Pagini

09 mai 2023

Contribuții necontribuite

 Intreaba cineva: “Am o întrebare tehnică,
Cum se calculează elementul notat l. din decizia de recalculare / actualizare,
denumit Compensarea contribuției individuale la buget ?”.

Mai d’intîi si la’nceput: e bine ca dintre cei care-si iau lumina de la specialistii asociatiilor, invatatorii si năucul suprem, isi dau seama ca ceva nu-i in regula cu ce li se spune!
Mai de’al doilea e de invatat si de catre cei care tot bat cimpii, incepind cu invatatorul suprem, ca militarii/politistii ar trebui sa fie nemultumiti ca, platind contributii la fel cu ceilalti, le este pusa la indoiala “contributivitatea” pensiilor lor militare de stat!

Sa vedem care-i povestea:

- din 2001 pina’n 2010 militarii/politistii au platit PENTRU PENSIILE LOR NUMAI 5%, din doar O PARTE din solda/salariu (SF, SG, Gradatii, IC, SM, IC). Pentru restul sumelor primite nu se platea contributie pentru pensii.

- din 2010 (prin l.263/2010) militarii/politistii au platit CAS (pentru pensii) de 10,5% din TOATE veniturile lor...
---- numai ca... l.263/2010 (art.177) a stabilit ca noua contributie “nu va diminua venitul net al acestora”. Asta insemnind ca li se va retine 10,5% din toate veniturile dar li se va “restitui” ceea ce ar fi depasit acel 5% din doar o parte din acele venituri.

- din 2016 (prin l.223/2015) militarii/politistii au platit CIBS (egal cu CAS) de 10,5% din toate veniturile lor
---- numai ca... l.223/2015 (art.31) a stabilit ca aceasta contributie “nu va diminua soldele/salariile nete realizate lunar”.  Asta insemnind ca li se va retine 10,5% din toate veniturile dar li se va “restitui” ceea ce ar fi depasit acel 5% din doar o parte din acele venituri.

- abia din ian.2018 a fost eliminata prevederea din art.31/l.223/2015 (cu nediminuarea “netului” soldei din cauza retinerii contributiei). Asta insemnind ca, abia din ian.2018, militarii/politistii platesc CIBS (egal cu CAS) de 25% din toate veniturile lor.

- acea “restituire” a ceea ce ar fi depasit acel 5% din doar o parte din acele venituri se inscria in documentele de plata a soldelor/salariilor sub numele de “Compensarea contributiei individuale la buget”. Aceasta “compensare” aparea si in deciziile de pensie.
---- acea “compensare” era de 6,5476% din SFB (SF+SG+Gradatii+IC+SM+ID), plus 12,5% din totalul celorlalte sume platite in solda/salariu

Toate astea pentru a nu se bate cimpii cu diverse “invataturi” total pe linga ceea ce spun legile!

95 de comentarii:

  1. Dl Alecu, v-ați calculat componenta contributiva după debusolătii marin Neacșu și mătieș ?
    Cum stați ?
    Vă avantajează incompetenta lor legislativă ?

    RăspundețiȘtergere
  2. Am trimis o Decizie pe e.mail la Mos , pt. a lucra pe ea , deoarece mie nu mi-a dat calculul și sigur îmi scapă ceva. Mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
  3. Procesul dintre CPS MApN+MI și Curtea de Conturi s-a amanat pt 22 mai 2023.
    Prima zi după Duminică Orbului, a 6-a duminica după Paști.
    Hristos a vindecat un orb din naștere dar le-a spus fariseilor ca-s orbi.
    M-astept la o nouă amânare, pt că-i luni, nu se aliniază astrele nici cu religia nu stam bine, ar mai fii și Ziua Eroilor pe 25 mai și posibil sa se pensioneze și judecătorii din completul de judecată.

    RăspundețiȘtergere
  4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  5. @Leo 10.05.2023, 08:15
    La : "Am trimis o Decizie pe e.mail la Mos , pt. a lucra pe ea , deoarece mie nu mi-a dat calculul și sigur îmi scapă ceva. Mulțumesc".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Calculul dă!
    Cu o diferenta de 2 lei din cauza unor rotunjiri.

    Decizie de actualizare ca urmare a majorarii SF din iun.2017.
    De la a) la f) sint elementele din dec.2015 (inainte de majorarea cu 10%).
    Din 2010 in SF (de la a)) s-au adaugat SM si ID, rezultind "Cuantum compus al SF".
    Din 2011 SFB era [SF(Cuantum comp.)+SG+Gradatii+IC].
    In dec.2015 SFB si g)-urile s-au majorat cu 10%.
    In iun 2017 SF(Cuant.comp.) din SFB s-a majorat cu 15%... rezultind un alt SFB.

    RăspundețiȘtergere
  6. Moșule,
    Privind numai elementul notat l. pt. 07/2000 (de la nr. crt. 23 din decizie) de valoare 314 lei. sau pt. orișicare lună din cele șase (02/2000 ,...04/2000..etc)
    De exemplu pt. 07/2000 (eu l-am luat aleator deoarece îmi place numărul că este multiplu de pi)
    Nu știu cum s-a ajuns la valoarea de 314 lei.
    Deci , de exemplu , cum se calculează acest element l. de le-au dat lor 314 pt. cazul respectiv al lunii 07/2000.
    Asta caut să înțeleg.
    Mulțumesc,



    RăspundețiȘtergere
  7. @Leo 10.05.2023, 16:57
    La : "...Nu știu cum s-a ajuns la valoarea de 314 lei.
    Deci , de exemplu , cum se calculează acest element l. de le-au dat lor 314 pt. cazul respectiv al lunii 07/2000.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    i*0,065476+j*0,125

    RăspundețiȘtergere
  8. Acum e lumină.
    Mulțumesc frumos.
    PS
    Personal, am constatat și din alte decizii ale camarazilor,că acest l. cu aproximație este
    BAZA DE CALCUL/16

    RăspundețiȘtergere
  9. @Leo 10.05.2023, 18:18
    La : "Personal, am constatat și din alte decizii ale camarazilor,că acest l. cu aproximație este BAZA DE CALCUL/16".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Mult prea mare "aproximatia", si n-are absolut nici o legatura cu prevederile legale!

    RăspundețiȘtergere
  10. Moș Alecu,
    În ziua de azi, APROXIMAȚIA e cam regula iar CERTITUDINEA e cam excepția.
    În lumea de ieri a generației mele , era cam invers.
    Să ne amintim de proiectele tehnice de la seminarii sau laboratoare , unde dacă exista un șir de multe zecimale făcea carieră sintagma ADOPT.
    Acum că e lumină, mu mai ADOPT ci merg pe certitudine.
    Acest nenorocit de element l. , era singurul care mai rămăsese de elucidat. Era mai ceva decât qvadratura cercului.........

    RăspundețiȘtergere
  11. Dl ing , Leo absolvent de ATM, cum puteți să-l băgați în seamă pe nemilitarul huhurezu ?
    Cu ce prostii v-a vrajit?
    Ați pus botul la incompetenți, așa și pensia militara a dumneavoastră, va fii !

    RăspundețiȘtergere
  12. Astazi ministrul MApN a fost in vizita la marina militara-n Constanta.
    Posibil sa fii mers cu programul Litoralul pt toți, datorita reducerii cheltuielilor bugetare.
    A spus că pensiile militare nu-s speciale, asta inseamna că la MApN nu se agrează nici una din variantele huhurezu sau marin -maties și că cei care vor scăderea pensiilor militarilor sa se gândească de 2 ori, eu am înțeles din acest lucru, că ar trebui oferite 2 soluții diferite de reducere a pensiilor, din care se va adopta una singura.
    S-a plâns Dl ministru de lipsa de personal, asta-i drept și dacă azi nu-s sgp, maine vor fii și mai putini cu tot cu cei 4000 de tineri pe care vor, dar mă indoiesc că vor reuși să-i incorporeze și mai ales să-i și pastreze-n sistem.
    Ca ex de 1 an cauta 40 de parașutiști comando.
    Au găsi 20 după pregătire au rămas 9 se mai caută în continuare.
    Să ne spună neinstruitu păsărică de noapte, acești parașutiști sgp până la ce vârstă ar trebui sa lucreze-n sistem, ca să-i considere "terminați" și măcar 5 ani după pensionare sa mai fie apti pt a fii incluși ca rezerviști in planurile de mobilizare.
    Daca nu pricepe specialitate sa ia sgp de la VM, scafandrii de lupta, Art, Tc, etc.

    RăspundețiȘtergere
  13. Dl ministru al muncii a afirmat că riscul de a nu îndeplini jalonul PNRR in termen, este 0%
    De aici eu am inteles că a vrut să spună că 100% acest jalon nu va fii îndeplinit la termen de Romania.
    Mai zice dl ministru că se discuta, se analizează, sunt implicați miniștrii de linie, etc.
    Termenul oricum este depășit și este un fel de linie a orizontului.

    RăspundețiȘtergere
  14. Tineri frumoși, sănătoși și inteligenți, ai României, un job in MApN este sub demnitatea dumneavoastră, dacă doriți detalii va pot oferi.
    Sunt un prost, pt c-am fost prostit la 14 ani, s- am urmat o cariera militara.
    Nu faceți greșeală pe care-am făcut-o eu!

    RăspundețiȘtergere
  15. Este momentul ca pt o pensie in MApN in conformitate cu USA, partenerul strategic, să li se confere celor din sistemul MApN ,în rest celor care au acum o pensie militara de stat, sa li se anuleze acest drept și sa beneficieze de o pensie ca civilii, pe contributivă in vigoare, azi !

    RăspundețiȘtergere
  16. Noi cetățenii români, ar trebui s-avem demnitate, noi cetățenii români care-am îmbrăcat o haina militară și-am depus un jurământ militar, ar trebui s-avem onoare și spirit de corp.
    De ce-l acceptam pe huhurezu, în rândurile noastre, de ce-l acceptam pe huhurezu să ne stabilească drepturile legale ?
    Cine-i păsărică huhurezu ?
    A depus măcar jurământul militar ?

    RăspundețiȘtergere
  17. Nu cred că huhurezu a depus un jurământ militar, credința mea se bazează pe faptul că acest individ habar n-are de apărarea națională a României in anumite situații limită, acest individ huhurezu n-are nici o legătură cu pregătirea de baza pt un sgv instruit.
    Cine ești tu cameleonule, huhurezu ?!

    RăspundețiȘtergere
  18. Huhurezu este elevul lui Ifrim de la Onești, așa profesor, așa elev!

    RăspundețiȘtergere
  19. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  20. In afara de rind...

    Sa-i spuna cineva invatatorului idiot suprem ca art.102 din l.263/2010 este abrogat din 12.07.2019!
    "Articolul 102
    Abrogat.
    (la 12-07-2019, Articolul 102 din Sectiunea a 6-a, Capitolul IV a fost abrogat de Alineatul (1), Articolul 183 din LEGEA nr. 127 din 8 iulie 2019, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 563 din 9 iulie 2019 )
    Notă
    Conform art. 182 din LEGEA nr. 127 din 8 iulie 2019, publicată în MONITORUL OFICIAL nr. 563 din 9 iulie 2019, la litera c) a alin. (1) al aceluiași articol se prevede că, prezenta lege intră în vigoare la data de 1 septembrie 2021, cu excepția art. 139, art. 145, art. 148 alin. (2), art. 157 alin. (2) și (5) si art. 183 alin. (1), care intră în vigoare la 3 zile de la data publicării prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I. Întrucât art. 183 alin. (1) a intrat în vigoare la 3 zile de la publicarea Legii nr. 127 din 8 iulie 2019 în Monitorul Oficial al României, abrogarea art. 102 din Legea 263/2010, se aplică cu aceeași dată, respectiv 12 iulie 2019."

    https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/124530
    &&&&&&&&&&&&&&&&&

    Atentie cei care va extaziati ca_cit de multe ati invatat de la individ... Multe (spre toate) invataturile lui sint prostii sadea!

    RăspundețiȘtergere
  21. Leoane, Leoane...
    Zis-am ca printre cifrimii partenerilor "se ezista" si vreo 1,5 cetateni care mai stiu cite ceva!
    De ce vrei sa-mi reconsider "numaratoarea"???
    Art.102/l.263/2010 nu a fost "preluat" in art.86/l.127/2019!
    Nu se zice nimica in art.87/l.127/2019 despre situatia cind unu dintre indicatori (sau ambii) este negativ!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @Mos Alecu eu n-am zis nimic de art.102, am zis: "aceasta prevedere este preluata si de L.127/2019" !
      PS. Personal nu prea am timp de exprimari mai clare, acum de exemplu stopesc VIA..:)).

      Ștergere
  22. huhurezu și prostii lui, n-au nici măcar un mod legal și national de a vorbii de Apărarea Națională și cu atât mai puțin de- a vorbi de drepturile salariale și de pensii militare de stat, a celor care sunt luați în considerare, legal, pt Apărarea Nationala.
    huhurezu, ca blog, daca mai tratează militarii, trebuie interzis, poate să trateze orice subiect !
    Ar trebui că acest neinstruit sa se refere la neinstruitii ca el...
    Cate luni de jurământ militar, ai făcut neinstruitule de huhurezu ?
    Spune, că să știm cu cine avem de&a face ?
    Prin activitatea ta online ai dorit să produci cele mai mari pierderi, drepturilor militarilor pensionari ?

    RăspundețiȘtergere
  23. Nu știu de ce sunteți surprinși, huhurezu n-a specificat nici-odata c-ar fii militar, el a militat pt o pensie civila, pt că-i civil !

    RăspundețiȘtergere
  24. Dl huhurezu, ar trebui să răspunzi la doleanțele militarilor, pe care vrei să-i vrăjești și să le ei drepturile legale de pensie.
    Da-le peste nas cu activitatea ta de militar !
    Nu fii sfios huhurezule !!!

    RăspundețiȘtergere
  25. As dori să știu ce legătură are huhurezu cu cariera militara ?
    Eu zic că este zero, dar accept și alte puncte de vedere !

    RăspundețiȘtergere
  26. N-are nici o legătură, face un leu de doi lei prin publicitatea și traficul pe blog.
    Daca nu ești de acord nu-l mai accesa.

    RăspundețiȘtergere
  27. Pe actuala legislație în vigoare, este imposibil sa li se calculeze la militari, o componentă de pensie contributivă, în cf cu legea sistemului unic de pensii publice aflata-n vigoare, din foarte multe puncte de vedere: perioade asimilate, grupe de muncă, contribuții, stagiul complet de cotizare, etc.
    Ca sa li se calculeze militarilor o componentă contributiva, ar trebui schimbata legislația, ceea ce-i f greu pt că-i lege organică.
    Prevăd la militari, doar o modificare de lege 223/2015 privind perioada pt baza de calcul și un procent, care să reducă brutul dar sa nu afecteze netul.
    În ceea ce privește recalcularea pensiilor militare-n plata, este exclus sa se facă acest lucru, dacă necesită schimburi masive de date pe drumul : arhive+UM-centre militare-CPS.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O lege privind sistemul public de pensii în România, spun cei în drept, că s-ar legifera, cu termen, sfârșitul anului 2023.
      Am mari rețineri, că s-ar realiza acest lucru, și sunt 100% sigur, că această lege nu se va aplica nici unui militar, prin militar, înțeleg cei care au depus un jurământ militar: MApN, jandarmi+pompieri.
      Nu-i includ pe cei care trebuiau demilitarizări, conform hotărârii CSAT.

      Ștergere
  28. Contraofensiva ucraineană (incepere, desfășurare, rezultate, etc.) întârzie adoptarea de către România, a unei soluții finale privind anumite componente din jalonul PNRR 215, de ex reforma pensiilor militarilor.
    Habar n-am cinei divină: Zelenski, putin, starea vremii, etc.
    Ar fii nemaipomenit ca și huhurezu și învățăceii lui sa ia o pauza, nu de alta, dar ne-am cam saturat și ne-am cam de săturat.

    RăspundețiȘtergere
  29. Daca huhurezu, dorește să-și promoveze incompetenta lui, în domeniul militar, inclusiv a pensiilor militare, este problema lui și ar trebui s-o rezolve singur.
    Prea multă atenție i s-a asigurat acestui incompetent, cariera militara !

    RăspundețiȘtergere
  30. Compensarea contribuției ?
    Da s-a compensat din pvd al angajatului, dar din pcv al angajatorului ?
    Dar din 2001 pana-n prezent, militarii, mai mult n-au contribuit, în conformitate cu grupele de muncă și legislatia-n vigoare pt sistemul public.
    Așa că cine-s dorește pensie militara contributivă, nu-i doesc, o să moara de foame !
    Asta nu mă obligă să-i asigure existenta, nu merita nici o coaja de pita !

    RăspundețiȘtergere
  31. @Anonim@ Ai program în a înjura blogul respectiv ?Ai postat multă vreme pe H,dacă nu s-ar observa ura d.tale pe acest om,te-aș crede ce spui.In schimb,ti-ai făcut un fel de program sa duci în derizoriu pe Admin și "invatațeii".E rușinos sa te ascunzi în spatele unui anonimat și da inproscăi cu laturi!
    Hai sa facem front comun,sa fim uniți și sa ne avem ca frații ca să nu ne mai f..a alții!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stimate domn GG, huhurezu ne-a jignit pe noi cei din MApN care din motive independente de voința noastră: marea restructurare, limita de vârstă în grad, etc. a trebuit să părăsim sistemul activ, la o anumită vârstă mult mai redusă decât celelalte elemente ale SNApOP, facă du-ne "neterminați".
      Legislație specifica huhurezu nu prea știe, domeniul de activitate al militarilor nu-l înțelege, manipulează la greu pensionari militari, etc.
      huhurezu nu merita nici un respect, după faptă și răsplată !
      Sigur că de unde nu-i nici Dumnezeu nu cere, dar păsăricii nu-i acord nici o scuza.

      Ștergere
    2. Păi dumneata, ăsta de postezi GG, ți-ai publicat cumva CNPul și noi nu știm?

      Ștergere
    3. huhurezu n-a fost înjurat de nimeni, de fapt nimeni din pensionarii militari nu-l baga-n seama, este o entitate neglijabilă.

      Ștergere
  32. Toți militarii, care suntem pensionari militari, ar trebui sa ne unim efortul și să cerem actualizarea pensiilor militare cu soldele de grad ale activilor.
    Solda de grad și gradul militar, reprezintă recunoașterea in plan social a nivelului atins în ierarhia militara.
    Daca Romania discriminează pensionarii militari în ceea ce privește gradul militar, Romania nu este un stat de drept !

    RăspundețiȘtergere
  33. N-am înțeles ce doriți, va rog să detaliați.

    RăspundețiȘtergere
  34. @Anonim 15.05.2023, 14:23
    La : "N-am înțeles ce doriți, va rog să detaliați.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Caz tipic de aiureala a folosirii nickname-lui de "anonim"...
    Cui, si'n ce problema se adreseaza comentariul???

    RăspundețiȘtergere
  35. Akordeaone tu și alți "anonimi" nu mai trebuie să vă schimbați nikname -ul. Voi sunteți identificabili după "amprente"...😂

    RăspundețiȘtergere
  36. Aveți dreptate madmen, am avut funcții în MApN, care ne-am de neamul tău nici măcar nu le visează, în condițiile în care am îmbrăcat o haina militară la 14 ani.
    Dumneavoastră sunteți scos din uz ca și MIG 21, eu în schimb mai am obligații militare !!!

    RăspundețiȘtergere
  37. Orice lege pt pensiile militare va fii avantajoasa pt cei care urmează să părăsească sistemul militar și să devină "rezerviști".
    Este exclus sa fie avantajoasa pt "vechituri" cei care au părăsit sistemul înainte de legea 223/2015 și cu atât mai puțin pt "relicvele istorice" care au plecat din sistem înainte de legea 164/2001.
    huhurezule ți-ai atins mai demult "vârful de net" al pensiei tale, "hermafrodite" .

    RăspundețiȘtergere
  38. huhurezu este o "vechitură" ieșit la pensie, după spusele lui la 55 de ani sau mai multi, înainte de 01/04/2001 pe legea 164/2001.
    Este exclus ca acest individ să mai fie competent să-și dea cu părerea despre drepturile pensionarilor militari.
    A depășit și media de vârstă a pensionarilor militari.
    Ii doresc sănătate și să-și vadă locul și rolul in sistem!

    RăspundețiȘtergere
  39. MApN recrutează rezerviști voluntari în perioada 22 mai - 30 iunie 2023 , 2187 locuri in B+38 de județe.
    A crescut și suma lunara când nu se participa la pregătire de la 10% la 30% din SF, la care evident se adaugă și SG, undeva se pornește de la 2000 lei.
    Nu se restituie nici cheltuielile de recrutare și selecție in cazul nesemnarii contractului și s-a eliminat și limitarea plecărilor în străinătate.
    M-astept la un flux masiv la cmj în vederea recrutării, a pensionarilor "militari" de la penitenciare, poliție, etc.
    Cei de la MApN sunt rezerviști obligați, ei nu primesc nimic, asta că au pensiile cele mai mici și-s "negri" , scuze, afro-americani pe plantație.
    Doritorii, trebuie să știe că vor depune jurământul militar.
    Nu tine vrajala cu jurământul profesional, gen poliție, penitenciare, etc.
    Îl și văd pe Dl reddog că-i primul la cmj.
    Obs. Se poate cumula solda de rezervist voluntar, cu orice alte drepturi bănești.

    RăspundețiȘtergere
  40. madmen lăsați anonimi-n pace, faceți propaganda pt politica de personal din MApN, pt activi și rezerviști voluntari și promovați în familia dumneavoastră și-n societatea romana, principiul: obligații , restricții constituționale și munca fără număr și recompensă salarială cât mai mica !

    RăspundețiȘtergere
  41. Coloana vertebrala a NATO se deplasează spre est, asta înseamnă și că vor primii pensie militara de stat în România, doar militarii, adică cetățenii români care îndeplinesc necesar și obligatoriu, condiția de depunere a jurământului militar.
    huhurezu și cei de teapa lui se vor bucura de îndeplinirea visurilor lor: pensie civila ca orice civil.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La militari da, dar prin tragere la sorti, nu la toți.

      Ștergere
  42. Ptr.Anonim 14.11

    Bvoooo si eu sunt de acord ,pensie militara doar pentru anii de militarie si pensie civila pentru restul.Intrebarea este: astia(pulitistii de toate felurile si altii) mai au obligatii militare ca militaurii adevarati? au ba?, in speta de fata rezulta ca dupa 35 ani...pa/pusi, si la aeroport nu? ulaaaaa....ulaaaaa !

    RăspundețiȘtergere
  43. Io nu ma pricep la limbeza...
    D'aia'ntreb: madmEn sau madmAn, sau, cel mult, madSmen???

    RăspundețiȘtergere
  44. Pt. Akord, Don Curleone, Doru ..) Și acum MadMax😂, nu ești tu etalonul celor care au fost operativi, disponibilizați și nici măcar deosebit " ca știință de carte". Dorele din Bv tu te reprezinți pe tine și numai pe tine, nimic altceva și pe nimeni altcineva. Pe bloaga altui idiot, al cărui nume nu mai trebuie să -l pronunț, voi cei "slabi de înger", v-ați adunat ca o "mulțime" de "inteligenți" , care ați trimis în numele tuturor, la mUE, BM etc. Fel de fel de fel de petiții idioate, de a căror conținut nu avem cunoștință. A ajuns un puturos precum CIFrim, cu 10 ani de armată, la 67 de ani , care nu a fost capabil să -și construiască propria lui viață să vorbească în numele meu și al altora . Scrieți unde doriți problemele voastre și numai ale voastre, dar nu de alta ,dacă loviți și în alții, s-ar putea să aveți surprize neplăcute.
    PS. Pentru Akord/Dorel ... Alții au tras raketee și la Baikonur la 200-300 km și nu s-au întors acasă cu televizoare color "pitite", sau cu aur de 18 K;
    Mai învață și tu și ăla de -și spune Cezar, alias serjentul Bulă cum se calculează o suprafață de 3 km pătrați. Dacă nu cunoașteți geometria elementară de clasa a 3-a, întrebați -l pe Motănelul Kăkăcios, că ăla vă dă lecții.

    RăspundețiȘtergere
  45. Eu cred că-i madmoazel !

    RăspundețiȘtergere
  46. Pt madmen
    Sunteți o combinație de sol-aer, in activitate ați fost pe sol, iar după, ați luat altitudine, cu cât a trecut mai mult timp, cu atât sunteți, mai departe, de fenomenul militar românesc, de pe pământ.
    Nu cred că vă îndreptați spre Rai.
    Adică, un fel de balon meteo aflat in deriva.

    RăspundețiȘtergere
  47. din limbeză citire,
    mad = nebun
    men = oameni (bărbați)
    madmen = oameni/bărbați nebuni.
    PS
    E țara plină de dă-i de ăștia...........

    RăspundețiȘtergere
  48. @Leo 17.05.2023, 17:03
    La : "din limbeză citire,
    mad = nebun
    men = oameni (bărbați)
    madmen = oameni/bărbați nebuni.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Am zis ca nu ma pricep la limbeza...
    Da' ma pricep sa pun intrebarile corecte, si sa caut raspunsuri...

    Ca urmare :
    1) Selectați limba

    Engleză
    Text sursă
    madmen

    Română

    Rezultatul traducerii
    Mad Men
    (***nici urma de oameni/barbati nebuni***)
    &&&&&&&&&&&&&
    2) Selectați limba

    Engleză
    Text sursă
    madman

    Română

    Rezultatul traducerii
    nebun
    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&
    3) Selectați limba

    Engleză
    Text sursă
    mads men

    Română

    Rezultatul traducerii
    barbatii nebuni
    &&&&&&&&&&&&&&&&&
    4) Selectați limba

    Engleză
    Text sursă
    madsmen


    Română
    Rezultatul traducerii
    nebunii
    &&&&&&&&&&&&&

    N'o fi stiind "goagal translate" sa adapteze traducerile textelor lungi si complicate din limbeza in romana... da' traducerea unor cuvinte in sine cre'ca stie!





    RăspundețiȘtergere
  49. posibil ca GOOGLE translate , să fie cel mai bun "limbist".
    Prin alt program de traducere , translatorul electronic pt. madmen returnează MADMEN.
    Eu bănuiesc că nu există acest cuvânt în "limbeză", este doar o invenție forțată care pune în dificultate "limbistul" electronic.
    E doar părerea mea.

    RăspundețiȘtergere
  50. @madman 18.05.2023, 04:39
    La : "1- sistemul TV la noi era frantuzescul SECAM/si mai tarziu germanul PAL deci "vedea alb-negru"la un TV rusesc"
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    La noi era un sistem "mixt" PAL-SECAM si la emisie si la receptie!
    https://www.rador.ro/2018/02/08/pentru-televiziune-s-a-adoptat-un-sistem-mixt-pal-secam/

    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
    La : "1-banda audio la noi era "banda vest" pe frecvente clar delimitate iar la rusi era asa numita "banda est"(asa ca si aici era "pe mute") TV si radio pt export se faceau si pt banda vest incl africa,asia samd.".
    ^^^^^^^^^^^^^^

    Banda "est" si banda "vest" erau/sint numai la radioreceptoare.
    "Adaptarea" aparatului radio dintr-o banda in alta se facea/face cu un simplu/păcătos condensator de citiva pF in circuitul de acord!
    https://www.olx.ro/d/oferta/modificare-radio-gloria-norma-est-in-vest-IDf293s.html

    RăspundețiȘtergere
  51. Eu sunt supărat pt că-l atacați pe Dl MADMAN, poate că și noi vom ajunge la fel, daca nu mai rău, în schimb sunt profund indignat că-l agreați și-l ridicați în slăvi pe "militarul nenascut" huhurezu.

    RăspundețiȘtergere
  52. La Rotativa guvernamentală, asi dori un ministru la MApN, de la UDMR, m-am saturat de minciunile cetățenilor români de etnie română.
    Un ministru UDMR la MApN s-ar uia în Ungaria cum sunt tratați militarii, cu respect și considerație și i-ar trata la fel pe militarii români, în România !

    RăspundețiȘtergere
  53. ciuca nu mai vrea ministru la MApN, mare păcat, după două mandate la SMG, ar fii făcut și două mandate ca ministru MApN, ar fii intrat în istorie, mai ales că planul privind creșterea calității vieții militarilor, activi, în rezervă și-n retragere era făcut și l-a semnat, nu trebuia decât să minta-n continuare și să-și trădeze camarazii , acest Ipsilanti de pe Jiu !
    Știu alecule că nu vei publica acest comentariu !!!

    RăspundețiȘtergere
  54. Daca Dl madman a adus aur de la ruși, toată stima și considerația pt domnia sa, un pas mic pt Dl ofițer, un pas mare pt recuperarea tezaurului românesc din Rusia.
    Nici nu se pune problema de plata taxelor vamale!

    RăspundețiȘtergere
  55. @akord 75 18.05.2023, 23:09

    La : "...Poate reusi pana si cu o galena ...o dioda o sarma cu rol de antena(optional hi,hi) si o galena😀.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Pentru deplina corectitudine...
    GALENA este dioda... nu căștile!

    https://ro.wikipedia.org/wiki/Galen%C4%83
    https://ro.frwiki.wiki/wiki/R%C3%A9cepteur_%C3%A0_cristal#Le_r%C3%A9glage_du_d%C3%A9tecteur_%C3%A0_gal%C3%A8ne

    RăspundețiȘtergere
  56. Oameni buni, ne-a lovit norocul, de luni 22 mai 2023 " renumitul profesor blogger" de nivel mondial sub genunchiul broscutei, păsărică nocturnă, se va alătura grevei generale din învățământ.
    Elevii lui vor fii coordonați de pedagogul din Onești , vestitul lucrător în subteran și vor desfășura activități specifice "Săptămânii altfel".
    O perioada vom fii scutiți de prostia jaloanelor extensibile: 214 și 215.

    RăspundețiȘtergere
  57. In afara de rind...

    Activitatea intr-un mediu cifrimizat este periculoasa pentru "activisti"!
    Cifrimizarea ideilor proprii devine inevitabila!

    In incercarea de a corecta pe cineva un altcareva zice: "...gagiul scrie in permanenta cuvantul "numai"legat.la el nu conteaza ca e "nu mai vin" sau e "numai decat" pt el tot un drac!".
    Numai ca "numai decît" nu se ezista"
    Se ezista "numaidecît" sau "numai de cît"

    https://destepti.ro/cum-este-corect-numaidecat-numai-decat-sau-numai-de-cat/
    https://www.facebook.com/PortiaDeGramatica/posts/1208094512680934/

    RăspundețiȘtergere
  58. S-ancheiat divagațiile privind pensiile militare.
    Oricum huhurezu era ultima persoană să-și dea cu părerea.
    Pensiile militari se vor acorda pt militari și pt activitatea ca militari, exclus cei asimilați cu jurământ profesional !

    RăspundețiȘtergere
  59. Că huhurezu n-ar nimic de-a face cu cariera militara , am înțeles demult acest lucru, dar când văd anumite persoane, gen mosmartin16 că vorbesc prostii și-i canta in struna păsăricii, am un disconfort de sânge kaki si-un sentiment de milă față de acești foști militari, expirați în cuget și simțiri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ăla nu-i Moș Martin ci Moș cretin. Atâtea variante și idioțenii a postat pe blogul Păsărelului, încât te pufnește râsul. Mai bine ar fi jucat la 6 din 49. Și când te gândești că chipurile ar fi fost inginer...Vai de fundul nostru cu asemenea formatori de opinie.

      Ștergere
  60. Off topic. Dosarul 2389/1/2022 castigat de catre M.Ap.N. Curtea de conturi out. Cum ne influenteaza?!

    RăspundețiȘtergere
  61. @relu 23.05.2023, 11:28

    La : "Off topic. Dosarul 2389/1/2022 castigat de catre M.Ap.N. Curtea de conturi out. Cum ne influenteaza?!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Aveti date concrete... vreo adresa ceva, care sa confirme comentariul???
    Sau este o simpla parere/dorinta personala?

    RăspundețiȘtergere
  62. Este ABSOLUT certa. Mai aveti putintica rabdare. Nu am cum sa am pareri personale intrucat vorbim de o hotarare a instantei supreme care este si definitiva. Nu vorbesc prostii. Prefer sa tac si sa citesc. Acum STIU ca este asa.

    RăspundețiȘtergere
  63. Admite excep?ia lipsei interesului recursului declarat de recurenta – reclamantă, în ceea ce priveşte cererea de suspendare. Respinge recursul declarat de recurenta-reclamantă Casa de Pensii Sectorială a Ministerului Apărării Naţionale împotriva Sentinţei civile nr. 1602 din 9 noiembrie 2021 a Curţii de Apel Bucureşti – Secţia a VIII-a Contencios Administrativ şi Fiscal, ca lipsit de interes. Respinge recursul declarat de recurenta-pârâtă Curtea de Conturi a României împotriva Sentinţei civile nr. 974 din 24 mai 2022 a Curţii de Apel Bucureşti – Secţia a VIII-a Contencios Administrativ şi Fiscal, ca nefondat. Definitivă. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei, conform art. 402 din Codul de procedură civilă, astăzi, 22 mai 2023.

    RăspundețiȘtergere
  64. S.C.1602/09.11.2021 a C.A. Bucuresti:
    Respinge cererea
    Solutia pe scurt: Respinge cererea de suspendare a executării măsurilor stabilite prin Decizia nr.XII/4/13.07.2020 emisă de pârâtă. Cu recurs în termen de 15 zile de la comunicare. Recursul se va depune la Curtea de Apel Bucureşti. Pronunţată azi, 09.11.2021 prin punerea sentinţei la dispoziţia părţilor prin intermediul grefei instanţei.
    Document: Hotarâre 1602/2021 09.11.2021
    S.C.974/24.05.2022 a C.A. Bucuresti:
    Admite contestaţia. Anulează Decizia nr.XII/4/13.07.2020, a raportului de control emis de Departamentul XII al Curţii de Conturi a României şi a Încheierii nr.19/07.08.2020 emisă de Comisia de soluţionare a contestaţiilor constituită la nivelul Curţii de Conturi. Respinge cererea de intervenţie accesorie în interesul pârâtei, astfel cum a fost completată, formulată de intervenientul Budeanu Viorel. Cu recurs în termen de 15 zile de la comunicare. Recursul se depune la Curtea de Apel Bucureşti. Pronunţată în şedinţa publică din data de 24.05.2022 prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin intermediul grefei instanţei.
    Document: Hotarâre 974/2022 24.05.2022
    De-acum traduceti... cum ajuta sau cum incurca...

    RăspundețiȘtergere
  65. Stimate domn Relu, noi suntem în anul 2023 asta este independent de voința noastră, nu suntem deranjați și nu ne interesează mult, acest lucru.
    Dumneavoastră și viziunea dumneavoastră despre lege s-a oprit în 2022.
    Îmi pare rău să constat efectele trecerii timpului, peste militarii fara cariera militara !

    RăspundețiȘtergere
  66. Mulțumesc. Chiar nu știam că am ajuns deja în anul 2023. Viziunea mea despre lege nu s-a oprit la momentul 2022 întrucât eu nu pot avea viziuni despre lege. Legea se aplică și atât. Spre bucuria mea, juriștii militari au aplicat-o corect. Că doamna Pieleanu a vrut să facă altceva cu controlul Curții de Conturi este o poveste care, pe mine, mă depășește. Timpul fuge ireparabil. Dacă aș fi avut certitudinea că ai făcut școala pe bune aș fi scris în latină. Cât despre cariera militară...stai liniștit. Sunt convins că am mai multă vacanță decât ai tu studii. Am spus TU pentru că, sigur, nu ai grad de general. De asta îmi permit. Succes în continuare la înțeles legi.

    RăspundețiȘtergere
  67. Leonte , a zis azi ( apox. orele 16) pe ROTV , exact ce am zis și eu cu ceva timp în urmă privitor la pensia mea militară. Anume că pe formula de calcul de contributivitate Nr. TOTAL pcte. x VPR = 80 lei , pensia mi s-ar majora substanțial.
    A dat exemplul cu un maior și cu un maistru militar cu 60 de puncte ambii , ale căror decizii de actualizare pt. Legea 152 le avea în posesie de la cei doi militari.

    RăspundețiȘtergere
  68. Dacă ați urmărit interviul dlui Andrei Mocearov, posibil să fi priceput că, în următorii 10-15 ani, prin politicile financiare internaționale, sistemul pensiilor publice nu numai că va fi într-un oarecare colaps, dar și va sucomba rapid.
    Și, când te gândești că avem peste tot promotori ai includerii pensiilor militare în sistemul civil, ……..
    Din punctul meu de vedere, deversarea contribuțiilor pentru pensie în fondul special al MApN, ar putea asigura funcționarea perenă a sistemului de pensii militare, fiind un fond propriu, colectat de la militarii aflați în activitate.
    D-aia vă tot spun că eu că aș prefera o lege organică a pensiilor militare, bine „bătută în cuie”, care să supraviețuiască pensiilor civile.
    Apoi, slugărnicia liderilor politici români, manifestată la Bruxelles, este total contrară interesului național. Sau nu mai este România stat suveran?

    RăspundețiȘtergere
  69. Întrebare pt. Moș Alecu
    Dragă MA, este corectă formula de mai jos pt. aflarea elementului notat h3. , pt. aplicarea unei majorări de 25% la ceea ce era deja h3. după actualizarea conf. Legii 152/2017 ?

    h3. Cuantumul compus actualizat al soldei de funcție majorat
    h3. = (h1. + 25% h1.) + 10% (h1.+ 25% h1.)

    RăspundețiȘtergere
  70. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  71. DA , DA așa este cu formularea , e deficitară.
    Dar am norocul de oameni amabili și înțelegători.
    Iar când au apărut tabletele, erau la ureiche cu ditamai tableta pe care o țineau cu 2 mîini.
    Ce vremuri frumoase și vesele.
    Ca și acum.

    RăspundețiȘtergere
  72. @Leo 02.06.2023, 17:11
    La : "...pt. aflarea elementului notat h3. , pt. aplicarea unei majorări de 25% la ceea ce era deja h3. după actualizarea conf. Legii 152/2017 ?

    h3. Cuantumul compus actualizat al soldei de funcție majorat
    h3. = (h1. + 25% h1.) + 10% (h1.+ 25% h1.)".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^


    Presupun ca ati dorit a spune: "pt. aplicarea unei majorări de 15% după actualizarea conf. Legii 152/2017 la ceea ce era deja h3. "....
    (****𝐫𝐢𝐝𝐢𝐜 𝐦𝐢̂𝐧𝐚 𝐬𝐢 𝐫𝐞𝐜𝐮𝐧𝐨𝐬𝐜 𝐜𝐚 𝐚𝐦 𝐠𝐫𝐞𝐬𝐢𝐭 𝐧𝐞𝐨𝐛𝐬𝐞𝐫𝐯𝐢̂𝐧𝐝, 𝐢𝐧 𝐫𝐚𝐬𝐩𝐮𝐧𝐬𝐮𝐥 𝐢𝐧𝐢𝐭𝐢𝐚𝐥, 𝐠𝐫𝐞𝐬𝐞𝐚𝐥𝐚 𝐜𝐮 𝐚𝐜𝐞𝐥 𝐩𝐫𝐨𝐜𝐞𝐧𝐭 𝐝𝐞 𝟐𝟓%... 𝐜𝐚𝐫𝐞, 𝐝𝐞 𝐟𝐚𝐩𝐭, 𝐚 𝐟𝐨𝐬𝐭 𝐝𝐞 𝟏𝟓%*****)

    Pe la'nceputul anilor 2000 luasera oarece avint (si pe la noi) telefoanele mobile. Cei ce le aveau se straduiau sa-si dovedeasca apartenenta la noua "clasa sociala a telemobililor". Cind raspundeau la un apel tineau telefonul cu mina dreapta la urechea stinga... pe deasupra capului!
    Cam asa-i si formula propusa!

    Nu era mai simpla/mai clara/mai directa/mai "la mintea cocosului" formula h3 = h1*1,1*1,15???

    RăspundețiȘtergere
  73. @Leo 02.06.2023, 18:15
    La : "DA , DA așa este cu formularea , e deficitară.......................".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    De recitit repetarea (in care este corectata o greseala) raspunsului meu!...

    RăspundețiȘtergere
  74. M-am referit la o majorare cu 25% nu la 15%.
    Majorarea de 25% ( desigur una didactică , ca exercițiu de calcul) trebuie aplicată unei decizii de actualizar la care deja s-a majorat cu 15%.
    Mersi

    RăspundețiȘtergere
  75. Mai Leo ești total depășit de armata de azi și de militarii ei.
    Du-te moșule și ocupate de nepoți, lasă celularele și anii când au făcut obiectul tf de serviciu.
    Leo n-ai nici o obligație militara, asta-i f bine, pt că vârstă nu-ți permite, dar Leo bucură-te de viață și nu-l mai pupa-n dos pe neinstruitul de huhurezu !
    Fa ce vrei Leo ...

    RăspundețiȘtergere
  76. Măi ADIȚĂ, ai o marotă malignă cu H-ul și carențe de educație care se văd prin modul tău de exprimare.
    Ai nevoie de un consult de specialitate și de foarte multă lectură pe care ai cam evitat-o .
    Mos Alecu,
    Deci avem datele de intrare din decizia de actualizare astfel
    h1 = 1878 , h2 = 3056 , h3 = 2376 , i = 4061 , j = 370 , k = 4434 , l = 314 . din care rezultă BAZA DE CALCUL = 4748.
    Întrebare
    Care este valoarea lui h3 , pt. o majorare(ipotetică) a Soldei de Funcție cu 25% ?
    Mie mi-a dat că ar fi h3. = 2582
    Este corect calculat h3?
    Dacă nu , atunci cât este acest h3.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Călin întreabă:
      Leo: (
      ..care e valoarea lui "h" = suma: "a.."f"..? , căci nu l-ai scris în înșiruirea din comentariul din 03. iunie a.c..!

      Ștergere
  77. Moș ALECU:

    "L"= "COMPENSAREA CIB" din DECIZIILE DE REC./ACT. scrisă în TOPIC cu cele 2 cifre "%" de calcul..aplicate..NU dau suma trecuta în DECIZIILE.mele din 2016-2018..!; formula de calcul e mai complicată:

    K × 5,5 %=............= x
    h × 110% ×5 %=...= x°
    K - (x+x°)..............= y
    y ÷ 84 %...............= z
    z - K ....................= "L" (❗)

    Dar ,mare atenție:
    În Decizia de recalculare, formula asta a dat..SUMA din decizie, dar în Decizia de actualizare , formula asta a dat o SUMĂ mai mare cu vreo 20 de lei decât cea "calculată " de către CPS/MApN..!

    Am verificat SUMA "L" cu formula aia cu: ~6,xxxx %/ "i" și respectiv 12,5%/ "g".., dar rezultă sume mai mici decat cele din decizii..!

    RăspundețiȘtergere
  78. @Anonim 08.07.2023, 04:58
    La : "...formula de calcul e mai complicată:
    ... în Decizia de actualizare , formula asta a dat o SUMĂ mai mare cu vreo 20 de lei decât cea "calculată " de către CPS/MApN..!
    Am verificat SUMA "L" cu formula aia cu: ~6,xxxx %/ "i" și respectiv 12,5%/ "g".., dar rezultă sume mai mici decat cele din decizii..!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Harababura completa... dracu stie ce ati inteles si ce ati aplicat din ceea ce-i scris in decizii!

    Picioarele'n apa rece si de urmarit "evolutia" si "combinarea" tuturor elementelor din decizie astfel incit aplicarea procentelor de 6,5476% si 12,5% va conduce la rezultatul din decizie!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Moș ALECU:
      ( la comentariul .."malițios"❓..din: 20:23'/ 08.07.2023)

      ..nu răstălmăci textul și înțelesul lui..!
      Formula de calcul a lui "L"= "Compensarea CIB" este cea pe care am re-scris-o mai jos și pe care CPS/MApN a aplicat-o în DECIZIA DE RECALCULARE a pensiei mele în 2017..!

      Elementele necesare pt.calculul lui"L" din DECIZIA DE RECALCULARE, conform CPS/MApN:..cu formula scrisă în comentariul "incriminat"/ răstălmăcit:
      (formula de calcul e mai complicată):

      "K × 5,5 %=............= x
      h × 110 % × 5 %...= x°
      K - (x+x°)..............= y
      y ÷ 84 %................= z
      z - K ......................= "L" (❗)

      Deci: date reale din DECIZIA DE RECALCULARE:

      h= 2.988 lei
      K= 3.872 lei
      L= 288 lei( corect: 289 lei!)
      T = 4.160 lei = BAZĂ de CALCUL PENSIE PLĂTITĂ
      .................................
      Elemente de calcul a lui "L" ..care NU dau rezultatul din DECIZIA DE RECALCULARE ( rezultă mai puțin decât cei 288 de lei= real plătiți..❗) cu formula :
      "i × 6,5476 % ❓
      j × 12,5 % " ❓

      i = 3.398 lei
      j1= 374 lei [299 × 25 %= la
      medici+ = 374 lei)
      j2= 100 lei
      ( Comentariu corectat azi 19.07.2023
      (anonim "x")

      Ștergere
  79. Moș ALECU:
    (20:23'/ 08.07.2023)

    ..nu răstălmăci textul și înțelesul lui..!
    Formula de calcul a lui "L"= "Compensarea CIB" este cea pe care am re-scris-o mai jos și pe care CPS/MApN a aplicat-o în DECIZIA DE RECALCULARE a pensiei mele în 2017..!

    Elementele necesare pt.calculul lui"L" din DECIZIA DE RECALCULARE, conform CPS/MApN:..cu formula scrisă în comentariul "incriminat"/ răstălmăcit:
    formula de calcul e mai complicată:

    "K × 5,5 %=........= x
    h × 110 % × 5 %...= x°
    K - (x+x°)........= y
    y ÷ 84 %..........= z
    z - K ............= "L" (❗) ":

    Deci:

    h= 2.988 lei
    K= 3.872 lei
    L= 288 lei( corect: 289 lei!)
    T = 4.160 lei = BAZĂ de CALCUL
    PENSIE PLĂTITĂ
    .................................
    Elemente de calcul a lui "L" ..care NU dau rezultatul din DECIZIA DE RECALCULARE ( rezultă mai puțindecat 288 de lei..❗):

    i = 3.398 lei
    j1= 347 lei [299 × 25 %= la medici+ =
    = 347 lei)
    j2= 100 lei

    (anonim "x")

    RăspundețiȘtergere
  80. @Calinmihaib12 19 iulie, 2023
    La : "Moș ALECU: (20:23'/ 08.07.2023) ..nu răstălmăci textul și înțelesul lui..!.............."
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Dracu'ntelege ce vrei sa spui!
    Notatii si socoteli facute atit de "personal" incit nu pot sa spun decit ca nu ai tinut cont de culoarea ochilor si marimea la pantofi la medicii respectivi!
    Nu te mai baga in "chestii, socoteli" ca-ti prinzi urechile si rîde lumea de tine!

    RăspundețiȘtergere
  81. @Anonim 19 iulie, 2023
    La : "Moș ALECU: ( la comentariul .."malițios"❓..din: 20:23'/ 08.07.2023) ..nu răstălmăci textul și înțelesul lui..!....................( Comentariu corectat azi 19.07.2023
    (anonim "x")).
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Bine'asa!
    Continua sa-ti corectezi aberatiile, da' corecteaza-le'n caietele tale! Nu le mai fa publice ca plictisesti lumea!

    RăspundețiȘtergere
  82. @Calin
    h. = a. + b. + c. + f.
    unde
    a.= Sf
    b.= Sg
    c.= Gradații
    f.= indemnizație de dispozitiv = P%(a.+b.+c.)
    PS
    iar cel mai obscur element este l., pe care mi l-a limpezit @MA
    l. = i. x 0,065476 + 0,125 j.

    RăspundețiȘtergere
  83. CITAT din :Leo spunea..":


    " @Calin
    h. = a. + b. + c. + f.
    unde
    a.= Sf
    b.= Sg
    c.= Gradații
    f.= indemnizație de dispozitiv = P%(a.+b.+c.)
    PS
    iar cel mai obscur element este l., pe care mi l-a limpezit @MA
    l. = i. x 0,065476 + 0,125 j. "

    "21 iulie, 2023"

    ● COMENTARIU:

    Leo:


    1. Îți mulțumesc pt.răspuns și amabilitate..!
    La lit. "h" = semnificația e scrisă chiar în tabelul din "Ord.Comun: nr.: 31/M.25/999/8148/237/259/221//2016 fiind SUMA cuantumurilor:
    h = "Sa+Sb+Sc+Sd+Se+Sf"
    h1= a+ e + f+.."g"-urile care se stabilesc procentual din S.FUNCȚIE..!
    h2= h1 + b+ c + d,
    h3=•h1 × 10 %= la toate categoriile
    de specialități militare, cu
    excepția MEDICILOR, la care:
    h3=•h1 × 25 %..!
    i= h3 + b+ c+ d,
    j= g × 10 % = la toate Spec. Milit., cu excepția MEDICILOR= la care:
    j= g × 25 %..!,
    (Obs.:"g"-urile care NU intră în CCA-
    SF..!)
    K= i + j..+,(după caz), alte sporuri
    L= •h × 110 %× 5 % = x
    •K × 5,5 %.......= x°
    •K - (x + x°)....= y
    •y ÷ 84 % .......= z
    •z - K...........= "L"..❗
    T= K + L, iar
    M= SUMA..celor 6 M/ 6..!

    2... eu am descifrat încă de la primirea DECIZIEI DE RECALCULARE.. ALGORITMII de calcul a Cuantumurilor Compuse..și restul: de la lit.: h, h1,h2, h3,..până la.."K", iar algoritmul de calcul a lui "L" =Compensarea CIB" a descifrat-o".. chiar CPS/M.Ap.N.= în RĂSPUNSUL la o PETIȚIE..dat unui subofițer, răspuns cu nr.: "RP. // 589/30.03.2018"= publicat acum câțiva ani pe BLOGUL lui HUHUREZ..!; acel ALGORITM este cel pe care l-am scris în comentariul meu = aici, pe blogul lui Moș ALECU..!, algoritm CONFIRMAT de SUMA înscrisă la lit."L"= "288 lei" = din DECIZIA DE RECALCULARE a pensiei mele, în 2017..!

    RăspundețiȘtergere
  84. @Calinmihaib12 23 iulie, 2023
    La : “...DECIZIA DE RECALCULARE a pensiei mele, în 2017..”.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Este decizia de recalculare pentru 01.01.16, sau este decizia de recalculare ca urmare a maririi SF din iun.2017????
    &&&&&&&&&&&&&&

    La : “..."g"-urile care se stabilesc procentual din S.FUNCȚIE..!”.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^
    Care sint “g”-urile care NU se stabilesc procentual din SF? Ce se intimpla cu acele “g”-uri, unde si cum se folosesc?

    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&

    La : “..., cu excepția MEDICILOR, la care:
    h3=•h1 × 25 %..!”.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Ce este acel “+25%”, de unde vine si ce reprezinta?
    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

    La : “i= h3 + b+ c+ d,”.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Numiti fiecare componenta si textul din ord. m25/2016 din care rezulta operatia indicata!
    &&&&&&&&&&&&&&&&

    La : “...cu excepția MEDICILOR= la care: j= g × 25 %..!,”.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Ce este acel “+25%”, de unde vine si ce reprezinta?
    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

    La : “...L= •h × 110 %× 5 % = x”.
    •K × 5,5 %.......= x°
    •K - (x + x°)....= y
    •y ÷ 84 % .......= z
    •z - K...........= "L"..❗
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Ce reprezinta si in ce text de lege sint prevazute x, x°, y si z????
    Ce-i si de unde vine acel 5,5%???

    RăspundețiȘtergere
  85. Moș Alecu:
    ● CITAT dintr-un comentariu ..nepublicat (!)..de acum câteva zile: în care apar "câteva" răspunsuri la multele întrebări.., pe care mi le-ai pus..! (comentariul CITAT l-am actualizat ..puțin..!)

    " 1. Bre "Moșule", poate că am să trimit o fotocopie din DECIZIE.., ba chiar și un TABEL cu: "ISTORICUL PENSIILOR:= ERONAT = și ILEGAL=STABILITE și PLĂTITE" din 2004 până în prezent..,dar fii sigur că , până una alta, știu să.. "DESCIFREZ " "docomentele" emise de către..cătanele..de la CPS..
    ..M.Ap.N..!
    Pentru a înțelege calcule le din tabel e necesar să se cunoască :
    = L.138/1999,
    = L.284/2010,
    =OG.56/2006,
    =L.223/2015, în forma în vigoare..<.. 15.09. 2017 (=fără OUG.59/2017)
    =Ord.COMUN =ILEGAL❗=
    •"31/M.25/999/8148/237/259/211//2016.."❗
    (=eventual și Ord.ministrului "apărării"..(cui ?)= "MS. 60/2016" = SECRET= pe care NU l-am văzut"..!)

    Să nu te "spari" când: vezi tabelul respectiv, are cam toate elementele grafice și scriptice necesare pt. înțelegerea lui = de către cei care: "citesc și înțeleg ce citesc.."( au peste 8 clase primare din ..vremea noastră..!)

    2. Moșule : ( la comentariul cu cele 5 % de CPS = Contribuția pt. Ps. SUPLIM.):
    ..nu amețesc..nimic..!!
    Îți repet în clar, căci constat că.." arăți "..nu ai înțeles (❓) nimic din ceea ce am scris despre , mare atenție:.. NUMAI despre REȚINERILE din SOLDELE LUNARE BRUTE ( = stabilite cf. L.138/1999,= din cele 6-7 elemente salariale structurale "bazal"=fără sporuri..!) în contul PENSIEI SUPLIMENTARE.. și atât, fără a comenta ceva despre alte rețineri din SLB (fără sporuri) , în baza L.138/1999= care m-a interesat pe mine, pensia mea fiind stabilită pe L.164/2001 și L.138/1999..!"

    [ Moșule : ..tot ce îți scriu.. pleacă de la PREMISA ..că AMÂNDOI..știm despre CE "VORBIM"..!]
    ( anonim "X")

    PS :
    a. Burebista..drept grăiește:
    .. deși am publicat pe acest blog și cu un cont GOOGLE, e nevoie de setarea..fixă a blogului astfel ca să afișeze tastarea conturilor GOOGLE..!

    b. Moșule, fă ceva cu setarea blogului astfel încât să faciliteze scrierea textelor comentariilor fără "a sări".. imaginea..la început de text scris,.. după fiecare butonare..! "
    --------
    Încheiat CITATUL,

    ●COMENTARIU:

    MOȘULE:

    În comentariul despre care mă întrebi : am scris clar, cu "majuscule":..DECIZIE DE RECALCULARE (!), și nu..de "ACTUALIZARE" (!)= care, în cazul meu ,a fost emisă în vara lui 2018, după lungi.."peripeții..!; până la urmă, chiar și DECIZIA de ACTUALIZARE ..este identică cu "prima"..= până la lit . "h2" = inclusiv, ..de la h3"..ÎNCEPE ACTUALIZAREA .."SOLDEI DE FUNCȚIE" cu cele .."15 %"..❗= actualizare..de care.."moi"..nu am "beneficiat..!

    Majorarea de 25 % a.. lui h1 = CCA-SF. și a lui..j="g1"× 25 %, adică REAL=CIFRIC: 299 ×25 % = 374 lei ( 299 lei fiind "spor de radiații"= 10 % din 2.988 de lei suma: "h"= din DECIZIA DE RECALCULARE a pensiei MELE de MEDIC MILITAR!) nu de.. ACTUALIZARE❗, așa cum am scris.., cred că și.. repetat..!)

    Cât privește SPORURILE, ele sunt de 2-3 categorii:
    = care intră în CCA-SF ( lit."h1")
    = care intră în lit. "j" = dar fiind și ele de cel puțin 2 categorii:
    • "majorabile"..procentuale..,
    • "nemajorabile" = ca de ex.: "100 de lei"= în cazul medicilor militari, în baza unui OG.70/2014
    ( dacă nu greșesc, cumva..?) =care se ADUNĂ, pur și simplu , la totalul lui.."g1× 25 %", și mai apoi la suma de la lit. "i", rezultând suma .."K"..!

    Nu pot să-ți precizez sporurile care intră în cele 2-3 categorii amintite.., deoarece diferitele structuri ..AOPSNAJ..AU APLICAT..diferit.. , si chiar ILEGAL (❗)= "sporuri".. ILEGALE, adică neprevăzute în vreo lege de salarizare, ca de ex.:
    = "..de confidențialitate.."..?
    = " ..de fidelitate"..?, etc...

    Cele.." 5, 5 %" = reprezintă: "%"
    de calcul a contribuției pt. sănătate..❗, iar cele 25 % = reprezintă majorarea: lui "h3"= CCA-SF și a lui .."j" = g1= sporul de radiație..!

    RăspundețiȘtergere
  86. @Anonim 23 iulie, 2023
    KLa : "Moș Alecu:
    ● CITAT dintr-un comentariu ..nepublicat (!)..de acum câteva zile: în care apar "câteva" răspunsuri la multele întrebări.., pe care mi le-ai pus..! (comentariul CITAT l-am actualizat ..puțin..!)........................................................... ".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Fereasca Dumnezeu!
    Am incercat si cu picioarele in apa rece, si cu punga de gheata pe cap, sa inteleg cit de cit ce spui... da' n'am reusit sa prind decit frinturi de idei imprastiate!
    Bineinteles ca numai din vina mea!

    Am cerut "rezolvarea" problemelor puse in comentariul tau si lui "ChatGPT"... s-a dat batut si el!

    Pentru a nu mai suferi "infringeri" de acest fel eu m-am hotarit sa ma dau batut si sa nu mai particip la astfel de "discutii"!

    Continua sa-i provoci pe baietii lui Neacsu (si pe unde vei mai fi fiind activ)... poate ca ei nu te vor mai trata cu indiferenta ca pîn'acum!

    RăspundețiȘtergere