Pagini

08 ianuarie 2023

Legea, învățătorii și nătîngii

Ca enoriasi ai CPS/MAI “subtin” modul acesteia de indexare a pensiilor limitate net la net (alea stabilite dupa 15.09.17) e de inteles! Pen’ca incalcarea legii si aplicarea procentului de indexare la pensia neta le este favorabila! Iar ei au ca principiu de viata: “Daca ne da si noua e de bine! Da-o’n ‘zda ma-sii de lege!”.

Dar sa vezi si dintre cei “vechi”, ale caror pensii nu sint limitate net la net, ca sustin acea idee... e greu de inteles!

Ca marele onorabil maestru/adevarul absolut/adevarat maestru si-a tîmpit cifrimii si sustin si ei ne-legalitatea, este in normalul bloagei lui!

Argumentul folosit de invatatorul suprem este ca: intotdeauna s-au indexat “pensiile in plata”...
Prin acel “in plata” mintea lui defecta stiind ca sint pensiile nete primite de impricinati!
Adica el stie, si-i invata si pe toti cifrimii lui, ca, la indexarile din trecutul apropiat se indexau, impreuna cu bruturile, si neturile!

Sa nu-i spuna cineva sa-si verifice cupoanele de pensie ca va considera ca-l jigneste... el
stiind totul fara sa fie nevoie de verificare!  Iar cifrimii lui ii “aplaudeaza” multa lui stiinta!

Băbăiete, năucule, toate salariile, pensiile, etc., sint "in plata" in cuantumurile lor brute! Chiar si cei care-si negociaza salariul net... "in plata" li se pune salariul brut... din care, ca la toata lumea, scazind "darile" obligatorii, va rezulta salariul net!

Si, daca la pensiile de dinainte de limitarea net le net, se indexau NUMAI, si’n’totdeauna, bruturile, de ce sustineti voi ca fiind legala indexarea total ne-legala, facuta de CPS/MAI, a neturilor pensiilor limitate net la net???

De ce nu cereti aplicarea aceluiasi procedeu si la pensiile vechi (cele care nu sint limitate net la net???).  C'acolo netul se "mareste" cu mai putin decit procentul de indexare (cel aplicat brutului)!
Pen'ca stiu ca nu va duce mintea:
- pensie bruta 5.000 -> pensie neta 4.700
- pensie bruta indexata cu 10% 5.500 -> pensie neta 5.150... adica NUMAI un plus de 9,57% (nu 10% ca la brut)
Si daca se mai face o indexare de 10%:
- brutul va creste (fata de brutul "initial) cu 21%
- netul va creste (fata de netul initial) NUMAI cu 20,1% (nu 21% ca la brut)

Daca tot va dati cu c.ru' de pamint ca, la pensiile limitate net la net, este corecta prostia indexarii neturilor (unu' din altu' ) de ce dracu modul de indexare la pensiile limitate net le net este detaliat in doua alineate la art.60/l.223/2015, cind putea sa fie doar un singur alineat???

Un singur alineat care sa zica: “Dacă în urma indexării pensiei militare de stat stabilite potrivit alin. (1) rezultă un cuantum al pensiei nete mai mare decât media soldelor/salariilor lunare nete corespunzătoare soldelor/salariilor lunare brute cuprinse în baza de calcul al pensiei, se acordă acest cuantum rezultat, fără a depăși suma rezultată din aplicarea ratei medii anuale a inflației, în condițiile art. 59 alin. (1), ASUPRA CUANTUMULUI NET AFLAT IN PLATA.”

De ce a trebuit sa scrie asa cum scrie legea in prezent si nu dupa aceasta formulare a indexarii neturilor???
Pentru ca s-a stabilit a se face indexarea asa cum spune legea: neturile nu se indexeaza! Neturile se tot “maresc” cu sumele reprezentind “intreventia ratei medii anuale a inflatiei asupra MEDIEI SOLDELOR NETE de la stabilirea pensiei”!

Cei cu “Daca ne da si noua e de bine! Da-o’n ‘zda ma-sii de lege!” nu va deranjati!
Stiu ca existati ș’atîta știți!

  

71 de comentarii:

  1. Moș Alecu
    Aici Huhu va da dreptate.
    Ar trebui să scoateți la imprimanta postarea și să o puneți undeva pe perete.
    E doar o idee.


    Huhu Rezea spunea...
    @Andrei
    Depinde dacă ai cuantum brut, până în 2017, sau cuantum net, după 15 09 2017. Cred că are dreptate mos curbă de nivel în legătură cu calculul indexărilor succesive ale pensiilor nete de după 2017. Fără acele precizări din OUG 114/2018, cei pensionați după 15 09 2017 riscau să nu mai primească niciodată indexări, dacă acestea se aplicau și la ei la cuantumul brut.

    8 ianuarie 2023 la 15:03

    RăspundețiȘtergere
  2. @reddog 08.01.2023, 15:09

    La : "Moș Alecu
    Aici Huhu va da dreptate.
    Ar trebui să scoateți la imprimanta postarea și să o puneți undeva pe perete.
    E doar o idee.
    Huhu Rezea spunea...
    @Andrei
    Depinde dacă ai cuantum brut, până în 2017, sau cuantum net, după 15 09 2017. Cred că are dreptate mos curbă de nivel în legătură cu calculul indexărilor succesive ale pensiilor nete de după 2017. Fără acele precizări din OUG 114/2018, cei pensionați după 15 09 2017 riscau să nu mai primească niciodată indexări, dacă acestea se aplicau și la ei la cuantumul brut.".
    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
    Eiii, nu-i asa de simplu!

    Baiatu' oricind poate spune ca a vrut sa spuna ca, la pensiile limitate net la net, treb'e sa se aplice procentul de indexare la pensia neta, nu la media soldelor...

    Sa nu uitam ca, mai ieri, a cerut: "Huhu Rezea spunea...
    @Câne roșu
    Spune-i tu lu' mos Curba de nivel că este corect calculul CPS a MAI privind indexarea succesivă a pensiilor militare pentru cei pensionați după 15 09 2017.
    7 ianuarie 2023 la 13:16
    https://www.huhurez.com/2023/01/dana-budeanu-o-natie-se-uneste-in-jurul.html?showComment=1673090208539#c3546950954135853257

    Deci sa faca articol nou in care sa spuna ca:
    - atunci cind spunea ce a spus ieri a fost un dobitoc!
    - CPS/MAI aplica ne-legal legea la indexarea pensiilor limitate net la net
    - netul pensiilor limitate net la net nu se indexeaza ci se "mareste" cu sumele reprezentind “intreventia ratei medii anuale a inflatiei asupra MEDIEI SOLDELOR NETE de la stabilirea pensiei”. Acele sume se aduna fara a le fi aplicat si lor procentele de indexare.

    Dupa ce vad acel articol... il mai iert... pina spune alte aiureli!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Postelnicul a spus cândva că a fost un dobitoc.
      Practic a vrut să transmită că regreta fapta.
      In spate se poate vedea un militar de la arma poliție.

      PS:Moș Alecu
      Nu înțeleg de ce Huhu va spune "Curba de Nivel"

      https://jurnalul.ro/special-jurnalul/nurnbergul-romanesc-am-fost-un-dobitoc-534671.html

      Ștergere
    2. Eu am activat si pe vremea lui Postelnicu si-ți confirm ca nu era de la arma politie.Dvs mi se pare ca luați pensia tot de la MAI(adică din același buget),si se pare ca nu va deranjează prea tare.V-am mai spus…lăsați frustrările pentru alții….ca se pare ca punctul “G” acela din decizie si nu celălalt a început sa cam frigă la tălpi pe unii

      Ștergere
  3. @reddog 08.01.2023, 15:55
    La : "Postelnicul a spus cândva că a fost un dobitoc.".

    "Ezact" vorbele lui le repet si eu cind vorbesc despre unii care le merita ad litteram!

    RăspundețiȘtergere
  4. Dl Alecu
    Nici dumneavoastră nu spuneți in totalitate adevărul.
    Să luăm un ex concret:
    Un beneficiar al legii 223/2015 a ieșit la pensie cu un net de 3000 lei în anul 2020.
    În anul 2020 nu s-a acordat nici o indexare.
    Începând cu ian 2021 a primit o indexare de 2,6% și la brut și la net și a ajuns la un net de 3000*1,026.
    În anul 2022 începând cu luna ianuarie, va primii o indexare de 5,1% și la brut și la net și va ajunge la un net de 3000*1,026*1,051.
    În funcție de brutul rezultat prin aplicarea celor două procente, va mai primi o indexare incepand cu aceeași lună Ian și la brut și la net cu un procent p și că ajunge la un net de 3000 *1,026*1,051*(1+p)
    Toate CPS respecta aceasta regulă care o puteți verifica pe cupoanele de pensie a oricărui beneficiar al legii 223/2015 care a ieșit cu pensia limitată la net dacă aveți un cupon de pensie din 2021 unul din 2022 și unul din Ian 2023.
    Și din interpretarea art.60 al (2) și (3) al legii 223/2015 actualizate, rezultă procedura de mai sus.
    Este evident că sunteți mai inteligent că păsărică, dar este sub demnitatea dumneavoastră să vă comparați cu el.
    Problema dumneavoastră este că n-ați încheiat sărbătorile de iarnă.
    Aveți posibilitatea și chiar va rog să postați un caz cu cuponul de pensie chiar daca vă veți dovedii c-ați greșit.

    RăspundețiȘtergere
  5. @Anonim 08.01.2023, 18:57
    La : "Nici dumneavoastră nu spuneți in totalitate adevărul.
    Să luăm un ex concret:
    Un beneficiar al legii 223/2015 a ieșit la pensie cu un net de 3000 lei în anul 2020.
    În anul 2020 nu s-a acordat nici o indexare.
    Începând cu ian 2021 a primit o indexare de 2,6% și la brut și la net și a ajuns la un net de 3000*1,026.
    În anul 2022 începând cu luna ianuarie, va primii o indexare de 5,1% și la brut și la net și va ajunge la un net de 3000*1,026*1,051.
    În funcție de brutul rezultat prin aplicarea celor două procente, va mai primi o indexare incepand cu aceeași lună Ian și la brut și la net cu un procent p și că ajunge la un net de 3000 *1,026*1,051*(1+p)
    Toate CPS respecta aceasta regulă care o puteți verifica pe cupoanele de pensie a oricărui beneficiar al legii 223/2015 care a ieșit cu pensia limitată la net dacă aveți un cupon de pensie din 2021 unul din 2022 și unul din Ian 2023.
    Și din interpretarea art.60 al (2) și (3) al legii 223/2015 actualizate, rezultă procedura de mai sus.".
    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
    Ooooofff, of, of!...
    Tare vi-s vraiște cunostintele!...
    In ian.2021 nu a fost nici o indexare! Abia in ian.2022 a fost acea indexare de 2,6%
    In ian.2022 nu a fost acea indexare de 5,1% plus o indexare suplimentara! Abia din ian.2023...

    In orice caz... inteleg ca-i vorba de un impricinat iesit la pensie in 2020...
    A primit o indexare (prima de dupa stabilirea pensiei) in 2022...
    Exemplul este complet needificator, si denota o necunoastere grava a art.60, alin.(2)/l.223/2015...
    Exemplul este needificator deoarece la prima indexare (de dupa stabilirea pensiei) media soldelor nete este egala cu pensia neta. Ca urmare aplicarea procentului de indexare la media soldelor nete (corect) conduce la acelasi rezultat cu cel de la aplicare procentului de indexare la pensia neta (ne-legal)...
    Datorita acestei egalitati (la prima indexare) mintile mai slabute au tras concluzia ca-i bine sa se indexeze pensia neta... Fara sa afle, mintile mai slabute, ca la indexarile urmatoare egalitatea dispare intre "procent la media soldelor" si "procent la pensia neta" prin aplicarea art.60, alin.(3)/l.223/2015!
    (Probabil ca) Datorita acestei egalitati mintile de la CPS/MAI au hotarit sa aplice legea ne-legal!

    Asa ca_cautati exemple (cu decizii si cupoane) de la alte CPS-uri si care sa fi avut mai mult de o singura indexare (dupa stabilirea pensiei)... sa fi iesit la pensie dupa 15.09.17, in 2018 sau 2019!

    Astept sa veniti cu acele alte exemple!

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonimule cu amenintarile vezi ce i-am spus anonimului de mai sus...la mos alecu 09.01.2023, 07:58!

    RăspundețiȘtergere
  7. In afara de rind...
    Pasarico intreaba-l pe Bogdan de cind este pensionar...
    Daca e din 2022... procentul aplicat la media soldelor nete este egal cu procentul aplicat la pensia neta din dec. 2022.
    Sa vina sa "declare" pensionari MApN din 2028 - 2021!

    RăspundețiȘtergere
  8. Mosule eu personel am mai,, egzplicat' acu cateva zile dar bag sama ca tot Io gresesc :pensionar 2020 ,in 2021 CANCI indexare (a papat-o Cutzu') in 2022-2,6%,in 2023 am pensia neta+indexare 2021=0% + indexare 2,6% ptr.2022 =. ..si +5,1% la ce a rezultat si +1% = Total 2023. Ca o fi bine sa nu fie rau ,e alta ciorba la MAI. No la buna....auzire/scriere.

    RăspundețiȘtergere
  9. @Skoda 4x4 10.01.2023, 16:34
    Trimiteti pe adresa blogului prima pagina a deciziei de pensie si cuponul de pensie din dec.2022!

    RăspundețiȘtergere
  10. ??? 1-decizia contine date personale si nu-mi aduc aminte ca blogul dvs.sa fie operator/prelucreze date personale ,2- cupoanele nu le ridic de la posta( nu ma intereseaza deoarece am cont la CSP.MAI),3- daca nu ma credeti e o alta discutie. Credeam ca aici se pot expune/discuta diverse lucruri utile pensionarilor nu sa studiem dosarele fiecaruia.

    RăspundețiȘtergere
  11. @Skoda 4x4 10.01.2023, 17:19
    Pentru ca unii au obiceiul sa-si stearga urmele...

    Iacata-l pe unu' dintre ei:
    Skoda 4x4 10.01.2023, 17:19
    ??? 1-decizia contine date personale si nu-mi aduc aminte ca blogul dvs.sa fie operator/prelucreze date personale ,2- cupoanele nu le ridic de la posta( nu ma intereseaza deoarece am cont la CSP.MAI),3- daca nu ma credeti e o alta discutie. Credeam ca aici se pot expune/discuta diverse lucruri utile pensionarilor nu sa studiem dosarele fiecaruia.
    &&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&

    La : "??? 1-decizia contine date personale.........".
    Datele personale pot fi ascunse! Credeam ca un MAI-st stie aceste lucruri elementare!

    La : "Credeam ca aici se pot expune/discuta diverse lucruri utile pensionarilor...".
    Da!
    Se discuta astfel de lucruri cu cei care stiu pe ce lume traiesc!
    Pe cei care habar n-au ce, de ce si cum li se intimpla, incerc sa-i ajut lamurindu-i ce contin documente pe care le au... dar ei nu stiu sa le citeasca si sa le inteleaga!

    RăspundețiȘtergere
  12. In afara de rind...
    Cel care n-a publicat articol prin care sa recunoasca_ca a fost dobitoc
    continua cu prostiile:
    "@Leon
    Tocmai că, în 2018, soldele de grad nu au fost incluse în majorarea de 25%. Ele puteau fi actualizate doar potrivit art. 7 din Anexa VII a L 153/2017 prin HG." (*pen'ca n'ar fi fost cuprinse explicit in art.38/l.153/2017"*).

    Bămbălăule, art.38/l.153/2017 spune: "(3) Începând cu data de 1 ianuarie 2018 se acordă următoarele creșteri salariale:
    a) cuantumul brut al salariilor de bază, soldelor de funcție/salariilor de funcție, indemnizațiilor de încadrare, precum și cuantumul brut al sporurilor, indemnizațiilor, compensațiilor, primelor, premiilor SI AL CELORLALTE ELEMENTE ale sistemului de salarizare CARE FAC PARTE, potrivit legii, DIN salariul lunar brut, indemnizația brută de încadrare, SOLDA LUNARA/salariul lunar de care beneficiază personalul plătit din fonduri publice se majorează cu 25% față de nivelul acordat pentru luna decembrie 2017, fără a depăși limita prevăzută la art. 25, în măsura în care personalul respectiv își desfășoară activitatea în aceleași condiții;".

    Iar art.7/l.153/2017 spune: "f) SOLDA LUNARA/salariul lunar CUPRINDE solda de funcție/salariul de funcție, SOLDA DE GRAD/salariul gradului profesional deținut, gradații și, după caz, solda de comandă/salariul de comandă, indemnizații, compensații, sporuri, prime, premii și alte drepturi salariale în bani;".

    Nătărăule care citesti legile dupa metoda cititului psaltirii!

    RăspundețiȘtergere
  13. Tot in afara de rind...
    Grele's astea cu memoria!...

    Se zice prin "aducere din condei" ca sa sune bine:
    "Pe blog este un Fluturas de salariu ptr.luna Iunie 2022 al unui Agent-Sef Adjunct si Salariu de grad=355 lei iar in L.153 are 270 lei; stiind ca in 2017, valorile soldei de grad erau putin mai mari decat in Lege, rezulta ca 284".

    S.G din l.284 nu s-au aplicat, si nu se aplica...
    Se "reconstruieste" salarizarea din l.138/1999.
    Nu-i ag.sef adj.!
    E ceva care avea, pe l.138/1999, SG de 258. (1,307 x 197,3387)
    Majorarea din dec.2015 - 10% -> SG 284
    Majorarea din ian.2018 - 25% -> SG 355

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Recunosc, am gresit, este vorba de un Agent Principal de Politie, avand Coef.de Grad=1,30, si obtinem 354 lei ptr.anul 2022..!!

      Ștergere
  14. Salariul de grad de pe fluturașul pus pe Facebook sindicatul diamantul este pentru un agent de politie echivalentul sergent major militar.

    RăspundețiȘtergere
  15. Schimb solda de grad colonel in rezerva + 600 euro, cu solda de grad de soldat activ.

    RăspundețiȘtergere
  16. Ma bucur ca ți-a trecut supărarea Moș Alecu.. 🤣
    Agent șef principal de politie are sau avea salariul de grad în decembrie 2022 395 lei..

    RăspundețiȘtergere
  17. Aici gasim Valorile in plata ale SG in dec.2022 la Activi:
    https://www.mapn.ro/cpresa/17760_guvernul-romaniei-a-aprobat-hg-privind-actualizarea-cuantumului-soldei-de-grad%E2%81%84salariului-gradului-profesional

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corect, pune acest link și pe blogul lui Huhu, ca să vadă și Viorel ca soldele de grad au crescut și la Mapn la fel ca la MAI fata de anul 2016 când s a pensionat el. Tot susținea ca un plutonier adjutant principal avea anul trecut solda de grad 287blei...ca i a spus lui un activ care ar lucra pe la cadre... 🤣

      Ștergere
  18. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  19. @Leon 11.01.2023, 21:09
    La : "Aici gasim Valorile in plata ale SG in dec.2022 la Activi:...".

    Da!
    Și ce???

    Eu vorbeam despre ce a spus cel care a spus spunind cele preluate de mine : "Pe blog este un Fluturas de salariu ptr.luna Iunie 2022 al unui Agent-Sef Adjunct si Salariu de grad=355 lei iar in L.153 are 270 lei; stiind ca in 2017, valorile soldei de grad erau putin mai mari decat in Lege, rezulta ca 284".!

    RăspundețiȘtergere
  20. Dar eu vorbeam si de un Lt.col.activ, si acolo n-am gresit :
    "Locotenent-colonel/căpitan-comandor: de la 463 la 850 lei;"

    RăspundețiȘtergere
  21. @Leon 12.01.2023, 08:09
    La : "Dar eu vorbeam si de un Lt.col.activ, si acolo n-am gresit :...".

    Da!
    Iar eu vorbeam despre ce s-a vorbit in vorbirea respectiva!
    C'altufeliu si eu vorbeam cindva, undeva, despre efectul razelor de luna asupra galosilor de guma... da' nu vorbeam despre asta cind vorbeam despre vorbirea cu agentu' sef...

    RăspundețiȘtergere
  22. Leoane, zisesi tu cindva ca rata medie a inflatiei pentru 2022 nu va depasi 13%, iar eu zîsei ca va fi in intervalul 13,7% - 14,1%.
    Acu'i 13.01.23 ora 09.52...
    INS a publicat inflatia pentru dec.2022 (fata de nov.2022)... dar n-au aparut IPC-ul corespunzator si nici rata medie anuala a inflatiei pt 2022...
    Cu datele existente rata medie anuala a inflatiei in 2022 a fost de 13,8%... deci perfect in intervalul pe care-l asteptam!

    RăspundețiȘtergere
  23. @Mos Alecu, jos Palaria !
    Am verificat, asa este:
    https://insse.ro/cms/sites/default/files/com_presa/com_pdf/ipc12r22.pdf
    IPC in Tabel o sa-l vedem peste 7-8 zile.
    Am ramas dator cu o Bere..!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da' vorba fu: "Daca va fi in intervalul de mai sus, DAU o Bere!"... Nu: "Am RAMAS DATOR cu o Bere..!!" .

      La : "IPC in Tabel o sa-l vedem peste 7-8 zile.".
      Nu! Mai repede!... Azi!...
      Că_cu el au socotit acel IPC afisat!
      E chestie de functionare a compartimentelor din INS!...

      Ștergere
    2. @Mos Alecu, astazi( dupa 5 zile!),18.01.2023, INS a publicat (in Tabel) Rata medie a Inflatiei anului 2022 de 13,8%:
      2022 113,80
      13,8..!!

      Ștergere
  24. La o asemenea rata anuala a inflatiei, mă aștept la o actualizare (exclus indexare) a pensiilor militare de stat, în anul 2024 cu același rezultat ca și actualizarea din 2017 datorita creșterii SF cu 15%.

    RăspundețiȘtergere
  25. Știri pe surse
    În anul curent se va face și o actualizare a tuturor PM cu noile solde de grad, numai după ce intra în vigoare BC 12 luni din ultimii 5 ani.
    La actualizare se ia gradul la pensionare și se va face cu excepția SG, cu toate datele din BC a CPS folosite la actualizarea din anul 2017 datorita creșterii SF cu 15%.
    Aceasta actualizare nu necesita deranj nici din partea CPS nici din partea pensionarilor.
    Cuantumul pensiei rezultate prin actualizare se va compara cu cel în plata și se va pastra în plata cuantumul avantajos.
    La o pensie de lt.col. vechime completa, IC, fara oskar, pensie stabilită înainte de 2017, cuantumul actual cca 1000 euro net, este sensibil egal cu cel actualizat în condițiile de mai sus.
    Asta mă face să cred ca varianta posibilă, pt că efortul bugetar este destul de redus.

    RăspundețiȘtergere
  26. Văd în jurul meu, atractivitatea unei cariere militare în MApN.
    N-o doresc nimănui.
    Las piata libera a forței de muncă să-și spună cuvântul !!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe piața forței de muncă MApN sta bine în ceea ce privește oferta, dar nu găsește cetățeni români care să-și dorească un job in domeniu.
      De vina nu-s cetățenii români, de vina-i MApN-ul pt că nu-i respecta pe cei care lucrează sau au lucrat in acest minister.

      Ștergere
  27. Așa îți dorești tu ! Sau știri pe surse? "Sursa" fiind modul tau de gândire 🤣🤣

    RăspundețiȘtergere
  28. @Marinero 14.01.2023, 18:32
    La : "Așa îți dorești tu ! Sau știri pe surse? "Sursa" fiind modul tau de gândire ".

    Pentru a nu se produce confuzii ar trebui mentionat cui se adreseaza comentariul!

    RăspundețiȘtergere
  29. Răspunsuri
    1. Eu nu-mi doresc nimic, decât sănătate.
      În ceea ce privește cuantumul net a pensiei militare de stat, având în vedere cariera militara, sunt total nemulțumit și am și motive.
      Consider că pt cetățenii români sănătosi și cu IQ cel puțin de nivel mediu este cea mai mare greșală a vieții lor sa urmeze o carieră în MApN.
      Eu la 14 ani am intrat în LM, cea mai mare greșală a vieții mele.

      Ștergere
  30. Păsărică se da mare jurist dar el nu inițiază nici o chemare in judecata in schimb împinge pe altii.El , îi tine de vorba ,motorul merge,reclamele curg avantaj Păsărică.El,ea le" stie ".pe toate.Secatura in ambalaj aurit.

    RăspundețiȘtergere
  31. Păsărică se da mare jurist dar el nu inițiază nici o chemare in judecata in schimb împinge pe altii.El , îi tine de vorba ,motorul merge,reclamele curg avantaj Păsărică.El,ea le" stie ".pe toate.Secatura in ambalaj aurit.

    RăspundețiȘtergere
  32. Moș Alecu
    Vedeți că aveți pe aici o anonima bâlbâită. 😁

    RăspundețiȘtergere
  33. @Mos Alecu, la Senat este inregistrat si repartizat la Comisii, proiectul de lege privind Pensiile de serviciu, L 4/2022.
    Credeti ca ar fi cazul sa trimitem Propuneri de completare a Art.IX privind pensiile militare de stat si ce anume:
    https://www.senat.ro/legis/lista.aspx?nr_cls=L4&an_cls=2023

    RăspundețiȘtergere
  34. @Leon 15.01.2023, 13:26
    La : "...Credeti ca ar fi cazul sa trimitem Propuneri de completare a Art.IX privind pensiile militare de stat si ce anume:....".

    Fiind, probabil, vorba despre propunerea ca si pensile militare de stat sa fie recalculate pe principiile modificarilor propuse la l.223/2015...

    Sigur ca da!
    Ar trebui ca si pensiile militare de stat sa fie recalculate cu soldele actualizate la data recalcularii (ca si la magistrati)!

    Numai ca... propunatorii ar risca injuraturile factorilor de decizie!
    Că de ce nu le-a dat prin minte lor (factorilor de decizie) o astfel de idee!
    Idee care ar cam dubla cheltuielile cu pensiile in conditiile in care ei (decidentii) nici nu mai stiu pe ce sa cheltuiasca fondurile alocate prin bugetul de stat!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, la Recalcularea si Actualizarea pensiilor militare ma refer !
      Dar, credeti ca toti pensionarii militari ar fi de acord cu varianta propusa pentru magistrati la Art.III ? :
      ,,..Baza de calcul reprezentanta de media indemnizatiilor de incadrare brute lunare si Sporurile cu caracter PERMANENT din 12 luni consecutive,..,,!
      Dupa parerea mea, aceasta recalculare la nivelul soldelor din acest an, n-ar necesita fonduri suplimentare prea mari, deoarece, noile cuantumuri se compara cu cele aflate in plata si indexate in acesti ani, iar diferentele in plus se pot acoperi din cele aprox.30% ramase de la fondul de pensii al militarilor pensionati dupa OuG.59..!!

      Ștergere
  35. @Leon 15.01.2023, 15:35
    La : "Da, la Recalcularea si Actualizarea pensiilor militare ma refer !..............".

    Unde se gasesc definite "sporurilor cu caracter permanent"???
    Majoritatea impricinatilor sint dintre cei de dinainte de 2017... deci ar avea o crestere semnificativa care nu este "acoperita" de indexari...
    "Diferentele" nu pot fi acoperite din cei 30% (???) ramase la fondul de pensii... in fiecare an acei 30% au fost "returnati" la buget... deci nu exista!
    "Diferentele" nu pot fi acoperite deoarece "cererea" de fonduri va fi si pentru crearea (pentru un an de zile) a unei acea diferenta...
    Toate astea in conditiile trecerii la limitarea net la net si a pensiilor de dinainte de sep.2017... care, repet, sint majoritare!

    RăspundețiȘtergere
  36. @Mos Alecu, daca s-ar face o Recalculare si la pensiile militare, perioada ar fi mai mare de 6 luni, si cel mai devreme ar putea intra in plata la 01.01.2024, an plin de alegeri !
    Sporurile cu caracter nepermanent ar putea fi : Indemnizatii, Compensatii, Prime, Premii, Sporuri, etc.
    In baza de calcul ar putea intra numai, SF.compusa, SG, Gradatii, SC, dupa caz..!
    Si daca tot se accepta Recalculare pensiiilor militare, atunci sustin si eu ca in max.12 luni , dupa intrarea in vigoare a L.127/2019, cu modificarile acceptate de CE, sa fie calculate cf.prevederilor din aceasta lege !
    Sa ne intelegem, aceasta recalculare va fi comparata cu pensia stabilita/recalculata/actualizata cf.L.223, ramanand in plata cuantumul avantajos, la fel ca toate celelalte pensii "speciale"..!!

    RăspundețiȘtergere
  37. @Leon15.01.2023, 18:40
    Eu credeam ca este vorba despre proiectul de lege despre “pensiile speciale”... nu despre un alt proiect...

    La : “Sporurile cu caracter nepermanent ar putea fi : Indemnizatii, Compensatii, Prime, Premii, Sporuri”.

    Bine! Deci “sporuri cu caracter permanent” ar putea fi SPORURILE (toate cele existente) pe linga elemente de salarizare denumite in continuare “sporuri permanente”... adica o schimbare si a l.153/2017!

    La : “In baza de calcul ar putea intra numai, SF.compusa, SG, Gradatii, SC, dupa caz..!”

    Iarasi bine! Deci trebuie schimbat total si art.28. Modificare a art.28 care ar elimina tocmai sporurile care fusesera definite anterior pentru a fi folosite la recalcularea pensiilor...

    La : “ca in max.12 luni , dupa intrarea in vigoare a L.127/2019, cu modificarile acceptate de CE, sa fie calculate cf.prevederilor din aceasta lege !”.

    Bine! Deci proiectul de lege privind “pensiile speciale” sa modifice si l.127/2019... prin includerea militarilor intre beneficiarii pensiilor contributioniste!
    Brava! Precis s-ar primi ovatiile celor in activitate, bucurosi ca nu vor mai avea pensii nete egale cu netul ultimelor solde ci niste pensii nete egale, in cazuri extra-fericite, egale cu jumatate din soldele nete! Prin “ovatii” intelegindu-se carne de umplut gurile propunatorilor!

    La : “ramanand in plata cuantumul avantajos, la fel ca toate celelalte pensii "speciale"..!!”.

    Bine! Deci, in proiectul in discutie, sa se prevada recalcularea si pentru celelalte “pensii speciale” (nu numai ale magistratilor). Adica cele patru categorii de “pensii speciale” neprevazute pentru recalculare, blocate la nivelul de la stabilire timp de 5 ani de zile, sa fie recalculate cu salariile actualizate... Nu-i asa ca n-are nici o importanta cresterea cheltuielilor???

    Desi tare ma maninca “deștele” sa sintetizez... inca mai tac!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aaaa!
      In legatura cu o prezumtiva intrare in vigoare a l.127/2019...
      Deja sint discutii despre niste modificari...
      Una dintre aceste modificari este posibil sa fie renuntarea la timpenia catastrofala cu "suma punctajelor" determinanta a pensiei... Foarte posibila este introducerea unui "element ponderator" de genul actualei impartiri la stagiul complet de cotizare...

      Ștergere
  38. @Mos Alecu, in noua Formula se elimina PMA, crescut artificial in ultimii 4 ani prin IC de 1,41, si este foarte corect sa conteze Punctajul total in intreaga activitate !
    Si nu va faceti probleme, s-a demonstrat pana in prezent ca pensia calculata chiar la net, este mult peste partea contributiva( si la militari va fi la fel) !
    Si despre proiectul aflat la Senat, poate cititi aici:
    https://www.stiripesurse.ro/reforma-pensiilor-speciale-va-fi-dezbatuta-fulger-in-parlament-ansele-sa-devina-si-realitate-sunt-insa-mici_2744675.html

    RăspundețiȘtergere
  39. @Leon 18.01.2023, 10:02
    La : "@Mos Alecu, astazi( dupa 5 zile!),18.01.2023, INS a publicat (in Tabel) Rata medie a Inflatiei anului 2022 de 13,8%:
    2022 113,80
    13,8..!!".

    Nu-i de azi! e de alaltaieri seara... deci numai 3 zile...
    E ceea ce spuneam: "E chestie de functionare a compartimentelor din INS!..."... Ei prezentindu-l in comunicatul emis in 13.01.23...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca aseara mai tarziu, ...pe la ora 16, nu era trecut anul 2022:
      "Ultima actualizare: 17 ianuarie 2023".

      Ștergere
    2. @Leon 18.01.2023, 11:49
      La : "Cred ca aseara mai tarziu, ...pe la ora 16, nu era trecut anul 2022:
      "Ultima actualizare: 17 ianuarie 2023".".

      Ce browser ati folosit?? Ca si asta are importanta!

      Ștergere
  40. Răspunsuri
    1. Chiar azi Chrome nu-mi "vedea" blogul... dar Opera il vedea!
      Cindva Chrome nu "vedea" M.A.I.... dar Firefox il vedea!
      La un moment dat Chrome "vedea" partial CNPP... dar Edge vedea tot!
      S-ar parea ca Chrome si-a cam luat-o'n cap, si-si revine numai cind vede ca are concurenti!

      Ștergere
    2. Confirm si eu, zilele trecute n-am reusit sa intru pe site-ul CNPP..!!

      Ștergere
    3. @Leon18.01.2023, 16:41
      La : "Confirm si eu, zilele trecute n-am reusit sa intru pe site-ul CNPP..!!".

      De incercat cu alt (uneori cu alte) browser!

      Ștergere
  41. Of arma Ge, MApN, absolvent LM, pensionat la 52 ani , de la 14 ani până la această vârstă doar in MApN, col pe functie de col.
    La 1 Ian 2023 , indexare pensie fata de decembrie 2022, pensie bruta 5,1%, pensie neta 5,1%.

    RăspundețiȘtergere
  42. @Anonim 26.01.2023, 14:05
    La : "Of arma Ge, MApN, absolvent LM, pensionat la 52 ani , de la 14 ani până la această vârstă doar in MApN, col pe functie de col.
    La 1 Ian 2023 , indexare pensie fata de decembrie 2022, pensie bruta 5,1%, pensie neta 5,1%.".

    Ohooo, ho, hoooo!...
    Indexare de numai 5,1%, fara indexarea "suplimentara"... deci pensie bruta (in dec.2022) de peste 10.000!

    Care-i data iesirii la pensie?

    RăspundețiȘtergere
  43. Nu-ți cere nimeni părerea când intră sau iese din sistem.
    Pensionat 2020.

    RăspundețiȘtergere

  44. @Anonim 26.01.2023, 15:42
    La : "Nu-ți cere nimeni părerea când intră sau iese din sistem.
    Pensionat 2020.".

    Presupun ca e acelasi "anonim" care se prezinta drept "Of arma Ge, MApN, absolvent LM, pensionat la 52 ani , de la 14 ani până la această vârstă doar in MApN, col pe functie de col....".

    Pentru confirmarea informatiilor cu indexarea in 2023... de trimis pe adresa blogului (dolhasca9@gmail.com) fotografii cu prima pagina a deciziei de pensie, cuponul de pensie din dec.2022 si cuponul de pensie din ian.2023.
    Sa se mascheze numele si adresa!
    Sa se vada clar antetul CPS emitente si semnatura directorului acelei CPS!

    Altfel sint indreptatit sa am suspiciunea ca este vorba despre un "enorias" al CPS/M.A.I. in misiune de a "demonstra" ca si alte CPS-uri au aplicat ne-legal l.223/2015!

    RăspundețiȘtergere
  45. Moșule, îți doresc sănătate, dar, lasa-ne in pace. Dacă pricepi bine daca nu pricepi iară bine.
    Aplicarea legii în domeniul pensiilor militare de stat se face in conformitate cu legea, nu cum vrei tu...

    RăspundețiȘtergere
  46. @Anonim 27.01.2023, 14:02
    La : "Moșule, îți doresc sănătate, dar, lasa-ne in pace. Dacă pricepi bine daca nu pricepi iară bine.
    Aplicarea legii în domeniul pensiilor militare de stat se face in conformitate cu legea, nu cum vrei tu...".

    E clar!
    Esti cel care se prezinta drept "Of arma Ge, MApN, absolvent LM, pensionat la 52 ani , de la 14 ani până la această vârstă doar in MApN, col pe functie de col....".

    Ai incercat sa "dovedesti" ca si alte CPS-uri au aplicat l.223/2015 (la indexarea pensiilor stabilite dupa sep.2017) asa ne-legal cum a facut-o CPS/MAI... Nu ti-a iesit "pasența" neavind documentele cerute de mine!

    Tine minte, baiatu' : aici nu-i bloaga in care orișicine poate spune toate trăsnăile care-i trec prin tărtăcuță fără ca cineva să-i ceară și dovezi!

    RăspundețiȘtergere
  47. De ce nu mai postați,sa întâmplat ceva erau de mare ajutor informațiile de.Reveniti!

    RăspundețiȘtergere
  48. In afara de rind...
    "Ejti" bun Burebistule!
    Bun tare!

    Ai pasat o tîmpenie păsăricii, si el, ca un guguștiuc, a'nghițit-o de bună!

    Iar colocatarii cuibarului pasaricii se dau de ceasu' mortii sa dezbata pe marginea unei jucăreli miliționerști!
    Brava, Burebistule, poti raporta la esalonul care te manevreaza : "misiune indeplinita!".

    RăspundețiȘtergere
  49. @Mos Alecu, NU iese fum fara foc !
    Am cautat si eu acest proiect de OuG si nu l-am gasit nici la MM, MF, SGG, CL si CES si nema !
    Dar am incredere ca exista in aceasta forma deoarece copiaza 90% OuG Ponta de acum 10 ani, cand s-a restituit CASS retinut abuziv de Boc, netinand cont de deducerea de 740 lei !

    RăspundețiȘtergere
  50. OuG 17/2012: https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocumentAfis/138062&ved=2ahUKEwjpt6Khxor9AhWfhP0HHW-vCioQFnoECA4QAQ&usg=AOvVaw2VGs0njtCoCv7Adfp8JKuD

    RăspundețiȘtergere
  51. @Leon 10.02.2023, 10:33
    La : "NU iese fum fara foc !".

    Sa nu se amestece fumul cu șuvița de aburi care iese dintr-o gramada de gunoi in putrefacție!

    "Copierea" oug 17/2012 este facuta tocmai pentru ca "gugustiucii" sa creada ca si asta-i "reala"!

    Sigur... este posibil sa apara o asa-ceva, chiar cu acelasi text... dar asta de'acuma'i pentru darea de lucru polpulimii!

    Iacata ca si "baieti" din acea "instituție din sistemul național de apărare. ordine publică și securitate națională" se'ntreba de unde dracu-i facatura!
    https://www.snppc.ro/09-02-2023-aten-ie-draftul-privind-proiectul-fantom-al-oug-de-restituire-a-cass-este-ap-rut-din-neant-bd11143?fbclid=IwAR2pweBrBqrtQZr8eT2rNCSjhXdKjRESEKjwC7hevLotUhfQElHWCYID-Ok

    RăspundețiȘtergere
  52. @Mos Alecu, cu siguranta proiectul o sa apara in Transparenta la o structura guvernamentala !
    In alta ordine de idei, cu ceva timp in urma puneati semnul intrebarii, de unde am scos eu Procentul de 30%(??) ramas la CPS si probabil restituit la BS !
    Am in fata o Decizie de pensie emisa de CPS a MAI , cu trecerea in rezerva in Decembrie 2022 si unde Indexarea de 5,1% din 2023 se aplica si la Pensia Bruta , calculata cf.art.28 din L.223/2015 ( rezultatul indexat depaseste 10 00 lei) si la Pensia Neta !
    Dupa retinerea Impozitului , ramane o DIFERENTA DE 35%, intre cele 2 pensii Nete..!!

    RăspundețiȘtergere
  53. @Leon 10.02.2023, 11:53
    La : "@Mos Alecu, cu siguranta proiectul o sa apara in Transparenta la o structura guvernamentala !".

    Da!
    Un proiect... posibil cu acel text, dar textul prezentat, cu surle si trimbite, nu este un proiect oficial!

    La : "In alta ordine de idei, cu ceva timp in urma puneati semnul intrebarii, de unde am scos eu Procentul de 30%(??) ramas la CPS si probabil restituit la BS !".

    Fac si io ca_coana Leana la proces: "Dovezi! Dovezi!"

    Că, vorba Bășinescului, nu puteam spune asa ceva decit daca eram beat, atita timp cit, inca de multa vreme, eu demonstram ce si cum...
    https://www.facebook.com/iliuta.ursuleanu/posts/3030443163856900

    https://mosalecu.blogspot.com/2021/02/hai-la-mariri-de-pensii-fratilor1.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. "15.01.2023,
      "Diferentele" nu pot fi acoperite din cei 30% (???) ramase la fondul de pensii..."

      Ștergere
  54. @Leon 10.02.2023, 14:24
    La : "15.01.2023,
    "Diferentele" nu pot fi acoperite din cei 30% (???) ramase la fondul de pensii...""... De fapt la "In alta ordine de idei, cu ceva timp in urma puneati semnul intrebarii, de unde am scos eu Procentul de 30%(??) ramas la CPS si probabil restituit la BS !"
    "
    Oooofff, of, of!
    Io nu puneam sub semnul intrebarii procentul!
    Io, in raspunsul meu, puneam sub semnul intrebarii EXISTENTA acelei diferente:

    "Diferentele" nu pot fi acoperite din cei 30% (???) ramase la fondul de pensii... in fiecare an acei 30% au fost "returnati" la buget... deci nu exista!
    "Diferentele" nu pot fi acoperite deoarece "cererea" de fonduri va fi si pentru crearea (pentru un an de zile) a unei acea diferenta...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Of, Of, si eu care am crezut ca (??? ) se refera la procentul de 30% nu la "Diferentele"
      PS. De vina este Berea datorata, care n-a mai ajuns la Mos Alecu, am savurat-o in timp ce scriam comentariul ..:)).

      Ștergere