Pagini

23 septembrie 2024

Cîinii latră, ursul merge...

Dupa “specialistii” asociatiilor denumiti asa de sefii asociatiilor (si guriștii arondați), s-a trecut la etapa autodeclararii ca “specialisti”, juristi si alte cele...
Autodeclarati care preiau, pe noi culmi de aiureala, vechile “demonstratii”...
“Specialisti” vechi si noi care continua sa furnizeze decidentilor argumente in sprijinul parerii lor: “Lasa-i, bre, pe pensionarii militari in pace! Daca “elita” lor ii “conduce” spre fundaturi, de ce sa-i impiedicam noi??? Hai sa ne vedem de ce stim noi!”.

Se continua cererile ferme de abrogare a oug 57/2015, oug 59/2017 si oug 114/2018, sau emiterea de catre Parlament a legii care sa respinga acele oug.

Despre abrogarea acelor oug este inutil sa se discute, pen’ca, in Constitutie, nu este prevazuta... este prevazuta numai aprobarea sau respingerea oug!
Si, cel mai tare, chiar daca, prin absurd, ar fi abrogate acele oug, abrogarea nu inseamna ca prevederile l.223/2015 (modificate prin acele oug) ar reveni la forma nemodificata. Gata! Degeaba abrogi acele oug... nu reapar vechile prevederi!

Despre lege de aprobare/respingere a acelor oug...

- prin l.282/2023 s-au adus modificari la l.223/2015. Modificari aduse la forma l.223/2015 care era dupa modificarile aduse de cele 3 oug... implicit s-au recunoscut/aprobat acele modificari “vechi”
---- eventuala, dar improbabila, respingere a celor 3 oug ar readuce vechea forma a l.223/2015 numai pina la l.282/2023 ... de atunci intra in functiune modificarile aduse de l.282/2023 (care sint cele aduse de cele 3 oug...unele dintre ele find chiar și mai și...)

- respingerea numai a oug 57/2015:
---- l.223/2015 (foma promulgata) “producea” pensii de 150,42% din ultimele solde... Solde in care se’nghesuisera de toate pentru toti!
------- numarul de pensionari de la CPS/MApN in 2023 – vreo 83.000 (*https://www.factual.ro/wp-content/uploads/2023/04/MAPN.pdf *)
------- de la Ministerul finantelor stim ca, in 2023, la MApN erau vreo 71.000 de posturi ocupate... adica vreo 60.000 de militari (*daca nu cumva mai putini*) posibil beneficiari de pensii militare de stat
------- asta’nsemnind ca MApN trebuia sa plateasca 60.000 de solde celor in activitate, si inca 124.849 solde echivalente pensionarilor...
------- da’ , daca tinem seama ca pensionarii provin din cei cu grade, functii si vechimi mari, vedem ca solda baza de calcul a pensiilor lor va fi peste media soldelor celor in activitate. Ca urmare cele 124.849 solde echivalente vor fi cu mult peste 130.000 solde medii ale celor in activitate (*pe gustul “specialistilor” asta ar insemna ca pentru plata unei pensii ar trebui alocate fonduri cit pentru 2,2 solde din activitate*).

- respingerea oug 59/2017 si a oug 114/2018:
---- l.223/2015 n-ar mai prevedea limitarea net la net...
------- impricinat in activitate
---------- solda bruta 5.000
---------- solda neta 2.925
------- acelasi impricinat (sau altul dintre cei recalculati) iesit la pensie (cu oug 57/2015 respinsa)
---------- pensie bruta 7.521
---------- pensie neta 6.969
------- adica cel in activitate are 2.925 lei net, iar la iesirea la pensie va avea 6.969 lei net. Ar trebui sa fim dusi rau cu capu’ sa ne gindim c’asa ceva este in regula!

Am spus-o de multe ori: decidentii or fi ei vineți la suflet, da’ sa-i crezi pe toti ca’s prosti e o mare prostie! Crede, cineva, ca decidentii n-au facut acele socoteli, si ca n-au ajuns, cu forte proprii, la aceleasi concluzii??? S’atunci cum sa se gindeasca la respingerea celor 3 oug????

De-alde astia ne sint “specialistii”, da’ asta nu’nseamna ca sintem obligati ca_cu ei sa defilam!!!


131 de comentarii:

  1. Cineva trebuie să le spună "specialiștilor juridici" din unele asociații ale pensionarilor militari că, Parlamentul adoptă sau respinge o OUG (sau mai multe).

    RăspundețiȘtergere
  2. @QSA? 23.09.2024, 13:20
    La : "Cineva trebuie să le spună "specialiștilor juridici" din unele asociații ale pensionarilor militari că, Parlamentul adoptă sau respinge o OUG (sau mai multe).".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Pentru respectarea adevarului...

    Constitutie:
    Articolul 115
    ...
    (7) Ordonanțele cu care Parlamentul a fost sesizat se aprobă sau se resping print-o lege ...

    RăspundețiȘtergere
  3. Dintr-ale prostiei pe net...

    Că in 2020 pasarica batea cimpii (ca'ntotdeauna) ca dupa 2017 soldele de functie se vor fi calculat cu coeficientii din l.153/2017, era de'nteles la mintea lui... De'nteles si la dorinta lui de a da sperante naucilor care sa-i invirta contorul aducator de bani!

    Că in sep.2024, urmasul urmasilor lui reia aceeasi prostie este cam mult! Dar... de inteles: cin's'aseamana s'aduna!
    Speriatii care-i sorb invataturile continua sa-si calculeze soldele de functie cu coeficientii din l.153/2017, aflind ei ca li se va actualiza pensia cu SF din l.153/2017. Nu cu cea pe care o au cei in activitate care n-are nicio legatura cu inmultirea "coeficient x sal.min.pe econ.".

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Luminati- ne și pe noi cu soldele astea de funcție! Care sunt coeficienții de astăzi și cu ce se înmulțesc aceștia. Sau care sunt valorile lor nominale din prezent.

      Ștergere
  4. Tot de-ale cum se ametesc ametitii...

    Cu surle si trimbite se anunta ca membrii (si numai ei) unei asociatii au noi "succesuri" in justitie!
    O curte de apel a trimis la CCR o sesizare pe tema neconstitutionalitatii oug 59/2017. (***la CCR sint iarasi, in faza de raport, multe zeci de astfel de sesizari***)
    Mare succes mare!

    Numai ca CCR, la zeci si zeci de de'aceleasi sesizari, a zis de mai multe ori ca: "Mucles! OUG 59/2017 este perfect constitutionala!"

    RăspundețiȘtergere
  5. @Anghel 23.09.2024, 15:11
    La : "Luminati- ne și pe noi cu soldele astea de funcție! Care sunt coeficienții de astăzi și cu ce se înmulțesc aceștia. Sau care sunt valorile lor nominale din prezent.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Nu se folosesc niciun fel de coeficienti si nu se inmultesc cu nimic!

    Pina'n iun.2017 se foloseau soldele provenite din l.138/1999 cu niste majorari!
    Din iul.2017 soldele au trecut, teoretic, pe l.153/2017 dar au ramas in plata cele din iun.2017.
    In ian.2018 soldele s-au majorat cu 25%, dar s-au trecut contributiile la angajat... asa ca neturile au crescut nesemnificativ. Tot fara a se folosi vreun coeficient inmultit cu ceva...
    In 2019 si 2020 soldele de functie s-au majorat cu cite 1/4 din diferenta: (solda de functie din lege pentru 2022 minus solda de functie in plata in dec.2018).
    In 2021 s-a mentinut SF din dec. 2020.
    In 2022, din aug., SF s-a majorat cu 1/4 din diferenta (SF din lege pentru 2022 minus SF din dec.2021).
    In 2023, din iun, SF au fost majorate la nivelul prevazut in l.153/2017 pentru anul 2022. Nivel care era "stabilit" pentru un sal.min.pe econ. de 2.500... nicidecum de 2.550 cit era sal.min.pe econ. in 2022, si nici pe departe nivelul sal.min.pe econ. de 3.000 - 3.300 din 2023.
    Apoi s-au mai aplicat niste majorari (unele numai la categoria Bayraktar), dar pe departe de sal.min.pe econ. din 2024 (3.300 - 3.700).
    Deci, in prezent, nu se face nicio inmultire intre vreun coeficient si orice altceva!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bune informații.
      Acum știm la ce să ne raportăm atunci când cerem DESPĂGUBIRI , aceia care vor câștiga (sic) la CCR dosarele aflate pe conductă. 😜

      Ștergere
  6. ....mai.."clar..👻❓.. = de.."atâta"..= nici nu se putea..spune..😜❓❗🙀..❗

    RăspundețiȘtergere
  7. @Anonim 23.09.2024, 16:34
    La : "....mai.."clar..👻❓.. = de.."atâta"..= nici nu se putea..spune..😜❓❗🙀..❗".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Pe linga ca nu-i clar cui si'n ce problema te adresezi, Caline, lasa dracului "maimutele" alea cu care-ti garnisesti comentariile!
    Că ride lumea de tine c'ai dat in mintea copiilor, sau ca n-ai depasit-o!

    RăspundețiȘtergere
  8. Poate intereseaza:
    "Casa de Pensii Sectorială a MAI a achitat pensii militare de stat mai mici de 3.000 lei unui număr de 14.699 beneficiari, în timp ce pentru 98.406 beneficiari pensiile achitate sunt mai mari de 3.000 de lei, au precizat pentru HotNews.ro oficialii MAI." !

    RăspundețiȘtergere
  9. Ramii tablou cine da sfaturi kilometrice...
    Recunoaste ca nu stie ce-i in Regulamentul Camerei deputatilor, da-i sigur ca sfaturile lui sint imbatabile...

    Si nu era mare lucru sa citeasca Constitutia (sau regulamentul Camerei deputatilor unde textul din Constitutie este detaliat) si vedea ca "regimul general privind raporturile de muncă, sindicatele, patronatele și protecția socială;" (adica si chestiile cu pensiile) se supun spre dezbatere și adoptare Camerei Deputaților, în calitate de Cameră decizională!

    Da' nu se'ncurca ei cu detalii nesemnificative ca prevederile Constitutiei!
    Ei stiu sa'nvirta, ca porcu bostanu' , avocățelărește, texte din legi, numai bine s'ameteasca pe ametitii care-i urmaresc!

    RăspundețiȘtergere
  10. Poate intereseaza:
    "Din cei 13.254 de beneficiari, 966 persoane au primit o pensie brută mai mică de 3.000 lei, iar alți 12.288 beneficiari au încasat o pensie brută mai mare de 3.000 lei, au comunicat la solicitarea HotNews.ro oficialii SRI.".

    RăspundețiȘtergere
  11. @Leon 25.09.2024, 08:36
    La : "Poate intereseaza:
    "Din cei 13.254 de beneficiari, 966 persoane au primit o pensie brută mai mică de 3.000 lei, iar alți 12.288 beneficiari au încasat o pensie brută mai mare de 3.000 lei, au comunicat la solicitarea HotNews.ro oficialii SRI.".".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    O adresa , ceva?....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. https://hotnews.ro/sub-10-dintre-fostii-angajati-sri-au-pensii-mai-mici-de-3-000-de-lei-cum-ii-afecteaza-noua-lege-pe-rezervistii-din-domeniul-securitatii-1798199

      Ștergere
    2. https://hotnews.ro/sub-10-dintre-fostii-angajati-sri-au-pensii-mai-mici-de-3-000-de-lei-cum-ii-afecteaza-noua-lege-pe-rezervistii-din-domeniul-securitatii-1798199

      Ștergere
  12. Pensia militara bruta, este una, pensia militara neta este alta și la peste 50% din beneficiari, nu rezultă ca diferența între brut și fiscalitate !!!

    RăspundețiȘtergere
  13. @Leon 25.09.2024, 11:58
    La : " https://hotnews.ro/sub-10-dintre-fostii-angajati-sri-au-pensii-mai-mici-de-3-000-de-lei-cum-ii-afecteaza-noua-lege-pe-rezervistii-din-domeniul-securitatii-1798199 ".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Asa, da!

    RăspundețiȘtergere
  14. @Anonim 25.09.2024, 12:08
    La : "Pensia militara bruta, este una, pensia militara neta este alta și la peste 50% din beneficiari, nu rezultă ca diferența între brut și fiscalitate !!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    E mult prea foarte tare exagerata chestia cu "peste 50%".

    Limitarea net la net se aplica din sep.2017 ... deci vreo 7 ani.
    Cei fara limitare sint de prin (macar) 1998 ... care, pina'n sep.2017, inseamna vreo 19 ani.
    Daca mai punem la socoteala si faptul ca'n primii din acei 19 ani au fost pensionări "in masa" (pentru acea desfiintare/"restructurare" a armatei), precum si faptul ca'n ceilalti 7 ani "baza de recrutare" a viitorilor pensionari era mult-mult sub "baza de recrutare" a pensionarilor din cei 19 ani, se poate spune cu mare certitudine de siguranta ca acel 50% este total de'a binelea aberant!

    RăspundețiȘtergere
  15. Ramane de interes indexarea din ianuarie 2025 de 10,4%.Intrebarea este daca se aplica si daca da ,se aplica 10,4% indiferent de valoarea pensiei in plata?
    Ma ,tu care le stii pe toate si ne înveți pe toti ,da un răspuns.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Depinde de cine semneaza Ordonanta Trenulet la sfarsitul acestui an..!!

      Ștergere
  16. @Anonim 25.09.2024, 14:42
    La : "Ramane de interes indexarea din ianuarie 2025 de 10,4%.Intrebarea este daca se aplica si daca da ,se aplica 10,4% indiferent de valoarea pensiei in plata?
    Ma ,tu care le stii pe toate si ne înveți pe toti ,da un răspuns.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    N-am spus/sustinut niciodata ca le stiu pe toate! Stiu ca sint multe cele pe care nu le stiu!

    Cit despre ca "va invat pe toti", aici sint convins ca oricit as incerca nu voi reusi "sa va invat" nimic pe cei care nu va duce mintea!

    RăspundețiȘtergere
  17. In afara de rind, dar de un oarecare interes...

    INS a publicat salariul mediu brut pe economie in 2023 - 7.042 lei.
    https://insse.ro/cms/ro/content/costul-for%C5%A3ei-de-munc%C4%83-%C3%AEn-anul-2023

    Pentru majorarea VPP/VPR (in 2025) asta inseamna un plus de 12,46 % - 12,68% (in functie de procedura de stabilire a cresterii reale a cistigului salarial mediu brut realizat).
    Cum in nici un an precedent majorarea aplicata de guvern nu a coincis cu majorarea iesita din socoteli... asteptam hotarirea decidentilor!

    Pentru pensiile militare de stat "vestea" nu are vreo importanta! Ramine in asteptare hotarirea decidentilor privind aplicarea (in 2025) a ratei medii anuale a inflatiei de 10,4%!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deci din ianuarie 2025, pensiile civile se vor majora cu 12,5% rezultand un VPR de 91 lei !!

      Ștergere
  18. Se va sparge buba.
    Ori la bal ori la spital.
    https://portal.just.ro/59/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=300000001081995&id_inst=59

    RăspundețiȘtergere
  19. Oameni buni, ăștia de la scmd sunt sănătoși la cap? Auziți, pe 01.10 înaintează la MApN proiectul B447! Concluzie: "iei" susțin "decât" actualizarea SG, nu și a SF. Cine este "dirijorul" lor?

    RăspundețiȘtergere
  20. ..păi cum să fie.." sănătoși la cap".. cei de la.."scmd..", când..tot "iei" [adică unii dintre .."dirijorii" (..publici..) făcea/u..campanie politică .."prințului"..PAUL de.. ROMÂNIA (?) ..prin 2011..?!

    RăspundețiȘtergere
  21. Col. Dogaru este în retragere, nu în rezervă!!! Peste 63 de ani ești în retragere. Și astăzi se semnează că fiind în rezervă (cred că are probleme mari la mansardă). Să-i spună cineva că este dus cu pluta!! Foștii comuniști conduc asociațiile de pensionari militari (atunci scoși din "producție") în procent de 80%.Vedeti Piteștiul!!! Nu au niciun interes cu actualizarea SF. S-au avansat între ei după trecerea în rezervă, la propunerea asociațiilor! Ăsta este adevărul!

    RăspundețiȘtergere
  22. În toate comunicatele, scmd se referă doar la solda de grad! Bezna minții!

    RăspundețiȘtergere
  23. Am precizat foarte clar că nu au nicio treabă cu SF!
    Doctore gândește creierul mic sau creierul mare?

    RăspundețiȘtergere
  24. https://www.snppc.ro/26-09-2024-revenim-asupra-revendic-rilor-adresate-guvernului-privind-angaja-ii-mai-i-pensionarii-militari-refuzul-solu-ion-rii-ne-oblig-la-manifest-ri-bd11489

    RăspundețiȘtergere
  25. Am ales sa-mi retina pe Factura Digi, 4 Euro/luna ptr.Copii Sinistrati de la inundatii !

    RăspundețiȘtergere
  26. In aceasta seara la Realitatea Tv, Premierul M. Ciolacu a spus ca sunt echipe de lucru si la MApN si la MAI, se lucreaza la modificarea L.223 privind pensiile militare, si acest proiect va fi discutat in Parlament !!

    RăspundețiȘtergere
  27. Credeam ca odata cu varsta vine si mintea.....nu....VREM MUSAI ACTUALIZARE. No lasa ca vine dar numai actualizarea SG. Nu era ok indexarea cu 10% in ianuarie. Dupa actualizare 90 % din rezervisti vor avea pensia mai mica, in ianuarie se va spune ,,pai ati avut actualizare,, in toamna. Dar la viitoarea actualizare a SG din 2035 vom castiga ceva.
    Bezna mintii sa ceri cu buna stiinta scaderea pensiei . Cum sa nu le oferi rezervistilor ceea ce doresc daca asta duce la scaderea pensiei lor. Cei pensionati ,,demult,, chiar nu inteleg ca doar cu SG pensia lor va fi mai mica iar SF NICIODATA nu se va actualiza ( nu vor fi doua armate platite la fel). Concluzie in ianuarie primeau toti 10% acum CEA MAI LUNGA ( sa ne rugam pentru cuantum avantajos) . O sa se umple frigiderul pactului...stiti care.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ..Bogdane..! , nu bate câmpii..!;
      ..în ian.2024 ai o.."primit" o indexare de 13, 8 %.. a pensiei brute..❗

      Ștergere
    2. PS :
      ..iar dacă te referi la.. "indexarea din ian.2025.." că va fi.."10%"..(?) ai răbdare..să se aplice .. visul tău..!

      Ștergere
  28. Daca se actualizeaza SG cum se actualizeaza, la cei inainte de 2017 la brut iar cei dupa 2017 vor fi in continuare limitati la net ? Se aplica limitare la net la toti ? In toata tara scad pensiile celor cu grupe de munca....noroc ca si noi rezervistii solicitam cu guruta noastra scaderea pensiilor. Cu mare drag.......luati de aici fara numar. Stati si voi ca ceilalti fara indexari pana la sfantul asteapta. Asa a fost dorinta unora inainte de a pleca. Sa f...a pensiile tuturor.

    RăspundețiȘtergere
  29. Pe HUHUREZ , inainte, se striga actualizare SG pentru onoarea noastra ....acum , paaaaai nu prea e bine nu ajunge asta ....fara SF nu castiga decat cei iesiti in ultimii doi ani...... ceilalti PIERD serios , pe bune .........?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ..Bogdan:
      ..nu se știe limpede:"dacă"
      ..și.."cum" se va majora "SG".. (vreodată)..❗

      Ștergere
  30. Eventualele cresteri rezultate in urma actualizarii SG nu vor fi nici 50% fata de cresterile rezultate in urma indexarii din ianuarie ( sa nu spuneti ca va fi si indexare dupa,,actualizare).
    Daca fiecare propune ce vrea in numele tuturor si eu propun limitarea pensiilor la net sa fie acelasi mod de calcul pentru actualizare pentru toti. pensiile toti suntem datori.

    RăspundețiȘtergere
  31. ...suntem niste oameni responsabili si am promis ca venim in Parlament amandoi cu o propunere in ceea ce priveste pensiile militarilor.

    Anca Alexandrescu: Veti rezolva problema cu solda de grad?

    Marcel Ciolacu: Sa vedem si propunerile venite de la ministere, in momentul acesta am facut un grup de lucru si la MAI si la MApN care vizeaza toate categoriile, si eu zic ca o sa gasim varianta cea mai buna.

    Anca Alexandrescu: Cand estimati ca va fi gata acest proiect si poate fi aprobat?

    Marcel Ciolacu: Sper ca vom comunica la acest sfarsit de saptamana, ca saptamana viitoare sa venim cu el in Parlament."

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Leon,
      Deci ceva , ceva se mișcă privind pensiile militare.
      O dată a reeșit de la ĂĂĂ...ÎÎÎ... tot dintr-o emisiune a Ancuței , iar acum foarte recent , tot la o emisune a Ancuței ( ieri seară 26.09.2024) de la vâslaș.
      Să nu-l mai lăsăm pe @MA să ne fure CRĂCIUNUL !

      Ștergere
  32. @Bogdan 27.09.2024, 06:03
    La : "...In toata tara scad pensiile celor cu grupe de munca....".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Pentru corectitudine...
    Pensiile din sistemul public recalculate nu au scazut din cauza "grupelor de munca"... Au scazut din cauza precizata la https://mosalecu.blogspot.com/2024/08/asa-ca-sa-fie.html...

    Abia pensiile stabilite pe l.360/2023 vor fi mai mici ca cele de dinainte din cauza de mai sus, plus cresterea punctajelor anuale (din cauza conditiilor de munca) mai mica!

    RăspundețiȘtergere
  33. @Leon 27.09.2024, 08:05
    La : "...suntem niste oameni responsabili si am promis ca venim in Parlament amandoi cu o propunere in ceea ce priveste pensiile militarilor.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Este pentru ultima data cind apar "citate" fara adresa sursei!
    Si fara macar o scurta "părere" personala a "citatorului"!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @MA, daca n-ati facut legatura cu ce spuneam aseara, inseamna ca inca nu v-ati baut Cafeluta :
      "Leon26.09.2024, 22:00
      In aceasta seara la Realitatea Tv, Premierul M. Ciolacu a spus ca sunt echipe de lucru si la MApN si la MAI, se lucreaza la modificarea L.223 privind pensiile militare, si acest proiect va fi discutat in Parlament !!"

      Ștergere
  34. Grupul "combinat" MApN+MAI, după părerea mea, va distruge pensiile actuale. Să dea Domnul să nu am dreptate.

    RăspundețiȘtergere
  35. @Leon 27.09.2024, 08:33
    La : "@MA, daca n-ati facut legatura cu ce spuneam aseara, inseamna ca inca nu v-ati baut Cafeluta :
    "Leon26.09.2024, 22:00
    In aceasta seara la Realitatea Tv, Premierul M. Ciolacu a spus ca sunt echipe de lucru si la MApN si la MAI, se lucreaza la modificarea L.223 privind pensiile militare, si acest proiect va fi discutat in Parlament !!"".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Mvaiiii!...
    Am spus-o si al'data: "Io nu's asa de dăștept în cap incit sa'nteleg din niste vorbe ca'i vorba despre alte vorbe zise mai al'dată".

    RăspundețiȘtergere
  36. @Leo 27.09.2024, 09:21
    La : @Leon,"...Să nu-l mai lăsăm pe @MA să ne fure CRĂCIUNUL !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Aoleo...daca'í vorba despre Craciunul din 2074, mai mult ca sigur ca nu va fi furat de "niminea"!

    RăspundețiȘtergere
  37. Că Anca Alexandrescu sau Ciolacu se referă doar la actualizarea soldei de grad nu este de luat in seamă, pt că ei cunosc doar superficial problema și documentul ca atare! Și de aceea, e posibil să se refere la ambele solde! Dar când dl. Dogaru, în comunicate oficiale ale scmd, vorbește doar despre actualizarea soldei de funcție, atunci e f. straniu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Anghel
      ĂĂĂ...ÎÎÎ.. vorbea la Ancuța numai de SG.
      ĂĂĂ...ÎÎÎ... este în barca puterii , nu Mircea.

      Ștergere
    2. Am greșit eu! Dogaru vorbește numai de solda de grad!

      Ștergere
  38. https://canal33.ro/e-prea-frumos-sa-fie-adevarat-noul-proiect-legislativ-al-pensiilor-militare-ridica-deja-semne-de-intrebare-in-timp-ce-emisiunea-frontal-incearca-sa-faca-lumina/?fbclid=IwY2xjawFinDVleHRuA2FlbQIxMQABHS3SFFpW3sZf8mN94jL-5AQQMtqRD8iiO9YRumC_6YZODZkL3zFW_IIYxg_aem_0WeQxI5S1-zoz-OMiZgnhw

    RăspundețiȘtergere
  39. @Anonim 27.09.2024, 14:16
    La : " https://canal33.ro/e-prea-frumos-sa-fie-adevarat-noul-proiect-legislativ-al-pensiilor-militare-ridica-deja-semne-de-intrebare-in-timp-ce-emisiunea-frontal-incearca-sa-faca-lumina/?fbclid=IwY2xjawFinDVleHRuA2FlbQIxMQABHS3SFFpW3sZf8mN94jL-5AQQMtqRD8iiO9YRumC_6YZODZkL3zFW_IIYxg_aem_0WeQxI5S1-zoz-OMiZgnhw".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Ziceam ca "specialistii" autodeclarati "bate cimpii" ca_cum ar fi ceva de spăriet????
    Ziceam!!!

    Iacata cum se ceteste si se stie legile (chiar daca zicerile sint cam vechi la ritmul evolutiei evenimentelor de'acuma):

    - „Nu scrie nicăieri în lege că, dacă îi dai actualizare, pensionarul pierde indexarea. Acestea sunt doar interpretări greșite”
    ---- să chiorăști tu, neicușorule, puicușorule (vorba lui Caragiale), că'n b447/2024 nu scrie: "1) Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizeaza ...in procentajele stabilite la art. 29, 30 si 108 si in functie de vechimea valorificata prin ultima decizie de pensie,..."
    ---- scrie cumva ca, la actualizare, se adauga si indexarile anterioare??? Nu scrie! Asa cum nu scria nici in art.60, alin.(1)/l.223/2015 valabila pina in sep.2017!
    -------- nu din cauza acestei timpenii cu "adaugarea", CPS/MAI ii jumuleste acum pe impricinati de sumele platite "necuvenit"???
    -------- vezi, neicusorule, puicusorule, ca si urmasii pasaricii au schimbat foaia, renegindu-si inaintasul care tare mai sustinea timpenia

    - „Ultima actualizare a avut loc în 2017, când era în vigoare o altă lege de salarizare. Între timp, au fost abrogate funcții în anumite instituții, iar acest lucru va face dificilă actualizarea pensiilor. Nu știu cum va face Casa de Pensii a MApN actualizarea, având în vedere că fiecare instituție are propriul sistem de funcții”
    ---- functiile nu se "abroga"... se desfiinteaza... Că nici la "specialisti", nu se permite vorbitul in dodii, pe gaura camasii...
    ---- functiile nu se definesc prin numele lor! Functiile se definesc prin gradul militar , studiile si nivelul de salarizare (prevazute pentru acea functie). Asa ca improbabila actualizare nu in asta se va impotmoli!

    RăspundețiȘtergere
  40. Pentru cei care nu gândesc: est.e NECESARĂ și Obligatorie actualizarea SF! Nu este suficientă numai actualizarea SG! Foștii comuniștii își spun cuvântul!!! Să sperăm că în CD vor acționa ca atare. Finanțiștii din MApN (CPS) sunt de vină!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa nu ai parte de finantistii.Astia sunt obișnuiți să ia nu sa dea.

      Ștergere
  41. @Leo draga, daca Premierul spune ca cele 2 ministere lucreaza la un proiect de completare a L 223, asta inseamna ca poate fi si varianta unui proiect aprobat in Sedinta de Guvern si trimis in Parlament pentru adoptare !!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Leon,
      Asta spun că ceva , ceva se mișcă. Nu e moartă de tot.
      Mai bântuie și o info cum că ar fi pe țeavă o OUG în acest sens , care va scurta agonia. Să fi cu ochii pe CRĂCIUN , că este în pericol. CRĂCIUNUL de anul ăsta.

      Ștergere
  42. @Leo 27.09.2024, 17:55
    La : "@Leon,
    Asta spun că ceva , ceva se mișcă. Nu e moartă de tot....".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Sigur ca "se misca"!
    Si găina cu gîtul tăiat "se mișcă"!

    RăspundețiȘtergere
  43. Se misca ceva Da se misca gaura covrigului.
    E clar.Daca lucreaza cum zice Ciolacu comisii din MApN si MAI vom primi ceva cu minus .

    RăspundețiȘtergere
  44. Lumea incepe sa vada ce inseamna actualizarea doar cu SG..... scaderea pensiilor. Deviza noastra ,,DECAT PENSII INDEXATE MAI BINE PENSII SCAZUTE PRIN ACTUALIZARE,,......

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Bogdan, pana de curand am discutat aici numai despre actualizarea SG !
      Cu Decizia de Actualizare din 30.06.2017 in fata, incearca urmatorul calcul:
      -se scade din Baza de Calcul SG+10%+6,547%
      -la rezultatul obtinut se aduna SG din OuG 26/2024 si se obtine noua BC
      -se calculeaza pensia bruta dupa formula cunoscuta
      -se compara noua pensie bruta cu cea in plata !
      La mine a rezultat un plus de 800 lei brut !!

      Ștergere
    2. Bogdane:
      (28.09.2024/05:57')
      ..la "comentariul" tău.., trebuie..adăugat:
      "..PENSII SCĂZUTE PRIN ACTUALIZARE..= NEPLĂTITĂ.." , adică.. cam..cum s-a întâmplat în
      vara lui.. 2017..!

      Ștergere
  45. Ce nu inteleg este faptul ca desi pensionarii vechi au trecut prin actualizare si stiu ca inseamna SCADERE de cuantum au sustinut cu tarie actualizarea cu SG. Hai sa spunem ca pensionarii cei noi suntem ,,batuti in cap,, , ,,ciucani,, etc dar vad ca este taman invers.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine Bogdane atunci să nu mai facem nimic și rămânem așa cum suntem lt.col.3700!Atunci să le desființeze de tot și toți venitul minim garantat de 1300!

      Ștergere
  46. Un senator "labaral", pe numele lui Virgil Guran, fost ofițer MApN, susține doar actualizarea SG. Nu are pensie militară, conform declarației de avere.
    Să-i fie rușine!!!

    RăspundețiȘtergere
  47. Guran a fost ofițer la LM din Alba Iulia, probabil comandat de " ploton" sau de "companie".

    RăspundețiȘtergere
  48. OUG promisă de guvern trebuie să prevadă actualizarea SF, dacă vor să obțină voturi (PSD - Ciolacu). Cu actualizarea SG vom pierde! Nu te pui cu proștii, că au mintea odihnită!

    RăspundețiȘtergere
  49. https://www.facebook.com/share/v/uSEnhwG8pj1EP7Cq/
    La B1tv, dl.Guran s-a certat cu un psd-ist pe problema proiectului privind actualizarea pensiilor militare!
    Amândoi spun lucruri interesante!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anghel: (12:28'/28.09.2024)
      ..ce vezi la "tv-urile de știri", inclusiv .."cearta".. pomenită..între cei 2.."parteneri" (❗), e/sunt ..făcături/ înțelegeri..
      pt. .."po-pulime.." ..!

      Ștergere
  50. @Anghel 28.09.2024, 12:18
    La : " https://www.facebook.com/share/v/uSEnhwG8pj1EP7Cq/
    La B1tv, dl.Guran s-a certat cu un psd-ist pe problema proiectului privind actualizarea pensiilor militare!
    Amândoi spun lucruri interesante!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Cu atita convingere maninca c.cat incit multi ii cred! Amindoi, da' mai ales labaralul!

    B447/2024 este initiata de 6 labarali, nu de 4!
    B447/2024 n-a trecut de nici o comisie a Senatului, cu atit mai putin de-a Camerei deputatilor.
    B447/2024 este inca la comisia pentru constitutionalitate a Senatului care inca nu s-a hotarit care din cele doua camere este camera decizionala!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @MA
      Te rog spune-mi ,
      - Nu este reglementat de Lege , cine , cum și când este cameră decizională ?
      - Este lăsată la aprecierea comisiei partlamentare acest lucru ?

      Ștergere
  51. @Leo 28.09.2024, 16:14
    La : "@MA
    Te rog spune-mi ,
    - Nu este reglementat de Lege , cine , cum și când este cameră decizională ?
    - Este lăsată la aprecierea comisiei partlamentare acest lucru ?"
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/47355
    Art.75
    https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/38353
    Art.92
    https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/176187
    Art.92

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dragul meu , nu am reușit să accesez link-urile.
      Îmi dă eroare

      Ștergere
  52. Pentru ca termenul „actualizare” să respecte sensul din DEX, adică ajustarea valorii pensiei din trecut la nivelul actual, legea trebuie modificată corespunzător. Dacă modificarea legii prin OUG a dus la dezavantajarea pensionarilor militari, este esențial să cerem schimbarea/modificarea acesteia pentru a corecta inechitățile, nu pentru a le accentua.

    RăspundețiȘtergere
  53. @Leo...
    Cu oarece parere de rau, dar nu cu surprindere, trebuie sa-ti spun ca maninci c.cat cu polonicul atunci cind spui: "Leo spunea...
    "Arhitectul" Legii 223/2018 care pt. recalcularea din 01.01.2016 s-a raportat la elementele salariale din 2009 , în loc să se raporteze la salarizarea efectivă din 01.01.2016 a militarilor din activitate ,...".

    Stiam ca esti habarnist... dar nici chiar asa!

    Degeaba ti-as spune sa citesti articolele din l.223/2015 referitoare la recalcularea din 2016, sau ordinul m-25/2016, pentru ca afirmatia ta claudioata arata cu asupra de masura ca esti total pe dinafara!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @MA
      În orișice situație , chiar și când jignești , îmi ești simpatic.
      Delictul de opinie , nu ar trebui să te irite atât de rău o părere.
      De citit am să citesc , că o fac din plăcere nu ca să devin savant.

      Ștergere
  54. @Leo 28.09.2024, 17:24
    La : "Dragul meu , nu am reușit să accesez link-urile.
    Îmi dă eroare".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Constitutia Romaniei, Regulamentul Camerei deputatilor, Regulamentul Senatului!

    Tinind cont de comentariul meu anterior referitor la unele zise de-ale tale... nu te chinui sa citesti aceste legi, pentru ca, sint sigur, tot degeaba!

    RăspundețiȘtergere
  55. @iullian68 28.09.2024, 17:37
    La : "Pentru ca termenul „actualizare” să respecte sensul din DEX, adică ajustarea valorii pensiei din trecut la nivelul actual, legea trebuie modificată corespunzător. Dacă modificarea legii prin OUG a dus la dezavantajarea pensionarilor militari, este esențial să cerem schimbarea/modificarea acesteia pentru a corecta inechitățile, nu pentru a le accentua.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Termenul "actualizare" era definit exact in l.223/2015: aducerea pensiilor "la zi" atunci cind baza de calcul se modifica in urma majorarii SG si/sau SF la cei in activitate.
    Pensiile militare se stabileau/recalculau cu o anumita procedura: aplicarea unui anumit procent de calcul asupra unei baze de calcul - baza de calcul stabilita din ultimele solde.
    La actualizare acelasi procent de calcul se aplica "noii" baze de calcul rezultate in urma majorarii SG/SF la cei in activitate.
    Nu se actualizeaza "marimea" pensiilor de azi (cele aparute ca urmare a aplicarii timpeniei cu indexarea) pen'c'ar fi absurd. Se actualizeaza "marimea" pensiilor de la data stabilirii/recalcularii lor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. CITAT din "moș alecu spunea (18:51'/28.09.2024)":
      "Termenul "actualizare" era definit exact in l.223/2015: aducerea pensiilor "la zi" atunci cind baza de calcul se modifica in urma majorarii SG si/sau SF la cei in activitate. "
      Încheiat CITATUL,
      Călin ..COMENTEAZĂ :
      În sfârșit, spui limpede, clar (pt..."cei"..care.. tot.." jonglează".. cu.."definițiile"..în zona asta.."sensibilă"..a pensiilor militare..❗) = .."înțelesul" corect al termenului ACTUALIZARE..(de pensii..)= așa cum era definit de L.223/2015..=la începuturile sale, după care, "autorii" i-au schimbat="violat" sensul corect, "confundându-l.."= deliberat= cu INDEXAREA..pensiilor.., indexare care = tot în L.223/ 2015..la începuturile aplicării sale.., definea "indexarea" în art. 59 = ca o procedura total diferită..decât ACTUALIZAREA ..lor (= a pensiilor..) = ..din art. 60, alin. 1, lit. "a" și "b"..❗

      Ștergere
  56. @Leo 28.09.2024, 19:00
    La : "@MA
    În orișice situație , chiar și când jignești , îmi ești simpatic.
    Delictul de opinie , nu ar trebui să te irite atât de rău o părere.
    De citit am să citesc , că o fac din plăcere nu ca să devin savant.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Necunoasterea, dupa aproape 9 ani, a legislatiei care a guvernat recalcularea pensiilor militare din 2016, si repetarea unor aiureli cifrimistice, nu este delict de opinie! Este... altceva!

    RăspundețiȘtergere
  57. "Doi pensionari:
    – Bă, tu mai ții minte pastilele de ni le dădeau ăia în armată, ca să nu ne stea mintea la femei?
    – Da! Ce-i cu ele?
    – Cred că la mine au început să-și facă efectul. "(Gândul) ...:))).

    RăspundețiȘtergere
  58. Probabil ca se va actualiza pensia (doar) cu SG. Cei care ati militat pentru aceasta aberatie trebuia sa solicitati acest experiment pentru pensiile voastre. Acum o sa vedeti urmatoarea crestere a SG cand veti fi la brat cu Sfantul Petru privind cum indexarile succesive (care se acorda sau nu) nu reusesc sa acopere diferenta dintre cuantumul calulat si cel in plata (presupunand ca ramane cuantumul avantajos). Toate astea in timp ce Sfantul Asteapta va spune ca pregateste actualizarea cui SF.
    Cineva care scrie pe aici spunea ca este OBLIGATORIE acesta actualizare cu SG pentru ONOARE. Mda.......preferam o indexare ONORABILA cu 10,4%. Doar 10 % dintre pensionari vor avea o crestere de marimea asta in urma atualizarii.

    RăspundețiȘtergere
  59. @MA, am exprimat și eu un punct de vedere, și vad ca ești pe langa, nu ai înțeles nimic sau te faci ca nu înțelegi!

    RăspundețiȘtergere
  60. @iullian68 28.09.2024, 23:01
    La : "@MA, am exprimat și eu un punct de vedere, și vad ca ești pe langa, nu ai înțeles nimic sau te faci ca nu înțelegi!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Daaaa!
    "Punct de vedere" materializat intr-o insiruire de bla, bla, bla-uri numai bune a arata ca "lansatorul" e bun de gura si priceput a bate apa'n piua pentru amețirea amețiților!

    RăspundețiȘtergere
  61. @iullian68 28.09.2024, 17:37
    La : "Pentru ca termenul „actualizare” să respecte sensul din DEX, adică ajustarea valorii pensiei din trecut la nivelul actual, legea trebuie modificată corespunzător. Dacă modificarea legii prin OUG a dus la dezavantajarea pensionarilor militari, este esențial să cerem schimbarea/modificarea acesteia pentru a corecta inechitățile, nu pentru a le accentua."
    Si la : "@MA, am exprimat și eu un punct de vedere, și vad ca ești pe langa, nu ai înțeles nimic sau te faci ca nu înțelegi!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Tot pen'ca io's "pe linga", asta'nsemnind ca tu stii mai bine...

    Băbăiete, cre'ca stii ca termenul "actualizare" a avut definiri deosebite chiar si'n timpuri apropiate:
    - intr-o anumita perioada, in l.223/2015, "actualizarea" nu insemna actualizarea cu evolutia salarizarii celor in activitate, ci insemna ACTUALIZAREA cu rata medie anuala a inflatiei
    - din 2024 pensiile de serviciu ale judecatorilor si procurorilor (ca, de altfel, toate pensiile de serviciu de mai multa vreme) se ACTUALIZEAZA cu rata medie anuala a inflatiei

    Asa ca, băiatu' , cind vii pe'aicea, nu vii cu bla, bla, bla-uri! Ori stii despre ce-i vorba, ori, daca ai dubii, intrebi! Si formuleaza-ti spusele in asa fel incit sa se'nteleaga clar ce vrei sa spui, nu bălăngăneală avocățelărească!

    RăspundețiȘtergere
  62. Dupa calculele mele actualizarea cu SG si SF fara aplicarea indexarilor anterioare si fara indexarea de 10% din ianuarie ar duce pensiile in apropierea cuantumului actual indexat cu 10,4%(ianuarie).......poate gresesc, este parerea mea. Decidentii ar avea motive de umflare in pene deh am actualizat tot.....nu mai acorda indexarea in ianuarie, iar dupa asta suspenda din nou actualizarea su soldele activilor. O varianta.

    RăspundețiȘtergere
  63. Actualizarea soldei de grad(2838 lei)=frectie la un picior de lemn=gaura covrigului=Indexările cu inflația 2016-2024 adio si n-am cuvinte.
    Vorba unuia in viata"prostii cerem,prostii primim."
    Într-o perioadă contribuiam la clubul Steaua.Acum contribuim la F-35.

    RăspundețiȘtergere
  64. @Bogdan 29.09.2024, 11:30
    La : "Dupa calculele mele actualizarea cu SG si SF fara aplicarea indexarilor anterioare si fara indexarea de 10% din ianuarie ar duce pensiile in apropierea cuantumului actual indexat cu 10,4%(ianuarie).......poate gresesc, este parerea mea. Decidentii ar avea motive de umflare in pene deh am actualizat tot.....nu mai acorda indexarea in ianuarie, iar dupa asta suspenda din nou actualizarea su soldele activilor. O varianta.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    O eventuala actualizare in 2024 nu implica "anularea" unei eventuale indexari in 2025.
    In 2025 s-ar indexa cuantumul aflat in plata in dec.2024 - cel rezultat din actualizare - pen'ca b447/2024 nu prevede raminerea in plata a cuantumului avantajos, ca sa se aplice indexarea la acel cuantum avantajos!

    Actualizarea pensiilor cu evolutia soldelor celor in activitate este categoric fara luarea in considerare a indexarilor aplicate din ian.2016 pina'n prezent.
    Asa prevedea si art.60, alin.(1)/l.223/2015 (forma valabila in iun.2017), asa prevede si b.447/2024!

    Efectele unei improbabile actualizari trebuie analizate in functie de data iesirii la pensie a impricinatilor: recalculati in ian.2016, din perioada 2016 - sep.2017, din perioada sep.2017 - dec.2017, dupa ian.2018... Cu precizarea ca pentru cei racalculati/ iesiti la pensie pina'n sep.2017, o improbabila actualizare ar trebui facuta, obligatoriu, cu "arondarea" si a pensiilor lor principiului limitarii net la net!

    RăspundețiȘtergere
  65. La recalcularea conform legii 223/2015 aveam pensia astronomică de 2996 lei .Trebuie să fii redus mintal sa crezi ca la o actualizare a soldei de grad de 2838 lei ajung la pensia in plata actuala de 5700 lei brut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anonim:
      PENSIA recalculată..de 2.996 lei.. in 2016 (de..COLONEL.., dar cu vechime..."mică"..?) Zero
      o "pensie mică"..la gradul și eventual..= funcția de colonel..!
      comparativ cu PENSIA de LT. COLONEL= > 3.400 de lei, cu vechime efectivă dr 32 de ani, iar v. cumulată: = 36 de ani..!
      Acum: la o actualizare a SG , PENSIA BRUTĂ a mea, în funcție de modul de aplicare a actualizării SG.., ar crește cu o cifră in "plaja"..de: ~200 lei ..~>1.000 de lei față de PENSIA în plată, sau: raportat la PENSIA recalculată și neindexată din 2016 ar putea crește la.."dublu": de la: ~4.000 lei la..~8.000 de lei brut..!

      Ștergere
  66. Actualizarea soldei de grad cu pierderea indexarilor cu inflația de după 2015 și fără cuantumul cel mai avantajos va fi pentru unii dezastru.
    Avantajati vor fi unii care la recalcularea pe legea 223/2015 au ieșit cu pensii mărite.

    RăspundețiȘtergere
  67. @csej,după cum am înțeles,actualizarea soldelor(grad,funcție),nu are legătură cu indexările din 2016 până în prezent!!! Sperăm așa să fie!Eu nu mă pricep !

    RăspundețiȘtergere
  68. @Luc 3 29.09.2024, 19:40
    La : "@csej,după cum am înțeles,actualizarea soldelor(grad,funcție),nu are legătură cu indexările din 2016 până în prezent!!! Sperăm așa să fie!Eu nu mă pricep !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Si daca "Eu nu mă pricep !" de ce afirmatii???

    Daca in b447/2024 scrie ca la rezultatul actualizarii se adauga si sumele corespunzatoare indexarilor anterioare, atunci se aduga! Daca nu scrie asa ceva, atunci nu se adauga! Adica exact asa: "actualizarea soldelor(grad,funcție),nu are legătură cu indexările din 2016 până în prezent". Asta pentru a se vedea cum o exprimare aiurea produce un inteles aiurea!

    RăspundețiȘtergere
  69. In afara de rind...

    O gurista lansatoare de "specialisti" autodeclarati compune, si-l lanseaza pe facebuci, un tabel cu solde astronomice...

    Cetateana lansatoare a parascoveniei a preluat prostia raspindita de un dobitoc claudiot pe bloaga lui ca_cum_ca, in acest an, soldele de functie se calculeaza prin inmultirea coeficientului din l.153/2017 cu salariul minim pe economie din acest an (3.700).
    Numai ca din iun.2023 soldele de functie au ajuns abia la cuantumurile din l.153/2017 pentru anul 2022 (adica nu prin acea inmultire). Astfel SF la un general mr. este de max. 8.072, nu de 11.951, si asa mai departe... Niste majorari s-au mai facut numai pentru Bayraktari, nu pentru toata lumea...

    Astia ni sint "influencerii si influenceritele" ascultati cu gura cascata de populime!

    RăspundețiȘtergere
  70. Dacă nu am inteles precum cucul in gura pesedei s-au luat la ceartă cu labaralii si nex actualizarea soldei de grad.Oricum fără actualizarea soldei de functie era cu dus intors.

    RăspundețiȘtergere
  71. @MA, Înțeleg că pui accent pe legea în vigoare și pe interpretarea ei actuală, dar cred că trebuie să rămânem deschiși la ideea că legea nu este perfectă și că poate fi modificată în sensul în care evoluează societatea. Nu sugerez că nu ar trebui respectată, dar interpretarea ei nu este una fixă sau imuabilă. Schimbările legislative fac parte dintr-un proces natural de adaptare și, de multe ori, chiar necesar. Rigiditatea în abordare poate bloca progresul. Din acest motiv, insist asupra faptului că legea poate fi revizuită sau reinterpretată, atunci când este nevoie.

    RăspundețiȘtergere
  72. Pe blogul celalalt se prezinta exemplul unui comandor la care prin actualizare (doar SG) pensia in plata este mai mare decat pensia recalculata. Se spune ca nu castiga nimic.
    1. Unde scrie ca se mentine pensia in plata ? Este prevazut acest lucru in vreo lege ?
    2. Este o greseala in afirmatia ca nu castiga nimic. PIERDE MULT. Daca se vor acorda conform legii indexarile acestea vor fi inghitite de cuantumul calculat, va sta o vreme cu pensia in plata sa mai rau cu pensia calculata si marita prin indexare. Dar daca NU SE ACORDA INDEXARILE ? Este precedent. Mai ales acum cand se va spune AM ACTUALIZAT PENSIILE MILITARE, AM FACUT DREPTASTE SI PENTRU MILITARI.

    RăspundețiȘtergere
  73. @iullian68 29.09.2024, 21:52
    La: "@MA, Înțeleg că pui accent pe legea în vigoare și pe interpretarea ei actuală, dar cred că trebuie să rămânem deschiși la ideea că legea nu este perfectă și că poate fi modificată în sensul în care evoluează societatea. Nu sugerez că nu ar trebui respectată, dar interpretarea ei nu este una fixă sau imuabilă. Schimbările legislative fac parte dintr-un proces natural de adaptare și, de multe ori, chiar necesar. Rigiditatea în abordare poate bloca progresul. Din acest motiv, insist asupra faptului că legea poate fi revizuită sau reinterpretată, atunci când este nevoie.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    E ceva "de spăriet" optimismul drogat cu naivitate prin care se elaboreaza argumentatii conform carora dorintele proprii sint ca si indeplinite!
    Iar aici uitarea, chiar si a trecutului recent, impreuna cu ascunderea sub pres a orice ar fi neconvenabil, este hotaritoare!

    Altfel spus: daca cineva se'ncumeta...atunci sa ne dea un singur exemplu, unu' singur, așa de sămînță, din multele modificari ale l.223/2015 (directe sa asa mai pe ocolite) care au fost spre rezolvarea visurilor/dorintelor/cerintelor maselor largi ale populimii militare!

    RăspundețiȘtergere
  74. Pesedistii s-au luat la ceartă cu liberalii si pe cale de consecinta actualizarea soldei de grad a cazut.
    Toate bune si frumoase.
    Nu inteleg dece nu susținem simplu si la obiect ca la o vechime de 25 ani pensia sa fie egala cu 85% din solda de grad si solda de functie a similarului activ ?.
    Ati vazut ce frumos s-a rezolvat la civili?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. csej:
      ..la civili..nu s-a "rezolvat..frumos"..= real=..nimic..❗, ci..s-a majorat valoarea VPR, dar, în schimb:..modificându-se drastic= în.." minus" = în detrimentul =pensionarilor respectivi ..=grupele de muncă..❗

      Ștergere
  75. @Bogdan 30.09.2024, 05:33
    La : "Pe blogul celalalt se prezinta exemplul unui comandor la care prin actualizare (doar SG) pensia in plata este mai mare decat pensia recalculata. Se spune ca nu castiga nimic.
    1. Unde scrie ca se mentine pensia in plata ? Este prevazut acest lucru in vreo lege ?.....................................".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Individu' a trecut de la calcularea SF cu (coeficient x sal.min. in 2024 de 3.700), la SF pentru anul 2022 din l.153/2017... sub motivul ca a primit raspuns de la DGFC! Sa-i spuna cineva ca, a preluat acel lucru de la mine... iar eu nu sint DGFC!

    La problema semnalate, repet : "E ceva "de spăriet" optimismul drogat cu naivitate prin care se elaboreaza argumentatii conform carora dorintele proprii sint ca si indeplinite!
    Iar aici uitarea, chiar si a trecutului recent, impreuna cu ascunderea sub pres a orice ar fi neconvenabil, este hotaritoare!".

    "Mentinerea (*cuantumului*) pensiei in plata" este prevazut (numai) pentru recalcularile din 2016... atit!
    In b447/2024 nu "se ezista" o "astufeliu" de prevedere!

    RăspundețiȘtergere
  76. @csej 30.09.2024, 10:00
    La : "Pesedistii s-au luat la ceartă cu liberalii si pe cale de consecinta actualizarea soldei de grad a cazut.
    Toate bune si frumoase.
    Nu inteleg dece nu susținem simplu si la obiect ca la o vechime de 25 ani pensia sa fie egala cu 85% din solda de grad si solda de functie a similarului activ ?.
    Ati vazut ce frumos s-a rezolvat la civili?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Pe linga SF si SG ar mai trebui introduse si alte citeva elemente (Gradatii, indemniz.Solda de comanda)... adica revenirea la sistemul "pensie pentru locul ocupat in ierarhia militara" (*l.164/2001*)

    Da... trebuie sa repet:
    - in prezent nu se mai poate face nimic pentru repetarea “figurii”
    ---- pensiile au fost alterate la dorinta/interventia unor idioti care au introdus in pensii toate prostiile “sporarnice”, precum si idiotia indexarii cu inflatia in paralel (dar in detrimentul) actualizarii cu evolutia soldelor celor in activitate
    ---- culmea este ca idiotii cei mai activi in “deformarea” legii pensiilor militare erau dintr-aceia care nu avusesera sporuri, deci nu cistigau nimic
    ---- nu doresc “corectarea” legii pensiilor militare cei care au prins pensii cu “sporuri”, si, cel mai puternic, cei in activitate care-si doresc pensii bine garnisite cu sporuri

    RăspundețiȘtergere
  77. Parafrazez pe Caragiale.Doresc sa se revizuiască dar sa nu sa schimbe nimic.Actualizarea soldei de grad adîncește si mai mult decalajul între cei pensionati înainte si dupa anul 2010.Stiti unde e buba?În 2010 Basescu-Boc au stabilit că salariile,soldele bugetarilor sa fie temporar micsorate cu 1/ 4.Oprea,om orientat a suplinit 1/4 acordând activilor sporuri si sporuri.Sporurile batale vina au făcut ca cei pensionati dupa 2015 sa aiba pensii astronomice.
    Fără sporurile acordate similarului meu in vecii vecilor nu voi ajunge sa am pensia lui ca valoare.
    Pe cale de consecinta imbratisez impozitul progresiv dar si acordarea inflatiei functie de marimea pensiei.

    RăspundețiȘtergere
  78. Cineva a scos din arhivă legea 49/1995 privind actualizarea cu cei din activitate și spune că legea nu e abrogata. Se poate , având în vedere L223 , og 57 59 114 L 282 ?

    RăspundețiȘtergere
  79. @Anonim 30.09.2024, 14:56
    La : "Cineva a scos din arhivă legea 49/1995 privind actualizarea cu cei din activitate și spune că legea nu e abrogata. Se poate , având în vedere L223 , og 57 59 114 L 282 ?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Acel cineva nu stie nimic despre "abrogarea implicita".
    L.49/1995 a fost abrogata implicit de catre l.80/1995 (care i-a preluat prevederile). Iar prevederile acelea din l.80/1995 au fost abrogate explicit de l.263/2010.

    Da! Consiliul legislativ trebuia sa propuna Parlamentului si abrogarea explicita a l.49/1995... dar...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Moșule:
      ..te ascunzi..după degetul mic:
      ..cum rămâne ..cu.. "ABROGAREA IMPLICITĂ" ..(❓).. a unei ..LEGI❓
      ..te întrebam..despre BAZA LEGALĂ a acelei.."abrogări implicite"..a unei LEGI..!, ..dar te..eschivezi.. să răspunzi la întrebări..care implică..răspunsuri cu:.. adevăruri.. "escamotabile.."❗..❓

      Ștergere
    2. Moșule:(15:07'/30.09.2024):
      ..revin , te citez..,și apoi îți spun..: CITAT:
      ".^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
      "Acel cineva nu stie nimic despre "abrogarea implicita".
      L.49/1995 a fost abrogata implicit de catre l.80/1995 (care i-a preluat prevederile). Iar prevederile acelea din l.80/1995 au fost abrogate explicit de l.263/2010."
      Da! Consiliul legislativ trebuia sa propuna Parlamentului si abrogarea explicita a l.49/1995... dar..."
      Încheiat CITATUL,
      ..deci, îți spun..că:
      ..L.263/2010 = actualizată.. nu"prevede" "abrogarea explicită a L.49 /1995❗, dar= într-adevăr ..prevede.."ÎN GOL" (!)=.. (prin.. SCOATEREA militarilor din legea 263/2010= actualizată) =
      în art. 196, lit. "r"= abrogarea..alin.1 și 2/ din art.11// L.80/1995 .. privind pensiile militare.., dar astfel..L.49/1995 = rămânănd .."implicit"..= dar.. și..EXPLICIT..ȘI EFECTIV.. = în VIGOARE. ❗, așa că : din ce ai scris în finalul comentariului..rezultă că ești de acord că ar fi trebuit, .."eventual", "abrogarea"..EXPLICITĂ a L.49 /1995 .
      (scris azi:.. 04.10.2024/17:06'')

      Ștergere
  80. @csej 30.09.2024, 14:48
    La : "Parafrazez pe Caragiale.Doresc sa se revizuiască dar sa nu sa schimbe nimic.Actualizarea soldei de grad adîncește si mai mult decalajul între cei pensionati înainte si dupa anul 2010.Stiti unde e buba?În 2010 Basescu-Boc au stabilit că salariile,soldele bugetarilor sa fie temporar micsorate cu 1/ 4.Oprea,om orientat a suplinit 1/4 acordând activilor sporuri si sporuri.Sporurile batale vina au făcut ca cei pensionati dupa 2015 sa aiba pensii astronomice.
    Fără sporurile acordate similarului meu in vecii vecilor nu voi ajunge sa am pensia lui ca valoare.
    Pe cale de consecinta imbratisez impozitul progresiv dar si acordarea inflatiei functie de marimea pensiei.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Mvaiii! Cita lipsa de fermitate!
    De ce "acordarea inflatiei functie de marimea pensiei", si nu in functie de marimea la pantofi???
    Sau, si mai radical: "acordarea pensiei in functie de dorinta impricinatului!!!".

    RăspundețiȘtergere
  81. De'ale facebuciului...
    Militianul limba a dogarului spune niste prostii...
    Ii atrag atentia ca, din nou , ca'ntotdeauna, spune prostii...
    Patronul unui grup ma atentioneaza asupra limbajului (desi nu-i spusesem militianului decit ca-i prost), da' nu-i zice nimic militianului pentru raspindirea de timpenii... Asta pen'ca s'acel patron e tot la nivelul de stiinta de carte al militianului!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. MA cum vezi ca e posibila micșorarea decalajului între pensionarii militari cu aceeași functie,grad,vechime,specialitate militara etc?Exclude ca este imposibil.
      Astept raspunsul tau.

      Ștergere
  82. @csej 30.09.2024, 15:44
    La : "MA cum vezi ca e posibila micșorarea decalajului între pensionarii militari cu aceeași functie,grad,vechime,specialitate militara etc?Exclude ca este imposibil.
    Astept raspunsul tau.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    De cite ori s'o tot repet???
    A fost posibila, si aplicata, numai in perioada l.164/2001!
    Inainte si dupa, gata! Pe l.223/2015 ...aleluia ș'un praz verde!

    RăspundețiȘtergere
  83. Algoritmul de actualizare a pensiilor militare cu solda de grad și/sau solda de funcție, existenta la activi, n-are nimic de-a face cu ex prezentat pe blogul huhurezul, pt că acele ex n-au legătură cu prevederile juridice din prezent.
    Să spui tu că o actualizare se va face ca-n 2017 presupune că ești depășit de domeniu.
    Orice actualizare, a pensiilor militare, azi și-n viitor va tine cont, de legislația existenta-n vigoare la data actualizării, în primul rând, dar nu numai, de limitarea la net și pasarea contribuțiilor de la angajator la angajat !!!

    RăspundețiȘtergere
  84. În România, trebuie reintrodus serviciul militar obligatoriu, minim 1 an pt toți tinerii sub 35 de ani !!!

    RăspundețiȘtergere
  85. @Anonim 01.10.2024, 13:07
    La : "Algoritmul de actualizare a pensiilor militare cu solda de grad și/sau solda de funcție, existenta la activi, n-are nimic de-a face cu ex prezentat pe blogul huhurezul, pt că acele ex n-au legătură cu prevederile juridice din prezent.
    Să spui tu că o actualizare se va face ca-n 2017 presupune că ești depășit de domeniu.
    Orice actualizare, a pensiilor militare, azi și-n viitor va tine cont, de legislația existenta-n vigoare la data actualizării, în primul rând, dar nu numai, de limitarea la net și pasarea contribuțiilor de la angajator la angajat !!!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Asta asa-i!
    Claudiotul nu are algoritmul de calcul a soldelor celor in activitate in 2024, si nici o decizie de pensie din 2022 (pe care altii le au), asa ca bate cimpii numai de dragul naucilor care-l lauda ca_cit ii el de dăștept in cap!
    In plus nici alea nu mai sint valabile pentru stabilirea/"actualizarea" pensiilor pen'ca clau.diotul nu stie ca ACTUALIZAREA soldelor vechi la nivelul soldelor de la data actualizarii a disparut total, si de peste tot, din l.223/2015 (mai putin la art.109 si 110 care si-au terminat "misiunea" la terminarea recalcularii din 2016). In locul acelei forme de actualizare a aparut actualizarea cu IPC.

    Ultima timpenie a claudiotului este aia ca ia o inscriere intr-o ordine de zi drept hotarire a Senatului - aia cu discutarea trimiterii proiectului b447 la Camera deputatilor. Asta fara sa se stie daca va ajunge sa fie discutata, fara sa se stie daca va fi supusa la vot, fara sa se stie care ar fi rezultatul votului plenului Senatului...da' nu-i nimic: clau.diotul le da motiv de bucurie naucilor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Moșule..("în tandem" cu anonim):
      .."Voi"..vorbiți..între voi (?)..,
      ..dacă "alții..(❗)"= (adică.."voi") ..au.. "algoritmii".. de calcul al SOLDELOR și PENSIILOR.., publicațiile..și.."astfel": = veți "curma".. bâjbâielile unora și altora..❗: asta: pe de o parte..!;
      ..pe de altă parte: chiar dacă legislația..s-a modificat între anii 2022 ..2024.., algoritmii de calcul și.."cifrele" rezultate = ale soldelor și pensiilor..consecutive (din acești ani..apropiați..)
      sunt..un REPER..de comparații..❗ (istoricește vorbind..!)
      ..altfel.. = vorbiți între voi.."face to face.."(!).., sau la telefon (!)😜

      Ștergere
  86. Ce presupune concret actualizarea cu IPC?

    RăspundețiȘtergere
  87. Pe toate paginile de stiri online de cevazile apare doar informatia cu cea mai mare pensie militara din MAI si cum o duc pensionarii militari pe picior mare. Da.... o sa primim bani in plus de nu o sa ne vedem.

    RăspundețiȘtergere
  88. @Anghel 01.10.2024, 22:30
    La : "Ce presupune concret actualizarea cu IPC?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Presupune ca soldele mai "vechi" din cele 12 - 300 de luni din care se face media pentru stabilirea bazei de calcul nu se mai "aduc" (actualizeaza) la valoarea din luna iesirii la pensie. Nu se mai aduc (actualizeaza) la marimea, cuantumul/"cantitatea" de bani, ca si cum ar fi fost primite in acea luna.
    Acele solde mai "vechi" se "actualizeaza" prin aplicarea Indicelui Preturilor de Consum (IPC) lunar - inflatia lunara - de la data platii lor reale, la data iesirii la pensie.
    In functie de numarul de luni din "media" respectiva, de "distanta" acelor luni fata de luna iesirii la pensie, de marimea IPC-urilor din acea perioada si de eventualele majorari de solde din aceeasi perioada, actualizarea cu IPC poate fi foarte diferita de "vechea" actualizare la cuantumul din luna iesirii la pensie!

    Altfel spus: efectuarea de socoteli pentru a afla ce ar insemna acea improbabila actualizare a pensiilor cu evolutia SF si SG, nu este decit pierdere de timp in conditiile in care b447/2024 este absolut neclara!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate fi diferita!? Va fi mult diferita, nu e loc de niciun poate. Soldele alea ....300 (cu cât mai multe cu atât mai mare diferență) nu sunt alea 6 bune, la alegere pline de asanari și oskaruri ci solde de pe la începutul carierei, adică mici și foarte mici. Poți sa le înmulțești cu oricâte ipc-uri ca tot nu ajung ca alea 6 actualizate la nivelul ultimei. Este în fapt o forma de pensie "pe contributivitate". Unii, foarte mulți visează ca va apărea o lege care sa le actualizeze permanent Sf și sg în același timp în care alții își vor calcula medii de sg și Sf pe sute de luni.

      Ștergere
  89. @Anonim 01.10.2024, 21:24
    La : "Moșule:
    ..te ascunzi..după degetul mic:
    ..cum rămâne ..cu.. "ABROGAREA IMPLICITĂ" ..(❓).. a unei ..LEGI❓
    ..te întrebam..despre BAZA LEGALĂ a acelei.."abrogări implicite"..a unei LEGI..!, ..dar te..eschivezi.. să răspunzi la întrebări..care implică..răspunsuri cu:.. adevăruri.. "escamotabile.."❗..❓".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Doctore nauc ia si ceteste l.24/2000!

    RăspundețiȘtergere
  90. @Anonim 01.10.2024, 21:07
    La : "Moșule..("în tandem" cu anonim):
    .."Voi"..vorbiți..între voi (?)..,
    ..dacă "alții..(❗)"= (adică.."voi") ..au.. "algoritmii".. de calcul al SOLDELOR și PENSIILOR.., publicațiile..și.."astfel": = veți "curma".. bâjbâielile unora și altora..❗: asta: pe de o parte..!;
    ..pe de altă parte: chiar dacă legislația..s-a modificat între anii 2022 ..2024.., algoritmii de calcul și.."cifrele" rezultate = ale soldelor și pensiilor..consecutive (din acești ani..apropiați..)
    sunt..un REPER..de comparații..❗ (istoricește vorbind..!)
    ..altfel.. = vorbiți între voi.."face to face.."(!).., sau la telefon (!)😜".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Calinule, doctor nauc, acele "docomente" (cu algoritmul si decizia de pensie) au fost obtinute sub juramint de singe ca nu vor fi divulgate!

    Dup'aceea, in urma aplicarii unor majorari "personalizate" de solde, si a modificarilor facute la pensiile militare de catre l.282/2023, acele docomente nu mai au (in privinta stabilirii pensiilor) decit rolul unor simple informatii fara aplicabilitate practica!

    RăspundețiȘtergere
  91. ,,Plafonarea” prevăzută de OUG 59/2017 nu este reglementată legal ca impozit sau taxa în codul fiscal, cu toate ca în realitate este o operațiune de reținere a unui coeficient de 38,5% din pensia militara brută!!! Suma reținută cu titlu de PLAFONARE este în realitate o operațiune fiscală nelegitimă care în condițiile în care nu este reglementată de codul fiscal!! Acesta operațiune financiar contabilă este abuzivă, netemenica și nelegală,discriminatorie în raport cu veniturile altor categorii de pensionari!!! Acest fapt este acceptat de CCR pentru ca prin această operațiune se atrag la bugetul ministerelor de resort MAN, MAI, MJ și SRI de sume consistente care nu pot fi virate în conturile bugetului de stat pentru ca nu titlu prevăzut de codul fiscal, fiind considerate de cei care le rețin drept ,,venituri realizate” de parcă ar fi fost obținute din diferite prestații de servicii sau alte moduri!!!🤬🤬🤬🤬🤮🤮🤮🤮🤮Nimeni nu a abordat și analizat intrinsec din punct de vedere juridic și fiscal acest aspect ilegal, de înregistrare în contabilitate a unor sume reținute cu titlu de ,,PLAFONARE”, și care se considera ca fiind venituri!!!!
    Datorită nereglementării ,, PLAFONARII,, în codul fiscal, după adoptarea OUG 59/2017 și OUG 114/2018 nu s-a putut adopta o nouă metodologie de stabilire a pensiiilor!!!
    Acest fapt nu s-a putut reglementa legal de codul fiscal pentru ca ar fi apărut ca un supraimpozit de 38,5% care automat ar fi fost declarat neconstituțional de CCR!!!!
    Atât cei din cadrul CCR, ICCJ, casele sectoriale de pensii MAI, MAN, SRI și politrucii cunosc această situație ilegala care este acceptată tacit pentru ca atare bani și economii la bugetele ministerelor de resort!!!🤬🤬🤬🤬🤬🤮🤮🤮🤮🤮🤮

    RăspundețiȘtergere
  92. https://sindicatulcmd.blogspot.com/2024/10/fara-comentarii.html

    RăspundețiȘtergere
  93. @Anonim 02.10.2024, 17:20
    La : "Poate fi diferita!? Va fi mult diferita, nu e loc de niciun poate. Soldele alea ....300 (cu cât mai multe cu atât mai mare diferență) nu sunt alea 6 bune, la alegere pline de asanari și oskaruri ci solde de pe la începutul carierei, adică mici și foarte mici. Poți sa le înmulțești cu oricâte ipc-uri ca tot nu ajung ca alea 6 actualizate la nivelul ultimei. Este în fapt o forma de pensie "pe contributivitate". Unii, foarte mulți visează ca va apărea o lege care sa le actualizeze permanent Sf și sg în același timp în care alții își vor calcula medii de sg și Sf pe sute de luni.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Aha!
    Asa!

    Solde de la inceputul carierei... adica de la slt. la col.!
    Iar prin media lor pensia neta a colonelului va fi solda neta a capitanului - maiorului contemporani lui!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa. Unii acum visează ca în același timp cu colonelul ala vor exista colonei care vor avea pensia egala cu cea mai buna solda de colonel activ, ca doar lor li se va actualiza Sf și sg permanent . Un colonel ieșit anul trecut la 49 ani care va avea permanent pensie cu Sf și sg actualizate la ultimul leu, peste 25 ii va spune colonelului care va ieși atunci cu pensie egala cu o solda de capitan: bai sărăcie!

      Ștergere
  94. @Paul Puiu 02.10.2024, 15:56
    La : ",,Plafonarea” prevăzută de OUG 59/2017 nu este reglementată legal ca impozit sau taxa în codul fiscal, cu toate ca în realitate este o operațiune de reținere a unui coeficient de 38,5% din pensia militara brută!!! Suma reținută cu titlu de PLAFONARE este în realitate o operațiune fiscală nelegitimă care în condițiile în care nu este reglementată de codul fiscal!! Acesta operațiune financiar contabilă este abuzivă, netemenica și nelegală,discrimin.....................................".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Ca nu-i 38,5%, ci-i 41,5, n-are importanta intr-o lălăială avocățelărească!

    Importanta intr-o minte nauca este invirtirea unor aiureli care sa sune bine in urechile altor nauci!

    Cind cel in activitate primeste ca net 58,5% din brut, naucii vor ca pensiile lor nete sa fie cel putin egale cu bruturile din ultima luna a celor in activitate!...

    Asta in situatia in care, de zeci si zeci de ani, la pensiile contributioniste, cu greu, si cu multi ani munciti, se obtin cuantumuri nete de vreo 60% din media tuturor salariilor (de la cel mai mic, la cel mai mare)!

    RăspundețiȘtergere
  95. @Anonim 02.10.2024, 19:37
    La : "Asa. Unii acum visează ca în același timp cu colonelul ala vor exista colonei care vor avea pensia egala cu cea mai buna solda de colonel activ, ca doar lor li se va actualiza Sf și sg permanent . Un colonel ieșit anul trecut la 49 ani care va avea permanent pensie cu Sf și sg actualizate la ultimul leu, peste 25 ii va spune colonelului care va ieși atunci cu pensie egala cu o solda de capitan: bai sărăcie!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Da, dar nu prea!

    Peste 25 de ani cel vechi ii va spune celui nou "bai, saracie", dar la prima actualizare (dupa timpeniile care circula drept "proiecte"), si cel nou va sari in barca ne-saraciilor... adica idiotenia asa-ziselor proiecte isi propune sa "submineze" intreaga filozofie a l.282/2023 - scaderea (si a) pensiilor militare!

    RăspundețiȘtergere
  96. Mosule, te inseli. Un civil care a lucrat vreo 40 ani cu salariul minim, acum, cu punctele de stabilitate si pensia suplimentara cu tot, ajunge la o pensie de peste 90% din salariul minim. In viitor, daca se va mentine salariul minim la 50% din mediu, civilii care au in jur de 40 ani munciti numai cu salariul minim, vor avea o pensie mai mare de 100% din salariu minim pe care l-a avut toata viata, cu puncte de stabilitate si pensiile suplimentare. Ce spui de asta? Si mai sunt si alte categorii daca stai si cati.

    RăspundețiȘtergere
  97. @Anonim02.10.2024, 22:53
    La : “Mosule, te inseli. Un civil care a lucrat vreo 40 ani cu salariul minim, acum, cu punctele de stabilitate si pensia suplimentara cu tot, ajunge la o pensie de peste 90% din salariul minim. In viitor, daca se va mentine salariul minim la 50% din mediu, civilii care au in jur de 40 ani munciti numai cu salariul minim, vor avea o pensie mai mare de 100% din salariu minim pe care l-a avut toata viata, cu puncte de stabilitate si pensiile suplimentare. Ce spui de asta? Si mai sunt si alte categorii daca stai si cati.”.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Prima: pentru viitor nu are cum sa se MENTINA salariul minim la 50% din salariul mediu... Eventual se viseaza la asta! In prezent sal.min. este la vreo 42% din cel mediu, dupa ce multi ani inainte a fost pe la 20% - 30%!

    Sa vedem ce si cum...
    Stim ca (daca nu crezi, documenteaza-te si afla):
    - punctajul se calculeaza prin impartirea salariilor la sal..MEDIU
    - salariul MINIM este 50% din salariul MEDIU (asta ca sa nu zici ca-s rau), adica sal.min. = ½ sal. med., sau sal.med. = 2 sal. min.
    - Valoarea Punctului de Referinta (VPR) este Valoarea Punctului de pensie (VPP) / 25
    ---- adica 25 VPR = VPP
    - in ultimii ani VPP s-a situat la vreo 25% din sal. MEDIU pe econ.
    - Pensia suplimentara a fost pina in 2001... asta insemnind ca impritcinatul respectiv are 17 ani cu majorare de punctaj pentru pens. suplim, si 23 de ani fara
    ---- majorarea anuala medie pentru contributia la fondul pentru pensia suplimentara in acei (primi) 17 ani este de 16,1%

    Aiasta insemneaza ca:
    - numar de puncte realizate in cei 40 de ani = 20
    ---- 40 ani * (sal.min. (real obtinut) / sal.med.) = 40 ani * (sal.min. (real obtinut) / 2 sal. min.) = 40 ani * ½ puncte = 20 puncte (*** 0,5 puncte pe an***)
    - majorare punctaj pentru contrib. la fond. pt. pens. suplim.
    ---- in cei 17 ani a obtinut 17 ani * 0,5 punte pe an = 8,5 puncte
    ---- cele 8,5 puncte se majoreaza cu 16,1% si rezulta puncte pt.pens.suplim. = 1,37 puncte
    - adaugarea punctelor de stabilitate
    ---- vechime de la 25 la 30 = 2,5 puncte; de la 30 la 35 = 3,75 puncte; de la 35 la 40 = 5 puncte
    - total puncte realizate in cei 40 de ani vechime = 20 + 1,37 + 2,5 + 3,75 + 5 = 32,62 puncte
    - pensie stabilita = 32,62 pcte. * VPR = 32,62 VPR-uri
    ---- cele 32,62 VPR-uri fac (32,62 / 25) VPP-uri, adica pensia este de 1,3048 VPP-uri
    ---- dar 1 VPP = ¼ sal.mediu, adica pensia de cele 1,3048 VPP-uri este de 0,3262 salarii medii
    ---- deoarece am convenit ca 1 sal. med. = 2 sal. minime rezulta ca pensia de 0,3262 salarii medii este de 0,6524 salarii minime, adica o pensie de 65,24% din salariul minim. Asta in situatia ca sal.min. este 50% din sal.med. Cum situatia reala este mult mai cotoioasa, cu sal. min. de 20% - 30% din sal. med. (asa cum au cei care se pensioneaza in prezent), pensia cu cele 65,24 procente din sal.min. se duce spre 45% - 50%!

    In concluzie:
    1 – băbăieți, daca nu va aveti bine cu martimetica, nu iesiti la atac ca va faceti de ris! (***altfel spus: “Z’gura ma’tii de martimetica_care te caci tu in gura celor care debiteaza prostii!***)
    2 – cind veniti pe-aicisa, asigurati-va ca stiti ce vreti... altfel intrebati
    3 - nu las netaxate prostiile altora pen’ca, altfel, ele sint luate de bune de niste nevinovati, iar acest blog nu este pentru a face bani din prostia si nevinovatia altora

    RăspundețiȘtergere
  98. @Anonim 04.10.2024, 17:08
    La : "Moșule:(15:07'/30.09.2024):
    ..revin , te citez..,și apoi îți spun..: CITAT:
    ".^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    "Acel cineva nu stie nimic despre "abrogarea implicita".
    L.49/1995 a fost abrogata implicit de catre l.80/1995 (care i-a preluat prevederile). Iar prevederile acelea din l.80/1995 au fost abrogate explicit de l.263/2010."
    Da! Consiliul legislativ trebuia sa propuna Parlamentului si abrogarea explicita a l.49/1995... dar..."
    Încheiat CITATUL,
    ..deci, îți spun..că:............................".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Băăăi, năucule...
    L.49/1995 a fost nasita sub obladuirea altor norme metodologice de tehnica legislativa: D.16/1976.

    La fel s-a intimplat si cu l.80/1995 care spune "La aceeași data Statutul corpului ofițerilor, Statutul corpului maiștrilor militari și Statutul corpului subofițerilor, aprobate prin H.C.M. nr. 1.177/1965, nr. 924/1964 și nr. 1.178/1965, precum și orice alte dispoziții contrare se abrogă."

    Conform D.16/1976: "...În mod excepţional, în cazul în care, datorita complexităţii reglementarilor, nu ar putea fi indicate toate dispozitiile legale contrare, se va putea adauga, la sfirsitul enumerarii actelor normative abrogate direct, formula de abrogare generica "şi orice alte dispozitii contrare".

    Deci l.80/1995 a abrogat (in mod exceptional) si l.49/1995.
    Gata!

    RăspundețiȘtergere