Pagini

04 iunie 2023

Uite ordonanța, nu-i ordonanța

Mari sperante mari ca_cum_ca CCR va declara ca fiind neconstitutional art.VII/oug.59/2017, astfel incit multi pensionari militari sa primeasca_cite un purcoi de bani!

Ce spune acel art.VII/oug.59/2017?
- de la 07.08.17 s-a eliminat actualizarea pensiilor cu evolutia soldelor celor in activitate
- de la 15.09.19, la stabilirea pensiilor militare de stat, pensia neta nu poate depasi netul mediei soldelor din cele 6 luni alese

Daca acel articol ar fi declarat neconstitutional ar insemna ca modificarile facute de el nu mai sint aplicabile... Nu mai sint aplicabile PENTRU VIITORUL de dupa publicarea deciziei CCR! Adica pentru viitor ar trebui ca pensiile militare de stat sa se actualizeze cu evolutia soldelor celor in activitate, si pensiile nete sa nu mai fie limitate la netul soldelor.

Inca o data : PENTRU VIITORUL de dupa publicarea deciziei CCR!

Iar pentru acel VIITOR sint perfect aplicabile prevederile art.84/oug 114/2018... care zic acelasi lucru cu art.VII/oug.59/2017.

Cel mult cele doua “restrictii” introduse de oug.59/2017 ar fi neaplicabile pentru perioada 07.08.17 – 29.12.18... Asta daca, repet, decizia CCR nu ar fi aplicabila DECIT NUMAI PENTRU VIITORUL de dupa decizia CCR, nu si pentru perioada anterioara!

Cade si speranta ca CCR ar putea da “ordin” Parlamentului sa emita o lege pentru “corectarea” efectelor produse de acel art.VII/oug.59/2017 in perioada 07.08.17 – 29.12.18... pentru ca CCR nu are dreptul sa dea ordine Parlamentului!

De altfel sint multe legi de respingere a unor ordonante/ordonante de urgenta prin care nu se “corecteaza” efectele produse de acele ordonante/ordonante de urgenta in perioada lor de “activitate”!

Asa ca...mai usor cu sperantele desarte!

“Lupta” actuala dintre guvern si CCR (prin amînarea pronuntarii deciziei CCR la acele cauze privind neconstitutionalitatea art.VII/oug.59/2017) nu-i decit o hîrjoneală de genul “mai dai tu, mai las eu” pentru maxima optimizare a “cistigului”!

Pentru cei convinsi de infailibilitatea invataturilor unor mari maestri... de vazut si:

https://www.juridice.ro/500203/efectele-respingerii-ordonantelor-de-urgenta-de-catre-parlamentul-romaniei.html

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

Pentru cineva care vorbeste pe gaura camasii... cupoane de pensii pentru pensii limitate net la net:









  

132 de comentarii:

  1. Cel puțin eu unul nu anticipez o actualizare a pensiilor militare aflate în plata, la intrarea în vigoare a noilor modificări la legea pensiilor militare de stat, nu anticipez o recalculare in anul 2023.
    Pt anul 2024 este foarte greu de evaluat situația, pt că lucrurile se pot complica în războiul din Ucraina.
    Este posibil ca în loc de recalculare, să se adopte pe viitor o indexare cu indicele prețurilor de consum IPC, carei cam același lucru cu indexarea cu I inflația.
    I= IPC - 100 (%)
    De pe saitul INS Inst Nat de Statistică
    putem calcula IPC în perioada Ian 2016 (data de intrare în vigoare a legii 223/2015 și luna aprilie 2023:
    IPC = 147,42 % și I = 47,42 %
    Asta înseamnă că o pensie militara stabilită sau recalculată pe legea 223/2015 în val la 01/01/2016 de 3000 lei daca se indexa cu IPC, în aprilie 2023 trebuia să fie în cuantum de
    3000 x 147,42 %=4422,6 lei
    În realitate cuantumul azi este mai mic, pt că au fost situații când nu s-a aplicat indexarea cu inflația.
    Asta înseamnă că nivelul de trai al pensionarilor militari a scăzut și va scădea și-n viitor.

    RăspundețiȘtergere
  2. Citez din MA
    "Adica pentru viitor ar trebui ca pensiile militare de stat sa se actualizeze cu evolutia soldelor celor in activitate, si pensiile nete sa nu mai fie limitate la netul soldelor."
    FOARTE CORECT.
    TOTUȘI deși este corectă informația , ea nu este și COMPLETĂ.
    Deoarece, acțiunile noastre în justiție, nu vizează ACTUALIZAREA RETROACTIVĂ ci ele vizează DESPĂGUBIRI (Legea 554 Art. 9+ ..) pt. prejudiciile aduse dreptului de pensie ca urmare a unor dispoziții din OUG 59/114 declarate ca fiind neconstituționale și care au produs efecte vătămătoare.
    Aici sunt 2 aspecteș
    1. CAUZE devenite PENDINTE 9 după pulicarea în Mon. Of a deciziei CCR de neconstitu) - cei care deja au deschise procese dar nefinalizate și care au invocat excepția de neconst.
    2. Cei care după publicarea în Mon. of. a eciziei CCR de neconstituuționalitate , vor deschide procese în termenul de decădere de 1 an de la publicarea deciziei în Mon. Of.
    Nu fi pesimist MA.
    Măcar să se admită la CCR excepții de neconst.
    Numai cine se prezintă la examen are o șansă de a-l promova.

    RăspundețiȘtergere
  3. @Leo 04.06.2023, 19:55
    La : "...Nu fi pesimist MA.
    Măcar să se admită la CCR excepții de neconst.
    Numai cine se prezintă la examen are o șansă de a-l promova.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Raspunsul cel mai adecvat il da "anonim 04.06.2023, 21:13" : "Vrabia mălai visează și țiganul pomenire"...
    Avocatii sa traiasca_ca "treb'e să mănîncă și gura lor o bucată de pîine... mare, alba și unsă cu mult unt!"

    RăspundețiȘtergere
  4. Nu se poate,trebă să ne mai dă ceva!

    RăspundețiȘtergere
  5. Cine zice că vrabia mălai prizează, sigur nu a avut o atitudine proactivă privind OUG 59+114 și care sigur "este/uite ordonanța" , dar încă nu știm sigur dacă ea are vicii de neconstituționalitate.
    afla fie pe 27.06.2023 sau la alt termen pe care-l va stabili CCR.
    Aici nu numai aspectul de mălai/cașcaval este principal , ci el este un bonus dacă va fi să fie admise excepțiile + procesele. Mai importantă este atitudinea de acțiune , de combat cu un sistem care trebuie să observe că nu-i poate batjocori pe cetățeni cum vor ei. Este un semnal că societatea politrucilor nu este o masă amorfă , o amibă fără reacții. Iar acest fapt este uneori mai important decât mălaiul/cașcavalul , care în cazul de față nu este cine știe ce. Pt. anul 2018 ar fi cam în jur de maxim 500 lei în total pe medie. (sub 50 de lei lunar)

    RăspundețiȘtergere
  6. Leo ești un ing de Arm și Mtii care nu pricepi nimic din ziua de azi n-ai nici o scuza că te-ai spălat pe blog la huhurezu !!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Anonim/ ADIȚĂ ?)
    Îți sugerez ceva care îți va împrospăta conștiința și înfrumuseța viața.
    Împacă-te cu H , așa cum m-am împăcat și eu cu MA.
    Niciunul nu suntem savanți în toate.
    Iar opiniile diferite sunt ca și florile câmpului.
    Sper să nu fie prea mult ce-ți sugerez.

    RăspundețiȘtergere
  8. Un neinstruit ca huhurezu, nu face parte din casta militarilor, Dl Leo, așa că nu este îndreptățit să vorbească de pensiile militare de stat.
    N-am nimic cu el și nici el n-ar trebui sa jignească militarii.
    Daca l-ai cunoaște, ți-ar fii rușine să mai vorbești de armata !
    Așa că ciocul mic Leo, lasă vrajala .

    RăspundețiȘtergere
  9. Principalul motiv că militarii pensionari sunt batjocoriți, este că păcălicii gen huhurezu mai au inca pensie militar, fara a fii militari.

    RăspundețiȘtergere
  10. Pensie militara de stat, pt militari, în rest pensie contributivă.
    Huhurezule, ai priceput ?!

    RăspundețiȘtergere
  11. Daca nu extirpam din legea pensiilor militare de stat, neinstruitii și asimilații, gen huhurezu, noi militarii de cariera, pensionari militari, o sa murim de foame !

    RăspundețiȘtergere
  12. Nu numai huhurezu nu pricepe atribuțiile militarilor, pe același nivel de competenta este și mosmartin 16, cred că nu-i ursul eutanasiat, care a căzut de la etaj din mol în Brașov !

    RăspundețiȘtergere
  13. @Anonim 06.06.2023, 18:44
    La : "Nu numai huhurezu nu pricepe atribuțiile militarilor, pe același nivel de competenta este și mosmartin 16, cred că nu-i ursul eutanasiat, care a căzut de la etaj din mol în Brașov ".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Acolo-si dau masura (ne)stiintei de carte multi, foarte multi dintre fostii si actualii posibili "enoriasi" ai l.179/2004!



    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acolo, pe bloaga Păsărelului, se află adevărata menajerie a circului Globus...

      Ștergere
  14. Pun și eu o întrebare: Acesta este un blog antihuhurezu ?
    Nu cred că este acesta scopul !
    Administratorul blogului nu ar trebui să mai permită asa ceva ! Dar poate ii convine ...!
    Observ , de pe margine, că mulți anonimi frustrați avem pe acest blog !
    Încerc să culeg informații, păreri, despre pensiile militare și nu reușesc....
    Sunt prea puține!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, recunosc că ai eu sunt un frustrat...

      Ștergere
  15. @VICTOR 07.06.2023, 12:32
    La : "Pun și eu o întrebare: Acesta este un blog antihuhurezu ?
    Nu cred că este acesta scopul !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Nu este un blog antipasarica!
    Este un blog antiprostie!
    Luarile de pozitie antipasarica sint putine din multele luari de pozitie refuzate la publicare pe acel blog... ca sa nu-i strice "feng shui-ul" marelui maestru!
    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

    La : "Administratorul blogului nu ar trebui să mai permită asa ceva ! Dar poate ii convine ...!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Cind un vizitator incepe sa dea indicatii privind culoarea zugravelii in casa gazdei... se cheama c'acel vizitator este, cel putin, neam prost!
    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

    La : "Observ , de pe margine, că mulți anonimi frustrați avem pe acest blog !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Proportia "frustratilor" este aceeasi ca si in alte locuri...
    Deosebirea este ca'n alte locuri frustratii isi iau niste alte pseudonime!
    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

    La : "Încerc să culeg informații, păreri, despre pensiile militare și nu reușesc....
    Sunt prea puține!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Nu-mi aduc aminte ca pseudonimul "VICTOR" sa fi pus in discutie/sa-si fi spus parerea despre ceva... si sa nu fi primit raspuns de la autorul blogului!
    Inteleg ca pseudonimul "VICTOR" este dintre aceia care-si imbogatesc cunostintele despre ceva urmarind cele spuse alandala de oricine altcineva! Este dintre aceia care isi completeaza cunostintele despre pensiile militare citind inscriptiile de pe peretii WC-urilor din haltele CFR parasite!

    RăspundețiȘtergere
  16. Dl Victor, va rog să-mi spuneți, pt că eu știu că nu există, dar insistați să-mi oferiți toate datele necesare și suficiente să-mi dau seama că m-am înșelat, o singură acțiune de promovare, a pacaliciului de huhurezu, care ar menține, nu creste, beneficiile pensiilor militarilor din MApN ?
    Apropo Dl Victor care-i cariera dumneavoastra-n rândul militarilor, care sa vă permită să "ne certați "?

    RăspundețiȘtergere
  17. Victore, huhurezu în momentul culminant al blogului, influenta câteva sute de pensionari militari, acum și de câțiva ani manipulează câțiva zeci de pensionari cu pensie militara de stat, dintre care sunt câțiva din MApN.
    Ce te frământă Victore, lipsa publicului țintă a incompetentului huhurezu ?
    Ești un fel de Ilie Ceaușescu care vrei să-ți salvezi "fratele" incompetent militar și politic ?
    Ai fost Victore la Târgoviște ?

    RăspundețiȘtergere
  18. Victore, vezi că CPS MAI publica foarte multe tabele cu debitori, de ex, azi, 2 in 31 mai, unul în 30 mai ac, citeste-le și vezi daca nu ești si tu sau huhurezu în cauză sa restituie bani la casa de pensii MAI.
    Poate ne luminezi, specialistule și pe noi, care-i treabă ?

    RăspundețiȘtergere
  19. In afara de rind...

    Dupa aproape 6 ani de la "lansarea" l.153/3017 idiotul suprem nu stie nimic despre cum s-ar fi aplicat acea lege...
    Nu stie nimic nici despre ordinul ministrului justitiei privind aplicarea acelei legi... ordin prin care se "traducea" modul de aplicare... Ordine asemanatoare fiind emise si de ceilalti "aplicanti" ai an.VI/l.153/2017...
    Și stau si iau notite cifrimii adulatori "...bobocule, apăi cum le ştii dumneata toate, mai rar cineva!".
    Ș'astfel se mărește numarul dobitocilor îndobitociți!

    RăspundețiȘtergere
  20. Mai Victoras, garantezi, pt că-l susții pe huhurezu, că acest analfabet militar, a activat in sistemul militar ?
    Mai vorbim , Victoras după ce-ți dai seama că și tu și huhurezu n-aveti 'pedigrii" și nici "sânge kakii".
    Victoras draga ce te frământă, cu ce te putem ajuta ?
    N-ai ce manca ?
    Nu-i o problema, dar daca subminezi și tu că huhurezu , capacitatea de apărare națională, ai pus-o , nici apa nu-ți dam !

    RăspundețiȘtergere
  21. Victoras = huhurezu !

    RăspundețiȘtergere
  22. Stimate Dn Alecu, am și eu o întrebare, daca la 65 de ani mă pensionez, la ce vârstă mă liberez ?
    Prin liberare, înțeleg că n-am obligații militare și nu mai sunt obligat să respect Jurământul Militar.
    Precizez că n-am 65 de ani.

    RăspundețiȘtergere
  23. Tot in afara de rind...
    Rămîi tablou cind vezi ce prostii pot spune cetateni despre care credeai ca mai stiu cite ceva:
    "𝗦𝗮 𝗿𝗲𝘃𝗮𝗱𝗮 𝘃𝗲𝗰𝗵𝗶𝗺𝗲𝗮 𝘀𝗶 𝗱𝗶𝗳𝗲𝗿𝗲𝗻𝘁𝗮 𝗽𝗮𝗻𝗮 𝗹𝗮 𝟮𝟱 𝗮𝗻𝗶 𝗱𝗲 𝘃𝗲𝗰𝗵𝗶𝗺𝗲 𝗲𝗳𝗲𝗰𝘁𝗶𝘃𝗮 𝗻𝗲𝗰𝗲𝘀𝗮𝗿𝗮 𝗰𝗳.𝗮𝗿𝘁.𝟭𝟲,𝗮𝗹.𝟭) 𝗹𝗶𝘁 𝗯), 𝗶𝗮𝗿 𝗟𝗲𝗴𝗲𝗮 𝗻𝗿.𝟲𝟵/𝟮𝟬𝟮𝟬 𝗜𝗶 𝗱𝗮 𝗱𝗿𝗲𝗽𝘁𝘂𝗹 𝗹𝗮 𝗼 𝗿𝗲𝗱𝘂𝗰𝗲𝗿𝗲 𝗰𝘂 𝟭𝟮 𝗮𝗻𝗶( 𝗮𝗿𝘁.𝘂𝗻𝗶𝗰, 𝗮𝗹.𝗯) 𝗼 𝗽𝗼𝗮𝘁𝗲 𝗰𝘂𝗺𝗽𝗮𝗿𝗮 𝗹𝗮 𝗖𝗮𝘀𝗮 𝗱𝗲 𝗣𝗲𝗻𝘀𝗶𝗶 𝗗𝗼𝗹𝗷, 𝟵𝟬𝟬𝟬 𝗹𝗲𝗶/𝗮𝗻, 𝘀𝗶 𝗯𝗶𝗻𝗲𝗻𝘁𝗲𝗹𝗲𝘀 𝘀𝗮 𝘀𝗲 𝗴𝗿𝗮𝗯𝗲𝗮𝘀𝗰𝗮( 𝗮𝘂𝗴𝘂𝘀𝘁 𝗲𝘀𝘁𝗲 𝘂𝗹𝘁𝗶𝗺𝗮 𝗹𝘂𝗻𝗮 𝗰𝗮𝗻𝗱 𝘀𝗲 𝗽𝗼𝗮𝘁𝗲 𝗰𝘂𝗺𝗽𝗮𝗿𝗮 𝘃𝗲𝗰𝗵𝗶𝗺𝗲 !) !."

    Adica l.223/2015 ii da dreptul la o reducere de virsta standard (pentru militari) de pensionare, iar de la Casa teritoriala de pensii sa-si "cumpere vechime" (vechime care se "vinde" numai pentru pensiile pe l.163/2010!!!
    Brava, bre vermorele!
    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
    Ia vezi tu in l.223/2015: art.19, anexa si art.21... pentru cei 21 ani vech.in serv. ar avea reducere de virsta standard de 4,5 ani sau 10,5 ani... In acest an virsta standard fiind de vreo 58 de ani...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Mos Alecu, sunt 24 de ani, nu 21, si reducerea este de 12 ani(60-12=48) !
      Mai bine spuneti-mi daca isi cumpara la Casa de Pensii civile cele 12 luni lipsa, poate solicita la MAI stabilirea pensiei militare , ajungand la 25 ani vechime efectiva ??

      Ștergere
  24. @Anonim 08.06.2023, 19:23
    La : "...am și eu o întrebare, daca la 65 de ani mă pensionez, la ce vârstă mă liberez ?
    Prin liberare, înțeleg că n-am obligații militare și nu mai sunt obligat să respect Jurământul Militar."
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    l.80/1995
    Limitele de vârstă în grad până la care cadrele militare în rezervă pot fi menținute în evidență sunt de 55 de ani pentru clasa I, 60 de ani pentru clasa a II-a și 63 de ani pentru clasa a III-a.

    RăspundețiȘtergere
  25. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  26. @Leon 08.06.2023, 20:19

    Oooofff, of, of...

    La : "...sunt 24 de ani, nu 21, si reducerea este de 12 ani(60-12=48) !"
    ^^^^^^^^^^^^^
    Am vazut supa spusele/scrisele: "are o vechime in serviciu de 24 ani( este inclusa si Scoala) !"...
    Intreb: se acorda "grupe" (conditii de munca deosebite fata de cele normale) si pentru scoala????

    Reducerea de virsta standard este din virsta standard valabila la data aplicarii (art.16, alin.(2)).
    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

    La : "Mai bine spuneti-mi daca isi cumpara la Casa de Pensii civile cele 12 luni lipsa, poate solicita la MAI stabilirea pensiei militare , ajungand la 25 ani vechime efectiva ??".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    La data incetarii raporturilor de serviciu cetateanul era in art.19/2015!
    Ii trebuie cel putin 10 ani vechime in serviciu!

    Pensie militara de stat se acorda numai pentru vechimea in serviciu plus, eventual, vechimea in civilie de dinainte de militarie. Nu si pentru vechimea in civilie de dupa militarie!
    Punct.

    Daca ar fi fost vorba despre un "recalculat" in 2016 (la care sa se fi adaugat si vechimea din civilie de dupa militarie) nu s-ar mai fi pus problema obtinerii de pensie militara de stat in prezent... si nu s-ar mai fi pus nici problema "completarii"/cumpararii de vechime
    din civilie! (***Asta pentru cei care au balanganit niste aiureli la comentariul in cauza***)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Mos Alecu, corecta observatia cu Scoala militara (2 ani la Campina), dar nu are importanta , se incadreaza ca varsta(60-11=49), acum are deja 50 de ani !
      In concluzie, sa-i spun sa renunte la cumpararea vechimii lipsa (12-13 luni) si sa fie sanatos pentru ca la 60 de ani(chiar mai mult !) poate beneficia de pensie militara ??

      Ștergere
  27. @Leon 08.06.2023, 21:19
    La : "... se incadreaza ca varsta(60-11=49), acum are deja 50 de ani !..."
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Beneficiaza de reducerea virstei standard daca ... l.223/2015/art.21, alin.(3), lit.b).
    Altfel... nu!
    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

    La : "In concluzie, sa-i spun sa renunte la cumpararea vechimii lipsa (12-13 luni) si sa fie sanatos pentru ca la 60 de ani(chiar mai mult !) poate beneficia de pensie militara ??".
    ^^^^^^^^^^^^^^
    Vechimea "cumparata" poate fi folositoare/folosita numai pentru pensie civila... OUG 163/2020...

    Daca vrea pensia "civila" asteapta pina la virsta de 65 de ani si are cei cel putin 15 ani stagiu de cotizare (prin recunoasterea si a celor 24 de ani vechime in serviciu).

    Daca vrea pensie militara de stat este din /l.223/2015/art.19;
    - are cei cel putin 10 ani vechime in serviciu
    - are reducere de virsta daca... vezi mai sus
    - daca n-are reducere de virsta asteapta pina la virsta de 60 si primeste pensie militara pentru vechimea in serviciu plus conditiile de munca

    RăspundețiȘtergere
  28. Multumesc @Mos Alecu !
    I-am comunicat deja sa NU plateasca cei 9.000 lei, sa fie sanatos, iar la 60 de ani(poate 62, daca trece Plx 244 !) sa solicite pensie militara la CPS a MAI..!!

    RăspundețiȘtergere
  29. Dl Alecu, pt c-aveti expertiza, va supun dumneavoastră spre analiza și exprimarea un punct de vedere asupra unor păreri etalate in anumite cercuri civile, zic eu, bine informate, privind pensiile speciale, limitate la net.
    Limitarea la net, era obligatorie, dar trebuia făcută prin reducerea procentului aplicat la baza de calcul, datorita trecerii contribuțiilor la angajat,ai drepturile de pensie neta sa nu fie afectate, prin aplicarea codului fiscal, la brut.
    Cum s-a făcut, ca la noi la nimeni, cele 3 CPS-uri au făcut diferit, în special MApN, ulterior s-a uniformizat și pe talonul de pensie la militari, au fost trecute, la toți cu limitarea la net ca rețineri, cele cf codului fiscal și-n plus reținere OUG 59.
    Când se aproba-n parlament bugetul de stat, se aprobă cheltuielile cu pensiile brute, dar acele rețineri cf OUG 59 nu-s considerate venituri la bugetul de stat .
    Aceste rețineri, se aduna luna de luna, iar în luna decembrie, guvernul le cheltuie după bunul plac, fara nici o constrângere legislativă.
    Cu alte cuvinte sunt bani negri, de care nimeni din executiv și legislativ, nu da socoteală.
    Nu-i greu de constatat, că suma banilor negri a crescut, prin anularea CASS la pensiile peste 4000 Ron și că actuala coaliție guvernamentală, vrea ca această sumă sa fie și mai mare, pt că vin alegerile cu cheltuieli și banii vorbesc.
    Cei de la BM și UE și-au dat seama încă de la început, de banii negri și-au propus, scăderea procentului aplicat BC, ai netul sa fie egal cu brutul - codul fiscal. Aceste instituții internaționale au spus de la început că nu ele stabilesc legislația pensiilor speciale in Romania, ceea ce-i adevărat, pe ele le interesează dispariția "banilor negrii" și mai ales folosirea acestora, total netransparent in Romania.

    RăspundețiȘtergere
  30. @Anonim 09.06.2023, 11:33
    La: "Limitarea la net, era obligatorie, dar trebuia făcută prin reducerea procentului aplicat la baza de calcul, datorita trecerii contribuțiilor la angajat,ai drepturile de pensie neta sa nu fie afectate, prin aplicarea codului fiscal, la brut.".
    ^^^^^^^^^^^^^
    Limitarea net la net nu poate fi facuta decit asa cum s-a facut din cauza diferentelor de impozitare a veniturilor din activitate fata de a veniturilor din pensii!
    &&&&&&&&&&&&&&&&

    La : "... ulterior s-a uniformizat și pe talonul de pensie la militari, au fost trecute, la toți cu limitarea la net ca rețineri, cele cf codului fiscal și-n plus reținere OUG 59.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Unde ati vazut pe cupon "retineri oug.59/2017"?????
    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

    Despre celelalte pareri ale dvs. cititi la:
    https://mosalecu.blogspot.com/2021/02/hai-la-mariri-de-pensii-fratilor.html

    si la:
    https://mosalecu.blogspot.com/2021/02/hai-la-mariri-de-pensii-fratilor1.html

    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
    BM si mUE nu si-a dat seama de nimic!
    Lor le-au fost pasate parerile dobitocilor dintr-unul din partidele "noastre"; si lor le convine micsorarea pensiilor pen'ca se "disponibilizeaza" niste fonduri care sa le fie transmise (pe diferite cai) lor!

    RăspundețiȘtergere
  31. Pentru Păsărelul de la miezul nopții, precum și celor din menajeria pe care o conduce, ceva cald, de astăzi:

    https://adevarul.ro/politica/turcan-proiect-pensii-speciale-neconstitutional-2274254.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "Dragă doamnă fostă ministru al Muncii Raluca Turcan, actual deputat, De câte ori ne vedem îmi reproșați că mă iau de dvs. De fiecare dată vă răspund că nu fac altceva decât să am o reacție în oglindă la poziționările dvs. publice! Astăzi (vineri - n.r.) ați scris iarăși de proiectul de lege privind pensiile speciale, deși dvs. sunteți cea care l-a asumat în PNRR, inclusiv partea despre pensiile militare”, spune Vasilcoiu, care este secretar de stat în Ministerul Muncii din partea PSD.

      Orice proiect de modificare a statutului pensiilor speciale care include și pensiile din sistemul de apărare și ordine publică pleacă de la premisa de a fi, din nou, neconstituțional, a spus deputatul Raluca Turcan, fost ministru al Muncii."(Stiripesurse)..!

      Ștergere
  32. @Leon
    Astea două spălăcite și habarniste de la pnl(sd) , Rașpinca Turban și Aluna Burghiu, ziceau mai ieri că pensiile militare sunt pensii OCUPAȚIONALE.
    Îți dai seama ce beznă e în capul lor. Păi Veorica era un FAR , față de ele.

    RăspundețiȘtergere
  33. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  34. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  35. Pen'c'am ramas trasnit de cererea cuiva care se prezinta drept INGINER DE ARMAMENT SI MUNITITI si care doreste ajutor in rezolvarea unei probleme... las cererea lui aici, pentru posteritate...

    𝐋𝐞𝐨 𝐬𝐩𝐮𝐧𝐞𝐚...
    𝐏𝐞 "𝐥𝐚̂𝐧𝐠𝐚̆ 𝐝𝐫𝐮𝐦"
    𝐈̂𝐧𝐭𝐫𝐞𝐛𝐚𝐫𝐞 𝐏𝐭. 𝐌𝐀
    𝐔𝐧 𝐧𝐞𝐩𝐨𝐭 𝐦𝐢-𝐚 𝐝𝐚𝐭 𝐬𝐚̆ 𝐫𝐞𝐳𝐨𝐥𝐯 𝐨 𝐩𝐫𝐨𝐛𝐥𝐞𝐦𝐚̆ 𝐝𝐞 𝐟𝐢𝐳𝐢𝐜𝐚̆, 𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐬𝐮𝐧𝐚̆ 𝐚𝐬̦𝐚
    𝐔𝐧 𝐭𝐮𝐧 𝐝𝐞 𝟐 𝐭𝐨𝐧𝐞 , 𝐭𝐫𝐚𝐠𝐞 𝐮𝐧 𝐩𝐫𝐨𝐢𝐞𝐜𝐭𝐢𝐥 𝐝𝐞 𝟎,𝟎𝟎𝟓 𝐭𝐨𝐧𝐞. 𝐏𝐫𝐨𝐢𝐞𝐜𝐭𝐢𝐥𝐮𝐥 𝐚𝐫𝐞 𝐨 𝐯𝐢𝐭𝐞𝐳𝐚̆ 𝐥𝐚 𝐢𝐞𝐬̦𝐢𝐫𝐞𝐚 𝐝𝐢𝐧 𝐭̦𝐞𝐚𝐯𝐚 𝐭𝐮𝐧𝐮𝐥𝐮𝐢 𝐝𝐞 𝟖𝟓𝟎𝐦/𝐬.
    𝐂𝐚𝐫𝐞 𝐞𝐬𝐭𝐞 𝐯𝐢𝐭𝐞𝐳𝐚 𝐝𝐞 𝐫𝐞𝐜𝐮𝐥 𝐚 𝐭𝐮𝐧𝐮𝐥𝐮𝐢 ?
    𝐈-𝐚𝐦 𝐳𝐢𝐬 𝐜𝐚̆ 𝐨 𝐬𝐚̆ 𝐢̂𝐧𝐭𝐫𝐞𝐛 𝐮𝐧 𝐚𝐫𝐭𝐢𝐥𝐞𝐫𝐢𝐬𝐭, 𝐚𝐦𝐚𝐛𝐢𝐥 𝐬̦𝐢 𝐩𝐫𝐢𝐜𝐞𝐩𝐮𝐭 𝐩𝐭. 𝐚 𝐚𝐟𝐥𝐚 𝐫𝐚̆𝐬𝐩𝐮𝐧𝐬𝐮𝐥 𝐥𝐚 𝐩𝐫𝐨𝐛𝐥𝐞𝐦𝐚̆.

    𝟏𝟎.𝟎𝟔.𝟐𝟎𝟐𝟑, 𝟏𝟔:𝟎𝟑

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe vremuri, Teorema impulsului se învăța prin școala generală. Acum, să rezolvi o astfel de problemă e musai să ai studii "universitare" la FF și numai pe bloaga Păsărelului 😂

      Ștergere
  36. Mie mi-a dat 2,125m/s
    voiam doar să mă verific.

    RăspundețiȘtergere
  37. @Leo 10.06.2023, 18:22
    La : "Mie mi-a dat 2,125m/s voiam doar să mă verific.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Eiii, daaa... siiigur!

    Inc'odata: inginer de armament si munitii isi verifica rezultatul rezolvarii unei probleme "la mintea cocosului"???

    RăspundețiȘtergere
  38. @anonim 10.06.2023, 18:57
    La : "Pe vremuri, Teorema impulsului se învăța prin școala generală. Acum, să rezolvi o astfel de problemă e musai să ai studii "universitare" la FF și numai pe bloaga Păsărelului 😂".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Sintem in plina desfasurare a "imbecilizarii speciei" (umane)!
    Nu numai a tineretului... a speciei in ansamblul sau!
    Iar Romania face tot ce "trebuie" ca nu cumva tineretul romanesc sa nu fie la nivelul de dobitocie al tineretului vestic!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din păcate ai dreptate Moș Alecule...Pe vremuri, dacă nu învățai, o furai sigur de la profesori, iar acasă luai "desertul"și de la părinți. Oricum , se învăța ceva, de frică, de rușine, din obligație...Acum profesorii sunt bătuți de elevi prin clase, iar o bună parte dintre ei au cunoștințe de specialitate "până la piciorul broaștei".

      Ștergere
  39. Dl Alecu, ați văzut măcar un cupon, la cei cu pensia limitată la net ?
    Eu zic că nu, vedeți că la rețineri, mai este un rand liber, pe cuponul dumneavoastră, acel rând este tipărit pe cuponul celor cu pensia limitată la net.
    Dl Alecu, luați urma banilor, încasați de stat, de la cei cu limitarea pensiei la net și veți înțelege că România este un stat mafiot !

    RăspundețiȘtergere
  40. @Anonim 11.06.2023, 16:00

    La : "Dl Alecu, ați văzut măcar un cupon, la cei cu pensia limitată la net ?
    Eu zic că nu, vedeți că la rețineri, mai este un rand liber, pe cuponul dumneavoastră, acel rând este tipărit pe cuponul celor cu pensia limitată la net."....
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Eu zic ca vorbitul pe gaura camasii poate dauna grav sanatatii mintale!
    De vazut cupoanele atasate la sfirsitul articolului!
    https://mosalecu.blogspot.com/2023/06/uite-ordonanta-nu-i-ordonanta.html


    RăspundețiȘtergere
  41. Moș Alecu, să-ți fie rușine, nu ești cu nimic mai bun ca huhurezu, eu unul n-am văzut ce-ai măsluit tu, pe orice cupon de pensie, diferența între brut și net este explicitată 100% prin detalierea reținerilor.
    Dar nu asta-i problema, ia spune moșule care-i treabă cu respectarea legalității, privind cheltuiala banilor publici, rezultați prin aplicarea codului fiscal, la brutul pensiei militare, a celor limitați la net ?

    RăspundețiȘtergere
  42. Anonim 11.06.2023, 17:06
    La : "... eu unul n-am văzut ce-ai măsluit tu, pe orice cupon de pensie, diferența între brut și net este explicitată 100% prin detalierea reținerilor.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Chiar daca te'ntinzi mai mult decit te duce mintea... trimite la dolhasca9@gmail.com un cupon de pensie in care apar acele "retineri"!!!
    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

    La : "... ia spune moșule care-i treabă cu respectarea legalității, privind cheltuiala banilor publici, rezultați prin aplicarea codului fiscal, la brutul pensiei militare, a celor limitați la net ?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Iti repet: ceteste cele spuse de mine inca din 2021 (la adresele https://mosalecu.blogspot.com/2021/02/hai-la-mariri-de-pensii-fratilor.html

    si la:
    https://mosalecu.blogspot.com/2021/02/hai-la-mariri-de-pensii-fratilor1.html ).


    RăspundețiȘtergere
  43. Mai moșule alecule, cum se folosesc banii publici, nefiscalizate, rezultați din pensia bruta, a militarilor, limitați la pensia bruta ?
    Detaliază moșulică ...

    RăspundețiȘtergere
  44. @Anonim 12.06.2023, 13:24
    La : "Mai moșule alecule, cum se folosesc banii publici, nefiscalizate, rezultați din pensia bruta, a militarilor, limitați la pensia bruta ?
    Detaliază moșulică ...".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Repet:ceteste cele spuse de mine inca din 2021 (la adresele https://mosalecu.blogspot.com/2021/02/hai-la-mariri-de-pensii-fratilor.html

    si la:
    https://mosalecu.blogspot.com/2021/02/hai-la-mariri-de-pensii-fratilor1.html ).

    Am explicat foarte clar ce si cum cu banii ceruti pentru pensiile limitate net la net, si ce se'ntimpla cu banii "necheltuiti"!

    Este foarte clar ca n'ai suficienti neuroni pentru a intelege lucrurile!

    M-ai acuzat c'as fi "falsificat" acele cupoane de pensie pentru pensii limitate net la net...prin eliminarea unui rind in care ar fi inscrise acele "retineri" datorate aplicarii limitarii net la net. Rind care nu exista deoarece nu este vorba despre RETINERI... Este vorba despre faptul ca in plata se pun neturi diferite de cel rezultat din calcule. Acele diferente NU SE RETIN, ele NU SE PLATESC... Atit si punct!
    Asta in conditiile in care pe net au aparut multi impricinati care se pling ca nu inteleg de ce apar acele diferente intre sumele inscrise pe cupoane... adica nu este nici un rind "explicativ" al diferentelor!

    Ti-am cerut sa trimiti macar un cupon in care sa apara acel rind cu acea diferenta...
    Vada ca taci ca porcu'n păpușoi!

    Daca nu dovedesti ca ai inceput sa intelegi... astea's ultimele comunicari ale tale pe'aicisa!

    RăspundețiȘtergere
  45. Dl. Mos Alecu

    Cred ca impricinatii sunt pastoriti de CPS. MAI ,acolo in contul online apar ceva chestiuni referitoare la retineri OUG.59...la mine personal este ceva peste 3800 ron/lei , o fi bine? o fi rau? Studiati putintel problema ca poate iasa ceva...

    RăspundețiȘtergere
  46. @Anonim 12.06.2023, 17:39
    La : "Cred ca impricinatii sunt pastoriti de CPS. MAI ,acolo in contul online apar ceva chestiuni referitoare la retineri OUG.59...la mine personal este ceva peste 3800 ron/lei , o fi bine? o fi rau? Studiati putintel problema ca poate iasa ceva...".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Nu inteleg...
    Pe contul online la CPS/MAI apare "retineri oug 59"???
    Puteti trimite o captura de ecran cu asa ceva???

    Pe cupoanele emise de CPS/MAI nu apare o asemenea nazbitie! Vedeti exemplele prezentate!

    RăspundețiȘtergere
  47. Postul de ”radio Păserelu/Cufurelu Liber” și-a încetat ”pe moment emisia”. Cufurelu încă nu știe care-i vor fi șefii din PSD și care-i va fi ”linia/politica” impusă de partid prostirii fraierilor. Drum bun Păsărele cu aplaudacii tăi cu tot!

    ” Huhu Rezea spunea...
    Pauză prelungită în moderarea blogului.

    13 iunie 2023 la 00:57”

    RăspundețiȘtergere
  48. Revine în forță pe 27.06.2023 cu informații despre cele 69 dosare de la ccr privind og 59/2017.

    RăspundețiȘtergere
  49. O nulitate, în domeniul militar, numit huhurezu, a înțeles că n-are ce căuta să mai vorbească de pensiile militarilor.
    Este normal sa ia o pauza prelungita, bine-ar fii pe viață, să nu mai auzim nimic de acest neinstruit militar huhurezu .

    RăspundețiȘtergere
  50. ”Alexandru Coman
    6h
    ·
    A trecut în eternitate bloggerul Huhurez (user Huhu Rezea), unul dintre cei mai vechi informatori privind pensiile militarilor, poate cel mai vechi. Urmare a unor complicații tipice pentru cei cu 3 doze de vaccin. Bloggerul Huhurez stăpânea foarte bine legislația, și ne mai ținea în priză cu informațiile despre pensii, deși el era fan al contributivității. De înțeles că iubea contributivitatea, el fiind născut în 1940, s-a pensionat la 55 ani și majoritatea veniturilor le-a obținut în perioada comunista când salariile la armată erau foarte mari. A avut initial o carieră de subofiter in Directia Securitatii Statului, iar apoi de ofiter de informatii dupa ce a terminat dreptul la fără frecvență cum era pe vremuri. Salariile fiind foarte mari la informații în acele vremuri, ne explicăm încă o dată militantismul bloggerului Huhu Rezea pentru contributivitate În putinii ani de după revolutie pe care i-a mai prins in armata, a fost jurist la o structura din M.Ap.N. unde s-a remarcat prin excese de zel diverse la adresa militarilor. Fapt pentru care și-a ascuns cu strășnicie pe blogul personal, numele real.

    A militat pentru pensiile contributive la armată pana in ultima clipă. Și i-a condamnat cu mânie pe toți cei pensionați sub vârsta de 55 ani, pe care deseori îi denumea cu ironie ca fiind neterminați.

    Cei care mai citeam blogul, am fost infirmați că parola de administrator pe viitor al blogului a fost cedată unui user subofițer pe nume Corneliu Ifrim, cu un cuantum extrem de mic al pensiei și care la rândul său este adept al contributivității de când Băsescu si Oprea i-au mărit pensia cu vreo 50 lei. Nu se pricepe la fenomenul legislativ al pensiilor, dar are darul că îi bombardează constant cu scrisorele presărate de hiperbole și parabole, pe toți decidenții politici interni și internaționali, pe care îi informează că el are pensia mică, din cauza unor colonei și generali care au pensii nesimțite.

    În fine, mergem înainte și ne exprimăm speranța că fostul administrator își va găsi locul acolo sus printre contributivi, așa cum și-a dorit mereu! Dar și asupra faptului că noul administrator îi va exaspera în continuare cu scrisorelele lui pe decidentii care nu au loc de pensiile militarilor!

    R.I.P.

    https://www.huhurez.com/ ”
    Sursa : https://www.facebook.com/groups/601710453316699

    RăspundețiȘtergere
  51. Pt curioși:
    În Monitorul Oficial Nr 533 din 15 iunie ac, găsiți componența noului Guvern și Programul de guvernare, pt toate domeniile, inclusiv MApN și MAI.
    În ceea ce privește calitatea vieții militarilor, activi în rezervă sau retragere, eu prevăd planuri mărețe,dar cu finalizare nulă.

    RăspundețiȘtergere
  52. Fostul ministru al fondurilor europene și actualul ministru de finanțe: Dl Bolos ne asigura că săptămâna viitoare se va aproba cererea de plată Nr 2 din PNRR, total 2,8 miliarde euro și că în această sumă sunt și cei 140 de milioane de euro, deci 5% din suma totală, care reprezintă suma alocată pt jaloanele 214 și 215 cele cu pensiile speciale și pensiile publice.
    Dl ministru spune că finalizarea celor 2 jaloane trebuie sa se încheie în termen aprobat de UE, de 6 luni.
    Tot 6 luni cred că va dura și pauza prelungita a lui Huhurezu.

    RăspundețiȘtergere
  53. https://www.facebook.com/groups/601710453316699/posts/2617807441706980/

    RăspundețiȘtergere
  54. Blogul huhurezu, a devenit și mai nesimțit, cere pensie pt militari, in sistemul public !
    Mai nesimțitu-le de huhurezu, militarii desfășoară activități în sistemul public ?!
    Mă nesimțitu-le de huhurezu, sistemul public de muncă, are restricțiile sistemului militar de muncă ?!
    Mai nesimțitu-le de huhurezu, ce activități ai desfășurat în sistemul militar, să-ți generalizezi nesimțirea ?!

    RăspundețiȘtergere
  55. Blogul huhurezului, nu are nimic de a face cu Apărarea Națională a României, sunt niste căpușe care se dau militari, din păcate nu-s. Romania nu se bazează pe ei, în vremuri de restriște.

    RăspundețiȘtergere
  56. @Anonim (16.06.2023, 12:55) și @Anonim (16.06.2023, 13:03)
    Dacă ați fi citit comentariile de mai sus (15.06.2023, 19:43; 16.06.2023, 07:41) probabil că nu mai comentați cu atâta vehemență.

    @Anonim (16.06.2023, 12:55)
    Ideile exprimate de dumneavoastră sunt corecte referitor la activitățile prestate de cadrele militare însă, nu pot fi de acord cu felul în care vă exprimați. Dacă tot doriți să vă expuneți frustrările, faceți-o corect din punct de vedere gramatical (corect se scrie nesimțitule și nu "nesimțitu-le").

    @Anonim (16.06.2023, 13:03)
    Parțial aveți dreptate.
    Lăsând la o parte comentariile făcute de Huhu Rezea, pe blogul huhurez.com (nu sunt de acord cu ideea de contributivitate pentru pensiile militare), de-a lungul timpului, au fost prezentate și au fost dezbătute foarte multe teme referitoare la toate structurile din SNAOPSN (militari sau nu).

    Referitor la Huhurez, să se odihnească în pace !
    Vă doresc tuturor să fiți sănătoși!

    RăspundețiȘtergere
  57. huhurezu, în intersecție, a întâlnit indicatorul rutier STOP (oprire și acordarea priorității celor căre-si doresc respectarea jurământului militar !
    Nu-i cazul lui care a promovat creșterea vârstei de pensionare, astfel încât militarii sa nu mai poată dpv obiectiv, să-și îndeplinească atribuțiile din fisa postului, in activitate, exclus total ca personal în rezervaoperațională !
    Nu mă interesează pauza lui prelungita, mă interesează ca in cazul lui sa se sesizeze Parchetul Militar și huhurezu să fie cercetat pt subminarea capacității naționale de apărare a României !

    RăspundețiȘtergere
  58. Dl Fane Babanu, lăsați gramatica, tragerile cu armamentul indiferent de calibru și efectul lor asupra obiectivelor și îndeplinirea misiunilor pe timp de pace și război, nu au nimic cu gramatica, ci cu matematica, fizica
    și ramurile multiple ale acestor discipline.
    Cred ca-ti conspectat prea mult in activitate, la învățământul politico ideologic.
    Daca comandantul suprem a învățat în armata sa coase nasturi, dumneavoastră ați învățat gramatica.
    Nici unul nici altul nu trebuia să faceți armata pt că n-ați rămas cu nimic.

    RăspundețiȘtergere
  59. @Anonim (16.06.2023, 19:26)
    Am onoarea să vă salut!
    Aveți perfectă dreptate în legătură cu tragerile. Tragerile de bună seamă nu au nimic în comun cu gramatica. Ca amuzament, în comentariul dumneavoastră ați mai comis o greșeală gramaticală. Vă las pe dumneavoastră s-o gasiți.
    Nici eu nu sunt lingvist și câteodată mai fac greșeli gramaticale.
    Sunt "un biet" pensionar militar. În ultimii 25 de ani am avut "muncă de teren". Pe cuponul de pensie scrie "MApN Pensii militare".
    Așa cum am scris și în precedenta postare, NU sunt de acord cu calculul pensiilor militare "pe contributivitate".
    Vă doresc tuturor multă săbătate!

    P.S.
    Pentru domnul Mos Alecu: pe decizia mea de pensionare, pe pagina intitulată "BULETIN DE CALCUL" este o rubrică intitulată "Diferență OuG 59/2017". Pe cuponul de pensie nu apare nimic referitor la OuG 59/2017. Tatăl meu primește pensie de la CPS MAI. În contul casapensii.mai.gov.ro apare o rubrică "OG.59".

    RăspundețiȘtergere
  60. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  61. @Fane Babanu 16.06.2023, 20:36
    La : "...pe decizia mea de pensionare, pe pagina intitulată "BULETIN DE CALCUL" este o rubrică intitulată "Diferență OuG 59/2017". Pe cuponul de pensie nu apare nimic referitor la OuG 59/2017."
    ^^^^^^^^^^^^^^^

    In multele decizii pe care le-am vazut...n-am vazut asa ceva!
    Va rog sa trimiteti la dolhasca9@gmail.com acel document... cu ascunderea elementelor personale!
    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
    La :"...În contul casapensii.mai.gov.ro apare o rubrică "OG.59".".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Ce cuprinde acea rubrica "OG.59"???

    RăspundețiȘtergere
  62. @Fane Babanu 16.06.2023, 20:36
    Completare la comentariul anterior:
    Sper ca nu va referiti (ca "Diferenta OuG59/2017) la textul de la "C Motivare/Mentiune" unde se explica chestiile cu limitarea net la net!!!

    RăspundețiȘtergere
  63. @mos alecu (16.06.2023, 20:49)
    Am să vă trimit în cursul zilei de mâine documentul anonimizat.
    În câmpul "OG.59" este valoarea 0 (zero). Tatăl meu s-a pensionat în 1998 și i-a rămas în plată pensia calculată anterior legii 223/2017. Vă voi trimite în cursul zilei de mâine și o captură de ecran (cu date personale șterse).
    Vă doresc tuturor multă sănătate!

    RăspundețiȘtergere
  64. @mos alecu (16.06.2023, 21:03)
    E clar că se referă la "limitarea net la net" însă nu există în decizie rubrica "C Motivare/Mentiune". Este un tabel care are câmpul "Drepturi cuvenite" cu subcâmpurile "Brut", "CASS", "Impozit", "Diferență OuG 59/2017", "Net". Din calculele făcute de mine, valorile din câmpul "Diferență OuG 59/2017" reprezintă sumele "plecate" nu se știe unde și "reținute" prin plafonarea "net la net" conform OuG 59/2017 de către CPS MApN.
    Vă voi trimite în cursul zilei de mâine documentele. Nu știu ce relevanță vor avea documentele. Nu am cunoștințe juridice pentru a deschide acțiuni în instanță. De profesie sunt inginer (mecanic și electronist).
    Vă doresc multă sănătate.

    RăspundețiȘtergere
  65. Prin huhurezu eu am înțeles o echipa, care a militat permanent pt reanvierea legii 119/2010 + OUG 1/2011 cele mai toxice prevederi legislative privind Apararea Națională a Romaniei.
    Acest blog ar trebui interzis în Romania, pt subminarea capacității de apărare națională și în acest sens ar trebui sa se sesizeze Parchetul Militar.

    RăspundețiȘtergere
  66. Apropo, ce-a făcut Parchetul Militar privind fraudarea grupelor de muncă și obținerea foloaselor necuvenite, începând cu 2011 ?
    Numa-ntreb, a cercetat Parchetul Militar, cine a detașat, personalul din zonele limitrofe Bucureștiului, să falsifice grupele de muncă la CMM București ?
    A cercetat Parchetul Militar datele concrete sesizate în scris, sub semnătură privată, privind falsificarea grupelor de muncă și obținerea de foloase necuvenite, la drepturile de pensie pe OUG 1/2011 ?
    Numa daca știți, spuneți ceva in domeniu !!!

    RăspundețiȘtergere
  67. În Programul de Guvernare ciolacu, se va pune accent pe dezvoltarea rezervei operaționale voluntare !?
    Cine nu știe, rezerva operațională este formata din 2 componente: "afro americanii, pt că nu-i mai voie sa spui negrii" care au ieșit din sistemul de apărare, în ultimii 5 ani , fara nici un drept bănesc , doar cu obligații și de "albi" : civilii care au încheiat un contract cu sistemul de apărare pt a devenii rezerviști voluntari, cu obligații militare, dar obligații renumerate banesc, corespunzător.
    Eu în acest caz văd o "segregație rasială" și mai ales văd o violare a proverbului românesc: " nici munca fără pâine, nici pâine fără muncă"
    Eu sunt un x cu obligații militare.
    Daca te pensionezi ca militar la 65 de ani, discutabil, pt că între 60-65 de ani, în MApaN, este o vârstă "periculoasă" și mulți dau "coltul ierbii" este de presupus ca între 65-70 de ani militarii de cariera, nu mai sunt disponibili, pt rezerva operațională, așa că politica PSD este bine venita, în domeniu !
    Pe langa UM din MApN o să apară cimitire, ca pe lângă mănăstiri, posibil ca să apară și situații gen "Arsenie Boca" în UM "în serviciul de lupta permanent".

    RăspundețiȘtergere
  68. Discriminarea militarilor din Romania in raport cu civilii.
    Exemplu concret:
    Și legea pensiilor militare 223/2015 și legea sistemului public de pensii: 263/2010 prevăd reducerea limitei de varsta la pensionare, pt condiții de muncă deosebite.
    În legea 263, ca exemple,luate din tabele ,daca ai lucrat 20 de ani, limita de vârstă se reduce cu 6 ani, pt 25 de ani, cu 8 ani și pt 30 de ani cu 10 ani.
    În legea 223 reducerea maximă posibilă este 8 ani.
    Pt 6 ani, reducere, în armata trebuie sa lucrezi minim 26 de ani, pt 8 ani reducere, în armata trebuie sa lucrezi 35 de ani și oricât mai lucrezi, reducerea nu va depăși 8 ani.

    RăspundețiȘtergere
  69. Discriminarea militarilor în raport cu civilii, privind grupele de muncă, în condițiile egalizării vârstei de pensionare și efectului grupelor de muncă asupra reducerii acesteia, se produce la:
    a) grupa de muncă: condiții deosebite.
    Ex. La civili , chiar daca au lucrat un an, beneficiază de o reducere, de 4 luni, militarii beneficiază de o reducere, doar daca au lucrat minim 6 ani. Indiferent de perioada lucrata, în această grupa, pt o perioada egală, reducerea la militari este mai mică ca la civili și oricât ar lucra militarii în această grupa nu pot obține o reducere maxima ca civilii !!!
    b) grupa de muncă: alte condiții de muncă, grupa de muncă specifica doar militarilor, nu și civililor !
    Nu poți compara de ex, activitatea: scafandrilor militari, piloților militari de pe supersonice, personalului militar care distruge muniții rămase neexplodate din timpul razbioului, misiuni de lupta in teatrele de operații gen Afganistan, etc. cu nici o activitate civila.
    Se impune, modificarea legii 223/2015 privind reducerea vârstei standard de pensionare la militari, datorita grupelor de muncă, astfel:
    pt grupa de muncă condiții deosebite sa se ia în calcul aceleași valori ca la civili, iar pt grupa de muncă alte condiții de muncă să se stabilească valori mai mari decât pt condiții speciale de muncă din domeniul civil.

    RăspundețiȘtergere
  70. Măi anonimatule,pe lângă ca ești un frustrat incurabil,îți verși aici lăturile,profitând de bunătatea adminului blogului.Oamenii au înțeles ce hram porți,și nu te mai citesc,te ignoră.Asa ca,întreabă Adminul,nici el nu te mai citește,te publica numai ca să umple spațiul rămas gol.😀

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. GG, Tigri 2, alias Motănelul Kăkăcios, ce ai cu omul? Este corect ceea ce spune.

      Ștergere
  71. Dl GG, mai concret, la ce vă referiți ?
    Detaliați va rog.
    Eu sunt anonimul care am sesizat discriminarea militarilor în raport cu civilii privind reducerea vârstei standard de pensionare, datorita grupelor de muncă.
    Datele prezentate sunt luate din legislația existenta-n vigoare, AZI
    Dl GG la mine v-ați referit ?
    Dumneavoastră cine sunteți ?
    Nu sunteți un anonim ?

    RăspundețiȘtergere
  72. @GG.Îl publică ca să-l facă de râs!

    RăspundețiȘtergere
  73. Nu vă supărați, Dl GG și dumneavoastră sunteți un anonim, din păcate sunteți cel mai mare anonim, sunteți egal cu huhurezu în ceea ce privește Romania. Un zero barat, în informatică este valoarea null, adică nici o valoare, ca
    huhurezu în domeniul Apărării Naționale a Romaniei !
    Ia zii mai pacaliciule, cu ce te-ai ocupat la viața ta ?

    RăspundețiȘtergere
  74. Blogul huhurezu trebuie cercetat de Parchetul National al României, pt tragerea la răspundere a elementelor subversive care afectează Apărarea Națională a României.
    Acest blog trebui imediat interzis și imediat cercetat privind structurile subversive, care-l promovează.

    RăspundețiȘtergere
  75. De acord, dar eu zic sa se cerceteze, de structurile penale competente și cuantumul pensiei militare de stat, a acestui neinstruit, huhurezu!

    RăspundețiȘtergere
  76. Ia zii GG, n-ai ce manca și te-ai vândut inamicilor ?
    Daca te putem ajuta cu ceva, păcătoșule de GG, te ajutam, cu o singura condiție: să ne spui cine te manipulează !!?
    huhurezu ?

    RăspundețiȘtergere
  77. Marea manipulare: iunie 2023
    huhurezu s-a prăpădit.
    Nu exista un cetățean, numit huhurezu, sunt niste lipitori care-s și care vor fii promovate pe blogul lui, până va fii scos în afara legii, pt subminarea capacității de Apărare Națională a României.

    RăspundețiȘtergere
  78. Ce cauta nesimțitul asta de huhurezu să discute de pensiile militarilor ?
    Cine-l promovează și cu ce scop ?

    RăspundețiȘtergere
  79. S-a incercat o mare diversiune privind huhurezu, că s-ar fii dus...
    Acest individ a fost măcar o zii ca militar și ar fii dat dovada de camaraderie și spirit de corp ?
    Eu zic că nu, dar accept o motivație suplimentara de la specialistul în "Gramatica" Răspunsul este același, sugerez Parchetului Militar sa verifice blogul huhurezu și mai ales ce interese se ascund în spatele lui !!!

    RăspundețiȘtergere
  80. S-a incercat o rebrenduire a unui neinstruit, huhurezu, vezi doamne c-ar fii etern, nu știu ce să spun, pt că nu s-a născut, huhurezu !

    RăspundețiȘtergere
  81. Din respect pt.acest blog și persoana care îl administrează,nu răspund la provocarile "Anonimului".Știu cine este.Respect meseria care a avut-o în armată,este o meserie(sa-i zic asa,meserie)nobilă,am destule cunostinte,destui prieteni care au fost în această postura.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ia o pauză și lasă -ne cu cea mai veche meserie pe care o practică Huhurezu & adepții lui!

      Ștergere
  82. Draga MOSULE...care nu stiu..

    Eu personal,pot face dovada oricand,(retinerilor pe oug.59,din contul de pensionar al MAI),dar las pe altii mai priceputi decat mine, eu le pastrez pentru procesul meu ,pentru ca daca nu exista unitate si camaraderie indiferent de anul trecerii in rezerva,atunci nu exista NIMIC.

    RăspundețiȘtergere
  83. Prima sesiune parlamentară, în anul 2023 a început la 1 februarie și nu poate depăși sfârșitul lunii iunie.
    În această sesiune n-a fost loc și timpu-i prea scurt pt surprize, pt noi reglementari în domeniul pensiilor militare.

    RăspundețiȘtergere
  84. Pasarica a fost impuscata in aripa si e in stare de cufureala.

    RăspundețiȘtergere
  85. In afara de rind...

    Unul din marii "gîndăreți" pasaricesti da, iarasi, cu bîta'n balta!
    E vorba de acel mosmartin... in alta viata Mitica Martiniuc!
    Poate gasiti vreo cale de a-i transmite "gîndărețului" ca Ciuca a iesit la pensie in nov.2019 (nu prin 2015 - 2016), si ca toate "chestii - socotelile" facute de el sint complet aiurea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La ce aa te astepti de la un paznic de hoti...asa e cand pui "ursul"sa pazeasca oile

      Ștergere
    2. Ăla nu e Moș Martin, ci Moș Cretin. Mai mult, e vecin de cartier cu Cifrimul ăla original, care cu 7 ani pierduți prin armată vrea contributivitate 😂.

      Ștergere
  86. Mos Crăciun Martin 16, a făcut un calcul pentru domnul CIUCĂ, ca și cum s ar fi pensionat în 1 ianuarie 2016, bazându-se pe declarația de avere aferenta anului 2015... Habar nu are ca în decembrie 2015 toate soldele și salariile brute din sistemul de apărare au crescut cu 10% care nu a produs efecte decât pentru o luna în declarația de avere. Majoritatea celor care au ieșit la pensie în 2016 au ieșit prin iunie, iulie... Și a uitat și de majorarea soldelor din iunie 2017 care a produs și la pensiile militarilor pensionați în 2016, 2017 o mică creștere. Cică aplicarea unui impozit diferențiat asupra ceea ce depășește salariul mediu net pe economie înlătură inechitatile din sistem... Poate în capul lui.. Habar nu are ca nu sevppta aplica taxe și impozite pe net, nici la salarii și nici la pensii. Doar pe brut bre Moș teacă Martinel.. Cel mai corect ar fi recalcularea pensiilor militare prin echivalare cu soldele celor din activitate, stabilirea pensiilor nete plafonate pentru toți și fără păstrarea cuantumului avantajos... Asta înseamnă echitate...

    RăspundețiȘtergere
  87. Prin PNRR s-a dorit punerea în circulație a unor bani tipariti, numiți euro, numai circulația banilor in economie reprezintă ceva în rest nimic, țările din UE nu vor să-i acceseze, adică să le de-a valoare, aici trebuie sa recunosc că și Romania este in top !
    În legătură cu pensiile militarilor, Romania prin instituțiile legale, va fii interesata de asigurarea forței de munca-n domeniu si-atat.
    Daca nu-s cetățeni români cointeresați material, în România trebuie să se reinstitue serviciul militar obligatoriu.

    RăspundețiȘtergere
  88. Va salut !
    Legat de supraimpozitarea de 15% aplicata la venitul net...are cineva idee care este modalitatea de aplicare ? Care este baza de calcul careia i se aplica ?
    Am onoarea!

    RăspundețiȘtergere
  89. Unii spun că huhurezu s-ar fii retras la o mănăstire pe Valea Oltului, unde nici n-are net da nici starețul nu-l mai lasă și-l tine de scurt în ceea ce privește respectarea celor 10 porunci.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Huhurezu e deja împăiat și expus la Muzeul Grigore Antipa.

      Ștergere
  90. Dacă dați în huhurezu, n-o faceți direct, faceti-o cu perdea, gândiți-va și cine-l tine de lanț !
    Pt că altfel va fii scos definitiv din mediul digital.
    Nu este nici o pierdere pt sistemul militar din Romania, dar dati-i o șansă huhurezului sa-nteleaga singur inutilitatea lui.

    RăspundețiȘtergere
  91. Cred că ieri 27.06.2023 CAPOATELE VIȘINII au amânat la 14.09.2023 pronunțarea pe neconst. OUG 59/2017 ,din solidaritate de breaslă și pt. a valida protestul judecătorilor (în fapt o grevă mascată a lor) care se desfășoară în aceste zile.

    RăspundețiȘtergere
  92. În principiu, o lege acționează pt. "viitor"..!
    Dar o DECIZIE a CCR care "spune" = după mai mulți ani(!)?)=că o o reglementare (lege, OUG,OG..) ESTE NECONSTITUȚIONALĂ = adică a produs EFECTE NECONSTITUȚIONALE , LOGIC este că efectele produse trebuie corectate/ anulate= și reparate prejudiciile produse..,inclusiv și cele din trecut, indiferent de numărul anilor trecuți și chiar de eventuale "prescrieri"(invocate..!)
    ; .."asta" s-ar întâmpla într-un stat..DEMOCRATIC..!, contrariul= se întâmplă..în statele TIRANICE,
    ( tirania poate fi..și.."soft"..❗)

    RăspundețiȘtergere
  93. @Anonim 07.07.2023, 13:35
    La : “În principiu, o lege acționează pt. "viitor"..!
    Dar o DECIZIE a CCR care "spune" = după mai mulți ani(!)?)=că o o reglementare (lege, OUG,OG..) ESTE NECONSTITUȚIONALĂ = adică a produs EFECTE NECONSTITUȚIONALE , LOGIC este că efectele produse trebuie corectate/ anulate= și reparate prejudiciile produse..,”.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Motivul pentru care oug 59/2017 ar putea fi declarata neconstitutionala nu este legat de prevederile acesteia... prevederi care sa fi produs “prejudicii”!

    Motivul este unul perfect puerilo-avocățelaresco-păsăricesco-specialisto asociatii – ca_cum_ca un oarece aviz nu ar fi fost emis in timpul prevazut!

    Nu că eliminarea ctualizarii pensiilor cu evolutia soldelor celor in activitate, nu ca limitarea net la net, nu ca altele dintre prevederi ar fi neconstitutionale...
    Nuuuu!
    Neconstitutional ar fi ca nu s-a primit un aviz in termenul prevazut!
    - aviz care are carater CONSULTATIV... nu este/era obligatoriu a fi luat in considerare
    - aviz care, chiar si primit cu intirziere, nu semnala nici un fel de “nereguli” in oug 59/2017... nereguli care puteau sa nu fie “corectate” de guvern – avizul fiind CONSULTATIV.

    Daaaar sigur – si pe o astfel de caricatura de motiv oug 59/2017 poate fi declarata neconstitutionala!

    In ipoteza declararii oug 59/2017 ca fiind neconstitutionala... in continuare nu este treaba CCR sa “rezolve” electele produse de oug 59/2017 in perioada aug.2017 – dec.2018... este treba altor institutii!

    RăspundețiȘtergere
  94. @MA
    Sunt 2 aspecte mari privind OUG 59 la CCR.
    1. Motive de neconstituționalitate extrinsecă , pe care se bazează dosarul 1801D/2021 (al camaradului Skoda 4x4).
    Sau
    Dosarul nr. 2534D/2021
    unde Guvernul României însuși, scrie în punctul lui de vedere depus la dosarul precizat :
    citez :
    ″ Guvernul apreciază că excepţia de neconstituţionalitate este întemeiată, deoarece, în procesul legislativ de adoptare a OUG nr. 59/2017 , nu a fost solicitat avizul Consiliului Legislativ în condiţiile prevăzute de lege, aducându-se astfel atingere art. 79 alin. (1) din Constituţie. În susţinerea acestui punct de vedere, GUVERNUL invocă deciziile Curții constituționale nr. 83/2009 nr. 221/2020 și nr. 229/2020.″
    încheiat citatul

    Sub acest aspect se reclamă neconst. pt. lipsa AVIZULUI în procedura de emitere a OUG 59

    2. Motive de neconstituționalitate intrinsecă privind Art. VII pct.3 prin care se reclamă faptul că prin OUG emisă de legiuitorul delegat și nu prin LEGE emisă de legiuitorul primar , s-a suprimat dreptul de actualizare al pensiei , drept care este derivat din dreptul de pensie care este un drept fundamental. Deci prin OUG (și nu prin LEGE) a fost lezat dreptul de pensie ÎN SUBSTANȚA LUI.

    Situația este atât de vădită, încât CAPOATELE VIȘINII dacă vor respinge aceste excepții , se vor compromite pt. istoria dreptului. De aceea tărăgănează pronunțarea ca să dea timp guvernului/parlamentului să facă ceva.
    SUS CATARGUL!

    RăspundețiȘtergere
  95. @Leo 07.07.2023, 17:06
    La : "2. Motive de neconstituționalitate intrinsecă privind Art. VII pct.3 prin care se reclamă faptul că prin OUG emisă de legiuitorul delegat și nu prin LEGE emisă de legiuitorul primar , s-a suprimat dreptul de actualizare al pensiei , drept care este derivat din dreptul de pensie care este un drept fundamental. Deci prin OUG (și nu prin LEGE) a fost lezat dreptul de pensie ÎN SUBSTANȚA LUI.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Bla, bla, bla!...
    "...dreptul de actualizare al pensiei...".
    De unde dracu "dreptul de actualizare al pensiei"???
    Si... de vazut ca in oug.59/2017 trocmai despre ACTUALIZARE se vorbeste!!!
    Si de ce dracu nu s-a semnalat si "suprimarea dreptului de actualizare a pensiei" si la cele 5 pensii de serviciu cuprinse in oug 59/2017???

    Avocățelăreala pur singe!

    RăspundețiȘtergere
  96. ● Moș ALECU:

    1.Din fotocopiile CUPOANELOR MANDAT DE PENSII publicate în TOPIC: ..nu rezultă ..dacă pensiile respective au fost STABILITE anterior sau ulterior emiterii OUG.59/2017..❗

    2. Referitor la OUG. 59/2017: ..încă nu avem ..DECIZIA CCR..!;
    ..Ca o simplă observație: e mai important faptul că ea: OUG.59/2017 este..INTRINSEC.. NECONSTITUȚIONALĂ= pt.că a modificat..ILEGAL(❗), ESENȚIAL și în CONTRARIERITATE =L.223/2015 art.60, al.1.lit.a), fapt .. "trecut cu vederea" de către autoritățile statale = responsabile (❓sau nu❓..), care..= ASTFEL.., nu au.."RESPECTAT"..LEGILE și CONSTITUȚIA României, adică altfel spus: .."LEAU"..ÎNCĂLCAT... fără să.."clipească "..❗( chiar tergiversarea de către CCR...a pronunțării , într-una sens sau altul.. este un semn..posibil = DE RĂU AUGUR..= privind respectarea CONSTITUȚIEI și LEGALITĂȚII în ROMÂNIA..❗

    RăspundețiȘtergere

  97. @Anonim
    spunea...
    În principiu, o lege acționează pt. "viitor"..!
    Dar o DECIZIE a CCR care "spune" = după mai mulți ani(!)?)=că o o reglementare (lege, OUG,OG..) ESTE NECONSTITUȚIONALĂ = adică a produs EFECTE NECONSTITUȚIONALE , LOGIC este că efectele produse trebuie corectate/ anulate= și reparate prejudiciile produse..,inclusiv și cele din trecut, indiferent de numărul anilor trecuți și chiar de eventuale "prescrieri"(invocate..!)
    -----------------------------
    După apariția în Mon. Of. a Deciziei CCR de ADMITERE ( dacă va fi de admitere), poți începe o acțiune în contencios administrativ și fiscal , la Curtea de Apel din jurisdicția în care domiciliezi , pe Art. 9 din Legea 554/2004 . Ai un an de zile pt. asta.
    Dacă soluția CCR va fi de RESPINGERE , atunci pică TOT.
    Mai jos ai exemplul unui camarad din MFA, care a pornit lupta înainte de a se pronunța CCR , cu speranța cî în caz de ADMITERE la CCR , el va deveni CAUZĂ PENDINTE.
    Și sunt mulți ca acest camarad PROACTIV.
    Deci Anonim , poți fi PROACTIV până la pronunțarea CCR sau poți fi REACTIV după Admiterea la CCR.
    Totul e să faci ceva și să nu dormi.
    https://portal.just.ro/89/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=8900000000080592&id_inst=89

    RăspundețiȘtergere
  98. @Anonim 07.07.2023, 17:30

    La : "1.Din fotocopiile CUPOANELOR MANDAT DE PENSII publicate în TOPIC: ..nu rezultă ..dacă pensiile respective au fost STABILITE anterior sau ulterior emiterii OUG.59/2017..❗".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Pentru rezolvarea nedumeririi orice cititor cu putina minte la purtator facea un calcul simplu: daca pensia bruta minus CASS, minus impozit, dă pensia neta -> pensie stabilita inainte de sep.2017; daca pensia bruta minus CASS, minus impozit, nu da pensia neta -> pensie stabilita dupa sep.2017! Asa ca...

    Restul comentariului este specific avocățelăresc mizîndu-se pe faptul că păcălicii vor fi păcăliți de limbajul folosit de păcălitor!

    RăspundețiȘtergere
  99. Moș ALECU:
    Aș putea fi de acord cu raționamentul din comentariul d-voastră, dar situația e puțin mai complicată":..pt.că..nu mi-e clar în cupoanele astea.. dacă pensia de la cifra 1: pe care o numiți = " "pensie brută "= ,de fapt ar fi "PENSIA NETĂ" = adică cea conform OUG.59 /2017 = cea din dreptul rubricii: PENSIE =de ex.: ="8511 lei"=58,5 %="SLN".. (!)din SLB-Bz.C, SAU..ar putea fi, de ex : "85 %din S.L.B.-Bz.C + eventual OMM..!, iar SUMELE de plată = "MAI MICI", din dreapta sus ("1+2") ..ar putea fi să fie rezultatul unor REȚINERI..(sau altă "situație")..care NU apar pe cupoane, dacă pensia se plătește pe..CARD sau CONT BANCAR..!

    Incertitudinea rezultă din faptul că PENSIILE NETE ale unor colegi de-ai mei, pensionați pe L.223/2015, erau în anii: 2017-'18-'19'..cu peste..60% mai mari (cu câteva mii de lei) decât a mea.., stabilită pe L.164/2001..!,
    în condițiile în care soldele ACTIVILOR au fost majorate de cel puțin 2 ori:
    = majorarea S.FUNCȚIE cu 15 %!
    =majorarea SF.cu cel puțin: 25%= cu L.153/2017,
    ..majorări care nu s-au aplicat pensionarilor recalculați pe L.223/2015..❗

    RăspundețiȘtergere
  100. Moș ALECU:
    Aș putea fi de acord cu raționamentul din comentariul d-voastră, dar situația e puțin mai complicată":..pt.că..nu mi-e clar în cupoanele astea.. dacă pensia de la cifra 1: pe care o numiți = " "pensie brută "= ,de fapt ar fi "PENSIA NETĂ" = adică cea conform OUG.59 /2017 = cea din dreptul rubricii: PENSIE =de ex.: ="8511 lei"=58,5 %="SLN".. (!)din SLB-Bz.C, SAU..ar putea fi, de ex : "85 %din S.L.B.-Bz.C + eventual OMM..!, iar SUMELE de plată = "MAI MICI", din dreapta sus ("1+2") ..ar putea fi să fie rezultatul unor REȚINERI..(sau altă "situație")..care NU apar/e pe cupoane, dacă pensia se plătește pe..CARD sau CONT BANCAR..!

    Incertitudinea rezultă din faptul că PENSIILE NETE ale unor colegi de-ai mei, pensionați pe L.223/2015, erau în anii: 2017-'18-'19'..cu peste..60% mai mari (cu câteva mii de lei) decât a mea.., stabilită pe L.164/2001..!,
    în condițiile în care soldele ACTIVILOR au fost majorate de cel puțin 2 ori:
    = majorarea S.FUNCȚIE cu 15 %!
    =majorarea SF.cu cel puțin: 25%= cu L.153/2017,
    ..majorări care nu s-au aplicat pensionarilor recalculați pe L.223/2015..❗

    RăspundețiȘtergere
  101. Leo:
    (18:33'/07.07.2023)
    "Problema" e mai complicată, și eu nu m-am referit la cazul cu.. neconstituționalitatea "extrinsecă ", ci la situația (evident ipotetică = până când cineva, cu calitate procesuală..va sesiza CCR..!) = în care CCR va decide că OUG. 59/2017 este NECONSTITUȚIONALĂ..INTRINSEC și concomitent ..ILEGALĂ..în condițiile descrise în comentariul meu anterior..!;
    Odată emisă o decizie a CCR de admitere a realității de mai sus, Guvernul și Parlamentul ar trebui să treacă la.."treabă" și să facă= DIN OFICIU = procedurile obligatorii care vor..repara pt. ..TRECUT.. prejudicile produse..!
    ( cam cum s-a procedat cu retrocedarea sumelor de CASS (sănătate)= reținute ILEGAL, de 2 ori: în 2012: pt. rețineri din 2006(❗), ..și în 2023: pt. reținerile din 2022..!

    RăspundețiȘtergere
  102. @Anonim 08.07.2023, 05:48
    La : "Aș putea fi de acord cu raționamentul din comentariul d-voastră, dar situația e puțin mai complicată":..pt.că..nu mi-e clar în cupoanele astea.. ". Si la toată lălăiala de dup'aceea"!
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    E clar!!!!
    Multe lucruri clare sint neclare pentru cei nevorbiti, doritori de a se da'n scrînciobul unor asa zise deductii!

    Constructii de false "rationamente" de genul "flocirele pe simpii, hai sa le-adunam, copii!"!

    Puneti mina, cititi legile, studiati decizii si cupoane de pensii si ar mai fi o speranta ca si putinii neuroni din dotare sa inceapa sa priceapa ceva!

    RăspundețiȘtergere
  103. Moș Alecu:

    1. Mă confunzi cu.."tovarășii" mai "vechi" de pe acest blog..!
    ( eu, dacă mai scriu și dacă mă mai publici.., voi fi: "Anonim"x" , prezent aici doar de câteva zile, din iulie, a.c...!)

    2..ai luat-o pe urmele lui.."HUHU", făcând.."evaluări" ,"considerații" = în afara subiectului și. ."atac la persoană"..= "obiceiuri" de tristă amintire securistico-bolșevică.❗

    ..Ia fă bine și nu mai număra neuronii nimănui, ci, dacă ai plăceri..sado-mazochiste.., numără-i pe cei..proprii..!

    Cât privește "sfaturile"..vagi (și "ironiile"..DEPLASATE) = privind..orice.., dar și "studiul" cupoanelor..( și/sau DECIZIILOR de STABILIRE PENSII..pe legea 223/2015= în cele 2 situații= adică înainte și după data reper: 15.09.2017..!= pt.că ..nu prea am văzut publicate decizii de acest fel..pe bloguri..!) de pensie pe care le dai..și care nu "spun"..mare lucru, nefiind clare (unele dintre.. cupoane..), mai ales că sunt de la MAI( care a avut alte "reguli" de aplicare a legilor..?) = renunță la ele și fă efortul să fi..concret, la subiect..!( mai ales că te adresezi..unor oameni..mai "în vârstă"..❗

    RăspundețiȘtergere
  104. @Anonim 08.07.2023, 14:18
    La : "Moș Alecu:
    1. Mă confunzi cu.."tovarășii" mai "vechi" de pe acest blog..!
    ( eu, dacă mai scriu și dacă mă mai publici.., voi fi: "Anonim"x" , prezent aici doar de câteva zile, din iulie, a.c...!)...............................".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Pune mina si ceteste tot ce-i publicat aici si pe https://www.facebook.com/iliuta.ursuleanu !
    Vei primi raspuns la multe nedumeriri pe care le ai!
    O sa afli si despre decizii de pensii, si despre "regulile" diferite de la CPS/MAI, si despre concretețea "iecsplicațiilor", si despre "vrîsta" cititorilor, si despre multe altele care te frămînta!

    (***Si lipsesete-te de multimea de "puncte - puncte" si felurite adaugiri colorate***)

    RăspundețiȘtergere
  105. Moș ALECU:

    EU nu prea frecventez.."facebook "-ul, cât privește pensiile militare , spun că nu am văzut prea multe decizii de pensie stabilite pe OUG. 59/2017, de la diferite CPS-uri..!
    În rest, multă sănătate..și bună-credință..!

    RăspundețiȘtergere
  106. @Anonim
    Un avantaj la o eventuală amitere la CCR împotriva OUG 59 și/sau a Art.VII pct.3. din OUG 59, vor avea în mod special cei pensionați până la data de 15.09.2023 și numai pt. perioada 01.01.2018-31.12.2018.
    Pt. a avea acest avantaj în sensul reparării vătămării și realizarea pretenției , persoana trebuie să acționeze în instanță. Repararea nu va fi din OFICIU sau de obște cum se mai zice, ci doar acelora care o cer.
    Important este ca soluția capoatelor vișinii să fie de ADMITERE a execpțiilor de neconst.
    Dacă dorești un model de acțiune dă adresa de e.mail ca să-ți trimit forma + detalii.
    SĂ NU STĂTEM ÎN CONTEMPLARE !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Leo: dar și .. "MOȘ ALECU":
      ..nu "marșa"/ți pe ideea din comentariul tău= privind neconstituționalitatea EXTRINSECĂ, formală, ..prea mult, pt.că greșești.. "adresantul" !; eu mă refer la o EVENTUALĂ decizie de NECONSTITUŢIONALITATE..INTRINSECĂ a OUG.59/2017, caz în care..situația stă așa cum am scris în comentariu..!
      (anonim "x")

      Ștergere
  107. @Anonim 09.07.2023, 02:57
    La : "Moș ALECU:
    EU nu prea frecventez.."facebook "-ul, cât privește pensiile militare , spun că nu am văzut prea multe decizii de pensie stabilite pe OUG. 59/2017, de la diferite CPS-uri..!
    În rest, multă sănătate..și bună-credință..!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Mai d'intii si la'nceput parca zisesi ca de'acuma'nainte vei fi ""Anonim"x"!
    Sau si pe asta, de la mînă pîn'la gură, ai uitat-o???

    Oooofff, of, of, tineret mîndria țării, cum crezi tu ca le stii pe toate, si sari la gîții oricui nu-ti ia'n considerare toate timpeniile pe care le debitezi, convins fiind ca tot ce zboara se mănîncă!...

    Dac'ai fi vorbit "din amintiri" ar mai fi fost ceva, dar tu vorbesti "din uitarea" a ceea ce n-ai stiut niciodata, incit spui cu'atita nonsalanta ca "nu prea frecventez" si "nu am vazut" ca_cum a spus si țăranul lui M.Preda: "Asa ceva nu exista!".

    Asa ca repet: "Pune mina si ceteste tot ce-i publicat aici si pe https://www.facebook.com/iliuta.ursuleanu !
    Vei primi raspuns la multe nedumeriri pe care le ai!
    O sa afli si despre decizii de pensii, si despre "regulile" diferite de la CPS/MAI, si despre concretețea "iecsplicațiilor", si despre "vrîsta" cititorilor, si despre multe altele care te frămînta!".

    Si mai repet: "Pune mina, ceteste legile, studiaza decizii si cupoane de pensii si ar mai fi o speranta ca si putinii neuroni din dotare sa inceapa sa priceapa ceva!", si dup'aceea vino sa discutam!

    RăspundețiȘtergere
  108. Spre neuitare ca "monstră din gîndireala" cifrimisto - păsăricească":

    Leo spunea...
    @Anonim
    Un avantaj la o eventuală amitere la CCR împotriva OUG 59 și/sau a Art.VII pct.3. din OUG 59, vor avea în mod special cei pensionați până la data de 15.09.2023 și numai pt. perioada 01.01.2018-31.12.2018.
    Pt. a avea acest avantaj în sensul reparării vătămării și realizarea pretenției , persoana trebuie să acționeze în instanță. Repararea nu va fi din OFICIU sau de obște cum se mai zice, ci doar acelora care o cer.
    Important este ca soluția capoatelor vișinii să fie de ADMITERE a execpțiilor de neconst.
    Dacă dorești un model de acțiune dă adresa de e.mail ca să-ți trimit forma + detalii.
    SĂ NU STĂTEM ÎN CONTEMPLARE !

    09.07.2023, 07:44

    RăspundețiȘtergere
  109. @Leo 09.07.2023, 07:44
    La : "@Anonim Un avantaj la o eventuală amitere la CCR împotriva OUG 59 și/sau a Art.VII pct.3. din OUG 59, vor avea în mod special cei pensionați până la data de 15.09.2023 și numai pt. perioada 01.01.2018-31.12.2018.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    Ahaaa!
    Deci vor fi "avantajati" si cei pensionati intre 01.01.19 si 15.09.23, perioada in care modificarile (la l.223/2015 - eliminarea actualizarii cu evolutia salarizarii, si limitarea net la net) aduse de oug 59/2017 fusesera "inlocuite" de catre oug 114/2018!

    De'asemenea sfaturi cre'ca "se simte mindri" cifrimii învățați la 'naltele scoli juridico - pasaricesti!

    RăspundețiȘtergere
  110. Dragă MA
    fiindcă sunt împăcat cu tine și pt. că m-ai ajutat cu calculul unui element al bazei de calcul, nu mai doresc cârcotă și nu răspund insinuărilor răutăcioase.
    Doar mai adaug ceva tehnic. Eu nu am zis nimic de 2023 , deoarece din 01.01.2019 a intrat în vigoare Art. 84 din OUG 114/2018 care suprimă încă o dată actualizarea pensiilor și întărind Art. VII pct.3 din OUG 59. Dezvoltînd sumar problematica, este evident că cei ce vor acționa în justiție vor trebui să invoce și neconst. Art. 84 din OUG 114.
    Măcar de s-ar admite neconst. OUG 59/2017 că apoi se simplifică calea judecății.

    RăspundețiȘtergere
  111. @Leo 09.07.2023, 15:29
    La : "...Eu nu am zis nimic de 2023 ...".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    Ahaaa!
    S'atuncea ce dracu'nsemneaza : "Leo spunea...
    @Anonim
    UN AVANTAJ la o eventuală amitere la CCR împotriva OUG 59 și/sau a Art.VII pct.3. din OUG 59, VOR AVEA în mod special CEI PENSIONATI PINA LA DATA DE 15.09.2023 și numai pt. perioada 01.01.2018-31.12.2018."???
    Ce'amestec are perioada 01.01.18 (*de ce nu sep.2017???*)-31.12.18 la cei pensionati in 2019 - 2020 - 2022 - sep.2023???

    RăspundețiȘtergere
  112. 01.01.2018 , deorece începând cu această dată intră în vigoare dispozițiile Art. 38 alin (3) lit. a) din Legea nr. 153/2017.
    Iar cu 01.01.2019 intră în vigoare majorările salariale etapizate subsecvente până în anul 2022 inclusiv , conform cu ANEXA Nr. VI Capit. I din aceeaşi Lege nr. 153/2017 .
    Mai mult, din feb. 2023 se aplică și majoarea soldelor de grad prevăzute de Hotărârea de Guvern Nr. 28 din 11.01. 2023 publicată în Mon. Of. nr. 41 din 13.01.2023 .
    Dar , cum se zice fiecare drum începe cu primul pas. Iar primul pas este ADMITEREA la CCR a măcar unui dosar din cele 69 de dosare vizând excepții de neconst.
    Iar AVANTAJELE vor curge gărlă pt. cei care acționează.

    RăspundețiȘtergere
  113. @Leo 09.07.2023, 16:56
    La : "01.01.2018 , deorece începând cu această dată intră în vigoare dispozițiile Art. 38 alin (3) lit. a) din Legea nr. 153/2017...............".
    ^^^^^^^^^^^^^^

    Si ce'are Sulla cu prefectura... eliminarea actualizarii pensiilor cu evolutia salarizarii si limitarea net la net cu salarizarea din 2018 - 2019 - 2020 - 2021 - 2022 - sep.2023???? Asta in conditiile in care eliminarea actualizarii pensiilor cu evolutia salarizarii si limitarea net la net au fost "reintroduse"de oug 114/2018 (pentru cei pensionati din 2019 pina'n prezent)!!!

    RăspundețiȘtergere