Pagini

05 noiembrie 2024

Ușor cu bucuria pe scări

Senatul a adoptat o lege de modificare a l.223/2015 prin care se reintroduce actualizarea pensiilor militare de stat cu evolutia soldelor celor in activitate.

Senatul a reparat chestia (adoptata de Camera deputatilor) cu actualizarea NUMAI a pensiilor de dinainte de l.223/2015, da' a mentinut timpenia prin care la actualizarea actuala (precum si a oricareia din viitor) se elimina limitarea net la net introdusa prin oug 59/2017, consfintita prin oug 114/2018 si reîntărita prin l.282/2023... Daca la celelalte se mai poate trece cu vederea, incalcarea ordinului lui mUE inscris in l.282/2023, se va lasa cu singe de decidenti!

Ca sa nu mai spunem ca prin eliminarea nastrusniciei cu "prin exceptie de la prevederile art.60" s-ar actualiza cuantumurile brute ale soldelor din baza de calcul ale celor de dupa sep.2017 dar fara efect asupra netului... Asta pentru ca pensia neta nu poate depasi netul soldelor de la STABILIREA pensiei, iar actualizarea nu este stabilire!

Ce-i drept, i'adevarat, ca se elimina nu numai limitarea net la net!
Se elimina si actualizarea cu IPC a soldelor din cele 12 - 300 de luni folosite la stabilirea pensiei dupa ian.2024...
Ș-acestea se vor actualiza la cuantumurile primite de cei in activitate! Toate pensiile care s-au stabilit dupa ian.2024, precum si toate care se vor stabili inainte de urmatoarele actualizari cind se va renunta si la ele la actualizarea soldelor baza de calcul cu IPC!

Ca_cum s-ar zice: marș la gunoi prevederile pentru pensiile militare de stat din  l.282/2023!
Ce se va bucura mUE cind va auzi ca ordinul ei a fost neexecutat cu mare avint!

Daca recent adoptata lege n-o ataca nimeni la CCR, probabil ca va urma o ordonanta de (mare) urgenta care sa elimine acel "...in functie de vechimea valorificata prin ultima decizie de stabilire a pensiei militare, INCLUSIV PRIN EXCEPTIE DE LA prevederile art.60,...".

Tot in aceasta ordonanta, sau in urmatorul "trenulet", posibil ca se va proroga termenul de aplicare pina spre "calendele grecesti"!

&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&


Repet ce spuneam mai deunazi: "Chiar daca legea in timpenia ei nu prevede norme de aplicare, CPS-urile trebuie sa-si stabileasca un mod de aplicare. Un mod de aplicare cit de cit unitar.
Desi n-ar trebui/n-ar putea sa stabileasca un mod de aplicare care sa incalce legea... la noi totul este posibil!".

In concluzie... in prezent orice mod de "traducere" a aplicarii in practica este complet hazardat!



74 de comentarii:

  1. Într-adevăr s-a făcut cu greu dreptate, în ultima fază, dar au existat mulți manipulatori ordinari🤮🤮🤮🤬🤬🤬, care au încercat să le dea o mână de ajutor finanțiștilor contabili de la casele de pensii sectoriale pentru ca să mai scutească din efortul bugetar în legătură cu actualizarea SG și SF si ca să mai rămână ceva bani în bugete la sfârșit de an!!!!
    Oare formatorii de opinii, idiotii, prostii si manipulatorii, mai au acum tupeu sa mai spuna ceva, adica cei care au susținut ideea ca nu era necesară modificarea art 59, aliniatul 1 din forma anterioară modificată peste noapte și trimisa la Senat, care ar fi lăsat fără actualizare pe cei trecuți în rezervă începând din 01.01.2016 când a intrat în vigoare L 232/2015???!!!!🤔🤔🤔
    Din păcate lupta pentru obținerea actualizării SG și SF, nu s-a dat numai cu politrucii și cu cei de la casele sectoriale, ci și cu unii rezerviștii și în retragere care după cum s-a constatat își urmăresc din totdeauna numai propriile interes îi și privilegii!!🤮🤮🤮🤮🤮🤬🤬🤬🤬
    Ar fi bine ca cei care au susținut și agreat ideea ca ar fi fost normal ca numai o parte dintre rezerviști în retragere să li se actualizeze SF și SG, să își ceară scuze față de restul rezerviștilor!!!
    Nu e greu, cei care susținut aceste prostii pot fi ușor identificați din comentarii postate și pe acest blog!!
    Ar fi bine ca cei care vor doar să facă pe formatorii de opinii e și manipulatorii ca administratorul să le adreseze un vot de blam sau să se excludă singuri de pe acest blog, pentru ca suntem sătui de mâncători de rahat!!!!!!🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡🫡

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Paul PUIU:
      ..vorba.."moldoveanului"( ,dar și a.."ardeleanului"(molcomi): așteaptă..❗să primești.. "promisiunile" materializate în.."CMP"= Cuponul Mandat de Pensie..!

      Ștergere
    2. Io zic să ne mulțumim cu ce avem!

      Ștergere
    3. @Ifrim: Tot nu ți-ai reparat „acoperișul”? Pentru ce crezi că, la 25 Octombrie, s-a umplut piata? Io zic să te retragi din cele două bloguri, căci de lași n-avem nevoie!

      Ștergere
  2. Erată la comentariul de la ora 10:20 : în loc de prorogare a se citi promulgare. Graba de a scrie și a gândi repede. Se mai întâmplă, asta este.

    RăspundețiȘtergere
  3. @QSA? 05.11.2024, 10:55
    La : "Erată la comentariul de la ora 10:20 : în loc de prorogare a se citi promulgare. Graba de a scrie și a gândi repede. Se mai întâmplă, asta este.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Da!
    Da' cum "gura pacatosului adevar graieste" e (mai) bine in forma initiala!

    RăspundețiȘtergere
  4. @Burebista
    Vă rog să citiți (recitiți), cu foarte mare atenție, art.40/pct.20 din OUG 57/2015. Compensarea CIB/pensia suplimentară este INCLUSĂ în BAZA DE CALCUL, nu după stabilirea pensiei brute plafonată la maximum 85% precum OMM. Vă rog să verificați decizia de recalculare a pensiei din anul 2017.

    RăspundețiȘtergere
  5. Era vorba să înlăture inechitățile și ele rămân pentru că voi după 2017 ați primit tot felul de sporuri care sa regăsesc în solda de funcție iar la ceilalți bruma de creștere de vă duce în indexări. Deci nu te mai umfla atât d- le polițist Paul că vei avea oricum pensia dubla și ceva față de cei ieșiți înainte de 2017. Apropo eu sunt un varsovist cum zici tu cu academie și în țară și în Germania.

    RăspundețiȘtergere
  6. @MA, soldele de functie prevazute in Anexa 6 din L.153 nu au ajuns la nivelul maxim inca din 2023?
    In ian.2024 au fost majorate cu inca 5% fata de 2023 !

    RăspundețiȘtergere
  7. @Leon 05.11.2024, 13:02
    La : "@MA, soldele de functie prevazute in Anexa 6 din L.153 nu au ajuns la nivelul maxim inca din 2023?
    In ian.2024 au fost majorate cu inca 5% fata de 2023 !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Da! La nivelul pentru anul 2022, din iun.2023!
    Da! Din ian.2024 s-au majorat cu 5% prin 0ug 115/2023!
    Si...da!
    Inteleg unde-i bataia! C-am spus ca, dupa iun.2023, n-au mai fost alte actiuni asupra SF decit pentru bayractari... E bine ca macar cineva a "ocservat"!

    RăspundețiȘtergere
  8. @QSA? 05.11.2024, 12:44
    La : "@Burebista
    Vă rog să citiți (recitiți), cu foarte mare atenție, art.40/pct.20 din OUG 57/2015. Compensarea CIB/pensia suplimentară este INCLUSĂ în BAZA DE CALCUL, nu după stabilirea pensiei brute plafonată la maximum 85% precum OMM. Vă rog să verificați decizia de recalculare a pensiei din anul 2017."
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Cam multe cereri si asteptari de la Burebist!

    In 2017 n-a fost recalculare... a fost actualizare (cu decizie aferenta); iar Burebistul, fiind fost politist, nu are asa ceva!

    RăspundețiȘtergere
  9. Mi se pare mie sau modificarile astea is aplicabile greu catre deloc ? Multe ,,esaloane,, de pensionari fiecare cu aia masii prin decizii ......ma uit cu mare interes si pofta catre indexarea din ianuarie.....inca pare cea mai ,,zemoasa,, pentru mine. Naiba stie ce sa mai crezi dar .....sa nu ne indreptam spre ce au patit civilii dupa aparitia ,,VIITOARELOR NORME DE APLICARE,, daca apuca sa vaba lumina zilei.

    RăspundețiȘtergere
  10. @mos alecu 05.11.2024, 14:06
    Cu scuzele de rigoare! La mine pe "docoment" scrie foarte clar: DECIZIA DE RECALCULARE
    Nr....... din 20.04.2017
    Eu am ieșit la pensie în baza L.164/2001.

    RăspundețiȘtergere
  11. @QSA? 05.11.2024, 16:02
    La : "@mos alecu 05.11.2024, 14:06
    Cu scuzele de rigoare! La mine pe "docoment" scrie foarte clar: DECIZIA DE RECALCULARE
    Nr....... din 20.04.2017
    Eu am ieșit la pensie în baza L.164/2001.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Actualizarea a avut loc in iun.2017... deci nu putea fi decizie de actualizare inca din 20.04.17.

    Pe urma... Iesit la pensie pe l.164/2001 si decizie de recalculare pe l.223/2015 abia in 20.04.17???

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. @MA, deciziile de recalculare au fost emise in termen de 2 ani, cu aplicare din 01.01.2016 !!

      Ștergere
    2. Domnilor:
      Pensiile RECALCULATE în baza L.223..au fost emise eșalonat..de către CPS-uri, recalculare care "s-a întins până în.. iunie 2018..!;
      ..în paralel: din iulie 2017 a început:.."ACTUALIZAREA" pensiilor RECALCULATE .. eșalonat..!🤔😜❗

      Ștergere
  12. QSA, cred că nu înțelegi ce am scris eu .... Compensarea pentru plata CIBS este cuprinsă în baza de calcul pentru că făcea parte din solda brută. Dar asta nu are legătură cu art 108 care adaugă niște procente la cele realizate dupa vechime plus grupe. Acele procente pleacă de la 65 % pentru 25 ani , și nu pot depăși 85 %indiferent cate are fiecare peste 85%.. Art 108 nu are nici o treabă cu Actualizarea bazei de calcul ( SF ,SG ,sporuri.)
    Moș Alecu, înseamnă că QSA nu a fost militar din cadrul MApN, SRI, STS, jandarmi... A fost probabil militar militian si apoi polițist.. dacă nu are și decizie de actualizare a pensiei după data de 1 iulie 2017...🤔😎

    RăspundețiȘtergere
  13. • Am căutat în arhiva cu documente și am găsit "asea", înainte de cea din 2017: o decizie de RECALCULARE în baza L.119/2010 și două decizii de REVIZUIRE în baza OUG nr.1/2011 (decembrie 2011, februarie 2012).
    • Am citit cum unii se "strofoaca" pe blogul "iubit" de dvs. după cât timp intră în vigoare L.559/2024 de la promulgare. Dacă, unii dintre ei citesc comentariile de pe acest blog, le recomand să studieze Art.78 din Constituția României privind intrarea a unei legi (în trei zile de la publicarea în Monitorul Oficial, dacă în textul legii nu prevede în mod expres data intrării în vigoare). După aceea, să facă anunțul pe "bloga" respectivă (dacă vor, bine'nteles).

    RăspundețiȘtergere
  14. Am spus clar că în anul 2017 am primit DECIZIA DE RECALCULARE (20.04.2017). Scuze!

    RăspundețiȘtergere
  15. @Leon 05.11.2024, 16:51
    La : "@MA, deciziile de recalculare au fost emise in termen de 2 ani, cu aplicare din 01.01.2016 !!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    "Recalcularea se realizeaza in termen de maximum 24 de luni de la data...".
    Sint exemple de decizii de recalculare de dupa 2016????

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Domnilor:
      RECALCULAREA..pensiilor anterioare L.223... trebuia să dureze 2 ani, dar aplicarea ei a fost prelungită cu încă 6 luni..= până în iunie 2018..! (cred că prin..OUG.59/ 2017..!)

      Ștergere
  16. @Burebista 05.11.2024, 17:24
    La : "QSA, cred că nu înțelegi ce am scris eu .... Compensarea pentru plata CIBS este cuprinsă în baza de calcul pentru că făcea parte din solda brută. Dar asta nu are legătură cu art 108 care adaugă niște procente la cele realizate dupa vechime plus grupe. Acele procente pleacă de la 65 % pentru 25 ani , și nu pot depăși 85 %indiferent cate are fiecare peste 85%.. Art 108 nu are nici o treabă cu Actualizarea bazei de calcul ( SF ,SG ,sporuri.)
    Moș Alecu, înseamnă că QSA nu a fost militar din cadrul MApN, SRI, STS, jandarmi... A fost probabil militar militian si apoi polițist.. dacă nu are și decizie de actualizare a pensiei după data de 1 iulie 2017...🤔😎".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    La "Art 108 nu are nici o treabă cu Actualizarea bazei de calcul ( SF ,SG ,sporuri.)"...

    Nu fi jigodie!
    Discutia a pornit de la parerea ta ca art.108/l.223/2015 nu se aplica la actualizarea cuantumului pensiei!
    S'acolo se aplica!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate m-am exprimat greșit.. Ideea era că procentele din pensie primite cfm art 108 nu se modifică la actualizarea bazei de calcul prin creșterea SF și SGrd . De aceea am spus că nu se aplică la actualizare. Pentru că acele procente nu influențează Media solidelor brute sau nete pentru cei pensionati după 15 septembrie 2017 .

      Ștergere
  17. Atât timp cât Legea nr.559/ 2024 nu prevede în textul ei elaborarea Normelor metodologice de aplicare, acestea nu vor fi emise de CPS-uri (în speță Guvernul). Asta este părerea mea, poate greșesc.
    Pentru actualizarea pensiilor militare se introduc în programul calculatorului doar noile valori ale soldelor de grad și de funcție. În rest, este "misiunea de luptă" a "tehnicii moderne".
    Pornindu-se de la baza de calcul din ultima decizie de pensionare, fiecare își poate calcula singur noua valoare a pensiei brute (adunare, scădere și înmulțire cu %) după care aplică impozitul progresiv.

    RăspundețiȘtergere
  18. QSA La solda de grad merge, la SF pun in loc de 750 ....5000 ? nu merge asa acum se calculeaza altfel cu mult mai putine elemente./ Citez din contabil sef in activitate. Daca el greseste......

    RăspundețiȘtergere
  19. Cineva spunea ca aceasta lege nu este facuta pentru cei cu 7000 lei pensie. Legea asta ar trebui sa fie pentru TOATA lumea zic eu...pentru ca TOTI sa ajunga la locul pe care trebuie sa fie in ierarhie. La grade egale functii egale si responsabilitati egale . Daca lumea crede ca la grade egale pensii egale ..... Acum sunt maiori comandanti de unitati, pe vremuri aceste functii aveau gradul de cel putin Lt.col. Sefii de birouri erau Lt.col acu Mr. sau Cpt. Este greu sa asezi pe toata lumea la locul sau.
    Daca se voia o lege ca la civili in care nu conteaza ce ai facut doar vechime mare sa ai cu puncte de stabilitate fara numar...trebuia spus ca aceasta lege vrea uniformizare nu asezare conform criteriilor. Va fi greu de multumit pe toata lumea . . Astept Hate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bogdan:(06.11.2024/06:31')
      ..nu prea e relevant gradul comandanților, ci funcția posturilor ocupate de aceștia..!
      ..și în anii '80.. era.."moda"
      .. comandanților și șefilor de stat major de "UM".. tineri, cu grade de CĂPITANI..= pe funcții de COLONEL..!

      Ștergere
    2. Greșești.Capitan pe functie de lt.col. adica șef de stat major de regiment.Treapta de salarizare la acea vreme 15 cu indemnizație de comanda.Studii superioare,adica AMG
      Subsemnatul la vremea aceea căpitan pe functie de lt.col cu studii superioare adica AMG,fără indemnizație de comanda respectiv ofițer in secție operatii/ comandament de armata.

      Ștergere
    3. Ce vorbesti domnule!Ia compara efectivul dela acea vreme a unui R.Mc cu al unui batalion din ziua de astazi sau a unei D.Mc cu al unei brigăzi din ziua de astazi.
      In plus astăzi după 8 ore de program habar nu ai unde doarme si ce mănâncă soldatul in timp ce in acea vreme era altfel.
      Astăzi functioneaza in limita a 8 ore.Astazi alarmele sunt dar lipsesc cu desăvârșire.Ce fel de exerciții de mobilizare sunt astea de 5 zile cu niste amarate de tragere cu armament la purtător?
      Guvernanții v-au micșorat funcțiile ca sa justifice subordonarea unor din armatele aliate.

      Ștergere
  20. Ifrime, din fericire totuși există inca și varianta asta valabilă, adică pentru ca unii ,,să se mulțumească și cu ce au”, la urmă pentru ca în articolul 59 indice 2 se specifica clar ca: In cazul în care, în urma actualizarii, rezultă o pensie mai mica decât cea aflată
    în plată, atunci se va mentine suma în plată!!!🤪🤪🤪🤪
    Nu te mai lua tu după toate fentele stilistice din comentariiile formatorilor de opinii de pe grupul huhurez, unde numai unii au drept la replică, iar alții nu și mai sunt și cenzurați ca pe vrea securității din comunism după bunul plac al administratorului blogului, care nu le publică, ci doar ce crede el de cuviință și mai dă și replici prin care scoate din context după bunul plac orice frază sau sintagma!!!🫡🫡🫡🫡🫡🫡

    RăspundețiȘtergere
  21. Proiectul de lege L 559/2024, maine ajunge la Promulgare si ar putea deveni lege in cateva zile !

    RăspundețiȘtergere
  22. @Anonim 05.11.2024, 21:37
    Depinde de anul în care ați fost pensionat. Dacă ați avut coeficientul maxim al funcției (750 de lei) înlocuiți valoarea de acum (probabil 5000 de lei). Cât privește finanțiștii UM (astăzi contabili-sefi), lăsați-ma! Vedeți coeficientul funcției în decizia de pensionare.

    RăspundețiȘtergere
  23. Domnilor, @mos alecu, @Leon,@Burebista și alții care vă pricepeți la calcule de stabilire cuantum pensie militară
    Vă rog pe fiecare, să ne prezentati un calcul estimativ cu aceleași solde, sporuri și elemente luate în calcul la stabilirea pensiei pentru două pensii :prima pentru pensionat la data de 30.08.2017 și una pentru pensionat la 30.09.2017
    Ambii cu aceleași date(solde, sporuri, altele, identice ca valori) la momentul pensionari, primul cu pensie netă și al doilea cu netul plătit la media salariilor, actualizate pe legea recent votată
    Cât rezultă netul ce urmează să-l primească fiecare pe card
    Vă mulțumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
  24. @Leon 06.11.2024, 08:07
    Este L.559/2024. S-ar putea să avem o surpriză plăcută din partea lui KWI la sfârșit de mandat: să o promulge chiar mâine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ultima lege promulgata ieri are nr.273/2024!
      L 559 la Senat si Pl x 540 la CD, sunt numerele date la inregistrare, iar proiectul nostru dupa promulgare va fi cu 2 in fata !

      Ștergere
  25. @Bogdan 06.11.2024, 0631
    Or fi ei maiori, depinde de funcția de comandă/execuție. Să nu uităm două lucruri:
    • poate fi maior pe funcție de Lt.col. sau Col.;
    • solda de grad a unui maior din ziua de astăzi este cu mult mai e decât a Lt.col. din acele vremuri.
    Dacă acum, șefii de birouri sunt maiori sau căpitani înseamnă că, probabil, și funcțiile sunt mai mici, dar cu coeficienți de ierarhizare mai mari.
    Nici o lege în acest domeniu nu elimină în totalitate inechitățile.

    RăspundețiȘtergere
  26. În urma actualizării pensiilor militare cu cele două solde, este aproape imposibil că pensiile să scadă. În afirmarea celor spuse de mine, susțin faptul că, un rol foarte important îl are SOLDA DE FUNCȚIE.

    RăspundețiȘtergere
  27. Sunt uimit cat de aerieni sunt unii. Cum sa credeti ca, dupa ce solda de grad a crescut de vreo 8 ori si solda de functie a crescut foarte mult, dupa actualizare va mai fi vreunul care sa aiba pensia actualizata mai mica decat pensi in plata, de acum. Lasati vaicarelile cu pierderea indexarilor, fiindca la actualizare, suma pe care o sa o ia fiecare va fi mult mai mare decat toate indexarile pe care le-a avut. Nu va mai luati dupa toti latraii care spun ca vor pierde unii la actualizare.

    RăspundețiȘtergere
  28. @Anonim 06.11.2024 09:16 peroada"
    Tocmai asta susțin și eu, ce spuneți dvs. Indexările au avut cu totul alt scop: acoperirea inflației, deci, nu au nici o legătură cu cele două solde (SF, SG). Toate indexările s-au aplicat la pensia brută, nu numai la SF+SG. Cum dvs. spuneți că, unii susțin că vezi Doamne, ar influența... așa este. Actualizarea acoperă cu muuuult indexările din "peroada" 2018-2024 cu cele două solde actualizate.
    Pensiile actualizate vor ajunge cu până la cel puțin 50% mai mari, pentru cei cu "vechime multă" în "activitatea de pensionar". Asta este părerea mea. Vom trăi și vom vedea.

    RăspundețiȘtergere
  29. @Boby 06.11.2024, 08:19
    La : "Domnilor, @mos alecu, @Leon,@Burebista și alții care vă pricepeți la calcule de stabilire cuantum pensie militară
    Vă rog pe fiecare, să ne prezentati un calcul estimativ cu aceleași solde, sporuri și elemente luate în calcul la stabilirea pensiei pentru două pensii :prima pentru pensionat la data de 30.08.2017 și una pentru pensionat la 30.09.2017
    Ambii cu aceleași date(solde, sporuri, altele, identice ca valori) la momentul pensionari, primul cu pensie netă și al doilea cu netul plătit la media salariilor, actualizate pe legea recent votată
    Cât rezultă netul ce urmează să-l primească fiecare pe card
    Vă mulțumesc frumos!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Inca din perioada "facerii" a ceea ce urma sa fie oug 59/2017 atrageam atentia ca introducerea limitarii net la net la cei pensionati in perioada 15.09.17 - 01.01.18 era o timpenie!
    Asta deoarece in acea perioada inca nu se facuse majorarea de 25%, care urma sa se aplice de la 01.01.18, odata cu trecerea contributilor de la angajator la angajat!
    Din aceasta cauza s-au produs situatii "triste":
    - pensionat la 30.08.17 cu o baza de calcul de 5.000, pensie neta 4.604
    - pensionat la 30.09.17 cu o baza de calcul de 5.000, pensie neta 3.528

    Un impricinat cu baza de calcul de 5.000 in 2017:
    - in 2018, baza de calcul 6.250, pensie neta de 3.656, mai mult decit in 2017 dupa 15 sep., dar tot mai putin decit cel pensionat in 2017 inainte de 15 sep.
    Situatia s-a “imbunatatit” treptat atit prin majorarile de SF, cit, mai ales, prin “sporuirea” mult mai consistenta a soldelor baza de calcul, “sporuire” care a atins cote si de peste 50% din restul soldei...

    Despre actualizarea cu “noua” lege... Cind vom afla unde, cum si ce se va aplica, vom putea sti ce si cum!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În anul 2021,netul primit la media salariilor era cu 250 lei mai mic față de cel pensionat în decembrie 2016. În ianuarie 2023, tot cel pensionat în decembrie 2016 a primit indexare mai mare, deoarece totul se referea la brutul pensiei. Iar ceva în plus fata de cel din 2021.
      Prin mărirea plafonului de impozitare de la 2000 la 3000 iar 100 lei în plus la cel din decembrie 2016
      Prin noua lege, din nou.... fără număr, fără număr tot la cel din decembrie 2016
      Din ce cunosc:
      -cele mai mici pensii sunt ale celor pensionați anterior Legii 223, urmează cei din perioada 16.09.2017-31.12.2017, cei pensionați în 2018,2019,2020 2021
      Cele mai mari pensii militare se plătesc celor pensionați pe Legea 223 până la 15.09.2017
      Aprofundați și veți înțelege că așa stau lucrurile. Mai sunt și acei norocoși cu Sporul temporar de 6 luni (OSKAR /EXCELENȚĂ)
      Totuși există ceva de interpretat cu acea prevedere expresă la art 60,dar rămâne de văzut cum
      Mulțumesc!

      Ștergere
  30. Pentru cei care vor să-mi dea replici sau să-mi pună întrebări, pseudonimul este QSA? (în traficul radio militar) nu QSA (traficul radioamatorilor). Semnificația este: cum mă auziți?

    RăspundețiȘtergere
  31. @Leon 06.11.2024, 10:35
    Scuze! Nu aveți dreptate. Legea a plecat în FORMA FINALA adoptată de Senat ca fiind L.559/2024. Președintele cu poate schimba numărul unei legi!!! PLx..../2024 (Senat sau CD) reprezintă un proiect de lege, nu o lege!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Alo, ma auziti ?
      Fiecare Camera are un registru (electronic) de inregistrare a proiectelor sosite si aprobate de BP, trimise la comisii ptr.dezbatere !
      Acest B 447 a fost trimis de Senat si inregistrat la CD cu Pl x nr.540 si dupa adoptare in CD, a fost trimis si inregistrat la Senat cu nr.L 559/2024 !
      Dupa promulgare revine la Secretariatul CD care îi da numar in ordinea sosirii !

      Ștergere
  32. Dragă moșule, exprim public MULȚUMIRI pentru răspunsul de clarificare cu OMM, primit pe mail.
    Încă o dată, SĂ TRĂIȚI CĂ TREBUIȚI!

    RăspundețiȘtergere
  33. @QSA? 06.11.2024, 11:54
    La : "@Leon 06.11.2024, 10:35
    Scuze! Nu aveți dreptate. Legea a plecat în FORMA FINALA adoptată de Senat ca fiind L.559/2024. Președintele cu poate schimba numărul unei legi!!! PLx..../2024 (Senat sau CD) reprezintă un proiect de lege, nu o lege!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Alooooo!
    Parc'am mai detaliat odata parcursul in Parlament al acestei propuneri legislative!

    Da'l las pe Leon sa "iecsplice" ca sa nu mai fiu eu "cel rau"!

    RăspundețiȘtergere
  34. Moșulică,
    Nu m-am referit la această propunere, ci în general. Încurcate sunt căile Domnului!

    RăspundețiȘtergere
  35. @QSA? 06.11.2024, 14:17
    La : "Moșulică,
    Nu m-am referit la această propunere, ci în general. Încurcate sunt căile Domnului!".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Mai intii ca eu nu ti-am spus "QSulica"! Nu te'ntinde prea mult!

    Al doilea: te-ai referit "ezact" la a ceasta propunere atita timp cit ai spus: "QSA?06.11.2024, 11:54... Legea a plecat în FORMA FINALA adoptată de Senat ca fiind L.559/2024. Președintele cu poate schimba numărul unei legi!!! ...".

    Deci... bati cimpii!
    Asteapta lamuriri de la Leon!

    RăspundețiȘtergere
  36. @Leon 06.11.2024, 15:09
    La : "Alo, ma auziti ?
    Fiecare Camera are un registru (electronic) de inregistrare a proiectelor sosite si aprobate de BP, trimise la comisii ptr.dezbatere !
    Acest B 447 a fost trimis de Senat si inregistrat la CD cu Pl x nr.540 si dupa adoptare in CD, a fost trimis si inregistrat la Senat cu nr.L 559/2024 !
    Dupa promulgare revine la Secretariatul CD care îi da numar in ordinea sosirii !"
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Ca sa nu se'ncurce unii in numere...
    "Dupa promulgare revine la Secretariatul CD care îi da numar in ordinea sosirii !"... acela fiind numarul pe care-l va purta legea respectiva, numar sub care va fi publicata in Monitorul oficial!

    RăspundețiȘtergere
  37. Adica nici măcar toți ofițerii în pensie, darămite subofițerii ,nu vor ajunge la valoarea pensiei unui SGP pensionat începând cu luna august 2024 de 6000 mii

    RăspundețiȘtergere
  38. @Leon 06.11.2024, 15:09
    Alooooo! (vorba domnului moș alecu)
    După promulgare o lege "merge" direct la Monitorul Oficial pentru publicare, după care intră în vigoare, în funcție de data precizată în text. În cazul nostru, L.559/2024 aceasta intră în vigoare la 3 (trei) după publicarea în Monitorul Oficial.

    RăspundețiȘtergere
  39. @QSA? 06.11.2024, 16:19
    La : "@Leon 06.11.2024, 15:09
    Alooooo! (vorba domnului moș alecu)
    După promulgare o lege "merge" direct la Monitorul Oficial pentru publicare, după care intră în vigoare, în funcție de data precizată în text. În cazul nostru, L.559/2024 aceasta intră în vigoare la 3 (trei) după publicarea în Monitorul Oficial.".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Pin'vede Leon, raspund eu...

    Iar vorbesti (pardon, VORBITI) pe gaura camasii!
    Nu faci (pardon, FACETI) un minim efort de documentare, de citire...

    Regulamentul Senatului:
    Articolul 157
    Camera Deputaților face numerotarea legilor adoptate de Parlament, în ordinea promulgării lor, trimițându-le spre publicare la Monitorul Oficial al României.
    https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/176187

    RăspundețiȘtergere
  40. @luchy19 06.11.2024 16:12
    Sunt SGP care au mai mult de 6000 lei NET, depinde unde și-au desfășurat activitatea și ce sporuri au avut. Bravo lor!

    RăspundețiȘtergere
  41. Pentru domnul moș alecu
    Contradicțiile generează progresul!

    RăspundețiȘtergere
  42. Domnule Moș Alecu,
    Nu sunt parlamentar să cunosc procedurile! Sunteți mult prea deștept pentru o lume atât de proastă (în special pentru cei ce comentează pe acest blog)! Felicitări pentru că le știți pe toate! Nici juriștii nu cunosc toate legile, dar'mite procedurile legislative.
    Ar fi culmea ca "muritorii" de rând să cunoască regulamentele celor două Camere.
    Constituția prevede că o lege după promulgare merge la MOf. Poa

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "Organizarea și funcționarea actuală a Monitorului Oficial sub AUTORITATEA Camerei Deputaților este specificată de Legea nr. 202/1998, republicată cu modificările și completările ulterioare. EDITORUL publicației este Secretariatul General al Camerei Deputaților."...!

      Ștergere
  43. @Bogdan 06.11.2024,18:04
    Ok R 73

    RăspundețiȘtergere
  44. QSA ? scuze am vrut sa spun QSA4 mi se pare ca QRVK sfarsit. Sunt 35 de ani.......

    RăspundețiȘtergere
  45. La : "akord06.11.2024, 18:49
    "muritorii" de rand pot incerca sa citeasca.Macar atat, inainte de a-si da cu "presupusul" dar cu fermitate de "fauritor" de Big Bang

    akord06.11.2024, 18:31
    @QSA
    exact asa!
    Nu pe vorbe ci verificat.Si nu doar eu ci inca doi cu care am vorbit
    toti trei "promotie 2001-'2"
    Nu va spun si procentul ca o sa urle ciucanii.Desi in nici un caz nu-i ajung, ca de unde "oskare" si "mers la teatre" cu 168 lei biletu'?Nici macar spor de praf sau de neon nu am 😁🍌
    Offf bietele victime ciucaneze....of,of,of,
    ...............................................................................................
    QSA?06.11.2024, 11:08
    @Anonim 06.11.2024 09:16
    Pensiile actualizate vor ajunge cu până la cel puțin 50% mai mari, pentru cei cu "vechime multă" în "activitatea de pensionar". Asta este părerea mea. Vom trăi și vom vedea.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Dez_Akord_atule, marș în smîrcul cu dejecții în care te bălăcești in deplinatatea mulțumirii de sine ca poti sa spui ceea ce crezi si simti!

    RăspundețiȘtergere
  46. Ne pierdem in amanunte dar scăpăm esențialul.
    Un amărât de colonel caruia in 2016 i s-a recalculat pensia corespunzător legii 223/2015 la fabuloasă suma de 2970 lei dar care are pensia in plata 5700 lei in 2024 corespunzător legii 164/2001 in urma actualizării soldei de grad si soldei de functie ajunge la 5700 lei? Solicit un răspuns.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. MA@ in calitatea de specialist care le stie pe toate si ne învață si pe noi (iti accept rolul de profesore) ce răspuns dai Anonimului cu pensie in 2016 de 2970 lei?

      Ștergere
  47. Pentru ANONIM....ai dat un exemplu fff bun. Cam toti se gandesc la o crestere raportata la cuantumuri rezultate dupa legi diferite si nu dupa 223. Daca pleaca de la 2970 sa zicem 3000 rotund parerea mea ( de ,,nespecialist,,) este ca nu va depasi dublul adica maxim 6000. Nu cred ca va ajunge la valoarea pe care IMPROBABILA indexare de 10,4 o putea da pensiei sale.
    La magistrati in 2024 nu s/a acordat indexarea pt ca pensiile tin pasul cu salariile prin lege. Ghiciti la cine nu se acorda indexarea in 2025. Rezultatul legii nu va fi nici macar marea UNIFORMIZARE, vor castiga cativa restul inapoi sau pe loc, ciuciu indexare vezi rezultatul la civili.Acolo nu conteaza decat sa ai 1000 de ani vechime...in rest...pa.

    RăspundețiȘtergere
  48. Din 2021 anul cand am iesit eu cresterea prin indexari 20%, cresterea SF 10%. Deci aici clar da cu minus orice faci ( la mine) Cresterea SG cu greu reuseste (daca) sa acopere indexarile de 20% si faptul ca pierd la SF 10%. In cel mai fericit caz pensionatii din 2021 raman pe loc. Unii vor spune ca este corect . Da, este corect ca eu sa raman pe loc si unii sa creasca asa este, ce nu ar fi corect ca rezultat al acestei legi pentru mine , nu ar fi corect sa pierd indexarea de 10,4% pentru ca unii sa urce.Sa le creasca pensiile cat de mult se poate sa ma ajunga, sa ma intreaca le doresc dar nu in detrimentul puterii de cumparare a pensiei mele.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. ..Bogdane:
      ..nu tot.."perora"(?) cu evaluarea pensiilor (= eventual) = "actualizabile"..
      și "scăderea" lor în acest fel, atât timp cât nu "prezinți" un..calcul "simulativ" = care să probeze ceea ce tu "crezi"
      că s-ar întâmpla..❗

      Ștergere
  49. @Anonim 07.11.2024, 08:50
    La : "MA@ in calitatea de specialist care le stie pe toate si ne învață si pe noi (iti accept rolul de profesore) ce răspuns dai Anonimului cu pensie in 2016 de 2970 lei?".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Da! (***dar acum are vreo 4.272***)
    De aceea sint foarte sceptic privind aplicarea "noii" legi fara ca CPS sa nu-si bage ghearele in asa fel incit cheltuielilew sa nu explodeze!

    RăspundețiȘtergere
  50. Dl Alecu, cheltuielile la CPS-uri nu vor exploda, vor rămâne la fel, doar că o parte din bani care se întorceau la buget , nu datorita taxelor și impozitelor, ci datorita "limitării la net" se pun în circulație și se măresc anumite pensii militare de stat, doar la cei care n-au sporuri.
    Dl Alecu, noile reglementari privind pensiile militare, n-au iz electoral, ele doresc neintroducerea stagiului militar obligatoriu, evident că politrucii să nu-și pună odraslele in pericol, pt că , cariera militara este total neatractivă pt tineri României !
    Și în acest domeniu nu poți recruta nepalezi, etc.

    RăspundețiȘtergere
  51. @MA, interesante raspunsurile CPS MApN si MAI privind pensiile militare de stat !
    Este totusi in plata un subofiter cu 12.056 lei pensie neta si un ofiter cu 64 lei adusa la 1281 lei lunar !

    RăspundețiȘtergere
  52. @Leon 07.11.2024, 11:04
    La : "@MA, interesante raspunsurile CPS MApN si MAI privind pensiile militare de stat !
    Este totusi in plata un subofiter cu 12.056 lei pensie neta si un ofiter cu 64 lei adusa la 1281 lei lunar !".
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    De citit si subsolurile tabelelor!

    RăspundețiȘtergere
  53. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  54. Anunt de ultim moment:AVOCATUL POPORULUI A SESIZAT LA CCR LEGEA 559/2024!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. https://www.stiripesurse.ro/breaking-avocatul-poporului-a-contestat-la-ccr-legea-privind-pensiile-militare_3485915.html

      Ștergere
  55. https://www.stiripesurse.ro/breaking-avocatul-poporului-a-contestat-la-ccr-legea-privind-pensiile-militare_3485915.html

    RăspundețiȘtergere