , din mila pentru cei care "se informeaza acolo" ...
Sustine , cu tarie , pasarica , _ca stagile de cotizare (vechimea in munca in civilie) , de dinainte de "militarie" , nu se iau in calcul la stabilirea pensiei militare de stat . Acestea urmind a fi "valorificate (impreuna cu cele realizate dupa iesirea la pensie) in sistemul pensiilor publice
Prostie !
Inca de dinainte de l.164/2001 perioadele de munca in civilie (inainte de "militarie") s-au luat (si se iau) in calcul la stabilirea pensiei militare . Numai perioadele de munca de dupa pensionare (cu pensie militara) se "valorificau/valorifica" in sistemul public .
Acele perioade (de munca in civilie inainte de "militarie") intra in compunerea "vechimii efective" - unul din elementele de baza in stabilirea dreptului la , si de , pensie militara de stat !
Numai perioadele de munca in civilie de dupa pensionare (cu pensie militara) se valorifica in sistemul public !
**************************
Numai pentru situatia trecerii de la l.263/2010 la l.223/2015 (recalcularea care se mai "petrece" si in prezent) s-a pus problema "utilizarii" si a perioadeleor de munca in civilie de dupa pensionare (ca militar) "in compunerea" pensiei militare de stat .
Numai aici s-a pus problema necesitatii existentei unei decizii de pensie care sa fi "recunoscut" ca vechime si acele perioade .
Decizie de pensie care sa fi fost emisa pina la 31.12.15 ... Daca perioade de munca in civilie dupa pensionarea ca militar nu fusesera "recunoscute" printr-o decizie de pensie pina la 31.12.15 ... ele urmau sa fie "valorificate" , ca orice alte perioade de munca, numai in sistemul public de pensii , la implinirea virstei pentru acel sistem ...
Pentru perioadele de dupa aceasta data (31.12.15) , munca in civilie va fi "recunoascuta" , ca si pina in prezent , in sistemul public , abia la indeplinirea conditiei de virsta din acel sistem (65 de ani) ...

58 de comentarii:

  1. Felicitări pentru blog, la cât mai multe articole și comentarii interesante și constructive !

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitari!
    După ce ani de-a rândul te-ai etalat pe paginile altora, este bine că te-ai gândit, mai puști fiind, să preiei ștafeta informării neoficiale și neoficioase a rezerviștilor în problemele legislative cu care se confruntă.
    In acest topic ar fi necesară punerea lui în acord cu prevederile art 109 alin.(6) al Legii 233/2015, modificat prin OUG 57/2017:

    (6) Stagiile de cotizare nevalorificate la recalcularea pensiei conform prevederilor alin. (5), precum și cele realizate ulterior intrării în vigoare a prezentei legi se valorifică în sistemul public de pensii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Of , of , of !...

      Da' ce'nseamna : "Daca perioade de munca in civilie dupa pensionarea ca militar nu fusesera "recunoscute" printr-o decizie de pensie pina la 31.12.15 ... ele urmau sa fie "valorificate" , ca orice alte perioade de munca, numai in sistemul public de pensii , la implinirea virstei pentru acel sistem ...
      Pentru perioadele de dupa aceasta data (31.12.15) , munca in civilie va fi "recunoascuta" , ca si pina in prezent , in sistemul public , abia la indeplinirea conditiei de virsta din acel sistem (65 de ani) ..." .

      Offff , of , of !...

      Ștergere
    2. @Huhu Rezea2 februarie 2018, 09:53...
      Cit despre "mai puști" nu stiu care-i mai "pusti" !
      Iar la "să preiei ștafeta informării neoficiale și neoficioase ..." las-o'ncurcata ! Cind , prin 2009 , Mos Alecu'ncerca sa deschida ochii "colegilor" pe tema prapadului pe care-l va face contributivizarea pensiilor militarilor ... Huhu Rezea nici nu "se ezista" pe firmamentul net-ului !

      Ștergere
  3. Felicitări pentru blog Domnule Alecu!!! La cat mai multe articole si informatii interesante!!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Asa „prăpăd” a făcut Legea 119/2010 că 70% dintre pensionarii militari existenți la 01 01 2016 au și acum în plată, după 2 ani de la revenirea la pensiile militare, pensiile calculate potrivit acelei legi civile.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Iar cetesti din doi in trei !... C'asa se grabesc tinereii !
      Eu vorbeam de anii 2009-2010 ...
      Prin 2009 nu era (inca) l.119/2010 .. Erau felurite feluri de proiecte cu "impartirea" la 30 ! Si inca nu se inventasera "mînărelile" gopriste la "stabilirea" (nu gasirea) veniturilor !

      Ștergere
  5. Hello mister Mos Alecu!
    Daca va supara unele pasarici, nu dam nume, Huhu, sa stiti ca aveti un aliat in caini.😁😎
    Succes in lumea blogosferei! 👍👌👏

    RăspundețiȘtergere
  6. Salut mos Alecu (((((
    Promit că discutăm ca intre cunoscători.

    RăspundețiȘtergere
  7. Mos Alecu prin purtătorul de cuvânt.

    BLOG INTERZIS CU DESĂVÂRȘIRE SUSTINATORILOR L164 / 2001.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca , purtătorule de cuvînt , continui să manînci rahat ... iți vei pierde pîinea dreptului de a te mai afisa pe-aici !...

      Ștergere
  8. Mos Alecu prin purtătorul de cuvânt.

    ORARUL DE FUNCȚIONARE A ADMINISTRTORULUI.

    Deschidere blog - la sculatul găinilor
    Închiderea blogului - la culcatul găinilor

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acelasi sfat ca mai sus !...
      Mai bine sa-ti mai odihnesti mintea , din cind in cind ... decit sa dovedesti oricind , ca tine , ca ai mintea odihnita si neobisnuita sa functioneze !

      Ștergere
  9. Felicitări!Multe succese!

    RăspundețiȘtergere
  10. Eiii! Mos Alecu,Mos Alecu! Tare te-am mai asteptat! Sugubat sau nu, ai stiut sa te impui cu betonul injectat "constructiilor" tale. Calator cu state vechi prin "trenurile sperantei" te-am simtit mereu aproape de nevoile noastre si am suferit cand te-au ponegrit unii. Iti doresc, in continuare, putere si perseverenta in acest demers muncit cu ravna si incapatanare, spre binele unei bresle care, de atatia ani, inca nu si-a gasit busola si liderii...Apropo: revin cu o invitatie facuta cu multi ani in urma pentru parintii blogurilor noastre: nu vreti sa va intalniti la o bere si sa puneti "tara la cale"?
    Succes Mos Alecu! Nu te lua dupa aparente! Esti pretuit pentru felul in care lupti!

    RăspundețiȘtergere
  11. Mos Alecu
    Sa speram ca veti promova o informare corecta a cetatenilor acestei tari si toleranta pentru opiniile pro si contra, argumentate si fara injurii.
    R26500 face acest lucru ceea ce nu se poate spune despre Huhurez.

    Asadar, pentru cei anti#rezist dar pro#botisti 😂😎
    Sa vedem ce a promis gasca ciordacilor infractorului Dragnea si ce a realizat.
    😁
    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1457697870996072&id=1033493450083185

    RăspundețiȘtergere
  12. Felicitari! multa putere de munca si mintea limpede ca intotdeauna

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe unde umbli dom'le ?
      Că tare rar te mai vede lumea pe ici pe colo !...

      Ștergere
  13. Mosule o sugestie: regleaza-ti ceasul!....al blogului bineinteles

    RăspundețiȘtergere
  14. Am vrut sa scriu si eu asa frumos precum Calin dar nu ma duce dibla.Eu am fost si racit in copilarie.Succes jupane!

    RăspundețiȘtergere
  15. Felicitari ..Mos Alecu...
    Blogul asta.i pe baza de ABAC,,,,,??
    Las.0 jos ca macane cu contributeala ...
    Toti martafoiicare au ..m-au injurat copios ..acum RONTAIE pe cuantumul avantajos ..obtinut pe L-119..
    Cat crezi ca va mai rezista ..pacaleala cu cuantumul .....!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oare cind o sa intelegi ca l.119/2010 n-a avut nimic de-a face cu_"contributeala" ? Ca totul s-a bazat pe "mînăreli" gopriste : impartirea la 20 (cind contributivitatea presupunea impartirea la 30) si "imbogatirea" din condei a veniturilor unora ...
      Daca , la o noua contributivizare , prin recalculare , vi se impune impartirea la 35 si verificarea "la singe" a veniturilor pentru calcul (inclusiv cu renuntarea la cuantumul avantajos) ?
      Șăzi blînd si nu mai ronțăi E-uri !

      Ștergere
    2. Ăuuu !
      La chestia cu "abac-ul" ... totul (la salarizare , la pensii si la intelegerea fenomenelor) se bazeaza pe "abac" ...
      Daca tu nu stii sa-l folosesti (si la ce foloseste) ... e grav ! Asculta de cei care stiu !

      Ștergere
    3. Manareala Gropista ..a fost de ajutor ii adevarat,,iar acum ii de actualitate
      Sau nu cunosteai la ..matale
      Sau ne minti prin ...omisiunee....(siC)
      Da.l dreak de ..ABAC cu jetoane ..treci la macar la un INTEL i4 CORE INSIDE......

      Ștergere
  16. Ce zici de NECESITATEA aparitiei unei noi legi...cu moment T-O ???
    Lasa ..parafrazarea lui Huhu....
    Pune capuletele lu matale la ..treaba ...
    Pe Huuu..recte Plano 10 il cunoastem de peste 10 ani...si nimeni nu l-a parasit !!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Probabil ai vrut sa spui "T-0" ... desi nu sint sigur ca tu ai stiut ce vrei sa spui !...
      Eu nu-l "parafrazez" pe nimeni ... eu spun ce trebuie spus dupa legi !
      Pasarica nu-i Plano-10 (asa sustine el cu tarie) ... si , daca de-alde tine nu l-au parasit , e spre nenorocul lui : n-are cine sa-i corecteze "deviatiile" !
      Citeste ce i-am spus altuia (https://mosalecu.blogspot.ro/2018/02/stagii-de-cotizare-vechimi-in-serviciu.html?showComment=1517600289273#c4767416970426879482 )

      Ștergere
  17. Felicitări.
    Sunt convins că va fi un blog f citit.
    Aveti o adresa de e mail la care sa va trimit un material privind stagiul civil adăugat conceput de dl.ministru Fifor

    RăspundețiȘtergere
  18. reddog3 februarie 2018, 00:02
    Mos Alecuara injurii.
    R26500 face acest lucru ceea ce nu se poate spune despre Huhurez.
    -----
    NU TE SUPARA PE EL..dar nici nu.l baga in seama..!!!
    Este un ..tanar militar...odata cu iesirea la pensie pe marsava lege 223
    Este normal ca sa se descurce mai greu in hatisurile problematicilor militare ..el practicand ..frecatu bastonului prin ..puscari ..locul unde cultura romaneasca infloreste..
    Adica locul unde si Becali scrie mai multe carti in cateva luni decat a citit intr-o viata !!
    Cat priveste afinitatea lui fata de Potecarul Trepanat cu vreo 16 ani vechime reala ca ofiter ..este de inteles ..!!

    RăspundețiȘtergere
  19. Traiesti, colegul si mult succes. Si acum pe tema. Iata ce spun 2 sau 3 useri ... patiti deja! S-au prezentat fain frumos la casele de pensii judetene fie doar sa intrebe, fie sa le fie valorificate efectiv stagiile realizate in viata civila, dupa pensionare.

    Numai ca au luat-o un pic in ... mana! Se valorifica intr-adevar aceste stagii exact cum ai spus, la varsta de 65 ani si cu conditia sa NU fi fost deja valorificate la vechime in decizia de pensie militara. Adica pe romaneste, casele de pensii iau in considerare numai perioadele lucrate in viata civila, altele decat cele incluse ca vechime in decizia de pensia militara, adica doar pt. perioadele de lucru in viata civila de ... dupa 01.01.2016.

    Asa ca celor care lucreaza in civil incepand cu 01.01.2016, li se deschide si al 2-lea drept de pensie in sistemul public. Dar cu o conditie NASOALA: sa NU fi lucrat ca civil dupa pensionare mai putin de ... 15 ani!

    Casele de pensii se prevaleaza astfel de Art. 53 (2) din L. 263/2010 care prevede ca daca NU cotizezi minim 15 ani la sistemul public, nu primesti pensie din sistemul punlic! "Art. 53 (2) Stagiul minim de cotizare este de 15 ani, atât pentru femei, cât şi pentru bărbaţi".

    Stagiul minim de cotizare este definit la Art. 3(6)t "stagiu minim de cotizare - perioada minimă de timp prevăzută de prezenta lege în care asiguraţii au realizat stagiul de cotizare pentru a putea beneficia de pensie, la împlinirea vârstei standard de pensionare;"

    Asa ca a lucra dupa pensionare in civilie ... minim 15 ani pt. a beneficia de pensie si in sistemul public, este mai mult o ... utopie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La : "Traiesti, colegul si mult succes." .
      Da ! Traiesc !
      Cit despre "colegul" ... revezi ce spuneai cindva ...la :
      http://r-26500.blogspot.ro/2015/05/este-oficial-armata-romana-convoaca.html?showComment=1432893526521#c6666115979342207111

      Legat de chestia cu acei "pățiți" ...
      Pe linga ca nu sint sigur ca impricinatii stiu ce au intrebat , precis ca , tot asa nu stiu nici ce li s-a raspuns ...
      Li s-a raspuns ca
      -in sistemul public le vor fi VALORIFICATI (adica platiti sub forma de pensii) NUMAI anii nevalorificati in sistemul pensiilor militare de stat ...
      -la NUMARATOAREA anilor NECESARI pentru a primi (si o) pensie din sistemul public vor fi inclusi si anii (platiti cu pensii) din alte sisteme de pensii ...
      Citîndu-te ..."Asa ca a lucra dupa pensionare in civilie ... minim 15 ani pt. a beneficia de pensie si in sistemul public, ..." NU ESTE NECESAR ! Si pentru a singura luna de munca in civilie se va stabili o pensie din sistemul public ... singura conditie fiind virsta de 65 de ani !

      Ștergere
  20. Mult succes!Felicitări!
    Dacă,îmi permiteți să intru în "casa"d-vostră,vă mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  21. Dle R,
    Eu am primit scris de la Casa de pensii civilă ca stagiile de cotizație se recunosc între cele două sisteme.
    Singura condiție este să împlinește 65 ani.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi , vedeți ?...
      Parca despre asta am mai discutat impreuna si prin alte locuri !...

      Ștergere
    2. @ Iosif Vasile 3 februarie 2018, 13:02.

      Eu am spus exact ce au patit colegi de ai nostri ... pe teren. Au primit flit ca NU 15 ani de cotizare dupa ... pensionare. Poate apar si pe aici, ei au facut demersurile, nu eu.

      Dupa mine si dupa rezolutiile primite de ei, RECUNOASTEREA RECIPROCA A STAGIILOR DE COTIZARE, NU inseamna SUPRAPUNEREA lor la deschiderea drepturilor de pensie. Adica, sistemele isi recunosc RECIPROC stagiile, dar RECUNOASTEREA SE APLICA ori la o pensie ... ori la cealatat pensie, in nici un caz SIMULTAN. Este si logic pana la urma, in caz contrar ar insemna sa suprapui vechimea dintr-un sistem care ti-a acordat drept de pensie militara, peste vechimea din sistemul public sau imvers. Sau sa fructifici aceasi vechime, in 2 sisteme diferite. Nu prea se imbuca ceva!

      Ștergere
  22. De inaugurare pe blogul lui mos Alecu

    Prevestire în prag de criză financiară si brambureala în salarizare in anul 2018 si inceput de 2019,ani in care majorarile salariale trebuie sa fie REALE si nu păcăleli(păcănele) prin transfer de contributii. Plus accentuarea discrepantelor majore dintre salarii si pensii.

    Tigri 2, cu blana ta
    Ce bine-am trece iarna,
    Cu sforari de la Caracal
    Nu ajungem veci la mal

    ”oltenenii mei” vorba lui LOV o luarati în grup în frunte cu Huhurez dupa ce le aduserati osanale si ofrande .......în frunte cu ”rătacitul” nostru @tehnocrat
    Bine totusi ca cineva l-a impus pe sârb la finanțe.
    Vinovat de bete-n roate se pare a fi acum un "spp-ist ”!!!!(((((((gras apoi va urma poate un sts -ist.
    Revenirea la forma inițială a art 59 și 60 din L 223 în 2018 presupune bani foarte mulți, bani pe care în contextul obligațiilor din programului de guvernare până în 2022 guvernul nu este dispus să -i aloce, bani de care din păcate nici nu dispune.
    Mai grav este faptul că promisiunile guvernului ar însemna alocarea în plus în fiecare an a 17 miliarde lei pentru salarii și pensii.
    Faptul că nu vor putea face rost de acești bani în plus an de an până în 2022 ne va aduce mari probleme și brambureala de nereparat în societate (salarizare , pensii civile , militare și speciale),convulsii majore intre mediul civil și bugetar în privința salarizării, etc
    Faptul că în anul 2018 nu se poate implementa noua preconizată lege a pensiilor civile din lipsa banilor trebuie să dea multora de gândit.
    Ca atare în contextul dat este dificil de reglementat ceva în domeniul pensiilor militare în anul 2018.
    Ar fi foarte bine dacă s-ar aproba cel puțin indexarea cf art 59 original.

    RăspundețiȘtergere
  23. @ mos alecu 3 februarie 2018, 13:54. Scuze daca simti ca te-am cotonogit candva!

    Revenim la stagiile de cotizare. Eu am spus exact ce au patit colegi de ai nostri. Poate apar si pe aici, ei au facut demersurile, nu eu.

    Dupa mine si dupa rezolutiile primite de ei, RECUNOASTEREA RECIPROCA A STAGIILOR DE COTIZARE, NU inseamna SUPRAPUNEREA lor la deschiderea drepturilor de pensie. Adica, ori la o pensie ... ori la cealatat pensie, in nici un caz SIMULTAN. Este si logic pana la urma, in caz contrar ar insemna sa suprapui vechimea dintr-un sistem care ti-a acordat drept de pensie militara, peste vechimea din sistemul public sau imvers. Sau sa fructifici aceasi vechime, in 2 sisteme diferite. Nu prea se imbuca ceva!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La : "Eu am spus exact ce au patit colegi..." .
      Nu !
      Ai spus ceea ce ti se pare ca ai inteles din ceea ce ti-au spus ei ! Iar ei ti-au spus ceea ce li s-a parut ca au inteles din ceea ce li s-o fi spus ! Iar cei care le-au spus colegilor , le-au raspuns la ceea ce-au crezut ei ca au inteles din ceea ce le cereau colegii !... Ș'asa mai departe ! Lantul telefonului fara fir : pleaca "Napoleon" s'ajunge "Florin Salam" ! Totul pornind de la amestecarea conceptelor de "VALORIFICARE a vechimilor/stagiilor de cotizare" cu "RECUNOSTERE reciproca a vechimilor/stagiilor de cotizare" !

      La : "Este si logic pana la urma,..." .
      Intr-adevar "logica-i" problema grea ! Care-i depaseste pe multi !
      Recunoasterea reciproca a vechimilor/stagiilor de cotizare este perfect logica si legala !
      Pentru (sa zicem) 35 de ani de munca si virsta de 65 ani statul se angajeaza sa dea pensie din sistemul public ... Dar impricinatul are (din cei 35 de ani) vreo 30 de ani in sistemul militar , ani pentru care primeste pensie militara ...
      Ș'atunci statul zice "Bine ai 35 ani vechime ! Pentru 30 de ani ai pensie militara , iar eu , statul/CNPP , iti mai dau pensie doar pentru ceilalti 5 ani !" .
      Asta-i logica !

      Ștergere
    2. Ai dreptate nene. Si este logic.

      Ștergere
    3. @Bebetul3 februarie 2018, 15:57... La : "Ai dreptate nene. Si este logic." .
      N-ar strica (adica e absolut obligatoriu) sa precizati cui va adresati !

      Ștergere
    4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    5. @ mos alecu 3 februarie 2018, 14:59. Mai bine citim ... si apoi vedem cum este cu ... logica! Pe scurt, logica ta iti este ...sfaramata crunt, de ... L. 223, Art. 25 (2).


      EXTRAS:

      Art. 25 (1) Constituie vechime pentru stabilirea pensiei militare de stat în condiţiile art. 16-18, art. 22 şi art. 32 şi perioadele recunoscute ca vechime în serviciu, vechime în muncă, stagiu de cotizare sau perioade asimilate în condiţiile legii, până la data intrării în vigoare a prezentei legi.

      SI ACUM BOMBA!

      (2) Vechimea valorificată pentru stabilirea pensiei militare de stat conform alin. (1) NU SE POATE VALORIFICA valorifica şi în sistemul public de pensii sau în sistemele proprii de asigurări sociale neintegrate acestuia, în condiţiile protocoalelor încheiate între entităţile implicate".

      ASA CA IN CONDITIILE IN CARE, IN DECIZIILE DE PENSIE MILITARA APARE INTREAGA VECHIME REALIZATA PANA LA DATA DE 01.01.2016 - ADICA INCLUSIV PERIOADELE LUCRATE IN VIATA CIVILA, IN BAZA ART. 25 (2), VECHIMEA IN CIVILIE LUATA IN CALCUL LA STABILIREA PENSIEI MILITARE, ESTE EGALA CU ... ZERO LA STABILIREA PENSIEI IN SISTEMUL PUBLIC.

      Exceptia NU poate fi decat una singura! Si este constituita din acei militari aflati in rezerva la data de 01.01.2016, care au lucrat SI in viata civila, dar care ... NU au declarat stagiile de cotizare in viata civila la CPS, in vederea recalcularii pensiei, respectiv a majorarii ei pe L. 119/2010. Cum este si cazul ... meu!

      In concluzie, pt. a beneficia de pensie in sistemul public, sunt luate in calcul doar vechimea si stagiile de cotizare in sistemul public NEDECLARATE la armata pana la data de 01.01.2016, precum si toate stagiile efectuate dupa data de 01.01.2016! Fiind necesar pt. a beneficia de pensie si de a 2-a pensie in sistemul public minim … 15 ani lucrati in civilie. Minim 15 ni rezultati obligatoriu din anii nedeclarati ca fiind lucrati in civilie la stabilirea vechimii la pensia in baza L. 223/2015 PLUS anii lucrati dupa data de 01.01.2016.

      Iar acum - noi stim ca ca cei mai multi rezervisti care au lucrat in viata civila, s-au inghesuit (sfatuiti de diversi) cand era in vigoare L. 119/2010, sa isi declare in vederea ... majorarii pensiei pe L. 119/2010, tot ce au lucrat in viata civila dupa pensionare. Faorte bine, numai ca acesti ani NU mai pot fi valorificati inca o data, la deschiderea dreptului de pensie in sistemul public. Art. 25 (2) este negru pe alb in acest sens!

      Dai funda?

      Ștergere
    6. @R-265003 februarie 2018, 17:35
      Vezi la :
      https://mosalecu.blogspot.ro/2018/02/recunoasterea-reciproca-vechimilor-in.html

      Ștergere
    7. @ mos alecu 3 februarie 2018, 17:54. Eu zic sa ... dai funda.

      Ștergere
    8. @R-265003 februarie 2018, 18:07... La : "Eu zic sa ... dai funda." .
      Dac'ai obosit citind ... e de inteles !
      Dac'ai reusit sa citesti si n-ai inteles ... nu-i nimic ! Sinteti multi "analfabeti functional" (vorba cuiva pe undeva) !

      Ștergere
    9. @ mos alecu 3 februarie 2018, 18:53. Eu nu sunt meserias la calcule, dar sunt abil la ... cules informatii de ordin pragmatic.

      Ca sa nu o mai invart. Absolut din intamplare, aseara am fost in compania unui coleg pensionat recent de la armata, dar reangajat ulterior ca civil in MAE. Si ca facuta sa fie, in mod accidental ... am lamurit faza cu a 2-a pensie in sistemul public. Un telefon la miez de seara fix la tinta ... militar pensionat mai demult, reaganjat tot la MAE vreo cativa ani dupa, 65 ani varsta in noiembrie trecut. Dosar de pensie in sistemul public ... respins de Casa de Pensii Bucuresti. Motivul ... NU are 15 ani in domeniul civil lucrati dupa pensionare ... ci doar 8 ani.

      Eu am prezentat informatia la ordinul ... pragmatic si imaginativ. Pt. mine cazul este inchis. 'Mneata poti sa mai citesti inca vreo cativa ani Art. 25 (2) pana sesizezi ca NU ai drept de pensie in sistemul public, daca NU cotizezi la acel sistem la modul concret, minim ... 15 ani dupa ce te-ai pensionat din armata!

      Ștergere
    10. @R-265004 februarie 2018, 10:13... La : "NU are 15 ani in domeniul civil lucrati dupa pensionare ... ci doar 8 ani. " .
      Spune-i impricinatului sa reia demersurile depunind la dosar si decizia de pensie pe care o are in prezent .
      Deasemeni sa atentioneze Casa de pensii civila asupra art.192/l.263/2010 .

      Ștergere
  24. Mos Alecule," ABACUL "asta nu are și "delete " la comentarii?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deocamdata numai eu am acest drept !
      Ceilalti ... scripta manent !

      Ștergere
    2. S-a rezolvat.
      De acum poate comenta și tigri 2

      Ștergere
    3. @tigri 33 februarie 2018, 17:45... La : "S-a rezolvat.
      De acum poate comenta și tigri 2" .
      Ai vazut că_cînd vrei poți !
      Sper sa nu te fi epuizat efortul intelectual !

      Ștergere
  25. În aviația pură Mr = lt.cdr.
    Sper că nu va pune pe tapet din nou contributiva.
    La el te poți aștepta la orice. P

    RăspundețiȘtergere
  26. Parcă întrevăd răspunsul ministrului pt nea Kis.
    "Nu sunt bani domnule Kis Viurel"

    RăspundețiȘtergere